abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81485260
Oef, het ging vandaag niet zo soepel als vooraf gedacht. Heb dan ook 'slechts' 5km gelopen en heb nu best last van opgeblazen kuiten. Gisteren iets te veel gefeest geloof ik
pi_81485615
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:05 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Oef, het ging vandaag niet zo soepel als vooraf gedacht. Heb dan ook 'slechts' 5km gelopen en heb nu best last van opgeblazen kuiten. Gisteren iets te veel gefeest geloof ik
Slechts 5km Ik doe het je (nog) niet na
pi_81487370
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:00 schreef KingOfMars het volgende:
Zo, en dat was de eerste keer lopen in 3 weken (met dank aan een enorm rottige verkoudheid dus). Heb om er weer in te komen les 10 van Evy nog maar een keer gedaan (zou eigenlijk 13 moeten doen) en dat ging eigenlijk helemaal niet verkeerd. Kon 'm goed uitlopen, zelfs nog iets extra's en m'n snelheid viel me niet tegen!

Alleen was het wel enorm lastig de motivatie weer te vinden om uberhaupt weer te gaan... Hopelijk is dat een kwestie van gewoon weer in het ritme komen. Dinsdag weer!
Goed dat je toch gegaan bent. Voor mij is het ook lastiger om te gaan wanneer ik een tijd uit de ''running'' geweest ben Lijkt wel alsof de drempel dan steeds hoger wordt ofzo... komt vast heel snel weer terug als je een paar keer lekker gelopen hebt!! Mooi dat het je zo goed afging. En dat je nu 3 lessen 'achter loopt', daar moet je helemaal niet meer bij nadenken, je gaat gewoon lekker vanaf hier weer verder, het demotiveert alleen maar als je gaat denken; ik had al zo ver kunnen zijn... Het gaat er niet om hoe ver je bent, het gaat er om dat je lekker loopt, en plezier hebt in het lopen an sich... ja toch?
pi_81487542
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:59 schreef Dwab het volgende:

[..]

Goed dat je toch gegaan bent. Voor mij is het ook lastiger om te gaan wanneer ik een tijd uit de ''running'' geweest ben Lijkt wel alsof de drempel dan steeds hoger wordt ofzo... komt vast heel snel weer terug als je een paar keer lekker gelopen hebt!! Mooi dat het je zo goed afging. En dat je nu 3 lessen 'achter loopt', daar moet je helemaal niet meer bij nadenken, je gaat gewoon lekker vanaf hier weer verder, het demotiveert alleen maar als je gaat denken; ik had al zo ver kunnen zijn... Het gaat er niet om hoe ver je bent, het gaat er om dat je lekker loopt, en plezier hebt in het lopen an sich... ja toch?
Haha, thanks Dwab! .

Weet je wat ik zo raar vind? Als je loopt, of gelopen hebt, dan ervaar je dat lekkere gevoel van sporten, ben al de hele dag in een prima bui en heb volop energie, maar je vergeet dat zo snel, hoe dat is... Sterker nog, als je een tijdje niet geweest bent lijkt je lichaam (en je geest) juist wel het tegenovergestelde te willen beweren. Dat als je gaat sporten, dat je dan nóg moeier ( ) wordt. Raar dat het zo werkt, toch?
pi_81489258
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:03 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Haha, thanks Dwab! .

Weet je wat ik zo raar vind? Als je loopt, of gelopen hebt, dan ervaar je dat lekkere gevoel van sporten, ben al de hele dag in een prima bui en heb volop energie, maar je vergeet dat zo snel, hoe dat is... Sterker nog, als je een tijdje niet geweest bent lijkt je lichaam (en je geest) juist wel het tegenovergestelde te willen beweren. Dat als je gaat sporten, dat je dan nóg moeier ( ) wordt. Raar dat het zo werkt, toch?
Ja, dat is inderdaad vaag... je zou denken dat je lichaam vraagt om hetgeen het beste voor hem is, maar nee! Als je je slecht voelt, dan heb je juist zin om op de bank te gaan liggen met een bak Ben &Jerry's!!
pi_81493544
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:42 schreef Dwab het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad vaag... je zou denken dat je lichaam vraagt om hetgeen het beste voor hem is, maar nee! Als je je slecht voelt, dan heb je juist zin om op de bank te gaan liggen met een bak Ben &Jerry's!!
Een vicieuze cirkel.

Ik heb het idee dat ik niet beter wordt in die 30 minuten lopen. Ja afgelopen woensdag was super, maar dat kwam meer door de druk die er achter lag denk ik. Ik heb nu al 2x gehad dat ik echt gewoon niet vooruit kom, me benen protesteren, me ademhaling is achterlijk. Echt heel raar. Ik loop m nu heel langzaam dan uit, maar ik wil lekker wat sneller kunnen lopen. Hmm
pi_81494198
Zo... Het gaat hard met deze topic reeks.

Maarre, jongens, ik kom zojuist terug van de Leiden Marathon...
Ik heb mijn eerste 5 kilometer wedstrijd erop zitten, en wel met een tijd van 32:09!
pi_81497044
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:54 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

Ik heb mijn eerste 5 kilometer wedstrijd erop zitten, en wel met een tijd van 32:09!
Wauw wat goed!! Dan loop je dus gewoon bijna 10 kilometer per uur, echt supernetjes, gefeliciteerd!!
pi_81502293
quote:

Wat goed joh!! Mooie tijd ook
pi_81503777
Zo ik heb les 1 erop zitten. Het ging goed, maar ik moest toch wat zwaarder ademen na die 3-minuten dan dat ik normaal doe. Ik heb nu een paar vraagjes.
Ik neem aan dat je een minuutje of twee moet rekken en strekken van te voren en nadien? En kan ik het beste door mijn mond ademhalen, of neus in ademen en mond uit? Hoeveel uur van te voren moet ik niet eten, of juist een banaan voordat ik weg ga? Maakt het uit als ik gelijk na het rennen aan de avondmaaltijd begin?

Ik voel me wel een klein beetje voor lul lopen met mijn grote witte schoenen en jogginsbroek xD Maar ja boeie
  zondag 16 mei 2010 @ 20:29:48 #136
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_81504135
Net weer terug (evy 16). 5.72KM gelopen
  zondag 16 mei 2010 @ 20:35:16 #137
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_81504507
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:24 schreef Cudles het volgende:
Zo ik heb les 1 erop zitten. Het ging goed, maar ik moest toch wat zwaarder ademen na die 3-minuten dan dat ik normaal doe. Ik heb nu een paar vraagjes.
Ik neem aan dat je een minuutje of twee moet rekken en strekken van te voren en nadien? En kan ik het beste door mijn mond ademhalen, of neus in ademen en mond uit? Hoeveel uur van te voren moet ik niet eten, of juist een banaan voordat ik weg ga? Maakt het uit als ik gelijk na het rennen aan de avondmaaltijd begin?

Ik voel me wel een klein beetje voor lul lopen met mijn grote witte schoenen en jogginsbroek xD Maar ja boeie
Strekken: Doe ik wel, maar ik wandel eerst 1,5 km voordat ik ga hardlopen dusja Dan ben je al aardig warm.
Ademhalen: Tsja, ik adem door m'n mond, kan niet anders. Heb wel gemerkt dat iedereen z'n eigen manier heeft om adem te halen, kwestie van proberen (bv in door neus, uit door mond, alleen maar neus, om de zoveel stappen in en uit ademen..)
Eten: Hangt er vanaf welke maaltijd. Na ontbijt wacht ik meestal een half uurtje, maar na het avondeten zeker een uur. Je spijsvertering gaat dan werken, en daarbij kan je heel snel misselijk worden, zwaar gevoel in de maag etc. Banaan lukt nog wel

En grote witte schoenen? Je doelt op gewone hardloopschoenen? En joh, boeiend wat anderen van je vinden, toch? Jij bent tenminste aan het sporten
pi_81508238
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:11 schreef Danseresje84 het volgende:
Les 13 was leuk! Vond de muziek erg leuk en voelde me bij de laatste 5min onoverwinnelijk. Kwam vooral door de flow waar ik in zat en daarnaast was de muziek ook fijn. Zo'n WK-nummer/(zuid-amerikaans) Caranavalsnummer. Echt, alsof je een flinke overwinning hebt behaald (wat in feite ook zo is!).
Ja, geweldig! Ik werd er indertijd helemaal blij van en je vliegt echt in de laatste vijf minuten. Ik heb dat nummer toen nog even opgezocht: Carnaval de Paris, van Dario G. Had het vanmiddag eigenlijk moeten opzetten om me door de laatste 1,5km van de 10KM in Leiden te slepen, want die gingen niet meer helemaal vanzelf.

Volgens mij schalde het nummer een paar jaar geleden bij de schaarse doelpunten van Vitesse door het Gelredome, lekkere sfeertje dan.
pi_81508820
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:35 schreef GotC het volgende:

[..]

Strekken: Doe ik wel, maar ik wandel eerst 1,5 km voordat ik ga hardlopen dusja Dan ben je al aardig warm.
Ademhalen: Tsja, ik adem door m'n mond, kan niet anders. Heb wel gemerkt dat iedereen z'n eigen manier heeft om adem te halen, kwestie van proberen (bv in door neus, uit door mond, alleen maar neus, om de zoveel stappen in en uit ademen..)
Eten: Hangt er vanaf welke maaltijd. Na ontbijt wacht ik meestal een half uurtje, maar na het avondeten zeker een uur. Je spijsvertering gaat dan werken, en daarbij kan je heel snel misselijk worden, zwaar gevoel in de maag etc. Banaan lukt nog wel

En grote witte schoenen? Je doelt op gewone hardloopschoenen? En joh, boeiend wat anderen van je vinden, toch? Jij bent tenminste aan het sporten
Ja je hebt helemaal gelijk ik ga er ook niet minder van hardlopen en ik zit er verder ook niet mee. Trouwens mijn schoenen hebben wel vijf centimeter veren eronder ofzo.

Anyway dinsdag beginnen met les 2!
pi_81518045
quote:

Wow, goed joh!
Hoop volgend jaar ook een afstand mee te kunnen lopen in Leiden. De halve en hele marathon kwamen hier langs (hele 2x) en vond hier in de straat wel een leuk sfeertje hangen met mensen die bleven staan en gingen applaudiseren. Zou natuurlijk leuk zijn om volgend jaar voor eigen deur langs te lopen, maar vrees dat 21km (halve) nog te ver gaat zijn......(morgen les 15 met evy).
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:22 schreef bridger het volgende:
Ja, geweldig! Ik werd er indertijd helemaal blij van en je vliegt echt in de laatste vijf minuten. Ik heb dat nummer toen nog even opgezocht: Carnaval de Paris, van Dario G. Had het vanmiddag eigenlijk moeten opzetten om me door de laatste 1,5km van de 10KM in Leiden te slepen, want die gingen niet meer helemaal vanzelf.

Volgens mij schalde het nummer een paar jaar geleden bij de schaarse doelpunten van Vitesse door het Gelredome, lekkere sfeertje dan.
Kijk, weet ik gelijk welk nummer ik moet downloaden om op mijn loop mp3-speler te gaan zetten zodra ik klaar ben met evy!
Goed dat je de 10km hebt gelopen! Ben je tevreden met je gelopen tijd?
  maandag 17 mei 2010 @ 09:17:41 #141
303439 GeleFiets
Yellow and Shiny!
pi_81523703
Hallo! Ik kom hier ook maar is meeposten.

Was 2 weken geleden klaa rmet Evy 0-5km (in combinatie met start-to-run cursus van de atletiek vereniging).. Het gaat nu een beetje stroef met pijntjes en dingetjes , maar daar moet overheen te komen zijn..

Iemand ervaring met een hiel-voetpees pijntje?
  maandag 17 mei 2010 @ 09:29:48 #142
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_81523956
Gister les 15 gelopen. We liepen in het bos over mul zand, dat was best wel zwaar, de laatste zeven minuten ging ik ook erg vertragen. Maar ik ben niet gaan wandelen, das toch ook iets .
Strekken doe ik niet heel erg, alleen m'n kuiten, want die worden snel stijf.
Ik heb wel het idee dat ik een beetje verslaafd begin te raken aan hardlopen. Maarja, nu zijn er twee rustdagen volgens Evy...
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_81524943
Ik heb deze versie even van Youtube geript, Begint gelijk al knallend. Zet 'm op mijn mp3 (ouderwets ik weet 't Zo kom je die minuten wel door, haha!

Deze draaien ze trouwens plat op mijn sportschool; is inmiddels echt hét sportschool nummer, als deze komt gaat iedereen ineens vet hard sporten, hahaha, en naar elkaar lachen enzo, is vet grappig! Zie je al die huisvrouwen al gaan hehe: En dat deel:" It's nice to be important but it's more important to be nice, " allemaal meeschreeuwen enzo (ok misschien beeeetje overdreven, maar t komt er wel dichtbij haha)

pi_81525052
Oja, ik ga vandaag weer lopen. Dit is best een makkelijk weekje in het schema, alsof het een beetje stil staat zeg maar. Ik hoef alleen maar 3 keer 6 minuten te doen met steeds 2 minuten rust en dan nog een keer met 7 minuten ofzo. Maarja, ik vind het wel even prima. Als ik maar zo'n 45 minuten weg ben vind ik het al goed. Die 2 minuten wandel ik ook echt stevig, waardoor mijn hartslag wel zakt, maar niet heel erg. Daarmee bouw je ook wel conditie op.

Verder loop ik gewoon 10 minuten in en uit, héél rustig. Dit vind ik ook wel fijn, het loopt zoveel fijner als je al warm bent als je begint!

Volgende week maakt het schema dan wel gelijk een sprong, 17 minuten lopen!
  maandag 17 mei 2010 @ 10:30:29 #145
3185 Adelante
To let it go now
pi_81525510
Les 22 vanochtend, in de regen terwijl nu de zon schijnt

Twee keer 15 minuten met 2 minuten pauze. Was best te doen, alleen toen Evy bij het tweede stukje aangaf dat het nog 5 minuten zou duren zat ze er weer eens wat naast voor mijn gevoel

Woensdag les 23.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_81525844
ik ga nu naar buiten voor les 15. heb voor het eerst een korte broek aangetrokken. het is namelijk al 14 graden en het zonnetje schijnt lekker hier. hoop niet dat ik teveel nagestaard wordt door mensen........
  maandag 17 mei 2010 @ 11:43:14 #147
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_81527739
quote:
Op maandag 17 mei 2010 10:09 schreef Dwab het volgende:
Ik heb deze versie even van Youtube geript, Begint gelijk al knallend. Zet 'm op mijn mp3 (ouderwets ik weet 't Zo kom je die minuten wel door, haha!

Deze draaien ze trouwens plat op mijn sportschool; is inmiddels echt hét sportschool nummer, als deze komt gaat iedereen ineens vet hard sporten, hahaha, en naar elkaar lachen enzo, is vet grappig! Zie je al die huisvrouwen al gaan hehe: En dat deel:" It's nice to be important but it's more important to be nice, " allemaal meeschreeuwen enzo (ok misschien beeeetje overdreven, maar t komt er wel dichtbij haha)

Haha, als ik op die scooter zou gaan lopen was ik binnen 300 meter dood!.....kan me helemaal die sportschool voorstellen, zal hem bij ons eens aanvragen in de club
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_81529130
!! Stomme brug.....kon ik mijn 7 minuten niet uitlopen.......Had besloten iets anders terug te lopen. Bij oversteek zag ik dat de ene brug open stond. Ik zou brug verder nemen........daar aangekomen, bleek ie net open te gaan, maar dat zag ik pas toen ik omhoog rende.....wist ook niet hoever ik mijn 7 minuten was, dus ik boven even gewacht. Gaat de brug dicht, waren de 7minuten klaar.....denk dat ik 2 minuten heb moeten wachten....dus de 2 minuten uitloop van evy maar gebruikt om nog 2 minuten te rennen en daarna gaan uitlopen........Verder ging het wel lekker.....maar het was warm. Was blij toen ik langs een meertje liep met wat wind en zo, maar toen ik daar van weg ging, voelde ik de zon flink branden.....

4,11km in 35,59. Gemiddelde hartslag van 163 en max hartslag 182. 6,86km/u.
  maandag 17 mei 2010 @ 12:32:44 #149
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_81529587
Vanaf komende vrijdag is er bij de Aldi een horloge met hartslagmeter in de aanbieding voor 20 euro. De hartslag wordt gemeten zonder borstband. Heeft iemand hier ervaring mee? En is dit horloge überhaupt de moeite waard om te kopen? Ik loop nu nog zonder enige meetapparatuur en ben opzoek naar een hartslagmeter en liefst ook een afstandmeter. De advertentie zegt dat dit horloge beide kan doen.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  maandag 17 mei 2010 @ 12:50:24 #150
50430 Yuki
Student Midwife
pi_81530304
* Yuki meldt

Vorige week dinsdag begonnen met Evy 0-5, met dank aan Soempie
Ik houd me overigens niet helemaal aan de rustdagen die Evy inlast. Omdat ik vrij was heb ik donderdag, vrijdag en zaterdag gelopen. Heb daardoor inmiddels les 1 t/m 4 achter de rug, morgenochtend les 5.

Ik moet steeds zo lachen als Evy "vraagt" of je het niet verbazingwekkend/geweldig/tof vindt dat het zo goed gaat. Zo voel ik me namelijk tot nu toe wel. Toen ik het schema zag van les 1 dacht ik "hell no, die 3 minuten aan het eind red ik nooit!" Blijkt het uiteindelijk toch best goed te gaan
Ben benieuwd of dat blijft als ik wat verder in het programma zit

2 jaar geleden had ik voor het laatst gelopen; toen met behulp van schema van de fysiotherapie in 6 weken gekomen tot (bijna) een uur achtereen lopen. Mijn conditieopbouw ging toen veel sneller dan verwacht. Misschien omdat mijn conditie niet heel slecht was en ik behoorlijk slanker was dan nu. Helaas is die conditie daarna ook heel snel weer ingestort
Vond het toen heel irritant om met een horloge/stopwatch te moeten lopen om te zien wanneer ik moest hardlopen en wanneer wandelen. Als ik het zwaar kreeg keek ik iedere 10 sec op de klok of ik al mocht stoppen. Gek werd ik ervan!
Nu met Evy is dat echt wel prettiger. Wanneer ik wat verder kom dan 3 minuten zal ik vast ook wel gaan verlangen dat ze zo nu en dan de tijd zegt, ipv "we zijn er bijna!", maar alles is beter dan de hele tijd zelf de klok in de gaten moeten houden. Bovendien is het wel lief, dat aanmoedigen met vlaams accent

Zometeen ook runkeeper maar eens proberen... Ben benieuwd!
♥ || Baby catcher in training || ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')