abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 mei 2010 @ 23:02:57 #51
30252 Soempie
Procreating
pi_81399642
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:11 schreef Danseresje84 het volgende:

Merken jullie trouwens ook dat als je 5 minuten gerend hebt en je moet gaan lopen, dat je dat dan helemaal niet fijn vindt? Ik vind het dan lastig en voel dan wel gekke dingetjes opkomen, terwijl ik die tijdens het rennen niet voel. Ook vind ik het steeds wat lastiger om weer op te starten met rennen.
Als ik een tijd achter elkaar heb gelopen, dan vind ik het erg lastig te gaan wandelen. Net of m'n benen door willen rennen. Vond het afwisselend wandelen en rennen moeilijker dan achter elkaar door rennen, terwijl ik het juist andersom had verwacht.

Morgen nog een rustdag en dan zaterdag weer rennen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_81400898
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:58 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Oh ik moest les 22 (2 maal 15)

http://sportstracker.noki(...)/index.do?id=2494686

Hoe krijg je bij muziek die les staan? Bij mij wordt er echt niks van muziek geregistreerd als ik sportstracker gebruik
pi_81401280
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:58 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Oh ik moest les 22 (2 maal 15)

http://sportstracker.noki(...)/index.do?id=2494686

Had vanmorgen de schuur uitgeruimd en schoongemaakt, was dus al flink in de weer geweest en heb bij het lopen wat last van mn onderrug gekregen. In deel 2 moest ik even een klein stukje wandelen daardoor. Vond het pittig en dan met name omdat de eerste keer gelijk 15 minuten was, denk dat ik toch eerst ook 5 minuten moet warm rennen, dan 2 minuten wandelen en dan pas met de workout beginnne.

wel al les 22!
Ik heb ook gelijk even die sportstracker gedownload, lijkt me wel handig! Alleen zou ik t nooit zo op internet zetten omdat iedereen dan exact ziet waar je woont, of vindt je dat niet erg?
pi_81401507
Interessant topic. Ben zelf ook weer begonnen en heb de laatste keer twee keer 20 minuten gelopen. Niet met Evy, maar met een ander schema en tot nu toe gaat het prima.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_81401720
Wat vinden jullie eigenlijk van die lopen speciaal voor vrouwen? Ik snap niet zo goed waarom dat nodig is, kan toch net zo goed mannen en vrouwen bij elkaar?
  donderdag 13 mei 2010 @ 23:54:48 #56
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_81401752
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:54 schreef Dwab het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van die lopen speciaal voor vrouwen? Ik snap niet zo goed waarom dat nodig is, kan toch net zo goed mannen en vrouwen bij elkaar?
Is weleens leuk om niet voorbij te worden gesprint door mannen Maar verder, niks mis met gemixt lopen!
pi_81401949
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:54 schreef GotC het volgende:

[..]

Is weleens leuk om niet voorbij te worden gesprint door mannen Maar verder, niks mis met gemixt lopen!
Volgens mij wordt ik ook wel voorbij gesprint door vrouwen, zit altijd wel behoorlijk niveau verschil tussen lopers. Moet je ook tegen kunnen toch als je met zoiets meedoet? Ik zie nog steeds het nut niet... Ik hou echt niet van die tupperware achtige toestanden...
  vrijdag 14 mei 2010 @ 00:23:10 #58
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_81402867
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:31 schreef SolnaStockholm het volgende:

[..]

Hoe krijg je bij muziek die les staan? Bij mij wordt er echt niks van muziek geregistreerd als ik sportstracker gebruik

speel je de muziek ook met je nokia?
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  vrijdag 14 mei 2010 @ 00:52:46 #59
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_81403760
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:59 schreef Dwab het volgende:

[..]

Volgens mij wordt ik ook wel voorbij gesprint door vrouwen, zit altijd wel behoorlijk niveau verschil tussen lopers. Moet je ook tegen kunnen toch als je met zoiets meedoet? Ik zie nog steeds het nut niet... Ik hou echt niet van die tupperware achtige toestanden...
Nja, sommige lopen zijn bv tegen borstkanker...en ik begrijp dat je dan zegt van 'ja maar ik wil ook geld ervoor inzamelen' maar vrouwen krijgen het nu eenmaal iets vaker
pi_81407697
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:23 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

speel je de muziek ook met je nokia?
Ja ook. Maar hij zegt nooit achteraf dat ik muziek heb geluisterd
pi_81407945
Vandaag komt mn boek v Evy binnen. En mn rugklachten zijn zo goed als weg,aankomende week maar weer eens de draad oppakken
oh...en tevens tvp
  vrijdag 14 mei 2010 @ 09:36:01 #62
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_81407988
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:33 schreef Roosevelt__Jopie het volgende:
Vandaag komt mn boek v Evy binnen. En mn rugklachten zijn zo goed als weg,aankomende week maar weer eens de draad oppakken
oh...en tevens tvp
Wist niet eens dat er een boek was
Vertel vertel!
Ik ben van pindavlees
  vrijdag 14 mei 2010 @ 09:42:39 #63
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_81408150
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:42 schreef Dwab het volgende:

[..]

Ik heb ook gelijk even die sportstracker gedownload, lijkt me wel handig! Alleen zou ik t nooit zo op internet zetten omdat iedereen dan exact ziet waar je woont, of vindt je dat niet erg?
waar woon ik dan EXACT?

Nee hoor, ik denk er net zo over als met het spastische wegwerken van kentekens op foto's. Als ik de straat oploop kan ik 10000 kentekens lezen en als ik de straat op loop schrik ik me ook niet de bagger dat mn buurman exact weet waar ik woon.

Ik start de tracker overigens helemaal niet bij mn huis, pas na of tijdens de warmup. Dat ik vaak hetzelfde rondje loop is gewoon omdat ik daarmee mn vooruitgang (of achteruitgang) beter ervaar. Dat is ongeveer de enige conclusie die je eruit kunt halen. Dat ik in Lisserbroek woon is wel duidelijk maar dat mag je best weten hoor
  vrijdag 14 mei 2010 @ 09:43:51 #64
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_81408180
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:36 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Vertel vertel!
Ik wil ook een boek!
pi_81408743
Redelijk destructief weekend voor de boeg

• Vanavond hardlopen (les zoveel)
  • Morgen mountainbiken
  • Zondag hardlopen (les zoveel +1)

En dat met de gevoelige lies en knie
  • pi_81409934
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 00:52 schreef GotC het volgende:

[..]

Nja, sommige lopen zijn bv tegen borstkanker...en ik begrijp dat je dan zegt van 'ja maar ik wil ook geld ervoor inzamelen' maar vrouwen krijgen het nu eenmaal iets vaker
    volgens mij werkt dat eerder andersom. Ze willen een loop voor vrouwen organiseren, dan hebben ze een goed doel nodig, en dan denken ze aan borstkanker omdat vrouwen dat vaker krijgen... Die redenering snap ik wel, al weet ik zeker dat al die mannen van vrouwen die borstkanker krijgen het net zo'n k*nker ziekte vinden als de vrouwen en het net zo hard willen bestrijden, maargoed... Ik snap nog steeds niet waarom je een loop voor alleen vrouwen zou organiseren...
      vrijdag 14 mei 2010 @ 10:54:47 #67
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81409973
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 10:53 schreef Dwab het volgende:

[..]

volgens mij werkt dat eerder andersom. Ze willen een loop voor vrouwen organiseren, dan hebben ze een goed doel nodig, en dan denken ze aan borstkanker omdat vrouwen dat vaker krijgen... Die redenering snap ik wel, al weet ik zeker dat al die mannen van vrouwen die borstkanker krijgen het net zo'n k*nker ziekte vinden als de vrouwen en het net zo hard willen bestrijden, maargoed... Ik snap nog steeds niet waarom je een loop voor alleen vrouwen zou organiseren...
    Ik kan het me prima voorstellen. Maar dan vanuit het oogpunt van het mannelijk publiek
    Ik ben van pindavlees
      vrijdag 14 mei 2010 @ 10:57:03 #68
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_81410058
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 09:19 schreef SolnaStockholm het volgende:

[..]

Ja ook. Maar hij zegt nooit achteraf dat ik muziek heb geluisterd
    Hij vraagt zelfs of ie de media moet mee uploaden bij mij....vaag
    pi_81410072
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 09:42 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

waar woon ik dan EXACT?

Nee hoor, ik denk er net zo over als met het spastische wegwerken van kentekens op foto's. Als ik de straat oploop kan ik 10000 kentekens lezen en als ik de straat op loop schrik ik me ook niet de bagger dat mn buurman exact weet waar ik woon.

Ik start de tracker overigens helemaal niet bij mn huis, pas na of tijdens de warmup. Dat ik vaak hetzelfde rondje loop is gewoon omdat ik daarmee mn vooruitgang (of achteruitgang) beter ervaar. Dat is ongeveer de enige conclusie die je eruit kunt halen. Dat ik in Lisserbroek woon is wel duidelijk maar dat mag je best weten hoor
    Ja ok, je hebt ook wel gelijk... Ik ben zelf dus wel een beetje spastisch met dat soort dingen, maar zoals jij het uitlegt is het eigenlijk wel apart dat ik - en velen met mij dat zijn...

Ik voel me altijd zo'n stuk beter wanneer ik met hardlopen bezig ben! Vanochtend werd ik wakker en ik had meteen alweer zin om te gaan lopen. Dat is ook vaak mijn fout in het begin: ik ben té fanatiek, voor een paar weken, en dan moét ik steeds meer van mezelf, want ik wil wel snel progressie zien... en dan op een bepaald moment heb ik dáár dan geen zin meer in. Dat mezelf allerlei shit opleggen enzo, en stop ik weer... Dus dit keer wil ik het echt anders proberen en gewoon keurig mijn rustdagjes houden en niet te snel of te lang willen lopen, maar er gewoon van genieten en het de tijd geven...

Zo en nu eerst koffie, ga vandaag denk ik naar de sauna, ook fijn
    pi_81410129
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 10:54 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Ik kan het me prima voorstellen. Maar dan vanuit het oogpunt van het mannelijk publiek
    Ik denk gelijk aan Baywatch
    pi_81410443
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 09:42 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

waar woon ik dan EXACT?

Hier nog een, Ik loop altijd om onze wijk in. De tracker start zelfs bij mij voor de deur. Heb ik schijt aan, ik heb geen vijanden of andere lui die mij zouden moeten opzoeken of dergelijk. Iedereen mag weten waar ik woon en mooie vrouwen mogen spontaan langskomen!
      vrijdag 14 mei 2010 @ 11:10:26 #72
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81410498
    Als ik m bij mij recht voor de deur zou starten, zou je nog geen steek verder zijn. Of je moet bij alle 186 appartementen moeten aanbellen om te vragen of ik ik ben
    Ik ben van pindavlees
    pi_81411205
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 11:10 schreef Flappekz het volgende:
    Als ik m bij mij recht voor de deur zou starten, zou je nog geen steek verder zijn. Of je moet bij alle 186 appartementen moeten aanbellen om te vragen of ik ik ben
    Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz?
      vrijdag 14 mei 2010 @ 11:32:02 #74
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81411230
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 11:31 schreef Dwab het volgende:

[..]

Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz? Flappekz?

Hehe, ik daag je uit
    Ik ben van pindavlees
    pi_81411335
    Klinkt wel heel verleidelijk , maar .... nee
    pi_81411420
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 11:10 schreef Flappekz het volgende:
    Ik denk dat je nog raar op staat te kijken hahaha
      vrijdag 14 mei 2010 @ 11:38:09 #77
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81411447
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 11:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik denk dat je nog raar op staat te kijken hahaha
    Ik kijk niet zo gek snel raar op
    Wanneer gaan we nou eens rondjes maken in het Zuiderpark?
    Ik ben van pindavlees
    pi_81411453
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 09:36 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Vertel vertel!
    http://www.bol.com/nl/s/a(...)html?_requestid=9940

vrijdag 14 mei 2010 @ 11:40:45 #79
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81411532
    quote:
    Ik ben van pindavlees
    pi_81412362
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 11:38 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Ik kijk niet zo gek snel raar op
    Wanneer gaan we nou eens rondjes maken in het Zuiderpark?
    Uh.....nou binnenkort natuurlijk!!

* Ronnie_bravo is heel slecht in het maken van afspraken....
    pi_81413646
    Deel 4 alweer Leuk dat er steeds meer lopers bijkomen!
    Ik vind dit trouwens heerlijk weer om te hardlopen, als het rond de 20 graden is vind ik het veel moeilijker lopen.
    Gisterochtend heb ik door tijdgebrek maar een les van W3 gelopen, ging best lekker. Morgen ga ik weer gewoon verder met W4.
    pi_81414081
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 10:57 schreef Dwab het volgende:

[..]
    ...

Ik voel me altijd zo'n stuk beter wanneer ik met hardlopen bezig ben! Vanochtend werd ik wakker en ik had meteen alweer zin om te gaan lopen. Dat is ook vaak mijn fout in het begin: ik ben té fanatiek, voor een paar weken, en dan moét ik steeds meer van mezelf, want ik wil wel snel progressie zien... en dan op een bepaald moment heb ik dáár dan geen zin meer in. Dat mezelf allerlei shit opleggen enzo, en stop ik weer... Dus dit keer wil ik het echt anders proberen en gewoon keurig mijn rustdagjes houden en niet te snel of te lang willen lopen, maar er gewoon van genieten en het de tijd geven...

Dit verbaast me nogal. Ik heb het vermoeden dat je trainingen nog niet zwaar genoeg zijn als je elke dag wilt gaan hardlopen. Ik moet me er tot nu toe nog erg aanzetten om 2x per week te lopen. Gelukkig loop ik de laatste tijd nagenoeg pijnvrij.

Ik begin het lopen ook steeds leuker te vinden en ben er nu fanatiek mee bezig. Zo heb ik nu ander inlegzolen en let ik nu ook beter op mijn voeding. Door het hardlopen eet ik nu minder en meer gevarieerd. Verder neem ik extra kalk/magnesium/zink tabletten voor sneller herstel en een betere energiebalans.

Vanaf dit seizoen houd ik ook al mijn hardlooptijden bij op http://www.looptijden.nl. Het is even werk om alle routes in te tekenen, maar het is leuk om ook van elk rondje de tijden te bewaren. Ik heb nu al 5 verschillende looproutes om uit te kiezen.

Het is overigens prima weer om te hardlopen deze maand. Veel beter dan vorige maand toen het steeds zo warm weer was en de lucht vol stuifmeel zat.

[ Bericht 2% gewijzigd door hp38guser op 14-05-2010 13:11:25 ]
      vrijdag 14 mei 2010 @ 14:05:20 #83
    140869 lemonlime
    Fruitig!!!
    pi_81416832
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 12:55 schreef hp38guser het volgende:

[..]

Dit verbaast me nogal. Ik heb het vermoeden dat je trainingen nog niet zwaar genoeg zijn als je elke dag wilt gaan hardlopen. (knip)
    Dit vind ik dan weer een rare opmerking. Als ik heb hardgelopen wil ik het liefst direct weer. En als ik een week niet gelopen heb vind ik het juist moeilijker om weer te beginnen. Tot nu toe werkt 3 maal per week goed. En trainingen die je zo vreselijk vindt dat je er na niet meer wilt hardlopen lijken mij echt niets aan. Hardlopen voor betere conditie etc. is goed en wel maar ik doe het ook omdat ik blij word van sporten.
    Proper names are scopally inert.
    Normality is an invention of the power.
    pi_81417337
    jaja, zondag beginnen met deze Gel Kayano 16. Was wel 160 euro!
    pi_81417489
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 14:05 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Dit vind ik dan weer een rare opmerking. Als ik heb hardgelopen wil ik het liefst direct weer. En als ik een week niet gelopen heb vind ik het juist moeilijker om weer te beginnen. Tot nu toe werkt 3 maal per week goed. En trainingen die je zo vreselijk vindt dat je er na niet meer wilt hardlopen lijken mij echt niets aan. Hardlopen voor betere conditie etc. is goed en wel maar ik doe het ook omdat ik blij word van sporten.
    Ja inderdaad zo werkt het bij mij ook. Ik krijg er zoveel energie van dat ik zin heb om meer te doen, maar ik weet uit eerdere ervaringen dat ik dan vaak blessures krijg, of er na een paar maanden al geen lol meer aan beleef. Ik hou het nu ook even bij 3 keer in de week en dan misschien als ik zin heb nog een keertje zwemmen of skaten ofzo, puur voor de fun!

Het is ook helemaal niet goed als je jezelf iedere training helemaal verrot loopt. Eens in de week mag je wel flink moe zijn na bijvoorbeeld een interval training, maar de rest van de dagen gaat het erom dat je gewoon lekker loopt en elke week een schepje erboven op doet. Ik ben wel echt moe hoor als ik thuiskom, gezicht vol rode vlekken enzo, maar na een uurtje voel ik me alleen maar meer energiek worden.

En vrolijk!! Dat is voor mij ook één van de belangrijkste redenen waarom ik loop. Het doet me supergoed, ook psychisch. Ik heb namelijk nogal een aanleg voor depressiviteit, helaas! Maar als ik goed voor mezelf zorg en regelmatig sport kan ik het gelukkig goed handelen.
    pi_81417521
    Ik ben echt benieuwd hoe het zondagochtend zal gaan. Ik ga de laatste week (wat dus eigenlijk al een herhaling was van de week daarvoor) maar weer eerst overnieuw doen om de schade te bepalen. Drie weken niks gedaan ivm verkoudheid... .
    pi_81417650
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 14:18 schreef Cudles het volgende:
    jaja, zondag beginnen met deze Gel Kayano 16. Was wel 160 euro!
    [ afbeelding ]
    Mooi!! Dit zijn mijne, ik ben er echt suuuperblij mee!! Heb ze nu 7 maanden en ga nooit meer anders dan Mizuno kopen! Ze waren 140 euro

vrijdag 14 mei 2010 @ 14:43:04 #88
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_81418170
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 10:57 schreef Dwab het volgende:

[..]

Oe!, das zeker fijn!, te lang geleden....ik ga zo 45km op de mountainbike, ook lekker
      vrijdag 14 mei 2010 @ 14:44:24 #89
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81418226
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 14:43 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Oe!, das zeker fijn!, te lang geleden....ik ga zo 45km op de mountainbike, ook lekker
    Dat lijkt me ook gaaf, tenzij het 45km over asfalt is
    Ik ben van pindavlees
    pi_81419193
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 14:43 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Chill! Sanua is ook relaxed inderdaad. Alleen jammer dat er altijd van die obesitas vrouwen zitten te praten over afvallen, terwijl ik probeer Zen te Zijn ...
      vrijdag 14 mei 2010 @ 15:31:11 #91
    198365 Morendo
    The Real Deal
    pi_81419811
    TVP
    Die Lebenslust bringt dich um.
    pi_81420825
    quote:
    wel erg blij met het lange mouwen shirt dat ik gister heb gehaald. was fijn !
    lopen met hartslagmeter was wennen. Moet volgende keer de band iets lager doen, zodat ie onder m'n bh uitkomt, ipv recht onder mijn bh-bandje doen. Nu leek het net of mijn bh absoluut niet goed zat. Moet denk ik nog wel zakken qua hartslag (ik kan tijdens het lopen niet constant kijken wat mijn hartslag is....dan stopt de meter....das wel balen....of het kan wel en ik moet het gewoon nog ff uitzoeken), 175bpm was de hoogst gemeten hartslag. Gemiddelde was 140bpm. maar ja, je compenseert natuurlijk met de stukjes lopen.

GotC, lopen met nachtdienst is toch lekker? Ik ga dan ip lopen als ik net wakker ben eind van de middag/'s avonds na een appeltje gegeten te hebben. Ik mag volgende week ook weer. Mag ik trouwens vragen wat voor werk je doet? (Verpleging hier).
    Het is duidelijker als je in percentages praat met betrekking tot de hartslag, want iedereen is weer anders. Probeer als je begint met lopen niet te hard te gaan en je hartslag onder 75% van het max te houden. Als je meer wilt weten google maar naar aërobe en anaërobe gebieden.

Ik ben dan wel geen GotC, maar heb ook een onregelmatig patroon maar ik loop altijd voor mijn eerste maaltijd van de dag. 's Nachts is mijn favoriete tijdstip om te lopen eigenlijk maar blijft uitkijken geblazen met ander verkeer.
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 10:12 schreef Rekkie het volgende:
    Redelijk destructief weekend voor de boeg

• Vanavond hardlopen (les zoveel)
  • Morgen mountainbiken
  • Zondag hardlopen (les zoveel +1)

En dat met de gevoelige lies en knie
  • Zo lang je luistert naar je lichaam en na het weekend wel je rust pakt moet het goed gaan.
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 14:23 schreef Dwab het volgende:
    En vrolijk!! Dat is voor mij ook één van de belangrijkste redenen waarom ik loop. Het doet me supergoed, ook psychisch. Ik heb namelijk nogal een aanleg voor depressiviteit, helaas! Maar als ik goed voor mezelf zorg en regelmatig sport kan ik het gelukkig goed handelen.
    Sprak laatst een kennis die psycholoog is en die is anti-medicatie met betrekking tot depressiviteit en raad al zijn patiënten ook aan om te gaan hardlopen of tenminste te gaan sporten. Het is bevordert niet alleen je lichaam maar ook zeker je geest.
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 22:05 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Zijn er overigens mensen die met een borstband lopen?
    Ik loop met de Garmin Forerunner 305 en verwerk de data in Sportstrack zo kan ik mijn training terug zien en progressie bij houden maar ook trainingen plannen. Aanrader
    A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
    pi_81421483
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 16:00 schreef 1517 het volgende:

[..]

Sprak laatst een kennis die psycholoog is en die is anti-medicatie met betrekking tot depressiviteit en raad al zijn patiënten ook aan om te gaan hardlopen of tenminste te gaan sporten. Het is bevordert niet alleen je lichaam maar ook zeker je geest.

Wel apart een psycholoog die zo uitgesproken anti medicatie is. Er zijn genoeg mensen die er erg veel baat bij hebben. Bij mij zit het in de familie. Aan beide kanten in mijn familie komen al generaties lang veel zelfmoorden voor door depressie, en dan nog veel die hun hele leven depressief zijn en er op een een of andere manier mee hebben leren leven. Nu er medicijnen zijn hebben deze mensen wel een goed leven kunnen opbouwen, zoals ik bijvoorbeeld bij mijn broer zie.

Ik zou echt niet zomaar durven beweren dat het niks helpt. Daar ken ik mijn naaste familie net iets te goed voor. Ik vind het erg naïef als je zoiets durft te beweren. Dat het nu veel te vaak wordt voorgeschreven aan mensen waar het niet voor bedoeld is , daar ben ik het overigens helemaal mee eens. Ik zou willen dat huisartsen het niet meer mogen voorschrijven, alleen nog psychiaters na langdurige gesprekken...

Dat hardlopen helpt, daar is geen twijfel over. Komt ook uit alle wetenschappelijke onderzoeken. Maarja, dan moet je wel de moed hebben je drempel over te komen!
      vrijdag 14 mei 2010 @ 16:33:45 #94
    140869 lemonlime
    Fruitig!!!
    pi_81421920
    Net evy les 14 gelopen. Het ging lekker! Toch tof dat je iedere keer echt je grenzen verlegd .
    En ik kan me voorstellen dat lopen, of sporten in het algemeen, help tegen depressie. Ik word er best blij van (maar ik word ook al blij wanneer ik me aan m'n goede voornemens hou ).
    Proper names are scopally inert.
    Normality is an invention of the power.
      vrijdag 14 mei 2010 @ 16:38:53 #95
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_81422057
    quote:

GotC, lopen met nachtdienst is toch lekker? Ik ga dan ip lopen als ik net wakker ben eind van de middag/'s avonds na een appeltje gegeten te hebben. Ik mag volgende week ook weer. Mag ik trouwens vragen wat voor werk je doet? (Verpleging hier).
    Ik ben pas begonnen met nachtdiensten, dus voor mij is het nog erg zoeken hoe en wat overdag Als ik teveel doe voel ik me echt niet goed 's nachts namelijk. Misschien dat ik bij m'n volgende nachtdienst effe ga proberen te lopen! Gelijk nadat je opstaat dus?
    Ook verpleging hier, in het ziekenhuis
    pi_81423866
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 16:19 schreef Dwab het volgende:

[..]

Wel apart een psycholoog die zo uitgesproken anti medicatie is. Er zijn genoeg mensen die er erg veel baat bij hebben. Bij mij zit het in de familie. Aan beide kanten in mijn familie komen al generaties lang veel zelfmoorden voor door depressie, en dan nog veel die hun hele leven depressief zijn en er op een een of andere manier mee hebben leren leven. Nu er medicijnen zijn hebben deze mensen wel een goed leven kunnen opbouwen, zoals ik bijvoorbeeld bij mijn broer zie.

Ik zou echt niet zomaar durven beweren dat het niks helpt. Daar ken ik mijn naaste familie net iets te goed voor. Ik vind het erg naïef als je zoiets durft te beweren. Dat het nu veel te vaak wordt voorgeschreven aan mensen waar het niet voor bedoeld is , daar ben ik het overigens helemaal mee eens. Ik zou willen dat huisartsen het niet meer mogen voorschrijven, alleen nog psychiaters na langdurige gesprekken...

Dat hardlopen helpt, daar is geen twijfel over. Komt ook uit alle wetenschappelijke onderzoeken. Maarja, dan moet je wel de moed hebben je drempel over te komen!
    Ik zelf weet er helemaal niks van en geloof ook zeker dat er goede medicatie op de markt is. Maar net wat jij ook zegt, sommige mensen slikken elke pil die ze maar krijgen van de huisarts zonder er over na te denken wat zo'n pil met je kan doen en of je onder aan de streep er wel op 'vooruit' gaat.
    Daarom vond ik het erg interessant om te horen dat zo iets simpels als hardlopen mensen met depressie kan helpen.
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 16:38 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik ben pas begonnen met nachtdiensten, dus voor mij is het nog erg zoeken hoe en wat overdag Als ik teveel doe voel ik me echt niet goed 's nachts namelijk. Misschien dat ik bij m'n volgende nachtdienst effe ga proberen te lopen! Gelijk nadat je opstaat dus?
    Ook verpleging hier, in het ziekenhuis
    Duurloop doe ik altijd op lege maag, ik zorg er wel voor dat ik de avond er voor genoeg koolhydraten binnen heb gekregen. Als ik heb gegeven voorafgaande dat ik ga lopen krijg ik steken en andere kleine irritaties.
    A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
    pi_81425198
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 17:26 schreef 1517 het volgende:

[..]

Ik zelf weet er helemaal niks van en geloof ook zeker dat er goede medicatie op de markt is. Maar net wat jij ook zegt, sommige mensen slikken elke pil die ze maar krijgen van de huisarts zonder er over na te denken wat zo'n pil met je kan doen en of je onder aan de streep er wel op 'vooruit' gaat.
    Daarom vond ik het erg interessant om te horen dat zo iets simpels als hardlopen mensen met depressie kan helpen.

Ah, op die manier. Ja ik vind het ook interessant onderzoek. Merk aan mezelf dat het me veel goed doet. Volgens mij helpt het sowieso om als je veel in je hoofd bezig bent met piekeren over van alles etc.... Dan bestaat de kans dat je jezelf steeds wat verder naar beneden praat. Als je dan lekker gaat bewegen (het liefst in het bos/park ofzo), dan ben je er ook gelijk even uit, en het bewegen maakt veel goede stofjes vrij in je hersenen... iets wat bij mensen die down zijn nogal eens ontbreekt!

Dus.. Ik wil zéker doorgaan met lopen, het is zo heerlijk ongecompliceerd, je kunt het altijd doen, hebt er niemand voor nodig, je kunt gewoon je schoenen aandoen en je bent de deur uit!
      vrijdag 14 mei 2010 @ 18:56:19 #98
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_81426958
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 14:44 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook gaaf, tenzij het 45km over asfalt is
    Half asfalt, half onverhard en 8 km parkour Noordwijk. was lekker, kon heel goed merken dat mn conditie flink aan het verbeteren is door Evy (en mijn inzet natuurlijk )
      vrijdag 14 mei 2010 @ 18:56:46 #99
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_81426977
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 18:56 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Half asfalt, half onverhard en 8 km parkour Noordwijk. was lekker, kon heel goed merken dat mn conditie flink aan het verbeteren is door Evy (en mijn inzet natuurlijk )
    Klinkt leuk
    Ik ben van pindavlees
    pi_81427876
    Hebben jullie ook dat als je zoveel met Evy rent dat je bepaalde warme gevoelens voor haar begint te ontwikkelen?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')