YAY!!! Super zeg, dus nu kunnen jullie allemaal weer wat lekkerder slapenquote:Op woensdag 12 mei 2010 08:49 schreef Sorbootje het volgende:
Correctie: Isabeau heeft TWEE tandjes!
(nummer 2 was vanmorgen ook door)
Ik zeg : lel voor de kopquote:Op woensdag 12 mei 2010 08:53 schreef Sorbootje het volgende:
Ik zal het proberen, maar ben nu op m'n werk!
(en ik vrees dat het ipv appel vooral tepel afschrapen wordt)
Oh jawel als t goed is groeit ze er vanzelf weer overheen of hoe zeg je dat. Het zal wel vooral zijn omdat ze nu ineens twee boventandjes heeft ook (of eigk 3.5quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:13 schreef Sorbootje het volgende:
Oeh knarsen, daar zou ik slecht tegenkunnen denk ik! Net zoiets als neus ophalen, daar krijg ik ook rillingen van. Ik word altijd lichtelijk agressief als mensen dat doen. Brrr....
Maar goed, je kunt Amélie moeilijk duidelijk maken dat ze dat beter niet kan doen. Maar 't zal vanzelf wel weer stoppen toch?
Hmmm kleretandjes.... die kindjes worden er zó gezellig vanquote:Op woensdag 12 mei 2010 09:10 schreef Sorbootje het volgende:
Haha McLaura, die lel voor de kop leek me meer iets voor 's nachts toen ze nog niet door waren
Amélie duwde met haar tong mn vinger eruit. Ik mocht er écht niet aankomen. En die tong is nog sterk ook!quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:45 schreef Twinkly het volgende:
Tandenknarsen![]()
Ik geloof dat ze er hier ook echt aankomen hoor, Niels wilde gisteravond en vannacht steeds niet drinken, ging echt gillen, totdat ik dentinox opgesmeerd had, maar dat kan ook wel toeval zijn. Hoe smeren jullie dat trouwens op, er staat in de bijsluiter dat je het met een wattenstaafje moet doen, maar een wattenstaafje slurpt alle dentinox opdus ik doe het maar met mijn vinger en Niels vindt het zo lekker dat hij dan op mijn vinger gaat zuigen.
Ja, dat was idd mijn idee voor nood. Want daar slaapt ze alleen nog maar powernaps, dus ik hoopte eigenlijk een oplossing voor een tukje in bed van een uurquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:19 schreef Chan het volgende:
Linda wat naar voor je meisjeMisschien in de doek knopen en haar bij jou in slaap laten vallen?..
Douche had ik ook bedacht inderdaad. Onze badkamer is niet zo groot, miss 4m2 ofzo, maar de lamp is gelijk ook afzuiger, weet niet of de stoom dan blijft hangen. Mn moeder gaf al als tip om een lik dampo in het doucheputje te doen dan. Ui gaat inderdaad vanavond onder dr bedjequote:Op woensdag 12 mei 2010 12:26 schreef huuphuup het volgende:
Linda wat naar.![]()
hebben jullie een douchecel? Of een kleine douche ofzo? Anders met je meisje in de douche gaan zitten en de kraan op zn allerheetst openzetten. Zo kun je een soort van stomen met haar. Misschien helpt dat wat.
En anders zou ik zelf denk ik proberen om nogmaals dr neusje leeg te zuigen en misschien een zetpil geven en met een halve ui onder t bedje ofzo? Maar soms is er gewoon niet tegenop te huismiddelen. Blegh.
Linda hier was Linde het eerste half jaar bij het kdv heel vaak ziek / verkouden. Door alle virussen die ze daar oppikken. Maar ik hoorde van anderen weer verhalen dat kindjes die niet naar het kdv gaan juist de eerste tijd op de basisschool veel ziek zijn omdat ze dan nog geen weerstand tegen al die virussen hebben opgebouwdquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:30 schreef Linda2205 het volgende:
echt he, kwartier op het kdv geweest en nu is ze prompt verkouden. Rot-instelling![]()
echt heel naar, Lindaquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:17 schreef Linda2205 het volgende:
Wat te doen, wat te doen!
Lotte is doodmoe maar ook snip- en snipverkouden. Gevalletje: snot stroomt eruit zeg maar. Speen gaat amper, dan krijgt ze geen lucht. Net als met eten en drinken. Het dr neusje al uitgezogen, maar dat is eigenlijk onbegonnen werk. Neusspray gedaan, matrasje verhoogd. Ze kan echt alleen maar huilen van ellende. Als ze bij mij zit is het goed, voor 5 minuten en dan begint het gemopper omdat ze moe is, leg ik d'r in bed en begint het feest van voor af aan
Kan allebeiquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:46 schreef Linda2205 het volgende:
Stiemie, bedoel je dat ik d'r dan in het badje moet zetten? Of gewoon met haar naast een badje met heet water en dat spul moet zitten?
Oei, zo'n dik wangetje heeft Ko ook. Sneu he?quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:57 schreef mikoxx het volgende:
Ko, ook al zo'n last van een doorkomende kies. Hier ook, net zo'n blaar als bij Ko (gok ik zo even vanaf hier)Het lukt me alleen niet om er iets op te smeren (als in dentinox), want ik mag ab-so-luut niet in het mondje kijken. T. heeft zelfs zijn wang iets verdikt aan 1 kant. En brullen, myohmy! Laat die kies maar snel doorbreken.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:37 schreef mikoxx het volgende:
zegguh, hier ook tandjesleed, lezen jullie daar zomaar overheen?![]()
![]()
Natuurlijk nietquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:37 schreef mikoxx het volgende:
zegguh, hier ook tandjesleed, lezen jullie daar zomaar overheen?![]()
![]()
Linda, fijn dat het een klein beetje beter gaat daar!!
quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:42 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Natuurlijk nietVoor jouw mannen wilde ik een aparte post maken
Sterkte
Klap eens in je handjes, blij blij blij (in handjes klappen)quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:43 schreef mikoxx het volgende:
Oh, maar misschien heeft Leander er gewoon niet veel last van hoor, dat hoor ik ook vaker. Wees blij!
Hoe gaat nu eigenlijk de echte tekst van 'klap eens in je handjes, blij blij blij'? Ik hoor zoveel verschillende versies.... hoe zingen jullie 'm?
Klap eens in je handjes blij, blij, blij.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:43 schreef mikoxx het volgende:
Oh, maar misschien heeft Leander er gewoon niet veel last van hoor, dat hoor ik ook vaker. Wees blij!
Hoe gaat nu eigenlijk de echte tekst van 'klap eens in je handjes, blij blij blij'? Ik hoor zoveel verschillende versies.... hoe zingen jullie 'm?
zo doe ik het ookquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:45 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Klap eens in je handjes, blij blij blij (in handjes klappen)
Op je boze bolletje, allebei (op hoofdje leggen)
Handjes in de hoogte, handjes in je zij
Zooo varen de scheepjes voorbij, (met handjes op het hoofdje van links naar rechts bewegen)
Zooo varen de scheepjes voorbij
Wordt hier nog gevolgd door:quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:47 schreef oeke het volgende:
Klap eens in je handjes blij, blij, blij.
Op je boze bolletje allebei.
Handjes in de hoogte, handjes in de zij.
Zo varen de scheepjes voorbij!!
Uhm.... jaquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:27 schreef Nijna het volgende:
Mikoxx, heb je dan ook dubbel leed zeg maar... met een tweeling...
Nou ja weet je... 't komt op een moment dat het wat mij betreft niet meer hoeft. Op het KDV eet ze pap en fruit enzo. En bij mij krijgt ze moedermelk en andere hapjes...quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:46 schreef Chan het volgende:
Isabeau grapjas, kon je dat niet wat eerder doen?Maar wel fijn dat je het nu wel ineens doet
En hopelijk de volgende keer op t kdv weer
Grappig, dat je niet kon wachten. Misschien heeft het ook te maken met de leeftijdsgenootjes van Ivan. Ik had er best moeite mee om naar het grote topic te gaan omdat het verschil tussen Ko en de kindjes boven hem heel groot was.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:34 schreef Claudia_x het volgende:
Joehoe, eindelijk mogen we.De tijd leek niet echt op te schieten.
![]()
Ik chargeerde ook wat omdat iedereen meestal schrijft dat de tijd zo snel is gegaan en dat ze nog niet klaar zijn om afscheid te nemen van hun kleine baby. Ik heb dat niet, al denk ik wel met veel weemoed terug aan bijvoorbeeld de geluiden die Ivan maakte toen hij nog echt klein was. Wat trouwens ook een rol speelt is dat ik het zwangerschapstopic altijd heel trouw gevolgd heb (zonder zelf mee te posten) en ik daardoor de moeders die mij voorgingen het beste 'kende'.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:12 schreef oeke het volgende:
[..]
Grappig, dat je niet kon wachten. Misschien heeft het ook te maken met de leeftijdsgenootjes van Ivan. Ik had er best moeite mee om naar het grote topic te gaan omdat het verschil tussen Ko en de kindjes boven hem heel groot was.
En de mensen die veel posten bleven zo'n beetje achter in het kleine topic.![]()
Met de komst van Ivan weet ik dat onze verhuizing naar het dreumestopic aanstaande is en de jongste daar zo'n 2 maanden ouder is dan Ko. En er wordt ook een stuk minder gepost door die jongere groep. Bovendien is het hier zo gezellig. Dus ik zie er best een beetje tegenop.![]()
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:03 schreef Sorbootje het volgende:
En nog iets waar ik helemaal niks van snap. Ze heeft vandaag zomaar, out of the blue, twee flessen leeggedronken op het KDV. Eén van 90ml en één van 180 (!!!!!)ml. En gewoon echt in één keer leeggedronken, alsof ze nooit anders gedaan heeft.
![]()
![]()
Hij gooit z'n hoofd van links naar rechts naar links, et cetera, bijvoorbeeld in de wipstoel. Het is niet echt van plezier. Het leek me meer iets wat hij ineens ontdekt heeft, net als bijvoorbeeld met de benen trappelen of tegen speeltjes aan slaan.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:43 schreef mikoxx het volgende:
Hoe bedoel je 'schudden' Claudia? Van plezier...??
Lotte heeft dat ook een tijdje gedaan, ook in bed. Is nu weer overquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij gooit z'n hoofd van links naar rechts naar links, et cetera. Het is niet echt van plezier. Het leek me meer iets wat hij ineens ontdekt heeft, net als bijvoorbeeld met de benen trappelen of tegen speeltjes aan slaan.
Haha ja klopt, Amélie heeft dat ook gedaan, dan zat ze bij ons op schoot en begon ineens heel hard met haar hoofd te schuddenquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij gooit z'n hoofd van links naar rechts naar links, et cetera, bijvoorbeeld in de wipstoel. Het is niet echt van plezier. Het leek me meer iets wat hij ineens ontdekt heeft, net als bijvoorbeeld met de benen trappelen of tegen speeltjes aan slaan.
Dat snap ik wel hoor! Ik denk dat het ook te maken heeft met waar je je in herkent/bij thuis voelt. Ko volgt bijvoorbeeld Senna op de voet, terwijl Senna een maand jonger is. Dus dat is voor mij al een reden om hier ook nog even te blijven hangen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik chargeerde ook wat omdat iedereen meestal schrijft dat de tijd zo snel is gegaan en dat ze nog niet klaar zijn om afscheid te nemen van hun kleine baby. Ik heb dat niet, al denk ik wel met veel weemoed terug aan bijvoorbeeld de geluiden die Ivan maakte toen hij nog echt klein was. Wat trouwens ook een rol speelt is dat ik het zwangerschapstopic altijd heel trouw gevolgd heb (zonder zelf mee te posten) en ik daardoor de moeders die mij voorgingen het beste 'kende'.
Als ik zie wat de baby's hier allemaal al kunnen dan vind ik dat Ivan nog niet echt op z'n plaats is. Een baby van 6 maanden is toch wel heel anders dan een baby van bijvoorbeeld 9 maanden. Toch is het makkelijker om vooruit te kijken dan om terug te kijken, vind ik. Ik heb bijvoorbeeld al zo vaak iets gepost over hoe we Ivan hebben geholpen om in zijn eigen bed te slapen en ik ben daar nu wel klaar mee.
Gewoon hier blijven posten als je het gezellig vindt, hoor! Ik post ook overal vrolijk doorheen, zelfs in het zwangerschapstopic waar ik toch echt niks meer te zoeken heb. (Maar de weemoed, hè!)
hoezo te weinig gegeven?quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:52 schreef Linda2205 het volgende:
Trouwens, ik ben echt blij dat we nu in het ritme zitten waarin we zitten, qua eten enzo. Vorige keer (14-4) was ze bij de KA maar 200 gram gegroeid in 2 maanden tijd. Ook echt een grote knik in dr lijntje. Daarna heb ik het eten ed. omgesteld en nu is ze in een maand tijd een kilo gegroeid
en ik heb dr dus blijkbaar echt te weinig gegeven![]()
Ze dronk zo onrustig en weinig per keer en vaak op een dag. Bleef mopperen na een voeding ed. Toen ben ik dus vrij impulsief overgestapt op meer vaste voeding en minder melk. Nu krijgt ze 's ochtends melk bij het opstaan, boterham na het ochtendslaapje, melk en boterham bij de lunch, dan fruit (hele appel, hele peer, hele mango, beetje afhankelijk van wat er in huis is), tussendoor iets als een rijstwafel of soepstengel, plakjes komkommer ofzo en dan 's avonds 150-175gram vers eten. Voor het naar bed gaan krijgt ze nog een laatste voeding in haar kamertje. Verder bied ik de hele dag water aan.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:55 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hoezo te weinig gegeven?omdat ze weinig gegroeid was?
En hoe heb je het omgesteld dan dat eten?
Ik merk hier dat het nu 'ineens' echt veel beter gaat met eten. 's morgens een hele boterham en 's middags ook fruit en een hele rijstwafel of boterham. En 's avonds of stukjes groente enzo of een prutje. Het prutje gaat niet helemaal op maar ik vind toch dat ze er behoorlijk van eet.
Maar ik vraag me af en toe wel nog af of we haar niet te weinig geven of dat het wel voldoende is of of of...Aan de andere kant wil ik ook niet teveel eten aanbieden of hoe zeg je dat. Ik wil ook niet teveel tussendoortjes enzo geven en zo een soort gewoonte creëren.
oh ok, dat klinkt grofweg een beetje zoals hier.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:59 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ze dronk zo onrustig en weinig per keer en vaak op een dag. Bleef mopperen na een voeding ed. Toen ben ik dus vrij impulsief overgestapt op meer vaste voeding en minder melk. Nu krijgt ze 's ochtends melk bij het opstaan, boterham na het ochtendslaapje, melk en boterham bij de lunch, dan fruit (hele appel, hele peer, hele mango, beetje afhankelijk van wat er in huis is), tussendoor iets als een rijstwafel of soepstengel, plakjes komkommer ofzo en dan 's avonds 150-175gram vers eten. Voor het naar bed gaan krijgt ze nog een laatste voeding in haar kamertje. Verder bied ik de hele dag water aan.
Drinken bij jou is natuurlijk ook troost...als ze pijn had zal dat best kunnen natuurlijkquote:Op donderdag 13 mei 2010 12:04 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh ok, dat klinkt grofweg een beetje zoals hier.
wij zitten op
- ochtendvoeding
- belegde boterham
slaapje
- middagvoeding
- belegde boterham
- halverwege de middag fruit
slaapje
- voeding (voor of na het slapen net hoe t uitkomt.)
- avondeten ook 150.175 grm vers.
- avondvoeding.
Dus grofweg vier voedingen. Alleen 's morgens krijgt ze geen tussendoortje ofzo omdat wij vaak laat wakker zijn (zij althans) en ik neit zou weten waar ik het tussendoortje dan in moet proppen...
Maar de laatste maand kwam ze weer voor een nachtvoeding enzo en ze dronk dan heel behoorlijk. Maarja, ik weet dan niet of dat komt door die vier tandjes die doorkwamen, of doordat ze aan het regelen is gegaan ofzo of dat ze gewoon overdag te kort komt en echt honger heeft.
Maar als ik het zo lees valt het wel mee en krijgt ze genoeg.
Op borstvoeding.com. Dan kan je 'm opslaan en ergens anders uploaden en dan kan je 'm hier neer zetten.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:14 schreef mikoxx het volgende:
Die curve he? Waar maak je die? Ik geloof dat ik dat ook maar eens ga doen.
Hier ook zo ongeveer dezelfde hoeveelheden Linda, Oeke en Huup. Alleen qua avondeten gaat er hier ruim 200gr pp in. Daarna nog yoghurt.
In het begin niet, toen ze alleen groenten at om te proberen. Maar omdat ik vond dat ze extra dingen nodig had, na die weging bij de KA, ben ik gaan kijken hoeveel ze eet. En daarbij kook ik voor een week in 1x en vries dan in, dus dan is het wel handig te weten dat alles ongeveer evenveel is.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:17 schreef oeke het volgende:
Wegen jullie het avondeten? Ik heb dat nog nooit gedaan.
Gister heeft Ko zo lekker met de pot meegegeten! We hadden linzen-groentensoep. Hij vond het heerlijk! Stukjes courgette, pompoen, broccoli, wortel het ging zo naar binnen allemaal.
Neuh ik prop het in Aventbekertjesquote:Op donderdag 13 mei 2010 12:17 schreef oeke het volgende:
Wegen jullie het avondeten? Ik heb dat nog nooit gedaan.
Gister heeft Ko zo lekker met de pot meegegeten! We hadden linzen-groentensoep. Hij vond het heerlijk! Stukjes courgette, pompoen, broccoli, wortel het ging zo naar binnen allemaal.
Oja Mikoxx, hier
Ik vind dat wel herkenbaar, hoor. Ik waak er nu al voor dat ik Ivan niet om de haverklap een rijstwafel geef.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:54 schreef huuphuup het volgende:
Het is ook wel normaal dat de groei iets stagneert, daar maak ik me persoonlijk ook niet zo druk over. Maar ik vind het moeilijk in te schatten hoeveel je nou moet geven en wat goed is enzo. Het cb kan wel zeggen dat die kleintjes nog onbeperkt alles mogen hebben enzo maar waar trek je dan de grens, wanneer mogen ze dat niet meer en val je niet snel in een gewoonte dan uiteindelijk zeg maar?
Zoethouden klinkt zo stom, vind ik. Als jet het ziet als gewoon een extra eetmoment. S eet ook altijd rond 15.00uur nog het een en ander: yoghurt en een koekje, of een cracker met smeerkaas, of een appel uit het handje. je kunt dat zoethouden noemen tot het avondeten, of gewoon als tussendoortje zien. Of zie ik het helemaal verkeerd? Ze eet trouwens boterhammen zo tegen twaalven en avondeten rond 17.30uur. Ik zou dat een lange ruk vinden zonder eten tussendoor.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat wel herkenbaar, hoor. Ik waak er nu al voor dat ik Ivan niet om de haverklap een rijstwafel geef.
Mijn neefje wordt bij mijn schoonouders op een bepaald moment jengelig vanwege de honger en wordt dan zoetgehouden met een soepstengel. En nog maar een, dan, en misschien nog een. Daarbij wordt dan gezegd dat hij 's avonds prima eet en dat hij 's middags gerust nog een boterham op had gekund. Ik vraag me af waarom hij niet gewoon een boterham extra krijgt. Ik vind het zo naar om te zien dat hij honger heeft en zoetgehouden moet worden, want dat lijkt me niet normaal bij een kind dat gewoon gezonde dingen eet.
Volgens mij zie je het goed.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:22 schreef Groofsken het volgende:
je kunt dat zoethouden noemen tot het avondeten, of gewoon als tussendoortje zien. Of zie ik het helemaal verkeerd?
Maar ik persoonlijk bedoelde ook niet dat het kind helemaal geen tussendoortjes krijgt hoor!quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:34 schreef lily het volgende:
[..]
Volgens mij zie je het goed.
Kinderen kunnen nog niet goed zo'n lange ruk maken naar het avondeten. Als een kind aangeeft dat het trek heeft en je zegt; wacht maar want we gaan over een uur eten, dan heb je kans dat hun hongergevoel dan gewoon weg is.
Je kunt ze dan best iets geven (wel iets met voedingswaarde natuurlijk).
Zo heb ik het tenminste altijd begrepen...(ik kan het fout hebben)
Ja, dat bedoelde ik ook. Dat ze te weinig BV kreeg en dat ik daar maar mee ben blijven aanmodderen. En als ze nu drinkt dat huilt ze niet meer als ze klaar is, maar gaat ze heel gezellig kletsen en lachen. Dan mis ik het wel, alle voedingen. Aan de andere kant, als ik dr curve zo zie, weet ik dat het een goede beslissing is geweest.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:13 schreef oeke het volgende:
Linda, je hebt gelijk hoor, hij buigt best af. Maar ik zou niet zeggen dat het is omdat je te weinig gaf. Ze dronk ook niet veel toch? Misschien zeg ik dit allemaal omdat ik het jammer zou vinden als je je er schuldig over voelt.
Oh maar mijn bijdrage was niet naar jou bedoeld verder, en ook niet naar Claudia trouwens...quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:39 schreef huuphuup het volgende:
Maar ik persoonlijk bedoelde ook niet dat het kind helemaal geen tussendoortjes krijgt hoor!
Daar is niets mis mee imho. Maar hoeveel en hoevaak en wanneer en met wat enzo. Dat vind ik lastig.
Maar toch niet al bij deze kleintjes? Ik vind en boterham tussen lunch en avondeten eigenlijk ook weer wat veel van het goede. Iedereen aan het koolhydraatarme dieet, maar een kind krijgt wel een extra boterhamquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:43 schreef lily het volgende:
[..]
Oh maar mijn bijdrage was niet naar jou bedoeld verder, en ook niet naar Claudia trouwens...
Ik zou een kind dat aangeeft dat hij honger heeft ook eerder een boterham geven dan "zoethouden" met een soepstengel.
Mijn reactie was ook gewoon een eerste gedachte bij het lezen van Claudia's post. Niet bedoeld als commentaar op wie dan ook.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:43 schreef lily het volgende:
[..]
Oh maar mijn bijdrage was niet naar jou bedoeld verder, en ook niet naar Claudia trouwens...
Ik zou een kind dat aangeeft dat hij honger heeft ook eerder een boterham geven dan "zoethouden" met een soepstengel.
Mensen die gewoon gezond eten en niet te veel snoepen hoeven dan ook niet aan een koolhydraatarmdieetquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar toch niet al bij deze kleintjes? Ik vind en boterham tussen lunch en avondeten eigenlijk ook weer wat veel van het goede. Iedereen aan het koolhydraatarme dieet, maar een kind krijgt wel een extra boterham
Je kunt een opgroeiend kind nu niet met een volwassene met overgewicht gaan vergelijken.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar toch niet al bij deze kleintjes? Ik vind en boterham tussen lunch en avondeten eigenlijk ook weer wat veel van het goede. Iedereen aan het koolhydraatarme dieet, maar een kind krijgt wel een extra boterham
haha, nee uiteraardquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:48 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Mensen die gewoon gezond eten en niet te veel snoepen hoeven dan ook niet aan een koolhydraatarmdieet.
Maar ik geef dus ook geen boterham tussen de brood- en de warme maaltijd.
Ja, ok, dadelijk als ze wat groter is inderdaad. Of daar ben ik nu mee bezig om daarover na te denken. Een extra stukje fruit kan ook, bijvoorbeeld. Of een stukje (vegetarische) kaas. En ik zou nog leiver een crackertje of beschuitje ofzo geven dan een extra boterham buiten lunch en ontbijt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:50 schreef lily het volgende:
[..]
Je kunt een opgroeiend kind nu niet met een volwassene met overgewicht gaan vergelijken.
Maar wat ik bedoel is; als een kind aangeeft dat hij trek heeft, is het goed hem/haar wat te geven met voedingswaarde (yoghurtje, boterham, weet ik veel...). Ik zou dan liever niet voor soepstengels of iets dergerlijks gaan.
oh daar kan ik dus echt niet op wachten hèquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:47 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Mijn reactie was ook gewoon een eerste gedachte bij het lezen van Claudia's post. Niet bedoeld als commentaar op wie dan ook.
Overigens houd ik S wel zoet als ik aan het koken ben. Dan zit ze op het aanrecht met een doosje rozijntjes.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:53 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh daar kan ik dus echt niet op wachten hèik zie het al helemaal voor me. Die kleine garnalenvingertjes die dan zo in dat doosje aan het pielen en peuren zijn om een rozijntje los te krijgen
![]()
Ik eet nog steeds graag rozijntjes![]()
maar alleen uit die rode doosjes met een zonnetje erop. Want die hebben jeugdsentiment
Heb je helemaal gelijk in hoor (en nu ga ik weer terug naar mijn topicquote:Op donderdag 13 mei 2010 14:00 schreef Groofsken het volgende:
Pfff, het is maar goed dat ik gewoon geen bal weet van suiker, calorieën, vezels en koolhydraten.
Ik kook vers, geef weinig koekjes en vooralsnog geen snoep, voeg geen suiker en zout toe, en dan moet het maar goed zijn hoor.
Dan is het ook goedquote:Op donderdag 13 mei 2010 14:00 schreef Groofsken het volgende:
Pfff, het is maar goed dat ik gewoon geen bal weet van suiker, calorieën, vezels en koolhydraten.
Ik kook vers, geef weinig koekjes en vooralsnog geen snoep, voeg geen suiker en zout toe, en dan moet het maar goed zijn hoor.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:03 schreef lily het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in hoor (en nu ga ik weer terug naar mijn topic)
Ik vind het heel logisch dat een kind regelmatig iets tussendoor eet. Ik eet zelf ook elke 2 uur. Ik begrijp niet helemaal waarom mijn neefje bijvoorbeeld om 16:00 uur niet iets meer krijgt zodat hij het makkelijker uithoudt tot het avondeten om 18:00 uur. Dat lijkt nu best wel vaak een worsteling. Als hij nou zijn avondeten moeilijker zou eten als hij iets meer substantieels kreeg dan begreep ik het wel.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:22 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Zoethouden klinkt zo stom, vind ik. Als jet het ziet als gewoon een extra eetmoment. S eet ook altijd rond 15.00uur nog het een en ander: yoghurt en een koekje, of een cracker met smeerkaas, of een appel uit het handje. je kunt dat zoethouden noemen tot het avondeten, of gewoon als tussendoortje zien. Of zie ik het helemaal verkeerd? Ze eet trouwens boterhammen zo tegen twaalven en avondeten rond 17.30uur. Ik zou dat een lange ruk vinden zonder eten tussendoor.
Mag ik me hierbij aansluiten? Ik vind het behoorlijk oninteressant wat Thijs aan koolhydraten etc binnenkrijgt. Hij eet zoutarm, krijgt geen 'zichtbare suiker' en doet het prima.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:00 schreef Groofsken het volgende:
O ja, bandjes, die hadden we ook wel kunnen proberen. we hebben nu zo'n babyband gekocht, maar daar is nog veel te klein voor. Ze zit er wel recht en stevig in, maar dat zitvlak zit veel diep, zeg maar. D'r koppie komt maar net boven die band uit.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:40 schreef mefke79 het volgende:
Ssserpente, Driekus zwemt als de beste, maar zijn mond echt dicht doen onder water, nuh. Wel slikt ie het water niet in en ademt ie ook niet onder water. Maar mondje dicht is te veel gevraagd. Vond ze het onder water gaan wel leuk? Driekus maak je tegenwoordig niet meer blij met een keertje kopje onder. Die gooit zijn eigen gezicht onder water en doet het ook weer omhoog. En zelf draaien van rug naar buik met bandjes aan.
Over het eten, ik weeg het nooit en doe het op gevoel. Heb wel het idee dat meneer nu iets minder eet dan een week of drie geleden, maar toen at ie ook wel heel veel. Tussendoortjes zijn hier eigenlijk altijd fruit.
Voor mij is dat normaal..... Ik weet niet wat gemiddeld is, maar Thijs zal dat gemiddelde wel omhoog halenquote:
Graag gedaanquote:Op donderdag 13 mei 2010 18:08 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, ik denk het ook. Thijs slaapt 's ochtends toch ook zo lekker uit altijd? Lente was altijd al voor zessen wakker, maar Linda heeft me op het idee gebracht op d'r minimaal tot zeven uur te laten liggen. En waarempel, het heeft geholpen. Ze slaapt nu uit zichzelf 'uit' tot zeven uur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:42 schreef Sorbootje het volgende:
Voor de duidelijkheid, aan de andere kant zit ik
quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:41 schreef Sorbootje het volgende:
Pasen en pinksteren vallen vanaf vandaag op één dag.Gelukkig staat dr middle-name al op dr slabSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kleine grapjas
Lotte!
Noah!
quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een filmpje gemaakt van het schudden met z'n hoofd (al doet hij het hier niet zo heel erg). Toen ik filmde was hij behoorlijk moe aan het worden en ging hij meteen naar bed. Ik vind het toch best eng.![]()
quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:41 schreef Sorbootje het volgende:
Pasen en pinksteren vallen vanaf vandaag op één dag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Ik vind jullie geruststelling heel fijn om te horen! Ik zal het filmpje volgende week wel even op het CB laten zien voor de zekerheid.quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:25 schreef Linda2205 het volgende:
[..]Zoals Lotte deed inderdaad. Alhoewel ze het meestal deed als ze lag. Komt goed
Ja, tot 8 uur/half 9. En vanochtend tot 11:15.... de mafkees!quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:08 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, ik denk het ook. Thijs slaapt 's ochtends toch ook zo lekker uit altijd? Lente was altijd al voor zessen wakker, maar Linda heeft me op het idee gebracht op d'r minimaal tot zeven uur te laten liggen. En waarempel, het heeft geholpen. Ze slaapt nu uit zichzelf 'uit' tot zeven uur.
Ik heb het er toentertijd ook met meedere mensen over gehad omdat ik het zo raar vond. Troel vertelde me dat het bij haar kinderen een teken van vermoeidheid is. Ruben (hij is 3 geloof ik) doet het nog steeds bij het naar bed gaanquote:Op donderdag 13 mei 2010 19:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind jullie geruststelling heel fijn om te horen! Ik zal het filmpje volgende week wel even op het CB laten zien voor de zekerheid.
Ik heb er net op zitten googelen (normaal gesproken vermijd ik dat omdat je ook vervelende dingen tegen kunt komen), maar dat heb ik inderdaad ook gevonden. Veel baby's schijnen het te doen en de oorzaak is niet helemaal duidelijk. Soms blijven kinderen het doen, met name om in slaap te komen. Zelfs sommige volwassenen doen het.quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:32 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ik heb het er toentertijd ook met meedere mensen over gehad omdat ik het zo raar vond. Troel vertelde me dat het bij haar kinderen een teken van vermoeidheid is. Ruben (hij is 3 geloof ik) doet het nog steeds bij het naar bed gaan
3 zelfs.quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:53 schreef Ssserpente het volgende:
Hm, alleen Willow heeft nog maar één slaapje dus. Graeme slaapt ook nog best wat en Lotte doet dus ook nog twee slaapjes overdag.
Ik heb Lente net in bed gelegd. Maar ze ligt nog op d'r kop te keten. Vanmiddag na het zwemmen heeft ze een uurtje geslapen. Ik wil zelf naar bed.
Ik had het ochtendslaapje niet meegerekend.quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:54 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
3 zelfs.
Is N. er niet, dat jij alvast op bed kan liggen?
We gaan maar gewoon héél voorzichtig oefenen met één papfles. En wie weet wat ze nog meer uit gaat vreten!quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:00 schreef Twinkly het volgende:![]()
![]()
![]()
ISABEAUTJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat goed!! Wat super zeg, nu zal het voeden op de opvang of als jij weg bent zoveel makkelijk gaan, wat relaxed!!
Claudia dat is precies wat Linde deed en Esmee doet als ze moe zijn. Bij Linde maakten we ons er ook ongerust over, maar er bleek dus niks aan de hand te zijnquote:Op donderdag 13 mei 2010 19:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een filmpje gemaakt van het schudden met z'n hoofd (al doet hij het hier niet zo heel erg). Toen ik filmde was hij behoorlijk moe aan het worden en ging hij meteen naar bed. Ik vind het toch best eng.![]()
quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:32 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, arme Ko.
Ik ben trouwens definitief gerustgesteld!![]()
Is het heel erg dat ik het filmpje al 15 keer heb bekeken sinds hij op bed ligt? Ik vind hem gewoon zo leuk.quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:34 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Mooi zo!
![]()
Tis ook zo'n lekker ding he, die Ivan van jou
Nu wil ik er ook 2!quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:38 schreef XXXKarinXXX het volgende:
haha nee joh, lekker genieten!
Ik heb ook weer zo genoten vanavond, mijn 2 schattekes samen in bad.
En dan die interactie he...
Meike had een badeendje die ze steeds liet vallen, en dan riep ze erachteraan: "plons!"
En Lars lachen!! Zachtjes, harder, schateren!
Hij lag echt helemaal in een deuk.
En ze gingen ook maar door saampjes....
Toen ik Lars eruit haalde was zuslief het er dan ook niet mee eens, Lars mocht er nog niet uit hoor, veeels te gezellig...!
Wat fijn dat je dat voor hem kunt doen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:42 schreef oeke het volgende:
Washandje werkte niet, ik mocht ook niet masseren. Paracetamol gegeven, nog een keertje aangelegd en nu dommelt hij lekker in slaap.
Ach jee, Driekus ookal. Lastig hoor, als je niet weet wat er is en je graag iets zou willen doen om zijn pijn te verlichten. Heb je andere aanwijzingen dat het een tandje zou kunnen zijn?quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:43 schreef mefke79 het volgende:
pff, Driekus is ontroostbaar, al zeker 2 uur en niets helpt. Hij heeft geen koorts, wel beetje verhoging en wil ook niet meer drinken. En dan echt helemaal over de rooie zijn. Dit ken ik helemaal niet van em. Mijn moeder had vandaag wel iets gevoeld in zijn mond, dus net zo goed en zo kwaad als het ging wat dentinox gesmeerd en een paracetamol gegeven. Het jochie heeft duidelijk ergens pijn, maar waar...geen idee. Ik hoop dat de paracetamol zo werkt, dan kan ie effe slapen.
Heeft Lars ook een poos gehad, zitten kon hij nog niet, liggen wilde hij niet.quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Badderen met Ivan is de laatste tijd niet zo leuk meer. Hij wil niet stil zitten maar wil overal naartoe zwemmen/kruipen. Ik ben het tegenwoordig binnen 10 minuten al zat.
Hoe doe je Ivan in bad? Ik werd het ook zat, Lotte in de tummytub. Maar ze vindt het echt een feest om in dr uppie in het grote bad te mogen spattenquote:Op donderdag 13 mei 2010 22:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nu wil ik er ook 2!Dat klinkt echt fantastisch, Karin. Groofsken praat ook altijd zo liefdevol over haar zoon en dochter samen. Ik heb ooit 3 katten gehad - sorry, ik vergelijk te vaak beesten met kinderen
- en ik vond de interactie tussen die drie al geweldig. Mijn schoonmoeder verzuchtte altijd dat het wel heel druk moest zijn met 3 katten, maar wij vonden het gewoon heel leuk. De interactie tussen onze hond en kat is iets minder geweldig.
![]()
Badderen met Ivan is de laatste tijd niet zo leuk meer. Hij wil niet stil zitten maar wil overal naartoe zwemmen/kruipen. Ik ben het tegenwoordig binnen 10 minuten al zat.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:23 schreef Linda2205 het volgende:
Lotte kan ook nog niet zelfstandig zitten, die ligt in bad, gaat prima
[ afbeelding ]
Een badinzet, 7,95 bij de prenatalquote:Op donderdag 13 mei 2010 23:26 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
wij hebben dat nooit gedurfd omdat ze wel bewegelijk was enzo en met draaien en zulks vond ik het engslaat nergens op want je zit er met je neus bovenop maar toch.
Wij hadden dit ding toen ze nog kleiner was. Gekregen van de buurvrouw dus geen idee hoe het heet ofzo
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:28 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Een badinzet, 7,95 bij de prenatalHeb ik ook voor gekeken, maar ik heb altijd al zo weinig plek in mn koffer
En Lotte is liever lui dan moe zeg maar. Af en toe lag ze wel met dr ogen in het schuim, maar meer ook niet. Meestal heeft ze meer lol met het opeten van het washandje en mama natspatten
Dit vroeg ik me ook al af. Als Ko niet meer wil, kunnen wij ook niet doorslapen vanwege het alarm dat dan af gaat. En die speen die smijt hij uit bed.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:11 schreef miss_sly het volgende:
Sserpente en Linda, hoe doen jullie dat dan, tenmisnte tot 7 uur laten liggen? Wat als ze heel hard huilt? Senna heeft geen speen, dus dat is geen optie.
Ik zou dat allemaal niet durven. Ivan is ongelooflijk beweeglijk in bad. Hij wil de hele tijd rollen en probeert vooruit te komen door met z'n benen te trappelen. Soms denkt hij dat hij kan vliegen, volgens mij.quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:26 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
wij hebben dat nooit gedurfd omdat ze wel bewegelijk was enzo en met draaien en zulks vond ik het engslaat nergens op want je zit er met je neus bovenop maar toch.
Wij hadden dit ding toen ze nog kleiner was. Gekregen van de buurvrouw dus geen idee hoe het heet ofzo
[ afbeelding ]
Ik heb er bij Ivan vrij vroeg een gewoonte van gemaakt om hem niet meteen uit bed te halen. Hij wordt wakker, als hij niet huilt wacht ik even, dan doe ik zijn gordijnen open, haal ik hem uit zijn slaapzak en laat hem nog even met een bedknuffeltje spelen. Daar is hij nu gewoon aan gewend en hij wordt nooit meer huilend wakker. De laatste tijd wordt hij vaak om half 7 wakker, maar ik laat hem ook altijd liggen tot 7 uur.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:38 schreef miss_sly het volgende:
Senna gaat niet alleen huilend slapen, ze wordt ook altijd huilend wakker. Gezellig babbelen of spelen in bed is er niet bij. En ik kan niet zo snel bij haar zijn als ze wakker wordt, dat ze niet huilt. Ze huilt meteen als ze haar oogjes open doet. En ze heeft ook een Nijntje knuffel en een andere knuffel in haar bedje, maar daar doet ze heel weinig mee.
Oh wat vervelend dat het maar niet lukt Twinkly. Je was laatst toch weggestuurd bij CWI omdat je vorige werkgever actief mee moest zoeken naar andere baan, doen die dat ook?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:27 schreef Twinkly het volgende:
Ik word ook gek van thuiszitten.
Mijn man werkt 7 dagen, hij kan wel een dag thuiswerken. Ik kan mij thuis niet concentreren als Niels wakker is, maar misschien hij wel.
Oeps 7, hij werkt 5 dagen natuurlijkquote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:51 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Oh wat vervelend dat het maar niet lukt Twinkly. Je was laatst toch weggestuurd bij CWI omdat je vorige werkgever actief mee moest zoeken naar andere baan, doen die dat ook?
Ik zou mn kind 4 dagen wegbrengen (waarheen dan ook) ook echt geen optie vinden, 3 echt max
En zou hij niet 4 dagen kunnen werken?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:27 schreef Twinkly het volgende:
Ik word ook gek van thuiszitten.
Mijn man werkt 7 dagen, hij kan wel een dag thuiswerken. Ik kan mij thuis niet concentreren als Niels wakker is, maar misschien hij wel.
Dat had ik vroeger ook altijd - ik was een ochtendmens - maar ik ben nu noodgedwongen een allrounder geworden. Het werk moet gewoon af en ik krijg er ook wel energie van om met iets anders dan Ivan bezig te zijn.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:57 schreef Twinkly het volgende:
Hij werkt 5 dagen, ik ben nog niet helemaal wakker![]()
Mjah als het echt niet anders kan dan ga ik wel 4 dagen werken... Ik kan me 's avonds echt niet concentreren, dan ben ik doodop, het liefst ga ik direct met Niels naar bed
Mja hier thuis wringt daar de schoenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En zou hij niet 4 dagen kunnen werken?
Ik begrijp dat je het niet goed vindt voor Niels om 4 dagen in de week op een kdv te zijn. Als het niet anders zou kunnen zou ik het wel doen met Ivan, maar ik ben blij dat het in de toekomst 3 dagen wordt. Wij werken nu allebei 4 dagen en werken 1 dag thuis. Thuis werken met Ivan erbij gaat nog steeds goed. Zo'n dag heeft een heel ander ritme - ik schrijf bijvoorbeeld aan een artikel terwijl Ivan een rijstwafel eet en niet meer terwijl hij slaapt - maar ik krijg best veel werk gedaan. In de nabije toekomst zal dat moeilijker worden. Wat ik niet gedaan krijg doe ik 's avonds of in het weekeinde. Dat lukt goed omdat Ivan om 19:00 uur in bed ligt en omdat mijn lief er in het weekeinde is. Je moet er maar trek in hebben, om op zulke momenten te werken, maar ik vind het niet erg omdat ik daardoor Ivan veel zie doordeweeks.
Poppejans en Groofsken hier!
Ik kan me dat van hem ook wel voorstellen. Maarja, tijdens zijn werkuren lig je ook niet lekker in een bubbelbad of zo. Bij Twinkly lijkt het me nog lastiger omdat er een situatie is gegroeid waarin hij werkt en zij voor Niels zorgt. Bij ons zijn de verhoudingen wat gelijker komen te liggen toen ik weer aan het werk ging, maar vaak is het nog wel zo dat ik voor Ivan zorg en hij voor de praktische dingen als hond uitlaten en boodschappen halen. Da's ook nog een restant van de kraamtijd.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:04 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Mja hier thuis wringt daar de schoenik werk in principe ook 's avonds en in het weekend omdat dan mijn lief thuis is, maar hij wil juist zitten en niks doen als ie eindelijk uit zn werk is.
Daar moeten we hier echt nog een balans in vinden want mijn werk vergt wel concentratie waardoor t niet gedaan kan worden als Amélie wakker is (t is niet moeilijk maar wel heel pietluttig, aandacht erbij enzo...) en ze slaap overdag maar heel weinig dus hm.
Oh ik kan het me van B. ook absoluut voorstellen hoor! Ik gun hem die rust en niksdoenuurtjes ook heel erg. Maar dat is dus erg lastig om ergens een bepaalde balans te vinden. Wie doet wat wanneer enzo. Ik werk ook gewoon 20 uur en dat moet ik wel ergens zien in te passen. En verder is het de bedoeling dat ik studeer enzo maar daar komt ook minder van dan ik gehoopt hadquote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan me dat van hem ook wel voorstellen. Maarja, tijdens zijn werkuren lig je ook niet lekker in een bubbelbad of zo. Bij Twinkly lijkt het me nog lastiger omdat er een situatie is gegroeid waarin hij werkt en zij voor Niels zorgt. Bij ons zijn de verhoudingen wat gelijker komen te liggen toen ik weer aan het werk ging, maar vaak is het nog wel zo dat ik voor Ivan zorg en hij voor de praktische dingen als hond uitlaten en boodschappen halen. Da's ook nog een restant van de kraamtijd.
Lente huilt niet heel hard dan. Ze moppert wat en valt of weer in slaap of gaat met d'r knuffels spelen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:11 schreef miss_sly het volgende:
ow oeke, wat klinkt dat naar zeg, die blaar van Kois de nacht een beetje gegaan en is het misschien al door?
Sserpente en Linda, hoe doen jullie dat dan, tenmisnte tot 7 uur laten liggen? Wat als ze heel hard huilt? Senna heeft geen speen, dus dat is geen optie.
Troost je, ik behoor tot de laatste categorie en ik kom ook nergens aan toequote:Op vrijdag 14 mei 2010 18:19 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb echt respect voor de thuiswerkers en studeerders...ik kom echt nergens aan toe thuis, niet eens aan de strijkwas.
Hoelang duurde het?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 18:57 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Linda ik begrijp helemaal hoe je je voelt! Het is een fase echt waar! Het gaat over, ik heb mijn vrolijke man ook weer terug na die periode!
Twinkly lastig he?! Ik ben ook opzoek naar een baan, maar het is gewoon erg moeilijk. Ik wil maximaal 4 dagen werken, dan moet Finn 3 dagen naar het kdv (afhankelijk van mijn vriend zijn rooster, zou ook zomaar minder of in ieder geval niet hele dagen kunnen zijn) Ik ben tot nu toe overal uitgenodigd waar ik gesolliciteerd heb, overal aangegeven dat ik 36 uur kan werken over 4 dagen, maar steeds willen ze toch liever iemand voor 40 uur en dat wil ik gewoon echt niet. Dan zie ik Finn straks alleen nog maar op zaterdag en zondag. Wat dat betreft is de markt toch nog niet zo vrouw vriendelijk als dat ze zeggen dat het is.
Wat goehoehoed!!!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:06 schreef Sorbootje het volgende:
Even een turbo-berichtje... Isabeau heeft net weer zonder morren 190ml gedronken uit de fles.
Ik ben nog steeds helemaal flabbergasted
Ik heb vandaag de dokter nog even gesproken omdat ik het toch vreemd vind zo'n dikke bult in zijn mond. Maar goed, het is gewoon even afwachten. Hij heeft er wel bij vlagen pijn aan. We zullen wel zien.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:13 schreef miss_sly het volgende:
ow oeke, Ko nog last van de bult in zijn mond?
Dat idee had ik eerst ook hoor, geen speelgoed in het bed want niet om te spelen blabla. En geen knuffels want daar was/ben ik te schijterig voor. Maar uiteindelijk zaten wij met dat gedoe van die voorkeur en de fysio hing toen zo'n Nijntje-maxicosi spannerding op aan de spijlen van het bedje, zodat ze meer geneigd zou zijn naar die kant te kijken. Dus mja dan is er weinig meer te kiezen. En uiteindelijk merkten wij dat ze er 's morgens nog even mee speelde voordat ze aangaf dat ze eruit wilde.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:57 schreef miss_sly het volgende:
haha, ja, Miss Wibraals ik aan een nieuwe nick toe ben, weet ik het wel!
Dat van Derek Ogilvie wist ik niet, maar toen ik haar vanmiddag toen ik thuiskwam alweer onderweg naar het voeteneind aantrof, bedacht ik het me ineens. Het wordt even schuiven en meten, maar ik wil het iig proberenEn anders ga ik idd maar eens iets van een speelgoedje/muziekdoosje bedenken, hoewel ik eigenlik niet zoiets in het bedje wil. Dat moet zijn om te slapen, niet om te spelen. Maar misschien moet ik daar nu nog niet al te streng in zijn, zo klein nog.
oeke, vervelend dat je niets kunt doen dan afwachten. De huisarts vond het niet abnormaal klinken dus? brrr, arm knulletje
ha! dan hebben ze hetzelfde opquote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:03 schreef oeke het volgende:
Brr ik vind die Derek Dinges helemaal niks.![]()
Maar overzicht vanuit je bed lijkt me ook heel fijn. Dat je kunt zien wie er binnen komt etc. Trouwens, het is ook een beetje Feng Shui, toch? Rekening houden met energiestromen in je huis enzo.![]()
Miss, de ha zei dat als het niet rood was en er geen koorts was het in elk geval niet ontstoken was. En de huid staat erg gespannen maar is niet heel rood . Of roder dan de rest.
Oh Huup, Ko heeft vandaag ook enorm gesmikkeld va bloemkool-kikkererwten-kokos prutje. Met lepeltje!
Goedquote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:09 schreef McLaura het volgende:
Hey Huup, hoe gaat het met het bolletje van Amélie?
Knuffels heeft ze wel, twee stuks, maar daar doet ze eigenlijk niet heel veel mee. Ook neit knuffelenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:08 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Dat idee had ik eerst ook hoor, geen speelgoed in het bed want niet om te spelen blabla. En geen knuffels want daar was/ben ik te schijterig voor. Maar uiteindelijk zaten wij met dat gedoe van die voorkeur en de fysio hing toen zo'n Nijntje-maxicosi spannerding op aan de spijlen van het bedje, zodat ze meer geneigd zou zijn naar die kant te kijken. Dus mja dan is er weinig meer te kiezen. En uiteindelijk merkten wij dat ze er 's morgens nog even mee speelde voordat ze aangaf dat ze eruit wilde.
Omdat zo'n ding vastzit net als een boxspiraal kun je het misschien wat los zien van echt 'spelen' in de box zeg maar. Het is geen los spelen waar voor Senna echt een actieve speelhouding voor vereist is. Meer iets om aan te pielen als je je een beetje verveeld en het plafond wel gezien hebt.
Ze heeft hem niet gezien. Als hij maandag nog niet is doorgebroken moeten we even langs gaan.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:09 schreef huuphuup het volgende:
wat dubbel. Aan de ene kant fijn dat er niets is met Ko, maar pff dan moet het dus gewoon doorbreken? Hoe is hij nu?
Ik vind het een griezel. Maar hoe zit het dan met het verplaatsen van bedjes? Waar houdt hij dan rekening mee? Kijk, met spoken kan ik niet zoveel, maar ik kan me bijvoorbeeld wel voorstellen dat een kind zicht wil hebben op de deur of zo. Ik wilde vroeger altijd met mijn rug naar muren toe slapen en met mijn gezicht naar ramen en deuren toe.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |