abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81416300
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 13:27 schreef Twinkly het volgende:
Ik word ook gek van thuiszitten.
Mijn man werkt 7 dagen, hij kan wel een dag thuiswerken. Ik kan mij thuis niet concentreren als Niels wakker is, maar misschien hij wel.
Oh wat vervelend dat het maar niet lukt Twinkly. Je was laatst toch weggestuurd bij CWI omdat je vorige werkgever actief mee moest zoeken naar andere baan, doen die dat ook?
Ik zou mn kind 4 dagen wegbrengen (waarheen dan ook) ook echt geen optie vinden, 3 echt max
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_81416384
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 13:51 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Oh wat vervelend dat het maar niet lukt Twinkly. Je was laatst toch weggestuurd bij CWI omdat je vorige werkgever actief mee moest zoeken naar andere baan, doen die dat ook?
Ik zou mn kind 4 dagen wegbrengen (waarheen dan ook) ook echt geen optie vinden, 3 echt max
Oeps 7, hij werkt 5 dagen natuurlijk ook goedemorgen.
Nee, ze laten dat over aan Start People en die hebben niets...
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_81416442
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 13:27 schreef Twinkly het volgende:
Ik word ook gek van thuiszitten.
Mijn man werkt 7 dagen, hij kan wel een dag thuiswerken. Ik kan mij thuis niet concentreren als Niels wakker is, maar misschien hij wel.
En zou hij niet 4 dagen kunnen werken?

Ik begrijp dat je het niet goed vindt voor Niels om 4 dagen in de week op een kdv te zijn. Als het niet anders zou kunnen zou ik het wel doen met Ivan, maar ik ben blij dat het in de toekomst 3 dagen wordt. Wij werken nu allebei 4 dagen en werken 1 dag thuis. Thuis werken met Ivan erbij gaat nog steeds goed. Zo'n dag heeft een heel ander ritme - ik schrijf bijvoorbeeld aan een artikel terwijl Ivan een rijstwafel eet en niet meer terwijl hij slaapt - maar ik krijg best veel werk gedaan. In de nabije toekomst zal dat moeilijker worden. Wat ik niet gedaan krijg doe ik 's avonds of in het weekeinde. Dat lukt goed omdat Ivan om 19:00 uur in bed ligt en omdat mijn lief er in het weekeinde is. Je moet er maar trek in hebben, om op zulke momenten te werken, maar ik vind het niet erg omdat ik daardoor Ivan veel zie doordeweeks.

Poppejans en Groofsken hier!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81416512
Hij werkt 5 dagen, ik ben nog niet helemaal wakker

Mjah als het echt niet anders kan dan ga ik wel 4 dagen werken... Ik kan me 's avonds echt niet concentreren, dan ben ik doodop, het liefst ga ik direct met Niels naar bed
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_81416628
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 13:57 schreef Twinkly het volgende:
Hij werkt 5 dagen, ik ben nog niet helemaal wakker

Mjah als het echt niet anders kan dan ga ik wel 4 dagen werken... Ik kan me 's avonds echt niet concentreren, dan ben ik doodop, het liefst ga ik direct met Niels naar bed
Dat had ik vroeger ook altijd - ik was een ochtendmens - maar ik ben nu noodgedwongen een allrounder geworden. Het werk moet gewoon af en ik krijg er ook wel energie van om met iets anders dan Ivan bezig te zijn.

Maar goed, ik heb makkelijk praten omdat Ivan makkelijk en lang slaapt. Ik denk dat jullie er niet aan ontkomen om de taken te herverdelen als jij weer aan het werk gaat.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 14:04:23 #256
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81416798
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 13:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En zou hij niet 4 dagen kunnen werken?

Ik begrijp dat je het niet goed vindt voor Niels om 4 dagen in de week op een kdv te zijn. Als het niet anders zou kunnen zou ik het wel doen met Ivan, maar ik ben blij dat het in de toekomst 3 dagen wordt. Wij werken nu allebei 4 dagen en werken 1 dag thuis. Thuis werken met Ivan erbij gaat nog steeds goed. Zo'n dag heeft een heel ander ritme - ik schrijf bijvoorbeeld aan een artikel terwijl Ivan een rijstwafel eet en niet meer terwijl hij slaapt - maar ik krijg best veel werk gedaan. In de nabije toekomst zal dat moeilijker worden. Wat ik niet gedaan krijg doe ik 's avonds of in het weekeinde. Dat lukt goed omdat Ivan om 19:00 uur in bed ligt en omdat mijn lief er in het weekeinde is. Je moet er maar trek in hebben, om op zulke momenten te werken, maar ik vind het niet erg omdat ik daardoor Ivan veel zie doordeweeks.

Poppejans en Groofsken hier!
Mja hier thuis wringt daar de schoen ik werk in principe ook 's avonds en in het weekend omdat dan mijn lief thuis is, maar hij wil juist zitten en niks doen als ie eindelijk uit zn werk is.
Daar moeten we hier echt nog een balans in vinden want mijn werk vergt wel concentratie waardoor t niet gedaan kan worden als Amélie wakker is (t is niet moeilijk maar wel heel pietluttig, aandacht erbij enzo...) en ze slaap overdag maar heel weinig dus hm.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81417743
Lastig Twinkly. En Stiemie. Ik kan me voorstellen dat jullie weer aan de slag willen.
Ik heb er ook weer behoefte aan om meer naar mijn atelier te gaan. Nog geen klus in het vooruitzicht verder, helaas.

Ko is snel aan het huilen vandaag. Zijn kaakje ziet eruit als een peul waar elk moment een doperwtje uit kan schieten. Hij slaapt eindelijk en ik hoop dat hij dat even een paar uur doet. Even rust.
Arm manneke.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_81417902
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 14:04 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Mja hier thuis wringt daar de schoen ik werk in principe ook 's avonds en in het weekend omdat dan mijn lief thuis is, maar hij wil juist zitten en niks doen als ie eindelijk uit zn werk is.
Daar moeten we hier echt nog een balans in vinden want mijn werk vergt wel concentratie waardoor t niet gedaan kan worden als Amélie wakker is (t is niet moeilijk maar wel heel pietluttig, aandacht erbij enzo...) en ze slaap overdag maar heel weinig dus hm.
Ik kan me dat van hem ook wel voorstellen. Maarja, tijdens zijn werkuren lig je ook niet lekker in een bubbelbad of zo. Bij Twinkly lijkt het me nog lastiger omdat er een situatie is gegroeid waarin hij werkt en zij voor Niels zorgt. Bij ons zijn de verhoudingen wat gelijker komen te liggen toen ik weer aan het werk ging, maar vaak is het nog wel zo dat ik voor Ivan zorg en hij voor de praktische dingen als hond uitlaten en boodschappen halen. Da's ook nog een restant van de kraamtijd.
pi_81419927
Ja klopt Claudia en dat wat Huup schrijft is heel herkenbaar, mijn lief is 's avonds en in het weekend ook moe en wil dan lekker hangen en dan houd ik me alsnog met Niels bezig.
Ik hoop dat ik ook ooit meer dan een ochtendmens zal worden

Niels beweegt zich voort over de vloer Een soort combi tussen kruipen en tijgeren. Daarnet lag hij bijna onder de bank (ik geloof dat ik wat vaker moet gaan stofzuigen )
pi_81420047
Twinkly, wat lastig dat je niks kan vinden. Is het misschien een idee om tijdelijk iets anders te doen en vanuit daar verder te zoeken? Dan is in ieder geval de financiële druk van je schouders..

Ik werk niet, in Dld hebben ze een goede ouderschapsverlof-regeling. Binnenkort gaat ze wel naar het KDV. Ik heb recht op 5-7u per dag, geloof ik. Zoals het er nu naar uit ziet gaat ze dan van 8-13u. Mn lief vindt dat ze iedere dag moet, ik vind 3 dagen wel voldoende. Waarschijnlijk komen we elkaar een beetje tegemoet en doen we 4 dagen. Dat zijn dan wel halve dagen, dus dat is weer anders als het voor jullie zou zijn natuurlijk.. Kindje van een vriendin van mij zit soms wel 10u per dag op het KDV, dat zou ik echt niet kunnen...
Lotte!
Noah!
  Moderator vrijdag 14 mei 2010 @ 15:49:43 #261
5428 crew  miss_sly
pi_81420425
Twinkly, wat moeilijk lijkt me dat.

Ik werk 3 dagen, maar ik werkte hier al voor ik zwanger werd en dan is het toch anders, denk ik. Ik weet niet hoe gemakkelijk ik iets anders voor 3 dagen zou kunnen vinden. Maar ik kan me helemaal vinden in je idee dat je Niels niet 4 dagen naar het kdv wil doen. Nu gaat Senna nog 1 dag in de week, vanaf oktober 2 dagen, omdat dan het ouderschapsverlof van schaap voorbij is, en we het financieel niet echt gaan redden als hij dan echt een dag minder gaat werken. Nu hebben we immers nog belastingvoordeel, maar dat valt dan weg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:05:29 #262
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81420996
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 14:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan me dat van hem ook wel voorstellen. Maarja, tijdens zijn werkuren lig je ook niet lekker in een bubbelbad of zo. Bij Twinkly lijkt het me nog lastiger omdat er een situatie is gegroeid waarin hij werkt en zij voor Niels zorgt. Bij ons zijn de verhoudingen wat gelijker komen te liggen toen ik weer aan het werk ging, maar vaak is het nog wel zo dat ik voor Ivan zorg en hij voor de praktische dingen als hond uitlaten en boodschappen halen. Da's ook nog een restant van de kraamtijd.
Oh ik kan het me van B. ook absoluut voorstellen hoor! Ik gun hem die rust en niksdoenuurtjes ook heel erg. Maar dat is dus erg lastig om ergens een bepaalde balans te vinden. Wie doet wat wanneer enzo. Ik werk ook gewoon 20 uur en dat moet ik wel ergens zien in te passen. En verder is het de bedoeling dat ik studeer enzo maar daar komt ook minder van dan ik gehoopt had
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81421120
Het is gewoon lastig. Hier levert het ook nog wel eens strubbelingen op (lees: ik raak gefrustreerd en ga zeuren).

Wat goed van Niels, zeg!
  vrijdag 14 mei 2010 @ 18:19:33 #264
100412 mefke79
komt goed!
pi_81425709
Dank voor het informeren naar onze nacht. Die was echt heel bagger. Fijn joh, als je dan als zowat enige in Nederland vandaag moet werken. En dan nog alleen ook. Maar goed. Driekus is bijna elk uur wakker geweest. En dan echt heel hard huilen en absoluut niet willen liggen. Ja, tegen mama en papa aan ging best, maar zodra ie plat moest, ging het mis. We hebben zelfs het bedje nog schuin gezet vannacht, maar dat hielp ook niet. Dentinox deed een keer de truc, maar ik voel geen tandjes en ik zie niks.
Vanochtend hebben we maar weer eens gekeken of ie koorts had: 39,5! Dus naar de huisarts, die kon niets vinden, alles zag er goed uit. Zelf denken we inmiddels aan de zesde ziekte. Ach, hij eet en drinkt goed en speelt weer lekker, temp is onder de 38 (mbv paracetamol) en dus komt het vast goed.

Over het bad: gewoon proberen hoor! Het ziet er eng uit zo'n manneke alleen in zo'n groot bad, maar het levert zoveel plezier op. We hebben het op tape (nou ja, harddisk) ik zal vanavond eens kijken of ik het kan uploaden.

Ik werk trouwens vier dagen, manlief ook. Die neemt per week 4 uur ouderschapsverlof op en dan kan je heel lang opnemen. Die vier uur vullen we aan vanuit de levensloopregeling. Bij mijn oude werk deed ik dat ook, nu heb ik gewoon een baan van 32 uur. Al met al is Driekus dus 3 dagen op de opvang en dat bevalt goed, voor hem en voor ons.
Ik heb echt respect voor de thuiswerkers en studeerders...ik kom echt nergens aan toe thuis, niet eens aan de strijkwas.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_81425913
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:11 schreef miss_sly het volgende:
ow oeke, wat klinkt dat naar zeg, die blaar van Ko is de nacht een beetje gegaan en is het misschien al door?

Sserpente en Linda, hoe doen jullie dat dan, tenmisnte tot 7 uur laten liggen? Wat als ze heel hard huilt? Senna heeft geen speen, dus dat is geen optie.
Lente huilt niet heel hard dan. Ze moppert wat en valt of weer in slaap of gaat met d'r knuffels spelen.
pi_81426168
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 18:19 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb echt respect voor de thuiswerkers en studeerders...ik kom echt nergens aan toe thuis, niet eens aan de strijkwas.
Troost je, ik behoor tot de laatste categorie en ik kom ook nergens aan toe Heb over 3 weken tentamen en moet nog meer dan de helft. Gelukkig heeft Ronny de komende 3 weken vrij en hoop ik toch nog het grootste gedeelte gedaan te hebben

Wanneer wordt eigenlijk die portie geduld afgeleverd die je krijgt als je ouder (mama dus, niet oud ) wordt... Ik trek het echt niet meer, dat constante gemopper en gezeur en geschreeuw van Lotte. Ze is echt heel lief, lacht om bijna alles. 5 minuten na d'r slaapje tenminste. En daarna begint het gedonder.
Lotte!
Noah!
pi_81426982
Linda ik begrijp helemaal hoe je je voelt! Het is een fase echt waar! Het gaat over, ik heb mijn vrolijke man ook weer terug na die periode!

Twinkly lastig he?! Ik ben ook opzoek naar een baan, maar het is gewoon erg moeilijk. Ik wil maximaal 4 dagen werken, dan moet Finn 3 dagen naar het kdv (afhankelijk van mijn vriend zijn rooster, zou ook zomaar minder of in ieder geval niet hele dagen kunnen zijn) Ik ben tot nu toe overal uitgenodigd waar ik gesolliciteerd heb, overal aangegeven dat ik 36 uur kan werken over 4 dagen, maar steeds willen ze toch liever iemand voor 40 uur en dat wil ik gewoon echt niet. Dan zie ik Finn straks alleen nog maar op zaterdag en zondag. Wat dat betreft is de markt toch nog niet zo vrouw vriendelijk als dat ze zeggen dat het is.
pi_81427337
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 18:57 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Linda ik begrijp helemaal hoe je je voelt! Het is een fase echt waar! Het gaat over, ik heb mijn vrolijke man ook weer terug na die periode!

Twinkly lastig he?! Ik ben ook opzoek naar een baan, maar het is gewoon erg moeilijk. Ik wil maximaal 4 dagen werken, dan moet Finn 3 dagen naar het kdv (afhankelijk van mijn vriend zijn rooster, zou ook zomaar minder of in ieder geval niet hele dagen kunnen zijn) Ik ben tot nu toe overal uitgenodigd waar ik gesolliciteerd heb, overal aangegeven dat ik 36 uur kan werken over 4 dagen, maar steeds willen ze toch liever iemand voor 40 uur en dat wil ik gewoon echt niet. Dan zie ik Finn straks alleen nog maar op zaterdag en zondag. Wat dat betreft is de markt toch nog niet zo vrouw vriendelijk als dat ze zeggen dat het is.
Hoelang duurde het?

En 36u willen werken vind ik heel veel hoor! Raar dat ze je dan nog steeds afwijzen
Lotte!
Noah!
pi_81427365
Even een turbo-berichtje... Isabeau heeft net weer zonder morren 190ml gedronken uit de fles.

Ik ben nog steeds helemaal flabbergasted
  vrijdag 14 mei 2010 @ 19:14:21 #270
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81427722
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 19:06 schreef Sorbootje het volgende:
Even een turbo-berichtje... Isabeau heeft net weer zonder morren 190ml gedronken uit de fles.

Ik ben nog steeds helemaal flabbergasted
Wat goehoehoed!!!
3!
pi_81427970
Linda het duurde best wel lang eerlijk gezegd, ongeveer 1,5 maand. Op een gegeven moment was ik het ook echt zo verschikkelijk zat, maar opeens ging heet steeds weer een stukje beter.

/offtopic/Bij banen waar ik voor solliciteer is het vrij gebruikelijk dat je 40+ per week werkt (makelaardij), ik ben nu ook maar iets socialer opzoek (woningcorporatie) hopelijk hebben ze daar meer begrip en is er zelfs ruimte om thuis te werken./offtopic/

Sorbootje wat geweldig dat ze het ineens helemaal door heeft!
pi_81436310
hehe, het kind ligt eindelijk in bed.
Lastig is dat als je al de hele dag in je eentje aan het zorgen bent. En vriendlief die lekker ergens blijft plakken, met daarbij waarschijnlijk een lekker biertje.

Linda, ik herinner me die fase ook. Het gaat over, echt waar.

Gekke Isabeau! Je moeder zo met open mond laten staan!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator vrijdag 14 mei 2010 @ 22:08:26 #273
5428 crew  miss_sly
pi_81436729
Wat goed van Isabeau

Linda, lijkt me lastig. Zeker omdat je zo weinig kunt overdragen. Soms heb je gewoon even eigen tijd nodig.

Senna wordt dus altijd huilend wakker, en als ik dan naar haar kamertje ga, is ze al kruipend onderweg naar het voeteneind van haar ledikantje. Haar ledikant staat dus met het (dichte) voeteneind naar de deur. Dus ik had ineens bedacht dat we het kamertje gaan omgooien, en dan het ledikantje zo neerzetten dat ze vanuit haar ligpositie de deur kan zien. Eigenlijk kijkt ze dan vanuit ligpositie het hele kamertje in dadelijk. Misschien dat dat voor haar fijner is, en ook een reden om te blijven liggen. En dan hebben we misschien ook meer kans dat ze alsnog in slaap valt, omdat ze dan tenminste nog lekker op haar plekje onder de deken ligt. Wordt vervolgd
  Moderator vrijdag 14 mei 2010 @ 22:13:57 #274
5428 crew  miss_sly
pi_81437026
ow oeke, Ko nog last van de bult in zijn mond?

Senna had vanavond wat verhoging en haar poep stinkt ineens echt meer. Maar ik zie en voel (voor zover ik daar de kans voor krijg natuurlijk ) helemaal geen bobbeltjes of puntjes of wat dan ook, dus ik ga er maar niet vanuit dat er een tandje komt.
pi_81438223
Tis wat met al die tandjes...er is vast een hele goeie reden dat wij ons niet veel meer herinneren van onze eerste 2-3 jaar.

Lena zei vanavond haar eerste woordje geloof ik...zo uit t niets, we stonden allebei helemaal perplex Daarna voorzichtig nog een 2e keer en toen ze doorhad dat we heel hard om haar moesten lachen bleef ze er maar mee doorgaan...

Mijn kind zegt..."ijs" .
Papa: 'Is er nog ijs? Ik heb zin in ijs... volgens mij hebben we nog kaneelijs!"
Lena: "ijsjjjjjj"
Allebei perplex in koor: "Zei ze nou ijs?"
Papa: "Lena zei je nou ijs?"
Lena: "ijsjjj"
Echt ik rolde over de grond van dr koppie daarbij en Lena zat maar happy in dr tripptrapp.."ijsjj ijsjj ijsjj ijsjjjjjjjj"

En ja ja..het is al erg genoeg dat dat eerste woord "Ijs" is en niet braaf papa en mama..dus ik heb t voor de veiligheid maar geinterpreteerd als ijs met een lange ij.. "Eis" zou helemaal de spuigaten uitlopen

Och man..wat geniet ik toch van dat wichie!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')