quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:03 schreef Sorbootje het volgende:
En nog iets waar ik helemaal niks van snap. Ze heeft vandaag zomaar, out of the blue, twee flessen leeggedronken op het KDV. Eén van 90ml en één van 180 (!!!!!)ml. En gewoon echt in één keer leeggedronken, alsof ze nooit anders gedaan heeft.
![]()
![]()
Hij gooit z'n hoofd van links naar rechts naar links, et cetera, bijvoorbeeld in de wipstoel. Het is niet echt van plezier. Het leek me meer iets wat hij ineens ontdekt heeft, net als bijvoorbeeld met de benen trappelen of tegen speeltjes aan slaan.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:43 schreef mikoxx het volgende:
Hoe bedoel je 'schudden' Claudia? Van plezier...??
Lotte heeft dat ook een tijdje gedaan, ook in bed. Is nu weer overquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij gooit z'n hoofd van links naar rechts naar links, et cetera. Het is niet echt van plezier. Het leek me meer iets wat hij ineens ontdekt heeft, net als bijvoorbeeld met de benen trappelen of tegen speeltjes aan slaan.
Haha ja klopt, Amélie heeft dat ook gedaan, dan zat ze bij ons op schoot en begon ineens heel hard met haar hoofd te schuddenquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij gooit z'n hoofd van links naar rechts naar links, et cetera, bijvoorbeeld in de wipstoel. Het is niet echt van plezier. Het leek me meer iets wat hij ineens ontdekt heeft, net als bijvoorbeeld met de benen trappelen of tegen speeltjes aan slaan.
Dat snap ik wel hoor! Ik denk dat het ook te maken heeft met waar je je in herkent/bij thuis voelt. Ko volgt bijvoorbeeld Senna op de voet, terwijl Senna een maand jonger is. Dus dat is voor mij al een reden om hier ook nog even te blijven hangen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik chargeerde ook wat omdat iedereen meestal schrijft dat de tijd zo snel is gegaan en dat ze nog niet klaar zijn om afscheid te nemen van hun kleine baby. Ik heb dat niet, al denk ik wel met veel weemoed terug aan bijvoorbeeld de geluiden die Ivan maakte toen hij nog echt klein was. Wat trouwens ook een rol speelt is dat ik het zwangerschapstopic altijd heel trouw gevolgd heb (zonder zelf mee te posten) en ik daardoor de moeders die mij voorgingen het beste 'kende'.
Als ik zie wat de baby's hier allemaal al kunnen dan vind ik dat Ivan nog niet echt op z'n plaats is. Een baby van 6 maanden is toch wel heel anders dan een baby van bijvoorbeeld 9 maanden. Toch is het makkelijker om vooruit te kijken dan om terug te kijken, vind ik. Ik heb bijvoorbeeld al zo vaak iets gepost over hoe we Ivan hebben geholpen om in zijn eigen bed te slapen en ik ben daar nu wel klaar mee.
Gewoon hier blijven posten als je het gezellig vindt, hoor! Ik post ook overal vrolijk doorheen, zelfs in het zwangerschapstopic waar ik toch echt niks meer te zoeken heb. (Maar de weemoed, hè!)
hoezo te weinig gegeven?quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:52 schreef Linda2205 het volgende:
Trouwens, ik ben echt blij dat we nu in het ritme zitten waarin we zitten, qua eten enzo. Vorige keer (14-4) was ze bij de KA maar 200 gram gegroeid in 2 maanden tijd. Ook echt een grote knik in dr lijntje. Daarna heb ik het eten ed. omgesteld en nu is ze in een maand tijd een kilo gegroeid
en ik heb dr dus blijkbaar echt te weinig gegeven![]()
Ze dronk zo onrustig en weinig per keer en vaak op een dag. Bleef mopperen na een voeding ed. Toen ben ik dus vrij impulsief overgestapt op meer vaste voeding en minder melk. Nu krijgt ze 's ochtends melk bij het opstaan, boterham na het ochtendslaapje, melk en boterham bij de lunch, dan fruit (hele appel, hele peer, hele mango, beetje afhankelijk van wat er in huis is), tussendoor iets als een rijstwafel of soepstengel, plakjes komkommer ofzo en dan 's avonds 150-175gram vers eten. Voor het naar bed gaan krijgt ze nog een laatste voeding in haar kamertje. Verder bied ik de hele dag water aan.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:55 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hoezo te weinig gegeven?omdat ze weinig gegroeid was?
En hoe heb je het omgesteld dan dat eten?
Ik merk hier dat het nu 'ineens' echt veel beter gaat met eten. 's morgens een hele boterham en 's middags ook fruit en een hele rijstwafel of boterham. En 's avonds of stukjes groente enzo of een prutje. Het prutje gaat niet helemaal op maar ik vind toch dat ze er behoorlijk van eet.
Maar ik vraag me af en toe wel nog af of we haar niet te weinig geven of dat het wel voldoende is of of of...Aan de andere kant wil ik ook niet teveel eten aanbieden of hoe zeg je dat. Ik wil ook niet teveel tussendoortjes enzo geven en zo een soort gewoonte creëren.
oh ok, dat klinkt grofweg een beetje zoals hier.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:59 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ze dronk zo onrustig en weinig per keer en vaak op een dag. Bleef mopperen na een voeding ed. Toen ben ik dus vrij impulsief overgestapt op meer vaste voeding en minder melk. Nu krijgt ze 's ochtends melk bij het opstaan, boterham na het ochtendslaapje, melk en boterham bij de lunch, dan fruit (hele appel, hele peer, hele mango, beetje afhankelijk van wat er in huis is), tussendoor iets als een rijstwafel of soepstengel, plakjes komkommer ofzo en dan 's avonds 150-175gram vers eten. Voor het naar bed gaan krijgt ze nog een laatste voeding in haar kamertje. Verder bied ik de hele dag water aan.
Drinken bij jou is natuurlijk ook troost...als ze pijn had zal dat best kunnen natuurlijkquote:Op donderdag 13 mei 2010 12:04 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh ok, dat klinkt grofweg een beetje zoals hier.
wij zitten op
- ochtendvoeding
- belegde boterham
slaapje
- middagvoeding
- belegde boterham
- halverwege de middag fruit
slaapje
- voeding (voor of na het slapen net hoe t uitkomt.)
- avondeten ook 150.175 grm vers.
- avondvoeding.
Dus grofweg vier voedingen. Alleen 's morgens krijgt ze geen tussendoortje ofzo omdat wij vaak laat wakker zijn (zij althans) en ik neit zou weten waar ik het tussendoortje dan in moet proppen...
Maar de laatste maand kwam ze weer voor een nachtvoeding enzo en ze dronk dan heel behoorlijk. Maarja, ik weet dan niet of dat komt door die vier tandjes die doorkwamen, of doordat ze aan het regelen is gegaan ofzo of dat ze gewoon overdag te kort komt en echt honger heeft.
Maar als ik het zo lees valt het wel mee en krijgt ze genoeg.
Op borstvoeding.com. Dan kan je 'm opslaan en ergens anders uploaden en dan kan je 'm hier neer zetten.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:14 schreef mikoxx het volgende:
Die curve he? Waar maak je die? Ik geloof dat ik dat ook maar eens ga doen.
Hier ook zo ongeveer dezelfde hoeveelheden Linda, Oeke en Huup. Alleen qua avondeten gaat er hier ruim 200gr pp in. Daarna nog yoghurt.
In het begin niet, toen ze alleen groenten at om te proberen. Maar omdat ik vond dat ze extra dingen nodig had, na die weging bij de KA, ben ik gaan kijken hoeveel ze eet. En daarbij kook ik voor een week in 1x en vries dan in, dus dan is het wel handig te weten dat alles ongeveer evenveel is.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:17 schreef oeke het volgende:
Wegen jullie het avondeten? Ik heb dat nog nooit gedaan.
Gister heeft Ko zo lekker met de pot meegegeten! We hadden linzen-groentensoep. Hij vond het heerlijk! Stukjes courgette, pompoen, broccoli, wortel het ging zo naar binnen allemaal.
Neuh ik prop het in Aventbekertjesquote:Op donderdag 13 mei 2010 12:17 schreef oeke het volgende:
Wegen jullie het avondeten? Ik heb dat nog nooit gedaan.
Gister heeft Ko zo lekker met de pot meegegeten! We hadden linzen-groentensoep. Hij vond het heerlijk! Stukjes courgette, pompoen, broccoli, wortel het ging zo naar binnen allemaal.
Oja Mikoxx, hier
Ik vind dat wel herkenbaar, hoor. Ik waak er nu al voor dat ik Ivan niet om de haverklap een rijstwafel geef.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:54 schreef huuphuup het volgende:
Het is ook wel normaal dat de groei iets stagneert, daar maak ik me persoonlijk ook niet zo druk over. Maar ik vind het moeilijk in te schatten hoeveel je nou moet geven en wat goed is enzo. Het cb kan wel zeggen dat die kleintjes nog onbeperkt alles mogen hebben enzo maar waar trek je dan de grens, wanneer mogen ze dat niet meer en val je niet snel in een gewoonte dan uiteindelijk zeg maar?
Zoethouden klinkt zo stom, vind ik. Als jet het ziet als gewoon een extra eetmoment. S eet ook altijd rond 15.00uur nog het een en ander: yoghurt en een koekje, of een cracker met smeerkaas, of een appel uit het handje. je kunt dat zoethouden noemen tot het avondeten, of gewoon als tussendoortje zien. Of zie ik het helemaal verkeerd? Ze eet trouwens boterhammen zo tegen twaalven en avondeten rond 17.30uur. Ik zou dat een lange ruk vinden zonder eten tussendoor.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat wel herkenbaar, hoor. Ik waak er nu al voor dat ik Ivan niet om de haverklap een rijstwafel geef.
Mijn neefje wordt bij mijn schoonouders op een bepaald moment jengelig vanwege de honger en wordt dan zoetgehouden met een soepstengel. En nog maar een, dan, en misschien nog een. Daarbij wordt dan gezegd dat hij 's avonds prima eet en dat hij 's middags gerust nog een boterham op had gekund. Ik vraag me af waarom hij niet gewoon een boterham extra krijgt. Ik vind het zo naar om te zien dat hij honger heeft en zoetgehouden moet worden, want dat lijkt me niet normaal bij een kind dat gewoon gezonde dingen eet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |