abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 13 mei 2010 @ 14:52:52 #151
5428 crew  miss_sly
pi_81381066
Senna krijgt hetzelfde als Lente, behalve ook nog een boterham 's ochtends na de ochtendvoeding

Leuk, zwemmen en uitgeput daarna he
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_81381095
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:22 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Zoethouden klinkt zo stom, vind ik. Als jet het ziet als gewoon een extra eetmoment. S eet ook altijd rond 15.00uur nog het een en ander: yoghurt en een koekje, of een cracker met smeerkaas, of een appel uit het handje. je kunt dat zoethouden noemen tot het avondeten, of gewoon als tussendoortje zien. Of zie ik het helemaal verkeerd? Ze eet trouwens boterhammen zo tegen twaalven en avondeten rond 17.30uur. Ik zou dat een lange ruk vinden zonder eten tussendoor.
Ik vind het heel logisch dat een kind regelmatig iets tussendoor eet. Ik eet zelf ook elke 2 uur. Ik begrijp niet helemaal waarom mijn neefje bijvoorbeeld om 16:00 uur niet iets meer krijgt zodat hij het makkelijker uithoudt tot het avondeten om 18:00 uur. Dat lijkt nu best wel vaak een worsteling. Als hij nou zijn avondeten moeilijker zou eten als hij iets meer substantieels kreeg dan begreep ik het wel.

Mijn neefje is trouwens al 1 geweest.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 13-05-2010 15:04:43 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81382084
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:00 schreef Groofsken het volgende:
Pfff, het is maar goed dat ik gewoon geen bal weet van suiker, calorieën, vezels en koolhydraten.

Ik kook vers, geef weinig koekjes en vooralsnog geen snoep, voeg geen suiker en zout toe, en dan moet het maar goed zijn hoor.
Mag ik me hierbij aansluiten? Ik vind het behoorlijk oninteressant wat Thijs aan koolhydraten etc binnenkrijgt. Hij eet zoutarm, krijgt geen 'zichtbare suiker' en doet het prima.

Er zullen vast mensen zijn die ervan gruwelen dat Thijs na het brood een beker vruchtensap of dixap krijgt, so be it. Om nog maar te zwijgen van die paar door ons afgesabbelde patatjes die hij krijgt als wij zo af en toe eens bij de Mac zitten.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_81382108
En aan zoethouden doe ik eigenlijk niet... Thijs slaapt van fruit - brood en van koekje - warm eten
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  donderdag 13 mei 2010 @ 15:40:09 #155
100412 mefke79
komt goed!
pi_81382360
Ssserpente, Driekus zwemt als de beste, maar zijn mond echt dicht doen onder water, nuh. Wel slikt ie het water niet in en ademt ie ook niet onder water. Maar mondje dicht is te veel gevraagd. Vond ze het onder water gaan wel leuk? Driekus maak je tegenwoordig niet meer blij met een keertje kopje onder. Die gooit zijn eigen gezicht onder water en doet het ook weer omhoog. En zelf draaien van rug naar buik met bandjes aan.

Over het eten, ik weeg het nooit en doe het op gevoel. Heb wel het idee dat meneer nu iets minder eet dan een week of drie geleden, maar toen at ie ook wel heel veel. Tussendoortjes zijn hier eigenlijk altijd fruit.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_81385966
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:40 schreef mefke79 het volgende:
Ssserpente, Driekus zwemt als de beste, maar zijn mond echt dicht doen onder water, nuh. Wel slikt ie het water niet in en ademt ie ook niet onder water. Maar mondje dicht is te veel gevraagd. Vond ze het onder water gaan wel leuk? Driekus maak je tegenwoordig niet meer blij met een keertje kopje onder. Die gooit zijn eigen gezicht onder water en doet het ook weer omhoog. En zelf draaien van rug naar buik met bandjes aan.

Over het eten, ik weeg het nooit en doe het op gevoel. Heb wel het idee dat meneer nu iets minder eet dan een week of drie geleden, maar toen at ie ook wel heel veel. Tussendoortjes zijn hier eigenlijk altijd fruit.
O ja, bandjes, die hadden we ook wel kunnen proberen. we hebben nu zo'n babyband gekocht, maar daar is nog veel te klein voor. Ze zit er wel recht en stevig in, maar dat zitvlak zit veel diep, zeg maar. D'r koppie komt maar net boven die band uit.

Ik weet niet wat ze verder van onder water gaan vindt. Ze ademt gewoon door en stikt dan de moord natuurlijk, dus erg lang en vaak heb ik het niet geprobeerd.

Zat er ook aan te denken om Lente ook 's ochtends een boterham te geven. Dan heeft ze dat pyjamapapje misschien niet eens meer nodig omdat ze dan overdag wat meer binnenkrijgt. Maar dan moet ik nog vroeger m'n bed uit. En ik ben al zo'n zonnetje 's ochtends... Blegh. Maar goed, het zal er toch een keer van moeten komen...
pi_81386559
Hoeveel slapen jullie kindjes trouwens? Lente al een week of twee maar een uurtje per dag. Ze is niet chagrijnig verder en heeft ook echt geen behoefte aan meer, maar vind het wel erg weinig. Ze gaat rond 1930 uur naar bed, krijgt 's ochtends rond 0700 uur een voeding en dan slapen we samen nog tot een uue of 0900.

Op het kdv slaapt ze trouwens wel meer.
pi_81386992
5 uren (3 + 2)
pi_81387375
Maar Thijs is een slaapkop!
pi_81387494
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:01 schreef Ssserpente het volgende:
Maar Thijs is een slaapkop!
Voor mij is dat normaal..... Ik weet niet wat gemiddeld is, maar Thijs zal dat gemiddelde wel omhoog halen
pi_81387597
Haha, ik denk het ook. Thijs slaapt 's ochtends toch ook zo lekker uit altijd? Lente was altijd al voor zessen wakker, maar Linda heeft me op het idee gebracht op d'r minimaal tot zeven uur te laten liggen. En waarempel, het heeft geholpen. Ze slaapt nu uit zichzelf 'uit' tot zeven uur.
pi_81387697
Ssserpente, hier ook meestal een uurtje per dag. Soms ietsje langer. Maar altijd maar één slaapje tegenwoordig.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_81388451
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:08 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, ik denk het ook. Thijs slaapt 's ochtends toch ook zo lekker uit altijd? Lente was altijd al voor zessen wakker, maar Linda heeft me op het idee gebracht op d'r minimaal tot zeven uur te laten liggen. En waarempel, het heeft geholpen. Ze slaapt nu uit zichzelf 'uit' tot zeven uur.
Graag gedaan

Leuk en gezellig, zo'n baby, maar mn nachtrust is me ook wat waard. Voor nachtvoedingen ed. ging ik er op ieder tijdstip uit, maar die heeft ze nu al 4 maanden niet meer. Als ze voor 7en wakker is, krijgt ze een speen. En ja, heel flauw, ook als het om 5 voor 7 is. Anders weet ik precies hoe het gaat, 5 voor 7 wordt 10 voor 7 enz. enz.

Mar dat vroeg je niet Vandaag was wel een extreme dag qua slapen, maar ging zo:
08:15-10:00
11:15-13:00
15:00-15:30
16:20-16:50
en nu ligt ze er alweer in.

Normaal is het ong:
07:45-09:00
11:15-12:00
15:00-16:00
Kan afwijken, maar de lengte blijft ongeveer gelijk. Bedtijd valt hier meestal tussen 18:00 en 20:00, maar over het algemeen zo rond half 7
Lotte!
Noah!
pi_81388580
Claudia en Ivan, welkom in het lijstje
Oeke, wat je zegt over het verhuizen naar het volgende topic, dat heb ik ook hoor. Denk dat ik gewoon stiekem nog even hier blijf plakken na Graeme zn verjaardag

Graeme slaapt overdag meestal 2 keer 2 uur. Maar soms is het ook 2 keer 1 uur of 3 keer 1 uur. Hij gaat tussen 18.00 en 19.00 naar bed en dan slaapt ie ongeveer tot 8.30.
Vandaag ging het trouwens veel beter met hem, de koorts was weg. Hij is wel heel verkouden, snotneusje en hoesten/schor. Nu had hij net wel weer iets verhoging en dronk ook voor het eerst sinds hele lange tijd zijn fles niet helemaal leeg
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_81388757
Pasen en pinksteren vallen vanaf vandaag op één dag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_81388810
Voor de duidelijkheid, aan de andere kant zit ik
pi_81388857
Krijg nou tieten!
pi_81388929
Ja zeg dat wel. En ook gewoon zonder aarzelen, alsof ze nooit anders gedaan heeft. Ik zat haar pap te voeren met een lepeltje en ze zat vreselijk te mieren. Ik zei tegen B.:"Zal ik het voor de gein in een fles met een papspeen doen?"

En ze dronk gewoon als een bezetene
  donderdag 13 mei 2010 @ 18:46:24 #169
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_81388939
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:42 schreef Sorbootje het volgende:
Voor de duidelijkheid, aan de andere kant zit ik

ongelofelijk!!!

wat goehoed!!!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_81388962
Ik denk dat het is wat Oeke een keer zei. Zo in de kinderstoel staat het zo ver van BV af dat het gewoon 'eten' is.
pi_81388991
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:41 schreef Sorbootje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Gelukkig staat dr middle-name al op dr slab

Kleine grapjas
Lotte!
Noah!
pi_81389085
Vreselijk ding die slab... maar wel handig én toepasselijk
pi_81390152
Ik heb een filmpje gemaakt van het schudden met z'n hoofd (al doet hij het hier niet zo heel erg). Toen ik filmde was hij behoorlijk moe aan het worden en ging hij meteen naar bed. Ik vind het toch best eng.

pi_81390331
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 19:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een filmpje gemaakt van het schudden met z'n hoofd (al doet hij het hier niet zo heel erg). Toen ik filmde was hij behoorlijk moe aan het worden en ging hij meteen naar bed. Ik vind het toch best eng.

Zoals Lotte deed inderdaad. Alhoewel ze het meestal deed als ze lag. Komt goed
Lotte!
Noah!
pi_81390408
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:41 schreef Sorbootje het volgende:
SPOILER

!
pi_81390444
Ivan.

Ik vind het er niet zo verontrustend uitzien, Claudia. De beweging herken ik wel van Lente. Zij deed het alleen iets minder heftig.
pi_81390480
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 19:25 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Zoals Lotte deed inderdaad. Alhoewel ze het meestal deed als ze lag. Komt goed
Ik vind jullie geruststelling heel fijn om te horen! Ik zal het filmpje volgende week wel even op het CB laten zien voor de zekerheid.
pi_81390526
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:08 schreef Ssserpente het volgende:
Ja, tot 8 uur/half 9. En vanochtend tot 11:15.... de mafkees!

Ik ben een verwend nest!
pi_81390631
Dromertje!
pi_81390688
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 19:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind jullie geruststelling heel fijn om te horen! Ik zal het filmpje volgende week wel even op het CB laten zien voor de zekerheid.
Ik heb het er toentertijd ook met meedere mensen over gehad omdat ik het zo raar vond. Troel vertelde me dat het bij haar kinderen een teken van vermoeidheid is. Ruben (hij is 3 geloof ik) doet het nog steeds bij het naar bed gaan
Lotte!
Noah!
pi_81391067
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 19:32 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ik heb het er toentertijd ook met meedere mensen over gehad omdat ik het zo raar vond. Troel vertelde me dat het bij haar kinderen een teken van vermoeidheid is. Ruben (hij is 3 geloof ik) doet het nog steeds bij het naar bed gaan
Ik heb er net op zitten googelen (normaal gesproken vermijd ik dat omdat je ook vervelende dingen tegen kunt komen), maar dat heb ik inderdaad ook gevonden. Veel baby's schijnen het te doen en de oorzaak is niet helemaal duidelijk. Soms blijven kinderen het doen, met name om in slaap te komen. Zelfs sommige volwassenen doen het.
pi_81391591
Ik wilde net zeggen dat ik ook overmatig mn 'plekje moet vinden' in mn kussen met mn hoofd Ik wiebel nogal bij het in slaap vallen

Maar Amélie deed het ook zo ja. Nog harder wel. Alsof ze heel hard nee schudt. Tegenwoordig zegt er soms ook neeneeneeneeneenenene bij haha klinkt heel gek

Sorbo wat goed!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81391779
Isabeau! Kleine dondersteen!

Sserpente, hier is er sprake van een onduidelijk ritme.
Kobus heeft vanochtend 3 uur geslapen en vanmiddag 10 minuten in de doek bij papa. Ze waren naar de kinderboerderij en dan ga je natuurlijk niet slapen. En als je thuiskomt natuurlijk ook niet.
Hij ligt er dus lekker vroeg in.

Thijs, langslaper!

Grappig dat het met vermoeidheid te maken heeft. Ko doet dat ook weleens. Of trekken met zijn benen, dat soort dingen. Ik dacht dat het een soort reflex was ofzo, maar het is dus gewoon moeheid.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_81391934
ISABEAUTJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat goed!! Wat super zeg, nu zal het voeden op de opvang of als jij weg bent zoveel makkelijk gaan, wat relaxed!!

Claudia ik vind het er niet raar uitzien hoor, volgens mij is het normaal babygedrag
Niels doet het als hij heel moe is maar niet direct in slaap valt, dan huilt hij er meestal ook bij.

[ Bericht 4% gewijzigd door Twinkly op 13-05-2010 20:08:46 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  donderdag 13 mei 2010 @ 20:01:51 #185
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81391986
Claudia, Beisan doet dit nog steeds, en wel wat heftiger dan dat.... Eigenlijk nooit aan gedacht dat het slecht zou kunnen zijn, zou het navragen, maar je zeker niet al te druk maken
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_81394156
Isabeau!

Claudia, het lijkt mij ook niets om je ongerust over te maken, het lijkt er zelfs op dat hij het bewust doet, weer een nieuwe uitvinding ofzo....EN.....IVAN IS 6 MAAND! Hoera hoera hoera!
Je was hier al een poosje,dus welkom heten hoeft niet meer he....maar nu is het dan officieel..Ivan is een grote baby!

Oeke, blijf jij maar lekker plakken hier hoor, veeeels te gezellig!

Hoe was het nou met Graeme vandaag?

Lente lekker gezwommen! Heerlijk hoor! En moet je van je mama koppie onder???

Miss Sly, wat fijn dan he, dat zo'n klein onwetend mensje zoveel troost kan bieden....

Lars is zo lief, en zo ontzettend goed te pas. Hij vindt alles leuk en aardig, kan zich nu ook best goed een poos vermaken op de vloer, rolt de hele kamer door. Mijn kleine vriendje
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_81394327
Hm, alleen Willow heeft nog maar één slaapje dus. Graeme slaapt ook nog best wat en Lotte doet dus ook nog twee slaapjes overdag.

Ik heb Lente net in bed gelegd. Maar ze ligt nog op d'r kop te keten. Vanmiddag na het zwemmen heeft ze een uurtje geslapen. Ik wil zelf naar bed.
pi_81394375
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 20:53 schreef Ssserpente het volgende:
Hm, alleen Willow heeft nog maar één slaapje dus. Graeme slaapt ook nog best wat en Lotte doet dus ook nog twee slaapjes overdag.

Ik heb Lente net in bed gelegd. Maar ze ligt nog op d'r kop te keten. Vanmiddag na het zwemmen heeft ze een uurtje geslapen. Ik wil zelf naar bed.
3 zelfs.

Is N. er niet, dat jij alvast op bed kan liggen?
Lotte!
Noah!
pi_81394392
O ja de slaapjes:
Lars slaapt sochtends van 10-11/11.30
Smiddags van 13-15 ongeveer
en dan na het avondeten ook nog een klein dutje van 45 min ongeveer.
Rond half 8 de fles, en dan lekker knorren....
pi_81394432
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 20:54 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

3 zelfs.

Is N. er niet, dat jij alvast op bed kan liggen?
Ik had het ochtendslaapje niet meegerekend. Nils is ook thuis, maar die moet nog met de hond naar buiten.
pi_81394566
Isabeau is vrijwel nooit langer dan 2 a 2,5 uur wakker. Ze doet, afhankelijk van hoe vroeg ze 's ochtends wakker is... zéker 3 slaapjes. Soms 4
pi_81394598
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 20:00 schreef Twinkly het volgende:
ISABEAUTJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat goed!! Wat super zeg, nu zal het voeden op de opvang of als jij weg bent zoveel makkelijk gaan, wat relaxed!!

We gaan maar gewoon héél voorzichtig oefenen met één papfles. En wie weet wat ze nog meer uit gaat vreten!
pi_81394669
Claudia, Finn deed dat ook toen hij ongeveer de leeftijd van Ivan had. Hier was het niet bij moeheid, maar is het inmiddels gewoon nee schudden, blijkbaar imiteerde hij mij alleen kon hij de juiste snelheid nog niet vinden ofzo.Ik dacht nog oh god mijn kind heeft toch geen gilles de la tourette.

Sorbootje wat goed van Isabeau
pi_81394698
Het is een begin Sorbo, een een superbegin!
pi_81394871
Isabeauuuuuu wat goooeeed Tof!
ssserpente, nu je 't zo zegt valt het me wel op zeg. Ik zou ook best een kind willen dat zo slaapt als Thijs D. is haar nu naar bed aan 't brengen, ze is al vanaf half 2 wakker
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 13 mei 2010 @ 21:13:11 #196
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81395046
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 19:20 schreef Claudia_x het volgende:

Claudia dat is precies wat Linde deed en Esmee doet als ze moe zijn. Bij Linde maakten we ons er ook ongerust over, maar er bleek dus niks aan de hand te zijn
  donderdag 13 mei 2010 @ 21:13:46 #197
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81395068
Wow Isabeau wat goed!!!!
pi_81397226
Och hemeltje.
Weet iemand of het normaal is dat je zo'n grote blaar hebt bij het krijgen van een kies?
Ko werd net huilend wakker en ik smeerde er wat dentnox op maar ik schrok er echt erg van.
En het helpt ook niet. Mamamelk ook niet echt.
Hij ligt nu met P. film te kijken.

Misschien morgen maar eens met het cb bellen. Mijn eerste keer. Ik ben bang dat het misschien een ontsteking is ofzo.
pi_81397335
Oeke, als je het niet vertrouwt en je wilt niet de HAP bellen, die CB-lijn kun je ook 24 uur per dag bellen he
Die mensen zitten er voor hoor! Voel je niet bezwaard!
Ik ken het van Meike niet, maar het zou best kunnen dat dat erbij hoort. (kan horen)
pi_81397463
Oh, dat wist ik niet. Dankjewel Karin.
Maar ik wacht nog even. Volgens mij is het echt zijn kies die door moet komen.
Ik hoop gewoon dat het vannacht doorbreekt.
Maar het gaat een lange nacht worden ben ik bang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')