abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81378044
Oh! oke, het leek net alsof alle baby's zoveel aten. En Ko eet denk ik 75 gram als ik zou moeten gokken.
Ik voelde me al helemaal een slechte mama.

Hij zit nu lekker een kopje leeg te eten met fruitshake van zijn papa. Als hij de blender hoort dan kruipt hij supersnel naar de keuken.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 13 mei 2010 @ 13:26:05 #127
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81378113
Ik heb echt totaal geen idee van grammen . Nog nooit over nagedacht, of op gelet.
pi_81378409
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:22 schreef Groofsken het volgende:
je kunt dat zoethouden noemen tot het avondeten, of gewoon als tussendoortje zien. Of zie ik het helemaal verkeerd?
Volgens mij zie je het goed.

Kinderen kunnen nog niet goed zo'n lange ruk maken naar het avondeten. Als een kind aangeeft dat het trek heeft en je zegt; wacht maar want we gaan over een uur eten, dan heb je kans dat hun hongergevoel dan gewoon weg is.
Je kunt ze dan best iets geven (wel iets met voedingswaarde natuurlijk).

Zo heb ik het tenminste altijd begrepen...(ik kan het fout hebben)
pi_81378588
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:34 schreef lily het volgende:

[..]

Volgens mij zie je het goed.

Kinderen kunnen nog niet goed zo'n lange ruk maken naar het avondeten. Als een kind aangeeft dat het trek heeft en je zegt; wacht maar want we gaan over een uur eten, dan heb je kans dat hun hongergevoel dan gewoon weg is.
Je kunt ze dan best iets geven (wel iets met voedingswaarde natuurlijk).

Zo heb ik het tenminste altijd begrepen...(ik kan het fout hebben)
Maar ik persoonlijk bedoelde ook niet dat het kind helemaal geen tussendoortjes krijgt hoor!
Daar is niets mis mee imho. Maar hoeveel en hoevaak en wanneer en met wat enzo. Dat vind ik lastig.

Ik zie hier in de buurt een kindje van 4 dat eigenlijk altijd wel iets in zn handen of mond heeft, en die is nu best behoorlijk aan de maat. En dat zie ik wel meer in mijn omgeving. Vandaar.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81378675
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:13 schreef oeke het volgende:
Linda, je hebt gelijk hoor, hij buigt best af. Maar ik zou niet zeggen dat het is omdat je te weinig gaf. Ze dronk ook niet veel toch? Misschien zeg ik dit allemaal omdat ik het jammer zou vinden als je je er schuldig over voelt.

Ja, dat bedoelde ik ook. Dat ze te weinig BV kreeg en dat ik daar maar mee ben blijven aanmodderen. En als ze nu drinkt dat huilt ze niet meer als ze klaar is, maar gaat ze heel gezellig kletsen en lachen. Dan mis ik het wel, alle voedingen. Aan de andere kant, als ik dr curve zo zie, weet ik dat het een goede beslissing is geweest.
Lotte!
Noah!
  Moderator donderdag 13 mei 2010 @ 13:43:36 #131
5428 crew  miss_sly
pi_81378740
Pff, ik heb ook geen idee van de grammen. Senna krijgt ook gewoon een bordje van wat we eten, eventueel in voor haar aangepaste vorm.
Ik hamer er dus juist wel op dat degene die voor Senna zorgt (oma's en schaap) haar oldoende tussendoortjes geeft. Ik vind dat ze om de ongeveer 2-3 uur iets moet eten, ivm de bloedsuikerspiegel. Als er te lang tussen at eetbaars zit, kan die teveel pieken en dalen gaan vertonen. Wel probeer ik de rijsteafels en soepstengels wt te beperken, maar een aantal keer per week krijgt ze die wel. Verder krijgt ze als tussendoortje dan voornamelijk fruit, en wil ik eens gaan kijken naar komkommer of tomaat ofzo.

Afgelopen dinsdag had Senna kennelijk 2 boterhammen op. Ik vind dat een veel te grote lunch voor zo'n kleintje en zou dan liever een mandarijntje of een beetje yoghurt als extra geven als ze na 1,5 boterham aan zou geven niet genoeg te hebben. Ik was er zelf echter niet bij, dus geen idee hoe het gegaan is.\

Ow ja welkom Ivan en Claudia Gezellig dat jullie er zijn
En oeke, gewoon blijven met Ko Het is zo gezellig met jullie!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_81378750
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:39 schreef huuphuup het volgende:
Maar ik persoonlijk bedoelde ook niet dat het kind helemaal geen tussendoortjes krijgt hoor!
Daar is niets mis mee imho. Maar hoeveel en hoevaak en wanneer en met wat enzo. Dat vind ik lastig.
Oh maar mijn bijdrage was niet naar jou bedoeld verder, en ook niet naar Claudia trouwens...
Ik zou een kind dat aangeeft dat hij honger heeft ook eerder een boterham geven dan "zoethouden" met een soepstengel.
  Moderator donderdag 13 mei 2010 @ 13:46:49 #133
5428 crew  miss_sly
pi_81378848
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:43 schreef lily het volgende:

[..]

Oh maar mijn bijdrage was niet naar jou bedoeld verder, en ook niet naar Claudia trouwens...
Ik zou een kind dat aangeeft dat hij honger heeft ook eerder een boterham geven dan "zoethouden" met een soepstengel.
Maar toch niet al bij deze kleintjes? Ik vind en boterham tussen lunch en avondeten eigenlijk ook weer wat veel van het goede. Iedereen aan het koolhydraatarme dieet, maar een kind krijgt wel een extra boterham
  donderdag 13 mei 2010 @ 13:47:36 #134
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81378878
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:43 schreef lily het volgende:

[..]

Mijn reactie was ook gewoon een eerste gedachte bij het lezen van Claudia's post. Niet bedoeld als commentaar op wie dan ook.

Overigens houd ik S wel zoet als ik aan het koken ben. Dan zit ze op het aanrecht met een doosje rozijntjes.
  donderdag 13 mei 2010 @ 13:48:28 #135
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81378912
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar toch niet al bij deze kleintjes? Ik vind en boterham tussen lunch en avondeten eigenlijk ook weer wat veel van het goede. Iedereen aan het koolhydraatarme dieet, maar een kind krijgt wel een extra boterham
Mensen die gewoon gezond eten en niet te veel snoepen hoeven dan ook niet aan een koolhydraatarmdieet .

Maar ik geef dus ook geen boterham tussen de brood- en de warme maaltijd .
pi_81378988
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je kunt een opgroeiend kind nu niet met een volwassene met overgewicht gaan vergelijken.

Maar wat ik bedoel is; als een kind aangeeft dat hij trek heeft, is het goed hem/haar wat te geven met voedingswaarde (yoghurtje, boterham, weet ik veel...). Ik zou dan liever niet voor soepstengels of iets dergerlijks gaan.
  Moderator donderdag 13 mei 2010 @ 13:50:27 #137
5428 crew  miss_sly
pi_81378989
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:48 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Mensen die gewoon gezond eten en niet te veel snoepen hoeven dan ook niet aan een koolhydraatarmdieet .

Maar ik geef dus ook geen boterham tussen de brood- en de warme maaltijd .
haha, nee uiteraard
ik bedoelde meer dat koolhydraten ook aan kunnen zetten en dat een extra boterham niet per definitie gezonder is dan sommige andere tussendoortjes.
  Moderator donderdag 13 mei 2010 @ 13:53:05 #138
5428 crew  miss_sly
pi_81379092
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:50 schreef lily het volgende:

[..]

Je kunt een opgroeiend kind nu niet met een volwassene met overgewicht gaan vergelijken.

Maar wat ik bedoel is; als een kind aangeeft dat hij trek heeft, is het goed hem/haar wat te geven met voedingswaarde (yoghurtje, boterham, weet ik veel...). Ik zou dan liever niet voor soepstengels of iets dergerlijks gaan.
Ja, ok, dadelijk als ze wat groter is inderdaad. Of daar ben ik nu mee bezig om daarover na te denken. Een extra stukje fruit kan ook, bijvoorbeeld. Of een stukje (vegetarische) kaas. En ik zou nog leiver een crackertje of beschuitje ofzo geven dan een extra boterham buiten lunch en ontbijt.
pi_81379105
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:47 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Mijn reactie was ook gewoon een eerste gedachte bij het lezen van Claudia's post. Niet bedoeld als commentaar op wie dan ook.

Overigens houd ik S wel zoet als ik aan het koken ben. Dan zit ze op het aanrecht met een doosje rozijntjes.

oh daar kan ik dus echt niet op wachten hè ik zie het al helemaal voor me. Die kleine garnalenvingertjes die dan zo in dat doosje aan het pielen en peuren zijn om een rozijntje los te krijgen

Ik eet nog steeds graag rozijntjes
maar alleen uit die rode doosjes met een zonnetje erop. Want die hebben jeugdsentiment
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81379160
Ja, nou ja, bijvoorbeeld..
  donderdag 13 mei 2010 @ 13:55:40 #141
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81379193
Haha, Huup. Dat is ook heerlijk. Meestal heeft ze dan een eigen pannetje erbij op het aanrecht en is ze tegelijkertijd ook aan het spelen met die rozijntjes en af en toe verdwijnt er dan eentje in haar mond .
pi_81379242
Ivan en Claudia officieel welkom

Linda,wat sneu dat Lotte zo verkouden is. We hebben er hier ook tijden mee geworsteld, echt van december tot april ofzo, om gék van te worden. Veel stomen, neusspray, Luuf, alles geprobeerd. We zijn er zelfs mee naar de huisarts geweest maar die zegt gewoon "sja, baby's zijn nou eenmaal makkelijk verkouden, afwachten maar". Maar het is wel sneu. En zeker als ze met speen slapen, zoals Willow en Lotte, en ze die speen dus niet in kunnen houden omdat ze niet goed door hun neusje kunnen ademen...

Wel goed dat je nieuwe eetschema zo goed werkt! Ik zou heel graag willen (ik typte Willen ) dat Willow wat meer eet, maar ze vindt het niet zo boeiend allemaal, wat we ook aanbieden. Knagen op dingen is leuk, maar als ze dan een stukje afgebeten heeft moet het wel meteen d'r mond weer uit Wij zitten nog altijd op vier flessen, en daarnaast fruithap, groentehap, yoghurt, en pogingen tot boterham, cracker, vers fruit knagen, babykoekjes, rijstwafels etcetera. Maar daar krijgt ze niet zo veel van binnen. Nou ja, soit. Het zij zo. Het gaat al stukken beter dan twee weken geleden toen ze ineens weigerde om te eten.

Claudia, dat hoofdschudden heeft Willow ook een tijdje gedaan, zag er heel maf uit. Nu doet ze het voor de lol en vindt ze het zelf érg grappig

De uitslag krijgen we trouwens pas volgende week. Telefonisch consult met de kinderarts die nu op vakantie is Ben er best rustig onder eigenlijk, als ik haar zo zie heb ik niet het idee dat het epilepsie is, of in elk geval geen ernstige vorm. Ze heeft het tenslotte maar één keer (een paar dagen aaneengesloten) gehad, en epilepsie gaat vrijwel altijd gepaard met ontwikkelingsachterstanden en madame waggelt nu regelmatig rondjes om de tafel heen, dus mwah, met de ontwikkeling zit het wel snor

Oh nog even een positiever berichtje, Boosdoener nummer 1 van de dramadagen is door (voortand) en nummer 2 (andere voortand) is bijna door. Op naar de betere dagen! Ze is al gelijk een héél stuk gezelliger, hoewel ze nog niet helemaal de oude is. Zelfs m'n schoonmoeder die gisteren oppaste viel het op

En morgen gaan we lekker een weekendje weg en dus ben ik nu ziek. But of course.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_81379267
Rozijntjes bevatten wel veel suiker en calorieën, maar desondanks zijn ze toch tandvriendelijk en bevatten veel vezels.
pi_81379310
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:53 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh daar kan ik dus echt niet op wachten hè ik zie het al helemaal voor me. Die kleine garnalenvingertjes die dan zo in dat doosje aan het pielen en peuren zijn om een rozijntje los te krijgen

Ik eet nog steeds graag rozijntjes
maar alleen uit die rode doosjes met een zonnetje erop. Want die hebben jeugdsentiment
Herkenbaar! Zowel de nostalgie als het uitkijken naar zulke momenten.

we waren laatst op een verjaardag en toen had Willow een doosje rozijntjes gekregen, nou ja prima, maar ze ging alleen maar op het doosje sabbelen natuurlijk. Dus ik had de flapjes van het dekseltje er al afgehaald, en toen bleek dat ze toch zo'n flapje in haar mond had zitten Heel gedoe om 't er weer uit te krijgen, en iedereen keek, ik vóelde ze gewoon denken dat ik een slechte moeder was. Echt allemaal van die schoolpleinroddelmoeders zaten er. muhhh.

Oeh wat een lange post van mij trouwens die vorige *trots is*
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 13 mei 2010 @ 14:00:46 #145
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81379354
Pfff, het is maar goed dat ik gewoon geen bal weet van suiker, calorieën, vezels en koolhydraten.

Ik kook vers, geef weinig koekjes en vooralsnog geen snoep, voeg geen suiker en zout toe, en dan moet het maar goed zijn hoor.
pi_81379465
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:00 schreef Groofsken het volgende:
Pfff, het is maar goed dat ik gewoon geen bal weet van suiker, calorieën, vezels en koolhydraten.

Ik kook vers, geef weinig koekjes en vooralsnog geen snoep, voeg geen suiker en zout toe, en dan moet het maar goed zijn hoor.
Heb je helemaal gelijk in hoor (en nu ga ik weer terug naar mijn topic )
pi_81379521
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:00 schreef Groofsken het volgende:

Dan is het ook goed
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 13 mei 2010 @ 14:05:15 #148
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81379523
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:03 schreef lily het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in hoor (en nu ga ik weer terug naar mijn topic )

Als ik jouw eerdere post dan lees, over die rozijntjes, dan denk ik echt 'oh jeetje, ik weet echt niks'. Voor mij zijn rozijntjes gewoon rozijntjes .
pi_81379656
Nou ja, je moet er ook niet teveel mee bezig zijn. Beetje gezond verstand lijkt me meer dan genoeg. En zelfs dan; ik heb toch 1 kind dat slecht eet, wat ik ook voor goeds allemaal deed.
pi_81380785
Haai.

Leuk dat je er nu écht bent, Claudia.

Wij zijn net wezen zwemmen. (Ik zei wezen ) Lente ligt met rooie konen te pitten en ik zou ook wel een dutje kunnen doen. Pfieuw! Nu maar hopen dat ze geen oorontsteking krijgt. Heb 'r trouwens een paar keer kopje onder gestopt, maar ze houdt mooi d'r adem niet in.

Wat eten betreft:

Lente krijgt
0700: bv
1000: fruithap
1200/1300: boterham
1600: stuk fruit uit het knuistje, maar daar eet ze nauwelijks iets van
1800: een prakje van wat de pot schaft (gister wel twee! Aventbekers spaghetti met gepureerde tomaat en doperwtjes)
En voor het slapen nog een fles pap.

En tussendoor ook nog wat borstvoedingen links rechts.

Dan krijgt ze dus nog minder dan Amélie, Huup, want die eet al twee boterhammen op een dag, toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')