Volgens mij zie je het goed.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:22 schreef Groofsken het volgende:
je kunt dat zoethouden noemen tot het avondeten, of gewoon als tussendoortje zien. Of zie ik het helemaal verkeerd?
Maar ik persoonlijk bedoelde ook niet dat het kind helemaal geen tussendoortjes krijgt hoor!quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:34 schreef lily het volgende:
[..]
Volgens mij zie je het goed.
Kinderen kunnen nog niet goed zo'n lange ruk maken naar het avondeten. Als een kind aangeeft dat het trek heeft en je zegt; wacht maar want we gaan over een uur eten, dan heb je kans dat hun hongergevoel dan gewoon weg is.
Je kunt ze dan best iets geven (wel iets met voedingswaarde natuurlijk).
Zo heb ik het tenminste altijd begrepen...(ik kan het fout hebben)
Ja, dat bedoelde ik ook. Dat ze te weinig BV kreeg en dat ik daar maar mee ben blijven aanmodderen. En als ze nu drinkt dat huilt ze niet meer als ze klaar is, maar gaat ze heel gezellig kletsen en lachen. Dan mis ik het wel, alle voedingen. Aan de andere kant, als ik dr curve zo zie, weet ik dat het een goede beslissing is geweest.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:13 schreef oeke het volgende:
Linda, je hebt gelijk hoor, hij buigt best af. Maar ik zou niet zeggen dat het is omdat je te weinig gaf. Ze dronk ook niet veel toch? Misschien zeg ik dit allemaal omdat ik het jammer zou vinden als je je er schuldig over voelt.
Oh maar mijn bijdrage was niet naar jou bedoeld verder, en ook niet naar Claudia trouwens...quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:39 schreef huuphuup het volgende:
Maar ik persoonlijk bedoelde ook niet dat het kind helemaal geen tussendoortjes krijgt hoor!
Daar is niets mis mee imho. Maar hoeveel en hoevaak en wanneer en met wat enzo. Dat vind ik lastig.
Maar toch niet al bij deze kleintjes? Ik vind en boterham tussen lunch en avondeten eigenlijk ook weer wat veel van het goede. Iedereen aan het koolhydraatarme dieet, maar een kind krijgt wel een extra boterhamquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:43 schreef lily het volgende:
[..]
Oh maar mijn bijdrage was niet naar jou bedoeld verder, en ook niet naar Claudia trouwens...
Ik zou een kind dat aangeeft dat hij honger heeft ook eerder een boterham geven dan "zoethouden" met een soepstengel.
Mijn reactie was ook gewoon een eerste gedachte bij het lezen van Claudia's post. Niet bedoeld als commentaar op wie dan ook.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:43 schreef lily het volgende:
[..]
Oh maar mijn bijdrage was niet naar jou bedoeld verder, en ook niet naar Claudia trouwens...
Ik zou een kind dat aangeeft dat hij honger heeft ook eerder een boterham geven dan "zoethouden" met een soepstengel.
Mensen die gewoon gezond eten en niet te veel snoepen hoeven dan ook niet aan een koolhydraatarmdieetquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar toch niet al bij deze kleintjes? Ik vind en boterham tussen lunch en avondeten eigenlijk ook weer wat veel van het goede. Iedereen aan het koolhydraatarme dieet, maar een kind krijgt wel een extra boterham
Je kunt een opgroeiend kind nu niet met een volwassene met overgewicht gaan vergelijken.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar toch niet al bij deze kleintjes? Ik vind en boterham tussen lunch en avondeten eigenlijk ook weer wat veel van het goede. Iedereen aan het koolhydraatarme dieet, maar een kind krijgt wel een extra boterham
haha, nee uiteraardquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:48 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Mensen die gewoon gezond eten en niet te veel snoepen hoeven dan ook niet aan een koolhydraatarmdieet.
Maar ik geef dus ook geen boterham tussen de brood- en de warme maaltijd.
Ja, ok, dadelijk als ze wat groter is inderdaad. Of daar ben ik nu mee bezig om daarover na te denken. Een extra stukje fruit kan ook, bijvoorbeeld. Of een stukje (vegetarische) kaas. En ik zou nog leiver een crackertje of beschuitje ofzo geven dan een extra boterham buiten lunch en ontbijt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:50 schreef lily het volgende:
[..]
Je kunt een opgroeiend kind nu niet met een volwassene met overgewicht gaan vergelijken.
Maar wat ik bedoel is; als een kind aangeeft dat hij trek heeft, is het goed hem/haar wat te geven met voedingswaarde (yoghurtje, boterham, weet ik veel...). Ik zou dan liever niet voor soepstengels of iets dergerlijks gaan.
oh daar kan ik dus echt niet op wachten hèquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:47 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Mijn reactie was ook gewoon een eerste gedachte bij het lezen van Claudia's post. Niet bedoeld als commentaar op wie dan ook.
Overigens houd ik S wel zoet als ik aan het koken ben. Dan zit ze op het aanrecht met een doosje rozijntjes.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:53 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh daar kan ik dus echt niet op wachten hèik zie het al helemaal voor me. Die kleine garnalenvingertjes die dan zo in dat doosje aan het pielen en peuren zijn om een rozijntje los te krijgen
![]()
Ik eet nog steeds graag rozijntjes![]()
maar alleen uit die rode doosjes met een zonnetje erop. Want die hebben jeugdsentiment
Heb je helemaal gelijk in hoor (en nu ga ik weer terug naar mijn topicquote:Op donderdag 13 mei 2010 14:00 schreef Groofsken het volgende:
Pfff, het is maar goed dat ik gewoon geen bal weet van suiker, calorieën, vezels en koolhydraten.
Ik kook vers, geef weinig koekjes en vooralsnog geen snoep, voeg geen suiker en zout toe, en dan moet het maar goed zijn hoor.
Dan is het ook goedquote:Op donderdag 13 mei 2010 14:00 schreef Groofsken het volgende:
Pfff, het is maar goed dat ik gewoon geen bal weet van suiker, calorieën, vezels en koolhydraten.
Ik kook vers, geef weinig koekjes en vooralsnog geen snoep, voeg geen suiker en zout toe, en dan moet het maar goed zijn hoor.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:03 schreef lily het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in hoor (en nu ga ik weer terug naar mijn topic)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |