jij niet danquote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:34 schreef Orea het volgende:
[..]
Omdat een arts het zegt denk jij dat het niet gebeurd?
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:16 schreef Orea het volgende:
Nou en toch zijn er genoeg waar er precies 9 maanden tussen de kinderen zit hoor!
jezus Yp, seksen hoeft toch ook niet zittendquote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:34 schreef YPPY het volgende:
Wat snel! Ik kon toen nog niet eens zitten na 8 dagen.![]()
Wat was ik blij met onze verstelbare bedbodem, echt een uitvinding.
nja t ligt er natuurlijk aan hoe t verteld wordtquote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:29 schreef tessie het volgende:
Ah, ze vragen ook elke dag of je al gepoept hebt en inspecteren elke dag je doos en eventueel je aambeien, dan moet een nachtelijke escapade ook niet TMI zijn toch?
En als je er in de kraamweek toch weer zin in hebt, dan is dat toch prima? Je weet zelf toch wel wat er mis kan gaan dan.
niet?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:34 schreef Groofsken het volgende:
[..]
jezus Yp, seksen hoeft toch ook niet zittend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
OMG, nou zolang die hechting er nog inzit ga ik echt niet sexen hoor...Nikki.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Onze kraam verteld dat het (hier) vaak gebeurt bij gereformeerden, dat die mannen er dan na een paar dagen alweer overheen willen.![]()
De eerste 40 dagen gebeurt er hier nietsquote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:18 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Nikki.![]()
![]()
Onze kraam verteld dat het (hier) vaak gebeurt bij gereformeerden, dat die mannen er dan na een paar dagen alweer overheen willen.
Das binnen een hoop culturen ook onrein geloof ik toch? Bij moslims haram en bij surinamers is het geloof ik de eerste 60 dagen ofzo dat er niets 'mag'. Omdat het niet rein is.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:22 schreef Basboussa het volgende:
[..]
De eerste 40 dagen gebeurt er hier niets....
Och, je laat de ruggenprik gewoon een paar dagen langer aanstaan en dan merk je er niets van.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:18 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Nikki.![]()
![]()
Onze kraam verteld dat het (hier) vaak gebeurt bij gereformeerden, dat die mannen er dan na een paar dagen alweer overheen willen.
Puntje? Een rotte sloot is er niets bij.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:33 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ach ze hebben een puntje... als ik terug denk aan die geur van de kraamzuivering dan kan ik me er weinig reins bij voorstellen inderdaad
hahaha okay okay, punt voor jouquote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:40 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Puntje? Een rotte sloot is er niets bij.
Je moet het kraamverband ook niet de hele kraamweek laten zittenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:42 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hahaha okay okay, punt voor jou
Dat hoort ook bij die dingen die ze je niet van tevoren vertellendie geur. Manmanman ik dacht dat er wat aan t afsterven was joh jeumig
![]()
whehehequote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:43 schreef tessie het volgende:He gatver, dat kan ik me echt niet herinneren. Soms is het wel fijn om een slecht (selectief??) geheugen te hebben
noh! 15 per dag ofzo gingen er doorheen hier hoor! Als het niet meer was.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:44 schreef octopussy het volgende:
[..]
Je moet het kraamverband ook niet de hele kraamweek laten zitten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook niet!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:43 schreef tessie het volgende:He gatver, dat kan ik me echt niet herinneren. Soms is het wel fijn om een slecht (selectief??) geheugen te hebben
Mja en nog steeds elke dag douchen en uitspoelen enzo, ik snap het wel. Maar ik heb het niet weer geroken tot nu toequote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:51 schreef Ssserpente het volgende:
Ik ook, Sindell. Ben er zelfs een beetje dwangneurotisch van geworden. Ik snuffel nog steeds regelmatig omdat ik bang ben om die geur weer te herkennen.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:00 schreef Claudia_x het volgende:
Orea, ik heb een tienponder op de wereld gezet en het is allemaal goed gekomen. Ik keek ook erg uit naar de bevalling en ik zou ondanks de helse pijn die ik heb gehad wéér uitkijken naar een nieuwe bevalling. De ongemakken wegen wat mij betreft niet op tegen het grote geluk.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:45 schreef huuphuup het volgende:
[..]
whehehe
misschien stinken ssserpente en ik gewoon harder![]()
Met die verhalen was ik ook altijd blij. Wellicht dan interessant leesvoer: Taboe op de bevalling?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:05 schreef Kimpossible het volgende:
Jullie zijn eigenlijk gewoon mijn ´wat-ze-er-normaal-niet-bij-vertellen'-vertellers. Handig!
Volgens mij heb ik die al eens doorgelezen, in mijn 'lurkperiode', hihi. Thanks anyway! Ik spit 'm nog een keer door, blijft interessant leesvoer.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:14 schreef YPPY het volgende:
[..]
Met die verhalen was ik ook altijd blij. Wellicht dan interessant leesvoer: Taboe op de bevalling?
Jij reageerde op die onzinpost die ik weggehaald heb. Je zei iets over 2 dagen persen enzo.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:17 schreef pessie het volgende:
Ze hebben ook niet-oplosbaar hechtdraad. Dat halen ze er na 6 dagen weer uit. Heeft toch echt mijn voorkeur gezien mijn ervaring met hechingen. Maar ik ga voor niet-scheuren...
En BE, wat is er nu ge-edit in mijn post? Heb ik iets gezegd dat niet kan binnen dit topic? Ik ben even kwijt wat ik nu gepost had maar zag dat ie ge-edit was.
Ik lees in dat topic dat sommigen moeite hebben met de uitspraak 'het was het waard'. Dat vind ik nou merkwaardig. Ik was al heel gauw over de zware bevalling heen. Dat kan toch ook gewoon? Net alsof vrouwen die positief terugkijken op hun bevalling erop uit zijn om anderen te bedotten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:14 schreef YPPY het volgende:
[..]
Met die verhalen was ik ook altijd blij. Wellicht dan interessant leesvoer: Taboe op de bevalling?
Dat vind ik ook onzin idd. Het is ook weer niet zo dat er alleen maar negatief over bevallen gesproken hoeft te worden om realistisch te zijn ofzo.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik lees in dat topic dat sommigen moeite hebben met de uitspraak 'het was het waard'. Dat vind ik nou merkwaardig. Ik was al heel gauw over de zware bevalling heen. Dat kan toch ook gewoon? Net alsof vrouwen die positief terugkijken op hun bevalling erop uit zijn om anderen te bedotten.
Zelfs dit topic helpt hier nietquote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:30 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou, ik wilde net posten in het rammelaarstopic maar ik kan oprecht zeggen dat het echt weer over is na het lezen in dit topic. Bedankt
![]()
het zou voorlopig toch niet zo goed uitkomen namelijk...
Ik was er ook zo overheen hoor. Althans, ik had wel pijn na afloop, maar heb nooit op de bevalling zelf terug gekeken als zwaar of traumatisch.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik lees in dat topic dat sommigen moeite hebben met de uitspraak 'het was het waard'. Dat vind ik nou merkwaardig. Ik was al heel gauw over de zware bevalling heen. Dat kan toch ook gewoon? Net alsof vrouwen die positief terugkijken op hun bevalling erop uit zijn om anderen te bedotten.
Ik ben daar toch anders over gaan denken. Ik was nooit zo van de bevalverheerlijking - ik wist meteen dat ik een ruggenprik wilde - en dat ben ik nog steeds niet. Maar pff, die dag (en nacht, en nog een dag...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:35 schreef Brighteyes het volgende:
Als het kan doe ik het liever zonder bevalling ze maar.
Klinkt interessant, en ergens wel plausibel ofzo.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:44 schreef Basboussa het volgende:
Uit de categorie: ik heb het gehoord, maar weet niet of het echt waar is:
Ik hoorde onlangs van een Israelisch onderzoek (in Israel worden vrij veel keizersnedes gedaan, gewoon omdat het kan), dat procentueel meer dames een postnatale depressie, of andere psychologische problemen krijgen na een keizersnede. Schijnt dat het hele natuurlijke bevallingsproces dus eigenlijk toch nog ergens een goed voor is....
Daar zit op zich wel wat in hoor. Ik was helemaal smoorverliefd weer ook op F. en voelde heel sterk een soort van 'wij horen bij elkaar, met z'n 2-en voor dit kindje zorgen'.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben daar toch anders over gaan denken. Ik was nooit zo van de bevalverheerlijking - ik wist meteen dat ik een ruggenprik wilde - en dat ben ik nog steeds niet. Maar pff, die dag (en nacht, en nog een dag...) was toch wel zo ontzettend bijzonder. Het was spannend, het was intiem, het was zwaar. We hebben samen gewanhoopt vanwege niet vorderende ontsluiting en we hebben samen gelachen omdat ik het personeel maar onder bleef kotsen. Als Ivan er zomaar ineens was geweest hadden we dat allemaal niet meegemaakt. En ik ben ook trots op mezelf, dat ik het heb volgehouden, dat ik vriendelijk bleef, dat ik niet heb geschreeuwd, dat ik Ivan van meet af aan om de paar uur heb gevoed. Ik heb die gevoelens toch ook wel dankzij de zware bevalling.
Maar misschien is dit gewoon een truc van mijn brein om aan een negatieve ervaring een positieve wending te geven, hoor. Om van iets wat ik liever niet had meegemaakt een zinvolle ervaring te maken, zeg maar.
Oh ja! Dank voor de herinnering!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jij reageerde op die onzinpost die ik weggehaald heb. Je zei iets over 2 dagen persen enzo.
Ik had het dus precies andersom, omdat ik een keizersnede had, vond ik dat ik nogal gefaald had.... Zie ook veel meer op tegen een natuurlijke bevalling nu, dan tijdens de zwangerschap...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:59 schreef huuphuup het volgende:
Oh ja ik had het tijdens de zwangerschap en achteraf na de bevalling zo van jeetje jongens, hier is mn lijf dus voor gemaakt(traag van begrip ben ik wel een beetje
) Ik weet niet ik vond het een heel grappig besef.
Voelde mezelf heel stoer ook ineens
toen ik de keer erop ooit in mn eentje in de trein stond dacht ik echt van ha! ik heb een kind op de wereld gezet hoor! Ikkun je t je voorstellen?! ik kán dingen
Ik vond het zo stom toen dat het niet op je voorhoofd gedrukt staat wat voor prestatie je wel niet geleverd hebt
Helaas zat ik fysiek dan weer direct na de bevalling beter in mn vel dan nuquote:Op de bevalling kijk ik verschrikkelijk goed terug; snel, bijzonder, maar ook heftig. 2 uur na het strippen kreeg ik weeën en 5 uur later lag Lena in mijn armen nadat ik op de kruk bevallen was, omdat ik werkelijk geen enkele andere houding meer aan kon nemen door helse rugpijn. Ik moest mezelf af en toe echt even bij de les roepen, maar was vervolgens tussen de weeën door ook steeds weer helemaal helder, wat maakt dat ik de hele bevalling heel bewust heb meegemaakt. Ondanks de pijn is het een van de meest geweldige ervaringen in mijn leven geweest… ik kón dat gewoon! En dat allesoverweldigende gevoel als je meisje voor t eerst in je armen ligt, het opgeluchte gevoel dat de pijn over is, het heerlijke gevoel dat ze er eindelijk is, haar natte breekbare lijfje, haar geur, haar kleine kraaloogjes die beduusd de wereld instaren…mn liefs armen om ons allebei heen.. ik dacht echt dat ik zou knappen van geluk!
En wat me nu ook gewoon blij maakt is t feit dat ik zo gelukkig ben met mn lijf… dat is zo vaak anders geweest.. Natuurlijk zit daar nog die flubberbuik, maar mn huid is striemvrij en elastisch gebleven, ik heb echte moederheupen gekregen, maar mn benen passen in ieder geval alweer in al mn broeken.. en het meest bijzondere aan alles vind ik; mijn lijf kan zwanger zijn! mijn lijf kan bevallen! En dat allemaal zonder problemen! Met nu nog maar een kilo tot mn startgewicht durf ik al hardop te zeggen dat ik goed in mn vel zit, ook al mag dat velletje dan nog wel weer wat strakker… daar kan aan gewerkt worden! Werken aan gelukkig zijn met je lijf is veel lastiger, dus die heb ik dan maar mooi vast in the pocket!
Nah... dan heb ik ook nog iets voor je...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:05 schreef Kimpossible het volgende:
Dames dames,
Hoewel het natuurlijk niet allemaal over rozen gaat, die verhalen hier, ben ik echt blíj met dit forum als voorbereidend medium. Als ik dit soort verhalen niet zou lezen, zou ik me denk ik een hoedje schrikken als ik ineens geuren meedrag als die van een kadaver en zulks. Nu zal ik wat minder verbaasd zijn, denk ik, haha.
Jullie zijn eigenlijk gewoon mijn ´wat-ze-er-normaal-niet-bij-vertellen'-vertellers. Handig!
So i've read, ja.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nah... dan heb ik ook nog iets voor je...
Schrik niet als je in de eerste dagen na de bevalling denkt dat je ineens je 'lever' verliest... dat is maar een bloedpropje..
Herkenbaarquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:13 schreef Poppedein het volgende:
Ik moest t gewoon ff terugzoeken..maar dit is wat ik destijds schreef en zo voelde t ook écht echt!
[..]
Helaas zat ik fysiek dan weer direct na de bevalling beter in mn vel dan nu![]()
Laat ik het zo zeggen: er is een reden dat ze tampons in verschillende maten verkopen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:51 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
So i've read, ja..Maar dames, even serieus. Wordt het OOIT weer als voorheen? Qua formaat enzo
Ik redde het nét niet tot de wc. Hij rolde zo m'n broekspijp uit.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nah... dan heb ik ook nog iets voor je...
Schrik niet als je in de eerste dagen na de bevalling denkt dat je ineens je 'lever' verliest... dat is maar een bloedpropje..
Hier wil ik eigenlijk wel even op reageren.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:44 schreef Basboussa het volgende:
Uit de categorie: ik heb het gehoord, maar weet niet of het echt waar is:
Ik hoorde onlangs van een Israelisch onderzoek (in Israel worden vrij veel keizersnedes gedaan, gewoon omdat het kan), dat procentueel meer dames een postnatale depressie, of andere psychologische problemen krijgen na een keizersnede. Schijnt dat het hele natuurlijke bevallingsproces dus eigenlijk toch nog ergens een goed voor is....
Ja. Dat raakt kant nog wal zeg maarquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:16 schreef Ssserpente het volgende:
Heb je het nou over seks met je lief, TF? Dat hij dan de komkommer is en jij de gang zeg maar..?
Ze kunnen ook overdwars, na een bevalling of driequote:Op woensdag 12 mei 2010 21:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: er is een reden dat ze tampons in verschillende maten verkopen.
Haha, letterlijk dus.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:22 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ja. Dat raakt kant nog wal zeg maar![]()
Nee in alle eerlijkheid kan ik zeggen dat dat niet waar is. Alles rekt gewoon treug, daar is het tenslotte voor gemaakt
Ja joh? Goh....quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:23 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ze kunnen ook overdwars, na een bevalling of drie
Ik ben dan "gewoon" bevallen (vaginaal klinkt zo ieks!) maar had ook een weekje nodig om aan m'n kind te wennen. Had ook verwacht overspoeld te worden door weet ik wat maar ik was vooral op zoek naar de gebruiksaanwijzing.quote:
Zware kinderen jeweetzquote:
Onbevlekt ontvangen dus.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:30 schreef Jore het volgende:
Bij mij is het formaat niet veranderd. Tot mijn grote verbazing, eigenlijk. Zelfs grotere tampons zijn (waren, die ene keer dat ik ongesteld was) echt niet nodig. Ik had ze wel gekocht maar maat normaal past nog prima.
Dus daar zou ik het niet om laten.
Ik heb trouwens geen enorme stolsels gehad, en één hechtinkje omdat mijn maagdenvlies er een beetje zieligjes bijhing, zo van: de hoop is nu echt verloren. Die hebben ze afgeknipt in overleg en gehecht. Daar heb ik niks van gemerkt eigenlijk, de hechting zat inwendig en ik voelde er ook in de kraamtijd helemaal niets van.
Oh, hier na 1 bevalling alquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:23 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ze kunnen ook overdwars, na een bevalling of drie
Ik heb dezelfde maat als ik voorheen gebruiktequote:Op woensdag 12 mei 2010 21:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: er is een reden dat ze tampons in verschillende maten verkopen.
Dat laatste is niet helemaal waar. Het vrouwelijk lichaam is er niet op gebouwd om kinderen met zulke grote hoofden eruit te persen. In de evolutie is ergens iets misgegaan.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:22 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Nee in alle eerlijkheid kan ik zeggen dat dat niet waar is. Alles rekt gewoon treug, daar is het tenslotte voor gemaakt
Ik heb van mijn verloskundige begrepen dat het voor een groot deel gewoon mazzel hebben is. Zelf zie ik niet echt een verband met mijn bekkenbodem. Ik heb een prima bekkenbodem, altijd al gehad en dat is nog steeds zo. Ik kan gerust een dag m'n plas ophouden.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:44 schreef pessie het volgende:
Heeft het ook nog iets te maken met het doen van de bekkenbodemoefeningen na afloop? Ik begreep namelijk altijd dat je geboortekanaal net een elastiek is, rekt uit en rekt weer terug. (Sorry voor de rare benaming, maar dit is wat ik ervan begreep).
Excuus lijkt me niet nodigquote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:38 schreef draculettetje het volgende:
Tis een heel verhaal geworden mijn excuus!
Ben je al bevallen? Heeft dat niet in hrt update topic gestaan dan? Of heb ik het gemist?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:38 schreef draculettetje het volgende:
Bij deze mijn verhaal, ik hoop dat het allemaal nog een beetje klopt want ik ben het zelf ook nog aan het verwerken:
<knip>
Tis een heel verhaal geworden mijn excuus!
iddquote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:18 schreef pessie het volgende:
Draakje dat klinkt heel heftig! Wel een mooi verhaal geworden.
Weeën hoeven dus niet een minuut aan te houden.
Eva is leuk! We hadden Samira. Nooit gezien of over gehoord, maar ze werkt blijkbaar erg veel voor hen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 08:42 schreef Fruppel het volgende:
Oeke wat een mooi verhaal!
Welke Vk was er uiteindelijk bij (we zaten bij dezelfde praktijk), wij hadden Eva.
Poeh wat een verhaal! Toch vind ik het jammer dat ze niet eerder heeft ingegrepen. Ze had ook haar collega apart kunnen nemen en kunnen zeggen dat het zo niet meer ging...quote:Op zondag 30 mei 2010 19:29 schreef Ssserpente het volgende:
Oeke, ik moest huilen. Wat mooi opgeschreven.
Ik wilde m'n verhaal ook al een tijdje opschrijven. Ik bleef namelijk het idee houden dat ik het moest blijven herhalen in m'n hoofd omdat ik bang was dat ik het anders zou vergeten. Hopelijk ben ik dara nu vanaf.![]()
<<
>>Achteraf vind ik het jammer dat ik niet heb kunnen genieten van het moment waarop Lente op m’n buik werd gelegd. Ik was op die twee uurtjes slaap na al meer dan 40 uur wakker waarvan ik meer dan 20 uur weeën had. In tegenstelling tot wat ze voorspeld hadden, was ik niet ineens weer klaarwakker zodra ik ‘r op m’n buik kreeg; ik kon alleen maar aan slapen denken. Het gevoel van herkenning zoals Oeke dat zo mooi omschrijft, heb ik dan ook niet gehad. Zo jammer, want daar had ik me erg op verheugd. Had er zelf al een paar keer over gedroomd. En hoewel Sylvia een schat is, heeft ze me te lang in het bad laten aanmodderen. Mattie vertrouwde me later toe dat ze me niet voor niets influisterde dat ik er ook uit mocht, toen Sylvia op de wc zat. Het was ‘officieel’ Sylvia d’r bevalling en zij leidde ‘m ook. Maar Sylvia had nog nooit een badbevalling meegemaakt en verheugde zich daar erg op. Mattie zag dat het niet ging, maar vond dat ze het niet kon maken om openlijk de leiding te nemen. Dus fluisterde ze me toe dat ik ook best op bed mocht bevallen.
Maar goed, ze is er! En ik geniet nu dubbel en dwars van d’r!
Mij gingen ze ook helpen, maar dat werd gezegd zowel door de gyn en als door de arts-assistent als door mijn eigen VKquote:Op zondag 30 mei 2010 20:00 schreef huuphuup het volgende:
en mijn vk zei ook dat ze me ging 'helpen'volgens mij leren ze dat om het zo te zeggen op de vk-school
klinkt natuurlijk allicht aangenamer dan ik ga je doos in stukken knippen
hahaha ja dat vroeg de kraam aan ons. Of B. had gekeken naar hoe de knip gezet werd en het hoofdje geboren werd? B. zei heel opgelucht dat ie het niet gezien had, begon het mens gelijk enthousiast te praten van 'oh nou gelukkig maar want het is geen fijn gezicht hoor zo'n grote gapende wond met blablabla en anus blablabla en hoofdje blabla ... ' je zag hem ter plekke alsnog een rolberoerte krijgenquote:Op zondag 30 mei 2010 20:05 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Mij gingen ze ook helpen, maar dat werd gezegd zowel door de gyn en als door de arts-assistent als door mijn eigen VK
Het klinkt inderdaad een stuk beter als 'je doos aan stukken knippen' hoewel mijn VK er wel bij zei dat ze gingen knippen.
In tegenstelling tot de info die mijn man kreeg: die zag een grote spuit voorbij komen en vroeg 'wat gaan ze daar mee doen?'. Als antwoord kreeg hij dus: verdoven voor de knip. Waarop hij zei: ow, dan ga ik even aan deze kant weg
Tranen in mijn ogen.quote:Even ben ik bang dat ik hier niet levend uit ga komen en wil tegen mijn zeggen dat hij goed voor ons kleine meisje moet zorgen. Ik besluit toch maar niets te zeggen, behalve dat ik van hem hou.
Tranen over mijn wangen, wat heftig zeg!quote:Even ben ik bang dat ik hier niet levend uit ga komen en wil tegen mijn zeggen dat hij goed voor ons kleine meisje moet zorgen. Ik besluit toch maar niets te zeggen, behalve dat ik van hem hou.
Tranen hier ook, van ontroering door het hele verhaal, maar ook van het lachen om dit stukje. Ik heb een veel te levendige verbeelding voor dit soort dingenquote:Op donderdag 8 juli 2010 11:17 schreef CrazyPrincess het volgende:
... en de rest van m’n buik is opgevuld met een soort megatampon. Als deze er later die dag wordt uitgehaald lijkt het wel een truc van een goochelaar met zo’n lint met vlaggetjes. Er lijkt geen eind aan te komen![]()
Ik had alle verhalen gelezen en ik had steeds meer zin in de bevallingquote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:26 schreef djenn het volgende:![]()
Ik heb vanaf deel 9 alle verhalen gelezen en ineens durf ik geen kind meer.![]()
(Ik heb trouwens nog nooit zoveel (bijna) moeten huilen op 1 dag)
Dit klinkt erg bekendquote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:15 schreef WupWup het volgende:
Daar gaan we...
Zondag 22 november
De weeën doen erg pijn en ik vraag me af wie dat zuchten bedacht heeft. Daar wordt die pijn toch niet minder van?
Haha, dat stukje had ik er juist uitgehaaldquote:Op zondag 11 juli 2010 01:00 schreef huuphuup het volgende:
Mooi Wup!
Bijzondere ervaring, voor iedereen die bevalt sowieso; maar voor jou zeker om het ook van de andere kant mee te mogen maken.
En voor jou ook de vraag die Poppedein zo graag wilde, hoeveel hechtingen had je nou?![]()
Respect voor je dat je dan ooit nog de keuze hebt gemaakt voor een tweede te gaan. Echt waar. Vooral nu jij wel permanente beschadiging aan je lijf hebt opgelopen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:51 schreef Books het volgende:
Jolene je verhaal is een beetje hetzelfde als mijn eerste bevalling. Welk topic precies weet ik niet meer maar ergens op 16 november 2006 heb ik het gepost en ja ik ben dus nog steeds na bijna vier jaar half incontinent en dat zal niet beter meer worden. En ja, wij hebben ook een tweede en die is gehaald met een keizersnede omdat ik na de eerste mislukte bevalling niet meer mocht bevallen op de natuurlijke manier. Dus laat je gewoon goed voorlichten bij je eigen gyn en geef heel duidelijk je grenzen aan. En die van mij zat ook overigens ook vast en te diep inmiddels voor een keizersnede.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:44 schreef Jolene22 het volgende:
Uiteindelijk bleek dat het infuus vol zat met weeenopwekkers die ik dus kreeg tijdens een weeenstorm met een slecht werkende ruggeprik. Foutje.
Oh ja.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:21 schreef Books het volgende:
Wel het hele stukje lezen. Ik verwijs haar naar mijn eigen verhaal en die heb jij doorgepost vanuit Z&G naar Bevallingsverhalen Deel 5 en die post staat op pagina 3. In 2006 dus.
Nja ik ben ooit bij de nacontrole van de gyn erover begonnen. Was helaas andere gyn dan al diegene die ik om mn bed had gehad. Die waren wel heel tof voor me. Enige wat ze toegaven was dat de gyn veels te laat kwam en dat er inderdaad wat 'onregelmatigheden waren'. Geen sorry niks. Geen excuses voor die hel. Kan gebeuren mevrouw en u bent er toch gezond vanaf gekomen? Daar moest ik het mee doen. En het aloude cliche : Ach je bent nog jong en een tweede gaat vast makkelijker.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:19 schreef Moonah het volgende:
[..]![]()
![]()
Mijn hemel... Onvoorstelbaar!
Zijn jullie een klachtenprocedure gestart?
Wat je schrijft over traumatisch, dat ken ik.
Ben je er overheen? Heb je alles goed verwerkt? Ik heb er hulp bij gezocht (na een half jaar). Dat had ik écht nodig.
Bizar heh. Ergste is nog dat ondanks de weeenstorm ik het meedere malen heb herhaald. Geen weeenopwekkers als mn lijf het zelf kan laat die het dan ook doen. Daar werd akkoord mee gegeven en er werd zelfs specifiek gemeld dat er niks dan vocht in dat infuus zat omdat ze wisten dat ik dat niet wou hebben. Tsja dan geloof je dat dan maar heh op zo'n moment.quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:22 schreef pessie het volgende:
Oi, dit zijn wel echt traumatische bevallingen. Ik vind het meer dan slordig (ik weet niet hoe ik moet verwoorden wat ik ervan vind, maar echt heel erg) dat ze je een infuus geven met weeënopwekkers terwijl je die niet eens nodig hebt! Echt heel erg!
Het is een heel groot ziekenhuis dus waarschijnlijk wel. Wat ik me afvraag, wat heb jij aan die hele procedure overgehouden? Is het al die moeite waard geweest? Heb je een vorm van excuses gekregen waar je wat aan hebt? Het is toch mijn woord tegen hun woord.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:35 schreef Books het volgende:
Jolene wij hebben een klacht gestuurd naar de afdeling gyn en verloskunde en kreeg vanuit het ziekenhuis een onpartijdige medewerkster vanuit een overkoepelende organisatie toegewezen en daar waren alle gesprekken mee. Ik zag de gyn pas weer toen de tweede onderweg was. Misschien is dit in jou ziekenhuis ook wel.
En om half 11 post ik in het rammelaars-topic dat ik hoop dat hij niet op 20 juli geboren gaat worden :’)quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:52 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik heb besloten mijn zus niet meer terug te bellen
die belde net op mn mobiel, maar ik stond onder de douche. toen op de vaste lijn, r nam op. kwam de vraag: is mn zus daar. hij nee, doei (hij zit naast me) dus toen nog een keer vaste lijn en toen nam ik op en vroeg ze of t voetbal morgen nog doorgaat. hoezo controle
al heb ik wel de hele tijd harde buiken en onderin een rotgevoel. dus tis niet meer helemaal rustig meer
Oh Orea, dat herken ik zo. Ik heb ook beide keren gezegd dat ik dat laatste stuk echt een hel vond, niet te dragen zo zwaar. Maar gelukkig kwam daarna de hemelquote:Op maandag 2 augustus 2010 20:30 schreef Orea het volgende:
Dat laatste stuk was ook mega heftigecht ik kon er 2 dagen niet over uit hoe heftig ik dat vond! En ook dat ik er zo 'snel' voor mijn gevoel klaar mee was, zo van: maakt niet uit wat je doet! Zorg maar dat het ophoudt!
Ah ok, Thijs was met 37.5 3900 gram en 52 cm, en die noemden ze 'behoorlijk aan de maat voor de termijn'.quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:00 schreef Orea het volgende:
Ze woog 3675 gram bij ongeveer 49 cmviel nog redelijk mee dus! Alhoewel het ook wel weer niet slecht is voor de termijn. Maar ze ziet er niet uit als een bijna 7,5 ponder.. veel petiter
Maar voor de termijn wel groot toch, hoewel niet reuze nee? Als ze nog 4 weken was doorgegroeid zoals bij mij dan was ze misschien ook wel bijna 4700 geweest zoals de mijnequote:Op maandag 2 augustus 2010 21:05 schreef miss_sly het volgende:
Oreajouw bevallingsverhaal, heftig, maar zo goed om te kunnen lezen
![]()
Senna was met 38-3 3685 gram, net zoiets. De reuzenbaby die ze me hadden voorspeld door de suiker vond ik nogal meevallen
ja, misschien welquote:Op maandag 2 augustus 2010 21:15 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Maar voor de termijn wel groot toch, hoewel niet reuze nee? Als ze nog 4 weken was doorgegroeid zoals bij mij dan was ze misschien ook wel bijna 4700 geweest zoals de mijne
dat herken ik heel ergquote:Op maandag 2 augustus 2010 20:30 schreef Orea het volgende:
Dat laatste stuk was ook mega heftigecht ik kon er 2 dagen niet over uit hoe heftig ik dat vond! En ook dat ik er zo 'snel' voor mijn gevoel klaar mee was, zo van: maakt niet uit wat je doet! Zorg maar dat het ophoudt!
Prima, heb het idee dat alles goed ging (dat vertelden alle verloskundigen ook, dat ik het super had gedaan). Ben alleen wel eerst 2 dagen bezig geweest te verwerken dat het zo snel ging. Iedereen roept altijd "het duurt heeeeeel lang", dat was bij mij dus overduidelijk niet het geval, daardoor ging het naar mijn idee echt te vlug.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:34 schreef Ticootje het volgende:
Pessie hoe kijk je terug op je bevalling?
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:49 schreef pessie het volgende:
[..]
En voor de mensen die het willen weten: we zijn niet toegekomen aan het ontsteken van kaarslicht.
Oh ja, de pijn was ik ook zo vergeten.. Mooi systeem eigenlijk he?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:49 schreef pessie het volgende:
[..]
Prima, heb het idee dat alles goed ging (dat vertelden alle verloskundigen ook, dat ik het super had gedaan). Ben alleen wel eerst 2 dagen bezig geweest te verwerken dat het zo snel ging. Iedereen roept altijd "het duurt heeeeeel lang", dat was bij mij dus overduidelijk niet het geval, daardoor ging het naar mijn idee echt te vlug.
Ik zat ook zelf mn verhaal nogmaals door te lezen (het meeste heb ik 2 weken terug al geschreven) en kon me niet meer voorstellen dat het zo voelde, of dat het pijn heeft gedaan.
Toen ze de hechting naast mn clitoris verwijderde heb ik geroepen "dit is erger dan bevallen" wat waarschijnlijk niet zo is, maar ik weet het gewoon echt niet meer.
En voor de mensen die het willen weten: we zijn niet toegekomen aan het ontsteken van kaarslicht.
Ik kan in mijn verslag niet terugvinden hoe lang het officieel geduurd heeft bij mij. Wel 19 min persen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:25 schreef pessie het volgende:
In totaal ben ik volgens mezelf 6 uur bezig geweest waaronder een half uurtje persen. Volgens het bevallingsverslag van de verloskundige was het 5.5 uur waaronder 33 minuten persen.
Het ging dus vlot.
Hm, alleen de eerste nacht, toen is ze heel erg misselijk geweest..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:49 schreef pessie het volgende:
Morretje wow! Wat een prachtige gebeurtenis eigenlijk he, bevallen (als alles goed gaat en er geen extra ingrepen nodig zijn). Maar dat stukje van "zo wil ik er nog wel 1" herken ik zelf niet. Ik lag 's nachts wakker en dacht na of ik nog een keer wilde, op dat moment niet en kan me op dit moment ook nog niet voorstellen een tweede kindje te krijgen.
Wel jammer dat ze in het vruchtwater heeft gepoept. Heeft ze er nog last van gehad?
Misschien dat hier meespeelt dat het meer over de zwangerschap gaat dan over de bevalling. Op de bevalling kijk ik echt heel goed terug, op de rest van de zwangerschap niet, ik ben nog steeds heel negatief over mijn zwangerschap. Daarnaast begint nu eindelijk mn schuldgevoel over Nathan's gewicht en lengte weg te ebben. Daar heb ik het soms nog steeds wel moeilijk mee, maar leer het te accepteren.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:07 schreef Morretje het volgende:
[..]
Hm, alleen de eerste nacht, toen is ze heel erg misselijk geweest..
Ja, ik vond het toen meteen al zo snel gaan, dat ik achteraf inderdaad het zo nog een keer zou doen.. Of dat dan meteen de hormonen zijn die ingrijpen, geen idee.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. En toch, ook kleintjes redden zich uiteindelijk prima. Wat dat betreft mogen we tegenwoordig blij zijn dat er kunstvoeding is!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:52 schreef pessie het volgende:
[..]
Misschien dat hier meespeelt dat het meer over de zwangerschap gaat dan over de bevalling. Op de bevalling kijk ik echt heel goed terug, op de rest van de zwangerschap niet, ik ben nog steeds heel negatief over mijn zwangerschap. Daarnaast begint nu eindelijk mn schuldgevoel over Nathan's gewicht en lengte weg te ebben. Daar heb ik het soms nog steeds wel moeilijk mee, maar leer het te accepteren.
Ik vind zelf dat ik kennelijk rampzalig zwanger ben maar dat bevallen me makkelijk af gaat.
Hoe groot was ze eigenlijk?
Ja dit! Wij willen nog 1 kindje (als dat lukt) maar ik zou best nog wel een paar bevallingen willen doen. Zo bijzonder!quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:10 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het gewoon jammer dat ik nooit meer hoef te bevallen. Het is zo iets bijzonders, zo iets moois...
Hm, rot.quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:41 schreef Fee-nix het volgende:
Ik ben van de week voor de eerste keer bij de fysio geweest omdat mijn man en ik niet kunnen vrijen :s. De fysio heeft mijn verhaal aangehoord en denkt nu dus dat ik een trauma heb overgehouden aan het moment van mijn bevalling waarop de verloskundige tijdens een wee ging toucheren. Waardoor ik nu onbewust mijn bekkenbodemspier aanspan zodra er iets ook maar een poging tot 'binnendringen' doet. Heel fijn dus...
Ja aan die seksuoloog heb ik inderdaad zelf ook zitten denken... Waarschijnlijk wel een heel goed idee! Ik PM je hier ook nog wel even over. Maar ik denk inderdaad dat wij niet de enige twee zijn met dit probleem na een bevallingquote:Op zaterdag 18 september 2010 11:04 schreef Moonah het volgende:
[..]
Hm, rot.Eerst wilde ik per PM reageren, maar wellicht ook 'goed' als anderen het kunnen lezen (die met eenzelfde probleem kampen). Ik ben bij een bekkenbodemspecialist geweest en wij zijn samen bij een sexuoloog geweest. Ook vanwege een trauma. Eerst wilde mijn man niet, hopen dat het vanzelf zou overgaan, maar uiteindelijk zijn we toch gegaan. Wellicht een idee voor jullie?
Fijn te lezen dat je je verder stukken beter voelt. Prettige vakantie!
Excuus dat ik over de andere zeer persoonlijke verhalen heenwals, ben er (nog) niet aan toe gekomen ze te lezen.
Zo mooi verwoord!quote:Daar in die verloskamer werd niet alleen Willem, maar ook een nieuwe dimensie van 'ons' geboren...
Zo voelde het ook, ik wilde gewoon echt naar huis. Dan maar geen kind, dit had ik er niet voor over... Achteraf zou ik Willem natuurlijk niet meer willen missen, maar vooraf weet je toch niet waar je het voor doet...quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:01 schreef Moonah het volgende:
Oh Flugel, ik moet een beetje huilen van je verhaal...Vooral dat stuk waarin je schrijft "ik kan niet meer, ik hoef geen kind, ik wil naar huis" voelt zó herkenbaar...
Wat rot dat jullie zo veel alleen zijn gelaten, en in het ongewisse. En dat je zelfs een poos zonder Martijn moest zijn.Heftig hoor.... Erg fijn dat alles goed is uitgepraat, maar toch... Ik vind het eigenlijk wel shockerend dat er zo vaak en zo 'makkelijk' wordt omgegaan met bevallingen in het zkh.
Geen verwijt aan personeel an sich, want die werken zich wrs uit de naad, maar aan het systeem.
Lieverd, ik denk dat alleen praten met de VK voor jou niet voldoende is. Als het je nog zo enorm raakt is het misschien wel goed om ook een keer met de huisarts of een psycholoog te praten...quote:Op donderdag 2 december 2010 11:53 schreef Fee-nix het volgende:
@ flugeltje: ja ik hoop ook wel dat ze nog belt. Ik heb nu wel mijn verhaal gedaan bij die andere VK, maar dat is toch anders.
@ pessie: ja, zeker goed! Ik heb er lang over getwijfeld of ik het zou doen, maar ik denk wel dat het beter is voor mijn verwerking. Ik bedoel: mijn zoontje is al zeven maanden en ik kan er nog steeds niet goed over praten (niet zonder te huilen in ieder geval).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |