En tegen de tijd dat jouw kindje geboren wordt ben je al zo gewend aan die grote baby die je neefje dan is, dat je weer even moet wennen aan hoe klein zo'n krummeltje isquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:06 schreef Sonnetje85 het volgende:
hehe over 9 weken ben ik 41 weken
gaat echt allemaal belachelijk hard... en daar ben ik dan af en toe nog niet zo aan toe haha.
Hoewel nu mijn neefje geboren is ik steeds meer wen aan t idee dat ik er straks ook zo eentje heb
Haha! Ook dat kan ik mij nog goed herinneren. Heb 't nog niet zo lang geleden terug gelezen en moest toen wel een beetje grinniken.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:59 schreef Soneal het volgende:
Wat gaat het allemaal hard, het lijkt nog maar zo kort geleden dat Draakje (d'r kloon) postte dat ze een BH te heet gewassen had en hij daarom niet meer paste
Ja overdag heb ik ook wel last van, alleen dan kan ik mijzelf beter afleiden en merk ik er niet zoveel van.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:36 schreef Orea het volgende:
Baldriawat vervelend die krampen en harde buiken! Heb je dat overdag ook de hele dag door? Je bent er bijna meis, nog even volhouden!!
![]()
Ik schijn elke dag een schoon toilet en badkamer te krijgen! Weet niet goed waarvoor dat nodig is maar het klinkt zo heeeeerlijk fris en schoon en netjes....quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:33 schreef Pvoesss het volgende:
ooh die van mij deed heel veel,
Prachtig geschilde appeltjes hele kunstwerkenBeschuitjes, biefstukken, alles maakte ze
![]()
En dan de was, drogen, strijken, vouwen, stofzuigen, beddengoed, wc, badkamer etc
In het begin krijg je zelfs elke dag een schoon bed..quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:45 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik schijn elke dag een schoon toilet en badkamer te krijgen! Weet niet goed waarvoor dat nodig is maar het klinkt zo heeeeerlijk fris en schoon en netjes....
Ja, maar ik denk dat ik te veel schrik zou hebben voor later. Een sleutel kan je namelijk makkelijk laten bijmaken bv en wat als er een jaar later ingebroken wordt?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:00 schreef Pvoesss het volgende:
Het is de kraamhulp als er iets gebeurd is het duidelijk wie het is.
Ze tekenen ook voor ontvangst etc.
En in belgie blijf je in het ziekenhuis, als ik beval om 14:00 dan ben ik thuis en komt de kraamhulp.
Dan is het fijn als ze na de eerste nacht direct naar je toe kunnen zonder eerst je bed uit te moeten
Oh dat klinkt echt als een rottig dagje! Kan ook de spanning zijn voor een echo. Rustig afwachten, moeilijk maar nog 1 nachtje... Sterktequote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:47 schreef kaatjejannie het volgende:
ik heb dr nog niet echt over nagedacht eigenlijk. Heb gelukkig nog even.
Ik heb vandaag een enorme baaldag. Al 2 hysterische huilbuien gehad, en ben er van overtuigd dat het mis is.Geen idee hoe het komt. Gelukkig morgen een echo.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:38 schreef Sonnetje85 het volgende:
en was je niet eens bang dat ze Linde ging verkopen
(of bij ging laten maken)
Eh... Ik ben de man in huisquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:23 schreef Shirley het volgende:
Wat een droppie! Gefeliciteerd Daff en man!
minidraakinnetje, denk ikquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:09 schreef draculettetje het volgende:
kaatje succes met wachten tot vanavond!
pessie gefeliciteerd met het afstuderen van manlief
veel buikactiviteit bedoel ik veel harde buiken mee, alleen deze keer niet zo regelmatig als de andere keren, maar de lijn bleef gewoon niet op 1 lijn, maar golven en dan echt tussen de 5 en 60!
soms was het mini draak dat kon je dan voelen, maar op sommige pieken was die ook rustig!
Hmm... Is dat niet tekenend voor een beginnetje? Dat je baarmoedermond langzaam aan het verstrijken is? Nog max 2.5 weken en dan ben je mama! Al ga ik voor morgen, hemelvaartsdag is ook best een leuke dag om te bevallen. Normaal gesproken is het dan altijd mooi weer (ik negeer het weerbericht en wens gewoon mooi weer voor morgenquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:09 schreef draculettetje het volgende:
kaatje succes met wachten tot vanavond!
pessie gefeliciteerd met het afstuderen van manlief
veel buikactiviteit bedoel ik veel harde buiken mee, alleen deze keer niet zo regelmatig als de andere keren, maar de lijn bleef gewoon niet op 1 lijn, maar golven en dan echt tussen de 5 en 60!
soms was het mini draak dat kon je dan voelen, maar op sommige pieken was die ook rustig!
Zeg Baldria, wat gebeurt er als je de "krampen" klokt?quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:25 schreef Baldria het volgende:
Vruchtig gefeliciteerd!
Draakje, spannend hoor.
Hier zijn inmiddels de harde buiken weer terug en de krampen worden wat venijniger, wat scherper. Komt misschien ook wel omdat de harde buiken harder zijn dan normaalof in ieder geval, ze voelen wat anders aan.
En toch vind ik het allemaal maar raar hoor.. dat het binnenkort toch echt gewoon gaat gebeuren. Dat ik straks echt wakker wordt als mamma.. (ja, zo van, gaan slapen met dikke buik en wakker worden met kindje in het wiegje)
Het is zó snel gegaan...
Ik ga ook zo lekker naar bed, maar ben nogal een nieuwsjunk en er is behoorlijk wat te zien op tv nu
kheb echt geen flauw ideequote:
mwah, net even geprobeerd, maar ik word er niet veel wijzer van eigenlijk. Het doet gewoon de hele tijd pijn, of laat ik het zo zeggen: het is de hele tijd ongemakkelijk (kan niet echt staan, alleen zitten/liggen) en dan soms een kramp (evt. met steek of iets dergelijks). Zo'n kramp kan 10 seconden duren, maar ook 3 minuten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:52 schreef pessie het volgende:
[..]
Zeg Baldria, wat gebeurt er als je de "krampen" klokt?
Even je vraag in bold zetten of een modje PM-en, want ik denk dat er zo overheen gelezen gaat wordenquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:49 schreef Sugarsnap het volgende:
Mag ik ook in de lijst op 12 januari??
Hier gaat alles zijn gangetje, 's morgens en tegen de avond misselijk, gelukkig niet overgeven en vooral moe
Gefeliciteerd Daf en Sonnetje!
En ik sta al niet eens meer onderaan(als ik in het lijstje zou staan)
join de club van ontaarde moedersquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:16 schreef kaatjejannie het volgende:
het was goed!! Een mooie baby, een meid!!![]()
Mijn moedergevoel laat me nu al in de steek, want ik was heilig overtuigd van een knul!!!
He wat onwijs toevallig!quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:55 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
join de club van ontaarde moeders
haha gefeliciteerd met je meid hoor! Leuk!!![]()
Barbabientje toch een meid!![]()
En ik heb net lekker weer een minibabietje vastgehoudenZe heet Mara trouwens
![]()
Leuk hoor, ze heeft wel een mooie datum uitgekozen om te geboren te worden: dr oom en ik kennen elkaar vandaag precies 8 jaar(nja onze allereerste date de eerste keer was op 12 mei
) en twee dagen voor dr moeder
quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:06 schreef draculettetje het volgende:
hier geen bijzonderheden voor vannacht
gewoon een "normale" nacht voor wat nu normaal is dan
iedereen een fijne dag gewenst
Volgens mijn schoonmoeder zijn dat de beste relaties (zei ze toevallig zondag haha), want je komt niet zo maar weer bij elkaar terugquote:Op donderdag 13 mei 2010 10:31 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Sonnetje, wat grappig zo zit de relatie tussen Henk en mij ook in elkaar.. begon wat knipperend en inmiddels bijna 6 jaar samen!
Kaatje, een meisje!!!mijn moedergevoel liet me ook al zo in de steek...
Baldria, het blijft rommelen dus.. wel vermoeiend inderdaad zeg! IK hoop voor jou dat het niet nog 3 weken duurt!
Hier ook mijlpaal... Vandaag 32 weken!!!
Gefeliciteerd met je zoon!quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:46 schreef Libell het volgende:
Niet bijgelezen maar ik wil effe zeggen dat wij er sinds gisteren een schat van een zoontje bijhebben!!
Onze Marten werd gisteren geboren en alles gaat prima. We genieten volop!!
Groetjes!
zo was eli ook!quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:42 schreef CrazyPrincess het volgende:
Even ego post en dan ga ik bijlezen.
Dit is mijn buik een paar weken terug
Edit
Bijgelezen
En alweer een januari baby. Gefeliciteerd Vruchtig
Je moet sowieso niet meer schoonmaken Baldria. dat moet je man maar doen
Gefeliciteerd met jullie nichtjes Cantare en Sonnetje![]()
Wat een mooi levensteken Tierrr
Ik heb wel eens gehoord dat een gezellig avondje uit met manlief nog wel eens wil helpen... Dit is ook niet zo leuk voor je. Kindje moet maar gewoon komenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:07 schreef Baldria het volgende:
Libell gefeliciteerd met je zoon![]()
![]()
En nu sta ik écht op nummer 2![]()
Gisterenavond ook weer een hoop gerommel (heb soms zelfs een wee echt weg moeten púffen) inclusief slechte nachtrust, maar we worden nog gewoon lekker in spanning gehouden door het kindje.
Wel heb ik nu continue een scherpe pijn onderin mijn buik, alsof ik heel nodig naar de wc moet, maar dat je het dan te lang ophoud ofzo.. echt super vervelend.
Vorige week had ik nog voorgesteld om vanavond misschien uit eten te gaan (we zijn vandaag 4 jaar bij elkaar). Nu moet ik er eigenlijk niet aan denken om weg te gaan van huis haha.. We zijn net gezellig met z'n tweeen naar de supermarkt gegaan, ook een leuk uitje tochquote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:38 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gehoord dat een gezellig avondje uit met manlief nog wel eens wil helpen... Dit is ook niet zo leuk voor je. Kindje moet maar gewoon komen
Wat leuk dat je onverwachts wel een kraampakket kreeg! In die van mij zat ook een knuffel e.d. Verder: doos dichtdoen en tot aan de bevalling niet meer in kijkenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 18:03 schreef Orea het volgende:
Ik ben alleen basis verzekerd en heb dus geen recht op een kraampakket... en wat werd er net bezorgd
Juistem! Zat buiten de gebruikelijke open wond rescue middelen een aapje ineen slaapzakje met aap en een mega toffe mand! Bruin met ecru! Past helemaal in de kamer
gaaf pakket danquote:Op vrijdag 14 mei 2010 18:03 schreef Orea het volgende:
Ik ben alleen basis verzekerd en heb dus geen recht op een kraampakket... en wat werd er net bezorgd
Juistem! Zat buiten de gebruikelijke open wond rescue middelen een aapje ineen slaapzakje met aap en een mega toffe mand! Bruin met ecru! Past helemaal in de kamer
Dan horen we morgen wel wat het is geworden, goed?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:56 schreef Baldria het volgende:
Zo.![]()
Heb vanmiddag heerlijk geslapen, wel twee uur lang. Hopelijk heeft dat geen invloed op de nachtrust van vannacht.
Of ik ga gewoon ff bevallen vannacht, dat lijkt me nog beter.
Wat betreft zwangerschapsdementie, ik had daar in het tweede trimester meer last van dan nu ik in het derde trimester zit is mijn idee. Maar misschien komt dat ook omdat ik alles nu consequent opschrijf op het memobord en in mn agenda. Ik vergeet niets meer, maar alles staat ook dubbel genoteerd dus het een heeft denk ik wel iets met het ander te maken...quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:40 schreef tessie het volgende:
Libell, wat is ie leuk!
En Sonnetje, lekker is dat he?
Hebben jullie ook zo'n last van zwangerschapsdementie? Ik vergeet echt alles! Als ik in de bus ben, weet ik niet eens meer of ik nou ingecheckt heb met mijn OV-chip, echt na 1 minuut dus al niet meer. En ik heb afgelopen week geloof ik elke dag aan mijn moeder gevraagd hoe laat morgen het verjaardagsfeestje van mijn Oma begint (ze wordt 97) want ik vergat het gewoon elke keer weer. En zo gaat dat met alles, echt zo irritant! Volgens mij is het nu veel erger dan de vorige keer, maar dat weet ik niet meer zeker, want dat kan ik me niet zo goed meer herinneren
![]()
Dat zou dus kunnen... Ik zou dus Cw negatief zijn en Jen dan Cw positief, ons bloed is met elkaar in aanraking geweest, daardoor zou ik dan antistoffen hebben. Nu bij de nieuwe baby kan het dus zo zijn dat zij ook Cw positief is, in dat geval zouden mijn antistoffen haar bloed kunnen aanvallen, omdat het wordt herkent als vreemd. Zo zou ze dan bloedarmoede kunnen krijgen. Maar het is veel waarschijnlijker dat er gewoon niets gebeurt, maar ik moet wat extra in de gaten gehouden worden.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 10:11 schreef Sonnetje85 het volgende:
Hey Tico, fijne vakantie gehad??
lekker dan die anti-stoffen...mja een kaartje in je portemonnee is ook wel te overleven
kan t ook kwaad voor de baby?
Jammer Baldria, nog geen baby
Daar zijn we ook voor. Heb je 2 paracetamols en een warme douche geprobeerd? Heb wel eens gehoord dat krampen dan op kunnen houden, misschien dat je dan weer even kunt slapen (als je buurjochie ten minste ophoudt).quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:24 schreef Baldria het volgende:
En bedankt voor alle steun, heb ik wel ff nodig, want ook nu weer ontzettende krampen en dat is zó frustrerend omdat ik er nu al weer vanuit ga dat het niets wordt (dan kan het ook alleen maar meevallen als het wel wat wordt).
Overtijd baby's zijn toch het mooistequote:Op zondag 16 mei 2010 08:15 schreef Baldria het volgende:
Ik meld mij even met baby ín de buik en ook het gerommel is zo goed als gestopt. Baby heeft toch besloten om ná de 40 weken geboren te worden, denk ik.
quote:Op zondag 16 mei 2010 09:52 schreef Sonnetje85 het volgende:
Is ze bevallen?!
Oh lees t in t ooms en tante topic! Gefeliciteerd tante Vamp!!
Ben benieuwd naar de naam enzo
dat dacht ik alquote:Op zondag 16 mei 2010 09:53 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Hihi dat mag ze zelf komen vertellen![]()
Ze is nu nog in het ziekenhuis en is met de kraamzorg aan het overleggen hoe laat ze nar huis kan...
Even kort... T is snel en goed gegaan
Gefeliciteerd tante Vamp!quote:Op zondag 16 mei 2010 09:50 schreef vamperotica het volgende:
Vampje gooit de kids in de auto en gaat naar Apeldoorn......
quote:Op zondag 16 mei 2010 09:53 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Hihi dat mag ze zelf komen vertellen![]()
Ze is nu nog in het ziekenhuis en is met de kraamzorg aan het overleggen hoe laat ze nar huis kan...
Even kort... T is snel en goed gegaan
\\dank je... hihi.. Ik mocht gisteravond ook nog niet en ik heb het maar gewoon gevraagd voordat w weg redenquote:Op zondag 16 mei 2010 10:40 schreef lynda het volgende:
[..]
Gefeliciteerd tante Vamp!![]()
* lynda zat al te wachten tot jij had gepost!
Ik geef je groot gelijk!quote:Op zondag 16 mei 2010 16:28 schreef vamperotica het volgende:
[..]
\dank je... hihi.. Ik mocht gisteravond ook nog niet en ik heb het maar gewoon gevraagd voordat w weg reden![]()
Ze is lief en klein en lief en mooi en lief en en en
quote:Op zondag 16 mei 2010 18:08 schreef lynda het volgende:
[..]
Ik geef je groot gelijk!
Naam weet ik wel al die is
Ik ben benieuwd naar de gore en intieme detailsquote:
de kloon was er alleen voor mijn zwager, tot ik bedacht dat hij verhuisdoos toch niet kentquote:Op zondag 16 mei 2010 20:14 schreef Jore het volgende:
Hoera Basboussa! 27 januari was mijn vorige uitgerekende datum
En Verhuisdooske ook gefeliciteerd
Ik vond je kloon al wat doorzichtig maar evengoed nog een keer welkom. En Otje klinkt lief.
Ja en t lullige was dat ik 2 dagen na die Ovutest ongesteld werdquote:Op zondag 16 mei 2010 20:43 schreef Jore het volgende:
De meesten, de meesten... En ik maar zitten rekenen met je ovutest van 1 april. Je hebt me lekker beziggehouden.![]()
Edit: ovutest klinkt wel heel erg zwangerschapspagina![]()
Wanneer ga je de vk bellen voor een echo-afspraak?quote:Op zondag 16 mei 2010 20:58 schreef Verhuisdooske het volgende:
[..]
Ja en t lullige was dat ik 2 dagen na die Ovutest ongesteld werddus die kruidvatovu's zijn onbetrouwbaar
maar wanneer ik nou wel ovuleerde is nog maar de vraag
Maar ehm, ja idd ik heb werkelijk geen idee.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:03 schreef Jore het volgende:
[..]
Wanneer ga je de vk bellen voor een echo-afspraak?
Het wil ook nog wel eens helpen om te bedenken wanneer (omg ik schreef waarneer) je seks hebt gehad, maar dan moet dat niet te vaak zijn. Gelukkig was dat hier geen probleem. Of zo'n CB-test met indicator, maar ik heb geen idee of die een beetje betrouwbaar zijn.
Edit: spuit 11 zie ik. Impressive![]()
ja dat gaat niet verder dan +3 en dat stond erquote:Op zondag 16 mei 2010 21:08 schreef Ticootje het volgende:
Wat zegt de indicatortest? Die is toch wel nauwkeurig in het aantal weken?
ja leuk he de 10e plek hahaquote:Op zondag 16 mei 2010 14:07 schreef djenneke het volgende:
Ik sta opeens op een (gedeelde) tiende plaats zie ik net![]()
Sonnetje, morgen hebben we weer een mooie mijlpaal he?
hier werkte die ovulatietest wel goedquote:Op zondag 16 mei 2010 20:58 schreef Verhuisdooske het volgende:
[..]
Ja en t lullige was dat ik 2 dagen na die Ovutest ongesteld werddus die kruidvatovu's zijn onbetrouwbaar
maar wanneer ik nou wel ovuleerde is nog maar de vraag
ik lees overal dat iedereen tot wel 6 dagen een positieve test heeft van de kruidvat ovu'squote:Op zondag 16 mei 2010 21:13 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
ja leuk he de 10e plek hahaIk besefte me dat toen Baldria zei dat ze eerste stond
En Mereltje had t idd over de 50 dagen mijlpaal bij haar, dus morgen die van ons![]()
Komt nu echt dichtbij
[..]
hier werkte die ovulatietest wel goed
Vergeet ik Basboussa nog met dr streepjesGefeliciteerd!!
En jeetje wat klinkt 27 januari nog ver weg... dan is mijn kind gewoon een half jaar
Zeg maar gerust tot een maand of 4.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:25 schreef tessie het volgende:
Heb je al de vk gebeld voor een echo VD?
Toen ik positief getest had, had ik helemaal geen idee hoe lang ik zwanger was, kon varieren van 4 weken tot een maand of 3, en toen mocht ik bij mijn eigen gyn gelijk de volgende dag langskomen voor een echo.
ohw das wel lang dan..ik heb hier volgens mij niet verder getest na de positieve test...(of nog 1 keer ofzo en toen werd ie weer lichter)quote:Op zondag 16 mei 2010 21:17 schreef Verhuisdooske het volgende:
[..]
ik lees overal dat iedereen tot wel 6 dagen een positieve test heeft van de kruidvat ovu's
ik had ook echt 2 duidelijke even dikke strepen
Nee omdat ik maar een speling van 10 dagen heb dus dat maakt verder niet veel uit denk ik.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:25 schreef tessie het volgende:
Heb je al de vk gebeld voor een echo VD?
Toen ik positief getest had, had ik helemaal geen idee hoe lang ik zwanger was, kon varieren van 4 weken tot een maand of 3, en toen mocht ik bij mijn eigen gyn gelijk de volgende dag langskomen voor een echo.
Bij elin had ik er 1 met 6/7 weken en 1 met 10 wk en 2 dagenquote:Op zondag 16 mei 2010 22:15 schreef tessie het volgende:
Duurt altijd zo lang he, tot die eerste echo. Nou ja, mijn eerste echo was ook niet echt leuk, aangezien er nog niks op te zien was, terwijl ik dacht dat ik al 3 maanden was... Dus te vroeg een echo is ook niet zo'n goed plan. En het voordeel van een echo met een week of 10/11 is dat het wel veel leuker is om te zien, echt al zo'n mini mensje dan. Terwijl je met 6 of 7 weken alleen een vlekje met een knipperlichtje ziet
Bellen mag altijd hoor Baldriaquote:Op maandag 17 mei 2010 07:34 schreef Baldria het volgende:
Net gebeld.
Ze denkt dat het niets is, want als je in één keer veel vruchtwater verliest, gaat de baarmoeder al snel aan het werk (met weeen). Ook verlies ik nu niets meer, dus ook dat werkt tegen.
Toch komt ze vanmiddag eventjes langs.
Maar ook ik ben bang dat ze helemaal voor niets komt en dat vind ik stom.. (en ik weet het: better safe then sorry).
als je denkt dat het vruchtwater is, moet je voor je vk even wat opvangen door een boterhamzakje in je ondergoed te leggen, dan kan ze gelijk voor je kijken of het vruchtwater isquote:Op maandag 17 mei 2010 07:05 schreef Baldria het volgende:
Goeiemorgen.
Ooo, ik voel mijzelf zo een muts... Vannacht rond 2 uur eindelijk in slaap gevallen, werd ik om kwart over 3 wakker en moest ik plassen.
Ik vond dat al raar, want meestal moet ik niet plassen. Maar goed, ik ga op de wc zitten en ik denk: ik plas wel héél veel, terwijl het helemaal niet zo aanvoelde toen ik moest.
Dus ik probeerde het op te houden, maar dat lukte helemaal niet (wat mij normaal wel lukt). Toen keek ik maar naar de kleur (voor zover dat kan) en het leek geen geel.
Ik had niets voor handen om het op te vangen en toen ik het geniale plan bedacht om m'n handen er onder te houden (![]()
) was het al weer over.
Het rook niet naar urine, maar ja, ik was voordat ik in slaap viel al zo vaak naar de wc gegaan dat het natuurlijk ook heel erg verdund is. Dus ik twijfelde of dit nou echt vruchtwater was. Nou ja, straks maar ff bellen.
Ik ben weer in bed gestapt en ík heb nog even geslapen (mijn man daarentegen stond strak van de spanning).
Om kwart over 6 kwam mijn man aan het bed staan (hij was opgestaan voor z'n werk) om te zeggen dat ik eigenlijk meteen had moeten bellen naar de vk, omdat ik twijfel.
Maar ik wuif het weg en nu... ik zit gewoon met pijn in m'n buik te kijken naar de klok.. want ik houd helemaal niet van bellenen helemaal niet als ik niet zeker weet wat mijn boodschap is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |