abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 mei 2010 @ 10:37:32 #126
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_81373298
Baldria fijn dat je nog een aantal uren hebt kunnen slapen. Ik hoop voor je dat dit niet nog 3 weken duurt!

Son is weer tante geworden

CP die filmpjes Wat ontzettend .

Mijn baby wil nooit dat ik op mn linkerzij lig, dan trapt ie heel hard in mn lies en volgens mij zit daar een zenuw want het doet gemeen zeer.

Een aantal goede echo's! En dochters in de maak

Wij gaan weer verder met de meubels, ik heb al een stukje creativiteit losgelaten op een stuk hout vanochtend en ga zo weer verder!
pi_81373931
hier geen bijzonderheden voor vannacht
gewoon een "normale" nacht voor wat nu normaal is dan
iedereen een fijne dag gewenst
pi_81374895
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:06 schreef draculettetje het volgende:
hier geen bijzonderheden voor vannacht
gewoon een "normale" nacht voor wat nu normaal is dan
iedereen een fijne dag gewenst
Misschien verandert t straks wel en beval je gewoon hier
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_81374975
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 10:31 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Sonnetje, wat grappig zo zit de relatie tussen Henk en mij ook in elkaar.. begon wat knipperend en inmiddels bijna 6 jaar samen!

Kaatje, een meisje!!! mijn moedergevoel liet me ook al zo in de steek...

Baldria, het blijft rommelen dus.. wel vermoeiend inderdaad zeg! IK hoop voor jou dat het niet nog 3 weken duurt!

Hier ook mijlpaal... Vandaag 32 weken!!!
Volgens mijn schoonmoeder zijn dat de beste relaties (zei ze toevallig zondag haha), want je komt niet zo maar weer bij elkaar terug (is haar theorie hoor )

Baldria, voetreflexmassage, dat schijnt te helpen (bij mijn schoonzusje braken gister de vliezen 2 uur na die massage en die vrouw had extra gekneed op de baarmoederplekken, dus die raadde het mij ook aan tzt haha)
Maar ik hoop dat t gauw op gang komt! Dat gerommel lijkt me heel vermoeiend!!!
pi_81377457
Wat een mijlpalen en leuke meisjes weer hier

Ik heb gister een uur naar allemaal filmpjes gekeken op youtube van baby's in buiken, ik kan echt niet wachten tot ik zover ben. maar soms ziet het er ook wel pijnlijk uit hoor!

Ik had een vraagje over de 20 weken echo, misschien weet hier iemand het.
Ze keek alles na, het hartje enzo,dus daar ben ik wel gerust op...alleen lees ik overal dat de echo een half uur duurt en bij ons was het maar een kwartiertje, de mensen voor ons waren ook een half uur bezig en ik denk dat het allemaal wat uitgelopen was, want we waren pas 10 voor 12 aan de beurt terwijl de afspraak om half 12 was.
De mensen voor ons waren ook met moeder en zus en helemaal uitbundig en wij waren eigenlijk heel stil en onder de indruk tijdens de echo.
Maar goed, ze noemde wel alle dingen op die ik wilde weten, hersens, nieren enz. maar toen ik vroeg hoe groot hij nou was zei ze dat dat niet et zien is met een 20-weken echo, alleen in het eerste termijn.
Nou goed als dat zo is is het zo, maar nu lees ik toch op babybites enzo allemaal vrouwen die alle maten weten en zelfs verder of terug gezet zijn in de zwangerschap, of opmerkingen dat de baby lekker groot is of juist klein..

En ik wil dat ook weten!! Maar ze zei dus dat het niet kon en we hebben geen formulier of iets meegekregen en ik wil weten of de groei klopt en dat soort dingen allemaal.
Zit ik me nou weer aan te stellen en zie ik spoken of ben ik nou niet heel goed geholpen door de echoscopiste?

Sorry voor het lange verhaal...
pi_81378124
Troeta, ik heb me altijd voorgehouden dat ze het sowieso gingen zeggen als er iets mis was. Dus geen slecht nieuws = goed nieuws
De ene echo duurt sowieso langer dan de andere omdat niet elke baby even goed ligt voor een echo. Ik weet dat ze bij de 20weken-echo zeker 4 minuten op dezelfde plek hebben gekeken omdat hij zich moest draaien en dat niet lukte (gelukkig dat de mevrouw ons direct geruststelde dat het niet langer duurde omdat ze iets raars zag, maar gewoon omdat Thomas niet zo goed lag).
En verder zetten of terugzetten deden ze bij ons sowieso niet meer Er is ons altijd gezegd dat ze de termijn bepalen op 12 weken en die niet meer veranderen (ik was ook overtuigd dat de datum niet goed was bij ons aangezien het een IUI was geweest en zelfs toen ik dat zei wilden ze de termijn niet meer veranderen).
Niet te veel zorgen maken, zou ik zeggen. Elk ziekenhuis of elke echoscopiste heeft haar eigen gewoontes.
pi_81380198
@Troeta: maak je geen zorgen! Onze echo duurde een halfuurtje, maar als de baby er wat handiger voor had gelegen dan waren we ook veel sneller klaar geweest. Wij kregen ook geen maten te horen, alleen dat er geen structurele afwijkingen te zien waren. De lengte hebben ze volgens mij niet gemeten, en het formulier met hoofd- en buikomtrek e.d. kreeg ik later mee van de verloskundige.

Even een vraagje: ik heb de laatste tijd soms zo'n benauwd gevoel, vooral als ik wil gaan slapen. Komt dat nou al door de grootte van de baby?
pi_81380664
Troeta, wat ze hier zeggen!! Hier duurde hij ook vrij kort, alleen toen kon ze het hartje niet goed zien en werd het veel langer (ruggegraatje lag ervoor wat een schaduw gaf en troela hier draaide met geen mogelijkheid om!) Als het goed is, is het goed!

Hier is de grootte met de 20 weken nog bepaald op het bovenbeentje, buikomtrek en hoofdomtrek, maar dan weet je niet hoe groot de kleine precies is, maar meer of die maten kloppen. Daardoor weet ik wel dat onze dame wat steviger en groter is dan gemiddeld, maar na de 12 weken volgt elk kindje zijn eigen lijn en heeft het eigenlijk niet echt zin om op te meten.... Heb je toevallig nog een pretecho staan? Daar zou je het ook kunnen vragen!

Cantare, ik had het wel, juist 's avonds... ik dacht dat het te maken had dat je baarmoeder hoger gaat zitten en na het eten zit ook nog eens je maag vol.. daarbij groeit je baarmoeder en moeten organen een beetje wijken en krijg je sowieso wat minder longcapaciteit Nog wel, maar inmiddels zit mijn baarmoeder ook niet zo ver meer van mijn borstbeen af... Krijgt allemaal minder ruimte... Als je het niet vertrouwd even bellen met je vlos
pi_81382514
Troeta bij mij zei ze bij de echo ook niet veel maar heeft de gynaecoloog daarna alles uitgelegd!
pi_81383428
Troeta, Hier bij de 20 weken echo werd wel alles gemeten en dit kregen we later door van de VK.. Ik weet dat ze bij sommige bureaus ze je de formulieren meegeven en via het ziekenhuis sturen ze vaak de uitslag door naar de verloskundige ipv dat ze het meegeven aan de zwangere.. Maar dat verschilt per ziekenhuis en bureau..

Wij hebben zo'n 20 minuten de echo gehad volgens mij en kregen wel alles te horen maar je leest al dat het bij een ieder verschilt!

Net de schoonouders op bezoek gehad.. Was erg gezellig! Even mijn handen vrij van Shenaya en de heren hebben gaten in het plafond geboord Hopelijk binnekort dus tv en internet boven ! Wil straks wel vanuit mijn kraambedje ook tv kunnen kijken! Verder geen eisen hihi
Altijd blijven lachen... :)
pi_81384069
Ook onze 20 weken echo was zo klaar. Ik denk hooguit 15 minuten. Het lag er goed voor en ze heeft alles kunnen bekijken.
Wel kregen we de grafiekjes mee met hoe groot het hoofdje, bovenbeen en nog iets was. Niet meer de totale lengte van de baby.
Ook doet de vk nu ook geen uitspraken over het kindje. Ik vroeg laatst hoe groot ze het schatte, toen zei ze: moet je maar even kijken op de poster ... (hing zo'n gemiddelde poster).

Vandaag is mijn man aan het werk bij zijn zusje in haar nieuwe huis en om half 1 dacht ik: laat ik hem eventjes bellen, want ik mis 'm. Hij heeft nog nooit zo zenuwachtig de telefoon opgenomen. Hij dacht namelijk dat ik mij nog zou houden aan de afspraak van afgelopen weken: alleen bellen als hij naar huis moet komen (en dus de bevalling echt begonnen is).
Hij is zo nerveus (gisteren heeft ie zelfs z'n playstation maar uitgezet toen ie de tijden bij moest gaan houden, hij vond 't veel te spannend).

Heb net 2 uur geslapen, héérlijk. Alleen de krampen zijn terug. Helemaal niet erg hoor als ze doorzetten.
Want ze lacht alleen nog naar mij!
pi_81388914
Hier duurde de 20 weken echo wel lang, omdat Anna er maar niet goed voorlag. Moest zelfs een half uurtje gaan lopen enzo, en daarna weer terug komen. En toen kon ze het nog niet zien, dus moest ik een week later weer terug komen. En toen kon ze het gelukkig wel zien.
En ze heeft ook wel een meting gedaan van het rompje, het hoofdje en de bovenbenen. Anna is klein met lange benen (en dat wisten we ook al van de pretecho). Wel vreemd dat die echoscopiste zei dat ze dat niet kon meten...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_81389385
Baldria, hopen dat het doorzet! Leuke he zo'n nerveuze vent !
Hier wil de VK ook niks meer kwijt over de schatting van de grote van het kind.. Bij Shenaya had ik 2 dagen voor ik beviel nog een spoed echo en zei die gyn dat ze Shenaya op zo'n 1500 Gram schatte.. Heel klein dus! (bij bijna 37 weken) en toen ik ook nog eens ging bevallen was er lichtelijk paniek omdat ze nog weleens niet volgroeit kon zijn..
De verrassing was erg groot toen ze alleen al huilde toen ze eruit was en toen de weegschaal 2740 Gram zei helemaal Dus niemand wil meer uitspraken doen bij mij denk ik..
Altijd blijven lachen... :)
pi_81389945
Wow CP jouw buik (waar is die smiley met openslaande mond?)

Orea, balen dat je zo slecht slaapt, die dame van jouw is eigenwijs, bepaalt nou al dat jij niet mag draaien. En inderdaad een meid is slecht voor je portemonee.

Hier fff snel een plaatje van de 16 weken echo (deze hadden we eigenlijk met 12wkn maar er kwam toen wat tussen)

De echo's van het geslacht zijn eigenlijk beter alleen die heb ik nog niet op de mac staan.
29/10/'10 - 25/03/'13
  donderdag 13 mei 2010 @ 19:46:22 #140
229476 Libell
Mama v Aiken,Iben,Junah,Marten
pi_81391309
Niet bijgelezen maar ik wil effe zeggen dat wij er sinds gisteren een schat van een zoontje bijhebben!!
Onze Marten werd gisteren geboren en alles gaat prima. We genieten volop!!

Groetjes!
  donderdag 13 mei 2010 @ 19:49:28 #141
259886 pessie
pi_81391459
Barba mooie echo!

Baldria gelukkig nog weer iets geslapen, fijn! Grappig dat je man zo in de stress schiet, ben benieuwd hoe dat hier zal gaan straks!

Draakje nog steeds rust in haar buik.

En wat betreft een beetje minder lucht, heb ik ook. Het helpt om goed rechtop te gaan zitten na het eten. Minder eten is vermoed ik ook een optie, maar dat lukt mijzelf nog niet, misschien als straks mn maag echt in de weg gaat zitten doordat de baby groeit.

Manlief is kasten aan het verven, gaat gesmeerd zo! Mooie verf gehaald, ook voor de muur!

Heb vanmiddag nog anderhalf uur geslapen, ik ben gewoon zo moe 's middags! En dat terwijl toen ik aan een vriendin vertelde wat mn ijzerwaarde was zij het idee had dat ik nooit meer moe kon zijn, wel dus. Ach ja, is ook goed voor mn bekken om even te gaan liggen, verandering van houding is goed volgens de fysio.

En heb een kaartje ontworpen . Manlief vond em meteen goed maar hij heeft de laatste tijd alleen nog maar neiging om "ja" te zeggen...
  donderdag 13 mei 2010 @ 19:50:16 #142
259886 pessie
pi_81391482
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 19:46 schreef Libell het volgende:
Niet bijgelezen maar ik wil effe zeggen dat wij er sinds gisteren een schat van een zoontje bijhebben!!
Onze Marten werd gisteren geboren en alles gaat prima. We genieten volop!!

Groetjes!
Gefeliciteerd met je zoon!
Ook felicitaties aan de rest van je gezin!
pi_81392388
Libell (en gezin) gefeliciteerd met Marten!

Ik merk nu dat ik idd wat minder lucht begin te krijgen Gister liep ik even naar boven en weer naar beneden en zat ik te hijgen alsof ik weet ik veel wat gedaan had... maar ligt ook wel heel erg aan hoe ik zit
laatst bij de verloskundige was ze aan t voelen hoe hij lag en toen duwde ze maar niet te hard aan de kant waar zijn voet lag, voor ik een schop zou krijgen tegen mn ribben ofzo

Pessie, makkelijk toch als ie t gelijk goed vind Scheelt een hoop werk en gezeur enzo

[ Bericht 14% gewijzigd door Sonnetje85 op 13-05-2010 20:27:47 ]
pi_81393545
Ok, bedankt voor jullie reacties! Ik had niet het idee dat het niet goed ging hoor, maar vond het gewoon raar dat ze zei dat dat niet gemeten kon worden. Ze had best even uit mogen leggen dat schattingen moeilijk zijn of iets.
Misschien wel verstandig idd als het zoveel kan schelen met de werkelijkheid, nogal een verschil zo'n 1250 gram!!!
Ben nu wel weer een beetje gerust gesteld, tx!! En ik denk dat ik de gevens wel van de verloskundige krijg.

Libell, gefeliciteerd met je zoontje!!
En wat schattig van je man Baldria, lijkt me ook wel raar voor mannen, die moeten maar elke dag naar hun werk in spanning..

Mooie echo barbabientje! Er staat alleen 3e trimester op de echo zelf...of bedoelen ze wat anders?
pi_81393940
Gefeliciteerd Libell!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_81393993
Libel, gefelciteerd met Marten!
29/10/'10 - 25/03/'13
  donderdag 13 mei 2010 @ 20:46:50 #147
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_81394025
Van harte gefeliciteerd Libell!!!
Lekker op tijd ook met amper 39 weken zwangerschap.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_81394661
gefeliciteerd met Marten Libell!
pi_81395500
Libell Van harte gefeliciteerd Mooie naam ook
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:00:06 #150
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81396810
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:42 schreef CrazyPrincess het volgende:
Even ego post en dan ga ik bijlezen.
Dit is mijn buik een paar weken terug

Edit
Bijgelezen

En alweer een januari baby. Gefeliciteerd Vruchtig

Je moet sowieso niet meer schoonmaken Baldria. dat moet je man maar doen

Gefeliciteerd met jullie nichtjes Cantare en Sonnetje

Wat een mooi levensteken Tierrr

zo was eli ook! en die is heel leuk geworden

libell, gefeliciteerd!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')