quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:19 schreef DeWaasheid het volgende:
Ik heb daar als jongen ook veel last van, dames dan, maar er valt mee te leven.
Jij hebt het eerder over Paris Hilton types.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik denk dat die vrouwen zeer gelukkig zijn, want ze kunnen iedere kerel krijgen.. en gratis uitgaan!
Tuurlijk snappen ze het. En ze zijn nog steeds gelukkig, want ze kunnen kiezen. En waarom zouden ze hun niet serieus nemen?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:29 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Jij hebt het eerder over Paris Hilton types.
Er zijn echter ook zat niet-arrogante mooie meisjes die omringd zijn door mannelijke "vrienden". Dan heb ik zoiets, "heb je dan echt niet door dat ze je enkel willen batsen?"Blijkbaar snappen ze het niet ofzo, anders neem je die kerels toch niet serieus...
Nu ja, als ik een knappe dame was (ja, dat is wel érg hypothetischquote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:31 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Tuurlijk snappen ze het. En ze zijn nog steeds gelukkig, want ze kunnen kiezen. En waarom zouden ze hun niet serieus nemen?
Ja, dat is het dus. Misschien beseffen ze zelf wel niet hoe knap ze zijn en denken ze effectief dat die kerels met hen omgaan vanwege hun interessante en leuke innerlijk, wat in de meeste gavallen natuurlijk niet zo isquote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:38 schreef Lelieblaadje het volgende:
wat een keuzeloos topic je gaat niet van jezelf zeggen dat je lekker bent kun je wel maken aan de aandacht die je krijgt in het dagelijks leven maar dan nog moet je ze al erg hoog in je bol hebben
Ja, ik snap wat je bedoelt.. Het kan irritant zijn om steeds omgeven te worden door geile jongetjes en mannen..quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:29 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Jij hebt het eerder over Paris Hilton types.
Er zijn echter ook zat niet-arrogante mooie meisjes die omringd zijn door mannelijke "vrienden". Dan heb ik zoiets, "heb je dan echt niet door dat ze je enkel willen batsen?"Blijkbaar snappen ze het niet ofzo, anders neem je die kerels toch niet serieus...
Nouja ligt ook aan de situatie als iemand je nog nooit gesproken heeft en je kent hem-zij bijv alleen van zien op school en hij zij vraagt om je msn Dan is het nattuurlijk niet om je innerlijk... Maar als je met iemand een gesprek start op een spontane manier is het wel om je innerlijk .....quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:44 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Ja, dat is het dus. Misschien beseffen ze zelf wel niet hoe knap ze zijn en denken ze effectief dat die kerels met hen omgaan vanwege hun interessante en leuke innerlijk, wat in de meeste gavallen natuurlijk niet zo is
Ja, maar die vrienden blijven ook rond haar voor haar karakter. Niemand blijft bevriend met een mooie dame als ze een bitch is. Dan blijven we maar kijken.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:41 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Nu ja, als ik een knappe dame was (ja, dat is wel érg hypothetisch) zou ik toch liever met mensen omgaan die me graag hebben vanwege m'n karakter; dat stelletje geile honden dat me voortdurend proberen te imponeren in de hoop ooit eens hun pielemuisje tussen m'n dikke memmen te mogen steken zou ik dan zo veel mogelijk negeren...
logisch, die wachten op het moment dat het uit gaat met haar vriendje, zich volgiet en een troostneukertje zoekt.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:01 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, maar die vrienden blijven ook rond haar voor haar karakter. Niemand blijft bevriend met een mooie dame als ze een bitch is. Dan blijven we maar kijken.
En de mannen die rond haar blijven hangen, blijven niet wanhopig vragen of ze wilt neuken. Ze doen zo goed mogelijk hun best om normaal over te komen, leuke gesprekken te houden, luisteren naar haar, enz.
Logisch, toch?
Ja, er zullen altijd wel een paar minimumvereisten zijn i.v.m. karakter. Maar no fucking way dat die kerels ook maar 1 minuutje rond haar zouden hangen als ze lelijk was.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:01 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, maar die vrienden blijven ook rond haar voor haar karakter. Niemand blijft bevriend met een mooie dame als ze een bitch is. Dan blijven we maar kijken.
Oh leuk, gefakete interessequote:En de mannen die rond haar blijven hangen, blijven niet wanhopig vragen of ze wilt neuken. Ze doen zo goed mogelijk hun best om normaal over te komen, leuke gesprekken te houden, luisteren naar haar, enz.
Als ik mijn ex vriendin moest geloven had ze dat echt niet door (ik geloof haar alleen niet want het lag er zo duidelijk bovenop). Helaas heeft de jongen in kwestie nooit zijn pityfuck gekregenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:09 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Ja, er zullen altijd wel een paar minimumvereisten zijn i.v.m. karakter. Maar no fucking way dat die kerels ook maar 1 minuutje rond haar zouden hangen als ze lelijk was.
[..]
Oh leuk, gefakete interesseDat was dus m'n vraag, zouden ze doorhebben dat die aandacht er (zo goed als) enkel is vanwege hun uiterlijk?
Dat is natuurlijk verschillende per vrouw. Daarnaast zijn (sommige) mannen vaak zo transparant. Het is dan wel duidelijk te merken welke gozer meer van je wilt.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:09 schreef Bonzai. het volgende:Oh leuk, gefakete interesseDat was dus m'n vraag, zouden ze doorhebben dat die aandacht er (zo goed als) enkel is vanwege hun uiterlijk?
Sommige knappe vrouwen lijken ook naief te zijn op dat punt. Zo ken ik een paar knappe dames waarmee ik bevriend ben, die echt niet zien dat mannen zo zijn. Als man zijnde natuurlijk weet ik precies hoe mannen reageren bij een mooie dame en opzich is het wel lachwekend om te zien hoe mannen zich zo anders kunnen gedragen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:14 schreef Bonzai. het volgende:
Ik bedoel, als kerels omringd worden door wijfen, zijn ze óf homo óf superknap. In dat laatste geval hebben ze echt wel door dat vrouwen hen gewoon lekker vinden en keizen die kerels gewoon een leuke (bats)partner uit.
Bij sommige knappe vrouwen heb ik het gevoel dat ze het écht niet doorhebben
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:52 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Sommige knappe vrouwen lijken ook naief te zijn op dat punt. Zo ken ik een paar knappe dames waarmee ik bevriend ben, die echt niet zien dat mannen zo anders doen. Als man zijnde natuurlijk weet ik precies hoe mannen reageren bij een mooie dame en opzich is het wel lachwekend om te zien hoe mannen zich zo anders kunnen gedragen.
Jaja, als mannen niet geil zouden zijn, dan sta jij ALTIJD alleen in de kroeg of wat dan ook.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:41 schreef Bonzai. het volgende:
in de hoop ooit eens hun pielemuisje tussen m'n dikke memmen te mogen steken zou ik dan zo veel mogelijk negeren...
Dat laatste is vaak ook gewoon waar hoor. Domme blondjes zeggen we wel eens, maar vaak is dat ook van toepassing. Blondjes die knap zijn bedoel ik dan en als je veel dingen van hun hoort, denk ik echt van: in godsnaam, doe nou eens normaal.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:14 schreef Bonzai. het volgende:
Ik bedoel, als kerels omringd worden door wijfen, zijn ze óf homo óf superknap. In dat laatste geval hebben ze echt wel door dat vrouwen hen gewoon lekker vinden en keizen die kerels gewoon een leuke (bats)partner uit.
Bij sommige knappe vrouwen heb ik het gevoel dat ze het écht niet doorhebben
Tsja, anders weten dee mannen dat ze OF een rechtse in hun gezicht krijgen ( die kans is klein ) of gewoon volledig genegeerd worden.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:52 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Sommige knappe vrouwen lijken ook naief te zijn op dat punt. Zo ken ik een paar knappe dames waarmee ik bevriend ben, die echt niet zien dat mannen zo zijn. Als man zijnde natuurlijk weet ik precies hoe mannen reageren bij een mooie dame en opzich is het wel lachwekend om te zien hoe mannen zich zo anders kunnen gedragen.
Misbruik maken van de situatie, hehequote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:44 schreef SSeth het volgende:
Dat is toch prima voor man in haar nabijheid, als zo'n lekkere meid zo naief is? Doe er je voordeel mee!
Ze weten niet wat dat is hè, 'normaal'. Mannen om zo'n persoon heen hebben de ballen niet om te vertellen dat ze normaal moeten doen, omdat neuken er dan helemaal niet meer in zit.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:33 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Dat laatste is vaak ook gewoon waar hoor. Domme blondjes zeggen we wel eens, maar vaak is dat ook van toepassing. Blondjes die knap zijn bedoel ik dan en als je veel dingen van hun hoort, denk ik echt van: in godsnaam, doe nou eens normaal.
Dus je bedoelt te zeggen dat al je mannelijke vrienden jou alleen maar wilde neuken en daarom bleven ze met je praten?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:40 schreef Evienne het volgende:
Ik was zo iemand die vroeger dacht dat ze gewoon beter met mannen op kon schieten dan met vrouwen
Nu weet ik wel beter maar dat heeft mijn vertrouwen in de mensheid niet veel goeds gedaan. Gelukkig zijn er, in de loop van mijn adolescentie, wel dingen voorgevallen waarbij ik mijn echte vrienden heb leren kennen, en er bleven er nog best een aantal over, maar over het algemeen ben ik niet meer zo naief over mannen en hun intenties...
Dus niet allemaal.quote:Gelukkig zijn er, in de loop van mijn adolescentie, wel dingen voorgevallen waarbij ik mijn echte vrienden heb leren kennen, en er bleven er nog best een aantal over
Het is waar dat knappe vrouwen makkelijker vrienden maakt met mannen, maar de meeste mannen blijven toch wel bevriend met haar omdat kans denken te maken bij der of iets proberen te krijgen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:04 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik snap eigenlijk niet wat het probleem is.
Een vrouw is knap, dus mannen zijn sneller geinteresseerd in haar. Dus ze maakt makkelijker vrienden met mannen op school of werk ofzo. Dat betekent niet dat alle mannen haar alleen maar voor de seks wilt en niks meer niks minder.
Dus wat zeurt ze dan? Er zullen altijd eikels zijn, mannen of vrouwen, mooi of lelijk, Turks of Chinees.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:15 schreef raebyddet het volgende:
Ze probeert te zeggen dat een paar van haar mannelijke vrienden met haar omgingen omdat ze er meer in zagen.
[..]
Dus niet allemaal.
Naar mijn mening zeurt ze niet, ze geeft aan dat ze nu wel beter weet.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:33 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dus wat zeurt ze dan? Er zullen altijd eikels zijn, mannen of vrouwen, mooi of lelijk, Turks of Chinees.
ja oke, ik snap het. Maar ik vind dit toch een dom topic. Het is alsof alle mannen alleen met mooie vrouwen praten omdat ze willen neuken en anders zouden ze niet met een mooie vrouw praten. En alsof het fout is dat mannen mooie vrouwen aandacht geven.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:36 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Naar mijn mening zeurt ze niet, ze geeft aan dat ze nu wel beter weet.
Met de rest ben ik het eens.
Ik ben het deels met je eens. Maar ik denk ook dat het in het begin toch wel om de "jacht" gaat en later eventueel uitbloeit tot een vriendschap. In het begin zie je ook wel vaak dat de man zich heel anders gedraagt tegenover een mooie vrouw, dat laat mij denken dat ze in het begin een balletje opgooien.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:44 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
ja oke, ik snap het. Maar ik vind dit toch een dom topic. Het is alsof alle mannen alleen met mooie vrouwen praten omdat ze willen neuken en anders zouden ze niet met een mooie vrouw praten. En alsof het fout is dat mannen mooie vrouwen aandacht geven.
Hoe mooier iemand is, hoe meer aandacht hij of zij krijgt, zo werkt het gewoon. Bij mannen en bij vrouwen. Mensen zijn eerder geinteresseerd in iemand die interessant of aantrekkelijk eruit ziet.
Ja, ik vroeg me alleen af of die knappe vrouwen door zouden hebben dat de meeste mannen enkel in hen geïnteresseerd zijn vanwege hun mooie looks (en natuurlijk die minimumvereisten i.v.m innerlijk waar de meeste lelijke wijfen ook wel aan voldoen)quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:44 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
ja oke, ik snap het. Maar ik vind dit toch een dom topic. Het is alsof alle mannen alleen met mooie vrouwen praten omdat ze willen neuken en anders zouden ze niet met een mooie vrouw praten. En alsof het fout is dat mannen mooie vrouwen aandacht geven.
Hoe mooier iemand is, hoe meer aandacht hij of zij krijgt, zo werkt het gewoon. Bij mannen en bij vrouwen. Mensen zijn eerder geinteresseerd in iemand die interessant of aantrekkelijk eruit ziet.
Ja tuurlijk. Meeste mannen hebben genoeg vrienden, dus waarom zouden ze een nieuwe vriend willen zoeken in een mooie vrouw? Beter om haar te als zijn vriendin te hebben, als ze in een kroeg ontmoeten of zoiets.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:50 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Ik ben het deels met je eens. Maar ik denk ook dat het in het begin toch wel om de "jacht" gaat en later eventueel uitbloeit tot een vriendschap. In het begin zie je ook wel vaak dat de man zich heel anders gedraagt tegenover een mooie vrouw, dat laat mij denken dat ze in het begin een balletje opgooien.
Ja, inderdaad.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:06 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Meeste mannen hebben genoeg vrienden, dus waarom zouden ze een nieuwe vriend willen zoeken in een mooie vrouw? Beter om haar te als zijn vriendin te hebben, als ze in een kroeg ontmoeten of zoiets.
Het gaat in eerste instantie altijd toch om het uiterlijk, of je nu knap of lelijk bent. Voor de eerste ontmoeting weet je nog niet hoe iemand z'n innerlijk is.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:03 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Ja, ik vroeg me alleen af of die knappe vrouwen door zouden hebben dat de meeste mannen enkel in hen geïnteresseerd zijn vanwege hun mooie looks (en natuurlijk die minimumvereisten i.v.m innerlijk waar de meeste lelijke wijfen ook wel aan voldoen)
Jawel hoor.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:04 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik snap eigenlijk niet wat het probleem is.
Een vrouw is knap, dus mannen zijn sneller geinteresseerd in haar. Dus ze maakt makkelijker vrienden met mannen op school of werk ofzo. Dat betekent niet dat alle mannen haar alleen maar voor de seks wilt en niks meer niks minder.
Ik denk dat het in de meeste gevallen niet een kwestie van naieviteit is, maar simpelweg dat de dame geen haar beter is dan de kerels die zich zo aanstellen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:52 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Sommige knappe vrouwen lijken ook naief te zijn op dat punt. Zo ken ik een paar knappe dames waarmee ik bevriend ben, die echt niet zien dat mannen zo zijn. Als man zijnde natuurlijk weet ik precies hoe mannen reageren bij een mooie dame en opzich is het wel lachwekend om te zien hoe mannen zich zo anders kunnen gedragen.
Dat je enkel op looks afgerekend wordt zegt vaak ook iets over jezelf natuurlijk. Je kunt ook wat persoonlijkheid kweken hé, wat gevoel voor humor creëren enzo...quote:Op zondag 9 mei 2010 12:03 schreef EviL_AleX het volgende:
Sommige dames hebben dat heel goed door, en maken daar al dan niet gebruik van. Andere dames zien het niet en denken dat ze gewoon heel interessant zijn. Het aantal dames dat ik ken die zich vaak in deze situatie bevinden vinden het enorm irritant dat ze alleen op looks afgerekend worden, zeker wanneer ze zelf een gast leuk vinden.
Jij met je knuffelsquote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:43 schreef Socios het volgende:
Terechte klacht.
Echter vind ik het wel chill dat ik, door de vriendschappelijke omgang, toch nog dichtbij mooie vrouwen kan zijn. Ik hoop altijd op een lieve knuffel erbij.
quote:Op zondag 9 mei 2010 12:34 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Dat je enkel op looks afgerekend wordt zegt vaak ook iets over jezelf natuurlijk. Je kunt ook wat persoonlijkheid kweken hé, wat gevoel voor humor creëren enzo...
En hoe testen ze dat? Veel mannen zijn dan zo single-minded dat ze exact dezelfde reacties geven ongeacht of ze wat interessants of doms zegt. Beetje ontwikkeling is wel gebaat bij eerlijke feedback, en het is moeilijker voor die meiden om die te krijgen, want mijn geslachtsgenoten zijn zo geil dat ze alles zullen zeggen/doen wat ze denken dat zij wil horen/zien.quote:Op zondag 9 mei 2010 12:34 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Dat je enkel op looks afgerekend wordt zegt vaak ook iets over jezelf natuurlijk. Je kunt ook wat persoonlijkheid kweken hé, wat gevoel voor humor creëren enzo...
Vrouwen testen mannen. Dit doen ze bewust of onbewust. En in mijn ervaring zullen de wat intelligentere dames ook wel door dat gedrag heen prikken. Of is dat een wat al te naïeve aanname van mij ?quote:Op maandag 10 mei 2010 08:55 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
En hoe testen ze dat? Veel mannen zijn dan zo single-minded dat ze exact dezelfde reacties geven ongeacht of ze wat interessants of doms zegt. Beetje ontwikkeling is wel gebaat bij eerlijke feedback, en het is moeilijker voor die meiden om die te krijgen, want mijn geslachtsgenoten zijn zo geil dat ze alles zullen zeggen/doen wat ze denken dat zij wil horen/zien.
Dat is wel correct, denk ik. Maar ik denk dat het dus langer duurt voor deze dames dit gedrag echt herkennen. Dan bedoel ik niet dat het bij elk gesprek lang duurt voor ze het zien, maar dat het langer duurt voor ze het punt in hun leven hebben bereikt dat ze dit gedrag makkelijk kunnen herkennen. Deels is dit afhankelijk van hoe afhankelijk ze zichzelf maken van mannelijke aandacht, in welke mate ze in staat zijn tot kritische introspectie, en welk intelligentieniveau ze hebben.quote:Op maandag 10 mei 2010 12:09 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Vrouwen testen mannen. Dit doen ze bewust of onbewust. En in mijn ervaring zullen de wat intelligentere dames ook wel door dat gedrag heen prikken. Of is dat een wat al te naïeve aanname van mij ?
In mijn ervaring zijn deze typetjes ook ontzettend afhankelijk. Het zijn net strontvliegen op een hoop stront.quote:Op maandag 10 mei 2010 12:35 schreef Fes1-2 het volgende:
Die lekkere dames die rond allemaal gasten heen hangen zijn naar mijn ervaring vaak retedom, net als de gasten die eromheen hangen. Die snappen het dus niet. Er zijn ook zat knappe en slimme vrouwen die niet rond allemaal mannen heen hangen hoor, die hebben het dan denk ik wel door.
Ik denk dat je met het bovenstaande een goed punt hebt. De vrouw die aan bovenstaande voorwaarden voldoet vind ik dan ook woest aantrekkelijk.quote:Op maandag 10 mei 2010 12:18 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Deels is dit afhankelijk van hoe afhankelijk ze zichzelf maken van mannelijke aandacht, in welke mate ze in staat zijn tot kritische introspectie, en welk intelligentieniveau ze hebben.
Denk ik.
Acceptabel in de vorm van er leuk uitzien of acceptabel in de vorm van inhoud hebben ?quote:Op maandag 10 mei 2010 13:11 schreef Ripley het volgende:
Dit geldt niet alleen voor hele lekkere vrouwen hoor. Over het algemeen kun je er van uitgaan dat een vrijgezelle man bij iedere vrouw die enigszins acceptabel is waarschijnlijk geen nee zou zeggen als het hem aangeboden zou worden, zeg maar.
Maakt verder niks uit, je kiest er toch zelf voor of je omgaat met iemand als een vriend of niet uiteindelijk
Dat ligt voor iedereen anders waarschijnlijk. In ieder geval acceptabel als in geen combinatie van bochel, haakneus, theezakjestieten en en wrattenepidemie zeg maar.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:22 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Acceptabel in de vorm van er leuk uitzien of acceptabel in de vorm van inhoud hebben ?
Maar die vrouwen hebben ook liefde nodigquote:Op maandag 10 mei 2010 13:24 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat ligt voor iedereen anders waarschijnlijk. In ieder geval acceptabel als in geen combinatie van bochel, haakneus, theezakjestieten en en wrattenepidemie zeg maar.
Ik denk alleen niet dat die combo's voorkomen bij de vrouwen beschreven in dit topic.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:24 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat ligt voor iedereen anders waarschijnlijk. In ieder geval acceptabel als in geen combinatie van bochel, haakneus, theezakjestieten en en wrattenepidemie zeg maar.
De beeldschone varianten hiervan zijn bijzonder zeldzaam.quote:Op maandag 10 mei 2010 12:53 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Ik denk dat je met het bovenstaande een goed punt hebt. De vrouw die aan bovenstaande voorwaarden voldoet vind ik dan ook woest aantrekkelijk.
Het blijft nog altijd een kwestie van smaak.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:23 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
De beeldschone varianten hiervan zijn bijzonder zeldzaam.
Als ik daar doorheen prik (als man) bij een erg aantrekkelijk exemplaar maakt dat me toch vaak helemaal niks uit hoorquote:Op maandag 10 mei 2010 16:54 schreef Tassiepassie het volgende:
[..]
Het blijft nog altijd een kwestie van smaak.
Wat jij woest aantrekkelijk vindt is voor een andere man misschien juist een afknapper en vice versa
Verder vind ik bij beide geslachten het pogen tot versieren vaak vreselijk doorzichtig.
Het is totaal niet charmant als iemand zonder subtiliteit de ander omver blaast met complimenten alleen maar om in de belangstelling te staan.
Iemand die niet eens de moeite neemt een fatsoenlijke conversatie aan te gaan is imo echt niet van plan de ander beter te willen leren kennen en is dus alleen uit op seks.
Als je daar niet doorheen kunt prikken heb je toch een plank voor je kop.
Dit geldt voor beide geslachten!
Wauw wat ben jij een baas!quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:19 schreef Keep_Walking het volgende:
Daarom falen de meeste kerels ook bij lekkere dames. Want je laten het heel duidelijk merken dat ze die dame in kwestie leuk vinden voor haar looks. Hoe meer schijt je hebt aan het feit dat ze een schoonheid is, hoe groter je kansen zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
quote:Op maandag 10 mei 2010 18:32 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Wauw wat ben jij een baas!
Cool hoor, schijt hebben aan vrouwen. Dan ben je de man
Leer lezen, dat zegt hij helemaal niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt Hans.
Als je beiden op lust gebaseerd contact wil leggen is daar ook niks mis mee, ik had het echter over iets andersquote:Op maandag 10 mei 2010 17:11 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Als ik daar doorheen prik (als man) bij een erg aantrekkelijk exemplaar maakt dat me toch vaak helemaal niks uit hoorDaarbovenop zijn er ook wel slimme vrouwen die allereerst op seks uit zijn.
Voeg dan ook even toe welk deel van zijn post ik volgens jou verkeerd interpreteerquote:Op maandag 10 mei 2010 18:35 schreef bascross het volgende:
[..]
Leer lezen, dat zegt hij helemaal niet.
quote:Op maandag 10 mei 2010 20:30 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Voeg dan ook even toe welk deel van zijn post ik volgens jou verkeerd interpreteer
Dit gedeelte.quote:Hoe meer schijt je hebt aan het feit dat ze een schoonheid is, hoe groter je kansen zijn.
Jij mist een woord. Het gaat niet om schijt hebben aan vrouwen, maar schijt hebben aan haar uiterlijk! En ik denk idd dat Keep_Walking daar een punt heeft.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:06 schreef EvilMarc het volgende:
Insinueren dat door schijt te hebben aan vrouwen je succes bij ze zal hebben, en dit dus ook als boodschap overbrengen aan mannen die niet weten wat ze met vrouwen aanmoeten maakt de user in kwestie volgens jou geen eikel?
Dus mannen die stamelen van de zenuwen kunnen beter schijt krijgen aan het uiterlijk van mooie vrouwen in plaats van leren om een gesprek te voeren? Er zijn vast mannen bij wie het een psychologisch hulpmiddel kan zijn maar om het te gebruiken als een filosofie.. Dat klinkt als iemand met een laag iq en body image problemen (die leiden tot een laag zelfvertrouwen).quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:20 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Jij mist een woord. Het gaat niet om schijt hebben aan vrouwen, maar schijt hebben aan haar uiterlijk! En ik denk idd dat Keep_Walking daar een punt heeft.
Niets is irritanter dan een gast die compleet staat te shaken op zijn benen en begint te stamelen omdat een vrouw er knap uit ziet.
klinkt misschien gewoon te 'VMBO' in mijn oren.quote:Daarom falen de meeste kerels ook bij lekkere dames. Want je laten het heel duidelijk merken dat ze die dame in kwestie leuk vinden voor haar looks. Hoe meer schijt je hebt aan het feit dat ze een schoonheid is, hoe groter je kansen zijn.
Feels greatquote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:17 schreef Bonzai. het volgende:
dat de meeste kerels alleen met hen willen omgaan omdat ze de dame in kwestie graag eens het hof zouden maken?
En zo ja, hoe voelt het als vrouw dan om met mensen om te gaan die je enkel voor je looks willen?
Niet denigrerend bedoeld ofzo, vroeg het me gewoon af...
Liever jij dan ik.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:37 schreef Dwab het volgende:
Voor veel vrouwen is het ook gewoon een lachwekkend spelletje, ze genieten van de aandacht, maar kiezen ondertussen zorgvuldig uit met wie ze wel en niet willen neuken. Het is een luxe positie. Vrouwen genieten ook van het 'batsen' hoor! Het zijn geen projectielen die passief genaait worden, een mooie vrouw heeft ze gewoon voor 't uitkiezen, om daar een beetje mee te spelen is best vermakelijk voor een tijdje.
Dat vind ik flauw!quote:
Ik denk dat jij op de VMBO zit, man, want jij hebt kennelijk een lage IQ.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:04 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Dus mannen die stamelen van de zenuwen kunnen beter schijt krijgen aan het uiterlijk van mooie vrouwen in plaats van leren om een gesprek te voeren? Er zijn vast mannen bij wie het een psychologisch hulpmiddel kan zijn maar om het te gebruiken als een filosofie.. Dat klinkt als iemand met een laag iq en body image problemen (die leiden tot een laag zelfvertrouwen).
Sorry maar
[..]
klinkt misschien gewoon te 'VMBO' in mijn oren.
Wanneer ik zei dat de man schijt moet hebben aan schoonheid, bedoelde ik dat hij zich niet anders moet gaan gedragen omdat het meisje een schoonheid is. Niet dat hij schijt aan haar moet hebben ofzo.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:28 schreef Lily-Ella het volgende:
Het is denk ik een leeftijddingetje. Vooropgesteld hoef je absoluut niet bloedmooi te zijn om veel aandacht te verkrijgen, een gewoon leuk meisje kan ook heel wat mannen aan haar voeten hebben liggen. Als je jong bent is aandacht in die vorm belangrijker dan als je wat ouder bent, dan haal je je waardering eerder uit andere zaken en zul je zulke mannen minder snel in je leven houden, hopelijk ook uit enig respect voor de mannen in kwestie.
Schijt hebben aan schoonheid is niet iets waar je punten mee scoort, overigens. Haar waarderen om meer dan alleen haar grote tieten wél.
Sowieso is de omgang met super lelijke mensen niet tof. Het klinkt heel hard, maar zowel mijn mannelijke als vrouwelijke vrienden zijn niet afschrikwekkend lelijk. Ze zijn ook geen fotomodellen, maar ze hebben wel allemaal een leuke uitstraling. Een open blik, een leuke lach, etc. Iets dat mij in hen aanspreekt. Ik word gewoon in het geheel niet aangesproken door mensen die écht héél lelijk zijn, die gedragen zich ook altijd wat meer naar de achtergrond en wat meer als een soort slachtoffer ofzo. Ik hou van mensen met pit en ambitie, en die wat te zeggen hebben, en humor hebben etc....quote:Op woensdag 12 mei 2010 00:35 schreef Dipkip het volgende:
Ik denk dat er niet een selecte groep lekkere vrouwen bestaat, maar dat alle vrouwen in een bepaalde mate lekker zijn. Zelfs als je geen topmodel bent kun je mannen in je omgeving hebben die als hondjes achter je aanlopen omdat jij in hun ogen een lekker ding bent (ik denk zelfs dat iedere vrouw dat heeft tenzij ze echt onwijs lelijk is), en ook als je vrijwel iedere man om je vingers kan winden bestaan er mannen die je uiterlijk niet zo bijzonder vinden. Natuurlijk zullen de verhoudingen wel verschillen van vrouw tot vrouw.
Punt is dat iedere vrouw daar dus naief in kan zijn, ook een lelijke. En dat hele knappe vrouwen ook kunnen doorhebben wanneer het iemand niet daar om gaat, omdat ze ook mannen tegenkomen die het niet daar om gaat, zelfs het mooiste meisje in de wereld kan bijv. een gay best friend hebben en daardoor weten hoe mannen zich naar je opstellen als ze niet met hun pik denken.
Hoewel je door de extreme gevallen meestal makkelijk heen prikt, vraag ik me wel eens af in hoeverre het helpt om er leuk uit te zien voor man-vrouw vriendschappen die verder ok in elkaar zitten. Volgens mij werkt het onbewust toch door, want ook al zou ik nooit iets met mijn mannelijke vrienden doen (temeer omdat het de mannen van mijn vriendinnen zijn) merk ik dat ik toch liever met aantrekkelijke mannen bevriend ben dan met afzichtelijke horken. Of doen die me dan weer teveel denken aan het type man wat achter je kont aanhangt en heb ik daarom instant een afkeer van ze?
Dit vraagt natuurlijk om pics.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:42 schreef Dwab het volgende:
Ik ben zelf bijvoorbeeld echt wel leuk om te zien, maar niet in die mate dat mensen mij áltijd op handen dragen ofzo.
Dan zijn mannen idioten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 00:05 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik denk dat jij op de VMBO zit, man, want jij hebt kennelijk een lage IQ.
Ik zal het wat netter en simpler uitleggen:
Veel mannen zien een mooie vrouw en gaan 'anders' gedragen. Ze gaan haar veel complimentjes geven, heel veel aandacht geven, ze knikken ja op alles wat ze zegt, ze durven haar nooit tegen te spreken, kotrom een beetje wanhopig gedragen. Dit komt omdat ze een mooie vrouw is en hij denkt "als ik zo gedraagd, dan gaat ze wel verliefd op me worden". Maar dat werkt natuurlijk averrechts.
Maar als een man een mooie vrouw leert kennen, in plaats van als alle andere wanhopige mannen te gedragen, gewoon normaal gedraagd en niet anders gedraagd omdat ze een mooie vrouw is, heeft hij meer kans.
Haha, nee sorry!! Ik plaats nooit foto's het voelt fijner om anoniem te zijnquote:
De factoren die jij beschrijft zie ik deels als interne aangeboren zaken zoals intelligentie. Welstand kan ook bijdragen, maar het hebben van geld kan juist ook extra oppervlakkig maken. Daarom vind ik dat als factor te dubieus om mee te nemen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:42 schreef Dwab het volgende:
^ Hier heb ik ook wel eens over nagedacht. Ik denk dat het ten dele wel klopt, maar dan moeten ook de andere gebieden waardoor iemand zich kan ontwikkelen in dezelfde lijn liggen. Aandacht van mannen of eigenlijk positieve aandacht van mensen in het algemeen is natuurlijk niet het enige in het leven. Een persoon ontwikkeld zich ook anders afhankelijk van bijvoorbeeld: armoede/rijkdom, intelligentie/domheid, beide ouders aanwezig in de opvoeding/niet aanwezig etc. etc. etc.
Ik denk ook dat deze regel alleen geldt voor vrouwen die echt hééél knap zijn. Ik ben zelf bijvoorbeeld echt wel leuk om te zien, maar niet in die mate dat mensen mij áltijd op handen dragen ofzo. Mannen zijn sowieso (over het algemeen) wel makkelijk, daar hoef je weer geen ultieme schoonheid voor te zijn. Maar of je daarmee alleen nou zo ver komt in het leven? Dan wordt je een paar keer geneukt, en dan...? Echt veel verder kom je er natuurlijk niet mee.
De leukste mensen in mijn ogen, zijn mensen die een paar jaar van hun leven knetterlelijk zijn geweest. Dan ontwikkel je in die tijd even humor enzo, en daarna wordt je óók nog eens mooi. Dat zijn de beste
Dit is dus onzin hè? Intelligentie is namelijk niet bepaald erfelijk.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:20 schreef Dwab het volgende:
Ze maken kinderen die mooier zijn en meer intelligentie zullen bezitten dan de rest van het uitschot.
Intelligentie schijnt in hoge mate erfelijk te zijn. Maar schoonheid is dat stukken minder. Uiterlijke schoonheid wordt veroorzaakt door een combinatie van vele genen. Het eenvoudigst om dit uit te leggen is door te kijken naar het gezicht. Gelaatstrekken die bij een vrouw als erg aantrekkelijk ervaren worden zijn bij mannen juist onaantrekkelijk om te zien in veruit de meeste gevallen, en andersom net zo. Dus ik zou stellen dat schoonheid niet bepaald sterk erfelijk is, maar intelligentie juist wel. Het komt in mijn persoonlijke ervaring veel vaker voor dat "mooie" ouders lelijke kinderen hebben, en "lelijke" ouders mooie kinderen dan dat "domme" ouders slimme kinderen hebben, en slimme ouders "domme" kinderen hebben. Hierbij laat ik de rol van familie-cultuur en zelfverzorging even buiten beschouwing.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:20 schreef Dwab het volgende:
Ik zit er nog eens over na te denken... En als ik hier langs een VMBO school fiets, zie ik toch een stuk minder aantrekkelijke mensen dan als ik op mijn eigen vertrouwde Unietje rond hobbel... Dat ontkracht het beeld eigenlijk behoorlijk. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je verstaat onder die ontwikkeling, maar ik vind het onderwijs dat iemand geniet toch een aardige graadmeter, voor in elk geval 1 deel van die ontwikkeling.
Het is ook wel logisch, want mannen zijn van oudsher de kostwinners, de slimme mannen zullen meer macht verwerven, vrouwen vallen op die macht, dus de slimme mannen hebben de vrouwen voor het uitkiezen en zullen gaan voor de mooie vrouwen. Ze maken kinderen die mooier zijn en meer intelligentie zullen bezitten dan de rest van het uitschot.
Als dit eeuwenlang zo doorwerkt is het begrijpelijk dat intelligentie en schoonheid inmiddels op één lijn staan. En dat zie je dus ook terug. + nog eens dat mensen met een hoge intelligentie beter voor zichzelf zorgen, meer bewust zijn van gezonde voeding, en dus ook slanker zijn, wat weer staat voor meer schoonheid...
Uhm. Ok, ik draaf weer door. Kut ik moet studeren... aarrgh
Met die factor welstand bedoelde ik meer dat wanneer een mooi meisje opgroeit in armoede zij waarschijnlijk meer weerstand zal ondervinden, wat dus juist méér ontwikkeling met zich mee kan brengen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:52 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
De factoren die jij beschrijft zie ik deels als interne aangeboren zaken zoals intelligentie. Welstand kan ook bijdragen, maar het hebben van geld kan juist ook extra oppervlakkig maken. Daarom vind ik dat als factor te dubieus om mee te nemen.
Vrouwen met uiterlijke schoonheid kunnen de oppervlakkigheid van menig man veel verder uitbuiten dan enkel een paar keer geneukt worden.De term "omhoogneuken" springt nu in mijn gedachtes.
Persoonlijk vind ik de mensen die een langdurig levensbedreigende situatie hebben ondervonden, of anderzijds helemaal op zichzelf aangewezen zijn geweest vaak het meest interessant.
Heb je daar wat gedegen wetenschappelijke publicaties over? Want er zijn tientallen studies die juist hebben aangetoont dat intelligentie voor de helft wordt gevormd door de omgeving waar men in opgroeid.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:00 schreef EviL_AleX het volgende:
Intelligentie schijnt in hoge mate erfelijk te zijn.
Ja, hier ben ik het ook helemaal mee eens! Klopt helemaal! Mannen zijn inderdaad ontzettend in hun eer aangetast als je ze afwijst, en zullen dan in de toekomst juist niks meer met je te maken willen hebben. Het lijkt dan wel alsof ze denken recht te hebben op je, alleen omdat je een tijdje aardig tegen ze was...quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:58 schreef Dipkip het volgende:
Ik denk niet dat mooie mensen altijd maar de wind mee hebben en daardoor geen persoonlijkheid ontwikkelen. Juist mooie vrouwen worden altijd extra kritisch bekeken, er wordt van uit gegaan dat je niet slim of aardig kunt zijn. Ja veel mannen doen aardig tegen je, maar wel tot ze er achter komen dat er niks te halen valt, dan zijn ze weg. En veel vrouwen vinden jou helemaal niet zo leuk als je er beter uit ziet dan zij.
In mijn persoonlijke ervaring: als ik dikker ben vinden mensen me gezelliger en grappiger. Als ik in wijdere kleding met mn bril op loop vinden ze me slimmer en professioneler. Als ik slanker ben krijg ik meer aandacht van mannen, maar vinden vrouwen me ineens arrogant, en als je mannen laat merken geen interesse te hebben reageren die ook veel venijniger. Alsof ze zich meer op hun pik getrapt voelen. Eerlijk gezegd zijn mensen aardiger tegen me als ik er minder goed uit zie (nou ja, minder het schoonheidsideaal benader).
Ik denk dat dergelijke armoede zeker van invloed zal zijn, maar haar schoonheid zal het makkelijker maken hierbij hulp te krijgen. In een dergelijk geval zullen veel mannen haar affectie proberen te "kopen", indien zij dit toestaat.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:05 schreef Dwab het volgende:
[..]
Met die factor welstand bedoelde ik meer dat wanneer een mooi meisje opgroeit in armoede zij waarschijnlijk meer weerstand zal ondervinden, wat dus juist méér ontwikkeling met zich mee kan brengen.
Of iemand terecht komt in een langdurige levensbedreigende situatie of een tijd helemaal op zichzelf aangewezen is geweest, heeft dan weer niks te maken met schoonheid...
50% erfelijkheid is anders heel hoog. Voor veel psychische eigenschappen wordt 40% al als hoog erfelijk gezien.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:09 schreef Techno het volgende:
Heb je daar wat gedegen wetenschappelijke publicaties over? Want er zijn tientallen studies die juist hebben aangetoont dat intelligentie voor de helft wordt gevormd door de omgeving waar men in opgroeid.
Zelfs als je niet aardig tegen ze was ben je een frigide kutwijf heb ik me laten vertellenquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:10 schreef Dwab het volgende:
Het lijkt dan wel alsof ze denken recht te hebben op je, alleen omdat je een tijdje aardig tegen ze was...![]()
Misschien moet je dat artikel eerst even lezen, er is n.l. nog helemaal geen gen gevonden dat de eventuele erfelijkheid van intelligentie bepaald.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:13 schreef Dipkip het volgende:
50% erfelijkheid is anders heel hoog. Voor veel psychische eigenschappen wordt 40% al als hoog erfelijk gezien.
Dat ze er geen gen voor vinden is alleen maar logisch en zegt niets over of iets erfelijk is of niet. Bij een eigenschap als intelligentie wordt er van uit gegaan dat het door enorm veel genen samen wordt veroorzaakt, niet door eentje. Erfelijkheid kun je ook onderzoeken zonder 'het gen' te vinden, dat is juist meestal de volgorde, eerst dingen als tweelingstudies en adoptiestudies en later pas de zoektocht naar de locus of het individuele gen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:17 schreef Techno het volgende:
Misschien moet je dat artikel eerst even lezen, er is n.l. nog helemaal geen gen gevonden dat de eventuele erfelijkheid van intelligentie bepaald.
Aan wat voor situaties denk je dan bijvoorbeeld? Of iemand een ernstige ziekte krijgt heeft niks te maken met het uiterlijk van die persoon. En aangewezen zijn op jezelf komt (in onze westerse maatschappij) vaak voort uit een zelfstandig keuze om uit de comfort zone te stappen waarin je verkeert. Ik zie dit mooie mensen juist vaker doen dan lelijke mensen, die blijven liever een beetje hangen, omdat ze bang zijn geworden door al de afwijzing die ze in hun normale omgeving al te verduren krijgen. Als ze dan iemand gevonden hebben die hen wél leuk vindt, klampen ze zich juist eerder vast aan deze veiligheid.... Tenminste zo zit het volgens mijn common sense..quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:11 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Ik denk dat dergelijke armoede zeker van invloed zal zijn, maar haar schoonheid zal het makkelijker maken hierbij hulp te krijgen. In een dergelijk geval zullen veel mannen haar affectie proberen te "kopen", indien zij dit toestaat.
En niks...? Denk je dat werkelijk?
Wat zij zegt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:13 schreef Dipkip het volgende:
[..]
50% erfelijkheid is anders heel hoog. Voor veel psychische eigenschappen wordt 40% al als hoog erfelijk gezien.
Een gen zegt daar niets over? Een gen draagt de informatie voor een specifieke erfelijke eigenschap in een cel. En d.m.v. genetische manipulatie is het juist mogelijk om erfelijke eigenschappen van een soort naar een andere soort over te brengen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:21 schreef Dipkip het volgende:
Dat ze er geen gen voor vinden is alleen maar logisch en zegt niets over of iets erfelijk is of niet.
Volgens mij werkt het zo:quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:22 schreef Dwab het volgende:
[..]
Aan wat voor situaties denk je dan bijvoorbeeld? Of iemand een ernstige ziekte krijgt heeft niks te maken met het uiterlijk van die persoon. En aangewezen zijn op jezelf komt (in onze westerse maatschappij) vaak voort uit een zelfstandig keuze om uit de comfort zone te stappen waarin je verkeert. Ik zie dit mooie mensen juist vaker doen dan lelijke mensen, die blijven liever een beetje hangen, omdat ze bang zijn geworden door al de afwijzing die ze in hun normale omgeving al te verduren krijgen. Als ze dan iemand gevonden hebben die hen wél leuk vindt, klampen ze zich juist eerder vast aan deze veiligheid.... Tenminste zo zit het volgens mijn common sense..
Lezen, graag. Dat het gen niet gevonden is is geen sluitend bewijs voor de mate van erfelijkheid. Zeker niet gegeven de complexiteit van de menselijke genen-set.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:29 schreef Techno het volgende:
[..]
Een gen zegt daar niets over? Een gen draagt de informatie voor een specifieke erfelijke eigenschap in een cel. En d.m.v. genetische manipulatie is het juist mogelijk om erfelijke eigenschappen van een soort naar een andere soort over te brengen.
Hmm, ok het klinkt wel goed, maar toch... Ik zie geen situaties in een westers land waarin een individu in een sociale isolatie terecht zou kunnen komen. Het werkt namelijk zo dat mooie mensen elkaar aantrekken, en minder mooie mensen ook. Dus als je spuuglelijk bent en je dreigt in een isolement te raken dan zijn er altijd wel een paar lelijkerds die je graag willen opnemen in hun groepje.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:30 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Volgens mij werkt het zo:
Uiterlijke schoonheid --> Aantrekkingskracht --> Kansen op steun.
Dus schoonheid maakt het makkelijker om aan sociale/emotionele steun te komen, hoewel dit niet de enige factor is die sociale/emotionele steun waarschijnlijker maakt. Om dezelfde reden maakt het gebrek van schoonheid sociale isolatie dus ook eerder waarschijnlijk, en dan ben je dus op jezelf aangewezen. Dan ontwikkel je je innerlijke kwaliteiten om alsnog aan dat sociale contact te komen, conform mijn eerdere theorie.
Zeker waar, maar we kunnen het erover eens zijn dat je met deze redenatie als lelijkerd minder keuze hebt wanneer het op sociaal contact aankomt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:38 schreef Dwab het volgende:
[..]
Hmm, ok het klinkt wel goed, maar toch... Ik zie geen situaties in een westers land waarin een individu in een sociale isolatie terecht zou kunnen komen. Het werkt namelijk zo dat mooie mensen elkaar aantrekken, en minder mooie mensen ook. Dus als je spuuglelijk bent en je dreigt in een isolement te raken dan zijn er altijd wel een paar lelijkerds die je graag willen opnemen in hun groepje.
Precies.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:33 schreef EviL_AleX het volgende:
Lezen, graag. Dat het gen niet gevonden is is geen sluitend bewijs voor de mate van erfelijkheid. Zeker niet gegeven de complexiteit van de menselijke genen-set.
Je kunt prima in sociale isolatie terecht komen, want zo'n lelijk iemand kan best ook nog een kutkarakter hebben.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:38 schreef Dwab het volgende:
Hmm, ok het klinkt wel goed, maar toch... Ik zie geen situaties in een westers land waarin een individu in een sociale isolatie terecht zou kunnen komen. Het werkt namelijk zo dat mooie mensen elkaar aantrekken, en minder mooie mensen ook. Dus als je spuuglelijk bent en je dreigt in een isolement te raken dan zijn er altijd wel een paar lelijkerds die je graag willen opnemen in hun groepje.
Ok, meer keuze dus voor mooie mensen, maar van sociale isolatie is dan toch sowieso geen sprake?quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:41 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Zeker waar, maar we kunnen het over eens zij dat je met deze redenatie als lelijkerd minder keuze hebt wanneer het op sociaal contact aankomt.Mooie mensen zullen eerder geaccepteerd worden door een lelijkerd als vriend dan andersom.
Ik spreek deels uit ervaring wanneer het aankomt op sociale isolatie, en het is echt mogelijk in een Westers land.
Daar wil ik best over praten, maar niet binnen dit topic. Daarmee trek ik het naar mezelf toe. Ik ben SchenkStroop niet...quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:45 schreef Dwab het volgende:
[..]
Ok, meer keuze dus voor mooie mensen, maar van sociale isolatie is dan toch sowieso geen sprake?
Ik denk dat een gevoel van sociale isolatie meer een subjectieve beleving van het individu is dan een werkelijk isolement.
Ik ben wel benieuwd naar jouw periode van sociale isolatie eigenlijk... wil je daar meer over vertellen?
Gepeste kinderen, mishandeling door echtgenoot / echtgenote, asielzoekers die de taal niet spreken, mensen met een psychische aandoening (bijv. sociale angststoornis), volgens mij kun je echt sociaal geisoleerd raken, in de zin dat je met niemand een beter contact hebt dan een praatje over het weer. Dat je tegen niemand kan zeggen hoe het echt met je gaat en niet weet hoe je dat kunt veranderen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:45 schreef Dwab het volgende:
Ik denk dat een gevoel van sociale isolatie meer een subjectieve beleving van het individu is dan een werkelijk isolement.
Misschien zelf beter lezen?quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:33 schreef EviL_AleX het volgende:
Lezen, graag. Zeker niet gegeven de complexiteit van de menselijke genen-set.
Dat lijkt me evident, alleen is er net zo min reden om dan maar aan te nemen dat het wèl erfelijk is.quote:Dat het gen niet gevonden is is geen sluitend bewijs voor de mate van erfelijkheid.
Van intelligentie is dat dus aangetoont met o.a. tweelingonderzoek. Dat is dus een goede reden om aan te nemen dat het wel erfelijk is, ook al heb je er geen gen voor gevonden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:53 schreef Techno het volgende:
Dat lijkt me evident, alleen is er net zo min reden om dan maar aan te nemen dat het wèl erfelijk is.
Of ze hebben gewoon genoeg vrienden. Als er dan niks meer te halen blijkt dan vriendschap dan is er ook geen rede meer om te blijven hangen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:10 schreef Dwab het volgende:
Ja, hier ben ik het ook helemaal mee eens! Klopt helemaal! Mannen zijn inderdaad ontzettend in hun eer aangetast als je ze afwijst, en zullen dan in de toekomst juist niks meer met je te maken willen hebben. Het lijkt dan wel alsof ze denken recht te hebben op je, alleen omdat je een tijdje aardig tegen ze was...![]()
Ja.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:03 schreef Bonzai. het volgende:
Ja, ik vroeg me alleen af of die knappe vrouwen door zouden hebben dat de meeste mannen enkel in hen geïnteresseerd zijn vanwege hun mooie looks (en natuurlijk die minimumvereisten i.v.m innerlijk waar de meeste lelijke wijfen ook wel aan voldoen)
Maar niet alle ontwikkelingen zijn even boeiend voor andere mensen. Iemand die sociaal isolement heeft meegemaakt zal vaak voorzichtig met vriendschappen omgaan, ze weten namelijk hoe het is om ze helemaal niet te hebben. Zolang het niet echt bezitterig overkomt is dit wel een positieve eigenschap.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:08 schreef Dwab het volgende:
Ok, het is maar wat je onder sociale isolatie verstaat inderdaad. In de zin waar jullie het stellen heb ik hier ook mee te maken gehad voor een korte tijd. Ik heb alleen niet het idee dat dit mijn ontwikkeling nou zo enorm heeft opgestuwd... Nu ik een groep vrienden heb waar ik door wordt geprikkeld zowel op intellectueel niveau als gewoon op menselijk/emotioneel niveau maak ik een grotere ontwikkeling door.
Het gaat er meer om dat mooie mensen liefde / seks veel makkelijker krijgen. Met de nodige negatieve gevolgen wanneer je dit helemaal niet kan krijgen, of wanneer dit erg moeilijk is. Hierbij hebben vrouwen het ook veel makkelijker dan mannen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:08 schreef Dwab het volgende:
Als mooi mens heb je denk ik evenveel kans om moeilijke dingen mee te maken. Mensen die doodgaan, te maken krijgen met geweld, onvruchtbaar zijn, een of andere ziekte krijgen... Dat heeft allemaal niks te maken met schoonheid...
Deze ontwikkeling kun je ook op een andere manier doormaken. Bijvoorbeeld als een goede vriend van je plotseling sterft, dan ga je ook wel even nadenken over de rest van je vriendschappen... Of je komt zelf in een lastige situatie terecht en daardoor zie je ineens dat veel vrienden helemaal geen echte vrienden zijn. Ook hier zal een selectie plaatsvinden, en zal zorgvuldiger omgegaan worden met de vrienden die er wél toe doen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:14 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Maar niet alle ontwikkelingen zijn even boeiend voor andere mensen. Iemand die sociaal isolement heeft meegemaakt zal vaak voorzichtig met vriendschappen omgaan, ze weten namelijk hoe het is om ze helemaal niet te hebben. Zolang het niet echt bezitterig overkomt is dit wel een positieve eigenschap.
Het is voor vrouwen inderdaad makkelijker om sex te krijgen, maar over wat voor sex praten we dan? Dit vervult vaak niet de wensen van de vrouw. Op de lange duur wil je toch iemand die jou niet alleen ziet zitten omdat je van onderen een gat hebt... En ook niet omdat je van die lekkere tieten of een mooi hoofd hebt. Je wilt toch dat iemand jóu leuk vindt... voor lelijke mensen lijkt me deze schifting al bij voorbaat gemaakt, lekker handig.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:19 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat mooie mensen liefde / seks veel makkelijker krijgen. Met de nodige negatieve gevolgen wanneer je dit helemaal niet kan krijgen, of wanneer dit erg moeilijk is. Hierbij hebben vrouwen het ook veel makkelijker dan mannen.
Ik blijf bij mijn oorspronkelijke reactie, die is nog immer juist.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:53 schreef Techno het volgende:
[..]
Misschien zelf beter lezen?
Zij zei n.l. letterlijk dat een gen niets zegt over of iets erfelijk is of niet. Dat is gewoon onjuist.
[..]
Dat lijkt me evident, alleen is er net zo min reden om dan maar aan te nemen dat het wèl erfelijk is.
Nou ja het kan vrijwel altijd lelijker toch?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:23 schreef Dwab het volgende:
Het is voor vrouwen inderdaad makkelijker om sex te krijgen, maar over wat voor sex praten we dan? Dit vervult vaak niet de wensen van de vrouw. Op de lange duur wil je toch iemand die jou niet alleen ziet zitten omdat je van onderen een gat hebt... En ook niet omdat je van die lekkere tieten of een mooi hoofd hebt. Je wilt toch dat iemand jóu leuk vindt... voor lelijke mensen lijkt me deze schifting al bij voorbaat gemaakt, lekker handig.
Eens. Maar ik denk hierbij meer aan mannen die op late leeftijd nog maagd zijn. En wat vervolgens ondanks dat het niet zo heel boeiend is wel serieuze gevolgen heeft. Je ziet regelmatig dat soort topics hier op fok langs komen, en ze zijn nagenoeg allemaal van mannen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:23 schreef Dwab het volgende:
[..]
Het is voor vrouwen inderdaad makkelijker om sex te krijgen, maar over wat voor sex praten we dan? Dit vervult vaak niet de wensen van de vrouw. Op de lange duur wil je toch iemand die jou niet alleen ziet zitten omdat je van onderen een gat hebt... En ook niet omdat je van die lekkere tieten of een mooi hoofd hebt. Je wilt toch dat iemand jóu leuk vindt... voor lelijke mensen lijkt me deze schifting al bij voorbaat gemaakt, lekker handig.
Dit is, naar mijn mening, een discussie over de waarschijnlijkheid van bepaalde ervaringen. Niet dat alleen mooie mensen ervaring X kunnen hebben en lelijke mensen alleen ervaring Y. Ervaring is X is waarschijnlijker voor hen die in het bezit zijn van uiterlijke schoonheid, terwijl ervaring Y waarschijnlijker is voor "lelijke" mensen. Maar zowel mooie als lelijke mensen kunnen X en Y ervaren, belangrijke factor hierbij is tijd. Als je bijvoorbeeld moet wachten op de dood van een vriend voordat voor je gaat nadenken over de waarde van relaties... Dan zal het langer duren voor die mensen die daarop wachten. Daarom maak ik onderscheid tussen interne en externe druk. Mooie mensen zullen minder externe druk ervaren op het gebied van interne ontwikkeling voor een redelijk deel van hun leven. Maar als ze grote innerlijke druk ervaren dan kan je best een vamp tegengekomen waarmee je ontzettend diepe gesprekken kan hebben.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:20 schreef Dwab het volgende:
[..]
Deze ontwikkeling kun je ook op een andere manier doormaken. Bijvoorbeeld als een goede vriend van je plotseling sterft, dan ga je ook wel even nadenken over de rest van je vriendschappen... Of je komt zelf in een lastige situatie terecht en daardoor zie je ineens dat veel vrienden helemaal geen echte vrienden zijn. Ook hier zal een selectie plaatsvinden, en zal zorgvuldiger omgegaan worden met de vrienden die er wél toe doen.
Er zijn zóveel manieren om je op dit punt te ontwikkelen, dat is echt niet voorbehouden aan minder mooie mensen...
Ik denk dat dit soort gevallen meer te maken hebben met een tekort aan persoonlijke ontwikkeling dan aan het uiterlijk. Een lelijke jongen die zijn sociale skills en het spelletje wel goed door heeft kan echt wel een meisje regelen... Dit ontkracht dus eigenlijk het idee dat lelijke mensen zich beter ontwikkelen. Veel ervan raken juist erg onzeker en missen daardoor veel...quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:28 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Eens. Maar ik denk hierbij meer aan mannen die op late leeftijd nog maagd zijn. En wat vervolgens ondanks dat het niet zo heel boeiend is wel serieuze gevolgen heeft. Je ziet regelmatig dat soort topics hier op fok langs komen, en ze zijn nagenoeg allemaal van mannen.
Ja, als je als vrouw je onzeker voelt doordat iedereen al seks heeft gehad behalve jij, dan is dat makkelijk genoeg op te lossen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:28 schreef Fortitude het volgende:
Eens. Maar ik denk hierbij meer aan mannen die op late leeftijd nog maagd zijn. En wat vervolgens ondanks dat het niet zo heel boeiend is wel serieuze gevolgen heeft. Je ziet regelmatig dat soort topics hier op fok langs komen, en ze zijn nagenoeg allemaal van mannen.
Maar misschien is het wel veel moeilijker die social skills en de regels van het spelletje te leren als je een heel onaantrekkelijk uiterlijk hebt?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:34 schreef Dwab het volgende:
Ik denk dat dit soort gevallen meer te maken hebben met een tekort aan persoonlijke ontwikkeling dan aan het uiterlijk. Een lelijke jongen die zijn sociale skills en het spelletje wel goed door heeft kan echt wel een meisje regelen... Dit ontkracht dus eigenlijk het idee dat lelijke mensen zich beter ontwikkelen. Veel ervan raken juist erg onzeker en missen daardoor veel...
Dat is dus de externe druk. Je kan er ook voor kiezen je hier niks van aan te trekken, met de gevolgen van dien. En jouw voorbeeld versterkt mijn stelling dat lelijke mannen meer externe druk tot innerlijke ontwikkeling zullen ervaren. Maar of ze dan ook aan die ontwikkeling beginnen is een andere stap.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:34 schreef Dwab het volgende:
[..]
Ik denk dat dit soort gevallen meer te maken hebben met een tekort aan persoonlijke ontwikkeling dan aan het uiterlijk. Een lelijke jongen die zijn sociale skills en het spelletje wel goed door heeft kan echt wel een meisje regelen... Dit ontkracht dus eigenlijk het idee dat lelijke mensen zich beter ontwikkelen. Veel ervan raken juist erg onzeker en missen daardoor veel...
Ah, dat is vet zieligquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:39 schreef Dipkip het volgende:
LOL nou staat het er alsof ik lelijk ben - ik werd gepest omdat mijn moeder lesbisch 'werd' en daarmee de eerste en heel lang de enige was in ons durrep. Dit tijdens de jaren van de grote AIDS-paniek dus je kunt wel uittekenen wat er gebeurdeondanks een brilletje en ondergewicht was ik niet echt een lelijk kind ofzo. Gelukkig werd ik niet daar ook nog mee gepest, alleen met dat ik AIDS zou hebben
Ik denk ook niet dat lelijke mensen zich beter ontwikkelen. Maar perfecte mensen zijn saai, voornamelijk omdat dit bijna altijd nep is. Bij iemand met duidelijke imperfecties heb ik altijd eerder het gevoel dat ze eerlijk zijn. De imperfecties moeten inderdaad niet te serieus zijn. Dat is gewoon vervelend.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:34 schreef Dwab het volgende:
[..]
het ligt eraan over welke ontwikkeling je het hebt. Op sociaal gebied denk ik eerder dat je nóg onzekerderder wordt, en daardoor in minder sociaal gevarieerde situaties terecht zult komen, simpelweg omdat je deze ontwijkt. Je leert dus ook niet omgaan met veel van dit soort situaties. Hierdoor stagneert deze ontwikkeling, bijvoorbeeld op relatie of regelgebied...quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:42 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Dat is dus de externe druk. Je kan er ook voor kiezen je hier niks van aan te trekken, met de gevolgen van dien. En jouw voorbeeld versterkt mijn stelling dat lelijke mannen meer externe druk tot innerlijke ontwikkeling zullen ervaren. Maar of ze dan ook aan die ontwikkeling beginnen is een andere stap.
Dit gaat over de andere stap die ik op het eind noem. De druk kan er wel zijn, maar wanneer die druk je onzeker maakt dan zul je er niks mee doen. Hoewel, ik denk dat ook in dat geval het waarschijnlijker is dat je (eerder) zal leren hoe je "alleen" gelukkig kunt zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:47 schreef Dwab het volgende:
[..]
het ligt eraan over welke ontwikkeling je het hebt. Op sociaal gebied denk ik eerder dat je nóg onzekerderder wordt, en daardoor in minder sociaal gevarieerde situaties terecht zult komen, simpelweg omdat je deze ontwijkt. Je leert dus ook niet omgaan met veel van dit soort situaties. Hierdoor stagneert deze ontwikkeling, bijvoorbeeld op relatie of regelgebied...
Het kan wel zijn dat je hierdoor meer tijd hebt om Latijn te leren of alle boeken van Spinoza door te lezen, of dat je bij gebrek aan beter op een judo vereniging terecht komt ofzoiets.
Ik geloof daar niet zo in. Je leert omgaan met hoe de situatie is, je leert waarderen wat je wel hebt, maar ik denk dat je eerder kunt spreken van minder ongelukkig dan van echt gelukkig.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:51 schreef EviL_AleX het volgende:
Dit gaat over de andere stap die ik op het eind noem. De druk kan er wel zijn, maar wanneer die druk je onzeker maakt dan zul je er niks mee doen. Hoewel, ik denk dat ook in dat geval het waarschijnlijker is dat je (eerder) zal leren hoe je "alleen" gelukkig kunt zijn.
Uiteraard, en die van mij staat daar haaks tegenoverquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:53 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik geloof daar niet zo in. Je leert omgaan met hoe de situatie is, je leert waarderen wat je wel hebt, maar ik denk dat je eerder kunt spreken van minder ongelukkig dan van echt gelukkig.
Uiteraard is deze mening volledig gekleurd door eigen ervaring
Denk je dat je minder gelukkig was geweest als je gewoon vrienden had gehad?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:55 schreef EviL_AleX het volgende:
Uiteraard, en die van mij staat daar haaks tegenover, namelijk
Dus jij bent alleen 100% gelukkig? Ik geloof hier niet zo in, ik denk dat een mens een sociaal wezen is en toch op zoek zal gaan naar gelijkgestemde mensen, of het contact met zijn familie aanhaalt. Of op een forum als Fok discussies gaat voeren. (Ook een vorm van sociaal contact)quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:55 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Uiteraard, en die van mij staat daar haaks tegenover, namelijk
Ok, en je zegt dus eigenlijk dat een mooie vrouw dit minder snel zal bereiken? Ik ben het er nog steeds niet helemaal mee eens, als snap ik wel wat je bedoeld. Mensen zijn geneigd pas naar zichzelf te kijken wanneer dit noodzakelijk is. Als je zonder problemen door het leven fietst en veel positieve feedback krijgt voor alles wat je doet, dan is het niet noodzakelijk om verder te kijken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:04 schreef EviL_AleX het volgende:
Door de edit zal ik het even herhalen:
Voor mij heeft sociale isolatie ervoor gezorgd dat ik veel eerder ben gaan zoeken naar wie ik nu intrensiek ben, en de waarde van de kennis die me dat opgeleverd heeft kan NIET onderschat worden ten opzichte van mijn langdurig geluk.
Ik ben van mening dat deze isolatie mij iets heeft opgeleverd dat waardevoller is dan eventuele vriendschappen in die tijd.
Iemand is eigenlijk nooit 100% gelukkig, maar even los daarvan durf ik wel te stellen dat mijn geluk in sterk verminderde mate afhankelijk is van sociaal contact OP ZICHZELF. Sociaal contact met diepgang ervaar ik als waardevol, maar gewoon praten over het weer om het praten, nee. Dat doet het niet voor mij.
Helemaal eens.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:11 schreef Dwab het volgende:
[..]
Ok, en je zegt dus eigenlijk dat een mooie vrouw dit minder snel zal bereiken? Ik ben het er nog steeds niet helemaal mee eens, als snap ik wel wat je bedoeld. Mensen zijn geneigd pas naar zichzelf te kijken wanneer dit noodzakelijk is. Als je zonder problemen door het leven fietst en veel positieve feedback krijgt voor alles wat je doet, dan is het niet noodzakelijk om verder te kijken.
Als je in een sociale isolatie terecht komt ben je hier eerder toe geneigd. Ok, dat klopt wel in mijn ogen. Maar ik ben van mening dat er véél meer situaties in het leven bestaan die je hierop zullen wijzen. En deze zijn weer niet afhankelijk van geslacht of uiterlijkheden.
Ok, nou dat was een leuke discussiequote:
Behoorlijk klote. Ik heb zeker pogingen ondernomen om eruit te komen, maar ik kwam heel snel tot de conclusie dat men mij negatief zag, ongeacht mijn gedrag. Vanaf dat moment ben ik "op zoek gegaan naar mezelf", en ook het gedrag gaan vertonen dat ik zélf wilde, zonder rekening te houden met mijn omgeving.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:08 schreef Dipkip het volgende:
Maar dat zijn voordelen die je nu plukt, nu je uit het isolement bent. Hoe voelde je je destijds?
Het kán wel eerder, maar de meeste mensen voelen daar geen behoefte toe. Dat neem ik hen ook niet kwalijk want: why fix it if it ain't broke?quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:16 schreef Dwab het volgende:
[..]
Ok, nou dat was een leuke discussieEigenlijk is het best krom dat je eerst flink door de modder heen moet voordat je eens zelfkennis kan ontwikkelen...
Dat stel ik niet. Ik praat over waarschijnlijkheid, geen absolute "regels".quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:19 schreef DoctorB het volgende:
Alsof mooie vrouwen per definitie dom zijn en geen danwel een leeg of lelijk karakter hebben.
Ik denk trouwens dat veel mensen - mooi of minder mooi - deze ontdekking doen als ze voor langere tijd alleen op reis gaan. Je bent dan - ondanks dat je onderweg vast wel mensen tegenkomt - ook op jezelf aangewezen. Die mensen zijn namelijk vaak vluchtige contacten waarmee je 3 dagen optrekt ofzo, waarna je beiden weer je eigen weg gaat. Je zou dit kunnen zien als een soort vluchtige afspiegeling van het echte leven, waarin je ook steeds mensen kwijt zult raken, om er steeds meer achter te komen dat je - als het erop aankomt- op jezelf bent aangewezen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:17 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Behoorlijk klote. Ik heb zeker pogingen ondernomen om eruit te komen, maar ik kwam heel snel tot de conclusie dat men mij negatief zag, ongeacht mijn gedrag. Vanaf dat moment ben ik "op zoek gegaan naar mezelf", en ook het gedrag gaan vertonen dat ik zélf wilde, zonder rekening te houden met mijn omgeving.
Mijn slotconclusie was: anderen heb ik niet, maar mezelf zal ik altijd hebben, dus ik kan die persoon maar beter heel goed leren kennen.
We hebben het hier overigens over een periode op de basisschool, en in mindere mate middelbare school.
als je over waarschijnlijkheid praat, betekent dat dat er meer mooie vrouwen met en k*t karakter rond lopen dan lelijke.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:20 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Dat stel ik niet. Ik praat over waarschijnlijkheid, geen absolute "regels".
Ja tuurlijk heb je iets van geleerd en goed dat je nu gelukkig bent. Maar in die tijd was je waarschijnlijk niet gelukkig, of niet? Nu heb je toch ook vrienden en sociale contacten, of niet? Mensen die je kan vertrouwen en die om je geven?quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:04 schreef EviL_AleX het volgende:
Door de edit zal ik het even herhalen:
Voor mij heeft sociale isolatie ervoor gezorgd dat ik veel eerder ben gaan zoeken naar wie ik nu intrensiek ben, en de waarde van de kennis die me dat opgeleverd heeft kan NIET onderschat worden ten opzichte van mijn langdurig geluk.
Ik ben van mening dat deze isolatie mij iets heeft opgeleverd dat waardevoller is dan eventuele vriendschappen in die tijd.
Iemand is eigenlijk nooit 100% gelukkig, maar even los daarvan durf ik wel te stellen dat mijn geluk in sterk verminderde mate afhankelijk is van sociaal contact OP ZICHZELF. Sociaal contact met diepgang ervaar ik als waardevol, maar gewoon praten over het weer om het praten, nee. Dat doet het niet voor mij.
Daar hebben we het helemaal niet over ...quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:25 schreef DoctorB het volgende:
[..]
als je over waarschijnlijkheid praat, betekent dat dat er meer mooie vrouwen met en k*t karakter rond lopen dan lelijke.
Je zou ze de kost moeten geven. Lelijke wieven met hun "echte schoonheid zit van binnen" geleuter, terwijl je binnen de minuut al merkt dat die "binnenkant" zo lelijk als de nacht is.
Ja ik snap het. Je werd teruggeworpen op jezelf en dan kun je of heel bitter worden over de mensheid (de optie Schenkstroop) of je kunt jezelf ontdekken en op die manier het geluk wat je mist uit de interactie met anderen uit jezelf proberen te halen (wat jij dus volgens mij gedaan hebt). En als je dat dus doet, heb je dat altijd om op terug te vallen, terwijl iemand die altijd heeft kunnen steunen op de sociale omgeving in een diep(er) gat valt als dat wegvalt.quote:[b]Op woensdag 12 mei 2010 15:17
Mijn slotconclusie was: anderen heb ik niet, maar mezelf zal ik altijd hebben, dus ik kan die persoon maar beter heel goed leren kennen.
Dat eerste: Ja, dat stel ik (en dat dit ook onder invloed is van leeftijd, innerlijke druk, etc. in het veroorzaken daarvan)quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:25 schreef DoctorB het volgende:
[..]
als je over waarschijnlijkheid praat, betekent dat dat er meer mooie vrouwen met en k*t karakter rond lopen dan lelijke.
Je zou ze de kost moeten geven. Lelijke wieven met hun "echte schoonheid zit van binnen" geleuter, terwijl je binnen de minuut al merkt dat die "binnenkant" zo lelijk als de nacht is.
Ja, en je ontkracht je voorbeeld al door te zeggen dat het een uitzonderlijke situatie is. Ik denk zeker dat fysieke onaantrekkelijkheid eerder (ervaren) sociale isolatie met zich meebrengt, maar dus niet noodzakelijkerwijs.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:27 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ja ik snap het. Je werd teruggeworpen op jezelf en dan kun je of heel bitter worden over de mensheid (de optie Schenkstroop) of je kunt jezelf ontdekken en op die manier het geluk wat je mist uit de interactie met anderen uit jezelf proberen te halen (wat jij dus volgens mij gedaan hebt). En als je dat dus doet, heb je dat altijd om op terug te vallen, terwijl iemand die altijd heeft kunnen steunen op de sociale omgeving in een diep(er) gat valt als dat wegvalt.
En volgens jou heb je dus meer kans in zo'n situatie terecht te komen (op jezelf teruggeworpen worden) als je fysiek onaantrekkelijk bent? Ik moet ineens denken aan het verhaal van een vroegere schoolvriendin van me die model is geworden. Belde ze huilend op, doodongelukkig in dr eentje in Milaan. Iedereen gaf alleen om het uiterlijk en onder de modellen was het haat en nijd. Maar ja, dat is natuurlijk een uitzonderlijke situatie.
Ik kom weer op een ander idee door jou verhaal ... Stel nou dat je geen enkele notie uit je omgeving kan opmaken of je iets goed of fouts doet, omdat iedereen je helemaal geweldig vindt, en geen kritiek geeft, omdat je er zo mooi uitziet. Dan moet je dat onderscheid toch uit jezelf zien te halen. Misschien leren (sommige) mooie mensen zichzelf daardoor júist heel goed kennen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:27 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ja ik snap het. Je werd teruggeworpen op jezelf en dan kun je of heel bitter worden over de mensheid (de optie Schenkstroop) of je kunt jezelf ontdekken en op die manier het geluk wat je mist uit de interactie met anderen uit jezelf proberen te halen (wat jij dus volgens mij gedaan hebt). En als je dat dus doet, heb je dat altijd om op terug te vallen, terwijl iemand die altijd heeft kunnen steunen op de sociale omgeving in een diep(er) gat valt als dat wegvalt.
En volgens jou heb je dus meer kans in zo'n situatie terecht te komen (op jezelf teruggeworpen worden) als je fysiek onaantrekkelijk bent? Ik moet ineens denken aan het verhaal van een vroegere schoolvriendin van me die model is geworden. Belde ze huilend op, doodongelukkig in dr eentje in Milaan. Iedereen gaf alleen om het uiterlijk en onder de modellen was het haat en nijd. Maar ja, dat is natuurlijk een uitzonderlijke situatie.
Blijkbaar zijn er wel genoeg mannen die ze de kost geven. Misschien omdat ze denken een lelijk kutwijf is beter dan helemaal geen kutquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:25 schreef DoctorB het volgende:
Of niet - ik vraag me af of de mens wel uit zichzelf de behoefte heeft kritiek op het zelf op te zoeken als dat niks oplevert. Als iedereen jou behandelt alsof je geweldig bent, wat is je motivatie dan om uit te zoeken wat er niet goed is aan jezelf? Misschien zullen sommigen zich leeg voelen, maar ik denk dat er ook genoeg zijn die zich er prima bij voelen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:34 schreef Dwab het volgende:
Ik kom weer op een ander idee door jou verhaal ... Stel nou dat je geen enkele notie uit je omgeving kan opmaken of je iets goed of fouts doet, omdat iedereen je helemaal geweldig vindt, en geen kritiek geeft, omdat je er zo mooi uitziet. Dan moet je dat onderscheid toch uit jezelf zien te halen. Misschien leren (sommige) mooie mensen zichzelf daardoor júist heel goed kennen.
Of je bent zelf ook erg oppervlakkig en kiest die mensen uit op grond van status, geld, wie de leukste accessoire is bij jouw eigen entourage. Nu denk ik even heel Super Sweet Sixteen hoor, maar zulke mensen bestaan ongetwijfeld ook na de stemgerechtigde leeftijd.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:34 schreef Dwab het volgende:
En ook de mensenkennis van mooie mensen zou juist heel goed ontwikkeld moeten zijn. Als iedereen lief en aardig is, omdat je mooi bent, dan moet je toch op andere manier uit zien te vinden wat voor jou de beste mensen zijn om mee om te gaan... en wie jou écht ziet zitten als mens, en wie je alleen als een soort accessoire ziet om beter mee voor de dag te komen.
In jouw voorbeeld zie ik de factor tijd. Want hier gaat het er namelijk om hoeveel hinder iemand ervan ondervindt om altijd maar geweldig gevonden te worden. Ineens zoek je juist de kritiek omdat je erachter bent gekomen dat je mogelijk helemaal niet zo geweldig bent, eventueel door een bepaalde gebeurtenis.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:34 schreef Dwab het volgende:
[..]
Ik kom weer op een ander idee door jou verhaal ... Stel nou dat je geen enkele notie uit je omgeving kan opmaken of je iets goed of fouts doet, omdat iedereen je helemaal geweldig vindt, en geen kritiek geeft, omdat je er zo mooi uitziet. Dan moet je dat onderscheid toch uit jezelf zien te halen. Misschien leren (sommige) mooie mensen zichzelf daardoor júist heel goed kennen.
En ook de mensenkennis van mooie mensen zou juist heel goed ontwikkeld moeten zijn. Als iedereen lief en aardig is, omdat je mooi bent, dan moet je toch op andere manier uit zien te vinden wat voor jou de beste mensen zijn om mee om te gaan... en wie jou écht ziet zitten als mens, en wie je alleen als een soort accessoire ziet om beter mee voor de dag te komen.
Dat denk ik ook. Een soort verborgen armoede maar dan op het sociale vlak.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:40 schreef Dwab het volgende:
Niemand immers die je écht ziet... Ik denk dat deze vorm weer meer voorkomt bij knappe mensen...
De lelijke mensen worden al minder GEZIEN op zich, dus dit probleem speelt daar ook. Maar wat je zegt komt zeker voor, ik ken een aantal vrouwen met dat probleem. Die vinden het juist erg prettig om dan van mij te horen dat ze zeker mooi zijn maar dat ze daarom niet per sé leuk zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:40 schreef Dwab het volgende:
Ik snap alleen niet waarom het de hele tijd over sociale isolatie gaat...Er zijn duizenden situaties te bedenken waarom mensen op zichzelf teruggeworpen worden... Ik heb bijvoorbeeld ook een tijd gekend in mijn leven dat ik barstte van de oppervlakkige contacten, maar van binnen kapot ging van de pijn. Juist vluchtige oppervlakkige mensen houden je dan af van die pijn, want met hen kan je gewoon lekker gaan zuipen, en dan hoef je niet meer na te denken over alle sh*t waar je individueel doorheen gaat... Die sociale contacten zeggen dan niks over je werkelijke situatie en verlichten deze ook niet. Het is misschien minder zichtbaar voor de buitenwereld, maar juist dit geeft extra eenzaamheid van binnen. Niemand immers die je écht ziet... Ik denk dat deze vorm weer meer voorkomt bij knappe mensen...
Ik denk wel dat het een ander probleem is, of iig anders voelt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:44 schreef EviL_AleX het volgende:
De lelijke mensen worden al minder GEZIEN op zich, dus dit probleem speelt daar ook.
Het is een andere vorm van eenzaamheid, dat is zeker waar, maar daardoor niet een mindere trigger voor zelfontplooiing.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:44 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
De lelijke mensen worden al minder GEZIEN op zich, dus dit probleem speelt daar ook. Maar wat je zegt komt zeker voor, ik ken een aantal vrouwen met dat probleem. Die vinden het juist erg prettig om dan van mij te horen dat ze zeker mooi zijn maar dat ze daarom niet per sé leuk zijn.
Naar die lelijke persoon zullen om te beginnen veel minder mensen luisteren.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:49 schreef Dipkip het volgende:
Of je iets helemaal niet hebt of dat je iets lijkt te hebben maar het eigenlijk niet hebt. Tegen die lelijke persoon zal niemand zeggen 'ach maar jij bent zo populair' als die uitspreekt eenzaam te zijn.
Ik ben het op zich ook wel eens met het punt, maar ik wil voorkomen dat er gedacht wordt dat lelijke mensen automatisch minder maar betere vrienden hebben. Ze hebben er minder, of in ieder geval minder kans ze te maken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:49 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het een ander probleem is, of iig anders voelt.
Of je iets helemaal niet hebt of dat je iets lijkt te hebben maar het eigenlijk niet hebt. Tegen die lelijke persoon zal niemand zeggen 'ach maar jij bent zo populair' als die uitspreekt eenzaam te zijn.
Een beetje zoals erg slanke vrouwen vaak het gevoel hebben niet te mogen klagen, terwijl dikke vrouwen dat wel mogen. Minder begrip van de massa.
En ik stel dat deze trigger later zal voorkomen, niet dat die niet bestaat.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:53 schreef Dwab het volgende:
[..]
Het is een andere vorm van eenzaamheid, dat is zeker waar, maar daardoor niet een mindere trigger voor zelfontplooiing.
Herkenbaar... ik wil nog wel eens ongevraagd commentaar leveren op het handelen van knappe vrouwen. Dan krijg je over het algemeen 2 soorten reacties. De ene groep valt bijna flauw van verbazing, gilt wat lelijke woorden en loopt stampend weg. De andere groep is even stil en beledigd en vraagt dan "waarom? hoezo dan?"quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:44 schreef EviL_AleX het volgende:
De lelijke mensen worden al minder GEZIEN op zich, dus dit probleem speelt daar ook. Maar wat je zegt komt zeker voor, ik ken een aantal vrouwen met dat probleem. Die vinden het juist erg prettig om dan van mij te horen dat ze zeker mooi zijn maar dat ze daarom niet per sé leuk zijn.
Nou ja die heeft minder mensen om het aan te vertellen. Hoeveel er luisteren is nog maar de vraag. Als je als lelijk persoon 2 goede vrienden hebt die naar je luisteren en dat is het dan, en als mooi persoon 20 mooiweervrienden die niet luisteren en 2 goede die het wel doen, dan is de stand alsnog gelijk. Behalve dan dat de mooie persoon zich onbegrepen voelt door 20 mensen terwijl de lelijke persoon zich begrepen voelt door al zijn / haar vrienden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:55 schreef Northside het volgende:
Naar die lelijke persoon zullen om te beginnen veel minder mensen luisteren.
Dat doen lelijke vrouwen toch ookquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:57 schreef Northside het volgende:
Herkenbaar... ik wil nog wel eens ongevraagd commentaar leveren op het handelen van knappe vrouwen. Dan krijg je over het algemeen 2 soorten reacties. De ene groep valt bijna flauw van verbazing, gilt wat lelijke woorden en loopt stampend weg. De andere groep is even stil en beledigd en vraagt dan "waarom? hoezo dan?"
Uhm, ja en? Wat wil je hier mee zeggen? Het ligt er bij kritiek geven sowieso helemaal aan hoe goed je iemand kent, hoe je hebt brengt, en hoe hoog deze persoon jóu heeft zitten. Oja, en of de kritiek gegrond is natuurlijk... dat is vaak het belangrijkste.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:57 schreef Northside het volgende:
[..]
Herkenbaar... ik wil nog wel eens ongevraagd commentaar leveren op het handelen van knappe vrouwen. Dan krijg je over het algemeen 2 soorten reacties. De ene groep valt bijna flauw van verbazing, gilt wat lelijke woorden en loopt stampend weg. De andere groep is even stil en beledigd en vraagt dan "waarom? hoezo dan?"
Die staan in mijn ervaring sowieso al meer open voor zelfreflectie, omdat ze geen 20 mensen om zich heen hebben hangen die vertellen hoe fantastisch ze wel niet zijn.quote:
En de bereidheid om te luisteren en open te staan voor andere mensen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:04 schreef Dwab het volgende:
Het ligt er bij kritiek geven sowieso helemaal aan hoe goed je iemand kent, hoe je hebt brengt, en hoe hoog deze persoon jóu heeft zitten. Oja, en of de kritiek gegrond is natuurlijk... dat is vaak het belangrijkste.
Heb je er wel eens over nagedacht dat hun reactie ook iets over jou kan zeggen?
Dat denk ik dus niet echt. Fysieke schoonheid (of het gebrek daaraan) is na de pubertijd redelijk constant en vervalt daarna vooral door de tijd. De andere omstandigheden die je noemt zijn voor lelijke mensen óók waarschijnlijk, zij kunnen ook mishandeld worden, vrienden verliezen aan de dood, etc. Ik stel gewoon dat uiterlijke schoonheid de externe druk tot zelf-ontplooing verlaagt, omdat je omgeving je eerder de indruk zal geven dat je goed bent zoals je bent. Door meerdere stappen erbij te zetten stel ik dus ook dat de mate van fysieke schoonheid invers gerelateerd(NIET exclusief verbonden) is aan karakterontwikkeling.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:59 schreef Dwab het volgende:
Ik wil alleen zeggen dat sociale armoede niet persé zichtbaar hoeft te zijn. Bij lelijke mensen zal de zichtbare variant vaker voorkomen. Bij mooie (en extreem mooie) mensen de onzichtbare variant. Ik denk dat óf je hier überhaupt mee te maken krijgt veel meer te maken heeft met andere moeilijke omstandigheden waarin je verwikkeld kan raken als mens. Anders heb je helemaal geen last van die innerlijke pijn/strijd. Dat kan gaan om je thuissituatie waarin je mishandeld wordt, of een nare ervaring die je meemaakte, of de dood van een dierbare, of .... etc. etc. etc.
Mja of iemand die mooi is heeft meer zelfvertrouwen en iemand die lelijk is durft minder tegen je in te gaan.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:08 schreef Northside het volgende:
Die staan in mijn ervaring sowieso al meer open voor zelfreflectie, omdat ze geen 20 mensen om zich heen hebben hangen die vertellen hoe fantastisch ze wel niet zijn.
Ik vind dat schoonheid in dit topic wel erg geïdealiseerd wordt... Die 20 mensen kun je makkelijk vervangen door 20 mannen. En die mannen zijn enkel uit op aandacht en sex, kortom: hun eigen egootje versterken. En daar moet je dan als mooie vrouw blij om zijn? Kom op zeg, die vrouwen hebben snel genoeg door dat al die aandacht geen ene flikker betekent... Andere vrouwen zijn juist extra kritisch op deze vrouwen, omdat ze mooier zijn dan henzelf. Hier komt echt bakken jaloezie bij kijken... Veel hypocriet gedrag ook.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:08 schreef Northside het volgende:
[..]
Die staan in mijn ervaring sowieso al meer open voor zelfreflectie, omdat ze geen 20 mensen om zich heen hebben hangen die vertellen hoe fantastisch ze wel niet zijn.
Edit: Alex noemt het externe druk zie ik.
En toch doet je schrijven suggereren dat het pas als laatste in je opkomt. Zo gaat het in de praktijk ook. De manier waarop je je boodschap vormt heeft zeker invloed hierop.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:04 schreef Dwab het volgende:
[..]
Uhm, ja en? Wat wil je hier mee zeggen? Het ligt er bij kritiek geven sowieso helemaal aan hoe goed je iemand kent, hoe je hebt brengt, en hoe hoog deze persoon jóu heeft zitten. Oja, en of de kritiek gegrond is natuurlijk... dat is vaak het belangrijkste.
Heb je er wel eens over nagedacht dat hun reactie ook iets over jou kan zeggen?
Goed punt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:13 schreef Dwab het volgende:
Ik vind dat schoonheid in dit topic wel erg geïdealiseerd wordt... Die 20 mensen kun je makkelijk vervangen door 20 mannen. En die mannen zijn enkel uit op aandacht en sex, kortom: hun eigen egootje versterken. En daar moet je dan als mooie vrouw blij om zijn? Kom op zeg, die vrouwen hebben snel genoeg door dat al die aandacht geen ene flikker betekent... Andere vrouwen zijn juist extra kritisch op deze vrouwen, omdat ze mooier zijn dan henzelf. Hier komt echt bakken jaloezie bij kijken... Veel hypocriet gedrag ook.
My point exactly...quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:13 schreef Dwab het volgende:
[..]
Ik vind dat schoonheid in dit topic wel erg geïdealiseerd wordt... Die 20 mensen kun je makkelijk vervangen door 20 mannen. En die mannen zijn enkel uit op aandacht en sex, kortom: hun eigen egootje versterken. En daar moet je dan als mooie vrouw blij om zijn? Kom op zeg, die vrouwen hebben snel genoeg door dat al die aandacht geen ene flikker betekent... Andere vrouwen zijn juist extra kritisch op deze vrouwen, omdat ze mooier zijn dan henzelf. Hier komt echt bakken jaloezie bij kijken... Veel hypocriet gedrag ook.
Ik vind echt dat de mannen die hier posten een nogal oppervlakkige kijk hebben op de schoonheid van deze vrouwen en de aandacht die ze hiermee krijgen. Dat lijkt mij nu echt niet zo zaligmakend...
Vind ik niet, het gaat nog steeds om het verschil in hoe er met lekkere vrouwen wordt omgegaan en hoe er met gemiddelde of onaantrekkelijke vrouwen wordt omgegaan. Of ze kritiek krijgen lijkt me wel een onderdeel daarvan.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:17 schreef EviL_AleX het volgende:
(Gaan we niet enorm off-topic nu? Ik begin bewijzingsdrang wat betreft persoonlijke waarde te proeven in de argumentatie nu)
Mhhh, misschien heb ik het verkeerd gezegd. Ik sta niet ongevraagd te roepen dat je er in die kleren niet uit ziet en hoe het wel zou moeten. Ik ben eerlijk. Als ik in gesprek kom met een knappe vrouw en er komt een punt waarop een andere man een opmerking zou maken om punten te scoren, dan zeg ik wat ik denk.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:12 schreef Dipkip het volgende:
Mja of iemand die mooi is heeft meer zelfvertrouwen en iemand die lelijk is durft minder tegen je in te gaan.
Persoonlijk vind ik ongewenst comentaar al snel iets ongepasts dus hoe ik zou reageren is zeker niet met 'oh ja, goh vertel me meer over wat ik verkeerd doe'. Maar misschien ben ik gewoon bloedmooi
Ja, maar zoals ik al zei, heeft dit niks te maken met het ervaren van externe druk. Knappe mensen komen er dus op een andere manier achter hoe huichelachtig de wereld (soms) in elkaar kan zitten. Hierdoor worden ook zij dus teruggeworpen op zichzelf. Van de mensen die hen deze (zogenaamd goed bedoelde) aandacht geven hebben ze toch niks te verwachten, zij handelen enkel uit eigenbelang.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:20 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
My point exactly...
Voor mij draait het ook om AANDACHT van anderen hier. Veel minder hoe werkelijk waardevol die aandacht is.
Nou, in mijn ogen is knap zijn een gigantisch voordeel in deze wereld. Je moet sterk in je schoenen staan en kritischer zijn tegenover je medemens, maar als je het spel kan spelen heeft het meer voor- dan nadelen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:21 schreef Dipkip het volgende:
En ik proef er ook geen bewijzingsdrang in, misschien wel een lichtelijk jullie snappen niet hoe het voor vrouwen is iets, maar dan wel met de bedoeling het uit te leggen en niet om 'jullie' monddood te maken.
Allemaal waar. Maar waarschijnlijk zal dit bij hen LATER gebeuren. Want iedereen wil zich gewaardeerd voelen op één of andere manier. Dit gevoel wordt eerder gegeven aan aantrekkelijke mensen, die er vervolgens (na het verstrijken van tijd) achter moeten komen dat het verleent worden van dit gevoel wel eens onterecht zou kunnen zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:23 schreef Dwab het volgende:
[..]
Ja, maar zoals ik al zei, heeft dit niks te maken met het ervaren van externe druk. Knappe mensen komen er dus op een andere manier achter hoe huichelachtig de wereld (soms) in elkaar kan zitten. Hierdoor worden ook zij dus teruggeworpen op zichzelf. Van de mensen die hen deze (zogenaamd goed bedoelde) aandacht geven hebben ze toch niks te verwachten, zij handelen enkel uit eigenbelang.
En jouw idee is dus dat een onaantrekkelijke vrouw er aan gewend is de waarheid te horen terwijl een mooie vrouw gewend is naar de mond gepraat te worden, en dat dus een mooie vrouw ofwel blij is met jouw mening ofwel ontploft omdat het haar normaal nooit overkomt dat iemand haar eerlijk zijn mening geeft?quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:21 schreef Northside het volgende:
Mhhh, misschien heb ik het verkeerd gezegd. Ik sta niet ongevraagd te roepen dat je er in die kleren niet uit ziet en hoe het wel zou moeten. Ik ben eerlijk. Als ik in gesprek kom met een knappe vrouw en er komt een punt waarop een andere man een opmerking zou maken om punten te scoren, dan zeg ik wat ik denk.
Nou prima toch. Dit is wel de manier om mooie vrouwen te scoren denk ik zo. Je bent al gelijk een stuk interessanter als je hen niet zo gaat lopen pleasen. Ik denk dat de twee mogelijke reacties die je noemt tekenend zijn voor iedereen. De reactie: oh goh? hoe bedoel je dat dan? Vind ik eigenlijk wel een hele open reactie. Zo reageer ik zelf ook eigenlijk in de meeste gevallen , het is in eerste instantie nooit leuk om iets negatiefs over jezelf te horen, en vaak valt het nogal rauw op je dak, maar als je daarna rustig vraagt wat er dan precies is, vind ik dat een goede reactie.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:21 schreef Northside het volgende:
[..]
Mhhh, misschien heb ik het verkeerd gezegd. Ik sta niet ongevraagd te roepen dat je er in die kleren niet uit ziet en hoe het wel zou moeten. Ik ben eerlijk. Als ik in gesprek kom met een knappe vrouw en er komt een punt waarop een andere man een opmerking zou maken om punten te scoren, dan zeg ik wat ik denk.
Als.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:25 schreef Northside het volgende:
Nou, in mijn ogen is knap zijn een gigantisch voordeel in deze wereld. Je moet sterk in je schoenen staan en kritischer zijn tegenover je medemens, maar als je het spel kan spelen heeft het meer voor- dan nadelen.
Hoezo dan later? Wat bedoel je daarmee? Lelijke mensen komen er op de basisschool achter en mooie mensen op de middelbare school? Ik vind het nogal een vage term dat later...quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:25 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Allemaal waar. Maar waarschijnlijk zal dit bij hen LATER gebeuren.
Dat denk ik dus ook. Ik heb genoeg onooglijke collega's meegemaakt die bij de kleinste opmerking compleet ontploffen omdat ze gewoon barstensvol frustratie zitten....quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:26 schreef Dwab het volgende:
Ik denk dat de twee mogelijke reacties die je noemt tekenend zijn voor iedereen.
Dan, want het is overtreffende trap...quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:27 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Als.
Is het dan niet eerder zo dat heel mooi zijn (gesteld tegenover gemiddeld zijn, niet butt ugly) voor de een een zegen is en voor de ander een vloek, afhankelijk van de persoonlijkheid?
Haha, jaaaa!! Lelijke mensen zitten inderdaad vaak vol frustratie, want het is allemaal niet eerlijk. Ze verschansen zich veilig in hun slachtoffer positie...quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:29 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. Ik heb genoeg onooglijke collega's meegemaakt die bij de kleinste opmerking compleet ontploffen omdat ze gewoon barstensvol frustratie zitten....
Maar waarschijnlijk zal dit bij hen LATER gebeuren. Want iedereen wil zich gewaardeerd voelen op één of andere manier. Dit gevoel wordt eerder gegeven aan aantrekkelijke mensen, die er vervolgens (na het verstrijken van tijd) achter moeten komen dat het verleent worden van dit gevoel wel eens onterecht zou kunnen zijn. Ik kan er geen tijdsduur op plakken omdat ik denk dat het afhankelijk is van (onder meer) intelligentie en mate van introvertheid.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:28 schreef Dwab het volgende:
[..]
Hoezo dan later? Wat bedoel je daarmee? Lelijke mensen komen er op de basisschool achter en mooie mensen op de middelbare school? Ik vind het nogal een vage term dat later...
Er staat maar als je het spel kunt spelen. Maar dan je het spel kunt spelen slaat nergens op. Niks geen overtreffende trap.quote:
Ja of achter oh ik ben zo stoer en ik laat me niks zeggen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:30 schreef Dwab het volgende:
Haha, jaaaa!! Lelijke mensen zitten inderdaad vaak vol frustratie, want het is allemaal niet eerlijk. Ze verschansen zich veilig in hun slachtoffer positie...
"Meer voor dan nadelen" ... daar had ik het over, dat is toch gewoon goed?quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:32 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Er staat maar als je het spel kunt spelen. Maar dan je het spel kunt spelen slaat nergens op. Niks geen overtreffende trap.
Ik was dus ook niet aan het verbeteren, ik benadrukte de als in zijn zin. Zo van ja, ALS.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:35 schreef Dwab het volgende:
"Meer voor dan nadelen" ... daar had ik het over, dat is toch gewoon goed?
en hij zegt toch: maar als je het spel kunt spelen?
(lekker mierenneukerig weer)
Haha, ja!! of achter: ik ben zo intellectueel! of nog erger: Ik weet alles beter en laat me niks vertellen door welke (mooie) vrouw dan ook ... "quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:34 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ja of achter oh ik ben zo stoer en ik laat me niks zeggen.
Met een pittig kapsel en een tattoo op de enkel van strijder in het chinees, jwt.
owww okquote:Op woensdag 12 mei 2010 16:37 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik was dus ook niet aan het verbeteren, ik benadrukte de als in zijn zin. Zo van ja, ALS.
Ja of dat mensen je moeten waarderen zoals je bent. Alsof je uiterlijk geen ondereel is van je zijn. Ik heb altijd zo'n medelijden met die man die daar dan naast looptquote:Op woensdag 12 mei 2010 16:37 schreef Dwab het volgende:
Haha, ja!! of achter: ik ben zo intellectueel! of nog erger: Ik weet alles beter en laat me niks vertellen door welke (mooie) vrouw dan ook ... "
Inderdaad iedereen wil zich op een bepaalde manier gewaardeerd voelen. Een knappe vrouw wordt meer gewaardeerd om haar looks. Op dit gebied krijg ze dus meer waardering. Een jongen met een lelijk uiterlijk zal eerder bestempeld worden als nerd, en zal meer waardering krijgen, en meer aangesproken worden op zijn geestelijke capaciteiten. Beiden krijgen dus een vorm van waardering.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:30 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Maar waarschijnlijk zal dit bij hen LATER gebeuren. Want iedereen wil zich gewaardeerd voelen op één of andere manier. Dit gevoel wordt eerder gegeven aan aantrekkelijke mensen, die er vervolgens (na het verstrijken van tijd) achter moeten komen dat het verleent worden van dit gevoel wel eens onterecht zou kunnen zijn. Ik kan er geen tijdsduur op plakken omdat ik denk dat het afhankelijk is van (onder meer) intelligentie en mate van introvertheid.
Zeker waar. Maar uiterlijk kan men dus ZIEN en derhalve dus ook eerder een oordeel over vellen. Wat dus ook vaker gebeurt. (=minder externe druk)quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:46 schreef Dwab het volgende:
[..]
Inderdaad iedereen wil zich op een bepaalde manier gewaardeerd voelen. Een knappe vrouw wordt meer gewaardeerd om haar looks. Op dit gebied krijg ze dus meer waardering. Een jongen met een lelijk uiterlijk zal eerder bestempeld worden als nerd, en zal meer waardering krijgen, en meer aangesproken worden op zijn geestelijke capaciteiten. Beiden krijgen dus een vorm van waardering.
Of geen waardering krijgen en niet aangesproken worden op zijn capaciteiten? Is de kans dat de lelijke jongen niet op zal vallen niet groter dan bij het mooie meisje?quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:46 schreef Dwab het volgende:
Een jongen met een lelijk uiterlijk zal eerder bestempeld worden als nerd, en zal meer waardering krijgen, en meer aangesproken worden op zijn geestelijke capaciteiten. Beiden krijgen dus een vorm van waardering.
Het is geen wedstrijd hoorquote:Op woensdag 12 mei 2010 16:58 schreef EviL_AleX het volgende:
Mensen, het was zeer leuk hierover te praten, maar ik zeg nu vast dat ik om 17u30 weg zal moeten gaan. Verder vind ik het ook nodig toch te vermelden dat mijn argument dat uiterlijke schoonheid ervaren externe druk verlaagt vooralsnog niet ontkracht is.
Eens...quote:
Het gaat hier om het al dan niet aantonen dat een stelling waar is. Hier kan dus terecht sprake zijn van winnen of niet, door argumentatie. Hoe is dat geen wedstrijd?quote:
Jij hebt een theorie. Niemand hier is de uitdaging aangegaan jouw theorie te ontkrachten. We hebben er naar geluisterd en het er over gehad. Als je er een debat van wil maken kan ik je theorie zo onderuit schoppen, maar waarom zou ik? Ik heb liever een leuk gesprek met anderen, het uitwisselen van meningen en ideeen, dan er een pissing contest van te maken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:03 schreef EviL_AleX het volgende:
Het gaat hier om het al dan niet aantonen dat een stelling waar is. Hier kan dus terecht sprake zijn van winnen of niet, door argumentatie. Hoe is dat geen wedstrijd?
In een discussie gaat het niet (altijd) over winnen... Het is veel meer een uitwisseling van gedachten omtrent een bepaald onderwerp. Niet altijd bestaat er ook één vaststaande werkelijkheid, maar is deze afhankelijk van het ingenomen perspectief van de verschillende partijen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:03 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Het gaat hier om het al dan niet aantonen dat een stelling waar is. Hier kan dus terecht sprake zijn van winnen of niet, door argumentatie. Hoe is dat geen wedstrijd?
Of hebben we ergens vastgesteld dat de stelling gewoon waar is, en leuteren we sindsdien slechts vrolijk verder?
Waarom moet het nu op de persoon gespeeld worden?quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:09 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Jij hebt een theorie. Niemand hier is de uitdaging aangegaan jouw theorie te ontkrachten. We hebben er naar geluisterd en het er over gehad. Als je er een debat van wil maken kan ik je theorie zo onderuit schoppen, maar waarom zou ik? Ik heb liever een leuk gesprek met anderen, het uitwisselen van meningen en ideeen, dan er een pissing contest van te maken.
Maar als het voor jou een wedstrijd is wil ik best zeggen dat je van me gewonnen hebt hoor. Weer een centimetertje extra e-penis voor jou. Valt me erg van je tegen, je kwam intelligenter over dan dit.
Ja duh moet je ineens je eigen drank betalen, wat de fuck!quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:16 schreef Bosbeetle het volgende:
Een tijdje geleden was ik met 2 vrouwen in de gaybar en die vonden het maar al te vervelend dat ze genegeerd werden
Want vrouwen zijn geen mensenquote:Op woensdag 12 mei 2010 17:18 schreef Keep_Walking het volgende:
Misschien moeten jullie een aparte topic maken met een stelling over mooie mensen en erover discussieren in plaats van hier off topic te gaan.
Ze waren nog het minst gecharmeerd van het feit dat er geen vrouwen wc wasquote:Op woensdag 12 mei 2010 17:18 schreef Dipkip het volgende:
Je hebt geen tegenargumenten gehoord, je hebt andere meningen gehoord, en die heb je niet ontkracht, daar ben je het niet mee eens geweest. Er is geen waarheid, er is alleen jij die enorm kinderachtig aan het doen is.
[..]
Ja duh moet je ineens je eigen drank betalen, wat de fuck!
Daar ben ik het onderbouwd mee oneens geweest. Gaan we nu semantisch bezig in combinatie met modderwerpen?quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:18 schreef Dipkip het volgende:
Je hebt geen tegenargumenten gehoord, je hebt andere meningen gehoord, en die heb je niet ontkracht, daar ben je het niet mee eens geweest. Er is geen waarheid, er is alleen jij die enorm kinderachtig aan het doen is.
[..]
Ja duh moet je ineens je eigen drank betalen, wat de fuck!
TS wil lekkere vrouwen naar zijn topic lokken maar het lukt nog niet echtquote:Op woensdag 12 mei 2010 17:20 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Want vrouwen zijn geen mensen![]()
het is gewoon ontopic hoor, misschien niet als je het niet kan volgen...
Dan heb je je mening onderbouwd, en wat dan nog? Dan heb jij niet ineens 'gewonnen' omdat je een reden hebt om te vinden wat je vindtquote:Op woensdag 12 mei 2010 17:21 schreef EviL_AleX het volgende:
Daar ben ik het onderbouwd mee oneens geweest. Gaan we nu semantisch bezig in combinatie met modderwerpen?
Een tijdje geleden was ik met een paar hetero mannen in een gaybar en die vonden het maar al te vervelend dat ze zoveel aandacht kregenquote:Op woensdag 12 mei 2010 17:16 schreef Bosbeetle het volgende:
Een tijdje geleden was ik met 2 vrouwen in een gaybar en die vonden het maar al te vervelend dat ze genegeerd werden
dus ik denk dat ze het wel snappen
Oi. Niet zo he.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:21 schreef Bosbeetle het volgende:
TS wil lekkere vrouwen naar zijn topic lokken maar het lukt nog niet echt
Jij blijft dit maar zeggen maar dit slaat nergens op. Die vrouw heeft al waardering vanwege haar uiterlijk. Die man heeft nog helemaal geen waardering. Hij krijgt alleen meer de kans om zijn innerlijke te laten zien. En het is maar de vraag of dit überhaupt uitmaakt. Misschien is de andere persoon al afgeknapt op zijn uiterlijk. Jullie hebben zelfs eerder gezegd dat jullie qua vriendschappen zelfs liever een knap persoon zien.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:46 schreef Dwab het volgende:
[..]
Inderdaad iedereen wil zich op een bepaalde manier gewaardeerd voelen. Een knappe vrouw wordt meer gewaardeerd om haar looks. Op dit gebied krijg ze dus meer waardering. Een jongen met een lelijk uiterlijk zal eerder bestempeld worden als nerd, en zal meer waardering krijgen, en meer aangesproken worden op zijn geestelijke capaciteiten. Beiden krijgen dus een vorm van waardering.
Ik bedoel meer dat het nog teveel gemengd is met lelijke mannenquote:
Dat is dus een "ja".quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:23 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dan heb je je mening onderbouwd, en wat dan nog? Dan heb jij niet ineens 'gewonnen' omdat je een reden hebt om te vinden wat je vindtmijn god wat een treurnis.
Nouja het is wel een rare gewaarwording ik paste er ook helemaal niet tussen zie lelijke mannen topic dat ik eerder aanhaaldequote:Op woensdag 12 mei 2010 17:23 schreef Dwab het volgende:
[..]
Een tijdje geleden was ik met een paar hetero mannen in een gaybar en die vonden het maar al te vervelend dat ze zoveel aandacht kregen![]()
dus ik denk dat ze het wel snappen
Hmhm, suuuuure.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:26 schreef EviL_AleX het volgende:
Het boeit mij niet of er gewonnen wordt, en zo ja, door wie dan ook.
De kans dat het echt fout gaat? Wat bedoel je hiermee?quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:26 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Jij blijft dit maar zeggen maar dit slaat nergens op. Die vrouw heeft al waardering vanwege haar uiterlijk. Die man heeft nog helemaal geen waardering. Hij krijgt alleen meer de kans om zijn innerlijke te laten zien. En het is maar de vraag of dit überhaupt uitmaakt. Misschien is de andere persoon al afgeknapt op zijn uiterlijk. Jullie hebben zelfs eerder gezegd dat jullie qua vriendschappen zelfs liever een knap persoon zien.
Wie uiteindelijk gelukkiger wordt staat ter discussie open. Ik zie inderdaad wel een kans dat de vrouw alleen maar oppervlakkige relaties aangaat die na verloop van tijd stuk lopen. Maar de kans dat het echt fout gaat lijkt mij groter voor de man.
De laatste keer dat ik in een holebitransclub was voelde ik me voornamelijk erg klein tussen de andere vrouwen. Komt niet vaak voor dat de rest gemiddeld 1,85 lang isquote:Op woensdag 12 mei 2010 17:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Nouja het is wel een rare gewaarwording ik paste er ook helemaal niet tussen zie lelijke mannen topic dat ik eerder aanhaalde
Een extra centimeter e-pussy diepte voor jou.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:30 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Hmhm, suuuuure.
Dan doen we nu een wedstrijd wie als eerste op een groen kussentje kan gaan zitten HAHAHAHA IK HEB GEWONNENNNN!!!111!!EINZ!!!![]()
Ik denk sociale isolatie weer?quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:31 schreef Dwab het volgende:
De kans dat het echt fout gaat? Wat bedoel je hiermee?
Gast, nogmaals, er is geen Waarheid. Er zijn meningen. En jij bent degene die het als een wedstrijd ziet, verder niemand, dus het heeft behoorlijk wat weg van ineens gaan rennen en bij de eerstvolgende lantaarnpaal roepen HAHAHAHA GEWONNEN wat je nu doet. Het kan alleen een wedstrijd zijn als alle deelnemers dat vinden en ook het zelfde doel hebben. Dat was niet zo. Dus wat wil je nou precies horen?quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:34 schreef EviL_AleX het volgende:
Ik blijf bij mijn vorige post. Maar dat niet willen geloven is natuurijk een mooi excuus om verder te gaan met vermeend onkinderachtig gedrag.
Dat is waarquote:
Kan zoveel zijn. Onzekerheid, frustraties, geslotenheid. En dan op een problematisch niveau.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:31 schreef Dwab het volgende:
[..]
De kans dat het echt fout gaat? Wat bedoel je hiermee?
Ik denk eigenlijk dat mannen sowieso meer risico lopen op sociale isolatie, omdat vrouwen toch vaak meer gericht zijn op sociaal contact en omdat het in onze maatschappij normaler is voor een vrouw om te uiten hoe ze zich voelt, vooral naar vriendinnen. Voor mannen is het veel minder normaal om een vriendschap met een andere man te baseren op emoties delen zoals vrouwen dat doen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:36 schreef Dwab het volgende:
Oja, dat was het, een grotere horror bestaat niet inderdaad...
quote:
Of jullie doen gewoon normaal en trekken niet iedereen in deze pissingcontest tussen jullie 3.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:36 schreef Dwab het volgende:
[..]
Oja, dat was het, een grotere horror bestaat niet inderdaad...
Sinds wanneer moet je voor sociale contacten je emotie delen? Ken zat mannen die heel sociaal biertjes drinken en praten over allerlei dingen zonder emoties te tonen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:39 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat mannen sowieso meer risico lopen op sociale isolatie, omdat vrouwen toch vaak meer gericht zijn op sociaal contact en omdat het in onze maatschappij normaler is voor een vrouw om te uiten hoe ze zich voelt, vooral naar vriendinnen. Voor mannen is het veel minder normaal om een vriendschap met een andere man te baseren op emoties delen zoals vrouwen dat doen.
Nee vrouwen kennen inderdaad helemaal geen problemen. Als ze zich eventjes wat onzeker voelen dan duiken ze gewoon om 6 uur ;s nachts de kroeg in en laten ze zich palen door de eerste de beste kneus. De dag erna voelen ze zich geliefd, gewaardeerd en de onzekerheid, frustraties en alles problemen zijn hiermee opgelost!quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:38 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Kan zoveel zijn. Onzekerheid, frustraties, geslotenheid. En dan op een problematisch niveau.
Ik heb overal maar vlug overheen gelezen, omdat er nogal veel bagger in dit topic staat en omdat ik op mijn werk zit. Maar ik krijg de indruk dat jij dit niet ziet. Niet zo gek aangezien de kans dat een vrouw hiermee te maken krijgt erg klein is. Je moet wel erg hard je best doen om zelfs de oppervlakkige aandacht / waardering niet te krijgen.
De kans dat een vrouw te maken kijgt met onzekerheid en frustraties is erg klein?quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:38 schreef Fortitude het volgende:
Kan zoveel zijn. Onzekerheid, frustraties, geslotenheid. En dan op een problematisch niveau.
Ik heb overal maar vlug overheen gelezen, omdat er nogal veel bagger in dit topic staat en omdat ik op mijn werk zit. Maar ik krijg de indruk dat jij dit niet ziet. Niet zo gek aangezien de kans dat een vrouw hiermee te maken krijgt erg klein is. Je moet wel erg hard je best doen om zelfs de oppervlakkige aandacht / waardering niet te krijgen.
Precies. Sowieso zijn vrouwen veel socialer. Kijk alleen maar naar het verschil tussen alfa en beta studies. En dat het voornamelijk de man is die initiatief moet tonen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:39 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat mannen sowieso meer risico lopen op sociale isolatie, omdat vrouwen toch vaak meer gericht zijn op sociaal contact en omdat het in onze maatschappij normaler is voor een vrouw om te uiten hoe ze zich voelt, vooral naar vriendinnen. Voor mannen is het veel minder normaal om een vriendschap met een andere man te baseren op emoties delen zoals vrouwen dat doen.
Ik greep in gedachten terug op wat eerder gezegd werd over sociale isolatie, dat je eenzaam kunt zijn terwijl je wel oppervlakkige contacten hebt. Volgens mij is het voor vrouwen makkelijker dat bespreekbaar te maken en dus op te lossen, dan voor mannen, omdat mannenvriendschappen wat meer dingendoengeorienteerd zijn en wat minder hoevoeljejenouecht.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Sinds wanneer moet je voor sociale contacten je emotie delen? Ken zat mannen die heel sociaal biertjes drinken en praten over allerlei dingen zonder emoties te tonen.
Natuurlijk wel.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:42 schreef Dipkip het volgende:
[..]
De kans dat een vrouw te maken kijgt met onzekerheid en frustraties is erg klein?
Wait, what?
quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:47 schreef Dwab het volgende:
Zo... er zitten hier wel een paar gefrustreerde mannen zeg ...
Dit dus, meer oplossing gericht.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:49 schreef Dwab het volgende:
Wat ik juist bij mannen opmerk die samen bier drinken is dat ze het wel degelijk over problemen enzo hebben, maar meer op een relativerende en humoristische manier. Ze zijn dus op een bepaald niveau wel emotioneel betrokken bij hun vrienden, maar uitten dit op een geheel andere manier. Ik hou er wel van.
Dus een man blijft eerder eenzaam & alleen, terwijl een vrouw eerder tegen een klootzak aanloopt en dus niet echt alleen-alleen is maar ook niet echt beter af.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:48 schreef Fortitude het volgende:
Natuurlijk wel.Ik denk bv. wel dat de kans groter is bij een vrouw dat ze echt een verkeerde partner vindt. Wat ook vervelende gevolgen kan hebben.
Leuk dat je het even meldt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:47 schreef Dwab het volgende:
Mee eens, maar dat bedoel ik niet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk dat mannen sociale problemen eerder te lijf gaan met oplossing gerichte zaken. Soms destructief (ik voel me kut dus ga ik meer drinken want dat helpt) maar soms ook wel goed. Waar vrouwen misschien iets wat meer in hun emoties blijven hangen.
Hahaha, Kut waar is Doutzen Kroes als je haar nodig hebt?quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:51 schreef Bosbeetle het volgende:
maar de vraag is 'snappen lekkere vrouwen het'
Precies, meer heb ik volgens mij ook niet beweerd. Alhoewel beide partijen het wel voor zichzelf verpesten. De man in kwestie moet socialer zijn en de vrouw moet zorgvuldiger haar partner uitzoeken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:50 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dus een man blijft eerder eenzaam & alleen, terwijl een vrouw eerder tegen een klootzak aanloopt en dus niet echt alleen-alleen is maar ook niet echt beter af.
Ik kan het verder niet beredeneren maar volgens mij is dat helaas wel waar.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:53 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Mee eens, maar dat bedoel ik niet.
Ik bedoel hoe je van een kennis waarmee je wel eens een biertje drinkt overgaat naar een vriend waarmee je als hij in scheiding ligt bier gaat drinken. Constructief bier drinken zo je wil.
Van wat ik er van zie in mijn omgeving lijkt tijd en beschikbaarheid het belangrijkste te zijn wat bepaalt of een man voor een andere man een kennis of een vriend is. Een man heeft weinig tools om dat proces te bespoedigen. Volgens mij is het voor vrouwen makkelijker iemand vriendschappelijk te versieren (is daar een woord voor?). Dus te zorgen dat je (sneller) vrienden wordt omdat je behoefte hebt aan een vriend.
De man in kwestie moet ook wat minder hoge eisen stellen. Ik ken zat mannen die totaal gefrustreerd zijn omdat ze persé een Doutzen Kroes type als vriendin willen hebben, terwijl ze er zelf bij lopen alsof ze ontsnapt zijn uit hun zelfgebouwde tijdmachine...quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:56 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Precies, meer heb ik volgens mij ook niet beweerd. Alhoewel beide partijen het wel voor zichzelf verpesten. De man in kwestie moet socialer zijn en de vrouw moet zorgvuldiger haar partner uitzoeken.
Bij echte goeie vrienden misschien wel. En dan lang nog niet altijd. We hebben het er objectief over en gaan er dan vanuit de hij er zelf wel uitkomt. Weinig labiel gezeik zo wat wel fijn is, maar echt emotioneel betrokken zijn we niet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:49 schreef Dwab het volgende:
Wat ik juist bij mannen opmerk die samen bier drinken is dat ze het wel degelijk over problemen enzo hebben, maar meer op een relativerende en humoristische manier. Ze zijn dus op een bepaald niveau wel emotioneel betrokken bij hun vrienden, maar uitten dit op een geheel andere manier. Ik hou er wel van.
Er van uitgaande dat je sociaal geisoleerd bent. Door omstandigheden is dat nou eenmaal zo gekomen, bijv. naar de andere kant van het land verhuizen is ook een goeie wat dat betreft. Je kent niemand, hebt nog geen vrienden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:57 schreef Bosbeetle het volgende:maar je gaat toch geen vrienden 'zoeken' omdat je bepaalde problemen hebt. Die vrienden maak je sowieso en als je problemen hebt kun je bij ze terecht.
Beetje raar om nieuwe vrienden 'te maken' omdat je problemen hebt imo.
Hmm, dat zie ik in mijn omgeving toch echt anders... Maarja, mijn vriend is ook een half wjif en zijn vrienden ook, haha. Die kunnen echt uren aan de telefoon hangen en dan praten over wijfenonderwerpenquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:01 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Bij echte goeie vrienden misschien wel. En dan lang nog niet altijd. We hebben het er objectief over en gaan er dan vanuit de hij er zelf wel uitkomt. Weinig labiel gezeik zo wat wel fijn is, maar echt emotioneel betrokken zijn we niet.
Ja je hebt wel een punt. Als je met een vrouw snel goed contact wilt hebben dan moet je gewoon eerlijk zijn en je emoties open gooien. Niet zeikerig zijn ofzo, maar wel openheid van zaken geven en laten zien dat je leven echt niet zo perfect is etc.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:02 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Er van uitgaande dat je sociaal geisoleerd bent. Door omstandigheden is dat nou eenmaal zo gekomen, bijv. naar de andere kant van het land verhuizen is ook een goeie wat dat betreft. Je kent niemand, hebt nog geen vrienden.
Volgens mij is het dan gemiddeld makkelijker voor een vrouw om daar uit te komen dan voor een man. Mannen leggen volgens mij redelijk makkelijk dat oppervlakkige contact, maar de echte vriendschap moet voornamelijk 'vanzelf groeien', over tijd. Terwijl als je als vrouw met andere vrouwen met wie je een leuk oppervlakkig contact hebt bespreekt dat je soms best eenzaam bent, je dikke kans hebt dat je door dat te bespreken in een stroomversnelling raakt. En door dat delen van emoties wat vrouwen doen, kan het sneller gaan.
Tenminste zo ervaar ik het.
Mijn vriend is echt zo'n mannelijke man met mannelijke mannenvrienden. Toen hij er achter kwam dat zn vrouw (nee niet ik, die voor mij) vreemdging en ging scheiden heeft hij dat tegen zn vrienden gezegd, toen kreeg hij een biertje, en daarna hebben ze het over The Godfather gehad. True story.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:03 schreef Dwab het volgende:
Hmm, dat zie ik in mijn omgeving toch echt anders... Maarja, mijn vriend is ook een half wjif en zijn vrienden ook, haha. Die kunnen echt uren aan de telefoon hangen en dan praten over wijfenonderwerpenDus misschien is mijn zicht op mannen enigszins vertroebeld
^^ oplossingsgericht en eenvoudig, slotjequote:Op woensdag 12 mei 2010 18:07 schreef Bosbeetle het volgende:
conclusie vrouwen snappen het en doen het erom?
Ja dat is wel een beetje wat ik denk ja. Volgens mij zouden die mannen enorm schrikken van die tactiek en daar niks mee kunnen. Dan kun je beter een playstation kopen of een grote barbecue ofzo en ze daarmee lokkenquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:05 schreef Dwab het volgende:
Ja je hebt wel een punt. Als je met een vrouw snel goed contact wilt hebben dan moet je gewoon eerlijk zijn en je emoties open gooien. Niet zeikerig zijn ofzo, maar wel openheid van zaken geven en laten zien dat je leven echt niet zo perfect is etc.
Als een man dit aangeeft dan krijgt hij denk ik eerder negatieve reacties, of eigenlijk denk ik dat het door de meeste mannen gewoon geheel genegeerd zal worden... en dat de betreffende man een beetje ontlopen zal worden, ofzo. Klinkt hard... maar volgens mij werkt het wel vaak zo.
haha, volgens mij komt het daar wel op neer inderdaad.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
^^ oplossingsgericht en eenvoudig, slotje
Ja! Of een paar kratten bier koud zetten in de koelkastquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:08 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ja dat is wel een beetje wat ik denk ja. Volgens mij zouden die mannen enorm schrikken van die tactiek en daar niks mee kunnen. Dan kun je beter een playstation kopen of een grote barbecue ofzo en ze daarmee lokken
Jij met je "mooi zijn is een handicap"- argumentatie gaat anders ook lekker.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:47 schreef Dwab het volgende:
Jepquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:19 schreef Northside het volgende:
[..]
Jij met je "mooi zijn is een handicap"- argumentatie gaat anders ook lekker.
Ik blijf erbij dat het een gigantisch voordeel is. Stop maar eens wat kussens onder je kleren, neem een kort pittig kapsel en zet een 60's bril op. Loop zo 2 weken rond in een nieuwe omgeving en je hebt het verschil.quote:
Ja, maar ik bedoel echt praktijkdingen... in de samenleving, het alledaagse leven. Mooie mensen die lelijk gemaakt worden en het dagelijkse leven dan ervaren. Niet foto's bekijken in een hokje en dan zeggen welke de mooiste is.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Jawel er zijn zelfs heel veel studies naar. Zo ook dat hoe symmetrischer het gezicht hoe beter de baan etc. etc. etc.
Moet ook wel want daar drijft de evolutie opselectie heet dat. Losers planten minder voort dan winnaars per definitie.
Tuurlijk heeft schoonheid veel voordelen je hebt mij nergens zien beweren dat dit niet zo is. Ik denk alleen dat knap zijn de persoonlijke ontwikkeling niet in de weg staat.. En ik denk ook niet dat lelijk zijn ervoor zorgt dat je je sneller ontwikkeld als mens.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:25 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat het een gigantisch voordeel is. Stop maar eens wat kussens onder je kleren, neem een kort pittig kapsel en zet een 60's bril op. Loop zo 2 weken rond in een nieuwe omgeving en je hebt het verschil.
Zou dat overigens nog nooit geprobeerd zijn? Als experiment voor een psychologische studie ofzo?
Ze hebben wel eens blanke mensen gesminkt als negers en toen in de praktijk neergepleur. Die waren niet zo vrolijk door de reacties....quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:29 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel echt praktijkdingen... in de samenleving, het alledaagse leven. Mooie mensen die lelijk gemaakt worden en het dagelijkse leven dan ervaren. Niet foto's bekijken in een hokje en dan zeggen welke de mooiste is.
Haha het idols effect krijg je dan van jezelf weten dat je heel mooi kunt zingen totdat je je laat beoordelenquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:36 schreef Dipkip het volgende:
Ik vraag me vaak af in hoeverre dat effect nou puur uiterlijk is en in hoeverre het van jezelf weten dat je mooi bent. Maar ja dat kun je nooit blind onderzoeken natuurlijk
Hier ben ik!quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
TS wil lekkere vrouwen naar zijn topic lokken maar het lukt nog niet echt
Ik denk dat het vooral de kleine dingetjes zijn. De man die je normaal bij de trein netjes eerst laat instappen en die je dan aan de kant beukt om eerst te zijn. Het gratis drankje aan de bar dat mannen je niet meer aanbieden. De man die zich opeens snel omdraait als je naar hem lacht. Dat soort dingen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:36 schreef Dipkip het volgende:
Ik vraag me vaak af in hoeverre dat effect nou puur uiterlijk is en in hoeverre het van jezelf weten dat je mooi bent. Maar ja dat kun je nooit blind onderzoeken natuurlijk
Kweenie, ik heb dat wel eens gekeken en meestal vinden ze er na ook nog dat ze echt wel heul mooi kunnen zingen maar dat de jury wat tegen ze heeft of dat het ergens anders aan lag en dat ze eigenlijk ook een beetje keelpijn haddenquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Haha het idols effect krijg je dan van jezelf weten dat je heel mooi kunt zingen totdat je je laat beoordelen
Maar snap je het ?quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hier ben ik!
O wacht, ik ben geen vrouw.
Ja inderdaad! Ik heb echt dagen dat ik mezelf gruwelijk lelijk vindt en dan krijg ik ook echt 0 aandacht. Gebeurd het echt dat ik op de stoep fiets en dat mensen me dan gaan uitschelden ofzoquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:36 schreef Dipkip het volgende:
Als ik dun ben krijg ik dat wel meer ja. Maar ook meer 'breek jij daar je mooie hoofdje maar niet over' opmerkingen als we bij de hypotheekadviseur zitten, meer vrouwen die zeggen 'hoezo?' als ik vraag waar ze die mooie ketting vandaan hebben (waar ze normaal gewoon dankje zeggen en waar hij vandaan komt), meer ongewenst aan je kont gezeten worden door wildvreemden, ook meer wat weet jij daar nou van als je actualiteiten bespreekt en vooral heel veel meer 'echt? aan de universiteit?'.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:46 schreef Northside het volgende:
Ik denk dat het vooral de kleine dingetjes zijn. De man die je normaal bij de trein netjes eerst laat instappen en die je dan aan de kant beukt om eerst te zijn. Het gratis drankje aan de bar dat mannen je niet meer aanbieden. De man die zich opeens snel omdraait als je naar hem lacht. Dat soort dingen.
Ik weet niet of het er meer zijn, of dat ze het gewoon meer laten merken. Maar afgaand op opmerkingen / geflirt wel ja. Als dikkerdje krijg je wel meer aanbiedingen van pity fucks. Van die losers die openen met 'meer om van te houden' en meer van dat soort charmantsquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:53 schreef Bosbeetle het volgende:
En dus de hele tijd mannen om je heen die het met je willen doen.
aldus de OP
Als man zijnde krijg je nooit aanbiedingen, tja bij de AH maar verder niet hoor.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:55 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik weet niet of het er meer zijn, of dat ze het gewoon meer laten merken. Maar afgaand op opmerkingen / geflirt wel ja. Als dikkerdje krijg je wel meer aanbiedingen van pity fucks. Van die losers die openen met 'meer om van te houden' en meer van dat soort charmants
Dat geloof ik graagquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:57 schreef Dwab het volgende:
Als lelijke man kun je je trouwens net zo goed geen voorstelling maken van hoe het is om een aantrekkelijke vrouw te zijn. Hoe laagdunkend veel mannen over je mening heen walsen bijvoorbeeld... of inderdaad al onder de indruk zijn als je weet wanneer de 2e WO begon, of zoiets doms.
Ik denk dat er sowieso maar weinig mannen zijn die zich kunnen voorstellen hoe het is als wildvreemden aan je kont zitten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:57 schreef Dwab het volgende:
Als lelijke man kun je je trouwens net zo goed geen voorstelling maken van hoe het is om een aantrekkelijke vrouw te zijn. Hoe laagdunkend veel mannen over je mening heen walsen bijvoorbeeld... of inderdaad al onder de indruk zijn als je weet wanneer de 2e WO begon, of zoiets doms.
vroegah heb ik het wel eens gehad op de trap in de lokale zuipschuurquote:Op woensdag 12 mei 2010 19:04 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik denk dat er sowieso maar weinig mannen zijn die zich kunnen voorstellen hoe het is als wildvreemden aan je kont zitten.Ik zou denken dat ze m'n portemonnee probeerden te jatten ofzo.
Moet je eens naar een gaybar gaan. Mijn vader vond het een interessante ervaring, haha!! Ze zaten allemaal aan zijn kont, hij vond het niet prettig...quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:04 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik denk dat er sowieso maar weinig mannen zijn die zich kunnen voorstellen hoe het is als wildvreemden aan je kont zitten.Ik zou denken dat ze m'n portemonnee probeerden te jatten ofzo.
Waarom niet dan? Lijkt mij goed irritant wanneer dit gebeurt puur omdat je knap bent. En WO is ook niet niks, maar 20% ofzo doet dat.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:57 schreef Dwab het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |