Ja, hier ben ik het ook helemaal mee eens! Klopt helemaal! Mannen zijn inderdaad ontzettend in hun eer aangetast als je ze afwijst, en zullen dan in de toekomst juist niks meer met je te maken willen hebben. Het lijkt dan wel alsof ze denken recht te hebben op je, alleen omdat je een tijdje aardig tegen ze was...quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:58 schreef Dipkip het volgende:
Ik denk niet dat mooie mensen altijd maar de wind mee hebben en daardoor geen persoonlijkheid ontwikkelen. Juist mooie vrouwen worden altijd extra kritisch bekeken, er wordt van uit gegaan dat je niet slim of aardig kunt zijn. Ja veel mannen doen aardig tegen je, maar wel tot ze er achter komen dat er niks te halen valt, dan zijn ze weg. En veel vrouwen vinden jou helemaal niet zo leuk als je er beter uit ziet dan zij.
In mijn persoonlijke ervaring: als ik dikker ben vinden mensen me gezelliger en grappiger. Als ik in wijdere kleding met mn bril op loop vinden ze me slimmer en professioneler. Als ik slanker ben krijg ik meer aandacht van mannen, maar vinden vrouwen me ineens arrogant, en als je mannen laat merken geen interesse te hebben reageren die ook veel venijniger. Alsof ze zich meer op hun pik getrapt voelen. Eerlijk gezegd zijn mensen aardiger tegen me als ik er minder goed uit zie (nou ja, minder het schoonheidsideaal benader).
Ik denk dat dergelijke armoede zeker van invloed zal zijn, maar haar schoonheid zal het makkelijker maken hierbij hulp te krijgen. In een dergelijk geval zullen veel mannen haar affectie proberen te "kopen", indien zij dit toestaat.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:05 schreef Dwab het volgende:
[..]
Met die factor welstand bedoelde ik meer dat wanneer een mooi meisje opgroeit in armoede zij waarschijnlijk meer weerstand zal ondervinden, wat dus juist méér ontwikkeling met zich mee kan brengen.
Of iemand terecht komt in een langdurige levensbedreigende situatie of een tijd helemaal op zichzelf aangewezen is geweest, heeft dan weer niks te maken met schoonheid...
50% erfelijkheid is anders heel hoog. Voor veel psychische eigenschappen wordt 40% al als hoog erfelijk gezien.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:09 schreef Techno het volgende:
Heb je daar wat gedegen wetenschappelijke publicaties over? Want er zijn tientallen studies die juist hebben aangetoont dat intelligentie voor de helft wordt gevormd door de omgeving waar men in opgroeid.
Zelfs als je niet aardig tegen ze was ben je een frigide kutwijf heb ik me laten vertellenquote:Op woensdag 12 mei 2010 13:10 schreef Dwab het volgende:
Het lijkt dan wel alsof ze denken recht te hebben op je, alleen omdat je een tijdje aardig tegen ze was...![]()
Misschien moet je dat artikel eerst even lezen, er is n.l. nog helemaal geen gen gevonden dat de eventuele erfelijkheid van intelligentie bepaald.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:13 schreef Dipkip het volgende:
50% erfelijkheid is anders heel hoog. Voor veel psychische eigenschappen wordt 40% al als hoog erfelijk gezien.
Dat ze er geen gen voor vinden is alleen maar logisch en zegt niets over of iets erfelijk is of niet. Bij een eigenschap als intelligentie wordt er van uit gegaan dat het door enorm veel genen samen wordt veroorzaakt, niet door eentje. Erfelijkheid kun je ook onderzoeken zonder 'het gen' te vinden, dat is juist meestal de volgorde, eerst dingen als tweelingstudies en adoptiestudies en later pas de zoektocht naar de locus of het individuele gen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:17 schreef Techno het volgende:
Misschien moet je dat artikel eerst even lezen, er is n.l. nog helemaal geen gen gevonden dat de eventuele erfelijkheid van intelligentie bepaald.
Aan wat voor situaties denk je dan bijvoorbeeld? Of iemand een ernstige ziekte krijgt heeft niks te maken met het uiterlijk van die persoon. En aangewezen zijn op jezelf komt (in onze westerse maatschappij) vaak voort uit een zelfstandig keuze om uit de comfort zone te stappen waarin je verkeert. Ik zie dit mooie mensen juist vaker doen dan lelijke mensen, die blijven liever een beetje hangen, omdat ze bang zijn geworden door al de afwijzing die ze in hun normale omgeving al te verduren krijgen. Als ze dan iemand gevonden hebben die hen wél leuk vindt, klampen ze zich juist eerder vast aan deze veiligheid.... Tenminste zo zit het volgens mijn common sense..quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:11 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Ik denk dat dergelijke armoede zeker van invloed zal zijn, maar haar schoonheid zal het makkelijker maken hierbij hulp te krijgen. In een dergelijk geval zullen veel mannen haar affectie proberen te "kopen", indien zij dit toestaat.
En niks...? Denk je dat werkelijk?
Wat zij zegt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:13 schreef Dipkip het volgende:
[..]
50% erfelijkheid is anders heel hoog. Voor veel psychische eigenschappen wordt 40% al als hoog erfelijk gezien.
Een gen zegt daar niets over? Een gen draagt de informatie voor een specifieke erfelijke eigenschap in een cel. En d.m.v. genetische manipulatie is het juist mogelijk om erfelijke eigenschappen van een soort naar een andere soort over te brengen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:21 schreef Dipkip het volgende:
Dat ze er geen gen voor vinden is alleen maar logisch en zegt niets over of iets erfelijk is of niet.
Volgens mij werkt het zo:quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:22 schreef Dwab het volgende:
[..]
Aan wat voor situaties denk je dan bijvoorbeeld? Of iemand een ernstige ziekte krijgt heeft niks te maken met het uiterlijk van die persoon. En aangewezen zijn op jezelf komt (in onze westerse maatschappij) vaak voort uit een zelfstandig keuze om uit de comfort zone te stappen waarin je verkeert. Ik zie dit mooie mensen juist vaker doen dan lelijke mensen, die blijven liever een beetje hangen, omdat ze bang zijn geworden door al de afwijzing die ze in hun normale omgeving al te verduren krijgen. Als ze dan iemand gevonden hebben die hen wél leuk vindt, klampen ze zich juist eerder vast aan deze veiligheid.... Tenminste zo zit het volgens mijn common sense..
Lezen, graag. Dat het gen niet gevonden is is geen sluitend bewijs voor de mate van erfelijkheid. Zeker niet gegeven de complexiteit van de menselijke genen-set.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:29 schreef Techno het volgende:
[..]
Een gen zegt daar niets over? Een gen draagt de informatie voor een specifieke erfelijke eigenschap in een cel. En d.m.v. genetische manipulatie is het juist mogelijk om erfelijke eigenschappen van een soort naar een andere soort over te brengen.
Hmm, ok het klinkt wel goed, maar toch... Ik zie geen situaties in een westers land waarin een individu in een sociale isolatie terecht zou kunnen komen. Het werkt namelijk zo dat mooie mensen elkaar aantrekken, en minder mooie mensen ook. Dus als je spuuglelijk bent en je dreigt in een isolement te raken dan zijn er altijd wel een paar lelijkerds die je graag willen opnemen in hun groepje.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:30 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Volgens mij werkt het zo:
Uiterlijke schoonheid --> Aantrekkingskracht --> Kansen op steun.
Dus schoonheid maakt het makkelijker om aan sociale/emotionele steun te komen, hoewel dit niet de enige factor is die sociale/emotionele steun waarschijnlijker maakt. Om dezelfde reden maakt het gebrek van schoonheid sociale isolatie dus ook eerder waarschijnlijk, en dan ben je dus op jezelf aangewezen. Dan ontwikkel je je innerlijke kwaliteiten om alsnog aan dat sociale contact te komen, conform mijn eerdere theorie.
Zeker waar, maar we kunnen het erover eens zijn dat je met deze redenatie als lelijkerd minder keuze hebt wanneer het op sociaal contact aankomt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:38 schreef Dwab het volgende:
[..]
Hmm, ok het klinkt wel goed, maar toch... Ik zie geen situaties in een westers land waarin een individu in een sociale isolatie terecht zou kunnen komen. Het werkt namelijk zo dat mooie mensen elkaar aantrekken, en minder mooie mensen ook. Dus als je spuuglelijk bent en je dreigt in een isolement te raken dan zijn er altijd wel een paar lelijkerds die je graag willen opnemen in hun groepje.
Precies.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:33 schreef EviL_AleX het volgende:
Lezen, graag. Dat het gen niet gevonden is is geen sluitend bewijs voor de mate van erfelijkheid. Zeker niet gegeven de complexiteit van de menselijke genen-set.
Je kunt prima in sociale isolatie terecht komen, want zo'n lelijk iemand kan best ook nog een kutkarakter hebben.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:38 schreef Dwab het volgende:
Hmm, ok het klinkt wel goed, maar toch... Ik zie geen situaties in een westers land waarin een individu in een sociale isolatie terecht zou kunnen komen. Het werkt namelijk zo dat mooie mensen elkaar aantrekken, en minder mooie mensen ook. Dus als je spuuglelijk bent en je dreigt in een isolement te raken dan zijn er altijd wel een paar lelijkerds die je graag willen opnemen in hun groepje.
Ok, meer keuze dus voor mooie mensen, maar van sociale isolatie is dan toch sowieso geen sprake?quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:41 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Zeker waar, maar we kunnen het over eens zij dat je met deze redenatie als lelijkerd minder keuze hebt wanneer het op sociaal contact aankomt.Mooie mensen zullen eerder geaccepteerd worden door een lelijkerd als vriend dan andersom.
Ik spreek deels uit ervaring wanneer het aankomt op sociale isolatie, en het is echt mogelijk in een Westers land.
Daar wil ik best over praten, maar niet binnen dit topic. Daarmee trek ik het naar mezelf toe. Ik ben SchenkStroop niet...quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:45 schreef Dwab het volgende:
[..]
Ok, meer keuze dus voor mooie mensen, maar van sociale isolatie is dan toch sowieso geen sprake?
Ik denk dat een gevoel van sociale isolatie meer een subjectieve beleving van het individu is dan een werkelijk isolement.
Ik ben wel benieuwd naar jouw periode van sociale isolatie eigenlijk... wil je daar meer over vertellen?
Gepeste kinderen, mishandeling door echtgenoot / echtgenote, asielzoekers die de taal niet spreken, mensen met een psychische aandoening (bijv. sociale angststoornis), volgens mij kun je echt sociaal geisoleerd raken, in de zin dat je met niemand een beter contact hebt dan een praatje over het weer. Dat je tegen niemand kan zeggen hoe het echt met je gaat en niet weet hoe je dat kunt veranderen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:45 schreef Dwab het volgende:
Ik denk dat een gevoel van sociale isolatie meer een subjectieve beleving van het individu is dan een werkelijk isolement.
Misschien zelf beter lezen?quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:33 schreef EviL_AleX het volgende:
Lezen, graag. Zeker niet gegeven de complexiteit van de menselijke genen-set.
Dat lijkt me evident, alleen is er net zo min reden om dan maar aan te nemen dat het wèl erfelijk is.quote:Dat het gen niet gevonden is is geen sluitend bewijs voor de mate van erfelijkheid.
Van intelligentie is dat dus aangetoont met o.a. tweelingonderzoek. Dat is dus een goede reden om aan te nemen dat het wel erfelijk is, ook al heb je er geen gen voor gevonden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:53 schreef Techno het volgende:
Dat lijkt me evident, alleen is er net zo min reden om dan maar aan te nemen dat het wèl erfelijk is.
Of ze hebben gewoon genoeg vrienden. Als er dan niks meer te halen blijkt dan vriendschap dan is er ook geen rede meer om te blijven hangen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:10 schreef Dwab het volgende:
Ja, hier ben ik het ook helemaal mee eens! Klopt helemaal! Mannen zijn inderdaad ontzettend in hun eer aangetast als je ze afwijst, en zullen dan in de toekomst juist niks meer met je te maken willen hebben. Het lijkt dan wel alsof ze denken recht te hebben op je, alleen omdat je een tijdje aardig tegen ze was...![]()
Ja.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:03 schreef Bonzai. het volgende:
Ja, ik vroeg me alleen af of die knappe vrouwen door zouden hebben dat de meeste mannen enkel in hen geïnteresseerd zijn vanwege hun mooie looks (en natuurlijk die minimumvereisten i.v.m innerlijk waar de meeste lelijke wijfen ook wel aan voldoen)
Maar niet alle ontwikkelingen zijn even boeiend voor andere mensen. Iemand die sociaal isolement heeft meegemaakt zal vaak voorzichtig met vriendschappen omgaan, ze weten namelijk hoe het is om ze helemaal niet te hebben. Zolang het niet echt bezitterig overkomt is dit wel een positieve eigenschap.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:08 schreef Dwab het volgende:
Ok, het is maar wat je onder sociale isolatie verstaat inderdaad. In de zin waar jullie het stellen heb ik hier ook mee te maken gehad voor een korte tijd. Ik heb alleen niet het idee dat dit mijn ontwikkeling nou zo enorm heeft opgestuwd... Nu ik een groep vrienden heb waar ik door wordt geprikkeld zowel op intellectueel niveau als gewoon op menselijk/emotioneel niveau maak ik een grotere ontwikkeling door.
Het gaat er meer om dat mooie mensen liefde / seks veel makkelijker krijgen. Met de nodige negatieve gevolgen wanneer je dit helemaal niet kan krijgen, of wanneer dit erg moeilijk is. Hierbij hebben vrouwen het ook veel makkelijker dan mannen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:08 schreef Dwab het volgende:
Als mooi mens heb je denk ik evenveel kans om moeilijke dingen mee te maken. Mensen die doodgaan, te maken krijgen met geweld, onvruchtbaar zijn, een of andere ziekte krijgen... Dat heeft allemaal niks te maken met schoonheid...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |