abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81336978
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:58 schreef Dipkip het volgende:
Ik denk niet dat mooie mensen altijd maar de wind mee hebben en daardoor geen persoonlijkheid ontwikkelen. Juist mooie vrouwen worden altijd extra kritisch bekeken, er wordt van uit gegaan dat je niet slim of aardig kunt zijn. Ja veel mannen doen aardig tegen je, maar wel tot ze er achter komen dat er niks te halen valt, dan zijn ze weg. En veel vrouwen vinden jou helemaal niet zo leuk als je er beter uit ziet dan zij.

In mijn persoonlijke ervaring: als ik dikker ben vinden mensen me gezelliger en grappiger. Als ik in wijdere kleding met mn bril op loop vinden ze me slimmer en professioneler. Als ik slanker ben krijg ik meer aandacht van mannen, maar vinden vrouwen me ineens arrogant, en als je mannen laat merken geen interesse te hebben reageren die ook veel venijniger. Alsof ze zich meer op hun pik getrapt voelen. Eerlijk gezegd zijn mensen aardiger tegen me als ik er minder goed uit zie (nou ja, minder het schoonheidsideaal benader).
Ja, hier ben ik het ook helemaal mee eens! Klopt helemaal! Mannen zijn inderdaad ontzettend in hun eer aangetast als je ze afwijst, en zullen dan in de toekomst juist niks meer met je te maken willen hebben. Het lijkt dan wel alsof ze denken recht te hebben op je, alleen omdat je een tijdje aardig tegen ze was...

En vrouwen onderling gunnen elkaar ook weinig.... Jammer vind ik dat altijd! Het voelt zo goed als het eens anders gaat, en vrouwen elkaar complimenten maken enzo...
  woensdag 12 mei 2010 @ 13:11:12 #102
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_81337025
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:05 schreef Dwab het volgende:

[..]

Met die factor welstand bedoelde ik meer dat wanneer een mooi meisje opgroeit in armoede zij waarschijnlijk meer weerstand zal ondervinden, wat dus juist méér ontwikkeling met zich mee kan brengen.

Of iemand terecht komt in een langdurige levensbedreigende situatie of een tijd helemaal op zichzelf aangewezen is geweest, heeft dan weer niks te maken met schoonheid...
Ik denk dat dergelijke armoede zeker van invloed zal zijn, maar haar schoonheid zal het makkelijker maken hierbij hulp te krijgen. In een dergelijk geval zullen veel mannen haar affectie proberen te "kopen", indien zij dit toestaat.

En niks...? Denk je dat werkelijk?
pi_81337105
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:09 schreef Techno het volgende:
Heb je daar wat gedegen wetenschappelijke publicaties over? Want er zijn tientallen studies die juist hebben aangetoont dat intelligentie voor de helft wordt gevormd door de omgeving waar men in opgroeid.
50% erfelijkheid is anders heel hoog. Voor veel psychische eigenschappen wordt 40% al als hoog erfelijk gezien.
pi_81337226
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:10 schreef Dwab het volgende:
Het lijkt dan wel alsof ze denken recht te hebben op je, alleen omdat je een tijdje aardig tegen ze was...
Zelfs als je niet aardig tegen ze was ben je een frigide kutwijf heb ik me laten vertellen
pi_81337277
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:13 schreef Dipkip het volgende:
50% erfelijkheid is anders heel hoog. Voor veel psychische eigenschappen wordt 40% al als hoog erfelijk gezien.
Misschien moet je dat artikel eerst even lezen, er is n.l. nog helemaal geen gen gevonden dat de eventuele erfelijkheid van intelligentie bepaald.
pi_81337419
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:17 schreef Techno het volgende:
Misschien moet je dat artikel eerst even lezen, er is n.l. nog helemaal geen gen gevonden dat de eventuele erfelijkheid van intelligentie bepaald.
Dat ze er geen gen voor vinden is alleen maar logisch en zegt niets over of iets erfelijk is of niet. Bij een eigenschap als intelligentie wordt er van uit gegaan dat het door enorm veel genen samen wordt veroorzaakt, niet door eentje. Erfelijkheid kun je ook onderzoeken zonder 'het gen' te vinden, dat is juist meestal de volgorde, eerst dingen als tweelingstudies en adoptiestudies en later pas de zoektocht naar de locus of het individuele gen.
pi_81337493
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:11 schreef EviL_AleX het volgende:

[..]

Ik denk dat dergelijke armoede zeker van invloed zal zijn, maar haar schoonheid zal het makkelijker maken hierbij hulp te krijgen. In een dergelijk geval zullen veel mannen haar affectie proberen te "kopen", indien zij dit toestaat.

En niks...? Denk je dat werkelijk?
Aan wat voor situaties denk je dan bijvoorbeeld? Of iemand een ernstige ziekte krijgt heeft niks te maken met het uiterlijk van die persoon. En aangewezen zijn op jezelf komt (in onze westerse maatschappij) vaak voort uit een zelfstandig keuze om uit de comfort zone te stappen waarin je verkeert. Ik zie dit mooie mensen juist vaker doen dan lelijke mensen, die blijven liever een beetje hangen, omdat ze bang zijn geworden door al de afwijzing die ze in hun normale omgeving al te verduren krijgen. Als ze dan iemand gevonden hebben die hen wél leuk vindt, klampen ze zich juist eerder vast aan deze veiligheid.... Tenminste zo zit het volgens mijn common sense..
  woensdag 12 mei 2010 @ 13:22:58 #108
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_81337496
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:13 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Wat zij zegt.

Mogelijk offtopic, maar het lijkt mij ook heel moeilijk om een volledige definitie van intelligentie te geven, en het vervolgens objectief meten ervan.
pi_81337871
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:21 schreef Dipkip het volgende:
Dat ze er geen gen voor vinden is alleen maar logisch en zegt niets over of iets erfelijk is of niet.
Een gen zegt daar niets over? Een gen draagt de informatie voor een specifieke erfelijke eigenschap in een cel. En d.m.v. genetische manipulatie is het juist mogelijk om erfelijke eigenschappen van een soort naar een andere soort over te brengen.
  woensdag 12 mei 2010 @ 13:30:27 #110
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_81337917
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:22 schreef Dwab het volgende:

[..]

Aan wat voor situaties denk je dan bijvoorbeeld? Of iemand een ernstige ziekte krijgt heeft niks te maken met het uiterlijk van die persoon. En aangewezen zijn op jezelf komt (in onze westerse maatschappij) vaak voort uit een zelfstandig keuze om uit de comfort zone te stappen waarin je verkeert. Ik zie dit mooie mensen juist vaker doen dan lelijke mensen, die blijven liever een beetje hangen, omdat ze bang zijn geworden door al de afwijzing die ze in hun normale omgeving al te verduren krijgen. Als ze dan iemand gevonden hebben die hen wél leuk vindt, klampen ze zich juist eerder vast aan deze veiligheid.... Tenminste zo zit het volgens mijn common sense..
Volgens mij werkt het zo:

Uiterlijke schoonheid --> Aantrekkingskracht --> Kansen op steun.

Dus schoonheid maakt het makkelijker om aan sociale/emotionele steun te komen, hoewel dit niet de enige factor is die sociale/emotionele steun waarschijnlijker maakt. Om dezelfde reden maakt het gebrek van schoonheid sociale isolatie dus ook eerder waarschijnlijk, en dan ben je dus op jezelf aangewezen. Dan ontwikkel je je innerlijke kwaliteiten om alsnog aan dat sociale contact te komen, conform mijn eerdere theorie.
  woensdag 12 mei 2010 @ 13:33:19 #111
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_81338055
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:29 schreef Techno het volgende:

[..]

Een gen zegt daar niets over? Een gen draagt de informatie voor een specifieke erfelijke eigenschap in een cel. En d.m.v. genetische manipulatie is het juist mogelijk om erfelijke eigenschappen van een soort naar een andere soort over te brengen.
Lezen, graag. Dat het gen niet gevonden is is geen sluitend bewijs voor de mate van erfelijkheid. Zeker niet gegeven de complexiteit van de menselijke genen-set.
pi_81338278
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:30 schreef EviL_AleX het volgende:

[..]

Volgens mij werkt het zo:

Uiterlijke schoonheid --> Aantrekkingskracht --> Kansen op steun.

Dus schoonheid maakt het makkelijker om aan sociale/emotionele steun te komen, hoewel dit niet de enige factor is die sociale/emotionele steun waarschijnlijker maakt. Om dezelfde reden maakt het gebrek van schoonheid sociale isolatie dus ook eerder waarschijnlijk, en dan ben je dus op jezelf aangewezen. Dan ontwikkel je je innerlijke kwaliteiten om alsnog aan dat sociale contact te komen, conform mijn eerdere theorie.
Hmm, ok het klinkt wel goed, maar toch... Ik zie geen situaties in een westers land waarin een individu in een sociale isolatie terecht zou kunnen komen. Het werkt namelijk zo dat mooie mensen elkaar aantrekken, en minder mooie mensen ook. Dus als je spuuglelijk bent en je dreigt in een isolement te raken dan zijn er altijd wel een paar lelijkerds die je graag willen opnemen in hun groepje.
  woensdag 12 mei 2010 @ 13:41:45 #113
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_81338440
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:38 schreef Dwab het volgende:

[..]

Hmm, ok het klinkt wel goed, maar toch... Ik zie geen situaties in een westers land waarin een individu in een sociale isolatie terecht zou kunnen komen. Het werkt namelijk zo dat mooie mensen elkaar aantrekken, en minder mooie mensen ook. Dus als je spuuglelijk bent en je dreigt in een isolement te raken dan zijn er altijd wel een paar lelijkerds die je graag willen opnemen in hun groepje.
Zeker waar, maar we kunnen het erover eens zijn dat je met deze redenatie als lelijkerd minder keuze hebt wanneer het op sociaal contact aankomt. Mooie mensen zullen eerder geaccepteerd worden door een lelijkerd als vriend dan andersom.

Ik spreek deels uit ervaring wanneer het aankomt op sociale isolatie, en het is echt mogelijk in een Westers land.

[ Bericht 0% gewijzigd door EviL_AleX op 12-05-2010 13:47:23 ]
pi_81338515
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:33 schreef EviL_AleX het volgende:
Lezen, graag. Dat het gen niet gevonden is is geen sluitend bewijs voor de mate van erfelijkheid. Zeker niet gegeven de complexiteit van de menselijke genen-set.
Precies.

Er zijn bijvoorbeeld genoeg erfelijke aandoeningen waarvan het gen nog niet gevonden is, en bij zo'n aandoening is het veel aannemelijker dat het om een enkel gen gaat dan bij intelligentie, waarbij men er van uit gaat dat het om heel veel genen gaat die allemaal een klein effect hebben.
pi_81338600
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:38 schreef Dwab het volgende:
Je kunt prima in sociale isolatie terecht komen, want zo'n lelijk iemand kan best ook nog een kutkarakter hebben.
pi_81338631
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:41 schreef EviL_AleX het volgende:

[..]

Zeker waar, maar we kunnen het over eens zij dat je met deze redenatie als lelijkerd minder keuze hebt wanneer het op sociaal contact aankomt. Mooie mensen zullen eerder geaccepteerd worden door een lelijkerd als vriend dan andersom.

Ik spreek deels uit ervaring wanneer het aankomt op sociale isolatie, en het is echt mogelijk in een Westers land.
Ok, meer keuze dus voor mooie mensen, maar van sociale isolatie is dan toch sowieso geen sprake?

Ik denk dat een gevoel van sociale isolatie meer een subjectieve beleving van het individu is dan een werkelijk isolement.

Ik ben wel benieuwd naar jouw periode van sociale isolatie eigenlijk... wil je daar meer over vertellen?
  woensdag 12 mei 2010 @ 13:51:15 #117
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_81338917
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:45 schreef Dwab het volgende:

[..]

Ok, meer keuze dus voor mooie mensen, maar van sociale isolatie is dan toch sowieso geen sprake?

Ik denk dat een gevoel van sociale isolatie meer een subjectieve beleving van het individu is dan een werkelijk isolement.

Ik ben wel benieuwd naar jouw periode van sociale isolatie eigenlijk... wil je daar meer over vertellen?
Daar wil ik best over praten, maar niet binnen dit topic. Daarmee trek ik het naar mezelf toe. Ik ben SchenkStroop niet... Dus als je écht geïnteresseerd bent dan verwijs ik je naar PM'en.

Complete sociale isolatie is inderdaad hoogst onwaarschijnlijk. Je kan bijvoorbeeld geen vrienden hebben maar nog altijd familie. Maar ik denk dat je ook van sociale isolatie kan spreken wanneer je zo goed als geen vrienden hebt, maar wel contact met je ouders, om maar een voorbeeld te noemen.
pi_81338999
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:45 schreef Dwab het volgende:
Gepeste kinderen, mishandeling door echtgenoot / echtgenote, asielzoekers die de taal niet spreken, mensen met een psychische aandoening (bijv. sociale angststoornis), volgens mij kun je echt sociaal geisoleerd raken, in de zin dat je met niemand een beter contact hebt dan een praatje over het weer. Dat je tegen niemand kan zeggen hoe het echt met je gaat en niet weet hoe je dat kunt veranderen.
pi_81339017
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:33 schreef EviL_AleX het volgende:
Lezen, graag. Zeker niet gegeven de complexiteit van de menselijke genen-set.
Misschien zelf beter lezen?

Zij zei n.l. letterlijk dat een gen niets zegt over of iets erfelijk is of niet. Dat is gewoon onjuist.
quote:
Dat het gen niet gevonden is is geen sluitend bewijs voor de mate van erfelijkheid.
Dat lijkt me evident, alleen is er net zo min reden om dan maar aan te nemen dat het wèl erfelijk is.
pi_81339091
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:53 schreef Techno het volgende:
Dat lijkt me evident, alleen is er net zo min reden om dan maar aan te nemen dat het wèl erfelijk is.
Van intelligentie is dat dus aangetoont met o.a. tweelingonderzoek. Dat is dus een goede reden om aan te nemen dat het wel erfelijk is, ook al heb je er geen gen voor gevonden.

En als je de letterlijke quote bekijkt staat er toch echt 'dat ze er geen gen voor vinden zegt niets over of het erfelijk is'. En dat is correct.
pi_81339274
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:10 schreef Dwab het volgende:

Ja, hier ben ik het ook helemaal mee eens! Klopt helemaal! Mannen zijn inderdaad ontzettend in hun eer aangetast als je ze afwijst, en zullen dan in de toekomst juist niks meer met je te maken willen hebben. Het lijkt dan wel alsof ze denken recht te hebben op je, alleen omdat je een tijdje aardig tegen ze was...
Of ze hebben gewoon genoeg vrienden. Als er dan niks meer te halen blijkt dan vriendschap dan is er ook geen rede meer om te blijven hangen.

Sociaal isolatie door gebrek aan een knap uiterlijk kan ook een psychische rede hebben. Bv. iemand die erg onzeker is en daardoor sociale contacten niet onderhoudt of zelfs afstoot. Of erg gesloten is.
pi_81339387
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 19:03 schreef Bonzai. het volgende:
Ja, ik vroeg me alleen af of die knappe vrouwen door zouden hebben dat de meeste mannen enkel in hen geïnteresseerd zijn vanwege hun mooie looks (en natuurlijk die minimumvereisten i.v.m innerlijk waar de meeste lelijke wijfen ook wel aan voldoen)
Ja.
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
pi_81339623
Ok, het is maar wat je onder sociale isolatie verstaat inderdaad. In de zin waar jullie het stellen heb ik hier ook mee te maken gehad voor een korte tijd. Ik heb alleen niet het idee dat dit mijn ontwikkeling nou zo enorm heeft opgestuwd... Nu ik een groep vrienden heb waar ik door wordt geprikkeld zowel op intellectueel niveau als gewoon op menselijk/emotioneel niveau maak ik een grotere ontwikkeling door.

Ik heb eerder het idee dat mensen die een hoop hebben meegemaakt en gezien in het leven, zowel de goede als de nare kant, dat die meer tot ontwikkeling komen, dan mensen met een vlak leven.. Als mooi mens heb je denk ik evenveel kans om moeilijke dingen mee te maken. Mensen die doodgaan, te maken krijgen met geweld, onvruchtbaar zijn, een of andere ziekte krijgen... Dat heeft allemaal niks te maken met schoonheid...
pi_81339929
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:08 schreef Dwab het volgende:
Ok, het is maar wat je onder sociale isolatie verstaat inderdaad. In de zin waar jullie het stellen heb ik hier ook mee te maken gehad voor een korte tijd. Ik heb alleen niet het idee dat dit mijn ontwikkeling nou zo enorm heeft opgestuwd... Nu ik een groep vrienden heb waar ik door wordt geprikkeld zowel op intellectueel niveau als gewoon op menselijk/emotioneel niveau maak ik een grotere ontwikkeling door.
Maar niet alle ontwikkelingen zijn even boeiend voor andere mensen. Iemand die sociaal isolement heeft meegemaakt zal vaak voorzichtig met vriendschappen omgaan, ze weten namelijk hoe het is om ze helemaal niet te hebben. Zolang het niet echt bezitterig overkomt is dit wel een positieve eigenschap.
pi_81340107
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:08 schreef Dwab het volgende:

Als mooi mens heb je denk ik evenveel kans om moeilijke dingen mee te maken. Mensen die doodgaan, te maken krijgen met geweld, onvruchtbaar zijn, een of andere ziekte krijgen... Dat heeft allemaal niks te maken met schoonheid...
Het gaat er meer om dat mooie mensen liefde / seks veel makkelijker krijgen. Met de nodige negatieve gevolgen wanneer je dit helemaal niet kan krijgen, of wanneer dit erg moeilijk is. Hierbij hebben vrouwen het ook veel makkelijker dan mannen.
pi_81340161
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:14 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Maar niet alle ontwikkelingen zijn even boeiend voor andere mensen. Iemand die sociaal isolement heeft meegemaakt zal vaak voorzichtig met vriendschappen omgaan, ze weten namelijk hoe het is om ze helemaal niet te hebben. Zolang het niet echt bezitterig overkomt is dit wel een positieve eigenschap.
Deze ontwikkeling kun je ook op een andere manier doormaken. Bijvoorbeeld als een goede vriend van je plotseling sterft, dan ga je ook wel even nadenken over de rest van je vriendschappen... Of je komt zelf in een lastige situatie terecht en daardoor zie je ineens dat veel vrienden helemaal geen echte vrienden zijn. Ook hier zal een selectie plaatsvinden, en zal zorgvuldiger omgegaan worden met de vrienden die er wél toe doen.

Er zijn zóveel manieren om je op dit punt te ontwikkelen, dat is echt niet voorbehouden aan minder mooie mensen...
pi_81340200
Ik weet het niet, volgens mij heeft isolement bij mij persoonlijk voornamelijk nadelen opgeleverd. Misschien is dat omdat het bij mij gebeurde als kind, maar ik heb echt een groot probleem gehad met sociale vaardigheden wat later moeilijk in te halen is en dus vriendschappen lange tijd in de weg stond. Als je weinig contact met mensen hebt gehad, wordt het heel moeilijk in te schatten wat normaal is / wat verwacht wordt.

En eerlijk gezegd de mensen die vinden dat het me interessant maakt, kan ik wel schieten no offense.
pi_81340371
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:19 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Het gaat er meer om dat mooie mensen liefde / seks veel makkelijker krijgen. Met de nodige negatieve gevolgen wanneer je dit helemaal niet kan krijgen, of wanneer dit erg moeilijk is. Hierbij hebben vrouwen het ook veel makkelijker dan mannen.
Het is voor vrouwen inderdaad makkelijker om sex te krijgen, maar over wat voor sex praten we dan? Dit vervult vaak niet de wensen van de vrouw. Op de lange duur wil je toch iemand die jou niet alleen ziet zitten omdat je van onderen een gat hebt... En ook niet omdat je van die lekkere tieten of een mooi hoofd hebt. Je wilt toch dat iemand jóu leuk vindt... voor lelijke mensen lijkt me deze schifting al bij voorbaat gemaakt, lekker handig.
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:24:11 #129
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_81340385
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:53 schreef Techno het volgende:

[..]

Misschien zelf beter lezen?

Zij zei n.l. letterlijk dat een gen niets zegt over of iets erfelijk is of niet. Dat is gewoon onjuist.
[..]

Ik blijf bij mijn oorspronkelijke reactie, die is nog immer juist.

Over dat laatste: kritische observatie wijst er sterk op dat het erfelijk is.
pi_81340455
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:23 schreef Dwab het volgende:
Het is voor vrouwen inderdaad makkelijker om sex te krijgen, maar over wat voor sex praten we dan? Dit vervult vaak niet de wensen van de vrouw. Op de lange duur wil je toch iemand die jou niet alleen ziet zitten omdat je van onderen een gat hebt... En ook niet omdat je van die lekkere tieten of een mooi hoofd hebt. Je wilt toch dat iemand jóu leuk vindt... voor lelijke mensen lijkt me deze schifting al bij voorbaat gemaakt, lekker handig.
Nou ja het kan vrijwel altijd lelijker toch?
pi_81340576
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:23 schreef Dwab het volgende:

[..]

Eens. Maar ik denk hierbij meer aan mannen die op late leeftijd nog maagd zijn. En wat vervolgens ondanks dat het niet zo heel boeiend is wel serieuze gevolgen heeft. Je ziet regelmatig dat soort topics hier op fok langs komen, en ze zijn nagenoeg allemaal van mannen.
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:34:04 #132
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_81340831
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:20 schreef Dwab het volgende:

[..]

Deze ontwikkeling kun je ook op een andere manier doormaken. Bijvoorbeeld als een goede vriend van je plotseling sterft, dan ga je ook wel even nadenken over de rest van je vriendschappen... Of je komt zelf in een lastige situatie terecht en daardoor zie je ineens dat veel vrienden helemaal geen echte vrienden zijn. Ook hier zal een selectie plaatsvinden, en zal zorgvuldiger omgegaan worden met de vrienden die er wél toe doen.

Er zijn zóveel manieren om je op dit punt te ontwikkelen, dat is echt niet voorbehouden aan minder mooie mensen...
Dit is, naar mijn mening, een discussie over de waarschijnlijkheid van bepaalde ervaringen. Niet dat alleen mooie mensen ervaring X kunnen hebben en lelijke mensen alleen ervaring Y. Ervaring is X is waarschijnlijker voor hen die in het bezit zijn van uiterlijke schoonheid, terwijl ervaring Y waarschijnlijker is voor "lelijke" mensen. Maar zowel mooie als lelijke mensen kunnen X en Y ervaren, belangrijke factor hierbij is tijd. Als je bijvoorbeeld moet wachten op de dood van een vriend voordat voor je gaat nadenken over de waarde van relaties... Dan zal het langer duren voor die mensen die daarop wachten. Daarom maak ik onderscheid tussen interne en externe druk. Mooie mensen zullen minder externe druk ervaren op het gebied van interne ontwikkeling voor een redelijk deel van hun leven. Maar als ze grote innerlijke druk ervaren dan kan je best een vamp tegengekomen waarmee je ontzettend diepe gesprekken kan hebben.
pi_81340847
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:28 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Eens. Maar ik denk hierbij meer aan mannen die op late leeftijd nog maagd zijn. En wat vervolgens ondanks dat het niet zo heel boeiend is wel serieuze gevolgen heeft. Je ziet regelmatig dat soort topics hier op fok langs komen, en ze zijn nagenoeg allemaal van mannen.
Ik denk dat dit soort gevallen meer te maken hebben met een tekort aan persoonlijke ontwikkeling dan aan het uiterlijk. Een lelijke jongen die zijn sociale skills en het spelletje wel goed door heeft kan echt wel een meisje regelen... Dit ontkracht dus eigenlijk het idee dat lelijke mensen zich beter ontwikkelen. Veel ervan raken juist erg onzeker en missen daardoor veel...
pi_81340852
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:28 schreef Fortitude het volgende:
Ja, als je als vrouw je onzeker voelt doordat iedereen al seks heeft gehad behalve jij, dan is dat makkelijk genoeg op te lossen.

Aan de andere kant is het dat voor mannen ook (iedereen kan wel aan 100 euro komen als het moet). En ja dan is het niet binnen een liefdesrelatie, maar datzelfde probleem kunnen vrouwen ook hebben, dat ze niemand tegenkomen waar ze een relatie mee willen dus dat de opties zijn geen seks of liefdeloze seks (zelfde als bij de hypothetische man dus).

Alleen hebben vrouwen dan weer dat er altijd wel een man is die verliefd wil doen en het dus eerder wordt dat achteraf blijkt dat je gebruikt bent. Ook vervelend maar dan dacht je iig dat het liefde was op het moment dat je ontmaagd werd.
pi_81341017
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:34 schreef Dwab het volgende:
Ik denk dat dit soort gevallen meer te maken hebben met een tekort aan persoonlijke ontwikkeling dan aan het uiterlijk. Een lelijke jongen die zijn sociale skills en het spelletje wel goed door heeft kan echt wel een meisje regelen... Dit ontkracht dus eigenlijk het idee dat lelijke mensen zich beter ontwikkelen. Veel ervan raken juist erg onzeker en missen daardoor veel...
Maar misschien is het wel veel moeilijker die social skills en de regels van het spelletje te leren als je een heel onaantrekkelijk uiterlijk hebt?

En het kan ook dat iemand die lelijk is daar mee gepest is als kind, daardoor minder met anderen omging, daardoor minder social skills.

Volgens mij als ik een vent was geweest was ik op mn 20e nog maagd geweest
pi_81341118
LOL nou staat het er alsof ik lelijk ben - ik werd gepest omdat mijn moeder lesbisch 'werd' en daarmee de eerste en heel lang de enige was in ons durrep. Dit tijdens de jaren van de grote AIDS-paniek dus je kunt wel uittekenen wat er gebeurde ondanks een brilletje en ondergewicht was ik niet echt een lelijk kind ofzo. Gelukkig werd ik niet daar ook nog mee gepest, alleen met dat ik AIDS zou hebben
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:42:41 #137
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_81341240
quote:

[..]

Dat is dus de externe druk. Je kan er ook voor kiezen je hier niks van aan te trekken, met de gevolgen van dien. En jouw voorbeeld versterkt mijn stelling dat lelijke mannen meer externe druk tot innerlijke ontwikkeling zullen ervaren. Maar of ze dan ook aan die ontwikkeling beginnen is een andere stap.
pi_81341321
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:39 schreef Dipkip het volgende:
LOL nou staat het er alsof ik lelijk ben - ik werd gepest omdat mijn moeder lesbisch 'werd' en daarmee de eerste en heel lang de enige was in ons durrep. Dit tijdens de jaren van de grote AIDS-paniek dus je kunt wel uittekenen wat er gebeurde ondanks een brilletje en ondergewicht was ik niet echt een lelijk kind ofzo. Gelukkig werd ik niet daar ook nog mee gepest, alleen met dat ik AIDS zou hebben
Ah, dat is vet zielig

Ik werd gepest omdat ik gewoon totaal wereldvreemd was, haha! Ik had vettt veel acné, een (kinder) bril, een beugel en sluik vettig haar. Ik dacht niet eens ná over mijn kleding enzo. Dat kwam pas veeeel later Dus ik werd wel buitengesloten door de populaire mensen, en natuurlijk vertrapt dat je ziel tot op een zeker punt, maar ik had ook gewoon mijn eigen vrienden, die misschien niet al te hoog stonden op de sociale ladder, maar als je ze leerde kennen wel súper waardevol waren.

Na mijn 15e werd ik ineens wél mooi, en me ook meer bewust van mezelf. Ik heb alleen nooit meer bij die populaire mensen willen horen, omdat het gewoon zielige horken waren

Haha, ok tot zover mijn verhaal!
pi_81341328
quote:

[..]

Ik denk ook niet dat lelijke mensen zich beter ontwikkelen. Maar perfecte mensen zijn saai, voornamelijk omdat dit bijna altijd nep is. Bij iemand met duidelijke imperfecties heb ik altijd eerder het gevoel dat ze eerlijk zijn. De imperfecties moeten inderdaad niet te serieus zijn. Dat is gewoon vervelend.
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:46:15 #140
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_81341420
Vroeger, toen ik nog jong, strak en aantrekkelijk was, kreeg ik heel veel aandacht van het andere geslacht.
Mijn man leerde ik op mijn 17de kennen en hij was toen niet het schoolvoorbeeld van een knappe man.
Kreeg daar ook wel eens reacties over en hij ook.

Nu zijn we 13 jaar verder, mijn lichaam is niet meer zo strak en rimpels hebben ook hun toeweg gevonden.
Maar hij is nog steeds gek op mij en ik op hem, dus geloof niet dat hij alleen om mijn uiterlijk bij me is, wat veel mensen toen dus wel beweerde maar waar ik nooit iets van gemerkt heb.

Maar je uiterlijk leer je wel te gebruiken natuurlijk en meestal heb je het echt wel door wat de bedoelingen zijn.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_81341471
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:42 schreef EviL_AleX het volgende:

[..]

Dat is dus de externe druk. Je kan er ook voor kiezen je hier niks van aan te trekken, met de gevolgen van dien. En jouw voorbeeld versterkt mijn stelling dat lelijke mannen meer externe druk tot innerlijke ontwikkeling zullen ervaren. Maar of ze dan ook aan die ontwikkeling beginnen is een andere stap.
het ligt eraan over welke ontwikkeling je het hebt. Op sociaal gebied denk ik eerder dat je nóg onzekerderder wordt, en daardoor in minder sociaal gevarieerde situaties terecht zult komen, simpelweg omdat je deze ontwijkt. Je leert dus ook niet omgaan met veel van dit soort situaties. Hierdoor stagneert deze ontwikkeling, bijvoorbeeld op relatie of regelgebied...

Het kan wel zijn dat je hierdoor meer tijd hebt om Latijn te leren of alle boeken van Spinoza door te lezen, of dat je bij gebrek aan beter op een judo vereniging terecht komt ofzoiets.
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:51:34 #142
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_81341674
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:47 schreef Dwab het volgende:

[..]

het ligt eraan over welke ontwikkeling je het hebt. Op sociaal gebied denk ik eerder dat je nóg onzekerderder wordt, en daardoor in minder sociaal gevarieerde situaties terecht zult komen, simpelweg omdat je deze ontwijkt. Je leert dus ook niet omgaan met veel van dit soort situaties. Hierdoor stagneert deze ontwikkeling, bijvoorbeeld op relatie of regelgebied...

Het kan wel zijn dat je hierdoor meer tijd hebt om Latijn te leren of alle boeken van Spinoza door te lezen, of dat je bij gebrek aan beter op een judo vereniging terecht komt ofzoiets.
Dit gaat over de andere stap die ik op het eind noem. De druk kan er wel zijn, maar wanneer die druk je onzeker maakt dan zul je er niks mee doen. Hoewel, ik denk dat ook in dat geval het waarschijnlijker is dat je (eerder) zal leren hoe je "alleen" gelukkig kunt zijn.
pi_81341807
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:51 schreef EviL_AleX het volgende:
Dit gaat over de andere stap die ik op het eind noem. De druk kan er wel zijn, maar wanneer die druk je onzeker maakt dan zul je er niks mee doen. Hoewel, ik denk dat ook in dat geval het waarschijnlijker is dat je (eerder) zal leren hoe je "alleen" gelukkig kunt zijn.
Ik geloof daar niet zo in. Je leert omgaan met hoe de situatie is, je leert waarderen wat je wel hebt, maar ik denk dat je eerder kunt spreken van minder ongelukkig dan van echt gelukkig.

Uiteraard is deze mening volledig gekleurd door eigen ervaring
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:55:06 #144
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_81341875
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:53 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik geloof daar niet zo in. Je leert omgaan met hoe de situatie is, je leert waarderen wat je wel hebt, maar ik denk dat je eerder kunt spreken van minder ongelukkig dan van echt gelukkig.

Uiteraard is deze mening volledig gekleurd door eigen ervaring
Uiteraard, en die van mij staat daar haaks tegenover

Voor mij heeft sociale isolatie ervoor gezorgd dat ik veel eerder ben gaan zoeken naar wie ik nu intrensiek ben, en de waarde van de kennis die me dat opgeleverd heeft kan NIET onderschat worden ten opzichte van mijn langdurig geluk.

[ Bericht 3% gewijzigd door EviL_AleX op 12-05-2010 15:04:54 ]
pi_81342145
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:55 schreef EviL_AleX het volgende:
Uiteraard, en die van mij staat daar haaks tegenover, namelijk
Denk je dat je minder gelukkig was geweest als je gewoon vrienden had gehad?

Ik bedoel dus wel in die tijd dat er sprake was van isolatie he, niet nu (achteraf).
pi_81342187
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:55 schreef EviL_AleX het volgende:

[..]

Uiteraard, en die van mij staat daar haaks tegenover, namelijk
Dus jij bent alleen 100% gelukkig? Ik geloof hier niet zo in, ik denk dat een mens een sociaal wezen is en toch op zoek zal gaan naar gelijkgestemde mensen, of het contact met zijn familie aanhaalt. Of op een forum als Fok discussies gaat voeren. (Ook een vorm van sociaal contact)
  woensdag 12 mei 2010 @ 15:04:05 #147
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_81342342
Door de edit zal ik het even herhalen:

Voor mij heeft sociale isolatie ervoor gezorgd dat ik veel eerder ben gaan zoeken naar wie ik nu intrensiek ben, en de waarde van de kennis die me dat opgeleverd heeft kan NIET onderschat worden ten opzichte van mijn langdurig geluk.

Ik ben van mening dat deze isolatie mij iets heeft opgeleverd dat waardevoller is dan eventuele vriendschappen in die tijd.

Iemand is eigenlijk nooit 100% gelukkig, maar even los daarvan durf ik wel te stellen dat mijn geluk in sterk verminderde mate afhankelijk is van sociaal contact OP ZICHZELF. Sociaal contact met diepgang ervaar ik als waardevol, maar gewoon praten over het weer om het praten, nee. Dat doet het niet voor mij.
pi_81342538
Maar dat zijn voordelen die je nu plukt, nu je uit het isolement bent. Hoe voelde je je destijds?
pi_81342692
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:04 schreef EviL_AleX het volgende:
Door de edit zal ik het even herhalen:

Ik ben van mening dat deze isolatie mij iets heeft opgeleverd dat waardevoller is dan eventuele vriendschappen in die tijd.

Iemand is eigenlijk nooit 100% gelukkig, maar even los daarvan durf ik wel te stellen dat mijn geluk in sterk verminderde mate afhankelijk is van sociaal contact OP ZICHZELF. Sociaal contact met diepgang ervaar ik als waardevol, maar gewoon praten over het weer om het praten, nee. Dat doet het niet voor mij.
Ok, en je zegt dus eigenlijk dat een mooie vrouw dit minder snel zal bereiken? Ik ben het er nog steeds niet helemaal mee eens, als snap ik wel wat je bedoeld. Mensen zijn geneigd pas naar zichzelf te kijken wanneer dit noodzakelijk is. Als je zonder problemen door het leven fietst en veel positieve feedback krijgt voor alles wat je doet, dan is het niet noodzakelijk om verder te kijken.

Als je in een sociale isolatie terecht komt ben je hier eerder toe geneigd. Ok, dat klopt wel in mijn ogen. Maar ik ben van mening dat er véél meer situaties in het leven bestaan die je hierop zullen wijzen. En deze zijn weer niet afhankelijk van geslacht of uiterlijkheden.
  woensdag 12 mei 2010 @ 15:13:21 #150
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_81342772
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:11 schreef Dwab het volgende:

[..]

Ok, en je zegt dus eigenlijk dat een mooie vrouw dit minder snel zal bereiken? Ik ben het er nog steeds niet helemaal mee eens, als snap ik wel wat je bedoeld. Mensen zijn geneigd pas naar zichzelf te kijken wanneer dit noodzakelijk is. Als je zonder problemen door het leven fietst en veel positieve feedback krijgt voor alles wat je doet, dan is het niet noodzakelijk om verder te kijken.

Als je in een sociale isolatie terecht komt ben je hier eerder toe geneigd. Ok, dat klopt wel in mijn ogen. Maar ik ben van mening dat er véél meer situaties in het leven bestaan die je hierop zullen wijzen. En deze zijn weer niet afhankelijk van geslacht of uiterlijkheden.
Helemaal eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')