abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 mei 2010 @ 15:57:07 #176
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_81344751
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:53 schreef Dwab het volgende:

[..]

Het is een andere vorm van eenzaamheid, dat is zeker waar, maar daardoor niet een mindere trigger voor zelfontplooiing.
En ik stel dat deze trigger later zal voorkomen, niet dat die niet bestaat.
pi_81344772
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:44 schreef EviL_AleX het volgende:
De lelijke mensen worden al minder GEZIEN op zich, dus dit probleem speelt daar ook. Maar wat je zegt komt zeker voor, ik ken een aantal vrouwen met dat probleem. Die vinden het juist erg prettig om dan van mij te horen dat ze zeker mooi zijn maar dat ze daarom niet per sé leuk zijn.
Herkenbaar... ik wil nog wel eens ongevraagd commentaar leveren op het handelen van knappe vrouwen. Dan krijg je over het algemeen 2 soorten reacties. De ene groep valt bijna flauw van verbazing, gilt wat lelijke woorden en loopt stampend weg. De andere groep is even stil en beledigd en vraagt dan "waarom? hoezo dan?"
Ja, ik generaliseer.
pi_81344865
Ik wil alleen zeggen dat sociale armoede niet persé zichtbaar hoeft te zijn. Bij lelijke mensen zal de zichtbare variant vaker voorkomen. Bij mooie (en extreem mooie) mensen de onzichtbare variant. Ik denk dat óf je hier überhaupt mee te maken krijgt veel meer te maken heeft met andere moeilijke omstandigheden waarin je verwikkeld kan raken als mens. Anders heb je helemaal geen last van die innerlijke pijn/strijd. Dat kan gaan om je thuissituatie waarin je mishandeld wordt, of een nare ervaring die je meemaakte, of de dood van een dierbare, of .... etc. etc. etc.
pi_81344949
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:55 schreef Northside het volgende:
Naar die lelijke persoon zullen om te beginnen veel minder mensen luisteren.
Nou ja die heeft minder mensen om het aan te vertellen. Hoeveel er luisteren is nog maar de vraag. Als je als lelijk persoon 2 goede vrienden hebt die naar je luisteren en dat is het dan, en als mooi persoon 20 mooiweervrienden die niet luisteren en 2 goede die het wel doen, dan is de stand alsnog gelijk. Behalve dan dat de mooie persoon zich onbegrepen voelt door 20 mensen terwijl de lelijke persoon zich begrepen voelt door al zijn / haar vrienden.
pi_81345004
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:57 schreef Northside het volgende:
Herkenbaar... ik wil nog wel eens ongevraagd commentaar leveren op het handelen van knappe vrouwen. Dan krijg je over het algemeen 2 soorten reacties. De ene groep valt bijna flauw van verbazing, gilt wat lelijke woorden en loopt stampend weg. De andere groep is even stil en beledigd en vraagt dan "waarom? hoezo dan?"
Dat doen lelijke vrouwen toch ook
pi_81345094
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:57 schreef Northside het volgende:

[..]

Uhm, ja en? Wat wil je hier mee zeggen? Het ligt er bij kritiek geven sowieso helemaal aan hoe goed je iemand kent, hoe je hebt brengt, en hoe hoog deze persoon jóu heeft zitten. Oja, en of de kritiek gegrond is natuurlijk... dat is vaak het belangrijkste.

Heb je er wel eens over nagedacht dat hun reactie ook iets over jou kan zeggen?
pi_81345304
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:02 schreef Dipkip het volgende:
Dat doen lelijke vrouwen toch ook
Die staan in mijn ervaring sowieso al meer open voor zelfreflectie, omdat ze geen 20 mensen om zich heen hebben hangen die vertellen hoe fantastisch ze wel niet zijn.

Edit: Alex noemt het externe druk zie ik.
Ja, ik generaliseer.
pi_81345453
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:04 schreef Dwab het volgende:
Het ligt er bij kritiek geven sowieso helemaal aan hoe goed je iemand kent, hoe je hebt brengt, en hoe hoog deze persoon jóu heeft zitten. Oja, en of de kritiek gegrond is natuurlijk... dat is vaak het belangrijkste.

En de bereidheid om te luisteren en open te staan voor andere mensen.

Ja.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 12 mei 2010 @ 16:12:12 #184
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_81345461
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:59 schreef Dwab het volgende:
Ik wil alleen zeggen dat sociale armoede niet persé zichtbaar hoeft te zijn. Bij lelijke mensen zal de zichtbare variant vaker voorkomen. Bij mooie (en extreem mooie) mensen de onzichtbare variant. Ik denk dat óf je hier überhaupt mee te maken krijgt veel meer te maken heeft met andere moeilijke omstandigheden waarin je verwikkeld kan raken als mens. Anders heb je helemaal geen last van die innerlijke pijn/strijd. Dat kan gaan om je thuissituatie waarin je mishandeld wordt, of een nare ervaring die je meemaakte, of de dood van een dierbare, of .... etc. etc. etc.
Dat denk ik dus niet echt. Fysieke schoonheid (of het gebrek daaraan) is na de pubertijd redelijk constant en vervalt daarna vooral door de tijd. De andere omstandigheden die je noemt zijn voor lelijke mensen óók waarschijnlijk, zij kunnen ook mishandeld worden, vrienden verliezen aan de dood, etc. Ik stel gewoon dat uiterlijke schoonheid de externe druk tot zelf-ontplooing verlaagt, omdat je omgeving je eerder de indruk zal geven dat je goed bent zoals je bent. Door meerdere stappen erbij te zetten stel ik dus ook dat de mate van fysieke schoonheid invers gerelateerd(NIET exclusief verbonden) is aan karakterontwikkeling.

Maar ik zou absoluut niet durven beweren dat dit de enige factor is, herhaaldelijk heb ik gewezen op Tijd als bijkomende factor, en er zijn zeker nog andere.

Ook stel ik niet dat mooie mensen per definitie gelukkiger zijn, of niet mogen klagen of nooit aan zelfontplooing toekomen. Ik stel enkel, wederom in mate van waarschijnlijkheid, het minder snel zal (beginnen te) ontwikkelen.
pi_81345500
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:08 schreef Northside het volgende:
Die staan in mijn ervaring sowieso al meer open voor zelfreflectie, omdat ze geen 20 mensen om zich heen hebben hangen die vertellen hoe fantastisch ze wel niet zijn.
Mja of iemand die mooi is heeft meer zelfvertrouwen en iemand die lelijk is durft minder tegen je in te gaan.

Persoonlijk vind ik ongewenst comentaar al snel iets ongepasts dus hoe ik zou reageren is zeker niet met 'oh ja, goh vertel me meer over wat ik verkeerd doe'. Maar misschien ben ik gewoon bloedmooi
pi_81345509
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:08 schreef Northside het volgende:

[..]

Edit: Alex noemt het externe druk zie ik.
Ik vind dat schoonheid in dit topic wel erg geïdealiseerd wordt... Die 20 mensen kun je makkelijk vervangen door 20 mannen. En die mannen zijn enkel uit op aandacht en sex, kortom: hun eigen egootje versterken. En daar moet je dan als mooie vrouw blij om zijn? Kom op zeg, die vrouwen hebben snel genoeg door dat al die aandacht geen ene flikker betekent... Andere vrouwen zijn juist extra kritisch op deze vrouwen, omdat ze mooier zijn dan henzelf. Hier komt echt bakken jaloezie bij kijken... Veel hypocriet gedrag ook.

Ik vind echt dat de mannen die hier posten een nogal oppervlakkige kijk hebben op de schoonheid van deze vrouwen en de aandacht die ze hiermee krijgen. Dat lijkt mij nu echt niet zo zaligmakend...
  woensdag 12 mei 2010 @ 16:17:44 #187
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_81345700
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:04 schreef Dwab het volgende:

[..]

Uhm, ja en? Wat wil je hier mee zeggen? Het ligt er bij kritiek geven sowieso helemaal aan hoe goed je iemand kent, hoe je hebt brengt, en hoe hoog deze persoon jóu heeft zitten. Oja, en of de kritiek gegrond is natuurlijk... dat is vaak het belangrijkste.

En toch doet je schrijven suggereren dat het pas als laatste in je opkomt. Zo gaat het in de praktijk ook. De manier waarop je je boodschap vormt heeft zeker invloed hierop.

In de gevallen dat ik kritiek geef (zeldzaam) sta ik altijd open voor discussie.

(Gaan we niet enorm off-topic nu? Ik begin bewijzingsdrang wat betreft persoonlijke waarde te proeven in de argumentatie nu)
pi_81345730
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:13 schreef Dwab het volgende:
Ik vind dat schoonheid in dit topic wel erg geïdealiseerd wordt... Die 20 mensen kun je makkelijk vervangen door 20 mannen. En die mannen zijn enkel uit op aandacht en sex, kortom: hun eigen egootje versterken. En daar moet je dan als mooie vrouw blij om zijn? Kom op zeg, die vrouwen hebben snel genoeg door dat al die aandacht geen ene flikker betekent... Andere vrouwen zijn juist extra kritisch op deze vrouwen, omdat ze mooier zijn dan henzelf. Hier komt echt bakken jaloezie bij kijken... Veel hypocriet gedrag ook.
Goed punt.

Plus dat - denk ik - heel mooie vrouwen misschien wel een sterkere neiging hebben tot perfectionisme. Dat ze willen bewijzen meer te zijn dan alleen mooi of sexy. Dat idee krijg ik wel eens als ik op de uni ben, heel veel hele mooie meiden die ontzettend gedreven lijken werkelijk _alles_ goed voor elkaar te moeten hebben. Dus niet alleen er hip bijlopen, maar ook goede cijfers en extra vakken, en een bestuursfunctie, en dit en dat.
  woensdag 12 mei 2010 @ 16:20:12 #189
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_81345800
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:13 schreef Dwab het volgende:

[..]

Ik vind echt dat de mannen die hier posten een nogal oppervlakkige kijk hebben op de schoonheid van deze vrouwen en de aandacht die ze hiermee krijgen. Dat lijkt mij nu echt niet zo zaligmakend...
My point exactly...

Voor mij draait het ook om AANDACHT van anderen hier. Veel minder hoe werkelijk waardevol die aandacht is.

Feit blijft dat die aandacht toegang dat andere zaken makkelijker maakt. Maar hoe belangrijk die zaken weer zijn is ook twijfelachtig.

Overigens werkt schoonheid ook bij een mannelijke bezitter, hoewel in minder sterke mate.
pi_81345865
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:17 schreef EviL_AleX het volgende:
(Gaan we niet enorm off-topic nu? Ik begin bewijzingsdrang wat betreft persoonlijke waarde te proeven in de argumentatie nu)
Vind ik niet, het gaat nog steeds om het verschil in hoe er met lekkere vrouwen wordt omgegaan en hoe er met gemiddelde of onaantrekkelijke vrouwen wordt omgegaan. Of ze kritiek krijgen lijkt me wel een onderdeel daarvan.

En ik proef er ook geen bewijzingsdrang in, misschien wel een lichtelijk jullie snappen niet hoe het voor vrouwen is iets, maar dan wel met de bedoeling het uit te leggen en niet om 'jullie' monddood te maken.
pi_81345870
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:12 schreef Dipkip het volgende:
Mja of iemand die mooi is heeft meer zelfvertrouwen en iemand die lelijk is durft minder tegen je in te gaan.

Persoonlijk vind ik ongewenst comentaar al snel iets ongepasts dus hoe ik zou reageren is zeker niet met 'oh ja, goh vertel me meer over wat ik verkeerd doe'. Maar misschien ben ik gewoon bloedmooi
Mhhh, misschien heb ik het verkeerd gezegd. Ik sta niet ongevraagd te roepen dat je er in die kleren niet uit ziet en hoe het wel zou moeten. Ik ben eerlijk. Als ik in gesprek kom met een knappe vrouw en er komt een punt waarop een andere man een opmerking zou maken om punten te scoren, dan zeg ik wat ik denk.
Ja, ik generaliseer.
pi_81345921
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:20 schreef EviL_AleX het volgende:

[..]

My point exactly...

Voor mij draait het ook om AANDACHT van anderen hier. Veel minder hoe werkelijk waardevol die aandacht is.
Ja, maar zoals ik al zei, heeft dit niks te maken met het ervaren van externe druk. Knappe mensen komen er dus op een andere manier achter hoe huichelachtig de wereld (soms) in elkaar kan zitten. Hierdoor worden ook zij dus teruggeworpen op zichzelf. Van de mensen die hen deze (zogenaamd goed bedoelde) aandacht geven hebben ze toch niks te verwachten, zij handelen enkel uit eigenbelang.
pi_81346006
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:21 schreef Dipkip het volgende:
En ik proef er ook geen bewijzingsdrang in, misschien wel een lichtelijk jullie snappen niet hoe het voor vrouwen is iets, maar dan wel met de bedoeling het uit te leggen en niet om 'jullie' monddood te maken.
Nou, in mijn ogen is knap zijn een gigantisch voordeel in deze wereld. Je moet sterk in je schoenen staan en kritischer zijn tegenover je medemens, maar als je het spel kan spelen heeft het meer voor- dan nadelen.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 12 mei 2010 @ 16:25:09 #194
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_81346011
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:23 schreef Dwab het volgende:

[..]

Ja, maar zoals ik al zei, heeft dit niks te maken met het ervaren van externe druk. Knappe mensen komen er dus op een andere manier achter hoe huichelachtig de wereld (soms) in elkaar kan zitten. Hierdoor worden ook zij dus teruggeworpen op zichzelf. Van de mensen die hen deze (zogenaamd goed bedoelde) aandacht geven hebben ze toch niks te verwachten, zij handelen enkel uit eigenbelang.
Allemaal waar. Maar waarschijnlijk zal dit bij hen LATER gebeuren. Want iedereen wil zich gewaardeerd voelen op één of andere manier. Dit gevoel wordt eerder gegeven aan aantrekkelijke mensen, die er vervolgens (na het verstrijken van tijd) achter moeten komen dat het verleent worden van dit gevoel wel eens onterecht zou kunnen zijn.

Tenzij ze veel interne druk voelen, dan gaan ze eerder uit eigen beweging aan de slag.
pi_81346019
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:21 schreef Northside het volgende:
Mhhh, misschien heb ik het verkeerd gezegd. Ik sta niet ongevraagd te roepen dat je er in die kleren niet uit ziet en hoe het wel zou moeten. Ik ben eerlijk. Als ik in gesprek kom met een knappe vrouw en er komt een punt waarop een andere man een opmerking zou maken om punten te scoren, dan zeg ik wat ik denk.
En jouw idee is dus dat een onaantrekkelijke vrouw er aan gewend is de waarheid te horen terwijl een mooie vrouw gewend is naar de mond gepraat te worden, en dat dus een mooie vrouw ofwel blij is met jouw mening ofwel ontploft omdat het haar normaal nooit overkomt dat iemand haar eerlijk zijn mening geeft?
pi_81346060
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:21 schreef Northside het volgende:

[..]

Nou prima toch. Dit is wel de manier om mooie vrouwen te scoren denk ik zo. Je bent al gelijk een stuk interessanter als je hen niet zo gaat lopen pleasen. Ik denk dat de twee mogelijke reacties die je noemt tekenend zijn voor iedereen. De reactie: oh goh? hoe bedoel je dat dan? Vind ik eigenlijk wel een hele open reactie. Zo reageer ik zelf ook eigenlijk in de meeste gevallen , het is in eerste instantie nooit leuk om iets negatiefs over jezelf te horen, en vaak valt het nogal rauw op je dak, maar als je daarna rustig vraagt wat er dan precies is, vind ik dat een goede reactie.
pi_81346099
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:25 schreef Northside het volgende:
Nou, in mijn ogen is knap zijn een gigantisch voordeel in deze wereld. Je moet sterk in je schoenen staan en kritischer zijn tegenover je medemens, maar als je het spel kan spelen heeft het meer voor- dan nadelen.
Als.

Is het dan niet eerder zo dat heel mooi zijn (gesteld tegenover gemiddeld zijn, niet butt ugly) voor de een een zegen is en voor de ander een vloek, afhankelijk van de persoonlijkheid?
pi_81346158
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:25 schreef EviL_AleX het volgende:

[..]

Allemaal waar. Maar waarschijnlijk zal dit bij hen LATER gebeuren.
Hoezo dan later? Wat bedoel je daarmee? Lelijke mensen komen er op de basisschool achter en mooie mensen op de middelbare school? Ik vind het nogal een vage term dat later...
pi_81346174
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:26 schreef Dwab het volgende:
Ik denk dat de twee mogelijke reacties die je noemt tekenend zijn voor iedereen.
Dat denk ik dus ook. Ik heb genoeg onooglijke collega's meegemaakt die bij de kleinste opmerking compleet ontploffen omdat ze gewoon barstensvol frustratie zitten....
pi_81346203
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:27 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Als.

Is het dan niet eerder zo dat heel mooi zijn (gesteld tegenover gemiddeld zijn, niet butt ugly) voor de een een zegen is en voor de ander een vloek, afhankelijk van de persoonlijkheid?
Dan, want het is overtreffende trap...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')