abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81050667
Het kleine babietjes topic (0-6 maanden) deel 42
Kleine baby'tjes

13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 decembe 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
02 februari 2010: 'Teigetje', dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van mama_papa
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi & Kiro, zoons van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

[ Bericht 1% gewijzigd door freecell op 05-05-2010 19:04:53 ]
pi_81050772
Kudo's voor de titel Mijn baby heeft het slapen op schoot her-uitgevonden! Derde keer al sinds gistermiddag.
pi_81051223
Ik hoop dat we de dag hier goed doorkomen. 2 vaccinaties en een siroop. En de curves zagen er ook goed uit.
Voor de statistieken (vandaag net 2 maanden):
Gewicht: 5180 gr
Lengte: 58,5 cm
Schedelomtrek: 38,5cm
pi_81051302
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:12 schreef WupWup het volgende:
Kudo's voor de titel Mijn baby heeft het slapen op schoot her-uitgevonden! Derde keer al sinds gistermiddag.
ssst, niet te hard, anders veranderen de mods het terug

Dat groeit lekker Leonieke!
Wat voor siroop? Dat ken ik niet van hier?
pi_81051659
freecell,
als Leah nu niet duimde dan zou hier ook nog een speen zijn. Ze heeft veel zuigbehoefte en ze heeft nu haar eigen keus gemaakt en dat is dus haar duim geworden.
Nu lekker want ik hoef geen speen erin te duwen, straks misschien heel vervelend met afleren (of niet )
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:12 schreef WupWup het volgende:
Mijn baby heeft het slapen op schoot her-uitgevonden! Derde keer al sinds gistermiddag.
wat heerlijk
pi_81051959
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:31 schreef freecell het volgende:

[..]

ssst, niet te hard, anders veranderen de mods het terug

Dat groeit lekker Leonieke!
Wat voor siroop? Dat ken ik niet van hier?
Tegen Rotavirus (Rotateq is de siroop). Moet hij 2 of 3 keer krijgen (het hangt af van het merk van medicijn en ik weet dus niet of de Rotateq de versie van 2 of 3 keer is ). Is het enige dat we zelf moeten betalen (de andere vaccinaties krijg je gratis bij Kind&Gezin).

En stiekem zou ik het eigenlijk fijn vinden als Thomas soms eens ergens anders dan op de schoot zou willen slapen overdag. Als ik alleen thuis ben, zit ik dus bijna constant gevangen in de zetel met Thomas op mijn schoot.

Hij volgt nu niet meer precies de gewichtscurve, maar dat lijkt me nu niet zo erg te zijn.
pi_81052028
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:56 schreef leonieke het volgende:
En stiekem zou ik het eigenlijk fijn vinden als Thomas soms eens ergens anders dan op de schoot zou willen slapen overdag. Als ik alleen thuis ben, zit ik dus bijna constant gevangen in de zetel met Thomas op mijn schoot.
nee, dat is inderdaad niet leuk

Leah slaapt nog zelden op mijn schoot vandaar mijn "heerlijk" naar wupwup
pi_81052200
Tvptje effe snel!
pi_81052274
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:58 schreef lily het volgende:

[..]

nee, dat is inderdaad niet leuk

Leah slaapt nog zelden op mijn schoot vandaar mijn "heerlijk" naar wupwup
Ja, dan lijkt het me ook heerlijk, hoor En begrijp me niet verkeerd, het is ook zalig als hij op mij slaapt, maar soms zo onpraktisch dat ik niets gedaan krijg in huis Moest ik geen huishouden te doen hebben, zou het me niets kunnen schelen eigenlijk. Erg, hé?
pi_81052361
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:07 schreef leonieke het volgende:
Ja, dan lijkt het me ook heerlijk, hoor En begrijp me niet verkeerd, het is ook zalig als hij op mij slaapt, maar soms zo onpraktisch dat ik niets gedaan krijg in huis
nee, dat schiet niet zo op dan..

misschien hem in een draagdoek hangen als ie niet alleen wil slapen?
pi_81052531
Een draagdoek heb ik niet. We hebben enkel een buikdrager (Elite Cruiser), maar zo graag lijkt hij daar niet in te zitten. Alleen voor een korte tijd. Hij zal het hoe dan ook moeten afleren want eens ik ga werken, zal hij een aantal namiddagen bij mijn schoonmoeder blijven (op de dagen dat mijn man ook moet werken). En ik denk ook niet dat de onthaalmoeder hem in een draagdoek zal ronddragen
Soms laat ik hem eens wenen als hij alleen ligt, maar ik krijg het niet over mijn hart om hem te laten wenen tot hij in slaap valt.
pi_81052621
Leah huilt zichzelf ook wel eens in slaap. Minuutje of 10 huilen en dan slaapt ze. Doet ze 's nachts ook een paar keer.
  woensdag 5 mei 2010 @ 16:23:09 #13
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81052673
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:17 schreef leonieke het volgende:
Een draagdoek heb ik niet. We hebben enkel een buikdrager (Elite Cruiser), maar zo graag lijkt hij daar niet in te zitten. Alleen voor een korte tijd. Hij zal het hoe dan ook moeten afleren want eens ik ga werken, zal hij een aantal namiddagen bij mijn schoonmoeder blijven (op de dagen dat mijn man ook moet werken). En ik denk ook niet dat de onthaalmoeder hem in een draagdoek zal ronddragen
Soms laat ik hem eens wenen als hij alleen ligt, maar ik krijg het niet over mijn hart om hem te laten wenen tot hij in slaap valt.
Kun je 'm dan niet wegleggen als hij eenmaal slaapt? Daan valt ook wel eens in slaap bij het omhoog houden na de voeding maar dan leg ik 'm gewoon weg en slaapt hij verder.
pi_81052715
Mart slaapt eigenlijk overdag helemaal niet zo veel meer.
Alleen eventjes na de eerste fles 's ochtends weer rond 10 uur.
Daarna van 11:30 tot 15:00 uur boven in bed op zn kamer. Daarna eigenlijk wel wakker tot 19:00 uur met af en toe een hazenslaapje, in de box/op schoot/wipstoel of op de bank.
pi_81052794
Ja, wegleggen gaat wel, maar dat is dan meestal maar voor een paar minuten omdat hij het op de één of andere manier merkt dat hij niet meer op één van ons ligt (bij mijn man slaapt hij dus ook zo goed Heel handig als hij thuis is ). Soms helpt het als we hem in een deken wikkelen als hij nog op ons ligt. Maar vanaf het moment dat zijn ogen één keer zijn open geweest en hij merkt dat hij alleen ligt, mogen we opnieuw beginnen.

En heel raar (en vraag me niet hoe het komt) maar 's nachts heeft hij daar dus helemaal geen last van. Ik hoor hem 's nachts regelmatig wakker worden en dan valt hij zelf weer in slaap zonder te wenen. Maar dan is het wel donker dus waarschijnlijk ligt het daar aan.
Waar slaapt jullie kindje eigenlijk overdag? In hun bedje of gewoon beneden in park/wieg? Momenteel houden we Thomas wel nog altijd beneden overdag
pi_81052806
tvp
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_81052874
Leah slaapt overdag in haar bedje op haar kamer boven en 's nachts in haar bedje op onze slaapkamer (een etage hoger).
pi_81052939
En vanaf nu ga ik ook nog eens proberen om de voedingen bij te houden. Kwestie om te zien of er toch niet een ritme in zit. Ik heb vaak het gevoel dat er geen ritme in zit, maar de laatste dagen lijkt het toch wat anders. Nu proberen een weekje bij te houden om te zien hoeveel keer Thomas eigenlijk eet zodat ik kan beginnen afbouwen.
pi_81053558
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:24 schreef ymme het volgende:
Mart slaapt eigenlijk overdag helemaal niet zo veel meer.
Alleen eventjes na de eerste fles 's ochtends weer rond 10 uur.
Daarna van 11:30 tot 15:00 uur boven in bed op zn kamer. Daarna eigenlijk wel wakker tot 19:00 uur met af en toe een hazenslaapje, in de box/op schoot/wipstoel of op de bank.
Euh, van 11.30-15.00 niet zo veel
pi_81053690
Ja wel veel. Maar ik bedoel meer in de zin van, aan één stuk door
En elke dag het zelfde.
pi_81053772
Dat vind ik ook wel heel lang, Ymme! Isa slaapt meestal maar een uurtje, heel soms 1,5 uur of iets langer.

Isa heeft het rollen nu helemaal ontdekt hoor! Je hoeft haar maar in de box of op een kleed te leggen en ze draait al om! Ook op het aankleedkussen.. waardoor verschonen een stuk lastiger wordt!
pi_81054212
Maar voor de rest is hij wakker.
Met hier en daar (2 á 3 keer per dag 5 min) een hazenslaapje tussen door.

Mart heeft het zelfde ritme als de zoon van een vriendin van mij. Alleen hij is 1,5. En die heeft dan geen voeding meer om 22:00/23:00 uur.
  woensdag 5 mei 2010 @ 17:29:06 #23
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81054602
Daan slaapt afwisselend in de box of in de wieg. Ligt er eigenlijk maar aan. Hij is redelijk makkelijk. We zijn nu aan het wennen in zijn eigen ledikant overdag, maar eigenlijk vinden we het nog veel te fijn in de wieg bij ons op de kamer.

Ymme, hoe lang zit er tussen voedingen dan als hij al 3,5 uur slaap achter elkaar op de dag?

Daan slaapt meestal zo'n 1,5 tot 2 uur voor zijn voeding (dus eten, spelen, slapen, eten waarbij eten en spelen allebei ongeveer een uur tot anderhalf uur is).
pi_81055105
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 17:29 schreef happyme28 het volgende:
Daan slaapt afwisselend in de box of in de wieg. Ligt er eigenlijk maar aan. Hij is redelijk makkelijk. We zijn nu aan het wennen in zijn eigen ledikant overdag, maar eigenlijk vinden we het nog veel te fijn in de wieg bij ons op de kamer.

Ymme, hoe lang zit er tussen voedingen dan als hij al 3,5 uur slaap achter elkaar op de dag?

Daan slaapt meestal zo'n 1,5 tot 2 uur voor zijn voeding (dus eten, spelen, slapen, eten waarbij eten en spelen allebei ongeveer een uur tot anderhalf uur is).
zie, dat is het probleem hé. Ik vind het zo fijn dat hij hier beneden ligt Maar ik zal binnenkort toch iets moeten veranderen, want het mag ook niet de bedoeling zijn dat iemand anders (lees: mijn schoonmoeder) binnenkort met de gebakken peren zit

En zo lang als Mart slaapt Thomas ook niet aan één stuk door, hoor Maar dat komt waarschijnlijk voor een stuk omdat hij op één van ons slaapt en het ook heel ambetant is om zo lang stil te liggen
  woensdag 5 mei 2010 @ 17:54:17 #25
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81055274
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 17:48 schreef leonieke het volgende:

[..]

zie, dat is het probleem hé. Ik vind het zo fijn dat hij hier beneden ligt
Maar Daan slaapt ook regelmatig bij ons beneden hoor (zoals nu bijvoorbeeld ) maar dan gewoon in de box. Wel de lusten (van lekker naar 'm kijken) en niet de lasten (dat je constant stil moet zitten )
pi_81055916
Hoi

Alles goed en aardig hier

Hee, psst, Freecell, fix die op es, Ivan is de oudste!
(Xandy kan er wel uit, Lunastar post alleen maar als ze zwanger is..)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_81056354
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 17:29 schreef happyme28 het volgende:

Ongeveer 3,5 uur. Soms iets meer, soms iets minder.

Meestal is het:
08:00 uur
11:00 uur
15:00 uur
18:30/19:00 uur
En 22:00/23:00 uur.

En na de fles van 11:00 naar bed en ná de fles van 19:00 naar bed, waarna even eruit voor de fles van 22:00/23:00 uur en dan weer slapen tot meestal 07:00/08:00 uur. En tussendoor wordt hij dan ook niet wakker ofzo.

We hebben echt geluk met het ritme van Mart. Als ik sommige verhalen hier lees.
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:02:15 #28
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81057268
Ymme, ik snap je vraag niet zo. Mart slaapt bijna 20 uur per dag als ik het zo lees. Lijkt me wel genoeg.... Hij is alleen wakker tussen 15-19 en even na de ochtend voeding.
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:03:48 #29
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81057321
Haha, Stef ligt in de babygym te spelen en heeft nu één van de speeltjes eraf getrokken en ligt de andere speeltjes daarmee te slaan Het ziet er niet uit

En we hebben net jbpm gekocht en nu lees ik op de verpakking dat je het ook aan kunt maken met wat water en dan een paar hapjes voor en een paar hapjes na de borst kunt geven. Het is dus ook prima mogelijk met bv Had ik dat maar eerder geweten/bedacht, dan had ik wel meer haast gemaakt met het aanschaffen van dat spul. Stef spuugt al weet ik het hoe lang als een gek alles onder Ben benieuwd of het helpt vanaf de komende voeding gaan we het proberen!

Oeh, en omdat we toch in de stad waren zijn we meteen even naar de natuurwinkel geweest en we hebben nu een rijstpapje en een meergranenpapje van Biobim gekocht. Vandeweek krijgt Stef dus lekker pap, denk ik! Moet alleen nog even een papspeen kopen, anders gaat het wat lastig, denk ik zo..

Tukjes is Stef trouwens ook slecht in. De ene dag gaat hij keurig even slapen na elke voeding, maar vaker zet hij het op een gillen als je hem neerlegt. Bij het KDV vertelden ze ook al dat het zowat onmogelijk is Stef aan de slaapjes te krijgen op dat soort dagen en dat is ergens wel fijn om te horen, in die zin dat we dan zelf tenminste niks verkeerd doen ofzo. Hij wil dan gewoon écht niet..
3!
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:05:55 #30
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81057391
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:03 schreef Incantrix het volgende:
En we hebben net jbpm gekocht en nu lees ik op de verpakking dat je het ook aan kunt maken met wat water en dan een paar hapjes voor en een paar hapjes na de borst kunt geven. Het is dus ook prima mogelijk met bv Had ik dat maar eerder geweten/bedacht, dan had ik wel meer haast gemaakt met het aanschaffen van dat spul. Stef spuugt al weet ik het hoe lang als een gek alles onder Ben benieuwd of het helpt vanaf de komende voeding gaan we het proberen!
Dat heb ik dus geprobeerd, maar dat bleef een drama met de reflux, vandaar uiteindelijk over gestapt naar FV. De borstvoeding bleef dus dun en mengde in Daan's buik kennelijk niet met de jpbm dus kwam gewoon omhoog.

Daarnaast werd het behangplaksel wat ik er dus echt niet inkreeg met lepel of fles. Later nog aangelengd met bv afgekolfd en jpbm maar ook dat mocht niet baten..
pi_81057425
Op fixed?

Florian en slapen is ook niet echt een combi meestal...
Af en toe heeft hij een dag dat hij ineens een slaapje doet van een uur (vandaag) maar meestal is het wakker zijn, spelen, bungelen in de draagdoek en af en toe een hazeslaapje in de doek of in bed...
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:10:06 #32
95408 Incantrix
pi_81057529
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:05 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Dat heb ik dus geprobeerd, maar dat bleef een drama met de reflux, vandaar uiteindelijk over gestapt naar FV. De borstvoeding bleef dus en mengde in Daan's buik kennelijk niet met de jpbm dus kwam gewoon omhoog.

Daarnaast werd het behangplaksel wat ik er dus echt niet inkreeg met lepel of fles. Later nog aangelengd met bv afgekolfd en jpbm maar ook dat mocht niet baten..
Ow Nouja, we gaan het maar even proberen, als het niet werkt kunnen we nog even met papjes aan de slag, dat was in elk geval het advies van de (inval)HA. Als dat ook niet werkt zien we wel.. Maar bij jullie gaat het dus beter sinds jullie over zijn gestapt op fv? En is zo veel overgeven per defenitie reflux? (Voel me een beetje dozig nu, maar ik weet het gewoon echt niet )

@ Free: Whahaha! Hoeveelste poging was dit? Never give up!
3!
pi_81057630
suffe op
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:16:45 #34
95408 Incantrix
pi_81057788
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:12 schreef freecell het volgende:
suffe op
Grin.. Nouja, ik vind je stoer hoor, ik heb het na 1x opgegeven

Oh, echt, dat kletsende kereltje..

Buhbuhbuh! Muhbuhbuhmmmmmbrrrr! Hebwebebuh!
3!
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:17:40 #35
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81057818
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:10 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ow Nouja, we gaan het maar even proberen, als het niet werkt kunnen we nog even met papjes aan de slag, dat was in elk geval het advies van de (inval)HA. Als dat ook niet werkt zien we wel.. Maar bij jullie gaat het dus beter sinds jullie over zijn gestapt op fv? En is zo veel overgeven per defenitie reflux? (Voel me een beetje dozig nu, maar ik weet het gewoon echt niet )
Ja, nu met FV aangedikt met Jpbm heeft hij veel minder last (en nu icm de Zantac en Motilium eigenlijk helemaal geen last meer ).

En ja, dat is wel reflux, maar zolang Stef er geen last van heeft (ontevreden, veel huilen enzo) en goed groeit en aankomt, is het helemaal geen probleem. Het is vooral een wasprobleem
pi_81058117
Rienk slaapt wel netjes volgens mij.

"Gemiddeld" (erg breed genomen hoor)
Wordt hij wakker om 07:00 voor de fles en daarna gaat ie terug in bed.
Dan wordt hij wakker rond 9:30 en is dan wakker tot een uur 11:00 dan slaapt hij even en krijgt dan de fles en om 13:30 ligt hij er weer in tot 16:00. Rond 17/18 uur krijgt ie weer de fles en als J. om 18:45 brengt hij Rienk naar bed en dan wordt hij voor de laatste fles wakker rond 23:00 of we halen hem uit bed als hij voor 00:00 nog niet wakker is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_81058439
Trix, heerlijk, zo'n kletskopje!

Isa gaat vandaag eens op de 4 flessen, bij wijze van proef! Rond 21.00 uur krijgt ze dan de laatste fles, en dan hoop ik dat ze morgen rond 7.00 uur weer komt!
pi_81058829
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:16 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Grin.. Nouja, ik vind je stoer hoor, ik heb het na 1x opgegeven

Oh, echt, dat kletsende kereltje..

Buhbuhbuh! Muhbuhbuhmmmmmbrrrr! Hebwebebuh!
kletsen is

FLorian heeft een nieuw trucje
En dan echt 5x achter elkaar

lollig kind

Das wel heel netjes inderdaad Vlindur
pi_81058908
Goedzo Florian!
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:51:41 #40
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81059066
Oh Freecell, die van jou kan het wel echt
pi_81059352
hoi dames

/fokdagboek
weten jullie wel hoe ik ervan geniet om jullie verhalen te lezen? het is allemal zo heerlijk normaal en hoe het hoort.

ik heb vandaag eindelijk kiro weer eens zelf een flesje kunnen geven hij krijgt er nu 3 per dag. het is eigenlijk alleen bij het flesje geven dat je merkt dat hij down heeft, desondanks gaat het geweldig goed! het is dat zijn saturatie zo onstabiel is, want gewicht is geen probleem, hij komt goed aan. en de techniek van flesje drinken gaat prima, mits je rustig aan doet. dus zelf laten happen, dan alstie beet heeft rustig wachten tot hij zelf op het idee komt om te zuigen en dan op tijd de fles eruit halen omdat hij anders alles wegklokt binnen 10 minuten (hij krijgt nu 45 cc, maar dat is wel met babypokon erin). vandaag bleef zijn saturatie tijdens het flesje drinken netjes boven de 80, terwijl hij aan een kiro-special werkte! (geloof me; dat kind kan me daar spectaculaire poepbroeken hebben! die ploetert daar dan rustig een uur op en als je te snel verschoont ben je zo 3 luiers verder)

ik heb de kindercardioloog en de zaalarts gesproken en het lijkt erop dat de ellende nu een gevalletje en-en-en is. hij heeft beginnende bpd en hij is neusverkouden en hij heeft down syndroom. door die bpd en neusverkoudheid heeft hij het benauwd. logisch. maar waar een 'gewoon' kindje dan gaat hijgen oid om over de benauwdheid te komen, doet kiro dat niet. die blijft gewoon rustig liggen en ademt in exact hetzelfde tempo door. hij is gewoon zo vreselijk kwetsbaar. het goede nieuws is, zijn kansen op termijn zijn prima. die bpd geneest en naarmate hij groeit verbeteren ook de andere problemen. dat gaat helemaal vanzelf. maar het heeft tijd nodig. geduldig wachten en stug volhouden dus
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_81059611
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:51 schreef Groofsken het volgende:
Oh Freecell, die van jou kan het wel echt
Vandaag, even afwachten of hij het morgen nog kan.
Hij haat het gewoon om op zn buik te liggen

Simmu, je klinkt zo liefdevol
Wat fijn dat hij zelf goed kan drinken!
pi_81059649
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:02 schreef happyme28 het volgende:
Ymme, ik snap je vraag niet zo. Mart slaapt bijna 20 uur per dag als ik het zo lees. Lijkt me wel genoeg.... Hij is alleen wakker tussen 15-19 en even na de ochtend voeding.
Ik vraag ook niets
Dus je hoeft niets te snappen
pi_81059793
Simmu, wat klinkt dat goed
Super dat het zo goed gaat zeg... Hopelijk is hij ook snel van de verkoudheid af!
  woensdag 5 mei 2010 @ 20:11:25 #45
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_81059852
Hoelang 'mag' (doen jullie) je een baby per dag in een draagdoek bij je hebben om haar rustig te houden zodat ze ook genoeg aan haar slaapjes komt?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_81060021
Als ze ook slapen in de draagdoek: 24 uur per dag

Het is echt geen probleem qua lichaamshouding en dergelijke, dus er zit geen max aan zoals bijvoorbeeld bij de cosi
pi_81060053
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 20:11 schreef Marlinde het volgende:
Hoelang 'mag' (doen jullie) je een baby per dag in een draagdoek bij je hebben om haar rustig te houden zodat ze ook genoeg aan haar slaapjes komt?
vraag het in het draagdoektopic

maar bij mijn weten is er niet echt een harde bovengrens behalve "altijd". kindjes die altijd (altijd de hele dag elke dag) gedragen worden ontwikkelen wel problemen. maar pin me er niet op vast
pi_81061327
Is het bij jullie spruit eigenlijk ook zo dat wenen altijd gepaard gaat met dikke tranen die over de wangen rollen?
pi_81061698
Simmu, wat heerlijk dat je Kiro zelf het flesje kan geven, en wat goed dat hij het door heeft hoe hij zelf kan drinken. Ik besef me zo goed dat de dingen die ik voor lief neem niet vanzelfsprekend zijn. Net als bij Keshet.

Trix, ik ben benieuwd of jbpm helpt tegen het spugen. Ik ben er ooit aan begonnen toen Thomas 3 maanden was, maar het bleek toch niet zo nodig te zijn. Hij kon toen nog niet uit een 3 standenspeen drinken en uit een normale lukte het niet zo goed, dus heb ik het maar weer aan de kant gezet. Daarna ging het ook beter met het gespuug. Is Stef nu trouwens helemaal kramp-vrij?

Over slapen: Hier gaat het 's nachts super! om 19.30 laatste fles (met rijstebloem), daarna direct naar bed en slaapt hij meteen door tot 7.00-8.00. Overdag gaat het minder, hij maakt meer hazeslaapjes en in bed gaat hij na 15 min hysterisch gillen (terwijl het 's nacht geen enkel probleem is ) Hijj slaapt overdag meestal niet meer dan 2 uur verdeelt over een paar slaapjes. Het probleem is dat als hij moe wordt heel hard gaat huilen, 2-5 min en dan wel in slaap valt. Maar als je hem dan niet in de armen hebt, wordt hij hysterisch en gaat hij zeker niet meer slapen. Dus het is wel een inslaaphuiltje, maar hij heeft er toch iemand bij nodig om in slaap te komen.

Ivan bovenaan! (en Thomas tweede ), Claudia, ik vind het ook weer gezellig om mee te kunnen lezen, fotootjes van Thomas zat, maar in welke verhuisdoos zat ook alweer de camera? Ik zal zeker zorgen dat ik voor mijn afscheid in dit topic nog wat foto's opduikel, nog 11 dagen geduld!

Isa aan de rol! Ongelooflijk he? Hoe snel ze dat van de ene op de andere dag door kunnen hebben. Thomas rolde sporadisch, nu elke keer als je in hem in de box legt, ligt hij weer op zijn buik (en trots dat hij is )
Ik heb hem vandaag zien tijgeren! hij kwam niet heel hard vooruit, maar hij wilde naar een speeltje toe dat 50 cm verder lag. Wat een vastberadenheid!
pi_81062018
overigens blijkt er dus wel een mogelijkheid te zijn dat we kiro al naar huis krijgen terwijl hij nog aan de lowflow ligt. ik ben daar persoonlijk niet zo happig op (en voel me daar dus dan prompt weer schuldig over). dan krijgt hij dus nog de lowflow en ligt hij nog aan de monitor thuis. en ik zie dat dus niet zitten. hoe moet ik dat 24/7 in de gaten houden met ravi en selene in de buurt? ik zie dat echt niet zitten
pi_81062100
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 18:19 schreef Vlindur het volgende:

Hee, psst, Freecell, fix die op es, Ivan is de oudste!

En hij begint zo groot te worden. Hij kan al een hele rijstwafel opeten, gister heeft hij voor het eerst 4 flessen gehad in plaats van 5, hij slaapt zonder Puckababy en ineens wil hij overdag bijna niet meer slapen. En hij wordt leuker en leuker.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 5 mei 2010 @ 21:07:32 #52
300054 Marlinde
pi_81062191
Bedankt voor je antwoord Freecell

Tessa had om half 6 weer een enorme huilbui, ga morgen de HA bellen en hoop dat ik dan meteen even langs kan komen, ze heeft vieze oortjes (kan dat oorontsteking zijn of hebben baby's gewoon soms vieze oortjes)? Of misschien haar nekje, ik weet t echt niet. Ze valt op schoot in slaap en zodra we haar maar bewegen is het weer brullen..
Zelfs samen met mij in bad (wat ze normaal echt heel fijn en leuk vind) vond ze nu helemaal niks, dikke tranen weer
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_81063290
@groofsken voor de bijvoeding

in de herhaling, want de discussie start steeds opnieuw met selene zijn we zo rond de 3 maanden met pap begonnen in opdracht van het cb (selene vond: ) en rond de 5 maanden waren we gestart met fruit. dit omdat selene elke fles zonder pap weigerde, en het ging mij en het cb toch wat te ver om alle flessen papflessen te maken. het beviel trouwens prima, selene is nog steeds blij

naar wat ik begrepen heb merk je het snel genoeg wanneer het echt te vroeg is. opeens weer krampjes, poep die niet wil en/of overmatig spugen. uiteraard dan gewoon snel weer stoppen. dit verhaal gaat trouwens ook op voor kindjes boven de 6 maanden! dat het geem magische grens is, gaat twee kanten op he! en tot een jaar is bijvoeding precies dat: bijvoeding. voor erbij! niet ter vervanging!

mijn persoonlijke mening: als je echt denkt dat je kindje eraan toe is (en dan heb ik het niet over onzinredenaties, maar echte tekenenen dat er ietsietsiets is)is er weinig mis met het gewoon ff proberen. je merkt het snel genoeg als het niks is, en dan doe je gewoon 2 tandjes terug.
  woensdag 5 mei 2010 @ 21:38:09 #54
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81063620
Simmu, het gaat me niet eens om een dicussie of om de vraag wat beter is, wel of niet starten met bijvoeding. Het gaat gewoon over deze ene situatie, waarin ik zoek naar wat het beste is. En er zijn al veel goede tips gegeven.

Maar wel bedankt voor je uitgebreide reactie.
pi_81063832
Ik heb het idee dat Thomas ook echt aan bijvoeding toe is... Maar hij is ook al bijna 6 maanden. Helaas moeten we wachten tot we eindelijk een afspraak met een dietist kunnen maken om zijn bijvoeding gecontroleerd te geven ivm met het vermoeden op koemelkeiwitallergie. Ik dacht gehoord te hebben dat er dan eerst met groente gestart moet worden. Op zich heb ik daar ook niks op tegen, fruit lusten ze meestal toch wel. Ik ben benieuwd, hij is overal zo makkelijk in, zou hij ook alle nieuwe groentes/fruit accepteren? Ik kan niet wachten!
  woensdag 5 mei 2010 @ 22:49:03 #56
95408 Incantrix
pi_81067132
Simmu Wat fijn dat je wel zelf weer een fles hebt kunnen geven!

Aoraki, Stef is nu volgens mij wel krampvrij, al heeft hij nog wel eens momenten dat ik het me afvraag. En ik ben ook wel benieuwd inderdaad, wel fijn dat jij het uiteindelijk niet echt nodig hebt gehad En dikke jeuj!! voor je nachten!

Stef houdt nu trouwens ook meteen niet meer op met babbelen. Als hij boos is klinkt het ook boos (incl. pruillipje ) en daarstraks had hij een heus gesprek met zijn vader Genieten!
3!
  donderdag 6 mei 2010 @ 08:17:57 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81075491
Morgen!
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:03 schreef simmu het volgende:
overigens blijkt er dus wel een mogelijkheid te zijn dat we kiro al naar huis krijgen terwijl hij nog aan de lowflow ligt. ik ben daar persoonlijk niet zo happig op (en voel me daar dus dan prompt weer schuldig over). dan krijgt hij dus nog de lowflow en ligt hij nog aan de monitor thuis. en ik zie dat dus niet zitten. hoe moet ik dat 24/7 in de gaten houden met ravi en selene in de buurt? ik zie dat echt niet zitten
Ik begrijp je wel hoor. Ik zou er ook voor kiezen om hem dan toch 'aan te laten sterken' in het zkh. Is niet niks met nog 2 kindjes!
Enn voor de fles!
  donderdag 6 mei 2010 @ 08:19:43 #58
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81075506
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 20:47 schreef leonieke het volgende:
Is het bij jullie spruit eigenlijk ook zo dat wenen altijd gepaard gaat met dikke tranen die over de wangen rollen?
gisteren en vannochtend toevallig hij weigerde de rechterborst en was helemaal hysterisch. Maar mama heeft hem er gewoon 'ingefrot' en toen heeft hij heerlijk gedronken.

Ik verbaas me altijd over die traantjes. Zo klein, en dan al traantjes

Straks gaat mijn mannetje weer huilen denk ik, hij krijgt namelijk weer prikjes.
pi_81075561
De eerste keer prinkjes was hier de eerste keer traantjes
Zo sneu!
  donderdag 6 mei 2010 @ 08:29:22 #60
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_81075621
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:03 schreef simmu het volgende:
Bij twijfel niet doen en je vooral niet schuldig voelen. Je er rot om voelen omdat je 'm het liefst gewoon thuis wil hebben mag natuurlijk wel!
Het lijkt mij dat in jouw ogen (en dit is geen waarde-oordeel maar gewoon een constatering!) je de nadelen niet op vindt wegen tegen de voordelen.

Ik wil graag dat als Teigetje thuis komt ik geen medische handelingen (zoals de neusbril vervangen etc.) bij haar hoef te verrichten. Ik ben haar moeder, niet haar verpleegster.
Als dat inhoudt dat ze bv iets langer in het zhs moet blijven om flesjes te leren drinken dan suckt dat ongeloofelijl maar ik preferereer dat wel boven het thuis geven van sondevoeding inclusief alles wat daar bij komt kijken.
Maar, dat is mijn mening, ik kan me voorstellen dat anderen daar anders over denken!

Zo, dan ga ik nu mijn meisje knuffelen! Toedels!
A grand adventure has begun.
pi_81075669
Simmu en Keshet, ik kan me dat erg goed voorstellen hoor... ik vond het zonder medisch gedoe al best wat om die muppet mee naar huis te krijgen, laat staan met wat jullie nu allemaal mee (moeten) maken. Ik zou me er dus niet schuldig om voelen hoor, terecht dat je er zo over denkt!

Traantjes zijn zo en in een... ik vind het altijd een beetje extra zielig over komen als Minke huilt met tranen, maar gelukkig gebeurd het niet veel!

Amaranta, succes weer vandaag met de prikjes!
pi_81075720
Keshet: lijkt me een heel verstandige uitspraak dat je een mama bent en geen verpleegster! En dat geldt ook voor Simmu!
pi_81076944
Hmz, het feit dat iedereen verbaasd reageert als Thomas weent is dus blijkbaar normaal. Thomas weent gewoon in 98% van de gevallen met tranen. Zo zielig natuurlijk, maar wij zijn daar al zo erg aan gewend dat het voor ons de normaalste zaak van de wereld is.

En inderdaad Keshet, je bent mama, niet de verpleegster. Simmu, ik hoop dat jullie er uit geraken. Ik denk dat ik, hoe moeilijk het ook moet zijn, er zou voor kiezen om mijn baby nog even in het ziekenhuis te laten aansterken (maar ook dat moet praktisch haalbaar zijn).

En de prikjes zijn we goed doorgekomen. Gisterenavond toen we gingen slapen, was Thomas' temperatuur 38°C en was hij wat aan het wenen (met tranen uiteraard ) en daarom hebben we hem maar bij ons in slaap laten vallen. Misschien niet perfect, maar met die verhoging was het toch wel extra zielig. Een uurtje later nog even zijn temperatuur gemeten en die was hetzelfde. Vannacht nog een paar keer gecontroleerd, maar het bleef zo. Dus geen suppo gegeven. En nu ligt hij weer heerlijk te slapen (nog een geluk dat mijn man thuis is ).
  donderdag 6 mei 2010 @ 11:07:00 #64
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81079041
Ik kan me daar alleen bij aanlsluiten Keshet en Simmu.

Toch geen prikjes. HEt is nog onduidelijk waar al die vlekken en bultjes vandaan komen, en of het tóch geen waterpokken zijn.
Dus even uitgesteld.
pi_81080034
Hier is het huilen geblazen ná de fles.
Heb al de 1+ speen van avent er weer op gezet.
Maar het blijft huilen. Dus dan maar de speen en dat blijkt wel te werken.

Oh hihi en nu ik dit aan het typen ben, komen er toch een hoop pers geluiden uit de box. Meneer ligt heerlijk te poepen
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:01:41 #66
300054 Marlinde
pi_81081206
Keshet ben het helemaal met je eens dat jij mama bent en geen verpleegster.
Simmu: Doe wat je zelf denk dat het beste is!

Met Tessa gaat het nog steeds niet goed, heel veel huilen. Heb op internet het 1 en ander opgezocht en ze heeft toch wel heel veel weg van het KISS-syndroom. Heb om 16:20 een afspraak bij de HA en hopen dat er wat uitkomt zodat we weten wat we eraan kunnen doen.
Ga nu even wat eten en daarna met manlief en Tessa een groot stuk wandelen om de plas (strandje)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:05:22 #67
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81081373
ymme, succes met de poepbroek vanochtend hadden we weer nekpoep. 1,5 sec. na de voeding, was nog niet aangekleed, of wemochten door naar de commode. goedemorgen!

amaranta, balen dat de prikjes zijn uitgesteld. wanneer moet duidelijk worden waar de bultjes vandaan komen?

en een voor rollende isa! leuk is dat!

marlinde, kan ze zomaar ineens kiss_syndroom ontwikkelen? wat onwijs naar zeg! heel veel sterkte!

[ Bericht 12% gewijzigd door DaviniaHR op 06-05-2010 12:10:32 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_81081380
Ik hoop het ook voor jullie Marlinde.
Succes en sterkte ermee
pi_81081410
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:01 schreef Marlinde het volgende:
Keshet ben het helemaal met je eens dat jij mama bent en geen verpleegster.
Simmu: Doe wat je zelf denk dat het beste is!

Met Tessa gaat het nog steeds niet goed, heel veel huilen. Heb op internet het 1 en ander opgezocht en ze heeft toch wel heel veel weg van het KISS-syndroom. Heb om 16:20 een afspraak bij de HA en hopen dat er wat uitkomt zodat we weten wat we eraan kunnen doen.
Ga nu even wat eten en daarna met manlief en Tessa een groot stuk wandelen om de plas (strandje)
'de plas' Woon je soms in Arnhem?
Wat naar dat het nog steeds zo slecht gaat met Tessa, succes vanmiddag bij de dokter!

Simmu, ik denk dat jij heel goed weet wat je wel en niet wilt en volgens mij doe het het prima hoor
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:17:08 #70
300054 Marlinde
pi_81081759
Davinia: Dat kan zich in de loop der weken ontwikkelen en van haar scheve hoofdje wisten we al. Na wat gegoogeld te hebben kwamen we hierbij terrecht en het lijkt er sterk op dat ze dat heeft, ik leg het vanmiddag ook aan de HA voor en dan kijken wat hij ervan vind.

Ymme: Bedankt

Vlindur: Nee in Rotterdam
Bedankt!

Nu gaan we echt weg, ik laat het weten zodra ik meer weet

Fijne dag iedereen en geniet lekker van het weer
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:32:08 #71
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81082327
Weet niet davinia, heb voor over 2 weken een afspraak, als het al waterpokken zijn dan moeten ze dan weg zijn. Stel er zitten dna nog bultjes dan neem ik aan dat ze me doorverwijzen voor verder ondezoek, of het eczeem is of wat anders.
Maar zij konden ook niet zeggen of het waterpokken zijn/waren. Enerzijds lijkt het wel op, anderzijds niet

Ik vind het niet zo heel erg hoor. Fabian wordt dit weekend gedoopt dus dan is hij in ieder geval niet ziek van de prikjes.
pi_81082376
Das een handige bijkomstigheid inderdaad

Florian wordt dit weekend opgedragen Gaan ze tegelijk
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:41:02 #73
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81082703
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:33 schreef freecell het volgende:
Das een handige bijkomstigheid inderdaad

Florian wordt dit weekend opgedragen Gaan ze tegelijk
Leuk!
Ik ben nu aan het bedenken of ik bij www.barbecue.nl een bbq bestel voor de familie of een gourmet.
We zijn met 10 man (familie uit Spanje). Voordeel is dat het goedkoper is dan uit eten met zn allen.
Het kan hier. De kinderen kunnen in hun eigen bed slapen. EN ze nemen alle troep + afwas weer mee naar huis!
pi_81083031
Klinkt als een tof plan
Wordt het een beetje tof weer zondag?

Wij bouwen hier thuis gewoon een klein feestje
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:57:11 #75
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81083324
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:49 schreef freecell het volgende:
Klinkt als een tof plan
Wordt het een beetje tof weer zondag?

Wij bouwen hier thuis gewoon een klein feestje
Weet ik niet. Maar F. wordt zaterdag gedoopt omdat de familie zondagochtend alweer in het vliegtuig terug naar Spanje zit.
pi_81083443
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

Leuk!
Ik ben nu aan het bedenken of ik bij www.barbecue.nl een bbq bestel voor de familie of een gourmet.
We zijn met 10 man (familie uit Spanje). Voordeel is dat het goedkoper is dan uit eten met zn allen.
Het kan hier. De kinderen kunnen in hun eigen bed slapen. EN ze nemen alle troep + afwas weer mee naar huis!
strak plan! ik bookmark die site voor het kraamfeest
pi_81083462
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

Weet ik niet. Maar F. wordt zaterdag gedoopt omdat de familie zondagochtend alweer in het vliegtuig terug naar Spanje zit.
goede reden
In welke kerk dan? Op zaterdag dienst? Of gewoon ingelast?
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:03:44 #78
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81083599
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:00 schreef freecell het volgende:

[..]

goede reden
In welke kerk dan? Op zaterdag dienst? Of gewoon ingelast?
Ingelast, doe ze niet moelijk over. We hebben zelfs een pastor die al met pensioen is!. Hij spreekt Spaans en wilde het wel doen.
Welke kerk? De st.Trudokerk, (rk) maar dat zegt jou vast niks.
Eigenlijk zou hij 16 april al zijn gedoopt, maar het ging toen niet door omdat alle vluchten waren gecancelled ivm de aswolk. En aangezien zijn peetouders over moeten vliegen

Overigens zijn wij niet super praktiserend (mijn ouders wel, zij vinden het ook heel fijn dat de kindjes gedoopt zijn/.woden). Maar hier in het zuiden gebeurt het heel vaak, zoals bij F. dat kindjes toch gedoopt worden, ookal gaan de ouders niet elke week naar de kerk. Geef je ze toch wat mee.
Van mij mogen de kindjes ook zelf weten of ze later hun communie willen doet etc.
pi_81083795
Ah, ok
Lastig met die aswolk!
Ik bedoelde inderdaad welke kerkstroming, niet welk gebouw RK zegt mij dan wel weer wat

Wij zijn wel erg praktiserend, maar de jongens mogen als ze de leeftijd hebben (vanaf een jaar of 15) zelf weten of ze zich laten dopen en er mee verder willen. Ik ga ze niet gedwongen onder water duwen
Maar we voeden ze er wél in op
pi_81085243
Rienk ligt in de box en is heerlijk aan het keuvelen
Hij heeft zn nijn (Vicky heeft die voor hem gehaakt) gepakt en ligt er lekker op te sabbelen, tegenaan te praten en oh wat is het toch mooi om te zien
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:49:17 #81
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81085565
Ik wil eigenljk ook wel zo'n gehaakt ding.
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:49:35 #82
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81085581
hier ligt er een ook heerlijk te kletsen in de box
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:51:41 #83
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81085660
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:49 schreef amaranta het volgende:
hier ligt er een ook heerlijk te kletsen in de box

Kom je volgende week woensdagmiddag op de koffie/thee/limonade?
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:59:06 #84
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81085962
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:51 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Kom je volgende week woensdagmiddag op de koffie/thee/limonade?
Oh gezellig, maar dan ben ik maar met zn 2en want Eva zit dan op het kdv.
  donderdag 6 mei 2010 @ 14:02:25 #85
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81086091
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:59 schreef amaranta het volgende:

[..]

Oh gezellig, maar dan ben ik maar met zn 2en want Eva zit dan op het kdv.
Wij zijn dan wel met z'n drieën. Omgekeerde situatie dus . Ik zou het leuk vinden, gewoon afspreken dan maar?
  donderdag 6 mei 2010 @ 14:09:26 #86
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81086372
Alhoewel, het is ook wel leuk toch, als de meisjes ook samen kunnen spelen . Vrijdagmiddag (volgende week) om een uurtje of 15.30? Dan heb ik S net opgehaald nl.
  donderdag 6 mei 2010 @ 14:20:27 #87
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81086820
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:09 schreef Groofsken het volgende:
Alhoewel, het is ook wel leuk toch, als de meisjes ook samen kunnen spelen . Vrijdagmiddag (volgende week) om een uurtje of 15.30? Dan heb ik S net opgehaald nl.
even kalenderchecken
jep! 14 mei 15.30 is bij deze gereserveerd
  donderdag 6 mei 2010 @ 14:24:10 #88
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81086982
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:20 schreef amaranta het volgende:

[..]

even kalenderchecken
jep! 14 mei 15.30 is bij deze gereserveerd
Leuk .
pi_81092215
Oh doop Leuk! Wij hopen van Thomas te kunnen laten dopen eind mei. Volgende week dinsdag komt de pastoor langs voor een verkennend gesprek. Dan maar hopen dat er nog ruimte is op zaterdag of zondag En dan moeten we dringend eens uitvogelen wat we precies gaan doen met de familie.
pi_81094038
en weer naar weer een andere afdeling. kinder ic deze keer. want hoewel zijn saturatie ok leek bleek dat dus niet het geval bleek uit zijn co2 waarden in zijn bloed. er werd benadrukt dat we ons niet teveel zorgen moeten maken, er is niets urgents aan de hand, maar ze kunnen daar meer met meer types beademing, en wellicht achterhalen wat nu precies het probleem is aangezien dat toch vrij onduidelijk en niet specifiek is (het en-en-en verhaal)
  donderdag 6 mei 2010 @ 17:10:26 #91
274310 agenda
altijd vol!
pi_81094197
He vervelend simmu, weer een andere afdeling. Hopelijk vinden ze nu een goede manier van beademen.

Wat betreft zuurstof thuis, als je er niet achter staat niet doen. Sterkte !
pi_81094725
Hopelijk krijgen jullie heel binnenkort duidelijkheid. Het lijkt me zo slopend om niet te weten wat nu precies de oorzaak is
  donderdag 6 mei 2010 @ 17:41:44 #93
300054 Marlinde
pi_81095163
He Simmu wat naar zeg, hopen dat je snel duidelijk krijgt

Wij zijn net terug van de HA, liep ruim een half uur uit. Dokter heeft haar oortjes bekeken, longetjes geluisterd en darmpjes gevoeld, maar kon niks vinden. Morgen naar de manueel therapeut en 19 mei naar de kinderarts en daar ook aangeven van het huilen en kunnen hun beide dan niks vinden en is het dan nóg zo. Dan moeten we weer terug en gaan we verder kijken....
Dus tot zover weten we de oorzaak van het vele harde erge huilen niet
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_81095230
Marlinde Ik had zo gehoopt dat je meer nieuws ging hebben. Hopelijk kan de manueel therapeut een oplossing bieden (ik heb er toch positieve dingen over gelezen ivm het KISS-syndroom )
  donderdag 6 mei 2010 @ 18:27:28 #95
265732 Keshet
pi_81096777
Hee jammer Marlinde!
Het lijkt mij dat de kinderarts je niet terugstuurt naar de huisarts voor het huilen hoor. Ik gok dat hij zelf wel op onderzoek uitgaat.

Tipje: Probeer vanaf nu tot 19 mei eens voor jezelf bij te houden hoe laat Tessa huilt en wat jullie aan het doen waren / net gedaan hadden. Misschien ontdek je een patroon of ontdekt te kinderarts er 1.
Welke wijk woon je eigenlijk? *zwaai uit Nesselande*

Lekkere achtbaan Simmu! Hopelijk gaat het snel beter met je kleine mannetje. Krijgen we binnenkort weer eens foto's van de heertjes en/of hun grote zus?

Spannend allemaal, het dopen/opdragen etc.!
Veel plezier en geluk gewenst alvast! (Of hoor ik nu iets anders te zeggen? )
  donderdag 6 mei 2010 @ 18:30:38 #96
300054 Marlinde
pi_81096892
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 18:27 schreef Keshet het volgende:
Hee jammer Marlinde!
Het lijkt mij dat de kinderarts je niet terugstuurt naar de huisarts voor het huilen hoor. Ik gok dat hij zelf wel op onderzoek uitgaat.

Tipje: Probeer vanaf nu tot 19 mei eens voor jezelf bij te houden hoe laat Tessa huilt en wat jullie aan het doen waren / net gedaan hadden. Misschien ontdek je een patroon of ontdekt te kinderarts er 1.
Welke wijk woon je eigenlijk? *zwaai uit Nesselande*

Lekkere achtbaan Simmu! Hopelijk gaat het snel beter met je kleine mannetje. Krijgen we binnenkort weer eens foto's van de heertjes en/of hun grote zus?

Spannend allemaal, het dopen/opdragen etc.!
Veel plezier en geluk gewenst alvast! (Of hoor ik nu iets anders te zeggen? )
Keshet dat is inderdaad een goed idee om het bij te houden! Ga ik zeker doen!

Wat leuk dat je zo dichtbij woont!!! Wij zijn rondje plas geweest vanmiddag, komen uit zevenkamp Dat vraagt om een meet als teigetje weer lekker thuis is en alles goed gaat en jullie alles op de rails hebben
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  donderdag 6 mei 2010 @ 18:45:39 #97
265732 Keshet
pi_81097572
Ja, dan wonen we idd vlak bij elkaar.

Met Teigetje gaat het goed! 2250 gram, mevrouw is dus vervijfvoudigd!

Vandaag is het een spannende dag! Het oefenen met de neusbril gaat omgezet worden in non-stop neusbrillen.
Tot nu toe heeft ze het een paar keer 48 uur volgehouden waarna ze steeds compleet instortte wegens oververmoeidheid.
Nu is er voor een voorzichtige aanpak gekozen; steeds een paar uurtjes erbij, tot we aan de 20 uur non-stop zaten. Daarna ging ze dan weer aan de CPAP voor een uurtje of zes.
Sinds vannacht 3 uur ligt ze weer aan de neusbril en nu is het de bedoeling dat ze niet meer aan de CPAP gaat.
Ik ben zo benieuwd of ze het deze keer aankan.

Als het goed blijft gaan dan blijft ze een paar dagen non-stop neusbrillen en dan gaat 'ie af!

(En als ze niet meer aan de neusbril ligt mag ze vanuit haar warmtebedje ook naar een echt ledikantje en stiekem kijk ik daar erg naar uit!)
pi_81104433
Hallo!

Ik geloof dat ik vanaf nu hier mee 'moet' lezen en posten...
Ons mannetje is alweer 8 dagen oud, en wat is er al veel gebeurd sinds z'n geboorte zeg.

Omdat mijn schoonvader is overleden op de dag dat Lars geboren werd, hebben we al tijdens mijn kraamtijd een flinke trip naar Zuid Limburg moeten maken voor de crematie. Best lastig, al die mensen die je tegelijkertijd condoleren en feliciteren.. wat zeg je daar nou op terug?
Ik merk wel dat ik ook nog stikvol hormonen zit.. tranen zitten heel de tijd heel erg hoog. En er zijn heel veel momenten waarop ik het allemaal helemaal niet meer zie zitten... zo'n huilend klein mannetje.. wat moet ik ermee? Ik doe vast vanalles fout...

[/egopost]

Maar als ik dat hier de verhalen van Simmu en Keshet lees, moet ik misschien maar niet zo zeuren... keertje goed slapen lucht misschien al op...
pi_81105111
Och jeetje Shandaly, wat een emotionele rollercoaster moet dat voor jullie zijn geweest zeg... was je schoonvader al langer ziek of onverwachts? En heeft hij Lars nog kunnen zien of wist hij dat hij geboren was? Heftig hoor... Maar desalnietemin: Welkom hier!

Marlinde, rottig dat jullie nu toch weer moeten wachten, maar de tip van Keshet is inderdaad wel heel slim... wellicht kun je dan zelf al een beetje filteren op wat het kan zijn. Hopelijk kunnen jullie er volgende keer achter komen wat er aan de hand is of misschien dat de therapeut morgen al wat kan betekenen.

Simmu, weer veranderd van afdeling, ik heb echt met jullie te doen hoor, lijkt me niet niks.... en een dikke knuffel voor jullie allevijf!

Hier zelf weinig spannends eigenlijk... Minke doet het prima allemaal, hoewel ze soms iets meer wil dan zo nog kan (zoals optrekken tot zitten en staan..., liggen is zooo 2009! ).
  vrijdag 7 mei 2010 @ 08:56:11 #100
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81120036
Keshet , heerlijk om jullie verhalen te lezen. Vervijfvoudigd, mèn . De foto's laatst lieten het ook wel echt goed zien, vind ik.

Mijn zoon kreeg gisteravond om 19.30uur zijn laatste fles, ging om 20.00uur naar bed, en vanochtend werd hij samen met S om 6.30uur pas wakker .

Shandaly, dat klinkt zwaar, vele emoties door elkaar en dan bovenop de vermoeidheid ook nog.

[ Bericht 4% gewijzigd door Groofsken op 07-05-2010 09:11:40 ]
pi_81120209
Shandaly, dat is natuurlijk helemaal niet zoals je je kraamtijd verwachten en wilt.
Hopelijk kun je er goed over praten met je man/vrienden/ouders. En kun je snel gaan genieten!
Komt allemaal goed meid

Een hoera voor de goed slapende zoon van Groofsken.

En hier heeft Mart vanacht voor het eerst in het grote ledikant geslapen. De wieg staat nu op zolder.
En het heeft super gegaan! Ik heb hem om 22:00 uur wakker gemaakt voor de fles. Waarna hij om 22:30 er weer in lag en om 08:15 vanochtend ben ik maar eens zijn kamer op gegaan, waar ik door een grote glimlach begroet werd. Nou en dan smelt je hoor
pi_81120280
Groofs, lekker joh dat R zo heeft doorgeslapen!
Ymme, fijn dat Mart lekker in zijn eigen ledikantje heeft geslapen... en zo'n glimlach is natuurlijk heerlijk!

Minke was vannacht haar speentje effe kwijt, dus om 5 uur lag ze te rellen in haar bedje (niet huilen, maar beetje luidruchtig mopperen)... gelukkig kon ik hem ook niet vinden, dus snel naar beneden voor de reserve speen... Toen pas om 7 uur weer aan de brabbel tegen de beesten. Oh en ze vond recht in bed liggen ook niet cool genoeg meer, dus lag ze schuin met haar hoofdje bijna tussen de spijlen (lang leve een "groot" hoofd). Lekker gek ding is het ook!
pi_81122926
Mijn schoonvader kreeg ongeveer 2 maanden geleden te horen dat hij alvleesklierkanker had. En dat het terminaal was, en dat we op hooguit enkele maanden moesten rekenen... Er werd toen zelfs gezegd dat het maar de vraag was of hij zijn kleinzoon nog kon zien. En iedereen dacht "Ach, doe niet zo gek, ze is al over minder dan 2 maanden uitgerekend; zo snel kan het toch niet gaan?" Tja, dat kan dus wel. Vooral de laatste 4 weken is hij heel snel achteruit gegaan.
Zijn conditie was ook een van de redenen om mij in te leiden met 40w5d, hopend dat we ze nog aan elkaar voor konden stellen. Maar mijn schoonvader is helaas rond lunchtijd overleden, en ongeveer 8 uur later is Lars geboren. We kregen het bericht terwijl bij mij het infuus met weeenopwekkers nog een tandje hoger werd gezet

Hij heeft wel geweten dat hij een kleinzoon zou krijgen trouwens, en ook zijn naam hadden we hem al verteld. En aangezien hij altijd erg druk is geweest met genealogie en stambomen enzo, is het wel erg mooi dat zijn familienaam nu wordt voortgezet.
pi_81123011
Shandaly, erg is erg hoor, daar zijn geen gradaties in

het enige wat ik je kan zeggen is: probeer toch gewoon te genieten van het moois wat er is!
  vrijdag 7 mei 2010 @ 11:14:16 #105
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81123658
Shandaly, welkom en tevens gecondoleerd lijkt me zeer zwaar en wat een dubbel gevoel moet dat inderdaad geven.

Hier lichte inpakstress. We gaan voor het eerst met Daan een lang weekend weg naar zo'n Landalpark. Pffff... wat moet er veel mee en ik hoop maar dat ik niets vergeet Gelukkig zijn daar ook winkels, dus hele grote paniek zal er niet zijn, maar toch....

Oh nog een pagina, nog even bijlezen

Edit: voor de goed slapende kindjes van Groofsken en Ymme.

[ Bericht 4% gewijzigd door happyme28 op 07-05-2010 11:26:13 ]
  vrijdag 7 mei 2010 @ 11:17:49 #106
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81123783
Shandaly wat lijkt me dit zo moeilijk en zo dubbel. Veel sterkte, maar probeer inderdaad ook te genieten

Ymme, Mart heeft echt zo'n heerlijk ritme lijkt me We hebben Thomas vandaag ook om 8.15u uit zijn bedje gehaald Ik hoop dat ik binnen een paar dagen een patroon kan ontdekken in zijn voedingen en slaapgewoonten zodat we het een beetje kunnen bijsturen. Vanaf 1 juni zou hij namelijk rond 6u wakker moeten worden.

Lijnloos, mijn neefje heeft dat ook een hele tijd gedaan (in de verkeerde richting in zijn bed liggen). Ik moet zelfs eerlijk bekennen dat ik nu niet weet of hij het nog doet, maar het is alleszins een tijd de normaalste zaak van de wereld geweest Ik hoor mijn zus nog steeds zeggen dat ze beter een stuk van het bedje konden zagen want hij gebruikte die ruimte toch niet

Happy een heerlijk lang weekend samen weg En idd, genoeg winkels in de buurt dat het geen ramp is als je iets vergeet. Dus niet te veel stressen
pi_81127427
Happy, grappig is dat, ik heb altijd het gevoel dat het hele huis in de auto wordt gepropt nu we met Minke een keer een dagje/weekendje weg gaan... ben ook heel benieuwd hoe dat gaat als we straks 2 weken weg gaan (vakantie eind juni)... Gelukkig hebben we dan de caravan van mijn schoonouders.

Shandaly, heftig, en wat naar dat Lars en zijn opa elkaar net niet hebben kunnen ontmoeten dan. Maar weer fijn de gedachte dat opa in elk geval wist dat hij er aan kwam en de naam zou overnemen/doorzetten. sterkte in elk geval...
pi_81131956
Wat vervelend dat je eigenlijk nu nog niks wijzer bent Marlinde

Welkom Shandaly en Lars! Wat verdrietig dat opa Lars niet meer heeft kunnen zien

Heerlijk Groofsken, die heeft een lange nacht gemaakt!
Wolf slaapt ook precies zo zou het de pyjama zijn die het hem doet?

Wolf is net op de foto geweest in de supermarkt met het bekende kistje en koffertje Ik ben zo ontzettend nieuwsgierig! 19e kan ik ze bekijken, dus dan show ik in het fototopic wel wat ik gekocht heb.
(Ze lokken je trouwens wel enorm zeg heel veel leuks/breedlachs zit er volgens mij tussen, maar goedkoop is het niet)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_81132815
Shandaly, gecondoleerd! En wat een emoties door elkaar op een dag!

Voor de langslapers!! Isa kan er ook wat van, 21.00 uur laatste fles, 07.00 uur weer wakker maken!!

Poppejans, ben benieuwd naar het resultaat!! Wij hebben van mijn ouders een kadobon gekregen om een foto te laten maken bij een fotograaf! Lijkt mij superleuk!
pi_81136250
Hier is het de hele dag al, huilen huilen en nog eens huilen.
Helemaal niet gewend joh

Hij heeft vanmiddag van 11:14 tot 12:45 geslapen en dat was 't. Krijsen als ik hem weg wil leggen in de box of bed. Dus dat maar niet doen
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:48:58 #111
265732 Keshet
pi_81137112
Welkom Shandaly!
Gecondoleerd ook nog. Wat dubbel allemaal zeg!
Ik sluit me aan bij Simmu. Geniet van je mooie kleine mannetje en geef óók gewoon toe aan je verdriet!

Happy, veel plezier met je weekendje weg!

Ben ook erg benieuwd naar de foto's Poppejans! Ik wil ze ook laten maken als Teigetje thuis gewend is. Gewoon omdat ik ze meestal zo fout vindt dat ze daarom juist weer geweldig vindt. (En sorry als ik hiermee iemand beledig! )

Ymme, zit Martje misschien in een sprongetje? Knuffel 'm maar lekker vaak vandaag!

Teigetjes neusbril oefening gaat geweldig op 't moment! Haar CPAP apparaat is zelfs al opgeruimd. Vanochtend woog 't dametje 2310 gram! Bizar joh!
Enne, raad eens wie er in een ledikantje ligt?

Met een beetje geluk is Teigetje over een week of drie thuis. Ik vind het nu ineens heel spannend en echt worden enzo! We zijn druk bezig met de laatste dingetjes in haar kamer en in ons huis (we zijn natuurlijk ook nog verhuisd in de week na haar geboorte ) en ik kom echt tijd te kort. Maar ja, dat kom ik al sinds ze geboren is.

Ben me ook suf aan het piekeren wat ik nog moet kopen voor d'r. Vanochtend bedacht ik me dat sokken kopen misschien ook wel een handig plan is; met drie paar kom je niet zo ver volgens mij.
Ik ben helemaal dol op babysokjes (Ach, ieder z'n afwijking he!) maar had me tijdens mijn zwangerschap nogal ingehouden met kopen omdat ik bang was dat we anders een extra kamer moesten aanbouwen voor de babysokjes!

Van de week wel een Doomoo seat gescoord; die gaat vanavond al mee naar het ziekenhuis. De fysio vond het een prima plan om haar nu af en toe al in dat ding te leggen zodat ze er aan kan wennen en iets bekends heeft als ze thuis is en ook is 'ie super voor Teigetje omdat ze nogal van het overstrekken is.

/einde hyper-blaat-post.
pi_81137704
3 weken Leuk, maar kan me ook voorstellen dat het spannend is ja.
Maar komt allemaal goed. Je bent een super moeder Dat wilde ik gewoon even zeggen. Al die verhalen, gewoon alles. Echt super gewoon! En je man natuurlijk ook!

En ik denk inderdaad dat Mart een sprongetje heeft. Want normaal is hij nooit zo. Wel eens huilen natuurlijk maar is dan vrij makkelijk te troosten. Wat vandaag niet het geval is. Nu ligt hij heel druk te wezen in de wipstoel. Maar hij huilt eventjes niet. Heerlijk hoor. Maar ik blijf hem een schat vinden. En zo zielig dat huilen. Konden ze dan maar praten, zodat hij dadelijk kan maken wat hij voelt enzo.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 16:48:59 #113
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81139977
keshet, over 3 wk al thuis! das echt supergoed!
das maar 3 wk na de uitgerekende datum, en dat voor zo'n ernstig prematuur en dysmatuur kindje! wow!

maarreh, geen incidenten meer gehad? en ga je nu continue fysio krijgen ivm haar voetje, of komt dat pas als ze echtmobiel wordt?

* hypert gezellig mee
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:03:47 #114
300054 Marlinde
pi_81140567
Even geplakt van ergens anders vandaan:

/egopost:

Bij de manueel therapeut: Wat een drama was het weer, huilen met traantjes. Zo zielig! Ze heeft dus wel het KISS-syndroom, maar daar hoeft ze verder niks aan over te houden. Verder zitten haar nekje en heupjes niet vast. De manueel therapeut denkt dat ze misschien zo aan het huilen is of omdat ze een allergische reactie heeft of een blaasontsteking. Maandag naar het CB en ook daar aangeven dat ze veel huilt, kijken of we over moeten stappen op hypo allergeen, huilt ze na het weekend nog dan moeten we de afspraak bij de kinderarts vervroegen.

/egopost uit
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:22:50 #115
265732 Keshet
pi_81141341
Davinia:
Fysio krijgt ze sowieso ivm haar prematuriteit. (Is dat een woord eigenlijk? ) Vanuit het ziekenhuis krijgt ze gecombineerde controles van de neonatoloog/kinderarts/fysiotherapeut/revalidatie arts.
't gaat pas echt spelen tegen de tijd dat ze gaat staan etc. dus dat duurt nog wel even!
Voor zover ze nu kunnen zien moet ze er gewoon mee kunnen leren kruipen, staan en lopen maar heeft ze wel aangepast schoeisel nodig als ze echt gaat lopen.
Tot die tijd kan ik me gewoon uitleven met normale sokken, slofjes en schoentjes, als moest ik er wel rekening mee houden dat ze die nog sneller uitschopt dan andere baby'tjes.

Even voor de zekerheid: Die drie weken is geen hard gegeven he! Het kan iets eerder worden maar ook iets later.
Ze moet eerst nog van de neusbril af en dus helemaal zelf ademen en vervolgens nog haar flesjes leren drinken.
Vooral dat laatste kan wel even duren.
Maar toch, het vooruitzicht is wel heul fijn!

Marlinde, das helemaal geen ego-post!
Hoe naar misschien ook, het is wel fijn om te weten wat je mini-mop mankeert. PM xxxKarinxxx ook even; haar kleine vriendje Lars heeft ook het Kiss-syndroom.
Hij is ook allergisch voor een aantal dingen als ik het goed onthouden heb.
Zijn jullie zelf ook allergisch voor bepaalde dingen?
Kun je sowieso niet nu al overstappen op hypo-allergene voeding of mag je dat niet zelf beslissen/kun je dat niet gewoon bij de supermarkt kopen?
pi_81141645
prematuriteit is het officiële juiste woord (geboren voor 37 weken zwangersschap)
dysmaturiteit het andere... (een geboortegewicht van onder de P=2,3, dwz 97,7% van de kindjes zijn bij die zwangerschapsduur zwaarder)

Hopelijk gaat teigetje neemt teigetje snel de laatste paar hindernissen en kan ze over een paar weekjes lekker naar huis.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 18:07:30 #117
265732 Keshet
pi_81143015
Dank je p_iglet!

Soms twijfel ik ineens over een bepaald woord. Vreemd is dat.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 18:09:20 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81143065
Keshet, wat fijn om te horen zeg! Mooi iets om naar uit te kijken!
  vrijdag 7 mei 2010 @ 19:58:24 #119
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81148264
Wow Keshet, dat wordt wel zo ongelooflijk bijzonder, dat jullie haar gewoon mee naar huis mogen nemen .
pi_81148378
Keshet, wat super! En een ledikantje
ik vind het echt enorm lief hoe jij ook alles onthoudt, ondanks dat je hoofd waarschijnlijk overloopt, zoals bijv. dat van Karin en Lars
Lotte!
Noah!
pi_81149029
Keshet, goed nieuws! Nu hopen dat het allemaal lekker blijft gaan met ademen
Ishet halve voetje er eigenlijk al afgevallen? Of moet ze nog een keer geopereerd?
  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:59:34 #122
300054 Marlinde
pi_81152187
Keshet: Ja wij zijn beide voor heel wat dingen alergisch, dus een hele grote kans dat zij dat ook krijgt.
De manueel therapeut zei dat het het beste was om te wachten op wat het CB gaat zeggen.
Fijn dat jullie haar binnenkort mogen meenemen naar huis

Verder nog niet bijgelezen, maar wel nieuws van Tessa:

Zijn voor de zekerheid nog naar de huisartsenpost gegaan, omdat ik zo echt het weekend niet in wilde gaan. Hebben daar haar plasje gecontroleerd en ja hoor een ontsteking! We hebben antibiotica meegekregen en dat moeten we een week 3 keer per dag geven. Hopen dat ik snel mijn mini moppie terug heb
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_81153107
Ajakkes Marlinde, een blaasontsteking! Ik voel mezelf ook altijd heel naar als ik er één te pakken heb, kun je nagaan zo'n klein frummeltje. Beterschap gewenst! en pas op voor spruw ivm de antibiotica
pi_81162030
Hè bah marlinde, das niet niks, goed dat jullie toch naar de hap zijn gegaan! Dikke voor Tessa en dat ze maar snel beter wordt!

Keshet, top dat het zo goed gaat met teigetje zeg... Hoop dat deze lijn zich voort zet en wie weet deze maand nog mee naar huis... Oh en ben je nu niet 40w zwangerschap door???
pi_81168419
Nou, 2 uur later wakker dan gisteren, vandaag was het 3:00.....
Dan issie gewon elke 10 minuten/kwartier wakker, zijn speen kwijt en is het mompelen en mopperen. Als ik dan niet de speen er in doe en/of hem een tijdje over zijn wang aai is het brúllen.

Honger is het niet, dat had hij net om 6:15, dan doet een speen niet zo veel en dan had hij nog niet eens hele erge honger....

Maar het is nogal slopend. Afgelopen 4 nachten variërend tussen de anderhalf en 4 uur geslapen
Iemand tips? Want ik ben nu een emotionele feeks met wallen
pi_81168872
Freecell, hier geen tips voor je eerlijk gezegt.
Maar wel een En hopelijk kun je snel bijtanken. Wat dit is ook niet vol te houden natuurlijk.

Slaapt hij nog bij julie op de kamer?
pi_81168880
gelukkig wel! Anders kon ik elk kwartier mijn bed uit
pi_81168942
Misschien dat het op z'n eigen kamer beter gaat 's nachts?
Hier slaapt Mart nooit met een speen, dus ook niet huilen als hij deze kwijt is. Maar misschien dat dat kan helpen? Of z'n knuffel je speen ding, zodat hij niet uit zn mond valt ofzo?
pi_81170318
we hebben een knuffel je speen, helpt niet. Zonder speen hebben we geprobeerd, géén succes.

En op de eigen kamer hij wordt niet wakker van ons, maar van zichzelf en ik kan hem nu met 1 hand in de cosleeper troosten... Wat helpt eigen kamer dan behalve er tig keer uit moeten?
pi_81170833
die knuffel je speen hebben wij ook. helpt geen zak bij ravi, want die moet geen speen eigenlijk. die accpeteert enkel de speen als iemand hem er dan ook inhoudt en blijft houden, anders spuugtie hem er strak binnen een paar seconden weer uit. selene deed dat ook. het gedonder was pas afgelopen toen ze zelf heur duimpjes ontdekte
pi_81170851
kiro daarentegen is wel dol op zijn tut, maar die is dan ook af en aan wel en niet aan de flesjes (nu weer niet, vorige week wel, volgende week starten ze het vast wel weer). die houdt zijn tut er ook braaf in
pi_81170946
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 06:36 schreef freecell het volgende:
Nou, 2 uur later wakker dan gisteren, vandaag was het 3:00.....
Dan issie gewon elke 10 minuten/kwartier wakker, zijn speen kwijt en is het mompelen en mopperen. Als ik dan niet de speen er in doe en/of hem een tijdje over zijn wang aai is het brúllen.

Honger is het niet, dat had hij net om 6:15, dan doet een speen niet zo veel en dan had hij nog niet eens hele erge honger....

Maar het is nogal slopend. Afgelopen 4 nachten variërend tussen de anderhalf en 4 uur geslapen
Free, ik heb een hele tijd met mn hand op Lottes gezicht geslapen. Mn vingers op dr wang en mn duim op het onderste gedeelte van de speen. Ging als een trein
voor jou. Niet slapen is zwaar ....
Lotte!
Noah!
pi_81172644
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 10:49 schreef freecell het volgende:
we hebben een knuffel je speen, helpt niet. Zonder speen hebben we geprobeerd, géén succes.

En op de eigen kamer hij wordt niet wakker van ons, maar van zichzelf en ik kan hem nu met 1 hand in de cosleeper troosten... Wat helpt eigen kamer dan behalve er tig keer uit moeten?
Was maar een 'idee'. Ik weet het ook niet.
Misschiend dat het een optie zou zijn.
Hier wordt Mart wel eens wakker, niet huilend maar op de een of andere manier valt hij dan ook weer in slaap. Hoe hij het doet, weet ik dus niet. Ik dacht misschien is dat het voordeel van op een eigen kamer slapen. Maar weten doe ik het niet.
pi_81172996
Free, Lente sliep ook pas door zodra ik 'r op d'r eigen kamer legde. Als ze naast me sliep en ze werd wakker (ook niet van ons), móest ze m'n aandacht hebben (borst of een knuffel) voordat ze weer verder kon slapen. Vanaf de eerste nacht in d'r eigen bedje sliep ze door. Ik hoorde 'r dan wel wakker worden 's nachts en wat zuchten, maar dan viel ze vanzelf weer in slaap. Waarschijnlijk omdat ze mij dan niet 'rook'.

Ik stond er eerst hetzelfde in als jij, hoor. Was ook bang dat ik er dan alsnog tig keer uit zo moeten 's nachts en dan helemaal naar boven zou moeten (wij slapen beneden). Dus ik wilde d'r pas in dr eigen bedje leggen zodra ze naast ons door zou slapen. Maar het werkte dus juist de andere kant op.
pi_81173100
Wel herkenbaar Freecell, Wolf had soms ook van die periodes. Dan slaapt hij blijkbaar net te licht en merkt het steeds als zn speen eruit is. Ik grapte al dat de weg naar zn kamer onderhand slijtage plekken moest vertonen
Tips heb ik niet, aan een knuffeltje/lapje binden hielp hier ook niet.

Marlinde, dus toch een diagnose, wel ''fijn'' dat je nu weet dat er wel echt wat is wat een naam heeft

Hier vanmorgen een jongetje wat steeds alle kanten in de box op schoof en alle kanten op draaide. Het laatste stukje draai van rug naar buik lukt nog net niet, en dan gaat de gillende sirene af. Leg ik dan mn hand op zn rug, dan draait hij wel.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_81173663
Haha Wolf

Hand op gezicht werkt hier inderdaad nog het beste

Maar wij hebben een co-sleeper waar je ook weer een schot tussen kan zetten, dus dan is het zeg maar een dicht bedje tegen ons bed aan. Gaan we vannacht doen Kan ik er nog wel goed bij, hoef ik er niet uit, kan hij ons niet zien

Als dat goed gaat, gaat het ledikantje eerst even een weekje naar de hoek van onze kamer en dan uiteindelijk naar zijn eigen kamertje, maar daar wachten we nog wel even mee denk ik
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:50:54 #137
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81173857
Poeh Freecell, dat klinkt ernstig vermoeiend. Ik ben zo blij dat die van mij allebei niet aan de speen zijn.

Mijn oudste zou met terugwerkende kracht overigens wel willen, maar goed, das een ander verhaal.
pi_81174201
Ik wilde Florian ook niet aan de speen, maar mijn pink was vrij snel letterlijk stuk en anders was het brullen...

Leander was net zo, die heeft (in bed, alléén in bed, zijn we streng in) nu nog een stapeltje spenen. Doet hij in voor het slapengaan en weer uit als hij bijna in slaap valt. an legt hij hem binnen handbereik naast zijn hoofd en gaat slapen.
Effectief dus 10 minuten per dag. Best prima.

Alleen Leander kon als baby wél fatsoenlijk zuigen met zijn tong en dat scheelt nogal
  zaterdag 8 mei 2010 @ 13:14:17 #139
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81174542
Mijn kinderen vonden allebei mijn pink ook heel erg lekker. S vond haar duimpje na een paar maanden en heeft die toen een maand of 8 niet meer losgelaten. En R houdt van zijn knuffeltjes en heeft daar genoeg aan .

En hij mist mijn borst. En hoe zeer ik ook achter mijn beslissing sta, ik vind het toch moeilijk als hij happend zoekt en steeds in mijn trui bijt .
pi_81174775
dat is ook sneu En dan hoef je inderdaad niet aan je beslissing te twijfelen, maar sneu is het wel!

Duimpje snapt Florian nog niet (soms perongeluk en dan is hij ook wel blij) helaas...
pi_81176107
Freecell, hier slaapt Hannah ook veel beter door op haar eigen kamertje Ik stop haar in bed rond 21.00 uur en ze komt pas rond 5 of 6 uur weer Ik hoor haar door de babyfoon woest op haar duim zuigen.

Jammer alleen dat de nachtvoeding ook haar darmen zo in gang zet dat ze moet poepen. En dat gaat nu eenmaal het beste in zitpositie tegen mijn benen met iets om op te sabbelen
  zaterdag 8 mei 2010 @ 16:17:49 #142
300054 Marlinde
pi_81179952
Freecell: Wat rot dat je zo slecht slaapt. Bij ons slaapt Tessa lekker bij ons op de kamer en het gaat juist heel goed. Normaal gaat ze na de fles van 19:00 naar bed, om 00:00 maak ik haar wakker, schone luier, flesje in bedje en dan slaapt ze tot 7:00

Met Tessa gaat t weer een stuk beter Ze is gisteren wel pas om 22:00 naar bed gegaan, want ik wilde haar lekker bij me houden na al het gerommel van de dokter bij haar. Ze werd pa om 8:45 wakker De antibiotica zal nu dus al zn werk doen

Ga Tessa weer vermaken, want typen met 1 hand is niet te doen

Ohja, net is mn jurk voor onze bruiloft binnen gekomen!
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_81182212
met gepaste (doch enigszins dubieze) trots kan ik melden dat kiro geleerd heeft zijn CPAP buisjes in zijn neus uit te doen en aangezien hij op zijn buik ligt en downkindjes normaal gezien een lage spierspanning hebben is dat een hele prestatie het schijnt dus wel mee te vallen met die lage spierspanning verder heeft hij toch weer een infuusje en leggen ze hem later vandaag aan een ander type beademing. nog steeds geen volledige trouwens, we trekken echt alles uit de kast om dat te voorkomen. dus geen activiteiten met kiro nu

dat laatste vind ik best erg, want hij merkt het echt heel duidelijk als ik kom (geen idee of dat bij sangdrax ook zo is hoor, maar dat denk ik wel ) en dan kan ik alleen maar naast hem blijven zitten en hem aanraken, maar verder niets.

edit: hij doet de buisjes dus uit door zijn hoofd op te tillen en dan wat te wiebelen met zn neus over het matrasje
pi_81182246
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:17 schreef Marlinde het volgende:
Freecell: Wat rot dat je zo slecht slaapt. Bij ons slaapt Tessa lekker bij ons op de kamer en het gaat juist heel goed. Normaal gaat ze na de fles van 19:00 naar bed, om 00:00 maak ik haar wakker, schone luier, flesje in bedje en dan slaapt ze tot 7:00

Met Tessa gaat t weer een stuk beter Ze is gisteren wel pas om 22:00 naar bed gegaan, want ik wilde haar lekker bij me houden na al het gerommel van de dokter bij haar. Ze werd pa om 8:45 wakker De antibiotica zal nu dus al zn werk doen

Ga Tessa weer vermaken, want typen met 1 hand is niet te doen

Ohja, net is mn jurk voor onze bruiloft binnen gekomen!
wat fijn dat ze zo snel opknapt! ga snel je jurk passen! kssst we willen (uiteraard na de bruiloft) wel een foto zien he!
pi_81182799
Ik ben mijn kind kwijt !!!
in de OP

Lees nog lang niet alles mee.
Hier gaat het allemaal wel goed eigenlijk. Gisterenavond geprobeerd of hij op een flesvoeding voor het slapengaan langer/beter doorsliep als de 2,5/3 uur wat nu nog steeds is. Helaas wordt ie daar niet moe van en heeft ons nog 2 uur wakker gehouden (waarbij hij ook nog gewoon BV heeft gehad) en daarna weer netjes om de 3/3,5 uur gemeld.

Gisteren overigens nog maar eens 2 waskussenhoezen bijgekocht want hij had de andere drie in een halve dag vies Nu hebben we er dus 5.

Is het trouwens normaal dat ze nogal vervellen tussen het zakje en de benen ? wordt al ingesmeerd met sudocreme maar volgens mij is het daar nu al 2 keer verveld
pi_81185301
hoppa Kiro! Wel balen dat je nu niks met hem kan...
  zaterdag 8 mei 2010 @ 20:59:34 #147
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81190608
Mijn zoon slaapt nu al twee nachten door (van 20.00uur tot 6.30uur) . Verandering hier in huis: overstap op kunstvoeding en accepatie van rijstebloem. Nu moet ik zelf alleen ook weer leren doorslapen . Ik lig zelf nl vanaf een uurtje of 4 naar het plafond te staren. Ik ga dan echt liggen wachten op hem en kan vervolgens helemaal niet meer slapen .
pi_81193522
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 06:36 schreef freecell het volgende:
Wij hebben precies hetzelfde meegemaakt. Ivan sliep al op zijn eigen kamer (waar hij inderdaad beter sliep dan bij ons op de kamer) toen hij een periode vroeg in de nacht (rond een uur 1/half 2) wakker werd en daarna half uur begon te huilen omdat hij zijn speen kwijt was. Het werd steeds erger en na een tijdje was ik gesloopt en behoorlijk wanhopig.

Toen we op dat punt kwamen hebben we geprobeerd om Ivan te leren in slaap te vallen zonder speen. We zijn overdag begonnen met een combinatie tussen "controlled crying" (eerst een paar keer 5 minuten laten huilen en dan terug, daarna een paar keer 10 minuten en tot slot elke 15 minuten tot hij sliep) en in slaap troosten (bij hem blijven zonder contact te leggen tot hij sliep, bijvoorbeeld door over zijn wang te aaien en SHH SHH te zeggen). De omslag heeft heel snel plaatsgevonden en Ivan heeft sindsdien geen speen meer nodig gehad. Hij heeft soms nachten dat hij een paar keer wakker wordt, maar hij valt altijd zelf weer in slaap.

Ik heb gemerkt dat dit voor mij mentaal een grote overschakeling was. Ik gaf geen borstvoeding meer dus ik kon hem niet troosten door hem te voeden. Toen we de speen weghaalden had ik voor mijn gevoel helemaal geen hulpmiddel meer om hem te troosten. Hoewel Ivan al vanaf de kraamweek een enorme zuigbehoefte heeft vond ik vrij snel alternatieve manieren om hem te troosten. Nu krijgt hij soms nog een speen als hij bijvoorbeeld een beetje moe en/of hongerig is en het nog geen tijd is voor zijn voeding. Hij vindt dat zo heerlijk, even flink zuigen, maar hij lijkt dat verder ook niet te missen.

Sterkte ermee.
pi_81193660
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:14 schreef Groofsken het volgende:

En hij mist mijn borst. En hoe zeer ik ook achter mijn beslissing sta, ik vind het toch moeilijk als hij happend zoekt en steeds in mijn trui bijt .

Ivan is daar vrij snel mee gestopt. En het slapen wordt vanzelf beter; je verwachtingspatroon moet zich aanpassen en heeft daar tijd voor nodig.
pi_81193788
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 17:40 schreef harley het volgende:

Gisteren overigens nog maar eens 2 waskussenhoezen bijgekocht want hij had de andere drie in een halve dag vies Nu hebben we er dus 5.
Ik leg nog steeds een dubbelgebouwen hydrofiel op het kussen .
quote:
Is het trouwens normaal dat ze nogal vervellen tussen het zakje en de benen ? wordt al ingesmeerd met sudocreme maar volgens mij is het daar nu al 2 keer verveld
Ivan heeft dat nog nooit gehad.
  zondag 9 mei 2010 @ 11:01:47 #151
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81205569
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:45 schreef freecell het volgende:
FLorian heeft een nieuw trucje
En dan echt 5x achter elkaar

lollig kind
Dat deed zijn tweelingbroertje (Harry dus ) laatst dus ook zomaar 4x achter elkaar!
alleen niet meer toen mijn man de filmcamera ging halen natuurlijk
Hij heeft het overigens niet meer gedaan...

Marlinde, als Harry echt moe is en niet wil slapen in bed of elders dan knoop ik hem in de draagdoek. Dan slaapt hij altijd wel. Sommige dagen loop ik op de voedingen en verschoningen na de hele dag met hem in een draagdoek.

De rest lees ik later bij als ik Harry weer stil heb...
  zondag 9 mei 2010 @ 11:53:57 #152
95408 Incantrix
pi_81206772
We hebben weer rollers! Ik vind dat toch zó geweldig he, dat die kinders dat dan allemaal op een bepaald punt bedenken en gaan doen enzo.. Als ik naar de iets oudere kindjes van mijn vriendinnen kijk zie ik ook precies wat Stef over een paar weken weer allemaal voor nieuws heeft nouja, behalve rollen dan, dat vertikt hij nog steeds.. Héél soms doet hij dat ineens, en dan doen wij

Shandalay (hoop dat ik je nick goed schrijf), wat een enorme storm aan emoties moet er door jullie heengegaan zijn en wat een storm aan emoties zal er nog altijd in jullie binnenste woelen.. Welkom hier, hopelijk ervaar jij de steun en de gezelligheid ook zoals ik in elk geval, het is fijn hier

Harley, haha, ik schrok héél even.. Gelukkig niet écht kwijt

Marlinde, jemig, KISS dus.. Wel fijn om te weten wat er is, maar evengoed wel even slikken zeg.. Sterkte ermee, hoop dat er nu goed behandeld kan worden en dat het snel beter gaat!

Keshet, woeiii, dat gaat hard! Ik hoop het echt hoor, 3 weken, dat zou wel enorm gaaf zijn zeg! Oh, wat is jullie kleine popje toch een geweldig meiske

Ennuhm, goedemorgen ook trouwens Fijne moederdag allemaal! Hiero gaat het allemaal wel goed hoor, we genieten enorm van ons vrolijke lieffie Hij is gisteren voor het eerst met de trein geweest met papa naar opa en oma en dat ging hardstikke goed, hij heeft vriendjes gemaakt en een coupé met mensen blij gemaakt door naar iedereen te lachen en te kletsen (op één jonge gast na die naast lief zat, Stef zat op schoot en probeerde telkens het papier dat die jongen aan het lezen was te pakken ). Vanavond gaan we waarschijnlijk voor het eerst wat te eten geven, hij is nu 5,5 maand en heeft enorm veel interesse voor eten gekregen de afgelopen dagen. Kijken, meesmekken en naar ons eten reiken en dan boos worden als hij het niet te pakken krijgt vind ik wel een mooi teken dat het tijd wordt

voor allen!
3!
  zondag 9 mei 2010 @ 12:14:23 #153
300054 Marlinde
pi_81207346
Geen tijd om te reageren, maar wil alle moeders een fijne moederdag wensen !
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  zondag 9 mei 2010 @ 12:15:55 #154
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81207392
en, hoe voelt dat nou? de eerste moedertjesdag als moeder?

aviva heeft me tgv haar eerste moedertjesdag al 3 poepbroeken gegeven lief, he?

oh, en shandaly, alsnog welkom hier, en gecondoleerd! heel dubbel allemaal, zeker ook voor je man/vriend. vader zijn zonder vader... naja, iig een dikke
pi_81207856
quote:
Op zondag 9 mei 2010 12:15 schreef DaviniaHR het volgende:
en, hoe voelt dat nou? de eerste moedertjesdag als moeder?

aviva heeft me tgv haar eerste moedertjesdag al 3 poepbroeken gegeven lief, he?

Best een beetje speciaal vandaag
en hier 1 zo'n ''heerlijk'' kado vanmorgen

Gaaf Incantrix, ben benieuwd of hij het eten wat vindt!
en ik heb dat ook, dat ik het zo wonderlijk vind dat ze ineens, soms vanuit het niets, allemaal nieuwe dingen kunnen! (al hoop ik dat Wolf gauw die draai helemaal kan maken van rug naar buik, want dat zijliggend gillen en spartelen van frustratie is soms niet echt gezellig meer )
pi_81220405
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 22:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik leg nog steeds een dubbelgebouwen hydrofiel op het kussen .
Ook die lekken door, meneer presteert het telkens om tijdens de luierwissel zelf alles onder te plassen. Achjah met 5 komen we wel 1 dag door op dit moment
quote:
[..]

Ivan heeft dat nog nooit gehad.
Begin nu ook te twijfelen of het niet de sudocreme is die een laagje vormt.

Verderheeft mams hier vandaag ook ontbijt op bed gehad (verse croissants met aardbeien)
En een doosje zeebanket en een bon om eens te gaan shoppen voor een Marlies Dekkers setje zodra de BV gestopt is. Tis toch een MILF nu hé
  zondag 9 mei 2010 @ 19:51:58 #157
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81223521
Moederdag is hier eigenlijk helemaal aan mij voorbij gegaan. Een smsje gekregen van mijn mama om me een gelukkige moederdag te wensen En langsgegaan bij de schoonmoeder en daar gegeten en dan voornamelijk in de zetel gelegen met Thomas dicht bij mij. Wat is het heerlijk om hem dicht bij mij te hebben, maar het gevoel is vandaag ook wat dubbel want eigenlijk zou ik het liefst gewoon in mijn pyjama in de zetel liggen, met een deken op mij en vooral met niemand behalve Thomas en P. moeten rekening houden.
pi_81230289
freecell, die methode die claudia_x beschrijft hebben we met selene gedaan (al wist ik toen niet dat het een naam heeft) en werkt(e) bij selene heel goed. ik pas het nog toe bij haar alhoewel het zelden nodig is.

de wedstrijd "wie ligt er het eerst in een echt groot bed is hier gewonnen door kiro als hij niet bij ons kan liggen, dan gaan wij wel bij hem liggen morgen maakt sangdrax een foto!

ik heb voor moederdag van elk kindje iets gekregen van selene een middagje "lazy sunday" in de sauna. van ravi speciale sauna douchegel en bodybutter van thermen en van kiro een kaart met een voetafdrukje die stond vanochtend klaar op zijn bed, dus ik gelijk hopeloos in tranen. zo lief!
  zondag 9 mei 2010 @ 22:58:22 #159
95408 Incantrix
pi_81233177
quote:
Op zondag 9 mei 2010 12:31 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Best een beetje speciaal vandaag
en hier 1 zo'n ''heerlijk'' kado vanmorgen

Gaaf Incantrix, ben benieuwd of hij het eten wat vindt!
en ik heb dat ook, dat ik het zo wonderlijk vind dat ze ineens, soms vanuit het niets, allemaal nieuwe dingen kunnen! (al hoop ik dat Wolf gauw die draai helemaal kan maken van rug naar buik, want dat zijliggend gillen en spartelen van frustratie is soms niet echt gezellig meer )
Nou, hij trok me toch een bekken! Als hij niet zo enthousiast was blijven doorhappen zou ik gedacht hebben dat hij het niks vond, maar het ging eigenlijk gewoon heel erg goed! Was verbaasd over wat hij opkon, dus dat is wel mooi

En ja, dát is en blijft me toch wonderlijk.. En die dingetjes waar ze dan wat slomer in zijn, nouja, soit. Stef rolt dus nog steeds niet echt, maar ik ben niet bang dat hij op zijn 20e nog op zijn kont door het huis schuift, dus het zal wel

Simmu Kan me je tranen levendig voorstellen, wat een mooie cadeau's!
3!
  maandag 10 mei 2010 @ 08:04:08 #160
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81241299
* mental image van stef die met een biertje in zn hand door zn studentenhuis rondschuift

goedemorgen!
pi_81241313
Simmu, wat lief van je kindjes... zo wordt moederdag nog specialer!
Trix, grappig die foto's ook van Stef in het fototopic... het eten smaakte hem wel zo te zien!
Wij hebben dit weekend liga geprobeerd (zo'n 4-6 maanden liga ding)... nou die ging er prima in hoor! (tot 2 keer toe wel even een iets te groot stuk uit haar mondje moeten vissen, kleine schrokop!) en zeker voor herhaling vatbaar geloof ik.

Die huilen/slapen-methode doen/deden wij ook onder de noemer 20-minutenregel... maar dan 20 minuten laten gaan, dan 10 minuten troosten zonder uit bed te halen het liefst, dan weer opnieuw de klok 20 minuten... en zo herhalen... maar na een keer troosten was het bij ons altijd al prima... (scheelt ook want ik kan echt die 2e keer niet laten huilen).

Marlinde, fijn dat jullie nu in elk geval antibiotica hebben voor de ontsteking, hopelijk knapt Tessa snel op. En dan ook Kiss... bah zeg. Goed dat je bij de fysio wel bijval kreeg...

En verder gewoon een voor iedereen... 't is tenslotte moederdag geweest
pi_81241925
Hij is nog zo klein om te laten huilen
Hij huilt, want hij wil iets/heeft iets nodig en ik wil hem niet de boodschap geven dat mama niet komt als je haar nodig hebt...

Margoed, momenteel is hij elke dag 10 minuten heel vrolijk en de rest van de tijd is het mopperen, krijsen, keihard krijsen of soms slapen....

en zonder speen? Ik krijg hem zelfs in de draagdoek niet stil zonder speen
pi_81241959
quote:
Op maandag 10 mei 2010 08:55 schreef freecell het volgende:
Hij is nog zo klein om te laten huilen
Hij huilt, want hij wil iets/heeft iets nodig en ik wil hem niet de boodschap geven dat mama niet komt als je haar nodig hebt...

Margoed, momenteel is hij elke dag 10 minuten heel vrolijk en de rest van de tijd is het mopperen, krijsen, keihard krijsen of soms slapen....
Snaop ik wel hoor... dat was ook het deel waar ik heeeeel veel moeite mee had, maar achteraf blij dat ik het even heb volgehouden, want sindsdien gaat ze gewoon lekker slapen als we haar in bed leggen. Maar goed, dat werkt denk ik ook niet aangezien het bij Florian de hele tijd is en niet alleen bij naar ebd gaan natuurlijk. Ik vind het wel heel sneu voor jou/jullie/hem...
pi_81241990
Goede morgen.

Had gisteren iedereen nog een fijne moederdag willen wensen, maar het is er niet meer van gekomen.
Ik heb van Mart een hele mooie vaas met bloemen gekregen. Zo lief....

Verder nog niet bijgelezen.
  maandag 10 mei 2010 @ 09:20:45 #165
300054 Marlinde
pi_81242454
Hebben jullie een fijne moederdag gehad ?

Die troostmethode doen wij hier ook

Tessa is weer ons oude lieve, gezellige, vrolijke moppie! Antibiotica doet dus goed zijn werk. Nu moeten we vanmiddag naar het CB voor prikjes, moet eerst maar vragen of ze wel prikjes mag icm antibiotica...
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_81242575
maar...
wat vinden jullie dan huilen?
Wat ik vind dit huilen... en dan ga ik hem écht niet laten huilen...

Nouja, niet alleen laten huilen, hij brult nu in mn oor, niet stil te krijgen
  maandag 10 mei 2010 @ 09:35:44 #167
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81242810
Volgens mij hebben wij onbewust ook de methode van claudia toegepast. Ons ventje huilt zelden nog, behlave dan als hij niet binnen 10 seconde een tepel in zn borst heeft.
  maandag 10 mei 2010 @ 09:37:09 #168
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81242835
quote:
Op maandag 10 mei 2010 09:25 schreef freecell het volgende:
maar...
wat vinden jullie dan huilen?
Wat ik vind dit huilen... en dan ga ik hem écht niet laten huilen...

Nouja, niet alleen laten huilen, hij brult nu in mn oor, niet stil te krijgen
Dat is wel een beetje huilen ja. Vooral als het daarna doorzet in gekrijs.
  maandag 10 mei 2010 @ 09:40:39 #169
300054 Marlinde
pi_81242913
Freecell: Tessa huilt ook zo wel eens en dan laat ik haar ook echt niet liggen hoor, als ze een beetje huilt pas ik wel die methode toe, maar als het zo hard is pak ik haar uit bedje en troost ik haar
Hoop iig dat je eruit komt
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  maandag 10 mei 2010 @ 09:54:34 #170
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81243221
Geen bijzondere moederdag. Uiteindelijk heeft man mij en Fabian (Eva was bij opa&oma) mee uit eten genomen.
Maar geen cadaeaus + ontbijt op bed oid.
En de cadeaus die Eva weken geleden had gemaakt op psz en kdv heb ik zelf uit de kast mogen pakken enzo':')
Wel een hele mooie wasknijper en een windmobielding.

Hoe was het gisteren gegaan Free? Leuk? Bij ons was het zaterdag gezellig! Hij had niet gehuild en het doopwater was speciaal verwarmd.

Nog even iets anders. Over de uitslag van de MRI. Toch in dit toic aangezien het vrijwel het enige topic is waarin ik post.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 10-05-2010 09:59:44 ]
pi_81243425
oi Amaranta... Dat zijn ook wel een boel café-au-laits trouwens! (Wel mooi stiekem ) ben je ook heel blond of rood?

Maar wat balen zeg... Een erfelijke aandoening met kinderen is heel vervelend... Heeft het verder nog gevolgen?
(behalve buiten proportioneel grote hoofden )

En dat van moederdag herken ik Hier helemaal NIKS! Zelfs geen tekening. En ik had er nog wel om gezeurd afgelopen week.

Gisteren was heel tof Veel mensen in ons huis en erg gezellig!

En over huilen: dit is de 'gewoon huilen' huil. Krijsen en schreeuwen is nog een tandje hoger...
  maandag 10 mei 2010 @ 10:09:34 #172
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81243543
Ik ben een brunette Ik vind het ook wel bijzonder, maar ik heb me als kind de ogen uit mn kop geschaamd voor die vlekken. Ik wou dat er een panty op de markt kwam die ik over mijn hele lichaam aan kon trekken.
En ik hoopte, dat als ik in de zon zou gaan, mijn huid dezelfde kleur als de vlekken zou krijgen en dat je er dan nisk van zag.
Ben eroverigens NOOIT mee gepest (oke ik lieg, wel een beetje met de vlekken in mijn gezicht/rondom mijn mond, iedereen zei dan dat ik chocomelk had gedronken en daarna mijn mond niet had afgeveegd) , maar ik heb echt moeten leren accepteren dat ik ze heb.

Ik ga er voorlopig even niks over googlen. Even door de neuroloog laten vaststellen dat het inderdaad om die ziekte gaat. En dan vraag ik wel wat en hoe met de kindjes.
Je kan er in ieder geval niet overheen groeien heb ik al gelezen.

Ik heb juist expres niet gezeurd om een moederdagcadeau, juist om te controleren hoe attent mijn man is. Niet dus. (Overigens had ik logees, dus ontbijt op bed had ik sowieso niet verwacht).
pi_81243845
Oh bah Amaranta, wat rot! ik hoop dat je kinderen het niet hebben.

en wat stom van jullie vergeetachtige mannen,Freecell en Amaranta! (ik heb bij die van mij wel hints gegeven dat hij het echt niet vergeten moest hoor )

en wat knap van Florian,woow! die is snel daarmee

Wolf is vandaag al 5 maanden cliche maar wat gaat het snel! Hij is echt dat kleine babytje niet meer wat op de arm wil liggen.Staan en zitten op je moeders schoot is favoriet,evenals ''vliegtuigje'' spelen.
vanmiddag eerste hapje op Universiteit!

ik zag in fototopic dat Stef al heerlijk heeft zitten smullen met een verbaasd koppie
pi_81244265
ons manneke is/was een beetje verkouden al sinds eergisteren. Maar sinds gisterenmiddag steeds moeilijker ademen. Vannacht ook steeds moeilijker. Zelfs al geprobeerd wat van die taaie slijmsnot weg te halen met puntje van een stukje wc papier. Op een gegeven moment zelf een miniwattenstaafje gemaakt met een tandenstokertje en dan dacht ik heel wat weg gehaald te hebben (soms liet ie het toe andere keren alleen maar huilen).
Vannacht dus slecht geslapen want meneer sliep niet makkelijk (en wij maakten ons een beetje zorgen omdat het steeds moeizamer ging. Toen vannacht rond 6 uur ineens een grote nies (hij had er al genoeg gehad maar hielp niet heel veel) en weer huilen. Gaan we kijken zit er in het linkerneusgat 1 grote taaie slijmerige groene snotbel van wel 3 cm lang, rechts 1 van 2cm alleen mooi hard en bruin. En vrolijk dattie was nadat we die beide helemaal verwijderd hadden. Gegeten en weer vrolijk verder slapen. Gelukkig wij ook weer gerust.
en ik mis weer een post van mij volgens mij
  maandag 10 mei 2010 @ 11:04:27 #175
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81245006
@harley]
de volgende keer zoiets gebruiken ipv een tandenstoker...

ik doe trouwens niks liever dan snot weghalen,enblij dat ze daarna zijn!
pi_81245769
thnx daar kan ik wat mee.
Ik moest wat dus had zo'n plastic tandenstokertje met van die kleine weerhaakjes, die helemaal weggebogen en daar een heel klein plukje wat van een echte wattenstaafje omheem gewikkeld goed platgedraaid en dat werkt best goed maar dit zal beter werken (zat zelf al een aan DSLR camera reinigingstofzuigertje te denken haha)
pi_81245917
Je hebt ook van Otrivin zo'n systeem dat je eerst wat zoutoplossing erin druppelt of spuit en dan zelf kan wegzuigen... gebruiken wij hier en werkt ook als een tierelier (hoewel ze het niet altijd even fijn vind en dan is het nogal gewurm met zo'n kleintje in je armen in de houtgreep).

Nadeel is wel dat ie best duur is en in eerste instatie krijg je maar 2 tuutjes voor erop en moetje die daarna los bijkopen (4 euro voor 8 stuks)
  maandag 10 mei 2010 @ 11:41:20 #178
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81246307
Je hebt trouwens, maar dat raad ik je ook af, speciale baby wattenstaafjes. Die zijn wat dikker. Maar daar zou ook niet snel mee in de neus van mijn kind gaan porren. Een verkeerde draaibeweginng van het ghoofd en die staaf zit in zn hersenpan.
pi_81246619
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:41 schreef amaranta het volgende:
Je hebt trouwens, maar dat raad ik je ook af, speciale baby wattenstaafjes. Die zijn wat dikker. Maar daar zou ook niet snel mee in de neus van mijn kind gaan porren. Een verkeerde draaibeweginng van het ghoofd en die staaf zit in zn hersenpan.
neh, die dingen zijn zo dik dat je er geen hersenpan mee inkomt Geen neus ook trouwens
Geen idee waarvoor ze dan wel bedoeld zijn trouwens?

Hier ligt Florian te pitten in de bijkeuken in de wandelwagen Lekker naast de draaiende wasmachine
(hij had het steeds wat klammig warm en daar is het lekker fris, dichtbij mij, dus ik kan hem goed horen en ver genoeg af om geen last van Leander te hebben. Goed plekje dus )
  maandag 10 mei 2010 @ 11:55:49 #180
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81246912
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:49 schreef freecell het volgende:

[..]

neh, die dingen zijn zo dik dat je er geen hersenpan mee inkomt Geen neus ook trouwens
Geen idee waarvoor ze dan wel bedoeld zijn trouwens?

Hier ligt Florian te pitten in de bijkeuken in de wandelwagen Lekker naast de draaiende wasmachine
(hij had het steeds wat klammig warm en daar is het lekker fris, dichtbij mij, dus ik kan hem goed horen en ver genoeg af om geen last van Leander te hebben. Goed plekje dus )
Voor het oor toch?
pi_81247127
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:30 schreef Lijnloos het volgende:
Je hebt ook van Otrivin zo'n systeem dat je eerst wat zoutoplossing erin druppelt of spuit en dan zelf kan wegzuigen... gebruiken wij hier en werkt ook als een tierelier (hoewel ze het niet altijd even fijn vind en dan is het nogal gewurm met zo'n kleintje in je armen in de houtgreep).

[ afbeelding ]
Nadeel is wel dat ie best duur is en in eerste instatie krijg je maar 2 tuutjes voor erop en moetje die daarna los bijkopen (4 euro voor 8 stuks)
Ik kookte die platsic tuutjes gewoon uit. En die sponsjes maakte ik schoon met een beetje afwasmiddel.
pi_81247463
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:01 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ik kookte die platsic tuutjes gewoon uit. En die sponsjes maakte ik schoon met een beetje afwasmiddel.
Hmm, onthouden! Da's wel een goeie truuk..

Free, Lekker dat ie daar zijn rust kan pakken dan... hihi
  maandag 10 mei 2010 @ 12:18:17 #183
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81247742
Leonieke, ik lees het nu pas van je oma, gecondoleerd.
pi_81248116
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:55 schreef amaranta het volgende:

[..]

Voor het oor toch?
mja, maar die zijn bij mijn babies nooit vies... En zijn ze daar niet te dik voor
En wattenstaafjes zijn niet goed om oren schoon te maken, zelfs bij volwassenen niet
  maandag 10 mei 2010 @ 12:33:07 #185
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81248249
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:29 schreef freecell het volgende:

[..]

mja, maar die zijn bij mijn babies nooit vies... En zijn ze daar niet te dik voor
En wattenstaafjes zijn niet goed om oren schoon te maken, zelfs bij volwassenen niet
Die van Fabian wel. In zn oorschelp zit super veel oorsmeer altijd.
Ik zal er wel eens een foto van maken.
  maandag 10 mei 2010 @ 12:44:17 #186
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81248604
amaranta, fijn dat je geen hernia hebt! maar wel eng datdie andere ziekte erfelijk is... wanneer krijg je uitsluitsel?

free, fijn dat florian slaapt! beetje bijzondere plek, maar als het werkt, werkt het, nietwaar?
pi_81248710
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:33 schreef amaranta het volgende:

[..]

Die van Fabian wel. In zn oorschelp zit super veel oorsmeer altijd.
Ik zal er wel eens een foto van maken.
Bij Minke ook hoor... maar daar probeer ik zoveel mogelijk met mijn vinger een beetje weg te vegen... waar ik niet bij kan laat ik zitten, komt vanzelf wel naar buiten. Die wattenstaafjes vind ik ook echt niet werken daarvoor (1 keer geprobeerd, geen succes).

Amaranta, fijn dat je nu meer duidelijkheid heb over waar je pijn vandaan komt. Wel naar dat je nu met die erfelijkheid zit, hopelijk dat Fabi en Eva er niet of nauwlijks last van krijgen.
pi_81248933
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:44 schreef DaviniaHR het volgende:
amaranta, fijn dat je geen hernia hebt! maar wel eng datdie andere ziekte erfelijk is... wanneer krijg je uitsluitsel?

free, fijn dat florian slaapt! beetje bijzondere plek, maar als het werkt, werkt het, nietwaar?
mweh, was een half uurtje. Hangt nu na enorme brulsessie te pitten in de doek
  maandag 10 mei 2010 @ 13:27:47 #189
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81250317
thx amaranta

Hier ook wel eens vuile oortjes bij Thomas, maar P. reinigt dat altijd. Ik heb zelf een beetje een obsessie wat betreft oren uitkuisen (helemaal niet gezond, I know) dat P. schrik heeft dat ik ook te veel met Thomas' oren zou bezig zijn
pi_81250757
Rienk heeft gelukkig geen last van extreem vieze oren, wel heeft ie eigenlijk altijd een kluit in zn neus en dan ook zover dat ik er niet bij kan. Hij ademt dus altijd wat pieperiger en ik heb wel aan zo'n pompje gedacht, maar helpt die ook bij harde kluitjes?

Leo, gecondoleerd nog, nooit leuk als er iemand overlijdt

Hier alles goed. Zaterdag moederdag bij mij ouders gehad en gister bij die van J. Rienk vind het allemaal wel best. Maar als de mensen actief om zn aandacht gaan vragen (door idioot koetsiekoetsiekoetsie en stomme geluiden te maken) wordt hij sneller overprikkeld En dan ook niet stoppen met achterlijk doen
Hij ligt nu lekker te slapen en aan het einde van de middag boodschappen doen met ons drieen. (J. werkt thuis, want die moet zo naar de dokter, hij heeft weer een dikke zwelling bij zn knie )
Morgenavond een verjaardag en komende zondag vieren we de mijne, ik ben maandag jarig.
  maandag 10 mei 2010 @ 14:06:31 #191
62233 Jelief
ikke lief!
pi_81251688
quote:
Op zondag 9 mei 2010 18:15 schreef harley het volgende:

En een doosje zeebanket en een bon om eens te gaan shoppen voor een Marlies Dekkers setje zodra de BV gestopt is. Tis toch een MILF nu hé
Marlies heeft ook heul mooie borstvoedingsbh's. Dus helemaalniet nodig omte wachten tot de bv klaar is (dat kan wel langer duren dan je in eerste instantie denkt)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_81252965
quote:
Op maandag 10 mei 2010 14:06 schreef Jelief het volgende:

[..]

Marlies heeft ook heul mooie borstvoedingsbh's. Dus helemaalniet nodig omte wachten tot de bv klaar is (dat kan wel langer duren dan je in eerste instantie denkt)
Dat wou ik ook posten Alleen de Starlet is al helemaal uitverkocht (in mijn maat dan). Daar ben ik naar op zoek geweest rond m'n verjaardag.

Free wat naar zeg dat huilen. Ik heb het filmpje niet gezien, maar ik kan met je omschrijving ook het één en ander voorstellen. Als ik het me goed herinner, had hij ook zo'n last van zijn darmpjes, toch? Hebben jullie al eens gedacht aan een (koemelk)allergie?
pi_81252991
quote:
Op maandag 10 mei 2010 14:06 schreef Jelief het volgende:

[..]

we vinden de voedingsbeha's niet zo spannend. Daarnaast wil ze voordat ze werkt toch over zijn en dan mooi eens gaan shoppen. Duurt ff maar dan heeft ze ook iets om naar uit te kijken toch ?
pi_81253010
Heb hier ook zo'n neuspompje. Hannah vindt het echt verschrikkelijk als ik aan haar neus zit. Als haar neus echt dichtzit dan gebruik ik baby-otrivin, dat werkt heel goed. Kan ze tenminste weer fatsoenlijk drinken. Ik leg haar ook wel eens op haar buik op een spuugdoekje. Als ze zich boosmaakt gaat ze woest met haar neus in het doekje liggen snuiven en daar komen dan ook lekker alle klodders uit

Heb net de fotoshoot gedaan die ik voor moederdag cadeau heb gehad Jammer dat Hannah een beetje humeurig werd halverwege. Ik moet wel zeggen dat je met zoiets toch beter kan wachten tot je kind een beetje rechtop kan zitten en wat meer reageert op je stem enzo. Nu keek ze vaak de verkeerde kant op of kregen we haar niet aan het lachen. Ik denk dat er wel een paar mooie shots tussen zitten. Morgen kan ik ze gaan bekijken.
pi_81253523
Wolf heeft net met smaak nog aardig wat hapjes sperzieboontjes gegeten en trok er niet eens vieze gezichten bij
  maandag 10 mei 2010 @ 18:50:16 #196
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_81262862
hoihoi lieve mensen

net weer terug vanm onze vakantie...wij zijn ook weer terug in NL. En ik ben helemaal kapot!!! haha moe maar voldaan. Dus ook niet bijgelezen, ik val dr zo maar even middenin als jullie dat goed vinden??
heeft iemand nog heeeeel belangrijke hightlights? hebben we veel gemist???

We hebben een heerlijke vakantie gehad, een week in Duitsland aan de Eiffel. (nabij Trierr en Koblenz). Het ging echt supergoed. We zijn geweest samen met mijn zus en zwager (en 3 kids) en mijn ouders. Druk dus, maar ook enorm gezellig. Evie was ook eigenlijk vrij snel gewend aan de drukte en heeft heerlijk meegedaan, door het gelawaai, maakt Evie nu nog veeeeeel meer geluidjes als voorheen, ze schaterlacht en maakt hele leuke gilletjes... zo schattig! En Evie is ook alweer ruim 5 maanden! ongelofelijk
We hebben heerlijk voor de 1e keer met Evie gezwommen, en ze vond het heerlijk, direct 3 keer geweest en we hebben een klein waterratje hoor zo leuk en gezellig!
en ons meisje lacht zoooo veel

Ik ben officieel enorm verliefd op mijn mooie lieve kleine lachebekkie...
als ik tegen dr praat krijg ik direct een glimlach van oor tot oor, met opgetrokken neusje en spleetoogjes...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 10 mei 2010 @ 20:35:22 #197
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81267922
Shandaly, wat een moeilijke tijd! Verdriet en geluk zo dicht bij elkaar...

simmu met goed nieuws en keshet met supernieuws

Arme Tessa, hopelijk gaat het snel beter met je

freecell, ik heb geen tips voor je. Harry heeft op zich ook wel zuigbehoefte maar niet zo groot. Alleen in het begin liet ik hem inslapen met pink, maar daar ben ik snel mee gestopt. Ik stop hem 's nachts heel stevig in met zijn armpjes onder de dekens en dan slaapt hij (behalve tijdens onze vakantie want toen kon ik hem niet stevig instoppen ). Maar slaapgebrek is niet fijn

stef lekker gegeten?

moederdag, praat me d'r niet van!
Mijn man heeft niks gedaan ondanks diverse hints. Zelfs geen fijne moederdagwens.
Het enige wat hij 's morgens zei (toen híj had uitgeslapen) was: ik voel me niet zolekker

freecell, dát vind ik ook echt huilen hoor! Wat sneu! En alleen speen en draagdoek helpt?
Goh ik zou willen dat ik iets voor je kon betekenen...

amaranta, wat een naar nieuws! En nu? Hoe verder?

Vlindur, hoe is het eigenlijk nog afgelopen met je moeder? (helemaal vergeten te informeren )

oortjes en neusjes maak ik gewoon schoon met de punt van een hydrofiel luier

Leonie

BJ, fijn dat jullie het naar de zin hebben gehad! Wel jammer dat het weer niet zo meezat hè?
Wij zijn een dagje in Koblenz geweest, maar wij zaten in de buurt van Daun.

En wie wil mijn o zo gezellige kind (tijdelijk) hebben?
Zodra hij wakker is, is het huilen als hij niet aan een borst hangt.
Is het een sprongetje, een regeldag of omdat ik vandaag voor het eerst voor ongesteld ben geworden ? sucht
Harry is vandaag 12 weken oud
  maandag 10 mei 2010 @ 20:47:42 #198
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81268476
sprongetje:

Sprongetje rond 12 weken
Rond 12 (soms 11-13) weken krijgt je baby zijn derde groeispurt. Meestal voelt hij zo’n sprongetje al een paar weken op voorhand aankomen en wordt hij hangerig. Nieuw is dat hij nu voor het eerst vloeiende overgangen bv. van de ene naar de andere houding of van de ene naar de andere toon kan zien, horen, ruiken, proeven en voelen. En hij ontdekt dat hij ze ook zelf kan maken.

Symptomen
* Je baby huilt vaak meer en langer.
* Slaapt en eet slechter.
* Zuigt vaker op zijn duim.
* Wil vaker bezig gehouden worden.
  maandag 10 mei 2010 @ 20:52:38 #199
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81268759
BJ welkom terug en wat fijn dat de vakantie zo goed is meegevallen Het lijkt me toch heel spannend, zo de eerste vakantie met een baby.

Asyniur: waarschijnlijk is het een regeldag. Ik lees toch vaak dat baby's rond 3 maanden ook een regeldag kunnen hebben. Maar hopelijk is de dag vlug voorbij (althans, dat gevoel heb ik toch als Thomas zo'n dag heeft). En ongesteld geworden? Geef jij niet meer fulltime bv?

Freecell dat noem ik inderdaad ook huilen hoor Bij Thomas is het altijd zo als we hem alleen leggen overdag. Ik weet echt niet hoe we dit moeten aanpakken. Binnen 3 weken ga ik terug werken en wat zal er dan gebeuren? Mijn man zal hem wel vaak bij hem pakken, maar mijn schoonmoeder heeft daar echt de tijd niet voor. En ik heb echt al geprobeerd om hem te laten wenen, maar hoe lang moet je zoiets volhouden? Hij weent zo hard dat hij zich bijna verslikt in zijn eigen speeksel en hij ligt daar dan uit alle macht te stampen met zijn voetjes. En hij houdt gewoon nooit op Zelfs niet als we hem niet oppakken maar bij hem staan in zijn park of naast hem zitten in de zetel.

En wat moederdag betreft? Mijn ventje is daar nogal duidelijk in dat ik niet zijn moeder ben, dus ik wist wel dat ik niets ging krijgen (al moet ik eerlijk bekennen dat ik het wel wat jammer vond ). Maar mijn gedachten stonden ook helemaal niet naar moederdag. We halen het binnenkort wel in, misschien met vaderdag
pi_81275051
Ook tijdens volledige borstvoeding kun je ongesteld worden Leonieke. Ik ben het alweer een keer of 4 geweest inmiddels
  maandag 10 mei 2010 @ 22:59:16 #201
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81276582
Ah k, ik dacht dat dat eerder uitzonderlijk was (niet dat ik me daar iets moet van aantrekken, ik ben nog nooit ongesteld geworden zonder hormonen te nemen ).
  dinsdag 11 mei 2010 @ 06:16:19 #202
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_81283557
@Asy; succes met het sprongetje... vermoeiend als ze zo huilerig zijn, en moeilijk te troosten...
en heb jij ook een fijne vakantie gehad?? het weer was idd niet echt fantastisch, maar gelukkig waren de twee dagen dat we echt 'weg' gingen de hele dag, beide dagen droog (woe en zat). We hebben ons prima vermaakt....

@Claudia; Evie vond het zwemmen heel leuk, lekker nieuwsgierig om dr heen kijken en ondertussen lekker trappelen met de beentjes en slaan met de armpjes...

en weet niet meer wie het vroeg; maar zo'n babyring wilde nog niet zo goed hoor. We hebben die alleen in het babybad geprobeert, Evie is dr nog te smal voor en kan dr zo uitglijden voor mijn gevoel. Dus verder niet meer gebruikt. Wachten we nog een paar maanden mee.

lastig om dr zo in te vallen; mis een hele week en zo te lezen zijn er nog best wat dingen gebeurt.. zal proberen nog wat bij te lezen de komende dagen...

Evie was gisteravond moe denk ik, veel huilen, overprikkelt.. wilde de fles niet, maar bij mama drinken. Paar keer poging gedaan de fles met KV aan te bieden, maar dan ging ze enorm tekeer, huilen, huilen, huilen, dus toen de borst maar bloot, en direct gretig aangehapt en gedronken...
denk dat ze even behoefte had aan geborgenheid/veiligheid. was even afwachten hoe ze zou gaan slapen, want ze krijgt al 2 maanden ofzo elke laatste voeding KV, en slaapt dan het klokje zo'n beetje rond.
Maar het is nu inmiddels ook alweer na zessen en de BV was rond 21:30 uur. Dus voor Evie.

[ Bericht 19% gewijzigd door Beessie-Jen op 11-05-2010 06:27:24 ]
pi_81283804
BJ heerlijk dat Evie alsnog zo lekker slaapt ondanks de BV.

Leo, ik heb ook geen advies voor je wb Thomas. Ik ben een leek op dit gebied, maar is het geen idee om hem eerst 5 minuten alleen te laten, dan 10 en zo verder? Of begint hij direct te huilen als je hem neerzet?
Ik laat Lisa hier wel huilen, maar dat duurt nooit langer dan 5 tot 10 minuten, dan slaapt ze. Verder gebeurt het ook vaak dat ze gewoon 1 of soms zelfs 2 uur achter elkaar wakker ligt te zijn in bed, nouja daar zijn geen prikkels, dus rust ze in ieder geval wel uit. Als ik haar er in dat geval gewoon uit zou halen is ze uit haar humeur, dus ik laat haar lekker liggen.

Hier gisteren naar het CB geweest om te wegen. Ons minimensje weegt 3900 gram. Nog steeds een ukkie, maar ok het groeit... Zodra ze boven de 4 kilo zit mogen we alweer terug naar 5 flessen, het gaat echt hard!

En... Lisa moet in een slaapzak, ze schopt de dekens gewoon van zich af als ze in bed ligt... klein eigenwijsje. Maar zo schattig zo'n slaapzak, ik vind haar net een zeehondje!
pi_81284174
Asy, dank voor je post Ik vermoed dat ze samen in een sprongetje zitten (ja? ja? toch?)
SPOILER
pi_81284240
Free... wat een stomme kerels! Gefeliciteerd hoor!
  dinsdag 11 mei 2010 @ 08:22:54 #206
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81284284
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 07:30 schreef _NIKKI_ het volgende:
Leo, ik heb ook geen advies voor je wb Thomas. Ik ben een leek op dit gebied, maar is het geen idee om hem eerst 5 minuten alleen te laten, dan 10 en zo verder? Of begint hij direct te huilen als je hem neerzet?
Ik laat Lisa hier wel huilen, maar dat duurt nooit langer dan 5 tot 10 minuten, dan slaapt ze. Verder gebeurt het ook vaak dat ze gewoon 1 of soms zelfs 2 uur achter elkaar wakker ligt te zijn in bed, nouja daar zijn geen prikkels, dus rust ze in ieder geval wel uit. Als ik haar er in dat geval gewoon uit zou halen is ze uit haar humeur, dus ik laat haar lekker liggen.
Als Thomas op ons in slaap valt (wat dus geen probleem is, zo kan hij uren na elkaar slapen overdag) en we bewegen nog maar in de richting dat we hem gaan wegleggen begint hij al te zeuren (zelfs met de truc om hem eerst in een deken te wikkelen zodat hij onze lichaamswarmte niet mist). En vanaf dat we hem wegleggen, is het prijs. En dat betekent dus dat hij al binnen de minuut begint te wenen. We kunnen dus ook niet zeggen dat we hem zouden pakken als hij 5 minuten flink alleen in zijn park ligt want zo lang houdt hij zich niet flink.
Ik heb gisteren nog maar eens beneden gepoetst. Een hel is dat want ik kan nog geen 2m² dweilen zonder dat hij ligt te krijsen.

Freecell: gelukkige verjaardag maar heel vervelend als er niets gedaan wordt en je daar wel fel op hoopt. Hier doen we niet aan verjaardagen (gewone verjaardag, huwelijksverjaardag, ...), valentijn of kerst en nieuwjaar. Dus ik ben het wel gewoon Althans, we gaan meestal wel eten op restaurant, maar het is niet dat we cadeaus geven aan elkaar.

Nikki, slaapzak moet hier ook We hebben hem een paar keer onder een deken laten slapen, maar elke keer als we dan gaan kijken, lag hij niet meer onder het deken. Niet dat hij dan weent ofzo, maar het lijkt me toch gewoon te koud (ja, 's nachts in zijn bedje slaapt hij als een roos: gisteren om 23.15u in zijn bed en hij begint nu wakker te worden (hoor ik door de babyfoon)).
pi_81284769
Freecell, van harte gefeliciteerd met je verjaardag
pi_81284820
Dankj!

Leonieke: Klinkt als Leander toen hij baby was.... de draagdoek was bij ons de uitkomst. Wél baby bij je en ook dweilen, hoera!

En wat verjaardagen betreft:je krijgt 's morgens als je jarig bent een cadeautje, als er twee cadeautjes zijn krijg je er ook al één om 12:00 's nachts En je mag een vlag kiezen (we hebben nogal veel vlaggen ) en die hangt de ander dan uit. En de ander hangt vlaggetjes op en zoekt een cadeautje uit van de jongens en laat de jongens een tekening oid maken.

Ik heb nog hélemaal niks gezien vanmorgen Mijn vlag hangt niet, de slingers ook niet, geen cadeautje, geen 'hoera!' of tekening of liedje van Leander...
Alleen een TARA die zich versliep en mij daardoor dubbel werk liet doen vanmorgen en een 'gefeliciteerd!' met een zoen.

Hm
  dinsdag 11 mei 2010 @ 09:09:50 #209
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81284912
Hoe lang heeft dat geduurd met Leander, Freecell?

En wat naar dat er niets gebeurd is voor jouw verjaardag als jullie zo'n gewoontes hebben. Maar misschien komt er een extra grote moederdag-verjaardagverrassing aan vanavond (hoop ik voor jou)
  dinsdag 11 mei 2010 @ 09:13:33 #210
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81284959
quote:
Op maandag 10 mei 2010 20:47 schreef amaranta het volgende:
sprongetje:

Sprongetje rond 12 weken
Ja dit dus, maar het verklaart niet waarom hij elk half uur tot uur wil drinken
Dat valt dan weer onder regeldag zoals Leonie ook al zegt...

Leonie, ik geef nog wel fulltime borstvoeding hoor!
's Nachts slaapt Thomas toch goed in zijn eigen bedje toch? Probeer hem daar overdag ook eens in te leggen. Gewoon als je ziet dat hij moe is. Want Harry deed precies hetzelfde en ik leg hem nu vaker in zijn wieg te slapen als hij moe is met zelfde ritueel als 's nachts en dat werkt meestal goed (ik was de eerste keer ook sceptisch maar hij sliep!)

BJ, wij hebben ons ook prima vermaakt hoor! En inderdaad woensdag was het prima. Op vrijdag ging het wel. Zaterdag zijn wij naar huis gekomen. Toen zat onze vakantie er alweer op
En wat fijn! Yay voor Evie

Ow freecell, echt niet?? Damn, dat is echt rot
<in staat is iets te knutselen met Harry>
Toch van harte meisje!
pi_81284960
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 09:09 schreef leonieke het volgende:
Hoe lang heeft dat geduurd met Leander, Freecell?

En wat naar dat er niets gebeurd is voor jouw verjaardag als jullie zo'n gewoontes hebben. Maar misschien komt er een extra grote moederdag-verjaardagverrassing aan vanavond (hoop ik voor jou)
nee Ik weet wat het cadeautje is, ik weet ook dat hij het te laat besteld heeft en dat het met héél veel mazzel vandaag bezorgd wordt en ik heb ongeveer 3x gevraagd om een Leander-tekening, want dat is leuk om te bewaren, maar die heeft hij ook niet gemaakt En das toch niet zo moeilijk... Hij heeft alleen stiften, een kinderstoel en papier nodig.

En bij Leander? Uhm... vanaf 3 maand begon hij heel af en toe in zijn bedje te slapen (ik probeerde het elke dag één keer, in bedje, speen er in en aaien tot hij sliep of ging huilen ) en vanaf een maand of 4/5 sliep hij in zijn bedje
  dinsdag 11 mei 2010 @ 11:18:53 #212
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81288127
Goedemorgen allen. Ik loop schromelijk achter in dit topic. Ik red het niet om bij te blijven en ook nog eens op iedereen te reageren, maar ik lees wel alles hoor.

Weekendje weg was heerlijk, lekker genoten van man en kind. Weer viel mee, niet veel zon maar ook nauwelijks regen. Daan heeft gezwommen alleen weten we niet wat hij er nou van vindt eigenlijk. Hij heeft niet gehuild maar echt lachen deed hij ook niet

Nu is Daan wennen op het kinderdagverblijf Nog een goed uurtje en dan kan ik 'm weer ophalen

Overigens zit Daan ook in zijn 12 weken sprongetje, dingen pakken is nu helemaal het ding en zit hij sinds een paar dagen zeer verwonderd naar zijn voetjes te kijken ook.

Oh ja, vandaag over precies 2 weken moet/mag ik weer beginnen met werken ben er eigenlijk nog helemaal niet aan toe heb ik het idee, maar hopenlijk valt het mee als ik echt begonnen ben.

Free, speciaal voor jou:
pi_81288179
geheel offtopic: gefeliciteerd freecell!
hopelijk krijg je gewoon nog iets megagaafs vandaag
  dinsdag 11 mei 2010 @ 11:22:33 #214
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81288271
Freecell, gefeliciteerd .

En wat suf dat je vent er niets aan gedaan heeft tot nu toe.
pi_81289151
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:18 schreef happyme28 het volgende:
Goedemorgen allen. Ik loop schromelijk achter in dit topic. Ik red het niet om bij te blijven en ook nog eens op iedereen te reageren, maar ik lees wel alles hoor.

Weekendje weg was heerlijk, lekker genoten van man en kind. Weer viel mee, niet veel zon maar ook nauwelijks regen. Daan heeft gezwommen alleen weten we niet wat hij er nou van vindt eigenlijk. Hij heeft niet gehuild maar echt lachen deed hij ook niet
[ afbeelding ]

Nu is Daan wennen op het kinderdagverblijf Nog een goed uurtje en dan kan ik 'm weer ophalen

Overigens zit Daan ook in zijn 12 weken sprongetje, dingen pakken is nu helemaal het ding en zit hij sinds een paar dagen zeer verwonderd naar zijn voetjes te kijken ook.

Oh ja, vandaag over precies 2 weken moet/mag ik weer beginnen met werken ben er eigenlijk nog helemaal niet aan toe heb ik het idee, maar hopenlijk valt het mee als ik echt begonnen ben.

Free, speciaal voor jou:
[ afbeelding ]
Is dit het zwembroekje wat ik opgestuurd heb naar je?
Leuk
  dinsdag 11 mei 2010 @ 11:45:55 #216
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81289234
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:43 schreef ymme het volgende:

[..]

Is dit het zwembroekje wat ik opgestuurd heb naar je?
Leuk
ik weet het eigenlijk niet meer, ik heb er twee, een van jou en een van Poppejans. Vanaf volgende week gaan we wekelijks zwemmen, dus 2 zwembroekjes is wel handig en gelukkig heeft Daan een klein kontje
  dinsdag 11 mei 2010 @ 11:52:44 #217
61183 leonieke
Dan toch?
  dinsdag 11 mei 2010 @ 12:07:56 #218
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81290096
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:52 schreef leonieke het volgende:
2 weken happy?
Ja, ik had me een week verrekend eerst (ik was uitgegaan van 2 weken overtijd maar ben met 1 week overtijd bevallen )
pi_81290145
speciaal voor de newbies hier: hoe wissel ik een luier
  dinsdag 11 mei 2010 @ 12:11:58 #220
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81290256
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:07 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ja, ik had me een week verrekend eerst (ik was uitgegaan van 2 weken overtijd maar ben met 1 week overtijd bevallen )
Ow dat valt tegen
Al moet ik eigenlijk ook al dan gaan werken, hoor (maar ik heb er nog een week vakantie aan geplakt).
  dinsdag 11 mei 2010 @ 12:18:08 #221
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81290495
gefeliciteerd met je verjaardag freecell!
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 08:22 schreef leonieke het volgende:
Als Thomas op ons in slaap valt (wat dus geen probleem is, zo kan hij uren na elkaar slapen overdag) en we bewegen nog maar in de richting dat we hem gaan wegleggen begint hij al te zeuren (zelfs met de truc om hem eerst in een deken te wikkelen zodat hij onze lichaamswarmte niet mist). En vanaf dat we hem wegleggen, is het prijs. En dat betekent dus dat hij al binnen de minuut begint te wenen. We kunnen dus ook niet zeggen dat we hem zouden pakken als hij 5 minuten flink alleen in zijn park ligt want zo lang houdt hij zich niet flink.
Ik heb gisteren nog maar eens beneden gepoetst. Een hel is dat want ik kan nog geen 2m² dweilen zonder dat hij ligt te krijsen.
leonieke, hier hielp het om het te bekijken als iets wat ie nog moet leren. mijn kinderen konden dat ook niet meteen hoor, zomaar zelf alleen in slaap vallen. bij willem hebben we 't vanaf dat hij ongeveer 2 maanden was rustig aan opgebouwd. in bedje leggen bij eerste tekenenen van vermoeidheid, even aai over de bol en dan uit de kamer gaan. ik liet de deur dan wel op een kiertje en bleef in de buurt, bijvoorbeeld de was ophangen of strijken oid, af en toe even terug om kort te troosten eventueel, maar niet direct uit bed halen als hij huilt. hier werkte dat goed: na niet al te lange tijd hoefde ik al niet meer terug, en na nog wat langer hoefde ik niet eens meer in de buurt te blijven.
succes ermee!
in de haak.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 12:26:06 #222
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81290846
De kinderarts heeft net terug gebeld. De kinderuroloog maakt zich geen zorgen om de plekjes in Harry's luier. Hij zegt dat het waarschijnlijk gewoon huidsmeer is met wat cellen. Volgens de kinderarts was hij er erg laconiek onder en zij vertrouwt op zijn oordeel ivm ervaring enzo.
Als hij niet ziek is en er geen pijn aan heeft, dan is het goed zo. Mocht hij wel ziek worden, pijn krijgen of bijv een blaasonsteking krijgen, dan moeten we uiteraard gewoon weer contact opnemen.

Beetje frustrerend antwoord dus maar aan de andere kant: een man met zoveel ervaring en zo'n specialisatie zal wel weten wat hij zegt...

Straks naar het CB voor prikken. Ik ben benieuwd wat Harry weegt en hoe lang hij is.

free, als ik straks naar het CB ga, doe ik iets voor je op de bus
pi_81291827
Jullie zijn lief

En hier worden as we speak vlaggetjes opgehangen door TARA die net thuis is uit z'n werk. En ik heb het niet gezegd
  dinsdag 11 mei 2010 @ 12:53:11 #224
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81291871
(of leest ie hier stiekem mee? )
in de haak.
pi_81292076
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:53 schreef trui het volgende:
(of leest ie hier stiekem mee? )
volgens mij niet
pi_81293192
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 06:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
en weet niet meer wie het vroeg; maar zo'n babyring wilde nog niet zo goed hoor. We hebben die alleen in het babybad geprobeert, Evie is dr nog te smal voor en kan dr zo uitglijden voor mijn gevoel. Dus verder niet meer gebruikt. Wachten we nog een paar maanden mee.
Dat was ik, bedankt!
Wij gaan donderdag de zwemring eens proberen,maar dat zal nog wel niet zo lukke als ik dit zo lees
en je kleine meisje is ook alweer 5 maanden geweest

Gefeliciteerd Freecell

en Daan lekker zwemmen, ziet eruit alsof hij het erg leuk vond! zwembroekje wat ik opgestuurd had was blauw met monstertjes erop, deze is van Ymme dan denk ik
pi_81293493
Gefeliciteerd Freecell!

Asy, mijn moeder krijgt morgen (eindelijk) haar pre-operatief gesprek. De hele dag is er voorlichting en nog een gesprek met andere patienten. Ze hoopt (en wij ook) dat het daarna echt niet lang meer gaat duren, ze is *op* ze kan een half uurtje actief zijn en dan kakt ze alweer in. Dan moet ze echt even rusten en of slapen. Zo sneu om te zien. Je altijd actieve moeder die nooit stil zit die daar dan afgepeigerd op de bank ligt omdat ze een plant heeft geplant in de tuin

Succes met je lieve kleine Harry. Naar gedoe maar steeds hoor

Wij gaan morgen even naar het CB even wegen en meten in het weeg-uurtje. Hij hoeft 2 juni pas weer op afspraak.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 14:01:13 #228
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81294907
Beeld ik het me nu in of valt een deel van je weerstand weg eens je bevallen bent? Ik ben tijdens heel mijn zwangerschap 3 dagen ziek geweest en sinds de bevalling ben ik voor de ik-weet-niet-meer-de-hoeveelste-keer ziek aan het worden. Nu is het nog maar eens buikloop die gearriveerd is Het lijkt wel alsof ik meer vatbaar ben voor ziektes sinds ik bevallen ben.

Het lijkt me idd vreselijk om je moeder zo te zien, Vlindur. Weet ze dan morgen wanneer de operatie zal plaatsvinden? Of is het dan nog wachten geblazen?
pi_81294928
Tara Hij kan die vlaggetjes maar beter HEEL goed ophangen.

Gefeliciteerd sista!
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_81295079
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 14:01 schreef leonieke het volgende:
Beeld ik het me nu in of valt een deel van je weerstand weg eens je bevallen bent? Ik ben tijdens heel mijn zwangerschap 3 dagen ziek geweest en sinds de bevalling ben ik voor de ik-weet-niet-meer-de-hoeveelste-keer ziek aan het worden. Nu is het nog maar eens buikloop die gearriveerd is Het lijkt wel alsof ik meer vatbaar ben voor ziektes sinds ik bevallen ben.

Het lijkt me idd vreselijk om je moeder zo te zien, Vlindur. Weet ze dan morgen wanneer de operatie zal plaatsvinden? Of is het dan nog wachten geblazen?
Nou vraag ik mij dus precies het zelfde af.
Ik ben sinds gisteren ook al een beetje brak. Niet echt heel erg ziek, maar zeker niet helemaal lekker.
En had dit eerder heel weinig. Maar sinds ik bevallen ben is dit al de 2de keer.
ok, lekkere vage omschrijving van mij weer

Niet leuk. Beterschap Leo.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 14:13:13 #231
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81295429
Thx ymme

Misschien vaag, maar toch hetgeen ik ook heb. Ik was vroeger bijna nooit ziek (ik weer bv sinds 2002 en ben nog nooit een dag ziek geweest), maar nu ben ik zo regelmatig ziek (buikloop, keelpijn, stem kwijt, hoesten, koorts, ...). En elke keer schiet er direct één iets in mijn gedachten: hopelijk krijgt Thomas het niet!
  dinsdag 11 mei 2010 @ 14:35:29 #232
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81296457
Free, van harte met je verjaardag!

Daan, wat een schatje zo in die zwembroek!

Bj, als evie zo goed uit de borst drinkt, waarom probeer je niet volledig over te gaan op de borst?

Asy, heel veel succes + sterkte met jullie sprong + regeldagen! wel fijn dat de uroloog tevreden was. Nu maar vertrouwen dat hij gelijk heeft…

Hier zijn we ook aan de 20-wk sprong. Al lijkt het vooralsnog mee te vallen. Wellicht helpt het ook dat Aviva haar handjes zo goed kan vinden, en zo haar eigen troost en rust regelt om te kunnen slapen. Mits op tijd weggelegd, want ze is wel weer snel overprikkeld. Naja, gaat ook wel weer voorbij
pi_81297151
Hé dat ziek zijn heb ik ook. Ik ben tijdens mijn hele zwangerschap zelfs niet verkouden geweest. En nu ben ik ineens wel verkouden.

Free, gefeliciteerd! En toch nog vlaggetjes!

Hier vandaag een zielig meisje met krampjes. Nu slaapt ze, maar zelfs in haar slaap hoor ik haar knorren van de pijn.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 15:20:57 #234
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81298608
Hmz, dat ziek zijn is dus een bekend fenomeen. Toch raar eigenlijk hé

En hier is het echt een topdag voor Thomas Melk overgegeven en nu zijn body en moeder volgepiest (met mijn brak hoofd zal ik de pamper waarschijnlijk niet goed genoeg aangedaan hebben). Arm kind.
pi_81300672
Als ik al jullie verhalen zo lees, gaat het hier hartstikke goed eigenlijk... Ik ben niet ziek, met Lars gaat alles prima.. al had hij volgens mij afgelopen zondag een regeldag; wat een rotdag was dat zeg... En manlief had helemaal niets voor moederdag gedaan; volgens mij met het idee van "je bent toch mijn moeder niet?" Ik verwachtte natuurlijk niets van een 11 dagen oud kereltje, maar iets van de papa als "Goedemorgen schat, fijne moederdag, zal ik het ontbijt maken vandaag?" was misschien toch wel fijn geweest...

Vannacht heeft Lars ons zelfs laten slapen van een uur of 12 tot maar liefst 6 uur! Maar waarom blijf ik nou in hemelsnaam zo verrekte moe... en zit ik echt continu te janken? Zo lang duren die zogenaamde kraamtranen toch niet? Ik zie het soms echt niet meer zitten... moederschap gaat toch ook nog leuk worden he?

Beterschap voor iedereen die zich niet zo lekker voelt!
pi_81301026
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 16:05 schreef Shandaly het volgende:
Als ik al jullie verhalen zo lees, gaat het hier hartstikke goed eigenlijk... Ik ben niet ziek, met Lars gaat alles prima.. al had hij volgens mij afgelopen zondag een regeldag; wat een rotdag was dat zeg... En manlief had helemaal niets voor moederdag gedaan; volgens mij met het idee van "je bent toch mijn moeder niet?" Ik verwachtte natuurlijk niets van een 11 dagen oud kereltje, maar iets van de papa als "Goedemorgen schat, fijne moederdag, zal ik het ontbijt maken vandaag?" was misschien toch wel fijn geweest...

Vannacht heeft Lars ons zelfs laten slapen van een uur of 12 tot maar liefst 6 uur! Maar waarom blijf ik nou in hemelsnaam zo verrekte moe... en zit ik echt continu te janken? Zo lang duren die zogenaamde kraamtranen toch niet? Ik zie het soms echt niet meer zitten... moederschap gaat toch ook nog leuk worden he?

Beterschap voor iedereen die zich niet zo lekker voelt!
Moe + Hormonen = Tranen... da's niet zo heel gek geloof ik hoor, zeker niet in het begin. Jullie moeten nog aan elkaar wennen, aan het nieuwe "ritme" en daardoor ben je niet op je sterkst zeg maar... , het wordt echt leuk! ECHT!
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:16:57 #237
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81301334
ik vind dat je als kersverse moeder ook wel iets speciaals voor moederdag had verdiend hoor shandaly. dus begrijpelijk dat je je wat teleurgesteld voelde over het ontbreken van enig leuk gebaar in die richting. en 't is inderdaad behoorlijk heftig in het begin, zo'n nieuw mensje erbij waar je ineens de verantwoordelijkheid voor hebt en die voortdurende zorg vraagt. dat gaat allemaal nog wel op z'n plek vallen, don't worry. de leuke tijden komen er zeker aan!
in de haak.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:17:04 #238
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81301341
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 16:11 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Moe + Hormonen = Tranen... da's niet zo heel gek geloof ik hoor, zeker niet in het begin. Jullie moeten nog aan elkaar wennen, aan het nieuwe "ritme" en daardoor ben je niet op je sterkst zeg maar... , het wordt echt leuk! ECHT!
Oh maar Shandaly, dat heb ik ook gehad, hoor. Mijn man heeft mij ooit al wenend met Thomas in mijn armen aangetroffen toen hij thuiskwam van zijn werk omdat ik was beginnen poetsen en 4 uur later nog niet gedaan had (normaal gezien heb ik hier op een uur tijd beneden gepoetst). En dat terwijl wij een heel goeie nachtrust hebben met Thomas.
Maar het is zoals een zwangerschap: hoe langer het duurt, hoe leuker het wordt (want dan gaat hij rondkijken, je 's ochtends met een glimlach begroeten, jou met z'n oogjes volgen als je rondloopt, ... en Thomas is nog maar 2 maand oud dus ik kan nog niet veel verzinnen ).
pi_81301363
Ojee Leo... Lisa heeft vandaag m'n vader ondergepoept en toen moest hij haar van top tot teen verschonen de arme man!
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:17:56 #240
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81301393
en zichzelf vast ook, nikki?
in de haak.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:20:09 #241
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81301518
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 16:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ojee Leo... Lisa heeft vandaag m'n vader ondergepoept en toen moest hij haar van top tot teen verschonen de arme man!
Been there, done that Nu kan ik ermee lachen, maar op het moment zelf niet want ik had die dag al twee keer de vloer gedweild rond de commode omdat hij in het wilde weg had geplast
Die keer heb ik Thomas gewoon in de afwasbak gezet om hem te wassen (we verversen hem overdag altijd beneden in de keuken en de afwasbak was het dichtste bij ).
  dinsdag 11 mei 2010 @ 18:35:19 #242
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_81307288
heyhey

ff snel; heb kolfpauze

eerst nog ff gefeliciteerd Freecell!!

en @ Asy;

Evie heeft de afgelopen week ook minimaal 2 voedingen per dag aan de borst gedronken... dus dat gaat best goed. Ik probeer ook de keren dat ik thuis ben haar BV te geven en maar even te zien hoe het dan gaat. Ze heeft uiteindelijk van8 dus gewoon het klokje rond geslapen op de BV... (terwijl wij dus dachten dat ze zo goed sliep doordat ze de laatste fles KV kreeg... )
  dinsdag 11 mei 2010 @ 20:13:09 #243
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81311169
Ziek/verkouden zijn/blijven: check

Thomasje, piesert!
(Harry heeft bij het consultatiebureau alles volgepiest. Nou ja eigenlijk de meetbak de muur en de assistent. Papa en mama waren nog droog )

Shandaly, je hebt dezelfde moederdag gehad als ik. Mijn man heeft ook verder niks gezegd (en dat terwijl mijn schoonvader zaterdag nog helemaal emotioneel was omdat ik voor het eerst moederdag zou hebben). Mijn man heeft 's morgens alleen gezegd dat ie zich niet zo lekker voelde
Het moederschap wordt steeds leuker . Ik herken die tranen niet, maar gun jezelf ook tijd. Het is allemaal erg veel wat op je afkomt en jij hebt dan ook nog eens dat overlijden erbij. Rustig aan doen en slapen wanneer je kan. Dat is het advies dat ik je geven kan. Mijn vroedvrouw zei dat hoe meer je rust nu, hoe eerder je goed hersteld bent

BJ, kun je nagaan wat ik allemaal slecht onthou

Harry heeft voor de 2e keer zijn prikken gehad. Hij is nu 58 cm en weegt 4690 gram. Naar mijn zin is hij te weinig aangekomen: 125 gram in 2 weken. Hij volgt volgens CB zijn eigen lijntje...
pi_81312156
Harry en Lisa

BJ wat fijn dat Evie zo heerlijk slaapt!

Freecell van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je het inmiddels alsnog een beetje gevierd?

Shandaly ik herken het helemaal hoor. Die tranen zaten hier nog wel zo'n 3 maanden hoog. Mijn tip is om er gewoon aan toe te geven en veel tegen je partner aan te kletsen erover. Het gaat voorbij, echt waar. En het wordt leuker en makkelijker Als je het idee hebt dat het écht niet goed gaat met je of dat het zelfs van lieverlee slechter gaat, schakel je dan wel tijdig hulp in? Zorg goed voor jezelf, Lars heeft maar één mama!
pi_81312553
weet iemand wat de maximale tijd is dat je een kindje van ongeveer een week in de maxi cosy kan laten zitten?
  dinsdag 11 mei 2010 @ 20:51:10 #246
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81313005
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 20:41 schreef simmu het volgende:
weet iemand wat de maximale tijd is dat je een kindje van ongeveer een week in de maxi cosy kan laten zitten?
2 uur?
pi_81313954
Simmu, 2 uur max. inderdaad.
pi_81327354
En dan er even een kwartiertje uit en dan kan het wel weer een uurtje, dus op en neer naar Groningen kan wel, maar dan daar er ff uit

Ziek: check! (ja, nu niet,maar wel erg vaak tegenwoordig) Ervaring: het gaat weer over Echt! Het is een flinke weerstandsdip, maar het komt goed

Moe: ja, vannacht was het weer elk half uur emmeren van 3:00
Ik krijg de neiging om 'eigen kamertje' toch maar eens te gaan testen... Als het niet werkt staat de co-sleeper er natuurlijk wel
Vanaf 5:00 lag hij bij ons in bed en hebben we nog lekker samen gedoezeld tot half 7.
  woensdag 12 mei 2010 @ 08:30:00 #249
95408 Incantrix
pi_81327862
Goedemorgen lieve mama's! Het is zó irritant, voorheen las en postte ik op mijn werkdagen nog een beetje met jullie mee als ik aan het kolven was via mijn telefoon, maar sinds een paar dagen krijg ik daar ineens geen verbinding meer met het internet (en ben ik veroordeeld tot het lezen van Ouders van Nu's uit 2005 enzo ) dus dan verdwijn ik nu telkens een paar dagen..

Nouja, Free, te laat dus, maar alsnog heel erg gefeliciteerd met je verjaardag! Is het allemaal nog goedgekomen? Beter heeft Tara het goedgemaakt met een héél mooi cadeau! Gezien het feit dat je na de vlaggetjes-ophangpost niet meer bent teruggeweest neem ik aan dat je nog wel een heel jarig avondje had

(kan die WSPA-banner naast het postveld misschien uit? Ik word er helemaal naar van Zielige beestjes kan ik dus echt niet handelen hoor )

Nikki, wat leuk dat je nu ook hier post, nog een heel hartelijk welkom!

BJ, wat goed dat Evie nu aan de borst drinkt ook! Fijn he? Scheelt je denk ik ook een hoop tijd? En welkom terug ook natuurlijk, fijn dat het leuk was

Asy, hoest met Harry? Nog steeds aan de sprong cq aan de regel? Ik hoop voor je dat alles snel weer 'back to normal' is, zulke dagen zijn echt LOEIzwaar.. En hoe was het bij het CB? Whaha, Harry, lekker zeikerdje Precíes goed, je weet precies wie je droog moet houden En over zijn gewicht weet ik het even niet zo goed. Heb je ook een curve gemaakt op bv.com?

Hebben kindjes die fv krijgen eigenlijk ook regeldagen, zat ik me laatst af te vragen? Ik heb echt geen idee hoe het dan allemaal werkt!

Daantje, wat ben je schattig in je stoere zwembroekkie! En Happy, het gaat nu helemaal goed met de fv? Wat een lekker ventje heb je daar! Die vúistjes ook!

Och, Vlindurtje.. Wat een naar iets lijkt me dat! Dikke meis!

@ weerstand na de bevalling: práát me er niet van! Ik weet niet eens meer hóeveel blaasontstekingen, schimmelinfecties en gescheurde uiteinden ik uiteindelijk had (en dan tellen we de snotneuzen maar helemaal niet meer), maar op een bepaald punt werd het gewoon ongeloofwaardig. Gelukkig is dat allemaal wel redelijk goedgekomen (op een verzakte blaas na, maar dat is met oefeningen wel redelijk beperkt te houden). Dus nu gaat Stef naar het KDV en sleept hij wekelijks een hele encyclopedie aan bacillen mee het huis in. Drie keer raden..

Davinia, fijn dat de 20-wekensprong meevalt, hopelijk blijft het zo Hoest verder met dat droppie van je?

Shandaly, die tranen gewoon laten stromen, het is absoluut niet raar hoor! Ik heb me ook wekenlang afgevraagd of het nog kraamtranen konden zijn. Nou, blijkbaar wel dus. Of misschien 'officiëel' niet meer, maar echt meis, ze drogen een keer op. Er komt een ritme, je kindje wordt wat minder hulpeloos, gaat strakjes naar je lachen, dingen pakken.. Hou jezelf wel goed in de gaten en praat er ook over met je lief. Als die eerste weken zo zwaar zijn en je voelt je heel alleen ligt een postnatale depressie op de loer. Ga desnoods bij het CB praten ofzo, ze beloven van alles voor je te regelen qua hulp en dan doen ze het vervolgens niet, maar ze luisteren wél, geven je wél het gevoel begrepen te worden en dat het niet raar is je zo te voelen. Als je wil mag je me best even een PM sturen om het eruit te gooien hoor! Komt goed, ok?

Hiero gaat het allemaal wel lekker! Stef eet nu al een paar avonden een potje en is ondertusen net een piranha: je hebt niet eens de tijd om het lepeltje fatsoenlijk richting zijn mond te bewegen, hij hapt zo heftig om zich heen Van die druipers van zijn kin schrapen lukt trouwens ook niet, want voor je ook maar halverwege bent heeft hij het lepeltje alweer weggehapt Hij begint nu ook zo hier en daar zijn laatste voeding weg te laten, iets dat ik al een tijd voorzag, maar dat nooit helemáál lukte. De laatste voeding dronk hij vaak nog wel, maar dan heel halfslachtig, alsof hij een paar nipjes nam om lekker op te slapen. Geen probleem hoor, best gezellig (was juist de fijnste voeding vaak, omdat hij dan rústig was tijdens het drinken ), dus stiekum voel ik me zelfs een beetje ontheemd nu hij eerst een potje naar binnen slobbert (echt héle potjes ook al! ), nog een slokje bv erachteraan en dan zo in slaap stort na het KDV. En klaptieten dus ook in de ochtend.. Nouja, het went wel weer, ik ben blij dat hij het zo goed doet enzo!

We hebben hem vandeweek trouwens gewogen (wel thuis, dus dat wijkt iets af van het CB, ik denk dat hij wel iets lichter is nog hoor) en toen gaf de teller 9 kilo aan Vind je het gek dat ik me rotsjouw met die koter al onze trappen op?

Zo en dan nu douchen en gezellig langs het KDV, ze zijn gisteren vergeten zijn flesjes in zijn bakje te stoppen dus die staan nog daar. Kolft een beetje lastig
3!
pi_81327944
Stef, groeierd Dat weegt er wel aardig in ja! (Leander is nog maar 10 zelfs Draagdoektechnisch handig )

KLinkt als een gezonde eetlust joh

En kraamtranen? Ik zei vanmorgen tegen TARA: hey, je gaat naar je werk, alles is op tijd klaar en ik heb niet eens een huilbui oid gehad omdat ik de dag niet zag zitten met een dreumes en een brullende baby
TARA heel droog: en dat terwijl het zulk mooi weer is! (het regent hier echt pijpenstelen)

Met andere woorden: na 3 maanden gaat het allemaal beter
  woensdag 12 mei 2010 @ 08:46:57 #251
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81328202
Fijn dat Stef het zo goed doet!

Harry is de nacht goed doorgekomen. Heeft veel geslapen met lange tussenpozen (3 uur). Geen verhoging/koorts en hij zit hier nu naast me te mopperen. Hij is moe van het spelen en gaat nu terug zijn koffertje in.
Het regelen lijkt voorbij te zijn...

Freecell, wat een rotnacht weer.
Harry slaapt hier in zijn (gesloten) wiegje pal naast mijn helft van het bed. Misschien is dat nog een tussenoplossing? Ik stop hem heel stevig in met zijn handen onder de dekens omdat hij anders zichzelf wakker houdt met wapperende handen.
  woensdag 12 mei 2010 @ 09:02:46 #252
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81328459
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 08:30 schreef Incantrix het volgende:
Daantje, wat ben je schattig in je stoere zwembroekkie! En Happy, het gaat nu helemaal goed met de fv? Wat een lekker ventje heb je daar! Die vúistjes ook!
Mja, hij heeft nog steeds moeilijke ontlasting, dus we zijn nu over op grotendeels Omneo en dat lijkt beter te gaan. Hij moet nog wel even wennen. Maar even aanzien nu.

Hij werd vanmorgen pas om 7.30 uur wakker Misschien maar eens proberen de laatste voeding te vervroegen van 23.30 uur naar 22.30 uur, dan kunnen wij ook wat eerder gaan slapen. Op zich valt 23.30 uur wel mee, maar dan is Daan slaperig omdat we 'm wakker maken en dan drinkt hij best slecht, dus dat duurt zeker een half uur en dan ook nog een half uur rechtophouden, dus dan is het 00.30 uur voordat wij kunnen gaan slapen.

Free, voor jou balen zeg dat Florian 's nachts zo vaak wakker is

Trix, dat heb ik me ook wel afgevraagd wb regeldagen bij FV maar dat lijkt me niet toch? Ze hebben gewoon ineens niet meer genoeg aan een bepaalde hoeveelheid en dan doe je gewoon meer in de fles. Je geeft ze niet ineens vaker een fles (althans, ik niet...). Je merkt wel dat ze niet meer voldaan zijn of eerder gaan komen.
pi_81330011
Freecell, pfff wat vermoeiend dat hij veel wakker is 's nachts zeg...

Inca, Stef 9 kilo wooh! wat een beertje, en dan snap ik ook meteen dat hij echt wel in mt74 zit. En geen wonder dat hij met gemak een potje op kan
Zijn jullie/ is 1 van jullie ook groot?

BJ ik heb gister mijn babyzwemband opgeblazen, en die is veel kleiner als die jullie hebben. Ik heb een oranje van de Hema en die lijkt echt voor kleinere baby's! (maar of hij er goed in blijft zitten kom ik donderdag achter)

Wolf heeft gister op de Universiteit weer zitten smullen, dit keer van artisjokken paar keer vies gezicht maar mondje bleef open gaan en bleef lekker eten. (vanmorgen die luier )
Heb nu thuis 32 kleine potjes mee om 2 weken thuis te gaan geven, daarna moeten we weer 3 dagen eten geven op Universiteit en dan is het klaar.
Ik zag aan de dekseltjes dat het Olvarit voeding is (etiketten zijn eraf gehaald), maar die hebben helemaal geen artisjok zie ik op de website, hmmm straks heeft Wolf rare dinen binnen gekregen v een wetenschappelijk expiriment ofzo ik dacht even aan complottheorieen.
Potjes die we hebben meegekregen v thuis zijn bloemkool,sperzieboontjes en broccoli
en dan moet ik thuis steeds noteren wat ik denk hoe lekker hij het vond, dus ook om te zien of hij een groente na verloop van tijd lekkerder gaat vinden volgens mij.

Als dat onderzoek klaar is gaan we aan Rapley/deels gepureerd. Echt een nieuwe fase is nu aangebroken, echt leuk
pi_81330071
Hoi

Wel meegelezen, maar niet steeds de tijd om te reageren!

Las wel iets over mannen die verjaardagen en moederdagen vergeten!!
Free, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

BJ had een fijne vakantie gehad, mooi!

Oeh, de 20-weken sprong is gearriveerd bij Aviva?? Dan moet ik het ook eens in de gaten houden!

En over weerstand, dat is bij mij ook anders zeg! In de vier jaar dat ik nu bij mijn huidige werkgever werk heb ik mij voor de bevalling niet 1 keer ziekgemeld. Nu ben ik zo'n 1,5 maand aan de slag en ben al 1 keer iets eerder weggegaan en gisteren was ik alweer niet lekker! Had 38 graden, maar ben wel naar mijn werk gegaan en heb de hele dag nog volgemaakt ook! Voelde me zo schuldig om mij ziek te melden!
pi_81330105
Leuk dat onderzoek Poppejans!! Het lijkt mij ook een hele spannende fase, om aan ander voedsel te beginnen!
pi_81330163
Wij hebben nu het schot van de co-sleeper er tussen gezet en dat gaat aan één kant beter (hij ziet ons niet meer) maar ik moet nu wel moeilijk doen om er bij te kunnen

Maar hij is vandaag vrolijk Serieus, dat hebben we al wel minstens 2 weken niet gehad. Maar sinds zijn fles van 6.45 is het blijheid!
En zelfs al aan zijn tweede slaapje bezig en niet in de doek

Zo lief issie!
pi_81330164
Heh... met al die lieve reacties van jullie hier, hou ik het natuurlijk ook niet droog...
Maar dank je wel... weten dat het niet gek is, of zelfs bijna normaal, scheelt al een hoop... en misschien als er nu straks eindelijk eens mensen gaan bellen om op kraamvisite te komen (Het lijkt wel alsof mensen niet durven ofzo... ivm mijn schoonvader... terwijl ik het juist zo fijn zou vinden om eens andere mensen te zien), of als er straks kaartjes op de mat liggen, of als het weer misschien toch eens wat zonniger en warmer zou worden... misschien dat ik het dan zelf ook allemaal iets zonniger in ga zien.
pi_81330635
Kijk nou

En Shandaly: mijn moeders moeder is overleden toen mijn broer 2 dagen was. Volgens haar waren dat de heftigste kraamtranen ooit.
Dat zijn echt te veel emoties bij elkaar, dat zou iedereen van de wap maken!
pi_81330691
Hopelijk hebben jullie ook snel meer nachten, met meer slaap Freecell. Gelukkig gaat het de goede kant op

En wat een heerlijk vrolijk mannetje !
  woensdag 12 mei 2010 @ 10:27:41 #260
18860 sindell
Seriously
pi_81330741
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 10:09 schreef Shandaly het volgende:
Heh... met al die lieve reacties van jullie hier, hou ik het natuurlijk ook niet droog...
Maar dank je wel... weten dat het niet gek is, of zelfs bijna normaal, scheelt al een hoop... en misschien als er nu straks eindelijk eens mensen gaan bellen om op kraamvisite te komen (Het lijkt wel alsof mensen niet durven ofzo... ivm mijn schoonvader... terwijl ik het juist zo fijn zou vinden om eens andere mensen te zien), of als er straks kaartjes op de mat liggen, of als het weer misschien toch eens wat zonniger en warmer zou worden... misschien dat ik het dan zelf ook allemaal iets zonniger in ga zien.
Ik herken het helemaal hoor. Ik ben de eerste 2 weken vooral ook zo van slag geweest. Een zware bevalling die ik moest verwerken, het gevoel opgesloten te zitten in het huis vanwege de kou en de sneeuw...ik vond er niks aan
Wat mij er achteraf snel bovenop heeft geholpen is blijven praten. Met mijn lief, met mijn ouders. Ik heb wel een paar keer geroepen dat ik er zo helemaal niks aan vond... En op een gegeven moment gaat het echt beter. Je kindje wordt makkelijker, je leert elkaar kennen en er komt een ritme. Je gaat naar buiten om te wandelen hey, een buitenwereld, dat vond ik na 2 weken binnen zitten ook zo'n openbaring. Alles was er gewoon verder nog...
En als je behoefte hebt aan bezoek, laat dat dan regelen door je man, blijf goed om jezelf denken. Het is een periode waar je doorheen moet, maar serieus het wordt beter! Net als iedereen hier zegt
  woensdag 12 mei 2010 @ 10:28:21 #261
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81330763
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 10:03 schreef Poppejans het volgende:
Freecell, pfff wat vermoeiend dat hij veel wakker is 's nachts zeg...

Inca, Stef 9 kilo wooh! wat een beertje, en dan snap ik ook meteen dat hij echt wel in mt74 zit. En geen wonder dat hij met gemak een potje op kan
Zijn jullie/ is 1 van jullie ook groot?

BJ ik heb gister mijn babyzwemband opgeblazen, en die is veel kleiner als die jullie hebben. Ik heb een oranje van de Hema en die lijkt echt voor kleinere baby's! (maar of hij er goed in blijft zitten kom ik donderdag achter)

Wolf heeft gister op de Universiteit weer zitten smullen, dit keer van artisjokken paar keer vies gezicht maar mondje bleef open gaan en bleef lekker eten. (vanmorgen die luier )
Heb nu thuis 32 kleine potjes mee om 2 weken thuis te gaan geven, daarna moeten we weer 3 dagen eten geven op Universiteit en dan is het klaar.
Ik zag aan de dekseltjes dat het Olvarit voeding is (etiketten zijn eraf gehaald), maar die hebben helemaal geen artisjok zie ik op de website, hmmm straks heeft Wolf rare dinen binnen gekregen v een wetenschappelijk expiriment ofzo ik dacht even aan complottheorieen.
Potjes die we hebben meegekregen v thuis zijn bloemkool,sperzieboontjes en broccoli
en dan moet ik thuis steeds noteren wat ik denk hoe lekker hij het vond, dus ook om te zien of hij een groente na verloop van tijd lekkerder gaat vinden volgens mij.

Als dat onderzoek klaar is gaan we aan Rapley/deels gepureerd. Echt een nieuwe fase is nu aangebroken, echt leuk
Dan hoeft het nog niet persé olvarit te zijn. Misschien heeft de moeder van een van de onderzoekers bruut staat pureren in haar keuken en daarmee al die potjes gevuld
  woensdag 12 mei 2010 @ 10:28:30 #262
95408 Incantrix
pi_81330768
Oh, Free, wat een póppie!!
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 10:09 schreef Shandaly het volgende:
Ha, ja, dat hadden wij in het begin ook een beetje, zo'mn stilte voor de storm.. Het helpt om mensen die je graag zou zien of spreken gewoon eens te mailen/bellen/smsen met de mededeling dat je het érg leuk zou vinden als ze binnenkort eens kennis komen maken met je nieuwe wereldburger Meisje, niet jezelf verbijten, gewoon zeggen wat je graag wil hebben! (En doorhuilen, dat ook ja.. Je houdt het niet tegen he? )

Poppejans, wat leuk!! Artisjokken zou inderdaad ook niet zo 1 2 3 in mij zijn opgekomen om te geven, maar misschien juist wel leuk om zoiets te proberen Go Wolf, lekker bikken gassie!
3!
  woensdag 12 mei 2010 @ 10:32:12 #263
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81330906
Zo lief Freecell En wat ziet hij er al een pak ouder uit dan Thomas

Poppejans, wat een tof onderzoek lijkt me dat En wat is Stef een stevige beer
pi_81330927
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 10:24 schreef freecell het volgende:
Kijk nou
Ik vind dat hij héél erg op Leander lijkt!

Shandaly, bel anders zelf wat mensen! Als jij behoefte hebt aan bezoek moet je dat gewoon doen, hoor. Of je laat via een familielid doorspijpelen dat je er behoefte aan hebt, dan wordt er vast wel iets in gang gezet.

Over weerstand: ik ben sinds het begin van de zwangerschap niet meer verkouden/grieperig geweest terwijl ik daarvoor regelmatig iets had!
pi_81330948
Wij tijdens de kraamweken ook: TARA: ik verveel me! Ik: ik ook!
De kraamverzorgster deed het huis en Florian sliep voornamelijk en Leander was erg braaf
Wij hebben gewoon mensen gebeld van 'kom eens langs jullie!'
Werkte
pi_81330982
Ik vergeet de hele tijd dat Ivans halfverjaardag morgen betekent dat we 'legaal' aan de bijvoeding kunnen beginnen. Ik denk dat ik hem straks een banaantje geef.
pi_81330987
Hij lijkt ook heel erg op Leander, per dag meer.
Alleen Leander had hele zachte ogen en dit hummeltje is veel feller qua uitkijk
En hij is donker, mét wenkbrauwen en Leander is hoogblond en heeft nu nog minder wenkbrauw dan Florian
  woensdag 12 mei 2010 @ 10:34:47 #268
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81330994
En we gaan binnenkort op zoek naar een camera ofzo Ons digitaal fototoestel is al vrij oud en daar kunnen we geen mooie filmpjes mee maken en het lijkt me zo leuk om sommige dingen met een camera vast te leggen Dat wordt ons geschenk voor moeder- en vaderdag denk ik
  woensdag 12 mei 2010 @ 10:36:56 #269
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81331051
Ja precies, zelf mensen vragen

Florian, wat ben je leuk!
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:19:23 #270
95408 Incantrix
pi_81332537
Ivan! Morgen al halfjarig! Leuk, een banaantje geven Ben benieuwd wat hij ervan vind, Claudia!

Poppejans, had over je vraag heengelezen, sorry! Maar wij zijn allebei niet echt heel groot ofzo, beiden rond de 1.75. Ik heb vroeger wel veel groeipijn en groeistriemen gehad (al las ik laatst weer ergens dat groeipijn niet écht van het groeien komt.. Maar wat die blauwe striemen dan op mijn rug deden ), dus misschien begint Stef er gewoon vroeg mee ofzo?
3!
pi_81332683
Emma heeft haar volumeknop gevonden. Dikke pret!
aaaaaAAAAAAAAAAaaaaaAAAAAA
pi_81332712
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 10:28 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dan hoeft het nog niet persé olvarit te zijn. Misschien heeft de moeder van een van de onderzoekers bruut staat pureren in haar keuken en daarmee al die potjes gevuld
Dat is waar! Maar dan moeten ze wel zo'n dekselopdraai vacuumding hebben. Ik ga het gewoon eens vragen als we terug moeten komen,toch wel erg nieuwsgierig
Als Wolf ineens een 6de vinger ofzo krijgt is er toch iets niet goed gegaan
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:24:38 #273
95408 Incantrix
pi_81332744
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 09:02 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Mja, hij heeft nog steeds moeilijke ontlasting, dus we zijn nu over op grotendeels Omneo en dat lijkt beter te gaan. Hij moet nog wel even wennen. Maar even aanzien nu.

Hij werd vanmorgen pas om 7.30 uur wakker Misschien maar eens proberen de laatste voeding te vervroegen van 23.30 uur naar 22.30 uur, dan kunnen wij ook wat eerder gaan slapen. Op zich valt 23.30 uur wel mee, maar dan is Daan slaperig omdat we 'm wakker maken en dan drinkt hij best slecht, dus dat duurt zeker een half uur en dan ook nog een half uur rechtophouden, dus dan is het 00.30 uur voordat wij kunnen gaan slapen.

Free, voor jou balen zeg dat Florian 's nachts zo vaak wakker is

Trix, dat heb ik me ook wel afgevraagd wb regeldagen bij FV maar dat lijkt me niet toch? Ze hebben gewoon ineens niet meer genoeg aan een bepaalde hoeveelheid en dan doe je gewoon meer in de fles. Je geeft ze niet ineens vaker een fles (althans, ik niet...). Je merkt wel dat ze niet meer voldaan zijn of eerder gaan komen.
En jou vergat ik ook al Ik hoop dat het snel beter gaat qua ontlasting, lijkt me echt heel vervelend.. En dat had ik eigenlijk ook wel bedacht, maar zit het me dan toch af te vragen, haha! Thnx
3!
pi_81332778
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:23 schreef WupWup het volgende:
Emma heeft haar volumeknop gevonden. Dikke pret!
aaaaaAAAAAAAAAAaaaaaAAAAAA
Jammer wel soms dat de knop niet uit te draaien is

Oh Ivan al bijna een half jaar! morgenvroeg ben ik er niet, dus deze alvast voor jou
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:27:13 #275
95408 Incantrix
pi_81332856
Crap, Poppejans, nu heb ik honger!
3!
pi_81332914
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:27 schreef Incantrix het volgende:
Crap, Poppejans, nu heb ik honger!
Ik ook! Het is nog niet eens 11.30 en heb al snaai zin, zin in chocola en ook wel slagroomtaart maar niks lekkers in huis
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:36:42 #277
95408 Incantrix
pi_81333260
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:28 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ik ook! Het is nog niet eens 11.30 en heb al snaai zin, zin in chocola en ook wel slagroomtaart maar niks lekkers in huis
Oh echt, jij ook al? Het enige dat ik kon vinden waren van die befkoekjes, maar daar heb ik geen trek in En het ergste: gisteren hebben we nog taartjes zitten eten
3!
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:39:10 #278
18860 sindell
Seriously
pi_81333355
Laura is vandaag 3 maanden

Van

Naar

Bijvoeding, tja toen ik 3 maanden was kreeg ik al potjes geloof ik. (daarom ben ik zo groot geworden denk ik )
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:52:36 #279
300054 Marlinde
pi_81333936
sorry even geen tijd om te reageren maar wel even snel een vraagje:

Over 2 weken gaan we trouwen en mijn moeder maakt een super leuk jurkje voor Tessa Nu hebben we beide nog een vestje nodig (roze!) jullie enig idee of en waar je een zelfde roze vest kan vinden voor zowel mama als baby ?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:55:16 #280
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81334062
zelf maken!
in de haak.
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:58:49 #281
300054 Marlinde
pi_81334263
Haha dat gaat m niet meer worden Ik had gehoopt op heel lekker weer, maar dat zit er denk ik niet in
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_81336196
Asy!

De postbode kwam net langs, heb ik gewoon een kaartje van Asy en een hand-tekening van Harry
Leuk!
pi_81336353
Mart is echt de laatste heel druk met z'n hand in de mond te steken en dan kauwen.
Ook op onze vingers al hij die kans krijgt.

Manlief had het al over tandjes, maar dat lijkt me toch nog niet met 10 weken
pi_81336410
Het kán maar is erg onwaarschijnlijk.
6 maanden is gemiddeld
  woensdag 12 mei 2010 @ 13:08:27 #285
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81336924
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:47 schreef freecell het volgende:
Asy!

De postbode kwam net langs, heb ik gewoon een kaartje van Asy en een hand-tekening van Harry
Leuk!
Graag gedaan!
(hij werkte niet bepaald mee, maar toch vrij goed gelukt hè )
[sub]wat leuk dat jij in mei jatig bent, ik ook namelijk: de 24e )

Claudia, we willen Ivan+banaanplaatjes zien, dat snap je natuurlijk wel
pi_81337050
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:08 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Graag gedaan!
(hij werkte niet bepaald mee, maar toch vrij goed gelukt hè )
wat leuk dat jij in mei jatig bent, ik ook namelijk: de 24e )

Claudia, we willen Ivan+banaanplaatjes zien, dat snap je natuurlijk wel
[sub]Hier de 20ste
pi_81337076
ja, leuk gelukt inderdaad
  woensdag 12 mei 2010 @ 13:34:30 #288
300054 Marlinde
pi_81338120
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:11 schreef ymme het volgende:

[..]

Hier de 20ste
Hier de 25ste
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_81338923
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:25 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Jammer wel soms dat de knop niet uit te draaien is

Haha ja en wat dacht je van 6 uur 's ochtends (ze slaapt bij ons) of in de doek bij je oor Ach als ik die trotse pretbek er dan bij zie ('ja mama, dat deed IK' ), moet ik ook wel hard lachen.

Ymme dat op de knuistjes (en die van anderen) knauwen en sabbelen is normale ontwikkeling voor een baby Heeft nog niks met tandjes te maken
pi_81339625
Weet ik
Maar manlief leest niet zoveel in, over baby's. En dat is af en toe goed te merken.
Hij denkt dat hij een wonderbaby heeft

Ach, het is lief bedoeld allemaal van hem.
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:10:25 #291
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81339725
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:34 schreef Marlinde het volgende:

[..]

Hier de 25ste
hier de 15e
pi_81339867
Mei-feestmaand
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:14:33 #293
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81339911
Laat ik lekker de uitzondering zijn 27 juni
pi_81343358
Ikke ook de 25e mei jarig! Grappig zeg!
  woensdag 12 mei 2010 @ 15:28:29 #295
95408 Incantrix
pi_81343475
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:14 schreef leonieke het volgende:
Laat ik lekker de uitzondering zijn 27 juni
De verjaardag van mijn schoonpap! Ik ben 28 juni
3!
  woensdag 12 mei 2010 @ 16:25:27 #296
265732 Keshet
pi_81346022
11 juni hier!

Ik heb een wiegje! Van Stiemie!

Gisteren de wandelwagen in elkaar gezet en een proefrit door de woonkamer gemaakt.

Ivan, ik wens jou en je ouders alvast een fijne halfjaardag!

[ Bericht 10% gewijzigd door Keshet op 12-05-2010 16:27:14 (Dikke vingers) ]
pi_81346552
Wat een verjaardagen! Er was ook altijd een verjaardagentopic volgens mij..

Keshet, wat fijn dat de kinderwagen binnen is!! Nog even en Teigetje kan daar lekker in rondgereden worden!
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:39:06 #298
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_81348983
OMG Ivan is al bijna een half jaar!!!!
jammer dat jullie ons gaan verlaten...
maaaaar tot over een halve maand dan maar

jeetje Evie is straks ook alweer een half jaar... echt ongelofelijk...

Evie heeft weer super geslapen en net weer heerlijk een rondje aan de borst gedronken.... ik ben zooooo ontzettend verliefd op mijn meisje

freecell een dikke voor je slechte nachtrust!

en @Keshet:
ik ben heeeeeeel benieuwd naar de foto's als Teigetje uiteindelijk thuis in de wieg ligt...
hoe is het nu met haar? hoe zwaar is ze inmiddels? en weet je ook wanneer je haar ongeveer mee mag nemen?
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:59:28 #299
300054 Marlinde
pi_81349740
Keshet: Teigetje heeft een wiegje! We willen wel foto's zien hoor als ze thuis is!

Ivan bijna een half jaar

Wat gaat het allemaal hard zeg!

Evie aan de borst leuke foto's in het fototopic

Met Tessa gaat het allemaal weer goed, de antibiotica moeten we nog tot vrijdag avond gebruiken. Maandag even langs de huisarts om nog een testje te doen en dan meteen haar even laten controleren, want het is lijkt me niet goed dat ze dit al op zo'n jonge leeftijd heeft..
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_81351329
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')