ssst, niet te hard, anders veranderen de mods het terugquote:Op woensdag 5 mei 2010 15:12 schreef WupWup het volgende:
Kudo's voor de titelMijn baby heeft het slapen op schoot her-uitgevonden! Derde keer al sinds gistermiddag.
wat heerlijkquote:Op woensdag 5 mei 2010 15:12 schreef WupWup het volgende:
Mijn baby heeft het slapen op schoot her-uitgevonden! Derde keer al sinds gistermiddag.
Tegen Rotavirus (Rotateq is de siroop). Moet hij 2 of 3 keer krijgen (het hangt af van het merk van medicijn en ik weet dus niet of de Rotateq de versie van 2 of 3 keer isquote:Op woensdag 5 mei 2010 15:31 schreef freecell het volgende:
[..]
ssst, niet te hard, anders veranderen de mods het terug
Dat groeit lekker Leonieke!
Wat voor siroop? Dat ken ik niet van hier?
nee, dat is inderdaad niet leukquote:Op woensdag 5 mei 2010 15:56 schreef leonieke het volgende:
En stiekem zou ik het eigenlijk fijn vinden als Thomas soms eens ergens anders dan op de schoot zou willen slapen overdag. Als ik alleen thuis ben, zit ik dus bijna constant gevangen in de zetel met Thomas op mijn schoot.
Ja, dan lijkt het me ook heerlijk, hoorquote:Op woensdag 5 mei 2010 15:58 schreef lily het volgende:
[..]
nee, dat is inderdaad niet leuk![]()
Leah slaapt nog zelden op mijn schoot vandaar mijn "heerlijk" naar wupwup
nee, dat schiet niet zo op dan..quote:Op woensdag 5 mei 2010 16:07 schreef leonieke het volgende:
Ja, dan lijkt het me ook heerlijk, hoorEn begrijp me niet verkeerd, het is ook zalig als hij op mij slaapt, maar soms zo onpraktisch dat ik niets gedaan krijg in huis
![]()
Kun je 'm dan niet wegleggen als hij eenmaal slaapt? Daan valt ook wel eens in slaap bij het omhoog houden na de voeding maar dan leg ik 'm gewoon weg en slaapt hij verder.quote:Op woensdag 5 mei 2010 16:17 schreef leonieke het volgende:
Een draagdoek heb ik niet. We hebben enkel een buikdrager (Elite Cruiser), maar zo graag lijkt hij daar niet in te zitten. Alleen voor een korte tijd. Hij zal het hoe dan ook moeten afleren want eens ik ga werken, zal hij een aantal namiddagen bij mijn schoonmoeder blijven (op de dagen dat mijn man ook moet werken). En ik denk ook niet dat de onthaalmoeder hem in een draagdoek zal ronddragen![]()
Soms laat ik hem eens wenen als hij alleen ligt, maar ik krijg het niet over mijn hart om hem te laten wenen tot hij in slaap valt.
Euh, van 11.30-15.00 niet zo veelquote:Op woensdag 5 mei 2010 16:24 schreef ymme het volgende:
Mart slaapt eigenlijk overdag helemaal niet zo veel meer.
Alleen eventjes na de eerste fles 's ochtends weer rond 10 uur.
Daarna van 11:30 tot 15:00 uur boven in bed op zn kamer. Daarna eigenlijk wel wakker tot 19:00 uur met af en toe een hazenslaapje, in de box/op schoot/wipstoel of op de bank.
zie, dat is het probleem hé. Ik vind het zo fijn dat hij hier beneden ligtquote:Op woensdag 5 mei 2010 17:29 schreef happyme28 het volgende:
Daan slaapt afwisselend in de box of in de wieg. Ligt er eigenlijk maar aan. Hij is redelijk makkelijk. We zijn nu aan het wennen in zijn eigen ledikant overdag, maar eigenlijk vinden we het nog veel te fijn in de wieg bij ons op de kamer.
Ymme, hoe lang zit er tussen voedingen dan als hij al 3,5 uur slaap achter elkaar op de dag?
Daan slaapt meestal zo'n 1,5 tot 2 uur voor zijn voeding (dus eten, spelen, slapen, eten waarbij eten en spelen allebei ongeveer een uur tot anderhalf uur is).
Maar Daan slaapt ook regelmatig bij ons beneden hoor (zoals nu bijvoorbeeldquote:Op woensdag 5 mei 2010 17:48 schreef leonieke het volgende:
[..]
zie, dat is het probleem hé. Ik vind het zo fijn dat hij hier beneden ligt![]()
Ongeveer 3,5 uur. Soms iets meer, soms iets minder.quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:29 schreef happyme28 het volgende:
Daan slaapt afwisselend in de box of in de wieg. Ligt er eigenlijk maar aan. Hij is redelijk makkelijk. We zijn nu aan het wennen in zijn eigen ledikant overdag, maar eigenlijk vinden we het nog veel te fijn in de wieg bij ons op de kamer.
Ymme, hoe lang zit er tussen voedingen dan als hij al 3,5 uur slaap achter elkaar op de dag?
Daan slaapt meestal zo'n 1,5 tot 2 uur voor zijn voeding (dus eten, spelen, slapen, eten waarbij eten en spelen allebei ongeveer een uur tot anderhalf uur is).
Dat heb ik dus geprobeerd, maar dat bleef een drama met de reflux, vandaar uiteindelijk over gestapt naar FV. De borstvoeding bleef dus dun en mengde in Daan's buik kennelijk niet met de jpbm dus kwam gewoon omhoog.quote:Op woensdag 5 mei 2010 19:03 schreef Incantrix het volgende:
En we hebben net jbpm gekocht en nu lees ik op de verpakking dat je het ook aan kunt maken met wat water en dan een paar hapjes voor en een paar hapjes na de borst kunt geven. Het is dus ook prima mogelijk met bvHad ik dat maar eerder geweten/bedacht, dan had ik wel meer haast gemaakt met het aanschaffen van dat spul. Stef spuugt al weet ik het hoe lang als een gek alles onder
Ben benieuwd of het helpt vanaf de komende voeding gaan we het proberen!
Owquote:Op woensdag 5 mei 2010 19:05 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Dat heb ik dus geprobeerd, maar dat bleef een drama met de reflux, vandaar uiteindelijk over gestapt naar FV. De borstvoeding bleef dus en mengde in Daan's buik kennelijk niet met de jpbm dus kwam gewoon omhoog.
Daarnaast werd het behangplaksel wat ik er dus echt niet inkreeg met lepel of fles. Later nog aangelengd met bv afgekolfd en jpbm maar ook dat mocht niet baten..
Grin.. Nouja, ik vind je stoer hoor, ik heb het na 1x opgegevenquote:
Ja, nu met FV aangedikt met Jpbm heeft hij veel minder last (en nu icm de Zantac en Motilium eigenlijk helemaal geen last meerquote:Op woensdag 5 mei 2010 19:10 schreef Incantrix het volgende:
[..]
OwNouja, we gaan het maar even proberen, als het niet werkt kunnen we nog even met papjes aan de slag, dat was in elk geval het advies van de (inval)HA. Als dat ook niet werkt zien we wel.. Maar bij jullie gaat het dus beter sinds jullie over zijn gestapt op fv? En is zo veel overgeven per defenitie reflux? (Voel me een beetje dozig nu, maar ik weet het gewoon echt niet
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
kletsen isquote:Op woensdag 5 mei 2010 19:16 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Grin.. Nouja, ik vind je stoer hoor, ik heb het na 1x opgegeven
Oh, echt, dat kletsende kereltje..![]()
Buhbuhbuh! Muhbuhbuhmmmmmbrrrr! Hebwebebuh!
Vandaag, even afwachten of hij het morgen nog kan.quote:Op woensdag 5 mei 2010 19:51 schreef Groofsken het volgende:
Oh Freecell, die van jou kan het wel echt![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vraag ook nietsquote:Op woensdag 5 mei 2010 19:02 schreef happyme28 het volgende:
Ymme, ik snap je vraag niet zo. Mart slaapt bijna 20 uur per dag als ik het zo lees. Lijkt me wel genoeg.... Hij is alleen wakker tussen 15-19 en even na de ochtend voeding.
vraag het in het draagdoektopicquote:Op woensdag 5 mei 2010 20:11 schreef Marlinde het volgende:
Hoelang 'mag' (doen jullie) je een baby per dag in een draagdoek bij je hebben om haar rustig te houden zodat ze ook genoeg aan haar slaapjes komt?
quote:Op woensdag 5 mei 2010 18:19 schreef Vlindur het volgende:
Hee, psst, Freecell, fix die op es, Ivan is de oudste!![]()
Ik begrijp je wel hoor. Ik zou er ook voor kiezen om hem dan toch 'aan te laten sterken' in het zkh. Is niet niks met nog 2 kindjes!quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:03 schreef simmu het volgende:
overigens blijkt er dus wel een mogelijkheid te zijn dat we kiro al naar huis krijgen terwijl hij nog aan de lowflow ligt. ik ben daar persoonlijk niet zo happig op (en voel me daar dus dan prompt weer schuldig over). dan krijgt hij dus nog de lowflow en ligt hij nog aan de monitor thuis. en ik zie dat dus niet zitten. hoe moet ik dat 24/7 in de gaten houden met ravi en selene in de buurt? ik zie dat echt niet zitten
gisteren en vannochtend toevallig hij weigerde de rechterborstquote:Op woensdag 5 mei 2010 20:47 schreef leonieke het volgende:
Is het bij jullie spruit eigenlijk ook zo dat wenen altijd gepaard gaat met dikke tranen die over de wangen rollen?
Bij twijfel niet doen en je vooral niet schuldig voelen. Je er rot om voelen omdat je 'm het liefst gewoon thuis wil hebben mag natuurlijk wel!quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:03 schreef simmu het volgende:
overigens blijkt er dus wel een mogelijkheid te zijn dat we kiro al naar huis krijgen terwijl hij nog aan de lowflow ligt. ik ben daar persoonlijk niet zo happig op (en voel me daar dus dan prompt weer schuldig over). dan krijgt hij dus nog de lowflow en ligt hij nog aan de monitor thuis. en ik zie dat dus niet zitten. hoe moet ik dat 24/7 in de gaten houden met ravi en selene in de buurt? ik zie dat echt niet zitten
'de plas' Woon je soms in Arnhem?quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:01 schreef Marlinde het volgende:
Keshet ben het helemaal met je eens dat jij mama bent en geen verpleegster.
Simmu: Doe wat je zelf denk dat het beste is!
Met Tessa gaat het nog steeds niet goed, heel veel huilen. Heb op internet het 1 en ander opgezocht en ze heeft toch wel heel veel weg van het KISS-syndroom. Heb om 16:20 een afspraak bij de HA en hopen dat er wat uitkomt zodat we weten wat we eraan kunnen doen.
Ga nu even wat eten en daarna met manlief en Tessa een groot stuk wandelen om de plas (strandje)
Leuk!quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:33 schreef freecell het volgende:
Das een handige bijkomstigheid inderdaad
Florian wordt dit weekend opgedragenGaan ze tegelijk
Weet ik niet. Maar F. wordt zaterdag gedoopt omdat de familie zondagochtend alweer in het vliegtuig terug naar Spanje zit.quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:49 schreef freecell het volgende:
Klinkt als een tof plan
Wordt het een beetje tof weer zondag?
Wij bouwen hier thuis gewoon een klein feestje
strak plan! ik bookmark die site voor het kraamfeestquote:Op donderdag 6 mei 2010 12:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
Leuk!
Ik ben nu aan het bedenken of ik bij www.barbecue.nl een bbq bestel voor de familie of een gourmet.
We zijn met 10 man (familie uit Spanje). Voordeel is dat het goedkoper is dan uit eten met zn allen.
Het kan hier. De kinderen kunnen in hun eigen bed slapen. EN ze nemen alle troep + afwas weer mee naar huis!
goede redenquote:Op donderdag 6 mei 2010 12:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
Weet ik niet. Maar F. wordt zaterdag gedoopt omdat de familie zondagochtend alweer in het vliegtuig terug naar Spanje zit.
Ingelast, doe ze niet moelijk over. We hebben zelfs een pastor die al met pensioen is!. Hij spreekt Spaans en wilde het wel doen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:00 schreef freecell het volgende:
[..]
goede reden
In welke kerk dan? Op zaterdag dienst? Of gewoon ingelast?
quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:49 schreef amaranta het volgende:
hier ligt er een ook heerlijk te kletsen in de box
Oh gezellig, maar dan ben ik maar met zn 2en want Eva zit dan op het kdv.quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:51 schreef Groofsken het volgende:
[..]
![]()
Kom je volgende week woensdagmiddag op de koffie/thee/limonade?
Wij zijn dan wel met z'n drieën. Omgekeerde situatie dusquote:Op donderdag 6 mei 2010 13:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Oh gezellig, maar dan ben ik maar met zn 2en want Eva zit dan op het kdv.
even kalendercheckenquote:Op donderdag 6 mei 2010 14:09 schreef Groofsken het volgende:
Alhoewel, het is ook wel leuk toch, als de meisjes ook samen kunnen spelen. Vrijdagmiddag (volgende week) om een uurtje of 15.30? Dan heb ik S net opgehaald nl.
Leukquote:Op donderdag 6 mei 2010 14:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
even kalenderchecken
jep! 14 mei 15.30 is bij deze gereserveerd
Keshet dat is inderdaad een goed idee om het bij te houden! Ga ik zeker doen!quote:Op donderdag 6 mei 2010 18:27 schreef Keshet het volgende:
Hee jammer Marlinde!
Het lijkt mij dat de kinderarts je niet terugstuurt naar de huisarts voor het huilen hoor. Ik gok dat hij zelf wel op onderzoek uitgaat.
Tipje: Probeer vanaf nu tot 19 mei eens voor jezelf bij te houden hoe laat Tessa huilt en wat jullie aan het doen waren / net gedaan hadden. Misschien ontdek je een patroon of ontdekt te kinderarts er 1.
Welke wijk woon je eigenlijk? *zwaai uit Nesselande*
Lekkere achtbaan Simmu! Hopelijk gaat het snel beter met je kleine mannetje. Krijgen we binnenkort weer eens foto's van de heertjes en/of hun grote zus?
Spannend allemaal, het dopen/opdragen etc.!
Veel plezier en geluk gewenst alvast! (Of hoor ik nu iets anders te zeggen?)
Free, ik heb een hele tijd met mn hand op Lottes gezicht geslapen. Mn vingers op dr wang en mn duim op het onderste gedeelte van de speen. Ging als een treinquote:Op zaterdag 8 mei 2010 06:36 schreef freecell het volgende:
Nou, 2 uur later wakker dan gisteren, vandaag was het 3:00.....
Dan issie gewon elke 10 minuten/kwartier wakker, zijn speen kwijt en is het mompelen en mopperen. Als ik dan niet de speen er in doe en/of hem een tijdje over zijn wang aai is het brúllen.
Honger is het niet, dat had hij net om 6:15, dan doet een speen niet zo veelen dan had hij nog niet eens hele erge honger....
Maar het is nogal slopend. Afgelopen 4 nachten variërend tussen de anderhalf en 4 uur geslapen
Iemand tips? Want ik ben nu een emotionele feeks met wallen
Was maar een 'idee'. Ik weet het ook niet.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 10:49 schreef freecell het volgende:
we hebben een knuffel je speen, helpt niet. Zonder speen hebben we geprobeerd, géén succes.
En op de eigen kamerhij wordt niet wakker van ons, maar van zichzelf en ik kan hem nu met 1 hand in de cosleeper troosten... Wat helpt eigen kamer dan behalve er tig keer uit moeten?
wat fijn dat ze zo snel opknapt! ga snel je jurk passen! kssstquote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:17 schreef Marlinde het volgende:
Freecell: Wat rot dat je zo slecht slaapt. Bij ons slaapt Tessa lekker bij ons op de kamer en het gaat juist heel goed. Normaal gaat ze na de fles van 19:00 naar bed, om 00:00 maak ik haar wakker, schone luier, flesje in bedje en dan slaapt ze tot 7:00
Met Tessa gaat t weer een stuk beterZe is gisteren wel pas om 22:00 naar bed gegaan, want ik wilde haar lekker bij me houden na al het gerommel van de dokter bij haar. Ze werd pa om 8:45 wakker
De antibiotica zal nu dus al zn werk doen
Ga Tessa weer vermaken, want typen met 1 hand is niet te doen
Ohja, net is mn jurk voor onze bruiloft binnen gekomen!![]()
Wij hebben precies hetzelfde meegemaakt. Ivan sliep al op zijn eigen kamer (waar hij inderdaad beter sliep dan bij ons op de kamer) toen hij een periode vroeg in de nacht (rond een uur 1/half 2) wakker werd en daarna half uur begon te huilen omdat hij zijn speen kwijt was. Het werd steeds erger en na een tijdje was ik gesloopt en behoorlijk wanhopig.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 06:36 schreef freecell het volgende:
Maar het is nogal slopend. Afgelopen 4 nachten variërend tussen de anderhalf en 4 uur geslapen
Iemand tips? Want ik ben nu een emotionele feeks met wallen
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:14 schreef Groofsken het volgende:
En hij mist mijn borst. En hoe zeer ik ook achter mijn beslissing sta, ik vind het toch moeilijk als hij happend zoekt en steeds in mijn trui bijt.
Ik leg nog steeds een dubbelgebouwen hydrofiel op het kussen .quote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:40 schreef harley het volgende:
Gisteren overigens nog maar eens 2 waskussenhoezen bijgekocht want hij had de andere drie in een halve dag viesNu hebben we er dus 5.
Ivan heeft dat nog nooit gehad.quote:Is het trouwens normaal dat ze nogal vervellen tussen het zakje en de benen ? wordt al ingesmeerd met sudocreme maar volgens mij is het daar nu al 2 keer verveld
Dat deed zijn tweelingbroertje (Harry dusquote:Op woensdag 5 mei 2010 19:45 schreef freecell het volgende:
FLorian heeft een nieuw trucje
En dan echt 5x achter elkaar
lollig kind
Best een beetje speciaal vandaagquote:Op zondag 9 mei 2010 12:15 schreef DaviniaHR het volgende:
en, hoe voelt dat nou? de eerste moedertjesdag als moeder?
aviva heeft me tgv haar eerste moedertjesdag al 3 poepbroeken gegevenlief, he?
Ook die lekken door, meneer presteert het telkens om tijdens de luierwissel zelf alles onder te plassen. Achjah met 5 komen we wel 1 dag door op dit momentquote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik leg nog steeds een dubbelgebouwen hydrofiel op het kussen .
Begin nu ook te twijfelen of het niet de sudocreme is die een laagje vormt.quote:[..]
Ivan heeft dat nog nooit gehad.
Nou, hij trok me toch een bekken!quote:Op zondag 9 mei 2010 12:31 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Best een beetje speciaal vandaag![]()
en hier 1 zo'n ''heerlijk'' kado vanmorgen![]()
Gaaf Incantrix, ben benieuwd of hij het eten wat vindt!
en ik heb dat ook, dat ik het zo wonderlijk vind dat ze ineens, soms vanuit het niets, allemaal nieuwe dingen kunnen! (al hoop ik dat Wolf gauw die draai helemaal kan maken van rug naar buik, want dat zijliggend gillen en spartelen van frustratie is soms niet echt gezellig meer)
Snaop ik wel hoor... dat was ook het deel waar ik heeeeel veel moeite mee had, maar achteraf blij dat ik het even heb volgehouden, want sindsdien gaat ze gewoon lekker slapen als we haar in bed leggen. Maar goed, dat werkt denk ik ook niet aangezien het bij Florian de hele tijd is en niet alleen bij naar ebd gaan natuurlijk. Ik vind het wel heel sneu voor jou/jullie/hem...quote:Op maandag 10 mei 2010 08:55 schreef freecell het volgende:
Hij is nog zo klein om te laten huilen
Hij huilt, want hij wil iets/heeft iets nodig en ik wil hem niet de boodschap geven dat mama niet komt als je haar nodig hebt...
Margoed, momenteel is hij elke dag 10 minuten heel vrolijk en de rest van de tijd is het mopperen, krijsen, keihard krijsen of soms slapen....
Dat is wel een beetje huilen ja. Vooral als het daarna doorzet in gekrijs.quote:Op maandag 10 mei 2010 09:25 schreef freecell het volgende:
maar...
wat vinden jullie dan huilen?
Wat ik vind dit huilen... en dan ga ik hem écht niet laten huilen...
Nouja, niet alleen laten huilen, hij brult nu in mn oor, niet stil te krijgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 10-05-2010 09:59:44 ]
neh, die dingen zijn zo dik dat je er geen hersenpan mee inkomtquote:Op maandag 10 mei 2010 11:41 schreef amaranta het volgende:
Je hebt trouwens, maar dat raad ik je ook af, speciale baby wattenstaafjes. Die zijn wat dikker. Maar daar zou ook niet snel mee in de neus van mijn kind gaan porren. Een verkeerde draaibeweginng van het ghoofd en die staaf zit in zn hersenpan.
Voor het oor toch?quote:Op maandag 10 mei 2010 11:49 schreef freecell het volgende:
[..]
neh, die dingen zijn zo dik dat je er geen hersenpan mee inkomtGeen neus ook trouwens
Geen idee waarvoor ze dan wel bedoeld zijn trouwens?![]()
Hier ligt Florian te pitten in de bijkeuken in de wandelwagenLekker naast de draaiende wasmachine
(hij had het steeds wat klammig warm en daar is het lekker fris, dichtbij mij, dus ik kan hem goed horen en ver genoeg af om geen last van Leander te hebben. Goed plekje dus)
Ik kookte die platsic tuutjes gewoon uit. En die sponsjes maakte ik schoon met een beetje afwasmiddel.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:30 schreef Lijnloos het volgende:
Je hebt ook van Otrivin zo'n systeem dat je eerst wat zoutoplossing erin druppelt of spuit en dan zelf kan wegzuigen... gebruiken wij hier en werkt ook als een tierelier (hoewel ze het niet altijd even fijn vind en dan is het nogal gewurm met zo'n kleintje in je armen in de houtgreep).
[ afbeelding ]
Nadeel is wel dat ie best duur is en in eerste instatie krijg je maar 2 tuutjes voor erop en moetje die daarna los bijkopen (4 euro voor 8 stuks)
Hmm, onthouden! Da's wel een goeie truuk..quote:Op maandag 10 mei 2010 12:01 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ik kookte die platsic tuutjes gewoon uit. En die sponsjes maakte ik schoon met een beetje afwasmiddel.
mja, maar die zijn bij mijn babies nooit vies... En zijn ze daar niet te dik voorquote:
Die van Fabian wel. In zn oorschelp zit super veel oorsmeer altijd.quote:Op maandag 10 mei 2010 12:29 schreef freecell het volgende:
[..]
mja, maar die zijn bij mijn babies nooit vies... En zijn ze daar niet te dik voor
En wattenstaafjes zijn niet goed om oren schoon te maken, zelfs bij volwassenen niet
Bij Minke ook hoor... maar daar probeer ik zoveel mogelijk met mijn vinger een beetje weg te vegen... waar ik niet bij kan laat ik zitten, komt vanzelf wel naar buiten. Die wattenstaafjes vind ik ook echt niet werken daarvoor (1 keer geprobeerd, geen succes).quote:Op maandag 10 mei 2010 12:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Die van Fabian wel. In zn oorschelp zit super veel oorsmeer altijd.
Ik zal er wel eens een foto van maken.
mweh, was een half uurtje. Hangt nu na enorme brulsessie te pitten in de doekquote:Op maandag 10 mei 2010 12:44 schreef DaviniaHR het volgende:
amaranta, fijn dat je geen hernia hebt! maar wel eng datdie andere ziekte erfelijk is... wanneer krijg je uitsluitsel?
free, fijn dat florian slaapt!beetje bijzondere plek, maar als het werkt, werkt het, nietwaar?
Marlies heeft ook heul mooie borstvoedingsbh's. Dus helemaalniet nodig omte wachten tot de bv klaar is (dat kan wel langer duren dan je in eerste instantie denkt)quote:Op zondag 9 mei 2010 18:15 schreef harley het volgende:
En een doosje zeebanket en een bon om eens te gaan shoppen voor een Marlies Dekkers setje zodra de BV gestopt is. Tis toch een MILF nu hé
Dat wou ik ook postenquote:Op maandag 10 mei 2010 14:06 schreef Jelief het volgende:
[..]
Marlies heeft ook heul mooie borstvoedingsbh's. Dus helemaalniet nodig omte wachten tot de bv klaar is (dat kan wel langer duren dan je in eerste instantie denkt)
we vinden de voedingsbeha's niet zo spannend. Daarnaast wil ze voordat ze werkt toch over zijn en dan mooi eens gaan shoppen. Duurt ff maar dan heeft ze ook iets om naar uit te kijken toch ?quote:Op maandag 10 mei 2010 14:06 schreef Jelief het volgende:
[..]
Marlies heeft ook heul mooie borstvoedingsbh's. Dus helemaalniet nodig omte wachten tot de bv klaar is (dat kan wel langer duren dan je in eerste instantie denkt)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als Thomas op ons in slaap valt (wat dus geen probleem is, zo kan hij uren na elkaar slapen overdag) en we bewegen nog maar in de richting dat we hem gaan wegleggen begint hij al te zeuren (zelfs met de truc om hem eerst in een deken te wikkelen zodat hij onze lichaamswarmte niet mist). En vanaf dat we hem wegleggen, is het prijs. En dat betekent dus dat hij al binnen de minuut begint te wenen. We kunnen dus ook niet zeggen dat we hem zouden pakken als hij 5 minuten flink alleen in zijn park ligt want zo lang houdt hij zich niet flink.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 07:30 schreef _NIKKI_ het volgende:
Leo, ik heb ook geen advies voor je wb Thomas. Ik ben een leek op dit gebied, maar is het geen idee om hem eerst 5 minuten alleen te laten, dan 10 en zo verder? Of begint hij direct te huilen als je hem neerzet?
Ik laat Lisa hier wel huilen, maar dat duurt nooit langer dan 5 tot 10 minuten, dan slaapt ze. Verder gebeurt het ook vaak dat ze gewoon 1 of soms zelfs 2 uur achter elkaar wakker ligt te zijn in bed, nouja daar zijn geen prikkels, dus rust ze in ieder geval wel uit. Als ik haar er in dat geval gewoon uit zou halen is ze uit haar humeur, dus ik laat haar lekker liggen.
Ja dit dus, maar het verklaart niet waarom hij elk half uur tot uur wil drinkenquote:
neequote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:09 schreef leonieke het volgende:
Hoe lang heeft dat geduurd met Leander, Freecell?
En wat naar dat er niets gebeurd is voor jouw verjaardag als jullie zo'n gewoontes hebben. Maar misschien komt er een extra grote moederdag-verjaardagverrassing aan vanavond(hoop ik voor jou)
Is dit het zwembroekje wat ik opgestuurd heb naar je?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:18 schreef happyme28 het volgende:
Goedemorgen allen. Ik loop schromelijk achter in dit topic. Ik red het niet om bij te blijven en ook nog eens op iedereen te reageren, maar ik lees wel alles hoor.
Weekendje weg was heerlijk, lekker genoten van man en kind. Weer viel mee, niet veel zon maar ook nauwelijks regen. Daan heeft gezwommen alleen weten we niet wat hij er nou van vindt eigenlijk. Hij heeft niet gehuild maar echt lachen deed hij ook niet
[ afbeelding ]
Nu is Daan wennen op het kinderdagverblijfNog een goed uurtje en dan kan ik 'm weer ophalen
![]()
![]()
Overigens zit Daan ook in zijn 12 weken sprongetje, dingen pakken is nu helemaal het ding en zit hij sinds een paar dagen zeer verwonderd naar zijn voetjes te kijken ook.![]()
Oh ja, vandaag over precies 2 weken moet/mag ik weer beginnen met werkenben er eigenlijk nog helemaal niet aan toe heb ik het idee, maar hopenlijk valt het mee als ik echt begonnen ben.
Free, speciaal voor jou:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:43 schreef ymme het volgende:
[..]
Is dit het zwembroekje wat ik opgestuurd heb naar je?
Leuk
Ja, ik had me een week verrekend eerst (ik was uitgegaan van 2 weken overtijd maar ben met 1 week overtijd bevallenquote:
Ow dat valt tegenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:07 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ja, ik had me een week verrekend eerst (ik was uitgegaan van 2 weken overtijd maar ben met 1 week overtijd bevallen)
leonieke, hier hielp het om het te bekijken als iets wat ie nog moet leren. mijn kinderen konden dat ook niet meteen hoor, zomaar zelf alleen in slaap vallen. bij willem hebben we 't vanaf dat hij ongeveer 2 maanden was rustig aan opgebouwd. in bedje leggen bij eerste tekenenen van vermoeidheid, even aai over de bol en dan uit de kamer gaan. ik liet de deur dan wel op een kiertje en bleef in de buurt, bijvoorbeeld de was ophangen of strijken oid, af en toe even terug om kort te troosten eventueel, maar niet direct uit bed halen als hij huilt. hier werkte dat goed: na niet al te lange tijd hoefde ik al niet meer terug, en na nog wat langer hoefde ik niet eens meer in de buurt te blijven.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 08:22 schreef leonieke het volgende:
Als Thomas op ons in slaap valt (wat dus geen probleem is, zo kan hij uren na elkaar slapen overdag) en we bewegen nog maar in de richting dat we hem gaan wegleggen begint hij al te zeuren (zelfs met de truc om hem eerst in een deken te wikkelen zodat hij onze lichaamswarmte niet mist). En vanaf dat we hem wegleggen, is het prijs. En dat betekent dus dat hij al binnen de minuut begint te wenen. We kunnen dus ook niet zeggen dat we hem zouden pakken als hij 5 minuten flink alleen in zijn park ligt want zo lang houdt hij zich niet flink.
Ik heb gisteren nog maar eens beneden gepoetst. Een hel is dat want ik kan nog geen 2m² dweilen zonder dat hij ligt te krijsen.
Dat was ik, bedankt!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 06:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
en weet niet meer wie het vroeg; maar zo'n babyring wilde nog niet zo goed hoor. We hebben die alleen in het babybad geprobeert, Evie is dr nog te smal voor en kan dr zo uitglijden voor mijn gevoel. Dus verder niet meer gebruikt. Wachten we nog een paar maanden mee.![]()
Nou vraag ik mij dus precies het zelfde af.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:01 schreef leonieke het volgende:
Beeld ik het me nu in of valt een deel van je weerstand weg eens je bevallen bent? Ik ben tijdens heel mijn zwangerschap 3 dagen ziek geweest en sinds de bevalling ben ik voor de ik-weet-niet-meer-de-hoeveelste-keer ziek aan het worden. Nu is het nog maar eens buikloop die gearriveerd isHet lijkt wel alsof ik meer vatbaar ben voor ziektes sinds ik bevallen ben.
Het lijkt me idd vreselijk om je moeder zo te zien, Vlindur. Weet ze dan morgen wanneer de operatie zal plaatsvinden? Of is het dan nog wachten geblazen?
Moe + Hormonen = Tranen... da's niet zo heel gek geloof ik hoor, zeker niet in het begin. Jullie moeten nog aan elkaar wennen, aan het nieuwe "ritme" en daardoor ben je niet op je sterkst zeg maar...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:05 schreef Shandaly het volgende:
Als ik al jullie verhalen zo lees, gaat het hier hartstikke goed eigenlijk... Ik ben niet ziek, met Lars gaat alles prima.. al had hij volgens mij afgelopen zondag een regeldag; wat een rotdag was dat zeg... En manlief had helemaal niets voor moederdag gedaan; volgens mij met het idee van "je bent toch mijn moeder niet?" Ik verwachtte natuurlijk niets van een 11 dagen oud kereltje, maar iets van de papa als "Goedemorgen schat, fijne moederdag, zal ik het ontbijt maken vandaag?" was misschien toch wel fijn geweest...
Vannacht heeft Lars ons zelfs laten slapen van een uur of 12 tot maar liefst 6 uur! Maar waarom blijf ik nou in hemelsnaam zo verrekte moe... en zit ik echt continu te janken? Zo lang duren die zogenaamde kraamtranen toch niet?![]()
Ik zie het soms echt niet meer zitten... moederschap gaat toch ook nog leuk worden he?
Beterschap voor iedereen die zich niet zo lekker voelt!
Oh maar Shandaly, dat heb ik ook gehad, hoor. Mijn man heeft mij ooit al wenend met Thomas in mijn armen aangetroffen toen hij thuiskwam van zijn werk omdat ik was beginnen poetsen en 4 uur later nog niet gedaan had (normaal gezien heb ik hier op een uur tijd beneden gepoetst). En dat terwijl wij een heel goeie nachtrust hebben met Thomas.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:11 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Moe + Hormonen = Tranen... da's niet zo heel gek geloof ik hoor, zeker niet in het begin. Jullie moeten nog aan elkaar wennen, aan het nieuwe "ritme" en daardoor ben je niet op je sterkst zeg maar..., het wordt echt leuk! ECHT!
Been there, done thatquote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ojee Leo... Lisa heeft vandaag m'n vader ondergepoept en toen moest hij haar van top tot teen verschonen de arme man!
2 uur?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:41 schreef simmu het volgende:
weet iemand wat de maximale tijd is dat je een kindje van ongeveer een week in de maxi cosy kan laten zitten?
Mja, hij heeft nog steeds moeilijke ontlasting, dus we zijn nu over op grotendeels Omneo en dat lijkt beter te gaan. Hij moet nog wel even wennen. Maar even aanzien nu.quote:Op woensdag 12 mei 2010 08:30 schreef Incantrix het volgende:
Daantje, wat ben je schattig in je stoere zwembroekkie!En Happy, het gaat nu helemaal goed met de fv? Wat een lekker ventje heb je daar! Die vúistjes ook!
Ik herken het helemaal hoor. Ik ben de eerste 2 weken vooral ook zo van slag geweest. Een zware bevalling die ik moest verwerken, het gevoel opgesloten te zitten in het huis vanwege de kou en de sneeuw...ik vond er niks aanquote:Op woensdag 12 mei 2010 10:09 schreef Shandaly het volgende:
Heh... met al die lieve reacties van jullie hier, hou ik het natuurlijk ook niet droog...
Maar dank je wel... weten dat het niet gek is, of zelfs bijna normaal, scheelt al een hoop... en misschien als er nu straks eindelijk eens mensen gaan bellen om op kraamvisite te komen (Het lijkt wel alsof mensen niet durven ofzo... ivm mijn schoonvader... terwijl ik het juist zo fijn zou vinden om eens andere mensen te zien), of als er straks kaartjes op de mat liggen, of als het weer misschien toch eens wat zonniger en warmer zou worden... misschien dat ik het dan zelf ook allemaal iets zonniger in ga zien.
Dan hoeft het nog niet persé olvarit te zijn. Misschien heeft de moeder van een van de onderzoekers bruut staat pureren in haar keuken en daarmee al die potjes gevuldquote:Op woensdag 12 mei 2010 10:03 schreef Poppejans het volgende:
Freecell,pfff wat vermoeiend dat hij veel wakker is 's nachts zeg...
![]()
Inca, Stef 9 kilo![]()
![]()
wooh! wat een beertje, en dan snap ik ook meteen dat hij echt wel in mt74 zit. En geen wonder dat hij met gemak een potje op kan
Zijn jullie/ is 1 van jullie ook groot?
BJ ik heb gister mijn babyzwemband opgeblazen, en die is veel kleiner als die jullie hebben. Ik heb een oranje van de Hema en die lijkt echt voor kleinere baby's! (maar of hij er goed in blijft zitten kom ik donderdag achter)
Wolf heeft gister op de Universiteit weer zitten smullen, dit keer van artisjokkenpaar keer vies gezicht maar mondje bleef open gaan en bleef lekker eten. (vanmorgen die luier
)
Heb nu thuis 32 kleine potjes mee om 2 weken thuis te gaan geven, daarna moeten we weer 3 dagen eten geven op Universiteit en dan is het klaar.
Ik zag aan de dekseltjes dat het Olvarit voeding is (etiketten zijn eraf gehaald), maar die hebben helemaal geen artisjok zie ik op de website, hmmm straks heeft Wolf rare dinen binnen gekregen v een wetenschappelijk expiriment ofzoik dacht even aan complottheorieen.
Potjes die we hebben meegekregen v thuis zijn bloemkool,sperzieboontjes en broccoli
en dan moet ik thuis steeds noteren wat ik denk hoe lekker hij het vond, dus ook om te zien of hij een groente na verloop van tijd lekkerder gaat vinden volgens mij.
Als dat onderzoek klaar is gaan we aan Rapley/deels gepureerd. Echt een nieuwe fase is nu aangebroken, echt leuk
Ha, ja, dat hadden wij in het begin ook een beetje, zo'mn stilte voor de storm.. Het helpt om mensen die je graag zou zien of spreken gewoon eens te mailen/bellen/smsen met de mededeling dat je het érg leuk zou vinden als ze binnenkort eens kennis komen maken met je nieuwe wereldburgerquote:Op woensdag 12 mei 2010 10:09 schreef Shandaly het volgende:
Heh... met al die lieve reacties van jullie hier, hou ik het natuurlijk ook niet droog...
Maar dank je wel... weten dat het niet gek is, of zelfs bijna normaal, scheelt al een hoop... en misschien als er nu straks eindelijk eens mensen gaan bellen om op kraamvisite te komen (Het lijkt wel alsof mensen niet durven ofzo... ivm mijn schoonvader... terwijl ik het juist zo fijn zou vinden om eens andere mensen te zien), of als er straks kaartjes op de mat liggen, of als het weer misschien toch eens wat zonniger en warmer zou worden... misschien dat ik het dan zelf ook allemaal iets zonniger in ga zien.
Ik vind dat hij héél erg op Leander lijkt!quote:
Dat is waar! Maar dan moeten ze wel zo'n dekselopdraai vacuumding hebben. Ik ga het gewoon eens vragen als we terug moeten komen,toch wel erg nieuwsgierigquote:Op woensdag 12 mei 2010 10:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan hoeft het nog niet persé olvarit te zijn. Misschien heeft de moeder van een van de onderzoekers bruut staat pureren in haar keuken en daarmee al die potjes gevuld
En jou vergat ik ook alquote:Op woensdag 12 mei 2010 09:02 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Mja, hij heeft nog steeds moeilijke ontlasting, dus we zijn nu over op grotendeels Omneo en dat lijkt beter te gaan. Hij moet nog wel even wennen. Maar even aanzien nu.
Hij werd vanmorgen pas om 7.30 uur wakkerMisschien maar eens proberen de laatste voeding te vervroegen van 23.30 uur naar 22.30 uur, dan kunnen wij ook wat eerder gaan slapen. Op zich valt 23.30 uur wel mee, maar dan is Daan slaperig omdat we 'm wakker maken en dan drinkt hij best slecht, dus dat duurt zeker een half uur en dan ook nog een half uur rechtophouden, dus dan is het 00.30 uur voordat wij kunnen gaan slapen.
Free, voor jou balen zeg dat Florian 's nachts zo vaak wakker is![]()
Trix, dat heb ik me ook wel afgevraagd wb regeldagen bij FV maar dat lijkt me niet toch? Ze hebben gewoon ineens niet meer genoeg aan een bepaalde hoeveelheid en dan doe je gewoon meer in de fles. Je geeft ze niet ineens vaker een fles (althans, ik niet...). Je merkt wel dat ze niet meer voldaan zijn of eerder gaan komen.
Jammer wel soms dat de knop niet uit te draaien isquote:Op woensdag 12 mei 2010 11:23 schreef WupWup het volgende:
Emma heeft haar volumeknop gevonden. Dikke pret!
aaaaaAAAAAAAAAAaaaaaAAAAAA
Ik ook! Het is nog niet eens 11.30 en heb al snaai zin, zin in chocola en ook wel slagroomtaartquote:
Oh echt, jij ook al? Het enige dat ik kon vinden waren van die befkoekjes, maar daar heb ik geen trek inquote:Op woensdag 12 mei 2010 11:28 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik ook! Het is nog niet eens 11.30 en heb al snaai zin, zin in chocola en ook wel slagroomtaartmaar niks lekkers in huis
Graag gedaan!quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:47 schreef freecell het volgende:
Asy!
De postbode kwam net langs, heb ik gewoon een kaartje van Asy en een hand-tekening van Harry
Leuk!
[sub]Hier de 20stequote:Op woensdag 12 mei 2010 13:08 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Graag gedaan!
(hij werkte niet bepaald mee, maar toch vrij goed gelukt hè)
wat leuk dat jij in mei jatig bent, ik ook namelijk: de 24e)
Claudia, we willen Ivan+banaanplaatjes zien, dat snap je natuurlijk wel
Hier de 25stequote:
Haha ja en wat dacht je van 6 uur 's ochtends (ze slaapt bij ons) of in de doek bij je oorquote:Op woensdag 12 mei 2010 11:25 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Jammer wel soms dat de knop niet uit te draaien is![]()
hier de 15equote:
De verjaardag van mijn schoonpap! Ik ben 28 juniquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:14 schreef leonieke het volgende:
Laat ik lekker de uitzondering zijn27 juni
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |