abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81125363
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:28 schreef Nijna het volgende:
MeNicole, ik gebruik een slab met mouwen en dan stroop ik eerste de mouwen van het shirt op en doe dan de slab aan. Gaat redelijk. Broek is hier vaak viezer dan de mouwen, want mevrouw moffelt eten op de zitting van haar stoel en plet het dan met billen en benen...
Ja dat doet Leander ook. Als ik hem uit de stoel til plakt er vanalles aan zijn broek. Maar zijn mouwen krijg ik niet goed omhoog. Hij heeft namelijk ook nog een romper met lange mouwen aan. Mijn kind kan toveren denk ik. Zelf met zo'n slab nog vies worden
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_81205995
Aan komkommer moet Niels nog een beetje wennen

Dit was zo grappig, hij stopte in plaats van de pasta steeds zijn duim of vuist in zijn mond om daar verwoed aan te gaan zuigen Hmm, pasta smaakt naar vingers!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_81215853
Nog 1 keer een soepstengel

Even een vraagje, hoeveel eet jullie kindje nu eigenlijk?
Minisproetje is net 7 maanden en ik krijg er maar weinig in moet ik zeggen. We waren laatst helemaal blij dat ze een kwart peer op had. En met groente misschien 1 worteltje?
Experts, word dit vanzelf meer???!!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_81215883
mooie foto's twinkly!! Hier is komkommer trouwens favoriet (alleen schil ik hem wel altijd)
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_81252189
sproet-je het is tot in ieder geval 1 jaar nog altijd bijvoeding, dus maak je geen zorgen! Het eten is nu nog een grote ontdekkingsreis, ze is er nog niet afhankelijk van. Pas in de loop der tijd zul je merken dat de verhouding melkvoeding - vaste voeding gaat verschuiven. Wat zit ze heerlijk te smullen van haar soepstengel!

En Niels ook lekker aan het smullen Ging de komkommer er uiteindelijk toch in met smaak?
pi_81253135
Nee de komkommer hoorde op de grond Rijstwafels ook merkte ik net. Wortel vond hij wel erg lekker zoals je ziet. Maar er gaat sowieso nog maar heel weinig naar binnen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_81255536
Op rijtje van favoriet naar minst favoriete koekachtige tussendoortjes hebben wij met stip op 1: de soepstengel, nummer 2 is voor de rijstewafel en nummer 3 zijn de babykoekjes, die vindt ze volgens mij niet zo lekker.
Wat ze nog wel eens wil doen is een stukje eierkoek van zuslief ontvreemden en daaraan gaan zitten kluiven... .
Fake it till you make it...
pi_81264256
Lars heeft met maar druk met Rapleyen.....

met speelfruit en groente......hihi
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_81264667
Wat heeft Lars mooie wenkbrauwen! En ik vind zijn krulletjes zo leuk, Karin. Ik ben benieuwd of Ivan ze gaat krijgen. (Zijn vader heeft krullen en ik had ze als kind ook.)

Ivan heeft vandaag bij zijn opa en oma voor het eerst iets anders dan een rijstwafel gekregen, namelijk een worteltje. Ik had het idee dat de wortel nog vrij hard voor hem was ondanks het voorkoken. Hoelang koken jullie wortel?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81264771
Ik vind het trouwens best bizar dat Ivan nu al afhankelijk lijkt van bijvoeding. Hij kan tussen voedingen in echt chagrijnig worden. Als hij een rijstwafel heeft gehad is hij weer vrolijk en speelt hij nog een tijdje. Dat kan toch niet zo snel gaan?
pi_81264913
Het eten gaat hier nog echt helemaal nergens over. Ze vind de smaak wel ok van alles (behalve mango was geen succes qua smaak). Maar het principe van het eten, dus doorslikken, snapt ze echt niet.
En jeetje Niels wat ga jij snel ineens, die vind eten wel geweldig krijg ik het idee
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  maandag 10 mei 2010 @ 19:34:22 #112
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81264966
quote:
Op maandag 10 mei 2010 19:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het trouwens best bizar dat Ivan nu al afhankelijk lijkt van bijvoeding. Hij kan tussen voedingen in echt chagrijnig worden. Als hij een rijstwafel heeft gehad is hij weer vrolijk en speelt hij nog een tijdje. Dat kan toch niet zo snel gaan?
Ivan is een echte vent sacho als ie honger heeft

Geen idee hoor, het zou ook sowieso een fase kunnen zijn, dat hij het leuk vindt om met het eten te 'spelen' en dat hij sacho wordt als dat niet kan? zoiets?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81342273
quote:
Op maandag 10 mei 2010 19:34 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ivan is een echte vent sacho als ie honger heeft
Hij lijkt gewoon op z'n moeder.

Vandaag heeft hij zijn eerste stuk fruit gehad, een banaan. Hij trok er heel gekke gezichten bij maar hij bleef stug dooreten. Zoals ik al zei: net z'n moeder.

pi_81342836
Ivan aan de banaan Haha heel herkenbaar Claudia! Echt zo'n blik van, "ik word vergiftigd door mijn eigen moeder" en toch dooreten.
pi_81342980
Geweldig!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 12 mei 2010 @ 15:25:03 #116
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81343318
Ivan lekker smikkelen Prachtige foto's Claudia
pi_81343374
Ivan
pi_81351610
Lieve reacties!

Dat Niels alweer pasta eet! Hij ziet er zo groot uit op die foto's. En Laura is zo'n mooi meisje. Ik zou best zo'n exemplaar willen.

Ik heb vanmiddag toch maar een Tripp Trapp besteld.
pi_81355440
Ivan en banaan

Ik werd vandaag uitgelachen door mevrouw toen ik met banaan aankwam, haar mond bleef stijf dicht.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_81355903
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:53 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb vanmiddag toch maar een Tripp Trapp besteld.

Wickie, je hebt een brutale dochter!
  Moderator woensdag 12 mei 2010 @ 21:52:34 #121
5428 crew  miss_sly
pi_81360215
Ivan wat een leuke foto's!

haha wickie, ze hebben al snel een eigen willetje

Wij bleven vandaag bij mijn ouders eten, en mijn vader maakt er dan altijd echt werk van om voor Senna ook een lekker bordje te maken Vandaag waren het wat boontjes, wat brocolliroosjes, wat reepjes paprika en een paar champignonnetjes. En ze is nu al erg wispelturig: ik had verwacht dat ze de champignons het minst lekker zou vinden (bij een eerder maaltje moest ze die niet zo), maar die verdwenen in sneltreinvaart naar binnen, waarna ze met lange tanden zich maar op de rest stortte
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 13 mei 2010 @ 09:46:48 #122
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81372426
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hij lijkt gewoon op z'n moeder.

Vandaag heeft hij zijn eerste stuk fruit gehad, een banaan. Hij trok er heel gekke gezichten bij maar hij bleef stug dooreten. Zoals ik al zei: net z'n moeder.

[ afbeelding ]
pi_81374190
Wat leuk miss Sly! Dat je vader ook voor Senna leuk een bordje maakt! Super!
En dan helemaal leuk dat Senna dan zo lekker eet ook
pi_81374197
Oh wat een heerlijk gezicht al die smikkelende kindjes

Ik heb even een vraagje.. Timo doet het best goed met eten, maar hij laat zn bord niet staan.. Als ik zn eten op een bord aanbied, dan vliegt alles meteen door de kamer.. We hebben al een bord met zuignap geprobeerd, maar die trekt hij zo los van de tafel Hoe doen jullie dat? Ik leg de stukjes eten meestal maar op tafel neer, maar ik zou het wel handig vinden als hij met een bord leert omgaan..

Ohw ja en ik zag Ko met spaghetti Timo had dat laatst ook, en een lol dat hij ermee had Echt schaterlachen om die slierten
pi_81374317
Ivan
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:17 schreef Chan het volgende:

Ik heb even een vraagje.. Timo doet het best goed met eten, maar hij laat zn bord niet staan.. Als ik zn eten op een bord aanbied, dan vliegt alles meteen door de kamer.. We hebben al een bord met zuignap geprobeerd, maar die trekt hij zo los van de tafel Hoe doen jullie dat? Ik leg de stukjes eten meestal maar op tafel neer, maar ik zou het wel handig vinden als hij met een bord leert omgaan..

Ohw ja en ik zag Ko met spaghetti Timo had dat laatst ook, en een lol dat hij ermee had Echt schaterlachen om die slierten
Hier ook dat gebeuren met een bord. In het begin ging het heel goed en pakte ze keurig de stukjes uit het bordje. Tegenwoordig pakt ze om en om stukjes en het bord om die eens even aan de onderkant te bestuderen ofzo
We hebben dus maar zo lang een soort plastic tafelkleed op tafel en leggen het eten daar maar op. Het met een bord omgaan komt wel denk ik, als ze ook met bestek om leren gaan enzo.

Brood bied ik sowieso per stukje aan, ik heb gemerkt dat ze het dan bijna helemaal op eet terwijl het anders teveel keuze is ofzo.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81376176
Ik zou het ook gewoon op tafel blijven leggen, desnoods met placemat of zo eronder. Van een bord eten komt vast wel.

Dag 2 van banaan eten was een groot succes. Hij trok er niet zulke gekke bekken bij als gister. Dat malle kind van ons heeft een hele banaan opgegeten. De stukjes die hij gemorst had heeft hij aan het einde met hulp van een lepel opgegeten. Ongelooflijk. Het was ook nog eens een enorme banaan.

En we hadden zojuist een vieze poepluier. Zal wel de banaan van gister zijn.
pi_81377481
haha lekker hè die banaan?

Amélie trekt banaan nog net niet zo uit mn handen als ik het ding nog sta te pellen maar ze krijgt hooguit eens per twee weken banaan ofzo, vanwege de poepproblemen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81377532
Ohja, ik was helemaal vergeten dat banaan verstoppend werkt. Hmz.
  donderdag 13 mei 2010 @ 13:13:06 #129
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81377672
Halve peer erbij geven en de boel loopt weer .
pi_81377754
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:13 schreef Groofsken het volgende:
Halve peer erbij geven en de boel loopt weer .
hier niet hoor ook niet na zes peren

Maar Claudia het zal wel loslopen met twee keer per week banaan denk ik. Je kunt het natuurlijk ook gewoon ff aankijken hoe Ivan het doet met de banaan zo. Zo te horen poept hij gewoon stug door
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 13 mei 2010 @ 13:16:13 #131
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81377790
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:15 schreef huuphuup het volgende:

[..]

hier niet hoor ook niet na zes peren

Maar Claudia het zal wel loslopen met twee keer per week banaan denk ik. Je kunt het natuurlijk ook gewoon ff aankijken hoe Ivan het doet met de banaan zo. Zo te horen poept hij gewoon stug door
Nee, maar die van jou heeft echt poepproblemen toch?
pi_81392206
Heerlijk banaan filmpje!

Chan, dat eten van een bord zonder het om te keren komt vanzelf... Ik leg het wel op een bord, maar ze krijgt het stukje voor stukje of een paar stukjes.

Wij hadden laatst erwtjes, 3 in de mond en 3 op de grond . Na de zoveelste lading erwtjes op de grond ben ik die met een lepel gaan geven en kon ze de wortel en aardappel lekker zelf eten .
Vanmiddag wilde ze wel eens japanse mix proberen, stond op tafel en ze pakte heel behendig een stukje en stak dat bijna in haar mond... ik kon het nog net onderscheppen met mn turbo reflexen...
Lekker ding is het, gelukkig voldeed de soepstengel toch ook
  donderdag 13 mei 2010 @ 21:17:51 #133
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81395233
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:17 schreef Chan het volgende:

Tip: bekijk nooit zelf de onderkant van je lege schaaltje yoghurt als het schaaltje van je kind nog niet leeg is

Wij hebben zo'n placemat die je op tafel plakt en daar zuignap je dat bordje dan weer op. Of bedoel je die juist?
pi_81456744
Hoe geven jullie tomaat? Wij hebben vandaag cherrytomaatjes geprobeerd, maar op het laatste moment bedacht ik dat ik ze kort wilde koken, ontvellen en ontpitten. Uiteindelijk kon Ivan ze niet meer vastpakken en konden we hem tomatenprut met een lepeltje geven.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 14:28:50 #135
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_81456786
Snack tomaatjes misschien?
Die zijn niet zo rond, wat anders van vorm vind ik altijd.
Waardoor ze makkelijker te kauwen zijn.
pi_81456949
En heb ik er goed aan gedaan om voor te koken en te ontvellen en ontpitten? Of is dat overdreven?

Ik heb volgens mij ook wel eens gelezen dat iemand de steeltjes eraan liet zitten?
pi_81457102
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:34 schreef Claudia_x het volgende:
En heb ik er goed aan gedaan om voor te koken en te ontvellen en ontpitten? Of is dat overdreven?

Ik heb volgens mij ook wel eens gelezen dat iemand de steeltjes eraan liet zitten?
Ze zeggen dat het moet inderdaad Ik heb Lotte tomaat altijd in partjes gegeven. Met velletje is het iets minder glibberig en het binnenste zachte kon ze er mooi uitzuigen. Ze heeft nergens last van gehad, maar tomaat is wel zo allergeen als maar zijn kan geloof ik
Lotte!
Noah!
pi_81464056
Nou ja dan zal ik het ook maar zonder bord blijven doen voorlopig.. En Nijna, is dat veel bij jullie dan? Als er 3 erwtjes op de grond gaan? Hier gaat bijna alles op de grond De ene keer maait hij gewoon alles aan de kant, de andere keer laat hij het boven de grond ineens los..
Stiemie lol, ik zal het onthouden
Claudia, ik geef tomaat gewoon in partjes, nadat ik het gewassen heb. Verder doe ik er niks mee.. Timo vindt het heerlijk Het wordt wel een enorme bende, maar ach..
  zaterdag 15 mei 2010 @ 18:48:10 #139
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81464248
Ik geef tomaat in partjes, wel gewassen uiteraard. En soms als ze erg waterig zijn haal ik wat van de pitjes eruit dat houdt wat makkelijker vast voor haar. Maar meestal gewoon alleen in een partje.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81466818
Chan, hahaha 3 erwtjes op de grond is niet veel hoor... want er verdwijnt regelmatig wat op de grond . Op zich ook niet zo erg hoor, we hebben steen op de vloer, dus dat is ook zo weer opgeruimd, maar de erwtjes hadden hier wel een grotere aantrekkingskracht om op de grond gegooid te worden dan de rest zeg maar .
Tomaat heb ik nog niet geprobeerd, althans niet rauw zeg maar. Wel ergens in en dat gaat goed.
Ik weet niet wat dat is, gevoelsmatig. Zo heb ik ook een 8 mnd potje van olvarit staan met kiwi wat ik niet durf te geven. Terwijl ze wel potjes met aardbei eet en dat gaat bijvoorbeeld prima. Dus wellicht moet ik het gewoon eens proberen... Ik heb er zelf geen last van, mijn oma was wel allergisch voor kiwi.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 20:30:35 #141
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81467630
Ik geef eigenlijk altijd (bijna dagelijks) kerstomaatjes, maar heb er nog nooit wat uitgehaald, of ontveld... Gewoon in stukjes, en dat vindt ze errug lekker... Krijgt ze ook al maanden, en is al maanden een succes....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 20:56:52 #142
5428 crew  miss_sly
pi_81468507
Senna krijgt ook regelmatig tomaatjes. Rauw of gekookt, maar het allerlekkerste vindt ze het als ze geroerbakt zijn. Dan zijn ze net ietsje zachter, maar niet zo'n prutje als wanneer ze gekookt zijn. Ik doe ze in partjes, maar haal wel altijd de pitjes eruit. Dat is eigenlijk vooral omdat ik zelf niet van die zachte prut met pitjes hou
  zaterdag 15 mei 2010 @ 20:58:35 #143
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81468562
Oh en in de oven roosteren. (oven aan op zeg 200 graden voorverwarmen), tomaatjes in een schaal erin zetten, en oven uit, en naar bed, uur of acht later opendoen (eerst lekker naar bed) en dan smullen maar. Zongedroogd maar dan in de oven
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_81468711
Oh Miss Sly en Basboussa, wat en goed idee. Ko vindt tomaat niet zo heel lekker. Maar geroosterd of gebakken wel denk ik.
pi_81471591
Zongedroogd is ook nog eens een superidee voor het meegeven op dagen dat hij niet bij ons is! Van tomaat maakt hij echt een kliederboel en ik wil mijn schoonmoeder graag voor Rapley winnen.
pi_81485852
We hebben Ivan vandaag tomaat gewoon rauw gegeven en dat ging veel beter! Ikzelf vind die smurrie binnenin walgelijk, maar Ivan slurpte het er met genoegen uit.
pi_81534057
Claudia fijn dat Ivan het lekker vond

Ik heb Timo laatst een heel klein hapje van een vegetarisch balletje en een andere keer een stukje groenteburger gegeven. Hij vond het allebei súper lekker maar voordat ik er meer van geef vroeg ik me af of daar eigenlijk niet heel veel zout in zit? Ik was in elk geval helemaal blij eens iets gevonden te hebben dat hij lekker vindt, hij is nogal kieskeurig met eten.. Met het meeste kijkt ie heel vies nog voor hij het in zn mond gehad heeft..

Ik vind het trouwens wel enorm lastig zeg, dat koken voor Timo. Manlief en ik aten eigenlijk heel slecht, meestal kant en klaar of uit een pakje.. Hebben meer mensen daar last van? En waar halen jullie dan inspiratie vandaan voor wat je kunt maken?
pi_81536988
Chan, ik heb nu voor Iris een zak gemengde groenten in de diepvries liggen, handig voor als wij iets eten wat zij niet eet. En ik heb wat prutjes voor haar gemaakt die liggen ook in de vriezer (uit de opperdepop). Toen Mirte op de leeftijd kwam dat ze echt met ons mee-at, maar nog niet alles, haalde ik ook wel eens recepten uit de opperdepop, daar staan vanaf 1 jaar geloof ik recepten voor het hele gezin in. Inspiratie... nou zulke culinaire hoogstandjes maak ik dan ook weer niet. Want ik heb ook vaak wat gebrek aan inspiratie...
Eten vies vinden... een kind kan wel een keer of 10 nodig hebben om aan de smaak te wennen, dus ik zou ook dingen waar hij vies bij kijkt wel aan blijven bieden... Niet dwingen ofzo, maar wel aanbieden...
pi_81537425
Als ik Leander tomaat geef moet je eens kijken hoe vies ie het vind. Dat was een van de weinige dingen waarvan ie meteen al moest kokhalzen. En nu als ik alleen al tomaat pak kijkt ie al moeilijk. En hij zal het ook echt niet van je aanpakken. En pindakaas vind ie ook helemaal niks.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 16:29:20 #150
5428 crew  miss_sly
pi_81583258
Even een vraagje over hoeveelheden: zouden jullie al 2 boterhammen voor de lunch ok vinden? Het klinkt mij zo veel ind e oren, maar van de andere kant, ze zal er niet om vragen als ze geen honger heeft?

Nu los ik het op door max 1,5 boterham te geven en eventueel een mandarijntje na.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')