abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81050667
Het kleine babietjes topic (0-6 maanden) deel 42
Kleine baby'tjes

13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 decembe 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
02 februari 2010: 'Teigetje', dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van mama_papa
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi & Kiro, zoons van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

[ Bericht 1% gewijzigd door freecell op 05-05-2010 19:04:53 ]
pi_81050772
Kudo's voor de titel Mijn baby heeft het slapen op schoot her-uitgevonden! Derde keer al sinds gistermiddag.
pi_81051223
Ik hoop dat we de dag hier goed doorkomen. 2 vaccinaties en een siroop. En de curves zagen er ook goed uit.
Voor de statistieken (vandaag net 2 maanden):
Gewicht: 5180 gr
Lengte: 58,5 cm
Schedelomtrek: 38,5cm
pi_81051302
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:12 schreef WupWup het volgende:
Kudo's voor de titel Mijn baby heeft het slapen op schoot her-uitgevonden! Derde keer al sinds gistermiddag.
ssst, niet te hard, anders veranderen de mods het terug

Dat groeit lekker Leonieke!
Wat voor siroop? Dat ken ik niet van hier?
pi_81051659
freecell,
als Leah nu niet duimde dan zou hier ook nog een speen zijn. Ze heeft veel zuigbehoefte en ze heeft nu haar eigen keus gemaakt en dat is dus haar duim geworden.
Nu lekker want ik hoef geen speen erin te duwen, straks misschien heel vervelend met afleren (of niet )
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:12 schreef WupWup het volgende:
Mijn baby heeft het slapen op schoot her-uitgevonden! Derde keer al sinds gistermiddag.
wat heerlijk
pi_81051959
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:31 schreef freecell het volgende:

[..]

ssst, niet te hard, anders veranderen de mods het terug

Dat groeit lekker Leonieke!
Wat voor siroop? Dat ken ik niet van hier?
Tegen Rotavirus (Rotateq is de siroop). Moet hij 2 of 3 keer krijgen (het hangt af van het merk van medicijn en ik weet dus niet of de Rotateq de versie van 2 of 3 keer is ). Is het enige dat we zelf moeten betalen (de andere vaccinaties krijg je gratis bij Kind&Gezin).

En stiekem zou ik het eigenlijk fijn vinden als Thomas soms eens ergens anders dan op de schoot zou willen slapen overdag. Als ik alleen thuis ben, zit ik dus bijna constant gevangen in de zetel met Thomas op mijn schoot.

Hij volgt nu niet meer precies de gewichtscurve, maar dat lijkt me nu niet zo erg te zijn.
pi_81052028
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:56 schreef leonieke het volgende:
En stiekem zou ik het eigenlijk fijn vinden als Thomas soms eens ergens anders dan op de schoot zou willen slapen overdag. Als ik alleen thuis ben, zit ik dus bijna constant gevangen in de zetel met Thomas op mijn schoot.
nee, dat is inderdaad niet leuk

Leah slaapt nog zelden op mijn schoot vandaar mijn "heerlijk" naar wupwup
pi_81052200
Tvptje effe snel!
pi_81052274
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:58 schreef lily het volgende:

[..]

nee, dat is inderdaad niet leuk

Leah slaapt nog zelden op mijn schoot vandaar mijn "heerlijk" naar wupwup
Ja, dan lijkt het me ook heerlijk, hoor En begrijp me niet verkeerd, het is ook zalig als hij op mij slaapt, maar soms zo onpraktisch dat ik niets gedaan krijg in huis Moest ik geen huishouden te doen hebben, zou het me niets kunnen schelen eigenlijk. Erg, hé?
pi_81052361
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:07 schreef leonieke het volgende:
Ja, dan lijkt het me ook heerlijk, hoor En begrijp me niet verkeerd, het is ook zalig als hij op mij slaapt, maar soms zo onpraktisch dat ik niets gedaan krijg in huis
nee, dat schiet niet zo op dan..

misschien hem in een draagdoek hangen als ie niet alleen wil slapen?
pi_81052531
Een draagdoek heb ik niet. We hebben enkel een buikdrager (Elite Cruiser), maar zo graag lijkt hij daar niet in te zitten. Alleen voor een korte tijd. Hij zal het hoe dan ook moeten afleren want eens ik ga werken, zal hij een aantal namiddagen bij mijn schoonmoeder blijven (op de dagen dat mijn man ook moet werken). En ik denk ook niet dat de onthaalmoeder hem in een draagdoek zal ronddragen
Soms laat ik hem eens wenen als hij alleen ligt, maar ik krijg het niet over mijn hart om hem te laten wenen tot hij in slaap valt.
pi_81052621
Leah huilt zichzelf ook wel eens in slaap. Minuutje of 10 huilen en dan slaapt ze. Doet ze 's nachts ook een paar keer.
  woensdag 5 mei 2010 @ 16:23:09 #13
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81052673
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:17 schreef leonieke het volgende:
Een draagdoek heb ik niet. We hebben enkel een buikdrager (Elite Cruiser), maar zo graag lijkt hij daar niet in te zitten. Alleen voor een korte tijd. Hij zal het hoe dan ook moeten afleren want eens ik ga werken, zal hij een aantal namiddagen bij mijn schoonmoeder blijven (op de dagen dat mijn man ook moet werken). En ik denk ook niet dat de onthaalmoeder hem in een draagdoek zal ronddragen
Soms laat ik hem eens wenen als hij alleen ligt, maar ik krijg het niet over mijn hart om hem te laten wenen tot hij in slaap valt.
Kun je 'm dan niet wegleggen als hij eenmaal slaapt? Daan valt ook wel eens in slaap bij het omhoog houden na de voeding maar dan leg ik 'm gewoon weg en slaapt hij verder.
pi_81052715
Mart slaapt eigenlijk overdag helemaal niet zo veel meer.
Alleen eventjes na de eerste fles 's ochtends weer rond 10 uur.
Daarna van 11:30 tot 15:00 uur boven in bed op zn kamer. Daarna eigenlijk wel wakker tot 19:00 uur met af en toe een hazenslaapje, in de box/op schoot/wipstoel of op de bank.
pi_81052794
Ja, wegleggen gaat wel, maar dat is dan meestal maar voor een paar minuten omdat hij het op de één of andere manier merkt dat hij niet meer op één van ons ligt (bij mijn man slaapt hij dus ook zo goed Heel handig als hij thuis is ). Soms helpt het als we hem in een deken wikkelen als hij nog op ons ligt. Maar vanaf het moment dat zijn ogen één keer zijn open geweest en hij merkt dat hij alleen ligt, mogen we opnieuw beginnen.

En heel raar (en vraag me niet hoe het komt) maar 's nachts heeft hij daar dus helemaal geen last van. Ik hoor hem 's nachts regelmatig wakker worden en dan valt hij zelf weer in slaap zonder te wenen. Maar dan is het wel donker dus waarschijnlijk ligt het daar aan.
Waar slaapt jullie kindje eigenlijk overdag? In hun bedje of gewoon beneden in park/wieg? Momenteel houden we Thomas wel nog altijd beneden overdag
pi_81052806
tvp
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_81052874
Leah slaapt overdag in haar bedje op haar kamer boven en 's nachts in haar bedje op onze slaapkamer (een etage hoger).
pi_81052939
En vanaf nu ga ik ook nog eens proberen om de voedingen bij te houden. Kwestie om te zien of er toch niet een ritme in zit. Ik heb vaak het gevoel dat er geen ritme in zit, maar de laatste dagen lijkt het toch wat anders. Nu proberen een weekje bij te houden om te zien hoeveel keer Thomas eigenlijk eet zodat ik kan beginnen afbouwen.
pi_81053558
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:24 schreef ymme het volgende:
Mart slaapt eigenlijk overdag helemaal niet zo veel meer.
Alleen eventjes na de eerste fles 's ochtends weer rond 10 uur.
Daarna van 11:30 tot 15:00 uur boven in bed op zn kamer. Daarna eigenlijk wel wakker tot 19:00 uur met af en toe een hazenslaapje, in de box/op schoot/wipstoel of op de bank.
Euh, van 11.30-15.00 niet zo veel
pi_81053690
Ja wel veel. Maar ik bedoel meer in de zin van, aan één stuk door
En elke dag het zelfde.
pi_81053772
Dat vind ik ook wel heel lang, Ymme! Isa slaapt meestal maar een uurtje, heel soms 1,5 uur of iets langer.

Isa heeft het rollen nu helemaal ontdekt hoor! Je hoeft haar maar in de box of op een kleed te leggen en ze draait al om! Ook op het aankleedkussen.. waardoor verschonen een stuk lastiger wordt!
pi_81054212
Maar voor de rest is hij wakker.
Met hier en daar (2 á 3 keer per dag 5 min) een hazenslaapje tussen door.

Mart heeft het zelfde ritme als de zoon van een vriendin van mij. Alleen hij is 1,5. En die heeft dan geen voeding meer om 22:00/23:00 uur.
  woensdag 5 mei 2010 @ 17:29:06 #23
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81054602
Daan slaapt afwisselend in de box of in de wieg. Ligt er eigenlijk maar aan. Hij is redelijk makkelijk. We zijn nu aan het wennen in zijn eigen ledikant overdag, maar eigenlijk vinden we het nog veel te fijn in de wieg bij ons op de kamer.

Ymme, hoe lang zit er tussen voedingen dan als hij al 3,5 uur slaap achter elkaar op de dag?

Daan slaapt meestal zo'n 1,5 tot 2 uur voor zijn voeding (dus eten, spelen, slapen, eten waarbij eten en spelen allebei ongeveer een uur tot anderhalf uur is).
pi_81055105
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 17:29 schreef happyme28 het volgende:
Daan slaapt afwisselend in de box of in de wieg. Ligt er eigenlijk maar aan. Hij is redelijk makkelijk. We zijn nu aan het wennen in zijn eigen ledikant overdag, maar eigenlijk vinden we het nog veel te fijn in de wieg bij ons op de kamer.

Ymme, hoe lang zit er tussen voedingen dan als hij al 3,5 uur slaap achter elkaar op de dag?

Daan slaapt meestal zo'n 1,5 tot 2 uur voor zijn voeding (dus eten, spelen, slapen, eten waarbij eten en spelen allebei ongeveer een uur tot anderhalf uur is).
zie, dat is het probleem hé. Ik vind het zo fijn dat hij hier beneden ligt Maar ik zal binnenkort toch iets moeten veranderen, want het mag ook niet de bedoeling zijn dat iemand anders (lees: mijn schoonmoeder) binnenkort met de gebakken peren zit

En zo lang als Mart slaapt Thomas ook niet aan één stuk door, hoor Maar dat komt waarschijnlijk voor een stuk omdat hij op één van ons slaapt en het ook heel ambetant is om zo lang stil te liggen
  woensdag 5 mei 2010 @ 17:54:17 #25
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81055274
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 17:48 schreef leonieke het volgende:

[..]

zie, dat is het probleem hé. Ik vind het zo fijn dat hij hier beneden ligt
Maar Daan slaapt ook regelmatig bij ons beneden hoor (zoals nu bijvoorbeeld ) maar dan gewoon in de box. Wel de lusten (van lekker naar 'm kijken) en niet de lasten (dat je constant stil moet zitten )
pi_81055916
Hoi

Alles goed en aardig hier

Hee, psst, Freecell, fix die op es, Ivan is de oudste!
(Xandy kan er wel uit, Lunastar post alleen maar als ze zwanger is..)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_81056354
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 17:29 schreef happyme28 het volgende:

Ongeveer 3,5 uur. Soms iets meer, soms iets minder.

Meestal is het:
08:00 uur
11:00 uur
15:00 uur
18:30/19:00 uur
En 22:00/23:00 uur.

En na de fles van 11:00 naar bed en ná de fles van 19:00 naar bed, waarna even eruit voor de fles van 22:00/23:00 uur en dan weer slapen tot meestal 07:00/08:00 uur. En tussendoor wordt hij dan ook niet wakker ofzo.

We hebben echt geluk met het ritme van Mart. Als ik sommige verhalen hier lees.
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:02:15 #28
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81057268
Ymme, ik snap je vraag niet zo. Mart slaapt bijna 20 uur per dag als ik het zo lees. Lijkt me wel genoeg.... Hij is alleen wakker tussen 15-19 en even na de ochtend voeding.
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:03:48 #29
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81057321
Haha, Stef ligt in de babygym te spelen en heeft nu één van de speeltjes eraf getrokken en ligt de andere speeltjes daarmee te slaan Het ziet er niet uit

En we hebben net jbpm gekocht en nu lees ik op de verpakking dat je het ook aan kunt maken met wat water en dan een paar hapjes voor en een paar hapjes na de borst kunt geven. Het is dus ook prima mogelijk met bv Had ik dat maar eerder geweten/bedacht, dan had ik wel meer haast gemaakt met het aanschaffen van dat spul. Stef spuugt al weet ik het hoe lang als een gek alles onder Ben benieuwd of het helpt vanaf de komende voeding gaan we het proberen!

Oeh, en omdat we toch in de stad waren zijn we meteen even naar de natuurwinkel geweest en we hebben nu een rijstpapje en een meergranenpapje van Biobim gekocht. Vandeweek krijgt Stef dus lekker pap, denk ik! Moet alleen nog even een papspeen kopen, anders gaat het wat lastig, denk ik zo..

Tukjes is Stef trouwens ook slecht in. De ene dag gaat hij keurig even slapen na elke voeding, maar vaker zet hij het op een gillen als je hem neerlegt. Bij het KDV vertelden ze ook al dat het zowat onmogelijk is Stef aan de slaapjes te krijgen op dat soort dagen en dat is ergens wel fijn om te horen, in die zin dat we dan zelf tenminste niks verkeerd doen ofzo. Hij wil dan gewoon écht niet..
3!
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:05:55 #30
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81057391
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:03 schreef Incantrix het volgende:
En we hebben net jbpm gekocht en nu lees ik op de verpakking dat je het ook aan kunt maken met wat water en dan een paar hapjes voor en een paar hapjes na de borst kunt geven. Het is dus ook prima mogelijk met bv Had ik dat maar eerder geweten/bedacht, dan had ik wel meer haast gemaakt met het aanschaffen van dat spul. Stef spuugt al weet ik het hoe lang als een gek alles onder Ben benieuwd of het helpt vanaf de komende voeding gaan we het proberen!
Dat heb ik dus geprobeerd, maar dat bleef een drama met de reflux, vandaar uiteindelijk over gestapt naar FV. De borstvoeding bleef dus dun en mengde in Daan's buik kennelijk niet met de jpbm dus kwam gewoon omhoog.

Daarnaast werd het behangplaksel wat ik er dus echt niet inkreeg met lepel of fles. Later nog aangelengd met bv afgekolfd en jpbm maar ook dat mocht niet baten..
pi_81057425
Op fixed?

Florian en slapen is ook niet echt een combi meestal...
Af en toe heeft hij een dag dat hij ineens een slaapje doet van een uur (vandaag) maar meestal is het wakker zijn, spelen, bungelen in de draagdoek en af en toe een hazeslaapje in de doek of in bed...
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:10:06 #32
95408 Incantrix
pi_81057529
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:05 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Dat heb ik dus geprobeerd, maar dat bleef een drama met de reflux, vandaar uiteindelijk over gestapt naar FV. De borstvoeding bleef dus en mengde in Daan's buik kennelijk niet met de jpbm dus kwam gewoon omhoog.

Daarnaast werd het behangplaksel wat ik er dus echt niet inkreeg met lepel of fles. Later nog aangelengd met bv afgekolfd en jpbm maar ook dat mocht niet baten..
Ow Nouja, we gaan het maar even proberen, als het niet werkt kunnen we nog even met papjes aan de slag, dat was in elk geval het advies van de (inval)HA. Als dat ook niet werkt zien we wel.. Maar bij jullie gaat het dus beter sinds jullie over zijn gestapt op fv? En is zo veel overgeven per defenitie reflux? (Voel me een beetje dozig nu, maar ik weet het gewoon echt niet )

@ Free: Whahaha! Hoeveelste poging was dit? Never give up!
3!
pi_81057630
suffe op
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:16:45 #34
95408 Incantrix
pi_81057788
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:12 schreef freecell het volgende:
suffe op
Grin.. Nouja, ik vind je stoer hoor, ik heb het na 1x opgegeven

Oh, echt, dat kletsende kereltje..

Buhbuhbuh! Muhbuhbuhmmmmmbrrrr! Hebwebebuh!
3!
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:17:40 #35
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81057818
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:10 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ow Nouja, we gaan het maar even proberen, als het niet werkt kunnen we nog even met papjes aan de slag, dat was in elk geval het advies van de (inval)HA. Als dat ook niet werkt zien we wel.. Maar bij jullie gaat het dus beter sinds jullie over zijn gestapt op fv? En is zo veel overgeven per defenitie reflux? (Voel me een beetje dozig nu, maar ik weet het gewoon echt niet )
Ja, nu met FV aangedikt met Jpbm heeft hij veel minder last (en nu icm de Zantac en Motilium eigenlijk helemaal geen last meer ).

En ja, dat is wel reflux, maar zolang Stef er geen last van heeft (ontevreden, veel huilen enzo) en goed groeit en aankomt, is het helemaal geen probleem. Het is vooral een wasprobleem
pi_81058117
Rienk slaapt wel netjes volgens mij.

"Gemiddeld" (erg breed genomen hoor)
Wordt hij wakker om 07:00 voor de fles en daarna gaat ie terug in bed.
Dan wordt hij wakker rond 9:30 en is dan wakker tot een uur 11:00 dan slaapt hij even en krijgt dan de fles en om 13:30 ligt hij er weer in tot 16:00. Rond 17/18 uur krijgt ie weer de fles en als J. om 18:45 brengt hij Rienk naar bed en dan wordt hij voor de laatste fles wakker rond 23:00 of we halen hem uit bed als hij voor 00:00 nog niet wakker is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_81058439
Trix, heerlijk, zo'n kletskopje!

Isa gaat vandaag eens op de 4 flessen, bij wijze van proef! Rond 21.00 uur krijgt ze dan de laatste fles, en dan hoop ik dat ze morgen rond 7.00 uur weer komt!
pi_81058829
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:16 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Grin.. Nouja, ik vind je stoer hoor, ik heb het na 1x opgegeven

Oh, echt, dat kletsende kereltje..

Buhbuhbuh! Muhbuhbuhmmmmmbrrrr! Hebwebebuh!
kletsen is

FLorian heeft een nieuw trucje
En dan echt 5x achter elkaar

lollig kind

Das wel heel netjes inderdaad Vlindur
pi_81058908
Goedzo Florian!
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:51:41 #40
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81059066
Oh Freecell, die van jou kan het wel echt
pi_81059352
hoi dames

/fokdagboek
weten jullie wel hoe ik ervan geniet om jullie verhalen te lezen? het is allemal zo heerlijk normaal en hoe het hoort.

ik heb vandaag eindelijk kiro weer eens zelf een flesje kunnen geven hij krijgt er nu 3 per dag. het is eigenlijk alleen bij het flesje geven dat je merkt dat hij down heeft, desondanks gaat het geweldig goed! het is dat zijn saturatie zo onstabiel is, want gewicht is geen probleem, hij komt goed aan. en de techniek van flesje drinken gaat prima, mits je rustig aan doet. dus zelf laten happen, dan alstie beet heeft rustig wachten tot hij zelf op het idee komt om te zuigen en dan op tijd de fles eruit halen omdat hij anders alles wegklokt binnen 10 minuten (hij krijgt nu 45 cc, maar dat is wel met babypokon erin). vandaag bleef zijn saturatie tijdens het flesje drinken netjes boven de 80, terwijl hij aan een kiro-special werkte! (geloof me; dat kind kan me daar spectaculaire poepbroeken hebben! die ploetert daar dan rustig een uur op en als je te snel verschoont ben je zo 3 luiers verder)

ik heb de kindercardioloog en de zaalarts gesproken en het lijkt erop dat de ellende nu een gevalletje en-en-en is. hij heeft beginnende bpd en hij is neusverkouden en hij heeft down syndroom. door die bpd en neusverkoudheid heeft hij het benauwd. logisch. maar waar een 'gewoon' kindje dan gaat hijgen oid om over de benauwdheid te komen, doet kiro dat niet. die blijft gewoon rustig liggen en ademt in exact hetzelfde tempo door. hij is gewoon zo vreselijk kwetsbaar. het goede nieuws is, zijn kansen op termijn zijn prima. die bpd geneest en naarmate hij groeit verbeteren ook de andere problemen. dat gaat helemaal vanzelf. maar het heeft tijd nodig. geduldig wachten en stug volhouden dus
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_81059611
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:51 schreef Groofsken het volgende:
Oh Freecell, die van jou kan het wel echt
Vandaag, even afwachten of hij het morgen nog kan.
Hij haat het gewoon om op zn buik te liggen

Simmu, je klinkt zo liefdevol
Wat fijn dat hij zelf goed kan drinken!
pi_81059649
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:02 schreef happyme28 het volgende:
Ymme, ik snap je vraag niet zo. Mart slaapt bijna 20 uur per dag als ik het zo lees. Lijkt me wel genoeg.... Hij is alleen wakker tussen 15-19 en even na de ochtend voeding.
Ik vraag ook niets
Dus je hoeft niets te snappen
pi_81059793
Simmu, wat klinkt dat goed
Super dat het zo goed gaat zeg... Hopelijk is hij ook snel van de verkoudheid af!
  woensdag 5 mei 2010 @ 20:11:25 #45
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_81059852
Hoelang 'mag' (doen jullie) je een baby per dag in een draagdoek bij je hebben om haar rustig te houden zodat ze ook genoeg aan haar slaapjes komt?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_81060021
Als ze ook slapen in de draagdoek: 24 uur per dag

Het is echt geen probleem qua lichaamshouding en dergelijke, dus er zit geen max aan zoals bijvoorbeeld bij de cosi
pi_81060053
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 20:11 schreef Marlinde het volgende:
Hoelang 'mag' (doen jullie) je een baby per dag in een draagdoek bij je hebben om haar rustig te houden zodat ze ook genoeg aan haar slaapjes komt?
vraag het in het draagdoektopic

maar bij mijn weten is er niet echt een harde bovengrens behalve "altijd". kindjes die altijd (altijd de hele dag elke dag) gedragen worden ontwikkelen wel problemen. maar pin me er niet op vast
pi_81061327
Is het bij jullie spruit eigenlijk ook zo dat wenen altijd gepaard gaat met dikke tranen die over de wangen rollen?
pi_81061698
Simmu, wat heerlijk dat je Kiro zelf het flesje kan geven, en wat goed dat hij het door heeft hoe hij zelf kan drinken. Ik besef me zo goed dat de dingen die ik voor lief neem niet vanzelfsprekend zijn. Net als bij Keshet.

Trix, ik ben benieuwd of jbpm helpt tegen het spugen. Ik ben er ooit aan begonnen toen Thomas 3 maanden was, maar het bleek toch niet zo nodig te zijn. Hij kon toen nog niet uit een 3 standenspeen drinken en uit een normale lukte het niet zo goed, dus heb ik het maar weer aan de kant gezet. Daarna ging het ook beter met het gespuug. Is Stef nu trouwens helemaal kramp-vrij?

Over slapen: Hier gaat het 's nachts super! om 19.30 laatste fles (met rijstebloem), daarna direct naar bed en slaapt hij meteen door tot 7.00-8.00. Overdag gaat het minder, hij maakt meer hazeslaapjes en in bed gaat hij na 15 min hysterisch gillen (terwijl het 's nacht geen enkel probleem is ) Hijj slaapt overdag meestal niet meer dan 2 uur verdeelt over een paar slaapjes. Het probleem is dat als hij moe wordt heel hard gaat huilen, 2-5 min en dan wel in slaap valt. Maar als je hem dan niet in de armen hebt, wordt hij hysterisch en gaat hij zeker niet meer slapen. Dus het is wel een inslaaphuiltje, maar hij heeft er toch iemand bij nodig om in slaap te komen.

Ivan bovenaan! (en Thomas tweede ), Claudia, ik vind het ook weer gezellig om mee te kunnen lezen, fotootjes van Thomas zat, maar in welke verhuisdoos zat ook alweer de camera? Ik zal zeker zorgen dat ik voor mijn afscheid in dit topic nog wat foto's opduikel, nog 11 dagen geduld!

Isa aan de rol! Ongelooflijk he? Hoe snel ze dat van de ene op de andere dag door kunnen hebben. Thomas rolde sporadisch, nu elke keer als je in hem in de box legt, ligt hij weer op zijn buik (en trots dat hij is )
Ik heb hem vandaag zien tijgeren! hij kwam niet heel hard vooruit, maar hij wilde naar een speeltje toe dat 50 cm verder lag. Wat een vastberadenheid!
pi_81062018
overigens blijkt er dus wel een mogelijkheid te zijn dat we kiro al naar huis krijgen terwijl hij nog aan de lowflow ligt. ik ben daar persoonlijk niet zo happig op (en voel me daar dus dan prompt weer schuldig over). dan krijgt hij dus nog de lowflow en ligt hij nog aan de monitor thuis. en ik zie dat dus niet zitten. hoe moet ik dat 24/7 in de gaten houden met ravi en selene in de buurt? ik zie dat echt niet zitten
pi_81062100
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 18:19 schreef Vlindur het volgende:

Hee, psst, Freecell, fix die op es, Ivan is de oudste!

En hij begint zo groot te worden. Hij kan al een hele rijstwafel opeten, gister heeft hij voor het eerst 4 flessen gehad in plaats van 5, hij slaapt zonder Puckababy en ineens wil hij overdag bijna niet meer slapen. En hij wordt leuker en leuker.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 5 mei 2010 @ 21:07:32 #52
300054 Marlinde
pi_81062191
Bedankt voor je antwoord Freecell

Tessa had om half 6 weer een enorme huilbui, ga morgen de HA bellen en hoop dat ik dan meteen even langs kan komen, ze heeft vieze oortjes (kan dat oorontsteking zijn of hebben baby's gewoon soms vieze oortjes)? Of misschien haar nekje, ik weet t echt niet. Ze valt op schoot in slaap en zodra we haar maar bewegen is het weer brullen..
Zelfs samen met mij in bad (wat ze normaal echt heel fijn en leuk vind) vond ze nu helemaal niks, dikke tranen weer
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_81063290
@groofsken voor de bijvoeding

in de herhaling, want de discussie start steeds opnieuw met selene zijn we zo rond de 3 maanden met pap begonnen in opdracht van het cb (selene vond: ) en rond de 5 maanden waren we gestart met fruit. dit omdat selene elke fles zonder pap weigerde, en het ging mij en het cb toch wat te ver om alle flessen papflessen te maken. het beviel trouwens prima, selene is nog steeds blij

naar wat ik begrepen heb merk je het snel genoeg wanneer het echt te vroeg is. opeens weer krampjes, poep die niet wil en/of overmatig spugen. uiteraard dan gewoon snel weer stoppen. dit verhaal gaat trouwens ook op voor kindjes boven de 6 maanden! dat het geem magische grens is, gaat twee kanten op he! en tot een jaar is bijvoeding precies dat: bijvoeding. voor erbij! niet ter vervanging!

mijn persoonlijke mening: als je echt denkt dat je kindje eraan toe is (en dan heb ik het niet over onzinredenaties, maar echte tekenenen dat er ietsietsiets is)is er weinig mis met het gewoon ff proberen. je merkt het snel genoeg als het niks is, en dan doe je gewoon 2 tandjes terug.
  woensdag 5 mei 2010 @ 21:38:09 #54
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81063620
Simmu, het gaat me niet eens om een dicussie of om de vraag wat beter is, wel of niet starten met bijvoeding. Het gaat gewoon over deze ene situatie, waarin ik zoek naar wat het beste is. En er zijn al veel goede tips gegeven.

Maar wel bedankt voor je uitgebreide reactie.
pi_81063832
Ik heb het idee dat Thomas ook echt aan bijvoeding toe is... Maar hij is ook al bijna 6 maanden. Helaas moeten we wachten tot we eindelijk een afspraak met een dietist kunnen maken om zijn bijvoeding gecontroleerd te geven ivm met het vermoeden op koemelkeiwitallergie. Ik dacht gehoord te hebben dat er dan eerst met groente gestart moet worden. Op zich heb ik daar ook niks op tegen, fruit lusten ze meestal toch wel. Ik ben benieuwd, hij is overal zo makkelijk in, zou hij ook alle nieuwe groentes/fruit accepteren? Ik kan niet wachten!
  woensdag 5 mei 2010 @ 22:49:03 #56
95408 Incantrix
pi_81067132
Simmu Wat fijn dat je wel zelf weer een fles hebt kunnen geven!

Aoraki, Stef is nu volgens mij wel krampvrij, al heeft hij nog wel eens momenten dat ik het me afvraag. En ik ben ook wel benieuwd inderdaad, wel fijn dat jij het uiteindelijk niet echt nodig hebt gehad En dikke jeuj!! voor je nachten!

Stef houdt nu trouwens ook meteen niet meer op met babbelen. Als hij boos is klinkt het ook boos (incl. pruillipje ) en daarstraks had hij een heus gesprek met zijn vader Genieten!
3!
  donderdag 6 mei 2010 @ 08:17:57 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81075491
Morgen!
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:03 schreef simmu het volgende:
overigens blijkt er dus wel een mogelijkheid te zijn dat we kiro al naar huis krijgen terwijl hij nog aan de lowflow ligt. ik ben daar persoonlijk niet zo happig op (en voel me daar dus dan prompt weer schuldig over). dan krijgt hij dus nog de lowflow en ligt hij nog aan de monitor thuis. en ik zie dat dus niet zitten. hoe moet ik dat 24/7 in de gaten houden met ravi en selene in de buurt? ik zie dat echt niet zitten
Ik begrijp je wel hoor. Ik zou er ook voor kiezen om hem dan toch 'aan te laten sterken' in het zkh. Is niet niks met nog 2 kindjes!
Enn voor de fles!
  donderdag 6 mei 2010 @ 08:19:43 #58
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81075506
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 20:47 schreef leonieke het volgende:
Is het bij jullie spruit eigenlijk ook zo dat wenen altijd gepaard gaat met dikke tranen die over de wangen rollen?
gisteren en vannochtend toevallig hij weigerde de rechterborst en was helemaal hysterisch. Maar mama heeft hem er gewoon 'ingefrot' en toen heeft hij heerlijk gedronken.

Ik verbaas me altijd over die traantjes. Zo klein, en dan al traantjes

Straks gaat mijn mannetje weer huilen denk ik, hij krijgt namelijk weer prikjes.
pi_81075561
De eerste keer prinkjes was hier de eerste keer traantjes
Zo sneu!
  donderdag 6 mei 2010 @ 08:29:22 #60
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_81075621
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:03 schreef simmu het volgende:
Bij twijfel niet doen en je vooral niet schuldig voelen. Je er rot om voelen omdat je 'm het liefst gewoon thuis wil hebben mag natuurlijk wel!
Het lijkt mij dat in jouw ogen (en dit is geen waarde-oordeel maar gewoon een constatering!) je de nadelen niet op vindt wegen tegen de voordelen.

Ik wil graag dat als Teigetje thuis komt ik geen medische handelingen (zoals de neusbril vervangen etc.) bij haar hoef te verrichten. Ik ben haar moeder, niet haar verpleegster.
Als dat inhoudt dat ze bv iets langer in het zhs moet blijven om flesjes te leren drinken dan suckt dat ongeloofelijl maar ik preferereer dat wel boven het thuis geven van sondevoeding inclusief alles wat daar bij komt kijken.
Maar, dat is mijn mening, ik kan me voorstellen dat anderen daar anders over denken!

Zo, dan ga ik nu mijn meisje knuffelen! Toedels!
A grand adventure has begun.
pi_81075669
Simmu en Keshet, ik kan me dat erg goed voorstellen hoor... ik vond het zonder medisch gedoe al best wat om die muppet mee naar huis te krijgen, laat staan met wat jullie nu allemaal mee (moeten) maken. Ik zou me er dus niet schuldig om voelen hoor, terecht dat je er zo over denkt!

Traantjes zijn zo en in een... ik vind het altijd een beetje extra zielig over komen als Minke huilt met tranen, maar gelukkig gebeurd het niet veel!

Amaranta, succes weer vandaag met de prikjes!
pi_81075720
Keshet: lijkt me een heel verstandige uitspraak dat je een mama bent en geen verpleegster! En dat geldt ook voor Simmu!
pi_81076944
Hmz, het feit dat iedereen verbaasd reageert als Thomas weent is dus blijkbaar normaal. Thomas weent gewoon in 98% van de gevallen met tranen. Zo zielig natuurlijk, maar wij zijn daar al zo erg aan gewend dat het voor ons de normaalste zaak van de wereld is.

En inderdaad Keshet, je bent mama, niet de verpleegster. Simmu, ik hoop dat jullie er uit geraken. Ik denk dat ik, hoe moeilijk het ook moet zijn, er zou voor kiezen om mijn baby nog even in het ziekenhuis te laten aansterken (maar ook dat moet praktisch haalbaar zijn).

En de prikjes zijn we goed doorgekomen. Gisterenavond toen we gingen slapen, was Thomas' temperatuur 38°C en was hij wat aan het wenen (met tranen uiteraard ) en daarom hebben we hem maar bij ons in slaap laten vallen. Misschien niet perfect, maar met die verhoging was het toch wel extra zielig. Een uurtje later nog even zijn temperatuur gemeten en die was hetzelfde. Vannacht nog een paar keer gecontroleerd, maar het bleef zo. Dus geen suppo gegeven. En nu ligt hij weer heerlijk te slapen (nog een geluk dat mijn man thuis is ).
  donderdag 6 mei 2010 @ 11:07:00 #64
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81079041
Ik kan me daar alleen bij aanlsluiten Keshet en Simmu.

Toch geen prikjes. HEt is nog onduidelijk waar al die vlekken en bultjes vandaan komen, en of het tóch geen waterpokken zijn.
Dus even uitgesteld.
pi_81080034
Hier is het huilen geblazen ná de fles.
Heb al de 1+ speen van avent er weer op gezet.
Maar het blijft huilen. Dus dan maar de speen en dat blijkt wel te werken.

Oh hihi en nu ik dit aan het typen ben, komen er toch een hoop pers geluiden uit de box. Meneer ligt heerlijk te poepen
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:01:41 #66
300054 Marlinde
pi_81081206
Keshet ben het helemaal met je eens dat jij mama bent en geen verpleegster.
Simmu: Doe wat je zelf denk dat het beste is!

Met Tessa gaat het nog steeds niet goed, heel veel huilen. Heb op internet het 1 en ander opgezocht en ze heeft toch wel heel veel weg van het KISS-syndroom. Heb om 16:20 een afspraak bij de HA en hopen dat er wat uitkomt zodat we weten wat we eraan kunnen doen.
Ga nu even wat eten en daarna met manlief en Tessa een groot stuk wandelen om de plas (strandje)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:05:22 #67
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81081373
ymme, succes met de poepbroek vanochtend hadden we weer nekpoep. 1,5 sec. na de voeding, was nog niet aangekleed, of wemochten door naar de commode. goedemorgen!

amaranta, balen dat de prikjes zijn uitgesteld. wanneer moet duidelijk worden waar de bultjes vandaan komen?

en een voor rollende isa! leuk is dat!

marlinde, kan ze zomaar ineens kiss_syndroom ontwikkelen? wat onwijs naar zeg! heel veel sterkte!

[ Bericht 12% gewijzigd door DaviniaHR op 06-05-2010 12:10:32 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_81081380
Ik hoop het ook voor jullie Marlinde.
Succes en sterkte ermee
pi_81081410
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:01 schreef Marlinde het volgende:
Keshet ben het helemaal met je eens dat jij mama bent en geen verpleegster.
Simmu: Doe wat je zelf denk dat het beste is!

Met Tessa gaat het nog steeds niet goed, heel veel huilen. Heb op internet het 1 en ander opgezocht en ze heeft toch wel heel veel weg van het KISS-syndroom. Heb om 16:20 een afspraak bij de HA en hopen dat er wat uitkomt zodat we weten wat we eraan kunnen doen.
Ga nu even wat eten en daarna met manlief en Tessa een groot stuk wandelen om de plas (strandje)
'de plas' Woon je soms in Arnhem?
Wat naar dat het nog steeds zo slecht gaat met Tessa, succes vanmiddag bij de dokter!

Simmu, ik denk dat jij heel goed weet wat je wel en niet wilt en volgens mij doe het het prima hoor
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:17:08 #70
300054 Marlinde
pi_81081759
Davinia: Dat kan zich in de loop der weken ontwikkelen en van haar scheve hoofdje wisten we al. Na wat gegoogeld te hebben kwamen we hierbij terrecht en het lijkt er sterk op dat ze dat heeft, ik leg het vanmiddag ook aan de HA voor en dan kijken wat hij ervan vind.

Ymme: Bedankt

Vlindur: Nee in Rotterdam
Bedankt!

Nu gaan we echt weg, ik laat het weten zodra ik meer weet

Fijne dag iedereen en geniet lekker van het weer
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:32:08 #71
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81082327
Weet niet davinia, heb voor over 2 weken een afspraak, als het al waterpokken zijn dan moeten ze dan weg zijn. Stel er zitten dna nog bultjes dan neem ik aan dat ze me doorverwijzen voor verder ondezoek, of het eczeem is of wat anders.
Maar zij konden ook niet zeggen of het waterpokken zijn/waren. Enerzijds lijkt het wel op, anderzijds niet

Ik vind het niet zo heel erg hoor. Fabian wordt dit weekend gedoopt dus dan is hij in ieder geval niet ziek van de prikjes.
pi_81082376
Das een handige bijkomstigheid inderdaad

Florian wordt dit weekend opgedragen Gaan ze tegelijk
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:41:02 #73
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81082703
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:33 schreef freecell het volgende:
Das een handige bijkomstigheid inderdaad

Florian wordt dit weekend opgedragen Gaan ze tegelijk
Leuk!
Ik ben nu aan het bedenken of ik bij www.barbecue.nl een bbq bestel voor de familie of een gourmet.
We zijn met 10 man (familie uit Spanje). Voordeel is dat het goedkoper is dan uit eten met zn allen.
Het kan hier. De kinderen kunnen in hun eigen bed slapen. EN ze nemen alle troep + afwas weer mee naar huis!
pi_81083031
Klinkt als een tof plan
Wordt het een beetje tof weer zondag?

Wij bouwen hier thuis gewoon een klein feestje
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:57:11 #75
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81083324
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:49 schreef freecell het volgende:
Klinkt als een tof plan
Wordt het een beetje tof weer zondag?

Wij bouwen hier thuis gewoon een klein feestje
Weet ik niet. Maar F. wordt zaterdag gedoopt omdat de familie zondagochtend alweer in het vliegtuig terug naar Spanje zit.
pi_81083443
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

Leuk!
Ik ben nu aan het bedenken of ik bij www.barbecue.nl een bbq bestel voor de familie of een gourmet.
We zijn met 10 man (familie uit Spanje). Voordeel is dat het goedkoper is dan uit eten met zn allen.
Het kan hier. De kinderen kunnen in hun eigen bed slapen. EN ze nemen alle troep + afwas weer mee naar huis!
strak plan! ik bookmark die site voor het kraamfeest
pi_81083462
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

Weet ik niet. Maar F. wordt zaterdag gedoopt omdat de familie zondagochtend alweer in het vliegtuig terug naar Spanje zit.
goede reden
In welke kerk dan? Op zaterdag dienst? Of gewoon ingelast?
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:03:44 #78
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81083599
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:00 schreef freecell het volgende:

[..]

goede reden
In welke kerk dan? Op zaterdag dienst? Of gewoon ingelast?
Ingelast, doe ze niet moelijk over. We hebben zelfs een pastor die al met pensioen is!. Hij spreekt Spaans en wilde het wel doen.
Welke kerk? De st.Trudokerk, (rk) maar dat zegt jou vast niks.
Eigenlijk zou hij 16 april al zijn gedoopt, maar het ging toen niet door omdat alle vluchten waren gecancelled ivm de aswolk. En aangezien zijn peetouders over moeten vliegen

Overigens zijn wij niet super praktiserend (mijn ouders wel, zij vinden het ook heel fijn dat de kindjes gedoopt zijn/.woden). Maar hier in het zuiden gebeurt het heel vaak, zoals bij F. dat kindjes toch gedoopt worden, ookal gaan de ouders niet elke week naar de kerk. Geef je ze toch wat mee.
Van mij mogen de kindjes ook zelf weten of ze later hun communie willen doet etc.
pi_81083795
Ah, ok
Lastig met die aswolk!
Ik bedoelde inderdaad welke kerkstroming, niet welk gebouw RK zegt mij dan wel weer wat

Wij zijn wel erg praktiserend, maar de jongens mogen als ze de leeftijd hebben (vanaf een jaar of 15) zelf weten of ze zich laten dopen en er mee verder willen. Ik ga ze niet gedwongen onder water duwen
Maar we voeden ze er wél in op
pi_81085243
Rienk ligt in de box en is heerlijk aan het keuvelen
Hij heeft zn nijn (Vicky heeft die voor hem gehaakt) gepakt en ligt er lekker op te sabbelen, tegenaan te praten en oh wat is het toch mooi om te zien
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:49:17 #81
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81085565
Ik wil eigenljk ook wel zo'n gehaakt ding.
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:49:35 #82
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81085581
hier ligt er een ook heerlijk te kletsen in de box
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:51:41 #83
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81085660
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:49 schreef amaranta het volgende:
hier ligt er een ook heerlijk te kletsen in de box

Kom je volgende week woensdagmiddag op de koffie/thee/limonade?
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:59:06 #84
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81085962
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:51 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Kom je volgende week woensdagmiddag op de koffie/thee/limonade?
Oh gezellig, maar dan ben ik maar met zn 2en want Eva zit dan op het kdv.
  donderdag 6 mei 2010 @ 14:02:25 #85
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81086091
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:59 schreef amaranta het volgende:

[..]

Oh gezellig, maar dan ben ik maar met zn 2en want Eva zit dan op het kdv.
Wij zijn dan wel met z'n drieën. Omgekeerde situatie dus . Ik zou het leuk vinden, gewoon afspreken dan maar?
  donderdag 6 mei 2010 @ 14:09:26 #86
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81086372
Alhoewel, het is ook wel leuk toch, als de meisjes ook samen kunnen spelen . Vrijdagmiddag (volgende week) om een uurtje of 15.30? Dan heb ik S net opgehaald nl.
  donderdag 6 mei 2010 @ 14:20:27 #87
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81086820
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:09 schreef Groofsken het volgende:
Alhoewel, het is ook wel leuk toch, als de meisjes ook samen kunnen spelen . Vrijdagmiddag (volgende week) om een uurtje of 15.30? Dan heb ik S net opgehaald nl.
even kalenderchecken
jep! 14 mei 15.30 is bij deze gereserveerd
  donderdag 6 mei 2010 @ 14:24:10 #88
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81086982
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:20 schreef amaranta het volgende:

[..]

even kalenderchecken
jep! 14 mei 15.30 is bij deze gereserveerd
Leuk .
pi_81092215
Oh doop Leuk! Wij hopen van Thomas te kunnen laten dopen eind mei. Volgende week dinsdag komt de pastoor langs voor een verkennend gesprek. Dan maar hopen dat er nog ruimte is op zaterdag of zondag En dan moeten we dringend eens uitvogelen wat we precies gaan doen met de familie.
pi_81094038
en weer naar weer een andere afdeling. kinder ic deze keer. want hoewel zijn saturatie ok leek bleek dat dus niet het geval bleek uit zijn co2 waarden in zijn bloed. er werd benadrukt dat we ons niet teveel zorgen moeten maken, er is niets urgents aan de hand, maar ze kunnen daar meer met meer types beademing, en wellicht achterhalen wat nu precies het probleem is aangezien dat toch vrij onduidelijk en niet specifiek is (het en-en-en verhaal)
  donderdag 6 mei 2010 @ 17:10:26 #91
274310 agenda
altijd vol!
pi_81094197
He vervelend simmu, weer een andere afdeling. Hopelijk vinden ze nu een goede manier van beademen.

Wat betreft zuurstof thuis, als je er niet achter staat niet doen. Sterkte !
pi_81094725
Hopelijk krijgen jullie heel binnenkort duidelijkheid. Het lijkt me zo slopend om niet te weten wat nu precies de oorzaak is
  donderdag 6 mei 2010 @ 17:41:44 #93
300054 Marlinde
pi_81095163
He Simmu wat naar zeg, hopen dat je snel duidelijk krijgt

Wij zijn net terug van de HA, liep ruim een half uur uit. Dokter heeft haar oortjes bekeken, longetjes geluisterd en darmpjes gevoeld, maar kon niks vinden. Morgen naar de manueel therapeut en 19 mei naar de kinderarts en daar ook aangeven van het huilen en kunnen hun beide dan niks vinden en is het dan nóg zo. Dan moeten we weer terug en gaan we verder kijken....
Dus tot zover weten we de oorzaak van het vele harde erge huilen niet
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_81095230
Marlinde Ik had zo gehoopt dat je meer nieuws ging hebben. Hopelijk kan de manueel therapeut een oplossing bieden (ik heb er toch positieve dingen over gelezen ivm het KISS-syndroom )
  donderdag 6 mei 2010 @ 18:27:28 #95
265732 Keshet
pi_81096777
Hee jammer Marlinde!
Het lijkt mij dat de kinderarts je niet terugstuurt naar de huisarts voor het huilen hoor. Ik gok dat hij zelf wel op onderzoek uitgaat.

Tipje: Probeer vanaf nu tot 19 mei eens voor jezelf bij te houden hoe laat Tessa huilt en wat jullie aan het doen waren / net gedaan hadden. Misschien ontdek je een patroon of ontdekt te kinderarts er 1.
Welke wijk woon je eigenlijk? *zwaai uit Nesselande*

Lekkere achtbaan Simmu! Hopelijk gaat het snel beter met je kleine mannetje. Krijgen we binnenkort weer eens foto's van de heertjes en/of hun grote zus?

Spannend allemaal, het dopen/opdragen etc.!
Veel plezier en geluk gewenst alvast! (Of hoor ik nu iets anders te zeggen? )
  donderdag 6 mei 2010 @ 18:30:38 #96
300054 Marlinde
pi_81096892
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 18:27 schreef Keshet het volgende:
Hee jammer Marlinde!
Het lijkt mij dat de kinderarts je niet terugstuurt naar de huisarts voor het huilen hoor. Ik gok dat hij zelf wel op onderzoek uitgaat.

Tipje: Probeer vanaf nu tot 19 mei eens voor jezelf bij te houden hoe laat Tessa huilt en wat jullie aan het doen waren / net gedaan hadden. Misschien ontdek je een patroon of ontdekt te kinderarts er 1.
Welke wijk woon je eigenlijk? *zwaai uit Nesselande*

Lekkere achtbaan Simmu! Hopelijk gaat het snel beter met je kleine mannetje. Krijgen we binnenkort weer eens foto's van de heertjes en/of hun grote zus?

Spannend allemaal, het dopen/opdragen etc.!
Veel plezier en geluk gewenst alvast! (Of hoor ik nu iets anders te zeggen? )
Keshet dat is inderdaad een goed idee om het bij te houden! Ga ik zeker doen!

Wat leuk dat je zo dichtbij woont!!! Wij zijn rondje plas geweest vanmiddag, komen uit zevenkamp Dat vraagt om een meet als teigetje weer lekker thuis is en alles goed gaat en jullie alles op de rails hebben
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  donderdag 6 mei 2010 @ 18:45:39 #97
265732 Keshet
pi_81097572
Ja, dan wonen we idd vlak bij elkaar.

Met Teigetje gaat het goed! 2250 gram, mevrouw is dus vervijfvoudigd!

Vandaag is het een spannende dag! Het oefenen met de neusbril gaat omgezet worden in non-stop neusbrillen.
Tot nu toe heeft ze het een paar keer 48 uur volgehouden waarna ze steeds compleet instortte wegens oververmoeidheid.
Nu is er voor een voorzichtige aanpak gekozen; steeds een paar uurtjes erbij, tot we aan de 20 uur non-stop zaten. Daarna ging ze dan weer aan de CPAP voor een uurtje of zes.
Sinds vannacht 3 uur ligt ze weer aan de neusbril en nu is het de bedoeling dat ze niet meer aan de CPAP gaat.
Ik ben zo benieuwd of ze het deze keer aankan.

Als het goed blijft gaan dan blijft ze een paar dagen non-stop neusbrillen en dan gaat 'ie af!

(En als ze niet meer aan de neusbril ligt mag ze vanuit haar warmtebedje ook naar een echt ledikantje en stiekem kijk ik daar erg naar uit!)
pi_81104433
Hallo!

Ik geloof dat ik vanaf nu hier mee 'moet' lezen en posten...
Ons mannetje is alweer 8 dagen oud, en wat is er al veel gebeurd sinds z'n geboorte zeg.

Omdat mijn schoonvader is overleden op de dag dat Lars geboren werd, hebben we al tijdens mijn kraamtijd een flinke trip naar Zuid Limburg moeten maken voor de crematie. Best lastig, al die mensen die je tegelijkertijd condoleren en feliciteren.. wat zeg je daar nou op terug?
Ik merk wel dat ik ook nog stikvol hormonen zit.. tranen zitten heel de tijd heel erg hoog. En er zijn heel veel momenten waarop ik het allemaal helemaal niet meer zie zitten... zo'n huilend klein mannetje.. wat moet ik ermee? Ik doe vast vanalles fout...

[/egopost]

Maar als ik dat hier de verhalen van Simmu en Keshet lees, moet ik misschien maar niet zo zeuren... keertje goed slapen lucht misschien al op...
pi_81105111
Och jeetje Shandaly, wat een emotionele rollercoaster moet dat voor jullie zijn geweest zeg... was je schoonvader al langer ziek of onverwachts? En heeft hij Lars nog kunnen zien of wist hij dat hij geboren was? Heftig hoor... Maar desalnietemin: Welkom hier!

Marlinde, rottig dat jullie nu toch weer moeten wachten, maar de tip van Keshet is inderdaad wel heel slim... wellicht kun je dan zelf al een beetje filteren op wat het kan zijn. Hopelijk kunnen jullie er volgende keer achter komen wat er aan de hand is of misschien dat de therapeut morgen al wat kan betekenen.

Simmu, weer veranderd van afdeling, ik heb echt met jullie te doen hoor, lijkt me niet niks.... en een dikke knuffel voor jullie allevijf!

Hier zelf weinig spannends eigenlijk... Minke doet het prima allemaal, hoewel ze soms iets meer wil dan zo nog kan (zoals optrekken tot zitten en staan..., liggen is zooo 2009! ).
  vrijdag 7 mei 2010 @ 08:56:11 #100
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81120036
Keshet , heerlijk om jullie verhalen te lezen. Vervijfvoudigd, mèn . De foto's laatst lieten het ook wel echt goed zien, vind ik.

Mijn zoon kreeg gisteravond om 19.30uur zijn laatste fles, ging om 20.00uur naar bed, en vanochtend werd hij samen met S om 6.30uur pas wakker .

Shandaly, dat klinkt zwaar, vele emoties door elkaar en dan bovenop de vermoeidheid ook nog.

[ Bericht 4% gewijzigd door Groofsken op 07-05-2010 09:11:40 ]
pi_81120209
Shandaly, dat is natuurlijk helemaal niet zoals je je kraamtijd verwachten en wilt.
Hopelijk kun je er goed over praten met je man/vrienden/ouders. En kun je snel gaan genieten!
Komt allemaal goed meid

Een hoera voor de goed slapende zoon van Groofsken.

En hier heeft Mart vanacht voor het eerst in het grote ledikant geslapen. De wieg staat nu op zolder.
En het heeft super gegaan! Ik heb hem om 22:00 uur wakker gemaakt voor de fles. Waarna hij om 22:30 er weer in lag en om 08:15 vanochtend ben ik maar eens zijn kamer op gegaan, waar ik door een grote glimlach begroet werd. Nou en dan smelt je hoor
pi_81120280
Groofs, lekker joh dat R zo heeft doorgeslapen!
Ymme, fijn dat Mart lekker in zijn eigen ledikantje heeft geslapen... en zo'n glimlach is natuurlijk heerlijk!

Minke was vannacht haar speentje effe kwijt, dus om 5 uur lag ze te rellen in haar bedje (niet huilen, maar beetje luidruchtig mopperen)... gelukkig kon ik hem ook niet vinden, dus snel naar beneden voor de reserve speen... Toen pas om 7 uur weer aan de brabbel tegen de beesten. Oh en ze vond recht in bed liggen ook niet cool genoeg meer, dus lag ze schuin met haar hoofdje bijna tussen de spijlen (lang leve een "groot" hoofd). Lekker gek ding is het ook!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')