abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81050667
Het kleine babietjes topic (0-6 maanden) deel 42
Kleine baby'tjes

13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 decembe 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
02 februari 2010: 'Teigetje', dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van mama_papa
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi & Kiro, zoons van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

[ Bericht 1% gewijzigd door freecell op 05-05-2010 19:04:53 ]
pi_81050772
Kudo's voor de titel Mijn baby heeft het slapen op schoot her-uitgevonden! Derde keer al sinds gistermiddag.
pi_81051223
Ik hoop dat we de dag hier goed doorkomen. 2 vaccinaties en een siroop. En de curves zagen er ook goed uit.
Voor de statistieken (vandaag net 2 maanden):
Gewicht: 5180 gr
Lengte: 58,5 cm
Schedelomtrek: 38,5cm
pi_81051302
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:12 schreef WupWup het volgende:
Kudo's voor de titel Mijn baby heeft het slapen op schoot her-uitgevonden! Derde keer al sinds gistermiddag.
ssst, niet te hard, anders veranderen de mods het terug

Dat groeit lekker Leonieke!
Wat voor siroop? Dat ken ik niet van hier?
pi_81051659
freecell,
als Leah nu niet duimde dan zou hier ook nog een speen zijn. Ze heeft veel zuigbehoefte en ze heeft nu haar eigen keus gemaakt en dat is dus haar duim geworden.
Nu lekker want ik hoef geen speen erin te duwen, straks misschien heel vervelend met afleren (of niet )
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:12 schreef WupWup het volgende:
Mijn baby heeft het slapen op schoot her-uitgevonden! Derde keer al sinds gistermiddag.
wat heerlijk
pi_81051959
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:31 schreef freecell het volgende:

[..]

ssst, niet te hard, anders veranderen de mods het terug

Dat groeit lekker Leonieke!
Wat voor siroop? Dat ken ik niet van hier?
Tegen Rotavirus (Rotateq is de siroop). Moet hij 2 of 3 keer krijgen (het hangt af van het merk van medicijn en ik weet dus niet of de Rotateq de versie van 2 of 3 keer is ). Is het enige dat we zelf moeten betalen (de andere vaccinaties krijg je gratis bij Kind&Gezin).

En stiekem zou ik het eigenlijk fijn vinden als Thomas soms eens ergens anders dan op de schoot zou willen slapen overdag. Als ik alleen thuis ben, zit ik dus bijna constant gevangen in de zetel met Thomas op mijn schoot.

Hij volgt nu niet meer precies de gewichtscurve, maar dat lijkt me nu niet zo erg te zijn.
pi_81052028
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:56 schreef leonieke het volgende:
En stiekem zou ik het eigenlijk fijn vinden als Thomas soms eens ergens anders dan op de schoot zou willen slapen overdag. Als ik alleen thuis ben, zit ik dus bijna constant gevangen in de zetel met Thomas op mijn schoot.
nee, dat is inderdaad niet leuk

Leah slaapt nog zelden op mijn schoot vandaar mijn "heerlijk" naar wupwup
pi_81052200
Tvptje effe snel!
pi_81052274
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:58 schreef lily het volgende:

[..]

nee, dat is inderdaad niet leuk

Leah slaapt nog zelden op mijn schoot vandaar mijn "heerlijk" naar wupwup
Ja, dan lijkt het me ook heerlijk, hoor En begrijp me niet verkeerd, het is ook zalig als hij op mij slaapt, maar soms zo onpraktisch dat ik niets gedaan krijg in huis Moest ik geen huishouden te doen hebben, zou het me niets kunnen schelen eigenlijk. Erg, hé?
pi_81052361
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:07 schreef leonieke het volgende:
Ja, dan lijkt het me ook heerlijk, hoor En begrijp me niet verkeerd, het is ook zalig als hij op mij slaapt, maar soms zo onpraktisch dat ik niets gedaan krijg in huis
nee, dat schiet niet zo op dan..

misschien hem in een draagdoek hangen als ie niet alleen wil slapen?
pi_81052531
Een draagdoek heb ik niet. We hebben enkel een buikdrager (Elite Cruiser), maar zo graag lijkt hij daar niet in te zitten. Alleen voor een korte tijd. Hij zal het hoe dan ook moeten afleren want eens ik ga werken, zal hij een aantal namiddagen bij mijn schoonmoeder blijven (op de dagen dat mijn man ook moet werken). En ik denk ook niet dat de onthaalmoeder hem in een draagdoek zal ronddragen
Soms laat ik hem eens wenen als hij alleen ligt, maar ik krijg het niet over mijn hart om hem te laten wenen tot hij in slaap valt.
pi_81052621
Leah huilt zichzelf ook wel eens in slaap. Minuutje of 10 huilen en dan slaapt ze. Doet ze 's nachts ook een paar keer.
  woensdag 5 mei 2010 @ 16:23:09 #13
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81052673
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:17 schreef leonieke het volgende:
Een draagdoek heb ik niet. We hebben enkel een buikdrager (Elite Cruiser), maar zo graag lijkt hij daar niet in te zitten. Alleen voor een korte tijd. Hij zal het hoe dan ook moeten afleren want eens ik ga werken, zal hij een aantal namiddagen bij mijn schoonmoeder blijven (op de dagen dat mijn man ook moet werken). En ik denk ook niet dat de onthaalmoeder hem in een draagdoek zal ronddragen
Soms laat ik hem eens wenen als hij alleen ligt, maar ik krijg het niet over mijn hart om hem te laten wenen tot hij in slaap valt.
Kun je 'm dan niet wegleggen als hij eenmaal slaapt? Daan valt ook wel eens in slaap bij het omhoog houden na de voeding maar dan leg ik 'm gewoon weg en slaapt hij verder.
pi_81052715
Mart slaapt eigenlijk overdag helemaal niet zo veel meer.
Alleen eventjes na de eerste fles 's ochtends weer rond 10 uur.
Daarna van 11:30 tot 15:00 uur boven in bed op zn kamer. Daarna eigenlijk wel wakker tot 19:00 uur met af en toe een hazenslaapje, in de box/op schoot/wipstoel of op de bank.
pi_81052794
Ja, wegleggen gaat wel, maar dat is dan meestal maar voor een paar minuten omdat hij het op de één of andere manier merkt dat hij niet meer op één van ons ligt (bij mijn man slaapt hij dus ook zo goed Heel handig als hij thuis is ). Soms helpt het als we hem in een deken wikkelen als hij nog op ons ligt. Maar vanaf het moment dat zijn ogen één keer zijn open geweest en hij merkt dat hij alleen ligt, mogen we opnieuw beginnen.

En heel raar (en vraag me niet hoe het komt) maar 's nachts heeft hij daar dus helemaal geen last van. Ik hoor hem 's nachts regelmatig wakker worden en dan valt hij zelf weer in slaap zonder te wenen. Maar dan is het wel donker dus waarschijnlijk ligt het daar aan.
Waar slaapt jullie kindje eigenlijk overdag? In hun bedje of gewoon beneden in park/wieg? Momenteel houden we Thomas wel nog altijd beneden overdag
pi_81052806
tvp
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_81052874
Leah slaapt overdag in haar bedje op haar kamer boven en 's nachts in haar bedje op onze slaapkamer (een etage hoger).
pi_81052939
En vanaf nu ga ik ook nog eens proberen om de voedingen bij te houden. Kwestie om te zien of er toch niet een ritme in zit. Ik heb vaak het gevoel dat er geen ritme in zit, maar de laatste dagen lijkt het toch wat anders. Nu proberen een weekje bij te houden om te zien hoeveel keer Thomas eigenlijk eet zodat ik kan beginnen afbouwen.
pi_81053558
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:24 schreef ymme het volgende:
Mart slaapt eigenlijk overdag helemaal niet zo veel meer.
Alleen eventjes na de eerste fles 's ochtends weer rond 10 uur.
Daarna van 11:30 tot 15:00 uur boven in bed op zn kamer. Daarna eigenlijk wel wakker tot 19:00 uur met af en toe een hazenslaapje, in de box/op schoot/wipstoel of op de bank.
Euh, van 11.30-15.00 niet zo veel
pi_81053690
Ja wel veel. Maar ik bedoel meer in de zin van, aan één stuk door
En elke dag het zelfde.
pi_81053772
Dat vind ik ook wel heel lang, Ymme! Isa slaapt meestal maar een uurtje, heel soms 1,5 uur of iets langer.

Isa heeft het rollen nu helemaal ontdekt hoor! Je hoeft haar maar in de box of op een kleed te leggen en ze draait al om! Ook op het aankleedkussen.. waardoor verschonen een stuk lastiger wordt!
pi_81054212
Maar voor de rest is hij wakker.
Met hier en daar (2 á 3 keer per dag 5 min) een hazenslaapje tussen door.

Mart heeft het zelfde ritme als de zoon van een vriendin van mij. Alleen hij is 1,5. En die heeft dan geen voeding meer om 22:00/23:00 uur.
  woensdag 5 mei 2010 @ 17:29:06 #23
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81054602
Daan slaapt afwisselend in de box of in de wieg. Ligt er eigenlijk maar aan. Hij is redelijk makkelijk. We zijn nu aan het wennen in zijn eigen ledikant overdag, maar eigenlijk vinden we het nog veel te fijn in de wieg bij ons op de kamer.

Ymme, hoe lang zit er tussen voedingen dan als hij al 3,5 uur slaap achter elkaar op de dag?

Daan slaapt meestal zo'n 1,5 tot 2 uur voor zijn voeding (dus eten, spelen, slapen, eten waarbij eten en spelen allebei ongeveer een uur tot anderhalf uur is).
pi_81055105
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 17:29 schreef happyme28 het volgende:
Daan slaapt afwisselend in de box of in de wieg. Ligt er eigenlijk maar aan. Hij is redelijk makkelijk. We zijn nu aan het wennen in zijn eigen ledikant overdag, maar eigenlijk vinden we het nog veel te fijn in de wieg bij ons op de kamer.

Ymme, hoe lang zit er tussen voedingen dan als hij al 3,5 uur slaap achter elkaar op de dag?

Daan slaapt meestal zo'n 1,5 tot 2 uur voor zijn voeding (dus eten, spelen, slapen, eten waarbij eten en spelen allebei ongeveer een uur tot anderhalf uur is).
zie, dat is het probleem hé. Ik vind het zo fijn dat hij hier beneden ligt Maar ik zal binnenkort toch iets moeten veranderen, want het mag ook niet de bedoeling zijn dat iemand anders (lees: mijn schoonmoeder) binnenkort met de gebakken peren zit

En zo lang als Mart slaapt Thomas ook niet aan één stuk door, hoor Maar dat komt waarschijnlijk voor een stuk omdat hij op één van ons slaapt en het ook heel ambetant is om zo lang stil te liggen
  woensdag 5 mei 2010 @ 17:54:17 #25
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81055274
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 17:48 schreef leonieke het volgende:

[..]

zie, dat is het probleem hé. Ik vind het zo fijn dat hij hier beneden ligt
Maar Daan slaapt ook regelmatig bij ons beneden hoor (zoals nu bijvoorbeeld ) maar dan gewoon in de box. Wel de lusten (van lekker naar 'm kijken) en niet de lasten (dat je constant stil moet zitten )
pi_81055916
Hoi

Alles goed en aardig hier

Hee, psst, Freecell, fix die op es, Ivan is de oudste!
(Xandy kan er wel uit, Lunastar post alleen maar als ze zwanger is..)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_81056354
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 17:29 schreef happyme28 het volgende:

Ongeveer 3,5 uur. Soms iets meer, soms iets minder.

Meestal is het:
08:00 uur
11:00 uur
15:00 uur
18:30/19:00 uur
En 22:00/23:00 uur.

En na de fles van 11:00 naar bed en ná de fles van 19:00 naar bed, waarna even eruit voor de fles van 22:00/23:00 uur en dan weer slapen tot meestal 07:00/08:00 uur. En tussendoor wordt hij dan ook niet wakker ofzo.

We hebben echt geluk met het ritme van Mart. Als ik sommige verhalen hier lees.
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:02:15 #28
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81057268
Ymme, ik snap je vraag niet zo. Mart slaapt bijna 20 uur per dag als ik het zo lees. Lijkt me wel genoeg.... Hij is alleen wakker tussen 15-19 en even na de ochtend voeding.
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:03:48 #29
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81057321
Haha, Stef ligt in de babygym te spelen en heeft nu één van de speeltjes eraf getrokken en ligt de andere speeltjes daarmee te slaan Het ziet er niet uit

En we hebben net jbpm gekocht en nu lees ik op de verpakking dat je het ook aan kunt maken met wat water en dan een paar hapjes voor en een paar hapjes na de borst kunt geven. Het is dus ook prima mogelijk met bv Had ik dat maar eerder geweten/bedacht, dan had ik wel meer haast gemaakt met het aanschaffen van dat spul. Stef spuugt al weet ik het hoe lang als een gek alles onder Ben benieuwd of het helpt vanaf de komende voeding gaan we het proberen!

Oeh, en omdat we toch in de stad waren zijn we meteen even naar de natuurwinkel geweest en we hebben nu een rijstpapje en een meergranenpapje van Biobim gekocht. Vandeweek krijgt Stef dus lekker pap, denk ik! Moet alleen nog even een papspeen kopen, anders gaat het wat lastig, denk ik zo..

Tukjes is Stef trouwens ook slecht in. De ene dag gaat hij keurig even slapen na elke voeding, maar vaker zet hij het op een gillen als je hem neerlegt. Bij het KDV vertelden ze ook al dat het zowat onmogelijk is Stef aan de slaapjes te krijgen op dat soort dagen en dat is ergens wel fijn om te horen, in die zin dat we dan zelf tenminste niks verkeerd doen ofzo. Hij wil dan gewoon écht niet..
3!
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:05:55 #30
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81057391
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:03 schreef Incantrix het volgende:
En we hebben net jbpm gekocht en nu lees ik op de verpakking dat je het ook aan kunt maken met wat water en dan een paar hapjes voor en een paar hapjes na de borst kunt geven. Het is dus ook prima mogelijk met bv Had ik dat maar eerder geweten/bedacht, dan had ik wel meer haast gemaakt met het aanschaffen van dat spul. Stef spuugt al weet ik het hoe lang als een gek alles onder Ben benieuwd of het helpt vanaf de komende voeding gaan we het proberen!
Dat heb ik dus geprobeerd, maar dat bleef een drama met de reflux, vandaar uiteindelijk over gestapt naar FV. De borstvoeding bleef dus dun en mengde in Daan's buik kennelijk niet met de jpbm dus kwam gewoon omhoog.

Daarnaast werd het behangplaksel wat ik er dus echt niet inkreeg met lepel of fles. Later nog aangelengd met bv afgekolfd en jpbm maar ook dat mocht niet baten..
pi_81057425
Op fixed?

Florian en slapen is ook niet echt een combi meestal...
Af en toe heeft hij een dag dat hij ineens een slaapje doet van een uur (vandaag) maar meestal is het wakker zijn, spelen, bungelen in de draagdoek en af en toe een hazeslaapje in de doek of in bed...
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:10:06 #32
95408 Incantrix
pi_81057529
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:05 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Dat heb ik dus geprobeerd, maar dat bleef een drama met de reflux, vandaar uiteindelijk over gestapt naar FV. De borstvoeding bleef dus en mengde in Daan's buik kennelijk niet met de jpbm dus kwam gewoon omhoog.

Daarnaast werd het behangplaksel wat ik er dus echt niet inkreeg met lepel of fles. Later nog aangelengd met bv afgekolfd en jpbm maar ook dat mocht niet baten..
Ow Nouja, we gaan het maar even proberen, als het niet werkt kunnen we nog even met papjes aan de slag, dat was in elk geval het advies van de (inval)HA. Als dat ook niet werkt zien we wel.. Maar bij jullie gaat het dus beter sinds jullie over zijn gestapt op fv? En is zo veel overgeven per defenitie reflux? (Voel me een beetje dozig nu, maar ik weet het gewoon echt niet )

@ Free: Whahaha! Hoeveelste poging was dit? Never give up!
3!
pi_81057630
suffe op
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:16:45 #34
95408 Incantrix
pi_81057788
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:12 schreef freecell het volgende:
suffe op
Grin.. Nouja, ik vind je stoer hoor, ik heb het na 1x opgegeven

Oh, echt, dat kletsende kereltje..

Buhbuhbuh! Muhbuhbuhmmmmmbrrrr! Hebwebebuh!
3!
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:17:40 #35
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81057818
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:10 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ow Nouja, we gaan het maar even proberen, als het niet werkt kunnen we nog even met papjes aan de slag, dat was in elk geval het advies van de (inval)HA. Als dat ook niet werkt zien we wel.. Maar bij jullie gaat het dus beter sinds jullie over zijn gestapt op fv? En is zo veel overgeven per defenitie reflux? (Voel me een beetje dozig nu, maar ik weet het gewoon echt niet )
Ja, nu met FV aangedikt met Jpbm heeft hij veel minder last (en nu icm de Zantac en Motilium eigenlijk helemaal geen last meer ).

En ja, dat is wel reflux, maar zolang Stef er geen last van heeft (ontevreden, veel huilen enzo) en goed groeit en aankomt, is het helemaal geen probleem. Het is vooral een wasprobleem
pi_81058117
Rienk slaapt wel netjes volgens mij.

"Gemiddeld" (erg breed genomen hoor)
Wordt hij wakker om 07:00 voor de fles en daarna gaat ie terug in bed.
Dan wordt hij wakker rond 9:30 en is dan wakker tot een uur 11:00 dan slaapt hij even en krijgt dan de fles en om 13:30 ligt hij er weer in tot 16:00. Rond 17/18 uur krijgt ie weer de fles en als J. om 18:45 brengt hij Rienk naar bed en dan wordt hij voor de laatste fles wakker rond 23:00 of we halen hem uit bed als hij voor 00:00 nog niet wakker is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_81058439
Trix, heerlijk, zo'n kletskopje!

Isa gaat vandaag eens op de 4 flessen, bij wijze van proef! Rond 21.00 uur krijgt ze dan de laatste fles, en dan hoop ik dat ze morgen rond 7.00 uur weer komt!
pi_81058829
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:16 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Grin.. Nouja, ik vind je stoer hoor, ik heb het na 1x opgegeven

Oh, echt, dat kletsende kereltje..

Buhbuhbuh! Muhbuhbuhmmmmmbrrrr! Hebwebebuh!
kletsen is

FLorian heeft een nieuw trucje
En dan echt 5x achter elkaar

lollig kind

Das wel heel netjes inderdaad Vlindur
pi_81058908
Goedzo Florian!
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:51:41 #40
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81059066
Oh Freecell, die van jou kan het wel echt
pi_81059352
hoi dames

/fokdagboek
weten jullie wel hoe ik ervan geniet om jullie verhalen te lezen? het is allemal zo heerlijk normaal en hoe het hoort.

ik heb vandaag eindelijk kiro weer eens zelf een flesje kunnen geven hij krijgt er nu 3 per dag. het is eigenlijk alleen bij het flesje geven dat je merkt dat hij down heeft, desondanks gaat het geweldig goed! het is dat zijn saturatie zo onstabiel is, want gewicht is geen probleem, hij komt goed aan. en de techniek van flesje drinken gaat prima, mits je rustig aan doet. dus zelf laten happen, dan alstie beet heeft rustig wachten tot hij zelf op het idee komt om te zuigen en dan op tijd de fles eruit halen omdat hij anders alles wegklokt binnen 10 minuten (hij krijgt nu 45 cc, maar dat is wel met babypokon erin). vandaag bleef zijn saturatie tijdens het flesje drinken netjes boven de 80, terwijl hij aan een kiro-special werkte! (geloof me; dat kind kan me daar spectaculaire poepbroeken hebben! die ploetert daar dan rustig een uur op en als je te snel verschoont ben je zo 3 luiers verder)

ik heb de kindercardioloog en de zaalarts gesproken en het lijkt erop dat de ellende nu een gevalletje en-en-en is. hij heeft beginnende bpd en hij is neusverkouden en hij heeft down syndroom. door die bpd en neusverkoudheid heeft hij het benauwd. logisch. maar waar een 'gewoon' kindje dan gaat hijgen oid om over de benauwdheid te komen, doet kiro dat niet. die blijft gewoon rustig liggen en ademt in exact hetzelfde tempo door. hij is gewoon zo vreselijk kwetsbaar. het goede nieuws is, zijn kansen op termijn zijn prima. die bpd geneest en naarmate hij groeit verbeteren ook de andere problemen. dat gaat helemaal vanzelf. maar het heeft tijd nodig. geduldig wachten en stug volhouden dus
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_81059611
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:51 schreef Groofsken het volgende:
Oh Freecell, die van jou kan het wel echt
Vandaag, even afwachten of hij het morgen nog kan.
Hij haat het gewoon om op zn buik te liggen

Simmu, je klinkt zo liefdevol
Wat fijn dat hij zelf goed kan drinken!
pi_81059649
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:02 schreef happyme28 het volgende:
Ymme, ik snap je vraag niet zo. Mart slaapt bijna 20 uur per dag als ik het zo lees. Lijkt me wel genoeg.... Hij is alleen wakker tussen 15-19 en even na de ochtend voeding.
Ik vraag ook niets
Dus je hoeft niets te snappen
pi_81059793
Simmu, wat klinkt dat goed
Super dat het zo goed gaat zeg... Hopelijk is hij ook snel van de verkoudheid af!
  woensdag 5 mei 2010 @ 20:11:25 #45
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_81059852
Hoelang 'mag' (doen jullie) je een baby per dag in een draagdoek bij je hebben om haar rustig te houden zodat ze ook genoeg aan haar slaapjes komt?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_81060021
Als ze ook slapen in de draagdoek: 24 uur per dag

Het is echt geen probleem qua lichaamshouding en dergelijke, dus er zit geen max aan zoals bijvoorbeeld bij de cosi
pi_81060053
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 20:11 schreef Marlinde het volgende:
Hoelang 'mag' (doen jullie) je een baby per dag in een draagdoek bij je hebben om haar rustig te houden zodat ze ook genoeg aan haar slaapjes komt?
vraag het in het draagdoektopic

maar bij mijn weten is er niet echt een harde bovengrens behalve "altijd". kindjes die altijd (altijd de hele dag elke dag) gedragen worden ontwikkelen wel problemen. maar pin me er niet op vast
pi_81061327
Is het bij jullie spruit eigenlijk ook zo dat wenen altijd gepaard gaat met dikke tranen die over de wangen rollen?
pi_81061698
Simmu, wat heerlijk dat je Kiro zelf het flesje kan geven, en wat goed dat hij het door heeft hoe hij zelf kan drinken. Ik besef me zo goed dat de dingen die ik voor lief neem niet vanzelfsprekend zijn. Net als bij Keshet.

Trix, ik ben benieuwd of jbpm helpt tegen het spugen. Ik ben er ooit aan begonnen toen Thomas 3 maanden was, maar het bleek toch niet zo nodig te zijn. Hij kon toen nog niet uit een 3 standenspeen drinken en uit een normale lukte het niet zo goed, dus heb ik het maar weer aan de kant gezet. Daarna ging het ook beter met het gespuug. Is Stef nu trouwens helemaal kramp-vrij?

Over slapen: Hier gaat het 's nachts super! om 19.30 laatste fles (met rijstebloem), daarna direct naar bed en slaapt hij meteen door tot 7.00-8.00. Overdag gaat het minder, hij maakt meer hazeslaapjes en in bed gaat hij na 15 min hysterisch gillen (terwijl het 's nacht geen enkel probleem is ) Hijj slaapt overdag meestal niet meer dan 2 uur verdeelt over een paar slaapjes. Het probleem is dat als hij moe wordt heel hard gaat huilen, 2-5 min en dan wel in slaap valt. Maar als je hem dan niet in de armen hebt, wordt hij hysterisch en gaat hij zeker niet meer slapen. Dus het is wel een inslaaphuiltje, maar hij heeft er toch iemand bij nodig om in slaap te komen.

Ivan bovenaan! (en Thomas tweede ), Claudia, ik vind het ook weer gezellig om mee te kunnen lezen, fotootjes van Thomas zat, maar in welke verhuisdoos zat ook alweer de camera? Ik zal zeker zorgen dat ik voor mijn afscheid in dit topic nog wat foto's opduikel, nog 11 dagen geduld!

Isa aan de rol! Ongelooflijk he? Hoe snel ze dat van de ene op de andere dag door kunnen hebben. Thomas rolde sporadisch, nu elke keer als je in hem in de box legt, ligt hij weer op zijn buik (en trots dat hij is )
Ik heb hem vandaag zien tijgeren! hij kwam niet heel hard vooruit, maar hij wilde naar een speeltje toe dat 50 cm verder lag. Wat een vastberadenheid!
pi_81062018
overigens blijkt er dus wel een mogelijkheid te zijn dat we kiro al naar huis krijgen terwijl hij nog aan de lowflow ligt. ik ben daar persoonlijk niet zo happig op (en voel me daar dus dan prompt weer schuldig over). dan krijgt hij dus nog de lowflow en ligt hij nog aan de monitor thuis. en ik zie dat dus niet zitten. hoe moet ik dat 24/7 in de gaten houden met ravi en selene in de buurt? ik zie dat echt niet zitten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')