abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81120209
Shandaly, dat is natuurlijk helemaal niet zoals je je kraamtijd verwachten en wilt.
Hopelijk kun je er goed over praten met je man/vrienden/ouders. En kun je snel gaan genieten!
Komt allemaal goed meid

Een hoera voor de goed slapende zoon van Groofsken.

En hier heeft Mart vanacht voor het eerst in het grote ledikant geslapen. De wieg staat nu op zolder.
En het heeft super gegaan! Ik heb hem om 22:00 uur wakker gemaakt voor de fles. Waarna hij om 22:30 er weer in lag en om 08:15 vanochtend ben ik maar eens zijn kamer op gegaan, waar ik door een grote glimlach begroet werd. Nou en dan smelt je hoor
pi_81120280
Groofs, lekker joh dat R zo heeft doorgeslapen!
Ymme, fijn dat Mart lekker in zijn eigen ledikantje heeft geslapen... en zo'n glimlach is natuurlijk heerlijk!

Minke was vannacht haar speentje effe kwijt, dus om 5 uur lag ze te rellen in haar bedje (niet huilen, maar beetje luidruchtig mopperen)... gelukkig kon ik hem ook niet vinden, dus snel naar beneden voor de reserve speen... Toen pas om 7 uur weer aan de brabbel tegen de beesten. Oh en ze vond recht in bed liggen ook niet cool genoeg meer, dus lag ze schuin met haar hoofdje bijna tussen de spijlen (lang leve een "groot" hoofd). Lekker gek ding is het ook!
pi_81122926
Mijn schoonvader kreeg ongeveer 2 maanden geleden te horen dat hij alvleesklierkanker had. En dat het terminaal was, en dat we op hooguit enkele maanden moesten rekenen... Er werd toen zelfs gezegd dat het maar de vraag was of hij zijn kleinzoon nog kon zien. En iedereen dacht "Ach, doe niet zo gek, ze is al over minder dan 2 maanden uitgerekend; zo snel kan het toch niet gaan?" Tja, dat kan dus wel. Vooral de laatste 4 weken is hij heel snel achteruit gegaan.
Zijn conditie was ook een van de redenen om mij in te leiden met 40w5d, hopend dat we ze nog aan elkaar voor konden stellen. Maar mijn schoonvader is helaas rond lunchtijd overleden, en ongeveer 8 uur later is Lars geboren. We kregen het bericht terwijl bij mij het infuus met weeenopwekkers nog een tandje hoger werd gezet

Hij heeft wel geweten dat hij een kleinzoon zou krijgen trouwens, en ook zijn naam hadden we hem al verteld. En aangezien hij altijd erg druk is geweest met genealogie en stambomen enzo, is het wel erg mooi dat zijn familienaam nu wordt voortgezet.
pi_81123011
Shandaly, erg is erg hoor, daar zijn geen gradaties in

het enige wat ik je kan zeggen is: probeer toch gewoon te genieten van het moois wat er is!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 7 mei 2010 @ 11:14:16 #105
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81123658
Shandaly, welkom en tevens gecondoleerd lijkt me zeer zwaar en wat een dubbel gevoel moet dat inderdaad geven.

Hier lichte inpakstress. We gaan voor het eerst met Daan een lang weekend weg naar zo'n Landalpark. Pffff... wat moet er veel mee en ik hoop maar dat ik niets vergeet Gelukkig zijn daar ook winkels, dus hele grote paniek zal er niet zijn, maar toch....

Oh nog een pagina, nog even bijlezen

Edit: voor de goed slapende kindjes van Groofsken en Ymme.

[ Bericht 4% gewijzigd door happyme28 op 07-05-2010 11:26:13 ]
  vrijdag 7 mei 2010 @ 11:17:49 #106
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81123783
Shandaly wat lijkt me dit zo moeilijk en zo dubbel. Veel sterkte, maar probeer inderdaad ook te genieten

Ymme, Mart heeft echt zo'n heerlijk ritme lijkt me We hebben Thomas vandaag ook om 8.15u uit zijn bedje gehaald Ik hoop dat ik binnen een paar dagen een patroon kan ontdekken in zijn voedingen en slaapgewoonten zodat we het een beetje kunnen bijsturen. Vanaf 1 juni zou hij namelijk rond 6u wakker moeten worden.

Lijnloos, mijn neefje heeft dat ook een hele tijd gedaan (in de verkeerde richting in zijn bed liggen). Ik moet zelfs eerlijk bekennen dat ik nu niet weet of hij het nog doet, maar het is alleszins een tijd de normaalste zaak van de wereld geweest Ik hoor mijn zus nog steeds zeggen dat ze beter een stuk van het bedje konden zagen want hij gebruikte die ruimte toch niet

Happy een heerlijk lang weekend samen weg En idd, genoeg winkels in de buurt dat het geen ramp is als je iets vergeet. Dus niet te veel stressen
pi_81127427
Happy, grappig is dat, ik heb altijd het gevoel dat het hele huis in de auto wordt gepropt nu we met Minke een keer een dagje/weekendje weg gaan... ben ook heel benieuwd hoe dat gaat als we straks 2 weken weg gaan (vakantie eind juni)... Gelukkig hebben we dan de caravan van mijn schoonouders.

Shandaly, heftig, en wat naar dat Lars en zijn opa elkaar net niet hebben kunnen ontmoeten dan. Maar weer fijn de gedachte dat opa in elk geval wist dat hij er aan kwam en de naam zou overnemen/doorzetten. sterkte in elk geval...
pi_81131956
Wat vervelend dat je eigenlijk nu nog niks wijzer bent Marlinde

Welkom Shandaly en Lars! Wat verdrietig dat opa Lars niet meer heeft kunnen zien

Heerlijk Groofsken, die heeft een lange nacht gemaakt!
Wolf slaapt ook precies zo zou het de pyjama zijn die het hem doet?

Wolf is net op de foto geweest in de supermarkt met het bekende kistje en koffertje Ik ben zo ontzettend nieuwsgierig! 19e kan ik ze bekijken, dus dan show ik in het fototopic wel wat ik gekocht heb.
(Ze lokken je trouwens wel enorm zeg heel veel leuks/breedlachs zit er volgens mij tussen, maar goedkoop is het niet)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_81132815
Shandaly, gecondoleerd! En wat een emoties door elkaar op een dag!

Voor de langslapers!! Isa kan er ook wat van, 21.00 uur laatste fles, 07.00 uur weer wakker maken!!

Poppejans, ben benieuwd naar het resultaat!! Wij hebben van mijn ouders een kadobon gekregen om een foto te laten maken bij een fotograaf! Lijkt mij superleuk!
pi_81136250
Hier is het de hele dag al, huilen huilen en nog eens huilen.
Helemaal niet gewend joh

Hij heeft vanmiddag van 11:14 tot 12:45 geslapen en dat was 't. Krijsen als ik hem weg wil leggen in de box of bed. Dus dat maar niet doen
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:48:58 #111
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_81137112
Welkom Shandaly!
Gecondoleerd ook nog. Wat dubbel allemaal zeg!
Ik sluit me aan bij Simmu. Geniet van je mooie kleine mannetje en geef óók gewoon toe aan je verdriet!

Happy, veel plezier met je weekendje weg!

Ben ook erg benieuwd naar de foto's Poppejans! Ik wil ze ook laten maken als Teigetje thuis gewend is. Gewoon omdat ik ze meestal zo fout vindt dat ze daarom juist weer geweldig vindt. (En sorry als ik hiermee iemand beledig! )

Ymme, zit Martje misschien in een sprongetje? Knuffel 'm maar lekker vaak vandaag!

Teigetjes neusbril oefening gaat geweldig op 't moment! Haar CPAP apparaat is zelfs al opgeruimd. Vanochtend woog 't dametje 2310 gram! Bizar joh!
Enne, raad eens wie er in een ledikantje ligt?

Met een beetje geluk is Teigetje over een week of drie thuis. Ik vind het nu ineens heel spannend en echt worden enzo! We zijn druk bezig met de laatste dingetjes in haar kamer en in ons huis (we zijn natuurlijk ook nog verhuisd in de week na haar geboorte ) en ik kom echt tijd te kort. Maar ja, dat kom ik al sinds ze geboren is.

Ben me ook suf aan het piekeren wat ik nog moet kopen voor d'r. Vanochtend bedacht ik me dat sokken kopen misschien ook wel een handig plan is; met drie paar kom je niet zo ver volgens mij.
Ik ben helemaal dol op babysokjes (Ach, ieder z'n afwijking he!) maar had me tijdens mijn zwangerschap nogal ingehouden met kopen omdat ik bang was dat we anders een extra kamer moesten aanbouwen voor de babysokjes!

Van de week wel een Doomoo seat gescoord; die gaat vanavond al mee naar het ziekenhuis. De fysio vond het een prima plan om haar nu af en toe al in dat ding te leggen zodat ze er aan kan wennen en iets bekends heeft als ze thuis is en ook is 'ie super voor Teigetje omdat ze nogal van het overstrekken is.

/einde hyper-blaat-post.
A grand adventure has begun.
pi_81137704
3 weken Leuk, maar kan me ook voorstellen dat het spannend is ja.
Maar komt allemaal goed. Je bent een super moeder Dat wilde ik gewoon even zeggen. Al die verhalen, gewoon alles. Echt super gewoon! En je man natuurlijk ook!

En ik denk inderdaad dat Mart een sprongetje heeft. Want normaal is hij nooit zo. Wel eens huilen natuurlijk maar is dan vrij makkelijk te troosten. Wat vandaag niet het geval is. Nu ligt hij heel druk te wezen in de wipstoel. Maar hij huilt eventjes niet. Heerlijk hoor. Maar ik blijf hem een schat vinden. En zo zielig dat huilen. Konden ze dan maar praten, zodat hij dadelijk kan maken wat hij voelt enzo.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 16:48:59 #113
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81139977
keshet, over 3 wk al thuis! das echt supergoed!
das maar 3 wk na de uitgerekende datum, en dat voor zo'n ernstig prematuur en dysmatuur kindje! wow!

maarreh, geen incidenten meer gehad? en ga je nu continue fysio krijgen ivm haar voetje, of komt dat pas als ze echtmobiel wordt?

* hypert gezellig mee
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:03:47 #114
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_81140567
Even geplakt van ergens anders vandaan:

/egopost:

Bij de manueel therapeut: Wat een drama was het weer, huilen met traantjes. Zo zielig! Ze heeft dus wel het KISS-syndroom, maar daar hoeft ze verder niks aan over te houden. Verder zitten haar nekje en heupjes niet vast. De manueel therapeut denkt dat ze misschien zo aan het huilen is of omdat ze een allergische reactie heeft of een blaasontsteking. Maandag naar het CB en ook daar aangeven dat ze veel huilt, kijken of we over moeten stappen op hypo allergeen, huilt ze na het weekend nog dan moeten we de afspraak bij de kinderarts vervroegen.

/egopost uit
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:22:50 #115
265732 Keshet
pi_81141341
Davinia:
Fysio krijgt ze sowieso ivm haar prematuriteit. (Is dat een woord eigenlijk? ) Vanuit het ziekenhuis krijgt ze gecombineerde controles van de neonatoloog/kinderarts/fysiotherapeut/revalidatie arts.
't gaat pas echt spelen tegen de tijd dat ze gaat staan etc. dus dat duurt nog wel even!
Voor zover ze nu kunnen zien moet ze er gewoon mee kunnen leren kruipen, staan en lopen maar heeft ze wel aangepast schoeisel nodig als ze echt gaat lopen.
Tot die tijd kan ik me gewoon uitleven met normale sokken, slofjes en schoentjes, als moest ik er wel rekening mee houden dat ze die nog sneller uitschopt dan andere baby'tjes.

Even voor de zekerheid: Die drie weken is geen hard gegeven he! Het kan iets eerder worden maar ook iets later.
Ze moet eerst nog van de neusbril af en dus helemaal zelf ademen en vervolgens nog haar flesjes leren drinken.
Vooral dat laatste kan wel even duren.
Maar toch, het vooruitzicht is wel heul fijn!

Marlinde, das helemaal geen ego-post!
Hoe naar misschien ook, het is wel fijn om te weten wat je mini-mop mankeert. PM xxxKarinxxx ook even; haar kleine vriendje Lars heeft ook het Kiss-syndroom.
Hij is ook allergisch voor een aantal dingen als ik het goed onthouden heb.
Zijn jullie zelf ook allergisch voor bepaalde dingen?
Kun je sowieso niet nu al overstappen op hypo-allergene voeding of mag je dat niet zelf beslissen/kun je dat niet gewoon bij de supermarkt kopen?
pi_81141645
prematuriteit is het officiële juiste woord (geboren voor 37 weken zwangersschap)
dysmaturiteit het andere... (een geboortegewicht van onder de P=2,3, dwz 97,7% van de kindjes zijn bij die zwangerschapsduur zwaarder)

Hopelijk gaat teigetje neemt teigetje snel de laatste paar hindernissen en kan ze over een paar weekjes lekker naar huis.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 18:07:30 #117
265732 Keshet
pi_81143015
Dank je p_iglet!

Soms twijfel ik ineens over een bepaald woord. Vreemd is dat.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 18:09:20 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81143065
Keshet, wat fijn om te horen zeg! Mooi iets om naar uit te kijken!
  vrijdag 7 mei 2010 @ 19:58:24 #119
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81148264
Wow Keshet, dat wordt wel zo ongelooflijk bijzonder, dat jullie haar gewoon mee naar huis mogen nemen .
pi_81148378
Keshet, wat super! En een ledikantje
ik vind het echt enorm lief hoe jij ook alles onthoudt, ondanks dat je hoofd waarschijnlijk overloopt, zoals bijv. dat van Karin en Lars
Lotte!
Noah!
pi_81149029
Keshet, goed nieuws! Nu hopen dat het allemaal lekker blijft gaan met ademen
Ishet halve voetje er eigenlijk al afgevallen? Of moet ze nog een keer geopereerd?
  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:59:34 #122
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_81152187
Keshet: Ja wij zijn beide voor heel wat dingen alergisch, dus een hele grote kans dat zij dat ook krijgt.
De manueel therapeut zei dat het het beste was om te wachten op wat het CB gaat zeggen.
Fijn dat jullie haar binnenkort mogen meenemen naar huis

Verder nog niet bijgelezen, maar wel nieuws van Tessa:

Zijn voor de zekerheid nog naar de huisartsenpost gegaan, omdat ik zo echt het weekend niet in wilde gaan. Hebben daar haar plasje gecontroleerd en ja hoor een ontsteking! We hebben antibiotica meegekregen en dat moeten we een week 3 keer per dag geven. Hopen dat ik snel mijn mini moppie terug heb
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_81153107
Ajakkes Marlinde, een blaasontsteking! Ik voel mezelf ook altijd heel naar als ik er één te pakken heb, kun je nagaan zo'n klein frummeltje. Beterschap gewenst! en pas op voor spruw ivm de antibiotica
pi_81162030
Hè bah marlinde, das niet niks, goed dat jullie toch naar de hap zijn gegaan! Dikke voor Tessa en dat ze maar snel beter wordt!

Keshet, top dat het zo goed gaat met teigetje zeg... Hoop dat deze lijn zich voort zet en wie weet deze maand nog mee naar huis... Oh en ben je nu niet 40w zwangerschap door???
pi_81168419
Nou, 2 uur later wakker dan gisteren, vandaag was het 3:00.....
Dan issie gewon elke 10 minuten/kwartier wakker, zijn speen kwijt en is het mompelen en mopperen. Als ik dan niet de speen er in doe en/of hem een tijdje over zijn wang aai is het brúllen.

Honger is het niet, dat had hij net om 6:15, dan doet een speen niet zo veel en dan had hij nog niet eens hele erge honger....

Maar het is nogal slopend. Afgelopen 4 nachten variërend tussen de anderhalf en 4 uur geslapen
Iemand tips? Want ik ben nu een emotionele feeks met wallen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')