Goedemorgen lieve mama's!

Het is zó irritant, voorheen las en postte ik op mijn werkdagen nog een beetje met jullie mee als ik aan het kolven was via mijn telefoon, maar sinds een paar dagen krijg ik daar ineens geen verbinding meer met het internet (en ben ik veroordeeld tot het lezen van Ouders van Nu's uit 2005 enzo

) dus dan verdwijn ik nu telkens een paar dagen..
Nouja, Free, te laat dus, maar alsnog heel erg gefeliciteerd met je verjaardag!

Is het allemaal nog goedgekomen? Beter heeft Tara het goedgemaakt met een héél mooi cadeau! Gezien het feit dat je na de vlaggetjes-ophangpost niet meer bent teruggeweest neem ik aan dat je nog wel een heel jarig avondje had

(kan die WSPA-banner naast het postveld misschien uit? Ik word er helemaal naar van

Zielige beestjes kan ik dus echt niet handelen hoor

)
Nikki, wat leuk dat je nu ook hier post, nog een heel hartelijk welkom!

BJ, wat goed dat Evie nu aan de borst drinkt ook! Fijn he? Scheelt je denk ik ook een hoop tijd? En welkom terug ook natuurlijk, fijn dat het leuk was

Asy, hoest met Harry? Nog steeds aan de sprong cq aan de regel? Ik hoop voor je dat alles snel weer 'back to normal' is, zulke dagen zijn echt LOEIzwaar..
En hoe was het bij het CB? Whaha, Harry, lekker zeikerdje

Precíes goed, je weet precies wie je droog moet houden

En over zijn gewicht weet ik het even niet zo goed. Heb je ook een curve gemaakt op bv.com?
Hebben kindjes die fv krijgen eigenlijk ook regeldagen, zat ik me laatst af te vragen? Ik heb echt geen idee hoe het dan allemaal werkt!
Daantje, wat ben je schattig in je stoere zwembroekkie!

En Happy, het gaat nu helemaal goed met de fv? Wat een lekker ventje heb je daar! Die vúistjes ook!

Och, Vlindurtje.. Wat een naar iets lijkt me dat! Dikke

meis!
@ weerstand na de bevalling: práát me er niet van! Ik weet niet eens meer hóeveel blaasontstekingen, schimmelinfecties en gescheurde uiteinden ik uiteindelijk had (en dan tellen we de snotneuzen maar helemaal niet meer), maar op een bepaald punt werd het gewoon ongeloofwaardig. Gelukkig is dat allemaal wel redelijk goedgekomen (op een verzakte blaas na, maar dat is met oefeningen wel redelijk beperkt te houden). Dus nu gaat Stef naar het KDV en sleept hij wekelijks een hele encyclopedie aan bacillen mee het huis in. Drie keer raden..

Davinia, fijn dat de 20-wekensprong meevalt, hopelijk blijft het zo

Hoest verder met dat droppie van je?
Shandaly, die tranen gewoon laten stromen, het is absoluut niet raar hoor! Ik heb me ook wekenlang afgevraagd of het nog kraamtranen konden zijn. Nou, blijkbaar wel dus. Of misschien 'officiëel' niet meer, maar echt meis, ze drogen een keer op. Er komt een ritme, je kindje wordt wat minder hulpeloos, gaat strakjes naar je lachen, dingen pakken.. Hou jezelf wel goed in de gaten en praat er ook over met je lief. Als die eerste weken zo zwaar zijn en je voelt je heel alleen ligt een postnatale depressie op de loer. Ga desnoods bij het CB praten ofzo, ze beloven van alles voor je te regelen qua hulp en dan doen ze het vervolgens niet, maar ze luisteren wél, geven je wél het gevoel begrepen te worden en dat het niet raar is je zo te voelen. Als je wil mag je me best even een PM sturen om het eruit te gooien hoor! Komt goed, ok?

Hiero gaat het allemaal wel lekker! Stef eet nu al een paar avonden een potje en is ondertusen net een piranha: je hebt niet eens de tijd om het lepeltje fatsoenlijk richting zijn mond te bewegen, hij hapt zo heftig om zich heen

Van die druipers van zijn kin schrapen lukt trouwens ook niet, want voor je ook maar halverwege bent heeft hij het lepeltje alweer weggehapt

Hij begint nu ook zo hier en daar zijn laatste voeding weg te laten, iets dat ik al een tijd voorzag, maar dat nooit helemáál lukte. De laatste voeding dronk hij vaak nog wel, maar dan heel halfslachtig, alsof hij een paar nipjes nam om lekker op te slapen. Geen probleem hoor, best gezellig (was juist de fijnste voeding vaak, omdat hij dan rústig was tijdens het drinken

), dus stiekum voel ik me zelfs een beetje ontheemd nu hij eerst een potje naar binnen slobbert (echt héle potjes ook al!

), nog een slokje bv erachteraan en dan zo in slaap stort na het KDV. En klaptieten dus ook in de ochtend.. Nouja, het went wel weer, ik ben blij dat hij het zo goed doet enzo!
We hebben hem vandeweek trouwens gewogen (wel thuis, dus dat wijkt iets af van het CB, ik denk dat hij wel iets lichter is nog hoor) en toen gaf de teller 9 kilo aan

Vind je het gek dat ik me rotsjouw met die koter al onze trappen op?
Zo en dan nu douchen en gezellig langs het KDV, ze zijn gisteren vergeten zijn flesjes in zijn bakje te stoppen dus die staan nog daar. Kolft een beetje lastig