quote:Op maandag 3 mei 2010 22:17 schreef von_Preussen het volgende:
Ik rij regelmatig 250km/h, dat is weliswaar hard, maar het voelt niet meer zo bijzonder.
Zie ook dit topic: Topsnelheid ( kiekje van je snelheidsmeter ) deel 6
Vandaar dat ik graag eens de 300km/h grens zou wil doorbreken.
quote:
Daar staat niks over auto.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:13 schreef delano.888 het volgende:
Wat heb jij gereden zelf of als passagier?
Wederom een bijzondere auto hoor.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:25 schreef Iuc het volgende:
Hoe hard gaat een boing 747-400 vlak voordat die de grond verlaat?
Zo hard dus
quote:Op maandag 3 mei 2010 22:19 schreef delano.888 het volgende:
Overigens, die 220 van mij was in dit model auto:
[ afbeelding ]
Ik kan eigenlijk mezelf niet geloven met dat bakbeest, maar weet het toch wel heel zeker
Wel dus.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Hou toch op man, zo een ding gaat geen 220!!!
Ja nee daarom vind ik t ook zo vaag, maar dus echt wel!quote:Op maandag 3 mei 2010 22:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Hou toch op man, zo een ding gaat geen 220!!!
Ik denk niet dat het een 2.5 Ghia GT was.quote:
Kan ook gewoon een 2.0i zijn....neem aan dat ie 220 op de teller bedoeld en niet 220 gps.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het een 2.5 Ghia GT was.
Dat is namelijk de enige die als fabrieksopgave boven de 220 uitkomt, 222 om precies te zijn.
Als ik die foto zo zie is dat absoluut geen 2,5Ghia GT
Maargoed, whatever enzo
Ik heb het ook niet over de auto op de foto. Maar over mijn eigen mondeotjequote:Op maandag 3 mei 2010 22:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het een 2.5 Ghia GT was.
Dat is namelijk de enige die als fabrieksopgave boven de 220 uitkomt, 222 om precies te zijn.
Als ik die foto zo zie is dat absoluut geen 2,5Ghia GT
Maargoed, whatever enzo
Die doet top 199.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:49 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Kan ook gewoon een 2.0i zijn....neem aan dat ie 220 op de teller bedoeld en niet 220 gps.
En dat is wel een 2.5 Ghia GT?quote:Op maandag 3 mei 2010 22:50 schreef Iuc het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over de auto op de foto. Maar over mijn eigen mondeotje
Keertje mee Duitsland in?quote:Op maandag 3 mei 2010 22:52 schreef vosss het volgende:
[..]
En dat is wel een 2.5 Ghia GT?
Dat of een nieuwer model of je lult uit je nek
Da's rap voor zo'n oude 2-takt bakquote:Op maandag 3 mei 2010 22:47 schreef diomedes het volgende:
207 in een saab 93, toen bedacht ikeens dat de Nederlandse snelwegen met hun drukte toch niet geschikt zijn voor deze snelheden.
Daarom zeg ik dat je mee mag Duitsland in om t tequote:Op maandag 3 mei 2010 22:58 schreef vosss het volgende:
Die heeft als top 204, tenminste de 2.0 Ghia en de 2.0 Business Edition.
De overige 2.0's uit 95 (Nobbles, GLX, CLX en CLX4x4) doen allemaal 199.
Dus 223 op je gps kan je denk ik wel op je buik schrijven
iuc heeft het over 223 op zn gps met een 2.0 en die doet top ofwel 199, ofwel 204 (afhankelijk van het type) en dan maakt het verder geen kut uit in welk land je gas geeftquote:Op maandag 3 mei 2010 23:06 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Dus, dat is zeker 220 op teller hoor.
ik heb het over jouw reactie @ TS.quote:Op maandag 3 mei 2010 23:08 schreef vosss het volgende:
[..]
iuc heeft het over 223 op zn gps met een 2.0 en die doet top ofwel 199, ofwel 204 (afhankelijk van het type) en dan maakt het verder geen kut uit in welk land je gas geeft
quote:Op maandag 3 mei 2010 22:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Hou toch op man, zo een ding gaat geen 220!!!
Waarom deed je het dan!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:15 schreef blup het volgende:
220 op de teller met de Leon van me moeder, vond 't wel genoeg. (de auto ook)
ik heb niet zoveel met zo hard rijden..
laat die maar eens instappen bij mijquote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:23 schreef _Led_ het volgende:
[ afbeelding ]
227 en toen wou ie niet harder meer en zei m'n vriendin "Is dat alles ?"
Waarom zet je dat er in godsnaam bij?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:32 schreef mstx het volgende:
Als bestuurder: 220 op de teller in m'n A3 (in Duitsland natuurlijk)
Ik kan me nog 220 p/u in mijn verlaagde Kadeath GSi herinneren; daar werd je niet echt blij van idd, en in een 5 serie oid is dat net een lekkere snelheidquote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:05 schreef Daniel1976 het volgende:
ik rij vaak uren achter elkaar boven de 200 aangezien ik tegenwoordig veel in duitsland moet zijn. Het went inderdaad heel erg. Ik heb hem ook rustig op cruisecontrol staan boven de 200 zeker als de wegen weer beetje leeg zijn. Dan gaat dat gewoon. En meestal rij ik dan tussen de 200 en 240.
Zoals gezegd, wil je beetje relaxed boven de 200 rijden heb je een grote reiswagen nodig met grote wielbasis.
Zoiets als bmw audio groter volvo's etc. Ik deed het vroeger ook in mijn seat ibiza. Maar daar kom je best wel gebroken uit als je even van munchen naar berlijn crosst ofzo.
Ik heb nooit haast, maar ik vind het irritant om te wachten daarom haat ik het om 100 te rijden (niet dat ik vaak snel rij, nooit harder dan 140 eigenlijk). Ik loop ook nooit maar pak altijd de fiets, echt slopend gewoon om 3 minuten naar je doel te moeten kijken voor je er bentquote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:22 schreef vosss het volgende:
Het heeft meer met haast te maken dan met ruig gevonden te worden Repeat.
Ik heb nogal een broertje dood aan wat mensen van mij denken, zowel off- als online
De tering, met wat voor auto?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:46 schreef DS4 het volgende:
Vandaag 297 km/u op de GPS... Het wordt steeds drukker in Duitsland helaas, dus je hebt al snel weer verkeer.
Waar blijven eigenlijk de moraalridders?
quote:
Tsja, dat probleem heb ik nu ook... bij 321 km/u op de GPS loopt ze tegen de begrenzer aan, zelfs met volle downforce.quote:Ding van mij gaat gewoon niet harder door die fucking korte bak die er achter zit
kuthokquote:Op woensdag 5 mei 2010 00:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Tsja, dat probleem heb ik nu ook... bij 321 km/u op de GPS loopt ze tegen de begrenzer aan, zelfs met volle downforce.
Maar goed, dat is op zich hard genoeg.
Ik overweeg ook een aanpassing naar 600pk...quote:
quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik overweeg ook een aanpassing naar 600pk...
A8?quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:39 schreef Diverse_Reality het volgende:
[ link | afbeelding ]
En op mijn motor wel over de 299 gehaald. Verder ging de teller niet..
Stages bij de rs4? Leg uit...quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:58 schreef _GdR_ het volgende:
320 met een audi RS4 (paar jaar terug. de 4,2liter V8 bi-turbo versie. getuned tot stage 4 van de 5)
en 280 met een Lamborghini gallardo. (de kleine versie)
en 260 met mn R6 (motor)
geen idee. compagnon van mn oude baas heeft te veel geld.quote:
Lekker boeiend waar het gebeurde.quote:Op woensdag 5 mei 2010 18:19 schreef Demarest het volgende:
170 km/u met mijn vorige auto, een Renault Clio RS uit 2000.
Met mijn huidige auto -Seat Ibiza TDI 96KW- 160 km/u.
Beide snelheden werden overigens gehaald op de Duitse autobahn.
Echt?quote:Op woensdag 5 mei 2010 18:35 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Lekker boeiend waar het gebeurde.
Ja.quote:
Bij dagelijks gebruik wordt hij daar niet onzuiniger van.quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:21 schreef Sounddragon het volgende:
Wordt 'ie dan niet een beetje te duur als daily ?? 600 paardjes moeten ook drinken
Voormalig mondeo-rijder hier. Met de 2.5 V6 mk2 met moeite 200 op de GPS, met de oudere 2.0i mk1 (beide Ghia) moeiteloos 200+ op de teller, nooit geprobeerd wat de max was. Die 2-liter reed verbazend zuinig met die snelheden, nooit onzuiniger dan 1:12 mee gereden. De V6 slurpt veel meer, klinkt wel een stukkie beter.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:58 schreef vosss het volgende:
Die heeft als top 204, tenminste de 2.0 Ghia en de 2.0 Business Edition.
De overige 2.0's uit 95 (Nobbles, GLX, CLX en CLX4x4) doen allemaal 199.
Dus 223 op je gps kan je denk ik wel op je buik schrijven
Jij vindt het niet boeiend, ik wel.quote:Op woensdag 5 mei 2010 18:35 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Lekker boeiend waar het gebeurde.
Echt welquote:Op woensdag 5 mei 2010 23:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bij dagelijks gebruik wordt hij daar niet onzuiniger van.
Voor hem wel; want hij wil daarmee duidelijk maken dat het legaal was op dat momentquote:Op woensdag 5 mei 2010 18:35 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Lekker boeiend waar het gebeurde.
De beleving anders is.quote:
quote:Op donderdag 6 mei 2010 01:50 schreef Pas259 het volgende:
[..]
De beleving anders is.
200 op een inferieure Amerikaanse snelweg is anders dan op de superieure autobahn.
Had je zelf ook wel kunnen bedenken.
Nu heb je het dus niet over dagelijks gebruik. 530pk is al overkill op de openbare weg... In de praktijk rij je dagelijks gewoon door gas te geven met je grote teen. Dan is de auto nog steeds sneller dan het overige verkeer...quote:Op donderdag 6 mei 2010 01:02 schreef Sounddragon het volgende:
Echt welAls jij tijdens dagelijks gebruik op de autobahn 200+ stampt en je accelereert vol, gebruik jij écht die extra paardjes, en die moeten gewoon drinken
Proof me wrong.quote:Op donderdag 6 mei 2010 06:30 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Vooroordelen die bewijzen dat jij er weinig kaas van hebt gegeten.
Ik kan er anders altijd wel om lachen als bv stefke_p bij hoog en laag blijft volhouden dat ik die auto niet heb als ik niet onmiddellijk op zijn bevel een foto plaats.quote:Op donderdag 6 mei 2010 08:45 schreef Catch22- het volgende:
DS4, respect dat je nog durft te vermelden wat voor auto je hebt. Dat gezeik hier altijd over je auto
Ik kan niet zo best inschatten hoe vaak jij je raketje maxt natuurlijk, en BBK zal het idd ook niet uitmaken.. het laatste beetje paardjes gebruik je alleen vanaf het moment dat je kunt planken zonder wielspin of Tc bemoeienisquote:Op donderdag 6 mei 2010 08:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nu heb je het dus niet over dagelijks gebruik. 530pk is al overkill op de openbare weg... In de praktijk rij je dagelijks gewoon door gas te geven met je grote teen. Dan is de auto nog steeds sneller dan het overige verkeer...
Laat ik de discussie in de kiem smoren door er van te maken: "mijn dagelijks gebruik".
Ps
Benzinekosten is wel het laatste waar je je druk om maakt bij een auto als de mijne. Druppel-gloeiende plaat.
quote:
In de USA kan het ook gemakkelijk, zijn de wegen langer en breder én rijdt er doorgaans minder verkeer.quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:09 schreef Catch22- het volgende:
In DLD kán en mág je harder en daarbij houdt men er rekening mee (de duitsers iig)
De wegen zijn er prima. Minder verkeer hangt echt af van waar je rijdt.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:20 schreef Lightning_NL het volgende:
In de USA kan het ook gemakkelijk, zijn de wegen langer en breder én rijdt er doorgaans minder verkeer.
GPS of teller?quote:Op maandag 3 mei 2010 22:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja nee daarom vind ik t ook zo vaag, maar dus echt wel!
Misschien heeft dat ding gewoon veel kracht omdat er ook echt fucking veel mensen + baggage in kan, top auto echtwaar.
We hebben met 6 man plus baggage voor een week vakantie er mee naar denemarken gereden
Dus als je 120 op de teller hebt rij je maar 75kmu?quote:Op donderdag 6 mei 2010 17:36 schreef Athmozz het volgende:
[..]
GPS of teller?
Mijn hyundai Pony 1.3 GLSi ging ook 180 op de teller, 135 op GPS.
180 is het hoogste wat een lantra 1.6 haalt, dus bij jou zal het 220 teller 160 effectief geweest zijn. Rij trouwens eerst eens met een echte auto voor je zegt dat een dergelijke hyundai wegligging heeft
Dat verklaart een hoop als je de gemiddelde hyundai ziet rijden...quote:Op donderdag 6 mei 2010 17:39 schreef Repeat het volgende:
Dus als je 120 op de teller hebt rij je maar 75kmu?
120 op de teller was een kleine 100 effectief, en eens je dan nog sneller reed nam de afwijking enorm toe.quote:Op donderdag 6 mei 2010 17:39 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dus als je 120 op de teller hebt rij je maar 75kmu?
Je lag toen op de motorkap, of ben je echt heel erg bangig aangelegd?quote:Op donderdag 6 mei 2010 18:47 schreef Chikita het volgende:
Ik heb als passagier 140 gereden.. En toen scheet ik al alle kleurtjes
Eh? 140? Dat rij ik regelmatig als passagier op de snelweg.quote:Op donderdag 6 mei 2010 18:47 schreef Chikita het volgende:
Ik heb als passagier 140 gereden.. En toen scheet ik al alle kleurtjes
En bij 120 niet? Want het verschil is zo merkbaarquote:Op donderdag 6 mei 2010 18:47 schreef Chikita het volgende:
Ik heb als passagier 140 gereden.. En toen scheet ik al alle kleurtjes
In een trabant welquote:Op donderdag 6 mei 2010 19:59 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
En bij 120 niet? Want het verschil is zo merkbaar
Of op de motor, hoe mannen opeens veranderen naar gillende meisjesquote:Op donderdag 6 mei 2010 19:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je lag toen op de motorkap, of ben je echt heel erg bangig aangelegd?
wtf?quote:Op donderdag 6 mei 2010 20:18 schreef Googolplexian het volgende:
Het engste was 250+ km/h in zo'n ding:
[ afbeelding ]
Welke?quote:Op donderdag 6 mei 2010 20:35 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Deze. Gechipte B16A2 met genoeg mods hing daarin.
Ik ben echt al meerdere malen door Duitsland gegaan als berijder maar ook als bijrijder maar ik vind de wegen in Duitsland alleen fijn omdat je er zo hard kan. De weg zelf, tja muaa muaa. Er zijn nog behoorlijk veel smalle wegen waar je dan zo hard kan als je wilt en ik iets heb van wtf?quote:Op donderdag 6 mei 2010 01:50 schreef Pas259 het volgende:
[..]
De beleving anders is.
200 op een inferieure Amerikaanse snelweg is anders dan op de superieure autobahn.
Had je zelf ook wel kunnen bedenken.
Niet alleen dat er wordt sowieso strenger op gecontroleerd en ook overal, ken zat verhalen van kennissen die naar de USA gingen. Lege weg van 50 km rechtuit, even iets meer gas en jahoor wordt je staandegehouden.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:38 schreef Catch22- het volgende:
de boetes zijn in de VS toch vrij extreem?
Niet waar.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:47 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Niet alleen dat er wordt sowieso strenger op gecontroleerd en ook overal, ken zat verhalen van kennissen die naar de USA gingen. Lege weg van 50 km rechtuit, even iets meer gas en jahoor wordt je staandegehouden.
Met die snelle bmw, was ik de bijrijder..quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:09 schreef Dimitri_ het volgende:
Overigens vind ik het wel vreemd dat veel mensen in geleende auto's zo hard rijden.. Ik leen al niet graag mijn auto uit, met een dagwaarde van nog geen 1000 euro.. En als diegene dan ook nog 180+ gaat rijden oid dan al heeelemaaal niet.
Maargoed, zal wel persoonlijk zijn.
Hey, daar heb ik straks een station vanquote:Op maandag 3 mei 2010 22:18 schreef Anne het volgende:
Zelf gereden: 200 km/h, vroeger met mijn CRX, nu rij ik dat dagelijks (autobahn) met mijn Seat Ibiza.
Als bijrijdster: 265 km/h met deze BMW M5:
[ afbeelding ]
Ik heb ook een mondeo MK1 business edition uit '95 met een 2,5L V6 (ook een 170PK blok erin, zelfde specificaties als de GT volgens autoweek).quote:Op maandag 3 mei 2010 22:58 schreef vosss het volgende:
Die heeft als top 204, tenminste de 2.0 Ghia en de 2.0 Business Edition.
De overige 2.0's uit 95 (Nobbles, GLX, CLX en CLX4x4) doen allemaal 199.
Dus 223 op je gps kan je denk ik wel op je buik schrijven
Ummmm... Waarom een foto met 140km/u? Hoewel dit op zich bijzonders is vanwege de drukte op de A20 is het verder niet snel ofzo. Ik probeer altijd 140 te halen in de 80km/u zone van Ring Rotterdam, omdat ik een afrit gebruik waar geen camera's hangen. Mja, het is daar altijd ontzettend druk dus het lukt me niet vaak.quote:
Mwah, in de trajectcontrole vind ik dat dapper zatquote:Op maandag 10 mei 2010 19:19 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Niet te ruig heWel hon-derd-veer-tig kilometer per uur?
Vlaardingen - Maassluis is leukerquote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mwah, in de trajectcontrole vind ik dat dapper zat![]()
Ik deed daar eergisteren nog 235 in de Benz tussen Capelle en Nieuwerkerk; dat is zo'n vreselijk lekker stukkie om FF te stampen![]()
Helaas moest ik de afslag hebben en heb ik nieuwe remmen, dus kon ik niet gekker doen
Welke afrit bedoel je dan ??? volgens mij is dat spul daar waterdicht hoorquote:Op maandag 10 mei 2010 18:40 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ummmm... Waarom een foto met 140km/u? Hoewel dit op zich bijzonders is vanwege de drukte op de A20 is het verder niet snel ofzo. Ik probeer altijd 140 te halen in de 80km/u zone van Ring Rotterdam, omdat ik een afrit gebruik waar geen camera's hangen. Mja, het is daar altijd ontzettend druk dus het lukt me niet vaak.
Het is zoals jezelf al zegt. Vanmorgen weer geprobeerd maar kwam niet boven de 130 km/h uit. Gewoon veel te druk. Gelukkig rijd ik op een stukje A20 waar (nogquote:Op maandag 10 mei 2010 18:40 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ummmm... Waarom een foto met 140km/u? Hoewel dit op zich bijzonders is vanwege de drukte op de A20 is het verder niet snel ofzo. Ik probeer altijd 140 te halen in de 80km/u zone van Ring Rotterdam, omdat ik een afrit gebruik waar geen camera's hangen. Mja, het is daar altijd ontzettend druk dus het lukt me niet vaak.
Voorlopig ben ik één van de weinigen die wel een plaatje posten van hoe hard ze rijden.quote:Op maandag 10 mei 2010 19:19 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Niet te ruig heWel hon-derd-veer-tig kilometer per uur?
Ik zie daar toch wel redelijk vaak een flitser staan. Of net voor het benzinestation of net er na. Andere kant staan ze ook steeds vaker trouwens.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mwah, in de trajectcontrole vind ik dat dapper zat![]()
Ik deed daar eergisteren nog 235 in de Benz tussen Capelle en Nieuwerkerk; dat is zo'n vreselijk lekker stukkie om FF te stampen![]()
Helaas moest ik de afslag hebben en heb ik nieuwe remmen, dus kon ik niet gekker doen
Misschien moet je in het weekend wat minder zuipen,spuiten,snuiven en slikken....quote:
Ik weet het.. net na- of op de BP, of net na het tunneltje, ze hebben ook een poosje bij het 600 meterbord voor de afslag gestaan, omdat ze een beetje voorspelbaar werden bij het tunneltje..quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:22 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Ik zie daar toch wel redelijk vaak een flitser staan. Of net voor het benzinestation of net er na. Andere kant staan ze ook steeds vaker trouwens.
Ik doe het meerdere keren per week, puur uit hufterigheid omdat die KU$#*&@$)YT%#U@$GFE*W&R& 80km/u zones de boel verkloten, dus zie je mij vaak links rechts tussen de mensen heen zigzaggen die veel te langzaam rijden. Op- én afrit #14 hangen geen camera's, dus dan is het planken als je die gebruiktquote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Welke afrit bedoel je dan ??? volgens mij is dat spul daar waterdicht hoor![]()
Ik doe het je niet na daar; ik kijk wel link uit
Laatst stonden ze ook op de parallelweg naast de A20 tussen Nieuwerkerk en Moordrecht te flitsen, je weet wel dat weggetje langs Van Vliet. Er stond een dikke file op de A20 naar Gouda toe, dus ik dacht ga gewoon binnendoor en kon lekker langs de file doorrijden. Op dat weggetje mag je maar 60 km/h, gelukkig zag ik dat raar geparkeerde wagentje net op tijd...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik weet het.. net na- of op de BP, of net na het tunneltje, ze hebben ook een poosje bij het 600 meterbord voor de afslag gestaan, omdat ze een beetje voorspelbaar werden bij het tunneltje..
Ben daar ook al eens mijn papiertje kwijtgeraakt om half 1 's nachts aan een VROShok![]()
Ach je neemt wel eens een gokje he
Da's afrit Centrum, volgens google streetview hangt daar idd niks, ik denk dat dat te maken heeft met de afstand tussen het begin van de TC en de afrit, die zal niet lang geneg zijn voor een fatsoenlijke meting..quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:35 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik doe het meerdere keren per week, puur uit hufterigheid omdat die KU$#*&@$)YT%#U@$GFE*W&R& 80km/u zones de boel verkloten, dus zie je mij vaak links rechts tussen de mensen heen zigzaggen die veel te langzaam rijden. Op- én afrit #14 hangen geen camera's, dus dan is het planken als je die gebruikt
Klopt inderdaad, ik knal altijd met de motor over dat weggetje en ben daar wel eens met 140 langs geblazen, gelukkig stond de cam op de snelweg gerichtquote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:46 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Laatst stonden ze ook op de parallelweg naast de A20 tussen Nieuwerkerk en Moordrecht te flitsen, je weet wel dat weggetje langs Van Vliet. Er stond een dikke file op de A20 naar Gouda toe, dus ik dacht ga gewoon binnendoor en kon lekker langs de file doorrijden. Op dat weggetje mag je maar 60 km/h, gelukkig zag ik dat raar geparkeerde wagentje net op tijd...
Waar staan de camera's voor de TC eigenlijk allemaal op het hele traject?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:48 schreef Sounddragon het volgende:
Da's afrit Centrum, volgens google streetview hangt daar idd niks, ik denk dat dat te maken heeft met de afstand tussen het begin van de TC en de afrit, die zal niet lang geneg zijn voor een fatsoenlijke meting..
Leuk weetje idd![]()
Het is overigens bijna godsonmogelijk om daar echt hard te rijden; iedereen rijdt daar 75, ik háát dat stuk Ring![]()
Op de motor kun je tussen TC lussen doorrijden
Inderdaad, bedankt voor de tip. Dat wist ik ook niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:35 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik doe het meerdere keren per week, puur uit hufterigheid omdat die KU$#*&@$)YT%#U@$GFE*W&R& 80km/u zones de boel verkloten, dus zie je mij vaak links rechts tussen de mensen heen zigzaggen die veel te langzaam rijden. Op- én afrit #14 hangen geen camera's, dus dan is het planken als je die gebruikt
Ik zal wel opletten op een Benz de volgende keren op de A20. Kom daar ook regelmatig een zwarte Audi A5 tegen die ook wel van doorrijden houdt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, ik knal altijd met de motor over dat weggetje en ben daar wel eens met 140 langs geblazen, gelukkig stond de cam op de snelweg gericht
Begin vanaf Crooswijk; één portaal voor het tunnneltje voor afrit Centrum, daarna uiteraard bij de splitsing naar de 13 en daar tot net na het viaduct bij Spaanse Polder/Zestienhoven, en als je rechtdoor richting Schiedam gaat staat de laatste net voor afrit Spaanse polder.R'dam West.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waar staan de camera's voor de TC eigenlijk allemaal op het hele traject?
Met de Benz kom ik daar niet, en zowel; niet met die snelheden; dat kost voorbumpers op dat baggerwegdek.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:58 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Ik zal wel opletten op een Benz de volgende keren op de A20. Kom daar ook regelmatig een zwarte Audi A5 tegen die ook wel van doorrijden houdt.
Jammer, dan pak ik toch iedere dag 2 camera's, wat er net 1 teveel is.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Begin vanaf Crooswijk; één portaal voor het tunnneltje voor afrit Centrum, daarna uiteraard bij de splitsing naar de 13 en daar tot net na het viaduct bij Spaanse Polder/Zestienhoven, en als je rechtdoor richting Schiedam gaat staat de laatste net voor afrit Spaanse polder.R'dam West.
Andere kant op op dezelfde plaatsen, maar dan andersom uiteraard.. Je kunt ze gewoon zien natuurlijk op de tegenstelde baan... als je ze daar ziet hangen hangen ze aan jouw kant ook
Inderdaad, en als het nog niet echt 'file' is, wordt er op de RECHTER rijbaan gewoon 50-60 gereden, OP DE TELLER. Ik irriteer me daar altijd zo kapot aan, dat ik vanaf het begin al probeer zo hard mogelijk iedereen voorbij te planken en dan op het laatste moment naar rechts te zwiepen om de afslag te pakken.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Da's afrit Centrum, volgens google streetview hangt daar idd niks, ik denk dat dat te maken heeft met de afstand tussen het begin van de TC en de afrit, die zal niet lang geneg zijn voor een fatsoenlijke meting..
Leuk weetje idd![]()
Het is overigens bijna godsonmogelijk om daar echt hard te rijden; iedereen rijdt daar 75, ik háát dat stuk Ring![]()
Op de motor kun je tussen TC lussen doorrijden
Gewoon effe in je spiegels kijken als je er onderdoor rijdt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waar staan de camera's voor de TC eigenlijk allemaal op het hele traject?
Nu ligt er toch wel een nieuw stukje asfalt tussen Capelle en Nieuwerkerk. Is goed te doen vind ik. Andere kant is slechterquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Met de Benz kom ik daar niet, en zowel; niet met die snelheden; dat kost voorbumpers op dat baggerwegdek.
Meestal rijd ik daar op de motor; die heeft nergens last van
Ik doelde op dat stukkie parallelweg langs de gebroeders van Vliet, de snelweg is prima te doen iddquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:14 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Nu ligt er toch wel een nieuw stukje asfalt tussen Capelle en Nieuwerkerk. Is goed te doen vind ik. Andere kant is slechter![]()
Trouwens de oprit bij Capelle is ook goed te doen als je geen verkeer voor je hebt.
Dit topic heeft meer pics van snelheidsmeters nodig.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:19 schreef Oksel het volgende:
295 in de Ferrari van mijn schoonpa, 220 in mijn BMW 118d. Eergisteren nog. Had een Suziki Swift sport die me bij kon houden.
Inderdaad dat stukje is bagger voor je voorbumperquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik doelde op dat stukkie parallelweg langs de gebroeders van Vliet, de snelweg is prima te doen idd
Hm. Heb geen foto's. Wel filmpje, dat ik meerij met m'n schoonpa in de nieuwe Ferrari California:quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:40 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Dit topic heeft meer pics van snelheidsmeters nodig.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:01 schreef Oksel het volgende:
[..]
Hm. Heb geen foto's. Wel filmpje, dat ik meerij met m'n schoonpa in de nieuwe Ferrari California:
(Ja, hij's Duits)
En een filmpje van de Ferrari waarin ik de 295 deed:
Eerste is standaard, 2e (de 360 spider) heeft een sportuitlaat, en is luider dan elke andere wegauto..quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:04 schreef invine het volgende:
[..]
Ze klinken wel lekker, maar wat zijn dat voor kleine (lees gevaarlijke) wegen?
Dan heb je een groot hart....quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:10 schreef Oksel het volgende:
Oh, is Duitsland. Daar heb je nog achteraf landweggetjes die verlaten zijn.
Dat je veel aandurft.quote:
Dat hangt mede af van de snelheid die je mee kan nemen uit de bocht en of je ideale schakelmomenten hebt gepakt (om over de tijd tussen verzetswissels niet te spreken) of niet...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:16 schreef JJH het volgende:
Hoeveel zou een Porsche 997 Carrera2 doen aan het eind van het rechte stuk?
In zulke auto's voelt het anders aan.. veel sneller, veiliger, stabieler. Met mijn eigen BMW doe ik zulke dingen echt niet.quote:
Ik weet het... Maar je bent net zo hard dood in die dingen als in je BMW maar ik begrijp je punt. Ook remmen die dingen op zo'n hoge snelheid veel beterquote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:21 schreef Oksel het volgende:
[..]
In zulke auto's voelt het anders aan.. veel sneller, veiliger, stabieler. Met mijn eigen BMW doe ik zulke dingen echt niet.
Met dat soort auto's is het probleem eerder dat jij niet dood bent, maar iemand anders die je tegenkomt wel..quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:10 schreef jackson het volgende:
Ik weet het... Maar je bent net zo hard dood in die dingen als in je BMW maar ik begrijp je punt.
Ik vind alles leuk en aardig, maar je gaat toch niet serieus beweren dat je 295 km/u op die wegen hebt gereden? Op het filmpje kom je bij die snelheid ook niet in de buurt...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:21 schreef Oksel het volgende:
In zulke auto's voelt het anders aan.. veel sneller, veiliger, stabieler.
Dat zegt dan heel wat over jouw rijkunsten. Of de auto.quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:32 schreef Intrepidity het volgende:
160 in een Fiat Bravo 1.6, meer vind ik onverantwoord in Nederland.
Of over de momenten en locaties waar ik rij. Ik doe er slechts woon-werkverkeer mee, dus in de spits. Soms (zoals nu in de meivakantie) kun je het gas wel lekker intrappen omdat het rustig is, maar tijdens een normale spits ga ik uit principe niet harder rijden als ~140.quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:43 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dat zegt dan heel wat over jouw rijkunsten. Of de auto.
Onverantwoord, omdat je als het wat drukker is altijd situaties kunt tegenkomen waar je op hoge snelheden onvoldoende reactietijd voor hebt. Ik ben niet zozeer bang voor m'n eigen rijkunsten, die ken ik wel, maar meer voor het tokkievolk wat zich op de weg bevindt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:53 schreef Lightning_NL het volgende:
vind je die snelheden dan onverantwoord, of is het simpelweg niet mogelijk door ander verkeer?
Nee, maar de 180-200 haalden we daar wel, tenminste met die 360. Op dat weggetje. 295 reden we op de snelweg. Binnenkort heeft mijn schoonpa de California thuis staan.. eens kijken wat dat doenquote:Op woensdag 12 mei 2010 09:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind alles leuk en aardig, maar je gaat toch niet serieus beweren dat je 295 km/u op die wegen hebt gereden? Op het filmpje kom je bij die snelheid ook niet in de buurt...
Nog afgezien van het feit dat het wegdek oneffen oogt en stuitert bij 200+ mijn auto echt alle kanten op. En nou is zo'n ferrari af-fabriek wat minder hard, maar ook die zal niet meer rustig rijden op dat wegdek met die snelheden.
Op de teller aantikken is op een recht stuk wel even te doen natuurlijk. Vooropgesteld dat je de weg daar kent, maar dat zal ongetwijfeld zo zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:24 schreef Oksel het volgende:
Nee, maar de 180-200 haalden we daar wel, tenminste met die 360. Op dat weggetje.
310 zou mogelijk moeten zijn. Mooie auto trouwens. Een van de weinige Ferrari's die ik mooi vind.quote:295 reden we op de snelweg. Binnenkort heeft mijn schoonpa de California thuis staan.. eens kijken wat dat doen![]()
elke snelheid boven de 100 met een alfa vind ik al te link.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:52 schreef Palomar het volgende:
Haalde laatst met gemak 180 op de GPS met mn Alfa 156, om even te testenHij kan nog wel harder, maar blijf zulk soort snelheden toch altijd een beetje link vinden als je niet van te voren je banden e.d. goed gecheckt hebt (al doe je bij 140 ook weinig als je een klapband krijgt, maar goed...).
En een hele prestatiequote:Op donderdag 13 mei 2010 12:11 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
elke snelheid boven de 100 met een alfa vind ik al te link.
quote:Nicole Yes I had a good trip...and I even didn't crash the Ferrari
230 km/h in the 4th gear on small busy countryside roads...
I love you too, see you tomorrow
245 met een BMW 318i, heel bijzonderquote:Op woensdag 2 juni 2010 13:38 schreef Turquaz52 het volgende:
245 met mijn BMW net uit de garage![]()
![]()
318i Automaat btw..![]()
Misschien was het 145...quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:46 schreef Oksel het volgende:
[..]
Helemaal omdat hij ongeveer 38 jaar oud is..Die BMW dan.
Tellertjoeningquote:Op woensdag 2 juni 2010 13:38 schreef Turquaz52 het volgende:
245 met mijn BMW net uit de garage![]()
![]()
318i Automaat btw..![]()
vraagje, in Rotterdam woont iemand met een 430(geloof ik) ook met sportuitlaat. zijn uitlaat wel eens gehoord?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:10 schreef Oksel het volgende:
[..]
Eerste is standaard, 2e (de 360 spider) heeft een sportuitlaat, en is luider dan elke andere wegauto..
Oh, is Duitsland. Daar heb je nog achteraf landweggetjes die verlaten zijn.
Maar wel huilie doen als iemand met een lasertje op een helikopter schijntquote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:45 schreef Lightning_NL het volgende:
![]()
Wat moet jij een saai leventje hebben zeg, als je je hier om druk maakt.
Met een M50B25 ja.. Wat is er dan nog 318i aan?quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:38 schreef Turquaz52 het volgende:
245 met mijn BMW net uit de garage![]()
![]()
318i Automaat btw..![]()
Ja, want daarmee breng je direct mensenlevens in gevaar. Met hard rijden niet, tenzij je een debiel bent die er niks van bakt. Beetje kromme vergelijking van je. Óf dit zegt juist heel veel over hoe slecht jij bent in het besturen van een auto.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:50 schreef Repeat het volgende:
[..]
Maar wel huilie doen als iemand met een lasertje op een helikopter schijnt
En je maakt speciaal een kloon aan om dat ff te posten ??quote:Op vrijdag 4 juni 2010 02:11 schreef Facepalmer het volgende:
[..]
Met een M50B25 ja.. Wat is er dan nog 318i aan?
Ja wat? Het is een 318.. dat er een 525i/325i motor in zit is niet mijn probleem..quote:Op vrijdag 4 juni 2010 02:11 schreef Facepalmer het volgende:
[..]
Met een M50B25 ja.. Wat is er dan nog 318i aan?
Of over hoe jij die shit met die lasers overdrijft. Hard rijden is ook gevaarlijk en verboden. Maar laten we deze discussie niet opnieuw gaan voeren, ik heb toch gelijk.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 08:05 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ja, want daarmee breng je direct mensenlevens in gevaar. Met hard rijden niet, tenzij je een debiel bent die er niks van bakt. Beetje kromme vergelijking van je. Óf dit zegt juist heel veel over hoe slecht jij bent in het besturen van een auto.
Waarom overdrijf ik? Ben jij soms een piloot, snap jij de gevaren van laser? Jij hebt helemaal niet gelijk. Het is niet voor niks dat piloten aangifte doen tegen die lulletjes met hun laserpennetjes.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:33 schreef Repeat het volgende:
[..]
Of over hoe jij die shit met die lasers overdrijft. Hard rijden is ook gevaarlijk en verboden. Maar laten we deze discussie niet opnieuw gaan voeren, ik heb toch gelijk.
De sport is ook om vooral goed in de berm te kijken als je 200+ gaat in NL.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik durf niet meer hard te rijden. Reed laatst op een zaterdagnacht op de A7 (helemaal leeg) en is een heerlijk recht stuk daar, maar opeens zag ik een flits. Nog geen boete binnen gehad, maar wel hele erge naaistreek. Ik ging denk ik 170 toenkon uiteraard nog wel harder.
Proefondervindelijk aangetoond dat ie inderdaard harder kan.quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:25 schreef k_man het volgende:
Rond de 200 in mijn Z4. In Duitsland uiteraard. Hij zou harder moeten kunnen, maar dat vond ik niet verantwoord gezien het overige verkeer.
Ik zit in de Randstad en daar heb ik 's nachts echt nog nooit mobiele controles gehad. Sterker nog, wel een keer gehad dat ik 's nachts 140 reed waar je 100 mocht (ja, ik houd het meestal bescheidenquote:Op zondag 6 juni 2010 20:49 schreef von_Preussen het volgende:
Daar ben ik mij niet zo zeker van, ik rij hier in het oosten (ook geen vaste controle's), maar ik weet dat ze tijdens de zgn. "operatie Ochtendgloren" (volledige afsluiting van de snelweg) een paar kilometer van tevoren wél mobiele controle's neerzetten.
En als ik die 's nachts met 250km/h op de teller tegenkom, dan zou dat best wel enigzins zuur zijn.
Dat dacht ik dus ook hequote:Op zondag 6 juni 2010 20:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Op de trajecten die ik 's nachts rijd ken ik de vaste palen toch wel en ik neem aan dat de politie geen mobiele posten opzet midden in de nacht
Tuurlijk, want die rijden dan een stuk harder dus brengt de controle ook meer op.quote:Op zondag 6 juni 2010 21:41 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat doen ze wel voor die 2 auto's per uur?
RX7 twin turbo ?? die haalt dat nietquote:Op zondag 6 juni 2010 22:08 schreef renedis het volgende:
180 mph wat omgerekend 289.68 kmph is
verder gaat mijn teller niet, dus of ik harder ging kan ik niet zeker weten.
En dat alles met een 1.3 twin turbo, rara
Langs snelwegen wordt alleen nog maar infrarood geflitst, dus het zal iets anders geweest zijn. Geflitst worden zie je niet meer.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik durf niet meer hard te rijden. Reed laatst op een zaterdagnacht op de A7 (helemaal leeg) en is een heerlijk recht stuk daar, maar opeens zag ik een flits. Nog geen boete binnen gehad, maar wel hele erge naaistreek. Ik ging denk ik 170 toenkon uiteraard nog wel harder.
Sinds wanneer is dat?quote:Op zondag 6 juni 2010 23:25 schreef -0- het volgende:
[..]
Langs snelwegen wordt alleen nog maar infrarood geflitst, dus het zal iets anders geweest zijn. Geflitst worden zie je niet meer.
quote:Op zondag 6 juni 2010 23:01 schreef von_Preussen het volgende:
Maar goed, de vraag blijft: "Rijden wij mannen zo hard om ons kleine geslachtsdeel te compenseren?".
Mobiel is al eeuwen met een lazurrrr toch? Ik zou het niet anders weten.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat?
Zijn dat ook de mobiele camera's?
Heb je ergens meer informatie daarover?
Dat ligt er aan hoe groot de turbo is, en ook aan de bak die erachter hangt. Ik zie het wel gebeuren hoor.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
RX7 twin turbo ?? die haalt dat niet
Mobiel is over het algemeen radar.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:34 schreef JJH het volgende:
[..]
Mobiel is al eeuwen met een lazurrrr toch? Ik zou het niet anders weten.
Ja nee, dat bedoelde ik eigenlijk ook.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:41 schreef -0- het volgende:
[..]
Mobiel is over het algemeen radar.
Laseren gebeurt inderdaad ook maar dan heeft het de voorkeur dat er staande gehoudne wordt ivm geen hard bewijs.
Radarcamera's flitsen alleen nog maar met infrarood licht, wat je dus met het blote oog niet ziet maar wel helpt een foto bij te lichten. Zie onder andere flitsservice.nl
Ik ben inderdaad ook een keer geflitst op een lege A6 om een uurtje of 12 's avonds. 32 km/h te hard, op een verder verlaten snelweg. Tuurlijk, je mag niet te hard rijden, maar hoe zinvol is nou zo'n controle?quote:Op zondag 6 juni 2010 21:44 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tuurlijk, want die rijden dan een stuk harder dus brengt de controle ook meer op.
Is het zo raar om harder te gaan dan volgens de specs kan, dan?quote:Op maandag 3 mei 2010 22:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is namelijk de enige die als fabrieksopgave boven de 220 uitkomt, 222 om precies te zijn.
Erg zinvol, want als je 10 van die 30km/h boete's te pakken hebt dan verdien je als staat eventjes ¤1920,-.quote:Op maandag 7 juni 2010 10:49 schreef EMCioran het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad ook een keer geflitst op een lege A6 om een uurtje of 12 's avonds. 32 km/h te hard, op een verder verlaten snelweg. Tuurlijk, je mag niet te hard rijden, maar hoe zinvol is nou zo'n controle?
Nee, ik heb met een Twingo (quote:Op maandag 7 juni 2010 10:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is het zo raar om harder te gaan dan volgens de specs kan, dan?
gemeten op de gps natuurlijk en niet van de teller afgelezen neem ik aan.quote:Op maandag 7 juni 2010 11:11 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nee, ik heb met een Twingo () wel eens 180 gehaald terwijl ie volgens de specs 151 kan
Wel flink slipstreamend achter een Mercedes om vervolgens een flinke helling af te rijden (het was in Frankrijk)
Ja precies, zinvol in de zin van lucratief. Dat lijkt helaas het hoofddoel van controles te zijn tegenwoordigquote:Op maandag 7 juni 2010 11:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Erg zinvol, want als je 10 van die 30km/h boete's te pakken hebt dan verdien je als staat eventjes ¤1920,-.
Haal daar eens de kosten van een controleur af (6x ¤25 = ¤150) en dan nog eens de kosten voor de apperatuur (schatting = ¤250 per controle). Administratiekosten worden niet meegenomen, aangezien je die nog eens extra mag betalen.
Dan blijven over, ¤1420 voor een avondje / nachtje flitsen. Boete's voor minder dan 30km/h etc. zijn nog niet eens meegenomen, dus je zal waarschijnlijk eerder rond de ¤2000 bij een nachtelijke controle ophalen.
standaard niet nee.. maar wie zegt dat die standaard isquote:Op zondag 6 juni 2010 22:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
RX7 twin turbo ?? die haalt dat niet
Ik hoop het! Heb nog niks binnenquote:Op zondag 6 juni 2010 23:25 schreef -0- het volgende:
[..]
Langs snelwegen wordt alleen nog maar infrarood geflitst, dus het zal iets anders geweest zijn. Geflitst worden zie je niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |