Lekker boeiend waar het gebeurde.quote:Op woensdag 5 mei 2010 18:19 schreef Demarest het volgende:
170 km/u met mijn vorige auto, een Renault Clio RS uit 2000.
Met mijn huidige auto -Seat Ibiza TDI 96KW- 160 km/u.
Beide snelheden werden overigens gehaald op de Duitse autobahn.
Echt?quote:Op woensdag 5 mei 2010 18:35 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Lekker boeiend waar het gebeurde.
Ja.quote:
Bij dagelijks gebruik wordt hij daar niet onzuiniger van.quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:21 schreef Sounddragon het volgende:
Wordt 'ie dan niet een beetje te duur als daily ?? 600 paardjes moeten ook drinken
Voormalig mondeo-rijder hier. Met de 2.5 V6 mk2 met moeite 200 op de GPS, met de oudere 2.0i mk1 (beide Ghia) moeiteloos 200+ op de teller, nooit geprobeerd wat de max was. Die 2-liter reed verbazend zuinig met die snelheden, nooit onzuiniger dan 1:12 mee gereden. De V6 slurpt veel meer, klinkt wel een stukkie beter.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:58 schreef vosss het volgende:
Die heeft als top 204, tenminste de 2.0 Ghia en de 2.0 Business Edition.
De overige 2.0's uit 95 (Nobbles, GLX, CLX en CLX4x4) doen allemaal 199.
Dus 223 op je gps kan je denk ik wel op je buik schrijven
Jij vindt het niet boeiend, ik wel.quote:Op woensdag 5 mei 2010 18:35 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Lekker boeiend waar het gebeurde.
Echt welquote:Op woensdag 5 mei 2010 23:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bij dagelijks gebruik wordt hij daar niet onzuiniger van.
Voor hem wel; want hij wil daarmee duidelijk maken dat het legaal was op dat momentquote:Op woensdag 5 mei 2010 18:35 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Lekker boeiend waar het gebeurde.
De beleving anders is.quote:
quote:Op donderdag 6 mei 2010 01:50 schreef Pas259 het volgende:
[..]
De beleving anders is.
200 op een inferieure Amerikaanse snelweg is anders dan op de superieure autobahn.
Had je zelf ook wel kunnen bedenken.
Nu heb je het dus niet over dagelijks gebruik. 530pk is al overkill op de openbare weg... In de praktijk rij je dagelijks gewoon door gas te geven met je grote teen. Dan is de auto nog steeds sneller dan het overige verkeer...quote:Op donderdag 6 mei 2010 01:02 schreef Sounddragon het volgende:
Echt welAls jij tijdens dagelijks gebruik op de autobahn 200+ stampt en je accelereert vol, gebruik jij écht die extra paardjes, en die moeten gewoon drinken
Proof me wrong.quote:Op donderdag 6 mei 2010 06:30 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Vooroordelen die bewijzen dat jij er weinig kaas van hebt gegeten.
Ik kan er anders altijd wel om lachen als bv stefke_p bij hoog en laag blijft volhouden dat ik die auto niet heb als ik niet onmiddellijk op zijn bevel een foto plaats.quote:Op donderdag 6 mei 2010 08:45 schreef Catch22- het volgende:
DS4, respect dat je nog durft te vermelden wat voor auto je hebt. Dat gezeik hier altijd over je auto
Ik kan niet zo best inschatten hoe vaak jij je raketje maxt natuurlijk, en BBK zal het idd ook niet uitmaken.. het laatste beetje paardjes gebruik je alleen vanaf het moment dat je kunt planken zonder wielspin of Tc bemoeienisquote:Op donderdag 6 mei 2010 08:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nu heb je het dus niet over dagelijks gebruik. 530pk is al overkill op de openbare weg... In de praktijk rij je dagelijks gewoon door gas te geven met je grote teen. Dan is de auto nog steeds sneller dan het overige verkeer...
Laat ik de discussie in de kiem smoren door er van te maken: "mijn dagelijks gebruik".
Ps
Benzinekosten is wel het laatste waar je je druk om maakt bij een auto als de mijne. Druppel-gloeiende plaat.
quote:
In de USA kan het ook gemakkelijk, zijn de wegen langer en breder én rijdt er doorgaans minder verkeer.quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:09 schreef Catch22- het volgende:
In DLD kán en mág je harder en daarbij houdt men er rekening mee (de duitsers iig)
De wegen zijn er prima. Minder verkeer hangt echt af van waar je rijdt.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:20 schreef Lightning_NL het volgende:
In de USA kan het ook gemakkelijk, zijn de wegen langer en breder én rijdt er doorgaans minder verkeer.
GPS of teller?quote:Op maandag 3 mei 2010 22:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja nee daarom vind ik t ook zo vaag, maar dus echt wel!
Misschien heeft dat ding gewoon veel kracht omdat er ook echt fucking veel mensen + baggage in kan, top auto echtwaar.
We hebben met 6 man plus baggage voor een week vakantie er mee naar denemarken gereden
Dus als je 120 op de teller hebt rij je maar 75kmu?quote:Op donderdag 6 mei 2010 17:36 schreef Athmozz het volgende:
[..]
GPS of teller?
Mijn hyundai Pony 1.3 GLSi ging ook 180 op de teller, 135 op GPS.
180 is het hoogste wat een lantra 1.6 haalt, dus bij jou zal het 220 teller 160 effectief geweest zijn. Rij trouwens eerst eens met een echte auto voor je zegt dat een dergelijke hyundai wegligging heeft
Dat verklaart een hoop als je de gemiddelde hyundai ziet rijden...quote:Op donderdag 6 mei 2010 17:39 schreef Repeat het volgende:
Dus als je 120 op de teller hebt rij je maar 75kmu?
120 op de teller was een kleine 100 effectief, en eens je dan nog sneller reed nam de afwijking enorm toe.quote:Op donderdag 6 mei 2010 17:39 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dus als je 120 op de teller hebt rij je maar 75kmu?
Je lag toen op de motorkap, of ben je echt heel erg bangig aangelegd?quote:Op donderdag 6 mei 2010 18:47 schreef Chikita het volgende:
Ik heb als passagier 140 gereden.. En toen scheet ik al alle kleurtjes
Eh? 140? Dat rij ik regelmatig als passagier op de snelweg.quote:Op donderdag 6 mei 2010 18:47 schreef Chikita het volgende:
Ik heb als passagier 140 gereden.. En toen scheet ik al alle kleurtjes
En bij 120 niet? Want het verschil is zo merkbaarquote:Op donderdag 6 mei 2010 18:47 schreef Chikita het volgende:
Ik heb als passagier 140 gereden.. En toen scheet ik al alle kleurtjes
In een trabant welquote:Op donderdag 6 mei 2010 19:59 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
En bij 120 niet? Want het verschil is zo merkbaar
Of op de motor, hoe mannen opeens veranderen naar gillende meisjesquote:Op donderdag 6 mei 2010 19:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je lag toen op de motorkap, of ben je echt heel erg bangig aangelegd?
wtf?quote:Op donderdag 6 mei 2010 20:18 schreef Googolplexian het volgende:
Het engste was 250+ km/h in zo'n ding:
[ afbeelding ]
Welke?quote:Op donderdag 6 mei 2010 20:35 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Deze. Gechipte B16A2 met genoeg mods hing daarin.
Ik ben echt al meerdere malen door Duitsland gegaan als berijder maar ook als bijrijder maar ik vind de wegen in Duitsland alleen fijn omdat je er zo hard kan. De weg zelf, tja muaa muaa. Er zijn nog behoorlijk veel smalle wegen waar je dan zo hard kan als je wilt en ik iets heb van wtf?quote:Op donderdag 6 mei 2010 01:50 schreef Pas259 het volgende:
[..]
De beleving anders is.
200 op een inferieure Amerikaanse snelweg is anders dan op de superieure autobahn.
Had je zelf ook wel kunnen bedenken.
Niet alleen dat er wordt sowieso strenger op gecontroleerd en ook overal, ken zat verhalen van kennissen die naar de USA gingen. Lege weg van 50 km rechtuit, even iets meer gas en jahoor wordt je staandegehouden.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:38 schreef Catch22- het volgende:
de boetes zijn in de VS toch vrij extreem?
Niet waar.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:47 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Niet alleen dat er wordt sowieso strenger op gecontroleerd en ook overal, ken zat verhalen van kennissen die naar de USA gingen. Lege weg van 50 km rechtuit, even iets meer gas en jahoor wordt je staandegehouden.
Met die snelle bmw, was ik de bijrijder..quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:09 schreef Dimitri_ het volgende:
Overigens vind ik het wel vreemd dat veel mensen in geleende auto's zo hard rijden.. Ik leen al niet graag mijn auto uit, met een dagwaarde van nog geen 1000 euro.. En als diegene dan ook nog 180+ gaat rijden oid dan al heeelemaaal niet.
Maargoed, zal wel persoonlijk zijn.
Hey, daar heb ik straks een station vanquote:Op maandag 3 mei 2010 22:18 schreef Anne het volgende:
Zelf gereden: 200 km/h, vroeger met mijn CRX, nu rij ik dat dagelijks (autobahn) met mijn Seat Ibiza.
Als bijrijdster: 265 km/h met deze BMW M5:
[ afbeelding ]
Ik heb ook een mondeo MK1 business edition uit '95 met een 2,5L V6 (ook een 170PK blok erin, zelfde specificaties als de GT volgens autoweek).quote:Op maandag 3 mei 2010 22:58 schreef vosss het volgende:
Die heeft als top 204, tenminste de 2.0 Ghia en de 2.0 Business Edition.
De overige 2.0's uit 95 (Nobbles, GLX, CLX en CLX4x4) doen allemaal 199.
Dus 223 op je gps kan je denk ik wel op je buik schrijven
Ummmm... Waarom een foto met 140km/u? Hoewel dit op zich bijzonders is vanwege de drukte op de A20 is het verder niet snel ofzo. Ik probeer altijd 140 te halen in de 80km/u zone van Ring Rotterdam, omdat ik een afrit gebruik waar geen camera's hangen. Mja, het is daar altijd ontzettend druk dus het lukt me niet vaak.quote:
Mwah, in de trajectcontrole vind ik dat dapper zatquote:Op maandag 10 mei 2010 19:19 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Niet te ruig heWel hon-derd-veer-tig kilometer per uur?
Vlaardingen - Maassluis is leukerquote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mwah, in de trajectcontrole vind ik dat dapper zat![]()
Ik deed daar eergisteren nog 235 in de Benz tussen Capelle en Nieuwerkerk; dat is zo'n vreselijk lekker stukkie om FF te stampen![]()
Helaas moest ik de afslag hebben en heb ik nieuwe remmen, dus kon ik niet gekker doen
Welke afrit bedoel je dan ??? volgens mij is dat spul daar waterdicht hoorquote:Op maandag 10 mei 2010 18:40 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ummmm... Waarom een foto met 140km/u? Hoewel dit op zich bijzonders is vanwege de drukte op de A20 is het verder niet snel ofzo. Ik probeer altijd 140 te halen in de 80km/u zone van Ring Rotterdam, omdat ik een afrit gebruik waar geen camera's hangen. Mja, het is daar altijd ontzettend druk dus het lukt me niet vaak.
Het is zoals jezelf al zegt. Vanmorgen weer geprobeerd maar kwam niet boven de 130 km/h uit. Gewoon veel te druk. Gelukkig rijd ik op een stukje A20 waar (nogquote:Op maandag 10 mei 2010 18:40 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ummmm... Waarom een foto met 140km/u? Hoewel dit op zich bijzonders is vanwege de drukte op de A20 is het verder niet snel ofzo. Ik probeer altijd 140 te halen in de 80km/u zone van Ring Rotterdam, omdat ik een afrit gebruik waar geen camera's hangen. Mja, het is daar altijd ontzettend druk dus het lukt me niet vaak.
Voorlopig ben ik één van de weinigen die wel een plaatje posten van hoe hard ze rijden.quote:Op maandag 10 mei 2010 19:19 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Niet te ruig heWel hon-derd-veer-tig kilometer per uur?
Ik zie daar toch wel redelijk vaak een flitser staan. Of net voor het benzinestation of net er na. Andere kant staan ze ook steeds vaker trouwens.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mwah, in de trajectcontrole vind ik dat dapper zat![]()
Ik deed daar eergisteren nog 235 in de Benz tussen Capelle en Nieuwerkerk; dat is zo'n vreselijk lekker stukkie om FF te stampen![]()
Helaas moest ik de afslag hebben en heb ik nieuwe remmen, dus kon ik niet gekker doen
Misschien moet je in het weekend wat minder zuipen,spuiten,snuiven en slikken....quote:
Ik weet het.. net na- of op de BP, of net na het tunneltje, ze hebben ook een poosje bij het 600 meterbord voor de afslag gestaan, omdat ze een beetje voorspelbaar werden bij het tunneltje..quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:22 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Ik zie daar toch wel redelijk vaak een flitser staan. Of net voor het benzinestation of net er na. Andere kant staan ze ook steeds vaker trouwens.
Ik doe het meerdere keren per week, puur uit hufterigheid omdat die KU$#*&@$)YT%#U@$GFE*W&R& 80km/u zones de boel verkloten, dus zie je mij vaak links rechts tussen de mensen heen zigzaggen die veel te langzaam rijden. Op- én afrit #14 hangen geen camera's, dus dan is het planken als je die gebruiktquote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Welke afrit bedoel je dan ??? volgens mij is dat spul daar waterdicht hoor![]()
Ik doe het je niet na daar; ik kijk wel link uit
Laatst stonden ze ook op de parallelweg naast de A20 tussen Nieuwerkerk en Moordrecht te flitsen, je weet wel dat weggetje langs Van Vliet. Er stond een dikke file op de A20 naar Gouda toe, dus ik dacht ga gewoon binnendoor en kon lekker langs de file doorrijden. Op dat weggetje mag je maar 60 km/h, gelukkig zag ik dat raar geparkeerde wagentje net op tijd...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik weet het.. net na- of op de BP, of net na het tunneltje, ze hebben ook een poosje bij het 600 meterbord voor de afslag gestaan, omdat ze een beetje voorspelbaar werden bij het tunneltje..
Ben daar ook al eens mijn papiertje kwijtgeraakt om half 1 's nachts aan een VROShok![]()
Ach je neemt wel eens een gokje he
Da's afrit Centrum, volgens google streetview hangt daar idd niks, ik denk dat dat te maken heeft met de afstand tussen het begin van de TC en de afrit, die zal niet lang geneg zijn voor een fatsoenlijke meting..quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:35 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik doe het meerdere keren per week, puur uit hufterigheid omdat die KU$#*&@$)YT%#U@$GFE*W&R& 80km/u zones de boel verkloten, dus zie je mij vaak links rechts tussen de mensen heen zigzaggen die veel te langzaam rijden. Op- én afrit #14 hangen geen camera's, dus dan is het planken als je die gebruikt
Klopt inderdaad, ik knal altijd met de motor over dat weggetje en ben daar wel eens met 140 langs geblazen, gelukkig stond de cam op de snelweg gerichtquote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:46 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Laatst stonden ze ook op de parallelweg naast de A20 tussen Nieuwerkerk en Moordrecht te flitsen, je weet wel dat weggetje langs Van Vliet. Er stond een dikke file op de A20 naar Gouda toe, dus ik dacht ga gewoon binnendoor en kon lekker langs de file doorrijden. Op dat weggetje mag je maar 60 km/h, gelukkig zag ik dat raar geparkeerde wagentje net op tijd...
Waar staan de camera's voor de TC eigenlijk allemaal op het hele traject?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:48 schreef Sounddragon het volgende:
Da's afrit Centrum, volgens google streetview hangt daar idd niks, ik denk dat dat te maken heeft met de afstand tussen het begin van de TC en de afrit, die zal niet lang geneg zijn voor een fatsoenlijke meting..
Leuk weetje idd![]()
Het is overigens bijna godsonmogelijk om daar echt hard te rijden; iedereen rijdt daar 75, ik háát dat stuk Ring![]()
Op de motor kun je tussen TC lussen doorrijden
Inderdaad, bedankt voor de tip. Dat wist ik ook niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:35 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik doe het meerdere keren per week, puur uit hufterigheid omdat die KU$#*&@$)YT%#U@$GFE*W&R& 80km/u zones de boel verkloten, dus zie je mij vaak links rechts tussen de mensen heen zigzaggen die veel te langzaam rijden. Op- én afrit #14 hangen geen camera's, dus dan is het planken als je die gebruikt
Ik zal wel opletten op een Benz de volgende keren op de A20. Kom daar ook regelmatig een zwarte Audi A5 tegen die ook wel van doorrijden houdt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, ik knal altijd met de motor over dat weggetje en ben daar wel eens met 140 langs geblazen, gelukkig stond de cam op de snelweg gericht
Begin vanaf Crooswijk; één portaal voor het tunnneltje voor afrit Centrum, daarna uiteraard bij de splitsing naar de 13 en daar tot net na het viaduct bij Spaanse Polder/Zestienhoven, en als je rechtdoor richting Schiedam gaat staat de laatste net voor afrit Spaanse polder.R'dam West.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waar staan de camera's voor de TC eigenlijk allemaal op het hele traject?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |