Tellertjoeningquote:Op woensdag 2 juni 2010 13:38 schreef Turquaz52 het volgende:
245 met mijn BMW net uit de garage![]()
![]()
318i Automaat btw..![]()
vraagje, in Rotterdam woont iemand met een 430(geloof ik) ook met sportuitlaat. zijn uitlaat wel eens gehoord?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:10 schreef Oksel het volgende:
[..]
Eerste is standaard, 2e (de 360 spider) heeft een sportuitlaat, en is luider dan elke andere wegauto..
Oh, is Duitsland. Daar heb je nog achteraf landweggetjes die verlaten zijn.
Maar wel huilie doen als iemand met een lasertje op een helikopter schijntquote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:45 schreef Lightning_NL het volgende:
![]()
Wat moet jij een saai leventje hebben zeg, als je je hier om druk maakt.
Met een M50B25 ja.. Wat is er dan nog 318i aan?quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:38 schreef Turquaz52 het volgende:
245 met mijn BMW net uit de garage![]()
![]()
318i Automaat btw..![]()
Ja, want daarmee breng je direct mensenlevens in gevaar. Met hard rijden niet, tenzij je een debiel bent die er niks van bakt. Beetje kromme vergelijking van je. Óf dit zegt juist heel veel over hoe slecht jij bent in het besturen van een auto.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:50 schreef Repeat het volgende:
[..]
Maar wel huilie doen als iemand met een lasertje op een helikopter schijnt
En je maakt speciaal een kloon aan om dat ff te posten ??quote:Op vrijdag 4 juni 2010 02:11 schreef Facepalmer het volgende:
[..]
Met een M50B25 ja.. Wat is er dan nog 318i aan?
Ja wat? Het is een 318.. dat er een 525i/325i motor in zit is niet mijn probleem..quote:Op vrijdag 4 juni 2010 02:11 schreef Facepalmer het volgende:
[..]
Met een M50B25 ja.. Wat is er dan nog 318i aan?
Of over hoe jij die shit met die lasers overdrijft. Hard rijden is ook gevaarlijk en verboden. Maar laten we deze discussie niet opnieuw gaan voeren, ik heb toch gelijk.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 08:05 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ja, want daarmee breng je direct mensenlevens in gevaar. Met hard rijden niet, tenzij je een debiel bent die er niks van bakt. Beetje kromme vergelijking van je. Óf dit zegt juist heel veel over hoe slecht jij bent in het besturen van een auto.
Waarom overdrijf ik? Ben jij soms een piloot, snap jij de gevaren van laser? Jij hebt helemaal niet gelijk. Het is niet voor niks dat piloten aangifte doen tegen die lulletjes met hun laserpennetjes.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:33 schreef Repeat het volgende:
[..]
Of over hoe jij die shit met die lasers overdrijft. Hard rijden is ook gevaarlijk en verboden. Maar laten we deze discussie niet opnieuw gaan voeren, ik heb toch gelijk.
De sport is ook om vooral goed in de berm te kijken als je 200+ gaat in NL.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik durf niet meer hard te rijden. Reed laatst op een zaterdagnacht op de A7 (helemaal leeg) en is een heerlijk recht stuk daar, maar opeens zag ik een flits. Nog geen boete binnen gehad, maar wel hele erge naaistreek. Ik ging denk ik 170 toenkon uiteraard nog wel harder.
Proefondervindelijk aangetoond dat ie inderdaard harder kan.quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:25 schreef k_man het volgende:
Rond de 200 in mijn Z4. In Duitsland uiteraard. Hij zou harder moeten kunnen, maar dat vond ik niet verantwoord gezien het overige verkeer.
Ik zit in de Randstad en daar heb ik 's nachts echt nog nooit mobiele controles gehad. Sterker nog, wel een keer gehad dat ik 's nachts 140 reed waar je 100 mocht (ja, ik houd het meestal bescheidenquote:Op zondag 6 juni 2010 20:49 schreef von_Preussen het volgende:
Daar ben ik mij niet zo zeker van, ik rij hier in het oosten (ook geen vaste controle's), maar ik weet dat ze tijdens de zgn. "operatie Ochtendgloren" (volledige afsluiting van de snelweg) een paar kilometer van tevoren wél mobiele controle's neerzetten.
En als ik die 's nachts met 250km/h op de teller tegenkom, dan zou dat best wel enigzins zuur zijn.
Dat dacht ik dus ook hequote:Op zondag 6 juni 2010 20:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Op de trajecten die ik 's nachts rijd ken ik de vaste palen toch wel en ik neem aan dat de politie geen mobiele posten opzet midden in de nacht
Tuurlijk, want die rijden dan een stuk harder dus brengt de controle ook meer op.quote:Op zondag 6 juni 2010 21:41 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat doen ze wel voor die 2 auto's per uur?
RX7 twin turbo ?? die haalt dat nietquote:Op zondag 6 juni 2010 22:08 schreef renedis het volgende:
180 mph wat omgerekend 289.68 kmph is
verder gaat mijn teller niet, dus of ik harder ging kan ik niet zeker weten.
En dat alles met een 1.3 twin turbo, rara
Langs snelwegen wordt alleen nog maar infrarood geflitst, dus het zal iets anders geweest zijn. Geflitst worden zie je niet meer.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik durf niet meer hard te rijden. Reed laatst op een zaterdagnacht op de A7 (helemaal leeg) en is een heerlijk recht stuk daar, maar opeens zag ik een flits. Nog geen boete binnen gehad, maar wel hele erge naaistreek. Ik ging denk ik 170 toenkon uiteraard nog wel harder.
Sinds wanneer is dat?quote:Op zondag 6 juni 2010 23:25 schreef -0- het volgende:
[..]
Langs snelwegen wordt alleen nog maar infrarood geflitst, dus het zal iets anders geweest zijn. Geflitst worden zie je niet meer.
quote:Op zondag 6 juni 2010 23:01 schreef von_Preussen het volgende:
Maar goed, de vraag blijft: "Rijden wij mannen zo hard om ons kleine geslachtsdeel te compenseren?".
Mobiel is al eeuwen met een lazurrrr toch? Ik zou het niet anders weten.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat?
Zijn dat ook de mobiele camera's?
Heb je ergens meer informatie daarover?
Dat ligt er aan hoe groot de turbo is, en ook aan de bak die erachter hangt. Ik zie het wel gebeuren hoor.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
RX7 twin turbo ?? die haalt dat niet
Mobiel is over het algemeen radar.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:34 schreef JJH het volgende:
[..]
Mobiel is al eeuwen met een lazurrrr toch? Ik zou het niet anders weten.
Ja nee, dat bedoelde ik eigenlijk ook.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:41 schreef -0- het volgende:
[..]
Mobiel is over het algemeen radar.
Laseren gebeurt inderdaad ook maar dan heeft het de voorkeur dat er staande gehoudne wordt ivm geen hard bewijs.
Radarcamera's flitsen alleen nog maar met infrarood licht, wat je dus met het blote oog niet ziet maar wel helpt een foto bij te lichten. Zie onder andere flitsservice.nl
Ik ben inderdaad ook een keer geflitst op een lege A6 om een uurtje of 12 's avonds. 32 km/h te hard, op een verder verlaten snelweg. Tuurlijk, je mag niet te hard rijden, maar hoe zinvol is nou zo'n controle?quote:Op zondag 6 juni 2010 21:44 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tuurlijk, want die rijden dan een stuk harder dus brengt de controle ook meer op.
Is het zo raar om harder te gaan dan volgens de specs kan, dan?quote:Op maandag 3 mei 2010 22:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is namelijk de enige die als fabrieksopgave boven de 220 uitkomt, 222 om precies te zijn.
Erg zinvol, want als je 10 van die 30km/h boete's te pakken hebt dan verdien je als staat eventjes ¤1920,-.quote:Op maandag 7 juni 2010 10:49 schreef EMCioran het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad ook een keer geflitst op een lege A6 om een uurtje of 12 's avonds. 32 km/h te hard, op een verder verlaten snelweg. Tuurlijk, je mag niet te hard rijden, maar hoe zinvol is nou zo'n controle?
Nee, ik heb met een Twingo (quote:Op maandag 7 juni 2010 10:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is het zo raar om harder te gaan dan volgens de specs kan, dan?
gemeten op de gps natuurlijk en niet van de teller afgelezen neem ik aan.quote:Op maandag 7 juni 2010 11:11 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nee, ik heb met een Twingo () wel eens 180 gehaald terwijl ie volgens de specs 151 kan
Wel flink slipstreamend achter een Mercedes om vervolgens een flinke helling af te rijden (het was in Frankrijk)
Ja precies, zinvol in de zin van lucratief. Dat lijkt helaas het hoofddoel van controles te zijn tegenwoordigquote:Op maandag 7 juni 2010 11:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Erg zinvol, want als je 10 van die 30km/h boete's te pakken hebt dan verdien je als staat eventjes ¤1920,-.
Haal daar eens de kosten van een controleur af (6x ¤25 = ¤150) en dan nog eens de kosten voor de apperatuur (schatting = ¤250 per controle). Administratiekosten worden niet meegenomen, aangezien je die nog eens extra mag betalen.
Dan blijven over, ¤1420 voor een avondje / nachtje flitsen. Boete's voor minder dan 30km/h etc. zijn nog niet eens meegenomen, dus je zal waarschijnlijk eerder rond de ¤2000 bij een nachtelijke controle ophalen.
standaard niet nee.. maar wie zegt dat die standaard isquote:Op zondag 6 juni 2010 22:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
RX7 twin turbo ?? die haalt dat niet
Ik hoop het! Heb nog niks binnenquote:Op zondag 6 juni 2010 23:25 schreef -0- het volgende:
[..]
Langs snelwegen wordt alleen nog maar infrarood geflitst, dus het zal iets anders geweest zijn. Geflitst worden zie je niet meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |