Met de Benz kom ik daar niet, en zowel; niet met die snelheden; dat kost voorbumpers op dat baggerwegdek.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:58 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Ik zal wel opletten op een Benz de volgende keren op de A20. Kom daar ook regelmatig een zwarte Audi A5 tegen die ook wel van doorrijden houdt.
Jammer, dan pak ik toch iedere dag 2 camera's, wat er net 1 teveel is.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Begin vanaf Crooswijk; één portaal voor het tunnneltje voor afrit Centrum, daarna uiteraard bij de splitsing naar de 13 en daar tot net na het viaduct bij Spaanse Polder/Zestienhoven, en als je rechtdoor richting Schiedam gaat staat de laatste net voor afrit Spaanse polder.R'dam West.
Andere kant op op dezelfde plaatsen, maar dan andersom uiteraard.. Je kunt ze gewoon zien natuurlijk op de tegenstelde baan... als je ze daar ziet hangen hangen ze aan jouw kant ook
Inderdaad, en als het nog niet echt 'file' is, wordt er op de RECHTER rijbaan gewoon 50-60 gereden, OP DE TELLER. Ik irriteer me daar altijd zo kapot aan, dat ik vanaf het begin al probeer zo hard mogelijk iedereen voorbij te planken en dan op het laatste moment naar rechts te zwiepen om de afslag te pakken.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Da's afrit Centrum, volgens google streetview hangt daar idd niks, ik denk dat dat te maken heeft met de afstand tussen het begin van de TC en de afrit, die zal niet lang geneg zijn voor een fatsoenlijke meting..
Leuk weetje idd![]()
Het is overigens bijna godsonmogelijk om daar echt hard te rijden; iedereen rijdt daar 75, ik háát dat stuk Ring![]()
Op de motor kun je tussen TC lussen doorrijden
Gewoon effe in je spiegels kijken als je er onderdoor rijdt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waar staan de camera's voor de TC eigenlijk allemaal op het hele traject?
Nu ligt er toch wel een nieuw stukje asfalt tussen Capelle en Nieuwerkerk. Is goed te doen vind ik. Andere kant is slechterquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Met de Benz kom ik daar niet, en zowel; niet met die snelheden; dat kost voorbumpers op dat baggerwegdek.
Meestal rijd ik daar op de motor; die heeft nergens last van
Ik doelde op dat stukkie parallelweg langs de gebroeders van Vliet, de snelweg is prima te doen iddquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:14 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Nu ligt er toch wel een nieuw stukje asfalt tussen Capelle en Nieuwerkerk. Is goed te doen vind ik. Andere kant is slechter![]()
Trouwens de oprit bij Capelle is ook goed te doen als je geen verkeer voor je hebt.
Dit topic heeft meer pics van snelheidsmeters nodig.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:19 schreef Oksel het volgende:
295 in de Ferrari van mijn schoonpa, 220 in mijn BMW 118d. Eergisteren nog. Had een Suziki Swift sport die me bij kon houden.
Inderdaad dat stukje is bagger voor je voorbumperquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik doelde op dat stukkie parallelweg langs de gebroeders van Vliet, de snelweg is prima te doen idd
Hm. Heb geen foto's. Wel filmpje, dat ik meerij met m'n schoonpa in de nieuwe Ferrari California:quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:40 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Dit topic heeft meer pics van snelheidsmeters nodig.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:01 schreef Oksel het volgende:
[..]
Hm. Heb geen foto's. Wel filmpje, dat ik meerij met m'n schoonpa in de nieuwe Ferrari California:
(Ja, hij's Duits)
En een filmpje van de Ferrari waarin ik de 295 deed:
Eerste is standaard, 2e (de 360 spider) heeft een sportuitlaat, en is luider dan elke andere wegauto..quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:04 schreef invine het volgende:
[..]
Ze klinken wel lekker, maar wat zijn dat voor kleine (lees gevaarlijke) wegen?
Dan heb je een groot hart....quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:10 schreef Oksel het volgende:
Oh, is Duitsland. Daar heb je nog achteraf landweggetjes die verlaten zijn.
Dat je veel aandurft.quote:
Dat hangt mede af van de snelheid die je mee kan nemen uit de bocht en of je ideale schakelmomenten hebt gepakt (om over de tijd tussen verzetswissels niet te spreken) of niet...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:16 schreef JJH het volgende:
Hoeveel zou een Porsche 997 Carrera2 doen aan het eind van het rechte stuk?
In zulke auto's voelt het anders aan.. veel sneller, veiliger, stabieler. Met mijn eigen BMW doe ik zulke dingen echt niet.quote:
Ik weet het... Maar je bent net zo hard dood in die dingen als in je BMW maar ik begrijp je punt. Ook remmen die dingen op zo'n hoge snelheid veel beterquote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:21 schreef Oksel het volgende:
[..]
In zulke auto's voelt het anders aan.. veel sneller, veiliger, stabieler. Met mijn eigen BMW doe ik zulke dingen echt niet.
Met dat soort auto's is het probleem eerder dat jij niet dood bent, maar iemand anders die je tegenkomt wel..quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:10 schreef jackson het volgende:
Ik weet het... Maar je bent net zo hard dood in die dingen als in je BMW maar ik begrijp je punt.
Ik vind alles leuk en aardig, maar je gaat toch niet serieus beweren dat je 295 km/u op die wegen hebt gereden? Op het filmpje kom je bij die snelheid ook niet in de buurt...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:21 schreef Oksel het volgende:
In zulke auto's voelt het anders aan.. veel sneller, veiliger, stabieler.
Dat zegt dan heel wat over jouw rijkunsten. Of de auto.quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:32 schreef Intrepidity het volgende:
160 in een Fiat Bravo 1.6, meer vind ik onverantwoord in Nederland.
Of over de momenten en locaties waar ik rij. Ik doe er slechts woon-werkverkeer mee, dus in de spits. Soms (zoals nu in de meivakantie) kun je het gas wel lekker intrappen omdat het rustig is, maar tijdens een normale spits ga ik uit principe niet harder rijden als ~140.quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:43 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dat zegt dan heel wat over jouw rijkunsten. Of de auto.
Onverantwoord, omdat je als het wat drukker is altijd situaties kunt tegenkomen waar je op hoge snelheden onvoldoende reactietijd voor hebt. Ik ben niet zozeer bang voor m'n eigen rijkunsten, die ken ik wel, maar meer voor het tokkievolk wat zich op de weg bevindt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:53 schreef Lightning_NL het volgende:
vind je die snelheden dan onverantwoord, of is het simpelweg niet mogelijk door ander verkeer?
Nee, maar de 180-200 haalden we daar wel, tenminste met die 360. Op dat weggetje. 295 reden we op de snelweg. Binnenkort heeft mijn schoonpa de California thuis staan.. eens kijken wat dat doenquote:Op woensdag 12 mei 2010 09:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind alles leuk en aardig, maar je gaat toch niet serieus beweren dat je 295 km/u op die wegen hebt gereden? Op het filmpje kom je bij die snelheid ook niet in de buurt...
Nog afgezien van het feit dat het wegdek oneffen oogt en stuitert bij 200+ mijn auto echt alle kanten op. En nou is zo'n ferrari af-fabriek wat minder hard, maar ook die zal niet meer rustig rijden op dat wegdek met die snelheden.
Op de teller aantikken is op een recht stuk wel even te doen natuurlijk. Vooropgesteld dat je de weg daar kent, maar dat zal ongetwijfeld zo zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:24 schreef Oksel het volgende:
Nee, maar de 180-200 haalden we daar wel, tenminste met die 360. Op dat weggetje.
310 zou mogelijk moeten zijn. Mooie auto trouwens. Een van de weinige Ferrari's die ik mooi vind.quote:295 reden we op de snelweg. Binnenkort heeft mijn schoonpa de California thuis staan.. eens kijken wat dat doen![]()
elke snelheid boven de 100 met een alfa vind ik al te link.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:52 schreef Palomar het volgende:
Haalde laatst met gemak 180 op de GPS met mn Alfa 156, om even te testenHij kan nog wel harder, maar blijf zulk soort snelheden toch altijd een beetje link vinden als je niet van te voren je banden e.d. goed gecheckt hebt (al doe je bij 140 ook weinig als je een klapband krijgt, maar goed...).
En een hele prestatiequote:Op donderdag 13 mei 2010 12:11 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
elke snelheid boven de 100 met een alfa vind ik al te link.
quote:Nicole Yes I had a good trip...and I even didn't crash the Ferrari
230 km/h in the 4th gear on small busy countryside roads...
I love you too, see you tomorrow
245 met een BMW 318i, heel bijzonderquote:Op woensdag 2 juni 2010 13:38 schreef Turquaz52 het volgende:
245 met mijn BMW net uit de garage![]()
![]()
318i Automaat btw..![]()
Misschien was het 145...quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:46 schreef Oksel het volgende:
[..]
Helemaal omdat hij ongeveer 38 jaar oud is..Die BMW dan.
Tellertjoeningquote:Op woensdag 2 juni 2010 13:38 schreef Turquaz52 het volgende:
245 met mijn BMW net uit de garage![]()
![]()
318i Automaat btw..![]()
vraagje, in Rotterdam woont iemand met een 430(geloof ik) ook met sportuitlaat. zijn uitlaat wel eens gehoord?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:10 schreef Oksel het volgende:
[..]
Eerste is standaard, 2e (de 360 spider) heeft een sportuitlaat, en is luider dan elke andere wegauto..
Oh, is Duitsland. Daar heb je nog achteraf landweggetjes die verlaten zijn.
Maar wel huilie doen als iemand met een lasertje op een helikopter schijntquote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:45 schreef Lightning_NL het volgende:
![]()
Wat moet jij een saai leventje hebben zeg, als je je hier om druk maakt.
Met een M50B25 ja.. Wat is er dan nog 318i aan?quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:38 schreef Turquaz52 het volgende:
245 met mijn BMW net uit de garage![]()
![]()
318i Automaat btw..![]()
Ja, want daarmee breng je direct mensenlevens in gevaar. Met hard rijden niet, tenzij je een debiel bent die er niks van bakt. Beetje kromme vergelijking van je. Óf dit zegt juist heel veel over hoe slecht jij bent in het besturen van een auto.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:50 schreef Repeat het volgende:
[..]
Maar wel huilie doen als iemand met een lasertje op een helikopter schijnt
En je maakt speciaal een kloon aan om dat ff te posten ??quote:Op vrijdag 4 juni 2010 02:11 schreef Facepalmer het volgende:
[..]
Met een M50B25 ja.. Wat is er dan nog 318i aan?
Ja wat? Het is een 318.. dat er een 525i/325i motor in zit is niet mijn probleem..quote:Op vrijdag 4 juni 2010 02:11 schreef Facepalmer het volgende:
[..]
Met een M50B25 ja.. Wat is er dan nog 318i aan?
Of over hoe jij die shit met die lasers overdrijft. Hard rijden is ook gevaarlijk en verboden. Maar laten we deze discussie niet opnieuw gaan voeren, ik heb toch gelijk.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 08:05 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ja, want daarmee breng je direct mensenlevens in gevaar. Met hard rijden niet, tenzij je een debiel bent die er niks van bakt. Beetje kromme vergelijking van je. Óf dit zegt juist heel veel over hoe slecht jij bent in het besturen van een auto.
Waarom overdrijf ik? Ben jij soms een piloot, snap jij de gevaren van laser? Jij hebt helemaal niet gelijk. Het is niet voor niks dat piloten aangifte doen tegen die lulletjes met hun laserpennetjes.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:33 schreef Repeat het volgende:
[..]
Of over hoe jij die shit met die lasers overdrijft. Hard rijden is ook gevaarlijk en verboden. Maar laten we deze discussie niet opnieuw gaan voeren, ik heb toch gelijk.
De sport is ook om vooral goed in de berm te kijken als je 200+ gaat in NL.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik durf niet meer hard te rijden. Reed laatst op een zaterdagnacht op de A7 (helemaal leeg) en is een heerlijk recht stuk daar, maar opeens zag ik een flits. Nog geen boete binnen gehad, maar wel hele erge naaistreek. Ik ging denk ik 170 toenkon uiteraard nog wel harder.
Proefondervindelijk aangetoond dat ie inderdaard harder kan.quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:25 schreef k_man het volgende:
Rond de 200 in mijn Z4. In Duitsland uiteraard. Hij zou harder moeten kunnen, maar dat vond ik niet verantwoord gezien het overige verkeer.
Ik zit in de Randstad en daar heb ik 's nachts echt nog nooit mobiele controles gehad. Sterker nog, wel een keer gehad dat ik 's nachts 140 reed waar je 100 mocht (ja, ik houd het meestal bescheidenquote:Op zondag 6 juni 2010 20:49 schreef von_Preussen het volgende:
Daar ben ik mij niet zo zeker van, ik rij hier in het oosten (ook geen vaste controle's), maar ik weet dat ze tijdens de zgn. "operatie Ochtendgloren" (volledige afsluiting van de snelweg) een paar kilometer van tevoren wél mobiele controle's neerzetten.
En als ik die 's nachts met 250km/h op de teller tegenkom, dan zou dat best wel enigzins zuur zijn.
Dat dacht ik dus ook hequote:Op zondag 6 juni 2010 20:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Op de trajecten die ik 's nachts rijd ken ik de vaste palen toch wel en ik neem aan dat de politie geen mobiele posten opzet midden in de nacht
Tuurlijk, want die rijden dan een stuk harder dus brengt de controle ook meer op.quote:Op zondag 6 juni 2010 21:41 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat doen ze wel voor die 2 auto's per uur?
RX7 twin turbo ?? die haalt dat nietquote:Op zondag 6 juni 2010 22:08 schreef renedis het volgende:
180 mph wat omgerekend 289.68 kmph is
verder gaat mijn teller niet, dus of ik harder ging kan ik niet zeker weten.
En dat alles met een 1.3 twin turbo, rara
Langs snelwegen wordt alleen nog maar infrarood geflitst, dus het zal iets anders geweest zijn. Geflitst worden zie je niet meer.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik durf niet meer hard te rijden. Reed laatst op een zaterdagnacht op de A7 (helemaal leeg) en is een heerlijk recht stuk daar, maar opeens zag ik een flits. Nog geen boete binnen gehad, maar wel hele erge naaistreek. Ik ging denk ik 170 toenkon uiteraard nog wel harder.
Sinds wanneer is dat?quote:Op zondag 6 juni 2010 23:25 schreef -0- het volgende:
[..]
Langs snelwegen wordt alleen nog maar infrarood geflitst, dus het zal iets anders geweest zijn. Geflitst worden zie je niet meer.
quote:Op zondag 6 juni 2010 23:01 schreef von_Preussen het volgende:
Maar goed, de vraag blijft: "Rijden wij mannen zo hard om ons kleine geslachtsdeel te compenseren?".
Mobiel is al eeuwen met een lazurrrr toch? Ik zou het niet anders weten.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat?
Zijn dat ook de mobiele camera's?
Heb je ergens meer informatie daarover?
Dat ligt er aan hoe groot de turbo is, en ook aan de bak die erachter hangt. Ik zie het wel gebeuren hoor.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
RX7 twin turbo ?? die haalt dat niet
Mobiel is over het algemeen radar.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:34 schreef JJH het volgende:
[..]
Mobiel is al eeuwen met een lazurrrr toch? Ik zou het niet anders weten.
Ja nee, dat bedoelde ik eigenlijk ook.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:41 schreef -0- het volgende:
[..]
Mobiel is over het algemeen radar.
Laseren gebeurt inderdaad ook maar dan heeft het de voorkeur dat er staande gehoudne wordt ivm geen hard bewijs.
Radarcamera's flitsen alleen nog maar met infrarood licht, wat je dus met het blote oog niet ziet maar wel helpt een foto bij te lichten. Zie onder andere flitsservice.nl
Ik ben inderdaad ook een keer geflitst op een lege A6 om een uurtje of 12 's avonds. 32 km/h te hard, op een verder verlaten snelweg. Tuurlijk, je mag niet te hard rijden, maar hoe zinvol is nou zo'n controle?quote:Op zondag 6 juni 2010 21:44 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tuurlijk, want die rijden dan een stuk harder dus brengt de controle ook meer op.
Is het zo raar om harder te gaan dan volgens de specs kan, dan?quote:Op maandag 3 mei 2010 22:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is namelijk de enige die als fabrieksopgave boven de 220 uitkomt, 222 om precies te zijn.
Erg zinvol, want als je 10 van die 30km/h boete's te pakken hebt dan verdien je als staat eventjes ¤1920,-.quote:Op maandag 7 juni 2010 10:49 schreef EMCioran het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad ook een keer geflitst op een lege A6 om een uurtje of 12 's avonds. 32 km/h te hard, op een verder verlaten snelweg. Tuurlijk, je mag niet te hard rijden, maar hoe zinvol is nou zo'n controle?
Nee, ik heb met een Twingo (quote:Op maandag 7 juni 2010 10:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is het zo raar om harder te gaan dan volgens de specs kan, dan?
gemeten op de gps natuurlijk en niet van de teller afgelezen neem ik aan.quote:Op maandag 7 juni 2010 11:11 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nee, ik heb met een Twingo () wel eens 180 gehaald terwijl ie volgens de specs 151 kan
Wel flink slipstreamend achter een Mercedes om vervolgens een flinke helling af te rijden (het was in Frankrijk)
Ja precies, zinvol in de zin van lucratief. Dat lijkt helaas het hoofddoel van controles te zijn tegenwoordigquote:Op maandag 7 juni 2010 11:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Erg zinvol, want als je 10 van die 30km/h boete's te pakken hebt dan verdien je als staat eventjes ¤1920,-.
Haal daar eens de kosten van een controleur af (6x ¤25 = ¤150) en dan nog eens de kosten voor de apperatuur (schatting = ¤250 per controle). Administratiekosten worden niet meegenomen, aangezien je die nog eens extra mag betalen.
Dan blijven over, ¤1420 voor een avondje / nachtje flitsen. Boete's voor minder dan 30km/h etc. zijn nog niet eens meegenomen, dus je zal waarschijnlijk eerder rond de ¤2000 bij een nachtelijke controle ophalen.
standaard niet nee.. maar wie zegt dat die standaard isquote:Op zondag 6 juni 2010 22:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
RX7 twin turbo ?? die haalt dat niet
Ik hoop het! Heb nog niks binnenquote:Op zondag 6 juni 2010 23:25 schreef -0- het volgende:
[..]
Langs snelwegen wordt alleen nog maar infrarood geflitst, dus het zal iets anders geweest zijn. Geflitst worden zie je niet meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |