quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:31 schreef leonieke het volgende:
En hebben jullie dat ook dat als je op een bepaald moment naar je kind kijkt die gewoon heerlijk ligt te slapen dat de tranen in je ogen springen, gewoon omdat je zo gelukkig bent dat hij/zij er is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Voordeel is wel dat ik 4 kilo ben afgevallen
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
Hier geldt het momenteel alleszins voor de beide ouders jaquote:Op vrijdag 30 april 2010 18:15 schreef freecell het volgende:
samenvatting: de babies slapen beter dan de ouders in dit topic
uhhhh ja mijn beebje heeft weer geslapen van 22:15 tot 10:00 uur vandaag! super!!!quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:15 schreef freecell het volgende:
samenvatting: de babies slapen beter dan de ouders in dit topic
Ben je vandaag begonnen met die lactulose? Rienk poepte bij mij pas na 3 dagen! (Maar ik durfde ook niet de volle hoeveelheid te gevenquote:Op vrijdag 30 april 2010 18:45 schreef Beessie-Jen het volgende:
jeujjjj voor Aviva! mooi aan het groeien zeg!!!
@Vlindur: 4 kg! netjes!! das dan idd weer een voordeel ervanmaar ik hoop voor je dat het nu maar eens ophoudt en je de deur dit weekend lekker weer uitkan...
en
Evie heeft al gepoept hooreen flinke luier vol
![]()
![]()
![]()
![]()
(zal wel erg toevallig zijn als het niet van de lactulose is gekomen....)
75 is idd een mooi gewichtquote:Op vrijdag 30 april 2010 19:06 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ben je vandaag begonnen met die lactulose? Rienk poepte bij mij pas na 3 dagen! (Maar ik durfde ook niet de volle hoeveelheid te geven)
En ik ben bang dat zodra de diarree over is de kilo's er wel weer aanvliegen.. Maar ik moet er nog zo'n 12 kwijt, dan vind ik het wel weer goed
75 vind ik wel een mooi gewicht denk ikHeb alleen geen echte behoefte om het er af te krijgen
Ik zou het gewoon eens proberen. WIj doen trouwens wel rijstebloem in de laatste fles. Normaal gaven wij de een-na-laatste fles rond 6 uur, maar dat hebben we dus ook ongestraft kunnen verlaten naar 19.30. Omdat je de hoeveelheid ook ophoogt van 180 naar 210, kunnen ze er net iets langer mee doen. Succes!quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:35 schreef NieuweUser het volgende:
Hoi Aoraki!
En over de flessen, fijn dat jullie naar 4 flessen zijn BJ!Willen we hier ook gaan proberen.
Aoraki, Isa maken we ook wakker om 23.00 uur, en heeft ook moeite met de ochtendfles. Misschien toch maar eens proberen dus.
Wij zijn met rijstebloem in de laatste fles begonnen omdat hij al op 5x 180ml zat en vervolgens om half 5 weer honger had... We waren dus eigenlijk steeds aan het rekken. Niet leuk om te moeten doen. Het is geen wondermiddel, maar uiteindelijk werkte het wel. Ook nu hij een fles minder nodig heeft blijf ik rijstebloem toevoegen voor een goede nachtrust (zowel voor hem als voor ons)quote:Op zaterdag 1 mei 2010 06:04 schreef NieuweUser het volgende:
Wanneer bepaal je eigenlijk om op rijstebloem over te gaan? Als je kindje blijkbaar nog niet verzadigd genoeg is en je niet meer kunt ophogen? Ben even benieuwd!
Isa ligt klaarwakker in haar bedje! Gisteren ook al rond dit tijdstip, terwijl dat al een aantal weken later is. Denk dat we ook maar eens moeten ophogen.
Veel plezier vanmiddag BJ!
Ha ha inderdaad, ze zet dan ook kracht met haar hele lichaampje! Ik heb steeds de neiging om haar te helpen, maar laat het haar toch eerst zelf proberen!quote:Op zaterdag 1 mei 2010 07:12 schreef freecell het volgende:
Leuk kleed ook trouwens! (oudste hier is helemaal gek van Woezel en Pip? Hij heeft er welgeteld één! boekje van, maar herkent ze overal)
En zo',n last van dat armpjeMaar ze kómt er wel!
Oh das gek, er lijkt me toch weinig smaak aan zitten! Al zal hij wel doorhebben dat het dikker is denk ik,dat hij harder zuigen moet. (je hebt ook van Bambix een vanille variant, ook vanaf 4 mnd)quote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:07 schreef Groofsken het volgende:
Ik heb R gisteren ook rijstebloem willen geven, maar meneer vond het tien keer niks en zette het op een brullen totdat hij weer een gewone fles melk in z'n mond had.
quote:Hoeveel flesvoeding moet mijn baby per dag drinken?De eerste 6 maanden: 150 tot 180 ml per kg lichaamsgewicht. Een voorbeeld: een baby van 4 kg krijgt 600 tot 720 ml per dag. Van 6 maanden tot 1 jaar: een halve liter per dag naast alle andere voeding. Je baby eet nu veel gevarieerder.
Je hoeft je geen zorgen te maken als je baby minder of meer drinkt. Belangrijk is dat je baby voldoende groeit en goed ontwikkelt. Elke baby is verschillend. Heeft je baby niet genoeg, dan mag je hem meer geven. Maar dring nooit aan!
'S nachts ook?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:17 schreef Linda2205 het volgende:
Om de 3u is wel de max, maar alsie vaker komt, moet je 'm zeker vaker aanleggen!
Persoonlijk zou ik dat wel doen ja, alsie nog zo klein is. Lotte heeft echt meer als een maand om de 3u gedronken in de nacht, soms vaker. 's Nachts drinken is enorm goed voor je productie en als Travis zich niet goed warm kan houden, kan jij wel wat extra's gebruiken.quote:
Wij hebben Thomas nooit wakker gemaakt 's nachts en zelfs toen ik in het ziekenhuis lag moet ik maar één keer meer opstaan 's nachts om hem eten te geven (dus ik reken dan ongeveer tussen 23u en 7 à 8 u). Dus zeker niet om de drie uur. Thomas is geboren op vrijdag en de maandag begon hij weeral in gewicht toe te nemen, dus had hij duidelijk geen nood aan om de 3 uur drinken.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:26 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik dat wel doen ja, alsie nog zo klein is. Lotte heeft echt meer als een maand om de 3u gedronken in de nacht, soms vaker. 's Nachts drinken is enorm goed voor je productie en als Travis zich niet goed warm kan houden, kan jij wel wat extra's gebruiken.
Overigens wil ik niet zeggen dat bijvoeden altijd slecht is hoor. Maar ik zou het wel eerst proberen met bijv. ieder uur laten drinken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt ongelooflijkquote:Op zondag 2 mei 2010 09:49 schreef Keshet het volgende:
Freecell! Dat was schrikken denk ik!
Teigetje is vandaag 3 maanden oud. Een mooi moment om eens te laten zien waar we vandaan gekomen zijn:
[ afbeelding ]
en waar we nu zijn:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op de eerste foto is ze 8 dagen oud. De twee laatste foto's zijn van gisteren. Enne, normaal hou ik 'r echt wel beter vast.
Dat is toch niet voor één les?quote:Op zondag 2 mei 2010 11:01 schreef Marlinde het volgende:
Nu wil ik dinsdag gaan babyzwemmen met Tessa, maar het is van 9:45 tot 10:00 en kost ¤6,30! Is dat niet heel erg duur
maar tandjes?quote:Op zondag 2 mei 2010 10:49 schreef Tan het volgende:
incantrix:
- huilen check
- dunne poep check
- rode billen check
- verhoging check
- kwijlen check
- kluiven check
Ivan had al deze symptomen, behalve verhoging. Zijn billen waren niet alleen rood maar hij had ook veel luieruitslag en dat kwam door de zurige, groene poep. Afijn, inmiddels zijn alle symtomen verdwenen (na 2 weken, net als bij Mette van wickie) en er is geen tandje te zien.quote:Op zondag 2 mei 2010 10:49 schreef Tan het volgende:
incantrix:
- huilen
- dunne poep
- rode billen
- verhoging
- kwijlen
- kluiven
Thnxquote:Op zondag 2 mei 2010 10:49 schreef Tan het volgende:
incantrix:
- huilen
- dunne poep
- rode billen
- verhoging
- kwijlen
- kluiven
Je noemt het zelf ook al op, maar daaraan merk je dus dat het tandjes zijn. Maar omdat ze dat ook doen als ze bijv. ziek zijn weet je meestal pas achteraf dat het tandjes waren. Wat je wel echt merkt is dat het tandvlees gaat zwellen. Dan voel je een harde bobbel op de plek waar het tandje doorkomt, maar tegen die tijd dat je dat voelt zijn ze vaak al een tijd wat hangerig geweest. Helpt om dat tandvlees zachtjes te masseren als je die bult voelt.
Wat ongelooflijk!quote:Op zondag 2 mei 2010 09:49 schreef Keshet het volgende:
Freecell! Dat was schrikken denk ik!
Teigetje is vandaag 3 maanden oud. Een mooi moment om eens te laten zien waar we vandaan gekomen zijn:
[ afbeelding ]
en waar we nu zijn:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op de eerste foto is ze 8 dagen oud. De twee laatste foto's zijn van gisteren. Enne, normaal hou ik 'r echt wel beter vast.
Dit wilde ik ook posten.quote:Op zondag 2 mei 2010 12:56 schreef Poppejans het volgende:
Keshet, jeutje wat een verschil![]()
![]()
![]()
Ik schrik een beetje van die eerste foto (niet in de trant van ''eng'' hoor) zo liggend op jou zie je pas echt goed hoe klein en kwetsbaar ze geweest is.
Zei net nog in fototopic dat je haar echt ''ziet'' groeien bij iedere nieuwe foto, heerlijk![]()
Nou hij drinkt echt heel goed (tenminste dat denken we het is iig veel beter als een paar dagen geleden)quote:Op zondag 2 mei 2010 13:16 schreef Claudia_x het volgende:
harley: letten jullie er wel op dat Travis genoeg drinkt en goed aankomt? Bij borstvoedingsbaby's is het belangrijk om hongersignalen goed op te pikken. Over het algemeen worden bakerzakjes zoals de Puckababy afgeraden (vooral in combinatie met een speen) omdat een baby daardoor moeilijk aan kan geven dat hij honger heeft.
Ik heb mijn zoon wel een speen en een puckababy gegeven omdat hij er veel baat bij had en hij tussendoor tevreden was, maar ik heb wel zo mijn twijfelmomenten gehad omdat hij niet veel aankwam.
Verder is het borstvoedingstopic hier in OUD een echte aanrader.
Daarom schreef ik al, het kan ook gewoon duiden op ziek zijn.quote:Op zondag 2 mei 2010 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ivan had al deze symptomen, behalve verhoging. Zijn billen waren niet alleen rood maar hij had ook veel luieruitslag en dat kwam door de zurige, groene poep. Afijn, inmiddels zijn alle symtomen verdwenen (na 2 weken, net als bij Mette van wickie) en er is geen tandje te zien.
Zeker wel, we willen meer details en fotos graag.quote:Op zondag 2 mei 2010 12:21 schreef Groofsken het volgende:
Ik had het eigenlijk niet verwacht, maar heb toch wel echt last van stuwing nu.
Interessant hè
Hier wil ik me helemaal bij aansluiten.quote:Op zondag 2 mei 2010 13:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Even illegaal, maar die foto's van Keshet daar moet ik wel even op reageren....
Tjonge, wat was ze breekbaar en klein! Zo zie je pas goed hoe klein ze was...
Tis nog steeds een ukje, maar wat een mooi meisje!!!!
Ik vind het geweldig om te zien, en hulde voor de artsen in het zkh dat ze zo'n klein frupsje in leven kunnen houden!! En voor jullie als ouders ook respect!
Geen idee eigenlijk, zal het eens nakijken.quote:Op zondag 2 mei 2010 13:45 schreef amaranta het volgende:
Tan, dat is wel heel snel voor een tandje. Hadden jouw andere kinderen ook zo snel tanden?
Ik kan alleen vergelijken met Eva en die was bijna 1 toen ze tanden kreeg.
Ja, maar ik heb officieel geen klein baby'tje meerquote:Op zondag 2 mei 2010 15:58 schreef lily het volgende:
hoezo posten hier sommige "illegaal"?
je mag toch zeker in ieder topic reageren?
Rienk was vorige week ziek en toen dronk hij slecht. Hij had bijna keel ontsteking en als als wij een pijnlijke keel hebben willen we liever koud drinken hebben. Dus de dokter vond dat ik Rienk aan de diksap moest geven, want dat was lekker aan de keel. Ik vond dat toen stom en heb dat niet gedaan (heb gewoon zn voeding verdund en kouder gegeven, (Onder overleg) Maar omdat Rienk toch wel ouder wordt en ik hem niet met 6 maanden *ineens* allemaal vreemde dingen wil voorschotelen ben ik dus al wat begonnen met fruithapjes (af en toe eens een hapje of wat, niet elke dag, maar 1 of 2 keer in de week.) En zo dus ook mijn idee met diksap. Soms eens een half flesje van 50 cc ofzo. Zodat hij er aan kan wennen. Maar de diksap is een minder succes dan de fruithapquote:Op maandag 3 mei 2010 13:33 schreef leonieke het volgende:
Vlindur, waarom had je nu precies die diksap gekocht? Is dat iets wat ik binnenkort ook moet kopen? Heb er namelijk nog niets over gelezen en ook bij Kind&Gezin hebben ze er nog niets over verteld. Op 20 mei krijgen we hier het laatste thuisbezoek van kind&gezin waarin de verpleegkundige normaal gezien uitleg zal geven over de voeding.
Vandaag ging ik eigenlijk beginnen afbouwen met bv maar heb geen kunstvoeding in huis dus moet wel nog eventjes wachtenNiet dat ik het zo erg vind, hoor
Al zal ik binnenkort wel van mijn hart een steen moeten maken en moeten doorzetten
![]()
En Thomas is hier ook best wel vrolijk bezig vandaag. Heel veel lachenen van die schattige geluidjes erbij
![]()
quote:Op maandag 3 mei 2010 17:18 schreef simmu het volgende:
kiro is weer terug aan de lowflow en dus weer terug naar de medium care![]()
wilde ik gewoon ff kwijt
Yayquote:Op maandag 3 mei 2010 17:18 schreef simmu het volgende:
wilde ik gewoon ff kwijt
quote:Op maandag 3 mei 2010 17:18 schreef simmu het volgende:
wilde ik gewoon ff kwijt
quote:Op maandag 3 mei 2010 21:34 schreef Keshet het volgende:
Wat fijn Simmu!
Gaat 'ie nu ook weer naar Zwolle dan?
Hier weinig nieuws. 2220 gram, neusbril-training gaat goed en ze is lief!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
saai is goedquote:Op maandag 3 mei 2010 21:34 schreef Keshet het volgende:
Wat fijn Simmu!
en dan? Gaat het dan een paar dagen zo blijven en dan over? Of een paar dagen zo blijven en dan alsnog los?quote:Op maandag 3 mei 2010 21:55 schreef simmu het volgende:
[..]
saai is goed![]()
@freecell: dat het niet doorzet met ongesteld zijn klinkt bekend, de rest niet
quote:Op maandag 3 mei 2010 21:51 schreef freecell het volgende:
[..]
2222 was ook leuk geweest, maar het gaat per 10 gram hè?
Ok, in de categorie genante vragen, nu weer 21. ja! 2e keer ongesteld was meer richting normaal, alleen zonder pijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
2.![]()
nee niet bekend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
Misschien wist ze al dat jij zou gaan daten.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:55 schreef Groofsken het volgende:
Ik kreeg van mijn vk ook een folder over anticonceptie.
Ze was wel tofquote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
Misschien wist ze al dat jij zou gaan daten.
Is er al enig zicht eigenlijk, op wanneer ze mee naar huis mag Keshet?quote:Op maandag 3 mei 2010 21:34 schreef Keshet het volgende:
Wat fijn Simmu!
Ik wou net het tegenovergestelde vragen...quote:
nee, 10 weken oidquote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:33 schreef DaviniaHR het volgende:
is florian mss 12 wk geleden uitgerekend?
Wat dan?quote:en mn vorige gastouder is modder aan het gooien. gezellig
(verbaast me niks eigenlijk)
Jep, bij de supermarkt vaak ook nog goedkoper. Bij de hoogvliet 11,50euro, bij de DA 13,50euro. Hier soms geel soms groen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:40 schreef Lijnloos het volgende:
Kun je dat omneo gewoon bij drogist of apotheek halen? Want minke krijgt steeds "hardere" poep, moet ook steeds meer persen en dan vaak alleen lucht. T is inmiddels ook van morsterdgeel naar mosgroen gegaan kwa kleur... Is dat normaal (bij baby's die alleen fles krijgen)?
Free ik heb met je te doen... Wat een dag/nacht zeg en dan ook leander er nog bij...
omneo is zelfs gewoon bij de AH en etos edquote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:40 schreef Lijnloos het volgende:
Kun je dat omneo gewoon bij drogist of apotheek halen? Want minke krijgt steeds "hardere" poep, moet ook steeds meer persen en dan vaak alleen lucht. T is inmiddels ook van morsterdgeel naar mosgroen gegaan kwa kleur... Is dat normaal (bij baby's die alleen fles krijgen)?
Free ik heb met je te doen... Wat een dag/nacht zeg en dan ook leander er nog bij...
Krijgt ze nu standaard? Omneo is ook dikker dan standaard dus let daar op met de speenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:50 schreef Lijnloos het volgende:
Ik geef liever geen extra water omdat ze nu al zoveel spuugt en hebben al vaker gemerkt dat meer water ook meer spugen betekend, vandaar de omneo vraag... Zal eens kijken vanmiddag als ik ook speen ga zoeken.
Ach, ze ontkent dat ik de tijden in het eerste gesprek al heb aangegeven. Als zij daar vrolijk van wordt, prima toch?quote:
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:11 schreef freecell het volgende:
ow, dat is lastig inderdaad...
hebben jullie al een andere gastouder?
nee, ze krijgt nu Friso comfort, ook wat dikker dan normaal... Heb ook al een jbpm geprobeerd maar kreeg niet de fatsoenlijke verhouding zodat ze er wat uit krijgt (maar wellciht dat dat met de nieuwe speen wel beter gaat)...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:52 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Krijgt ze nu standaard? Omneo is ook dikker dan standaard dus let daar op met de speenVaak verminderd omneo ook het spugen maar kan wel zijn dat ze wat eerder honger heeft omdat het sneller verteerd (is mij verteld, Daan heeft er (nog) geen last van).
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:41 schreef Linda2205 het volgende:
Octo, ik wil je niet ontmoedingen ofzo, maar hier is het nog steeds geen feest
Ooh Marlinde, wat leuk zwemmen. Ik wil ook graag met Laura zwemmen, maar heb niet echt vervoer naar het zwembad. Moet maar een fietskar aanschaffen, maar weet niet welkequote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:18 schreef Marlinde het volgende:
Heb vanmorgen met Tessa gezwommenWas zo ontzettend leuk! Ze vond het heerlijk en ik natuurlijk ook!
Wil elke dinsdag gaan zwemmen, maar mn lief was alleen vandaag vrij en moet volgende week op dinsdag weer werken en ik weet niet of het me allemaal in mn eentje lukt
De Nederlandse groeicurves zijn gebaseerd op de groeigegevens van kinderen die voornamelijk met kunstvoeding werden en worden gevoed. Deze kinderen groeien harder en volgens een ander patroon dan kinderen die in de eerste zes maanden uitsluitend de borst krijgen dus heeft borstvoeding.com haar curves gebaseerd op kinderen die uitsluitend bv krijgen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:34 schreef sindell het volgende:
Hoe zit het nu met die groeicurves? Volgens het CB was alles prima in orde, maar op de curve van BV.com buigt ze wat af. Maar kan geen kwaad volgens mij wel?
moeilijk heh, octopussy.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:36 schreef octopussy het volgende:
Ben nu enorm aan het twijfelen of ik de borstvoeding tegen die tijd niet liever ga afbouwen. Het zou een hele hoop gedoe schelen met kolven, opslaan van melk, instructie voor de opvang enz. Daarnaast kan mijn man dan ook nachtvoedingen voor zijn rekening gaan nemen.
Maar ja...het gaat wel om dat prachtige goedje waarmee ik mijn kind voed. De vloeibare liefde en de intieme momenten.
Laura krijgt tot nu toe volledig bv.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:48 schreef lily het volgende:
[..]
De Nederlandse groeicurves zijn gebaseerd op de groeigegevens van kinderen die voornamelijk met kunstvoeding werden en worden gevoed. Deze kinderen groeien harder en volgens een ander patroon dan kinderen die in de eerste zes maanden uitsluitend de borst krijgen dus heeft borstvoeding.com haar curves gebaseerd op kinderen die uitsluitend bv krijgen.
En daarom wijken die curves wat af.
zie hier
Wolf heeft juist dat hij bij de grafiek van het CB precies op de middellijn zit, en bij de BVgrafiek eronderquote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:48 schreef lily het volgende:
[..]
De Nederlandse groeicurves zijn gebaseerd op de groeigegevens van kinderen die voornamelijk met kunstvoeding werden en worden gevoed. Deze kinderen groeien harder en volgens een ander patroon dan kinderen die in de eerste zes maanden uitsluitend de borst krijgen dus heeft borstvoeding.com haar curves gebaseerd op kinderen die uitsluitend bv krijgen.
En daarom wijken die curves wat af.
zie hier
hij zit nu toch ook in het groene gebied, toen hij daar niet zat was het toch ook niet goed?quote:
Op volledige borstvoeding groeit een baby in eerste instantie harder dan een baby op kunstvoeding. Daarna vlakt het wat af. De curves van het CB stijgen langer snel, waardoor het rond de 4 maanden vaak lijkt alsof een borstvoedingsbaby plots in groei achterblijft. Omgekeerde wereldquote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:22 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Wolf heeft juist dat hij bij de grafiek van het CB precies op de middellijn zit, en bij de BVgrafiek eronder
Je hebt gelijk hoorquote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:25 schreef lily het volgende:
[..]
hij zit nu toch ook in het groene gebied, toen hij daar niet zat was het toch ook niet goed?
en ik heb het allemaal niet verzonnen hoor
jawel hoor. volgens de "lees eerst dit" van de site gaat het eigenlijk gewoon voor alle kindjes op, ongeacht de voeding.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:45 schreef freecell het volgende:
[..]
Maar het is ook geen BV baby meer, dus eigenlijk telt het niet
psies.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:10 schreef lily het volgende:
in is in![]()
en er moeten uitschieters naar boven en naar beneden zijn anders bestaat er geen middenlijn
goed puntquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:19 schreef simmu het volgende:
[..]
psies.
hoe denk je dat die van ravi eruit zou zien als ik dat maak?![]()
tis dat ik de puf niet meer heb anders had ik het ff gedaan
Dit dus!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:31 schreef leonieke het volgende:![]()
Thomas draagt hier nog netjes maatje 56. Sommige kleertjes zitten wat strak merk ik, dus 56-62 is wel beterMaar ik mag er niet aan denken dat hij opeens niet meer in 62 zou kunnen. Zoveel mooie kleertjes die hij nog moet dragen
![]()
Wow, 3 maanden in maatje 50, da's een luxe! Al zit je straks midden in de zomer misschien met winterkleertjesquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:02 schreef Marlinde het volgende:
Ymme: Je hebt een reus gebaardOf ik gewoon een ieniemienie
Tessa past nog steeds maatje 50
Sommige rompers 74-80 zitten hier ookal krap terwijl Ivan echt nog geen 80cm lang is. Mijn ervaring is dat rompers erg van elkaar verschillen. Meet hem gewoon eens op, voer zijn lengte in bij een groeicurve en je ziet vanzelf of hij abnormaal groot is.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:15 schreef ymme het volgende:
Ik wilde Mart zojuist een romper 62/68 aan doen. Deze viel al wel heel klein uit, maar hij zat gewoon straks.
En hij is pas 9 weken. Ik vind dit echt extreem? Sommige kleren 62 passen nog maar nét. Hier meer mensen die dit kennen? Of heb ik echt een reus
Net zoiets als Mart nu dus. Is hij niet de enigste in iedergevalquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het even nagezocht en Ivan was met 8 weken 60cm lang.
Oh wat grappig dat je dit zegt, ik zei dat gisteren nog tegen mijn man!quote:Op woensdag 5 mei 2010 09:41 schreef Lijnloos het volgende:
Ik vind het ook zo leuk/lief/grappig dat ze tegenwoordig met wakker worden niet meer begint te huilen of zo, maar gewoon lekker gaat spelen en brabbelen met de knuffels.en als je haar dan uit haar bedje komt halen voor een flesje krijg je meteen een dikke lach toegeworpen van dat kleine ding... dan is je morgen (hoe vroeg ook) al meteen helemaal goed!
ja, dit dus..quote:Op woensdag 5 mei 2010 09:56 schreef Poppejans het volgende:
Maar ik ben trouwens ook geen tegenstander van het nu aanbieden van een fruit/groente hap hoor, hij is wat je zegt bijna 5 maanden! Volgens mij kan hij dan best zin hebben in wat meer, en meer melk lijkt me niet goed das wel heel erg veel dan.
Hier in België adviseren ze om met papjes te beginnen tussen de 4 en 6 maand. Het is hier dus standaard dat een kindje van 4 maand zijn/haar eerste fruitpapje krijgt.quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:03 schreef DaviniaHR het volgende:
groof, ik zou eerst afwachten of hij echt honger heeft, en als dat het geval is, met hongerige-baby-voeding aan de haal gaan. bijna 5 mnd is imo hetzelfde als ruim 4 mnd, en dat vind IK nog veuls te jong.
wat heb je bij s gedaan met bijvoeding?
appelsien is sinaasappel? het advies in nl is om citrusvruchten pas met 9 mnd te introduceren.quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:14 schreef leonieke het volgende:
Het is volgens mij gewoon fijngemaakt fruit, eventueel met wat sap van een appelsien en een fijngemaakte koek erbij.
Het is niet alleen niet zo goed omdat het om een citrusvrucht gaat, maar het is ook beter om je kind fruit aan te bieden in plaats van fruitsap. Van borstvoeding.com:quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:14 schreef leonieke het volgende:
Het is volgens mij gewoon fijngemaakt fruit, eventueel met wat sap van een appelsien en een fijngemaakte koek erbij.
Gewoon even de hp bellen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:16 schreef Marlinde het volgende:
Even uithuilen hier hoor![]()
Tessa heeft gisterenmiddag opeens een hele erge huilbui gehad, de tranen rolde over haar wangetjes Ik las wat over moeders die watjes worden, nou hier ook! Zat heel hard mee te huilenIk heb geen idee wat er was, maar ze was zo overstuur, zo heb ik haar nog nooit gezien! Ook werd ze helemaal rood en bleef vaak 'hangen' in dr huiltje
![]()
Nu vannochtend weer opeens heel en heel hard huilen incl tranen en rode bol, ik heb geen idee wat het is en ik kan echt wel tegen huilen, maar dit is veel erger dan gewoon huilen!
Zal het iets medisch zijn? Misschien weer heel pijn in dr nekje? Oh ik voel me zo rot nu![]()
Moet maandag naar het CB, kan ik daar aangeven als ik een geheel onderzoek wil voor haar? Ze had dit heel af en toe al, maar nu de 2 dagen achter elkaar! Ook is ze weer veel huileriger dan normaal.
Ik werk van 7.30 tot 16.00 en ben van huis van 7.00 tot 17.30.quote:Op woensdag 5 mei 2010 09:59 schreef DaviniaHR het volgende:
lily, wat zijn jouw werktijden, als ik vragen mag? en met 2 keer kolven redt je productie het goed? ik was me al psychisch aan het voorbereiden op 3 keer, maar als het met 2 keer ook goed gaat...
Goed argumentquote:Op woensdag 5 mei 2010 10:03 schreef DaviniaHR het volgende:
groof, ik zou eerst afwachten of hij echt honger heeft, en als dat het geval is, met hongerige-baby-voeding aan de haal gaan. bijna 5 mnd is imo hetzelfde als ruim 4 mnd, en dat vind IK nog veuls te jong.
wat heb je bij s gedaan met bijvoeding?
Hij geeft natuurlijk niet echt aan eraan toe te zijn, maar hij drinkt gewoon zoveel, dat ik zelf bedacht heb dat hij er misschien aan toe is. Vooral omdat ik dus idd niet meer dan een liter kv wil/ mag geven.quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:04 schreef Twinkly het volgende:
Groofsken als hij aangeeft er aan toe te zijn is er volgens mij niets mis mee, er is geen magische 6 maanden grens
Maar waar ik ook aan zat te denken. Als een kindje uit de borst drinkt moet het veel meer moeite doen dan uit de fles, de langzamere stroom voeding zorgt ervoor dat het gevoel van verzadiging beter doorgegeven wordt. Hierdoor drinken kindjes uit de fles eerder meer dan uit de borst en ook omdat ze gewoon minder moeite ervoor hoeven te doen. Misschien helpt het wel om een flessenspeen met een kleinere opening te kiezen? Het is net zoals wanneer wij een candybar eten, je eet de hoeveelheid calorieën van een volledige maaltijd maar voelt je veel minder verzadigd omdat in een hap veel meer calorieën zitten.
Volgens mij bind vrijwel alleen Biobim met bv.quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:22 schreef Incantrix het volgende:
GoodmorningsAlles ok hier?
Wij zijn ook een beetje aan het kijken hoe en wat qua eten, maar het blijft een beetje de ver van mijn bed-show. Stef begint er nu wel echt interesse voor te tonen, dus misschien wil ik hem van het weekend eens een rijstebloempapje te geven. Dat kan gewoon met bv aangemaakt worden toch?
Stef heeft al een paar dagen dat hij zijn mondje heel raar houdt. Een beetje samengeknepen ofzo, met een duidelijk lachje erbij. Vanmorgen kwamen we erachter wat dat was: hij heeft ontdekt hoe hij de 'b' kan zeggen!Zó lief, hij deed de hele tijd buhbuhbuhbuhbuh en andere kwebbels
![]()
Misschien ook niet persé vervangend, maar extra? Zodat hij zich wat meer verzadigd voelt?quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:57 schreef WupWup het volgende:
[..]
Volgens mij bind vrijwel alleen Biobim met bv.
Haha, schattig is dat he. Emma doet het ook en het ziet er zó bijdehand uit! Lippen stijf op elkaar, kin naar voren ('mot je?') en dan mmmmmuh mmmmuh buhbuh![]()
Groofsken, wat Davinia en Twinkly zeggenHeeft hij écht honger? Of wordt zijn zuigbehoefte gewoon veel minder bevredigd zonder borst? Als het echt honger is, zou ik eerst eens kijken wat een andere flesvoeding doet (forte). Met groente en/of fruit krijgt 'ie aan calorieen maar weinig binnen. immers, wat gaan wij zelf eten als we willen afvallen?
edit: nee, met orgaanontwikkeling loopt de ene baby niet anderhalve maand voor op de andere... (rekenen vanaf bevruchting/organogenese/uitgerekende datum)
Hm, standaard bij CB's die niet bijgeschoold zijn bedoel je.quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:33 schreef leonieke het volgende:
Hier in België adviseren ze om met papjes te beginnen tussen de 4 en 6 maand. Het is hier dus standaard dat een kindje van 4 maand zijn/haar eerste fruitpapje krijgt.
Owja! Was de naam van 'dat andere' vergeten. Dat haal je in het reformhuis toch? Thnx!quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:57 schreef WupWup het volgende:
[..]
Volgens mij bind vrijwel alleen Biobim met bv.
Haha, schattig is dat he. Emma doet het ook en het ziet er zó bijdehand uit! Lippen stijf op elkaar, kin naar voren ('mot je?') en dan mmmmmuh mmmmuh buhbuh![]()
Groofsken, wat Davinia en Twinkly zeggenHeeft hij écht honger? Of wordt zijn zuigbehoefte gewoon veel minder bevredigd zonder borst? Als het echt honger is, zou ik eerst eens kijken wat een andere flesvoeding doet (forte). Met groente en/of fruit krijgt 'ie aan calorieen maar weinig binnen. immers, wat gaan wij zelf eten als we willen afvallen?
edit: nee, met orgaanontwikkeling loopt de ene baby niet anderhalve maand voor op de andere... (rekenen vanaf bevruchting/organogenese/uitgerekende datum)
en grinniken met geluid en schaterlachenquote:Op woensdag 5 mei 2010 13:52 schreef lily het volgende:
haha, Groofsken![]()
Leah kan eh...op haar rug liggen, drinken en poepen![]()
oh, en mamamamamamama zeggen
quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:55 schreef Groofsken het volgende:
[..]
en grinniken met geluid en schaterlachen.
je moet de oude wel er uithalen voor je de nieuwe er in doet hè?quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:01 schreef amaranta het volgende:
Mijn zoon doet helemaal niks. Ik denk dat zijn batterijen leeg zijn. Welk merk hebben jullie duracel?
Ik heb GB oplaadbare.
Top! dank! Ik had dan idd bedacht om dan om 11u en 15u te kolven of zo. Helemaal fijn, dit!quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:24 schreef lily het volgende:
[..]
Ik werk van 7.30 tot 16.00 en ben van huis van 7.00 tot 17.30.
Leah drinkt bij mij om 6.00 uur en dan weer om 18.00 uur. Tussendoor drinkt ze om 10.00 uur en 14.00 uur een fles bv van 180 ml. Die twee voedingen kolf ik dan ook rond die tijd af.
gratis work-outquote:Op woensdag 5 mei 2010 14:21 schreef freecell het volgende:
(ik vroeg me gisteren af waarom ik toch zo'n spierpijn in mijn benen had de laatste dagen. En ineens wist ik het! Traplopen voor de speen)
Niet te veel overdrijven, hé, zou ik zo zeggen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:16 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Hm, standaard bij CB's die niet bijgeschoold zijn bedoel je.
Ja, daar zijn er jammer genoeg ook veel niet van bijgeschoold. En geloof me, ik heb het uit een betrouwbare bron.quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:48 schreef leonieke het volgende:
[..]
Niet te veel overdrijven, hé, zou ik zo zeggen.
Het is echt niet enkel bij Kind&Gezin dat ze dat zeggen, hoor. Ook de kinderartsen, gynaecologen, vroedvrouwen, ...
Hier ook, maar echt super grappig. Met zn handje helemaal open, duim in de hoek van zn mond, en dan heel hard erop sabbelen/quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:44 schreef lily het volgende:
[..]
gratis work-out![]()
Leah heeft geen speen meer..ja, die aan haar hand...nomnomnom
Uhu... tuurlijkquote:Op woensdag 5 mei 2010 14:54 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ja, daar zijn er jammer genoeg ook veel niet van bijgeschoold. En geloof me, ik heb het uit een betrouwbare bron.
Trek het je niet aan. Je zei inderdaad 'eventueel'.quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:48 schreef leonieke het volgende:
[..]
Het is echt niet enkel bij Kind&Gezin dat ze dat zeggen, hoor. Ook de kinderartsen, gynaecologen, vroedvrouwen, ...
En ik zei daarnet ook wel "eventueel" sap.
Mijn god, hier moet je soms echt opletten wat je schrijft en hoe je het schrijft
Gynaecologen zal het over het algemeen dan ook aan het zitvlak oxideren wat een baby binnenkrijgt nadat de navelstreng is doorgeknipt. Tja, en die vroedvrouwen toch he....quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:48 schreef leonieke het volgende:
[..]
we hebben het geprobeerd zonder speen. Heel serieus, een paar dagen achtereen... geen succesquote:Op woensdag 5 mei 2010 14:44 schreef lily het volgende:
[..]
gratis work-out![]()
Leah heeft geen speen meer..ja, die aan haar hand...nomnomnom
quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:57 schreef amaranta het volgende:
Maar volgens is dat wel iets wat vroeger aan kindjes werd gegeven, zelfs mijn buurvrouw die laatst 50 is geworden kreeg dat van dr moeder. Koek met sinaasappelsap. Haar moeder hadden ze wijsgemaakt dat ze geen goede melk had en die gaf haar dus die koekprut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |