nee, 10 weken oidquote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:33 schreef DaviniaHR het volgende:
is florian mss 12 wk geleden uitgerekend?
Wat dan?quote:en mn vorige gastouder is modder aan het gooien. gezellig
(verbaast me niks eigenlijk)
Jep, bij de supermarkt vaak ook nog goedkoper. Bij de hoogvliet 11,50euro, bij de DA 13,50euro. Hier soms geel soms groen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:40 schreef Lijnloos het volgende:
Kun je dat omneo gewoon bij drogist of apotheek halen? Want minke krijgt steeds "hardere" poep, moet ook steeds meer persen en dan vaak alleen lucht. T is inmiddels ook van morsterdgeel naar mosgroen gegaan kwa kleur... Is dat normaal (bij baby's die alleen fles krijgen)?
Free ik heb met je te doen... Wat een dag/nacht zeg en dan ook leander er nog bij...
omneo is zelfs gewoon bij de AH en etos edquote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:40 schreef Lijnloos het volgende:
Kun je dat omneo gewoon bij drogist of apotheek halen? Want minke krijgt steeds "hardere" poep, moet ook steeds meer persen en dan vaak alleen lucht. T is inmiddels ook van morsterdgeel naar mosgroen gegaan kwa kleur... Is dat normaal (bij baby's die alleen fles krijgen)?
Free ik heb met je te doen... Wat een dag/nacht zeg en dan ook leander er nog bij...
Krijgt ze nu standaard? Omneo is ook dikker dan standaard dus let daar op met de speenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:50 schreef Lijnloos het volgende:
Ik geef liever geen extra water omdat ze nu al zoveel spuugt en hebben al vaker gemerkt dat meer water ook meer spugen betekend, vandaar de omneo vraag... Zal eens kijken vanmiddag als ik ook speen ga zoeken.
Ach, ze ontkent dat ik de tijden in het eerste gesprek al heb aangegeven. Als zij daar vrolijk van wordt, prima toch?quote:
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:11 schreef freecell het volgende:
ow, dat is lastig inderdaad...
hebben jullie al een andere gastouder?
nee, ze krijgt nu Friso comfort, ook wat dikker dan normaal... Heb ook al een jbpm geprobeerd maar kreeg niet de fatsoenlijke verhouding zodat ze er wat uit krijgt (maar wellciht dat dat met de nieuwe speen wel beter gaat)...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:52 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Krijgt ze nu standaard? Omneo is ook dikker dan standaard dus let daar op met de speenVaak verminderd omneo ook het spugen maar kan wel zijn dat ze wat eerder honger heeft omdat het sneller verteerd (is mij verteld, Daan heeft er (nog) geen last van).
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:41 schreef Linda2205 het volgende:
Octo, ik wil je niet ontmoedingen ofzo, maar hier is het nog steeds geen feest
Ooh Marlinde, wat leuk zwemmen. Ik wil ook graag met Laura zwemmen, maar heb niet echt vervoer naar het zwembad. Moet maar een fietskar aanschaffen, maar weet niet welkequote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:18 schreef Marlinde het volgende:
Heb vanmorgen met Tessa gezwommenWas zo ontzettend leuk! Ze vond het heerlijk en ik natuurlijk ook!
Wil elke dinsdag gaan zwemmen, maar mn lief was alleen vandaag vrij en moet volgende week op dinsdag weer werken en ik weet niet of het me allemaal in mn eentje lukt
De Nederlandse groeicurves zijn gebaseerd op de groeigegevens van kinderen die voornamelijk met kunstvoeding werden en worden gevoed. Deze kinderen groeien harder en volgens een ander patroon dan kinderen die in de eerste zes maanden uitsluitend de borst krijgen dus heeft borstvoeding.com haar curves gebaseerd op kinderen die uitsluitend bv krijgen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:34 schreef sindell het volgende:
Hoe zit het nu met die groeicurves? Volgens het CB was alles prima in orde, maar op de curve van BV.com buigt ze wat af. Maar kan geen kwaad volgens mij wel?
moeilijk heh, octopussy.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:36 schreef octopussy het volgende:
Ben nu enorm aan het twijfelen of ik de borstvoeding tegen die tijd niet liever ga afbouwen. Het zou een hele hoop gedoe schelen met kolven, opslaan van melk, instructie voor de opvang enz. Daarnaast kan mijn man dan ook nachtvoedingen voor zijn rekening gaan nemen.
Maar ja...het gaat wel om dat prachtige goedje waarmee ik mijn kind voed. De vloeibare liefde en de intieme momenten.
Laura krijgt tot nu toe volledig bv.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:48 schreef lily het volgende:
[..]
De Nederlandse groeicurves zijn gebaseerd op de groeigegevens van kinderen die voornamelijk met kunstvoeding werden en worden gevoed. Deze kinderen groeien harder en volgens een ander patroon dan kinderen die in de eerste zes maanden uitsluitend de borst krijgen dus heeft borstvoeding.com haar curves gebaseerd op kinderen die uitsluitend bv krijgen.
En daarom wijken die curves wat af.
zie hier
Wolf heeft juist dat hij bij de grafiek van het CB precies op de middellijn zit, en bij de BVgrafiek eronderquote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:48 schreef lily het volgende:
[..]
De Nederlandse groeicurves zijn gebaseerd op de groeigegevens van kinderen die voornamelijk met kunstvoeding werden en worden gevoed. Deze kinderen groeien harder en volgens een ander patroon dan kinderen die in de eerste zes maanden uitsluitend de borst krijgen dus heeft borstvoeding.com haar curves gebaseerd op kinderen die uitsluitend bv krijgen.
En daarom wijken die curves wat af.
zie hier
hij zit nu toch ook in het groene gebied, toen hij daar niet zat was het toch ook niet goed?quote:
Op volledige borstvoeding groeit een baby in eerste instantie harder dan een baby op kunstvoeding. Daarna vlakt het wat af. De curves van het CB stijgen langer snel, waardoor het rond de 4 maanden vaak lijkt alsof een borstvoedingsbaby plots in groei achterblijft. Omgekeerde wereldquote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:22 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Wolf heeft juist dat hij bij de grafiek van het CB precies op de middellijn zit, en bij de BVgrafiek eronder
Je hebt gelijk hoorquote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:25 schreef lily het volgende:
[..]
hij zit nu toch ook in het groene gebied, toen hij daar niet zat was het toch ook niet goed?
en ik heb het allemaal niet verzonnen hoor
jawel hoor. volgens de "lees eerst dit" van de site gaat het eigenlijk gewoon voor alle kindjes op, ongeacht de voeding.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:45 schreef freecell het volgende:
[..]
Maar het is ook geen BV baby meer, dus eigenlijk telt het niet
psies.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:10 schreef lily het volgende:
in is in![]()
en er moeten uitschieters naar boven en naar beneden zijn anders bestaat er geen middenlijn
goed puntquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:19 schreef simmu het volgende:
[..]
psies.
hoe denk je dat die van ravi eruit zou zien als ik dat maak?![]()
tis dat ik de puf niet meer heb anders had ik het ff gedaan
Dit dus!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:31 schreef leonieke het volgende:![]()
Thomas draagt hier nog netjes maatje 56. Sommige kleertjes zitten wat strak merk ik, dus 56-62 is wel beterMaar ik mag er niet aan denken dat hij opeens niet meer in 62 zou kunnen. Zoveel mooie kleertjes die hij nog moet dragen
![]()
Wow, 3 maanden in maatje 50, da's een luxe! Al zit je straks midden in de zomer misschien met winterkleertjesquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:02 schreef Marlinde het volgende:
Ymme: Je hebt een reus gebaardOf ik gewoon een ieniemienie
Tessa past nog steeds maatje 50
Sommige rompers 74-80 zitten hier ookal krap terwijl Ivan echt nog geen 80cm lang is. Mijn ervaring is dat rompers erg van elkaar verschillen. Meet hem gewoon eens op, voer zijn lengte in bij een groeicurve en je ziet vanzelf of hij abnormaal groot is.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:15 schreef ymme het volgende:
Ik wilde Mart zojuist een romper 62/68 aan doen. Deze viel al wel heel klein uit, maar hij zat gewoon straks.
En hij is pas 9 weken. Ik vind dit echt extreem? Sommige kleren 62 passen nog maar nét. Hier meer mensen die dit kennen? Of heb ik echt een reus
Net zoiets als Mart nu dus. Is hij niet de enigste in iedergevalquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het even nagezocht en Ivan was met 8 weken 60cm lang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |