abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81041050
Ik hang Minke's spullen ook op, eerste keer wel in de droger en spontaan was bijna alles te klein... doen we dus niet meer, want dat vind ik behoorlijk zonde van het spul. En het is ook een kleine moeite natuurlijk
Eigen spul gaat wel in de droger, anders wordt het wel te veel werk en die droger hebben we ook niet voor niets! (*luie drol is*)

Ik heb Minke gisteravond voor het eerst ook rijstebloem door de fles gedaan en met de nieuwe 1-2-3-speen ging dat fantastisch (maar ook wel heel snel, zelfs standje 1)! En vanochtend om 8 uur nog niet echt wakker...
pi_81041258
Ik doe alles in de droger (behalve de spullen die er echt niet in mogen). Met een huishouden van 5 personen is het gewoon teveel werk zonder dat ding (ik moet ook nog buitenshuis werken).
Het krimpen neem ik maar voor lief.

En die maten; Leah draagt nog haar winterjas maat 56 en die zit nog ruim en nog een aantal setjes in maat 56. Ze is bijna 6500 gram en 65 cm. Het zegt allemaal geen zier

Doorslapen zit er nog steeds niet in. Ze krijgt nog streeds bv op verzoek en ik geef de laatste voeding tegenwoordig rond 20.00 (ik slaap dan tegen 21.30).
Ik laat het nog steeds helemaal aan haar over en weet, als ik wat meer zou sturen, een fles met rijstebloem zou geven, haar op haar eigen kamer zou laten slapen, ze waarschijnlijk wel zou doorslapen.
Aan de borst drinkt ze korter dan als ze een fles zou krijgen bijvoorbeeld en dan komt ze natuurlijk ook weer eerder.

Ik weet dus hoe ik eea zou kunnen veranderen maar ik ben er simpelweg niet aan toe....aan die veranderingen

stom heh

Pas als ik echt omval van vermoeidheid of als ze 6 maanden is, ga ik een fles bv met rijstebloem geven 's avonds en haar op haar eigen kamer leggen.
Kijken welke reden de doorslag geeft
pi_81041274
Wow, wat slaapt Minke dan lekker lang!

Ik doe hydrofiele luiers,washandjes,lakens,hoeslaken,moltons,aankleedkussenhoezen,rompers en sokjes wel in de droger maar naar mijn idee krimpt daar nooit wat van.
Alle kleertjes en slaapzakken hang ik uit

Hier alles best, ik heb gewoon nooit zoveel opmerkelijks te vertellen, behalve dat het dus prima gaat met hem.
Maandag starten we met het geven van groente op de Universiteit, van dat onderzoek naar smaakontwikkeling. Hierdoor moet hij komende maanden alvast wat wennen aan het eten van pap op een lepeltje, zie kinderfototopic
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_81041368
Lily, ik kan me jouw keuze goed voorstellen, het is natuurlijk voor jullie nog zo'n intiem en knus moment steeds en als je inderdaad ook niet dodelijk vermoeid bent dan wil je het natuurlijk zo lang mogelijk zo volhouden.
(hihi, Leah is best een grote...)

Poppejans, ik blijf het leuk vinden dat jullie met Wolf met dat smaakonderzoek meedoen, lijkt me zo grappig!
Oh en kleine nuance, de laatste fles was om 23.45 uur pas hoor, dat scheelt wel iets. Maar, best netjes inderdaad. Ik vind het ook zo leuk/lief/grappig dat ze tegenwoordig met wakker worden niet meer begint te huilen of zo, maar gewoon lekker gaat spelen en brabbelen met de knuffels. en als je haar dan uit haar bedje komt halen voor een flesje krijg je meteen een dikke lach toegeworpen van dat kleine ding... dan is je morgen (hoe vroeg ook) al meteen helemaal goed!
pi_81041425
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 09:41 schreef Lijnloos het volgende:

Ik vind het ook zo leuk/lief/grappig dat ze tegenwoordig met wakker worden niet meer begint te huilen of zo, maar gewoon lekker gaat spelen en brabbelen met de knuffels. en als je haar dan uit haar bedje komt halen voor een flesje krijg je meteen een dikke lach toegeworpen van dat kleine ding... dan is je morgen (hoe vroeg ook) al meteen helemaal goed!
Oh wat grappig dat je dit zegt, ik zei dat gisteren nog tegen mijn man!
Zo leuk dat het nu inderdaad ook hier veelal vrolijk wakker worden is, en je een brede grijns krijgt vanuit ledikant
Ik hoor hem ook steeds vaker als hij wakker is dat hij gewoon ligt te brabbelen en kraaien ipv meteen huilen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 5 mei 2010 @ 09:49:49 #256
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81041499
Een vraag, of meer een overweging, willen jullie meedenken?

Ik weet dat het advies is te wachten met bijvoeding tot 6 mnd. Maar... Ik ben nu aan het afbouwen met de bv, en R krijgt nu naast twee borstvoedingen al 4 flessen van 210 ml. Hij heeft gewoon snel weer zin en drinkt dan met gemak de hele fles leeg. Ik weet dat ze maar 1 liter kv per dag mogen. Ik vermoed dat R wel eens op meer zou kunnen uitkomen. Hij is nu bijna 5 mnd. Kan het niet zo zijn dat hij dan wel al toe is aan (meer) bijvoeding???

Gewoon een overweging. Ik wil nl niet dat hij honger heeft en meer kv mag niet. Hij is groot, gezond en helemaal niet dik.

Oh, ik voed op verzoek, dat ben ik nou eenmaal zo gewend met de bv.
  woensdag 5 mei 2010 @ 09:52:44 #257
18860 sindell
Seriously
pi_81041558
Nou Laura heeft de prikjes zeer goed doorstaan, gisteravond 37,8, daarna niet meer gemeten en nu voelt ze gewoon normaal. Heeft prima geslapen. En ligt nu te jammeren omdat een half uur mobile kijken gaat vervelen

Ze is trouwens 5145 gram bij 60,5 cm. Ze is vrij lang, maar dat ben ik ook. En ze draagt maat 62 wat qua lengte goed zit, maar ze is wat smalletjes, dus qua breedte zou 56 ook nog kunnen. En per kledingmerk verschilt het trouwens wel enorm
pi_81041626
Groofsken, rijstebloem vindt hij echt niks he? Dat vult vaak wel meer. Je hebt ook van zowel nr 1 als 2 Nutrilon Forte, voor hongerige baby's.
Maar ik ben trouwens ook geen tegenstander van het nu aanbieden van een fruit/groente hap hoor, hij is wat je zegt bijna 5 maanden! Volgens mij kan hij dan best zin hebben in wat meer, en meer melk lijkt me niet goed das wel heel erg veel dan.

Sindell, inderdaad dat maatverschil soms he, als je soms zelfde maat van iets tegen elkaar houdt zie je al enorm verschil. Zo raar
  woensdag 5 mei 2010 @ 09:59:10 #259
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81041661
wat grappig, de verschillende visies op het gebruik van de droger. ik doe juist de kinderkleertjes meteen op de hanger. als ik het eerst in de droger doe, krimpt het, en dan moet het alsnog op de hanger. is dus snmeller voor mij en dan kunnen er meer wasjes per droogbeurt, is ook weer efficiënt en zo

past tessa nog steeds in 50? das echt een kleintje!

en vwb groeicurves, het groene is niet heilig. een kind 'moet' binnen een paar maanden een curve 'kiezen' en die blijven volgen. dan kan die best boven of onder het groene deel zitten, dat boeit niet. zolang er ongeveer een curve gevolgd wordt, is het goed.

lily, wat zijn jouw werktijden, als ik vragen mag? en met 2 keer kolven redt je productie het goed? ik was me al psychisch aan het voorbereiden op 3 keer, maar als het met 2 keer ook goed gaat...

octo, je kan er ook voor kiezen om 1 middagvoeding kv te doen, dan hoef je maar 1 keer te kolven. scheelt vast ook een hoop! succes met je keuze iig!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_81041684
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 09:56 schreef Poppejans het volgende:
Maar ik ben trouwens ook geen tegenstander van het nu aanbieden van een fruit/groente hap hoor, hij is wat je zegt bijna 5 maanden! Volgens mij kan hij dan best zin hebben in wat meer, en meer melk lijkt me niet goed das wel heel erg veel dan.
ja, dit dus..
  woensdag 5 mei 2010 @ 10:02:52 #261
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81041734
Ik wacht natuurlijk heel even af nog waar hij op uit komt. Bij S heb ik keurig gewacht to 6 mnd met groente, maar die dronk minder en was veel lichter. Maar ik heb hier gewoon een ander gevoel bij.

Dank voor de reacties Poppejans en Lily, jullie verwoorden mijn gevoel. Maar tegens zijn ook welkom hoor, ik wil gewoon graag overal wel bij stilstaan voor ik beslis wat te doen.
  woensdag 5 mei 2010 @ 10:03:21 #262
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81041743
groof, ik zou eerst afwachten of hij echt honger heeft, en als dat het geval is, met hongerige-baby-voeding aan de haal gaan. bijna 5 mnd is imo hetzelfde als ruim 4 mnd, en dat vind IK nog veuls te jong.

wat heb je bij s gedaan met bijvoeding?
  woensdag 5 mei 2010 @ 10:04:11 #263
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81041756
/achter-de-feiten-aanloopmodus

woensdag 5 mei 2010 @ 10:04:30 #264
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81041763
En nee, rijstebleom nog eens geprobeerd, maar dat vindt hij echt helemaal niks.
pi_81041766
Groofsken als hij aangeeft er aan toe te zijn is er volgens mij niets mis mee, er is geen magische 6 maanden grens
Maar waar ik ook aan zat te denken. Als een kindje uit de borst drinkt moet het veel meer moeite doen dan uit de fles, de langzamere stroom voeding zorgt ervoor dat het gevoel van verzadiging beter doorgegeven wordt. Hierdoor drinken kindjes uit de fles eerder meer dan uit de borst en ook omdat ze gewoon minder moeite ervoor hoeven te doen. Misschien helpt het wel om een flessenspeen met een kleinere opening te kiezen? Het is net zoals wanneer wij een candybar eten, je eet de hoeveelheid calorieën van een volledige maaltijd maar voelt je veel minder verzadigd omdat in een hap veel meer calorieën zitten.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 5 mei 2010 @ 10:06:06 #266
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81041788
Dank voor de reacties. Echt heel welkom . Ik ben nu een tijdje weg, maar lees vanmiddag als de kindjes slapen even verder wat er over geschreven wordt.
  woensdag 5 mei 2010 @ 10:33:09 #267
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81042316
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:03 schreef DaviniaHR het volgende:
groof, ik zou eerst afwachten of hij echt honger heeft, en als dat het geval is, met hongerige-baby-voeding aan de haal gaan. bijna 5 mnd is imo hetzelfde als ruim 4 mnd, en dat vind IK nog veuls te jong.

wat heb je bij s gedaan met bijvoeding?
Hier in België adviseren ze om met papjes te beginnen tussen de 4 en 6 maand. Het is hier dus standaard dat een kindje van 4 maand zijn/haar eerste fruitpapje krijgt.
pi_81042876
Wazt is het verschil tussen een fruithapje en een fruitpapje dan?
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:14:59 #269
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81043354
Het is volgens mij gewoon fijngemaakt fruit, eventueel met wat sap van een appelsien en een fijngemaakte koek erbij.
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:16:22 #270
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_81043403
Even uithuilen hier hoor

Tessa heeft gisterenmiddag opeens een hele erge huilbui gehad, de tranen rolde over haar wangetjes Ik las wat over moeders die watjes worden, nou hier ook! Zat heel hard mee te huilen Ik heb geen idee wat er was, maar ze was zo overstuur, zo heb ik haar nog nooit gezien! Ook werd ze helemaal rood en bleef vaak 'hangen' in dr huiltje
Nu vannochtend weer opeens heel en heel hard huilen incl tranen en rode bol, ik heb geen idee wat het is en ik kan echt wel tegen huilen, maar dit is veel erger dan gewoon huilen!
Zal het iets medisch zijn? Misschien weer heel pijn in dr nekje? Oh ik voel me zo rot nu

Moet maandag naar het CB, kan ik daar aangeven als ik een geheel onderzoek wil voor haar? Ze had dit heel af en toe al, maar nu de 2 dagen achter elkaar! Ook is ze weer veel huileriger dan normaal.

je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:22:08 #271
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81043584
Ai Marlinde, wat vreselijk hé om je klein vriendje zo verdrietig te zien. Thomas weent ook vaak op die manier, maar dan heeft hij altijd krampjes (althans dat vermoeden we aangezien er daarna massa's scheetjes volgen). Ik maak me dan ook altijd zorgen of hij wel nog genoeg ademhaalt (die ene keer dat hij blauw werd rond zijn mond was al angstaanjagend genoeg).

Zo'n onderzoek doet het CB alleszins niet bij ons (als je met CB hetzelfde bedoelt als wat wij hebben met Kind & Gezin). Daarvoor zouden wij naar een arts moeten gaan.
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:29:33 #272
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81043785
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:14 schreef leonieke het volgende:
Het is volgens mij gewoon fijngemaakt fruit, eventueel met wat sap van een appelsien en een fijngemaakte koek erbij.
appelsien is sinaasappel? het advies in nl is om citrusvruchten pas met 9 mnd te introduceren. lijkt me dan niet zo'n strak plan om met 4 mnd al sinaasappelsap aan te bieden, hoe verdund ook...

maja, das mijn mening

marlinde, wat sneu! als je denkt dat er echt iets mis is, kan je altijd nog de hap bellen. hoef je echt niet te wachten tot je cb-afspraak. sterkte iig!
pi_81044998
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:14 schreef leonieke het volgende:
Het is niet alleen niet zo goed omdat het om een citrusvrucht gaat, maar het is ook beter om je kind fruit aan te bieden in plaats van fruitsap. Van borstvoeding.com:

"Let op bij vruchtensap: dit is namelijk een heel geconcentreerde vorm van fruit. Als je zelf wel eens sinaasappels uitperst, weet je dat je flink wat sinaasappels nodig hebt om een glas te vullen. Als je vruchtensap drinkt, krijg je dus het equivalent van een heleboel vruchten binnen. Daarnaast heb je bij sap maar een deel van het fruit en niet de vezels en de voedingsstoffen die in de vaste bestanddelen zitten."

Waarom zou je er eigenlijk sap bij doen? In fruit zit toch vocht?

En wat voor koek zou je er dan bij geven?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:11:57 #274
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81045056
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:16 schreef Marlinde het volgende:
Even uithuilen hier hoor

Tessa heeft gisterenmiddag opeens een hele erge huilbui gehad, de tranen rolde over haar wangetjes Ik las wat over moeders die watjes worden, nou hier ook! Zat heel hard mee te huilen Ik heb geen idee wat er was, maar ze was zo overstuur, zo heb ik haar nog nooit gezien! Ook werd ze helemaal rood en bleef vaak 'hangen' in dr huiltje
Nu vannochtend weer opeens heel en heel hard huilen incl tranen en rode bol, ik heb geen idee wat het is en ik kan echt wel tegen huilen, maar dit is veel erger dan gewoon huilen!
Zal het iets medisch zijn? Misschien weer heel pijn in dr nekje? Oh ik voel me zo rot nu

Moet maandag naar het CB, kan ik daar aangeven als ik een geheel onderzoek wil voor haar? Ze had dit heel af en toe al, maar nu de 2 dagen achter elkaar! Ook is ze weer veel huileriger dan normaal.

Gewoon even de hp bellen.

ik sprak gisteren iemand, waarvan het zoontje ook enorm veel huilde, en uiteindelijk bleek het dus oorpijn te zijn, babytje heeft toen buisjes gekregen de pijn was over
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:22:43 #275
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81045367
Goodmornings Alles ok hier?

Wij zijn ook een beetje aan het kijken hoe en wat qua eten, maar het blijft een beetje de ver van mijn bed-show. Stef begint er nu wel echt interesse voor te tonen, dus misschien wil ik hem van het weekend eens een rijstebloempapje te geven. Dat kan gewoon met bv aangemaakt worden toch?

Stef heeft al een paar dagen dat hij zijn mondje heel raar houdt. Een beetje samengeknepen ofzo, met een duidelijk lachje erbij. Vanmorgen kwamen we erachter wat dat was: hij heeft ontdekt hoe hij de 'b' kan zeggen! Zó lief, hij deed de hele tijd buhbuhbuhbuhbuh en andere kwebbels

Marlinde, wat zielig! Ik ga daar ook altijd van huilen hoor Arm ding..
3!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')