abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 april 2010 @ 16:41:05 #1
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80876418
Het kleine babietjes topic (0-6 maanden) deel 41

Kleine baby'tjes

06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 decembe 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
02 februari 2010: 'Teigetje', dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van mama_papa
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi & Kiro, zoons van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
23 April 2010: Travis, zoon van Harley

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)
  vrijdag 30 april 2010 @ 16:41:57 #2
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80876444
Ik zei dus:
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 16:31 schreef leonieke het volgende:
En hebben jullie dat ook dat als je op een bepaald moment naar je kind kijkt die gewoon heerlijk ligt te slapen dat de tranen in je ogen springen, gewoon omdat je zo gelukkig bent dat hij/zij er is

Ik stond vanmiddag te huilen omdat hier de schutterij/fanfare voorbij kwam met allemaal kleine kindertjes met versierde fietsjes er achteraan en ik opeens er aan dacht dat over een paar jaar ons ukkie ook erachter zal fietsen
MIjn man stond zo naar mij te kijken:
pi_80876487
Ik heb zo'n moment gehad toen ik nog niet zwanger was
Waar ik vroeger woonde, was er jaarlijks een 'trontinettekoers' (race met autoped) en er was ook een ronde voor kinderen. En opeens stond ik te wenen aan de kant van de weg omdat ik aan het fantaseren was hoe het zou zijn als wij ooit een kind zouden hebben en hij/zij zou meerijden.
En dan weten dat Thomas dat nooit gaat doen want het is voor inwoners van Dadizele Mijn man en mijn ma hebben me tegelijkertijd gek verklaard
pi_80877121
En ik haat die verkoudheid Elke keer als ik Thomas in slaap heb gekregen, moet ik hoesten of niezen en begint zijn serenade opnieuw Arme jongen (en een beetje arme mama want ik slaap al nachten niet meer door die verkoudheid waardoor ik echt wat extra slaap zou kunnen gebruiken ).
pi_80877194
nou, wij werden vanochtend om half 7 oid gebeld door een van kiro's artsen dat kiro terug op de nicu ligt (maar dan in groningen uiteraard). zijn zuurstofbehoefte was dusdanig dat de low flow niet voldoende was, en dus is hij terug op de nicu want daar hebben ze die beademing wel (lange sprietjes, de cpap) en op de medium care niet. buiten een ordinaire neusverkoudheid en (beginnende) bpd kunnen ze tot nu toe niks vinden. goede longfoto's, goed thoraxgedoetje en niets te zien aan zijn hart. dus weer op infectiejacht

ravi is vandaag op controle geweest, die doet het gewoon goed. zou wat sneller aan mogen komen. duh! ik gaf al aan dat ik de voeding wil ophogen. dus dat was akkoord. sinds dattie thuis is drinkt hij elke druppel die we hem aanbieden op
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 30 april 2010 @ 17:16:24 #6
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80877254
Ik ben niet zo'n emo. Maar geniet gewoon zonder traantjes.

dames, ff een crospostje van een ander topic. Ik vermoed dat Fabian waterpokken heeft. Maar ik weet niet echt goed hoe die dingen eruit zien. Eva heeft ze nog niet gehad.
Rob heeft een koortslip gehad maar heeft Fabian verder niet gezoend enzo, dus denk (hoop) dat het daar niks mee te maken heeft.

Wat denken jullie?

vrijdag 30 april 2010 @ 17:17:16 #7
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80877267
Balen zeg simmu. Maar beter voorkomen dan genezen toch? Ze kunnen hem nu beter goed in de gaten houden. Wordt hij straks nog groter en nog sterker!
Een echt beer!
pi_80877270
Oh simmu wat een jammer bericht over Kiro Hopelijk vinden ze vlug wat er precies aan de hand is

En wat goed dat je de voeding voor Ravi mag ophogen Nu maar hopen dat dat leidt tot een klein, lief dikkerdje
  vrijdag 30 april 2010 @ 17:24:43 #9
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80877421
aaah Simmu wat een naar bericht voor jullie... weer een tegenslag voor jullie lieve kleine mannetje... ik hoop zo dat hij snel het voorbeeld van zijn grote broer mag volgen..

@Amaranta; ik zie het niet zo goed op de foto.. maar misschien vertekent die wat?? anders google eens op waterpokken en dan images bekijken>? dan kan je een beetje vergelijken?

Ik heb Evie net de eerste dosis lactulose gegeven... ben benieuwd of ze er van gaat poepen..

en jueeeeeej ik (of eigenlijk Evie) sta in de top 10!! ff jompelen hoor! die top 10 heb ik niet gehaald bij de zwangeren namelijk
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 30 april 2010 @ 17:26:16 #10
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80877460
Ja op google staan veel verschillende foto's. Ook wel foto's van ditsoort rode blaasjes. Maar ook compleet anders. Dus heb echt geen flauw idee.
Ga gewoon in de gaten houden of het bij 3 blijft, ofdat er meer bijkomen.
  vrijdag 30 april 2010 @ 17:26:46 #11
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80877468
Gefeliciteerd met je top 10! Hier wordt je in ieder niet zomaar meer ingehaald of haal je zelf zomaar iemand in
pi_80878032
Amaranta, Rienk heeft ook 4 stippen op zn hoofd, Die zitten er sinds eergister ineens. Er komen alleen niet meer en zien er ook wat anders uit. Ik hoop voor je dat het meevalt!

BJ, de lactulose werkt pas na 24 uur, hoop wel dat ze snel weer poepen gaat hoor! Het is niks als het zo lang duurt!

Met Rienk is alles weer goed, Drinkt zn flessen weer bijna leeg en is weer ons eigenste vrolijke ventje Laura was er weer en die kreeg hem aan het schaterlachen

En ik ben ook zo'n emo kip. Vannacht was er hier trouwens mega onweer. Amper geslapen ook omdat ik met regen op een of andere manier niet slaap En omdat er zo'n herrie was heb ik de babyfoon van beneden gehaald omdat ik bang was dat ik Rienk anders niet zou horen. (Ik was op een of andere manier zo bang dat hij ineens dood zou gaan! Maar gelukkig niks aan de hand en werd ie pas om 07:00 wakker voor een fles.)

Met mij gaat het ook wel weer goed, maar:
Ranzig:-->
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voordeel is wel dat ik 4 kilo ben afgevallen
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 30 april 2010 @ 17:53:18 #13
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80878063
Elk nadeel heb zn voordeel laten we maar zeggen, Vlindur

Hier onweerde het ook. Ik heb de babyfoon juist uitgezet omdat bij elke druppel dat ding aansloeg. Fabian heeft goed geslapen, Eva heeft de hele nacht gespookt daarentegen.
pi_80878570
samenvatting: de babies slapen beter dan de ouders in dit topic
  vrijdag 30 april 2010 @ 18:26:53 #15
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80878806
vwb weggaan en stappen en zo, kheb er niet superveel moeite mee. ik doe het liever niet, ivm borstvoeding en niet nodig, want aviva is supermakkelijk maar als het moet, dan moet het. simpel.

en mannen hebbennu eenmaal meer ik-tijd nodig, heb ik het idee. Ach, ieder zijn ding. en idd, vader passen niet op bij hun kinderen, dat doet de oppas. papa is een opvoeder.

amaranta, is fabian niet gewoon aangevallen door muggen? naja, je mekrt het vanzelf als het waterpokken zijn.

keshet, is het voetje van teigetje er nu vanzelf afgevallen? wat is het al een echt babietje op de foto in het fototopic!! wat ik me afvroeg, kan je je nu nog voorstellen dat ze zo mini was? en hoe is het voor jullie dat ze straks echt echt echt thuis komt?

vlindur, beterschap!

BJ, het zou wat zijn als je nu ook wordt ingehaald door andere babies!

we zijn hier weer goedgekeurd op het cb. 6kg (6010g) bij 61cm. prima op de gemiddeldelijn, dus. prikken erin, madam gaf geen krimp! wel de rest van demiddag zielig geweest en heel veel geslapen in de doek, maar tis weer voorbij

en... we hebben een nwe gastouder! voor 4,50 per uur ipv 7 en op de tijden die we willen, en alle dagen die we willen!! eerst hadden we bedacht dat PR een papadag zou hebben tijdelijk, maar das financieel minder prettig, want onbetaald. dus ik ben eigenlijk best blij hiermee.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_80879200
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 18:15 schreef freecell het volgende:
Hier geldt het momenteel alleszins voor de beide ouders ja
  vrijdag 30 april 2010 @ 18:45:26 #17
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80879245
jeujjjj voor Aviva! mooi aan het groeien zeg!!!

@Vlindur: 4 kg! netjes!! das dan idd weer een voordeel ervan maar ik hoop voor je dat het nu maar eens ophoudt en je de deur dit weekend lekker weer uitkan...

en

Evie heeft al gepoept hoor een flinke luier vol

(zal wel erg toevallig zijn als het niet van de lactulose is gekomen.... )
  vrijdag 30 april 2010 @ 18:46:47 #18
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80879282
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 18:15 schreef freecell het volgende:
uhhhh ja mijn beebje heeft weer geslapen van 22:15 tot 10:00 uur vandaag! super!!!

en ik idd beroerd van8, last van mijn bekken... na onze vakantie maar eens fysio inschakelen..
pi_80879413
Ik neem het met alle liefde van je over Vlindur, ik kan wel wat missen
Lotte!
Noah!
pi_80879623
Carefull what you wish for...

Vlindur beterschap!
voor aviva en de nieuwe gastouder!
en verder fijne q-day allemaal!
pi_80879782
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 18:45 schreef Beessie-Jen het volgende:
jeujjjj voor Aviva! mooi aan het groeien zeg!!!

@Vlindur: 4 kg! netjes!! das dan idd weer een voordeel ervan maar ik hoop voor je dat het nu maar eens ophoudt en je de deur dit weekend lekker weer uitkan...

en

Evie heeft al gepoept hoor een flinke luier vol

(zal wel erg toevallig zijn als het niet van de lactulose is gekomen.... )
Ben je vandaag begonnen met die lactulose? Rienk poepte bij mij pas na 3 dagen! (Maar ik durfde ook niet de volle hoeveelheid te geven )

En ik ben bang dat zodra de diarree over is de kilo's er wel weer aanvliegen.. Maar ik moet er nog zo'n 12 kwijt, dan vind ik het wel weer goed
75 vind ik wel een mooi gewicht denk ik Heb alleen geen echte behoefte om het er af te krijgen
pi_80880015
Hier ook kids meer slaap dan wij

Vannacht onweer, wij wakker, met gespitste oren: wordt Leander niet bang? Maar die sliep
En Florian slaapt prima. Zowel overdag als 's nachts. Maar overdag vrijwel alleen in de draagdoek... Heel gezellig, maar niet de hele dag svp...
  vrijdag 30 april 2010 @ 19:21:40 #23
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80880254
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 19:06 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ben je vandaag begonnen met die lactulose? Rienk poepte bij mij pas na 3 dagen! (Maar ik durfde ook niet de volle hoeveelheid te geven )

En ik ben bang dat zodra de diarree over is de kilo's er wel weer aanvliegen.. Maar ik moet er nog zo'n 12 kwijt, dan vind ik het wel weer goed
75 vind ik wel een mooi gewicht denk ik Heb alleen geen echte behoefte om het er af te krijgen
75 is idd een mooi gewicht dat ben ik op een halve kg na ook weer inmiddels

en ja ik heb Evie om 17 uur 5 ml gegeven en dat werkte dus direct haha
pi_80880575
75 zit ik net onder, maar met mijn lengte ga ik voor de 70-
Word hier echt net niet vrolijk van zeg maar. (en heel lullig, maar gewicht is iets waar ik op dit moment écht mee kan zitten ik voel me onaantrekkelijk en kwabbig zeg maar)
pi_80880602
Leonieke, verkoudheid *check*. Het vervelendste is dat Hannah's neusje ook een snotneusje heeft en ze de neusspray echt vreselijk vindt (maar ze moet wel kunnen drinken natuurlijk).

Simmu, wat jammer dat Kiro het niet red op de low-flow Misschien toch wel een kwestie van tijd zodat hij wat krachtiger is voor het goed gaat. Wel fijn dat Ravi een lekkerbekkie is

Amaranta, geen idee of het waterpokken zijn. Maar zolang Fabian er geen last van heeft dan is het toch geen probleem? Besmetting kan je toch niet voorkomen.

Beessie-Jen, ik hoop dat je meissie lekker blijft poepen door de lactulose. Ik geloof dat je in ieder geval wel moet zorgen dat Evi er voldoende vocht bij drinkt omdat het anders averechts kan werken. Wat kan je als ouder blij zijn met poep he?

Vlindur, fijn dat Rienkje weer de oude is Nu nog even zorgen dat je zelf weer fit bent. Lekker veel drinken om je vochthuishouding op peil te houden.

Davinia, Aviva is stoerrrrr. Het veel slapen na de prikjes herken ik wel. En wat een geluk bij een ongeluk dat je nu een betere opvangregeling hebt kunnen krijgen. Over onbetaald ouderschapsverlof: vergeet niet dat je per verlofuur 4,07 euro terugkrijgt van de belasting als ouderschapsverlofkorting. Misschien dat de pappadag dan wel opweegt tegen het loon van je gastouder.

Hannah sliep gisteren pas om 21.30 uur (dwarsliggende boer), maar ze heeft wel een ruk gemaakt tot 5 uur Ik werd gewoon even voor 5 uur wakker en ben gaan kijken of ze nog wel ademde, en toen lag ze windjes te laten met de duim in de mond
pi_80880767
Ik val best wel flink af juist. Vlak voor mijn bevalling was ik 84 kilo, vanochtend 73,8. Zo laag is het niet meer geweest sinds ik 15 was ofzo

Alleen zijn mijn heupen volgens mij wel breder geworden want best veel broeken zitten nog strak En ik kan dus echt weinig meer verdragen om mijn middel. Alles wat een beetje strak zit gaat me pijn doen.
pi_80880835
Die heupen herken ik! Ik had nooit echt heupen, tot na Leander! Mijn gewicht was gelijk, maar ik was een stukje korter en had ineens flink wat heupen
Afvallen gaat hier momenteel niet stabiel rond de 73.... Ik slaap minder, dus eet meer. En als ik woest ga lijnen krijg ik van die eetuitbarstingen schiet ook niet op.
Dus nu probeer ik maar zo gezond mogelijk te eten...
pi_80881220
Hoi!

Eindelijk heel eventjes om weer eens een post te plaatsen! Een paar dingen die ik onthouden heb:

Keshet, wat fijn dat Teigetje de 2 kilo grens gepasseerd is!!

BJ, wat slaapt Evie lekker zeg, echt een lange ruk achter elkaar, fijn!

Amaranta, geen idee of dat waterpokken zijn.

Vlindur, beterschap!

Davinia, stoera Aviva met de prikken!!! En mooi gewicht inderdaad!

Ik weet niet meer of ik het vorige week nog geplaatst heb dus sorry als ik in herhaling val! . Isa is vorige week ook weer bij het cb geweest. Met 16 weken: 5750 kilo en 60,5 cm! 's Avonds heeft ze wel wat verhoging gehad van de prikken, 38,3. 's Ochtends was het weer weg gelukkig!

Edit: Ohja, vergeet ik het helemaal te zeggen!! Afgelopen woensdag heeft Isa zich voor het eerst helemaal alleen van rug naar buik gedraaid! Daarvoor had ze soms een klein duwtje nodig. Stoer he!? Nu is ze helemaal los, want ze draait nu meedere keren per dag!
pi_80881273
Ik had al een kont en heb nu ook ineens dikke/brede heupen. Vet stom, want ik heb nu nog maar 1 goeie broek. Dus ik heb de broek aan en als ie in de was zit, dan loop ik in een joggingbroek. Echt heel charming , maar ik kan nergens 'de' broek vinden

Moet binnenkort toch maar eens gericht voor gaan shoppen. Al hoop ik dat mn 3kwarts broeken 'gewoon' nog passen

Octo, ja, drinken ben ik mee maar bij alles wat ik binnenkrijg kan ik ook bijna gelijk door naar de wc Maargoed, het zal wel weer es overgaan Gelukkig heb ik er verder geen 'last' van.

Rienk werd net wakker en schreeuwen dat ie deed! Echt heel hard heel hard huilen. Toen hij me aan kwam zag lopen ging zn mond wagen wijd open en klokken dat ie deed toen de fles zat! Binnen 5 minuten had ie 200cc leeg!

HIJ IS WEER BETER!! (Nu is het officieel )

Ik sluit af, fijn weekend allemaal! Tot gauw!
pi_80881398
Isa, yay lekker aan het draaien!
pi_80881964
Hoi ,

Ik laat ook nog eens wat van me horen. Ik zag in de samenvattingen van anderen dat Teigetje de 2 kilo is gepasseerd, wat goed!

Wat minder goed nieuws voor Simmu...

Ik ben heel lang niet online geweest, we zijn inmiddels verhuisd. Wat een troep heeft een mens. We zitten nog half tussen de dozen, maar het begint ergens op te lijken.
Wel heftig zo met een kleintje. We hebben afgelopen 1,5 maand het huis verbouwd, voornamelijk in het weekend, waardoor Thomas bij opa en oma zat. Doordeweeks werken etc, ik heb echt het idee dat ik hem amper heb gezien... Heel jammer, maar nu heb ik gelukkig weer genoeg tijd voor hem.
Hij doet het erg goed hier, gelukkig slaapt hij goed in het nieuwe huis. Vanmorgen heb ik hem zelf gewogen, ongeveer 7 kilo. Het doorsturen van de gegevens van het consultatiebureau schijnt heel lastig te zijn... Dus ik vrees dat zijn 6 maanden afspraak bij 7 maanden pas gaat plaatsvinden.
Inmiddels zijn we terug naar 4 flessen, ik dacht dat het nooit ging lukken, maar we moesten hem elke keer wakker maken voor de 2300 fles en een aantal dagen achterelkaar dronk hij zijn eerste fles niet leeg, Dus hebben we hem maar niet meer wakker gemaakt, nu slaapt hij van 19.30 tot 8.00. Heerlijk.

Ik ga nog ff wat dozen uitpakken, maar ik hoop nu wel weer wat meer bij te lezen en te posten, ik heb volgens mij 6 topics volledig gemist.
  vrijdag 30 april 2010 @ 20:31:07 #32
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80882227
jeeeeeeej Rienk is weer beterrrrr!!!! wat goeddddddd!!!

isa draaaaaaaait! top!!!!

en ik baal ook van mijn lichaam hoor Freecell; iedereen geeft me complimentjes dat ik alweer zo slank ben, maar ik voel me helemaal niet slank... heb een uitgezakte buik en mijn bovenbenen voelen aan alsof ik enorm kolosaal ben....
(en jaaaaaah ik weet ook wel dat het meevalt, maar zou graag nog een paar kg lichter zijn....)

maar mag eigenlijk niet klagen... mijn BMI was ooit rond de 35 en nu 22,01

WB Aoraki! haihaiaaaai
pi_80882412
Hoi Aoraki!

En over de flessen, fijn dat jullie naar 4 flessen zijn BJ! Willen we hier ook gaan proberen.
Aoraki, Isa maken we ook wakker om 23.00 uur, en heeft ook moeite met de ochtendfles. Misschien toch maar eens proberen dus.
  vrijdag 30 april 2010 @ 20:46:15 #34
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80882898
Ik ga morgen beginnen met (verder) afbouwen van de bv. Realiseer ik me net dat ik eigenlijk geen idee heb van hoeveel kv R precies moet hebben op een dag. Ik herinner me vaag dat daar een berekening voor was?

Tot nu toe gaf ik alles op verzoek en kreeg hij kv drie flessen van 180 ml en de rest borst. Ik ben echt heel benieuwd naar welk ritme en welke hoeveelheid dit ons gaat brengen .
pi_80883758
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 20:35 schreef NieuweUser het volgende:
Hoi Aoraki!

En over de flessen, fijn dat jullie naar 4 flessen zijn BJ! Willen we hier ook gaan proberen.
Aoraki, Isa maken we ook wakker om 23.00 uur, en heeft ook moeite met de ochtendfles. Misschien toch maar eens proberen dus.
Ik zou het gewoon eens proberen. WIj doen trouwens wel rijstebloem in de laatste fles. Normaal gaven wij de een-na-laatste fles rond 6 uur, maar dat hebben we dus ook ongestraft kunnen verlaten naar 19.30. Omdat je de hoeveelheid ook ophoogt van 180 naar 210, kunnen ze er net iets langer mee doen. Succes!
Ik moet echt zeggen dat het nog meer rust geeft. Door de verbouwing waren we vaak heel vroeg al naar bed omdat we zo moe waren, en dan moet je dus steeds de wekker zetten voor die laatste fles....
  vrijdag 30 april 2010 @ 21:17:39 #36
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80884222
Evie ligt in bed nu al! voor het eerst zo vroeg... benieuwd hoe laat ze zich morgenvroeg meldt...

schema van vandaag: 10, 14, 17:45, 20:45 uur weer 4 flessen dus...
vraag me alleen af of Evie genoeg drinkt; ze drinkt gemiddeld ongeveer 180-200 per fles.
Dus zo'n 750 tot 800 ml per dag, ze plast echter ruim voldoende. Dus denk dat het wel goed gaat zo..
(en ze is ook mooi op gewicht).
  vrijdag 30 april 2010 @ 21:23:24 #37
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_80884474
Hullo! Hoe gaat het met mijn favoriete kleine baby'tjes en hun mama's? Hebben jullie nog van het mooie weer genoten? Nouja, de middag was wel ok he?

Wij hebben vandaag lekker rondgebaggerd met Stef en hebben een hoop leuke spulletjes gevonden. Maar het mooiste dat ik heb gezien was dit:

(Op deze foto showt ons model tevens zijn nieuwe zonnehoedje )

Ik ben overigens maar half bijgelezen, dus even een voor jullie en ik ga weer verder lezen! (En mijn lief redden, ik geloof dat Stef aan meerdere kanten tegelijk ontplofte, zo aan de 'enthousiaste' reacties te horen )
3!
pi_80884542
Aoraki, we gaan het idd gewoon eens proberen! Wel even in het weekend, voor het geval ze toch 's nachts komt.

BJ, die hoeveelheid lijkt mij wel voldoende! Op het cb gaven ze aan dat Isa met 4 flessen op ongeveer 200 cc per fles zou uitkomen. Maar met bv is het natuurlijk nog wel anders.
  vrijdag 30 april 2010 @ 21:59:55 #39
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80886108
octo, hoe werkt die ouderschapsverlofkorting?

vwb heupen, ik geef het nog een paar maanden, anders moet ik echt nwe broeken gaan kopen! keek vanochtend in de spiegel en ik had echt zo'n zandloperfiguur, maar dan onder het smalle deel wat meer zullen we maar zeggen

fijn dat rienk beter is, trouwens!
en een voor een verkouden kindje. minke? weetnietmeeruitmnhoofd

en voor rollende isa! leuk!

groof, wrs zal r 4 flessen drinken van 200cc, maar tkan ook 3x 200 en 1x 210/7 zijn. is een kwestie van proberen.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_80887284
Wij zitten nog op 5, elk 180/6 en vaak de laatste 210/7... We gaan ook met de rijstebloem beginnen binnekort misschien dat er dan een flesje af gaat...
pi_80887372
Davinia, hier staat een heldere uitleg over ouderschapsverlofkorting.

Het uurbedrag is in 2010 opgehoogd naar 4,07 euro
  zaterdag 1 mei 2010 @ 06:01:25 #42
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80895019
goedemorgen maar weer...
blij dat Evie dus ws genoeg binnen krijgt... 1 van de 4 flessen is overigens KV hoor...

Gisteren dus om 21:15 op bed gelegd, maar dat vond Evie blijkbaar iets te vroeg; en voor het eerst in maaaaaanden ging ze dus niet slapen maar mopperen en huilen.. heb haar om 21:45 uur even weer uit bed gehaald, even lekker bij mama gelegen en om 22:30 ofzo er weer in gelegd.. en sindsdien slaapt ze gelukkig weer, net als anders. blijkbaar toch iets te snel allemaal...
(Evie ging tot een week geleden vaak pas na middernacht echt slapen...)..
de laatste week is het steeds rond 22 uur.. (en slapen tot 9:30-10:00 uur).

allemaal een heel fijn weekend alvast!

wij hebben vanmiddag een kinderverjaardag, de oudste van mijn zus is jarig en wordt 6! gaat snel hoor!
pi_80895022
Wanneer bepaal je eigenlijk om op rijstebloem over te gaan? Als je kindje blijkbaar nog niet verzadigd genoeg is en je niet meer kunt ophogen? Ben even benieuwd!

Isa ligt klaarwakker in haar bedje! Gisteren ook al rond dit tijdstip, terwijl dat al een aantal weken later is. Denk dat we ook maar eens moeten ophogen.

Veel plezier vanmiddag BJ!
pi_80895054
klinkt goed BJ

Incantrix

Ik weet het, ik heb een baby van 10 weken en ik moet niet zeuren, maar ik wilde me toch een partijtje NIET mijn bed uit net
En eigenlijk is hij heel makkelijk met slapen 's avonds en 's nachts...
pi_80895076
Das toch niet gek Freecell! Herkenbaar hoor!

Edit: En weer weg.

[ Bericht 46% gewijzigd door NieuweUser op 02-05-2010 08:59:04 ]
pi_80895092

Leuk kleed ook trouwens! (oudste hier is helemaal gek van Woezel en Pip? Hij heeft er welgeteld één! boekje van, maar herkent ze overal )

En zo',n last van dat armpje Maar ze kómt er wel!
  zaterdag 1 mei 2010 @ 08:28:56 #47
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_80895277
Isa, jij knapperd!
Is denk wel duidelijk dat ik ook helemaal gek ben van Woezel en Pip

Ik heb raad nodig
Gisteren zijn we met Tessa naar mn schoonzus, zwager en neefjes (2 en 4 jaar) gegaan. Tessa was daar steeds aan het huilen, omdat de mannetjes zo druk waren (gillen, rennen etc) Ze heeft dus echt de hele dag niet geslapen! Boven neerleggen had ook geen zin, want de mannetjes zijn erg druk! Nou is ze dus gisterenavond toen we thuis waren helemaal overstuur geraakt en wilde dus niet slapen. Heb haar uit bedje gehaald en na een hele lange tijd is ze bij me in slaap gevallen.
Het is elke keer zodra ik met Tessa op stap ga, een verjaardag of gewoon even langs waar het ietsjes drukker is (lees: meer dan 2 mensen die wat harder praten) raakt ze helemaal uit haar doen en is alleen maar aan het huilen.
Wat is nou verstandig, tegen de mensen zeggen dat we voorlopig niet op bezoek komen, omdat Tessa het niet aankan of juist wel gaan zodat ze kan wennen aan andere geluiden?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_80895358
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 06:04 schreef NieuweUser het volgende:
Wanneer bepaal je eigenlijk om op rijstebloem over te gaan? Als je kindje blijkbaar nog niet verzadigd genoeg is en je niet meer kunt ophogen? Ben even benieuwd!

Isa ligt klaarwakker in haar bedje! Gisteren ook al rond dit tijdstip, terwijl dat al een aantal weken later is. Denk dat we ook maar eens moeten ophogen.

Veel plezier vanmiddag BJ!
Wij zijn met rijstebloem in de laatste fles begonnen omdat hij al op 5x 180ml zat en vervolgens om half 5 weer honger had... We waren dus eigenlijk steeds aan het rekken. Niet leuk om te moeten doen. Het is geen wondermiddel, maar uiteindelijk werkte het wel. Ook nu hij een fles minder nodig heeft blijf ik rijstebloem toevoegen voor een goede nachtrust (zowel voor hem als voor ons)
pi_80895420
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 07:12 schreef freecell het volgende:

Leuk kleed ook trouwens! (oudste hier is helemaal gek van Woezel en Pip? Hij heeft er welgeteld één! boekje van, maar herkent ze overal )

En zo',n last van dat armpje Maar ze kómt er wel!
Ha ha inderdaad, ze zet dan ook kracht met haar hele lichaampje! Ik heb steeds de neiging om haar te helpen, maar laat het haar toch eerst zelf proberen!

Bedankt voor je antwoord Aoraki!

Marlinde, lastig hoor! Ik denk dat ik dan toch zoveel mogelijk thuis zou blijven. Of in ieder geval dan gaan op momenten dat ze niet echt hoeft te slapen zodat ze haar slaap wel krijgt.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 08:59:00 #50
300054 Marlinde
pi_80895437
N-U: Tessa heeft heel veel slaap nodig, dat is het hem juist. Ze krijgt nu 6 flessen op een dag. Die drinkt ze en is een half uurtje wakker en daarna slaapt ze tot haar volgende voeding en zo heel de dag door..
Vind het moeilijk, want aan de ene kant zou ze toch moeten wennen dat we niet altijd thuis zijn maar aan de andere kant als zij daar echt niet tegen kan en steeds zo overstuur raakt wil ik niet eens meer weggaan op den uur..
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_80895674
Heb je een draagdoek Marlinde? Florian heeft dit ook een beetje (slaapt beneden ook niet meer, want grote broer ) , maar in de doek pit hij prima

En net heeft hij bijna anderhalf uur geslapen in zijn bedje boven één of 2x een speen er in en nu haalt TARA hem eruit.

herstel TARA komt beneden: hij slaapt met een huiltje, speen er in, stil
  zaterdag 1 mei 2010 @ 09:36:59 #52
300054 Marlinde
pi_80895725
Ik heb inderdaad een draagdoek en dat vind ze ook echt heerlijk, maar is het niet raar dat als je op visite gaat je de kleine hele tijd bij je houd Kijk ik weet wel dat mn meisje op de eerste plaatst komt hoor, met alles! Maar als ik haar altijd bij me hou als we op visite zijn, kan ze dalijk dan nog wel eens bij opa en oma alleen zijn bv?

Thuis gaat het echt prima! Ze krijgt een flesje, half uurtje later klein beetje huilen, dus naar de slaapkamer, speentje erin, neerleggen en meestal geeft ze geen kick, maar zodra er maar iets veranderd dan kan ze er niet meer tegen.
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  zaterdag 1 mei 2010 @ 09:40:50 #53
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80895758
Goedemorgen! Hier nog lekker met man en zoon in bed. Daan was (al) om 5.15 uur wakker, nog niet echt honger, maar wat kreuntjes en krampjes. Paar keer speentje erin en dan was hij weer even stil, maar niet echt lang. Tot het volgende krampje zeg maar. Om 6.45 uur flesje gegeven en toen even ontbeten en nog even terug.

Vermoed toch dat het door de KV komt die krampjes, dus als dit nog een week blijft (ook moeilijke ontlasting) gaan we denk toch Omneo mengen met de standaard.

Marlinde, is het bij jullie thuis altijd heel stil? Misschien thuis haar niet in alle stilte laten slapen overdag, misschien dat ze dan went aan rumoer om haar heen? Daan slaapt zelfs door de fanfare heen en vind veel mensen juist interessant. Maar ieder kindje is anders natuurlijk, misschien moet je met Tessa wat langer wachten en het over een tijdje weer proberen als dat gaat?

Ohh, knappe Isa! Zo kun je steeds een beetje meer.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 09:50:26 #54
300054 Marlinde
pi_80895846
Happy: Wat vervelend van de krampjes! Ik geef Tessa Friso comfort en het helpt wel een groot gedeelte om de meeste krampjes weg te halen.
In het begin toen kon ik stofzuigen, wassen, dingen laten vallen enz ze werd nergens wakker van! Nu word ze van elk dingetje wakker en het lijkt gewoon alsof ze niks wilt missen. Geen idee hoe dit komt, want ik deed dit soort dingen elke dag! Nu doe ik het ook nog wel, maar dan als ze echt vast slaapt of als ze bij papa zit.
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  zaterdag 1 mei 2010 @ 11:05:44 #55
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80896961
Marlinde, dat is een moeilijke vraag. Enerzijds zou ik zeggen, gewoon blijven meenemen. Maarja, wie heb je daar uiteindelijk mee?
Ik herken het wel van Fabian. Hij slaapt echt alleen in zn bedje/wagebak. EN verder nergens. Als we dus ergens heengaan, blijft hij wakker.
Als we dan thuis komen valt hij uitgeput in slaap.
Laatst naar vrienden de complete kinderwagen meegenomen, en toen sliep hij.

Wij hechten best veel waarde aan ons sociale leven, dus we proberen daar wel een middenweg in te vinden. Dus we nemen hem mee en gaan vroeg naar huis. Of 1 van ons 2en gaat. Of zoals laatst de kinderwagen mee zodat hij daarin kan slapen.
EN we merken dat het steeds beter gaat dus. Gewoon niet te veel dingen op 1 dag plannen.
Eva kon je daadwerkeljk over mee naar toe 'slepen' zo makkelijk was die, maar Fabi hecht echt waarde aan structuur en regelmaat
pi_80897364
Wij slepen ook altijd de kinderwagen bak mee als we met Rienk weggaan Dat is hem vertrouwd, dus daar slaapt hij in. Ook de puckababy gaat mee en een van ons legt hem in bed en haalt hem er uit. Dan laten we niet aan anderen over.

En Marlinde, knoop Tessa lekker in de draagdoek Het zou me werkelijk niks kunnen schelen wat anderen er van vinden, het is jullie dochter, jij weet wat het beste is. Eventueel kun je haar na een uurtje even er uit halen, dan merk je vanzelf of ze even bij anderen wil zitten (geïnteresseerd kijken/doen) of bij jou wil blijven (vastklampen/angstig doen) Zo deed ik het bij Rienk in het begin ook. Werkt prima. Nu wil hij graag bij anderen zitten en merken we gauw genoeg wanneer hij er flauw van is

Hier een heerlijke avond. om 01:00 uit bed gehaald voor een 180/6 met 2.5 scheppen rijstebloem en om 09:00 kwam ie pas serieus voor ontbijt! 2 keer ervoor moest er een speen in. Lekkere luxe hoor!
Nu ligt ie weer lekker te koesen en straks gaan we boodschappen doen.
pi_80897400
Marlinde, helaas kan ik je ook niet 'de tip' geven.
De kinderwagen mee is een goede. Dat doen wij ook. Of anders een camping bedje?
En als ze wel lekker slaapt in de doek, dan lekker in de doek.
Je moet gewoon doen, wat je zelf denkt dat het beste is
  zaterdag 1 mei 2010 @ 11:36:02 #58
300054 Marlinde
pi_80897521
Kinderwagen werkt ook alleen maar als die hier thuis staat en als we onderweg zijn, maar niet als we bij iemand anders zijn en stil staat Campingbedje hebben we ook geprobeerd, maar ook dat werkt niet.
Ik ga het inderdaad gewoon een tijdje proberen met de draagdoek zoals Vlindur zegt Dan even eruit om te kijken of ze het wat vind en anders gewoon lekker terug bij mij. Zo kunnen we toch nog op visite gaan en is ze als het goed is wel rustig

Bedankt voor de tips!

Vlindur wat een fijne nacht was dat voor jullie!
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  zaterdag 1 mei 2010 @ 11:36:55 #59
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80897547
vervelend dat Tessa zo snel overprikkelt is Marlinde.. Ik hoop dat je aan bovenstaande tips wat hebt...
Wij namen in het begin ook vaak de kinderwagenbak mee.

Evie was wederom pas om 10 uur wakker (gister laatste fles om 21 uur ongeveer gehad). ga denk ik vandaag wel 5 flesjes geven, zodat ze in elk geval voldoende intake heeft...

en baaaaaaah wat een rotweer zeg
pi_80897838
hier zitten we een beetje met een probleem.
Hij krijgt te weinig eten binnen.
We moeten proberen hem op tijd te geven dan is ie na een uur of soms 2 uur wakker en dan proberen we het wat te rekken met wat rondlopen of door hem bij ons te laten liggen. Meestal valt hij dan ook wel weer in slaap bij 1 van ons maar terug in eigen bed accepteert ie nu nog niet.

Maar als hij dan eindelijk aan de BV mag dan houdt ie het halverwege nr1 al een beetje voor gezien en slaapt hij lekker verder. We hebben het verschonen van vooraf al naar tussenin verplaatst om hem toch een beetje wakker te krijgen voor nr2 en we proberen hem ook wakker te houden door hem over zijn bolletje te aaien of zelfs met een vochtig hydrofiel washandje. Ook krijgt hij op advies van de Kraamhulp en Verloskundige al bijvoeding na de BV maar ook daar krijgt hij niet echt veel van binnen helaas.

Zijn er nog tips 'n tricks want ik heb de gynaecoloog om de handleiding gevraagd maar die was niet aanwezig zei hij
pi_80897908
Is het niet verstandiger dat je BV op verzoek doet?
(ik weet er niet veel van hoor, maar dit lees en hoor ik vaak).
pi_80897940
Sowieso mag BV altijd he! Dat hoef je niet te rekken. Als hij wakker wordt en wat wil eten, lekker geven! Lotte heeft een tijdje ieder uur gedronken, daarna iedere 2, toen iedere 3. Dat gaf ze zelf heel duidelijk aan. Hoe oud is Travis nu? En inderdaad verschonen tussendoor, over zn ruggetje wrijven, onder de voetjes kietelen. Desnoods praten of een liedje zingen, zodat hij geprikkeld blijft. Is z'n gewicht wel goed? Anders even wegen op het inloopspreekuur.

TIjdens de eerste regeldagen (met 10 dagen is dat) dacht ik ook dat ze niet genoeg kreeg, maar dat komt echt goed hoor. Het is wel heel zwaar, een kindje zoveel en zovaak aan de borst.

En van bijvoeding na de BV wordt het alleen maar erger, want van KV blijven ze langer vol en gaatie minder BV drinken. Aanleggen, aanleggen, aanleggen
Lotte!
Noah!
  zaterdag 1 mei 2010 @ 12:06:35 #63
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80898215
Yoho .

Begonnen met afbouwen bv (en begonnen met afbouwen koekjes vreten ) .
  zaterdag 1 mei 2010 @ 12:07:31 #64
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80898237
Ik heb R gisteren ook rijstebloem willen geven, maar meneer vond het tien keer niks en zette het op een brullen totdat hij weer een gewone fles melk in z'n mond had .
pi_80898326
Wat Linda zegt (en hoe frustrerend ik het soms vond) maar als Travis honger heeft hem aanleggen en laten drinken. Al is het soms maar voor een paar minuten. Er zijn dagen geweest dat ik me echt een melkkoe voelde (wat zeg ik: die zijn er soms nog ) en ik voelde me daar zelf echt niet goed bij, maar als hij honger heeft dan moet hij natuurlijk eten. Ik heb al verschillende keren gezegd dat ik het wel fijn zou vinden moest hij iets uit de kast kunnen halen
Met BV kun je niet overvoeden (in tegenstelling tot KV daar moet je echt zorgen dat er voldoende tijd tussen de flessen zit) dus aanleggen, aanleggen, aanleggen en hopen dat hij vlug in een ritme komt waarin hij minder vaak komt.

Thomas begint nu in volgend ritme te komen:
voormiddag: geen ritme
namiddag: ongeveer om de 3 uur
's nachts: 7 uur slapen
Althans dat heeft hij al twee dagen volgehouden
pi_80901979
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 12:07 schreef Groofsken het volgende:
Ik heb R gisteren ook rijstebloem willen geven, maar meneer vond het tien keer niks en zette het op een brullen totdat hij weer een gewone fles melk in z'n mond had .
Oh das gek, er lijkt me toch weinig smaak aan zitten! Al zal hij wel doorhebben dat het dikker is denk ik,dat hij harder zuigen moet. (je hebt ook van Bambix een vanille variant, ook vanaf 4 mnd)
Wolf lijkt het trouwens wel extra lekker te vinden, de draaikolk zit nog net in de fles
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_80902052
Marlinde, Wolf slaapt ook niet/zeer slecht bij mijn ouders. (maakt niet uit of ik er zelf wel/niet bij ben daar)
Niet in campingbedje en ook niet in ledikant.
Wel in de wandelwagen!, misschien kun jij dat ook eens uitproberen? dat je de wagen op een stiller plekje kwijt kan daar, in de keuken bijv.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 1 mei 2010 @ 14:54:04 #68
300054 Marlinde
pi_80902316
Inderdaad mag je met BV toch aanleggen wanneer de kleine komt? Zo had ik het in het begin met Tessa ook gedaan.

Poppejans: kinderwagen heb ik ook al geprobeerd, zelfs om het boven in een rustig kamertje te zetten, maar dat wilt ze echt niet.
Het vervelende is dat ik nu heel erg zit te twijfelen óf ik Tessa wel de nacht van 26 op 27 mei bij mijn ouders zal laten logeren aangezien er toch een hele grote kans is dat ze niet wil slapen daar en overstuur raakt. Ik woon heel dicht bij mijn ouders, dus desnoods kan ik haar 's nachts wel ophalen mocht het echt niet te doen zijn. Maar dan nog weet ik niet of ik het dan wel wil, zou wel leuk zijn als we onze eerst nacht als man en vrouw even samen kunnen zijn, maar niet als ik weet dat Tessa niet op haar gemak is daar...hmmmm moeilijk

Tessa slaapt nu haar 2de slaapjes op het zijligkussen en na wat gemopper slaapt ze nu heerlijk

Flessenmama's: Maken jullie je kindje wakker als het tijd is om te eten? Ikzelf had zoiets van ze komt wanneer ze honger heeft en dan krijgt ze een flesje, wij eten immers ook niet áltijd precies om dezelfde tijd. Als ze op een dag genoeg binnenkrijgt is het toch niet erg?
Wat is de minimale hoeveelheid die Tessa (12 weken en 1 dag) binnen MOET krijgen? Gisteren had ze bv 1 flesje van 100ML minder op.

Net een verlaat kraamvisite gehad Ze is een half uurtje gebleven en Tessa is heerlijk rustig gebleven
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_80902345
misschien kan je voor die tijd een nachtje proef-slapen marlinde?
Lotte!
Noah!
pi_80902359
Marlinde is het niet zo bij KV dat de hoeveelheid bepaald wordt op basis van het gewicht van de baby? Ik dacht (maar ben helemaal niet zeker!) 150cc per kg.

Zo staat het op de website van Kind en Gezin
quote:
Hoeveel flesvoeding moet mijn baby per dag drinken?

• De eerste 6 maanden: 150 tot 180 ml per kg lichaamsgewicht. Een voorbeeld: een baby van 4 kg krijgt 600 tot 720 ml per dag.
  • Van 6 maanden tot 1 jaar: een halve liter per dag naast alle andere voeding. Je baby eet nu veel gevarieerder.
    Je hoeft je geen zorgen te maken als je baby minder of meer drinkt. Belangrijk is dat je baby voldoende groeit en goed ontwikkelt. Elke baby is verschillend. Heeft je baby niet genoeg, dan mag je hem meer geven. Maar dring nooit aan!
  • pi_80902530
    Kan me dat helemaal voorstellen Marlinde, om die reden laten we Wolf voorlopig ook nog maar niet bij mn ouders echt een nachtje slapen. (2x geprobeerd maar was heel onrustig gehele nacht)
    Wel blijven we hem laten wennen, door als ik een paar uurtjes werken moet hem wel bij hen te brengen waar hij dan ook in het bedje overdag gelegd wordt, soms slaapt hij daar dan zowaar een half uurtje, en soms is het alleen maar bij oma op arm van moeheid in slaap vallen, of op een andere gekke plek zoals de bank waar dan zn ogen eventjes dicht vallen.
      zaterdag 1 mei 2010 @ 15:20:37 #72
    300054 Marlinde
    pi_80902872
    Linda: Dat is inderdaad een goed idee! Vanavond meteen even met manlief overleggen

Leonieke: Ja inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Ze woog laatst 4 KG... Heb je dan een idee hoeveel ze minimaal moet binnen krijgen?

Poppejans: Nee, normaal ben ik ook echt liever zelf bij Tessa hoor. Als ze wat groter is vind ik het allemaal prima, zelf ook vroeger vaak uit logeren gegaan bij mijn Oma en dat was altijd dikke pret!
    Nu is het ook niet echt nodig, maar toch is het na ons trouwen toch wel even leuk om tijd samen door te brengen. Ach anders zie ik wel hoe het tegen die tijd gaat en anders blijft ze gewoon lekker bij ons
    je bent zo klein en lief
    we vinden je zo volmaakt
    nóg gelukkiger gemaakt
    pi_80903488
    4x 150/180
    Dus 600/720 cc per dag.
      zaterdag 1 mei 2010 @ 16:22:11 #74
    300054 Marlinde
    pi_80904420
    Heb net met een mevrouw van nutricia gechat en die zei dat ze rond de 6x 135 ML zou moeten zitten, ze krijgt 750 op een dag, dus ik zit denk ik wel goed

Over het water tussendoor gebruiken las ik een tijd geleden ook een vraag, je mag aan voeding (dus met poeder) max aan een liter zitten en dan mag je tussen elk flesje max 20 ML per keer een flesje water geven.

Las in een topic wat over een goedkopere speen die op een avent flesje past, maar kan het niet terug vinden. Waar kan ik die kopen?
    je bent zo klein en lief
    we vinden je zo volmaakt
    nóg gelukkiger gemaakt
    pi_80905231
    Ok, wel raar dan dat de verloskundige DAT dan weer niet zegt maar het alsmaar over bijvoeden heeft. De kraamhulp vond het ook al een beetje verwarrend.

Ben zowiezo nog niet klaar met de verloskundigenpraktijk. Manneke had 1e 2 dagen moeite om zichzelf op temperatuur te houden dus heeft een warmtekruik in bed. Sinds eergisteren overdag's niet snachts nog wel. Ging 2 dagen goed en vandaag werd ik (tijdens het halen van de puckababy) gebeld voor mijn vriendin , hij was ineens 36.2 en we moesten bellen bij 36,5 of lager. Belt ze naar de verloskundigenpraktijk en verteld wat er aan de hand is zegt dat ze al een kruik bij hem heeft neergelegd of ze nog meer kan doen of in de gaten houden. Wordt ze me toch een partij afgeblaft of ze dat zelf niet wist ofzo !
    We houden hem nu maar ff goed in de gaten en gaan maar gewoon op vraag voeden. Ben ergens wel blij dat ik nog 2 weekjes thuisben (2x 1 dag tussendoor werken maar vooruit)
    pi_80905349
    Inderdaad niet erg duidelijk van de VKpraktijk.
    Lekker warm aankleden en idd kruik of even lekker op de buik bij mama/papa. Mocht de temp niet omhoog gaan, gewoon weer bellen en anders met de HA bellen. Maar komt vast goed joh
    pi_80906037
    Maar wat als ie zichzelf niet meld. Want volgens de VK moeten we om de 3 uur voeden dus wakker maken is dan het devies. Of hoeft dat bij BV niet ?
    pi_80906229
    Om de 3u is wel de max, maar alsie vaker komt, moet je 'm zeker vaker aanleggen!
    Lotte!
    Noah!
    pi_80906301
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 17:17 schreef Linda2205 het volgende:
    Om de 3u is wel de max, maar alsie vaker komt, moet je 'm zeker vaker aanleggen!
    'S nachts ook?
    pi_80906520
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 17:19 schreef ymme het volgende:

[..]

'S nachts ook?
    Persoonlijk zou ik dat wel doen ja, alsie nog zo klein is. Lotte heeft echt meer als een maand om de 3u gedronken in de nacht, soms vaker. 's Nachts drinken is enorm goed voor je productie en als Travis zich niet goed warm kan houden, kan jij wel wat extra's gebruiken.

Overigens wil ik niet zeggen dat bijvoeden altijd slecht is hoor. Maar ik zou het wel eerst proberen met bijv. ieder uur laten drinken.
    Lotte!
    Noah!
    pi_80906690
    Inderdaad, als ze nog heel jong zijn hebben zo ook echt wel om de 3 uur nodig idd.
    Maar in het ziekenhuis zeiden ze tegen ons, 's nachts niet wakker maken (FV) en de VK zei inderdaad de eerste week á 2 weken 's nachts wel wakker maken voor voeding. Daarna 's nachts zelfs laten komen.
      zaterdag 1 mei 2010 @ 17:39:15 #82
    18860 sindell
    Seriously
    pi_80906946
    Om de productie op gang te laten komen moest ik de eerste 2 weken in ieder geval elke 3 uur aanleggen. En dan 's nachts 1x 5 uren er tussen, maar dat haalden we toch nooit. Maar als ze vaker wilde gewoon aanleggen.
    Dus maximaal 3 uren er tussen, maar als hij wil gewoon aanleggen. En als hij koud is, lekker bij moeder in bed liggen, dat hielp hier heel goed.
    pi_80908204
    Harley, inderdaad lekker vaak aanleggen (hij zal dan ook snel leren om goed krachtig te gaan drinken). Dat in slaap vallen aan de borst had Hannah ook in het begin, maar drinken is ook heel erg vermoeiend dan. Dat gaat vanzelf beter worden als de drinktechniek goed is. Bijvoeden zou ik echt alleen doen wanneer Travis afvalt of niet aankomt in gewicht. Ben je al eens in het borstvoedingstopic geweest hier? Daar zijn veel mensen met kennis van zaken.

Marlinde, ik zou (wat Linda opperde) inderdaad een proefnachtje doen. Wat misschien nog een beter idee is om je ouders op te laten passen in je eigen huis. Dan is Tessa wel in haar vertrouwde omgeving. En dan boek je voor je huwelijksnacht gewoon een hotelletje
    (niet om je te ontmoedigen hoor, maar mijn huwelijksnacht was heel saai. We waren allebei zo kapot dat we direct zijn gaan slapen )
      zaterdag 1 mei 2010 @ 19:09:37 #84
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_80909535
    Wij hebben wel gesext op de huwelijksnacht. Al was het maar om nu te kunnen zeggen dat we dat gedaan hebben
    Daarna heerlijk gaan slapen in ons eigen bed. En lekker thuis wakker geworden wanneer ons dat uitkwam en toen gaan lunchen in de stad.
    (woensdag 3 jaar geleden)
      zaterdag 1 mei 2010 @ 19:27:42 #85
    272309 Groofsken
    De goeie ouwe zak.
    pi_80910069
    Ik heb me vanmiddag toen de kindjes sliepen ingeschreven op een datingsite ... En verder wil ik het nog niet over seksen en huwelijksnachten hebben .

[ Bericht 0% gewijzigd door Groofsken op 01-05-2010 19:42:03 ]
      zaterdag 1 mei 2010 @ 19:35:43 #86
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_80910309
    u go girrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrl!
      zaterdag 1 mei 2010 @ 20:16:44 #87
    300054 Marlinde
    pi_80911549
    Octo: We willen liever gewoon in ons eigen bedje blijven, zodat als het met Tessa niet goed gaat we snel bij haar kunnen zijn en ook hebben we niet gek veel geld om dat soort dingen te doen.

Amaranta:
    Alvast van harte gefeliciteerd met jullie 3 jarig huwelijk (Ik ben nogal vergeetachtig, dus doe het nu maar alvast )

Groof wat goehoed!! Je vind vast echt wel een hele leuke man!
    je bent zo klein en lief
    we vinden je zo volmaakt
    nóg gelukkiger gemaakt
    pi_80911603
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 17:26 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik dat wel doen ja, alsie nog zo klein is. Lotte heeft echt meer als een maand om de 3u gedronken in de nacht, soms vaker. 's Nachts drinken is enorm goed voor je productie en als Travis zich niet goed warm kan houden, kan jij wel wat extra's gebruiken.

Overigens wil ik niet zeggen dat bijvoeden altijd slecht is hoor. Maar ik zou het wel eerst proberen met bijv. ieder uur laten drinken.
    Wij hebben Thomas nooit wakker gemaakt 's nachts en zelfs toen ik in het ziekenhuis lag moet ik maar één keer meer opstaan 's nachts om hem eten te geven (dus ik reken dan ongeveer tussen 23u en 7 à 8 u). Dus zeker niet om de drie uur. Thomas is geboren op vrijdag en de maandag begon hij weeral in gewicht toe te nemen, dus had hij duidelijk geen nood aan om de 3 uur drinken.
    De eerste nachten dat Thomas heeft doorgeslapen waren toen hij 's avonds bijna heel de avond aan de borst had gehangen (lees: elk uur ongeveer). Hij zal volgens mij gewoon genoeg gehad hebben

En in het begin viel hij idd tijdens ongeveer elke voeding in slaap. Moet een heel vermoeiende bezigheid zijn.

En seks tijdens huwelijksnacht? Hier niet alleszins Ik had zelfs zoveel last van hartkloppingen dat ik op een bepaald moment echt dacht dat ik ging sterven Hebben we die seks dan maar dubbel en dik ingehaald toen ik rustiger was
      zaterdag 1 mei 2010 @ 20:34:14 #89
    272309 Groofsken
    De goeie ouwe zak.
    pi_80912063
    Oh mijn God, mijn hele inbox gevuld met uitnodigingen van mannen. Ik heb nu al spijt .

Offtopic

[ Bericht 25% gewijzigd door Groofsken op 01-05-2010 20:40:52 ]
      zaterdag 1 mei 2010 @ 20:42:16 #90
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_80912308
    jeeeeujj voor Groofs

en arrrggghhh kinderverjaardagen zijn dodelijk vermoeiend.. en ooooo wat lawaaierig... ben helemaal kapot!
    en uhhh Evie was vanmiddag nogal overprikkelt.. we zijn nu net een half uurtje thuis en inmiddels ligt ze weer gezellig te lachen..

en nog 1 dagje en dan gaan we heerlijk op vakantie!!! morgen dus inpakken en nog even bed verschonen enzo...
    pi_80912617
    Marlinde: de etos eigen merk spenen passen op Avent

En op visite met een doek? Ik heb altijd een dek mee op visite. Buiten de slaapjes mag hij er best uit en op schoot ed, maar zodra hij sip gaat doen of moe is, gaat hij lekker in de doek Vindt echt niemand gek!
    pi_80913070
    Oh heerlijk BJ, vakantie! Alvast heel veel plezier!
    en wb kinderverjaardag had ik zelf al bedacht dat als hij 1 wordt, ik kaartjes rondstuur met een tijd van iets van ''10-12 en daarna ga ik lekker slapen'' zoveel drukte heel lang heb ik helemaal geen zin in, en Wolf ws ook niet.
    Fijn dat Evie al wel weer was bijgekomen!
    pi_80915508
    Nou hij ligt in zijn puckababy en heeft al 2x mooi 3 uur doorgeslapen. We hebben hem om 5 uur wakker gemaakt maar toe had ie nog niet veel honger. Om 8 uur heb ik de pucks uit gedaan en hem zelf wakker laten worden. Toe heeft ie ook lekker doorgedronken. Hij is ook weer op temperatuur nou
      zaterdag 1 mei 2010 @ 22:42:33 #94
    95408 Incantrix
    pi_80916278
    Wat vervelend dat het zo moeizaam gaat, Harley. Fijn dat hij nu lekker slaapt en goed op temperatuur blijft. Ik hoop dat het met voeden nu ook snel goed zal gaan. Wel raar dat jullie niet gezegd is dat je hem ook vaker aan mag leggen, het is echt niet leuk tijd te rekken als je kind honger heeft. Ik kan er zelf tenminste heel slecht tegen, dus ik doe het gewoon lekker niet meer. Vandaag nog zitten voeden in een kleedhokje in het zwembad met een deur die telkens openwaaierde, dus in een enorm elegante pose met één voet tegen de deur

Marlinde, ik hoop dat jullie een oplossing vinden voor het logeren, het lijkt me inderdaad toch wel leuk om je huwelijksnacht lekker met z'n tweetjes door te brengen, al was het alleen maar omdat je na the big day nog heel hysterisch na moet praten over het hele gebeuren

BJ, wat leuk, fijne vakantie alvast! Even gemist waar jullie heen gaan?
    3!
    pi_80922963
    Harley, 2x 3 uur is best veel hoor
    pi_80923117
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      zondag 2 mei 2010 @ 09:25:40 #97
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_80923344
    Dat moet verschieten geweest zijn, freecell Nu maar hopen dat het niet te lang duurt, hé

Harley wat goed dat het slapen goed is gegaan 2 x 3 uur is zoals reeds gezegd heel goed

En wat verjaardagen betreft? Daar heb ik nog lang niet over nagedacht Maar wat gebeurt er dan allemaal dat het zo druk is? Ik heb van een aantal kinderen al verjaardagen meegemaakt (neefjes en nichtje) maar die lijken allemaal vrij rustig te gaan: aperitiefje drinken, cadeautjes open doen, kaarsjes uitblazen, taart eten, belegde broodjes eten en achteraf nog iets drinken.
      zondag 2 mei 2010 @ 09:49:49 #98
    265732 Keshet
    Alle kleuren van de regenboog
    pi_80923526
    Freecell! Dat was schrikken denk ik!

Teigetje is vandaag 3 maanden oud!

En de foto's zijn weer weg.

[ Bericht 49% gewijzigd door Keshet op 02-05-2010 22:38:31 ]
    A grand adventure has begun.
    pi_80923595
    Oh keshet, wat een (geweldig goed/groot) verschil!!! en van harte met de verdriemaanddag!

Harley, ik hoop dat het snel goed gaat met travis' zijn voeding!
      zondag 2 mei 2010 @ 10:00:40 #100
    57497 happyme28
    I'm so happy
    pi_80923645
    Keshet wat prachtig om te zien. Ongelooflijk dat het mogelijk is allemaal en hoe goed Teigetje het gedaan heeft en nog steeds doet! Wat was ze klein! Gefeliciteerd met haar ver-maand-dag! Hoe lang is Teigetje inmiddels?

Nou Free, dat is effe een tegenvaller! (althans, ik heb 't niet gemist het afgelopen jaar)

BJ, een hele fijne vakantie gewenst!! Geniet ervan!

Hier een heerlijke nacht gehad. Daan heeft geslapen van 20.00 uur tot 6.45 uur. We hebben 'm toen we naar bed gingen nog wel een fles gegeven (rond 24.00 uur) maar verder hebben we 'm niet gehoord. En inmiddels slaapt hij ook weer, dus heerlijk uitgebreid kunnen ontbijten zojuist.

Vanmiddag komen de opa's en oma's op bezoek, dus ik ga zo het huis maar eens aan kant maken
      zondag 2 mei 2010 @ 10:08:39 #101
    95408 Incantrix
    pi_80923742
    Keshet, ongelooflijk zeg! Mooie foto's, heerlijk om te zien dat Teigetje zo veel gegroeid is

Vraagje: hoe weet je of je baby tandjes krijgt? Stef is sinds gistermiddag niet te genieten, niks is goed en hij heeft de hele tijd zo'n klaaghuiltje.. Soms gaat hij ineens echt heel hard en zielig huilen en troosten lukt dan niet.. Ik heb van dat tandjesspul in huis, maar geen idee of het nu een goed plan is om het te gebruiken. Hij kwijlt trouwens wel, maar dat doet hij al dik twee maanden en hij had toen we hem uit bed haalde een enorme, stinkende poepbroek (normaal poept hij 's-nachts niet). In zijn mond zie ik niets, voor zover hij kijken toestaat..
    3!
      zondag 2 mei 2010 @ 10:40:39 #102
    300054 Marlinde
    pi_80924412
    Bedankt voor de tip over de spenen

Keshet, wat geweldig om te zien dat je meiske het zo ontzettend goed doet. Je lijkt me echt een hele lieve mama
    je bent zo klein en lief
    we vinden je zo volmaakt
    nóg gelukkiger gemaakt
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')