abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80739140
Het kleine babietjes topic (0-6 maanden) deel 40

Kleine baby'tjes

06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 decembe 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
02 februari 2010: 'Teigetje', dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van mama_papa
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi & Kiro, zoons van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
23 April 2010: Travis, zoon van Harley

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

[ Bericht 50% gewijzigd door RockabeIIa op 27-04-2010 20:34:43 ]
pi_80739233
quote:
Op maandag 26 april 2010 19:54 schreef ymme het volgende:

[..]

Ah gossie. Hopelijk knap hij echt snel weer op hoor.
pi_80739350
~~~~~~~~~
Op maandag 26 april 2010 19:15 schreef Vlindur het volgende:
Davinia, je kan dr wel naar mij brengen, ik ben wel tot 18:30 beschikbaar
Nee, flauw. Dat is gewoon klote. Kun je het redden wel? Of ben je nu echt de pisang?

Rienk had zonet 39.2 Er zit inmiddels weer een nieuwe zetpil in en slaapt nu op J.

Hij is echt *zo* zielig Moest zonet weer met hem meehuilen
~~~~~~~~~~~~

Nog een keer mijn zielige zoon

J. brengt hem nu op bed. Kijken of dat lukt. Hij heeft 80cc gehad, meer kregen we er niet in. Straks over een paar uurtjes weer proberen. Hoop echt dat ie snel opknapt

[ Bericht 2% gewijzigd door Vlinder op 27-04-2010 07:34:42 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_80740061
ik zie het april kindje niet
pi_80740166
Morgen om 09:00 uur moet ik met Mart naar het CB. En gaat hij zijn eerste prikjes krijgen. Ik zie enorm tegen op.

Oh Harley, sorry ga het meteen even aanpassen.
(wat is zijn geb.datum?)
pi_80740295
Aaaaah, sneutje
  maandag 26 april 2010 @ 20:36:06 #7
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_80740783
Beterschap Rienk!

Teigetje weegt 1960 gram!
Ze groeit als kool. Het oefenen met de neusbril gaat so-so maar ze oefent dapper verder!
Wij zijn druk bezig met haar kamertje en kunnen niet wachten tot ze thuis is!
Ik denk dat ze in de maand mei sowieso wel thuis komt.
A grand adventure has begun.
pi_80740851
Keshet, goed nieuws
Wat gaaf dat het zo goed gaat zeg!

Daalt bij de neusbril de saturisatie nog te veel?
pi_80741212
Keshet, wat groeit ze goed zeg. Super.
Fijn dat het allemaal zo goed gaat.
pi_80741219
Oh Rienk, zielig mannetje! hoop dat je snel beter wordt!!!
Keshet, wat gaat het onwijs goed met teigetje! nog ff en jullie mogen gewoon met haar naar huis! Vond je dat niet raar of eng?
  maandag 26 april 2010 @ 21:00:55 #11
265732 Keshet
pi_80741773
De saturatie daalt idd nog regelmatig ietsjes, maar niet eens dramatisch. Na 48 uur non stop neusbrillen is (was) ze compleet uitgeput. Nu wordt de trainingsduur langzaam uitgebreid.
Nu is het 18 uur op en dan 6 uur af. Die 6 uur af gaat er dan binnenkort vanaf en dan is het weer een paar dagen non stop. Als dat goed gaat mag de neusbril helemaal af!

En over 't naar huis komen: Ja, ik vind het doodeng.
Zoals ze nu is kan ze sowieso niet mee naar huis, maar ze wordt elke dag groter en sterker. Als we drie weken verder zijn is 't al weer een heel ander meisje!
pi_80741839
Rienk arm ventje.

Ymme, ik heb ook slecht geslapen de nacht voor Hannah haar prikjes kreeg Maar het viel heel erg mee. Ze heeft nog geen minuut gehuild en toen was ze alweer afgeleid. Wel even opletten of Mart koorts krijgt daarna.

Keshet, wat groeit Teigetje toch geweldig Hebben je haar alweer eens aan de borst gehad?
pi_80742002
Keshet, wat heerlijk dat ze volgende maand al misschien mee naar huis mag!

Rienk ligt in bed en slaapt. Bedankt allemaal
pi_80742202
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:02 schreef octopussy het volgende:
Rienk arm ventje.

Ymme, ik heb ook slecht geslapen de nacht voor Hannah haar prikjes kreeg Maar het viel heel erg mee. Ze heeft nog geen minuut gehuild en toen was ze alweer afgeleid. Wel even opletten of Mart koorts krijgt daarna.

Keshet, wat groeit Teigetje toch geweldig Hebben je haar alweer eens aan de borst gehad?
Heb ook al zetpillen in huis. Vanaf wanneer deze geven. Bij iets verhoging? Of bij 38.5 ofzo?
En wanneer moet je bellen met koorts na inenting? Ben nu al onzeker. En hij heeft de prikjes nog niet eens gehad. En denk dat ze mij dit morgen ook wel kunnen vertellen, maar of ik vergeet het te vragen, of het gaat het ene oor in, en het andere oor uit, denk ik
pi_80744478
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:10 schreef ymme het volgende:

[..]

Heb ook al zetpillen in huis. Vanaf wanneer deze geven. Bij iets verhoging? Of bij 38.5 ofzo?
En wanneer moet je bellen met koorts na inenting? Ben nu al onzeker. En hij heeft de prikjes nog niet eens gehad. En denk dat ze mij dit morgen ook wel kunnen vertellen, maar of ik vergeet het te vragen, of het gaat het ene oor in, en het andere oor uit, denk ik
Er staat in het groene boekje (die je steeds meeneemt naar het CB) wel wat informatie over de prikjes en wat te doen bij koorts. Zetpilletje geven lijkt me handig wanneer Mart zich duidelijk ziek voelt, eerder zou ik het niet doen.
pi_80745079
Arme Rienk

Teigetje groeit als kool

Hier gaat alles met de kleine man goed. Met mama iets minder maar mag de pret niet drukken 4 mei wordt ik geopereerd, eindelijk na 3 weken
pi_80754079
Wat fijn dat je dochter in mei naar huis mag, Keshet! Dat is gewoon al heel snel!

Kan iemand de OP updaten? Jochem en Niels zijn al verhuisd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 27 april 2010 @ 06:49:21 #18
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80754089
goedemorgen allemaal....

Ymme, succes vandaag met de 1e prikjes van Mart. kan me voorstellen dat je het best spannend vindt..

@Davinia; wat ontzettend balen met die gastouder zeg! ik zou echt heel erg boos kunnen worden om zoiets, eerst geef je het een aantal keren aan, denk je dat alles mooi is geregeld en nu kan het opeens niet meer... Ik hoop dat er snel een andere oplossing komt...
Hoe is het met je borstproblemen? Ik hoop dat het allemaal weer een beetje beter gaat?

@Vlindur; hoe is het vannacht gegaan met je zieke mannetje>? ik hoop dat jullie toch wat hebben kunnen slapen en Rienk vandaag zich een beetje beter voelt. Erg als je kleintje zich niet goed voelt...

nog even jompelen voor kleine Teigetje Al bijna 2 kg! wat goed zeg! en misschien komende maand wel lekker naar huis! wat zou dat ontzettend fijn voor jullie zijn Hoe is het uiteindelijk geregeld met je verlof Keshet? kan je nu langer thuisblijven>?

Evie heeft gister voor het eerst haar laatste fles wat eerder gekregen; ze kreeg hem normaal rond 23:30-0:00 uur, en gisteren om 22 uur gegeven. We willen proberen om het schema een beetje aan te passen en te kijken hoe ze dan slaapt. Nou ze slaapt nu nog steeds... (de laatste week, moesten we haar steeds rond 10 uur wakker maken.. ) Mocht het nou goed blijven gaan, dan gaan we de fles de komende week steeds iets eerder aanbieden.
Misschien wil ze zelfs wel over op 4 flessen.... maar even kijken hoe het gaat...
Wanneer zijn jullie kleintjes over gegaan op 4 flessen>? en regelde zich dat vanzelf? ik denk dat Evie er wel zo'n beetje aan toe aan het raken is...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_80754216
BJ, bij ons hangt het er ook een beetje tegenaan om over te gaan richting 4 flessen, maar meestal maken we haar nog wakker rond 22:30 uur voor de laatste fles. Dan slaapt ze daarna (meestal) door tot ongeveer 6 of 7 uur.. Geen idee wat er gebeurd als we die laatste niet meer doen, maar ik heb eerlijk gezegd ook niet echt zin om te proberen nog ivm het eventuele nachtelijke verzoek tot eten dan. Bovendien laat ze overdag nog niet echt extra tijd tussen de flessen zodat we zouden kunnen rekken... 4 uur ertussen is echt maximaal nog (tenzij we wat van die hongerige baby-voeding ertussen doen, dan redt ze het wel redelijk maar dat betekent vaak ook weer extra veel spugen).

Faja voor jou!
pi_80754231
Ivan zit nog steeds op 5 flessen, al vraag ik me af of hij die vijfde fles nodig heeft. Ik wil eerst van de Puckababy af voor ik nog een verandering doorvoer. Ook denk ik dat het makkelijker wordt als hij wat bijvoeding krijgt. Dan wordt het hopelijk makkelijker om met flessen te schuiven omdat we tussendoor met iets anders aan de slag kunnen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80754303
Mogguh. De nacht was vermoeiend. Rienk werd vaak wakker en huilde veel. De fles gaat er niet in. Hij heeft nu zo'n 100 cc maximaal op. Hij speelt nu in de box, want sinds een klein uur gaat het ineens wat beter.

Oh, hij begint te mopperen. Tijd om te slapen. Hoop dat hij straks wat meer drinken wil

Dames bedankt en Faja, sterkte alvast met je operatie!
pi_80754358
Succes Vlindur! en een -je voor Rienk (en jullie natuurlijk, is ook voor jullie rot en vermoeiend...)
  dinsdag 27 april 2010 @ 08:18:50 #23
265732 Keshet
pi_80754743
Teigetje eet en groeit zo goed dat ze naar 8 voedingen per dag mag, van 40cc!
  dinsdag 27 april 2010 @ 08:37:56 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80754996
Keshet, wat heerlijk dat het zo goed gaat met Teigetje! Er wordt zelfs al gesproken over naar huis gaan!
  dinsdag 27 april 2010 @ 08:38:46 #25
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80755009
Teigetje wat ga je goed joh!
Rienk manneke, snel weer opknappen hoor!
pi_80755015
Wat geweldig toch, Teigetje bijna 2 kilo. wow.
En ik kan me heel goed voorstellen dat het eng moet zijn om haar thuis te krijgen (maar wat een heerlijk nieuws zeg).

Leah zit nog steeds op 6 voedingen. Ze meldt zich standaard om de 4 uur. Ook 's nachts.
Ze wordt meestal wakker tegen 23.30 en dan huilt ze een minuut of 10 en valt weer in slaap. Dan weer tegen 2.00 uur en dan wil ze echt drinken. Leg ik haar dan niet aan dan blijft ze gillen.
Tegen 3.30 wordt ze ook weer wakker, weer huilen een minuut of 10.
Om 6.00 uur krijgt ze dan haar eerste ochtend voeding weer (die wil ik er ook echt inhouden want ik moet iedere dag om 7.00 uur of 8.00 uur weg).
  dinsdag 27 april 2010 @ 08:58:28 #27
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_80755456
Keshet wat goed zeg! Het is echt een sterk meisje he

Rienk Word maar snel beter!

Tessa is overgestapt van 8 voedingen naar 7 voedingen en het lijkt goed te gaan Ze werd vannochtend pas om half 8 wakker
Gisteren bloed laten prikken, ze hadden 15 buisjes bloed van me nodig! Best veel, werd helemaal eng daarna Verder gaat het hier allemaal erg goed
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  dinsdag 27 april 2010 @ 08:58:42 #28
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80755460
Keshet, wat een goed nieuws!! Teigetje groeit inderdaad als kool zeg! En dat gaat ook mooi met nog maar 8 voedingen!

Vlindur, fijn dat Rienk zich weer wat beter lijkt te voelen. Is de koorts inmiddels gezakt?

Ymme, succes met de prikjes van Mart. Het is niet fijn, maar gelukkig heeft Daan er weinig last van gehad. Veel slapen! Ik zou niet te snel een zetpil geven, maar eventuele koorts door het lichaam laten bestrijden. Als Mart erg echt ziek van is, is het een ander verhaal natuurlijk, maar alleen verhoging of koorts zou ik niets doen.

BJ, hopenlijk lukt het om Evie zo naar 4 flessen te krijgen. Hier zijn we net over naar 5 flessen en krijgt de laatste fles om 23.30 uur en dan weer om 6.30 uur. Dat regelde zich vanzelf eigenlijk. Hij werd steeds wakker om 3.30 uur omdat hij echt honger had dus toen de laatste fles verhoogd in hoeveelheid en vervolgens sliep hij dus langer en kon de nachtfles eruit. Denk dat dat ook kan werken met van 5 naar 4 flessen. Ze zal langer verzadigd zijn, dus kun je schuiven met tijden.

Ik ga zo met Daan weer naar de osteopaat. Denk de laatste keer want het gaat heel goed met Daan. Hij is echt veel rustiger, slaapt en drinkt goed en lijkt minder last te hebben van de reflux. We geven wel Jpbm, Motilium en Zantac maar als dat werkt, dan werkt het.

Ik ga vanmiddag wel bellen met de KA want hij wordt helemaal hysterisch van de Zantac, dus hoop Nexium of Losec te krijgen zodat het geven niet zo'n drama is. Mijn hart breekt echt als ik 'm zie vechten tegen die drank. Ook moet ik nog een herhalingsrecept voor Motilium want die is bijna op en de KA raadde aan te stoppen toen we met Zantac begonnen, maar daar werd het alleen maar slechter van, dus zijn we weer doorgegaan met de Motilium.

Anyway, hier alles zijn gangetje en we genieten volop van ons mannetje. Die na zijn handjes en armpjes gister bij het verschonen van de luier ook ineens heel geinteresseerd naar zijn benen aan het staren was toen ik die omhoog deed.
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:01:00 #29
265732 Keshet
pi_80755524
Hoeveel drinkt een aterme baby eigenlijk bij geboorte?
pi_80755569
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:01 schreef Keshet het volgende:
Bij geboorte? Een paar druppels..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:10:20 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80755709
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:01 schreef Keshet het volgende:
Bij flesvoeding beginnen ze met 20cc als ik het me goed herinner, maar dat gaat in een paar dagen omhoog . (Dat is trouwens afhankelijk van het gewicht van de baby ook. Die van mij waren 4,5 kilo en kregen meer dan een kindje van 2,5 bijv.) Ik zal thuis eens in het kraamboek kijken om te zien hoe of wat.

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 27-04-2010 09:22:12 ]
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:10:24 #32
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80755712
Keshet, meestal bij de geboorte heel weinig omdat de productie nog niet op gang is, maar dat is wel te weinig voor een 'normale behoefte' alleen heeft een aterme baby voldoende reserves om te wachten tot de voeding omgang komt.

Bij flesvoeding wordt gerekend: voor elke kilogram die je kind weegt, heeft hij ongeveer 150 ml voeding per dag nodig en volgens mij geldt dit ook voor borstvoeding, alleen is dat lastig te meten omdat dat op verzoek wordt gegeven. Toen ik mijn borstvoeding afkolfde (maar dat was na een paar weken) dronk Daan zp'n 7 voedingen per dag van ca. 100cc.
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:18:52 #33
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_80755907
Keshet: Dat gaat per gewicht van de baby. Mijn kleine was 2360 bij de geboorte en kreeg eerst 10 ml en dat was dan nog prematuurvoeding (vanwege de extra callorieën, ze is met 38,5 geboren), omdat ze zo licht was. Dat is steeds iets meer geworden en we zaten met 2 weken op 40 ml
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_80756019
Minke kreeg als eerste flesje ook maar 10 ml, maar die was al op binnen een paar seconde Daarna inderdaad verhogen, ze kreeg na 3 dagen (toen we naar huis mochten) 30 ml per keer en dan om de 3 uur. Na een week zaten we rond de 50 ml geloof ik en na 2/3 weken rond de 90ml per keer en dan verdeeld over 6 of soms 7 flesjes... Minke was 3620 gram bij geboorte als dat wat uitmaakt, na precies 40wd1 zwangerschap...
pi_80756112
Wat heerlijk dat Teigetje het zo goed doet! En misschien naar huis in mei, wauw! Kan me voorstellen dat je dat wat eng lijkt.
Qua flesvoeding begonnen wij geloof ik met 20 ml, en dit bouw je dan op gedurende de kraamweek tot 100 ml en dan gaat het vaak iets minder snel maar geleidelijk ga je dan meer geven.

Ach gos, die Rienk heeft het te pakken, beterschap hoor!

Succes met de eerste prikjes Mart, altijd zielig zoiets.

Wolf heeft geen last gehad van zn 3e prikjes, gisteravond,vannacht en vanmorgen prima in zn vel

BJ Hier zit hij sinds april op 4 voedingen, regelde dit eigenlijk zelf. Zoals bij jullie is het bij ons ook, we moesten hem steeds wakker maken v de 23.00 fles, dus die hebben we laten vervallen en dat ging meteen goed. Hij krijgt nu de laatste fles om 19.00-20.00 met 3 flinke lepels rijstebloem erdoor,nog eventjes spelen na pyjama aandoen, en dan wordt hij rond 6.30 volgende dag weer wakker
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_80756296
Teigetje gaat de goede kant op (goed gevolgd ook door mijn vriendin omdat je maar 4 dagen eerder uitgeteld was als ons Travis)

Hier vanacht ook een goede nacht gehad op zich. NEtjes na 2:45 gemeld en alles gedaan en weer kunnen slapen en zo 2 keer achter elkaar
BV is sinds gisteren echt goed op gang, maar hij krijgt nog bijvoedig tot 50 ml per keer maar hij drinkt tussen de 20 en 40 ervan op. Dit omdat hij eergisteren al 10% minder woog. Gisteren was het alweer 20 gram meer en morgen komen ze weer wegen.

Rienk beterschap.
Ymme: mag ons Travis ook erbij :
23 April 2010: Travis, zoon van Harley
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:03:22 #37
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80757095
teigetje groeit echt supergoed! gaat ze nu naar haar 'eigen' lijntje, dus gaat ze zo hard omdat ze ook dysmatuur was? wel spannend en fijn dat er al over 'naar huis gaan' gesproken kan worden!
en hoe is het met je kolfopbrengsten?

rienk, beterschap man!

marlinde, 15 buisjes!?! Arme jij! hopelijk was het niet voor niks en vinden ze iets dat ze makkelijk kunnen fixen.

kheb nu contact met een andere mevrouw, voor evt gastouderopvang... beetje irritant. maar ze zei wel meteen dat onze tijden wel lang waren, maar dat het wel mogelijk was. stap 1 overleefd

met de borstperikelen gaat het best prima eigenlijk. zal nog ff wat zetten in het bv-topic.

aviva heeft nu officieel groene ogen! mooi! nu maar afwachten of ze groen blijven, natuurlijk
en verder is het arme kind verkouden maar das niks wat je niet kan doorspeolen met een goed tsr de voeding komt zo dr neus weer uit zo, neusje schoon.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_80758013
Eventjes snel een cross-post vanaf de babsite:

Vandaag heeft Mart zijn eerste inentingen gehad.
De eerste prik in het linkerbeen, viel nog een beetje mee. Eventjes huilen en toen was het goed.
Maar toen de tweede prik in het rechterbeen. Huilen! Krijsen! Ah, dat was echt heel zielig, toen kon ik het zelfs even niet meer droog houden!

Nu ligt hij heerlijk in de box te spelen. En naar zijn mobiel te kijken, die ik maar aan de andere kant van de box heb gehangen ivm voorkeurshouding en z'n hoofdje die rechts een beetje plat begint te worden. Dus zoveel naar links laten kijken/draaien. Maar dat komt allemaal wel goed.

Verder is hij weer goed gegroeid:
6015 gram.

Hij volgt precies het lijntje, dus helemaal super!

Hopelijk blijft hem de elende van de prikken, bespaard. Meestal komen de bijwerken z'n 3 uur ernaar. Dus we wachten af, de zetpillen liggen in iedergval klaar voor het geval deze nodig mochten zijn.

Verder wordt hij steeds meer een echte kerel

Labeltjes-doek is helemaal THE BOM.
En zitten ook. Want liggen op de arm is maar voor baby's. Tenzij hij verdrietig is, dan wilt ie heel graag knuffelen. En het lachten wordt steeds meer schateren. Hij produceert een hoop geluidjes waarvan wij nog harder moeten lachen en hij zelf ook. Zo leuk.
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:48:39 #39
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80758580
aaahhh groene ogen Aviva, dat is idd moooooi! en bijzonder. Fototje waarop het goed te zien is Davinia? ben wel erg benieuwd. En fijn dat het beter gaat met je BV-perikelen, je hebt ook bijna alles tegen gehad wat je tegen kan hebben..

@Ymme; ik hoop voor je dat mart geen last krijgt straks.... en idd prikjes zijn niet leuk....
en jeetje 6 kg al!!!!!

aaah arme Rienk, niet zo'n beste nacht dus... ik hoop dat hij straks verder opknapt en jullie van8 weer lekker slapen allemaal.

@poppejans; Wolf zit dus ook op 4 flessen? Ik denk dat Evie daar ook aan toe is. Gisteravond dus de laatste fles gehad om 22 uur en vanmorgen pas om....... 10 uur!!!! dus dat is wel een goede nacht te noemen. Misschien dat we de komende week nog gaan proberen om de laatste fles nog iets te vervroegen en dan uiteindelijk eentje te laten vervallen...
(en dan nog iets meer per fles te geven; ze drinkt nu 4 x ongeveer 200 ml en 1x KV 150-200 ml. (dat wisselt wat).

trots op mijn kleine meisje

straks lekker ff de stad in en onze nieuwe ID-kaarten halen.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_80758784
37.4 De koorts is gezakt maar de dokter wil hem toch graag zien omdat hij slecht drinkt. Dus om 12:10 moeten we er even heen. Hij ligt nu in bed. Hij zit tussen 'beterende hand' en ziek in. Nog veel huilen en mopperen maar toch ook wel weer kunnen lachen en spelen.

Ymme, Fijn dat de prikken er in zitten. Bij pijn (Rienk kreeg verschrikkelijke spierpijn) kun je hem ook een zetpil geven. Je hoeft niet te wachten tot er koorts is, het is namelijk ook een PIJNstiller. Succes met de kleine man.

Davinia, leuk zeg, groene ogen! Hier worden ze toch echt steeds bruiner!

Ik zat met Rienk en met zn fles op 4 a 5 voedingen. Hij dronk ook niet altijd alles leeg, dus aan de 1000cc kwamen we niet. Ik denk dat hij gemiddeld zo'n 800 dronk Maar ik gaf er ook nog steeds bv bij (4 slokken oid) dus ik weet het niet precies. Gister was de eerste echte 'definitief over op flesvoeding' dag.
Maar hij is ziek en heeft heel weinig gedronken. Hoop volgende week een duidelijker schema te hebben
Zondag om 00:00 had hij trouwens 200cc en 2 scheppen rijstebloem en dat ging helemaal op. Hij sliep uit tot 08:00! Maar toen werd ie ziek
pi_80760178
Mart ligt nu in bed.
Temp was zojuist 37.2 dus heel netjes.

En pijn heeft hij gelukkig ook nog niet. Ik hoop voor hem dat dit zo blijft. En idd, ook bij pijn krijgt hij een pijnstiller hoor
pi_80760513
37.2 is wel ok idd.

Fijn dat je het weet, ik wist het dus niet en zat met hem mee te huilen toen hij zo pijn had omdat ik me dus niet had bedacht dat het een PIJNstiller was Gelukkig zijn Fok en Twitter er
pi_80760700
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 11:43 schreef Vlindur het volgende:
37.2 is wel ok idd.

Fijn dat je het weet, ik wist het dus niet en zat met hem mee te huilen toen hij zo pijn had omdat ik me dus niet had bedacht dat het een PIJNstiller was Gelukkig zijn Fok en Twitter er
Bij het CB hier, vertelde ze juist een zetpil te geven bij pijn. En bij koorts niet te warm aan te kleden, zodat de warmte het lichaam verlaten kan.

En Fok is inderdaad heel handig, want je kunt ook niet alles weten.
  dinsdag 27 april 2010 @ 11:48:19 #44
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80760704
vlindur, ik wild e idd vragen of je al volledig over was op fv. hoe voelt dat? heb je er al wat meer vrede mee?

bj, in het doeken op reis toic staat eentje waar je de ogen goed ziet, maar niet echt de kleur. moet ik nog meer foto's maken van het kind, wat een ellende
kga ff de camera erbij pakken
wat ik me afvroeg, wat gaan jullie doen met bijvoeden? aangezien evie een randprematuurtje was? gaan jullie wachten tot ze 7 mnd is?

ymme, heb je een draagdoek? als mart hangerig wordt, is dat wel lekker. de cb-mw vroeg aan ons na de eerste keer prikjes: 'heeft ze nog last gehad van de prikjes?' ik: 'weet ik niet' die mevrouw keek me heel raar aan tsja, we hebben haar gewoon in de doek gehangen, en toen was ze tevreden, dus we hebben niks gemerkt.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_80760788
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 11:48 schreef DaviniaHR het volgende:
vlindur, ik wild e idd vragen of je al volledig over was op fv. hoe voelt dat? heb je er al wat meer vrede mee?

bj, in het doeken op reis toic staat eentje waar je de ogen goed ziet, maar niet echt de kleur. moet ik nog meer foto's maken van het kind, wat een ellende
kga ff de camera erbij pakken
wat ik me afvroeg, wat gaan jullie doen met bijvoeden? aangezien evie een randprematuurtje was? gaan jullie wachten tot ze 7 mnd is?

ymme, heb je een draagdoek? als mart hangerig wordt, is dat wel lekker. de cb-mw vroeg aan ons na de eerste keer prikjes: 'heeft ze nog last gehad van de prikjes?' ik: 'weet ik niet' die mevrouw keek me heel raar aan tsja, we hebben haar gewoon in de doek gehangen, en toen was ze tevreden, dus we hebben niks gemerkt.
Ik reageer zo even uitgebreid, moet nu naar de dokter.

1 ding. Ik stop met bv en spontaan wordt ie ziek
pi_80761175
Ik denk dat Thomas kwaad aan het worden is op mij Ik zit met een enorme verkoudheid (ik kon me zelfs niet meer herinneren wanneer ik nog eens zo'n verkoudheid heb gehad) en Thomas wil vandaag alleen maar op mij (bij gebrek aan de papa ) in slaap vallen. En elke keer als hij bijna aan het indommelen is, moet ik hoesten. Je zou zijn lip eens moeten zien veranderen op dat moment. Ik vrees dat we later nog zullen moeten opletten als hij zijn puppyblik opzet want dan zullen we direct verkocht zijn, vrees ik
  dinsdag 27 april 2010 @ 12:17:33 #47
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80761717
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 12:00 schreef leonieke het volgende:
Ik vrees dat we later nog zullen moeten opletten als hij zijn puppyblik opzet want dan zullen we direct verkocht zijn, vrees ik
Herkenbaar, Marky begint zich ook al ernstig zorgen te maken hoe hij Daan later ooit iets moet verbieden. Hij kan echt TÉ lief kijken.

Verder beterschap Leo!
pi_80761898
Haha Leonieke! Irritant is dat hè? Ik heb het regelmatig als ik probeer weg te sluipen uit de slaapkamer dat ik ineens onwijs moet niezen

ymme 6 kilo al En jij dappere moeke! Ik hield Emma 2 dagen continu bij me na de eerste prikjes De laatste keer heb ik ze ook gewoon op bed gegooid overigens
pi_80761969
WupWup Gegooid nog wel
Mart komt gewoon het beste tot rust, op zijn eigen kamer in zijn eigen wiegje.

En ja, het is een grote jongen. En ook echt een stoere jongen want hij slaapt gewoon.
Ben zo trots op mijn grote vent. Ik heb meer last van de prikjes dan hij geloof ik. Ik ben nog steeds uit m'n doen.
pi_80762088
Iedereen vind 6 kilo zo appart voor Mart (in de vrienden/fam kring). Maar volgens het CB loopt het lijntje precies goed. Hij volgt wel de bovenste lijn, maar het is precies goed qua lente/gewicht en zeker niet te dik.

Maar ja, ik blijf erbij. Dat hij eigenlijk geen 8 weken is maar 10 (ivm 42+2 weken zwangerschap).
Ook als ik in het 'oei ik groei' boek lees, zie ik alles terug in hem, maar dan 2 weken eerder dan de weken die ze daar noemen. De kinderarts zij 3 weken geleden ook al dat het niet is bewezen en dat het niet zo hoeft te zijn. Maar dat je het inderdaad wel vaker ziet met baby's die 2 weken na uitgerekende datum zijn geboren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')