abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80555578
Het kleine babietjes topic (0-6 maanden) deel 39

Kleine baby'tjes

19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 decembe 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
02 februari 2010: 'Teigetje', dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van mama_papa
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi & Kiro, zoons van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)
pi_80555603
Laatste post:
quote:
Op woensdag 21 april 2010 07:16 schreef ymme het volgende:
Vanaf welke leeftijd mag je jbpm gaan gebruiken?
Heb wel eens gelezen, dat dit voor de nacht nog wel eens wilt hebben (Mart slaapt met hongerige voeding tot 06:00 uur ongeveer, gewone voeding 04:00). Maar kreeg de tip van een vriendin dat jbpm ook goed is voor de nacht. Maar mart is nog maar 7 weken, en weet dus niet of dit al mag.
Mart slaapt toch al best goed door? Waarom zou je er dan nog iets aan toevoegen?

(en ik weet dus niet hoe ik de laatste posts van andere mensen hier makkelijk kan in plaatsen aangezien ik die niet kan editten )
pi_80555625
DJRandall, grappig dat jij hetzelfde hebt en ook met 'weinig' jbpm

Nuja, de 123 speen lijkt hier z'n werk nu even te doen, dus dat ga ik nu even een paar dagen volhouden. Te vaak van speen wisselen lijkt me ook niet goed

En Florian werd vanochtend pas om 7:00 wakker
pi_80555747
Mijn laatste post dus:
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:18 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Ik herken het probleem ook! Zelfs toen ik er minder jbpm in deed bleef het. Ik dacht eigenlijk aan de jbpm lag, want het is nu ook een andere verpakking. Ben dus overgestapt naar I-II-III speen van Difrax. En ik gebruik echt maar 2,5 schep op 150 ml....
Raar dat meerdere mensen dit hebben...
[..]

Tssss, wonderbaarlijke nacht gehad! We hebben Lucas vannacht een paar keer moeten troosten, maar hij is wel in zijn eigen bed blijven liggen. We willen ook af van de gewoonte dat hij elke nacht bij ons in bed eindigt. Gelukkig ging dat goed en moesten we hem om 8 uur wakker maken voor zijn flesje.
Daarna is hij terug gegaan en heeft nog een tijd geslapen, ik denk tot half 11 ongeveer. Want toen ik dacht dat hij gewoon in zijn slaap lag te kreunen, zoals altijd, bleek hij klaarwakker in bed te liggen. Hij lag op zijn rug en hij lag te poepen. Twee dingen die nooit zonder huilen voorkomen....En toen hij mij zag, kreeg ik een grote glimlach
Tot nu toe is hij vrolijk en ontspannen, dus ik hoop zo dat de Omneo aanslaat!

Ymme, ik vind dat Mart al heel goed doorslaapt, dus ik zou niets aan zijn voeding veranderen als het niet nodig is hoor.
  woensdag 21 april 2010 @ 12:39:24 #5
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_80555783
Ymme: Ik zou inderdaad ook niks aan toevoegen, Mart slaapt al heerlijk door voor zijn leeftijd hoor

Ik heb vandaag nog helemaal geen last gehad van mn buik en met Tessa gaat het vandaag ook goed! Wauw ik hoop dat dit blijft werken, jammer dan dat ik minder weg kan omdat ze nu elke 2 uur een voeding krijgt. Zolang Tessa er baat bij heeft, heb ik er alles voor over
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_80555821
Free, lost het spul wel goed op als je alleen maar schud? Bij ons niet namelijk, ook niet zonder jbpm... maar misschien zijn mijn schut-skillz niet zo ver ontwikkeld, maar nu we een vork gebruiken om te roeren zie je helemaal geen fliebertjes meer, terwijl die daarvoor altijd nog waren na (2x) roeren en nog schudden ook... Nu roer ik met vork en is er geen vlok meer te bekennen... We hadden afgelopen weekend wel 'savonds op een verjaardag dat Minke helemaal woest werd met de fles, bleek ie ook steeds vast te lopen... na de 3e keer viel het kwartje, effe goed kijken, hadden we speen 1 erop zitten ipv 3 Ja, dat werkt ook niet. Gelukkig was de jarige in kwestie ook net weer papa geworden en hadden zij ook al een speen 3 die we konden gebruiken.
  woensdag 21 april 2010 @ 12:43:29 #7
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_80555884
Vanaf wanneer stap je over op speen 2? Ik zit met Tessa nog steeds op 1, maar las op de gebruiksaanwijzing van de avent flesjes dat speen 2 al na 1 maand gebruikt 'moet' worden.
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_80555887
De melk bedoel je? Die lost zo ongeveer al op voordat je het schudt En de jbpm lost ook goed op
Het enige wat ik zie zijn een soort 'stipjes' die achterblijven op de wand van de fles. Die heb je niet zonder jbpm
pi_80555900
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:43 schreef Marlinde het volgende:
Vanaf wanneer stap je over op speen 2? Ik zit met Tessa nog steeds op 1, maar las op de gebruiksaanwijzing van de avent flesjes dat speen 2 al na 1 maand gebruikt 'moet' worden.
Als het goed gaat en je geen eeuwen met de fles zit: stug doorgaan
Waarom aanpassen van iets wat werkt?
pi_80556085
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:43 schreef freecell het volgende:
De melk bedoel je? Die lost zo ongeveer al op voordat je het schudt En de jbpm lost ook goed op
Het enige wat ik zie zijn een soort 'stipjes' die achterblijven op de wand van de fles. Die heb je niet zonder jbpm
Ik meng het melkpoeder en de jbpm voordat het in de fles gaat, werkt ook altijd erg goed.

Oh wacht, jij geeft natuurlijk bv toch?
pi_80556106
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:44 schreef freecell het volgende:

[..]

Als het goed gaat en je geen eeuwen met de fles zit: stug doorgaan
Waarom aanpassen van iets wat werkt?
Dat inderdaad... zolang Tessa niet laat blijken dat het haar te langzaam gaat en je ook geen uur hoeft te zitten met een flesje, dan lekker zo laten. Speen 2 kun je gebruiken als je merkt dat het sneller zou moeten gaan van Tessa...
pi_80556444
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:50 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Ik meng het melkpoeder en de jbpm voordat het in de fles gaat, werkt ook altijd erg goed.

Oh wacht, jij geeft natuurlijk bv toch?
nee, geen bv
ik gooi water in de fles en dan poeder en jbpb en dan schudden niet moeilijk
pi_80556611
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:03 schreef freecell het volgende:

[..]

nee, geen bv
Vooral voor HypoAllergeen, Omneo etc wordt aangeraden eerst de poeder te mengen, voordat je het in het water doet. Misschien helpt het....
pi_80556616
We zijn weer terug van het CB. Niels moest eigenlijk slapen net op het moment dat de afspraak gepland stond, maar hij was hartstikke vrolijk, at lekker de tafel op daar Volgens de arts zou hij nu vast niet meer kunnen slapen, nou hij licht nu compleet voor pampus dus dat viel wel mee
Ze vroeg niets over zijn motorische ontwikkeling eigenlijk, terwijl hij juist zo zijn best doet! Gisteren stak hij zijn benen in de lucht en liet zich op zijn zij vallen
We moeten zijn piemeltje even aan de HA laten zien want hij heeft maar een hele kleine opening in de voorhuid.
Zijn groeicurves heb ik in het borstvoedingstopic gezet.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80557263
Gek dat ze daar niet naar vroegen, meestal is dat altijd wel zo van ''kan hij dit en dit al?"
Succes bij de arts alvast, hopelijk is het niks ernstigs

Fijn dat Tessa en jij een goede dag hebben Marlinde!

Over dat Johannesnogwattesmeel heb ik totaal geen ervaring mee.

Klein Wolfje was gisteren voor het eerst mee onder de douche geweest, leek hij wel leuk te vinden! Even uitgeprobeerd of hij misschien al tegen Zwitsal kon (dacht dat hij er misschien overheen was gegroeid), maar helaas hij zit onder de rode bultjes vandaag en denk dat hij er ook last van gehad heeft vannacht want was toen veel wakker, veel huilerig
Vandaag is hij wel weer vrolijk, blijft omrollen als hij op zn buik gelegd wordt
net een babymeet gehad van de zwangerschapsgym, erg leuk al die verschillende baby's bij elkaar.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_80557808
Bij ons was dat de vorige keer ook. Ik heb zelfs nog even bij vriend na moeten vragen of ik nou een deel gemist had ofzo, maar nee ze had niks gevraagd over de ontwikkeling. Ook best, zit toch wel goed. Maar soms wil je even lekker ongegeneerd over je kind kunnen vertellen
pi_80558063
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:03 schreef freecell het volgende:

[..]

nee, geen bv
Wij doen altijd:
- 90 cc (helft) water uit de waterkoker (dus heel heet)
- 6 scheppen poeder
- roeren (met vork)
- 90 cc water uit de kraan (dus koud)
- roeren (met vork)
- schudden
- voeren

@twinkly, fijn dat het goed ging met Niels, hopelijk gaat het ook goed bij de ha en hoeven er geen gekke dingen met zijn piemeltje te gebeuren... Maar inderdaad wel raar dat ze niet meer naar zijn motoriek gevraagd hebben. Bij ons gaan ze ook altijd een hele lijst af met vragen om te zien hoe ver ze is... moeten ze allemaal in de computer invoeren...

@Poppejans, wat naar dat Wolf zo reageerd op de zwitsal.. niet meer doen dus, Maar wel lekker onder de douche geweest, heerlijk! Wij mogen vandaag ook weer de wekelijkse badderbeurt doen! Kan er nu al naar uit kijken...
pi_80558205
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:49 schreef Lijnloos het volgende:

Bij ons gaan ze ook altijd een hele lijst af met vragen om te zien hoe ver ze is... moeten ze allemaal in de computer invoeren...

Dat is hier dan weer helemaal niet, echt uitvoerig wordt het niet gevraagd eigenlijk, meestal ben ikzelf degene die vraagt wat hij al zou ''moeten'' kunnen of wat eraan zit te komen.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_80558262
Wat rot dat Wolf zo op Zwitsal reageert, het is ook super geparfumeerd natuurlijk. Hopelijk is hij snel van die bultjes af. Wat gezellig dat jullie een meet van de zwangerschapsgym hadden

Oh, nog wat grappigs! Ik ben de Juno van de website van Gribbeltje tegengekomen op het CB We hadden het kaartje bij de verloskundigenpraktijk zien hangen en vonden de stijl zo leuk dat we daar ook een kaartje besteld hebben. Toen de moeder het kindje riep herkende ik de naam en ja hoor haha.

[ Bericht 50% gewijzigd door Twinkly op 21-04-2010 14:00:25 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80558514
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:43 schreef Marlinde het volgende:
Esmee is 7 maanden en we gebruiken vanaf dag 1 de spenen voor 3-6 maanden. De anderen gaan te langzaam of te snel en met deze gaat het prima. Als ze ineens heel lang over een fles gaat doen of te moe wordt van het drinken, kan je een grotere speen proberen
  woensdag 21 april 2010 @ 14:21:12 #21
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80559250
Daan begint sinds vanmorgen te spelen met zijn knisperdoekje. Grijpen enzo, te schattig!

Hij is al weer 8 weken vandaag

Succes bij de arts Twinkly, hopenlijk is het niets bijzonders.
Wat sneu dat Wolf zo'n last heeft van Zwitsal, hopenlijk vind je iets dat niet irriteert totdat hij er (hopenlijk) overheen groeit.
pi_80562927
Een vrije dag vandaag maar ik had het beredruk. Ik zie de computer nu pas voor het eerst vandaag (en dat komt niet vaak voor )

Vanochtend nog bij het CB geweest. Leah is nu 4 maanden, weegt 6434 en is 65 cm. De prikjes hebben we niet gedaan omdat ze al een week zo snipverkouden is. Ook meteen bij de HA een zalf gehaald voor haar ontstoken oogjes want het gaat niet over.

gewichtcurve:

lengtecurve:

Oh, en ik heb een Bumbostoeltje via marktplaats geregeld. Ze vind het erg leuk
pi_80562942
quote:
Op woensdag 21 april 2010 14:21 schreef happyme28 het volgende:
Daan begint sinds vanmorgen te spelen met zijn knisperdoekje. Grijpen enzo, te schattig!
Dat is zo leuk
pi_80563069
Leah is weer goed gegroeid hoor Lily...

En die bumbo.. ik zat al te twijfelen om er een apart topic over te openen, maar misschien de discussie hier eerst maar es opstarten... Ik wilde best graag zo'n ding, wel via marktplaats, want anders vind ik hem wel redelijk duur. Nou had ik mijn lief bijna zo ver, tot ie meerdere best negatieve dingen las erover op internet.

Dus hier de vraag, is het nou echt slecht voor een kindje om in een bumbo te zitten of is dat BS...?
  woensdag 21 april 2010 @ 16:09:59 #25
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80563149
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:04 schreef lily het volgende:

[..]

Dat is zo leuk
Ja, ongelofelijk wat gaat het snel, maar wát is het leuk

Mooie lijntjes van Leah hoor! En wat hip Leah in haar stoeltje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties