abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 april 2010 @ 17:12:16 #205
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80670619
En hier ook een buikslaper. En zelfs op het CB zeiden ze. Gewoon doen. Als dat zo is, dan is dat zo.
En Fabian heeft een ontzettend sterke nek (mede daardoor) en zorgt er zelf wel voor dat hij niet met zn neus in het matras ligt.
pi_80671990
Amaranta thanks voor de tip. Ik heb het ooit wel gelezen, maar had er nu nog even niet aan gedacht. Ik heb al snel een geboortekaartje geschreven, nog even een kopie van de geboorteakte en laat die wrapper maar komen!

Hier is de afgelopen paar dagen ook iets geks aan de hand qua slapen. Lisa wil ook niet op haar rug slapen (echt alleen maar huilen), maar zodra ik haar op haar zij leg slaapt ze gelijk als een roos. Ze is nu echt nog niet sterk genoeg om zichzelf om te rollen en als ze liever zo slaapt, so be it, dan ga ik wel wat vaker kijken bij haar. Alleen 's nachts moet ze op haar rug en dat doet ze tot nu toe zonder morren gelukkig.
pi_80672526
Nikki: hier slapen ze beiden vanaf het begin op de zij, ook geadviseerd door de kraamhulp Ligt veel lekkerder en minder kans op plat koppie
pi_80673225
Hier moest Lisa van de kraamhulp vanaf dag 5 op haar rug. Dat is op zich even goed gegaan, maar op haar zij lijkt ze nu dus fijner te vinden. Minder kans op een plat koppie is een mooi bijkomend voordeel, want het is toch lastig om haar hoofd naar een bepaalde kant te krijgen, ze draait 'm gewoon zelf weer om, lekker eigenwijs.
pi_80673520
Ivan gaat twee dagen in de week naar zijn opa en oma en ik vraag me af hoe ik dat met eten aan moet gaan pakken. Ik wil zelf beginnen met Rapley en ik heb gister een poging gewaagd om hen uit te leggen waarom me dat een goede keuze lijkt. Ze stonden er niet afkerig tegenover, maar met name mijn schoonmoeder keek er wat glazig bij. Volgens mij vindt ze het maar een rariteit.

Misschien laat ik haar toch maar gewoon een prutje hier en een prakje daar geven, want ik wil haar niet iets opleggen waar ze zich niet goed bij voelt. Aan de andere kant: misschien bevalt Rapley wel heel goed en raakt ze zelf ook enthousiast. Ik denk er maar nog niet te veel over na.

Oh, Ivan is van zijn luieruitslag af!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80673765
Claudia: van prakjes gaan ze niet stuk op zich

Mijn moeder e schoonmoeders hebben ook nooit begrepen waarom ik 'dat kind zo liet kliederen' en niet 'gewoon even hielp, dan krijgt hij ook eens wat binnen'. Ze snappen het nog niet geloof ik
  zaterdag 24 april 2010 @ 21:30:14 #211
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80677590
Wat lief Amaranta .

Ik ga inderdaad toch verder op de manier waarop ik bezig was. Het voelt gewoon goed zoals het gaat en zoals ik het hier met mijn kindjes doe.

Overigens heeft S altijd allebei gehad. Prak en dan ondertussen zelf 'spelen en knoeien' à la Rapley. ga ik ook weer zo doen met R .
  zaterdag 24 april 2010 @ 21:30:46 #212
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80677601
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 17:12 schreef amaranta het volgende:
En hier ook een buikslaper. En zelfs op het CB zeiden ze. Gewoon doen. Als dat zo is, dan is dat zo.
En Fabian heeft een ontzettend sterke nek (mede daardoor) en zorgt er zelf wel voor dat hij niet met zn neus in het matras ligt.
En hij duimt .
  zaterdag 24 april 2010 @ 22:33:40 #213
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80679613
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 21:30 schreef Groofsken het volgende:

[..]

En hij duimt .
En speent tegelijkertijd soms
  zaterdag 24 april 2010 @ 22:45:26 #214
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80679976
Evie duimt ook nog steeds... en wijsvinger of middelvinger wil ook prima

mijn late dienst zit dr bijna weer op... zo lekker naar huis en dan mijn meisje dr laatste flesje geven.. (tenminste als ik geluk heb en deze er nog niet in zit... )
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zaterdag 24 april 2010 @ 23:02:51 #215
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80680639
Even zonder verder bijlezen: mijn baby rolde van buik naar rug
En niet 1x (want toen dacht ik dat het per ongeluk ging) maar 4x achter elkaar! Mijn zusje en mijn man stonden er bij. Alleen jammer dat toen mijn man de videocamera ging halen, het menneke moe was en het niet nog eens deed...
schrok er wel van want ik had hem net in bad gedaan en hij lag op een waskussen met hoge en stevige rand. ik draaide me om om de babyolie te pakken op de wastafel en ik zie hem zo draaien. mijn zusje riep nog: wat doet hij nou?
  zondag 25 april 2010 @ 00:25:47 #216
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_80683562
Harley, jeuh! Welkom hier en ontzéttend gefeliciteerd! Wat een mooierd heb je daar!

Asy, haha, wat cool!! We hebben een roller! Wel naar van dat catheteriseren trouwens, maar wel heel fijn dat er geen sprake is van een ontsteking.

Keshet, dikke voor jou en Teigetje!

Simmu, jij ook een dikke

En verders doe ik even iedereen een , ik heb deels wel bijgelezen, maar het is niet blijven hangen. Stef is de afgelopen dagen dus onrustig en huilerig en dat lijkt te komen van een sprongetje, maar misschien ook van de snotneus die vandaag ineens in alle hevigheid toesloeg incl. koorts, of misschien ook van het te warme winterslaapzakje waar we net eigenlijk pas achterkwamen (hij bleef maar huilen, tot we hem zijn slaapzak uitdeden om hem dan nog maar even te voeden als troost, toen begon hij me toch te lachen en te kirren ).. Nouja, het kind zit dus even niet lekker in zijn vel, al blijft hij altijd nog een vrolijke frans. Nu dus in elk geval op zoek naar een zomerslaapzakje en hopen dat de verkoudheid snel verleden tijd is.

Ook zoiets stoms: toen we Stef daarstraks temperatuurden vroeg ik aan de vrienden die op bezoek waren bij welke temperatuur zij hun kinders altijd een paracetamolletje geven. Toen zij vervolgens antwoordde dat ze dat bij 38 graden meestal deed, óf als het kind in kwestie zich echt beroerd leek te voelen viel er bij mij wel even een kwartje: je kan een paracetamol ook geven als je kind zich bagger voelt! Bij het CB hebben ze bij de eerste prikjes gezegd dat we het beste pas een zetpil konden geven boven de 39 of 39,5 graden omdat de koorts ook een functie heeft en daardoor heb ik dus nóóit bedacht dat koorts niet de enige reden van paracetamolgebruik hoeft te zijn. Dóós!!

En ook nog een vraag aan de mensen die het boek van Stefan Kleintjes hebben: staat daarin nu ook omschreven hoe de Rapley-methode werkt? Of moet je dan echt het boek van Gill Rapley zelf hebben? Ik wil er graag wel wat meer over lezen, maar ik heb eigenlijk geen zin in het lezen van twee boeken, dus was eigenlijk van plan 1 van de twee aan te schaffen. Ik twijfel alleen over welke, want een schema lijkt me handig, maar ik wil ook wel meer weten over Rapley. Engelstalig is geen bezwaar, overigens.

Dan ga ik nu maar pitten denk ik. Morgen hoop ik wat meer tijd voor jullie te hebben!
3!
pi_80686750
Incantrix, balen dattie zich niet lekker voelt.... Dat kwartje van de paracetamol viel bij mij ook pas toen Leander een keer ziek zonder koorts was en TARA zei dat het best kon

Harry Waaaah! Das snel!
  zondag 25 april 2010 @ 09:44:37 #218
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80687459
incantrix, ik zou het ook vergeten hoor, dat je paracetamol kjan geven ook als hij geen koorts heeft

freecell, dat is veel te snel! ik schrok er ook van hoor. maar afwachten of het komende tijd nog eens gebeurt.

claudia, het was niet mijn bedoeling om te doen alsof ik je tegensprak (volgens mij deed ik dat ook niet maar goed). ik wilde er alleen maar mee zeggen dat ík het een stomme reden vind om 'te vroeg naar advies van WHO' je baby al iets anders te geven dan kunst- of moedermelk omdat hij er interesse in toont.
Dat je dan zegt: hij was er aan toe want hij keek het eten uit mijn mond. Want dat kán een baby niet omdat hij nog niet weet wat het is.
En ik zei ook nergens dat dit begrip er opeens magisch wel is met precies 6 maanden.
Er is gewoon een grens getrokken zoals wel vaker gebeurt. En sommige kinderen zullen misschien iets eerder er klaar voor zijn dan andere kinderen, maar geen 2 maanden...
Daarnaast zeg ik heel duidelijk dat het míjn mening is en dat iedereen moet doen wat hij of zij het beste acht voor zijn of haar kind.

En wat fijn dat Ivan van zijn luieruitslag af is!
hij heeft toch zulke mooie ogen, dat kereltje van jou

Mag ik even jompelen voor mijn zoon want hij wordt steeds leuker!!
Gisteravond op de bank is hij aan mijn borst in slaap gevallen. Hij lag zo lief te slapen, ik moest even een traantje wegpinken om zoveel moois
  zondag 25 april 2010 @ 09:58:14 #219
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80687601
Goedemorgen! Hier ook een happy camper! Weer geslapen van 00.00 tot 6.30 uur! Daan was ineens toe aan een grotere fles! Gisteravond de voeding om 19.00 ging hij gewoon huilen omdat hij nog niet genoeg had aan zijn fles, nadat we eergisteravond de laatste fles ook al hadden opgehoogd. Beetje bij gemaakt en dat ging glad op. Dus nu aan de 180/6 flessen en tot nu toe gaan die dus gewoon op.

Asy, dat is schrikken als hij ineens gaat rollen! Daan is heel bewegelijk op het aankleedkussen. Ik durf 'm ook niet meer los te laten liggen als ik me even omdraai.

En je jompels zijn ook herkenbaar, Daan wordt ook steeds leuker. Ze kunnen ineens zoveel meer en het gaat maar door! Hier wil Daan steeds staan als ik met 'm oefen om op te komen naar zitstand dan ineens gaat hij ineens door naar staan! Dan loopt hij te schoppen met zijn beentjes als ik niet door ga naar staan. En als hij op zijn buikje ligt probeert hij te tijgeren. Gek kind!

En hij loopt in de box ook zo lekker te slaan naar de mobiel en de spuugdoekjes zijn ook tha bomb om mee te spelen. Heerlijk, zo'n wondertje om je heen!
  zondag 25 april 2010 @ 10:53:56 #220
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80688593
quote:
Op zondag 25 april 2010 00:25 schreef Incantrix het volgende:

En ook nog een vraag aan de mensen die het boek van Stefan Kleintjes hebben: staat daarin nu ook omschreven hoe de Rapley-methode werkt? Of moet je dan echt het boek van Gill Rapley zelf hebben? Ik wil er graag wel wat meer over lezen, maar ik heb eigenlijk geen zin in het lezen van twee boeken, dus was eigenlijk van plan 1 van de twee aan te schaffen. Ik twijfel alleen over welke, want een schema lijkt me handig, maar ik wil ook wel meer weten over Rapley. Engelstalig is geen bezwaar, overigens.

Dan ga ik nu maar pitten denk ik. Morgen hoop ik wat meer tijd voor jullie te hebben!
Als het je puur om het schema gaat. Dat staat ook op internet. Dan zou ik het boek van Gill Rapley kopen.
  zondag 25 april 2010 @ 10:55:02 #221
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80688618
Harry!!
pi_80689126
* Twinkly is een illegale poster

Woah Harry Lijkt me wel schrikken ja als hij dat besluit om voor het eerst te doen op het aankleedkussen.

Wat het tijdstip van voedselintroductie betreft denk ik dat de waarheid ergens in het midden ligt. Er is ook een onderzoek geweest waaruit bleek dat kinderen die met 4 maanden bijvoeding krijgen juist minder last hebben van allergieën. Ik heb het artikel nog niet gelezen maar ik kan me voorstellen dat het een correlatiestudie is en daar moet je altijd wel mee oppassen. Maar wellicht is dat met de studies waarbij de uitkomst was dat 6 maanden een betere leeftijd voor voedselintroductie is ook wel zo. Bij correlatiestudies kun je in principe alles met elkaar correleren en kijken wat de uitkomst is. Bijvoorbeeld lengte, spraakontwikkeling, leeftijd. Leeftijd en lengte zijn met elkaar gecorreleerd, dat weten we, maar leeftijd en spraakontwikkeling ook. Nou kun je ook lengte en spraakontwikkeling met elkaar gaan correleren en dan komt er een positieve correlatie uit. De conclusie is dan dat langere kinderen beter kunnen praten... Als je dus niet weet welke richting een relatie uitgaat moet je met correlatiestudies heel erg oppassen. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat ouders waarvan allergieën in de familie zitten later beginnen met voedselintroductie maar dat een groot deel van de kinderen toch een allergie ontwikkeld omdat dat nou eenmaal ook erfelijk bepaald is. Maar dan krijg je dus wel zo'n conclusie dat het introduceren van vaste voeding met 6 maanden juist de ontwikkeling van allergieën in de hand werkt. Maar het kan ook best zo zijn dat voor kindjes die flesvoeding krijgen bijvoeding juist wel goed is met 4 maanden zodat ze al met andere allergenen in aanraking komen. Borstvoedingskindjes krijgen die al mee met de moedermelk.

Ik denk dat je vooral moet kijken naar je kindje en vooral geen voedsel moet opdringen "omdat het zo leuk is". Meestal zal een kind dat rond de 6 maanden toe zijn aan voedsel, maar dit is natuurlijk normaal verdeeld met een flinke spreiding, net zoals alle andere ontwikkelingen bij kinderen. Als het kind er aan toe is zal het zelf de voeding naar binnen kunnen werken. Dit gaat ook zo bij andere diersoorten, dus waarom niet bij ons. Ik bedoel, een chimpansee gaat ook niet een prakje staafmixeren en met lepeltje naar binnen werken bij haar baby'tje. (Maar wat allergenen betreft kan dat dus wel weer goed zijn bij flesvoedingskindjes, want de natuur is natuurlijk niet aangepast op flesvoeding die gemaakt is van koemelk en waarbij kindjes enkel met dat allergeen in aanraking komen. En ik bedoel hier helemaal niets bv-maffia's mee!)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 25 april 2010 @ 11:25:39 #223
95408 Incantrix
pi_80689301
quote:
Op zondag 25 april 2010 10:53 schreef amaranta het volgende:

[..]

Als het je puur om het schema gaat. Dat staat ook op internet. Dan zou ik het boek van Gill Rapley kopen.
Ah, ok Had 'm gisteren even snel door google gehaald, maar kon het zo snel niet vinden. Helaas heeft Stef me aangestoken, dus het kan ook aan de watten in mijn hoofd liggen

Ennuhm, goodmornings, dus! Mijn zielige ziekie ligt te slapen in zijn box, hij was vanochtend zo hard aan het huilen.. Echt zo'n zielig huiltje ook, dus nog maar een keer een zetpilletje erin en 'm aan de borst gelegd, nu is hij al dik een uur K.O. Hoop dat hij zich snel beter voelt, dit is ook zo sneu. Hij had vanmorgen alleen verhoging, maar dat zal nog wel oplopen vandaag. En ghi, ik ben dus niet de enige, pfiew! Ik voelde me gisteren echt even heel dom, omdat ik dat dus nooit had bedacht én erachter kwam dat Stef's slaapzakje te warm is voor nu. Hij heeft al bijna een week moeite met in slaap komen dus dat zou kunnen betekenen dat hij al een week in gevecht is met die slaapzak Sorbo zei wel eens dat ze zich een n00b voelde, maar ik had gisteren echt het gevoel dat ik dan een n00b² ben zeg maar

En Asy en Happy, wat leuk om te lezen dat jullie het ook zo ervaren Het is nu voor het eerst in mijn leven dat ik me ook gevoelsmatig voor kan stellen dat er ooit een tweede kindje zal komen hier, omdat het zó leuk en gezellig is.. Voorheen was die optie meer een soort van verstandelijke optie, zo van 'één is ook maar alleen' enzo. En het gaat veels te snel voorbij! Gisteren was Stef alweer 5 maanden oud, ik mis mijn kleine baby!

En Harry, woah! Rollerd!
3!
  zondag 25 april 2010 @ 11:30:52 #224
95408 Incantrix
pi_80689420
Ik heb trouwens het idee dat Stef eten helemaal niet zo heel interessant vind. Hij kijkt wel als we aan het eten zijn en heeft in het verleden ook een periode onze kauwbeweging nagedaan, maar ik had het idee dat hij vooral naar óns aan het kijken was. Net als ik bijv. aan het afwassen ben, iets drink of de was uitsorteer. Bijvoeding gaan geven voelt dan ook nog heel erg 'ver van mijn bed' terwijl hij toch echt nog maar een maandje in dit topic mag

Ik wil me dus maar eens in gaan lezen, want ik weet niet wat wij nu uiteindelijk willen. Rapley spreekt ons aan, zelf verse maaltijden klaarmaken ook, dus misschien een combi met af en toe een potje voor de makkelijk. Ik vraag me alleen af of Rapley iets is dat je 'af en toe' kunt doen, maar het lijkt me wel.. Vandaar mijn twijfels tussen die twee boeken, Amaranta
3!
  zondag 25 april 2010 @ 11:34:03 #225
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80689486
Wij hebben het alletwee gedaaan met onze dochter.
En onze dochter eet prima en is nooit ergens in gestikt oid.
Oma maakt nog stug prakjes (eva is 2,5) en heeft dat altijd gedaan. Wij gaven vaak vast voedsel, maar ook regelmatig iets wat wat geprakter was. En ook zelfs het gemakszuchtige potje.
  zondag 25 april 2010 @ 11:35:14 #226
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80689521
Hier staat het schema, ff door naar beneden scrollen
http://www.borstvoeding.c(...)hema/nederlands.html
  zondag 25 april 2010 @ 11:59:11 #227
95408 Incantrix
pi_80690136
Ah, heel fijn, thnx Amaranta! Dat stelt me ook wel weer gerust: niet al te druk over maken dus, gewoon nemen zoals het komt is dus niet erg
3!
  zondag 25 april 2010 @ 12:25:19 #228
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80690788
aaaah Stef en Trix beide wat ziekjes...niet tof... dikke

en OMG Evie heeft het uitslapen uitgevonden, gister de laatste fles rond middernacht gegeven, en vanmorgen om 10:15 maar eens wakker gemaakt....
gaan de laatste fles vanaf morgen ook eerder doen. Misschien dat ze zelfs wel 4 flessen wil....
even kijken hoe dat gaat...
pi_80691089
quote:
Op zondag 25 april 2010 11:18 schreef Twinkly het volgende:

Wat het tijdstip van voedselintroductie betreft denk ik dat de waarheid ergens in het midden ligt. Er is ook een onderzoek geweest waaruit bleek dat kinderen die met 4 maanden bijvoeding krijgen juist minder last hebben van allergieën. Ik heb het artikel nog niet gelezen maar ik kan me voorstellen dat het een correlatiestudie is en daar moet je altijd wel mee oppassen.
Echt waar? Bij ons krijg je een correlatiestudie echt niet aan een tijdschrift gesleten. Je zult toch op z'n minst moeten 'controleren' voor bepaalde variabelen, bijv. erfelijke belasting? Dus kijken of er nog een effect is van het moment van voedselintroductie bovenop de aanleg die er al bestaat?

Wat me erg dwarszit aan het advies om te wachten tot 6 maanden is dat ik er niets vanaf weet. Als je reguliere sites leest krijg je alleen maar globale conclusies gerapporteerd en heb je geen flauw idee waar die uit voortkomen. Veel adviezen slaan ook nergens op, bijv. dat je melk beter niet in een magnetron kunt verwarmen. Toen ik me daar eens echt in ben gaan vastbijten kwam ik er zelfs achter dat de magnetron een van de beste manieren is omdat je niet zo'n groot risico loopt dat de melk een te hoge temperatuur krijgt en de zogenaamde 'droge methode' levert ook het minste besmettingsgevaar op. Eigenlijk had ik me ook vast moeten bijten in het onderwerp voedselintroductie, maar ik vond het wel best om te wachten tot 6 maanden. Het gaat nu lekker en we hebben geen haast.
quote:
Maar dan krijg je dus wel zo'n conclusie dat het introduceren van vaste voeding met 6 maanden juist de ontwikkeling van allergieën in de hand werkt. Maar het kan ook best zo zijn dat voor kindjes die flesvoeding krijgen bijvoeding juist wel goed is met 4 maanden zodat ze al met andere allergenen in aanraking komen. Borstvoedingskindjes krijgen die al mee met de moedermelk.
En wat is raadzaam voor een kindje dat de eerste 3 maanden borstvoeding heeft gehad? Daar lees je dan weer niet over. De studies die verricht zijn zijn niet altijd te projecteren op je eigen situatie. Er was bijv. een onderzoek onder Chinese vrouwen waaruit bleek dat als je minstens een aantal jaar van je leven borstvoeding hebt gegeven de kans op kanker voor de moeder kleiner is. Het aantal jaar weet ik niet meer uit m'n hoofd, maar het was voor een normale Hollandse moeder die 2 kinderen krijgt in ieder geval niet haalbaar. De conclusie van zo'n onderzoek is echter wel: "Borstvoeding verkleint de kans op kanker voor de moeder."
quote:
Dit gaat ook zo bij andere diersoorten, dus waarom niet bij ons. Ik bedoel, een chimpansee gaat ook niet een prakje staafmixeren en met lepeltje naar binnen werken bij haar baby'tje.\
Maar misschien wel voorkauwen?
  zondag 25 april 2010 @ 12:37:58 #230
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_80691161
Voor de zieke mama's en baby's

B-J: Lekker he, uitslapen

Tessa is gisteren bij Opa en Oma geweest, we hebben haar om half 12 opgehaald en ze bleef gewoon doorslapen tot half 7!!! Laatste fles was om 19:00 Wij hebben erg genoten met mn broers en schoonzussen Gourmetten was heerlijk
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_80691173
quote:
Op zondag 25 april 2010 11:34 schreef amaranta het volgende:
Oma maakt nog stug prakjes (eva is 2,5) (...).
pi_80691302
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 23:02 schreef Asyniur het volgende:
Even zonder verder bijlezen: mijn baby rolde van buik naar rug
En niet 1x (want toen dacht ik dat het per ongeluk ging) maar 4x achter elkaar! Mijn zusje en mijn man stonden er bij. Alleen jammer dat toen mijn man de videocamera ging halen, het menneke moe was en het niet nog eens deed...
Weer een mijlpaal!

Ivan is van de ene op de andere dag gestopt met rollen, ook met zijn rug-naar-buik-rol. Geen idee waarom. Ik vermoed dat hij definitief voor Kamp Niels heeft gekozen.
  zondag 25 april 2010 @ 12:43:07 #233
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80691343
quote:
Op zondag 25 april 2010 12:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mja, daar begint ze langzaamaan van terug te komen. Maar laatst had ze nog een of ander aardappelprakje gemaakt en nog wat mee naar huis gegeven.
Mijn man en ik zo:
  zondag 25 april 2010 @ 12:44:10 #234
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80691384
quote:
Op zondag 25 april 2010 12:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Weer een mijlpaal!

Ivan is van de ene op de andere dag gestopt met rollen, ook met zijn rug-naar-buik-rol. Geen idee waarom. Als hij gewoon eens ging praten...
Dan zou je toch steil (stijl??) achterover slaan zeg?
Mama, ik wil helemaal niet rollen want mijn armpje ligt in de weg.
Claudia:
  zondag 25 april 2010 @ 13:21:54 #235
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80692513
quote:
Op zondag 25 april 2010 12:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Weer een mijlpaal!

Ivan is van de ene op de andere dag gestopt met rollen, ook met zijn rug-naar-buik-rol. Geen idee waarom. Ik vermoed dat hij definitief voor Kamp Niels heeft gekozen.
ja maar ja maar, hij is veel tevroeg daarmee!

Ivan gestopt met rollen? Wat jammer, ik vind het er zo koddig uitzien
pi_80693752
Jeetje Harry, wat ben jij een snelle

Hier alleen nog steeds op zn zij aan het draaien, doordraaien lukt nog niet.
  zondag 25 april 2010 @ 14:06:41 #237
61183 leonieke
Dan toch?
pi_80693759
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 14:10 schreef debuurvrouw het volgende:
De adviezen waren altijd hetzelfde Freecell. Dus bijvoeden eventueel starten vanaf 6 maanden, en geen citrus enzo.

Voor de rest zit ik even op mijn handen. Héél.
Ik weet niet of het eventueel is want overal waar ik iets lees staat er dat een kind van 6 maand nood heeft aan bijvoeding, maar dat je eventueel al vroeger kunt beginnen met papjes.

De kinderarts heeft ons in het ziekenhuis aangeraden om vitamine D en K te geven. Vitamine K tot op het moment dat hij twee flesvoedingen per dag krijgt.

En wat een complimentendag gisteren We hebben een bezoekje gebracht aan het werk (was opendeurdag). Ongeveer alle collega's hebben Thomas nu in één keer gezien en we kregen het ene compliment na het andere achter ons hoofd geslingerd (en damn, wat had ik ook een zin om aan het werk te gaan )

En nu kijk ik even naast mij omdat ik wat geronk hoor en merk ik dat mijn twee mannen liggen te ronken. P. op zijn rug en Thomas ligt op zijn buik te slapen en (weliswaar stiller) te ronken. Zo

[ Bericht 13% gewijzigd door leonieke op 25-04-2010 14:18:41 ]
  zondag 25 april 2010 @ 16:15:00 #238
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_80696880
quote:
Op zondag 25 april 2010 12:36 schreef Claudia_x het volgende:

En wat is raadzaam voor een kindje dat de eerste 3 maanden borstvoeding heeft gehad? Daar lees je dan weer niet over. De studies die verricht zijn zijn niet altijd te projecteren op je eigen situatie. Er was bijv. een onderzoek onder Chinese vrouwen waaruit bleek dat als je minstens een aantal jaar van je leven borstvoeding hebt gegeven de kans op kanker voor de moeder kleiner is. Het aantal jaar weet ik niet meer uit m'n hoofd, maar het was voor een normale Hollandse moeder die 2 kinderen krijgt in ieder geval niet haalbaar. De conclusie van zo'n onderzoek is echter wel: "Borstvoeding verkleint de kans op kanker voor de moeder."
[..]

Maar misschien wel voorkauwen?
50% minder risico bij 24 maanden, dat is (in mijn ogen) makkelijk haalbaar. 75% bij 109 maanden, dat is iets minder haalbaar, maar dat is 7 jaar langer voor 25% extra. Niet echt 'kosteneffectief', maar 50% reductie in twee jaar is toch wel lekker.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 25 april 2010 @ 17:32:15 #239
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80699111
Ik wil mijn pasgeboren baby terug!
dit doet hij trouwens al langer, vooral als hij boos is...
pi_80699245
quote:
Op zondag 25 april 2010 16:15 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

50% minder risico bij 24 maanden, dat is (in mijn ogen) makkelijk haalbaar. 75% bij 109 maanden, dat is iets minder haalbaar, maar dat is 7 jaar langer voor 25% extra. Niet echt 'kosteneffectief', maar 50% reductie in twee jaar is toch wel lekker.
Het was maar een voorbeeld van een onderzoek waarvan de conclusie relevant lijkt voor je eigen situatie maar dat niet altijd is.

Zo makkelijk haalbaar vind ik die 24 maanden overigens niet. Dan moet je maar net een kind hebben waarmee dat wil lukken, meestal ten minste twee kinderen. Ik kan me voorstellen dat je daar anders tegenaan kijkt als je al een kind hebt dat je nog lang voedt. Op Fok! zie je gelukkig genoeg voorbeelden van vrouwen die met veel plezier (minstens) een jaar voeden. Dat geeft me wel moed om het bij een eventuele tweede weer te proberen.

En 109 maanden, is dat iemand op Fok! gelukt? Ik ben benieuwd!
pi_80699325
quote:
Op zondag 25 april 2010 17:32 schreef Asyniur het volgende:
Wat een snoetje!

Ik kan me een filmpje herinneren van Groofsken en R. waarop ze heel leuk speelden en hij het geweldig vond om even te staan. Ivan wil dat nog steeds niet; hij zakt gewoon door z'n benen.
pi_80699891
quote:
Op zondag 25 april 2010 17:37 schreef Claudia_x het volgende:

Zo makkelijk haalbaar vind ik die 24 maanden overigens niet.
nee, dat vind ik ook niet
  zondag 25 april 2010 @ 18:21:24 #243
12913 GreatWhiteSilence
pi_80700739
quote:
Op zondag 25 april 2010 17:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het was maar een voorbeeld van een onderzoek waarvan de conclusie relevant lijkt voor je eigen situatie maar dat niet altijd is.

Zo makkelijk haalbaar vind ik die 24 maanden overigens niet. Dan moet je maar net een kind hebben waarmee dat wil lukken, meestal ten minste twee kinderen. Ik kan me voorstellen dat je daar anders tegenaan kijkt als je al een kind hebt dat je nog lang voedt. Op Fok! zie je gelukkig genoeg voorbeelden van vrouwen die met veel plezier (minstens) een jaar voeden. Dat geeft me wel moed om het bij een eventuele tweede weer te proberen.

En 109 maanden, is dat iemand op Fok! gelukt? Ik ben benieuwd!
Maar de conclusie van het onderzoek is toch correct? Borstvoeding verkleint de kans op kanker. Dat je die 50 of 75% niet haalt doet aan die conclusie niets af. En ik schreef erbij 'in mijn ogen'. Iemand anders hoeft het daar niet mee eens te zijn, dat zeg ik ook helemaal niet.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 25 april 2010 @ 19:02:33 #244
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80702185
109 maanden? Dat is 9 jaar!!
Kan me niet voorstellen dat iemand dat (hier) doet.
Sorry
pi_80702408
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:02 schreef amaranta het volgende:
Sorry
Ik zie mezelf daar nog best wel aan komen eigenlijk
Pepijn voed ik nu al bijna 3 jaar, en de hoop is toch wel dat er hier 3 of 4 kids komen.

Maar alle beetjes bescherming lijkt me mooi meegenomen. als het bij 24 maanden 50% is, dan zal het bij 12 maanden ook al wel een significant percentage verkleining van het risico zijn.
24 maanden is 2 kinderen een jaar voeden.... Dat vind ik persoonlijk nogal meevallen. Maar mijn referentiekader is wel enorm gekleurd omdat het hier prima gaat met de bv.
  zondag 25 april 2010 @ 19:09:15 #246
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80702449
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:07 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Pepijn voed ik nu al bijna 3 jaar, en de hoop is toch wel dat er hier 3 of 4 kids komen.

Maar alle beetjes bescherming lijkt me mooi meegenomen. als het bij 24 maanden 50% is, dan zal het bij 12 maanden ook al wel een significant percentage verkleining van het risico zijn.
24 maanden is 2 kinderen een jaar voeden.... Dat vind ik persoonlijk nogal meevallen. Maar mijn referentiekader is wel enorm gekleurd omdat het hier prima gaat met de bv.
Ja oke, 9 jaar verdeeld over 2/3/4 kinderen.
Ik dacht in eerste instantie 9 jaar aan een kind.
  zondag 25 april 2010 @ 19:14:14 #247
12913 GreatWhiteSilence
pi_80702636
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:02 schreef amaranta het volgende:
Sorry
Ik ook niet echt, maar als je acht kinderen hebt en ze allemaal ruim een jaar bv geeft, zit je er wel ongeveer aan. Tegenwoordig zie je dat niet vaak meer, maar mijn grootmoeder van moeders kant had bijvoorbeeld 14 kinderen die volwassen zijn geworden. Ze is 18 keer zwanger geweest.
  zondag 25 april 2010 @ 19:16:09 #248
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80702710
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar als je acht kinderen hebt en ze allemaal ruim een jaar bv geeft, zit je er wel ongeveer aan. Tegenwoordig zie je dat niet vaak meer, maar mijn grootmoeder van moeders kant had bijvoorbeeld 14 kinderen die volwassen zijn geworden. Ze is 18 keer zwanger geweest.
ja dan wel ja
Mijn schoonmoeder heeft ook iets van 15 broers/zussen
Ik zie mezelf echt geen 13 kinderen op de wereld zetten nog
  zondag 25 april 2010 @ 19:17:17 #249
12913 GreatWhiteSilence
pi_80702743
Ik wil ook veel kinderen, maar mijn man wil er niet meer dan twee. Volgende keer wordt het dus een tweeling, iek sweer!
  zondag 25 april 2010 @ 19:18:19 #250
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80702791
Ik wil ook wel een derde, maar de slapeloze nachten staan mijn man nog te vers in zijn geheugen.
Ik plaats er een bij want ik ben dege die voed.
EN ik kan echt niet slapen terwijl ik voed, dus ik ben dan echt klaarwakker, terwijl hij prinsheerlijk ligt te snurken.
Maaaaaar over een paar jaar is dat heus vergeten en dan komt er misschien een derde, en als dat niet zo is, tja dan niet.

Maar GWS, als er een tweeling komt. Hoe heet het voeden dan? Drietand voeden?
  zondag 25 april 2010 @ 19:25:16 #251
61183 leonieke
Dan toch?
pi_80703053
quote:
Hehe, dit doet Thomas eigenlijk al een paar weken. De kinderarts zat met open mond te kijken naar Thomas en heeft hem even overgepakt van mijn man omdat ze dacht dat mijn man hem gewoon ophield. Hij was toen op een dag na 4 weken
  zondag 25 april 2010 @ 19:26:56 #252
61183 leonieke
Dan toch?
pi_80703126
En ik zou echt niet inzien hoe ik een jaar borstvoeding moet geven aan één kind.
  zondag 25 april 2010 @ 19:27:43 #253
12913 GreatWhiteSilence
pi_80703158
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:18 schreef amaranta het volgende:
Ik wil ook wel een derde, maar de slapeloze nachten staan mijn man nog te vers in zijn geheugen.
Ik plaats er een bij want ik ben dege die voed.
EN ik kan echt niet slapen terwijl ik voed, dus ik ben dan echt klaarwakker, terwijl hij prinsheerlijk ligt te snurken.
Maaaaaar over een paar jaar is dat heus vergeten en dan komt er misschien een derde, en als dat niet zo is, tja dan niet.

Maar GWS, als er een tweeling komt. Hoe heet het voeden dan? Drietand voeden?
Hmm, ik vermoed dat je dat 'voeden als een zombie' kan noemen...
Maar ik denk dat het wel meevalt, ik kwam gisteren nog een dame tegen die haar tweeling 7 maanden had gevoed en zij had ook al een kindje toen haar tweeling kwam. Ze vertelde ook nog dat ze in de kraamtijd heel trots was dat ze haar tweeling tegelijk aan de borst had (beide in de rugby-houding) , komt er zo'n mannelijke verloskundige bij die zegt 'Jeetje, wat een onhandig gedoe zeg!' Ze was niet blij met die opmerking en ze was er nog steeds duidelijk boos over, ook al was het 6 jaar terug.
  zondag 25 april 2010 @ 19:30:47 #254
61183 leonieke
Dan toch?
pi_80703295
En waarom boos om die reactie? Ik zie er alleszins geen reden voor
pi_80703419
quote:

Dat deed Leander op die leeftijd ook! en die is ook heel leuk geworden
Florian niet : Ja, als hij boos is, maar niet zo

Gaat lekker Harry
  zondag 25 april 2010 @ 19:33:40 #256
12913 GreatWhiteSilence
pi_80703438
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:30 schreef leonieke het volgende:
En waarom boos om die reactie? Ik zie er alleszins geen reden voor
Het was voornamelijk de toon en die is een beetje moeilijk over te brengen op schrift, sorry.
  zondag 25 april 2010 @ 19:43:01 #257
61183 leonieke
Dan toch?
pi_80703822
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Het was voornamelijk de toon en die is een beetje moeilijk over te brengen op schrift, sorry.
np, maar het zal idd wel de toon geweest zijn Maar voor een man zal het er volgens mij wel vaker onhandig uitzien. Ik vond het er ook onhandig uitzien zolang ik geen bv had gegeven.
  zondag 25 april 2010 @ 20:18:21 #258
12913 GreatWhiteSilence
pi_80705359
Ik vond het er zelf niet veel onhandiger uitzien als flesvoeding, behalve als ik foto's zag van oudere kindjes die bv tot een acrobatische kunst verheven hadden.

Nu weet ik dat zelfs dat niet zo heel erg onhandig hoeft te zijn...
  zondag 25 april 2010 @ 20:24:51 #259
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80705597
Een mevrouw bij mij op de zw.gym heeft een tweeling gehad. En die is op gegeven moment zo gaan doen. De een de fles, en de andere borst, en dan de voeding daarop wisselen.
pi_80705706
quote:

50% verminderd risico lijkt heel veel, maar hoe groot is het risico überhaupt? Als je bijvoorbeeld leest hoeveel groter de kans op trombose is als je de pil slikt (of als je zwanger bent!) dan schrik je daar best van. Het risico is echter sowieso al heel klein, dus het verhoogde risico stelt niet zoveel voor en daarom slikken de meeste vrouwen gewoon de pil en worden ze ook zwanger.
  zondag 25 april 2010 @ 20:30:54 #261
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80705811
quote:
Op zondag 25 april 2010 17:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat een snoetje!

Ik kan me een filmpje herinneren van Groofsken en R. waarop ze heel leuk speelden en hij het geweldig vond om even te staan. Ivan wil dat nog steeds niet; hij zakt gewoon door z'n benen.
R had echt nulkommanul spierspanning in zijn beentjes . Hij heeft die staan-reflex echt helemaal niet . Dat was helemaal op mama's armkracht , maar hij vond het wel om te gieren zo leuk inderdaad .
  zondag 25 april 2010 @ 20:31:45 #262
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80705845
Oh, en ook niet als hij boos is, gewoon echt helemaal niet .
pi_80706190
quote:
Op zondag 25 april 2010 20:30 schreef Groofsken het volgende:

[..]

R had echt nulkommanul spierspanning in zijn beentjes . Hij heeft die staan-reflex echt helemaal niet . Dat was helemaal op mama's armkracht , maar hij vond het wel om te gieren zo leuk inderdaad .
Ik vond het zo'n leuk filmpje! Ik ging het meteen bij Ivan proberen, maar die keek me zo aan:

Ivan vindt momenteel hobbelen op schoot te gek, hoe harder hoe beter. En blazen op zijn buik is nog steeds de bom, maar nu moet het veel ruiger; ik hang hem half op de kop en beweeg hem heen en weer terwijl ik heel hard blaas. Hij giert het dan uit.

Vandaag dronk ik koffie met hem naast me op de bank - ik kan hem echt niet meer op schoot hebben als ik iets drink - en hij had er een ontzettende schaterlachbui om. Ik wist niet dat baby's zo vrolijk konden zijn. Maar hey, ik wist sowieso niks van baby's.
pi_80706313
Leuk is dat, dat schateren

Leah doet dat dus nog niet Ik ook maar blazen op buik en in de lucht houden, en er komt een muisje aangelopen, en koeren enzo, maar niks hoor

breed lachen zonder een kik te geven...
  zondag 25 april 2010 @ 20:50:48 #265
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80706578
Dat deed S ook Lily, is toch ook heel lief .

R lacht eigenlijk altijd met geluid, soms schaterlachen, maar soms ook een beetje gezapig zeg maar (en daar krijg ik dan weer de slappelach van ). Vandaag heeft hij voor het eerst smane met zijn zus schatergelachen . Nou veeg mij maar op, dat vond ik zo vertederned, die twee samen .
pi_80706834
quote:
Op zondag 25 april 2010 20:50 schreef Groofsken het volgende:
Dat deed S ook Lily, is toch ook heel lief .
Jaa, dat wel
Liever dan Leah krijgt je ze niet
pi_80707247
quote:
Op zondag 25 april 2010 20:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

50% verminderd risico lijkt heel veel, maar hoe groot is het risico überhaupt? Als je bijvoorbeeld leest hoeveel groter de kans op trombose is als je de pil slikt (of als je zwanger bent!) dan schrik je daar best van. Het risico is echter sowieso al heel klein, dus het verhoogde risico stelt niet zoveel voor en daarom slikken de meeste vrouwen gewoon de pil en worden ze ook zwanger.
In Nederland krijgt 1 op de 8 a 9 vrouwen tijdens haar leven borstkanker. 50% vermindering van risico vind ik dan wel heel veel!
Het risico om in je leven borstkanker te krijgen is beduidend groter dan de kans op trombose tijdens de pil of zwangerschap.

Maar goed het is nogal offtopic in het babietjes topic.
pi_80707531
quote:
Op zondag 25 april 2010 21:05 schreef p_iglet het volgende:

[..]

In Nederland krijgt 1 op de 8 a 9 vrouwen tijdens haar leven borstkanker. 50% vermindering van risico vind ik dan wel heel veel!
Dat is veel meer dan ik dacht! Dan is 50% inderdaad heel mooi meegenomen.

Zo offtopic vind ik het niet, hoor.
pi_80707663
quote:
Op zondag 25 april 2010 20:43 schreef lily het volgende:
Leuk is dat, dat schateren

Leah doet dat dus nog niet Ik ook maar blazen op buik en in de lucht houden, en er komt een muisje aangelopen, en koeren enzo, maar niks hoor

breed lachen zonder een kik te geven...
Leah is boelkloedig.
quote:
Op zondag 25 april 2010 20:50 schreef Groofsken het volgende:

R lacht eigenlijk altijd met geluid, soms schaterlachen, maar soms ook een beetje gezapig zeg maar (en daar krijg ik dan weer de slappelach van ). Vandaag heeft hij voor het eerst smane met zijn zus schatergelachen . Nou veeg mij maar op, dat vond ik zo vertederned, die twee samen .
Ivan lacht ook altijd met geluid, en zijn gezapige lach klinkt als een "huh huh". Een soort Beavis & Butthead, zeg maar.

zondag 25 april 2010 @ 21:55:50 #270
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80709663
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:25 schreef leonieke het volgende:

[..]

Hehe, dit doet Thomas eigenlijk al een paar weken. De kinderarts zat met open mond te kijken naar Thomas en heeft hem even overgepakt van mijn man omdat ze dacht dat mijn man hem gewoon ophield. Hij was toen op een dag na 4 weken
Toen Harry 4 weken oud was, hield de CB-arts hem in de lucht om te testen en hij hield alles kaarsrecht (benen gestrekt, armen gestrekt en hoofdje omhoog). Ze legde hem op zijn buik om te kijken hoe goed hij zijn hoofd omhoog kon houden en zo bleef meneer een minuut of 2 liggen om vervolgens zijn benen te buigen en zich af te zetten met zijn voeten waardoor hij een paar cm naar voren schoof. Zij:
En ik vond het de normaalste zaak van de wereld (in de zin van ik zie het dagelijks).

Harry zet al weken overal zijn benen onder. Die kan ik niet meer veilig op schoot laten liggen want dan zet hij zich af op mijn buik!
Ik heb ook al 2x een tand door de lip gehad en hij een buil op zijn hoofd. Gewoon omdat hij dan op mijn borst ligt en opeens duwt hij zich dan op mijn zijn handen en tegelijkertijd zet hij zich met zijn voeten af. Klabeng! Vette botsing dus
quote:
Op zondag 25 april 2010 20:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vond het zo'n leuk filmpje! Ik ging het meteen bij Ivan proberen, maar die keek me zo aan:

Ivan vindt momenteel hobbelen op schoot te gek, hoe harder hoe beter. En blazen op zijn buik is nog steeds de bom, maar nu moet het veel ruiger; ik hang hem half op de kop en beweeg hem heen en weer terwijl ik heel hard blaas. Hij giert het dan uit.

Vandaag dronk ik koffie met hem naast me op de bank - ik kan hem echt niet meer op schoot hebben als ik iets drink - en hij had er een ontzettende schaterlachbui om. Ik wist niet dat baby's zo vrolijk konden zijn. Maar hey, ik wist sowieso niks van baby's.
Schaterlachen
Leah, doe je moeder een lol en schater eens

Harry komt nog niet verder als een vreemd gezicht trekken als ik op zijn buik blaas
Hij kan trouwens niet tegen kietelen!
pi_80710500
Lachende, staande en drukke baby's. Veel leuke verhalen gelezen, maar te moe om op iedereen te reageren.

Maar ik wil nog wel even melden vandaag, dat ik echt helemaal verliefd ben op onze zoon. En dat ook hij, met de dag leuker en leuker wordt.

En ik zie op tegen a.s. dinsdag. CB (incl. spuitjes).
pi_80711025
Haha Asy, allemaal zo herkenbaar. Hannah kan ook goed staan! Die kan je zo een halve minuut laten staan totdat ze inzakt. Buikliggen is echt drama hier. Ze tilt haar hoofd wel op, maar een huilbui is dan onvermijdelijk.

Vind het ook zo tof hoe snel het nu gaat met de ontwikkeling. Iedereen die ook maar een beetje tegen haar babbelt krijgt een big smile terug en sinds een paar dagen gaat ze een beetje terugbabbelen (huw huw huw).
Liedjes met haar zingen is helemaal the bomb

Inmiddels trouwens de derde nacht dat ze op haar eigen kamertje slaapt. Het gaat best goed zo! Alleen is de paniek wel meteen groot als ze wakker wordt met honger. Ze is dan zo aan het trappelen van ongeduld dat het vinden van de tepel even lastig is. En dan valt ze aan

Oh en ik loop over van de liefde als we lekker samen in het grote bad liggen en ze het niet kan laten om bij me te drinken
pi_80717855
Aanvallen klinkt ook wel weer lief Octo

Hier wordt manneke 's morgens om 6:30 wakker en dan is het niet brullen, maar kijken (ok, zolang de speen inblijft that is) Als ik dan snel de fles maak ben ik de brulpartij voor

Hij ligt NU op zijn eigen kamer te pitten
Hij werd beneden steeds wakker van Leander en was net heel moe. Dus ik heb de wieg op zijn kamer gezet, babyfoon erbij en het is al 10 minuten stil Die pit!
pi_80718065
Klinkt bekend Free, ik doe ook mijn best om bij het eerste moppertje eruit te gaan en snel flesje te maken om zo het brullen voor te zijn. Anders is het drinken ook weer zo'n drama met gloeken en verslikken en hoesten en hikken... niet handig

Wat klink je toch gelukkig Octo, heerlijk dat het zo goed gaat met jou en Hannah!

@baby's die staan en zich opdrukken, hier eentje die niet zo zeer staat (vind ze wel leuk maar mist nog een beetje kracht (of wil) om het vol te houden) maar wel druk is met buikspieroefeningen... de hele tijd worden er sit-ups gedaan. Als ze doorheeft dat ze uit bed/box/wipper wordt gehaald gaat meteen dat koppie omhoog zo van: dan kun je er beter bij mama... maar ook om haar speen weer van haar buik/borst af te happen als ie uit haar mondje is gevallen, echt dat kind heeft al blokjes voordat het vet tijd heeft gekregen zich te nestelen daar...

Wij zijn weer een lang weekendje weg geweest, dit keer met campingbedje en dat ging echt super! Minke vond het allemaal prachtig. Veel aandacht van nieuwe mensen natuurlijk, dat vindt ze al helemaal leuk, dus kon niet meer stuk. Wel met als gevolg dat ze vrijdagavond helemaal op was maar eigenlijk niet wilde slapen... dat werd toch geezellig Maar gelukkig eenmaal gekalmeerd ging ze lekker slapen!

Verder wil ik even iedereen een en een doen, ik heb wel bijgelezen maar om nu nog te reageren...
Ik ga me niet mengen in de discussie over eerste hapjes, ik ben er nog niet uit wat we willen doen en hoe en wanneer... eerste potjes hebben we al wel in huis, maar ik zie wel wanneer we beginnen.

Oh en Niels en Twinkly nog een ! Veel plezier bij de grote babys hoor!!
  maandag 26 april 2010 @ 11:02:59 #275
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80721229
fijn dat jullie weekend weg zo goed is gegaan lijnloos! heerlijk! nog een weekje en dan mogen wij ook! kheb dr zoveel zin in!
En minke dus ook al zo sterk!

Brulpartijen smorgens hebben we eigenlijk nooit... Evie is altijd erg rustig smorgens; en begint pas met mopperen en soms een minihuiltje tegen de tijd dat de luier wordt verschoond en de slab omgaat..
(en vaak maken wij haar maar wakker na negen uur, want ons slaapkopje slaapt altijd zoooo lekker )
Maar als ze eenmaal weet dat de fles onderweg is, dan wordt ze wel errrrrg ongeduldig en temperamentvol hoor

vandaag hebben we een afspraak voor een controle-echo van Evie haar heupjes. Ben benieuwd... de uitslag volgt alleen pas over 1,5 week. (maar de beoordeling kan ik op het werk in de pc wel even opzoeken misschien....).

en jeuj voor de kleine acrobaatjes en krachtpatsertjes heeeeel herkenbaar!
pi_80721967
quote:

[..]

Een paar jaar twee tegelijk telt niet dubbel zeker?
pi_80722001
Spannend bj, hoop dat haar heupjes gewoon goed zijn

Minke heeft dat temperamentvolle ook zodra ze de fles ziet... Als je niet opschiet wordt ze echt boos... Met een grote B!
pi_80723985
[edit] Er gaat iets goed mis
pi_80724047
Iedereen bedankt voor de welkom, natuurlijk heeft de internetverbinding storing als we thuis komen
Heb nog niet echt bijgelezen.

Alles gaat hier verder goed. geboortekaartjes zijn gisteren verstuurd

Geboortebord staat in de tuin
(complete verassing van mijn broertje, airbursher van beroep en 2 dagen werk want hij is perfectionist )
Kwam eergisterenavond om 23:00 langs met het bord in de bus nog heet van de spuitcabine (70 graden om het zsm te laten drogen)

De gezellige poepluiers komen van opa af. Altijd leuke verassing bij thuiskomst toch

En natuurlijk al een eigen Hyves (dankzij zijn nichtje) http://travisvdv.hyves.nl/ en een email adres Hij moet wel mee met de tijd hé !
  maandag 26 april 2010 @ 12:49:47 #280
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_80724381
Harley wat n leuk geboortekaartje en bord !!! En die poepluiers
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_80724624
Grappig Harley en nog van harte welkom trouwens!

Staan op de grond, op schoot enz. vindt Wolf ook geweldig! Hij zet er echt zn voetjes voor neer en loopt rood aan van boosheid als je hem weer neer zet. Hij wil ook echt niet meer in ligstand op de arm, alleen zittend op schoot. (natuurlijk met mijn hand erachter) Ligt hij, dan gaat hij boos zn hoofd optillen.

Half goedgekeurd bij CB net. Nu 6970 gram en 63,5 cm, prima gegroeid. (wat een lange lijs is R. Groofsken! ) Kinderfysio twijfelde over een iets stijf heupje, dus arts nu nog een keer gevoeld en die twijfelde ook, Wolf spande zich steeds zo krachtig aan dat ze niet goed voelen kon, dus we hebben een doorverwijzing gekregen naar ziekenhuis v heupecho voor alle zekerheid.
Schrijft ze die doorverwijzing half voorovergebogen bij zn voetjes, plast Wolf haar behoorlijk onder. Ik moest heel hard lachen,zelf vond ze het iets minder grappig geloof ik
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_80724873
Tof kaartje Harley, en nog welkom (had ik geloof ik nog niet gedaan)!
pi_80724908
Poppejans Ik zou ook lachen hoor
pi_80725545
even niet bijgelezen; Rienk is ziek, heeft nu 39.30
Arm ventje
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_80725808
Oooow Rienk
Is hij er erg zielig van?
pi_80726130
Ja Hij heeft maar 2 standen vandaag huilen en slapen
Maar naar McLaura kon ie dan weer wel lachen

Ik heb een koortslip, dus het is helemaal kut.

Poppjans, ik zou ook lachen hoor! Zijn ze vast wel gewend daar

Harley, welkom!

Weekend was wel gezellig trouwens. Rienk was toen nog helemaal niet ziek!
pi_80726290
Wat fijn dat Evie zo heerlijk kan slapen

en Wolf plast de CB arts onder

Beterschap voor Rienk....niet leuk. ziek zijn!
pi_80726302
en die poepluiers voor het raam bij harley, hahahah
pi_80726684
Wat grappig al dat staan! Ik dacht echt even dat Emma gek was dat ze het deed, maar die van jullie doen het ook gewoon

Ik heb vanochtend weer de tummy tub tevoorschijn gehaald en het was een succes! We hadden het ding een paar weken terug aan de kant geschoven, omdat ze er steeds in ging staan. Maar toen zag ik die prachtige foto van Twinkly en Niels in het fototopic en zij maakte gewoon handig gebruik van die eigenwijsheid. En guess what? Emma vond het geweldig, ik kon met gemak overal bij om te wassen en het was gewoon helemaal leuk en gezellig zo, zelfs het afdrogen en aankleden Gaan we dus vaker doen!

Octo dat huw huw is zo grappig he. Ik vond het net klinken als een klein zeehondje

BJ lag Evie in een stuit? Veel succes bij de echo!

Harley wat een geweldig geboortebord! Had je broer het kaartje al in zijn bezit of heeft 'ie het echt even snel snel in elkaar gezet?

Poppejans dat is ook gewoon hilarisch En nog d'r eigen schuld ook

Rienk beterschap!
pi_80727124
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:02 schreef WupWup het volgende:
Wat grappig al dat staan! Ik dacht echt even dat Emma gek was dat ze het deed, maar die van jullie doen het ook gewoon

Ik heb vanochtend weer de tummy tub tevoorschijn gehaald en het was een succes! We hadden het ding een paar weken terug aan de kant geschoven, omdat ze er steeds in ging staan. Maar toen zag ik die prachtige foto van Twinkly en Niels in het fototopic en zij maakte gewoon handig gebruik van die eigenwijsheid. En guess what? Emma vond het geweldig, ik kon met gemak overal bij om te wassen en het was gewoon helemaal leuk en gezellig zo, zelfs het afdrogen en aankleden Gaan we dus vaker doen!

Octo dat huw huw is zo grappig he. Ik vond het net klinken als een klein zeehondje

BJ lag Evie in een stuit? Veel succes bij de echo!

Harley wat een geweldig geboortebord! Had je broer het kaartje al in zijn bezit of heeft 'ie het echt even snel snel in elkaar gezet?

Poppejans dat is ook gewoon hilarisch En nog d'r eigen schuld ook

Rienk beterschap!
Geboortekaartje is door hem ontworpen op basis van wat wij mooi vinden/idee en een bestaand geboortekaartje. Maar de naam wist hij niet en hij is dus vrijdag en zaterdag de gehele dag ermee bezig geweest al het andere werk heeft moeten wachten ervoor
pi_80727515
Ah op die fiets. Nou complimenten hoor!
pi_80728659
Beterschap voor Rienk. Ziek zijn is niet leuk
  maandag 26 april 2010 @ 15:39:42 #293
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80729955
hellow wij zijn dr ook weer

mooi kaartje Travis! past echt helemaal bij de stoere naam! mooi hoor... en die luiers

ahhhhh Rienk is ziek,... wat ontzettend sneu...dikke knuf voor zowel Vlindur als dr kleine mannetje

@WupWup; Evie lag idd in stuit, dus vandaar de controle-echo. maar alles leek, zo op het eerste beeld, goed hoor...
  maandag 26 april 2010 @ 16:22:58 #294
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80731419
Rienk, beterschap jongen!
Wolf
harley, mooi hoor!
  maandag 26 april 2010 @ 17:32:37 #295
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80733896
Onze gastouder bedenket zich 4 weken voor de startdatum dat ze toch sluit om 17u ipv de 18:30u die wij vroegen. En al hadden aangegeven vanaf het allereerste contact, zo'n 6 mnd geleden...

Wat een gezeik!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_80735488
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:32 schreef DaviniaHR het volgende:
Onze gastouder bedenket zich 4 weken voor de startdatum dat ze toch sluit om 17u ipv de 18:30u die wij vroegen. En al hadden aangegeven vanaf het allereerste contact, zo'n 6 mnd geleden...

Wat een gezeik!
Dat kan je toch niet zomaar maken!
Gaan jullie op zoek naar iemand anders?
pi_80735634
quote:

Wat een gezeik!
En dat had ze niet even eerder kunnen aangeven.
Hopelijk vinden jullie op tijd een oplossing, dit is niet leuk.
  maandag 26 april 2010 @ 18:51:33 #298
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80736367
quote:

Wat een gezeik!
Jeumig! Das balen! En nu?
  maandag 26 april 2010 @ 19:13:05 #299
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80737254
Nu moeten we op zoek naar een nwe gastouder, want dit is niet haalbaar voor ons.
Ze was ook al aan het mutsen over dat we soms later moesten komen brengen, ivm naar school brengen van haar kinders.
Ik had vanaf het begin een slecht gevoel over haar, maar het kind van kennissen was daar, dus dat leek dan wel goed...

sorry dat ik verder niet reageer
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_80737367
Davinia, je kan dr wel naar mij brengen, ik ben wel tot 18:30 beschikbaar
Nee, flauw. Dat is gewoon klote. Kun je het redden wel? Of ben je nu echt de pisang?

Rienk had zonet 39.2 Er zit inmiddels weer een nieuwe zetpil in en slaapt nu op J.

Hij is echt *zo* zielig Moest zonet weer met hem meehuilen

[ Bericht 10% gewijzigd door Vlinder op 27-04-2010 07:37:15 ]
pi_80739025
quote:
Op maandag 26 april 2010 19:15 schreef Vlindur het volgende:
Davinia, je kan dr wel naar mij brengen, ik ben wel tot 18:30 beschikbaar
Nee, flauw. Dat is gewoon klote. Kun je het redden wel? Of ben je nu echt de pisang?

Rienk had zonet 39.2 Er zit inmiddels weer een nieuwe zetpil in en slaapt nu op J.
[ afbeelding ]

Hij is echt *zo* zielig Moest zonet weer met hem meehuilen
Ah gossie. Hopelijk knap hij echt snel weer op hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')