abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 april 2010 @ 11:35:14 #226
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80689521
Hier staat het schema, ff door naar beneden scrollen
http://www.borstvoeding.c(...)hema/nederlands.html
  zondag 25 april 2010 @ 11:59:11 #227
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_80690136
Ah, heel fijn, thnx Amaranta! Dat stelt me ook wel weer gerust: niet al te druk over maken dus, gewoon nemen zoals het komt is dus niet erg
3!
  zondag 25 april 2010 @ 12:25:19 #228
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80690788
aaaah Stef en Trix beide wat ziekjes...niet tof... dikke

en OMG Evie heeft het uitslapen uitgevonden, gister de laatste fles rond middernacht gegeven, en vanmorgen om 10:15 maar eens wakker gemaakt....
gaan de laatste fles vanaf morgen ook eerder doen. Misschien dat ze zelfs wel 4 flessen wil....
even kijken hoe dat gaat...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_80691089
quote:
Op zondag 25 april 2010 11:18 schreef Twinkly het volgende:

Wat het tijdstip van voedselintroductie betreft denk ik dat de waarheid ergens in het midden ligt. Er is ook een onderzoek geweest waaruit bleek dat kinderen die met 4 maanden bijvoeding krijgen juist minder last hebben van allergieën. Ik heb het artikel nog niet gelezen maar ik kan me voorstellen dat het een correlatiestudie is en daar moet je altijd wel mee oppassen.
Echt waar? Bij ons krijg je een correlatiestudie echt niet aan een tijdschrift gesleten. Je zult toch op z'n minst moeten 'controleren' voor bepaalde variabelen, bijv. erfelijke belasting? Dus kijken of er nog een effect is van het moment van voedselintroductie bovenop de aanleg die er al bestaat?

Wat me erg dwarszit aan het advies om te wachten tot 6 maanden is dat ik er niets vanaf weet. Als je reguliere sites leest krijg je alleen maar globale conclusies gerapporteerd en heb je geen flauw idee waar die uit voortkomen. Veel adviezen slaan ook nergens op, bijv. dat je melk beter niet in een magnetron kunt verwarmen. Toen ik me daar eens echt in ben gaan vastbijten kwam ik er zelfs achter dat de magnetron een van de beste manieren is omdat je niet zo'n groot risico loopt dat de melk een te hoge temperatuur krijgt en de zogenaamde 'droge methode' levert ook het minste besmettingsgevaar op. Eigenlijk had ik me ook vast moeten bijten in het onderwerp voedselintroductie, maar ik vond het wel best om te wachten tot 6 maanden. Het gaat nu lekker en we hebben geen haast.
quote:
Maar dan krijg je dus wel zo'n conclusie dat het introduceren van vaste voeding met 6 maanden juist de ontwikkeling van allergieën in de hand werkt. Maar het kan ook best zo zijn dat voor kindjes die flesvoeding krijgen bijvoeding juist wel goed is met 4 maanden zodat ze al met andere allergenen in aanraking komen. Borstvoedingskindjes krijgen die al mee met de moedermelk.
En wat is raadzaam voor een kindje dat de eerste 3 maanden borstvoeding heeft gehad? Daar lees je dan weer niet over. De studies die verricht zijn zijn niet altijd te projecteren op je eigen situatie. Er was bijv. een onderzoek onder Chinese vrouwen waaruit bleek dat als je minstens een aantal jaar van je leven borstvoeding hebt gegeven de kans op kanker voor de moeder kleiner is. Het aantal jaar weet ik niet meer uit m'n hoofd, maar het was voor een normale Hollandse moeder die 2 kinderen krijgt in ieder geval niet haalbaar. De conclusie van zo'n onderzoek is echter wel: "Borstvoeding verkleint de kans op kanker voor de moeder."
quote:
Dit gaat ook zo bij andere diersoorten, dus waarom niet bij ons. Ik bedoel, een chimpansee gaat ook niet een prakje staafmixeren en met lepeltje naar binnen werken bij haar baby'tje.\
Maar misschien wel voorkauwen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 25 april 2010 @ 12:37:58 #230
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_80691161
Voor de zieke mama's en baby's

B-J: Lekker he, uitslapen

Tessa is gisteren bij Opa en Oma geweest, we hebben haar om half 12 opgehaald en ze bleef gewoon doorslapen tot half 7!!! Laatste fles was om 19:00 Wij hebben erg genoten met mn broers en schoonzussen Gourmetten was heerlijk
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_80691173
quote:
Op zondag 25 april 2010 11:34 schreef amaranta het volgende:
Oma maakt nog stug prakjes (eva is 2,5) (...).
pi_80691302
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 23:02 schreef Asyniur het volgende:
Even zonder verder bijlezen: mijn baby rolde van buik naar rug
En niet 1x (want toen dacht ik dat het per ongeluk ging) maar 4x achter elkaar! Mijn zusje en mijn man stonden er bij. Alleen jammer dat toen mijn man de videocamera ging halen, het menneke moe was en het niet nog eens deed...
Weer een mijlpaal!

Ivan is van de ene op de andere dag gestopt met rollen, ook met zijn rug-naar-buik-rol. Geen idee waarom. Ik vermoed dat hij definitief voor Kamp Niels heeft gekozen.
  zondag 25 april 2010 @ 12:43:07 #233
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80691343
quote:
Op zondag 25 april 2010 12:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mja, daar begint ze langzaamaan van terug te komen. Maar laatst had ze nog een of ander aardappelprakje gemaakt en nog wat mee naar huis gegeven.
Mijn man en ik zo:
  zondag 25 april 2010 @ 12:44:10 #234
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80691384
quote:
Op zondag 25 april 2010 12:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Weer een mijlpaal!

Ivan is van de ene op de andere dag gestopt met rollen, ook met zijn rug-naar-buik-rol. Geen idee waarom. Als hij gewoon eens ging praten...
Dan zou je toch steil (stijl??) achterover slaan zeg?
Mama, ik wil helemaal niet rollen want mijn armpje ligt in de weg.
Claudia:
  zondag 25 april 2010 @ 13:21:54 #235
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80692513
quote:
Op zondag 25 april 2010 12:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Weer een mijlpaal!

Ivan is van de ene op de andere dag gestopt met rollen, ook met zijn rug-naar-buik-rol. Geen idee waarom. Ik vermoed dat hij definitief voor Kamp Niels heeft gekozen.
ja maar ja maar, hij is veel tevroeg daarmee!

Ivan gestopt met rollen? Wat jammer, ik vind het er zo koddig uitzien
pi_80693752
Jeetje Harry, wat ben jij een snelle

Hier alleen nog steeds op zn zij aan het draaien, doordraaien lukt nog niet.
  zondag 25 april 2010 @ 14:06:41 #237
61183 leonieke
Dan toch?
pi_80693759
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 14:10 schreef debuurvrouw het volgende:
De adviezen waren altijd hetzelfde Freecell. Dus bijvoeden eventueel starten vanaf 6 maanden, en geen citrus enzo.

Voor de rest zit ik even op mijn handen. Héél.
Ik weet niet of het eventueel is want overal waar ik iets lees staat er dat een kind van 6 maand nood heeft aan bijvoeding, maar dat je eventueel al vroeger kunt beginnen met papjes.

De kinderarts heeft ons in het ziekenhuis aangeraden om vitamine D en K te geven. Vitamine K tot op het moment dat hij twee flesvoedingen per dag krijgt.

En wat een complimentendag gisteren We hebben een bezoekje gebracht aan het werk (was opendeurdag). Ongeveer alle collega's hebben Thomas nu in één keer gezien en we kregen het ene compliment na het andere achter ons hoofd geslingerd (en damn, wat had ik ook een zin om aan het werk te gaan )

En nu kijk ik even naast mij omdat ik wat geronk hoor en merk ik dat mijn twee mannen liggen te ronken. P. op zijn rug en Thomas ligt op zijn buik te slapen en (weliswaar stiller) te ronken. Zo

[ Bericht 13% gewijzigd door leonieke op 25-04-2010 14:18:41 ]
  zondag 25 april 2010 @ 16:15:00 #238
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_80696880
quote:
Op zondag 25 april 2010 12:36 schreef Claudia_x het volgende:

En wat is raadzaam voor een kindje dat de eerste 3 maanden borstvoeding heeft gehad? Daar lees je dan weer niet over. De studies die verricht zijn zijn niet altijd te projecteren op je eigen situatie. Er was bijv. een onderzoek onder Chinese vrouwen waaruit bleek dat als je minstens een aantal jaar van je leven borstvoeding hebt gegeven de kans op kanker voor de moeder kleiner is. Het aantal jaar weet ik niet meer uit m'n hoofd, maar het was voor een normale Hollandse moeder die 2 kinderen krijgt in ieder geval niet haalbaar. De conclusie van zo'n onderzoek is echter wel: "Borstvoeding verkleint de kans op kanker voor de moeder."
[..]

Maar misschien wel voorkauwen?
50% minder risico bij 24 maanden, dat is (in mijn ogen) makkelijk haalbaar. 75% bij 109 maanden, dat is iets minder haalbaar, maar dat is 7 jaar langer voor 25% extra. Niet echt 'kosteneffectief', maar 50% reductie in twee jaar is toch wel lekker.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 25 april 2010 @ 17:32:15 #239
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80699111
Ik wil mijn pasgeboren baby terug!
dit doet hij trouwens al langer, vooral als hij boos is...
pi_80699245
quote:
Op zondag 25 april 2010 16:15 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

50% minder risico bij 24 maanden, dat is (in mijn ogen) makkelijk haalbaar. 75% bij 109 maanden, dat is iets minder haalbaar, maar dat is 7 jaar langer voor 25% extra. Niet echt 'kosteneffectief', maar 50% reductie in twee jaar is toch wel lekker.
Het was maar een voorbeeld van een onderzoek waarvan de conclusie relevant lijkt voor je eigen situatie maar dat niet altijd is.

Zo makkelijk haalbaar vind ik die 24 maanden overigens niet. Dan moet je maar net een kind hebben waarmee dat wil lukken, meestal ten minste twee kinderen. Ik kan me voorstellen dat je daar anders tegenaan kijkt als je al een kind hebt dat je nog lang voedt. Op Fok! zie je gelukkig genoeg voorbeelden van vrouwen die met veel plezier (minstens) een jaar voeden. Dat geeft me wel moed om het bij een eventuele tweede weer te proberen.

En 109 maanden, is dat iemand op Fok! gelukt? Ik ben benieuwd!
pi_80699325
quote:
Op zondag 25 april 2010 17:32 schreef Asyniur het volgende:
Ik wil mijn pasgeboren baby terug!
dit doet hij trouwens al langer, vooral als hij boos is...
Wat een snoetje!

Ik kan me een filmpje herinneren van Groofsken en R. waarop ze heel leuk speelden en hij het geweldig vond om even te staan. Ivan wil dat nog steeds niet; hij zakt gewoon door z'n benen.
pi_80699891
quote:
Op zondag 25 april 2010 17:37 schreef Claudia_x het volgende:

Zo makkelijk haalbaar vind ik die 24 maanden overigens niet.
nee, dat vind ik ook niet
  zondag 25 april 2010 @ 18:21:24 #243
12913 GreatWhiteSilence
pi_80700739
quote:
Op zondag 25 april 2010 17:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het was maar een voorbeeld van een onderzoek waarvan de conclusie relevant lijkt voor je eigen situatie maar dat niet altijd is.

Zo makkelijk haalbaar vind ik die 24 maanden overigens niet. Dan moet je maar net een kind hebben waarmee dat wil lukken, meestal ten minste twee kinderen. Ik kan me voorstellen dat je daar anders tegenaan kijkt als je al een kind hebt dat je nog lang voedt. Op Fok! zie je gelukkig genoeg voorbeelden van vrouwen die met veel plezier (minstens) een jaar voeden. Dat geeft me wel moed om het bij een eventuele tweede weer te proberen.

En 109 maanden, is dat iemand op Fok! gelukt? Ik ben benieuwd!
Maar de conclusie van het onderzoek is toch correct? Borstvoeding verkleint de kans op kanker. Dat je die 50 of 75% niet haalt doet aan die conclusie niets af. En ik schreef erbij 'in mijn ogen'. Iemand anders hoeft het daar niet mee eens te zijn, dat zeg ik ook helemaal niet.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 25 april 2010 @ 19:02:33 #244
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80702185
109 maanden? Dat is 9 jaar!!
Kan me niet voorstellen dat iemand dat (hier) doet.
Sorry
pi_80702408
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:02 schreef amaranta het volgende:
Sorry
Ik zie mezelf daar nog best wel aan komen eigenlijk
Pepijn voed ik nu al bijna 3 jaar, en de hoop is toch wel dat er hier 3 of 4 kids komen.

Maar alle beetjes bescherming lijkt me mooi meegenomen. als het bij 24 maanden 50% is, dan zal het bij 12 maanden ook al wel een significant percentage verkleining van het risico zijn.
24 maanden is 2 kinderen een jaar voeden.... Dat vind ik persoonlijk nogal meevallen. Maar mijn referentiekader is wel enorm gekleurd omdat het hier prima gaat met de bv.
  zondag 25 april 2010 @ 19:09:15 #246
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80702449
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:07 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Ik zie mezelf daar nog best wel aan komen eigenlijk
Pepijn voed ik nu al bijna 3 jaar, en de hoop is toch wel dat er hier 3 of 4 kids komen.

Maar alle beetjes bescherming lijkt me mooi meegenomen. als het bij 24 maanden 50% is, dan zal het bij 12 maanden ook al wel een significant percentage verkleining van het risico zijn.
24 maanden is 2 kinderen een jaar voeden.... Dat vind ik persoonlijk nogal meevallen. Maar mijn referentiekader is wel enorm gekleurd omdat het hier prima gaat met de bv.
Ja oke, 9 jaar verdeeld over 2/3/4 kinderen.
Ik dacht in eerste instantie 9 jaar aan een kind.
  zondag 25 april 2010 @ 19:14:14 #247
12913 GreatWhiteSilence
pi_80702636
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:02 schreef amaranta het volgende:
Sorry
Ik ook niet echt, maar als je acht kinderen hebt en ze allemaal ruim een jaar bv geeft, zit je er wel ongeveer aan. Tegenwoordig zie je dat niet vaak meer, maar mijn grootmoeder van moeders kant had bijvoorbeeld 14 kinderen die volwassen zijn geworden. Ze is 18 keer zwanger geweest.
  zondag 25 april 2010 @ 19:16:09 #248
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80702710
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar als je acht kinderen hebt en ze allemaal ruim een jaar bv geeft, zit je er wel ongeveer aan. Tegenwoordig zie je dat niet vaak meer, maar mijn grootmoeder van moeders kant had bijvoorbeeld 14 kinderen die volwassen zijn geworden. Ze is 18 keer zwanger geweest.
ja dan wel ja
Mijn schoonmoeder heeft ook iets van 15 broers/zussen
Ik zie mezelf echt geen 13 kinderen op de wereld zetten nog
  zondag 25 april 2010 @ 19:17:17 #249
12913 GreatWhiteSilence
pi_80702743
Ik wil ook veel kinderen, maar mijn man wil er niet meer dan twee. Volgende keer wordt het dus een tweeling, iek sweer!
  zondag 25 april 2010 @ 19:18:19 #250
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80702791
Ik wil ook wel een derde, maar de slapeloze nachten staan mijn man nog te vers in zijn geheugen.
Ik plaats er een bij want ik ben dege die voed.
EN ik kan echt niet slapen terwijl ik voed, dus ik ben dan echt klaarwakker, terwijl hij prinsheerlijk ligt te snurken.
Maaaaaar over een paar jaar is dat heus vergeten en dan komt er misschien een derde, en als dat niet zo is, tja dan niet.

Maar GWS, als er een tweeling komt. Hoe heet het voeden dan? Drietand voeden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')