quote:Op maandag 26 april 2010 19:54 schreef ymme het volgende:
[..]
Ah gossie. Hopelijk knap hij echt snel weer op hoor.
Heb ook al zetpillen in huis. Vanaf wanneer deze geven. Bij iets verhoging? Of bij 38.5 ofzo?quote:Op maandag 26 april 2010 21:02 schreef octopussy het volgende:
Rienkarm ventje.
Ymme, ik heb ook slecht geslapen de nacht voor Hannah haar prikjes kreegMaar het viel heel erg mee. Ze heeft nog geen minuut gehuild en toen was ze alweer afgeleid. Wel even opletten of Mart koorts krijgt daarna.
Keshet, wat groeit Teigetje toch geweldig![]()
Hebben je haar alweer eens aan de borst gehad?
Er staat in het groene boekje (die je steeds meeneemt naar het CB) wel wat informatie over de prikjes en wat te doen bij koorts. Zetpilletje geven lijkt me handig wanneer Mart zich duidelijk ziek voelt, eerder zou ik het niet doen.quote:Op maandag 26 april 2010 21:10 schreef ymme het volgende:
[..]
Heb ook al zetpillen in huis. Vanaf wanneer deze geven. Bij iets verhoging? Of bij 38.5 ofzo?
En wanneer moet je bellen met koorts na inenting? Ben nu al onzeker. En hij heeft de prikjes nog niet eens gehad. En denk dat ze mij dit morgen ook wel kunnen vertellen, maar of ik vergeet het te vragen, of het gaat het ene oor in, en het andere oor uit, denk ik
Bij geboorte? Een paar druppels..quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:01 schreef Keshet het volgende:
Hoeveel drinkt een aterme baby eigenlijk bij geboorte?
Bij flesvoeding beginnen ze met 20cc als ik het me goed herinner, maar dat gaat in een paar dagen omhoogquote:Op dinsdag 27 april 2010 09:01 schreef Keshet het volgende:
Hoeveel drinkt een aterme baby eigenlijk bij geboorte?
Bij het CB hier, vertelde ze juist een zetpil te geven bij pijn. En bij koorts niet te warm aan te kleden, zodat de warmte het lichaam verlaten kan.quote:Op dinsdag 27 april 2010 11:43 schreef Vlindur het volgende:
37.2 is wel ok idd.
Fijn dat je het weet, ik wist het dus niet en zat met hem mee te huilen toen hij zo pijn had omdat ik me dus niet had bedacht dat het een PIJNstiller wasGelukkig zijn Fok en Twitter er
Ik reageer zo even uitgebreid, moet nu naar de dokter.quote:Op dinsdag 27 april 2010 11:48 schreef DaviniaHR het volgende:
vlindur, ik wild e idd vragen of je al volledig over was op fv. hoe voelt dat? heb je er al wat meer vrede mee?
bj, in het doeken op reis toic staat eentje waar je de ogen goed ziet, maar niet echt de kleur. moet ik nog meer foto's maken van het kind, wat een ellende![]()
![]()
kga ff de camera erbij pakken
wat ik me afvroeg, wat gaan jullie doen met bijvoeden? aangezien evie een randprematuurtje was? gaan jullie wachten tot ze 7 mnd is?
ymme, heb je een draagdoek? als mart hangerig wordt, is dat wel lekker. de cb-mw vroeg aan ons na de eerste keer prikjes: 'heeft ze nog last gehad van de prikjes?' ik: 'weet ik niet' die mevrouw keek me heel raar aantsja, we hebben haar gewoon in de doek gehangen, en toen was ze tevreden, dus we hebben niks gemerkt.
Herkenbaar, Marky begint zich ook al ernstig zorgen te maken hoe hij Daan later ooit iets moet verbieden. Hij kan echt TÉ lief kijken.quote:Op dinsdag 27 april 2010 12:00 schreef leonieke het volgende:
Ik vrees dat we later nog zullen moeten opletten als hij zijn puppyblik opzet want dan zullen we direct verkocht zijn, vrees ik
die ticker blijft tot de uitgerekende datumquote:Op dinsdag 27 april 2010 12:41 schreef Ticootje het volgende:
Simmu volgens je ticker ga je over 3 dagen bevallen...
Kiro is dus nog niet thuis?
even een gevecht aangaan ja.. En helemaal naar binnen duwen en dan de billen tegen elkaar houden.. Die dingen smelten heel snel..quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:03 schreef ymme het volgende:
Hier is het nu schreeuwen en gillen!
Heb hem nu inderdaad bij me. Wat is dit zielig zeg.
Pijnstiller ook al gegeven, maar wat een rotdingen zeg. Hij drukt ze er zelf weer uit en ze smelten.
Heb er maar een halve ingedrukt en toen mijn vinger erop gehouden. Hoe doen jullie dit met zetpillen?
zijn saturatie is slecht, alhoewel die een tijdje terug wel goed was, wat daar nu precies aan de hand is weet niemand. geen idee dus of dat komt door die bpd of niet, volgens de arts in zwolle past het wel bij bpd. hij ligt nog steeds aan de low flow (met 35% O2) en heeft zijn gehoortest tot nu toe niet gehaald. er waren wat (lichte) beschadegingen rondom zijn ogen (ook tgv de beademing) maar dat lijkt niet door te zetten. het blijft allemaal tobben met hem, en dat zal dus nog wel een tijdje blijven. hij heeft wel een goede spierspanning en hij kan flesjes drinken, ware het niet dat zijn saturatie het op het moment niet toelaat! tot nu toe hebben de gevolgen van de vroeggeboorte heel wat meer invloed dat zijn downsyndroom. tsja, ik zei het van begin af aan en ik blijf erbij: het maakt me echt niet uit dat hij down heeft, ik vind het veel erger dat hij niet gezond is.quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:01 schreef leonieke het volgende:
Ow simmu wat naar dat het zo lang duurt. Betekent dat dan dat de saturatie zo lang wankel zal zijn of zijn er andere gevolgen?
komt goed komt goedquote:Op dinsdag 27 april 2010 12:17 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Herkenbaar, Marky begint zich ook al ernstig zorgen te maken hoe hij Daan later ooit iets moet verbieden.
Zetpil er in schuiven en dan de beentjes strekken!quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:03 schreef ymme het volgende:
Hier is het nu schreeuwen en gillen!
Heb hem nu inderdaad bij me. Wat is dit zielig zeg.
Pijnstiller ook al gegeven, maar wat een rotdingen zeg. Hij drukt ze er zelf weer uit en ze smelten.
Heb er maar een halve ingedrukt en toen mijn vinger erop gehouden. Hoe doen jullie dit met zetpillen?
Jeetje... Arm knulletje, zo klein en nu al zoveel poespas..quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:50 schreef simmu het volgende:
en al direct een kiro update![]()
hij gaat vanmiddag per ambulance naar groningen. op dinsdag hebben ze altijd groot overleg en het is besloten dat er beter snel naar zijn hart gekeken kan worden (want die saturatie verbetert niks). zijn conditie is echter dusdanig dat de terugrit te zwaar zou zijn, dus dan blijft hij tot nader order in groningen.
Hopelijk komen er snel achter wat het veroorzaakt, zodat het opgelost kan worden.quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:50 schreef simmu het volgende:
hij gaat vanmiddag per ambulance naar groningen. op dinsdag hebben ze altijd groot overleg en het is besloten dat er beter snel naar zijn hart gekeken kan worden (want die saturatie verbetert niks). zijn conditie is echter dusdanig dat de terugrit te zwaar zou zijn, dus dan blijft hij tot nader order in groningen.
Ja hoor... Alleen niet bij koorts = hoger dan 38 graden.quote:Op dinsdag 27 april 2010 15:17 schreef ymme het volgende:
Zijn temp was zojuist 37.4.
Dan mag hij toch gewoon in bad? (oh wat wordt een moeder onzeker van dit soort dingen zeg).
En verder luchtig aankleden bij koorts, zodat hij de warmte kwijt kan .. Paracetamol kan best, maar koorts heeft ook een functie. Het betekend namelijk dat het lichaam bezig is een virus te bestrijden, en is dus eigenlijk supergoed dat het lichaam werkt.quote:Op dinsdag 27 april 2010 15:23 schreef ymme het volgende:
Ok, dan ga ik hem zo maar eventjes in bad doen.
Maar eerst even temp-en weer. Voor het geval het nu ineens 38 mocht zijn.
Ow, en ik had nog geen tijd gehad om op jouw andere post te reageren. Hopelijk wordt hij snel beter, maar wel goed natuurlijk dat ze direct alles zullen controleren.quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:50 schreef simmu het volgende:
Thuis zou geen probleem zijn, maar we moeten ook vergaderen met baas en opleidingshoofden over het nieuwe reglement (sinds dit academiejaar een nieuwe baas dus moet het reglement vanaf nul opgesteld worden). Donderdag zullen we dus over de middag (tijdens hun pauze) met z'n zessen moeten vergaderen. We zullen nooit een moment vinden dat ze hier alle 6 samen kunnen gerakenquote:Op dinsdag 27 april 2010 20:40 schreef happyme28 het volgende:
Ja hoor Leo??!!! We zouden tot samen 1 juni beginnen? Je hebt nog minimaal een maand vrij? Kun je het anders niet thuis doen?
Agreequote:Op dinsdag 27 april 2010 20:44 schreef freecell het volgende:
Je collega zit met de gebakken peren omdat NIEMAND in de gaten heeft gehouden wat er moest gebeuren.
En dat terwijl je baas het wist, dat het moest gebeuren. Je baas is dus een gemakzuchtig type.
Mja, I knowquote:En wat doe jij? Jij springt in het gat in de tijd die de overheid VERPLICHT heeft gesteld om van je BABY te genieten.
Denk je dan écht dat het bij één dag blijft?
Laat ze een keer tegen een muur oplopen daar, dan komt het tenminste niet weer voor.... Als jij steeds blijft redden, rekenen zij daar op en gaan zij door op deze stomme voet.
en hoe lang is dat, die pauze? Een half uurtje? Alleen naar de bespreking gaan en de rest thuis doen een optie? (wat bén ik aan het zeggen, waarom zou je in hemelsnaam gaan thuiswerken in je verlofquote:Op dinsdag 27 april 2010 20:47 schreef leonieke het volgende:
[..]
Thuis zou geen probleem zijn, maar we moeten ook vergaderen met baas en opleidingshoofden over het nieuwe reglement (sinds dit academiejaar een nieuwe baas dus moet het reglement vanaf nul opgesteld worden). Donderdag zullen we dus over de middag (tijdens hun pauze) met z'n zessen moeten vergaderen. We zullen nooit een moment vinden dat ze hier alle 6 samen kunnen gerakenEn als we dus eerst de besprekingen thuis zouden houden is het sowieso 2 dagen (eerst thuis en dan een vergadermoment op het werk). Nu hoop ik dat we het op één dag kunnen geregeld krijgen. Maar dat zal grotendeels van Thomas afhangen
Ik weet het wel, maar die ene dag zal er nu volgens mij niet voor zorgen dat ik er ga door zitten. Al begrijp ik zeker jouw punt, hoor en had ik het ook liever anders gezienquote:Op dinsdag 27 april 2010 20:47 schreef simmu het volgende:
wat de rest zegt leonieke. bovendien heb je niet voor niks verlof. tis geen vakantie (alhoewel het soms vast zo zal voelen), het is tijd die je nodig hebt om te herstellen en te wennen aan de nieuwe situatie. daar hoort dus ook bij: leren nee zeggen omdat het gewoon niet in jullie belang is
/preek
Hun pauze is een uur (maar zonder mijn voorbereidend werk is er geen besprekingquote:Op dinsdag 27 april 2010 20:51 schreef freecell het volgende:
[..]
en hoe lang is dat, die pauze? Een half uurtje? Alleen naar de bespreking gaan en de rest thuis doen een optie? (wat bén ik aan het zeggen, waarom zou je in hemelsnaam gaan thuiswerken in je verlof)
En wat doe je als Thomas dat moment onophoudelijk krijst? Of honger heeft?
Thxquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
Leonieke, ik vind je een fantastische werknemer.Ik heb tijdens mijn verlof ook gewerkt. Mijn collega's zijn afhankelijk van de vorderingen in mijn project, dus ik wilde bepaalde dingen gewoon gedaan hebben. Zij hebben op hun beurt het een en ander gedaan om mij het leven makkelijker te maken. Het is echt heel fijn als collega's voor elkaar in de bres springen; daar ga jij ook nog van profiteren als je bijvoorbeeld met een ziek kind zit en een invaller zoekt.
Ik vind niet dat je je zo hoeft te verdedigen in ieder geval. Misschien vind je het stiekem wel lekker om er even uit te zijn! Ik keek er een beetje tegenop maar uiteindelijk vond ik het wel fijn. Ik begrijp trouwens niet precies waarom je Thomas niet kunt achterlaten. Wil hij niet uit een flesje drinken? Heb je geen kolf?
Mee eens... ik had me ook niet kunnen voorstellen dat ik zo'n mama zou worden als dat ik nu ben... ik kan er ook echt heel slecht tegen als ik merk dat Minke wat dwars zit, terwijl ik mezelf nog zo had voorgenomen niet zo'n miep te worden als ik me soms voel... Oh well, alles wentquote:Wij stonden gisteravond trouwens samen bij Stef's bed toen we hem naar bed brachten en hij lag eigenlijk meteen al te ronken. Op de één of andere manier lag hij zo, dat hij er echt al uitzag als een jóngetje zeg maar, echt een jochie dat elk moment op kan staan en weg kan rennen Heel bizonder en mooi en bizar om te zien en het was echt zo'n mooi moment dat we er allebei de tranen van in onze ogen kregen.. Conclusie: van het ouderschap wordt je een watje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |