abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80762283
ravi heeft ook prikjes gehad hij's nu 2700nogwat gram. je kan mooi zien dat hij keurig het lijntje volgt, maar dan een stuk lager dan volgens de geboortedatum zou 'moeten' zeg maar. de voorkeurshouding en tikkie reflux is allemaal genoteerd, maar voor nu valt er weinig aan te doen en hij heeft er allemaal geen last van. mbt de voorkeurshouding gaan we gewoon weer naar de fysio (dezelfde als bij selene) zodra we in iets rustiger vaarwater zitten. op dit moment heeft het weinig zin, aangezien ravi enkel nog maar naar mij kijkt, niet naar speeltjes en hij beweegt zijn hoofdje wel goed. het was eventjes spannend voor mij, want sangdrax kon niet mee (vergadering) dus ben ik alleen gegaan met ravi en selene. maar het ging allemaal prima, selene wilde niet weg bij de speeltjes, maar de noteermevrouw bood aan om een oogje op haar te houden, dus dat sla ik dan niet af!

ik had ravi in de kinderwagen en selene in de mei tai op mijn rug, ravi mag al wat oefenen in de draagdoek, maar voor de wat langere periodes moet hij minstens 3 a 3.5 kilo zijn. ze keken helemaal op over hoe ik selene vanaf een gewone stoel achterop bind, want madam werkt wel mee hoor kiro ligt nog steeds (op zijn buik) in de wieg, maar zijn saturatie blijf wankel (zodra je wat dan ook doet met hem doet, zelfs enkel even op de rug leggen voor verschonen daalt het weer). ze gaan overleggen met groningen, want het is iig wel duidelijk dat er iets speelt, maar er is tot nu toe niets te vinden.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_80762570
Simmu volgens je ticker ga je over 3 dagen bevallen...

Kiro is dus nog niet thuis?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80763139
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 12:41 schreef Ticootje het volgende:
Simmu volgens je ticker ga je over 3 dagen bevallen...

Kiro is dus nog niet thuis?
die ticker blijft tot de uitgerekende datum

kiro is idd nog niet thuis en er is ook geen zicht op wanneer hij wel naar huis komt. het zou best nog wel eens maanden kunnen duren en zelfs als hij dan thuiskomt zal het de eerste jaren waarschijnlijk wel regelmatig toch terug het ziekenhuis in worden. hij heeft in ieder geval BPD opgelopen van de beademing (longetjes beschadigd). het goede nieuws is: dat geneest! het slechte nieuws: dat duurt een paar jaar meestal.
pi_80763292
Ow simmu wat naar dat het zo lang duurt. Betekent dat dan dat de saturatie zo lang wankel zal zijn of zijn er andere gevolgen?
pi_80763376
Hier is het nu schreeuwen en gillen!
Heb hem nu inderdaad bij me. Wat is dit zielig zeg.
Pijnstiller ook al gegeven, maar wat een rotdingen zeg. Hij drukt ze er zelf weer uit en ze smelten.
Heb er maar een halve ingedrukt en toen mijn vinger erop gehouden. Hoe doen jullie dit met zetpillen?
pi_80763460
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 13:03 schreef ymme het volgende:
Pijnstiller ook al gegeven, maar wat een rotdingen zeg. Hij drukt ze er zelf weer uit en ze smelten.
Heb er maar een halve ingedrukt en toen mijn vinger erop gehouden. Hoe doen jullie dit met zetpillen?
even een gevecht aangaan ja.. En helemaal naar binnen duwen en dan de billen tegen elkaar houden.. Die dingen smelten heel snel..

Je kan even kijken of hij koorts heeft, blijft de koorts uit dan kan een warm badje misschien helpen tegen de spierpijn in zn beentjes...
pi_80763462
De ene keer dat Wolf een half zetpilletje gehad heeft, drukte ik het erin en even een aantal tellen de billetjes bij elkaar houden met je hand, anders floept het er inderdaad zo weer uit
Beterschap! zielig hoor, maar is vast eind van de middag of vanavond weer over, heel lang hebben ze er geen last van.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_80763514
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 13:01 schreef leonieke het volgende:
Ow simmu wat naar dat het zo lang duurt. Betekent dat dan dat de saturatie zo lang wankel zal zijn of zijn er andere gevolgen?
zijn saturatie is slecht, alhoewel die een tijdje terug wel goed was, wat daar nu precies aan de hand is weet niemand. geen idee dus of dat komt door die bpd of niet, volgens de arts in zwolle past het wel bij bpd. hij ligt nog steeds aan de low flow (met 35% O2) en heeft zijn gehoortest tot nu toe niet gehaald. er waren wat (lichte) beschadegingen rondom zijn ogen (ook tgv de beademing) maar dat lijkt niet door te zetten. het blijft allemaal tobben met hem, en dat zal dus nog wel een tijdje blijven. hij heeft wel een goede spierspanning en hij kan flesjes drinken, ware het niet dat zijn saturatie het op het moment niet toelaat! tot nu toe hebben de gevolgen van de vroeggeboorte heel wat meer invloed dat zijn downsyndroom. tsja, ik zei het van begin af aan en ik blijf erbij: het maakt me echt niet uit dat hij down heeft, ik vind het veel erger dat hij niet gezond is.
pi_80763515
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 12:17 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Herkenbaar, Marky begint zich ook al ernstig zorgen te maken hoe hij Daan later ooit iets moet verbieden.
komt goed komt goed
pi_80763554
inderdaad naar, simmu

dat het hele ziekenhuisgebeuren zo lang voor hem gaat duren
pi_80763572
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 13:03 schreef ymme het volgende:
Zetpil er in schuiven en dan de beentjes strekken!
pi_80763605
Simmu wat vervelend dat het nog zo lang gaat duren waarschijnlijk
  dinsdag 27 april 2010 @ 13:21:08 #63
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_80763988
Simmu: Wat vervelend voor jullie dat het waarschijnlijk zo lang gaat duren

Ymme: Wat zielig voor Mart! Heb zelf nog geen zetpil bij Tessa gebruikt, kan je daarbij niet helpen. Geef m maar een dikke kus
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  dinsdag 27 april 2010 @ 13:25:16 #64
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80764151
simmu, wat een gedoe! En dan dat arme manneke nog steeds in het ziekenhuis... pfff

Wij zijn zojuist terug van de kinderarts. Harry groeit goed. Volgt zijn eigen lijntje. Hij was nu 4565 gram. 270 graam aangekomen in 12 dagen.
Het pusvoorval van vorige week was erg atypisch. Zij vindt het nog steeds vreemd. Het was in elk geval een darmbacterie bleek uit de kweek. Nu moeten we alleen uitkijken dat de ontsteking niet naar binnen slaat. Maar goed, we kunnen niet schoonmaken achter zijn voorhuid dus...
Ik ga wel proberen om Harry nu elke dag even in bad of tummytub te doen met een beetje badedas zodat het goed schoonweekt.
Kinderarts gaat bellen met de kinderuroloog om te bespreken hoe nu verder. Ik ben benieuwd. Misschien dat het uiteindelijk dus toch een besnijdenis wordt...
pi_80764650
Rienk heeft beginnende keelontsteking. Morgen terug komen en veel (koud) laten drinken. Geen antibiotica omdat hij er vrolijk bij zat. Maar nu is het weer drama. We liggen in bed, ik ben ook ziek aan het worden. Gaat lekker hier.

Davinia, mn verhaal hou je tegoed. Allemaal een dikke en tot ooit. Ik ga mn zieke baby knuffelen
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_80765078
Simmu, beetje dubbel natuurlijk, Top dat Ravi het zo goed doet bij jullie thuis! Maar wat rot dat het blijft kwakkelen (understatement, i know) met Kiro... Maar dat ie down heeft lijkt me inderdaad niet ter zake nu, hij moet maar gewoon snel beter worden en een grote sterke knul!

Asy, fijn dat er geen ontsteking was bij Harry... hopelijk helpt het badderen en goed schoonhouden.

Rienk, knulletje, nu al een keelontsteking...

Ymme, vervelend dat Mart zich nu zo rot voelt. Hier hielp het masseren van de bovenbeentjes erg goed de eerste keren. Gelukkig nog geen zetpilletjes hoeven gebruiken, dus kan je weinig hulp bieden voor wat dat betreft.

Wat een zieke kindjes allemaal, zo sneu!
pi_80765209
en al direct een kiro update
hij gaat vanmiddag per ambulance naar groningen. op dinsdag hebben ze altijd groot overleg en het is besloten dat er beter snel naar zijn hart gekeken kan worden (want die saturatie verbetert niks). zijn conditie is echter dusdanig dat de terugrit te zwaar zou zijn, dus dan blijft hij tot nader order in groningen.
pi_80765447
De wijkverpleging op het CB had ook al massage toegepast op het CB.
En thuis heb ik er nog eens koude washandjes opgelegd. De zetpil lijkt te werken, hij ligt nu heerlijk te slapen in de kinderwagenbak, in de woonkamer. Ik doe hem voor vanavond ook niet meer in bed Ik wil dicht bij hem zijn en direct kunnen troosten als hij huilt van de pijn ofzo.

Vind dit echt zo zielig. Mijn kleine mannetje......
Stomme spuitjes ook
pi_80765480
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 13:50 schreef simmu het volgende:
hij gaat vanmiddag per ambulance naar groningen. op dinsdag hebben ze altijd groot overleg en het is besloten dat er beter snel naar zijn hart gekeken kan worden (want die saturatie verbetert niks). zijn conditie is echter dusdanig dat de terugrit te zwaar zou zijn, dus dan blijft hij tot nader order in groningen.
Jeetje... Arm knulletje, zo klein en nu al zoveel poespas..

Maar goed, Groningen, is dat voor jullie niet lastiger?
pi_80765534
Wat jammer dat het met Kiro´s saturatie niet beter gaat.
Ik hoop dat jullie snel meer weten.
Wel heel fijn dat het met Ravi goed gaat thuis!
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:01:02 #71
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80765560
Simmu, sterkte met de verplaatsing van Kiro. Hopenlijk heeft hij er zelf weinig last van en vinden ze in Groningen de oorzaak van het probleem. Fijn dat Ravi het zo goed doet!

Ymme, hier hielp het masseren van de bovenbeentjes ook goed bij Daan.

Asy, fijn dat die pus nu weg is maar een besnijdenis zou misschien wel terugkerende problemen kunnen voorkomen? Ben benieuwd wat ze besluiten. Super dat ie zo lekker groeit.

Gatsie, beginnende keelontsteking voor Rienk Hopenlijk knapt hij snel op. En jij ook! Eigenlijk zou je als moeder gewoon nooit ziek moeten worden dat kun je er lekker bij hebben NOT. Beterschap!
pi_80765642
quote:
Hopelijk komen er snel achter wat het veroorzaakt, zodat het opgelost kan worden.
En dat jullie gezin daarna snel compleet thuis mogen zijn.

Sterkte, succes
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:32:03 #73
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80766721
simmu, wat balen! toch weer verder weg! maar wel goed dat er goed naar gekeken wordt nu. iig een dikke voor jullie allemaal!

ymme, wat sneu dat mart er zo'n last van heeft. mss helpt een lekker ontspannend badje ook wel?

rienk keelontsteking, wat sneu! moet je nu de flesjes lauw/koud geven ipv warm?
jijzelf ook alvast beterschap!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_80768377
Zijn temp was zojuist 37.4.
Dan mag hij toch gewoon in bad? (oh wat wordt een moeder onzeker van dit soort dingen zeg).
pi_80768458
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:17 schreef ymme het volgende:
Zijn temp was zojuist 37.4.
Dan mag hij toch gewoon in bad? (oh wat wordt een moeder onzeker van dit soort dingen zeg).
Ja hoor... Alleen niet bij koorts = hoger dan 38 graden.
pi_80768634
Ok, dan ga ik hem zo maar eventjes in bad doen.
Maar eerst even temp-en weer. Voor het geval het nu ineens 38 mocht zijn.
pi_80768765
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:23 schreef ymme het volgende:
Ok, dan ga ik hem zo maar eventjes in bad doen.
Maar eerst even temp-en weer. Voor het geval het nu ineens 38 mocht zijn.
En verder luchtig aankleden bij koorts, zodat hij de warmte kwijt kan .. Paracetamol kan best, maar koorts heeft ook een functie. Het betekend namelijk dat het lichaam bezig is een virus te bestrijden, en is dus eigenlijk supergoed dat het lichaam werkt.
pi_80768896
Ik heb de paracetamol ook gegeven voor de pijn. Want oh, wat schreeuwde hij het ineens uit van de pijn zeg. Gelukkig werkt de zetpil goed. Hij is echt een stuk rustiger. En heeft om 15:00 uur z'n fles ook leeg gedronken.

En hij heeft zelfs nog gelachen naar mij, dus hopelijk is het snel over en voelt ie zich weer helemaal happy.

Iedereen bedankt voor het medeleven. Erg lief.
pi_80769006
gewoon lekker knuffelen ymme, elk kindje reageert anders op die prikjes, gewoon lekker rustig aan tutten met hem en wat werkt, nou, dat werkt dan! gewoon lekker knuffelen en bedenken dat het heus over gaat als hij pijn lijkt te hebben (en paracetamolletjes geven )
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:00:02 #80
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80769996
Simmu heel veel succes en sterkte met de overplaatsing van Kiro; ik hoop dat ze snel de oorzaak van zijn saturatiedips vinden en kunnen behandelen.

@Ymme; vervelend dat Mart zoveel last heeft van de prikjes... bij Evie was de 1e ronde ook het heftigs van alle prikjes tnt. Dus ik hoop dat dat bij jullie ook zo gaat zijn.

Jeetje Rienk; keelontsteking... dat is erg naar... snel weer opknappen hoor

wij zijn even een rondje door het centrum geweest en hebben onze ID-kaarten opgehaald. Evie was weer heerlijk rustig. Wat een genot...
Heb zin in onze vakantie. de komende 3 dagen nog werken en dan lekker een week vrij! heerlijk!!!!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:50:05 #81
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_80772126
Ymme: Wat sneu zeg dat Mart zo last heeft, hopen dat hij snel de oude is

B-J: Wat heerlijk joh, lekker vakantie!! Geniet ervan
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_80779708
BJ, lekker

Kiro, zet hem op vent!
pi_80779861
quote:
Ow, en ik had nog geen tijd gehad om op jouw andere post te reageren. Hopelijk wordt hij snel beter, maar wel goed natuurlijk dat ze direct alles zullen controleren.
Hopelijk mag hij wel vlug terug dichter bij huis

En vandaag telefoon gehad van een collega. Ik mag donderdag aan het werk gaan. Voor ik in verlof ging, had ik tegen mijn baas gezegd dat we moesten samen zitten voor het reglement voor volgend jaar. Door gebrek aan tijd (normaal gezien ging iemand anders die taak van mij overnemen, maar ja... wie?) heeft hij gezegd dat we het gingen uitstellen tot volgend jaar. Centrale administratie niet akkoord, dus moet er toch een nieuw reglement komen. Dat zal een serieuze bedoening worden (met Thomas naar het werk en dan maar zien hoe ik het zal combineren om het reglement op te maken en tegelijkertijd Thomas rustig houden, eten geven, pamper verversen, ... )
pi_80780137
Tot wanneer heb jij dan verlof Leonieke?
Ik zou ze lekker laten zitten met het werk je hebt ZWANGERSCHAPSVERLOF weet je nog?
pi_80780651
Ik heb verlof tot 1 juni (eigenlijk tot een week vroeger zwangerschapsverlof, maar ik heb er direct nog een week gewoon verlof bijgenomen), maar ik krijg het ook niet over mijn hart om mijn collega met al het werk op te zadelen. Zeker niet nu de deadline opeens zo heel dichtbij ligt (niemand die het echt verder in de gaten heeft gehouden).

Weet je, die ene dag (ik hoop dat het bij één dag blijft) gaan werken maakt me niet zo veel uit (die zal ik ook na mijn zwangerschapsverlof gewoon terug nemen, dus in juni nog ergens een extra dag thuis hierdoor). Ik vind het gewoon wat sneu dat het zo kort dag moet geregeld worden. Had ik dat vroeger geweten, was ik vroeger beginnen afkolven en kon ik Thomas bij mijn schoonmoeder achterlaten voor een namiddag ofzo (en kon ik dus goed doorwerken en zouden we op een halve dag wel klaar zijn). Nu moet hij mee en zal alles dus een pak langer duren.

Zal mijn straf zijn zeker omdat ik zaterdag Thomas ben gaan showen op het werk tijdens de opendeurdag (P. kan er alleszins niet mee lachen maar begrijpt wel dat ik het doe omdat het anders mijn (tofste) collega is die met de gebakken peren zit).
  dinsdag 27 april 2010 @ 20:40:56 #86
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80780746
Ja hoor Leo??!!! We zouden tot samen 1 juni beginnen? Je hebt nog minimaal een maand vrij? Kun je het anders niet thuis doen?
pi_80780865
Je collega zit met de gebakken peren omdat NIEMAND in de gaten heeft gehouden wat er moest gebeuren.
En dat terwijl je baas het wist, dat het moest gebeuren. Je baas is dus een gemakzuchtig type.

En wat doe jij? Jij springt in het gat in de tijd die de overheid VERPLICHT heeft gesteld om van je BABY te genieten.

Denk je dan écht dat het bij één dag blijft?

Laat ze een keer tegen een muur oplopen daar, dan komt het tenminste niet weer voor.... Als jij steeds blijft redden, rekenen zij daar op en gaan zij door op deze stomme voet.
pi_80780983
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:40 schreef happyme28 het volgende:
Ja hoor Leo??!!! We zouden tot samen 1 juni beginnen? Je hebt nog minimaal een maand vrij? Kun je het anders niet thuis doen?
Thuis zou geen probleem zijn, maar we moeten ook vergaderen met baas en opleidingshoofden over het nieuwe reglement (sinds dit academiejaar een nieuwe baas dus moet het reglement vanaf nul opgesteld worden). Donderdag zullen we dus over de middag (tijdens hun pauze) met z'n zessen moeten vergaderen. We zullen nooit een moment vinden dat ze hier alle 6 samen kunnen geraken En als we dus eerst de besprekingen thuis zouden houden is het sowieso 2 dagen (eerst thuis en dan een vergadermoment op het werk). Nu hoop ik dat we het op één dag kunnen geregeld krijgen. Maar dat zal grotendeels van Thomas afhangen
pi_80780996
wat de rest zegt leonieke. bovendien heb je niet voor niks verlof. tis geen vakantie (alhoewel het soms vast zo zal voelen ), het is tijd die je nodig hebt om te herstellen en te wennen aan de nieuwe situatie. daar hoort dus ook bij: leren nee zeggen omdat het gewoon niet in jullie belang is

/preek
pi_80781187
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:44 schreef freecell het volgende:
Je collega zit met de gebakken peren omdat NIEMAND in de gaten heeft gehouden wat er moest gebeuren.
En dat terwijl je baas het wist, dat het moest gebeuren. Je baas is dus een gemakzuchtig type.
Agree
Maar het is ook niet fijn voor mijn collega dat zij daar de gevolgen moet van dragen Moest mijn baas gezegd hebben dat hij het deed, ging ik het eigenlijk niet erg vinden
quote:
En wat doe jij? Jij springt in het gat in de tijd die de overheid VERPLICHT heeft gesteld om van je BABY te genieten.

Denk je dan écht dat het bij één dag blijft?

Laat ze een keer tegen een muur oplopen daar, dan komt het tenminste niet weer voor.... Als jij steeds blijft redden, rekenen zij daar op en gaan zij door op deze stomme voet.
Mja, I know Maar laat ons hopen dat het vlug geregeld kan worden en dan zal het tot 1 juni zijn
pi_80781221
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:47 schreef leonieke het volgende:

[..]

Thuis zou geen probleem zijn, maar we moeten ook vergaderen met baas en opleidingshoofden over het nieuwe reglement (sinds dit academiejaar een nieuwe baas dus moet het reglement vanaf nul opgesteld worden). Donderdag zullen we dus over de middag (tijdens hun pauze) met z'n zessen moeten vergaderen. We zullen nooit een moment vinden dat ze hier alle 6 samen kunnen geraken En als we dus eerst de besprekingen thuis zouden houden is het sowieso 2 dagen (eerst thuis en dan een vergadermoment op het werk). Nu hoop ik dat we het op één dag kunnen geregeld krijgen. Maar dat zal grotendeels van Thomas afhangen
en hoe lang is dat, die pauze? Een half uurtje? Alleen naar de bespreking gaan en de rest thuis doen een optie? (wat bén ik aan het zeggen, waarom zou je in hemelsnaam gaan thuiswerken in je verlof )

En wat doe je als Thomas dat moment onophoudelijk krijst? Of honger heeft?
pi_80781502
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:47 schreef simmu het volgende:
wat de rest zegt leonieke. bovendien heb je niet voor niks verlof. tis geen vakantie (alhoewel het soms vast zo zal voelen ), het is tijd die je nodig hebt om te herstellen en te wennen aan de nieuwe situatie. daar hoort dus ook bij: leren nee zeggen omdat het gewoon niet in jullie belang is

/preek
Ik weet het wel, maar die ene dag zal er nu volgens mij niet voor zorgen dat ik er ga door zitten. Al begrijp ik zeker jouw punt, hoor en had ik het ook liever anders gezien Het is alleszins iets helemaal anders dan eens een mail beantwoorden voor het werk. En als Thomas daar het kot op stelten zet, zal ik verzeker niet meer mogen teruggaan met hem
pi_80781661
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:51 schreef freecell het volgende:

[..]

en hoe lang is dat, die pauze? Een half uurtje? Alleen naar de bespreking gaan en de rest thuis doen een optie? (wat bén ik aan het zeggen, waarom zou je in hemelsnaam gaan thuiswerken in je verlof )

En wat doe je als Thomas dat moment onophoudelijk krijst? Of honger heeft?
Hun pauze is een uur (maar zonder mijn voorbereidend werk is er geen bespreking ).
Als ik het thuis alleen doe, is er eigenlijk niemand die het ziet dat ik iets gedaan heb. Ik vind eigenlijk (al is het maar om een statement te maken) dat de rest het mag zien dat ik tijdens mijn verlof aan het werk 'mag'.

En als Thomas onophoudelijk krijst, kan ik gelukkig nog de papa erbij roepen. Als hij honger heeft, zal de rest pech hebben en moet een andere collega maar een regeling treffen en lessen verplaatsen van de mensen die bij de bespreking moeten zitten. Ik moet sowieso op tijd weg want ik moet op controle in het ziekenhuis (oh wat zal mijn gyn dat graag horen dat ik van het werk kom laat ons hopen dat ze mijn bloeddruk niet zal meten )

Ik denk er trouwens aan om mijn kosten in te brengen voor verplaatsing en mijn uren te rekenen vanaf het moment dat ik thuis vertrek en 's avonds er ook nog een uur bij te doen voor de verplaatsing (die uren zal ik dan na mijn zwangerschapsverlof terug opnemen). Ik vermoed niet dat mijn baas daar iets zal durven op zeggen
pi_80783117
Leonieke, ik vind je een fantastische werknemer. Ik heb tijdens mijn verlof ook gewerkt. Mijn collega's zijn afhankelijk van de vorderingen in mijn project, dus ik wilde bepaalde dingen gewoon gedaan hebben. Zij hebben op hun beurt het een en ander gedaan om mij het leven makkelijker te maken. Het is echt heel fijn als collega's voor elkaar in de bres springen; daar ga jij ook nog van profiteren als je bijvoorbeeld met een ziek kind zit en een invaller zoekt.

Ik vind niet dat je je zo hoeft te verdedigen in ieder geval. Misschien vind je het stiekem wel lekker om er even uit te zijn! Ik keek er een beetje tegenop maar uiteindelijk vond ik het wel fijn. Ik begrijp trouwens niet precies waarom je Thomas niet kunt achterlaten. Wil hij niet uit een flesje drinken? Heb je geen kolf?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80783849
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
Leonieke, ik vind je een fantastische werknemer. Ik heb tijdens mijn verlof ook gewerkt. Mijn collega's zijn afhankelijk van de vorderingen in mijn project, dus ik wilde bepaalde dingen gewoon gedaan hebben. Zij hebben op hun beurt het een en ander gedaan om mij het leven makkelijker te maken. Het is echt heel fijn als collega's voor elkaar in de bres springen; daar ga jij ook nog van profiteren als je bijvoorbeeld met een ziek kind zit en een invaller zoekt.

Ik vind niet dat je je zo hoeft te verdedigen in ieder geval. Misschien vind je het stiekem wel lekker om er even uit te zijn! Ik keek er een beetje tegenop maar uiteindelijk vond ik het wel fijn. Ik begrijp trouwens niet precies waarom je Thomas niet kunt achterlaten. Wil hij niet uit een flesje drinken? Heb je geen kolf?
Thx
Ik heb vandaag pas de eerste keer die kolf gebruikt en heb Thomas eigenlijk direct de opbrengst laten opdrinken. Geen voorraad dus En aangezien we dan achteraf naar de gynaecologe gaan, zou ik anders eerst nog naar huis moeten rijden achter Thomas (ik ga er toch maar vanuit dat de gyn het tof zal vinden dat we Thomas eens komen tonen ). Mijn dag zou er dan als volgt uitzien: Ninove - Brussel, werken, Brussel - Ninove, Thomas ophalen, Ninove - Brussel, gynaecologe, Brussel - Ninove.

En even er tussen uit vind ik wel een leuk vooruitzicht. Even niet alleen maar mama zijn, maar ook iets kunnen betekenen op het werk voor mijn collega Het was gewoon iets handiger geweest moest ik het meer op voorhand geweten hebben. Dan kon ik ook vragen aan mijn schoonmoeder dat ze verlof ging nemen op haar werk (en dan moet ik hem toch nog niet helemaal alleen achter laten )
Maar ik zal woensdagnacht niet goed slapen en dan is het nog niet echt gaan werken
  woensdag 28 april 2010 @ 06:29:25 #96
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80792981
goedemorgen

Hoe is het vannacht gegaan met Rienk Vlindur? knapt hij al een beetje op? ben benieuwd hoe het straks gaat bij de arts.

@Simmu; heeft Ravi nog last gehad van zijn prikjes?

@Ymme; hoe is het gegaan met Mart, van8 wel gewoon geslapen ondanks het prikjesleed??

wij hadden gister een succesvolle dag met Evie haar wenschema:

10, 13, 16, 19 en 22 uur fles gehad.. nou gaan we over een paar dagen weer oefenen met om de 4 uur de fles (zoals we ook deden voordat Evie haar laatste fles werd vervroegd. ) en hopen dan uiteindelijk heel makkelijk over te gaan op 4 flessen... even kijken hoe het gaat. En iets meer in de flesjes nog denk ik...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_80793267
LIef dat je het vraagt BJ Mart heeft heerlijk geslapen (en dat zonder puckababy).
Om 06.45 lag hij te huilen in z'n wieg (zelf gemaakt, dus wel groter dan standaard wieg maar aanzienlijk kleiner dan ledikant). Hij lag helemaal bovenin. En daar lag hij dan, het koud te hebben in z'n romper
Hij heeft geen koorts gehad, gister voor het slapen gaan was het 37.9 en vanochtend weer netjes 36.7.

Volgende maand gaan we wieg ruilen voor het ledikantje. Eerst eens een goed matras kopen nog.
En dan proberen hoe het helemaal zonder puckababy gaat. Zodat hij gewoon een slaapzak aankan. Mocht hij daar weer gaan rond zwerven in bed, krijgt hij het niet zo koud
pi_80793279
Oh ja, Mart heeft ook een voorkeushouding en dat is iets te zien aan de vorm van zijn hoofdje. We moeten dus zorgen dat hij meer naar links draait met het hoofd. In de box is dat geen probleem, op schoot ook niet. Maar in bed blijft hij gewoon stug naar rechts draaien. Dus hopelijk is het genoeg dat hij overdag meer op links ligt.
pi_80793400
Fijn dat Mart goed geslapen heeft Ymme... op naar een nieuwe dag van lekker spelen!
Hopelijk is Rienk vandaag ook weer wat beter te pas...
En alle andere kindjes natuurlijk!
Simmu hoe is de reis van Kiro gegaan? Ging het zoals gepland en zijn ze al wat wijzer? Nou ja, ik duim voor jullie dat deze onzekerheid niet te lang meer duurt, want jullie moeten gewoon lekker jullie mannetjes bij elkaar hebben thuis!

Ik had gisteravond bedacht dat we eens een nachtje zonder babyfoon zouden proberen, ik had het idee dat ik Minke ook wel hoor zonder dat ding (haar kamertje is ongeveer 6 stappen vanaf ons bed) en met de beide deuren iets open zou dat prima moeten kunnen... en toen werd ik vanochtend om 6:15 uur wakker zonder dat ik een kik gehoord had en Minke lag nog prins(es)heerlijk te slapen met haar duimpje in de mond... zo lief!

Morgen weer onze check en laatste prikken bij het cb... ben zo benieuwd hoe Minke's cijfertjes nu zijn (lengte en gewicht en zo)... Voor mijn gevoel is ze wel gegroeid natuurlijk en ik zie ook wel iets voller koppie, maar het blijft een mager ding... maar wel mijn vrolijke, mooie, magere ding!
  woensdag 28 april 2010 @ 08:40:23 #100
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_80793980
Hallo Ik kom ook maar weer eens langswaaien! Vind het altijd wel jammer dat ik zo veel mis op de dagen dat ik werk, als ik eenmaal thuisben, heb gegeten, Stef heb gevoed etc. ben ik meestal te moe om de pc nog aan te knallen en wil ik eigenlijk ook liever met Stef knuffelen Maargoed, dat haal ik dan op woensdagen wel weer in

De afgelopen dagen was Stef toch weer ziek. Heel sneu, koorts, overgeven, huilerig en Heel Veel Snot.. We hebben hem zelfs 3 keer een paracetamol gegeven, iets dat we slechts één keer eerder hadden gedaan. Ondanks alles was hij best aardig te pas, er waren telkens maar een paar momenten op de dag dat er echt even geen land mee te bezeilen was. Dat hij vorige week ook al huileriger was (waarbij Davinia me erop attendeerde dat het een sprongetje zou kunnen zijn) heb ik hier in eerste instantie dus ook maar aan geweten, ware het niet dat ik hem gisteravond op zijn speelkleed legde en hij allemaal dingen deed die hij eerst niet kon! Het was dus een sprongetje dat overging in een fikse verkoudheid (die ik nu overigens ook heb en het is een bitch!). Gisteren was zijn enorm verstopte neus wel ineens weer vrij en op het KDV was hij gewoon zijn oude eigen zelfje en ook vanmorgen is hij alleen maar blij aan het doen, dus volgens mij is hij wel weer beter nu. Fijn! We hebben van het weekend trouwens ook een vakantie geboekt: in juni gaan we lekker een weekje uitwaaien op Schiermonnikoog. Er is ook een zwembad, dus we kunnen lekker gaan zwemmen en nu wil ik écht een zwempakje van Dpam!

Boy oh boy, mensen, wat is er weer veel om te reageren! Ik ga het proberen, let op:

Harley, wat een superstoer kaartje en wat ziet jullie tuin eruit! Whaha, geweldig! Wilde nog even zeggen dat ik Travis echt een hele leuke naam vind, hoe gaat het nu met hem? En met je meissie? Hoop dat ze snel weer boven Jan is hoor!

Simmu, wat fijn dat het zo goed gaat met Ravi, en wat vervelend om dan te lezen wat de keerzijde van de medaille is voor Kiro. Nu moeten jullie dus telkens op en neer naar Groningen? Ik benijd jullie niet zeg.. Weer veel sterkte ermee, ik denk aan jullie en duim dat Kiro zich ook snel weer beter zal voelen

Ymme, fijn dat Mart geen koorts meer heeft gehad. Die prikjes zijn echt niet lollig he? Beetje mosterd na de maaltijd, maar als wij Stef een zetpilletje geven als mijn lief Stef een zetpil geeft (ik durf dat niet zo goed ) houdt hij zijn vinger er even wat langer tegenaan zeg maar, dan is 'ie zo gesmolten.

BJ, wat fijn dat Evie zo lekker in haar velletje zit. Ik spiek regelmatig even in het fototopic en ze ziet er zo tevreden en content uit Echt een lekker ding!

Davinia, wat een lekker verhaal van die gastouder! Mag dat zomaar? Is er niet iets van een overeenkomst waarin dit is opgenomen ofzo? Ik weet verder niet hoe dit met gastouders werkt, maar bij het KDV teken je echt een contract waarin o.a. de tijden zijn vastgelegd. Stef mag daar zijn van 7 tot 18 en hoe lang hij daar dan effectief is maakt niet uit, zo lang hij maar tussen die tijden wordt gebracht en gehaald (met uiteraard een beetje rekening houden voor hun schema enzo). Hoop voor je dat het snel geregeld is met die andere gastouder!

Leonieke, wat balen dat je Thomas mee moet nemen naar je werk! Dat lijkt me geenszins ideaal, hopelijk gaat het goed en hoef je maar 1 dag te werken. Vind het ergens wel goed dat je hem meeneemt, laat ze maar zien dat jij nu ook iemand hebt om rekening mee te houden. Aan de ene kant vind ik het raar dat uitgerekend jij nu de laksheid van je baas moet rechtbreien, anderszins heeft Claudia ook wel weer gelijk en je hebt hier al eerder geschreven dat je je werk wel mist. Denk dat je het zo dan wel mooi oplost: wel gaan, maar daar wel consequenties aan stellen. De baby komt mee en inderdaad, ik zou zéker je reistijd ook meerekenen als gewerkte uren! In dit geval vind ik dat niet meer als terecht

Groofsken, wat klink jij toch enórm gelukkig! Zó leuk he, dat lachen? Ik vind dat echt zó lief inderdaad! Genieten met een hoofdletter..

Haha, Claudia, I <3 Beavis and Butthead

Harry!! Lekker ding, je mag best nog even klein blijven hoor! Asy, wat een vervelend gebeuren, ik hoop dat het allemaal op te lossen is. Desnoods met een besnijdenis dan. Het is niet heel erg als dat moet, toch? Meende dat jullie het niet heel erg vinden als dat zou moeten? (Buiten dat het hem zeer doet bedoel ik dan he? Het besnijden an sich zeg maar.)

Poppejans, Wolf een heupecho! Wanneer kun je met hem terecht? Of heb ik nou gemist dat je al geweest bent? Dikke , ik duim dat het niks is en dat Wolf er gewoon even heel erg geen zin in had!

Vlindur, hoe is het daar? Arme Rienk en arme jij! Veel beterschap jullie!

Marlinde, 15 buisjes! Dat je niet onder tafel lag! En hoe is het met de kleine dame?

Minke Wat klinkt dat lief, Lijnloos! Wij durven echt niet zonder babyfoon, maar Stef's kamer zit helemaal aan de andere kant van het huis en daarbij móet zijn deur ook dicht, omdat we niet willen dat de katten in zijn kamer komen als hij daar ligt te slapen. In jullie geval kan dat wel weer prima, toch? Alvast succes met de prikjes, het is érg fijn als je deze eenmaal achter de rug hebt!

Octo, wat fijn dat Hannah het zo goed doet op haar eigen kamertje! Dat voelt goed he? En tegelijk ook wel een beetje vond ik, want dan is je baby ineens een soort van groot, ofzo. Helemaal alleen op haar eigen kamertje..

Wij stonden gisteravond trouwens samen bij Stef's bed toen we hem naar bed brachten en hij lag eigenlijk meteen al te ronken. Op de één of andere manier lag hij zo, dat hij er echt al uitzag als een jóngetje zeg maar, echt een jochie dat elk moment op kan staan en weg kan rennen Heel bizonder en mooi en bizar om te zien en het was echt zo'n mooi moment dat we er allebei de tranen van in onze ogen kregen.. Conclusie: van het ouderschap wordt je een watje

Zo, verder weet ik het even niet meer, en eigenlijk wil ik ook heel graag even douchen.. Ik blijf wel een beetje rondhangen hier enzo
3!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')