Ik werk van 7.30 tot 16.00 en ben van huis van 7.00 tot 17.30.quote:Op woensdag 5 mei 2010 09:59 schreef DaviniaHR het volgende:
lily, wat zijn jouw werktijden, als ik vragen mag? en met 2 keer kolven redt je productie het goed? ik was me al psychisch aan het voorbereiden op 3 keer, maar als het met 2 keer ook goed gaat...
Goed argumentquote:Op woensdag 5 mei 2010 10:03 schreef DaviniaHR het volgende:
groof, ik zou eerst afwachten of hij echt honger heeft, en als dat het geval is, met hongerige-baby-voeding aan de haal gaan. bijna 5 mnd is imo hetzelfde als ruim 4 mnd, en dat vind IK nog veuls te jong.
wat heb je bij s gedaan met bijvoeding?
Hij geeft natuurlijk niet echt aan eraan toe te zijn, maar hij drinkt gewoon zoveel, dat ik zelf bedacht heb dat hij er misschien aan toe is. Vooral omdat ik dus idd niet meer dan een liter kv wil/ mag geven.quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:04 schreef Twinkly het volgende:
Groofsken als hij aangeeft er aan toe te zijn is er volgens mij niets mis mee, er is geen magische 6 maanden grens
Maar waar ik ook aan zat te denken. Als een kindje uit de borst drinkt moet het veel meer moeite doen dan uit de fles, de langzamere stroom voeding zorgt ervoor dat het gevoel van verzadiging beter doorgegeven wordt. Hierdoor drinken kindjes uit de fles eerder meer dan uit de borst en ook omdat ze gewoon minder moeite ervoor hoeven te doen. Misschien helpt het wel om een flessenspeen met een kleinere opening te kiezen? Het is net zoals wanneer wij een candybar eten, je eet de hoeveelheid calorieën van een volledige maaltijd maar voelt je veel minder verzadigd omdat in een hap veel meer calorieën zitten.
Volgens mij bind vrijwel alleen Biobim met bv.quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:22 schreef Incantrix het volgende:
GoodmorningsAlles ok hier?
Wij zijn ook een beetje aan het kijken hoe en wat qua eten, maar het blijft een beetje de ver van mijn bed-show. Stef begint er nu wel echt interesse voor te tonen, dus misschien wil ik hem van het weekend eens een rijstebloempapje te geven. Dat kan gewoon met bv aangemaakt worden toch?
Stef heeft al een paar dagen dat hij zijn mondje heel raar houdt. Een beetje samengeknepen ofzo, met een duidelijk lachje erbij. Vanmorgen kwamen we erachter wat dat was: hij heeft ontdekt hoe hij de 'b' kan zeggen!Zó lief, hij deed de hele tijd buhbuhbuhbuhbuh en andere kwebbels
![]()
Misschien ook niet persé vervangend, maar extra? Zodat hij zich wat meer verzadigd voelt?quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:57 schreef WupWup het volgende:
[..]
Volgens mij bind vrijwel alleen Biobim met bv.
Haha, schattig is dat he. Emma doet het ook en het ziet er zó bijdehand uit! Lippen stijf op elkaar, kin naar voren ('mot je?') en dan mmmmmuh mmmmuh buhbuh![]()
Groofsken, wat Davinia en Twinkly zeggenHeeft hij écht honger? Of wordt zijn zuigbehoefte gewoon veel minder bevredigd zonder borst? Als het echt honger is, zou ik eerst eens kijken wat een andere flesvoeding doet (forte). Met groente en/of fruit krijgt 'ie aan calorieen maar weinig binnen. immers, wat gaan wij zelf eten als we willen afvallen?
edit: nee, met orgaanontwikkeling loopt de ene baby niet anderhalve maand voor op de andere... (rekenen vanaf bevruchting/organogenese/uitgerekende datum)
Hm, standaard bij CB's die niet bijgeschoold zijn bedoel je.quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:33 schreef leonieke het volgende:
Hier in België adviseren ze om met papjes te beginnen tussen de 4 en 6 maand. Het is hier dus standaard dat een kindje van 4 maand zijn/haar eerste fruitpapje krijgt.
Owja! Was de naam van 'dat andere' vergeten. Dat haal je in het reformhuis toch? Thnx!quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:57 schreef WupWup het volgende:
[..]
Volgens mij bind vrijwel alleen Biobim met bv.
Haha, schattig is dat he. Emma doet het ook en het ziet er zó bijdehand uit! Lippen stijf op elkaar, kin naar voren ('mot je?') en dan mmmmmuh mmmmuh buhbuh![]()
Groofsken, wat Davinia en Twinkly zeggenHeeft hij écht honger? Of wordt zijn zuigbehoefte gewoon veel minder bevredigd zonder borst? Als het echt honger is, zou ik eerst eens kijken wat een andere flesvoeding doet (forte). Met groente en/of fruit krijgt 'ie aan calorieen maar weinig binnen. immers, wat gaan wij zelf eten als we willen afvallen?
edit: nee, met orgaanontwikkeling loopt de ene baby niet anderhalve maand voor op de andere... (rekenen vanaf bevruchting/organogenese/uitgerekende datum)
en grinniken met geluid en schaterlachenquote:Op woensdag 5 mei 2010 13:52 schreef lily het volgende:
haha, Groofsken![]()
Leah kan eh...op haar rug liggen, drinken en poepen![]()
oh, en mamamamamamama zeggen
quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:55 schreef Groofsken het volgende:
[..]
en grinniken met geluid en schaterlachen.
je moet de oude wel er uithalen voor je de nieuwe er in doet hè?quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:01 schreef amaranta het volgende:
Mijn zoon doet helemaal niks. Ik denk dat zijn batterijen leeg zijn. Welk merk hebben jullie duracel?
Ik heb GB oplaadbare.
Top! dank! Ik had dan idd bedacht om dan om 11u en 15u te kolven of zo. Helemaal fijn, dit!quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:24 schreef lily het volgende:
[..]
Ik werk van 7.30 tot 16.00 en ben van huis van 7.00 tot 17.30.
Leah drinkt bij mij om 6.00 uur en dan weer om 18.00 uur. Tussendoor drinkt ze om 10.00 uur en 14.00 uur een fles bv van 180 ml. Die twee voedingen kolf ik dan ook rond die tijd af.
gratis work-outquote:Op woensdag 5 mei 2010 14:21 schreef freecell het volgende:
(ik vroeg me gisteren af waarom ik toch zo'n spierpijn in mijn benen had de laatste dagen. En ineens wist ik het! Traplopen voor de speen)
Niet te veel overdrijven, hé, zou ik zo zeggen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:16 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Hm, standaard bij CB's die niet bijgeschoold zijn bedoel je.
Ja, daar zijn er jammer genoeg ook veel niet van bijgeschoold. En geloof me, ik heb het uit een betrouwbare bron.quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:48 schreef leonieke het volgende:
[..]
Niet te veel overdrijven, hé, zou ik zo zeggen.
Het is echt niet enkel bij Kind&Gezin dat ze dat zeggen, hoor. Ook de kinderartsen, gynaecologen, vroedvrouwen, ...
Hier ook, maar echt super grappig. Met zn handje helemaal open, duim in de hoek van zn mond, en dan heel hard erop sabbelen/quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:44 schreef lily het volgende:
[..]
gratis work-out![]()
Leah heeft geen speen meer..ja, die aan haar hand...nomnomnom
Uhu... tuurlijkquote:Op woensdag 5 mei 2010 14:54 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ja, daar zijn er jammer genoeg ook veel niet van bijgeschoold. En geloof me, ik heb het uit een betrouwbare bron.
Trek het je niet aan. Je zei inderdaad 'eventueel'.quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:48 schreef leonieke het volgende:
[..]
Het is echt niet enkel bij Kind&Gezin dat ze dat zeggen, hoor. Ook de kinderartsen, gynaecologen, vroedvrouwen, ...
En ik zei daarnet ook wel "eventueel" sap.
Mijn god, hier moet je soms echt opletten wat je schrijft en hoe je het schrijft
Gynaecologen zal het over het algemeen dan ook aan het zitvlak oxideren wat een baby binnenkrijgt nadat de navelstreng is doorgeknipt. Tja, en die vroedvrouwen toch he....quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:48 schreef leonieke het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |