abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81045417
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 09:59 schreef DaviniaHR het volgende:
lily, wat zijn jouw werktijden, als ik vragen mag? en met 2 keer kolven redt je productie het goed? ik was me al psychisch aan het voorbereiden op 3 keer, maar als het met 2 keer ook goed gaat...
Ik werk van 7.30 tot 16.00 en ben van huis van 7.00 tot 17.30.

Leah drinkt bij mij om 6.00 uur en dan weer om 18.00 uur. Tussendoor drinkt ze om 10.00 uur en 14.00 uur een fles bv van 180 ml. Die twee voedingen kolf ik dan ook rond die tijd af.
pi_81045837
Marlinde wat naar dat Tessa zo van streek is/was... ik zou gewoon effe de hap bellen hoor, geef maar aan dat ze dit nooit doet of heeft gedaan en dat je je zorgen maakt, het is maar zo'n klein ding...

Trix, rijstebloem kan ook door BV heen staat op de verpakking (ook welke hoeveelheden en zo). Stef aan de b al... door voor c! (zo leuk... )
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:40:27 #278
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81045962
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:03 schreef DaviniaHR het volgende:
groof, ik zou eerst afwachten of hij echt honger heeft, en als dat het geval is, met hongerige-baby-voeding aan de haal gaan. bijna 5 mnd is imo hetzelfde als ruim 4 mnd, en dat vind IK nog veuls te jong.

wat heb je bij s gedaan met bijvoeding?
Goed argument .

woensdag 5 mei 2010 @ 12:44:00 #279
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81046088
Lijnloos, whehe, ja, ik kan natuurlijk óók gewoon even de verpakking lezen..
3!
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:44:26 #280
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81046110
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:04 schreef Twinkly het volgende:
Groofsken als hij aangeeft er aan toe te zijn is er volgens mij niets mis mee, er is geen magische 6 maanden grens
Maar waar ik ook aan zat te denken. Als een kindje uit de borst drinkt moet het veel meer moeite doen dan uit de fles, de langzamere stroom voeding zorgt ervoor dat het gevoel van verzadiging beter doorgegeven wordt. Hierdoor drinken kindjes uit de fles eerder meer dan uit de borst en ook omdat ze gewoon minder moeite ervoor hoeven te doen. Misschien helpt het wel om een flessenspeen met een kleinere opening te kiezen? Het is net zoals wanneer wij een candybar eten, je eet de hoeveelheid calorieën van een volledige maaltijd maar voelt je veel minder verzadigd omdat in een hap veel meer calorieën zitten.
Hij geeft natuurlijk niet echt aan eraan toe te zijn, maar hij drinkt gewoon zoveel, dat ik zelf bedacht heb dat hij er misschien aan toe is. Vooral omdat ik dus idd niet meer dan een liter kv wil/ mag geven.

En een kleinere speen vind ik op zich wel slim, ware het niet dat hij echt niet te dik is. Het is wel een beertje om te zien, maar zonder al te veel vetjes zeg maar . Volgens mij heeft hij dus ook gewoon echt zoveel nodig.

Adviezen zijn gebaseerd op gemiddeldes en R is natuurlijk bovengemiddeld groot/zwaar. Ik heb alleen geen idee of zijn darmpjes dan ook al verder/beter ontwikkeld zouden zijn???

Poppejans, wat leuk dat Wolf meedoet aan een smakenonderzoek en dus ook al begint met groentehapjes. En ehm, dat zouden ze toch ook niet doen op een universiteit als het echt zo verschrikkelijk slecht zou zijn, denk ik dan .
pi_81046600
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:22 schreef Incantrix het volgende:
Goodmornings Alles ok hier?

Wij zijn ook een beetje aan het kijken hoe en wat qua eten, maar het blijft een beetje de ver van mijn bed-show. Stef begint er nu wel echt interesse voor te tonen, dus misschien wil ik hem van het weekend eens een rijstebloempapje te geven. Dat kan gewoon met bv aangemaakt worden toch?

Stef heeft al een paar dagen dat hij zijn mondje heel raar houdt. Een beetje samengeknepen ofzo, met een duidelijk lachje erbij. Vanmorgen kwamen we erachter wat dat was: hij heeft ontdekt hoe hij de 'b' kan zeggen! Zó lief, hij deed de hele tijd buhbuhbuhbuhbuh en andere kwebbels
Volgens mij bind vrijwel alleen Biobim met bv.

Haha, schattig is dat he. Emma doet het ook en het ziet er zó bijdehand uit! Lippen stijf op elkaar, kin naar voren ('mot je?') en dan mmmmmuh mmmmuh buhbuh

Groofsken, wat Davinia en Twinkly zeggen Heeft hij écht honger? Of wordt zijn zuigbehoefte gewoon veel minder bevredigd zonder borst? Als het echt honger is, zou ik eerst eens kijken wat een andere flesvoeding doet (forte). Met groente en/of fruit krijgt 'ie aan calorieen maar weinig binnen. immers, wat gaan wij zelf eten als we willen afvallen?
edit: nee, met orgaanontwikkeling loopt de ene baby niet anderhalve maand voor op de andere... (rekenen vanaf bevruchting/organogenese/uitgerekende datum)
pi_81046834
Minke doet nu heel vaak brrrr... (zeg maar scheetgeluidjes) met haar mond... heel cool (misschien hadden we niet zo vaak dat moeten doen naar haar toe, maar ze vind het zo grappig)
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:07:06 #283
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81046900
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:57 schreef WupWup het volgende:

[..]

Haha, schattig is dat he. Emma doet het ook en het ziet er zó bijdehand uit! Lippen stijf op elkaar, kin naar voren ('mot je?') en dan mmmmmuh mmmmuh buhbuh

Groofsken, wat Davinia en Twinkly zeggen Heeft hij écht honger? Of wordt zijn zuigbehoefte gewoon veel minder bevredigd zonder borst? Als het echt honger is, zou ik eerst eens kijken wat een andere flesvoeding doet (forte). Met groente en/of fruit krijgt 'ie aan calorieen maar weinig binnen. immers, wat gaan wij zelf eten als we willen afvallen?
edit: nee, met orgaanontwikkeling loopt de ene baby niet anderhalve maand voor op de andere... (rekenen vanaf bevruchting/organogenese/uitgerekende datum)
Misschien ook niet persé vervangend, maar extra? Zodat hij zich wat meer verzadigd voelt?
Gezien de uitgrekende datum is hij vandaag precies 5 mnd. Grappig om me dat weer eens te realiseren.
pi_81047174
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:33 schreef leonieke het volgende:

Hier in België adviseren ze om met papjes te beginnen tussen de 4 en 6 maand. Het is hier dus standaard dat een kindje van 4 maand zijn/haar eerste fruitpapje krijgt.
Hm, standaard bij CB's die niet bijgeschoold zijn bedoel je.
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:26:35 #285
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81047489
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:57 schreef WupWup het volgende:

[..]

Owja! Was de naam van 'dat andere' vergeten. Dat haal je in het reformhuis toch? Thnx!

En haha, echt he? We hebben ons rotgelachen vanmorgen, hele verhalen had hij, en dan telkens dat ondeugende lachte ertussendoor
3!
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:45:17 #286
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81048108
Mijn zoon kan draaien ...

pi_81048341
haha, Groofsken

Leah kan eh...op haar rug liggen, drinken en poepen

oh, en mamamamamamama zeggen
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:55:34 #288
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81048432
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 13:52 schreef lily het volgende:
haha, Groofsken

Leah kan eh...op haar rug liggen, drinken en poepen

oh, en mamamamamamama zeggen
en grinniken met geluid en schaterlachen .

R kan verder ook nog niks hoor . oh jawel, kontje omhoog duwen, check

en hij kan geen mamama zeggen, maar wel bubububu
  woensdag 5 mei 2010 @ 14:01:15 #289
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81048609
Mijn zoon doet helemaal niks. Ik denk dat zijn batterijen leeg zijn. Welk merk hebben jullie duracel?
Ik heb GB oplaadbare.
pi_81048769
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 13:55 schreef Groofsken het volgende:

[..]

en grinniken met geluid en schaterlachen .

pi_81049222
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 14:01 schreef amaranta het volgende:
Mijn zoon doet helemaal niks. Ik denk dat zijn batterijen leeg zijn. Welk merk hebben jullie duracel?
Ik heb GB oplaadbare.
je moet de oude wel er uithalen voor je de nieuwe er in doet hè?

Florian kan... uhm... in de wipstoel zitten? Wakker zijn? Schreeuwen?
Berg kweken kan hij ook ontstellend goed

Maar vandaag kan hij zowaar ook een keer slapen Wel na veel gemopper en 15x de speen terugstoppen, maargoed.
(ik vroeg me gisteren af waarom ik toch zo'n spierpijn in mijn benen had de laatste dagen. En ineens wist ik het! Traplopen voor de speen )
  woensdag 5 mei 2010 @ 14:31:32 #292
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81049537
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:24 schreef lily het volgende:

[..]

Ik werk van 7.30 tot 16.00 en ben van huis van 7.00 tot 17.30.

Leah drinkt bij mij om 6.00 uur en dan weer om 18.00 uur. Tussendoor drinkt ze om 10.00 uur en 14.00 uur een fles bv van 180 ml. Die twee voedingen kolf ik dan ook rond die tijd af.
Top! dank! Ik had dan idd bedacht om dan om 11u en 15u te kolven of zo. Helemaal fijn, dit!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_81049931
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 14:21 schreef freecell het volgende:
(ik vroeg me gisteren af waarom ik toch zo'n spierpijn in mijn benen had de laatste dagen. En ineens wist ik het! Traplopen voor de speen )
gratis work-out

Leah heeft geen speen meer..ja, die aan haar hand...nomnomnom
  woensdag 5 mei 2010 @ 14:48:11 #294
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81050028
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 13:16 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Hm, standaard bij CB's die niet bijgeschoold zijn bedoel je.
Niet te veel overdrijven, hé, zou ik zo zeggen.
Het is echt niet enkel bij Kind&Gezin dat ze dat zeggen, hoor. Ook de kinderartsen, gynaecologen, vroedvrouwen, ...

En ik zei daarnet ook wel "eventueel" sap.

Mijn god, hier moet je soms echt opletten wat je schrijft en hoe je het schrijft
pi_81050229
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 14:48 schreef leonieke het volgende:

[..]

Het is echt niet enkel bij Kind&Gezin dat ze dat zeggen, hoor. Ook de kinderartsen, gynaecologen, vroedvrouwen, ...
Ja, daar zijn er jammer genoeg ook veel niet van bijgeschoold. En geloof me, ik heb het uit een betrouwbare bron.
  woensdag 5 mei 2010 @ 14:55:04 #296
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81050258
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 14:44 schreef lily het volgende:

[..]

gratis work-out

Leah heeft geen speen meer..ja, die aan haar hand...nomnomnom
Hier ook, maar echt super grappig. Met zn handje helemaal open, duim in de hoek van zn mond, en dan heel hard erop sabbelen/
  woensdag 5 mei 2010 @ 14:55:09 #297
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81050262
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 14:54 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ja, daar zijn er jammer genoeg ook veel niet van bijgeschoold. En geloof me, ik heb het uit een betrouwbare bron.
Uhu... tuurlijk
  woensdag 5 mei 2010 @ 14:57:13 #298
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81050313
quote:

[..]

En ik zei daarnet ook wel "eventueel" sap.

Mijn god, hier moet je soms echt opletten wat je schrijft en hoe je het schrijft
Trek het je niet aan. Je zei inderdaad 'eventueel'.
En als dat is wat je te horen krijgt dan weet je niet beter, toch.
Gelukkig zijn er op internet ook veel experts en ervaringsdeskundigen die je/ons op weg kunnen helpen.

Maar volgens is dat wel iets wat vroeger aan kindjes werd gegeven, zelfs mijn buurvrouw die laatst 50 is geworden kreeg dat van dr moeder. Koek met sinaasappelsap. Haar moeder hadden ze wijsgemaakt dat ze geen goede melk had en die gaf haar dus die koekprut.
pi_81050398
quote:

[..]

Gynaecologen zal het over het algemeen dan ook aan het zitvlak oxideren wat een baby binnenkrijgt nadat de navelstreng is doorgeknipt. Tja, en die vroedvrouwen toch he....
  woensdag 5 mei 2010 @ 15:01:54 #300
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81050450
Ja, maar om dan tegelijkertijd te gaan beweren dat gyn's, vroedvrouwen, CB's, ... niet bijgeschoold zijn, vind ik er dan weer over. En het gaat echt niet alleen over het plaatselijk kantoor. Laat ik nu een hoop vriendinnen en familieleden hebben die ook baby's hebben en laten we allemaal naar andere artsen gaan en laat die nu eens allemaal hetzelfde zeggen. Je zou bijna denken dat ze in België helemaal niet meer weten wat ze doen/zeggen/... En weten dat ik op 6 weken mijn eerste fruitpapje heb gekregen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')