ja dat jaquote:Op woensdag 28 april 2010 11:24 schreef Bullet-tooth het volgende:
Hij is aan de racekak, bedoel je.
Dat idee hebben ze al snel laten varen blijkbaar.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:09 schreef nietzman het volgende:
The project is going to be spearheaded by Bruce McKenna who was also one of the main writers on BOB1. The name will also NOT be Band of Brothers. It will be simply called THE PACIFIC WAR (or THE PACIFIC) and will not be associated with any of the characters from BOB1. It is rumored that the series will follow a USO troupe who travel the Pacific trying to keep Allied soldiers entertained and morally up beat about the war. By doing this, the writers will be able to interwine through various soldiers and civilians who are caught in the conflict. We'll see the stories of cooks, nurses, pilots, infantry, and many others. Their are rumors that the characters will be much more diverse than before, and therefore we'll probably see main characters that are Latino, Irish, British, African American, etc.[/i]
Pin me d'r niet op vast, maar het zou me niks verbazen als 'The Pacific' ergens voor het "holiday-season" op blu-ray en dvd te koop zal zijn.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:25 schreef Griebus het volgende:
Wanneer komt ie uit op BluRay? Ik heb namelijk weer een aflevering gemist en heb eigenlijk niet zo'n zin om te downloaden
Zou leuk zijn, alleen denk ik niet dat ik zo lang ga wachten. Dan toch maar wat afleveringen downloaden.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Pin me d'r niet op vast, maar het zou me niks verbazen als 'The Pacific' ergens voor het "holiday-season" op blu-ray en dvd te koop zal zijn.
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, je opmerking slaat alleen als een lul op een drumstel.quote:
Want? Ik vind het zo 'strak' té scherp. Net als in b-films.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:49 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, je opmerking slaat alleen als een lul op een drumstel..
Omdat een groen nijgende grading ergens op slaat bij BoB, in een Europees landklimaat. Er is niet zoiets als ctrl+groen voor een filmlook.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:51 schreef Roflpantoffel het volgende:
Want? Ik vind het zo 'strak' té scherp. Net als in b-films.
Nee echt? Dat meen je niet... ik dacht echt dat, dat kon. Gast, dit is een jungle setting. Waarom zou dat niet passen??quote:Op woensdag 28 april 2010 12:12 schreef nietzman het volgende:
[..]
Omdat een groen nijgende grading ergens op slaat bij BoB, in een Europees landklimaat. Er is niet zoiets als ctrl+groen voor een filmlook.
Godzijdank ook zeg. Dat klinkt echt waardeloos.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:37 schreef Symer het volgende:
Dat idee hebben ze al snel laten varen blijkbaar.
Uhhh, omdat de jungle van zichzelf groen zat is?quote:Op woensdag 28 april 2010 12:32 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Nee echt? Dat meen je niet... ik dacht echt dat, dat kon. Gast, dit is een jungle setting. Waarom zou dat niet passen??
En het landschap was in Europa niet zo groen? Wat een kul argument.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:05 schreef superworm het volgende:
[..]
Uhhh, omdat de jungle van zichzelf groen zat is?
Het zou kunnen dat ze geen groen-filter hebben gebruikt, omdat het ook een sterk zee/nautisch thema heeft.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:39 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
En het landschap was in Europa niet zo groen? Wat een kul argument.
ik heb hetzelfde eigenlijkquote:Op woensdag 28 april 2010 11:46 schreef Atreidez het volgende:
Was wel aardig actievolle aflevering, maar dan vallen er een paar dooien en iedereen doet boehoe.. En ik heb amper door wie het is. Heb toch wel redelijk zitten opletten deze serie, maar kennelijk niet goed genoeg. Misschien dat als ik de serie nog een keer kijk, dat het dan beter op ze plaats valt, al heb ik nou niet echt zoiets van "ja, binnenkort nog een keer kijken". Het blijft vermakelijk, maar als je dan bv. die aanval op Brecourt uit BoB ziet is het toch duidelijk een ander nivo in deze serie hoe ze bepaalde dingen in beeld brengen en laten zien aan de kijker, ongeacht hoeveel we meeleven met bepaalde personages.
Ik dacht nu ineens 'Even kijken wie dat Australische meisje nou is' .. nou ze heet: 'Claire van der Boom'quote:Op woensdag 28 april 2010 15:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb hetzelfde eigenlijk
probleem is denk ik dat er teveel hoofdrolspelers te ver van elkaar vandaan vechten!
BoB ging over Easy company en dan nog eigenlijk maar over een heel klein heel hecht groepje binnen de compagnie, dit gaat over de hele 1st marine infantry division
ik heb gewoon geen flauw idee wie, wie is en wtf ze nu eigenlijk doen binnen de eenheid ... ja Japanners doden en 1 van die gasten heet lucky en die heeft een leuk Australisch (grieks) meisje gesext in de saaiste aflevering tot nu toe
laatste aflevering vond ik wel heel erg tof trouwens, kan niet wachten op het vervolg ervan
daarna Iwo Jima neem ik aan?
verder wel aardige serie maar ik ga niet voor de winkel kamperen om het als eerste te kunnen kopen ofzo
Zolang ze het uitmelken met deze kwaliteit vind ik het primaquote:Op woensdag 28 april 2010 17:09 schreef Drugshond het volgende:
Zouden we ook nog een BOB krijgen vanuit Duits en Japans perspectief.
Deze series kun je heerlijk uitmelken.
Zou het van het Duits standpunt wel eens willen zien. Japans hebben we nu al gezien in Letters from Iwo Jima. Overigens lijkt mij het van Nederlands kant ook wel interessant.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:09 schreef Drugshond het volgende:
Zou wel ontzettend mooi zijn om het door Duitse ogen te zien.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:13 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Zou het van het Duits standpunt wel eens willen zien. Japans hebben we nu al gezien in Letters from Iwo Jima. Overigens lijkt mij het van Nederlands kant ook wel interessant.
Ja en dan gewoon beginnen bij Polen.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:26 schreef bohgek het volgende:
[..]
Zou wel ontzettend mooi zijn om het door Duitse ogen te zien.
Invasie van de lage landen, Frankrijk, Noorwegen, Battle of Britain, natuurlijk het oostfront.
Vraag me af waarom men dat nooit gedaan heeft, idem. voor bij shooters met WO2 als thema..
quote:Op woensdag 28 april 2010 17:35 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Ja en dan gewoon beginnen bij Polen. de Anschluss
Dat denk ik inderdaad ook, maar dat is een reden dat het van de Russen ook niet door zou gaan. Maar goed, het blijven Amerikanen die dit maken. Dus je zal het voornamelijk van de Amerikaanse kant zien.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:49 schreef Tha_Bartman het volgende:
ik denk dat ze geen serie van de Duitse kant van het verhaal maken omdat ze bang zijn dat mensen gaan sympatiseren met de Duitsers, en dat kan natuurlijk niet. Dat is immers de grote boosdoener en vijand.
Lekker met zijn allen maanden in een loopgraaf zitten om daarna met zijn allen tegen een regen van kogels aanlopen.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:49 schreef Tha_Bartman het volgende:
ik denk dat ze geen serie van de Duitse kant van het verhaal maken omdat ze bang zijn dat mensen gaan sympatiseren met de Duitsers, en dat kan natuurlijk niet. Dat is immers de grote boosdoener en vijand.
Verder mogen ze van mij ook wel een miniserie maken over WO1, denk dat daar ook wel iets moois van te maken is
En dan gaan klagen dat die Amerikanen zo dom zijn.quote:Op woensdag 28 april 2010 18:38 schreef schijffie het volgende:
[..]
Lekker met zijn allen maanden in een loopgraaf zitten om daarna met zijn allen tegen een regen van kogels aanlopen.
Geen (mini-)serie, maar wel een film over de mariniers in Rotterdam in mei 1940:quote:Op woensdag 28 april 2010 17:13 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Zou het van het Duits standpunt wel eens willen zien. Japans hebben we nu al gezien in Letters from Iwo Jima. Overigens lijkt mij het van Nederlands kant ook wel interessant.
Genoeg films die met sympathie de Duitse soldaat belichten hoor.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:49 schreef Tha_Bartman het volgende:
Verder mogen ze van mij ook wel een miniserie maken over WO1, denk dat daar ook wel iets moois van te maken is
ik zou aflevering 6 én 7 toch maar proberen, zijn de beste tot nu toequote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:10 schreef Steeven het volgende:
Ik ben gestopt met kijken na episode 5. De personages interesseren me geen fuck en ik vind de serie saai en langdradig. Maar dat is mijn mening maar he. Had meer van de serie verwacht, maar dit is wel erg karig.
Ik zou toch maar eens 6 en 7 gaan kijken.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:10 schreef Steeven het volgende:
Ik ben gestopt met kijken na episode 5. De personages interesseren me geen fuck en ik vind de serie saai en langdradig. Maar dat is mijn mening maar he. Had meer van de serie verwacht, maar dit is wel erg karig.
Idd.quote:Op maandag 3 mei 2010 12:32 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Die van deze week was ook weer heel goed
John
Die Stella was inderdaad beter, maar met haar was ook niet veel mis hoor.quote:Op maandag 3 mei 2010 15:28 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Al was zn chickie nou niet erg lekker
Juist, die hersenloze GTST-kijkers kunnen beter naar The Pacific Pussy's gaan kijken.quote:Op maandag 3 mei 2010 15:56 schreef Demure het volgende:
Mmm 80% GTST, met een stukje Rambo aan het einde en een voorspelbare dood.
De aflevering van volgende week ziet er daarentegen wel veelbelovend uit.
Misschien toffer inderdaad, die gekke Jappen hebben toch geen karakter.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:20 schreef PaintShopBro het volgende:
Een Mini serie vanaf Duitse kant in Afrika, met Rommel.
Rommel was een geweldig commandant en vooral zeer gerespecteerd!
Daar zouden ze ook wel iets leuks van kunnen maken
Oh ja nog beter, of Russisch perspectief.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:09 schreef Drugshond het volgende:
quote:Op maandag 3 mei 2010 15:28 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Al was zn chickie nou niet erg lekker
quote:Op maandag 3 mei 2010 15:56 schreef Demure het volgende:
Mmm 80% GTST, met een stukje Rambo aan het einde en een voorspelbare dood.
De aflevering van volgende week ziet er daarentegen wel veelbelovend uit.
Wat een kansloze opmerking is dit... ongelovelijk. Beetje meer respect is wel gepast.quote:Op maandag 3 mei 2010 19:03 schreef pberends het volgende:
...
Gelukkig is Basilone nu dood, dan hoeven er geen tergend en tegenkrommend lange minuten aan zijn liefdesleven besteed te worden. Next.
Ik heb respect voor de echte Basilone, niet de acteur die de serie loopt te verzieken.quote:Op maandag 3 mei 2010 19:24 schreef rabouter het volgende:
[..]
Wat een kansloze opmerking is dit... ongelovelijk. Beetje meer respect is wel gepast.
ON: prachtige aflevering met een triest einde.
quote:For the rest of the month the Americans and Filipino guerrillas mopped up resistance throughout the city. With Intramuros secured on 4 March, Manila was officially liberated, but large areas of the city had been leveled. The battle left 1,010 U.S. soldiers dead and 5,565 wounded. An estimated 100,000 Filipinos civilians were killed, both deliberately by the Japanese and from artillery and aerial bombardment by the U.S. military force. About 12,000 Japanese soldiers died, mostly sailors from the Japanese Manila Defense Force.
Gewoon kijken en het eind is behoorlijk heftig.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 01:01 schreef =HellFire= het volgende:
Nog niet gezien, maar de verhalen hier doen mij vrezen voor het ergste. Iets wat je eigenlijk ook al wel kon zien in de preview van epi 7...
idd later weer eens proberen, na 20min afgezet.....quote:Op maandag 3 mei 2010 13:36 schreef sp3c het volgende:
laatste aflevering afgezet omdat het me niet kon boeien
misschien strax nog maar is verder kijken
Gewoon doorscrollen tot de actie. Nuff said.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 07:49 schreef ASroma het volgende:
[..]
idd later weer eens proberen, na 20min afgezet.....
Wat een kansloze opmerking is dit... ongelovelijk. Beetje meer respect is wel gepast.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:26 schreef Atreidez het volgende:
Naar mijn idee hadden ze beter gewoon een goeie film over die Bassilione kunnen maken, en met de pacific zich wat meer op 1 lijn kunnen houden met de normale karakters en de veldslagen daaromheen.. Het kan me zo weinig schelen wat die knakker allemaal heeft meegemaakt in de oorlog na Guadal Canal. Ik geloof best dat ie zich als een held heeft gedragen op het slagveld, maar 45 min aanloop en romantiek daar naartoe was mij echt iets te overdreven voor deze serie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.President Camacho
TV series: Boardwalk Empire | Burn Notice | Dexter | Game of Thrones | Impractical Jokers | Luther | Sherlock | Sons of Anarchy
Historisch nog incorrect dus ook, het was een mortierquote:Iwo Jima
After his request to return to the fleet was approved, he was assigned to Charlie Company, 1st Battalion, 27th Marine Regiment, 5th Marine Division during the invasion of Iwo Jima. On February 19, 1945 he was serving as a machine-gun section leader in action against Japanese forces on Red Beach II. During the battle, the Japanese concentrated their fire at the incoming Americans from heavily fortified blockhouses staged throughout the island. With his unit pinned down, Basilone made his way around the side of the Japanese positions until he was directly on top of the blockhouse. He then attacked with grenades and demolitions, single handedly destroying the entire strongpoint and its defending garrison. He then fought his way toward Airfield Number 1 and aided an American tank that was trapped in an enemy mine field under intense mortar and artillery barrages. He guided the heavy vehicle over the hazardous terrain to safety, despite heavy weapons fire from the Japanese. As he moved along the edge of the airfield, an exploding mortar shell instantly killed him. For his actions during the battle of Iwo Jima, he was posthumously approved for the Marine Corps' second highest decoration for bravery, the Navy Cross.[
Dit is wel heel slecht van Hanks en Spielberg...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:34 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Historisch nog incorrect dus ook, het was een mortier
http://en.wikipedia.org/wiki/John_Basilone
Want Wikipedia is altijd de waarheid.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:34 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Historisch nog incorrect dus ook, het was een mortier
http://en.wikipedia.org/wiki/John_Basilone
Wellicht. Maar je bent beter af met de film Letters from Iwo Jima, als je écht goed dat stukje oorlog wil zien, helaas. Ah well, nog één aflevering keihard knokken en dan is het alweer re-integreren in de maatschappij voor de soldaten. Heb het gevoel alsof ik nog amper iets heb gezien.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 01:14 schreef APK het volgende:
[..]
Gewoon kijken en het eind is behoorlijk heftig.
Somt de serie een beetje op, voor mij.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:37 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Ah well, nog één aflevering keihard knokken en dan is het alweer re-integreren in de maatschappij voor de soldaten. Heb het gevoel alsof ik nog amper iets heb gezien.
ongelooflijk respectloos is het want dat is het!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Dit is wel heel slecht van Hanks en Spielberg...
Was dat die episode van vrijwel nonstop actie? Hmmmmmm.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:29 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Overigens zeggen de makers dat de volgende uitzending het intenst wordt.
nog meer Iwo is geen tijd meer voor, diegenen die nog heel zijn zitten bij de 1ste divisie en die gaan nu naar Okinawaquote:Op maandag 3 mei 2010 20:13 schreef Drugshond het volgende:
Over Iwo Jima valt zoveel meer te vertellen.
Kijk anders geen oorlogsseries/filmsquote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:44 schreef Headlong het volgende:
Vond dit een boeiende aflevering. In ieder geval een stuk beter te verteren dan alleen maar geknal en gesterf.
Weet ik veel, die aflevering heb ik toch nog niet gezien.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:14 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Was dat die episode van vrijwel nonstop actie? Hmmmmmm.
Ja duhquote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:41 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Weet ik veel, die aflevering heb ik toch nog niet gezien.Kan pas maandag.
Ah, dat zal deze wel zijn dan. De making of staat trouwens op niewsgroepen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:39 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Ja duh, maar vooraf zeiden de makers dat er één episode zou komen die vanaf moment 1 tot het einde keiharde actie zou hebben. Nou had episode 7 daar wel een handje van, maar ook daar zaten wat zijtakken van het verhaal in. Nu Leckie weg is en Basilone dood, zou episode 9 dan wel eens de klapper kunnen zijn...
Maarja, met deze serie weet je het nooit.
En geef ze eens ongelijk. Zo gaan die dingen! Maar slaat dat ook op mij?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:49 schreef horned_reaper het volgende:
13 jarige jongetjes kijken natuurlijk alleen maar cowboy films om de kogels en scheldwoorden.....
Ja, juist die thuissituatie lijkt me wel weer interessant. Ach ja, don't get me wrong here, The Pacific staat mijns inziens nog steeds in de top 10 van beste oorlogsfilms en -series, het is, zoals al vaker beweerd in deze reeks van topics, alleen niet zo briljant als het eerdere Band of Brothers. En dat ligt niét aan het type oorlog of de vijand, want ik ben blij dat ze deze kant van de oorlog ook hebben laten zien.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:12 schreef Roflpantoffel het volgende:
In Band of Brothers konden ze het verhaal niet goed afmaken, de situatie thuis e.d. konden ze niet laten zien. (Wordt ook verteld in de making of) Daarom doen ze dat nu dus wel, ze laten niet alleen het front zien, maar ook de thuis situatie.
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:19 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Ja, juist die thuissituatie lijkt me wel weer interessant. Ach ja, don't get me wrong here, The Pacific staat mijns inziens nog steeds in de top 10 van beste oorlogsfilms en -series, het is, zoals al vaker beweerd in deze reeks van topics, alleen niet zo briljant als het eerdere Band of Brothers. En dat ligt niét aan het type oorlog of de vijand, want ik ben blij dat ze deze kant van de oorlog ook hebben laten zien.
En wie weet verrast The Pacific me nog bij de laatste episodes.
Ik niet.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:54 schreef sp3c het volgende:
als de snelheid er dan toch uit moet zie ik liever dat ze bij de troepen blijven en laten zien wat ze doen als daar nix te beleven valt want dat is ook echt niet 100% actie ...
Als je dat niet interesseert ga je toch lekker een film kijken. Deze serie laat tenminste de oorlog van 2 kanten zien en niet alleen van het front.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:54 schreef sp3c het volgende:
die thuissituatie interesseert me geen fuck
als de snelheid er dan toch uit moet zie ik liever dat ze bij de troepen blijven en laten zien wat ze doen als daar nix te beleven valt want dat is ook echt niet 100% actie ... op deze manier vergeet je gewoon wat er ook weer aan de hand was
ze vertellen het verhaal niet goed
Ik vond het voor het eerst écht spannend en indrukwekkend. Jammer dat ze het einde van aangepast hebben...quote:
En wat zie je dan precies? Je ziet hem 1, 2 keer iets zeggen tegenover het thuisfront en 1 scene later zit hij bij wijze van spreke alweer in de actie. Het is gewoon zo net-niet, doe het dan zoals in Flags of Our Fathers waarin de thuisfront-warbonds situatie goed word weergeven.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:13 schreef APK het volgende:
[..]
Ik niet.
Vind het goed zo.
Misschien is het te soft voor de hardcore legerfanaten, maar ik volg gewoon een serie en als die gast een hele tijd thuis als reclameobject rond heeft gelopen om geld in te zamelen dan vind ik het prima om dat zo te zien.
Je kent de context toch?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:11 schreef schijffie het volgende:
En wat zie je dan precies? Je ziet hem 1, 2 keer iets zeggen tegenover het thuisfront en 1 scene later zit hij bij wijze van spreke alweer in de actie.
Dus episode 8 kan ik wel overslaan?quote:Op maandag 3 mei 2010 19:03 schreef pberends het volgende:
Wat een baggeraflevering weer, die John Basilone heeft een paar vage gesprekken met een of andere stafmember en hoppa ze zijn getrouwd! Dat huwelijk van hem is zo'n beetje de one-night-stand-versie van het instituut dat een huwelijk heet. Ik had nu niet het idee dat ze echt verliefd waren ofzo (eerder wanhopig op zoek naar liefde omdat het oorlog is).
Gelukkig is Basilone nu dood, dan hoeven er geen tergend en tegenkrommend lange minuten aan zijn liefdesleven besteed te worden. Next.
Ik was in slaap gevallen met deeltje 8quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:41 schreef De_Dorstige het volgende:
[..]
Dus episode 8 kan ik wel overslaan?
Ik heb me alleen vermaakt met episode 6 en 7. Voor de rest vind ik het niet bijzonder sterk.
Dat is omdat je van maanden in de jungle vechten met bijzonder weinig voedsel en water nou ook niet bepaald een kleerkast wordt.quote:Op zondag 9 mei 2010 13:46 schreef schijffie het volgende:
Die acteur die sledge speelt, maanden in de tropen aan het vechten en nog steeds ziet hij er uit als een bleek scharminkel.
Het gaat dan ook om de Amerikanen. Anders was het wel een Japanse serie geweest.quote:Op maandag 10 mei 2010 01:52 schreef spermanent het volgende:
Wat me ook opgevallen is, en waar ik me aan erger:
Er wordt nooit een Amerikaan neergeknald door een Jap die we te zien krijgen. Altijd door willekeurig geknal van mortieren of machinegeweren waarvan de schutters uit beeld blijven omdat ze in een bunker zitten ofzo.
Elke 'face to face' confrontatie wordt eenvoudig gewonnen door een amerikaan, omdat de Jap alleen maar kan schreeuwen om vervolgens zwaar onbekwaam te handelen, door bijvoorbeeld niet te kunnen laden, te laat reageert, te slap is, etc...
Was in BoB volgens mij ook al zo. Ik word daar een beetje moe van. Kunnen Amerikanen het niet aan om te zien hoe er een stel yanks neergeschoten worden door een vermoeide Japanner die nog net op tijd zijn gun kan pakken en bekwaam reageert?
Zo'n dingen vind ik gewoon jammer. Verder vond ik de Basilone EP ook te zoetsappig en lag het laagje 'hero' er te dik bovenop, omringd door de clichés.
Nee daar ben ik het niet mee eens.quote:Op maandag 10 mei 2010 09:12 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Het gaat dan ook om de Amerikanen. Anders was het wel een Japanse serie geweest.
Er wordt meerdere keren in de serie wel degelijk respect afgedwongen ten opzichte van de Jappaners!quote:Op maandag 10 mei 2010 12:46 schreef spermanent het volgende:
[..]
Nee daar ben ik het niet mee eens.
Het is nu een aantal keer voorgekomen dat een Amerikaan ineens face to face komt te staan met een Japanner en elke keer weer reageert de Jap als ene mongool die nog nooit een geweer vast gehad heeft. Het hoeft hier niet meteen om de hoofdrolspeler te gaan ofzo, maar een keer een paar jappen fatsoenlijk oorlog zien voeren zou het realisme wel verhogen.
quote:Op maandag 10 mei 2010 14:12 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Er wordt meerdere keren in de serie wel degelijk respect afgedwongen ten opzichte van de Jappaners!
Geweldig ook hoe eerst Eugene's morele strubbelingen worden laten zien, waaruit blijkt dat 'jappen ook mensen zijn'; daarna 'they obliterated an entire city with one bomb' - wie in The Pacific geen pacifisme (haha) kan ontdekken, kijkt met z'n neus.quote:
Dan had Eugene toch nooit z'n boek kunnen schrijven?quote:Op maandag 10 mei 2010 16:13 schreef rooneyelst het volgende:
dacht even dat die vrouw een granaat los liet..
Een heel aantal van ons wist door een eikel die het spoil-de, al vanaf het begin dat Basilone dood zou gaan en de andere 2 main characters overleven.Moet zeggen dat ik gedurende de serie herhaaldelijk momenten tegenkwam die een stuk spannender waren geweest als ik de afloop niet al wist, zoals bijv ep. 8; hele opbouw naar het laatste moment, maar vanaf het begin weet je het al.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:17 schreef rooneyelst het volgende:
ik kijk alleen de serie heb me verder niet echt verdiept in het wie wat heeft geschreven enz.. dus voor mij was het spannend haha
Ik vind die "morele strubbelingen", net als een groot deel van de rest van de serie, veel te gehaast. Het ene moment schreeuwt die tegen zijn officier dat hij daar toch om jappen dood te knallen is en 2 seconden later zit hij zelf te bitchen op mensen die jappen doodschieten.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:05 schreef superworm het volgende:
[..]
Geweldig ook hoe eerst Eugene's morele strubbelingen worden laten zien, waaruit blijkt dat 'jappen ook mensen zijn'; daarna 'they obliterated an entire city with one bomb' - wie in The Pacific geen pacifisme (haha) kan ontdekken, kijkt met z'n neus.
quote:Band may be "Truer" to the events depicted (maybe 10 percent truer), but in many ways I believe the Pacific to be more accurate to the actual experience of the men in combat because of its psychological acumen. I know some fans will prefer Band because they are more "historicallly minded". And some will prefer TP because it is more "morally accurate." Our desire to really nail the emotional cost of war is what informed our decisions to compress the books, or change details of the books.
The one thing I will say as that most (not all, but most) of the vetarans I have spoken with either of WWII or Korea or Vietnam or Gulf 1+ 2 have lauded the Pacific because the veterans think that TP captures their terror, loneliness, fear and moral corruption in ways that no other war movie has. Including BoB. It's an interesting discussion because it gets to a pretty big question: What is Truth? What strategies do you adopt to capture it on film? To sum up, I would say that BoB and TP were after different Truths...and both shows do an admirable job of capturing the Truth they were after.
DAAR gaat het juist om, dat hij zelf niet meer weet wat nou goed is en wat niet. Deze momenten laten juist zien dat je continu anders gaat denken in de oorlog omdat je het gewoon niet meer weet wat nou moraal goed is, want dat bestaat daar niet meer.quote:Ik vind die "morele strubbelingen", net als een groot deel van de rest van de serie, veel te gehaast. Het ene moment schreeuwt die tegen zijn officier dat hij daar toch om jappen dood te knallen is en 2 seconden later zit hij zelf te bitchen op mensen die jappen doodschieten.
Dit is onterechte, maar in deze topics en elders (enkelen in mijn vriendenkring noemden het ook al een 'warrig verteld slap aftreksel van BOB') vaak geuite kritiek. BoB en deze serie zijn nu eenmaal niet te vergelijken. Om te beginnen is het 'warrige' te verklaren door de tien jaar die er tussen zit. Vergelijk voor het gemak 'Hit Me Baby One More Time' met 'Poker Face'. Het moet allemaal sneller, compacter, gecomprimeerder.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:59 schreef schijffie het volgende:
Ik hoop toch niet dat de volgende aflevering gaat over hun thuiskomst en alle problemen die ze dan hebben met het "gewone leven".
[..]
Ik vind die "morele strubbelingen", net als een groot deel van de rest van de serie, veel te gehaast. Het ene moment schreeuwt die tegen zijn officier dat hij daar toch om jappen dood te knallen is en 2 seconden later zit hij zelf te bitchen op mensen die jappen doodschieten.
quote:Op maandag 10 mei 2010 18:59 schreef schijffie het volgende:
Ik hoop toch niet dat de volgende aflevering gaat over hun thuiskomst en alle problemen die ze dan hebben met het "gewone leven".
[..]
Ik vind die "morele strubbelingen", net als een groot deel van de rest van de serie, veel te gehaast. Het ene moment schreeuwt die tegen zijn officier dat hij daar toch om jappen dood te knallen is en 2 seconden later zit hij zelf te bitchen op mensen die jappen doodschieten.
??quote:Op maandag 10 mei 2010 20:37 schreef Jason__ het volgende:
[..]
Dit is onterechte, maar in deze topics en elders (enkelen in mijn vriendenkring noemden het ook al een 'warrig verteld slap aftreksel van BOB') vaak geuite kritiek. BoB en deze serie zijn nu eenmaal niet te vergelijken. Om te beginnen is het 'warrige' te verklaren door de tien jaar die er tussen zit. Vergelijk voor het gemak 'Hit Me Baby One More Time' met 'Poker Face'. Het moet allemaal sneller, compacter, gecomprimeerder.
Maar dat is niet eens de echte oorzaak; ik vind de moderne technieken juist een pluspunt overigens. Feit is dat deze serie niet om één company gaat, zoals BoB en Easy, maar over drie hoofdpersonen met elk een eigen verhaal. Je kunt halfgek worden verklaard (Leckie), je kunt teruggesleept worden naar de States om bonds te verkopen (Basilone), je kunt het ook gewoon allemaal tot in den treure meemaken (Eugene).
De karakters worden flink diep uitgewerkt, omdat twee van de drie verhalen op boeken gebaseerd zijn, nl. die van Eugene en Leckie. Sledge's "With The Old Breed" lees ik momenteel en ongeveer halverwege het boek begrijp ik heel goed hoe de serie zo tot stand is gekomen. Sledge (en Leckie in zijn boek "Helmet for My Pillow") beschrijft zijn complete oorlogservaring - van aanmelding in '43 tot mortier-training, overschepen, maanden trainen op Pavuvu en uiteindelijk Peleliu en Okinawa, én nog de terugkomst in de States, in 250 pagina's.
Bijna geen enkel verhaal, behalve bijvoorbeeld wanneer Sledge vertelt over Bill die tijdens een nachtelijke Japanner-in-je-putje-aanval schreeuwend uit zn putje rende en door een andere Marine werd doodgeschoten, is echt één verhaal, zeker niet op het slagveld. Beide mannen schreven aan de hand van brieven en notities decennia later pas hun boeken, dus herinneringen zijn nu eenmaal vaak op zichzelf staand en onderdeel van een groter narratief.
Sledge's boek draait volkomen om hoe nutteloos oorlog is, hoe het alles in een blinde waas kapotmaakt en maar één ding kan doen, leed veroorzaken. Dat komt helemaal terug in de serie. Je ziet hem veranderen; ook in het boek beschrijft hij dat zeer nauwkeurig. Bij Leckie zal ik bij nogmaals kijken vast ook parallellen ondekken, maar die moet ik nog lezen
quote:Op maandag 10 mei 2010 20:35 schreef superworm het volgende:
[..]
Dit is onterechte, maar in deze topics en elders (enkelen in mijn vriendenkring noemden het ook al een 'warrig verteld slap aftreksel van BOB') vaak geuite kritiek. BoB en deze serie zijn nu eenmaal niet te vergelijken. Om te beginnen is het 'warrige' te verklaren door de tien jaar die er tussen zit. Vergelijk voor het gemak 'Hit Me Baby One More Time' met 'Poker Face'. Het moet allemaal sneller, compacter, gecomprimeerder.
Maar dat is niet eens de echte oorzaak; ik vind de moderne technieken juist een pluspunt overigens. Feit is dat deze serie niet om één company gaat, zoals BoB en Easy, maar over drie hoofdpersonen met elk een eigen verhaal. Je kunt halfgek worden verklaard (Leckie), je kunt teruggesleept worden naar de States om bonds te verkopen (Basilone), je kunt het ook gewoon allemaal tot in den treure meemaken (Eugene).
De karakters worden flink diep uitgewerkt, omdat twee van de drie verhalen op boeken gebaseerd zijn, nl. die van Eugene en Leckie. Sledge's "With The Old Breed" lees ik momenteel en ongeveer halverwege het boek begrijp ik heel goed hoe de serie zo tot stand is gekomen. Sledge (en Leckie in zijn boek "Helmet for My Pillow") beschrijft zijn complete oorlogservaring - van aanmelding in '43 tot mortier-training, overschepen, maanden trainen op Pavuvu en uiteindelijk Peleliu en Okinawa, én nog de terugkomst in de States, in 250 pagina's.
Bijna geen enkel verhaal, behalve bijvoorbeeld wanneer Sledge vertelt over Bill die tijdens een nachtelijke Japanner-in-je-putje-aanval schreeuwend uit zn putje rende en door een andere Marine werd doodgeschoten, is echt één verhaal, zeker niet op het slagveld. Beide mannen schreven aan de hand van brieven en notities decennia later pas hun boeken, dus herinneringen zijn nu eenmaal vaak op zichzelf staand en onderdeel van een groter narratief.
Sledge's boek draait volkomen om hoe nutteloos oorlog is, hoe het alles in een blinde waas kapotmaakt en maar één ding kan doen, leed veroorzaken. Dat komt helemaal terug in de serie. Je ziet hem veranderen; ook in het boek beschrijft hij dat zeer nauwkeurig. Bij Leckie zal ik bij nogmaals kijken vast ook parallellen ondekken, maar die moet ik nog lezen
Ik ben het helemaal met je eens. Ben blij dat er toch nog mensen zijn die deze serie begrijpen. Ik denk wel dat als je een beetje research doet en/of ook de boeken leest dat de serie dan veel duidelijker wordt.quote:Op maandag 10 mei 2010 20:35 schreef superworm het volgende:
[..]
Was dat niet "Chuckler" Juergens, de maat van Leckie en niet zozeer zijn eigen maat?quote:Op maandag 10 mei 2010 20:40 schreef superworm het volgende:
Overigens kijk ik omdat ik het vandaag in het boek heb gelezen, opnieuw deel 7. Meteen valt me een 'leugentje' van de producers op. In de beginscène, waar ze langs een kolom terugkerende soldaten lopen, ziet Eugene zijn vriend van het trainingskamp op een brancard voorbij komen. Hij zegt Hey, Hey, maar de andere jongen staart glazig voor zich uit.
In het boek hebben ze een gesprek, waarin de vriend niet meer lijkt te geloven dat hij Eugene ooit nog zal zien, en dat alle 'mortierschool-buddy's' in zijn regiment waren gesneuveld. Niet in shock op een brancard dus
Zelfde hier hoor.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 07:30 schreef ASroma het volgende:
Dit was gewoon een goede aflevering. Eigenlijk pas de tweede die ik volledig in een keer uitgekeken heb
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:01 schreef Roflpantoffel het volgende:
Ik word wel een beetje moe van dramatische gedoe. Vooral dat stukje met die vrouw en daarna dat kind. Pff, het is de vijand. Schiet ze gewoon dood.
Hij breekt wel zo'n beetje.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:49 schreef tralalala het volgende:
Ik had verwacht dat Snafu deze aflevering in huilen uit ging barsten.
Het is toch de vijand?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:01 schreef superworm het volgende:
[..]
Dan is deze serie dus duidelijk niet voor je gemaakt. "Schiet ze gewoon dood",
, echt, schiet je grootmoeder op een houtvlot dood man
Burgers zijn de vijand niet: het leger is dat. Zie conventie van Genève.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:53 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Het is toch de vijand?Kom op zeg. zoet sappig gedoe. En kerel maar hypocriet doen als een jonge soldaat een Jap dood schiet
Hij was wel weer een baas hoor met zijn :quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:49 schreef tralalala het volgende:
Ik had verwacht dat Snafu deze aflevering in huilen uit ging barsten.
Net als die vrouwen die met bommen liepen?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:18 schreef superworm het volgende:
[..]
Burgers zijn de vijand niet: het leger is dat. Zie conventie van Genève.
Vind ik ook. Samen met episode 7 éindelijk een episode die van begin tot eind er gewoon staat. Ik kijk ze allemaal wel in één keer uit, maar bij episode 4 en 5 zat ik vaak wel een beetje van "schiet maar op'. Nu geen last van gehad.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 07:30 schreef ASroma het volgende:
Dit was gewoon een goede aflevering. Eigenlijk pas de tweede die ik volledig in een keer uitgekeken heb
Hey, why don't you get a new poncho off a dead body?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:49 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Hij was wel weer een baas hoor met zijn :
"The new ponchos are full of chemicals"
Jij had een mooi beeld van oorlog? en jij baseert dat beeld op tv series?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:50 schreef Splutje het volgende:
Zieke aflevering serieusHet mooie beeld van de oorlog is er nu wel helemaal af
Dan is The Pacific toch geslaagd.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:50 schreef Splutje het volgende:
Die bom was omgedaan door de Japanners hèquote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:18 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Net als die vrouwen die met bommen liepen?Die zagen er toch ook uit als burgers, kom nou
oorlog is normaal gesproken een walk in the park inderdaadquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:50 schreef Splutje het volgende:
Ja en wat wil je er mee zeggen? Dan schiet je ze toch gewoon dood.quote:Op woensdag 12 mei 2010 02:00 schreef icebliss het volgende:
[..]
Die bom was omgedaan door de Japanners hèOf dacht je dat al haar vriendjes ook vrijwillig als menselijk schild functioneerden.
mensen doden is ook een piece of cake, laat staan kinderenquote:Op woensdag 12 mei 2010 10:49 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Ja en wat wil je er mee zeggen? Dan schiet je ze toch gewoon dood.
Alles went.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:36 schreef ASroma het volgende:
[..]
mensen doden is ook een piece of cake, laat staan kinderen
denk dat als iemand met een explosief vest op je af rent, dat je die trekker vrij makkelijk overhaalt hoor...quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:36 schreef ASroma het volgende:
[..]
mensen doden is ook een piece of cake, laat staan kinderen
Pfff, je hebt duidelijk de clue gemist van die aflevering.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:01 schreef Roflpantoffel het volgende:
Ik word wel een beetje moe van dramatische gedoe. Vooral dat stukje met die vrouw en daarna dat kind. Pff, het is de vijand. Schiet ze gewoon dood.
Bij mij hebben ze net Eindhoven bevrijd, mooi om ook echt Nederlandse acteurs te zienquote:Op woensdag 12 mei 2010 16:12 schreef porsche1 het volgende:
Ik kijk Band of Brothers weer. Prachtig.
Heb ik ook net allemaal erdoorheen gejast, nadat ik The Pacific was gaan volgenquote:Op woensdag 12 mei 2010 16:12 schreef porsche1 het volgende:
Ik kijk Band of Brothers weer. Prachtig.
Vorige week was deel 8, afgelopen zondag deel 9.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:20 schreef Sextreme het volgende:
Ik heb de aflevering van vorige week gemist, welk deel van de 10 is dat?
Huh? Ow, ik bedoel op Veronica! Gewoon de Nederlandse uitzendingen, niet de USA releasequote:Op woensdag 12 mei 2010 20:23 schreef Splutje het volgende:
[..]
[..]
Vorige week was deel 8, afgelopen zondag deel 9.
Jammer dat de feestvierders Duits/Nederlands/Engels door elkaar aan het spreken waren.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:23 schreef Pieter-utd het volgende:
[..]
Bij mij hebben ze net Eindhoven bevrijd, mooi om ook echt Nederlandse acteurs te zien
Oh sorry, dan heb ik geen idee.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:31 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Huh? Ow, ik bedoel op Veronica! Gewoon de Nederlandse uitzendingen, niet de USA release
Same herequote:Op woensdag 12 mei 2010 20:23 schreef Splutje het volgende:
[..]
Heb ik ook net allemaal erdoorheen gejast, nadat ik The Pacific was gaan volgen
Heb er verder ook nooit van gehoord eigenlijk. Ik vond trouwens aflevering 7 echt geweldigquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:05 schreef .aeon het volgende:
[..]
Same here![]()
Was het kaalscheren van pro-nazi vrouwen nou een typisch Nederlandse bezigheid? Ik weet het eigenlijk alleen van Nederland.
Als je er met de ogen van nu naar kijkt zou ik me er ook voor schamen. Maar op dat moment is dat sentiment volledig te begrijpen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:08 schreef Vortix het volgende:
Niet eens pro-nazi vrouwen. Ook vrouwen die een onwettig kind hadden met een Duitser en zodoende gezien werden als een collaborateuse (is dat een goed Nederlands woord?). In onze hele Tweede Wereldgeschiedenis is dat hetgene waar ik nog steeds van sta te kijken en me nog steeds voor schaam.
Frankrijk en Belgie zeker ook, wat ik weet. Balkanlanden zullen ze wel ergere dingen hebben gedaan dan kaalscheren schat ik zo in.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:05 schreef .aeon het volgende:
[..]
Same here![]()
Was het kaalscheren van pro-nazi vrouwen nou een typisch Nederlandse bezigheid?
Ik weet eigenlijk alleen dat het in Nederland gebeurde.
Het mooiste vond ik dat ze het beleg van bergen op zoom zongen, gaf het voor mij net dat beetje extra authenticiteit.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:23 schreef Pieter-utd het volgende:
[..]
Bij mij hebben ze net Eindhoven bevrijd, mooi om ook echt Nederlandse acteurs te zien
Mijn oudtante is destijds ook kaalgeschorenquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:08 schreef Vortix het volgende:
Niet eens pro-nazi vrouwen. Ook vrouwen die een onwettig kind hadden met een Duitser en zodoende gezien werden als een collaborateuse (is dat een goed Nederlands woord?). In onze hele Tweede Wereldgeschiedenis is dat hetgene waar ik nog steeds van sta te kijken en me nog steeds voor schaam.
Merck toch hoe sterckquote:Op donderdag 13 mei 2010 12:56 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Het mooiste vond ik dat ze het beleg van bergen op zoom zongen, gaf het voor mij net dat beetje extra authenticiteit.
Zegt op zich ook wel weer iets over The Pacific.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:38 schreef RubenSosa het volgende:
Mensen die in een pacific reeks, bob gaan bespreken.
ja naja dat krijg je als je overal 'van de makers van band of brothers' voor zetquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:38 schreef RubenSosa het volgende:
Mensen die in een pacific reeks, bob gaan bespreken.
Mwah..... het is maar hoe je het bekijkt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:42 schreef sp3c het volgende:
bovendien was het europese front toch van een heel ander kaliber als de strijd tegen de japanners want die gingen toch een stuk verder met van alles
je kunt 10 afleveringe nwijden aan Okinawa en dan komt het nog niet echt tot zijn recht
nu vond ik de laatste aflevering (over okinawa) echt wel goed hoor, denk de beste, maar wat er echt gebeurt is komt niet echt over in de aflevering
Komt een Argentijn bij de dokterquote:Op vrijdag 14 mei 2010 02:48 schreef RijstNatie het volgende:
heb net episode 8 achter de rug.
deel 9 belooft lekker veel actie
Dat is weer zo'n makkelijk argument om te gebruiken. Zoals zij het in beeld brengen lijkt het alsof er maximaal 100 japanners op dat eiland zaten en het binnen 1 of 2 dagen veroverd hadden. Ik krijg vrijwel nergens het idee dat dit slechts moment opnames zijn van de oorlog en dat bijvoorbeeld deze Okinawa aanval 3 maanden duurde.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:48 schreef Vortix het volgende:
Dat is grotendeels omdat wat er echt gebeurd is bijna niet voor te stellen is. De hele strijd in de pacific is best wel van de pot gerukt als je erover nadenkt. De stats van Iwo Jima zeggen op zich wel genoeg - 18500 Japanners ingezet om het te verdedigen, 216 gevangen genomen. De rest dood. Absurd.
En dat is nog niet eens het ergste. Hoe verfilm je dat in godsnaam?
Daar heb je een punt. Bij geen enkele aflevering kreeg ik het gevoel dat men deel uitmaakte van een relatief klein iets. Het is alsof alles een peulenschilletje was ofzo. Zo wordt het wel overgebracht.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:58 schreef schijffie het volgende:
[..]
Dat is weer zo'n makkelijk argument om te gebruiken. Zoals zij het in beeld brengen lijkt het alsof er maximaal 100 japanners op dat eiland zaten en het binnen 1 of 2 dagen veroverd hadden. Ik krijg vrijwel nergens het idee dat dit slechts moment opnames zijn van de oorlog en dat bijvoorbeeld deze Okinawa aanval 3 maanden duurde.
Ik bedoelde het ook niet als argument of zo. Kan wel begrijpen dat het zo overkwam. Maar ik gaf even de absurditeit van de strijd in het pacific theater weerquote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:58 schreef schijffie het volgende:
[..]
Dat is weer zo'n makkelijk argument om te gebruiken. Zoals zij het in beeld brengen lijkt het alsof er maximaal 100 japanners op dat eiland zaten en het binnen 1 of 2 dagen veroverd hadden. Ik krijg vrijwel nergens het idee dat dit slechts moment opnames zijn van de oorlog en dat bijvoorbeeld deze Okinawa aanval 3 maanden duurde.
GK? Voor welke serie staat deze afkorting?quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:33 schreef Vortix het volgende:
Klopt. Ze stoppen zo'n beetje drie jaar oorlogvoeren in 10 afleveringen. BoB is anderhalf jaar in dezelfde hoeveelheid,GK is zelfs maar drie weken in zeven uur.
wat bedoel je hiermee?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:56 schreef ems. het volgende:
Na de laatste aflevering maar besloten niet meer te kijken.
Hij heeft 9 afleveringen gezien en slaat de 10de overquote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:36 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
wat bedoel je hiermee?
als je de laatste aflevering hebt gezien, ga je hem toch niet nogmaals bekijken?
Waarom kom je daar bij de 9de aflevering pas achterquote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:24 schreef ems. het volgende:
Ik zie niet in waarom dat stoer zou zijn![]()
Nee, ik heb tot nu toe de afleveringen eigenlijk met een klein beetje tegenzin gekeken. Ik ben erg geinteresseerd in de tweede wereldoorlog en daarom was ik ook erg enthousiast toen ik de serie begon te kijken. Echter vond ik het al snel te ver gaan met die typische tom hanks/spielberg-amerikaanse-emo zooi. Ik begrijp best dat dat echte emoties waren en dat die ook zo ervaren werden maar voor mijn gevoel zijn ze daar te ver mee gegaan zonder écht interessante karakterontwikkelingen.
Ik heb al een trailer gezien van de volgende (laatste?) aflevering en ik voorzie dat dat ook weer een groot drama gaat worden. Helaas heeft de serie, of in ieder geval de personages erin, gewoon niet genoeg mijn interesse kunnen wekken om daar ook nog een uur aan te besteden.
Inderdaadquote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:14 schreef planethugo het volgende:
[..]
Waarom kom je daar bij de 9de aflevering pas achter
In aflevering 9 was er juist wel karakterontwikkeling. Het voormalige watje ging steeds meer op een moordmachine lijken maar kwam weer voorzichtig terug op zijn oude 'niveau'.
Overigens ben ik het er wel mee eens dat het emo gehalte in de gehele serie iets minder had gekund
Dat. Karakterontwikkeling dragonball z niveau.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:00 schreef schijffie het volgende:
Karakterontwikkeling
In 7 minuten real time word hij van bad-ass motherfucker die elke jap kapot schiet tot pussy die aan het zeiken is op mensen die precies hetzelfde als hem doen.
Heb je ook niet, alles is opgenomen in Australië.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:01 schreef TyVole het volgende:
Ik kijk het niet wekelijks, dus misschien zijn mijn intervals te lang, maar ik kan werkelijk geen enkele "hoofdrolspeler" bij naam noemen of herkennen. Ze zijn er "ineens" en een aflevering later zie je ze niet meer. Sommige afleveringen duren gewoon te lang en gan over niks, maar dat komt weer doordat ik geen binding heb met de karakters.
En inderdaad, ze jassen er erg snel doorheen allemaal. Aflevering 9 eindigt dan met het bericht over Hiroshima. Goed, einde verhaal dus... Ik heb echt niet het beeld gekregen van een zware strijd in de pacific, en heb het idee dat ik meer gezien heb van Australië, het gesticht en van de situatie aan het thuisfront.
Jammer.
Dat van Hiroshima vond ik juist redelijk goed gedaan. Ik snap wel dat je daar als soldaat niet kunt bevatten dat één bom een hele stad kan wegvagen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:24 schreef ems. het volgende:
Ik zie niet in waarom dat stoer zou zijn![]()
Nee, ik heb tot nu toe de afleveringen eigenlijk met een klein beetje tegenzin gekeken. Ik ben erg geinteresseerd in de tweede wereldoorlog en daarom was ik ook erg enthousiast toen ik de serie begon te kijken. Echter vond ik het al snel te ver gaan met die typische tom hanks/spielberg-amerikaanse-emo zooi. Ik begrijp best dat dat echte emoties waren en dat die ook zo ervaren werden maar voor mijn gevoel zijn ze daar te ver mee gegaan zonder écht interessante karakterontwikkelingen.
Ik heb al een trailer gezien van de volgende (laatste?) aflevering en ik voorzie dat dat ook weer een groot drama gaat worden. Helaas heeft de serie, of in ieder geval de personages erin, gewoon niet genoeg mijn interesse kunnen wekken om daar ook nog een uur aan te besteden.
Vandaar!quote:Op zondag 16 mei 2010 13:13 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Heb je ook niet, alles is opgenomen in Australië.
Duurde hier hooguit 3 minuten....quote:Op maandag 17 mei 2010 21:15 schreef Strolie75 het volgende:
Grmblll...lukt me niet om ergens snel "binnen te halen".
Dat dusquote:Op maandag 17 mei 2010 23:46 schreef Strolie75 het volgende:
Prachtige laatste aflevering van een geweldige serie.
Dat ga ik op zeker nog wel een keer doenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je nu nog een keer de serie gaan kijken
Haha dat dacht ik dus ookquote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:25 schreef marcodej het volgende:
Mooi einde, met als hoogtepunt die scene in het bos.Heb genoten van de serie.
En toch vind ik dat Leckie terug naar Stella had moeten gaan.![]()
QFT! Dat ik daar tien uur van mijn leven aan verspild heb zeg. In het begin was ik nieuwsgierig, na een paar aflevering viel het tegen maarja, toch maar doodkijken. En na tien afleveringen blijkt het gewoon zeer slappe, slechte serie. De finale was misschien nog wel het ergst van allemaal. Wat een domper, zeker met Band of Brothers in het achterhoofd.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:52 schreef Neelix het volgende:
Sorry hoor, maar die laatste aflevering was echt een butt afsluiting voor een butt serie.
Dit is echt de meest waardeloze vergelijking die ik ooit heb gelezenquote:Op maandag 10 mei 2010 20:37 schreef Jason__ het volgende:
[..]
Mja, alleen lijkt het er wel op dat niemand de hele oorlog helemaal heeft meegemaakt.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 02:19 schreef Merkie het volgende:
Bij BoB volgde je echt Easy Company van begin tot eind. De hoofdpersoon was Easy Company. Hier gaat het meer over Leckie en Eugene in plaats van de company zelf.
Had ik ook niet verwacht van Snafu.quote:Op maandag 17 mei 2010 23:46 schreef Professional het volgende:
Ik vond het ook een mooie afsluiting. Mooi om te zien dat Snafu in de serie keihard is en 35 jaar niet over de oorlog heeft gepraat. Oorlog vreet mensen gewoon op, iets wat wij nooit zullen meemaken.
Al met al vond ik het een mooie serie.
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 01:11 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
QFT! Dat ik daar tien uur van mijn leven aan verspild heb zeg. In het begin was ik nieuwsgierig, na een paar aflevering viel het tegen maarja, toch maar doodkijken. En na tien afleveringen blijkt het gewoon zeer slappe, slechte serie. De finale was misschien nog wel het ergst van allemaal. Wat een domper, zeker met Band of Brothers in het achterhoofd.
Eugh, Snafu vond ik ZO irritant.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:12 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Had ik ook niet verwacht van Snafu.
Maaruhh die Snafu was toch wel mijn favoriet in deze serie
Is allemaal al een keer beter gedaan.ook stond deze aflevering boordevol clichés. Vrouwen die achterblijven, geen werk kunnen vinden, "moeilijk aanpassen aan de maatschappij" blabla.quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:44 schreef Headlong het volgende:
Ik heb gisteren de laatste aflevering gezien, voor mij was dit duidelijk de sterkste aflevering van de serie. Ik vond het een waardige en mooie afsluiting. Zeer interessant om mee te krijgen wat het met de mens doet zo'n oorlog.
Eens. Die was af en toe zo ontzettend deranged dat het ongeloofwaardig werd.quote:Op woensdag 19 mei 2010 00:30 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Eugh, Snafu vond ik ZO irritant.
Generation Kill heb ik nooit gezien, bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:24 schreef neilpad het volgende:
Van de drie (BoB, Generation Kill) vond ik deze toch wel de minste.
Waarschijnlijk hadden ze een bepaalde visie voor deze serie maar echt goed uit de verf is het niet gekomen.
how freudianquote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:14 schreef pberends het volgende:
[..].
Tja, matig einde van een matige serie. Maar goed, de oorlogsvoering was weer fascinerend om te zien natuurlijk.
Ja, ik zou er ook geen DVD van kopen!quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:12 schreef Wouter2006 het volgende:
De serie heeft niet aan mijn verwachtingen voldaan, jammer!
idd, BOB staat in mijn dvd kast, Pacific zal daar never nooit in komenquote:Op donderdag 20 mei 2010 18:26 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
Ja, ik zou er ook geen DVD van kopen!
Hier wel hoor! Ben zelfs bereid een interne bluray-speler ervoor aan te schaffen plus een betere videokaartquote:Op donderdag 20 mei 2010 19:23 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
idd, BOB staat in mijn dvd kast, Pacific zal daar never nooit in komen
Oh nu zal tom hanks wel jankend naar zijn bed gaan...quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:23 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
idd, BOB staat in mijn dvd kast, Pacific zal daar never nooit in komen
probeer je nu grappig te zijn?quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:54 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Oh nu zal tom hanks wel jankend naar zijn bed gaan...
Roflquote:Op donderdag 20 mei 2010 17:26 schreef Symer het volgende:
Vind het bijna zielig voor die oude mannetjes die in hun zondagse pak hun verhaal zitten te vertellen, verwachtend dat er een boeiende miniserie van gemaakt zou worden.
Ik sluit me bij Merkie aan. Geen verspilling van m'n tijd, maar de hooggespannen verwachten worden niet ingelost.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 02:19 schreef Merkie het volgende:
Gezien.
Toch wel een tegenvaller, het komt m.i. niet in de buurt van Band of Brothers. Zelf heb ik de volgende oorzaken ontdekt:
- Eugene.
- Meervoudig bronmateriaal waardoor het geheel wat rommelig overkomt
- Afleveringen springen een beetje van de hak op de tak
- Jungle is minder interessant als decor dan onze eigen achtertuin
- Matig acteerwerk
Bij BoB volgde je echt Easy Company van begin tot eind. De hoofdpersoon was Easy Company. Hier gaat het meer over Leckie en Eugene in plaats van de company zelf.
Hele vette serie, iets minder actie maar de chemie tussen alle soldaten is zeer goed merkbaar. Goeie acteerprestaties ook.quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:16 schreef pberends het volgende:
[..]
Generation Kill heb ik nooit gezien, bedankt voor de tip.
quote:
Voor de releasedatum zal het weinig uitmaken.quote:Op donderdag 22 juli 2010 18:41 schreef pberends het volgende:
[..]
.
Nooit van Blu-ray gehoord?
Je gaat zo'n serie toch niet in SD-kwaliteit bekijken, ben je helemaal gek geworden?
Zie je mijn post nietquote:Op zondag 31 oktober 2010 23:23 schreef Zipportal het volgende:
Bol.com is momenteel de goedkoopste: 38,99. Straks in alle Media Markten: 39,99. Maar de NL release is 10-11-2010.
Natuurlijk zie ik jouw post. Maar ik had het eigenlijk over NL prijzen.quote:Op maandag 1 november 2010 09:15 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Zie je mijn post nietDe versie op Amazon UK heeft ook gewoon NL subs + die documentaire!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |