abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 13 mei 2010 @ 15:31:16 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_81382073
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:38 schreef RubenSosa het volgende:
Mensen die in een pacific reeks, bob gaan bespreken.
ja naja dat krijg je als je overal 'van de makers van band of brothers' voor zet
op zichzelf is het gewoon niet zo'n sterke serie imo, het is warrig en ze proberen teveel geschiedenis in te weinig afleveringen te proppen

ik ben ook maar band of brothers weer gaan kijken want dat is toch stukken beter
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 13 mei 2010 @ 15:33:54 #202
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_81382153
Klopt. Ze stoppen zo'n beetje drie jaar oorlogvoeren in 10 afleveringen. BoB is anderhalf jaar in dezelfde hoeveelheid, GK is zelfs maar drie weken in zeven uur.

Ook vind ik dat ze bepaalde karakters slecht afronden, bijvoorbeeld Lecky.

Visueel en emotioneel bij vlagen sterk (soms zelfs sterker dan BoB) maar over het algemeen veel minder strak en duidelijk. Jammer.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  Moderator donderdag 13 mei 2010 @ 15:42:04 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_81382433
bovendien was het europese front toch van een heel ander kaliber als de strijd tegen de japanners want die gingen toch een stuk verder met van alles

je kunt 10 afleveringe nwijden aan Okinawa en dan komt het nog niet echt tot zijn recht
nu vond ik de laatste aflevering (over okinawa) echt wel goed hoor, denk de beste, maar wat er echt gebeurt is komt niet echt over in de aflevering
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 13 mei 2010 @ 15:48:14 #204
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_81382638
Dat is grotendeels omdat wat er echt gebeurd is bijna niet voor te stellen is. De hele strijd in de pacific is best wel van de pot gerukt als je erover nadenkt. De stats van Iwo Jima zeggen op zich wel genoeg - 18500 Japanners ingezet om het te verdedigen, 216 gevangen genomen. De rest dood. Absurd.

En dat is nog niet eens het ergste. Hoe verfilm je dat in godsnaam?
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:15:14 #205
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_81383535
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:42 schreef sp3c het volgende:
bovendien was het europese front toch van een heel ander kaliber als de strijd tegen de japanners want die gingen toch een stuk verder met van alles

je kunt 10 afleveringe nwijden aan Okinawa en dan komt het nog niet echt tot zijn recht
nu vond ik de laatste aflevering (over okinawa) echt wel goed hoor, denk de beste, maar wat er echt gebeurt is komt niet echt over in de aflevering
Mwah..... het is maar hoe je het bekijkt.
Vanaf midden/eind 1943 tot het einde van de oorlog had Japan steeds dezelfde tactiek diep ingraven en stand houden tot de laatste man.
Als je de afleveringen van Peleliu goed bekijkt zat hier eigenlijk alles in.
  • Bunkers die meervoudig schoongeveegd moesten worden.
  • Een sterk ingegraven vijand die maar niet wil wijken of capituleren.
  • De tijdsduur om een klein stukje land te veroveren tegen een te hoge prijs.

Het enigste echte verschil is dat bij de`slag om Okinawa is de burgers meegezogen werden in deze helse .
  •   vrijdag 14 mei 2010 @ 02:48:29 #206
    39328 RijstNatie
    Cool Hwhip
    pi_81405800
    heb net episode 8 achter de rug.
    deel 9 belooft lekker veel actie
    Nothing to see here, carry on
    pi_81406294
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 02:48 schreef RijstNatie het volgende:
    heb net episode 8 achter de rug.
    deel 9 belooft lekker veel actie
    Komt een Argentijn bij de dokter
    Zegt de dokter: "Ruim je het zelf ook weer op?"
    Kijk de wolken zijn de golven van de zee, dus ik moet zwemmen om te zorgen dat ik leef.
    pi_81416587
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 15:48 schreef Vortix het volgende:
    Dat is grotendeels omdat wat er echt gebeurd is bijna niet voor te stellen is. De hele strijd in de pacific is best wel van de pot gerukt als je erover nadenkt. De stats van Iwo Jima zeggen op zich wel genoeg - 18500 Japanners ingezet om het te verdedigen, 216 gevangen genomen. De rest dood. Absurd.

En dat is nog niet eens het ergste. Hoe verfilm je dat in godsnaam?
    Dat is weer zo'n makkelijk argument om te gebruiken. Zoals zij het in beeld brengen lijkt het alsof er maximaal 100 japanners op dat eiland zaten en het binnen 1 of 2 dagen veroverd hadden. Ik krijg vrijwel nergens het idee dat dit slechts moment opnames zijn van de oorlog en dat bijvoorbeeld deze Okinawa aanval 3 maanden duurde.
      vrijdag 14 mei 2010 @ 14:32:34 #209
    292283 GrotePierFR
    Je hart zit links
    pi_81417779
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 13:58 schreef schijffie het volgende:

[..]

Dat is weer zo'n makkelijk argument om te gebruiken. Zoals zij het in beeld brengen lijkt het alsof er maximaal 100 japanners op dat eiland zaten en het binnen 1 of 2 dagen veroverd hadden. Ik krijg vrijwel nergens het idee dat dit slechts moment opnames zijn van de oorlog en dat bijvoorbeeld deze Okinawa aanval 3 maanden duurde.
    Daar heb je een punt. Bij geen enkele aflevering kreeg ik het gevoel dat men deel uitmaakte van een relatief klein iets. Het is alsof alles een peulenschilletje was ofzo. Zo wordt het wel overgebracht.
    Bij BoB had ik dat nooit, omdat er meerdere afleveringen gebruikt werden voor één scriptlocatie (Foy, Holland, etc).

Misschien komt het ook wel door het gebrek aan diepgang, dat alles wat oppervlakkig aandoet waardoor de kijker niet in de serie wordt gezogen.
      vrijdag 14 mei 2010 @ 14:56:43 #210
    267335 Vortix
    No Charms Allowed
    pi_81418631
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 13:58 schreef schijffie het volgende:

[..]

Ik bedoelde het ook niet als argument of zo. Kan wel begrijpen dat het zo overkwam. Maar ik gaf even de absurditeit van de strijd in het pacific theater weer
    pi_81418635
    Na de laatste aflevering maar besloten niet meer te kijken.
    Conscience do cost.
      vrijdag 14 mei 2010 @ 18:17:50 #212
    67531 LG_Konjo
    gladiator!
    pi_81425653
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 15:33 schreef Vortix het volgende:
    Klopt. Ze stoppen zo'n beetje drie jaar oorlogvoeren in 10 afleveringen. BoB is anderhalf jaar in dezelfde hoeveelheid,GK is zelfs maar drie weken in zeven uur.
    GK? Voor welke serie staat deze afkorting?

Dat slechts een klein groepje wordt gefilmd en je daardoor misschien het idee krijgt dat de strijd in een paar dagen door een paar man wordt beslist is trouwens iets dat ik niet ervaar. Sowieso, genoeg troepenmacht gezien in schepen en in tentenkampen + gewonden soldaten die terugkomen van het front om een idee te krijgen dat er een groter geheel aan de gang is.. Verder is het uiteraard een bewuste keuze om op een klein groepje te focussen ipv. steeds uit te zoomen en bij wijze van spreken een tactische landkaart te laten zien.

Wat ik wel nadelig (maar ergens ook wel goed/belangrijk) vind is dat ik een paar keer bijna onpasselijk ben geworden van scene's (tuurlijk realisme, maar ik kan me voorstellen dat het bij sommige meer onschuldige kijkers nachtmerries op kan leveren.. die moeten het dan maar niet kijken). Verder is het actie-gehalte vaak wel erg hoog en als je het goed kijkt zorgt de serie dat je redelijk wat adrenaline aanmaakt in je lichaam; niet kijken vlak voor het slapen gaan
      vrijdag 14 mei 2010 @ 18:19:36 #213
    267335 Vortix
    No Charms Allowed
    pi_81425711
    Generation Kill.
    pi_81445182
    Hmm, na 9 eps kan ik wel zeggen prima serie maar best vaak tergend sentimenteel. Jammer.
    pi_81460352
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 14:56 schreef ems. het volgende:
    Na de laatste aflevering maar besloten niet meer te kijken.
    wat bedoel je hiermee?
    als je de laatste aflevering hebt gezien, ga je hem toch niet nogmaals bekijken?
    pi_81460495
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 16:36 schreef RijstNatie het volgende:

[..]

wat bedoel je hiermee?
    als je de laatste aflevering hebt gezien, ga je hem toch niet nogmaals bekijken?
    Hij heeft 9 afleveringen gezien en slaat de 10de over
    pi_81461177
    Precies!
    Conscience do cost.
      zaterdag 15 mei 2010 @ 18:07:28 #218
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_81462998
    Stoer!
    Ik ga naar huis.
    pi_81463515
    Ik zie niet in waarom dat stoer zou zijn

Nee, ik heb tot nu toe de afleveringen eigenlijk met een klein beetje tegenzin gekeken. Ik ben erg geinteresseerd in de tweede wereldoorlog en daarom was ik ook erg enthousiast toen ik de serie begon te kijken. Echter vond ik het al snel te ver gaan met die typische tom hanks/spielberg-amerikaanse-emo zooi. Ik begrijp best dat dat echte emoties waren en dat die ook zo ervaren werden maar voor mijn gevoel zijn ze daar te ver mee gegaan zonder écht interessante karakterontwikkelingen.

Ik heb al een trailer gezien van de volgende (laatste?) aflevering en ik voorzie dat dat ook weer een groot drama gaat worden. Helaas heeft de serie, of in ieder geval de personages erin, gewoon niet genoeg mijn interesse kunnen wekken om daar ook nog een uur aan te besteden.
    Conscience do cost.
      zaterdag 15 mei 2010 @ 19:14:55 #220
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_81465149
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 18:24 schreef ems. het volgende:

Nee, ik heb tot nu toe de afleveringen eigenlijk met een klein beetje tegenzin gekeken. Ik ben erg geinteresseerd in de tweede wereldoorlog en daarom was ik ook erg enthousiast toen ik de serie begon te kijken. Echter vond ik het al snel te ver gaan met die typische tom hanks/spielberg-amerikaanse-emo zooi. Ik begrijp best dat dat echte emoties waren en dat die ook zo ervaren werden maar voor mijn gevoel zijn ze daar te ver mee gegaan zonder écht interessante karakterontwikkelingen.

Ik heb al een trailer gezien van de volgende (laatste?) aflevering en ik voorzie dat dat ook weer een groot drama gaat worden. Helaas heeft de serie, of in ieder geval de personages erin, gewoon niet genoeg mijn interesse kunnen wekken om daar ook nog een uur aan te besteden.
    Waarom kom je daar bij de 9de aflevering pas achter

In aflevering 9 was er juist wel karakterontwikkeling. Het voormalige watje ging steeds meer op een moordmachine lijken maar kwam weer voorzichtig terug op zijn oude 'niveau'.

Overigens ben ik het er wel mee eens dat het emo gehalte in de gehele serie iets minder had gekund
    pi_81466601
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 19:14 schreef planethugo het volgende:

[..]

Waarom kom je daar bij de 9de aflevering pas achter

In aflevering 9 was er juist wel karakterontwikkeling. Het voormalige watje ging steeds meer op een moordmachine lijken maar kwam weer voorzichtig terug op zijn oude 'niveau'.

Overigens ben ik het er wel mee eens dat het emo gehalte in de gehele serie iets minder had gekund
    Inderdaad Aflevering 9 was het slechtste argument tegen karakterontwikkeling
    pi_81470644
    Karakterontwikkeling

In 7 minuten real time word hij van bad-ass motherfucker die elke jap kapot schiet tot pussy die aan het zeiken is op mensen die precies hetzelfde als hem doen.
    pi_81476249
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 22:00 schreef schijffie het volgende:
    Karakterontwikkeling

In 7 minuten real time word hij van bad-ass motherfucker die elke jap kapot schiet tot pussy die aan het zeiken is op mensen die precies hetzelfde als hem doen.
    Dat. Karakterontwikkeling dragonball z niveau.

En ik gebruik niet alleen aflevering 9 als argument. Het gaat al de hele tijd zo.
    Conscience do cost.
    pi_81485087
    Ik kijk het niet wekelijks, dus misschien zijn mijn intervals te lang, maar ik kan werkelijk geen enkele "hoofdrolspeler" bij naam noemen of herkennen. Ze zijn er "ineens" en een aflevering later zie je ze niet meer. Sommige afleveringen duren gewoon te lang en gan over niks, maar dat komt weer doordat ik geen binding heb met de karakters.
    En inderdaad, ze jassen er erg snel doorheen allemaal. Aflevering 9 eindigt dan met het bericht over Hiroshima. Goed, einde verhaal dus... Ik heb echt niet het beeld gekregen van een zware strijd in de pacific, en heb het idee dat ik meer gezien heb van Australië, het gesticht en van de situatie aan het thuisfront.

Jammer.
    ^ To je nesmysl ^
    pi_81485560
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 13:01 schreef TyVole het volgende:
    Ik kijk het niet wekelijks, dus misschien zijn mijn intervals te lang, maar ik kan werkelijk geen enkele "hoofdrolspeler" bij naam noemen of herkennen. Ze zijn er "ineens" en een aflevering later zie je ze niet meer. Sommige afleveringen duren gewoon te lang en gan over niks, maar dat komt weer doordat ik geen binding heb met de karakters.
    En inderdaad, ze jassen er erg snel doorheen allemaal. Aflevering 9 eindigt dan met het bericht over Hiroshima. Goed, einde verhaal dus... Ik heb echt niet het beeld gekregen van een zware strijd in de pacific, en heb het idee dat ik meer gezien heb van Australië, het gesticht en van de situatie aan het thuisfront.

Jammer.
    Heb je ook niet, alles is opgenomen in Australië.
    pi_81485731
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 18:24 schreef ems. het volgende:

Dat van Hiroshima vond ik juist redelijk goed gedaan. Ik snap wel dat je daar als soldaat niet kunt bevatten dat één bom een hele stad kan wegvagen.
    pi_81487763
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 13:13 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Heb je ook niet, alles is opgenomen in Australië.
    Vandaar!
    ^ To je nesmysl ^
    pi_81527874
    The End
      maandag 17 mei 2010 @ 14:04:14 #229
    217808 gniffie
    Ven der Vurt is baas!
    pi_81533181
    Goede laatste aflevering
    "Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
    pi_81534852
    they taught me how to kill japs..i got pretty good at it
    pi_81534980
    Mooi einde.
    pi_81546533
    Mooie laatste aflevering.
    De muziek
      maandag 17 mei 2010 @ 20:57:40 #233
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_81552520
    opzich mooi einde, maar dan op het eind komen er karakters voorbij die je in de serie 2 keer hebt gezien Daar faalt the pacific dus echt jammerlijk. Desalniettemin een goede serie, als is het maar door de sfeer en setting.
      maandag 17 mei 2010 @ 21:15:32 #234
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_81553737
    Grmblll...lukt me niet om ergens snel "binnen te halen".
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      maandag 17 mei 2010 @ 21:16:11 #235
    128262 horned_reaper
    horned_reaper
    pi_81553785
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 21:15 schreef Strolie75 het volgende:
    Grmblll...lukt me niet om ergens snel "binnen te halen".
    Duurde hier hooguit 3 minuten....
      maandag 17 mei 2010 @ 21:52:40 #236
    1135 Neelix
    Fok!fossiel
    pi_81556036
    Sorry hoor, maar die laatste aflevering was echt een butt afsluiting voor een butt serie. Je ziet die mannetjes thuis komen, sommigen zijn een beetje de draad kwijt anderen gaan direct aan de slag. Maar het wordt allemaal zonder veel overtuiging gebracht, je moet door de muziek meegesleept worden in de emoties, anders blijft er niets van over.

Het is aan de ene kant jammer dat ze zoveel in zo weinig afleveringen hebben geprobeerd te stoppen. Maar aan de andere kant werd het nu al soms best repeterend zoals dingen gebracht werden. Het kan best zijn dat dat ook de hele tendens was in die oorlog, maar zo werd het niet echt neergezet.
    pi_81556122
    Prima laatste episode. Toen Sledge in elkaar zakte in het bos met z'n pa hield ik het ook bijna niet meer.
      maandag 17 mei 2010 @ 23:15:32 #238
    128262 horned_reaper
    horned_reaper
    pi_81560909
    zo, dat hebben we ook weer achter de rug!
      Redactie Frontpage maandag 17 mei 2010 @ 23:15:44 #239
    145738 superworm
    is erbij
    pi_81560918
    Wellicht omdat ik een paar biertjes op heb, maar ik heb zo'n beetje de hele episode met een brok in m'n keel zitten kijken. Nu pas is de serie écht af. Je ziet precies wat ze hebben willen laten zien: hoe een hele generatie jonge jongens voor hun leven een groter trauma hebben opgelopen dan ze met wie dan ook kunnen bepraten - niemand zal het ooit snappen, behalve hun ouwe buddies.

Prachtig. Echt. Ga binnenkort eens wat vrienden uitnodigen voor een dagje Pacific.
    Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
      maandag 17 mei 2010 @ 23:46:01 #240
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_81562364
    Prachtige laatste aflevering van een geweldige serie.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_81562388
    Mooie afsluiting van een mooie serie. Hij kon voor mij BoB helaas niet evenaren, maar heb me toch vermaakt.
    Als ie over een tijd op bluray uit is nog maar is een keer in een stuk kijken
      maandag 17 mei 2010 @ 23:46:54 #242
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_81562396
    Ik vond het ook een mooie afsluiting. Mooi om te zien dat Snafu in de serie keihard is en 35 jaar niet over de oorlog heeft gepraat. Oorlog vreet mensen gewoon op, iets wat wij nooit zullen meemaken.

Al met al vond ik het een mooie serie.
    pi_81563856
    Mooi einde, met als hoogtepunt die scene in het bos. Heb genoten van de serie.

En toch vind ik dat Leckie terug naar Stella had moeten gaan.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      dinsdag 18 mei 2010 @ 00:28:37 #244
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81563944
    mooi.......
    .
    pi_81564235
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 23:46 schreef Strolie75 het volgende:
    Prachtige laatste aflevering van een geweldige serie.
    Dat dus En er vallen nu zoveel dingen op hun plek Eigenlijk moet je nu nog een keer de serie gaan kijken
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      dinsdag 18 mei 2010 @ 00:41:52 #246
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81564316
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 00:38 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Eigenlijk moet je nu nog een keer de serie gaan kijken
    Dat ga ik op zeker nog wel een keer doen
    .
    pi_81564399
    Denk dat als ik over een aantal maanden alles opnieuw kijk dat ik het dan allemaal een stuk beter vind
    pi_81564837
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 00:25 schreef marcodej het volgende:
    Mooi einde, met als hoogtepunt die scene in het bos. Heb genoten van de serie.

En toch vind ik dat Leckie terug naar Stella had moeten gaan.
    Haha dat dacht ik dus ook
    pi_81564862
    Ik heb na 10 minuten door de laatste episode heen geskipt. Één lange zit van verschillende veteranen clichés.

Misschien omdat ik toch ook al geen band had met de hoofdpersonen in de vorige aflevering en dat waarschijnlijk wel nodig was.
    pi_81564899
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 21:52 schreef Neelix het volgende:
    Sorry hoor, maar die laatste aflevering was echt een butt afsluiting voor een butt serie.
    QFT! Dat ik daar tien uur van mijn leven aan verspild heb zeg. In het begin was ik nieuwsgierig, na een paar aflevering viel het tegen maarja, toch maar doodkijken. En na tien afleveringen blijkt het gewoon zeer slappe, slechte serie. De finale was misschien nog wel het ergst van allemaal. Wat een domper, zeker met Band of Brothers in het achterhoofd.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2010 01:12:15 ]
    pi_81564950
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 19:08 schreef tralalala het volgende:
    Mooie laatste aflevering.
    De muziek
    De muziek
      dinsdag 18 mei 2010 @ 02:19:37 #252
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_81565519
    Gezien.

Toch wel een tegenvaller, het komt m.i. niet in de buurt van Band of Brothers. Zelf heb ik de volgende oorzaken ontdekt:
    - Eugene .
    - Meervoudig bronmateriaal waardoor het geheel wat rommelig overkomt
    - Afleveringen springen een beetje van de hak op de tak
    - Jungle is minder interessant als decor dan onze eigen achtertuin
    - Matig acteerwerk

Bij BoB volgde je echt Easy Company van begin tot eind. De hoofdpersoon was Easy Company. Hier gaat het meer over Leckie en Eugene in plaats van de company zelf.
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 20:37 schreef Jason__ het volgende:

[..]

Dit is onterechte, maar in deze topics en elders (enkelen in mijn vriendenkring noemden het ook al een 'warrig verteld slap aftreksel van BOB') vaak geuite kritiek. BoB en deze serie zijn nu eenmaal niet te vergelijken. Om te beginnen is het 'warrige' te verklaren door de tien jaar die er tussen zit. Vergelijk voor het gemak 'Hit Me Baby One More Time' met 'Poker Face'. Het moet allemaal sneller, compacter, gecomprimeerder.
    Dit is echt de meest waardeloze vergelijking die ik ooit heb gelezen .

[ Bericht 44% gewijzigd door Merkie op 18-05-2010 02:24:46 ]
    2000 light years from home
      dinsdag 18 mei 2010 @ 07:39:38 #253
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_81566471
    ze hadden van die 2 units gewoon 1 unit moeten maken en daar character building moeten doen.
      dinsdag 18 mei 2010 @ 08:52:07 #254
    1135 Neelix
    Fok!fossiel
    pi_81567434
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 02:19 schreef Merkie het volgende:

Bij BoB volgde je echt Easy Company van begin tot eind. De hoofdpersoon was Easy Company. Hier gaat het meer over Leckie en Eugene in plaats van de company zelf.
    Mja, alleen lijkt het er wel op dat niemand de hele oorlog helemaal heeft meegemaakt.
    In de serie wat er nog het meest dichtbij kwam: Abilone was een tijd terug in de VS om geld op te halen, en Leckie heeft een flink deel van de tijd in het ziekenhuis gelegen.

En Eugene, ja,
      dinsdag 18 mei 2010 @ 08:54:00 #255
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_81567465
    vond het een prima aflevering van uiteindelijk een prima serie. De eerste paar afleveringen zit je vooral te vergelijken met BoB maar als je dat los kan laten is het zeker niet verkeerd. Uiteindelijk een 8.5

minpuntje was idd zoals hier al iemand zei dat op het einde ook allerlei figuranten uitgebreid aan bod kwamen.
      dinsdag 18 mei 2010 @ 12:24:33 #256
    25034 neilpad
    Changry!
    pi_81574173
    Van de drie (BoB, Generation Kill) vond ik deze toch wel de minste.
    Waarschijnlijk hadden ze een bepaalde visie voor deze serie maar echt goed uit de verf is het niet gekomen.
    Money won is twice as sweet as money earned.
    pi_81578508
    Ik vond Eugene juist verreweg het beste character. Generation Kill heeft hier niets mee te maken, dat is David Simon, dat is een klasse hoger!
      dinsdag 18 mei 2010 @ 21:12:52 #258
    163488 RubenSosa
    Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
    pi_81595993
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 23:46 schreef Professional het volgende:
    Ik vond het ook een mooie afsluiting. Mooi om te zien dat Snafu in de serie keihard is en 35 jaar niet over de oorlog heeft gepraat. Oorlog vreet mensen gewoon op, iets wat wij nooit zullen meemaken.

Al met al vond ik het een mooie serie.
    Had ik ook niet verwacht van Snafu.
    Maaruhh die Snafu was toch wel mijn favoriet in deze serie
    Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
      dinsdag 18 mei 2010 @ 22:27:02 #259
    39328 RijstNatie
    Cool Hwhip
    pi_81600940
    waarom heeft het 2lions team van the piratebay episode 10 nog niet beschikbaar?
    pi_81603728
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 01:11 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

QFT! Dat ik daar tien uur van mijn leven aan verspild heb zeg. In het begin was ik nieuwsgierig, na een paar aflevering viel het tegen maarja, toch maar doodkijken. En na tien afleveringen blijkt het gewoon zeer slappe, slechte serie. De finale was misschien nog wel het ergst van allemaal. Wat een domper, zeker met Band of Brothers in het achterhoofd.
    .

Tja, matig einde van een matige serie. Maar goed, de oorlogsvoering was weer fascinerend om te zien natuurlijk.
    pi_81607115
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 21:12 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Had ik ook niet verwacht van Snafu.
    Maaruhh die Snafu was toch wel mijn favoriet in deze serie
    Eugh, Snafu vond ik ZO irritant.
    pi_81621953
    Het boek "With the Old Breed: At Peleliu and Okinawa" van Eugene Sledge is trouwens wel een dikke aanrader!
    ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
    pi_81628729
    Ik heb gisteren de laatste aflevering gezien, voor mij was dit duidelijk de sterkste aflevering van de serie. Ik vond het een waardige en mooie afsluiting. Zeer interessant om mee te krijgen wat het met de mens doet zo'n oorlog.

[ Bericht 0% gewijzigd door Headlong op 19-05-2010 15:57:13 ]
    In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
      woensdag 19 mei 2010 @ 15:47:27 #264
    202889 Inverted_World
    Motion Graphics
    pi_81628875
    Oh is hier een topic over

Vanavond even laatste aflevering kijken. Ik vind elke aflevering tot nu toe enorm tegenvallen, deel 9 was nog wel te doen. Maar zo'n budget en dan niet eens in de buurt kunnen komen van band of brothers vind ik wel een faal.

Doch vermakelijk.
    It's you my love, you who are the stranger
    pi_81634304
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 15:44 schreef Headlong het volgende:
    Ik heb gisteren de laatste aflevering gezien, voor mij was dit duidelijk de sterkste aflevering van de serie. Ik vond het een waardige en mooie afsluiting. Zeer interessant om mee te krijgen wat het met de mens doet zo'n oorlog.
    Is allemaal al een keer beter gedaan.ook stond deze aflevering boordevol clichés. Vrouwen die achterblijven, geen werk kunnen vinden, "moeilijk aanpassen aan de maatschappij" blabla.
      donderdag 20 mei 2010 @ 15:49:30 #266
    1135 Neelix
    Fok!fossiel
    pi_81677266
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 00:30 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Eugh, Snafu vond ik ZO irritant.
    Eens. Die was af en toe zo ontzettend deranged dat het ongeloofwaardig werd.
    pi_81681309
    Snafu is een stoner zou je anno 2010 zeggen.
    pi_81681322
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 12:24 schreef neilpad het volgende:
    Van de drie (BoB, Generation Kill) vond ik deze toch wel de minste.
    Waarschijnlijk hadden ze een bepaalde visie voor deze serie maar echt goed uit de verf is het niet gekomen.
    Generation Kill heb ik nooit gezien, bedankt voor de tip.
    pi_81681638
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 23:14 schreef pberends het volgende:

[..]

.

Tja, matig einde van een matige serie. Maar goed, de oorlogsvoering was weer fascinerend om te zien natuurlijk.
    how freudian
    pi_81681748
    Ik ben tot aflevering 4 of 5 gekomen, en laat de rest maar links liggen als ik de reacties zo lees.

Vind het bijna zielig voor die oude mannetjes die in hun zondagse pak hun verhaal zitten te vertellen, verwachtend dat er een boeiende miniserie van gemaakt zou worden.
    pi_81683563
    De serie heeft niet aan mijn verwachtingen voldaan, jammer!
    pi_81684165
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 18:12 schreef Wouter2006 het volgende:
    De serie heeft niet aan mijn verwachtingen voldaan, jammer!
    Ja, ik zou er ook geen DVD van kopen!
    pi_81686599
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 18:26 schreef Watashiwa het volgende:

[..]

Ja, ik zou er ook geen DVD van kopen!
    idd, BOB staat in mijn dvd kast, Pacific zal daar never nooit in komen
      Redactie Frontpage donderdag 20 mei 2010 @ 19:39:11 #274
    145738 superworm
    is erbij
    pi_81687313
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 19:23 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]

Hier wel hoor! Ben zelfs bereid een interne bluray-speler ervoor aan te schaffen plus een betere videokaart
    Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
      donderdag 20 mei 2010 @ 19:54:19 #275
    163488 RubenSosa
    Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
    pi_81688073
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 19:23 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]

Oh nu zal tom hanks wel jankend naar zijn bed gaan...
    Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
    pi_81697007
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 19:54 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Oh nu zal tom hanks wel jankend naar zijn bed gaan...
    probeer je nu grappig te zijn?
      donderdag 20 mei 2010 @ 23:10:00 #277
    292283 GrotePierFR
    Je hart zit links
    pi_81699029
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 17:26 schreef Symer het volgende:

Vind het bijna zielig voor die oude mannetjes die in hun zondagse pak hun verhaal zitten te vertellen, verwachtend dat er een boeiende miniserie van gemaakt zou worden.
    Rofl
    pi_81743898
    Niet zo'n interessante serie helaas
    Lawamena hitihala Lawamena haulala
      zaterdag 22 mei 2010 @ 01:21:23 #279
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_81750208
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 02:19 schreef Merkie het volgende:
    Gezien.

Toch wel een tegenvaller, het komt m.i. niet in de buurt van Band of Brothers. Zelf heb ik de volgende oorzaken ontdekt:
    - Eugene .
    - Meervoudig bronmateriaal waardoor het geheel wat rommelig overkomt
    - Afleveringen springen een beetje van de hak op de tak
    - Jungle is minder interessant als decor dan onze eigen achtertuin
    - Matig acteerwerk

Ik sluit me bij Merkie aan. Geen verspilling van m'n tijd, maar de hooggespannen verwachten worden niet ingelost.
    De serie wil te veel verhaallijnen door elkaar vertellen waardoor je niet de benodigde band krijgt met karakters zoals die er wel was met Easy Company in BoB.
    Tekenend daarvoor zijn de gezichten in de aftiteling, een aantal herkende ik compleet niet en bij weer anderen moest ik echt nadenken om ze te kunnen herinneren.
    En dat terwijl het blijkbaar net zo belangrijke personen waren als de mannen van Easy Company.
    pi_81831031
    Al het bovenstaande + ik ben blij dat de serie is afgelopen. Je kunt zien dat er veel tijd en geld in deze serie is gestoken maar het komt gewoon allemaal net niet over. Ik had echt moeite om de finale door te komen.

Wellicht dat ik het boek van Eugene eens ga bestellen.
    pi_81875277
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 17:16 schreef pberends het volgende:

[..]

Generation Kill heb ik nooit gezien, bedankt voor de tip.
    Hele vette serie, iets minder actie maar de chemie tussen alle soldaten is zeer goed merkbaar. Goeie acteerprestaties ook.
    pi_82221008
    The pacific is niet te vergelijken met Band of Brothers, vooral qua verhaal en characters kwam ik er maar moeilijk in en van tijd tot tijd was het nogal (geforceerde) sentimentaliteit ten top.
    maar er waren ook positieve punten; visueel zag het er erg gelikt uit, neem bijv de hoeveelheid ''gore-beelden'' ; die scheen tot mijn verbazing erg opgeschroeft te zijn; die vliegveld aflevering vlogen de lichaamsdelen in het rond man
    En natuurlijk was het wel interessant om ook eens die andere oorlog te zien, die toch wel erg verwaarloosd wordt vergeleken met die nazi's hier in europa.

[ Bericht 0% gewijzigd door psaexorp op 02-06-2010 13:53:01 ]
      zaterdag 5 juni 2010 @ 13:37:47 #283
    148823 znarch
    ondertitel
    pi_82363577
    Wanneer komt de DVD uit?
    "AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
    pi_82364310
    Als het goed is in november:)
      donderdag 22 juli 2010 @ 16:10:57 #285
    20103 FoXje
    opgezegd@fok.nl
    pi_84359990
    Wat een serie!
    opgezegd@fok.nl
    pi_84366212
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 13:37 schreef znarch het volgende:
    Wanneer komt de DVD uit?

.

Nooit van Blu-ray gehoord?

Je gaat zo'n serie toch niet in SD-kwaliteit bekijken, ben je helemaal gek geworden?
    pi_84367389
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 18:41 schreef pberends het volgende:

[..]

.

Nooit van Blu-ray gehoord?

Je gaat zo'n serie toch niet in SD-kwaliteit bekijken, ben je helemaal gek geworden?
    Voor de releasedatum zal het weinig uitmaken.

Maargoed, het blijft een slechte serie dus het is sowieso zonde van je geld. Misschien koop ik 'm voor een euro als ie ook op vhs uit is.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2010 19:19:49 ]
      donderdag 22 juli 2010 @ 19:19:36 #288
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_84367409
    Ik vind het redelijk belachelijk dat dat zo lang moet duren in dit tijdperk.
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_84504906
    Ben nu bij episode 8. Moet zeggen dat ik het wel een erg goede serie vindt. BoB was wel beter door eerdergenomede redenen. Maar wel een goede serie.
      zondag 31 oktober 2010 @ 22:24:32 #290
    36796 Morpheus2002
    Radio 49 | DJ.Morph
    pi_88192429
    De blu-ray komt morgen uit! Review!

De beeldkwaliteit en zeker de geluidskwaliteit is geweldig :D Bij Amazon (incl. extra docu) te koop voor +- 37 euro!
    Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
    pi_88195085
    Bol.com is momenteel de goedkoopste: 38,99. Straks in alle Media Markten: 39,99. Maar de NL release is 10-11-2010.
      maandag 1 november 2010 @ 09:15:59 #292
    36796 Morpheus2002
    Radio 49 | DJ.Morph
    pi_88200074
    quote:
    1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 23:23 schreef Zipportal het volgende:
    Bol.com is momenteel de goedkoopste: 38,99. Straks in alle Media Markten: 39,99. Maar de NL release is 10-11-2010.
    Zie je mijn post niet :') De versie op Amazon UK heeft ook gewoon NL subs + die documentaire!
    Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
    pi_88200305
    quote:
    1s.gif Op maandag 1 november 2010 09:15 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Zie je mijn post niet :') De versie op Amazon UK heeft ook gewoon NL subs + die documentaire!
    Natuurlijk zie ik jouw post. Maar ik had het eigenlijk over NL prijzen.
    pi_88268912
    Nu pas gezien en vond het wel vermakelijk. In vergelijking met BoB valt het natuurlijk wel tegen maar heb me goed vermaakt.
    pi_88360818
    Afgelopen maandag de blu-rays gekocht, en zit nu bij aflevering 5. Toch wel weer een erg kicke serie. :)
    pi_98175724
    Eerste aflevering op dit moment bezig op Canvas ;)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')