ja naja dat krijg je als je overal 'van de makers van band of brothers' voor zetquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:38 schreef RubenSosa het volgende:
Mensen die in een pacific reeks, bob gaan bespreken.
Mwah..... het is maar hoe je het bekijkt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:42 schreef sp3c het volgende:
bovendien was het europese front toch van een heel ander kaliber als de strijd tegen de japanners want die gingen toch een stuk verder met van alles
je kunt 10 afleveringe nwijden aan Okinawa en dan komt het nog niet echt tot zijn recht
nu vond ik de laatste aflevering (over okinawa) echt wel goed hoor, denk de beste, maar wat er echt gebeurt is komt niet echt over in de aflevering
Komt een Argentijn bij de dokterquote:Op vrijdag 14 mei 2010 02:48 schreef RijstNatie het volgende:
heb net episode 8 achter de rug.
deel 9 belooft lekker veel actie
Dat is weer zo'n makkelijk argument om te gebruiken. Zoals zij het in beeld brengen lijkt het alsof er maximaal 100 japanners op dat eiland zaten en het binnen 1 of 2 dagen veroverd hadden. Ik krijg vrijwel nergens het idee dat dit slechts moment opnames zijn van de oorlog en dat bijvoorbeeld deze Okinawa aanval 3 maanden duurde.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:48 schreef Vortix het volgende:
Dat is grotendeels omdat wat er echt gebeurd is bijna niet voor te stellen is. De hele strijd in de pacific is best wel van de pot gerukt als je erover nadenkt. De stats van Iwo Jima zeggen op zich wel genoeg - 18500 Japanners ingezet om het te verdedigen, 216 gevangen genomen. De rest dood. Absurd.
En dat is nog niet eens het ergste. Hoe verfilm je dat in godsnaam?
Daar heb je een punt. Bij geen enkele aflevering kreeg ik het gevoel dat men deel uitmaakte van een relatief klein iets. Het is alsof alles een peulenschilletje was ofzo. Zo wordt het wel overgebracht.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:58 schreef schijffie het volgende:
[..]
Dat is weer zo'n makkelijk argument om te gebruiken. Zoals zij het in beeld brengen lijkt het alsof er maximaal 100 japanners op dat eiland zaten en het binnen 1 of 2 dagen veroverd hadden. Ik krijg vrijwel nergens het idee dat dit slechts moment opnames zijn van de oorlog en dat bijvoorbeeld deze Okinawa aanval 3 maanden duurde.
Ik bedoelde het ook niet als argument of zo. Kan wel begrijpen dat het zo overkwam. Maar ik gaf even de absurditeit van de strijd in het pacific theater weerquote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:58 schreef schijffie het volgende:
[..]
Dat is weer zo'n makkelijk argument om te gebruiken. Zoals zij het in beeld brengen lijkt het alsof er maximaal 100 japanners op dat eiland zaten en het binnen 1 of 2 dagen veroverd hadden. Ik krijg vrijwel nergens het idee dat dit slechts moment opnames zijn van de oorlog en dat bijvoorbeeld deze Okinawa aanval 3 maanden duurde.
GK? Voor welke serie staat deze afkorting?quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:33 schreef Vortix het volgende:
Klopt. Ze stoppen zo'n beetje drie jaar oorlogvoeren in 10 afleveringen. BoB is anderhalf jaar in dezelfde hoeveelheid,GK is zelfs maar drie weken in zeven uur.
wat bedoel je hiermee?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:56 schreef ems. het volgende:
Na de laatste aflevering maar besloten niet meer te kijken.
Hij heeft 9 afleveringen gezien en slaat de 10de overquote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:36 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
wat bedoel je hiermee?
als je de laatste aflevering hebt gezien, ga je hem toch niet nogmaals bekijken?
Waarom kom je daar bij de 9de aflevering pas achterquote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:24 schreef ems. het volgende:
Ik zie niet in waarom dat stoer zou zijn![]()
Nee, ik heb tot nu toe de afleveringen eigenlijk met een klein beetje tegenzin gekeken. Ik ben erg geinteresseerd in de tweede wereldoorlog en daarom was ik ook erg enthousiast toen ik de serie begon te kijken. Echter vond ik het al snel te ver gaan met die typische tom hanks/spielberg-amerikaanse-emo zooi. Ik begrijp best dat dat echte emoties waren en dat die ook zo ervaren werden maar voor mijn gevoel zijn ze daar te ver mee gegaan zonder écht interessante karakterontwikkelingen.
Ik heb al een trailer gezien van de volgende (laatste?) aflevering en ik voorzie dat dat ook weer een groot drama gaat worden. Helaas heeft de serie, of in ieder geval de personages erin, gewoon niet genoeg mijn interesse kunnen wekken om daar ook nog een uur aan te besteden.
Inderdaadquote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:14 schreef planethugo het volgende:
[..]
Waarom kom je daar bij de 9de aflevering pas achter
In aflevering 9 was er juist wel karakterontwikkeling. Het voormalige watje ging steeds meer op een moordmachine lijken maar kwam weer voorzichtig terug op zijn oude 'niveau'.
Overigens ben ik het er wel mee eens dat het emo gehalte in de gehele serie iets minder had gekund
Dat. Karakterontwikkeling dragonball z niveau.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:00 schreef schijffie het volgende:
Karakterontwikkeling
In 7 minuten real time word hij van bad-ass motherfucker die elke jap kapot schiet tot pussy die aan het zeiken is op mensen die precies hetzelfde als hem doen.
Heb je ook niet, alles is opgenomen in Australië.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:01 schreef TyVole het volgende:
Ik kijk het niet wekelijks, dus misschien zijn mijn intervals te lang, maar ik kan werkelijk geen enkele "hoofdrolspeler" bij naam noemen of herkennen. Ze zijn er "ineens" en een aflevering later zie je ze niet meer. Sommige afleveringen duren gewoon te lang en gan over niks, maar dat komt weer doordat ik geen binding heb met de karakters.
En inderdaad, ze jassen er erg snel doorheen allemaal. Aflevering 9 eindigt dan met het bericht over Hiroshima. Goed, einde verhaal dus... Ik heb echt niet het beeld gekregen van een zware strijd in de pacific, en heb het idee dat ik meer gezien heb van Australië, het gesticht en van de situatie aan het thuisfront.
Jammer.
Dat van Hiroshima vond ik juist redelijk goed gedaan. Ik snap wel dat je daar als soldaat niet kunt bevatten dat één bom een hele stad kan wegvagen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:24 schreef ems. het volgende:
Ik zie niet in waarom dat stoer zou zijn![]()
Nee, ik heb tot nu toe de afleveringen eigenlijk met een klein beetje tegenzin gekeken. Ik ben erg geinteresseerd in de tweede wereldoorlog en daarom was ik ook erg enthousiast toen ik de serie begon te kijken. Echter vond ik het al snel te ver gaan met die typische tom hanks/spielberg-amerikaanse-emo zooi. Ik begrijp best dat dat echte emoties waren en dat die ook zo ervaren werden maar voor mijn gevoel zijn ze daar te ver mee gegaan zonder écht interessante karakterontwikkelingen.
Ik heb al een trailer gezien van de volgende (laatste?) aflevering en ik voorzie dat dat ook weer een groot drama gaat worden. Helaas heeft de serie, of in ieder geval de personages erin, gewoon niet genoeg mijn interesse kunnen wekken om daar ook nog een uur aan te besteden.
Vandaar!quote:Op zondag 16 mei 2010 13:13 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Heb je ook niet, alles is opgenomen in Australië.
Duurde hier hooguit 3 minuten....quote:Op maandag 17 mei 2010 21:15 schreef Strolie75 het volgende:
Grmblll...lukt me niet om ergens snel "binnen te halen".
Dat dusquote:Op maandag 17 mei 2010 23:46 schreef Strolie75 het volgende:
Prachtige laatste aflevering van een geweldige serie.
Dat ga ik op zeker nog wel een keer doenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je nu nog een keer de serie gaan kijken
Haha dat dacht ik dus ookquote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:25 schreef marcodej het volgende:
Mooi einde, met als hoogtepunt die scene in het bos.Heb genoten van de serie.
En toch vind ik dat Leckie terug naar Stella had moeten gaan.![]()
QFT! Dat ik daar tien uur van mijn leven aan verspild heb zeg. In het begin was ik nieuwsgierig, na een paar aflevering viel het tegen maarja, toch maar doodkijken. En na tien afleveringen blijkt het gewoon zeer slappe, slechte serie. De finale was misschien nog wel het ergst van allemaal. Wat een domper, zeker met Band of Brothers in het achterhoofd.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:52 schreef Neelix het volgende:
Sorry hoor, maar die laatste aflevering was echt een butt afsluiting voor een butt serie.
Dit is echt de meest waardeloze vergelijking die ik ooit heb gelezenquote:Op maandag 10 mei 2010 20:37 schreef Jason__ het volgende:
[..]
Dit is onterechte, maar in deze topics en elders (enkelen in mijn vriendenkring noemden het ook al een 'warrig verteld slap aftreksel van BOB') vaak geuite kritiek. BoB en deze serie zijn nu eenmaal niet te vergelijken. Om te beginnen is het 'warrige' te verklaren door de tien jaar die er tussen zit. Vergelijk voor het gemak 'Hit Me Baby One More Time' met 'Poker Face'. Het moet allemaal sneller, compacter, gecomprimeerder.
Mja, alleen lijkt het er wel op dat niemand de hele oorlog helemaal heeft meegemaakt.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 02:19 schreef Merkie het volgende:
Bij BoB volgde je echt Easy Company van begin tot eind. De hoofdpersoon was Easy Company. Hier gaat het meer over Leckie en Eugene in plaats van de company zelf.
Had ik ook niet verwacht van Snafu.quote:Op maandag 17 mei 2010 23:46 schreef Professional het volgende:
Ik vond het ook een mooie afsluiting. Mooi om te zien dat Snafu in de serie keihard is en 35 jaar niet over de oorlog heeft gepraat. Oorlog vreet mensen gewoon op, iets wat wij nooit zullen meemaken.
Al met al vond ik het een mooie serie.
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 01:11 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
QFT! Dat ik daar tien uur van mijn leven aan verspild heb zeg. In het begin was ik nieuwsgierig, na een paar aflevering viel het tegen maarja, toch maar doodkijken. En na tien afleveringen blijkt het gewoon zeer slappe, slechte serie. De finale was misschien nog wel het ergst van allemaal. Wat een domper, zeker met Band of Brothers in het achterhoofd.
Eugh, Snafu vond ik ZO irritant.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:12 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Had ik ook niet verwacht van Snafu.
Maaruhh die Snafu was toch wel mijn favoriet in deze serie
Is allemaal al een keer beter gedaan.ook stond deze aflevering boordevol clichés. Vrouwen die achterblijven, geen werk kunnen vinden, "moeilijk aanpassen aan de maatschappij" blabla.quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:44 schreef Headlong het volgende:
Ik heb gisteren de laatste aflevering gezien, voor mij was dit duidelijk de sterkste aflevering van de serie. Ik vond het een waardige en mooie afsluiting. Zeer interessant om mee te krijgen wat het met de mens doet zo'n oorlog.
Eens. Die was af en toe zo ontzettend deranged dat het ongeloofwaardig werd.quote:Op woensdag 19 mei 2010 00:30 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Eugh, Snafu vond ik ZO irritant.
Generation Kill heb ik nooit gezien, bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:24 schreef neilpad het volgende:
Van de drie (BoB, Generation Kill) vond ik deze toch wel de minste.
Waarschijnlijk hadden ze een bepaalde visie voor deze serie maar echt goed uit de verf is het niet gekomen.
how freudianquote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:14 schreef pberends het volgende:
[..].
Tja, matig einde van een matige serie. Maar goed, de oorlogsvoering was weer fascinerend om te zien natuurlijk.
Ja, ik zou er ook geen DVD van kopen!quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:12 schreef Wouter2006 het volgende:
De serie heeft niet aan mijn verwachtingen voldaan, jammer!
idd, BOB staat in mijn dvd kast, Pacific zal daar never nooit in komenquote:Op donderdag 20 mei 2010 18:26 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
Ja, ik zou er ook geen DVD van kopen!
Hier wel hoor! Ben zelfs bereid een interne bluray-speler ervoor aan te schaffen plus een betere videokaartquote:Op donderdag 20 mei 2010 19:23 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
idd, BOB staat in mijn dvd kast, Pacific zal daar never nooit in komen
Oh nu zal tom hanks wel jankend naar zijn bed gaan...quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:23 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
idd, BOB staat in mijn dvd kast, Pacific zal daar never nooit in komen
probeer je nu grappig te zijn?quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:54 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Oh nu zal tom hanks wel jankend naar zijn bed gaan...
Roflquote:Op donderdag 20 mei 2010 17:26 schreef Symer het volgende:
Vind het bijna zielig voor die oude mannetjes die in hun zondagse pak hun verhaal zitten te vertellen, verwachtend dat er een boeiende miniserie van gemaakt zou worden.
Ik sluit me bij Merkie aan. Geen verspilling van m'n tijd, maar de hooggespannen verwachten worden niet ingelost.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 02:19 schreef Merkie het volgende:
Gezien.
Toch wel een tegenvaller, het komt m.i. niet in de buurt van Band of Brothers. Zelf heb ik de volgende oorzaken ontdekt:
- Eugene.
- Meervoudig bronmateriaal waardoor het geheel wat rommelig overkomt
- Afleveringen springen een beetje van de hak op de tak
- Jungle is minder interessant als decor dan onze eigen achtertuin
- Matig acteerwerk
Bij BoB volgde je echt Easy Company van begin tot eind. De hoofdpersoon was Easy Company. Hier gaat het meer over Leckie en Eugene in plaats van de company zelf.
Hele vette serie, iets minder actie maar de chemie tussen alle soldaten is zeer goed merkbaar. Goeie acteerprestaties ook.quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:16 schreef pberends het volgende:
[..]
Generation Kill heb ik nooit gezien, bedankt voor de tip.
quote:
Voor de releasedatum zal het weinig uitmaken.quote:Op donderdag 22 juli 2010 18:41 schreef pberends het volgende:
[..]
.
Nooit van Blu-ray gehoord?
Je gaat zo'n serie toch niet in SD-kwaliteit bekijken, ben je helemaal gek geworden?
Zie je mijn post nietquote:Op zondag 31 oktober 2010 23:23 schreef Zipportal het volgende:
Bol.com is momenteel de goedkoopste: 38,99. Straks in alle Media Markten: 39,99. Maar de NL release is 10-11-2010.
Natuurlijk zie ik jouw post. Maar ik had het eigenlijk over NL prijzen.quote:Op maandag 1 november 2010 09:15 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Zie je mijn post nietDe versie op Amazon UK heeft ook gewoon NL subs + die documentaire!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |