abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80769785
quote:
DEN HAAG - Bewoners van de Haagse wijk Transvaal zijn laaiend omdat uitgerekend op Koninginnedag in Wijkpark Transvaal een Turks cultureel evenement begint.

„Koninginnedag wordt gewoon verkwanseld”, zegt een woedende man die bij het park woont. „Ik ben er trots op dat we in een land wonen waar tolerantie heerst, maar dit festival is ín het Turks en voor en door Turken. Dat past niet op een nationale feestdag als Koninginnedag. Die dag heeft een bepaald karakter en is voor iedereen. Dan moet je geen evenement organiseren dat alleen op een beperkte groep Turken is gericht.”

Het evenement wordt georganiseerd door de Turks Islamitisch Culturele Stichting en maakt deel uit van de Turks Culturele Dagen, die op 30 april en 1 en 2 mei worden gehouden. Op het programma staan onder meer Turkse muziek, folklore, dans en eten.
„Schandalig!” zegt een onthutste omwonende. „We hebben in dit land één groot nationaal feest en dat is Koninginnedag. Dat verdwijnt nu.” „Ik heb geen enkele moeite met een Turks feest, maar het hele Nederlandse volk viert Koninginnedag. Laat dat nu gewoon zo blijven!” aldus een andere verbouwereerde buurvrouw.

Voorzitter Tahsin Cetinkaya van de Turks Islamitisch Culturele Stichting is zich van geen kwaad bewust. „Wij zijn een deel van de Nederlandse samenleving. Met zo’n festival kunnen we een brug slaan tussen de culturen.” Volgens hem zal op de eerste dag van het driedaagse evenement ook aandacht aan Koninginnedag worden besteed. „We brengen oranje aan en hangen Nederlandse vlaggen op.”
Ondertussen begrijpen omwonenden van het park absoluut niet waarom de gemeente Den Haag een vergunning verleent voor een Turks evenement op nota bene Koninginnedag. „Dat de gemeente zo’n dag opgeeft!” vraagt een wijkbewoner zich af.

Volgens een gemeentewoordvoerder was er geen reden om de vergunning niet te verstrekken. „De vergunning wordt verleend als de organisator kan aantonen dat hij het feest op een ordelijke en veilige manier kan organiseren. Dat het op Koninginnedag plaatsvindt, is geen grond om een vergunning te weigeren.

http://www.telegraaf.nl/b(...)nnedag__.html?p=25,2
Respect voor andermans feest hebben we ook niet meer zeker?
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
pi_80769864
Erg dom van de gemeente
pi_80769877
boeiend heb je weer wat klootzakjes minder
pi_80769902
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:57 schreef RoW_0 het volgende:
Erg dom van de gemeente
Dom? eerder regelrechte FAAL
pi_80769930
Het is daar al klein Turkije op wat enkele tokkies na.
pi_80769945
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:57 schreef Pizzakoppo het volgende:
boeiend heb je weer wat klootzakjes minder
Volgens mij zijn de marokkanen de klootzakjes en valt het bij de turkse gemeenschap wel mee.
Verder: lekker boeiend en misschien juist idd een mogelijkheid om een brug te slaan tussen 2 culturen en hun manier van feesten
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:00:27 #7
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_80770016
Sja, hiermee is eigenlijk alles al gezegd:

"De vergunning wordt verleend als de organisator kan aantonen dat hij het feest op een ordelijke en veilige manier kan organiseren. Dat het op Koninginnedag plaatsvindt, is geen grond om een vergunning te weigeren."

Je *hoeft* er niet heen natuurlijk. Net zomin als het verplicht is om je in het oranjegehos te storten. What's next, iemand die bijvoorbeeld op koninginnedag jarig is verbieden die dag een feestje te geven?
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_80770023
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:58 schreef missziggy het volgende:
Het is daar al klein Turkije op wat enkele tokkies na.
Dat valt idd niet te ontkennen. Tranvaal grenst aan Schilderwijk en daar zal het ook ongetwijfeld 1 groot volksfeest worden
pi_80770026
Elk Turk uit die wijk die as Vrijdag niet dansend, dronken van de biertjes, en strompelend door de straten loopt op muziek van volksheld Andre Hazes is een landverrader en dient de nationaliteit ontnomen te worden (en wellicht tegen de muur gezet te worden). Kom nou, je bent Nederlander of je bent het niet. En dan gaan die gasten hun eigen culturele feestje vieren, provocerend en diep beledigend voor ten eerste de Koningin en daarnaast naar het hele Nederlandse volk toe. Te gek voor woorden dit, ben er gewoon ziek van.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:00:43 #10
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_80770029
Maar hoe precies wordt Koninginnedag daar opgeheven dan? Het één sluit het ander toch niet uit?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 april 2010 @ 16:01:46 #11
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80770076
Ik vind dit nogal muggenziften eigenlijk. Wat maakt het uit dat er 2 feesten zijn?
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:02:37 #12
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_80770118
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:58 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

misschien juist idd een mogelijkheid om een brug te slaan tussen 2 culturen en hun manier van feesten
vraag me toch af hoe dat in de praktijk uitpakt?

Hoewel mensen die geen zin hebben in K-dag nu naar het Turkse feest kunnen gaan, veel lekkerder eten dan die vette hap en al dat bier
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:03:23 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_80770151
Ik moet werken op Koninginnedag, die paupers weten niet hoe goed ze het hebben: 2 feesten!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_80770221
Als straf de gay parade tijdens het suikerfeest houden.
Cool story, Hansel.
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:05:04 #15
178252 3keernix
Flippiee O+
pi_80770228
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind dit nogal muggenziften eigenlijk. Wat maakt het uit dat er 2 feesten zijn?
mompelt iets met nationale feestdag en ondergeschikte cultuur. Fout ligt bij de altijd falende gemeente. Zal de PVV eens mailen
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:05:14 #16
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_80770238
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:55 schreef 3keernix het volgende:

[..]

Inderdaad, laat die turken ook lekker feestvieren, waarom zou je daar moeilijk over doen ?
zzz
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:05:15 #17
178252 3keernix
Flippiee O+
pi_80770239
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:04 schreef wikwakka2 het volgende:
pi_80770295
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:00 schreef Aloulou het volgende:
Elk Turk uit die wijk die as Vrijdag niet dansend, dronken van de biertjes, en strompelend door de straten loopt op muziek van volksheld Andre Hazes is een landverrader en dient de nationaliteit ontnomen te worden (en wellicht tegen de muur gezet te worden). Kom nou, je bent Nederlander of je bent het niet. En dan gaan die gasten hun eigen culturele feestje vieren, provocerend en diep beledigend voor ten eerste de Koningin en daarnaast naar het hele Nederlandse volk toe. Te gek voor woorden dit, ben er gewoon ziek van.
Leuke Koninginnedag met overal Turkse vlaggen
pi_80770333
Toch is het vreemd om iedereen te verplichten een of ander feest te vieren.
Cool story, Hansel.
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:07:26 #20
178252 3keernix
Flippiee O+
pi_80770335
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:06 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Leuke Koninginnedag met overal Turkse vlaggen
Ik hoor ze al toeteren
pi_80770354
My god.

Wat een gepijpzeik.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 april 2010 @ 16:08:52 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80770392
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:05 schreef 3keernix het volgende:

[..]

mompelt iets met nationale feestdag en ondergeschikte cultuur. Fout ligt bij de altijd falende gemeente. Zal de PVV eens mailen
Nogmaals, wat is er fout om op een nationale feestdag een eh... feest te organiseren?
pi_80770411
quote:
datte
pi_80770609
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:10 schreef MrNiles het volgende:
telegraaf sbs topic
zit hier lekker met een kratje bier in de voortuin
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:21:33 #25
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_80770947
quote:
Volgens hem zal op de eerste dag van het driedaagse evenement ook aandacht aan Koninginnedag worden besteed. „We brengen oranje aan en hangen Nederlandse vlaggen op.”
Ze besteden evenveel aandacht als menig autochtoon (die doet ook niet meer dan bier zuipen in de stad met een oranje shirt aan), dus ik zie totaal het probleem niet.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_80771124
Die Turken ook weer he.
pi_80771249
T'is toch nie te geleuve dit?!
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:35:31 #28
111528 Viajero
Who dares wins
pi_80771558
Wat ik vooral vreemd vind is dat er kennelijk een ander groot feest mag plaatsvinden tijdens Koninginnedag. Zijn politie, ambulances ed dan niet al veel te druk met dronken Nederlanders om te kunnen bijspringen als er op dat Turkse feest iets gebeurt?

Niet dat ik iets tegen Turkse feesten heb, ik vraag het me gewoon af.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_80771618
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:28 schreef TheMagnificent het volgende:
T'is toch nie te geleuve dit?!
Cool story, Hansel.
pi_80771835
Turken mogen hier best wonen, maar er moet altijd als eerst plaats worden gemaakt voor feesten die door Nederland en voor Nederlandse feesten worden gemaakt.
pi_80771933
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:13 schreef bohgek het volgende:

[..]

zit hier lekker met een kratje bier in de voortuin
lekrekr hoor
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:46:58 #32
299250 Gladtobeme
monday_monday
pi_80772008
laat ze lerkker vieren ook geen last van dan
pi_80772846
Waar is Wilders wanneer je hem nodig hebt? Als ie zwijgt hierover dan kan ie mijn stem wel vergeten!
pi_80772936
Treurige Nederlands.
Over een paar jaar hebben we hopelijk heel dat koningshuis afgeschaft.
pi_80773139
Ik begrijp het probleem niet? Wat maakt het uit dat het koninginnendag is op datzelfde moment?
Conscience do cost.
pi_80775752
Waar slaat al dat gezeik op? Mooi toch dat er wat extra festiviteiten zijn. En dan dat "ik ben er trots op dat .. tolerantie heerst, maar"; wel het toppunt van triestheid. Ik ben daar ook trots op, of beter gezegd was, want Nederland is al jaren niet meer tolerant met gasten zoals dat.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_80775854
quote:
Zit je zwaar sarcastisch te zijn, zijn mensen het nog met je eens ook
pi_80776045
quote:
pi_80776319
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:32 schreef trancethrust het volgende:
Waar slaat al dat gezeik op? Mooi toch dat er wat extra festiviteiten zijn. En dan dat "ik ben er trots op dat .. tolerantie heerst, maar"; wel het toppunt van triestheid. Ik ben daar ook trots op, of beter gezegd was, want Nederland is al jaren niet meer tolerant met gasten zoals dat.
Nederland is dan ook niet tolerant, maar onverschillig.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_80776411
Schandalig! Op een feestdag een feest vieren!

Ik stel voor dat we aankomende Koninginnedag ook alle bootjes op de Amsterdamse grachten controleren op etnische pluriformiteit, of ze Nederlandse muziek draaien en Heineken bier drinken. En oranje versieringen hebben en alleen Nederlands praten en de Koningin eren.
Als het riekt naar een etnisch feest, meteen de boot tot zinken brengen.

Elk podium die een artiest laat optreden met een niet Nederlands lied en niet van te voren aangeeft dat het om de koningin gaat, meteen dichtgooien.

Ik heb te doen met TS. Heel zijn Koninginnedag vergald!
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_80776522
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:48 schreef Appelknaller het volgende:

[..]

Nederland is dan ook niet tolerant, maar onverschillig.
Treffend. Toch heb ik de indruk dat het vroeger echt tolerantie was, in de zin dat men gewoon nieuwsgierig was naar andere dingen, er respect voor had, en er de lol wel van in zag. Op het moment dat men ging praten over 'het bewust tolereren van' ging het al goed mis.
pi_80776842
30 april Koninginnedag (geen Turks feest dan dus) en bedorven straatvoedsel vreten en dat gewoon 1 en 2 mei herhalen op het Turkse feest.

Iedereen happy.

Het kan zo makkelijk zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 27 april 2010 @ 19:06:17 #43
111528 Viajero
Who dares wins
pi_80777007
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:54 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Treffend. Toch heb ik de indruk dat het vroeger echt tolerantie was, in de zin dat men gewoon nieuwsgierig was naar andere dingen, er respect voor had, en er de lol wel van in zag. Op het moment dat men ging praten over 'het bewust tolereren van' ging het al goed mis.
Ik denk dat we door politici en de politiek correctheid veel meer zaken moesten tolereren dan we eigenlijk wilden (buitenlands eten? prima. criminaliteit? niet prima. maar dan was je dus direct een racist of een nazi) en dat daardoor het hele idee van tolerantie nogal negatief geworden is.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 27 april 2010 @ 19:49:48 #44
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80778664
Sinterklaasdag en Suikerfeest vallen soms ook samen, waarom heb ik diezelfde bewoners uit Transvaal niet horen mokken over deze bijzonderheid?
  dinsdag 27 april 2010 @ 19:57:46 #45
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_80779000
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:57 schreef RoW_0 het volgende:
Erg dom van de gemeente
Den Haag heeft al de nach. Dan ook nog gaan zeuren dat andere mensen op die Koninginnedag nog wat anders vieren, vind ik wat vreemd.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  dinsdag 27 april 2010 @ 19:58:31 #46
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_80779026
Na de controversiele SM-kelder in een moslimwijk is dit weer een triest dieptepunt in Nederland. Wilders for tha president.
Géén kloon van tvlxd!
pi_80779148
Ik zie een stuk meer trieste dieptepunten bij een ommetje a'dam op 30 april dan dit. Maar echt, was is het probleem nou? Hoe meer feest hoe meer vreugde lijkt me? Waarom kunnen die 2 feestdagen niet op dezelfde dag vallen?
Conscience do cost.
pi_80779215
Wat is nou eigenlijk het probleem? Die Turken willen zelfs Hollandse vlaggen enzo ophangen. Dat is eerlijk gezegd meer dan de gemiddelde Nederlander doet.

Net of Koninginndag draait om het koningshuis of de Nederlandse identiteit. Het is gewoon een dag waarop iedereen zich lekker gaat bezatten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_80780624
Waarom zou je op zo'n dag niet iets mogen organiseren voor een bepaalde groep mensen? Op het Bevrijdingsfestival is er altijd een dance-gedeelte. Mag dat dan ook niet meer omdat dat maar een bepaalde groep mensen aanspreekt?

Ik vind het hooguit knullig om zo'n evenement tegelijk met Koninginnedag te houden. Ik kan me niet indenken dat je er veel publiek mee trekt, want mensen zoeken de Koninginnedag-activiteiten op. Maar verbieden gaat te ver.
pi_80781633
Ik vind het eigenlijk ook niet netjes dat het op konniginnedag wordt gevierd. Ze zouden het uit zichzelf moeten annuleren. Tenzij ze het in het teken van konninginnedag doen waarbij alle festiviteiten in het oranje zijn gekleed.
pi_80782171
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:02 schreef KoosVogels het volgende:
Wat is nou eigenlijk het probleem? Die Turken willen zelfs Hollandse vlaggen enzo ophangen. Dat is eerlijk gezegd meer dan de gemiddelde Nederlander doet.

Net of Koninginndag draait om het koningshuis of de Nederlandse identiteit. Het is gewoon een dag waarop iedereen zich lekker gaat bezatten.
Misschien in jouw geval, maar er zijn genoeg Nederlands die koninginnedag serieus nemen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 april 2010 @ 21:20:05 #52
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80782544
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:12 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Misschien in jouw geval, maar er zijn genoeg Nederlands die koninginnedag serieus nemen.
En dat kan niet als iemand anders zijn eigen feest viert?
Het is niet of/of he.
pi_80782631
quote:

[..]

En als ik Koninginnedag niet serieus neem en mn eigen feest organiseer, dan is er niets aan de hand? Maar wanneer een groep Turken het doet is het plots respectloos?
pi_80782700
Mja, het is dan ook wel weer een telegraafartikel, niet al te serieus nemen dus.
Cool story, Hansel.
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 21:47:49 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_80784027
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:02 schreef dabadbass het volgende:

[..]

vraag me toch af hoe dat in de praktijk uitpakt?

Hoewel mensen die geen zin hebben in K-dag nu naar het Turkse feest kunnen gaan, veel lekkerder eten dan die vette hap en al dat bier
door beiden te doen

eerst lekker bier drinken en koninginnedag vieren en vervolgens een lekker hapje te eten bij dat andere feest
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_80784680
De Telegraaf is wel heel erg bezig met spijkers in laag water zoeken
pi_80785097
Je hangt er een paar Oranje vlaggetjes bij en het is opgelost. Gezeik om niks weer.
pi_80785259
quote:
Op het programma staan onder meer Turkse muziek, folklore, dans en eten
Meestal zijn er ook kraampjes enzo, past perfect in Koninginnedag wat mij betreft.

Maar goed -> Telegraaf altijd -100
pi_80785284
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:
De Telegraaf is wel heel erg bezig met spijkers in laag water zoeken
Maar goed, Henk en Ingrid in Lutjebroek die dit lezen worden hier wel door beïnvloed.
pi_80789555
Wat een gezeur zeg... Moet iedereen verplicht Koninginnedag gaan vieren ofzo?

Wat een krokodillentranen om te gaan janken dat Koninginnedag nu zou verdwijnen omdat er 1 keer tegelijk een ander feest is.
En ik weet niet wat ik erger vind, de man die daarover lopen te klagen of al die mensen die daar klakkeloos in meegaan. Blij dat ze weer wat allochtonen kunnen bashen.
Leaf
  dinsdag 27 april 2010 @ 23:41:41 #61
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_80789645
Dit is weer typisch PVV geleuter. Echt. Zo langzamerhand begin ik te denken dat de media de bevolking als domme mensen ziet.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 27 april 2010 @ 23:59:34 #62
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_80790291
Eigenlijk best een miereneukerig-storm-in-een-glas-water-speld-in-een-hooiberg zoekend bericht dit.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_80795095
Wat een gezeik, ik vind juist dat er meer Turkse, Marokkaanse en dergelijke feesten moeten zijn, leuke muziek en lekkere hapjes (mooie vrouwen ook).
pi_80795130
Het feit dat er zelfs op FOK! geen rel uit te peuren valt zegt genoeg over dit bericht natuurlijk. .

Telegraaf. .
pi_80795941
quote:
Waarom als straf? Is toch leuk om dat samen te vieren? Geloof niet dat het een probleem is voor de Turken en die Islamitische Culturele stichting om dit juist samen in één stad te vieren.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_80796018
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:09 schreef IHVK het volgende:

[..]

Maar goed, Henk en Ingrid in Lutjebroek die dit lezen worden hier wel door beïnvloed.
lariekoek. Denk meer dat het de oudere garde is die er problemen mee heeft en moet je gewoon begrip voor hebben. Is ook een vorm van tolerantie. Die ouderen zullen zien dat het allemaal best mee gaat vallen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:18:55 #67
122997 zquing
Drama Junk
pi_80796247
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nogmaals, wat is er fout om op een nationale feestdag een eh... feest te organiseren?
Niets. Het zou alleen de organistoren vam t turkse feest sieren als ze een andere periode hadden gekozen voor hun feest. Nu kan t overkomen als het niet willen/willen veranderen van "onze" natiomale feestdag
"Those unforgettable days, for them I live"
  woensdag 28 april 2010 @ 10:21:22 #68
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_80796320
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Omdat Nederland voor Nederlanders is en Turken moeten zich er dan van de Telegraaflezertjes maar niet mee bemoeien.

Anyhoe; zou pas van slechte smaakgetuigen als de Suzuki Swift club een toertocht zou organiseren in de binnenstad van Apeldoorn.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_80796696
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:21 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Omdat Nederland voor Nederlanders is en Turken moeten zich er dan van de Telegraaflezertjes maar niet mee bemoeien.

Anyhoe; zou pas van slechte smaakgetuigen als de Suzuki Swift club een toertocht zou organiseren in de binnenstad van Apeldoorn.
Dat zie ik nergens staan. We hebben het over tolerant zijn, maar hebben totaal geen begrip voor mensen die wel gehecht zijn aan het pure Nederlandse symbool voor die mensen.

Ik denk werkelijk wel dat die Islamitische cultuurgroep er wel een toevoeging aan zou kunnen geven door het te combineren. Net als bijvoorbeeld de gayparade best samen zou kunnen moeten gaan met het suikerfeest.

Het is zoals cohen ook heeft gezegd. Je moet net zoveel tolerantie op kunnen brengen voor de ouderen die in stroomversnelling het land hebben zien veranderen.

Niet dat je het Turkse feest niet moet houden, maar er mag wel degelijk rekening worden gehouden met die mensen die dit Koninginnedagfeest als Nationaal feest zien. Begrip werkt niet alleen vanuit de autochtoon hoor.

Deze mensen zijn niet minder Nationalistisch als ook die Turkse Islamitische organisatie die een Turks feest willen organiseren. Waarom wordt het één wel als normaal gezien en het ander niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 28-04-2010 11:03:25 ]
  woensdag 28 april 2010 @ 10:44:37 #70
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_80797045
nou nou nou, wat een problemen allemaal!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 28 april 2010 @ 10:45:17 #71
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_80797065
Iedereen moet zelf weten wanneer ze hun eigen feestje vieren, maar ik vind het een teken aan de wand wat de integratie betreft. Ze vinden hun Turks-culturele feest belangrijker dan het nationale feest wat Koninginnedag is.

Veel Turkse Nederlanders willen vooral Turk blijven, integreren doen ze alleen voor zover het ze zelf uit komt.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 28 april 2010 @ 11:49:35 #72
3542 Gia
User under construction
pi_80799248
Nu zijn de Christelijke feestdagen nooit op 30 april, maar stel dat WA dit straks veranderd en zodanig dat bijvoorbeeld Pasen tegelijk zou kunnen vallen met, hoe zullen we het noemen, Koningsdag?

Mogen de Christenen dan geen Pasen vieren?

Nu is er in de periode dat Pasen zou kunnen vallen geen enkele datum die hiervoor logischerwijs in aanmerking zou komen, maar even ter illustratie.

Ik heb er geen enkel probleem mee dat die Turken een feestje hebben, moet gewoon kunnen.
pi_80800819
quote:

[..]

Zover ik weet is Koninginnedag niet afgeschaft en niemand is verplicht om mee te doen aan dat Turkse feest. Sterker nog, ik denk dat een groot deel van de bevolking er niet eens wat van merkt.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 28 april 2010 @ 12:39:13 #74
31101 _Led_
pi_80801055
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:45 schreef EdvandeBerg het volgende:
Iedereen moet zelf weten wanneer ze hun eigen feestje vieren, maar ik vind het een teken aan de wand wat de integratie betreft. Ze vinden hun Turks-culturele feest belangrijker dan het nationale feest wat Koninginnedag is.

Veel Turkse Nederlanders willen vooral Turk blijven, integreren doen ze alleen voor zover het ze zelf uit komt.
Je hebt het gedeelte in het artikel gemist waarin werd uitgelegd dat ze nederlandse vlaggen en oranje meuk ophangen ?
zzz
pi_80801351
quote:

Groot gelijk hebben ze dat ze vooral Turk willen blijven. Het rare is juist dat veel Nederlanders hen graag zien assimileren en worden zoals Henk en Anita op de hoek, oftewel een kopie van de Nederlander met enkel en alleen nog een vreemde achternaam. Turken zijn geen indo's wat dat betreft, en dat is alleen maar te prijzen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aloulou op 28-04-2010 12:55:07 ]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  woensdag 28 april 2010 @ 12:58:37 #76
31101 _Led_
pi_80801627
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:49 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Groot gelijk hebben ze dat ze vooral Turk willen blijven.
Da's dan ook weer onzin. Nederlands staatsburger ? Dan moet je wel Nederlander willen zijn.
Je mag best trots zijn op je Turkse afkomst (al snap ik niet hoe je trots op afkomst kunt zijn, je hebt er niks voor hoeven doen), maar je moet wel nederlander willen zijn.
Dat wil heus niet zeggen dat je je haar hoeft te blonderen en voortaan alleen nog maar stamppot mag eten.
zzz
pi_80801651
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:33 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Zover ik weet is Koninginnedag niet afgeschaft en niemand is verplicht om mee te doen aan dat Turkse feest. Sterker nog, ik denk dat een groot deel van de bevolking er niet eens wat van merkt.
Ze hebben nu wel genoeg gratis reclame gekregen
pi_80801694
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:49 schreef Gia het volgende:
Nu zijn de Christelijke feestdagen nooit op 30 april
Nee, maar het wordt wel verplaatst als het op een zondag valt in sommige gemeenten. Schande.
pi_80801747
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:00 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, maar het wordt wel verplaatst als het op een zondag valt in sommige gemeenten. Schande.
Waarom is dat dan nu wel weer een schande?
pi_80801858
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:02 schreef paddy het volgende:

[..]

Waarom is dat dan nu wel weer een schande?
Koninginnedag verplaatsen vanwege je geloof lijkt me schandelijker dan het in combinatie met vieren van iets. Maar dat lees je dan niet in de Telegraaf.
pi_80801883
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:49 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Groot gelijk hebben ze dat ze vooral Turk Nederlander willen blijven. Het rare is juist dat veel Nederlanders Turken hen graag zien assimileren en worden zoals Henk en Anita Achmed en Senay op de hoek, oftewel een kopie van de Nederlander Turk met enkel en alleen nog een vreemde achternaam. Turken Nederlanders zijn geen indo's Koerden wat dat betreft, en dat is alleen maar te prijzen.
Zo, nu staat er net zoveel onzin als jij post.
pi_80802175
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Koninginnedag verplaatsen vanwege je geloof lijkt me schandelijker dan het in combinatie met vieren van iets. Maar dat lees je dan niet in de Telegraaf.
Wehe, het was volgens mij juist de telegraaf die snel met dat artikel kwam over staphorst

Ik snap het. Dus ook jij zou het fijn vinden dat tijdens het grote suikerfeest tegelijk gehouden zou worden met de roze maandag en de gayparade.

Gewoon een brug slaan
pi_80802294
quote:

Dus Turken zijn pas goed geintregreerd wanneer ze met een oranje klomp op het hoofd door de straten van Amsterdam marcheren tijdens Koninginnedag?
pi_80802337
Geen onzin, veel Nederlanders zien allochtonen vooral net zoals hen worden, assimileren dus. Daarnaast kan je je prima Nederlander en Turk voelen, zolang je dat niet gelijkstelt aan assimilatie. Alleen voor veel Nederlanders is dat niet te verenigen en is het een doorn in het oog dat een derde generatie zich ook nog uitgesproken Turks voelt. Jammer dan voor de Nederlanders die deze mening delen, het zijn geen indo's wat dat betreft die binnen twee generaties helemaal zijn opgegaan in de Nederlandse samenleving behalve een tintje en wat gerechten niets meer van terug te vinden is. Hetzelfde geldt voor Koerden in Turkije inderdaad, of berbers in Marokko, etc etc.
  woensdag 28 april 2010 @ 13:21:07 #85
3542 Gia
User under construction
pi_80802404
quote:

[..]

Misschien is dat dan wel op verzoek van de koningin?
EDIT: beslissing van gemeente? Dan moet dat niet kunnen natuurlijk.

Zo wilde WA ook dat de vlaggen op zijn verjaardag halfstok gingen ter ere van die twee gevallen militairen.
Zag het overigens weinig hoor, de meeste mensen die al vlagden hadden de vlag in top.
pi_80802414
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:14 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik snap het. Dus ook jij zou het fijn vinden dat tijdens het grote suikerfeest tegelijk gehouden zou worden met de roze maandag en de gayparade.

Het suikerfeest wordt niet geplanned, dat is afhankelijk van het einde van de Ramadan. En het zou mij niets boeien, net als dit mij niet zoveel boeit.
  woensdag 28 april 2010 @ 13:24:33 #87
3542 Gia
User under construction
pi_80802528
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:21 schreef gelly het volgende:

[..]

Het suikerfeest wordt niet geplanned, dat is afhankelijk van het einde van de Ramadan. En het zou mij niets boeien, net als dit mij niet zoveel boeit.
Koninginnedag ook niet. Dat turkse feest mogelijk ook niet? Weet niet ter ere waarvan dat is....

Maar vind jij eigenlijk niet dat men met het plannen van zoiets al de Gayparade, rekening zou moeten houden met bijvoorbeeld Ramadan, Suikerfeest of Pasen? Dus, even los van of het jou raakt...
pi_80802648
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar vind jij eigenlijk niet dat men met het plannen van zoiets al de Gayparade, rekening zou moeten houden met bijvoorbeeld Ramadan, Suikerfeest of Pasen? Dus, even los van of het jou raakt...
Nee, ik vind dat er geen rekening mee hoeft te worden gehouden. Als de gemeente een vergunning verstrekt zie ik geen probleem.
pi_80802683
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:21 schreef gelly het volgende:

[..]

Persoonlijk boeit me dit dus ook niet. Zou het zelfs geweldig vinden wanneer er ook nog een Joods en chinees feest zou zijn. Hoe meer feesten hoe leuker die dag

Ik begrijp alleen wel dat er ook mensen zijn die opgegroeid zijn met dit feest en dit feest als HET symbool zien van Nederland. Dat die mensen het moeilijk hebben moet je ook begrip voor op kunnen brengen. Begrip op kunnen brengen moet dus niet één richting uitgaan.
  woensdag 28 april 2010 @ 13:33:10 #90
36038 Shaman
retro-progressief
pi_80802818
Ik las dat er op de vrijmarkt in Utrecht donderdagnacht een vergunning verleend is aan een loempia kraampje en dat Mario er ook gewoon staat met z'n Italiaanse bollen.

Verkwanseling van de Nederlandse cultuur!!!
Stem PVV!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Shaman op 28-04-2010 13:54:39 ]
pi_80802850
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:29 schreef paddy het volgende:

[..]

Persoonlijk boeit me dit dus ook niet. Zou het zelfs geweldig vinden wanneer er ook nog een Joods en chinees feest zou zijn. Hoe meer feesten hoe leuker die dag

Ik begrijp alleen wel dat er ook mensen zijn die opgegroeid zijn met dit feest en dit feest als HET symbool zien van Nederland. Dat die mensen het moeilijk hebben moet je ook begrip voor op kunnen brengen. Begrip op kunnen brengen moet dus niet één richting uitgaan.
Dat is een andere kwestie, dat begrijp ik.

Ik begrijp echter het spijkers op laag water zoeken en het kunstmatig creëren van relletjes niet vanuit de Telegraaf zijde. Ik denk dat het best meevalt met de reacties van die bewoners.
pi_80802931
Is hier niet gewoon weer hetzelfde trucje uitgehaald als met die SM-fotograaf in Rotterdam ?
Cool story, Hansel.
pi_80807236
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 19:49 schreef Ofyles2 het volgende:
Sinterklaasdag en Suikerfeest vallen soms ook samen, waarom heb ik diezelfde bewoners uit Transvaal niet horen mokken over deze bijzonderheid?
Waarschijnlijk zijn de boze buurtbewoners fictief, het zou niet de eerste keer zijn. Anderen hebben die link ook al gelegd zo te zien.
  woensdag 28 april 2010 @ 15:47:11 #94
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_80807514
quote:

[..]

Niet in sommige gemeenten.
Koninginnedag wordt in geheel Nederland verplaatst naar zaterdag 29 april als koninginnedag toevallig op een zondag valt. Jaja, zelfs in Amsterdam.

[ Bericht 0% gewijzigd door Knarf op 28-04-2010 17:06:16 ]
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_80807777
En als ik zeg dat ik graag Nederlandse feesten en dus cultuur wil behouden noemt men mij een intolerante racist, maar andersom mag ik geen kritiek hebben op een (groeiend) aantal multikul-feesten. Lekker hypocriet weer.
Ik heb helemaal niks tegen een Turks feest of Aziatisch of whatever, maar ik vind het gewoon getuigen van weinig doordachtzaamheid door dit te plannen op en rond een nationale feestdag.
Samen Koninginnedag vieren en dan samen dat Turkse festival had toch veel leuker geweest? Nu moet men kiezen.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  woensdag 28 april 2010 @ 16:24:29 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_80808872
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:53 schreef Amos_ het volgende:
En als ik zeg dat ik graag Nederlandse feesten en dus cultuur wil behouden noemt men mij een intolerante racist, maar andersom mag ik geen kritiek hebben op een (groeiend) aantal multikul-feesten. Lekker hypocriet weer.
Ik heb helemaal niks tegen een Turks feest of Aziatisch of whatever, maar ik vind het gewoon getuigen van weinig doordachtzaamheid door dit te plannen op en rond een nationale feestdag.
Samen Koninginnedag vieren en dan samen dat Turkse festival had toch veel leuker geweest? Nu moet men kiezen.
koninginnedag kemerkt zich toch juist dat je van feestje naar feestje loopt?
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 17:03:06 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_80810301
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:53 schreef Amos_ het volgende:
hoezo je moet kiezen?

je kan toch op koninginnedag naar een Turks festival gaan?
het is niet dat je kerstbomen of paaseitjes moet hebben ... prinses Julliana werd jarig dus kregen we een vrije dag om bier te drinken, meer is koninginnedag eigenlijk niet
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 17:06:19 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_80810437
Wilhelmina???

ik heb echt geen flauw idee meer

volgens mij toch iets met wilhelmina
pi_80810469
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:06 schreef sp3c het volgende:
Wilhelmina???

ik heb echt geen flauw idee meer

volgens mij toch iets met wilhelmina
  woensdag 28 april 2010 @ 17:09:16 #100
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_80810552
Wat voor feest is dit dan, een Turkse nationale feestdag Bij ons weet niemand er wat over.
AFC AJAX
pi_80810636
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:09 schreef msnk het volgende:
Wat voor feest is dit dan, een Turkse nationale feestdag Bij ons weet niemand er wat over.
Waarschijnlijk een bazaar achtig iets van een lokale verenging. Turkse verenigen doen dat wel vaker rond deze periode.
pi_80813299
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:18 schreef zquing het volgende:

[..]

Niets. Het zou alleen de organistoren vam t turkse feest sieren als ze een andere periode hadden gekozen voor hun feest. Nu kan t overkomen als het niet willen/willen veranderen van "onze" natiomale feestdag
De Turken gaan zich aanpassen. Er wordt ook volop aandacht besteed aan koninginnedag.
Leaf
  woensdag 28 april 2010 @ 21:45:53 #103
299347 Baardagaam
eet hamsters
pi_80821540
Ik erger me DOOD aan koninginnedag als republikein. Waar kan ik m'n schade verhalen?
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 22:00:35 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_80822345
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:09 schreef msnk het volgende:
gewoon een buurtfestivalletje volgens mij

handig want een heleboel mensen zijn vrij die dag en de komende 2 dagen is het weekend
  woensdag 28 april 2010 @ 22:02:06 #105
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_80822409
De relevantie zal je volkomen ontgaan, maar ik ben nu 4 dagen op rij vrij.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 28 april 2010 @ 22:10:50 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_80822830
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:02 schreef BansheeBoy het volgende:
De relevantie zal je volkomen ontgaan, maar ik ben nu 4 dagen op rij vrij.

²
lijkt me niet zo relevant.
jij hebt als goede moslim de plicht je vrouw te onderhouden in alle facetten. dus wat doe je hier al die dagen? neem haar mee naar een nederlandse kaasmakerij, masseur of glasblazer.

noeste arbeiders dus, die nog weten wat kwaliteit is.

daarnaast, ontopic: elk feest zou gevierd moeten worden op koninginnedag. ik denk dat we daarmee ons multiculturele koningshuis recht toe doen.
pi_80822917
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lijkt me niet zo relevant.
jij hebt als goede moslim de plicht je vrouw te onderhouden in alle facetten. dus wat doe je hier al die dagen? neem haar mee naar een nederlandse kaasmakerij, masseur of glasblazer.

noeste arbeiders dus, die nog weten wat kwaliteit is.

daarnaast, ontopic: elk feest zou gevierd moeten worden op koninginnedag. ik denk dat we daarmee ons multiculturele koningshuis recht toe doen.
En zo is het! Echte kerels werken morgen ook gewoon!
  woensdag 28 april 2010 @ 22:13:57 #108
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_80822954
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En zo is het! Echte kerels werken morgen ook gewoon!
ik ook. maar lul niet zo dom als reactie op mijn post. please boy.
pi_80823035
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik ook. maar lul niet zo dom als reactie op mijn post. please boy.
Doe ik een keer vriendelijk
  woensdag 28 april 2010 @ 23:53:54 #110
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_80827892
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Doe ik een keer vriendelijk
lol. jankie.
  donderdag 29 april 2010 @ 15:24:27 #111
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_80844432
Kunnen sommige mensen geen hobby nemen? Wat boeit het als ze het op Koninginnedag organiseren? Ze zullen bij het plannen waarschijnlijk de kalender gepakt hebben en gezien hebben dat het dit jaar op een vrijdag valt. Mooi.. dan is iedereen toch al vrij en kunnen we er makkelijk een lang weekend van maken! Meestal is het in die periode ook mooi weer...

Tenzij dat park altijd de spil geweest is van grootschalige activiteiten op Koninginnedag hoeft er niets voor te wijken. Je kan moeilijk mnsen verplichten om Koninginnedag te vieren. Er zijn genoeg autochtone republikeinen die er ook niets te maken hebben.

Mochten er toch nog gegronde bezwaren zijn... schaf dan ook even de tulpen af als nationaal symbool? Die zijn Turks, namelijk...
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  vrijdag 30 april 2010 @ 15:32:05 #112
268740 flexoo
100% Apple fan
pi_80874924
respectloos! aanpassen op oprotten
pi_80874936
Wat een gejank zeg. Het zou wat anders zijn als "traditionele" Koninginnefeesten vanwege dit feest niet doorgingen of verplaats moesten worden, maar nu maakt het toch geen snars uit...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 30 april 2010 @ 15:33:02 #114
299981 Opmaat
De maat der dingen
pi_80874944
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:58 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de marokkanen de klootzakjes en valt het bij de turkse gemeenschap wel mee.
Verder: lekker boeiend en misschien juist idd een mogelijkheid om een brug te slaan tussen 2 culturen en hun manier van feesten
Wat een onzin. Een Nederlands feest is voor elke Nederlander. Als de Turken zo nodig iets moeten vieren doen ze dat maar op een andere dag .... en zéker niet op straat.
  vrijdag 30 april 2010 @ 15:38:43 #115
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_80875041
Wat een bullshit. Genoeg podia waar bijv. reggae of wereldmuziek gespeeld wordt. En daar wordt niet om gezeken.
When all else fails, you always have delusion.
pi_80875206
Echt Den Haag he
pi_80875229
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 15:38 schreef Mirel het volgende:
Wat een bullshit. Genoeg podia waar bijv. reggae of wereldmuziek gespeeld wordt. En daar wordt niet om gezeken.
Als onderdeel van Koninginnedag ja.
pi_80875266
Gewoon lekker gay parade op het suikerfeest vieren of iets anders
pi_80875281
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 15:47 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Als onderdeel van Koninginnedag ja.
En dit feest is onderdeel van een andere dag?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_80875289
Wat een gezeik om niets zeg. Als de mensen liever een ander feest vieren dan Koninginnedag zijn daar toch gewoon vrij in hoop ik? Het is sowieso 3 dagen lang, dus niet specifiek op deze zag. Wat een zeikerds weer, als dit feest niet georganiseerd was door een instelling met een islamitische achtergrond was er zeker geen gezeur over geweest.

Mijn ex-vriendin is 30 april jarig, mag dat dan ook niet gevierd worden?

Ik geef die Turken groot gelijk en zou liever naar een Turks feest gaan dan een inhoudsloos kansloos festijn als Koninginnedag. Sowieso ben ik sterk anti-monarchistisch en vind ik het onbegrijpelijk dat er anno 2010 nog zoveel mensen die bende volksverlakkers een warm hard toe dragen.

Á propos, mensen die sowieso nu nog pro-koningshuis zijn. En maar zeiken dat Iran een achterlijk land is. Nee, een monarchie dat is lekker vooruitstrevend.
pi_80875385
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En dit feest is onderdeel van een andere dag?
Dit feest is niet bedoeld als onderdeel van koninginnedag maar een turks 3-daags festival.
  vrijdag 30 april 2010 @ 16:00:34 #122
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_80875486
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 15:50 schreef Gulo het volgende:

Mijn ex-vriendin is 30 april jarig, mag dat dan ook niet gevierd worden?
Waarom haat jouw ex-vriendin Nederland zo? Het pas niet bij Nederland om een andere voorkeur te hebben. We hebben gewoon niets geleerd van de Molukse treinkapingen.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 30 april 2010 @ 16:04:21 #123
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_80875563
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 15:55 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Dit feest is niet bedoeld als onderdeel van koninginnedag maar een turks 3-daags festival.
Koninginnedag schrijf je met een hoofdletter. Graag een beetje respectvol omgaan met deze dag en de Nederlandse taal; je bent toch geen allochtoon?
Géén kloon van tvlxd!
pi_80875574
Wat ben jij een slechte troll
  vrijdag 30 april 2010 @ 16:05:19 #125
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_80875575
Oh nee, ik mag niets zeggen over de Nederlandse taal, want dan wordt je door de linksen gelijk een racist genoemd.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 30 april 2010 @ 16:07:14 #126
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_80875613
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 16:05 schreef Amos_ het volgende:
Wat ben jij een slechte troll
Daar heb je het al. Ik kom alleen maar op voor de Nederlandse cultuur, maar dat mag niet meer in dit land. We moeten behulpzaam ons land overdragen aan onze medelanders, net zoals bij een inbraak.
Géén kloon van tvlxd!
pi_80875654
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 15:55 schreef Amos_ het volgende:

[..]

De bedoeling van een feest is dat je lol hebt. Ik ben wel ook wel eens op een koninginnedagfeestje geweest wat onderdeel bleek van een heel onkoninklijk driedaags zuipgebeuren.
pi_80875762
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 16:00 schreef Montov het volgende:

[..]

Waarom haat jouw ex-vriendin Nederland zo? Het pas niet bij Nederland om een andere voorkeur te hebben. We hebben gewoon niets geleerd van de Molukse treinkapingen.
Mijn ex-vriendin haat Nederland omdat ze op 30 april geboren is? Mis is een causaal verband?
pi_80875833
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 16:14 schreef Gulo het volgende:

[..]

Mijn ex-vriendin haat Nederland omdat ze op 30 april geboren is? Mis is een causaal verband?
Hij zit je te trollen. Vrij irritant
pi_80875894
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 15:49 schreef Stephan1237 het volgende:
Gewoon lekker gay parade op het suikerfeest vieren of iets anders

Goeie, heb je die net zelf verzonnen?
Cool story, Hansel.
  vrijdag 30 april 2010 @ 16:24:34 #131
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_80875975
quote:
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  vrijdag 30 april 2010 @ 16:27:49 #132
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_80876056
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 16:18 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Hij zit je te trollen. Vrij irritant
Je ergert je snel aan anderen... Een feestje hier, een opmerking daar. Ik denk dat het probleem ligt bij jouw intolerantie.
Géén kloon van tvlxd!
pi_80878412
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoezo je moet kiezen?

je kan toch op koninginnedag naar een Turks festival gaan?
het is niet dat je kerstbomen of paaseitjes moet hebben ... prinses Julliana werd jarig dus kregen we een vrije dag om bier te drinken, meer is koninginnedag eigenlijk niet
Op zich best frappant, mensen maken zich druk over traditie .. een Turks feest op Koninginnedag, dat kan toch niet .. maar om deze echte traditie, daar waar het om begonnen was, alle werknemers vrij om de verjaardag van Hare Majesteit te kunnen vieren, maken wij ons amper druk ..

en druk dat het vanochtend was in de supermarkt ..
pleased to meet you
pi_80878480
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:02 schreef KoosVogels het volgende:

Inderdaad! Wat een boel ophef over niks. In dat bericht staat zelfs dat er sprake was van een 'onthutste buurtbewoner', mijn hemel als je al van zoiets futiels onthutst raakt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_80878638
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 18:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Inderdaad! Wat een boel ophef over niks. In dat bericht staat zelfs dat er sprake was van een 'onthutste buurtbewoner', mijn hemel als je al van zoiets futiels onthutst raakt
Met die SM-fotograaf waren buurtbewoners zogenaamd ook onthutst dan wel razend van woede. Toen kwam Rutger erachter dat het ze geen ene moer boeide.
Cool story, Hansel.
  vrijdag 30 april 2010 @ 18:27:00 #136
248844 Bowlingbal
pi_80878811
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 18:18 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Met die SM-fotograaf waren buurtbewoners zogenaamd ook onthutst dan wel razend van woede. Toen kwam Rutger erachter dat het ze geen ene moer boeide.
Om nog maar niet te spreken over die demonstratie van Feyenoord-fans, waar een voorbijrijdende auto werd omschreven als 'er werd vuurwerk ontstoken'.

Ach, het is bijna hetzelfde, ook herrie, moet de journalist gedacht hebben.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zaterdag 1 mei 2010 @ 01:22:43 #137
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80893204
Hebben ze heel Transvaal geconfisqueerd voor die döner- en baklavaparty? Mijn god, wat een ophef.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 09:19:28 #138
248844 Bowlingbal
pi_80895590
En al die users die nota bene in dit topic gepost hebben op Koninginnedag.
- Donald Love
  zaterdag 1 mei 2010 @ 09:37:20 #139
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_80895728
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 09:19 schreef Bowlingbal het volgende:
En al die users die nota bene in dit topic gepost hebben op Koninginnedag.
De brutaliteit!
Cool story, Hansel.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 10:32:57 #140
3542 Gia
User under construction
pi_80896432
Hier stond een Turkse eettent op de koninginnemarkt met allerlei hapjes voor een piek.

Heb Sarma gehad, als ik het goed heb. 7 voor een euro. Erg lekker. Het liep er ook storm bij die kraam. Ze hebben zeker goede zaken gedaan.
pi_80896719
Wat bijzonder meid.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 1 mei 2010 @ 11:02:38 #142
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80896909
Laat Gia nou eens rustig bijkomen van haar multiculturele shock experience.
pi_80897281
7? Je moest nog in Arabische cijfers afrekenen ook? Wees blij dat je er met clitoris vandaan gekomen bent.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 13:17:00 #144
3542 Gia
User under construction
pi_80899982
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 11:02 schreef Ringo het volgende:
Laat Gia nou eens rustig bijkomen van haar multiculturele shock experience.
Ik zie dat eerder als medelanders die WEL meedoen. En ik hoop dat er volgend jaar nog meer, ook andere medelanders mee gaan doen. Want Nederland IS nu eenmaal multicultureel en dan vind ik dat je dat met koninginnedag zeker terug mag zien.

Ik juich zoiets zeker toe.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 13:38:39 #145
115814 Drumpie
Zie Signature.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 14:50:47 #146
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80902242
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 13:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zie dat eerder als medelanders die WEL meedoen. En ik hoop dat er volgend jaar nog meer, ook andere medelanders mee gaan doen. Want Nederland IS nu eenmaal multicultureel en dan vind ik dat je dat met koninginnedag zeker terug mag zien.

Mooi hoor, maar ik vind het allemaal niet zo bijzonder. Hier in Den Haag staat de halve bevolking met zijn ouwe spulletjes te leuren, de andere helft zit in die spulletjes te snuffelen, en natuurlijk zitten daar 'medelanders' bij, wat dacht jij, als die thuis bleven dan was het akelig stil op straat. Het is gewoon één vrolijke handel, een etnisch ratjetoe.

Maar goed, kan me voorstellen dat op andere plekken in het land een Turkse dönerverkoper op Koninginnedag nog als een exoticum wordt gezien.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 14:57:51 #147
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_80902398
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 16:05 schreef Montov het volgende:
Oh nee, ik mag niets zeggen over de Nederlandse taal, want dan wordt je door de linksen gelijk een racist genoemd.
pi_80902463
Jammer dat ik niet meer in Den Haag zit. Heb nog steeds zin in party en zo'n Turks feestje kan best gezellig zijn.

Turkse vrouwen..
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Admin zaterdag 1 mei 2010 @ 15:02:23 #149
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_80902501
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 10:32 schreef Gia het volgende:
Hier stond een Turkse eettent op de koninginnemarkt met allerlei hapjes voor een piek.

Heb Sarma gehad, als ik het goed heb. 7 voor een euro. Erg lekker. Het liep er ook storm bij die kraam. Ze hebben zeker goede zaken gedaan.
Dat staan ze in de bewoonde wereld al jaren, daar is het pas bijzonder als ze er níet zouden staan.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin zaterdag 1 mei 2010 @ 15:03:25 #150
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_80902522
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 13:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Ga toch weg mens, in de normale bewoonde wereld doen ze al
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren mee
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

zaterdag 1 mei 2010 @ 16:23:27 #151
3542 Gia
User under construction
pi_80904453
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 15:03 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ga toch weg mens, in de normale bewoonde wereld doen ze al
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren mee
Hier is het voor het eerst dat er een vreetkraam is met Turks voer.
Vietnamese loempia's hadden we al. Voor de rest is het toch alleen maar hamburgers, worsten en patat, helaas.

Hopelijk volgend jaar ook een Surinaamse, marokkaanse, spaanse en italiaanse vreetkraam.

Oh, restaurants op dat gebied genoeg hoor, maar zo'n kraampje op de slingermarkt is toch net wat gezelliger tijdens koninginnedag.
pi_80906114
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 16:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Hier is het voor het eerst dat er een vreetkraam is met Turks voer.
Vietnamese loempia's hadden we al. Voor de rest is het toch alleen maar hamburgers, worsten en patat, helaas.

Hopelijk volgend jaar ook een Surinaamse, marokkaanse, spaanse en italiaanse vreetkraam.

Oh, restaurants op dat gebied genoeg hoor, maar zo'n kraampje op de slingermarkt is toch net wat gezelliger tijdens koninginnedag.
Ik weet in wat voor donker gat jij woont, maar het is al jaren de normaalste zaak van de wereld dat de Vrijmarkt wordt bemand door doner-tentjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 01-05-2010 17:21:47 ]
  zaterdag 1 mei 2010 @ 17:17:46 #153
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_80906225
Wat is een donor-tent?

Milt met sambal bij?
AFC AJAX
pi_80906391
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:17 schreef msnk het volgende:
Wat is een donor-tent?

Milt met sambal bij?
Nu blij?
  zaterdag 1 mei 2010 @ 17:23:43 #155
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_80906449
Ik vind het vooral zorgwekkend dat zelfs op die ene feestdag die Nederland heeft, zo'n islamitische organisatie het niet op kan brengen een beetje respect op te brengen voor het land waarin ze leven.

Zie je het al voor je dat Nederlandse immigranten in New York net op Independence Day een groot Nederlands feest zouden organiseren? De arrogantie zou er van af druipen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zaterdag 1 mei 2010 @ 17:28:12 #156
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_80906590
Hebben mensen dit wel gelezen?
quote:
” Volgens hem zal op de eerste dag van het driedaagse evenement ook aandacht aan Koninginnedag worden besteed. „We brengen oranje aan en hangen Nederlandse vlaggen op.”
  zaterdag 1 mei 2010 @ 17:43:59 #157
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80907080
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:23 schreef Strani het volgende:
Ik vind het vooral zorgwekkend dat zelfs op die ene feestdag die Nederland heeft, zo'n islamitische organisatie het niet op kan brengen een beetje respect op te brengen voor het land waarin ze leven.

Zie je het al voor je dat Nederlandse immigranten in New York net op Independence Day een groot Nederlands feest zouden organiseren? De arrogantie zou er van af druipen.
Joh zeikstraal een end op.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 18:05:57 #158
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_80907698
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:43 schreef Ringo het volgende:

[..]

Joh zeikstraal een end op.
Dat jij een situatie anders ervaart dan ik geeft je geen recht zo met mijn opinie om te gaan. Ik ben zelf een Nederlandse immigrant in het buitenland en geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken een feest ter ere van Nederland te organiseren op DE nationale feestdag van het land waarin ik woon.

Edit: Ik vind het prima als iemand een bazaar oid. wel organiseren. Maar in dit geval gaat het specifiek over Turkije, en dat kan de rest van het jaar ook wel.
pi_80907738
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:05 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat jij een situatie anders ervaart dan ik geeft je geen recht zo met mijn opinie om te gaan. Ik ben zelf een Nederlandse immigrant in het buitenland en geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken een feest ter ere van Nederland te organiseren op DE nationale feestdag van het land waarin ik woon.
Het feest wat georganiseerd wordt is ook niet ter ere Turkije.
Gewoon een Turks festival van drie dagen en op de eerste dag wordt OOK aandacht besteed aan konininnedag.
Leaf
  zaterdag 1 mei 2010 @ 18:11:27 #160
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_80907865
Een Turks festival en ter ere van Turkije is voor mij echt hetzelfde, sorry.

Dat er wat aandacht besteed wordt aan koninginnedag is niet genoeg, ze hadden (nogmaals, in mijn opinie) gewoon een dag later moeten beginnen. Voor alles is een tijd.
  Admin zaterdag 1 mei 2010 @ 18:13:01 #161
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_80907908
quote:

Wie ben jij nou weer

zaterdag 1 mei 2010 @ 18:13:27 #162
248844 Bowlingbal
pi_80907920
Ik snap het niet. Een vrijmarkt zou wel mogen, maar een Turks feest niet? Wat is precies de connectie tussen rommel op straat verkopen en de Koningin, die een Turks feest niet heeft?
- Donald Love
pi_80907928
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:11 schreef Strani het volgende:
Een Turks festival en ter ere van Turkije is voor mij echt hetzelfde, sorry.

Dat er wat aandacht besteed wordt aan koninginnedag is niet genoeg, ze hadden (nogmaals, in mijn opinie) gewoon een dag later moeten beginnen. Voor alles is een tijd.
Want iedereen moet verplicht koninginnedag vieren en mag nergens anders aan denken?
Leaf
  zaterdag 1 mei 2010 @ 18:17:35 #164
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_80908053
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:13 schreef yvonne het volgende:

[..]

Wie ben jij nou weer
Ik kom af en toe langs. Heb ook nog tv-reviews geschreven voor de frontpage een jaar of zo geleden

Aangenaam.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 18:19:05 #165
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_80908097
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:13 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Want iedereen moet verplicht koninginnedag vieren en mag nergens anders aan denken?
Nee zeker niet, ik vier het zelf ook niet. Maar om net op die ene (ENE!) Nederlandse feestdag per jaar de aandacht te verleggen op jouw eigen land vind ik persoonlijk redelijk arrogant.

Ik zie deze situatie wat anders dan de meesten van jullie omdat ik zelf een immigrant ben wellicht. Dat kunnen jullie me ook niet kwalijk nemen :-)
pi_80908301
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:19 schreef Strani het volgende:

[..]

Nee zeker niet, ik vier het zelf ook niet. Maar om net op die ene (ENE!) Nederlandse feestdag per jaar de aandacht te verleggen op jouw eigen land vind ik persoonlijk redelijk arrogant.

Ik zie deze situatie wat anders dan de meesten van jullie omdat ik zelf een immigrant ben wellicht. Dat kunnen jullie me ook niet kwalijk nemen :-)
De aandacht wordt ook op koninginnedag gevestigd. En er zijn wel meer feestdagen zoals Sinterklaas, pasen. Ik zie ook niet in waarom op Koninginnedag een radio stadion als 538 de aandacht op zich moet vestigen dmv een groot feest op het museumplein. Heeft ook niks met Koninginnedag te maken. Koninginnedag wordt sowieso door heel veel mensen gebruikt om hun eigen feest te vieren, dus ik zou niet weten waarom Turken dat niet mogen doen.
Leaf
  zaterdag 1 mei 2010 @ 18:30:07 #167
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_80908426
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:25 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

De aandacht wordt ook op koninginnedag gevestigd. En er zijn wel meer feestdagen zoals Sinterklaas, pasen. Ik zie ook niet in waarom op Koninginnedag een radio stadion als 538 de aandacht op zich moet vestigen dmv een groot feest op het museumplein. Heeft ook niks met Koninginnedag te maken. Koninginnedag wordt sowieso door heel veel mensen gebruikt om hun eigen feest te vieren, dus ik zou niet weten waarom Turken dat niet mogen doen.
Sinterklaas is amper een feestdag. Meer een besloten feestavond, niet iets dat nationaal wordt georganiseerd. Pasen is ook niet Nederlands en heeft dan ook niets met Nederland te maken.

Van dat 538-feest weet ik niets maar ik neem aan dat het bedoeld is als koninginnedag-feest?

Verder lijkt het me beter een 'agree to disagree' toe te passen want hier komen we toch niet uit.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 18:33:07 #168
248844 Bowlingbal
pi_80908509
De intocht van Sinterklaas lijkt me niet bepaald een besloten evenement.
- Donald Love
  zaterdag 1 mei 2010 @ 18:43:20 #169
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_80908806
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:33 schreef Bowlingbal het volgende:
De intocht van Sinterklaas lijkt me niet bepaald een besloten evenement.
Maar om het een nationale feestdag te noemen gaat te ver lijkt me? Veel dorpen of steden doen die intocht zelf pas een week later.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 18:52:28 #170
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_80909053
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:17 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik kom af en toe langs. Heb ook nog tv-reviews geschreven voor de frontpage een jaar of zo geleden

Aangenaam.
Dat je van de frontpage kwam konden we al ruiken aan je opvattingen.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 1 mei 2010 @ 18:57:53 #171
248844 Bowlingbal
pi_80909206
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:43 schreef Strani het volgende:

[..]

Maar om het een nationale feestdag te noemen gaat te ver lijkt me? Veel dorpen of steden doen die intocht zelf pas een week later.
Ik heb nog een vraag:
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:13 schreef Bowlingbal het volgende:
Ik snap het niet. Een vrijmarkt zou wel mogen, maar een Turks feest niet? Wat is precies de connectie tussen rommel op straat verkopen en de Koningin, die een Turks feest niet heeft?
- Donald Love
  zaterdag 1 mei 2010 @ 19:02:01 #172
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_80909340
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:52 schreef Montov het volgende:

[..]

Dat je van de frontpage kwam konden we al ruiken aan je opvattingen.
Ten eerste hebben mijn meningen niets met de Frontpage te maken en ten tweede heb je totaal geen aanleiding iets te zeggen over mijn 'opvattingen' na het lezen van slechts een paar posts. Je kent me niet dus wacht eerst eens rustig af.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 19:04:23 #173
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_80909396
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:57 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ik heb nog een vraag:
[..]
Vrijmarkten horen inderdaad wel bij koninginnedag en richten zich ook niet op een ander land. Daar gaat het mij hier om. Voor mijn part organiseert men elke dag een Turks feest maar is het echt zo moeilijk om net op die ene dag, 30 april, de aandacht niet op Turkije te willen vestigen? Zou het niet juist mooi zijn als de medelanders die dag juist meer leren over Nederland in plaats van andersom?

(En wat oranje vlaggetjes of ballonetjes maken dan niet zo veel verschil.)
pi_80909413
Inderdaad, er lijkt toch een causaal verband tussen ietwat intolerante meningen en de frontpage.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 1 mei 2010 @ 19:05:41 #175
248844 Bowlingbal
pi_80909424
Dan denk ik dat ik het anders zie inderdaad.
- Donald Love
  zaterdag 1 mei 2010 @ 19:08:16 #176
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_80909495
Volgens mij is het vooral De Telegraaf die de aandacht op de Turken en hun feest vestigt... Wat een ophef over een non-issue.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 19:08:33 #177
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_80909504
=dubbel=
pi_80909550
quote:

Ach, hoepel toch een eind op man. Koninginnedag is niets meer dan een pauperfeest waarop de meeste mensen vrij zijn en een excuus hebben om zich total loss te zuipen. Van mijn part paraderen 26 Afrikaanse stammen door de winkelstraat om hun nationale feestdag te vieren op 30 april. Ik vermaak me wel.
pi_80909560
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 19:04 schreef Strani het volgende:

[..]

Vrijmarkten horen inderdaad wel bij koninginnedag en richten zich ook niet op een ander land. Daar gaat het mij hier om. Voor mijn part organiseert men elke dag een Turks feest maar is het echt zo moeilijk om net op die ene dag, 30 april, de aandacht niet op Turkije te willen vestigen? Zou het niet juist mooi zijn als de medelanders die dag juist meer leren over Nederland in plaats van andersom?

(En wat oranje vlaggetjes of ballonetjes maken dan niet zo veel verschil.)
Die Mederlanders hebben het denk ik wel geleerd. Zie de vlaggetjes en ballonnen. Nu de Nederlanders nog.

En wat valt er van een koninginnedag te leren? Koekhappen, zaklopen, bier drinken, je zolder verkopen, op het spoor gaan lopen?
Leaf
  zaterdag 1 mei 2010 @ 19:10:53 #180
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_80909576
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 19:05 schreef Mutant01 het volgende:
Inderdaad, er lijkt toch een causaal verband tussen ietwat intolerante meningen en de frontpage.
Kom kom, ik deed TV-reviews. Daar zit weinig politieks aan. Daarnaast zijn de mensen met wie ik voor de frontpage werkte prima mensen die zich keihard inzetten voor de lezers, gratis en voor niets.

Is het heel verrassend dat ik, als ik in NL zou wonen, waarschijnlijk D66 zou stemmen? Want ik geloof dat ik, puur om het hebben van een mening over een bepaalde situatie, direct als intolerant en wellicht als racist wordt gezien. En dat is jammer. Je moet situaties van elkaar kunnen onderscheiden. In het ene geval zou ik de 'medelanders' verdedigen (en dat heb ik ook op dit forum gedaan) en in het andere geval weer niet.
pi_80909959
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 19:10 schreef Strani het volgende:

[..]

Kom kom, ik deed TV-reviews. Daar zit weinig politieks aan. Daarnaast zijn de mensen met wie ik voor de frontpage werkte prima mensen die zich keihard inzetten voor de lezers, gratis en voor niets.
Dat zal best, maar het blijven doorgaans zeer intolerante mensen. In menig ander land zullen ze zelfs schrikken van de intolerante en haatzaaiende meningen van diverse frontpagers.
Allah Al Watan Al Malik
pi_80910971
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:55 schreef 3keernix het volgende:

Niet zo zeer,ik begrijp de reacties dan ook niet zo.

Dit is een feest in een ander feest door Turken waar ook Nederland
in wordt betrokken. Wat is dan hun punt? Dat alleen maar rommelmarkten
en friet verkopen mogen plaatsvinden omdat het 30 april is?

Nederland is veranderd en wat is mooier als je dan een doorsnee
hebt van de bevolking met al hun tradities en achtergronden.
Ik vind niks leukers dan even te gaan kijken naar de Turkse
BBQ met al die lekkere hapjes e.d.,wil ik nog wel een fles Oranje
bitter meenemen als drank(Turken drinken gewoon alcohol)om
het feest verder te intregeren.
75 topics = FIN
  zaterdag 1 mei 2010 @ 22:41:25 #183
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_80916240
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 19:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat zal best, maar het blijven doorgaans zeer intolerante mensen. In menig ander land zullen ze zelfs schrikken van de intolerante en haatzaaiende meningen van diverse frontpagers.
Wellicht, daar neem ik dan ook afstand van. Zoals gezegd, ik bekijk elke situatie individueel en dat het hier toevallig Turken betreft maakt voor mij niets uit. Als het Canadezen waren geweest had ik precies hetzelfde gezegd.

Mijn mening is ook niet heilig, die van jou ook niet. En als ik zie dat veel mensen, ook autochtone Nederlanders, zo'n feest enorm waarderen dan ben ik de laatste die in de weg gaat staan.
  zondag 2 mei 2010 @ 02:20:10 #184
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_80921942
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 19:08 schreef Iblardi het volgende:
Volgens mij is het vooral De Telegraaf die de aandacht op de Turken en hun feest vestigt... Wat een ophef over een non-issue.
Wel terecht ophef. Mensen krijgen steeds meer het idee dat zij zich naar de wetten van de islam moeten schikken.

Maar ach, niets aan de hand mensen. 'bruggen slaan naar andere culturen weetje, mooi hoor'

Moet je ze eens horen als je een keer NEE zegt. Ineens staan ze op de barricades te springen en te schreeuwen met spandoeken dat dit discriminatie is. What else is new? Wij moeten ons aanpassen aan de nieuwe Nederlander

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 02-05-2010 02:41:48 ]
Scheer je weg!
pi_80922471
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 19:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die zijn er hier ook. Net als zeer haatzaaiende mensen over Joden , christenen Homo's en westerlingen die in andere landen wonen (die horen daar dan niet te wonen volgens sommigen op het forum en op de frontpage). Ik zie het verschil niet.

We gaan trouwens wel offtopic, maar het Turkse feest is toch voorbij en ik denk dat de mensen die klaagden over dat feest wel gerustgesteld zijn.

Misschien is het wel een idee om volgend jaar juist alle mensen waar de voorouders uit andere landen kwamen te pushen een feest te houden met hapjes ed van hun roots of die van hun ouders, dus....Molukken, Joden, Marokkanen, Turken, Armenen, Indonesische mensen, Polen, Surinamers etc etc.

De vlag van dat land samen met de vlag van Nederland ophangen. Gewoon allemaal standjes met afwisselend autochtone voorouders etc door elkaar heen. Tof zou dat zijn. Iedereen feesten Een gayparade door die stands en we hebben de brug naar elkaar

Heerlijk zo'n brug van tolerantie naar elkaar in één feest
  zondag 2 mei 2010 @ 03:44:59 #186
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_80922592
quote:
Op zondag 2 mei 2010 03:14 schreef paddy het volgende:

[..]

Misschien is het wel een idee om volgend jaar juist alle mensen waar de voorouders uit andere landen kwamen te pushen een feest te houden met hapjes ed van hun roots of die van hun ouders, dus....Molukken, Joden, Marokkanen, Turken, Armenen, Indonesische mensen, Polen, Surinamers etc etc.

De vlag van dat land samen met de vlag van Nederland ophangen. Gewoon allemaal standjes met afwisselend autochtone voorouders etc door elkaar heen. Tof zou dat zijn. Iedereen feesten Een gayparade door die stands en we hebben de brug naar elkaar

Heerlijk zo'n brug van tolerantie naar elkaar in één feest
Oh ja, ik durf te bekennen dat ik hier stiekem ook wel van droom. Alleen zal dit altijd een droom blijven, omdat een niet-westerse cultuur nou eenmaal niet samengaat met een westerse cultuur. Met name iets wat verweven is met de islam. islam staat homosexualiteit nou eenmaal niet toe. Dus een brug hier naar toe bouwen kun je vergeten. Hoe jammer ik dit ook vind.

Waarom ontkennen dat er nou eenmaal spanningen zijn tussen bepaalde achtergronden en culturen? Je moet kijken naar de oorzaak hiervan, in het geval van niet-westerse achtergronden heeft dit voor 99% met de islam te maken.

(ff offtopic: wat had je aan mijn bovenstaand bericht gewijzigd? Was het zo erg? PM mag ook).
Scheer je weg!
pi_80922652
Ik geloof echt wel dat heel veel moslims het met me eens zouden zijn. Denk Mutant in ieder geval wel, en IHVK ook wel BSB vast ook wel

Eén en al tolerantie naar elkaar

[ Bericht 13% gewijzigd door paddy op 02-05-2010 04:15:55 ]
  zondag 2 mei 2010 @ 04:40:16 #188
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_80922709
quote:
Op zondag 2 mei 2010 04:07 schreef paddy het volgende:
Ik geloof echt wel dat heel veel moslims het met me eens zouden zijn. Denk Mutant in ieder geval wel, en IHVK ook wel BSB vast ook wel

Eén en al tolerantie naar elkaar
Tja, er is slechts één verschil: Moslims die zich islamiet noemen maar amper de voorschriften van de islam serieus nemen, en moslims die dit wel doen. Het laatste wordt meer en meer. Ik heb al eerder gezegd: met moslims is niets mis, met veel wat in de koran staat wel. Ik zou graag een herziening zien van de koran. Zolang de moslims over de gehele wereld dit nalaten, en niet met elkaar in dialoog gaan voorzie ik geen oplossing voor al het geweld in de wereld wat voorkomt uit de islam. En dit is bijzonder jammer te noemen. Je hebt geen religie nodig om in jezelf te geloven, en te streven naar een betere wereld.

Wat dat betreft vind ik Bin Laden maar dom en achterhaald. Baseert zich enkel op wat in de koran staat, en wil nou eenmaal de wereld overheersen. Dit gaat hem en de islam gewoon niet lukken. Ook het rijk van de islam zal vroeg of laat vallen. Als dit moet gebeuren als de islam de hele wereld al in zijn greep heeft en veroverd, het zij zo. Als hiervoor doden moeten vallen, en gehele bevolkingsgroepen moeten sneuvelen, het zij zo. Vroeg of laat zal dit ook dit op zijn retour zijn, en mensen tot inkeer komen.

Volgens Nostradamus zou dit ergens rond 2050 zijn of iets in die richting Iets met anti-christ bladibla. Lachen man, hierover iets schrijven op wel het vaagste uur der uren, terwijl de vogeltjes buiten al beginnen met fluiten.
Scheer je weg!
pi_80924875
Een tin foil hat is voor jou misschien de ideale oplossing.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 2 mei 2010 @ 11:09:55 #190
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_80925073
Stel je voor dat Chinees nieuwjaar op koninginnedag valt:
quote:
DEN HAAG - Bewoners van de Haagse wijk Transvaal zijn laaiend omdat uitgerekend op Koninginnedag in Wijkpark Transvaal een Chinees cultureel evenement begint.

„Koninginnedag wordt gewoon verkwanseld”, zegt een woedende man die bij het park woont. „Ik ben er trots op dat we in een land wonen waar tolerantie heerst, maar dit festival is ín het Chinees en voor en door Chinezen. Dat past niet op een nationale feestdag als Koninginnedag. Die dag heeft een bepaald karakter en is voor iedereen. Dan moet je geen evenement organiseren dat alleen op een beperkte groep Chinezen is gericht.”

Het evenement wordt georganiseerd door de Chinese Culturele Stichting en maakt deel uit van de Chinees Culturele Dagen, die op 30 april en 1 en 2 mei worden gehouden. Op het programma staan onder meer Chinese muziek, folklore, dans en eten.
„Schandalig!” zegt een onthutste omwonende. „We hebben in dit land één groot nationaal feest en dat is Koninginnedag. Dat verdwijnt nu.” „Ik heb geen enkele moeite met een Chinees feest, maar het hele Nederlandse volk viert Koninginnedag. Laat dat nu gewoon zo blijven!” aldus een andere verbouwereerde buurvrouw.

Voorzitter Bang Shi Wang van de Chinees Culturele Stichting is zich van geen kwaad bewust. „Wij zijn een deel van de Nederlandse samenleving. Met zo’n festival kunnen we een brug slaan tussen de culturen.” Volgens hem zal op de eerste dag van het driedaagse evenement ook aandacht aan Koninginnedag worden besteed. „We brengen oranje aan en hangen Nederlandse vlaggen op.”
Ondertussen begrijpen omwonenden van het park absoluut niet waarom de gemeente Den Haag een vergunning verleent voor een Chinees evenement op nota bene Koninginnedag. „Dat de gemeente zo’n dag opgeeft!” vraagt een wijkbewoner zich af.

Volgens een gemeentewoordvoerder was er geen reden om de vergunning niet te verstrekken. „De vergunning wordt verleend als de organisator kan aantonen dat hij het feest op een ordelijke en veilige manier kan organiseren. Dat het op Koninginnedag plaatsvindt, is geen grond om een vergunning te weigeren.
Zou er dan iets aan de hand zijn?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  zondag 2 mei 2010 @ 12:57:23 #191
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_80928212
quote:
Op zondag 2 mei 2010 04:40 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Tja, er is slechts één verschil: Moslims die zich islamiet noemen maar amper de voorschriften van de islam serieus nemen, en moslims die dit wel doen. Het laatste wordt meer en meer. Ik heb al eerder gezegd: met moslims is niets mis, met veel wat in de koran staat wel. Ik zou graag een herziening zien van de koran. Zolang de moslims over de gehele wereld dit nalaten, en niet met elkaar in dialoog gaan voorzie ik geen oplossing voor al het geweld in de wereld wat voorkomt uit de islam. En dit is bijzonder jammer te noemen. Je hebt geen religie nodig om in jezelf te geloven, en te streven naar een betere wereld.

Wat dat betreft vind ik Bin Laden maar dom en achterhaald. Baseert zich enkel op wat in de koran staat, en wil nou eenmaal de wereld overheersen. Dit gaat hem en de islam gewoon niet lukken. Ook het rijk van de islam zal vroeg of laat vallen. Als dit moet gebeuren als de islam de hele wereld al in zijn greep heeft en veroverd, het zij zo. Als hiervoor doden moeten vallen, en gehele bevolkingsgroepen moeten sneuvelen, het zij zo. Vroeg of laat zal dit ook dit op zijn retour zijn, en mensen tot inkeer komen.

Volgens Nostradamus zou dit ergens rond 2050 zijn of iets in die richting Iets met anti-christ bladibla. Lachen man, hierover iets schrijven op wel het vaagste uur der uren, terwijl de vogeltjes buiten al beginnen met fluiten.
Dit verhaal is ronduit lachwekkend. Heb je inmiddels al een bunker gebouwd die je beschermt tegen de moslim-tsunami? Overigens wil een type als Bin Laden de wereld niet overnemen. Het aloude doel van Bin Laden en Al-Zawahiri is het Midden-Oosten hervormen.
pi_80928611
quote:
Op zondag 2 mei 2010 12:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit verhaal is ronduit lachwekkend. Heb je inmiddels al een bunker gebouwd die je beschermt tegen de moslim-tsunami? Overigens wil een type als Bin Laden de wereld niet overnemen. Het aloude doel van Bin Laden en Al-Zawahiri is het Midden-Oosten hervormen.
Moeilijk is het om met tegenargumenten te komen i.p.v een user afzeiken omdat jij die mening onzinnig vindt.

Kappen. Kom met tegenargumenten
  zondag 2 mei 2010 @ 13:13:05 #193
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_80928790
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:07 schreef paddy het volgende:

[..]

Moeilijk is het om met tegenargumenten te komen i.p.v een user afzeiken omdat jij die mening onzinnig vindt.

Kappen. Kom met tegenargumenten
Sorry, maar dat gelul over de fascisitische islam en de wereloverheersende ambities van moslims beginnen echt flauw te worden. Het is haat- en angstzaaien. Niets meer, niets minder.
pi_80928846
quote:
Op zondag 2 mei 2010 04:40 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Ik denk dat je angst een beetje ongegrond is.

Er zijn meer moslims (veel meer) in Nederland die het gewoon op die manier vieren (doorelkaar heen) dan je denkt. Praat je wel eens met moslims? Of geloof je ze dan niet?

Probeer het eens. Ik kwam in het begin van FOK! wel eens met Ertan in de clinch te liggen, maar later bleek dat er echt veel meer....veeel meer moslims zijn die gewoon tolerant zijn naar anders denkende.
pi_80928940
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sorry, maar dat gelul over de fascisitische islam en de wereloverheersende ambities van moslims beginnen echt flauw te worden. Het is haat- en angstzaaien. Niets meer, niets minder.
En ik begin je afzeiken tegen elke andersdenkende users irritant te vinden. Ik zie dit werkelijk in elk topic van je tegen users die net iets te anders denken dan jij.

met afzeiken krijg je alleen maar overeindstaande haren. Ik heb geen om zo elke keer die bagger te lezen. Verknald een topic.

Probeer het eens met tegenargumenten...echt...werkt vaak veel beter.
pi_80929375
Wat is Nederland toch een land met zeikerds geworden. al die bekrompenheid hier, niet te geloven. Zodra er iets is wat niet "oranje blanje bleu" is, staat men weer op z'n achterste poten.

Alsof koninginnedag een voor Nederlanders heilig feest is, het is gewoon een excuus om op straat bier te zuipen (niks mis mee overigens ). Als zij ergens een eigen feestje willen organiseren, laat ze dan lekker?

Ik heb het hele topic trouwens niet doorgelezen, maar als dit feest niet was georganiseerd, was er dan wel iets anders te doen geweest? Of was het daar op het plein een dag als elke andere?
pi_80931814
Wat een bekrompen mentaliteit zeg.

Alsof een Turks feestje op koninginnedag per definitie een gebrek aan respect tov die nationale feestdag inhoudt.

Het kan toch juist prima samengaan. Ze hangen notabene Nederlandse vlaggen op.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 2 mei 2010 @ 14:59:13 #198
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80932481
En ineens zou Koninginnedag een feest zijn waarin het respect voor de Natie en voor Oranje, of zoiets, centraal staat. Leg dat anders die kudde halftamme dorpsgekken uit, die elk jaar naar het Museumplein komen.
  zondag 2 mei 2010 @ 16:40:11 #199
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_80936871
quote:
Op zondag 2 mei 2010 11:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Stel je voor dat Chinees nieuwjaar op koninginnedag valt:
[..]

Zou er dan iets aan de hand zijn?
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik had dan precies hetzelfde gezegd. Het is jammer dat dit hele onderwerp gekaapt is door de voor-of-tegen-moslims discussie die hier eigenlijk helemaal niet relevant is.
  zondag 2 mei 2010 @ 17:23:15 #200
3542 Gia
User under construction
pi_80938619
Ik ben wel voorstander van het idee van Paddy. Gewoon één grote gemengde multiculturele happening met ruimte voor iedereen. Dus, ja, ook voor homo's bijvoorbeeld.
  zondag 2 mei 2010 @ 17:26:13 #201
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_80938746
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:23 schreef Gia het volgende:
Ik ben wel voorstander van het idee van Paddy. Gewoon één grote gemengde multiculturele happening met ruimte voor iedereen. Dus, ja, ook voor homo's bijvoorbeeld.
Dat gaat dus gewoon nooit lukken. Ik zou het ook mooi vinden hoor als zoiets zou kunnen, in volle harmonie. Maar zoals het er nu naar uit ziet kan het gewoon niet.
  † In Memoriam † zondag 2 mei 2010 @ 17:26:55 #202
137949 Disana
pi_80938775
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:23 schreef Gia het volgende:
Maar dat is koninginnedag toch al? Bij mijn weten wordt niemand ervan uitgesloten.
  zondag 2 mei 2010 @ 17:32:57 #203
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80939026
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar dat is koninginnedag toch al? Bij mijn weten wordt niemand ervan uitgesloten.
Ja joh. Al jaren. Maar dat is nog niet tot alle provinciaaltjes doorgedrongen. Net zomin als in sommige opgedroogde pauperwijken, getuige het bericht uit de OP.

Op een paar vaste plekken na, is er sowieso geen moer te doen in Den Haag op Koninginnedag zelf. Dus het zal de kift wel wezen, dat die Turken zich wel wisten te vermaken.
  zondag 2 mei 2010 @ 17:33:38 #204
3542 Gia
User under construction
pi_80939060
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Klopt, niemand wordt buitengesloten, maar toch zie je weinig multiculti. Wat ik al eerder zei: Behalve de vietnamese loempia en dit jaar een kraam met turkse hapjes, zie je alleen maar hamburgers, worsten en frietboeren, helaas.

Op Kwakoe is nog meer diversiteit. En tja, in de grote steden zal dit ook wel wat meer aanwezig zijn.

Maar ik hou wel van allerhande verschillende nationalteiten waar het de hapjes betreft.

Ook wat zang en dans e.d. betreft.
  † In Memoriam † zondag 2 mei 2010 @ 17:37:50 #205
137949 Disana
pi_80939234
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt, niemand wordt buitengesloten, maar toch zie je weinig multiculti. Wat ik al eerder zei: Behalve de vietnamese loempia en dit jaar een kraam met turkse hapjes, zie je alleen maar hamburgers, worsten en frietboeren, helaas.

Op Kwakoe is nog meer diversiteit. En tja, in de grote steden zal dit ook wel wat meer aanwezig zijn.

Maar ik hou wel van allerhande verschillende nationalteiten waar het de hapjes betreft.

Ook wat zang en dans e.d. betreft.
Bij ons is het volledig multicultureel en dan heb ik het niet alleen over de hapjes. Misschien moet je je eigen gemeenteraad er eens op aanspreken, ze zouden een bemoedigingbeleid kunnen voeren. Of hebben jullie maar twee allochtone families.
  zondag 2 mei 2010 @ 17:47:02 #206
3542 Gia
User under construction
pi_80939563
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:37 schreef Disana het volgende:
Of hebben jullie maar twee allochtone families.
Nee, toch niet, er woont hier vanalles. Vooral veel Marokkanen in de binnenstad. Maar je ziet ze niet op de slingermarkt met een kraam.
Ook spanjaarden, italianen, polen enz..... hebben we hier zat. Ook niet aanwezig.

Echt jammer.
pi_80941388
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit is weer typisch PVV geleuter. Echt. Zo langzamerhand begin ik te denken dat de media de bevolking als domme mensen ziet.

²
"De bevolking" bestaat voor het merendeel uit domme mensen, en de media weet dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')