abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80769785
quote:
DEN HAAG - Bewoners van de Haagse wijk Transvaal zijn laaiend omdat uitgerekend op Koninginnedag in Wijkpark Transvaal een Turks cultureel evenement begint.

„Koninginnedag wordt gewoon verkwanseld”, zegt een woedende man die bij het park woont. „Ik ben er trots op dat we in een land wonen waar tolerantie heerst, maar dit festival is ín het Turks en voor en door Turken. Dat past niet op een nationale feestdag als Koninginnedag. Die dag heeft een bepaald karakter en is voor iedereen. Dan moet je geen evenement organiseren dat alleen op een beperkte groep Turken is gericht.”

Het evenement wordt georganiseerd door de Turks Islamitisch Culturele Stichting en maakt deel uit van de Turks Culturele Dagen, die op 30 april en 1 en 2 mei worden gehouden. Op het programma staan onder meer Turkse muziek, folklore, dans en eten.
„Schandalig!” zegt een onthutste omwonende. „We hebben in dit land één groot nationaal feest en dat is Koninginnedag. Dat verdwijnt nu.” „Ik heb geen enkele moeite met een Turks feest, maar het hele Nederlandse volk viert Koninginnedag. Laat dat nu gewoon zo blijven!” aldus een andere verbouwereerde buurvrouw.

Voorzitter Tahsin Cetinkaya van de Turks Islamitisch Culturele Stichting is zich van geen kwaad bewust. „Wij zijn een deel van de Nederlandse samenleving. Met zo’n festival kunnen we een brug slaan tussen de culturen.” Volgens hem zal op de eerste dag van het driedaagse evenement ook aandacht aan Koninginnedag worden besteed. „We brengen oranje aan en hangen Nederlandse vlaggen op.”
Ondertussen begrijpen omwonenden van het park absoluut niet waarom de gemeente Den Haag een vergunning verleent voor een Turks evenement op nota bene Koninginnedag. „Dat de gemeente zo’n dag opgeeft!” vraagt een wijkbewoner zich af.

Volgens een gemeentewoordvoerder was er geen reden om de vergunning niet te verstrekken. „De vergunning wordt verleend als de organisator kan aantonen dat hij het feest op een ordelijke en veilige manier kan organiseren. Dat het op Koninginnedag plaatsvindt, is geen grond om een vergunning te weigeren.

http://www.telegraaf.nl/b(...)nnedag__.html?p=25,2
Respect voor andermans feest hebben we ook niet meer zeker?
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
pi_80769864
Erg dom van de gemeente
pi_80769877
boeiend heb je weer wat klootzakjes minder
pi_80769902
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:57 schreef RoW_0 het volgende:
Erg dom van de gemeente
Dom? eerder regelrechte FAAL
pi_80769930
Het is daar al klein Turkije op wat enkele tokkies na.
pi_80769945
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:57 schreef Pizzakoppo het volgende:
boeiend heb je weer wat klootzakjes minder
Volgens mij zijn de marokkanen de klootzakjes en valt het bij de turkse gemeenschap wel mee.
Verder: lekker boeiend en misschien juist idd een mogelijkheid om een brug te slaan tussen 2 culturen en hun manier van feesten
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:00:27 #7
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_80770016
Sja, hiermee is eigenlijk alles al gezegd:

"De vergunning wordt verleend als de organisator kan aantonen dat hij het feest op een ordelijke en veilige manier kan organiseren. Dat het op Koninginnedag plaatsvindt, is geen grond om een vergunning te weigeren."

Je *hoeft* er niet heen natuurlijk. Net zomin als het verplicht is om je in het oranjegehos te storten. What's next, iemand die bijvoorbeeld op koninginnedag jarig is verbieden die dag een feestje te geven?
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_80770023
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:58 schreef missziggy het volgende:
Het is daar al klein Turkije op wat enkele tokkies na.
Dat valt idd niet te ontkennen. Tranvaal grenst aan Schilderwijk en daar zal het ook ongetwijfeld 1 groot volksfeest worden
pi_80770026
Elk Turk uit die wijk die as Vrijdag niet dansend, dronken van de biertjes, en strompelend door de straten loopt op muziek van volksheld Andre Hazes is een landverrader en dient de nationaliteit ontnomen te worden (en wellicht tegen de muur gezet te worden). Kom nou, je bent Nederlander of je bent het niet. En dan gaan die gasten hun eigen culturele feestje vieren, provocerend en diep beledigend voor ten eerste de Koningin en daarnaast naar het hele Nederlandse volk toe. Te gek voor woorden dit, ben er gewoon ziek van.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:00:43 #10
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_80770029
Maar hoe precies wordt Koninginnedag daar opgeheven dan? Het één sluit het ander toch niet uit?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 april 2010 @ 16:01:46 #11
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80770076
Ik vind dit nogal muggenziften eigenlijk. Wat maakt het uit dat er 2 feesten zijn?
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:02:37 #12
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_80770118
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:58 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

misschien juist idd een mogelijkheid om een brug te slaan tussen 2 culturen en hun manier van feesten
vraag me toch af hoe dat in de praktijk uitpakt?

Hoewel mensen die geen zin hebben in K-dag nu naar het Turkse feest kunnen gaan, veel lekkerder eten dan die vette hap en al dat bier
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:03:23 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_80770151
Ik moet werken op Koninginnedag, die paupers weten niet hoe goed ze het hebben: 2 feesten!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_80770221
Als straf de gay parade tijdens het suikerfeest houden.
Cool story, Hansel.
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:05:04 #15
178252 3keernix
Flippiee O+
pi_80770228
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind dit nogal muggenziften eigenlijk. Wat maakt het uit dat er 2 feesten zijn?
mompelt iets met nationale feestdag en ondergeschikte cultuur. Fout ligt bij de altijd falende gemeente. Zal de PVV eens mailen
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:05:14 #16
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_80770238
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:55 schreef 3keernix het volgende:

[..]

Respect voor andermans feest hebben we ook niet meer zeker?
Inderdaad, laat die turken ook lekker feestvieren, waarom zou je daar moeilijk over doen ?
zzz
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:05:15 #17
178252 3keernix
Flippiee O+
pi_80770239
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:04 schreef wikwakka2 het volgende:
pi_80770295
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:00 schreef Aloulou het volgende:
Elk Turk uit die wijk die as Vrijdag niet dansend, dronken van de biertjes, en strompelend door de straten loopt op muziek van volksheld Andre Hazes is een landverrader en dient de nationaliteit ontnomen te worden (en wellicht tegen de muur gezet te worden). Kom nou, je bent Nederlander of je bent het niet. En dan gaan die gasten hun eigen culturele feestje vieren, provocerend en diep beledigend voor ten eerste de Koningin en daarnaast naar het hele Nederlandse volk toe. Te gek voor woorden dit, ben er gewoon ziek van.
Leuke Koninginnedag met overal Turkse vlaggen
pi_80770333
Toch is het vreemd om iedereen te verplichten een of ander feest te vieren.
Cool story, Hansel.
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:07:26 #20
178252 3keernix
Flippiee O+
pi_80770335
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:06 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Leuke Koninginnedag met overal Turkse vlaggen
Ik hoor ze al toeteren
pi_80770354
My god.

Wat een gepijpzeik.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 april 2010 @ 16:08:52 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80770392
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:05 schreef 3keernix het volgende:

[..]

mompelt iets met nationale feestdag en ondergeschikte cultuur. Fout ligt bij de altijd falende gemeente. Zal de PVV eens mailen
Nogmaals, wat is er fout om op een nationale feestdag een eh... feest te organiseren?
pi_80770411
quote:
datte
pi_80770609
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:10 schreef MrNiles het volgende:
telegraaf sbs topic
zit hier lekker met een kratje bier in de voortuin
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:21:33 #25
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_80770947
quote:
Volgens hem zal op de eerste dag van het driedaagse evenement ook aandacht aan Koninginnedag worden besteed. „We brengen oranje aan en hangen Nederlandse vlaggen op.”
Ze besteden evenveel aandacht als menig autochtoon (die doet ook niet meer dan bier zuipen in de stad met een oranje shirt aan), dus ik zie totaal het probleem niet.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_80771124
Die Turken ook weer he.
pi_80771249
T'is toch nie te geleuve dit?!
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:35:31 #28
111528 Viajero
Who dares wins
pi_80771558
Wat ik vooral vreemd vind is dat er kennelijk een ander groot feest mag plaatsvinden tijdens Koninginnedag. Zijn politie, ambulances ed dan niet al veel te druk met dronken Nederlanders om te kunnen bijspringen als er op dat Turkse feest iets gebeurt?

Niet dat ik iets tegen Turkse feesten heb, ik vraag het me gewoon af.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_80771618
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:28 schreef TheMagnificent het volgende:
T'is toch nie te geleuve dit?!
Cool story, Hansel.
pi_80771835
Turken mogen hier best wonen, maar er moet altijd als eerst plaats worden gemaakt voor feesten die door Nederland en voor Nederlandse feesten worden gemaakt.
pi_80771933
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:13 schreef bohgek het volgende:

[..]

zit hier lekker met een kratje bier in de voortuin
lekrekr hoor
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:46:58 #32
299250 Gladtobeme
monday_monday
pi_80772008
laat ze lerkker vieren ook geen last van dan
pi_80772846
Waar is Wilders wanneer je hem nodig hebt? Als ie zwijgt hierover dan kan ie mijn stem wel vergeten!
pi_80772936
Treurige Nederlands.
Over een paar jaar hebben we hopelijk heel dat koningshuis afgeschaft.
pi_80773139
Ik begrijp het probleem niet? Wat maakt het uit dat het koninginnendag is op datzelfde moment?
Conscience do cost.
pi_80775752
Waar slaat al dat gezeik op? Mooi toch dat er wat extra festiviteiten zijn. En dan dat "ik ben er trots op dat .. tolerantie heerst, maar"; wel het toppunt van triestheid. Ik ben daar ook trots op, of beter gezegd was, want Nederland is al jaren niet meer tolerant met gasten zoals dat.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_80775854
quote:
Zit je zwaar sarcastisch te zijn, zijn mensen het nog met je eens ook
pi_80776045
quote:
pi_80776319
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:32 schreef trancethrust het volgende:
Waar slaat al dat gezeik op? Mooi toch dat er wat extra festiviteiten zijn. En dan dat "ik ben er trots op dat .. tolerantie heerst, maar"; wel het toppunt van triestheid. Ik ben daar ook trots op, of beter gezegd was, want Nederland is al jaren niet meer tolerant met gasten zoals dat.
Nederland is dan ook niet tolerant, maar onverschillig.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_80776411
Schandalig! Op een feestdag een feest vieren!

Ik stel voor dat we aankomende Koninginnedag ook alle bootjes op de Amsterdamse grachten controleren op etnische pluriformiteit, of ze Nederlandse muziek draaien en Heineken bier drinken. En oranje versieringen hebben en alleen Nederlands praten en de Koningin eren.
Als het riekt naar een etnisch feest, meteen de boot tot zinken brengen.

Elk podium die een artiest laat optreden met een niet Nederlands lied en niet van te voren aangeeft dat het om de koningin gaat, meteen dichtgooien.

Ik heb te doen met TS. Heel zijn Koninginnedag vergald!
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_80776522
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:48 schreef Appelknaller het volgende:

[..]

Nederland is dan ook niet tolerant, maar onverschillig.
Treffend. Toch heb ik de indruk dat het vroeger echt tolerantie was, in de zin dat men gewoon nieuwsgierig was naar andere dingen, er respect voor had, en er de lol wel van in zag. Op het moment dat men ging praten over 'het bewust tolereren van' ging het al goed mis.
pi_80776842
30 april Koninginnedag (geen Turks feest dan dus) en bedorven straatvoedsel vreten en dat gewoon 1 en 2 mei herhalen op het Turkse feest.

Iedereen happy.

Het kan zo makkelijk zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 27 april 2010 @ 19:06:17 #43
111528 Viajero
Who dares wins
pi_80777007
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:54 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Treffend. Toch heb ik de indruk dat het vroeger echt tolerantie was, in de zin dat men gewoon nieuwsgierig was naar andere dingen, er respect voor had, en er de lol wel van in zag. Op het moment dat men ging praten over 'het bewust tolereren van' ging het al goed mis.
Ik denk dat we door politici en de politiek correctheid veel meer zaken moesten tolereren dan we eigenlijk wilden (buitenlands eten? prima. criminaliteit? niet prima. maar dan was je dus direct een racist of een nazi) en dat daardoor het hele idee van tolerantie nogal negatief geworden is.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 27 april 2010 @ 19:49:48 #44
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80778664
Sinterklaasdag en Suikerfeest vallen soms ook samen, waarom heb ik diezelfde bewoners uit Transvaal niet horen mokken over deze bijzonderheid?
  dinsdag 27 april 2010 @ 19:57:46 #45
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_80779000
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:57 schreef RoW_0 het volgende:
Erg dom van de gemeente
Den Haag heeft al de nach. Dan ook nog gaan zeuren dat andere mensen op die Koninginnedag nog wat anders vieren, vind ik wat vreemd.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  dinsdag 27 april 2010 @ 19:58:31 #46
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_80779026
Na de controversiele SM-kelder in een moslimwijk is dit weer een triest dieptepunt in Nederland. Wilders for tha president.
Géén kloon van tvlxd!
pi_80779148
Ik zie een stuk meer trieste dieptepunten bij een ommetje a'dam op 30 april dan dit. Maar echt, was is het probleem nou? Hoe meer feest hoe meer vreugde lijkt me? Waarom kunnen die 2 feestdagen niet op dezelfde dag vallen?
Conscience do cost.
pi_80779215
Wat is nou eigenlijk het probleem? Die Turken willen zelfs Hollandse vlaggen enzo ophangen. Dat is eerlijk gezegd meer dan de gemiddelde Nederlander doet.

Net of Koninginndag draait om het koningshuis of de Nederlandse identiteit. Het is gewoon een dag waarop iedereen zich lekker gaat bezatten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_80780624
Waarom zou je op zo'n dag niet iets mogen organiseren voor een bepaalde groep mensen? Op het Bevrijdingsfestival is er altijd een dance-gedeelte. Mag dat dan ook niet meer omdat dat maar een bepaalde groep mensen aanspreekt?

Ik vind het hooguit knullig om zo'n evenement tegelijk met Koninginnedag te houden. Ik kan me niet indenken dat je er veel publiek mee trekt, want mensen zoeken de Koninginnedag-activiteiten op. Maar verbieden gaat te ver.
pi_80781633
Ik vind het eigenlijk ook niet netjes dat het op konniginnedag wordt gevierd. Ze zouden het uit zichzelf moeten annuleren. Tenzij ze het in het teken van konninginnedag doen waarbij alle festiviteiten in het oranje zijn gekleed.
pi_80782171
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:02 schreef KoosVogels het volgende:
Wat is nou eigenlijk het probleem? Die Turken willen zelfs Hollandse vlaggen enzo ophangen. Dat is eerlijk gezegd meer dan de gemiddelde Nederlander doet.

Net of Koninginndag draait om het koningshuis of de Nederlandse identiteit. Het is gewoon een dag waarop iedereen zich lekker gaat bezatten.
Misschien in jouw geval, maar er zijn genoeg Nederlands die koninginnedag serieus nemen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 april 2010 @ 21:20:05 #52
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80782544
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:12 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Misschien in jouw geval, maar er zijn genoeg Nederlands die koninginnedag serieus nemen.
En dat kan niet als iemand anders zijn eigen feest viert?
Het is niet of/of he.
pi_80782631
quote:

[..]

En als ik Koninginnedag niet serieus neem en mn eigen feest organiseer, dan is er niets aan de hand? Maar wanneer een groep Turken het doet is het plots respectloos?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_80782700
Mja, het is dan ook wel weer een telegraafartikel, niet al te serieus nemen dus.
Cool story, Hansel.
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 21:47:49 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_80784027
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:02 schreef dabadbass het volgende:

[..]

vraag me toch af hoe dat in de praktijk uitpakt?

Hoewel mensen die geen zin hebben in K-dag nu naar het Turkse feest kunnen gaan, veel lekkerder eten dan die vette hap en al dat bier
door beiden te doen

eerst lekker bier drinken en koninginnedag vieren en vervolgens een lekker hapje te eten bij dat andere feest
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_80784680
De Telegraaf is wel heel erg bezig met spijkers in laag water zoeken
pi_80785097
Je hangt er een paar Oranje vlaggetjes bij en het is opgelost. Gezeik om niks weer.
pi_80785259
quote:
Op het programma staan onder meer Turkse muziek, folklore, dans en eten
Meestal zijn er ook kraampjes enzo, past perfect in Koninginnedag wat mij betreft.

Maar goed -> Telegraaf altijd -100
pi_80785284
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:
De Telegraaf is wel heel erg bezig met spijkers in laag water zoeken
Maar goed, Henk en Ingrid in Lutjebroek die dit lezen worden hier wel door beïnvloed.
pi_80789555
Wat een gezeur zeg... Moet iedereen verplicht Koninginnedag gaan vieren ofzo?

Wat een krokodillentranen om te gaan janken dat Koninginnedag nu zou verdwijnen omdat er 1 keer tegelijk een ander feest is.
En ik weet niet wat ik erger vind, de man die daarover lopen te klagen of al die mensen die daar klakkeloos in meegaan. Blij dat ze weer wat allochtonen kunnen bashen.
Leaf
  dinsdag 27 april 2010 @ 23:41:41 #61
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_80789645
Dit is weer typisch PVV geleuter. Echt. Zo langzamerhand begin ik te denken dat de media de bevolking als domme mensen ziet.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 27 april 2010 @ 23:59:34 #62
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_80790291
Eigenlijk best een miereneukerig-storm-in-een-glas-water-speld-in-een-hooiberg zoekend bericht dit.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_80795095
Wat een gezeik, ik vind juist dat er meer Turkse, Marokkaanse en dergelijke feesten moeten zijn, leuke muziek en lekkere hapjes (mooie vrouwen ook).
pi_80795130
Het feit dat er zelfs op FOK! geen rel uit te peuren valt zegt genoeg over dit bericht natuurlijk. .

Telegraaf. .
pi_80795941
quote:
Waarom als straf? Is toch leuk om dat samen te vieren? Geloof niet dat het een probleem is voor de Turken en die Islamitische Culturele stichting om dit juist samen in één stad te vieren.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_80796018
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:09 schreef IHVK het volgende:

[..]

Maar goed, Henk en Ingrid in Lutjebroek die dit lezen worden hier wel door beïnvloed.
lariekoek. Denk meer dat het de oudere garde is die er problemen mee heeft en moet je gewoon begrip voor hebben. Is ook een vorm van tolerantie. Die ouderen zullen zien dat het allemaal best mee gaat vallen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:18:55 #67
122997 zquing
Drama Junk
pi_80796247
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nogmaals, wat is er fout om op een nationale feestdag een eh... feest te organiseren?
Niets. Het zou alleen de organistoren vam t turkse feest sieren als ze een andere periode hadden gekozen voor hun feest. Nu kan t overkomen als het niet willen/willen veranderen van "onze" natiomale feestdag
"Those unforgettable days, for them I live"
  woensdag 28 april 2010 @ 10:21:22 #68
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_80796320
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Omdat Nederland voor Nederlanders is en Turken moeten zich er dan van de Telegraaflezertjes maar niet mee bemoeien.

Anyhoe; zou pas van slechte smaakgetuigen als de Suzuki Swift club een toertocht zou organiseren in de binnenstad van Apeldoorn.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_80796696
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:21 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Omdat Nederland voor Nederlanders is en Turken moeten zich er dan van de Telegraaflezertjes maar niet mee bemoeien.

Anyhoe; zou pas van slechte smaakgetuigen als de Suzuki Swift club een toertocht zou organiseren in de binnenstad van Apeldoorn.
Dat zie ik nergens staan. We hebben het over tolerant zijn, maar hebben totaal geen begrip voor mensen die wel gehecht zijn aan het pure Nederlandse symbool voor die mensen.

Ik denk werkelijk wel dat die Islamitische cultuurgroep er wel een toevoeging aan zou kunnen geven door het te combineren. Net als bijvoorbeeld de gayparade best samen zou kunnen moeten gaan met het suikerfeest.

Het is zoals cohen ook heeft gezegd. Je moet net zoveel tolerantie op kunnen brengen voor de ouderen die in stroomversnelling het land hebben zien veranderen.

Niet dat je het Turkse feest niet moet houden, maar er mag wel degelijk rekening worden gehouden met die mensen die dit Koninginnedagfeest als Nationaal feest zien. Begrip werkt niet alleen vanuit de autochtoon hoor.

Deze mensen zijn niet minder Nationalistisch als ook die Turkse Islamitische organisatie die een Turks feest willen organiseren. Waarom wordt het één wel als normaal gezien en het ander niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 28-04-2010 11:03:25 ]
  woensdag 28 april 2010 @ 10:44:37 #70
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_80797045
nou nou nou, wat een problemen allemaal!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 28 april 2010 @ 10:45:17 #71
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_80797065
Iedereen moet zelf weten wanneer ze hun eigen feestje vieren, maar ik vind het een teken aan de wand wat de integratie betreft. Ze vinden hun Turks-culturele feest belangrijker dan het nationale feest wat Koninginnedag is.

Veel Turkse Nederlanders willen vooral Turk blijven, integreren doen ze alleen voor zover het ze zelf uit komt.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 28 april 2010 @ 11:49:35 #72
3542 Gia
User under construction
pi_80799248
Nu zijn de Christelijke feestdagen nooit op 30 april, maar stel dat WA dit straks veranderd en zodanig dat bijvoorbeeld Pasen tegelijk zou kunnen vallen met, hoe zullen we het noemen, Koningsdag?

Mogen de Christenen dan geen Pasen vieren?

Nu is er in de periode dat Pasen zou kunnen vallen geen enkele datum die hiervoor logischerwijs in aanmerking zou komen, maar even ter illustratie.

Ik heb er geen enkel probleem mee dat die Turken een feestje hebben, moet gewoon kunnen.
pi_80800819
quote:

[..]

Zover ik weet is Koninginnedag niet afgeschaft en niemand is verplicht om mee te doen aan dat Turkse feest. Sterker nog, ik denk dat een groot deel van de bevolking er niet eens wat van merkt.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 28 april 2010 @ 12:39:13 #74
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_80801055
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:45 schreef EdvandeBerg het volgende:
Iedereen moet zelf weten wanneer ze hun eigen feestje vieren, maar ik vind het een teken aan de wand wat de integratie betreft. Ze vinden hun Turks-culturele feest belangrijker dan het nationale feest wat Koninginnedag is.

Veel Turkse Nederlanders willen vooral Turk blijven, integreren doen ze alleen voor zover het ze zelf uit komt.
Je hebt het gedeelte in het artikel gemist waarin werd uitgelegd dat ze nederlandse vlaggen en oranje meuk ophangen ?
zzz
pi_80801351
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:45 schreef EdvandeBerg het volgende:

Groot gelijk hebben ze dat ze vooral Turk willen blijven. Het rare is juist dat veel Nederlanders hen graag zien assimileren en worden zoals Henk en Anita op de hoek, oftewel een kopie van de Nederlander met enkel en alleen nog een vreemde achternaam. Turken zijn geen indo's wat dat betreft, en dat is alleen maar te prijzen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aloulou op 28-04-2010 12:55:07 ]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')