abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 mei 2010 @ 19:08:16 #176
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_80909495
Volgens mij is het vooral De Telegraaf die de aandacht op de Turken en hun feest vestigt... Wat een ophef over een non-issue.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 19:08:33 #177
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_80909504
=dubbel=
pi_80909550
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:23 schreef Strani het volgende:
Ik vind het vooral zorgwekkend dat zelfs op die ene feestdag die Nederland heeft, zo'n islamitische organisatie het niet op kan brengen een beetje respect op te brengen voor het land waarin ze leven.

Zie je het al voor je dat Nederlandse immigranten in New York net op Independence Day een groot Nederlands feest zouden organiseren? De arrogantie zou er van af druipen.
Ach, hoepel toch een eind op man. Koninginnedag is niets meer dan een pauperfeest waarop de meeste mensen vrij zijn en een excuus hebben om zich total loss te zuipen. Van mijn part paraderen 26 Afrikaanse stammen door de winkelstraat om hun nationale feestdag te vieren op 30 april. Ik vermaak me wel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_80909560
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 19:04 schreef Strani het volgende:

[..]

Vrijmarkten horen inderdaad wel bij koninginnedag en richten zich ook niet op een ander land. Daar gaat het mij hier om. Voor mijn part organiseert men elke dag een Turks feest maar is het echt zo moeilijk om net op die ene dag, 30 april, de aandacht niet op Turkije te willen vestigen? Zou het niet juist mooi zijn als de medelanders die dag juist meer leren over Nederland in plaats van andersom?

(En wat oranje vlaggetjes of ballonetjes maken dan niet zo veel verschil.)
Die Mederlanders hebben het denk ik wel geleerd. Zie de vlaggetjes en ballonnen. Nu de Nederlanders nog.

En wat valt er van een koninginnedag te leren? Koekhappen, zaklopen, bier drinken, je zolder verkopen, op het spoor gaan lopen?
Leaf
  zaterdag 1 mei 2010 @ 19:10:53 #180
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_80909576
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 19:05 schreef Mutant01 het volgende:
Inderdaad, er lijkt toch een causaal verband tussen ietwat intolerante meningen en de frontpage.
Kom kom, ik deed TV-reviews. Daar zit weinig politieks aan. Daarnaast zijn de mensen met wie ik voor de frontpage werkte prima mensen die zich keihard inzetten voor de lezers, gratis en voor niets.

Is het heel verrassend dat ik, als ik in NL zou wonen, waarschijnlijk D66 zou stemmen? Want ik geloof dat ik, puur om het hebben van een mening over een bepaalde situatie, direct als intolerant en wellicht als racist wordt gezien. En dat is jammer. Je moet situaties van elkaar kunnen onderscheiden. In het ene geval zou ik de 'medelanders' verdedigen (en dat heb ik ook op dit forum gedaan) en in het andere geval weer niet.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_80909959
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 19:10 schreef Strani het volgende:

[..]

Kom kom, ik deed TV-reviews. Daar zit weinig politieks aan. Daarnaast zijn de mensen met wie ik voor de frontpage werkte prima mensen die zich keihard inzetten voor de lezers, gratis en voor niets.
Dat zal best, maar het blijven doorgaans zeer intolerante mensen. In menig ander land zullen ze zelfs schrikken van de intolerante en haatzaaiende meningen van diverse frontpagers.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2010 19:25:30 ]
pi_80910971
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:55 schreef 3keernix het volgende:

Respect voor andermans feest hebben we ook niet meer zeker?
Niet zo zeer,ik begrijp de reacties dan ook niet zo.

Dit is een feest in een ander feest door Turken waar ook Nederland
in wordt betrokken. Wat is dan hun punt? Dat alleen maar rommelmarkten
en friet verkopen mogen plaatsvinden omdat het 30 april is?

Nederland is veranderd en wat is mooier als je dan een doorsnee
hebt van de bevolking met al hun tradities en achtergronden.
Ik vind niks leukers dan even te gaan kijken naar de Turkse
BBQ met al die lekkere hapjes e.d.,wil ik nog wel een fles Oranje
bitter meenemen als drank(Turken drinken gewoon alcohol)om
het feest verder te intregeren.
75 topics = FIN
  zaterdag 1 mei 2010 @ 22:41:25 #183
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_80916240
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 19:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat zal best, maar het blijven doorgaans zeer intolerante mensen. In menig ander land zullen ze zelfs schrikken van de intolerante en haatzaaiende meningen van diverse frontpagers.
Wellicht, daar neem ik dan ook afstand van. Zoals gezegd, ik bekijk elke situatie individueel en dat het hier toevallig Turken betreft maakt voor mij niets uit. Als het Canadezen waren geweest had ik precies hetzelfde gezegd.

Mijn mening is ook niet heilig, die van jou ook niet. En als ik zie dat veel mensen, ook autochtone Nederlanders, zo'n feest enorm waarderen dan ben ik de laatste die in de weg gaat staan.
  zondag 2 mei 2010 @ 02:20:10 #184
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_80921942
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 19:08 schreef Iblardi het volgende:
Volgens mij is het vooral De Telegraaf die de aandacht op de Turken en hun feest vestigt... Wat een ophef over een non-issue.
Wel terecht ophef. Mensen krijgen steeds meer het idee dat zij zich naar de wetten van de islam moeten schikken.

Maar ach, niets aan de hand mensen. 'bruggen slaan naar andere culturen weetje, mooi hoor'

Moet je ze eens horen als je een keer NEE zegt. Ineens staan ze op de barricades te springen en te schreeuwen met spandoeken dat dit discriminatie is. What else is new? Wij moeten ons aanpassen aan de nieuwe Nederlander

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 02-05-2010 02:41:48 ]
Scheer je weg!
pi_80922471
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 19:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die zijn er hier ook. Net als zeer haatzaaiende mensen over Joden , christenen Homo's en westerlingen die in andere landen wonen (die horen daar dan niet te wonen volgens sommigen op het forum en op de frontpage). Ik zie het verschil niet.

We gaan trouwens wel offtopic, maar het Turkse feest is toch voorbij en ik denk dat de mensen die klaagden over dat feest wel gerustgesteld zijn.

Misschien is het wel een idee om volgend jaar juist alle mensen waar de voorouders uit andere landen kwamen te pushen een feest te houden met hapjes ed van hun roots of die van hun ouders, dus....Molukken, Joden, Marokkanen, Turken, Armenen, Indonesische mensen, Polen, Surinamers etc etc.

De vlag van dat land samen met de vlag van Nederland ophangen. Gewoon allemaal standjes met afwisselend autochtone voorouders etc door elkaar heen. Tof zou dat zijn. Iedereen feesten Een gayparade door die stands en we hebben de brug naar elkaar

Heerlijk zo'n brug van tolerantie naar elkaar in één feest
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zondag 2 mei 2010 @ 03:44:59 #186
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_80922592
quote:
Op zondag 2 mei 2010 03:14 schreef paddy het volgende:

[..]

Misschien is het wel een idee om volgend jaar juist alle mensen waar de voorouders uit andere landen kwamen te pushen een feest te houden met hapjes ed van hun roots of die van hun ouders, dus....Molukken, Joden, Marokkanen, Turken, Armenen, Indonesische mensen, Polen, Surinamers etc etc.

De vlag van dat land samen met de vlag van Nederland ophangen. Gewoon allemaal standjes met afwisselend autochtone voorouders etc door elkaar heen. Tof zou dat zijn. Iedereen feesten Een gayparade door die stands en we hebben de brug naar elkaar

Heerlijk zo'n brug van tolerantie naar elkaar in één feest
Oh ja, ik durf te bekennen dat ik hier stiekem ook wel van droom. Alleen zal dit altijd een droom blijven, omdat een niet-westerse cultuur nou eenmaal niet samengaat met een westerse cultuur. Met name iets wat verweven is met de islam. islam staat homosexualiteit nou eenmaal niet toe. Dus een brug hier naar toe bouwen kun je vergeten. Hoe jammer ik dit ook vind.

Waarom ontkennen dat er nou eenmaal spanningen zijn tussen bepaalde achtergronden en culturen? Je moet kijken naar de oorzaak hiervan, in het geval van niet-westerse achtergronden heeft dit voor 99% met de islam te maken.

(ff offtopic: wat had je aan mijn bovenstaand bericht gewijzigd? Was het zo erg? PM mag ook).
Scheer je weg!
pi_80922652
Ik geloof echt wel dat heel veel moslims het met me eens zouden zijn. Denk Mutant in ieder geval wel, en IHVK ook wel BSB vast ook wel

Eén en al tolerantie naar elkaar

[ Bericht 13% gewijzigd door paddy op 02-05-2010 04:15:55 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  zondag 2 mei 2010 @ 04:40:16 #188
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_80922709
quote:
Op zondag 2 mei 2010 04:07 schreef paddy het volgende:
Ik geloof echt wel dat heel veel moslims het met me eens zouden zijn. Denk Mutant in ieder geval wel, en IHVK ook wel BSB vast ook wel

Eén en al tolerantie naar elkaar
Tja, er is slechts één verschil: Moslims die zich islamiet noemen maar amper de voorschriften van de islam serieus nemen, en moslims die dit wel doen. Het laatste wordt meer en meer. Ik heb al eerder gezegd: met moslims is niets mis, met veel wat in de koran staat wel. Ik zou graag een herziening zien van de koran. Zolang de moslims over de gehele wereld dit nalaten, en niet met elkaar in dialoog gaan voorzie ik geen oplossing voor al het geweld in de wereld wat voorkomt uit de islam. En dit is bijzonder jammer te noemen. Je hebt geen religie nodig om in jezelf te geloven, en te streven naar een betere wereld.

Wat dat betreft vind ik Bin Laden maar dom en achterhaald. Baseert zich enkel op wat in de koran staat, en wil nou eenmaal de wereld overheersen. Dit gaat hem en de islam gewoon niet lukken. Ook het rijk van de islam zal vroeg of laat vallen. Als dit moet gebeuren als de islam de hele wereld al in zijn greep heeft en veroverd, het zij zo. Als hiervoor doden moeten vallen, en gehele bevolkingsgroepen moeten sneuvelen, het zij zo. Vroeg of laat zal dit ook dit op zijn retour zijn, en mensen tot inkeer komen.

Volgens Nostradamus zou dit ergens rond 2050 zijn of iets in die richting Iets met anti-christ bladibla. Lachen man, hierover iets schrijven op wel het vaagste uur der uren, terwijl de vogeltjes buiten al beginnen met fluiten.
Scheer je weg!
pi_80924875
Een tin foil hat is voor jou misschien de ideale oplossing.
  zondag 2 mei 2010 @ 11:09:55 #190
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_80925073
Stel je voor dat Chinees nieuwjaar op koninginnedag valt:
quote:
DEN HAAG - Bewoners van de Haagse wijk Transvaal zijn laaiend omdat uitgerekend op Koninginnedag in Wijkpark Transvaal een Chinees cultureel evenement begint.

„Koninginnedag wordt gewoon verkwanseld”, zegt een woedende man die bij het park woont. „Ik ben er trots op dat we in een land wonen waar tolerantie heerst, maar dit festival is ín het Chinees en voor en door Chinezen. Dat past niet op een nationale feestdag als Koninginnedag. Die dag heeft een bepaald karakter en is voor iedereen. Dan moet je geen evenement organiseren dat alleen op een beperkte groep Chinezen is gericht.”

Het evenement wordt georganiseerd door de Chinese Culturele Stichting en maakt deel uit van de Chinees Culturele Dagen, die op 30 april en 1 en 2 mei worden gehouden. Op het programma staan onder meer Chinese muziek, folklore, dans en eten.
„Schandalig!” zegt een onthutste omwonende. „We hebben in dit land één groot nationaal feest en dat is Koninginnedag. Dat verdwijnt nu.” „Ik heb geen enkele moeite met een Chinees feest, maar het hele Nederlandse volk viert Koninginnedag. Laat dat nu gewoon zo blijven!” aldus een andere verbouwereerde buurvrouw.

Voorzitter Bang Shi Wang van de Chinees Culturele Stichting is zich van geen kwaad bewust. „Wij zijn een deel van de Nederlandse samenleving. Met zo’n festival kunnen we een brug slaan tussen de culturen.” Volgens hem zal op de eerste dag van het driedaagse evenement ook aandacht aan Koninginnedag worden besteed. „We brengen oranje aan en hangen Nederlandse vlaggen op.”
Ondertussen begrijpen omwonenden van het park absoluut niet waarom de gemeente Den Haag een vergunning verleent voor een Chinees evenement op nota bene Koninginnedag. „Dat de gemeente zo’n dag opgeeft!” vraagt een wijkbewoner zich af.

Volgens een gemeentewoordvoerder was er geen reden om de vergunning niet te verstrekken. „De vergunning wordt verleend als de organisator kan aantonen dat hij het feest op een ordelijke en veilige manier kan organiseren. Dat het op Koninginnedag plaatsvindt, is geen grond om een vergunning te weigeren.
Zou er dan iets aan de hand zijn?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  zondag 2 mei 2010 @ 12:57:23 #191
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_80928212
quote:
Op zondag 2 mei 2010 04:40 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Tja, er is slechts één verschil: Moslims die zich islamiet noemen maar amper de voorschriften van de islam serieus nemen, en moslims die dit wel doen. Het laatste wordt meer en meer. Ik heb al eerder gezegd: met moslims is niets mis, met veel wat in de koran staat wel. Ik zou graag een herziening zien van de koran. Zolang de moslims over de gehele wereld dit nalaten, en niet met elkaar in dialoog gaan voorzie ik geen oplossing voor al het geweld in de wereld wat voorkomt uit de islam. En dit is bijzonder jammer te noemen. Je hebt geen religie nodig om in jezelf te geloven, en te streven naar een betere wereld.

Wat dat betreft vind ik Bin Laden maar dom en achterhaald. Baseert zich enkel op wat in de koran staat, en wil nou eenmaal de wereld overheersen. Dit gaat hem en de islam gewoon niet lukken. Ook het rijk van de islam zal vroeg of laat vallen. Als dit moet gebeuren als de islam de hele wereld al in zijn greep heeft en veroverd, het zij zo. Als hiervoor doden moeten vallen, en gehele bevolkingsgroepen moeten sneuvelen, het zij zo. Vroeg of laat zal dit ook dit op zijn retour zijn, en mensen tot inkeer komen.

Volgens Nostradamus zou dit ergens rond 2050 zijn of iets in die richting Iets met anti-christ bladibla. Lachen man, hierover iets schrijven op wel het vaagste uur der uren, terwijl de vogeltjes buiten al beginnen met fluiten.
Dit verhaal is ronduit lachwekkend. Heb je inmiddels al een bunker gebouwd die je beschermt tegen de moslim-tsunami? Overigens wil een type als Bin Laden de wereld niet overnemen. Het aloude doel van Bin Laden en Al-Zawahiri is het Midden-Oosten hervormen.
pi_80928611
quote:
Op zondag 2 mei 2010 12:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit verhaal is ronduit lachwekkend. Heb je inmiddels al een bunker gebouwd die je beschermt tegen de moslim-tsunami? Overigens wil een type als Bin Laden de wereld niet overnemen. Het aloude doel van Bin Laden en Al-Zawahiri is het Midden-Oosten hervormen.
Moeilijk is het om met tegenargumenten te komen i.p.v een user afzeiken omdat jij die mening onzinnig vindt.

Kappen. Kom met tegenargumenten
  zondag 2 mei 2010 @ 13:13:05 #193
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_80928790
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:07 schreef paddy het volgende:

[..]

Moeilijk is het om met tegenargumenten te komen i.p.v een user afzeiken omdat jij die mening onzinnig vindt.

Kappen. Kom met tegenargumenten
Sorry, maar dat gelul over de fascisitische islam en de wereloverheersende ambities van moslims beginnen echt flauw te worden. Het is haat- en angstzaaien. Niets meer, niets minder.
pi_80928846
quote:
Op zondag 2 mei 2010 04:40 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Ik denk dat je angst een beetje ongegrond is.

Er zijn meer moslims (veel meer) in Nederland die het gewoon op die manier vieren (doorelkaar heen) dan je denkt. Praat je wel eens met moslims? Of geloof je ze dan niet?

Probeer het eens. Ik kwam in het begin van FOK! wel eens met Ertan in de clinch te liggen, maar later bleek dat er echt veel meer....veeel meer moslims zijn die gewoon tolerant zijn naar anders denkende.
pi_80928940
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sorry, maar dat gelul over de fascisitische islam en de wereloverheersende ambities van moslims beginnen echt flauw te worden. Het is haat- en angstzaaien. Niets meer, niets minder.
En ik begin je afzeiken tegen elke andersdenkende users irritant te vinden. Ik zie dit werkelijk in elk topic van je tegen users die net iets te anders denken dan jij.

met afzeiken krijg je alleen maar overeindstaande haren. Ik heb geen om zo elke keer die bagger te lezen. Verknald een topic.

Probeer het eens met tegenargumenten...echt...werkt vaak veel beter.
pi_80929375
Wat is Nederland toch een land met zeikerds geworden. al die bekrompenheid hier, niet te geloven. Zodra er iets is wat niet "oranje blanje bleu" is, staat men weer op z'n achterste poten.

Alsof koninginnedag een voor Nederlanders heilig feest is, het is gewoon een excuus om op straat bier te zuipen (niks mis mee overigens ). Als zij ergens een eigen feestje willen organiseren, laat ze dan lekker?

Ik heb het hele topic trouwens niet doorgelezen, maar als dit feest niet was georganiseerd, was er dan wel iets anders te doen geweest? Of was het daar op het plein een dag als elke andere?
pi_80931814
Wat een bekrompen mentaliteit zeg.

Alsof een Turks feestje op koninginnedag per definitie een gebrek aan respect tov die nationale feestdag inhoudt.

Het kan toch juist prima samengaan. Ze hangen notabene Nederlandse vlaggen op.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 2 mei 2010 @ 14:59:13 #198
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80932481
En ineens zou Koninginnedag een feest zijn waarin het respect voor de Natie en voor Oranje, of zoiets, centraal staat. Leg dat anders die kudde halftamme dorpsgekken uit, die elk jaar naar het Museumplein komen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 2 mei 2010 @ 16:40:11 #199
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_80936871
quote:
Op zondag 2 mei 2010 11:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Stel je voor dat Chinees nieuwjaar op koninginnedag valt:
[..]

Zou er dan iets aan de hand zijn?
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik had dan precies hetzelfde gezegd. Het is jammer dat dit hele onderwerp gekaapt is door de voor-of-tegen-moslims discussie die hier eigenlijk helemaal niet relevant is.
  zondag 2 mei 2010 @ 17:23:15 #200
3542 Gia
User under construction
pi_80938619
Ik ben wel voorstander van het idee van Paddy. Gewoon één grote gemengde multiculturele happening met ruimte voor iedereen. Dus, ja, ook voor homo's bijvoorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')