Hier is het voor het eerst dat er een vreetkraam is met Turks voer.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 15:03 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ga toch weg mens, in de normale bewoonde wereld doen ze al
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren mee

Ik weet in wat voor donker gat jij woont, maar het is al jaren de normaalste zaak van de wereld dat de Vrijmarkt wordt bemand door doner-tentjes.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier is het voor het eerst dat er een vreetkraam is met Turks voer.
Vietnamese loempia's hadden we al. Voor de rest is het toch alleen maar hamburgers, worsten en patat, helaas.
Hopelijk volgend jaar ook een Surinaamse, marokkaanse, spaanse en italiaanse vreetkraam.
Oh, restaurants op dat gebied genoeg hoor, maar zo'n kraampje op de slingermarkt is toch net wat gezelliger tijdens koninginnedag.

Nu blij?quote:

quote:” Volgens hem zal op de eerste dag van het driedaagse evenement ook aandacht aan Koninginnedag worden besteed. „We brengen oranje aan en hangen Nederlandse vlaggen op.”

Joh zeikstraal een end op.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:23 schreef Strani het volgende:
Ik vind het vooral zorgwekkend dat zelfs op die ene feestdag die Nederland heeft, zo'n islamitische organisatie het niet op kan brengen een beetje respect op te brengen voor het land waarin ze leven.
Zie je het al voor je dat Nederlandse immigranten in New York net op Independence Day een groot Nederlands feest zouden organiseren? De arrogantie zou er van af druipen.

Dat jij een situatie anders ervaart dan ik geeft je geen recht zo met mijn opinie om te gaan. Ik ben zelf een Nederlandse immigrant in het buitenland en geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken een feest ter ere van Nederland te organiseren op DE nationale feestdag van het land waarin ik woon.quote:

Het feest wat georganiseerd wordt is ook niet ter ere Turkije.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 18:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat jij een situatie anders ervaart dan ik geeft je geen recht zo met mijn opinie om te gaan. Ik ben zelf een Nederlandse immigrant in het buitenland en geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken een feest ter ere van Nederland te organiseren op DE nationale feestdag van het land waarin ik woon.

Wie ben jij nou weerquote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:23 schreef Strani het volgende:
Ik vind het vooral zorgwekkend dat zelfs op die ene feestdag die Nederland heeft, zo'n islamitische organisatie het niet op kan brengen een beetje respect op te brengen voor het land waarin ze leven.
Zie je het al voor je dat Nederlandse immigranten in New York net op Independence Day een groot Nederlands feest zouden organiseren? De arrogantie zou er van af druipen.

Want iedereen moet verplicht koninginnedag vieren en mag nergens anders aan denken?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 18:11 schreef Strani het volgende:
Een Turks festival en ter ere van Turkije is voor mij echt hetzelfde, sorry.
Dat er wat aandacht besteed wordt aan koninginnedag is niet genoeg, ze hadden (nogmaals, in mijn opinie) gewoon een dag later moeten beginnen. Voor alles is een tijd.

Ik kom af en toe langs. Heb ook nog tv-reviews geschreven voor de frontpage een jaar of zo geledenquote:

Nee zeker niet, ik vier het zelf ook niet. Maar om net op die ene (ENE!) Nederlandse feestdag per jaar de aandacht te verleggen op jouw eigen land vind ik persoonlijk redelijk arrogant.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 18:13 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Want iedereen moet verplicht koninginnedag vieren en mag nergens anders aan denken?

De aandacht wordt ook op koninginnedag gevestigd. En er zijn wel meer feestdagen zoals Sinterklaas, pasen. Ik zie ook niet in waarom op Koninginnedag een radio stadion als 538 de aandacht op zich moet vestigen dmv een groot feest op het museumplein. Heeft ook niks met Koninginnedag te maken. Koninginnedag wordt sowieso door heel veel mensen gebruikt om hun eigen feest te vieren, dus ik zou niet weten waarom Turken dat niet mogen doen.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 18:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee zeker niet, ik vier het zelf ook niet. Maar om net op die ene (ENE!) Nederlandse feestdag per jaar de aandacht te verleggen op jouw eigen land vind ik persoonlijk redelijk arrogant.
Ik zie deze situatie wat anders dan de meesten van jullie omdat ik zelf een immigrant ben wellicht. Dat kunnen jullie me ook niet kwalijk nemen :-)

Sinterklaas is amper een feestdag. Meer een besloten feestavond, niet iets dat nationaal wordt georganiseerd. Pasen is ook niet Nederlands en heeft dan ook niets met Nederland te maken.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 18:25 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De aandacht wordt ook op koninginnedag gevestigd. En er zijn wel meer feestdagen zoals Sinterklaas, pasen. Ik zie ook niet in waarom op Koninginnedag een radio stadion als 538 de aandacht op zich moet vestigen dmv een groot feest op het museumplein. Heeft ook niks met Koninginnedag te maken. Koninginnedag wordt sowieso door heel veel mensen gebruikt om hun eigen feest te vieren, dus ik zou niet weten waarom Turken dat niet mogen doen.

Maar om het een nationale feestdag te noemen gaat te ver lijkt me? Veel dorpen of steden doen die intocht zelf pas een week later.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 18:33 schreef Bowlingbal het volgende:
De intocht van Sinterklaas lijkt me niet bepaald een besloten evenement.

Dat je van de frontpage kwam konden we al ruiken aan je opvattingen.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 18:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik kom af en toe langs. Heb ook nog tv-reviews geschreven voor de frontpage een jaar of zo geleden
Aangenaam.

Ik heb nog een vraag:quote:Op zaterdag 1 mei 2010 18:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar om het een nationale feestdag te noemen gaat te ver lijkt me? Veel dorpen of steden doen die intocht zelf pas een week later.
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 18:13 schreef Bowlingbal het volgende:
Ik snap het niet. Een vrijmarkt zou wel mogen, maar een Turks feest niet? Wat is precies de connectie tussen rommel op straat verkopen en de Koningin, die een Turks feest niet heeft?

Ten eerste hebben mijn meningen niets met de Frontpage te maken en ten tweede heb je totaal geen aanleiding iets te zeggen over mijn 'opvattingen' na het lezen van slechts een paar posts. Je kent me niet dus wacht eerst eens rustig af.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 18:52 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat je van de frontpage kwam konden we al ruiken aan je opvattingen.

Vrijmarkten horen inderdaad wel bij koninginnedag en richten zich ook niet op een ander land. Daar gaat het mij hier om. Voor mijn part organiseert men elke dag een Turks feest maar is het echt zo moeilijk om net op die ene dag, 30 april, de aandacht niet op Turkije te willen vestigen? Zou het niet juist mooi zijn als de medelanders die dag juist meer leren over Nederland in plaats van andersom?quote:

| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |