abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80739140
Het kleine babietjes topic (0-6 maanden) deel 40

Kleine baby'tjes

06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 decembe 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
02 februari 2010: 'Teigetje', dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van mama_papa
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi & Kiro, zoons van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
23 April 2010: Travis, zoon van Harley

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

[ Bericht 50% gewijzigd door RockabeIIa op 27-04-2010 20:34:43 ]
pi_80739233
quote:
Op maandag 26 april 2010 19:54 schreef ymme het volgende:

[..]

Ah gossie. Hopelijk knap hij echt snel weer op hoor.
pi_80739350
~~~~~~~~~
Op maandag 26 april 2010 19:15 schreef Vlindur het volgende:
Davinia, je kan dr wel naar mij brengen, ik ben wel tot 18:30 beschikbaar
Nee, flauw. Dat is gewoon klote. Kun je het redden wel? Of ben je nu echt de pisang?

Rienk had zonet 39.2 Er zit inmiddels weer een nieuwe zetpil in en slaapt nu op J.

Hij is echt *zo* zielig Moest zonet weer met hem meehuilen
~~~~~~~~~~~~

Nog een keer mijn zielige zoon

J. brengt hem nu op bed. Kijken of dat lukt. Hij heeft 80cc gehad, meer kregen we er niet in. Straks over een paar uurtjes weer proberen. Hoop echt dat ie snel opknapt

[ Bericht 2% gewijzigd door Vlinder op 27-04-2010 07:34:42 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_80740061
ik zie het april kindje niet
pi_80740166
Morgen om 09:00 uur moet ik met Mart naar het CB. En gaat hij zijn eerste prikjes krijgen. Ik zie enorm tegen op.

Oh Harley, sorry ga het meteen even aanpassen.
(wat is zijn geb.datum?)
pi_80740295
Aaaaah, sneutje
  maandag 26 april 2010 @ 20:36:06 #7
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_80740783
Beterschap Rienk!

Teigetje weegt 1960 gram!
Ze groeit als kool. Het oefenen met de neusbril gaat so-so maar ze oefent dapper verder!
Wij zijn druk bezig met haar kamertje en kunnen niet wachten tot ze thuis is!
Ik denk dat ze in de maand mei sowieso wel thuis komt.
A grand adventure has begun.
pi_80740851
Keshet, goed nieuws
Wat gaaf dat het zo goed gaat zeg!

Daalt bij de neusbril de saturisatie nog te veel?
pi_80741212
Keshet, wat groeit ze goed zeg. Super.
Fijn dat het allemaal zo goed gaat.
pi_80741219
Oh Rienk, zielig mannetje! hoop dat je snel beter wordt!!!
Keshet, wat gaat het onwijs goed met teigetje! nog ff en jullie mogen gewoon met haar naar huis! Vond je dat niet raar of eng?
  maandag 26 april 2010 @ 21:00:55 #11
265732 Keshet
pi_80741773
De saturatie daalt idd nog regelmatig ietsjes, maar niet eens dramatisch. Na 48 uur non stop neusbrillen is (was) ze compleet uitgeput. Nu wordt de trainingsduur langzaam uitgebreid.
Nu is het 18 uur op en dan 6 uur af. Die 6 uur af gaat er dan binnenkort vanaf en dan is het weer een paar dagen non stop. Als dat goed gaat mag de neusbril helemaal af!

En over 't naar huis komen: Ja, ik vind het doodeng.
Zoals ze nu is kan ze sowieso niet mee naar huis, maar ze wordt elke dag groter en sterker. Als we drie weken verder zijn is 't al weer een heel ander meisje!
pi_80741839
Rienk arm ventje.

Ymme, ik heb ook slecht geslapen de nacht voor Hannah haar prikjes kreeg Maar het viel heel erg mee. Ze heeft nog geen minuut gehuild en toen was ze alweer afgeleid. Wel even opletten of Mart koorts krijgt daarna.

Keshet, wat groeit Teigetje toch geweldig Hebben je haar alweer eens aan de borst gehad?
pi_80742002
Keshet, wat heerlijk dat ze volgende maand al misschien mee naar huis mag!

Rienk ligt in bed en slaapt. Bedankt allemaal
pi_80742202
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:02 schreef octopussy het volgende:
Rienk arm ventje.

Ymme, ik heb ook slecht geslapen de nacht voor Hannah haar prikjes kreeg Maar het viel heel erg mee. Ze heeft nog geen minuut gehuild en toen was ze alweer afgeleid. Wel even opletten of Mart koorts krijgt daarna.

Keshet, wat groeit Teigetje toch geweldig Hebben je haar alweer eens aan de borst gehad?
Heb ook al zetpillen in huis. Vanaf wanneer deze geven. Bij iets verhoging? Of bij 38.5 ofzo?
En wanneer moet je bellen met koorts na inenting? Ben nu al onzeker. En hij heeft de prikjes nog niet eens gehad. En denk dat ze mij dit morgen ook wel kunnen vertellen, maar of ik vergeet het te vragen, of het gaat het ene oor in, en het andere oor uit, denk ik
pi_80744478
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:10 schreef ymme het volgende:

[..]

Heb ook al zetpillen in huis. Vanaf wanneer deze geven. Bij iets verhoging? Of bij 38.5 ofzo?
En wanneer moet je bellen met koorts na inenting? Ben nu al onzeker. En hij heeft de prikjes nog niet eens gehad. En denk dat ze mij dit morgen ook wel kunnen vertellen, maar of ik vergeet het te vragen, of het gaat het ene oor in, en het andere oor uit, denk ik
Er staat in het groene boekje (die je steeds meeneemt naar het CB) wel wat informatie over de prikjes en wat te doen bij koorts. Zetpilletje geven lijkt me handig wanneer Mart zich duidelijk ziek voelt, eerder zou ik het niet doen.
pi_80745079
Arme Rienk

Teigetje groeit als kool

Hier gaat alles met de kleine man goed. Met mama iets minder maar mag de pret niet drukken 4 mei wordt ik geopereerd, eindelijk na 3 weken
pi_80754079
Wat fijn dat je dochter in mei naar huis mag, Keshet! Dat is gewoon al heel snel!

Kan iemand de OP updaten? Jochem en Niels zijn al verhuisd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 27 april 2010 @ 06:49:21 #18
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80754089
goedemorgen allemaal....

Ymme, succes vandaag met de 1e prikjes van Mart. kan me voorstellen dat je het best spannend vindt..

@Davinia; wat ontzettend balen met die gastouder zeg! ik zou echt heel erg boos kunnen worden om zoiets, eerst geef je het een aantal keren aan, denk je dat alles mooi is geregeld en nu kan het opeens niet meer... Ik hoop dat er snel een andere oplossing komt...
Hoe is het met je borstproblemen? Ik hoop dat het allemaal weer een beetje beter gaat?

@Vlindur; hoe is het vannacht gegaan met je zieke mannetje>? ik hoop dat jullie toch wat hebben kunnen slapen en Rienk vandaag zich een beetje beter voelt. Erg als je kleintje zich niet goed voelt...

nog even jompelen voor kleine Teigetje Al bijna 2 kg! wat goed zeg! en misschien komende maand wel lekker naar huis! wat zou dat ontzettend fijn voor jullie zijn Hoe is het uiteindelijk geregeld met je verlof Keshet? kan je nu langer thuisblijven>?

Evie heeft gister voor het eerst haar laatste fles wat eerder gekregen; ze kreeg hem normaal rond 23:30-0:00 uur, en gisteren om 22 uur gegeven. We willen proberen om het schema een beetje aan te passen en te kijken hoe ze dan slaapt. Nou ze slaapt nu nog steeds... (de laatste week, moesten we haar steeds rond 10 uur wakker maken.. ) Mocht het nou goed blijven gaan, dan gaan we de fles de komende week steeds iets eerder aanbieden.
Misschien wil ze zelfs wel over op 4 flessen.... maar even kijken hoe het gaat...
Wanneer zijn jullie kleintjes over gegaan op 4 flessen>? en regelde zich dat vanzelf? ik denk dat Evie er wel zo'n beetje aan toe aan het raken is...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_80754216
BJ, bij ons hangt het er ook een beetje tegenaan om over te gaan richting 4 flessen, maar meestal maken we haar nog wakker rond 22:30 uur voor de laatste fles. Dan slaapt ze daarna (meestal) door tot ongeveer 6 of 7 uur.. Geen idee wat er gebeurd als we die laatste niet meer doen, maar ik heb eerlijk gezegd ook niet echt zin om te proberen nog ivm het eventuele nachtelijke verzoek tot eten dan. Bovendien laat ze overdag nog niet echt extra tijd tussen de flessen zodat we zouden kunnen rekken... 4 uur ertussen is echt maximaal nog (tenzij we wat van die hongerige baby-voeding ertussen doen, dan redt ze het wel redelijk maar dat betekent vaak ook weer extra veel spugen).

Faja voor jou!
pi_80754231
Ivan zit nog steeds op 5 flessen, al vraag ik me af of hij die vijfde fles nodig heeft. Ik wil eerst van de Puckababy af voor ik nog een verandering doorvoer. Ook denk ik dat het makkelijker wordt als hij wat bijvoeding krijgt. Dan wordt het hopelijk makkelijker om met flessen te schuiven omdat we tussendoor met iets anders aan de slag kunnen.
pi_80754303
Mogguh. De nacht was vermoeiend. Rienk werd vaak wakker en huilde veel. De fles gaat er niet in. Hij heeft nu zo'n 100 cc maximaal op. Hij speelt nu in de box, want sinds een klein uur gaat het ineens wat beter.

Oh, hij begint te mopperen. Tijd om te slapen. Hoop dat hij straks wat meer drinken wil

Dames bedankt en Faja, sterkte alvast met je operatie!
pi_80754358
Succes Vlindur! en een -je voor Rienk (en jullie natuurlijk, is ook voor jullie rot en vermoeiend...)
  dinsdag 27 april 2010 @ 08:18:50 #23
265732 Keshet
pi_80754743
Teigetje eet en groeit zo goed dat ze naar 8 voedingen per dag mag, van 40cc!
  dinsdag 27 april 2010 @ 08:37:56 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80754996
Keshet, wat heerlijk dat het zo goed gaat met Teigetje! Er wordt zelfs al gesproken over naar huis gaan!
  dinsdag 27 april 2010 @ 08:38:46 #25
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80755009
Teigetje wat ga je goed joh!
Rienk manneke, snel weer opknappen hoor!
pi_80755015
Wat geweldig toch, Teigetje bijna 2 kilo. wow.
En ik kan me heel goed voorstellen dat het eng moet zijn om haar thuis te krijgen (maar wat een heerlijk nieuws zeg).

Leah zit nog steeds op 6 voedingen. Ze meldt zich standaard om de 4 uur. Ook 's nachts.
Ze wordt meestal wakker tegen 23.30 en dan huilt ze een minuut of 10 en valt weer in slaap. Dan weer tegen 2.00 uur en dan wil ze echt drinken. Leg ik haar dan niet aan dan blijft ze gillen.
Tegen 3.30 wordt ze ook weer wakker, weer huilen een minuut of 10.
Om 6.00 uur krijgt ze dan haar eerste ochtend voeding weer (die wil ik er ook echt inhouden want ik moet iedere dag om 7.00 uur of 8.00 uur weg).
  dinsdag 27 april 2010 @ 08:58:28 #27
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_80755456
Keshet wat goed zeg! Het is echt een sterk meisje he

Rienk Word maar snel beter!

Tessa is overgestapt van 8 voedingen naar 7 voedingen en het lijkt goed te gaan Ze werd vannochtend pas om half 8 wakker
Gisteren bloed laten prikken, ze hadden 15 buisjes bloed van me nodig! Best veel, werd helemaal eng daarna Verder gaat het hier allemaal erg goed
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  dinsdag 27 april 2010 @ 08:58:42 #28
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80755460
Keshet, wat een goed nieuws!! Teigetje groeit inderdaad als kool zeg! En dat gaat ook mooi met nog maar 8 voedingen!

Vlindur, fijn dat Rienk zich weer wat beter lijkt te voelen. Is de koorts inmiddels gezakt?

Ymme, succes met de prikjes van Mart. Het is niet fijn, maar gelukkig heeft Daan er weinig last van gehad. Veel slapen! Ik zou niet te snel een zetpil geven, maar eventuele koorts door het lichaam laten bestrijden. Als Mart erg echt ziek van is, is het een ander verhaal natuurlijk, maar alleen verhoging of koorts zou ik niets doen.

BJ, hopenlijk lukt het om Evie zo naar 4 flessen te krijgen. Hier zijn we net over naar 5 flessen en krijgt de laatste fles om 23.30 uur en dan weer om 6.30 uur. Dat regelde zich vanzelf eigenlijk. Hij werd steeds wakker om 3.30 uur omdat hij echt honger had dus toen de laatste fles verhoogd in hoeveelheid en vervolgens sliep hij dus langer en kon de nachtfles eruit. Denk dat dat ook kan werken met van 5 naar 4 flessen. Ze zal langer verzadigd zijn, dus kun je schuiven met tijden.

Ik ga zo met Daan weer naar de osteopaat. Denk de laatste keer want het gaat heel goed met Daan. Hij is echt veel rustiger, slaapt en drinkt goed en lijkt minder last te hebben van de reflux. We geven wel Jpbm, Motilium en Zantac maar als dat werkt, dan werkt het.

Ik ga vanmiddag wel bellen met de KA want hij wordt helemaal hysterisch van de Zantac, dus hoop Nexium of Losec te krijgen zodat het geven niet zo'n drama is. Mijn hart breekt echt als ik 'm zie vechten tegen die drank. Ook moet ik nog een herhalingsrecept voor Motilium want die is bijna op en de KA raadde aan te stoppen toen we met Zantac begonnen, maar daar werd het alleen maar slechter van, dus zijn we weer doorgegaan met de Motilium.

Anyway, hier alles zijn gangetje en we genieten volop van ons mannetje. Die na zijn handjes en armpjes gister bij het verschonen van de luier ook ineens heel geinteresseerd naar zijn benen aan het staren was toen ik die omhoog deed.
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:01:00 #29
265732 Keshet
pi_80755524
Hoeveel drinkt een aterme baby eigenlijk bij geboorte?
pi_80755569
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:01 schreef Keshet het volgende:
Bij geboorte? Een paar druppels..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:10:20 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80755709
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:01 schreef Keshet het volgende:
Bij flesvoeding beginnen ze met 20cc als ik het me goed herinner, maar dat gaat in een paar dagen omhoog . (Dat is trouwens afhankelijk van het gewicht van de baby ook. Die van mij waren 4,5 kilo en kregen meer dan een kindje van 2,5 bijv.) Ik zal thuis eens in het kraamboek kijken om te zien hoe of wat.

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 27-04-2010 09:22:12 ]
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:10:24 #32
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80755712
Keshet, meestal bij de geboorte heel weinig omdat de productie nog niet op gang is, maar dat is wel te weinig voor een 'normale behoefte' alleen heeft een aterme baby voldoende reserves om te wachten tot de voeding omgang komt.

Bij flesvoeding wordt gerekend: voor elke kilogram die je kind weegt, heeft hij ongeveer 150 ml voeding per dag nodig en volgens mij geldt dit ook voor borstvoeding, alleen is dat lastig te meten omdat dat op verzoek wordt gegeven. Toen ik mijn borstvoeding afkolfde (maar dat was na een paar weken) dronk Daan zp'n 7 voedingen per dag van ca. 100cc.
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:18:52 #33
300054 Marlinde
pi_80755907
Keshet: Dat gaat per gewicht van de baby. Mijn kleine was 2360 bij de geboorte en kreeg eerst 10 ml en dat was dan nog prematuurvoeding (vanwege de extra callorieën, ze is met 38,5 geboren), omdat ze zo licht was. Dat is steeds iets meer geworden en we zaten met 2 weken op 40 ml
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_80756019
Minke kreeg als eerste flesje ook maar 10 ml, maar die was al op binnen een paar seconde Daarna inderdaad verhogen, ze kreeg na 3 dagen (toen we naar huis mochten) 30 ml per keer en dan om de 3 uur. Na een week zaten we rond de 50 ml geloof ik en na 2/3 weken rond de 90ml per keer en dan verdeeld over 6 of soms 7 flesjes... Minke was 3620 gram bij geboorte als dat wat uitmaakt, na precies 40wd1 zwangerschap...
pi_80756112
Wat heerlijk dat Teigetje het zo goed doet! En misschien naar huis in mei, wauw! Kan me voorstellen dat je dat wat eng lijkt.
Qua flesvoeding begonnen wij geloof ik met 20 ml, en dit bouw je dan op gedurende de kraamweek tot 100 ml en dan gaat het vaak iets minder snel maar geleidelijk ga je dan meer geven.

Ach gos, die Rienk heeft het te pakken, beterschap hoor!

Succes met de eerste prikjes Mart, altijd zielig zoiets.

Wolf heeft geen last gehad van zn 3e prikjes, gisteravond,vannacht en vanmorgen prima in zn vel

BJ Hier zit hij sinds april op 4 voedingen, regelde dit eigenlijk zelf. Zoals bij jullie is het bij ons ook, we moesten hem steeds wakker maken v de 23.00 fles, dus die hebben we laten vervallen en dat ging meteen goed. Hij krijgt nu de laatste fles om 19.00-20.00 met 3 flinke lepels rijstebloem erdoor,nog eventjes spelen na pyjama aandoen, en dan wordt hij rond 6.30 volgende dag weer wakker
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_80756296
Teigetje gaat de goede kant op (goed gevolgd ook door mijn vriendin omdat je maar 4 dagen eerder uitgeteld was als ons Travis)

Hier vanacht ook een goede nacht gehad op zich. NEtjes na 2:45 gemeld en alles gedaan en weer kunnen slapen en zo 2 keer achter elkaar
BV is sinds gisteren echt goed op gang, maar hij krijgt nog bijvoedig tot 50 ml per keer maar hij drinkt tussen de 20 en 40 ervan op. Dit omdat hij eergisteren al 10% minder woog. Gisteren was het alweer 20 gram meer en morgen komen ze weer wegen.

Rienk beterschap.
Ymme: mag ons Travis ook erbij :
23 April 2010: Travis, zoon van Harley
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:03:22 #37
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80757095
teigetje groeit echt supergoed! gaat ze nu naar haar 'eigen' lijntje, dus gaat ze zo hard omdat ze ook dysmatuur was? wel spannend en fijn dat er al over 'naar huis gaan' gesproken kan worden!
en hoe is het met je kolfopbrengsten?

rienk, beterschap man!

marlinde, 15 buisjes!?! Arme jij! hopelijk was het niet voor niks en vinden ze iets dat ze makkelijk kunnen fixen.

kheb nu contact met een andere mevrouw, voor evt gastouderopvang... beetje irritant. maar ze zei wel meteen dat onze tijden wel lang waren, maar dat het wel mogelijk was. stap 1 overleefd

met de borstperikelen gaat het best prima eigenlijk. zal nog ff wat zetten in het bv-topic.

aviva heeft nu officieel groene ogen! mooi! nu maar afwachten of ze groen blijven, natuurlijk
en verder is het arme kind verkouden maar das niks wat je niet kan doorspeolen met een goed tsr de voeding komt zo dr neus weer uit zo, neusje schoon.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_80758013
Eventjes snel een cross-post vanaf de babsite:

Vandaag heeft Mart zijn eerste inentingen gehad.
De eerste prik in het linkerbeen, viel nog een beetje mee. Eventjes huilen en toen was het goed.
Maar toen de tweede prik in het rechterbeen. Huilen! Krijsen! Ah, dat was echt heel zielig, toen kon ik het zelfs even niet meer droog houden!

Nu ligt hij heerlijk in de box te spelen. En naar zijn mobiel te kijken, die ik maar aan de andere kant van de box heb gehangen ivm voorkeurshouding en z'n hoofdje die rechts een beetje plat begint te worden. Dus zoveel naar links laten kijken/draaien. Maar dat komt allemaal wel goed.

Verder is hij weer goed gegroeid:
6015 gram.

Hij volgt precies het lijntje, dus helemaal super!

Hopelijk blijft hem de elende van de prikken, bespaard. Meestal komen de bijwerken z'n 3 uur ernaar. Dus we wachten af, de zetpillen liggen in iedergval klaar voor het geval deze nodig mochten zijn.

Verder wordt hij steeds meer een echte kerel

Labeltjes-doek is helemaal THE BOM.
En zitten ook. Want liggen op de arm is maar voor baby's. Tenzij hij verdrietig is, dan wilt ie heel graag knuffelen. En het lachten wordt steeds meer schateren. Hij produceert een hoop geluidjes waarvan wij nog harder moeten lachen en hij zelf ook. Zo leuk.
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:48:39 #39
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80758580
aaahhh groene ogen Aviva, dat is idd moooooi! en bijzonder. Fototje waarop het goed te zien is Davinia? ben wel erg benieuwd. En fijn dat het beter gaat met je BV-perikelen, je hebt ook bijna alles tegen gehad wat je tegen kan hebben..

@Ymme; ik hoop voor je dat mart geen last krijgt straks.... en idd prikjes zijn niet leuk....
en jeetje 6 kg al!!!!!

aaah arme Rienk, niet zo'n beste nacht dus... ik hoop dat hij straks verder opknapt en jullie van8 weer lekker slapen allemaal.

@poppejans; Wolf zit dus ook op 4 flessen? Ik denk dat Evie daar ook aan toe is. Gisteravond dus de laatste fles gehad om 22 uur en vanmorgen pas om....... 10 uur!!!! dus dat is wel een goede nacht te noemen. Misschien dat we de komende week nog gaan proberen om de laatste fles nog iets te vervroegen en dan uiteindelijk eentje te laten vervallen...
(en dan nog iets meer per fles te geven; ze drinkt nu 4 x ongeveer 200 ml en 1x KV 150-200 ml. (dat wisselt wat).

trots op mijn kleine meisje

straks lekker ff de stad in en onze nieuwe ID-kaarten halen.
pi_80758784
37.4 De koorts is gezakt maar de dokter wil hem toch graag zien omdat hij slecht drinkt. Dus om 12:10 moeten we er even heen. Hij ligt nu in bed. Hij zit tussen 'beterende hand' en ziek in. Nog veel huilen en mopperen maar toch ook wel weer kunnen lachen en spelen.

Ymme, Fijn dat de prikken er in zitten. Bij pijn (Rienk kreeg verschrikkelijke spierpijn) kun je hem ook een zetpil geven. Je hoeft niet te wachten tot er koorts is, het is namelijk ook een PIJNstiller. Succes met de kleine man.

Davinia, leuk zeg, groene ogen! Hier worden ze toch echt steeds bruiner!

Ik zat met Rienk en met zn fles op 4 a 5 voedingen. Hij dronk ook niet altijd alles leeg, dus aan de 1000cc kwamen we niet. Ik denk dat hij gemiddeld zo'n 800 dronk Maar ik gaf er ook nog steeds bv bij (4 slokken oid) dus ik weet het niet precies. Gister was de eerste echte 'definitief over op flesvoeding' dag.
Maar hij is ziek en heeft heel weinig gedronken. Hoop volgende week een duidelijker schema te hebben
Zondag om 00:00 had hij trouwens 200cc en 2 scheppen rijstebloem en dat ging helemaal op. Hij sliep uit tot 08:00! Maar toen werd ie ziek
pi_80760178
Mart ligt nu in bed.
Temp was zojuist 37.2 dus heel netjes.

En pijn heeft hij gelukkig ook nog niet. Ik hoop voor hem dat dit zo blijft. En idd, ook bij pijn krijgt hij een pijnstiller hoor
pi_80760513
37.2 is wel ok idd.

Fijn dat je het weet, ik wist het dus niet en zat met hem mee te huilen toen hij zo pijn had omdat ik me dus niet had bedacht dat het een PIJNstiller was Gelukkig zijn Fok en Twitter er
pi_80760700
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 11:43 schreef Vlindur het volgende:
37.2 is wel ok idd.

Fijn dat je het weet, ik wist het dus niet en zat met hem mee te huilen toen hij zo pijn had omdat ik me dus niet had bedacht dat het een PIJNstiller was Gelukkig zijn Fok en Twitter er
Bij het CB hier, vertelde ze juist een zetpil te geven bij pijn. En bij koorts niet te warm aan te kleden, zodat de warmte het lichaam verlaten kan.

En Fok is inderdaad heel handig, want je kunt ook niet alles weten.
  dinsdag 27 april 2010 @ 11:48:19 #44
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80760704
vlindur, ik wild e idd vragen of je al volledig over was op fv. hoe voelt dat? heb je er al wat meer vrede mee?

bj, in het doeken op reis toic staat eentje waar je de ogen goed ziet, maar niet echt de kleur. moet ik nog meer foto's maken van het kind, wat een ellende
kga ff de camera erbij pakken
wat ik me afvroeg, wat gaan jullie doen met bijvoeden? aangezien evie een randprematuurtje was? gaan jullie wachten tot ze 7 mnd is?

ymme, heb je een draagdoek? als mart hangerig wordt, is dat wel lekker. de cb-mw vroeg aan ons na de eerste keer prikjes: 'heeft ze nog last gehad van de prikjes?' ik: 'weet ik niet' die mevrouw keek me heel raar aan tsja, we hebben haar gewoon in de doek gehangen, en toen was ze tevreden, dus we hebben niks gemerkt.
pi_80760788
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 11:48 schreef DaviniaHR het volgende:
vlindur, ik wild e idd vragen of je al volledig over was op fv. hoe voelt dat? heb je er al wat meer vrede mee?

bj, in het doeken op reis toic staat eentje waar je de ogen goed ziet, maar niet echt de kleur. moet ik nog meer foto's maken van het kind, wat een ellende
kga ff de camera erbij pakken
wat ik me afvroeg, wat gaan jullie doen met bijvoeden? aangezien evie een randprematuurtje was? gaan jullie wachten tot ze 7 mnd is?

ymme, heb je een draagdoek? als mart hangerig wordt, is dat wel lekker. de cb-mw vroeg aan ons na de eerste keer prikjes: 'heeft ze nog last gehad van de prikjes?' ik: 'weet ik niet' die mevrouw keek me heel raar aan tsja, we hebben haar gewoon in de doek gehangen, en toen was ze tevreden, dus we hebben niks gemerkt.
Ik reageer zo even uitgebreid, moet nu naar de dokter.

1 ding. Ik stop met bv en spontaan wordt ie ziek
pi_80761175
Ik denk dat Thomas kwaad aan het worden is op mij Ik zit met een enorme verkoudheid (ik kon me zelfs niet meer herinneren wanneer ik nog eens zo'n verkoudheid heb gehad) en Thomas wil vandaag alleen maar op mij (bij gebrek aan de papa ) in slaap vallen. En elke keer als hij bijna aan het indommelen is, moet ik hoesten. Je zou zijn lip eens moeten zien veranderen op dat moment. Ik vrees dat we later nog zullen moeten opletten als hij zijn puppyblik opzet want dan zullen we direct verkocht zijn, vrees ik
  dinsdag 27 april 2010 @ 12:17:33 #47
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80761717
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 12:00 schreef leonieke het volgende:
Ik vrees dat we later nog zullen moeten opletten als hij zijn puppyblik opzet want dan zullen we direct verkocht zijn, vrees ik
Herkenbaar, Marky begint zich ook al ernstig zorgen te maken hoe hij Daan later ooit iets moet verbieden. Hij kan echt TÉ lief kijken.

Verder beterschap Leo!
pi_80761898
Haha Leonieke! Irritant is dat hè? Ik heb het regelmatig als ik probeer weg te sluipen uit de slaapkamer dat ik ineens onwijs moet niezen

ymme 6 kilo al En jij dappere moeke! Ik hield Emma 2 dagen continu bij me na de eerste prikjes De laatste keer heb ik ze ook gewoon op bed gegooid overigens
pi_80761969
WupWup Gegooid nog wel
Mart komt gewoon het beste tot rust, op zijn eigen kamer in zijn eigen wiegje.

En ja, het is een grote jongen. En ook echt een stoere jongen want hij slaapt gewoon.
Ben zo trots op mijn grote vent. Ik heb meer last van de prikjes dan hij geloof ik. Ik ben nog steeds uit m'n doen.
pi_80762088
Iedereen vind 6 kilo zo appart voor Mart (in de vrienden/fam kring). Maar volgens het CB loopt het lijntje precies goed. Hij volgt wel de bovenste lijn, maar het is precies goed qua lente/gewicht en zeker niet te dik.

Maar ja, ik blijf erbij. Dat hij eigenlijk geen 8 weken is maar 10 (ivm 42+2 weken zwangerschap).
Ook als ik in het 'oei ik groei' boek lees, zie ik alles terug in hem, maar dan 2 weken eerder dan de weken die ze daar noemen. De kinderarts zij 3 weken geleden ook al dat het niet is bewezen en dat het niet zo hoeft te zijn. Maar dat je het inderdaad wel vaker ziet met baby's die 2 weken na uitgerekende datum zijn geboren.
pi_80762283
ravi heeft ook prikjes gehad hij's nu 2700nogwat gram. je kan mooi zien dat hij keurig het lijntje volgt, maar dan een stuk lager dan volgens de geboortedatum zou 'moeten' zeg maar. de voorkeurshouding en tikkie reflux is allemaal genoteerd, maar voor nu valt er weinig aan te doen en hij heeft er allemaal geen last van. mbt de voorkeurshouding gaan we gewoon weer naar de fysio (dezelfde als bij selene) zodra we in iets rustiger vaarwater zitten. op dit moment heeft het weinig zin, aangezien ravi enkel nog maar naar mij kijkt, niet naar speeltjes en hij beweegt zijn hoofdje wel goed. het was eventjes spannend voor mij, want sangdrax kon niet mee (vergadering) dus ben ik alleen gegaan met ravi en selene. maar het ging allemaal prima, selene wilde niet weg bij de speeltjes, maar de noteermevrouw bood aan om een oogje op haar te houden, dus dat sla ik dan niet af!

ik had ravi in de kinderwagen en selene in de mei tai op mijn rug, ravi mag al wat oefenen in de draagdoek, maar voor de wat langere periodes moet hij minstens 3 a 3.5 kilo zijn. ze keken helemaal op over hoe ik selene vanaf een gewone stoel achterop bind, want madam werkt wel mee hoor kiro ligt nog steeds (op zijn buik) in de wieg, maar zijn saturatie blijf wankel (zodra je wat dan ook doet met hem doet, zelfs enkel even op de rug leggen voor verschonen daalt het weer). ze gaan overleggen met groningen, want het is iig wel duidelijk dat er iets speelt, maar er is tot nu toe niets te vinden.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_80762570
Simmu volgens je ticker ga je over 3 dagen bevallen...

Kiro is dus nog niet thuis?
pi_80763139
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 12:41 schreef Ticootje het volgende:
Simmu volgens je ticker ga je over 3 dagen bevallen...

Kiro is dus nog niet thuis?
die ticker blijft tot de uitgerekende datum

kiro is idd nog niet thuis en er is ook geen zicht op wanneer hij wel naar huis komt. het zou best nog wel eens maanden kunnen duren en zelfs als hij dan thuiskomt zal het de eerste jaren waarschijnlijk wel regelmatig toch terug het ziekenhuis in worden. hij heeft in ieder geval BPD opgelopen van de beademing (longetjes beschadigd). het goede nieuws is: dat geneest! het slechte nieuws: dat duurt een paar jaar meestal.
pi_80763292
Ow simmu wat naar dat het zo lang duurt. Betekent dat dan dat de saturatie zo lang wankel zal zijn of zijn er andere gevolgen?
pi_80763376
Hier is het nu schreeuwen en gillen!
Heb hem nu inderdaad bij me. Wat is dit zielig zeg.
Pijnstiller ook al gegeven, maar wat een rotdingen zeg. Hij drukt ze er zelf weer uit en ze smelten.
Heb er maar een halve ingedrukt en toen mijn vinger erop gehouden. Hoe doen jullie dit met zetpillen?
pi_80763460
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 13:03 schreef ymme het volgende:
Pijnstiller ook al gegeven, maar wat een rotdingen zeg. Hij drukt ze er zelf weer uit en ze smelten.
Heb er maar een halve ingedrukt en toen mijn vinger erop gehouden. Hoe doen jullie dit met zetpillen?
even een gevecht aangaan ja.. En helemaal naar binnen duwen en dan de billen tegen elkaar houden.. Die dingen smelten heel snel..

Je kan even kijken of hij koorts heeft, blijft de koorts uit dan kan een warm badje misschien helpen tegen de spierpijn in zn beentjes...
pi_80763462
De ene keer dat Wolf een half zetpilletje gehad heeft, drukte ik het erin en even een aantal tellen de billetjes bij elkaar houden met je hand, anders floept het er inderdaad zo weer uit
Beterschap! zielig hoor, maar is vast eind van de middag of vanavond weer over, heel lang hebben ze er geen last van.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_80763514
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 13:01 schreef leonieke het volgende:
Ow simmu wat naar dat het zo lang duurt. Betekent dat dan dat de saturatie zo lang wankel zal zijn of zijn er andere gevolgen?
zijn saturatie is slecht, alhoewel die een tijdje terug wel goed was, wat daar nu precies aan de hand is weet niemand. geen idee dus of dat komt door die bpd of niet, volgens de arts in zwolle past het wel bij bpd. hij ligt nog steeds aan de low flow (met 35% O2) en heeft zijn gehoortest tot nu toe niet gehaald. er waren wat (lichte) beschadegingen rondom zijn ogen (ook tgv de beademing) maar dat lijkt niet door te zetten. het blijft allemaal tobben met hem, en dat zal dus nog wel een tijdje blijven. hij heeft wel een goede spierspanning en hij kan flesjes drinken, ware het niet dat zijn saturatie het op het moment niet toelaat! tot nu toe hebben de gevolgen van de vroeggeboorte heel wat meer invloed dat zijn downsyndroom. tsja, ik zei het van begin af aan en ik blijf erbij: het maakt me echt niet uit dat hij down heeft, ik vind het veel erger dat hij niet gezond is.
pi_80763515
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 12:17 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Herkenbaar, Marky begint zich ook al ernstig zorgen te maken hoe hij Daan later ooit iets moet verbieden.
komt goed komt goed
pi_80763554
inderdaad naar, simmu

dat het hele ziekenhuisgebeuren zo lang voor hem gaat duren
pi_80763572
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 13:03 schreef ymme het volgende:
Zetpil er in schuiven en dan de beentjes strekken!
pi_80763605
Simmu wat vervelend dat het nog zo lang gaat duren waarschijnlijk
  dinsdag 27 april 2010 @ 13:21:08 #63
300054 Marlinde
pi_80763988
Simmu: Wat vervelend voor jullie dat het waarschijnlijk zo lang gaat duren

Ymme: Wat zielig voor Mart! Heb zelf nog geen zetpil bij Tessa gebruikt, kan je daarbij niet helpen. Geef m maar een dikke kus
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  dinsdag 27 april 2010 @ 13:25:16 #64
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80764151
simmu, wat een gedoe! En dan dat arme manneke nog steeds in het ziekenhuis... pfff

Wij zijn zojuist terug van de kinderarts. Harry groeit goed. Volgt zijn eigen lijntje. Hij was nu 4565 gram. 270 graam aangekomen in 12 dagen.
Het pusvoorval van vorige week was erg atypisch. Zij vindt het nog steeds vreemd. Het was in elk geval een darmbacterie bleek uit de kweek. Nu moeten we alleen uitkijken dat de ontsteking niet naar binnen slaat. Maar goed, we kunnen niet schoonmaken achter zijn voorhuid dus...
Ik ga wel proberen om Harry nu elke dag even in bad of tummytub te doen met een beetje badedas zodat het goed schoonweekt.
Kinderarts gaat bellen met de kinderuroloog om te bespreken hoe nu verder. Ik ben benieuwd. Misschien dat het uiteindelijk dus toch een besnijdenis wordt...
pi_80764650
Rienk heeft beginnende keelontsteking. Morgen terug komen en veel (koud) laten drinken. Geen antibiotica omdat hij er vrolijk bij zat. Maar nu is het weer drama. We liggen in bed, ik ben ook ziek aan het worden. Gaat lekker hier.

Davinia, mn verhaal hou je tegoed. Allemaal een dikke en tot ooit. Ik ga mn zieke baby knuffelen
pi_80765078
Simmu, beetje dubbel natuurlijk, Top dat Ravi het zo goed doet bij jullie thuis! Maar wat rot dat het blijft kwakkelen (understatement, i know) met Kiro... Maar dat ie down heeft lijkt me inderdaad niet ter zake nu, hij moet maar gewoon snel beter worden en een grote sterke knul!

Asy, fijn dat er geen ontsteking was bij Harry... hopelijk helpt het badderen en goed schoonhouden.

Rienk, knulletje, nu al een keelontsteking...

Ymme, vervelend dat Mart zich nu zo rot voelt. Hier hielp het masseren van de bovenbeentjes erg goed de eerste keren. Gelukkig nog geen zetpilletjes hoeven gebruiken, dus kan je weinig hulp bieden voor wat dat betreft.

Wat een zieke kindjes allemaal, zo sneu!
pi_80765209
en al direct een kiro update
hij gaat vanmiddag per ambulance naar groningen. op dinsdag hebben ze altijd groot overleg en het is besloten dat er beter snel naar zijn hart gekeken kan worden (want die saturatie verbetert niks). zijn conditie is echter dusdanig dat de terugrit te zwaar zou zijn, dus dan blijft hij tot nader order in groningen.
pi_80765447
De wijkverpleging op het CB had ook al massage toegepast op het CB.
En thuis heb ik er nog eens koude washandjes opgelegd. De zetpil lijkt te werken, hij ligt nu heerlijk te slapen in de kinderwagenbak, in de woonkamer. Ik doe hem voor vanavond ook niet meer in bed Ik wil dicht bij hem zijn en direct kunnen troosten als hij huilt van de pijn ofzo.

Vind dit echt zo zielig. Mijn kleine mannetje......
Stomme spuitjes ook
pi_80765480
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 13:50 schreef simmu het volgende:
hij gaat vanmiddag per ambulance naar groningen. op dinsdag hebben ze altijd groot overleg en het is besloten dat er beter snel naar zijn hart gekeken kan worden (want die saturatie verbetert niks). zijn conditie is echter dusdanig dat de terugrit te zwaar zou zijn, dus dan blijft hij tot nader order in groningen.
Jeetje... Arm knulletje, zo klein en nu al zoveel poespas..

Maar goed, Groningen, is dat voor jullie niet lastiger?
pi_80765534
Wat jammer dat het met Kiro´s saturatie niet beter gaat.
Ik hoop dat jullie snel meer weten.
Wel heel fijn dat het met Ravi goed gaat thuis!
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:01:02 #71
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80765560
Simmu, sterkte met de verplaatsing van Kiro. Hopenlijk heeft hij er zelf weinig last van en vinden ze in Groningen de oorzaak van het probleem. Fijn dat Ravi het zo goed doet!

Ymme, hier hielp het masseren van de bovenbeentjes ook goed bij Daan.

Asy, fijn dat die pus nu weg is maar een besnijdenis zou misschien wel terugkerende problemen kunnen voorkomen? Ben benieuwd wat ze besluiten. Super dat ie zo lekker groeit.

Gatsie, beginnende keelontsteking voor Rienk Hopenlijk knapt hij snel op. En jij ook! Eigenlijk zou je als moeder gewoon nooit ziek moeten worden dat kun je er lekker bij hebben NOT. Beterschap!
pi_80765642
quote:
Hopelijk komen er snel achter wat het veroorzaakt, zodat het opgelost kan worden.
En dat jullie gezin daarna snel compleet thuis mogen zijn.

Sterkte, succes
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:32:03 #73
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80766721
simmu, wat balen! toch weer verder weg! maar wel goed dat er goed naar gekeken wordt nu. iig een dikke voor jullie allemaal!

ymme, wat sneu dat mart er zo'n last van heeft. mss helpt een lekker ontspannend badje ook wel?

rienk keelontsteking, wat sneu! moet je nu de flesjes lauw/koud geven ipv warm?
jijzelf ook alvast beterschap!
pi_80768377
Zijn temp was zojuist 37.4.
Dan mag hij toch gewoon in bad? (oh wat wordt een moeder onzeker van dit soort dingen zeg).
pi_80768458
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:17 schreef ymme het volgende:
Zijn temp was zojuist 37.4.
Dan mag hij toch gewoon in bad? (oh wat wordt een moeder onzeker van dit soort dingen zeg).
Ja hoor... Alleen niet bij koorts = hoger dan 38 graden.
pi_80768634
Ok, dan ga ik hem zo maar eventjes in bad doen.
Maar eerst even temp-en weer. Voor het geval het nu ineens 38 mocht zijn.
pi_80768765
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:23 schreef ymme het volgende:
Ok, dan ga ik hem zo maar eventjes in bad doen.
Maar eerst even temp-en weer. Voor het geval het nu ineens 38 mocht zijn.
En verder luchtig aankleden bij koorts, zodat hij de warmte kwijt kan .. Paracetamol kan best, maar koorts heeft ook een functie. Het betekend namelijk dat het lichaam bezig is een virus te bestrijden, en is dus eigenlijk supergoed dat het lichaam werkt.
pi_80768896
Ik heb de paracetamol ook gegeven voor de pijn. Want oh, wat schreeuwde hij het ineens uit van de pijn zeg. Gelukkig werkt de zetpil goed. Hij is echt een stuk rustiger. En heeft om 15:00 uur z'n fles ook leeg gedronken.

En hij heeft zelfs nog gelachen naar mij, dus hopelijk is het snel over en voelt ie zich weer helemaal happy.

Iedereen bedankt voor het medeleven. Erg lief.
pi_80769006
gewoon lekker knuffelen ymme, elk kindje reageert anders op die prikjes, gewoon lekker rustig aan tutten met hem en wat werkt, nou, dat werkt dan! gewoon lekker knuffelen en bedenken dat het heus over gaat als hij pijn lijkt te hebben (en paracetamolletjes geven )
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:00:02 #80
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80769996
Simmu heel veel succes en sterkte met de overplaatsing van Kiro; ik hoop dat ze snel de oorzaak van zijn saturatiedips vinden en kunnen behandelen.

@Ymme; vervelend dat Mart zoveel last heeft van de prikjes... bij Evie was de 1e ronde ook het heftigs van alle prikjes tnt. Dus ik hoop dat dat bij jullie ook zo gaat zijn.

Jeetje Rienk; keelontsteking... dat is erg naar... snel weer opknappen hoor

wij zijn even een rondje door het centrum geweest en hebben onze ID-kaarten opgehaald. Evie was weer heerlijk rustig. Wat een genot...
Heb zin in onze vakantie. de komende 3 dagen nog werken en dan lekker een week vrij! heerlijk!!!!
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:50:05 #81
300054 Marlinde
pi_80772126
Ymme: Wat sneu zeg dat Mart zo last heeft, hopen dat hij snel de oude is

B-J: Wat heerlijk joh, lekker vakantie!! Geniet ervan
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_80779708
BJ, lekker

Kiro, zet hem op vent!
pi_80779861
quote:
Ow, en ik had nog geen tijd gehad om op jouw andere post te reageren. Hopelijk wordt hij snel beter, maar wel goed natuurlijk dat ze direct alles zullen controleren.
Hopelijk mag hij wel vlug terug dichter bij huis

En vandaag telefoon gehad van een collega. Ik mag donderdag aan het werk gaan. Voor ik in verlof ging, had ik tegen mijn baas gezegd dat we moesten samen zitten voor het reglement voor volgend jaar. Door gebrek aan tijd (normaal gezien ging iemand anders die taak van mij overnemen, maar ja... wie?) heeft hij gezegd dat we het gingen uitstellen tot volgend jaar. Centrale administratie niet akkoord, dus moet er toch een nieuw reglement komen. Dat zal een serieuze bedoening worden (met Thomas naar het werk en dan maar zien hoe ik het zal combineren om het reglement op te maken en tegelijkertijd Thomas rustig houden, eten geven, pamper verversen, ... )
pi_80780137
Tot wanneer heb jij dan verlof Leonieke?
Ik zou ze lekker laten zitten met het werk je hebt ZWANGERSCHAPSVERLOF weet je nog?
pi_80780651
Ik heb verlof tot 1 juni (eigenlijk tot een week vroeger zwangerschapsverlof, maar ik heb er direct nog een week gewoon verlof bijgenomen), maar ik krijg het ook niet over mijn hart om mijn collega met al het werk op te zadelen. Zeker niet nu de deadline opeens zo heel dichtbij ligt (niemand die het echt verder in de gaten heeft gehouden).

Weet je, die ene dag (ik hoop dat het bij één dag blijft) gaan werken maakt me niet zo veel uit (die zal ik ook na mijn zwangerschapsverlof gewoon terug nemen, dus in juni nog ergens een extra dag thuis hierdoor). Ik vind het gewoon wat sneu dat het zo kort dag moet geregeld worden. Had ik dat vroeger geweten, was ik vroeger beginnen afkolven en kon ik Thomas bij mijn schoonmoeder achterlaten voor een namiddag ofzo (en kon ik dus goed doorwerken en zouden we op een halve dag wel klaar zijn). Nu moet hij mee en zal alles dus een pak langer duren.

Zal mijn straf zijn zeker omdat ik zaterdag Thomas ben gaan showen op het werk tijdens de opendeurdag (P. kan er alleszins niet mee lachen maar begrijpt wel dat ik het doe omdat het anders mijn (tofste) collega is die met de gebakken peren zit).
  dinsdag 27 april 2010 @ 20:40:56 #86
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80780746
Ja hoor Leo??!!! We zouden tot samen 1 juni beginnen? Je hebt nog minimaal een maand vrij? Kun je het anders niet thuis doen?
pi_80780865
Je collega zit met de gebakken peren omdat NIEMAND in de gaten heeft gehouden wat er moest gebeuren.
En dat terwijl je baas het wist, dat het moest gebeuren. Je baas is dus een gemakzuchtig type.

En wat doe jij? Jij springt in het gat in de tijd die de overheid VERPLICHT heeft gesteld om van je BABY te genieten.

Denk je dan écht dat het bij één dag blijft?

Laat ze een keer tegen een muur oplopen daar, dan komt het tenminste niet weer voor.... Als jij steeds blijft redden, rekenen zij daar op en gaan zij door op deze stomme voet.
pi_80780983
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:40 schreef happyme28 het volgende:
Ja hoor Leo??!!! We zouden tot samen 1 juni beginnen? Je hebt nog minimaal een maand vrij? Kun je het anders niet thuis doen?
Thuis zou geen probleem zijn, maar we moeten ook vergaderen met baas en opleidingshoofden over het nieuwe reglement (sinds dit academiejaar een nieuwe baas dus moet het reglement vanaf nul opgesteld worden). Donderdag zullen we dus over de middag (tijdens hun pauze) met z'n zessen moeten vergaderen. We zullen nooit een moment vinden dat ze hier alle 6 samen kunnen geraken En als we dus eerst de besprekingen thuis zouden houden is het sowieso 2 dagen (eerst thuis en dan een vergadermoment op het werk). Nu hoop ik dat we het op één dag kunnen geregeld krijgen. Maar dat zal grotendeels van Thomas afhangen
pi_80780996
wat de rest zegt leonieke. bovendien heb je niet voor niks verlof. tis geen vakantie (alhoewel het soms vast zo zal voelen ), het is tijd die je nodig hebt om te herstellen en te wennen aan de nieuwe situatie. daar hoort dus ook bij: leren nee zeggen omdat het gewoon niet in jullie belang is

/preek
pi_80781187
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:44 schreef freecell het volgende:
Je collega zit met de gebakken peren omdat NIEMAND in de gaten heeft gehouden wat er moest gebeuren.
En dat terwijl je baas het wist, dat het moest gebeuren. Je baas is dus een gemakzuchtig type.
Agree
Maar het is ook niet fijn voor mijn collega dat zij daar de gevolgen moet van dragen Moest mijn baas gezegd hebben dat hij het deed, ging ik het eigenlijk niet erg vinden
quote:
En wat doe jij? Jij springt in het gat in de tijd die de overheid VERPLICHT heeft gesteld om van je BABY te genieten.

Denk je dan écht dat het bij één dag blijft?

Laat ze een keer tegen een muur oplopen daar, dan komt het tenminste niet weer voor.... Als jij steeds blijft redden, rekenen zij daar op en gaan zij door op deze stomme voet.
Mja, I know Maar laat ons hopen dat het vlug geregeld kan worden en dan zal het tot 1 juni zijn
pi_80781221
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:47 schreef leonieke het volgende:

[..]

Thuis zou geen probleem zijn, maar we moeten ook vergaderen met baas en opleidingshoofden over het nieuwe reglement (sinds dit academiejaar een nieuwe baas dus moet het reglement vanaf nul opgesteld worden). Donderdag zullen we dus over de middag (tijdens hun pauze) met z'n zessen moeten vergaderen. We zullen nooit een moment vinden dat ze hier alle 6 samen kunnen geraken En als we dus eerst de besprekingen thuis zouden houden is het sowieso 2 dagen (eerst thuis en dan een vergadermoment op het werk). Nu hoop ik dat we het op één dag kunnen geregeld krijgen. Maar dat zal grotendeels van Thomas afhangen
en hoe lang is dat, die pauze? Een half uurtje? Alleen naar de bespreking gaan en de rest thuis doen een optie? (wat bén ik aan het zeggen, waarom zou je in hemelsnaam gaan thuiswerken in je verlof )

En wat doe je als Thomas dat moment onophoudelijk krijst? Of honger heeft?
pi_80781502
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:47 schreef simmu het volgende:
wat de rest zegt leonieke. bovendien heb je niet voor niks verlof. tis geen vakantie (alhoewel het soms vast zo zal voelen ), het is tijd die je nodig hebt om te herstellen en te wennen aan de nieuwe situatie. daar hoort dus ook bij: leren nee zeggen omdat het gewoon niet in jullie belang is

/preek
Ik weet het wel, maar die ene dag zal er nu volgens mij niet voor zorgen dat ik er ga door zitten. Al begrijp ik zeker jouw punt, hoor en had ik het ook liever anders gezien Het is alleszins iets helemaal anders dan eens een mail beantwoorden voor het werk. En als Thomas daar het kot op stelten zet, zal ik verzeker niet meer mogen teruggaan met hem
pi_80781661
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:51 schreef freecell het volgende:

[..]

en hoe lang is dat, die pauze? Een half uurtje? Alleen naar de bespreking gaan en de rest thuis doen een optie? (wat bén ik aan het zeggen, waarom zou je in hemelsnaam gaan thuiswerken in je verlof )

En wat doe je als Thomas dat moment onophoudelijk krijst? Of honger heeft?
Hun pauze is een uur (maar zonder mijn voorbereidend werk is er geen bespreking ).
Als ik het thuis alleen doe, is er eigenlijk niemand die het ziet dat ik iets gedaan heb. Ik vind eigenlijk (al is het maar om een statement te maken) dat de rest het mag zien dat ik tijdens mijn verlof aan het werk 'mag'.

En als Thomas onophoudelijk krijst, kan ik gelukkig nog de papa erbij roepen. Als hij honger heeft, zal de rest pech hebben en moet een andere collega maar een regeling treffen en lessen verplaatsen van de mensen die bij de bespreking moeten zitten. Ik moet sowieso op tijd weg want ik moet op controle in het ziekenhuis (oh wat zal mijn gyn dat graag horen dat ik van het werk kom laat ons hopen dat ze mijn bloeddruk niet zal meten )

Ik denk er trouwens aan om mijn kosten in te brengen voor verplaatsing en mijn uren te rekenen vanaf het moment dat ik thuis vertrek en 's avonds er ook nog een uur bij te doen voor de verplaatsing (die uren zal ik dan na mijn zwangerschapsverlof terug opnemen). Ik vermoed niet dat mijn baas daar iets zal durven op zeggen
pi_80783117
Leonieke, ik vind je een fantastische werknemer. Ik heb tijdens mijn verlof ook gewerkt. Mijn collega's zijn afhankelijk van de vorderingen in mijn project, dus ik wilde bepaalde dingen gewoon gedaan hebben. Zij hebben op hun beurt het een en ander gedaan om mij het leven makkelijker te maken. Het is echt heel fijn als collega's voor elkaar in de bres springen; daar ga jij ook nog van profiteren als je bijvoorbeeld met een ziek kind zit en een invaller zoekt.

Ik vind niet dat je je zo hoeft te verdedigen in ieder geval. Misschien vind je het stiekem wel lekker om er even uit te zijn! Ik keek er een beetje tegenop maar uiteindelijk vond ik het wel fijn. Ik begrijp trouwens niet precies waarom je Thomas niet kunt achterlaten. Wil hij niet uit een flesje drinken? Heb je geen kolf?
pi_80783849
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
Leonieke, ik vind je een fantastische werknemer. Ik heb tijdens mijn verlof ook gewerkt. Mijn collega's zijn afhankelijk van de vorderingen in mijn project, dus ik wilde bepaalde dingen gewoon gedaan hebben. Zij hebben op hun beurt het een en ander gedaan om mij het leven makkelijker te maken. Het is echt heel fijn als collega's voor elkaar in de bres springen; daar ga jij ook nog van profiteren als je bijvoorbeeld met een ziek kind zit en een invaller zoekt.

Ik vind niet dat je je zo hoeft te verdedigen in ieder geval. Misschien vind je het stiekem wel lekker om er even uit te zijn! Ik keek er een beetje tegenop maar uiteindelijk vond ik het wel fijn. Ik begrijp trouwens niet precies waarom je Thomas niet kunt achterlaten. Wil hij niet uit een flesje drinken? Heb je geen kolf?
Thx
Ik heb vandaag pas de eerste keer die kolf gebruikt en heb Thomas eigenlijk direct de opbrengst laten opdrinken. Geen voorraad dus En aangezien we dan achteraf naar de gynaecologe gaan, zou ik anders eerst nog naar huis moeten rijden achter Thomas (ik ga er toch maar vanuit dat de gyn het tof zal vinden dat we Thomas eens komen tonen ). Mijn dag zou er dan als volgt uitzien: Ninove - Brussel, werken, Brussel - Ninove, Thomas ophalen, Ninove - Brussel, gynaecologe, Brussel - Ninove.

En even er tussen uit vind ik wel een leuk vooruitzicht. Even niet alleen maar mama zijn, maar ook iets kunnen betekenen op het werk voor mijn collega Het was gewoon iets handiger geweest moest ik het meer op voorhand geweten hebben. Dan kon ik ook vragen aan mijn schoonmoeder dat ze verlof ging nemen op haar werk (en dan moet ik hem toch nog niet helemaal alleen achter laten )
Maar ik zal woensdagnacht niet goed slapen en dan is het nog niet echt gaan werken
  woensdag 28 april 2010 @ 06:29:25 #96
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80792981
goedemorgen

Hoe is het vannacht gegaan met Rienk Vlindur? knapt hij al een beetje op? ben benieuwd hoe het straks gaat bij de arts.

@Simmu; heeft Ravi nog last gehad van zijn prikjes?

@Ymme; hoe is het gegaan met Mart, van8 wel gewoon geslapen ondanks het prikjesleed??

wij hadden gister een succesvolle dag met Evie haar wenschema:

10, 13, 16, 19 en 22 uur fles gehad.. nou gaan we over een paar dagen weer oefenen met om de 4 uur de fles (zoals we ook deden voordat Evie haar laatste fles werd vervroegd. ) en hopen dan uiteindelijk heel makkelijk over te gaan op 4 flessen... even kijken hoe het gaat. En iets meer in de flesjes nog denk ik...
pi_80793267
LIef dat je het vraagt BJ Mart heeft heerlijk geslapen (en dat zonder puckababy).
Om 06.45 lag hij te huilen in z'n wieg (zelf gemaakt, dus wel groter dan standaard wieg maar aanzienlijk kleiner dan ledikant). Hij lag helemaal bovenin. En daar lag hij dan, het koud te hebben in z'n romper
Hij heeft geen koorts gehad, gister voor het slapen gaan was het 37.9 en vanochtend weer netjes 36.7.

Volgende maand gaan we wieg ruilen voor het ledikantje. Eerst eens een goed matras kopen nog.
En dan proberen hoe het helemaal zonder puckababy gaat. Zodat hij gewoon een slaapzak aankan. Mocht hij daar weer gaan rond zwerven in bed, krijgt hij het niet zo koud
pi_80793279
Oh ja, Mart heeft ook een voorkeushouding en dat is iets te zien aan de vorm van zijn hoofdje. We moeten dus zorgen dat hij meer naar links draait met het hoofd. In de box is dat geen probleem, op schoot ook niet. Maar in bed blijft hij gewoon stug naar rechts draaien. Dus hopelijk is het genoeg dat hij overdag meer op links ligt.
pi_80793400
Fijn dat Mart goed geslapen heeft Ymme... op naar een nieuwe dag van lekker spelen!
Hopelijk is Rienk vandaag ook weer wat beter te pas...
En alle andere kindjes natuurlijk!
Simmu hoe is de reis van Kiro gegaan? Ging het zoals gepland en zijn ze al wat wijzer? Nou ja, ik duim voor jullie dat deze onzekerheid niet te lang meer duurt, want jullie moeten gewoon lekker jullie mannetjes bij elkaar hebben thuis!

Ik had gisteravond bedacht dat we eens een nachtje zonder babyfoon zouden proberen, ik had het idee dat ik Minke ook wel hoor zonder dat ding (haar kamertje is ongeveer 6 stappen vanaf ons bed) en met de beide deuren iets open zou dat prima moeten kunnen... en toen werd ik vanochtend om 6:15 uur wakker zonder dat ik een kik gehoord had en Minke lag nog prins(es)heerlijk te slapen met haar duimpje in de mond... zo lief!

Morgen weer onze check en laatste prikken bij het cb... ben zo benieuwd hoe Minke's cijfertjes nu zijn (lengte en gewicht en zo)... Voor mijn gevoel is ze wel gegroeid natuurlijk en ik zie ook wel iets voller koppie, maar het blijft een mager ding... maar wel mijn vrolijke, mooie, magere ding!
  woensdag 28 april 2010 @ 08:40:23 #100
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_80793980
Hallo Ik kom ook maar weer eens langswaaien! Vind het altijd wel jammer dat ik zo veel mis op de dagen dat ik werk, als ik eenmaal thuisben, heb gegeten, Stef heb gevoed etc. ben ik meestal te moe om de pc nog aan te knallen en wil ik eigenlijk ook liever met Stef knuffelen Maargoed, dat haal ik dan op woensdagen wel weer in

De afgelopen dagen was Stef toch weer ziek. Heel sneu, koorts, overgeven, huilerig en Heel Veel Snot.. We hebben hem zelfs 3 keer een paracetamol gegeven, iets dat we slechts één keer eerder hadden gedaan. Ondanks alles was hij best aardig te pas, er waren telkens maar een paar momenten op de dag dat er echt even geen land mee te bezeilen was. Dat hij vorige week ook al huileriger was (waarbij Davinia me erop attendeerde dat het een sprongetje zou kunnen zijn) heb ik hier in eerste instantie dus ook maar aan geweten, ware het niet dat ik hem gisteravond op zijn speelkleed legde en hij allemaal dingen deed die hij eerst niet kon! Het was dus een sprongetje dat overging in een fikse verkoudheid (die ik nu overigens ook heb en het is een bitch!). Gisteren was zijn enorm verstopte neus wel ineens weer vrij en op het KDV was hij gewoon zijn oude eigen zelfje en ook vanmorgen is hij alleen maar blij aan het doen, dus volgens mij is hij wel weer beter nu. Fijn! We hebben van het weekend trouwens ook een vakantie geboekt: in juni gaan we lekker een weekje uitwaaien op Schiermonnikoog. Er is ook een zwembad, dus we kunnen lekker gaan zwemmen en nu wil ik écht een zwempakje van Dpam!

Boy oh boy, mensen, wat is er weer veel om te reageren! Ik ga het proberen, let op:

Harley, wat een superstoer kaartje en wat ziet jullie tuin eruit! Whaha, geweldig! Wilde nog even zeggen dat ik Travis echt een hele leuke naam vind, hoe gaat het nu met hem? En met je meissie? Hoop dat ze snel weer boven Jan is hoor!

Simmu, wat fijn dat het zo goed gaat met Ravi, en wat vervelend om dan te lezen wat de keerzijde van de medaille is voor Kiro. Nu moeten jullie dus telkens op en neer naar Groningen? Ik benijd jullie niet zeg.. Weer veel sterkte ermee, ik denk aan jullie en duim dat Kiro zich ook snel weer beter zal voelen

Ymme, fijn dat Mart geen koorts meer heeft gehad. Die prikjes zijn echt niet lollig he? Beetje mosterd na de maaltijd, maar als wij Stef een zetpilletje geven als mijn lief Stef een zetpil geeft (ik durf dat niet zo goed ) houdt hij zijn vinger er even wat langer tegenaan zeg maar, dan is 'ie zo gesmolten.

BJ, wat fijn dat Evie zo lekker in haar velletje zit. Ik spiek regelmatig even in het fototopic en ze ziet er zo tevreden en content uit Echt een lekker ding!

Davinia, wat een lekker verhaal van die gastouder! Mag dat zomaar? Is er niet iets van een overeenkomst waarin dit is opgenomen ofzo? Ik weet verder niet hoe dit met gastouders werkt, maar bij het KDV teken je echt een contract waarin o.a. de tijden zijn vastgelegd. Stef mag daar zijn van 7 tot 18 en hoe lang hij daar dan effectief is maakt niet uit, zo lang hij maar tussen die tijden wordt gebracht en gehaald (met uiteraard een beetje rekening houden voor hun schema enzo). Hoop voor je dat het snel geregeld is met die andere gastouder!

Leonieke, wat balen dat je Thomas mee moet nemen naar je werk! Dat lijkt me geenszins ideaal, hopelijk gaat het goed en hoef je maar 1 dag te werken. Vind het ergens wel goed dat je hem meeneemt, laat ze maar zien dat jij nu ook iemand hebt om rekening mee te houden. Aan de ene kant vind ik het raar dat uitgerekend jij nu de laksheid van je baas moet rechtbreien, anderszins heeft Claudia ook wel weer gelijk en je hebt hier al eerder geschreven dat je je werk wel mist. Denk dat je het zo dan wel mooi oplost: wel gaan, maar daar wel consequenties aan stellen. De baby komt mee en inderdaad, ik zou zéker je reistijd ook meerekenen als gewerkte uren! In dit geval vind ik dat niet meer als terecht

Groofsken, wat klink jij toch enórm gelukkig! Zó leuk he, dat lachen? Ik vind dat echt zó lief inderdaad! Genieten met een hoofdletter..

Haha, Claudia, I <3 Beavis and Butthead

Harry!! Lekker ding, je mag best nog even klein blijven hoor! Asy, wat een vervelend gebeuren, ik hoop dat het allemaal op te lossen is. Desnoods met een besnijdenis dan. Het is niet heel erg als dat moet, toch? Meende dat jullie het niet heel erg vinden als dat zou moeten? (Buiten dat het hem zeer doet bedoel ik dan he? Het besnijden an sich zeg maar.)

Poppejans, Wolf een heupecho! Wanneer kun je met hem terecht? Of heb ik nou gemist dat je al geweest bent? Dikke , ik duim dat het niks is en dat Wolf er gewoon even heel erg geen zin in had!

Vlindur, hoe is het daar? Arme Rienk en arme jij! Veel beterschap jullie!

Marlinde, 15 buisjes! Dat je niet onder tafel lag! En hoe is het met de kleine dame?

Minke Wat klinkt dat lief, Lijnloos! Wij durven echt niet zonder babyfoon, maar Stef's kamer zit helemaal aan de andere kant van het huis en daarbij móet zijn deur ook dicht, omdat we niet willen dat de katten in zijn kamer komen als hij daar ligt te slapen. In jullie geval kan dat wel weer prima, toch? Alvast succes met de prikjes, het is érg fijn als je deze eenmaal achter de rug hebt!

Octo, wat fijn dat Hannah het zo goed doet op haar eigen kamertje! Dat voelt goed he? En tegelijk ook wel een beetje vond ik, want dan is je baby ineens een soort van groot, ofzo. Helemaal alleen op haar eigen kamertje..

Wij stonden gisteravond trouwens samen bij Stef's bed toen we hem naar bed brachten en hij lag eigenlijk meteen al te ronken. Op de één of andere manier lag hij zo, dat hij er echt al uitzag als een jóngetje zeg maar, echt een jochie dat elk moment op kan staan en weg kan rennen Heel bizonder en mooi en bizar om te zien en het was echt zo'n mooi moment dat we er allebei de tranen van in onze ogen kregen.. Conclusie: van het ouderschap wordt je een watje

Zo, verder weet ik het even niet meer, en eigenlijk wil ik ook heel graag even douchen.. Ik blijf wel een beetje rondhangen hier enzo
3!
  woensdag 28 april 2010 @ 08:41:07 #101
95408 Incantrix
pi_80793991
(En.. Terug bij af. Wat nou minderen met smileygebruik? )
3!
pi_80794203
quote:
Wij stonden gisteravond trouwens samen bij Stef's bed toen we hem naar bed brachten en hij lag eigenlijk meteen al te ronken. Op de één of andere manier lag hij zo, dat hij er echt al uitzag als een jóngetje zeg maar, echt een jochie dat elk moment op kan staan en weg kan rennen Heel bizonder en mooi en bizar om te zien en het was echt zo'n mooi moment dat we er allebei de tranen van in onze ogen kregen.. Conclusie: van het ouderschap wordt je een watje
Mee eens... ik had me ook niet kunnen voorstellen dat ik zo'n mama zou worden als dat ik nu ben... ik kan er ook echt heel slecht tegen als ik merk dat Minke wat dwars zit, terwijl ik mezelf nog zo had voorgenomen niet zo'n miep te worden als ik me soms voel... Oh well, alles went

Oh en fijn dat Stef zich inmiddels weer beter aan het voelen is en een voor het "sprongetje"... leuk dat ie weer zoveel meer kan! Ik heb ook bij zoveel dingen die ik dan hier lees van de wat oudere kindjes dat ik me afvraag wanneer Minke dat gaat doen, kan echt niet wachten op zelf zitten, kruipen, staan, optrekken, rollen, noem maar op! Er gaat nog zoveel komen in de aankomende paar maanden... wordt er nu al blij van!
  woensdag 28 april 2010 @ 09:15:46 #103
300054 Marlinde
pi_80794640
Incantrix: Wat een post
Fijn dat het beter gaat met Stef!

Met Tessa gaat alles goed, ze heeft geslapen tot 9 uur!!!!! Lekker hoor. Van buikpijn heeft ze geen last meer, maar durf niet zo goed de flessen naar 6 voedingen te doen Ben bang dat ze dan weer last gaat krijgen..
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  woensdag 28 april 2010 @ 09:40:52 #104
265732 Keshet
pi_80795211
Wat Incantrix zegt!

Dat je emotioneel incontinent word van je eigen kindje / het ouderschap komt me bekent voor Inca! Mooi he!

Fijn dat het zo lekker gaat met Tesa Marlinde! Misschien kun je even met het CB overleggen over hoe je het het beste aan kunt pakken met de 6 flessen?

Simmu, hoe gaat het nu? Weet je al welke onderzoeken Kiro gaat krijgen?
Ik neem aan dat ze al gecheckt hebben of z'n Ductus open staat? Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen en nog meer hoop ik dat de oorzaak superdupersimpel op te lossen is. Jullie mannetje (en jullie!) krijgt al genoeg voor z'n kiezen.

Ik ben gisteren voor de nacontrole bij de gyn geweest. M'n litteken is scheef. Maar ach, dat wist ik al. Het ging allemaal een beetje snel toen.
Er is ook een oorzaak voor de extreme groeiachterstand van Teigetje. De placenta was maar 40% van wat 'ie had moeten zijn. Dat was ook de enige uitslag die nog mogelijk was; chromosomale afwijkingen en infecties waren al uitgesloten.
Dat die placenta te klein was komt doordat hij aangelegd is op een stukje baarmoeder wat slecht was. Of mijn hele baarmoeder zo slecht is of nou net precies dat stukje valt niet te onderzoeken. Ja, door het verwijderen van de baarmoeder maar dat is niet zo'n goed plan.
Bij een eventueel tweede kindje zou ik dus een verhoogde kans hebben op weer zo'n groeiachterstand, maar de kans zou nog steeds niet ontzettend groot zijn.
Maar dat is in de toekomst, daar ben ik echt nog niet mee bezig!

Aan de ene kant vind ik het fijn dat er nu een oorzaak is gevonden. Dat het dus niet komt doordat ik niet genoeg rust gehouden zou hebben of te weinig vitamientjes gegeten heb of iets dergelijks. Er valt me wat dat betreft dus niets te verwijten.
Aan de andere kant voelt het echt als falen van mijn lichaam en dat is iets waar ik het best moeilijk mee heb. Zeker ook omdat ik er gewoon niks aan kan veranderen. Het is wat het is.

Teigetje doet het verder prima. Ze woog gisteren 1985 gram dus ik hoop dat we vandaag de magische 2 kilo grens passeren!
Wel is er gisteren reflux vastgesteld, nadat ze op mijn verzoek er even goed op gelet hadden. Hulde aan FOK!, zonder jullie had ik het nooit herkend!
Ze krijgt sinds gistermiddag Zantac en Motillium. Dat heeft zo'n twee dagen nodig om echt te gaan werken. Als het goed is krijgt m'n meisje dan ook minder incidenten.
Ik duim!

[ Bericht 8% gewijzigd door Keshet op 28-04-2010 09:47:28 ]
pi_80795475
Oh wat goed. Teigetje alweer bijna 2 kilo
  woensdag 28 april 2010 @ 10:00:29 #106
95408 Incantrix
pi_80795671
Lijnloos, haha, wat een emo's zijn wij En tja, je ontkomt er niet aan, denk ik. Dat is gewoon. Wel grappig dat jij dat ook hebt (al was ik altijd al wel een jankerd ).

Da's lekker zeg, Marlinde!

Keshet, ik wíst dat ik iemand was vergeten! Teigetje is dus gewoon 2 kilo, op een plakje ham na! Wat goehoed!! Fijn dat er duidelijkheid is omtrent de reflux, hopelijk werken de medicijnen snel. Ik hoop zo dat 'naar huis gaan' nu snel in zicht gaat komen! Ik denk dat ik me wel voor kan stellen dat je je voelt zoals je je voelt, maar weet je wat jouw lijf óók heeft gedaan? Een onwíjs knap, mooi en lief vechtertje gebouwd! Dat meisje dat niet opgeeft, dat het zo hardstikke goed doet, dat meisje is mooi jóuw dochter! (Zo, in het kader van de emotioneel incontinent.. Mooie term overigens, haha!) Laat maar even komen die emoties, want het moet eruit, maar ik hoop wel dat je het een plekje zal kunnen geven. Komt goed lieffie!
3!
pi_80797174
Incantrix, ik geniet altijd zo van je mega posts waarin je probeert iedereen te antwoorden/op te reageren
Wat je schrijft over het moederschap is o zo waar, het is zo verschrikkelijk bijzonder
en wat zielig dat Stef weer ziekjes was, beterschap!

He wat k.. van je litteken Keshet! Wel prettig dat er een oorzaak gevonden is van de groeiachterstand van Teigetje, en jij kan daar natuurlijk helemaal niks aan doen he, dat moet je toch niet als falen zien joh!
Heerlijk dat ze zo gegroeid is, die foto's in fototopic laten dat goed zien, wat was ze eerst breekbaar... en nu al zo'n mooi echt mini beebje.
pi_80797588
Incatrix FTW (Volgens mij ben je in het echt echt ZO tof!)

Keshet, fijn dat er een oorzaak is gevonden! Je meisje ziet er zo goed uit! En klote van je litteken, maar ja, jammer dan. Je meissie gaat voor

De rest ben ik weer even kwijt. Sorry..

Rienk moet zo weer voor controle naar de dokter, op zich is zn koorts weg, maar hij drinkt niet tot amper. Gister is er denk ik maximaal 400 cc ingegaan.
De dokter vond dat ik hem maar diksap moest geven, want dat was lekkerder aan zijn keel. Kan best wezen, maar ik ga mijn kind van 4 maanden echt nog niet aan de diksap zetten Koud water en verdunde melk dan zei ze. Dat klonk beter. Koud water blieft ie niet, maar verdunde melk redelijk. Ben erg benieuwd wat ze zegt zometeen.

Ik zelf ben ook nog niet helemaal lekker. Loop leeg van onderen en heb echt alles rauw inmiddels Heb ook een koortslip en dus kan ik mn kind niet eens goed knuffelen

Over 20 minuten moeten we er zijn en ik moet weer naar de plee, dus ga gauw ruimen enzo. Rienk slaapt nog, dus die moet ik ook nog overkiepen. (Die wilde niet in bed slapen en viel op mij in slaap, heb hem daarna in de kinderwagen gelegd)

Tot straks!
pi_80799604
Even snel: na anderhalve week ieder half uur tot ieder uur wakker te zijn geweest om te troosten, speen te pluggen of te voeden (note: 2), heeft ze vannacht van 23.00 tot iets voor vieren geslapen, toen een half uur gedronken en vervolgens weer tot een uur of 7 geslapen
pi_80801612
Vanwaar anderhalve week zo slecht geslapen? Of geen reden voor/bekend?

Mag ik even heel blij doen
Heb zojuist de lief! luiertas binnen gekregen. En oooh wat is die gaaf.
  woensdag 28 april 2010 @ 13:36:00 #111
95408 Incantrix
pi_80802911
Aaww, ik vind jullie ook heel lief (Vlindur, jammer dat je zo ver weg woont, volgens mij zouden wij het heel gezellig hebben als we elkaar IRL zouden zien )

Wupwup Ik hoop dat dat lekker doorzet, een beetje nachtrust kun je best gebruiken zo te horen
3!
pi_80803383
Keshet alweer bijna 2 kg! Goed zeg! En de combi van zantac en motilium heeft hier destijds erg goed geholpen. Hopelijk bij haar ook!

Simmu hoe ging de overplaatsing? Welke afdeling ligt hij nu?
pi_80803770
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:57 schreef WupWup het volgende:
Even snel: na anderhalve week ieder half uur tot ieder uur wakker te zijn geweest om te troosten, speen te pluggen of te voeden (note: 2), heeft ze vannacht van 23.00 tot iets voor vieren geslapen, toen een half uur gedronken en vervolgens weer tot een uur of 7 geslapen
fijn
  woensdag 28 april 2010 @ 14:14:00 #114
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80804100
Die van mij slaapt nu van 20.00uur tot 4.30 à 5.30 aan één stuk, komt dan voor een voeding en wil daarna de helft van de tijd ook best nog wel doorslapen tot een uurtje of 7 . Ik voel me verwend .

[ Bericht 8% gewijzigd door Groofsken op 28-04-2010 14:21:51 ]
pi_80805473
Teigetje! Heb ook de foto's in het fototopic bekeken, ze doet het echt goed! Wat een klein dapper meisje zeg.

Laura ligt buiten te pitten in de kinderwagenbak. Vindt ze heerlijk, ze ligt liever buiten dan binnen. En we hebben een klein slaapmeisje geloof ik, nu zit er nog niet echt veel regelmaat in, maar zodra we haar in bed leggen gaat ze gewoon slapen. Tot ze honger heeft. Dat is soms 2x per nacht, maar meestal hooguit 1x. En dan heeft ze meestal voor het laatst gedronken tussen 21.00 en 22.00. Ik voel me ook verwend wat dat betreft.

Overdag heeft ze nog wel eens jammerdagen, denk dat dat veranderd zodra ze echt wat meer kan. (hoop ik) want als ze een hele dag bij mij moet zijn, dan ben ik 's avonds kapot.

Nog 2 en een halve week verlof en dan ga ik weer werken. Ze is nog wel klein voor een kdv, maar ja dat geldt voor heel veel kinderen. Denk wel dat ze het leuk gaat vinden. Als er maar actie in de tent is
pi_80806793
Lees maar half mee ....
Keshet, mooi dat het nu allemaal de goede kant op gaat. Hoe is het nu met haar voetje eigenlijk ?

Gisteren heeft ie het goed gedaan maar gisterenavond na 01:00 begon meneer zijn hele schema in de war te gooien sindsdien slaapt ie amper vreet ie alles op wat ie tegenkomt (kan blijven bijvoeden als het aan meneer ligt) en vind een bepaalde (Harley-Davidson ) knuffel zeer interessant.
Vanmorgen sliep ie eindelijk kwamen ze hem wegen. Gelukkig alweer bijna helemaal op zijn geboorte gewicht (hij was zondagmiddag al 10% lichter) maar toen was ie weer wakker natuurlijk. Nog geen kwartier nadat meneer eindelijk weer sliep kwamen ze de hielprik en gehoortest (PASS) doen en toen was meneer weer wakker. Heb hem net eindelijk aan het slapen gekregen en hoop dattie vanavond ook lekker zijn tukjes doorslaapt. Met mams zijn we vandaag begonnen met badedas ivm een lichte ontsteking. Ze is erg blij dat de kraamhulp er is en dat ik ook gewoon nog 2 weken vrij ben (tussendoor 2x 1 dag werken)
pi_80808036
Tja waarom? Misschien toch een productiedipje, aangezien ik net ongesteld ben geworden? Misschien een 'sprongetje'? Misschien gewoon, omdat het kan
Ik hoop in ieder geval dat we weer op deze voet verder gaan. Aan de andere kant ben ik weer bijgeslapen genoeg voor de volgende week Het is werkelijk onvoorstelbaar met hoe weinig slaap je eigenlijk toe kan!
  woensdag 28 april 2010 @ 16:39:27 #118
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80809402
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:14 schreef Groofsken het volgende:
Die van mij slaapt nu van 20.00uur tot 4.30 à 5.30 aan één stuk, komt dan voor een voeding en wil daarna de helft van de tijd ook best nog wel doorslapen tot een uurtje of 7 . Ik voel me verwend .
Goed bezig R.!
pi_80809946
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:00 schreef WupWup het volgende:
Het is werkelijk onvoorstelbaar met hoe weinig slaap je eigenlijk toe kan!
ja, klopt

woensdag 28 april 2010 @ 16:56:01 #120
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80810064
Ik merk dat nu pas, nu de nachten wat langer duren. Ik ben 's ochtends dus moe, omdat ik merk dat mijn lichaam de slaap aan het inhalen is.
pi_80810176
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:36 schreef Incantrix het volgende:
Aaww, ik vind jullie ook heel lief (Vlindur, jammer dat je zo ver weg woont, volgens mij zouden wij het heel gezellig hebben als we elkaar IRL zouden zien )

Wupwup Ik hoop dat dat lekker doorzet, een beetje nachtrust kun je best gebruiken zo te horen
Minimeeeeet minimeeeeeeeeeet
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_80810694
ik heb een vraagje is iemand hier bekend met inbakeren??

we heb nu sinds 2 dagen de kleine in een doek liggen
( om te proberen, op advies van het cb met een hydrofiel luier)
we willen graag een doek kopen (als het zo blijft gaan) iemand nog een goede tip?
wij zijn er zo verbaasd over, binnen 5 min slaapt ze.
de afgelopen dagen was het van 16.00 tot ongeveer 20.00 ontroostbaar huilen met dikke krampjes er bij
maar nu.... helemaal geen traan of krampjes .. worden we alle 3 blij van!! robin kan lekker slapen en wij kunnen ff iets voor ons zelf doen, wat is de dag dan opeens lang

greetz fam. co_ol
  woensdag 28 april 2010 @ 17:28:17 #123
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80811228
Ik denk dat de meesten die inbakeren, dat met een puckababy doen. Wij hadden er een gekocht en nooit gebruikt. Hier bleek op de buik laten slapen de truuk.
Succes in ieder geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 28-04-2010 19:27:00 ]
pi_80811526
Hier gebruiken we de puckababy. Ideaal
pi_80811789
Ik ben fan van de woombie. Bijkomend voordeel was dat mijn man hem ook kon aandoen

http://www.woombienederland.nl/
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  woensdag 28 april 2010 @ 17:51:16 #126
95408 Incantrix
pi_80811938
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:59 schreef McLaura het volgende:

[..]

Minimeeeeet minimeeeeeeeeeet
Hahaha! Nou, ja, gooi maar op hoor, lijkt mij heel gezellig!

En dat bakerzakje, die eerste foto op de site! Tenminste, van dat ene kindje alleen dan. Wat schattig!

Pfff, Stef is de hele dag al supergezellig, doet lekker zijn tukjes, allemaal superleuk.. Maar bij de fysio was hij dus lekker moeilijk aan het doen. Zul je natuurlijk altijd zien he? Ah well, ik heb nu een zitbal (om ook oefeningen mee te doen nu mijn bekken weer rag is) en sinds Stef's fysio ook al had gezegd dat we met hem heel goed met zo'n bal kunnen oefenen gaan we dat vanavond maar eens proberen. Leuk! Als ik 'm tenminste opgepompt krijg dan
3!
pi_80812013
Ik vind dit Woombiejommetje ook erg leuk

woensdag 28 april 2010 @ 18:50:46 #128
95408 Incantrix
pi_80813901
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:53 schreef McLaura het volgende:
Ik vind dit Woombiejommetje ook erg leuk

[ afbeelding ]
Oh! Thijs, je wás al zo lief, maar zo ben je helemaal om op te eten!

McLaura, wat heb je toch een lekker knulletje
3!
pi_80814164
maclaura ..ja dat Woombiejommetje is natuurlijk leuk

ik (vrouwtje co_ol) heb nog ff vraagje nav dat inbakeren;
mogen ze ook op hun zij liggen en de handjes/armpjes op hun borst hebben??
ik vroeg me dit af ik heb even beetje zitten koekeloeren en de meeste filmpjes hebben ze de handen zo strak naar beneden... das iets wat hier niet lukt als ze als het ware de armpjes over elkaar heeft (nou ja langs elkaar) vind ze het prima.
ik ben beetje zoekende, maar vind deze oplossing al erg fijn!
super dat jullie zo snel reageren!
pi_80814346
In de woombie mogen ze zelf weten hoe ze de handjes houden, omdat ze alle ruimte hebben. Thijs heeft ze hier op zijn borst liggen.
pi_80814842
hoihoi allemaal. we zijn in groningen geweest (wat een doolhof is dat ziekenhuis daar en wat een enge parkeergarage! ik ben niet zo bangig aangelegd, maar die parkeergarage is eng!).

kiro doet het nu goed, maar ligt wel via de low-flow aan 100% zuurstof. hij wordt nu helemaal doorgelicht, vrijdag hebben we een artsgesprek. 's ochtends met ravi naar meppel en dan 's middags een van ons twee dus naar groningen. zijn gewicht gaat wel heel goed; 2435 gram! hij's zijn broertje in aan het halen! het wordt wel steeds duidelijker dat het echt jaren tobben zal blijven, never mind dattie down heeft. nja, ik hoop heel hard dat ze nu het probleem vinden en dat het te verhelpen is en dan zien we wel weer verder. tobben of niet, ik ben pas tevreden als ook kiro gewoon thuis is. en in de herhaling maar weer: hij mag terug aan de flesjes
pi_80815107
Yay voor de flesjes, dat is alvast één stapje vooruit van de vele die nog komen gaan in de komende jaren

en die parkeergarage valt wel mee toch? Of bedoel je die smalle op en neer rij dingen?
  woensdag 28 april 2010 @ 19:28:37 #133
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80815150
McLaura, je bedoelt dat je man hem zelf aan kon doen?? Of dat hij hem bij jullie manneke om kon doen?
  woensdag 28 april 2010 @ 19:29:12 #134
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80815166
Ymme, waarom bakeren jullie Mart in?
pi_80815643
Wolf was vandaag druk met oefenen van rug naar buik te rollen, komt steeds tot zn zij, en komt dan heel gefrustreerd tot de conclusie dat zn arm nog in de weg ligt
Buik naar rug is hij net een omvallende tuimelaar; gaat steeds omrollen als ik hem op buik leg.
pi_80816100
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:27 schreef freecell het volgende:
Yay voor de flesjes, dat is alvast één stapje vooruit van de vele die nog komen gaan in de komende jaren

en die parkeergarage valt wel mee toch? Of bedoel je die smalle op en neer rij dingen?
we komen er wel hoor het duurt gewoon ffies

en ja: die bochtige verdiepingsovergangen ja, die. die waar ik dus strakkies met onze mooie nieuwe tweedehands 6 persoons fiat multipla (de meest lelijke auto ooit! en eerst hadden we een 3 deurs ford fiesta, dus het is ff wennen nog) doorheen moet.....
  woensdag 28 april 2010 @ 19:55:29 #137
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80816149
De mijne ligt nogsteeds op z'n rug en is geloof ik ook nog niet van plan daar verandering in aan te brengen .

(Bizar, ik heb een hele snelle en een hele luie en dat met dezelfde genen ).
  woensdag 28 april 2010 @ 19:56:41 #138
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80816203
Hij is wel kampioen in opzij-meppen-en-speelgoedje-te-pakken-krijgen, dus waarom zou hij ook
pi_80816212
dankjewel maclaura : fijn.. thanks dan denk ik dat we maar voor die wombie gaan !
i
pi_80816503
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:56 schreef Groofsken het volgende:
Hij is wel kampioen in opzij-meppen-en-speelgoedje-te-pakken-krijgen, dus waarom zou hij ook
Precies, groot gelijk hoor! Haha

Mensen die ook rijstebloem geven, hebben jullie dat wel eens met een lepetje gegeven?
Ik had eergister de fles te dik gemaakt, kwam dus niet door de speen heen, dus probeerde ik het eens met een lepeltje; hij had de grootste lol en maakte alleen maar brrrr geluiden zodat ie helemaal onder zat, en af en toe bij toeval een beetje binnen kreeg en daarvan leek te schrikken
pi_80818399
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:28 schreef amaranta het volgende:
McLaura, je bedoelt dat je man hem zelf aan kon doen?? Of dat hij hem bij jullie manneke om kon doen?
Haha, dat mijn man hem bij Thijs aan kon doen, omdat het gewoon heel simpel is
pi_80818926
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:29 schreef amaranta het volgende:
Ymme, waarom bakeren jullie Mart in?
Omdat Mart heel bewegelijk is. Dus ook in bed. En hij sloeg zich zelf gewoon wakker steeds.
Ik heb hem nog zo gezegt, dat hij dat ook niet moest doen. Maar ja, kinderen en luisteren hè
En hij vind de puckababy helemaal niet erg. Hij lacht zelfs als ik hem erin aan het doen ben, omdat hij dan steeds heel hard met zijn benen gaat trappelen en ik deze dan steeds moet pakken. Vind ie grappig
pi_80819560
COOL, wij hebben een aantal maanden de Swaddle Me gebruikt en waren daar heel tevreden over. Hier wordt via het consultatiebureau ook de Pacco doek aangeraden.
pi_80819596
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:00 schreef WupWup het volgende:
Tja waarom? Misschien toch een productiedipje, aangezien ik net ongesteld ben geworden? Misschien een 'sprongetje'? Misschien gewoon, omdat het kan
Ik hoop in ieder geval dat we weer op deze voet verder gaan. Aan de andere kant ben ik weer bijgeslapen genoeg voor de volgende week Het is werkelijk onvoorstelbaar met hoe weinig slaap je eigenlijk toe kan!
Soms heeft het inderdaad weinig zin om de waarom-vraag te stellen, maar ik merk dat ik het wel lastig vind om geen verklaring te hebben voor zoiets. Het hebben van een verklaring betekent dat je er misschien zelf nog iets aan kunt doen; je erbij neerleggen is vaak lastiger. Ik vind het knap van je.
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:56 schreef amaranta het volgende:
Ik merk dat nu pas, nu de nachten wat langer duren. Ik ben 's ochtends dus moe, omdat ik merk dat mijn lichaam de slaap aan het inhalen is.
Dat heb ik ook gehad toen Ivan 's nachts langer ging slapen. Ineens voelde ik me moeier dan ooit. Als hij nu 's nachts wakker wordt vind ik het vaak idioot moeilijk om uit bed te komen terwijl ik daar in het begin niet zoveel moeite mee had (als ik maar 2 uur had geslapen of zo). Het is me een raadsel hoe ik dat in het begin aankon!

Vannacht ben ik er 1,5 uur voor hem uit geweest voor het eerst sinds lange tijd. Gek genoeg ging dat heel makkelijk. Ik had me erop ingesteld dat hij wakker zou worden en ik begon me op een bepaald moment zelfs zorgen om hem te maken. (We oefenen met het slapen zonder Puckababy.) Ik was stiekem blij dat hij begon te huilen. Hoe dan ook, ik merk dat ik slechte nachten veel beter aankan als ik me erop instel. Een uitzondering zijn nachten zoals WupWup die heeft gehad. Als Ivan elk uur wakker zou worden (wat hij deed toen we die speenproblemen hadden) dan zou ik me héél slecht voelen.
pi_80819707
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:07 schreef Rubey het volgende:
COOL, wij hebben een aantal maanden de Swaddle Me gebruikt en waren daar heel tevreden over. Hier wordt via het consultatiebureau ook de Pacco doek aangeraden.
Ik heb de Swaddle me ook geprobeerd, maar dat is toch 2 handelingen meer dan de Woombie
  woensdag 28 april 2010 @ 21:11:02 #146
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80819729
Volgens mij heb ik in Kluun gelezen dat een vrouw die bevallen is hormonen aanmaakt, waardoor ze met minder slaap kan...

En van bij s weet ik nog dat ik het vooral zwaar vond als het beter was geweest en dat is voklgens mij pouur psychisch .

Bij een tweede merk ik dat ik het allemaal gewoon doe zonder hopen/verwachten/instellen op iets, en dat dat echt minder 'zwaar' is .
pi_80819916
Ivan heeft een groeispurt gehad. Ineens zitten shirtjes maat 74 niet meer groot maar passen ze precies. En helaas past hij dus ook ineens niet meer in de Puckababy. Gisteravond kwamen we tot de conclusie dat hij zijn benen niet meer recht kan krijgen in dat ding.
pi_80820050
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:11 schreef Groofsken het volgende:

Bij een tweede merk ik dat ik het allemaal gewoon doe zonder hopen/verwachten/instellen op iets, en dat dat echt minder 'zwaar' is .
Dat kan ik me heel goed voorstellen! Je weet dan dat het wel goed komt en dat geeft rust, volgens mij. Voor een tweede zou ik ook nóg bewuster kiezen dan voor een eerste, omdat ik nu weet waar ik aan zou beginnen. Dat maakt denk ik ook dat ik er meer van zou genieten en de ontwikkelingen zou nemen zoals ze komen.

Natuurlijk geniet ik ontzettend van Ivan, maar ik had duidelijk geen benul hoe ik met een baby om moest gaan. Ik heb zoveel geleerd in een half jaar tijd, over hem, over mezelf en over mijn relatie.
pi_80820065
hebben baby's eigenlijk ook groeipijnen?

Mijn zonen huilen/klagen soms echt van de pijn aan hun benen..
pi_80820134
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat kan ik me heel goed voorstellen! Je weet dan dat het wel goed komt en dat geeft rust, volgens mij. Voor een tweede zou ik ook nóg bewuster kiezen dan voor een eerste, omdat ik nu weet waar ik aan zou beginnen. Dat maakt denk ik ook dat ik er meer van zou genieten en de ontwikkelingen zou nemen zoals ze komen.
ja, klopt.

merkte ik bij de 2de al en nu met een derde al helemaal...ik ben zwaar relaxt deze keer
  woensdag 28 april 2010 @ 21:20:44 #151
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80820251
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:18 schreef lily het volgende:

[..]

ja, klopt.

merkte ik bij de 2de al en nu met een derde al helemaal...ik ben zwaar relaxt deze keer
Ik wil ook een derde .
pi_80820315
Ik heb ook groeipijnen gehad! Heel vervelend. Ik heb er zelfs voor bij de huisarts gezeten (die me pijnstillers meegaf die ik op weg naar huis in een prullenbak weggooide).

Ik heb dit gevonden:

"Groeipijn is eigenlijk een misleidende naam. Hoewel de pijn wel optreedt tijdens een snelle groeiperiode van een kind, heeft het verder niets met groeien te maken. Als je kind groeipijn heeft, klaagt hij ’s avonds of ’s nachts over een zeurende of brandende pijn in de spieren van zijn kuiten, scheenbenen of armen. De pijn komt dus niet voor in zijn gewrichten. (...) Groeipijnen kunnen voorkomen bij kinderen vanaf drie jaar. De oorzaak is niet helemaal bekend, want voor groeipijn is vaak geen lichamelijk bewijs te vinden. Er is geen roodheid of stijfheid te constateren, de groei van het kind is normaal en röntgenfoto’s laten ook geen afwijkingen zien. (...). Bron
pi_80820374
ah ok

gek fenomeen toch

en Groofsken, wat let je
  woensdag 28 april 2010 @ 21:24:16 #154
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80820425
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:23 schreef lily het volgende:
ah ok

gek fenomeen toch

en Groofsken, wat let je
Ik ga vanavond nog op een datingsite ...

Ik kan daar echt jaloers op zijn hè, dat je gewoon een man hebt en samen kunt beslissen of je wel of geen tweede/ derde/ vierde wilt...

Ik weet, ik weet, ook met z'n tweeën hoeft dat geen makkelijke beslissing te zijn, en moet het allemaal ook maar lukken enzo... ik weet... Maar toch .
pi_80820609
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:24 schreef Groofsken het volgende:
Ik kan daar echt jaloers op zijn hè, dat je gewoon een man hebt en samen kunt beslissen of je wel of geen tweede/ derde/ vierde wilt...
Kan ik me zeker voorstellen

maar jij ligt dan weer niet 's nachts te "ruzien" over het "huilgedrag" van je baby. Ik vind het gezeur van manlief vervelender dan het gehuil van Leah
  woensdag 28 april 2010 @ 21:29:29 #156
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80820673
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:28 schreef lily het volgende:

[..]

Kan ik me zeker voorstellen

maar jij ligt dan weer niet 's nachts te "ruzien" over het "huilgedrag" van je baby. Ik vind het gezeur van manlief vervelender dan het gehuil van Leah
Hihi, ik heb al wel vaker de indruk gehad dat ik het minder zwaar heb in m'n eentje met die twee kleintjes dan anderen met z'n tweeën .
  woensdag 28 april 2010 @ 21:30:24 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80820712
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:07 schreef Rubey het volgende:
Hier ook de SwaddleMe naar volle tevredenheid, op aanraden van het CB.
Enneh... ik heb 2 maatjes Small te koop op het moment!
PM me maar mocht je interesse hebben Co_Ol.
pi_80821034
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:29 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Hihi, ik heb al wel vaker de indruk gehad dat ik het minder zwaar heb in m'n eentje met die twee kleintjes dan anderen met z'n tweeën .
Als er geen 'ander' is hoef je geen verwachtingen te hebben en kun je dus niet teleurgesteld raken.Als ik een dag alleen ben met Ivan gaat dat vaak gemoedelijker dan als we samen zijn. "Kun jij alsjeblieft even kijken wat de hond uitspookt! Maak je een flesje? Waar zijn zijn sokken gebleven? Waarom staat zijn laatste voeding niet in het boekje? HELP, HIJ HEEFT ALLES ONDERGEPOEPT!" Als je er alleen voorstaat moet je het gewoon zelf doen, punt. Ik richt mijn dagen daar ook echt op in.

Pas hadden we 's ochtends behoorlijke haast. Ivan lag in de box terwijl wij een voor een gingen douchen. Ik hield Ivan vast zodat mijn lief zich kon scheren. Hij deed Ivan schone kleren aan zodat ik nog even boterhammen kon smeren. Ik geniet zo van zulke momenten, omdat we dan een geöliede machine zijn.

We doen gewoon de dingen die we altijd doen maar dan met Ivan erbij. Ik check nog even snel m'n mail terwijl Ivan op schoot zit en op mijn toetsenbord ramt. Ondertussen hoor ik op de achtergrond het scheerapparaat van mijn lief zoemen. Dan loop ik over van liefde.
  woensdag 28 april 2010 @ 21:39:09 #159
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80821185
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als er geen 'ander' is hoef je geen verwachtingen te hebben en kun je dus niet teleurgesteld raken.Als ik een dag alleen ben met Ivan gaat dat vaak gemoedelijker dan als we samen zijn. "Kun jij alsjeblieft even kijken wat de hond uitspookt! Maak je een flesje? Waar zijn zijn sokken gebleven? Waarom staat zijn laatste voeding niet in het boekje? HELP, HIJ HEEFT ALLES ONDERGEPOEPT!" Als je er alleen voorstaat moet je het gewoon zelf doen, punt. Ik richt mijn dagen daar ook echt op in.

Pas hadden we 's ochtends behoorlijke haast. Ivan lag in de box terwijl wij een voor een gingen douchen. Ik hield Ivan vast zodat mijn lief zich kon scheren. Hij deed Ivan schone kleren aan zodat ik nog even boterhammen kon smeren. Ik geniet zo van zulke momenten, omdat we dan een geöliede machine zijn.

We doen gewoon de dingen die we altijd doen maar dan met Ivan erbij. Ik check nog even snel m'n mail terwijl Ivan op schoot zit en op mijn toetsenbord ramt. Ondertussen hoor ik op de achtergrond het scheerapparaat van mijn lief zoemen. Dan loop ik over van liefde.
Daar zou ik ook echt heel erg van genieten .
Had ik al gezegd dat ik jaloers was? Ja hè .
pi_80821353
Oh Groofsken, die man komt er wel. En mocht hij er niet komen, dan heb jij in ieder geval niet je leven op pauze gezet en gewacht met te doen wat je wilde doen. Ik vind dat zó moedig van je en nu begrijp ik je keuze beter dan ooit. Met z'n drietjes zijn jullie zo'n fijn gezinnetje. Daar ben ik weer jaloers op, vooral als ik foto's van R. en S. samen zie.

En een datingsite! Jeuh!
pi_80821535
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Waarom staat zijn laatste voeding niet in het boekje?
schrijf je alle voedingen op?

[ Bericht 25% gewijzigd door het-is-mij op 28-04-2010 21:46:35 (foutje, verkeerde topic) ]
pi_80821570
@ Groofsken, ja idd complimenten voor je!
  woensdag 28 april 2010 @ 21:48:16 #163
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80821674
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:42 schreef Claudia_x het volgende:
Oh Groofsken, die man komt er wel. En mocht hij er niet komen, dan heb jij in ieder geval niet je leven op pauze gezet en gewacht met te doen wat je wilde doen. Ik vind dat zó moedig van je en nu begrijp ik je keuze beter dan ooit. Met z'n drietjes zijn jullie zo'n fijn gezinnetje. Daar ben ik weer jaloers op, vooral als ik foto's van R. en S. samen zie.

En een datingsite! Jeuh!
Hele lieve woorden, dankjewel . Als mensen zo reageren krijg ik altijd weer goede moed en hoop voor de toekomst . Ik ben zelf ook zo 300% dubbel en dwars blij met mijn keuze voor deze twee kindjes .
  woensdag 28 april 2010 @ 21:49:13 #164
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80821733
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:46 schreef het-is-mij het volgende:
@ Groofsken, ja idd complimenten voor je!
Oh dank .
pi_80821837
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:45 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Ja! We hebben hier best veel wisselingen van de wacht, dus dat is wel handig. Ook vind ik het soms fijn om dingen terug te zoeken. Momenteel is het boekje niet heel interessant omdat we al een tijdje in hetzelfde ritme zitten, maar binnenkort gaan we met bijvoeden beginnen en dan is het denk ik wel weer zinvol.

Mijn schoonouders vinden het trouwens ook wel fijn. Ik heb er haast spijt van dat ik slaapjes er niet ook in noteer! Is ook heel fijn om te weten als je het stokje overneemt.
  woensdag 28 april 2010 @ 21:51:46 #166
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80821883
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:48 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Hele lieve woorden, dankjewel . Als mensen zo reageren krijg ik altijd weer goede moed en hoop voor de toekomst . Ik ben zelf ook zo 300% dubbel en dwars blij met mijn keuze voor deze twee kindjes .
Hele hele goede keuze, en je doet het echt zo super!
pi_80821884
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:24 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Ik ga vanavond nog op een datingsite ...

Ik weet, ik weet, ook met z'n tweeën hoeft dat geen makkelijke beslissing te zijn, en moet het allemaal ook maar lukken enzo... ik weet... Maar toch .
Groofsken, ik ben te nieuw om alles te weten, maar ben jij gescheiden? Of anderszins uitelkaar? Of - net als mijn buuf next nextdoor - BAM?
pi_80821921
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:45 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

bij selene hebben wij dat tot en met de 4 a 5 maanden ook volgehouden hoor nu met ravi hoeft het niet want het is simpel: hij drinkt tot nu toe gewoon alles op wat we hem aanbieden. vrijdag nog ff overleggen op controle met de kinderarts en ik hoog wel weer op hoor, het kind heeft ***HONGER***!!! het is dat hij het an sich echt niet veel huilt (1 tot 2 uur per dag oid) anders was ik toch wel gaan overleggen over andere voeding.

in het kader van de eerdere posts net; het voeding bijhouden kan helpen om manlief er van te overtuigen dat hij/zij heus wel genoeg binnenkrijgt
  woensdag 28 april 2010 @ 21:52:57 #169
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80821964
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:51 schreef McLaura het volgende:

[..]

Groofsken, ik ben te nieuw om alles te weten, maar ben jij gescheiden? Of anderszins uitelkaar? Of - net als mijn buuf next nextdoor - BAM?
Mijn kindjes zijn van een donor ja.
  woensdag 28 april 2010 @ 21:53:20 #170
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80821983
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:51 schreef amaranta het volgende:

[..]

Hele hele goede keuze, en je doet het echt zo super!
pi_80822004
aha duidelijk.
Grappig hoe ieder zn ding heeft.

Maar heb je niet een beetje vaste voedingstijden?

Ik gooi alles na de ochtendvoeding in een sopje, ff afwassen en dan vul ik weer voor 24 uur het poedertorentje dus weten we precies of en welke voeidngen hij gehad heeft.
pi_80822093
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:52 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Mijn kindjes zijn van een donor ja.
Cool, leuk, ken het dus van dichtbij. Juist doordat ik het ken, snap ik het heel goed.

Buuf in kwestie heeft trouwens alsnog de love of her life ontmoet toen de kleine een paar maanden was, en is pas bevallen van een kindje van hun 2-en. De oudste is 3, en de jongste 3 weken, en voor beide jongens is de inmiddels man van buuf 'papa'.
  woensdag 28 april 2010 @ 21:56:34 #173
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80822152
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:55 schreef McLaura het volgende:

[..]

Cool, leuk, ken het dus van dichtbij. Juist doordat ik het ken, snap ik het heel goed.

Buuf in kwestie heeft trouwens alsnog de love of her life ontmoet toen de kleine een paar maanden was, en is pas bevallen van een kindje van hun 2-en. De oudste is 3, en de jongste 3 weken, en voor beide jongens is de inmiddels man van buuf 'papa'.
Kijk, dat soort verhalen doen het goed bij mij . Waar heeft ze hem gevonden?
pi_80822229
Op een feestje van een wederzijdse kennis geloof ik. Dus daar moet je de komende tijd zijn
  woensdag 28 april 2010 @ 21:59:17 #175
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80822285
Groofsken, jij vindt nog wel een manneke voor je 2de leg
  woensdag 28 april 2010 @ 22:00:09 #176
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80822325
En voor je warme chocomelk die hij dan komt brengen. En je schouders masseren. En het gras maaien. En de thermostaat goed zetten.
pi_80822378
Ik ben eerst begonnen met noteren omdat ik wilde weten welke borst ik bij de vorige voeding als laatst had aangeboden. Daarna was het noteren handig omdat Ivan niet genoeg aankwam en ik wilde weten hoeveel voedingen hij op een dag kreeg. Hij zat eigenlijk al meteen op 7 voedingen, dus toen ik zat te piekeren of hij nu minder was gaan drinken kon ik daar in mijn boekje eenvoudig bewijs van het tegendeel vinden. Daarna was het boekje handig omdat we op flesvoeding overstapten, ik wilde weten hoeveel ml hij op een dag binnenkreeg en of dat wel voldoende was. Al gauw werd dat: krijgt hij niet te veel binnen?

Het boekje heeft ons geholpen om inzicht te geven in patronen. Maar goed, wij zijn sowieso lijstjesmensen en vinden het leuk om dingen bij te houden.
  woensdag 28 april 2010 @ 22:02:41 #178
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80822435
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:59 schreef amaranta het volgende:
Groofsken, jij vindt nog wel een manneke voor je 2de leg
, ik krijg er steeds meer vertrouwen in. Ga door, ga door, jullie opmerkingen doen me goed.

Doet me denken aan de vk in het eindgesprek. Ze vroeg of ik nog voor een derde ging. Ik zei: "alleen als ik nog op tijd een man vind". "Oké, tot volgend jaar" zei ze toen . Echt daar heb ik zeker vijf weken op geteerd, dat gaf me zo'n boost van vertrouwen en energie .

Collega van me heeft drie kinderen, heeft nu de man van haar dromen gevonden, vader van drie en ze gaan nu samen voor een kindje. Die hebben er straks 7 onder de 18 .
pi_80822503
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:56 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Kijk, dat soort verhalen doen het goed bij mij . Waar heeft ze hem gevonden?
Mijn ouders hebben allebei na de scheiding de liefde hervonden (dankzij internet!). De vriend van mijn moeder was eigenlijk al meteen een opa voor Ivan terwijl ze nog maar net een relatie hadden toen Ivan geboren was. Hij is het type man dat niets liever doet dan ruimte in zijn leven te maken voor een nieuwe vrouw en nieuwe kindjes. En ze zijn zó leuk samen, ook als opa en oma! Ze gaan nu samenwonen en fantaseren over bezoekjes van Ivan.
  woensdag 28 april 2010 @ 22:04:29 #180
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80822535
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:58 schreef McLaura het volgende:
Op een feestje van een wederzijdse kennis geloof ik. Dus daar moet je de komende tijd zijn

Wij geven morgen een feestje. Maar ik weet eigenlijk niet of er ook vrijgezelle mannen komen
  woensdag 28 april 2010 @ 22:05:47 #181
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80822589
Waarom ben je eigenlijk jaloers op mijn TWEE kindjes? Kunnen jullie niet voor een tweede gaan? Ligt dat ingewikkeld/moeilijk/gevoelig?
  woensdag 28 april 2010 @ 22:06:10 #182
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80822606
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:04 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wij geven morgen een feestje. Maar ik weet eigenlijk niet of er ook vrijgezelle mannen komen
pi_80822654
Jaloers is misschien niet het goede woord. Ik ben gewoon ongeduldig! Ik kan niet wachten tot het zo ver is! Net als jij met je man.
  woensdag 28 april 2010 @ 22:08:13 #184
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80822691
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
Jaloers is misschien niet het goede woord. Ik ben gewoon ongeduldig! Ik kan niet wachten tot het zo ver is! Net als jij met je man.
Oh gelukkig. Dat is een fijne jaloers .
pi_80822703
Mijn ma zou eigenlijk ook beter iemand leren kennen... maar daar wil ze niets van weten. Er is maar één man goed genoeg voor haar...

Ivm bijhouden van voedingen e.d. In het ziekenhuis moesten we 4 dagen alles bijhouden (plasluiers, stoelgangluiers, voedingen). Op het blad waren er vakjes voorzien voor 10 dagen, dus hebben we dat 10 dagen bijgehouden Misschien hadden we dat beter langer gedaan (kwestie van een duidelijk overzicht te hebben), maar Thomas kwam zo goed bij dat we het makkelijker aan de kant schoven.
  woensdag 28 april 2010 @ 22:08:46 #186
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80822722
Oh ja, er komen wel vrijgezelle mannen hoor ik.
Mijn schoonbroer, maar die wil je niet als vriend (heeft al wel 2 kindjes)
En een collega, maar die komt uit Helmond
  woensdag 28 april 2010 @ 22:09:36 #187
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80822763
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:08 schreef amaranta het volgende:
Ik heb ook in helmond gewoond meant to be . Ik moet naar bed jongens .

Amaranta dat durf ik echt nog niet hoor , zullen we eerst binnenkort gewoon nog eens zo afspreken? Voordat ik al je feestjes kom afstruinen .
  woensdag 28 april 2010 @ 22:10:37 #188
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80822818
Mijn schoonmoeder is hertrouwd. En hij is gewoon 'Ad'. Niet opa.
Hij doet erg zn best maar ik heb bij hem echt heel sterk het gevoel dat zijn enthousiasme gemaakt is, en dat hij zo doet om zn vrouw (mijn schoonmoeder dus) te pleasen.
Het komt niet oprecht over in ieder geval.
pi_80822828
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:08 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Oh gelukkig. Dat is een fijne jaloers .
Inderdaad, dat is fijne jaloers. Niet afgunstig.
pi_80822867
Groofsken, waarom woon je niet hier in de buurt. Ik heb een leuke man in de aanbieding. Echt leuk. Zó leuk dat ik, als ik geen H had, er zelf mee aan de haal ging. Hij is gescheiden (ze at buiten de deur), gek op kinderen, leuk, lief.....
  woensdag 28 april 2010 @ 22:12:11 #191
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80822880
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben nu al benieuwd trouwens, nog zo eentje als Ivan , oh man .
  woensdag 28 april 2010 @ 22:13:24 #192
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80822928
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:11 schreef McLaura het volgende:
Groofsken, waarom woon je niet hier in de buurt. Ik heb een leuke man in de aanbieding. Echt leuk. Zó leuk dat ik, als ik geen H had, er zelf mee aan de haal ging. Hij is gescheiden (ze at buiten de deur), gek op kinderen, leuk, lief.....
Omdat ik sowieso een schijterd ben, die terugkrabbelt, kiest voor oud en vertrouwd, bang is voor de spanning, en die nu naar bed gaat . Toedeloe lieverds, tot een volgend keertje weer .
pi_80823145
Trusten! En mocht je ooit interesse hebben weet je me te vinden hè?
  donderdag 29 april 2010 @ 08:31:55 #194
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80831627
quote:
Op woensdag 28 april 2010 08:40 schreef Incantrix het volgende:
Harry!! Lekker ding, je mag best nog even klein blijven hoor! Asy, wat een vervelend gebeuren, ik hoop dat het allemaal op te lossen is. Desnoods met een besnijdenis dan. Het is niet heel erg als dat moet, toch? Meende dat jullie het niet heel erg vinden als dat zou moeten? (Buiten dat het hem zeer doet bedoel ik dan he? Het besnijden an sich zeg maar.)
Nee, ik vind het prima. Als het probleem maar verholpen is.

Ik heb Harry nooit ingebakerd. Ik stop hem wel heel strak in zijn wiegje in met zijn handjes onder de deken omdat hij zichzelf anders wakker houdt door met zijn armen te wapperen. Verder slaapt hij in een slaapzak. Dat is voor hem blijkbaar genoeg 'bakering'.

En voor Groof neem ik ook mijn petje af hoor! Hoewel ik ook veel alleen doe, kán ik het wel delen.
En Claudia, ik herken jouw gevoel! Ook bijvoorbeeld als ik de avondvoeding geef (net voordat we gaan slapen). Mijn man gaat dan vaak aan de andere kant liggen en dan ligt hij gewoon te kijken hoe onze zoon drinkt. Dat is echt even samen genieten

Ow en Groof, ik heb mijn man van internet
Het komt wel goed met je

Ik ga zo mijn kind eens uit bed halen (dat vannacht bijna 7 uur heeft doorgeslapen), dan tank ik hem nog even vol en dan ga ik naar Webkim!
  donderdag 29 april 2010 @ 08:37:57 #195
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80831689
Asy, als je nog een korte stop in Eindhoven wilt maken, ben je van harte welkom voor een bakkie koffie/thee.
pi_80831795
morguh

Mijn man heeft vannacht op de kamer van oudste zoon geslapen, want hij wilde een nacht doorslapen, slaapt Leah dus ook door

En ik werd dus wakker om 4.45 met enorme ploftieten en een kletsnat bed. Om 5.15 (ik moest om 5.30 op) hoorde ik wat gekreun uit haar bedje en ik wist niet hoe snel ik haar eruit moest tillen om aan te leggen
Voordat ze haar ogen open had lag ze al aan mijn borst
  donderdag 29 april 2010 @ 08:47:47 #197
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80831820
quote:
Op donderdag 29 april 2010 08:45 schreef lily het volgende:
morguh

Mijn man heeft vannacht op de kamer van oudste zoon geslapen, want hij wilde een nacht doorslapen, slaapt Leah dus ook door

En ik werd dus wakker om 4.45 met enorme ploftieten en een kletsnat bed. Om 5.15 (ik moest om 5.30 op) hoorde ik wat gekreun uit haar bedje en ik wist niet hoe snel ik haar eruit moest tillen om aan te leggen
Voordat ze haar ogen open had lag ze al aan mijn borst
Heeft ze van te voren niet toevallig een sms naar Fabian gestuurd? Die was ook om 5.15 wakker namelijk
pi_80831862
wie weet

Kwam echt goed uit, een kwartiertje voordat ik op moest werd ze wakker. Ben dus een kwartiertje later opgestaan door de voeding maar dat calculeer ik in dus dat maakte niet uit.
pi_80831876
Goeiemorgens!

Lily
Asy, veel plezier vandaag...
Groof, gewoon die datingsite es proberen, en anders kom je vast irl wel een leuke geschikte vent tegen, dat moet gewoon wel!

Mijlpaal vandaag voor het eerst kleren maatje 62 aan, en het past nog best goed ook! Zo richting cb voor de prikjes en weeg/meetsessie... ben zo benieuwd En Minke lag vanochtend gewoon een beetje te babbelen en zingen in bed, onderwijl spelend met een veel te grote knuffel Lekker blij ding!
pi_80831914
quote:
Op donderdag 29 april 2010 08:51 schreef Lijnloos het volgende:
En Minke lag vanochtend gewoon een beetje te babbelen en zingen in bed, onderwijl spelend met een veel te grote knuffel Lekker blij ding!
  donderdag 29 april 2010 @ 09:13:43 #201
95408 Incantrix
pi_80832242
Goedemorgen lieve dames (en heer!), ik kom gewoon even een brengen, ik heb wel bijgelezen maar moet nu nodig eens douchen enzo. Later!
3!
  donderdag 29 april 2010 @ 09:23:38 #202
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80832452
@lily; jueeeeej voor Leah en dr goede nacht! super!

@lijnloos; veel succes bij het CB, ik ben benieuwd hoe groot en zwaar je mooie meisje inmiddels is.

trix werkze??

Ik hoef deze maand overigens helemaal niet naar het CB? is dat normaal? ik ben bij 1, 2, 3 en 4 maanden geweest en hoef nu pas weer bij 6 te komen...
ik heb dr eigenlijk niet bij stil gestaan, omdat ik dacht dat dat dus normaal was, maar nu ik iedereen weer op controle zie gaan begin ik toch te twijfelen...

en Evie slaapt nog gaat goed de laatste dagen
klein slaapkoppie.....
pi_80832459
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:23 schreef Beessie-Jen het volgende:
@lily; jueeeeej voor Leah en dr goede nacht! super!

@lijnloos; veel succes bij het CB, ik ben benieuwd hoe groot en zwaar je mooie meisje inmiddels is.

Ik hoef deze maand overigens helemaal niet naar het CB? is dat normaal? ik ben bij 1, 2, 3 en 4 maanden geweest en hoef nu pas weer bij 6 te komen...
ik heb dr eigenlijk niet bij stil gestaan, omdat ik dacht dat dat dus normaal was, maar nu ik iedereen weer op controle zie gaan begin ik toch te twijfelen...

en Evie slaapt nog gaat goed de laatste dagen
klein slaapkoppie.....
Ja het wordt steeds minder
pi_80832948
Moggeh,

Hier een record, het was vanochtend 6.45 ( en dan heeft ze om 21.30 voor het laatst gedronken )
En nu ligt ze in de box naar de beestjes aan de mobile te lachen

En ik slaap overigens nog steeds met beha en zoogcompressen, want ik lek nog steeds vreselijk als ze er zo lang tussen laat....
pi_80833113
quote:
Op donderdag 29 april 2010 08:45 schreef lily het volgende:
morguh

Ik zie een verband.
pi_80833149
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:23 schreef Beessie-Jen het volgende:
Dat is bij Ivan ook zo. De laatste keer was op 5 maart (toen was hij nog geen 4 maanden oud) en de volgende keer is op 20 mei (dan is hij ruim 6 maanden oud).
  donderdag 29 april 2010 @ 10:00:12 #207
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80833302
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is bij Ivan ook zo. De laatste keer was op 5 maart (toen was hij nog geen 4 maanden oud) en de volgende keer is op 20 mei (dan is hij ruim 6 maanden oud).
fijn om te horen dat het dus normaal is
en Evie is bij de volgende controle 6 maand en 2 dagen wat gaat dat sneeeeeel

en we hebben haar net lekker uit haar ledikantje gehaald, maar ze sliep nog hoor... ongelofelijk!
pi_80833312
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zie een verband.

Ik slaap wel vaker alleen (ivm nachtdiensten)
pi_80835124
Zo, we zijn weer terug... met een redelijk stickertje dit keer. Lengte was prima (nu 60,5cm) maar gewicht was niet veel erbij (nu 5190 gram), maar 200 gram in 5 weken tijd. Nou kon dat wel komen van de diarre vorige maand, dat ze daar zoveel van is afgevallen maar dat ze daarna wel weer gewoon is aangekomen. Maar we moeten het toch nog effe in de gaten houden, dus over 2 weken op weekuurtje komen (heel handig want dat is op een woensdag en dan werk ik en is Minke naar het kdv... maar eens zien hoe we dat gaan doen).
Verder mochten we dan ook wel beginnen met hapjes maar dat zeker niet compenseren door minder fles te geven... maar meer kan ook niet, want ze zit al op 1 liter kv per dag en dat is max. Nou ja... wellicht anders met rijstebloem papje maken dat dat nog wat helpt misschien... we zien het wel.

Hier nog de curves (wel via bv, maar toch):
pi_80835191
BJ, je 'moet' met 4 weken / 8 weken / 3 maanden / 4 maanden / 6 maanden ( en met 7,5 maand / 9 maanden / 11 maanden / 14 maanden / 18 maanden / 2 jaar / 3 jaar / 3 j 9 mnd).
pi_80836483
Ik ben echt erg.
Zit de hele dag al met zenuwen. Vanavond gaat Mart voor het eerst bij opa en oma slapen.
En volgens mij ga ik helemaal geen leuke avond hebben op het koninginnebal.
pi_80836767
Fijn dat Leah doorsliep! Wel weer jammer van die ploftieten!

BJ Ik hoef ook pas op 2 juni weer naar het CB Rienk is dan bijna 6 maanden. Ik denk dat ik begin mei wel even ga, maar dan voor het weeguurtje

Lijnloos, wat naar dat ze zo klein en mager blijft, is er geen 'dikmakende' flesvoeding ofzo?

Rienk is weer aan de beterende hand trouwens Gisteravond ging het al veel beter en ging er zowaar 160cc in. Dat was beter dan de gemiddelde 40 cc per ronde Vannacht om 23:00 in bed gelegd en hij kwam om 05:00 pas voor een fles, de eerdere 4 keren voor een speen
Die fles van 200 ging helemaal leeg! En toen kon ik vanochtend nog 3 keer speen stoppen en om 10:00 vond ik het wel mooi geweest, nu mocht ie wel echt wakker worden. Dus ik zn kamer in en lag hij mooi om zich heen te kijken En toen hij mij zag ging hij heel breed grijnzen en wild doen Dus die is weer helemaal vrolijk, de fles ging er minder goed in. Na de 2e poging met houdgreep is er nu 80cc over en dat is normaal. Hij vind springen op schoot helemaal het einde en ook kan ie ineens knuffelen! Dan grijpt ie om mijn hals en drukt ie zn hoofdje in mijn nek *Smelt* Mijn lekkere vent

Ik ben ook wel weer aardig beter, ben nog wat duf in mn hoofd, maar daar zijn van die leuke roze smarties voor uitgevonden
pi_80837087
Fijn dat het beter gaat Vlindur. En Rienk die knuffelt
pi_80837816
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:50 schreef ymme het volgende:
Fijn dat het beter gaat Vlindur. En Rienk die knuffelt
Ja, dat is echt zo gaaf!

Oh, spannend dat ie uit logeren gaat. Mijn moeder zit ook te azen, maar ik wil het nog helemaal niet! Lijkt me helemaal niks Ben nog nooit langer dan 3 uur zonder hem geweest
pi_80838392
Fijn dat Rienk weer wat beter is, Vlindur

Minke's gewicht kan toch nog wel, lijnloos? Ze is ook niet de grootste..
Wat doet de curve voor flesvoedingskindjes zeg maar?
quote:
Op donderdag 29 april 2010 10:59 schreef Lijnloos het volgende:
(heel handig want dat is op een woensdag en dan werk ik en is Minke naar het kdv... maar eens zien hoe we dat gaan doen).
ja, dat is ook altijd zo handig
Ik ben van bureau gewisseld omdat ik juist op woensdag graag wil en dat kon bij "mijn" bureau niet.

[ Bericht 26% gewijzigd door lily op 29-04-2010 12:34:06 ]
pi_80838477
Heel spannend. En opa en oma zijn al een paar dagen hyper. Die vinden het geweldig natuurlijk
Hier ook nog nooit (8,5 week) langer dan 3,5 uur zonder hem geweest! Dus dit gaat echt even lastig worden.
Maar ik moet wel proberen om toch een leuke avond te hebben, anders is het allemaal voor niets. En ik denk dat Mart het wel 'leuk' vind.
pi_80838738
quote:
Op donderdag 29 april 2010 12:23 schreef lily het volgende:
Fijn dat Rienk weer wat beter is, Vlindur

Minke's gewicht kan toch nog wel, lijnloos? Ze is ook niet de grootste..
Wat doet de curve voor flesvoedingskindjes zeg maar?
Ja ze is inderdaad ook niet heel lang.... wat ik van de curve zag op het cb is dat ze daar onder de gemiddelde lijn nog 2 lijnen hebben, waarvan de onderste dan (denk ik) het minimum is... daar zat ze nu tegenaan... qua lengte zat ze nu tussen de gemiddelde en 1e lijn onder. Dus het is ook gewoon een klein ding, dat klopt wel, maar de lijn is niet echt stijgend meer haast... dat is wat mij de meeste zorgen baart. Maar we zien het gewoon nog effe aan... Ze ligt nu weer heerlijk in het campingbedje buiten in de tuin met mij ernaast op de stoel... heerlijk te relaxen!

Vlindur wat fijn dat Rienk weer beter (te pas) is! Fijn joh... en hoe gaat het met jou? Jij ook weer over de zieke periode heen?

Ymme, spannend hoor... Tot nu toe is Minke ook nog niet (zonder ons) uit logeren geweest, hoewel onze ouders inderdaad ook staan te springen... Maar binnenkort gaat het er toch echt van komen, dan zijn wij allebei een weekend weg en kunnen geen van 2 Miinke meenemen, dus dan gaan we een opa en oma blij maken.
pi_80838753
Ik denk dat ik er wel aan toe ben om Ivan uit logeren te laten gaan, maar er is elke keer een reden waarom ik het niet doe. Nu zijn we bijvoorbeeld de Puckababy aan het afbouwen en dan wil ik gewoon dat hij elke avond door ons naar bed gebracht wordt, want het is al zo'n verandering voor hem. De volgende verandering wordt het vervallen van de laatste fles, en er komen natuurlijk hapjes aan. Daarna breken ongetwijfeld tanden door.

Nou ja, genoeg smoesjes om hem niet weg te brengen dus. Misschien ben ik er toch nog niet aan toe.
pi_80838790
Ja, nou ja, ze drinkt goed, is een tevreden vrolijke baby..ik zou me nog niet teveel zorgen maken.
pi_80838891
Ik doe het ook niet graag, de kinderen te logeren brengen
Ik wil ze gewoon hier thuis boven in bed hebben als het ff kan.

Manlief denkt er hetzelfde over. Als we eens een weekend weg waren wisten we niet hoe snel we 's morgens weer moesten uitchecken om naar huis te racen.

Tegenwoordig wil oudste zelf niet meer...
pi_80838910
Ik zou me ook geen zorgen maken als ze zoveel binnenkrijgt (en binnenhoudt)! Het is gewoon een fijn meisje.
pi_80838949
quote:
Op donderdag 29 april 2010 12:33 schreef Lijnloos het volgende:
Ja ze is inderdaad ook niet heel lang.... wat ik van de curve zag op het cb is dat ze daar onder de gemiddelde lijn nog 2 lijnen hebben, waarvan de onderste dan (denk ik) het minimum is... daar zat ze nu tegenaan... qua lengte zat ze nu tussen de gemiddelde en 1e lijn onder.
Volgens mij kun je de CB curve ook online invullen (maar dat weet ik niet zeker). In het cb boekje staat een inlogcode (maar die heb ik ook nog niet gebruikt geloof ik...)
pi_80838975
Waarom DOE je het dan Ymme? Knoop hem in een draagdoek en ga samen? Of blijf gewoon thuis?
Kijk, als je er heel veel zin in hebt: lekker doen! Maar als je er tegenop ziet: waarom zou je?

Florian gaat voorlopig nog lekker met me mee Leander ging voor het eerst een dag bij me weg toen hij een maand of 11 was geloof ik
En voor het eerst logeren bij 15 maanden oid.

Nou is dat ook wel lang, maar voor de drie of vier maanden gaat Florian ook echt nog geen hele dag bij me weg. En zéker nog geen nacht.
pi_80838979
Ben je als ouder er ooit wel aan toe
Zoals ik me nu voel niet.
pi_80838994
quote:
Op donderdag 29 april 2010 12:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou me ook geen zorgen maken als ze zoveel binnenkrijgt (en binnenhoudt)! Het is gewoon een fijn meisje.
Ja, precies.
Ze wordt later gewoon zo'n vervelend type die alles kan eten zonder aan te komen
pi_80839038
quote:
Op donderdag 29 april 2010 12:40 schreef freecell het volgende:
Waarom DOE je het dan Ymme? Knoop hem in een draagdoek en ga samen? Of blijf gewoon thuis?
Kijk, als je er heel veel zin in hebt: lekker doen! Maar als je er tegenop ziet: waarom zou je?
Ze kan toch best gemengde gevoelens hebben? Ik vond het bijvoorbeeld leuk om weer aan het werk te gaan, maar ik keek er ook tegenop en was er zelfs verdrietig om. Je kind loslaten is niet altijd makkelijk, maar het kan wel heel goed bevallen uiteindelijk!
pi_80839063
quote:
Op donderdag 29 april 2010 12:42 schreef Claudia_x het volgende:
Je kind loslaten is niet altijd makkelijk, maar het kan wel heel goed bevallen uiteindelijk!
en is ook nodig (hoewel met 8 weken nog niet zo maar allez)
pi_80839186
quote:
Op donderdag 29 april 2010 12:40 schreef freecell het volgende:

Omdat het de eerste keer altijd moeilijk zal blijven. Of dat nu of over 4 jaar is.
En als stel wil je ook wel eens wat samen doen en daar ben ik ook echt weer aan toe. Heb verder echt wel zin in het feest vanavond. Maar ben onwijs zenuwachtig over hoe het allemaal zal gaan enzo. Logisch lijkt me.
pi_80839339
quote:
Op donderdag 29 april 2010 12:43 schreef lily het volgende:

[..]

en is ook nodig (hoewel met 8 weken nog niet zo maar allez)
Ik vind 8 weken ook heel vroeg! Al kan ik me ook wel dat gevoel voorstellen van weer eens iets met z'n tweetjes willen doen. Heel vaag dan, want ik doe liever dingen met z'n drietjes.
pi_80839607
Ik kan me het ook wel voorstellen en inderdaad, de eerste keer is altijd even spannend, maar als het gaat om een leuke avond, die vervolgens niet leuk is omdat je je steeds loopt af te vragen hoe het daar is, dan kan je misschien beter nog even wachten

Maar als het leuke overheerst: gewoon doen.

En loslaten is inderdaad goed, maar hoeft niet perse meteen natuurlijk
pi_80839621
quote:
Op donderdag 29 april 2010 12:41 schreef lily het volgende:

[..]

Ja, precies.
Ze wordt later gewoon zo'n vervelend type die alles kan eten zonder aan te komen
Oh ja, heel fijn
pi_80840143
Ik heb van de week ook al met Mart afgesproken dat hij niet eerder uit huis gaat, dan zijn 29ste

Zoals hier van de week al gezegt werd. Wat kun je als ouders zijnde ineens heel emo zijn.
Nooit verwacht, ik was altijd veel 'harder'.
pi_80840598
Ik was met mijn 17e het huis uit.. Ging thuis niet goed en ik kon zo bij mijn vriend intrekken, die woonde alleen wel in Haarlem (Ik in IJlst) en nu, 10 jaar later hebben we een kindje

Het maakt me niet uit wanneer Rienk het huis uit gaat, zolang hij maar gelukkig is
Thuis was ik niet meer gelukkig en bij mijn vriend wel. Toen ik eenmaal uit huis was ging het tussen mijn ouders en mij ook weer een stuk beter!
pi_80841304
Ik was thuis heel gelukkig met mijn ouders. En toch met 18 jaar het huis uit. En ook daaruit is Mart voort gekomen En ach, net wat je zegt Vlindur, als ze maar gelukkig zijn in hun keuzes.

Was ook niet geheel serieus bedoeld met 29 jaar het huis pas uit
pi_80841428
Pff, ik ben nog helemaal niet bezig met later als mijn kind het huis uit gaat. Ik ben nu 2 keer een avondje weggeweest zonder Hannah en eigenlijk ging dat perfect. Ik had best weinig moeite om even niet met mijn kind bezig te zijn Al moet ik zeggen dat het etentje van de eerste avond verpest werd omdat ik zo oververmoeid was dat ik niet heb kunnen genieten. Mijn ouders hebben toen in ons huis opgepast.

De tweede keer hadden we een feestje in een kroeg en konden we Hannah achterlaten bij onze schoonouders die toch al op mijn neefje zouden passen. Ging ook goed. Alleen het naar bed brengen was beide keren niet gelukt

Ik zou Hannah ook best een nachtje in handen kunnen laten van mijn ouders of schoonouders, alleen is het totaal niet handig ivm de borstvoeding (dan moet ik alsnog gaan kolven 's nachts).
pi_80841446
Ik snap niet dat je uberhaupt de behoefte hebt om te gaan stappen als je een kindje van 8 weken thuis hebt... Maar ik ben dan ook misschien wel het grootste watje op aarde, aangezien ik zelfs nu nog zo min mogelijk 's avonds wegga, en zeker geen avond wegga met M. zodat Jen ergens anders moet blijven..
  donderdag 29 april 2010 @ 14:17:10 #237
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80842025
Fabian heeft nog niet gelogeerd. Vind ik ook niet handig ivm met de borstvoeding enzo.
Laatst wel naar een verjaardag geweest tussen 2 voedingen in en dat ging goed.

Eva ging voor het eerst logeren toen ze een maand of 4 was. Afgekolfde melk mee. Maar leuk vond ik het niet. NU gaat ze best vaak. Zij vindt het echt helemaal geweldig bij opa en oma. En andersom ook. Dus ik doe ze er allebei een plezier mee.

Ik heb die stap-behoefte ook niet. Mijn heeft het, tot mijn spijt nog best wel eens. Ik ga hem niet tegenhouden als hij zonodig moet. Maar ik heb het wel uitgesproken dat ik niet snap dat hij zo graag kindjes wil, maar ook zo graag op stap enzo. (voor mij gat niet samen namelijk)
Als hij nog zo graag gaat feesten dan had hij andere prioriteiten moeten stellen. Zo wil hij morgen ook naar een feestje ivm Q-day. Prima, ik blijf wel thuis bij de kids. Maar toch steekt het. En niet omdat ik wil gaan, want ik heb die behoefte echt niet. Maar omdat ik gewoon niet begrijp waarom hij die behoefte wel nog steeds heeft.
Ik zie zijn vrienden die kinderen hebben (en ook degenen die geen kids hebben) ook niet zo vaak meer op stap gaan.
pi_80842046
Oh avondjes uit doen wij wel af en toe hoor... de 1e keer was Minke pas 5 weekjes oud en toen heeft mijn moeder opgepast bij ons thuis inderdaad. Toen zijn we effe weggeweest naar een voorstelling in de schouwburg van een vriend van ons. Vond het de 1e keer dan ook heel dubbel, heb wel kunnen genieten maar was wel regelmatig met mijn gedachte bij Minke. Vooral het eventjes met zijn 2-en genieten vond ik ook wel leuk eraan... Uiteraard daarna weer in moordtempo naar huis om te knuffelen...

Gewoon lekker genieten Ymme, en af en toe gewoon effe bellen voor je eigen gemoedsrust!
pi_80842093
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Soms heeft het inderdaad weinig zin om de waarom-vraag te stellen, maar ik merk dat ik het wel lastig vind om geen verklaring te hebben voor zoiets. Het hebben van een verklaring betekent dat je er misschien zelf nog iets aan kunt doen; je erbij neerleggen is vaak lastiger. Ik vind het knap van je.
Ik ben op andere vlakken ook heel erg van het 'waarom'. Ik wil graag alles weten en vind het leuk om achterliggende argumenten te achterhalen, zoals bijvoorbeeld met de vitamine D en bijvoeding.
In dit geval heb ik geen behoefte aan de keiharde waarom, omdat je daar bij een baby soms gewoon niet achter komt. Het feit op dat moment is gewoon dat ze huilt en dus troost nodig heeft. Ik heb niet het idee dat ik me ergens bij neerleg, omdat ik niet bezig ben met een bepaalde strijd (niet helemaal de juiste woordkeuze, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel).

Ik ben tot nu toe 2 keer een uurtje van Emma weggeweest. Eén keer naar de gyn en één keer naar de kapper. Geen haar op m'n hoofd dat ik een hele avond weg ga! En ik zie er daarom ook zo tegenop om te gaan solliciteren
pi_80842197
Gelukkig zijn wij beide niet echte 'stappers'. Alleen heel af en toe met een gelegenheid.
Het is het koniginnebal en de kermis hier in het dorp (in oktober pas). Nou 2 keer per, daar loopt mij kind vast geen trauma van op denk ik
pi_80842292
Ik denk ook niet dat je kind er een trauma aan overhoud hoor.. Ik zal het zelf gewoon niet naar mn zin hebben..
pi_80842328
Ben ik dan zo'n ontaarde moeder dat ik die behoefte wel heb? Ik heb het dan trouwens niet over 'stappen' maar meer over een verjaardagsfeest of een etentje waar je voor uitgenodigd bent.
Ik vind het moederschap best zwaar. Ik ben 24/7 bezig met mijn lieve muppet. Soms zijn er dagen dat ik echt even lucht nodig heb (vandaag is zo'n dag ) en de uren af zit te tellen dat mijn man thuiskomt. Dan is een uitje best even lekker

Overigens is het ook wel een beetje wennen (aan twee kanten) om Hannah bij iemand achter te laten. Ik moet toch ook wel weer aan het werk (gelukkig pas over 2 maanden) en dan zijn het hele dagen. Ik heb liever dat ze zich dan op haar gemak voelt bij iemand anders dan alleen mamma.
pi_80842441
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:26 schreef octopussy het volgende:
Ben ik dan zo'n ontaarde moeder dat ik die behoefte wel heb? Ik heb het dan trouwens niet over 'stappen' maar meer over een verjaardagsfeest of een etentje waar je voor uitgenodigd bent.
Ik vind het moederschap best zwaar. Ik ben 24/7 bezig met mijn lieve muppet. Soms zijn er dagen dat ik echt even lucht nodig heb (vandaag is zo'n dag ) en de uren af zit te tellen dat mijn man thuiskomt. Dan is een uitje best even lekker

En dat zou ik af en toe ook wel eens willen. Dat mijn man 's avonds thuis komt.
Ik wist het van te voren. En heb er ook helemaal vrede mee hoor, dat hij minstens 4 dagen per week van huis is. Maar soms heb ik het er wel moeilijk mee. En dan voelt het ook nog, alsof ik hier geen 'begrip' in krijg. Van de medemens en mijn man. Tja, daar hebben we tenslotte toch zelf voor gekozen.

pi_80842486
quote:

Overigens is het ook wel een beetje wennen (aan twee kanten) om Hannah bij iemand achter te laten. Ik moet toch ook wel weer aan het werk (gelukkig pas over 2 maanden) en dan zijn het hele dagen. Ik heb liever dat ze zich dan op haar gemak voelt bij iemand anders dan alleen mamma.
Nee hoor.... Maar ik werk ook gewoon nog 4 dagen. Dus de tijd die ik thuis kan zijn wil ik thuis zijn.

Gelukkig is iedereen anders, anders zou het een saaie bedoeling worden hoor.
  donderdag 29 april 2010 @ 14:31:45 #245
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80842520
quote:

nee, naar een verjaardag en zo of uit eten vind ik ook leuk.
Ik heb het echt puur over stappen/zuipen/kroeg/etc.

Overigens is dan wel mans genoeg om 's ochtends uit zn bed te komen en gewoon mee voor de kids te zorgen.
pi_80842565
Mijn is nog elke dinsdag in de kroeg te vinden onder de noemer darten. Ieder zn ding toch?
pi_80842636
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:29 schreef ymme het volgende:

[..]

En dat zou ik af en toe ook wel eens willen. Dat mijn man 's avonds thuis komt.
Ik wist het van te voren. En heb er ook helemaal vrede mee hoor, dat hij minstens 4 dagen per week van huis is. Maar soms heb ik het er wel moeilijk mee. En dan voelt het ook nog, alsof ik hier geen 'begrip' in krijg. Van de medemens en mijn man. Tja, daar hebben we tenslotte toch zelf voor gekozen.

Ik snap dat wel hoor. Ik "wist" ook van te voren dat Ronny veel weg is voor z'n werk. Maar hoe het in de praktijk is, is toch heel anders. En dan zeg je ook niet zo snel meer van: nouja, dan ga ik wel bij je weg ofzo, want je werktijden bevallen me niet Ik vind het best zwaar 's avonds met Lotte alles te moeten doen, dan nog koken als zij op bed ligt. Dan wil ik eigenlijk ook gewoon op de bank zitten. Of dat een van ons tweeen Lotte naar bed brengt, de ander voor eten zorgt en dat alles dan gewoon klaar is om 19:00u. Maarja...dat gaat niet he
Lotte!
Noah!
pi_80842739
Ticootje, ik denk dat ik er ook wel zo over ga denken als ik weer moet werken (hier ook 4 dagen). Dan wordt de tijd die je door kan brengen met je kind ineens heel erg beperkt. Wat dat betreft lijkt een kleine deeltijdbaan me echt heerlijk, maar dat is niet mogelijk met ons werk (en de inkomsten).

Misschien ga ik ooit nog wel eens een eigen onderneming opstarten (zoals zo ongeveer 3/4 van de moeders )
pi_80842795
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:35 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ik snap dat wel hoor. Ik "wist" ook van te voren dat Ronny veel weg is voor z'n werk. Maar hoe het in de praktijk is, is toch heel anders. En dan zeg je ook niet zo snel meer van: nouja, dan ga ik wel bij je weg ofzo, want je werktijden bevallen me niet Ik vind het best zwaar 's avonds met Lotte alles te moeten doen, dan nog koken als zij op bed ligt. Dan wil ik eigenlijk ook gewoon op de bank zitten. Of dat een van ons tweeen Lotte naar bed brengt, de ander voor eten zorgt en dat alles dan gewoon klaar is om 19:00u. Maarja...dat gaat niet he
Inderdaad! Je kunt 'iets' niet afschuiven op de andere.
Gisteren werd ik zelfs raar aangekeken door schoonmoeders dat ik om 21:00 uur al naar bed ging
Was een keer thuis 's avonds. Tja en dan wil ik ook wel eens lekker vroeg naar bed, tv'tje aan en tijd voor mezelf. En er niet meer uit hoeven om 23:00 voor de laatste fles. Normaal ga ik ook niet voor 23:00 uur naar bed vanwege de fles dus.
pi_80842802
Ik ga af en toe uit eten met wat vriendinnen en manlief gaat eens in de zoveel tijd flink stappen met collega's en ieder jaar naar Graspop. Ik zit er totaal niet mee.
Ik ben sowieso om de week alleen met de kinderen. Ben wel wat gewend.

Maar echt samen weg doen we niet zoveel en nu met nummr drie zal het sowieso lastiger worden. Opa en oma zijn ook al 74 en 3 kinders zijn toch wat veel dan.
Mijn tante heeft aangeboden om als we weg willen lekker bij ons in huis te komen om voor de kindjes te zorgen. Ze heeft zelf geen kleinkinderen en doet het met liefde zei ze
pi_80843038
Octo, vgens mij is dar niks ontaards aan hoor... Zo voelde ik het in het begin (lees: rond week 7/8) ook, zelfs zo dat ik echt in tranen bij mijn man ben uitgebarsten toen hij aanbood te koken, "nee schat, ik heb liever dat jij nou Es' effe op Minke let, dan kan ik even wat anders doen dan 24 uur per dag baby..." . Vond ik heel erg en egoïstisch van mezelf op dat moment maar ik was het echt effe zat. Nu ik weer aan het werk ben vind ik het heerlijk om mijn vrije dagen met Minke door te brengen en 's avonds lekker met haar te knuffelen op de bank!

Ik heb er wel respect voor dat er veel moeders zijn die het (grotendeels) alleen moeten doen allemaal, ik weet niet of ik dat zou kunnen maar dat is misschien ook deels waar je van te voren al vanuit gaat, scheelt misschien psychisch.
pi_80843077
Ja, de hele dag/nacht alleen baby wordt je ik kriegel van
pi_80843112
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:47 schreef lily het volgende:
Ja, de hele dag/nacht alleen baby wordt je kriegel van
Ook niet persé. Ik zit nu al een jaar thuis, waarvan 7 maanden met Lotte buiten m'n buik en ik moet er echt nog niet aan denken om te gaan werken
Lotte!
Noah!
pi_80843223
aangepast
pi_80843883
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:19 schreef WupWup het volgende:

Ik heb niet het idee dat ik me ergens bij neerleg, omdat ik niet bezig ben met een bepaalde strijd (niet helemaal de juiste woordkeuze, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel).
Dat begrijp ik wel. Zo houd ik er niet van om te zeggen dat ik "trots" ben op Ivan of dat ik vind dat hij iets "goed" doet, want dat lijkt te impliceren dat hij ook dingen fout kan doen zoals niet doorslapen. Hij is een baby'tje en het is geen verdienste van hem als hij doorslaapt; het is alleen fijn voor mij.

Maar ja, het sluipt er toch in; hoe vaak heb ik hier al niet van andermans baby gezegd dat iets zo ontzettend "goed" was.

Toch schaam ik me er ook niet voor om er heel blij mee te zijn als hij goed slaapt en om ervan te balen als hij slecht slaapt. Ik heb mijn nachtrust nodig, vooral voor werkdagen. Als het slapen slecht gaat en slecht blijft gaan probeer ik er zeker verklaringen voor te vinden zodat ik iets kan doen om de nachtrust te herstellen.

Wat ik bedoel te zeggen is dat ik niet vind dat ik alles hoef te nemen zoals het komt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 29-04-2010 15:14:41 ]
pi_80847747
Ik ben het liefst 24 u per dag bij Wolf. Van mij hoeft uit eten gaan niet zonder hem, we zijn sinds zn geboorte wel eens uit eten geweest maar dan gaat ie dus gewoon mee in de wagen.
Qua werk is het niet zo dat ik met tegenzin ga of het niet leuk meer vindt, maar ik ben echt het liefst aan het moederen.
Straks met 5 mei (is een groot festival hier op 2 min loopafstand) gaat hij lekker mee en wissel ik het af met af en toe even naar huis. En 's avonds blijf ik thuis bij hem zodat hij gewoon in zn eigen bedje slaapt.
pi_80848078
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:50 schreef Poppejans het volgende:
Ik ben het liefst 24 u per dag bij Wolf. Van mij hoeft uit eten gaan niet zonder hem, we zijn sinds zn geboorte wel eens uit eten geweest maar dan gaat ie dus gewoon mee in de wagen.
Qua werk is het niet zo dat ik met tegenzin ga of het niet leuk meer vindt, maar ik ben echt het liefst aan het moederen.
Straks met 5 mei (is een groot festival hier op 2 min loopafstand) gaat hij lekker mee en wissel ik het af met af en toe even naar huis. En 's avonds blijf ik thuis bij hem zodat hij gewoon in zn eigen bedje slaapt.
wij gaan ook Ik ben heel benieuwd hoe Niels erop reageert (Misschien deze keer maar wat uit de buurt van Kabaal am Gemaal blijven )
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 29 april 2010 @ 17:11:29 #258
300054 Marlinde
pi_80848606
Ik ben ook het liefst 24 uur per dag bij Tessa, uit logeren gaat ze (waarschijnlijk) in de nacht van 26 op 27 mei, want dan gaan we trouwen en willen dan wel even alleen zijn
Ze is 1 keer een uurtje of 4 bij mijn moeder geweest toen ik in het ziekenhuis lag en 1 keer toen wij hier zaten te gourmetten met al mn broers en schoonzussen. Verder is ze lekker altijd bij mij
Ik werk ook niet en ik zou dat ook echt niet kunnen en willen. Ik wil haar dan ook écht niet naar een kdv brengen. Dan maar wat minder geld en altijd bij mn kleine kunnen zijn, alles kunnen volgen en gewoon vollop genieten, want het gaat allemaal al zo snel
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  donderdag 29 april 2010 @ 17:18:23 #259
95408 Incantrix
pi_80848802
Bj, haha, niet werken, maar moest wel naar de pedicure

En qua oppassen vind ik het eigenlijk ook wel heel fijn om gewoon even iets te doen voor mezelf, of samen met mijn lief. Ik denk dat ik er een leukere moeder van word wanneer ik ook af en toe even An mag zijn in plaats van alleen mama. Heb er totaal geen problemen mee wanneer Stef bij lief is, of bij een oppas, als het maar wel iemand is waarvan ik 100% zeker weet dat het allemaal goed is. We breiden telkens een stukje uit: eerst ging hij een uurtje naar opa en oma, toen een paar uurtjes, toen een avond en nu is de volgende stap logeren. Dat is de enige stap waar ik tot nu toe moeite mee heb, al begin ik het wel steeds een minder raar idee te vinden. Ik denk dat het er binnenkort wel aan zit te komen, mede vanwege het feit dat ik niet wil dat Lowlands zijn eerste logeer-ervaring gaat worden. Ik vind het moeilijk aan de ene kant, maar ik begrijp ook wel wat Ymme bedoelt. Ik vind het ook niet leuk om mijn katten achter te laten wanneer ik met vakantie ga, maar ik heb soms toch écht vakantie nodig om er weer tegenaan te kunnen. Misschien een rare vergelijking, maar het komt wel op hetzelfde neer voor mij (en ja, tuurlijk is je kind anders en blabla, maar mijn katten zijn ook heel belangrijk voor mij).

Overigens is hier de behoefte om echt dik te gaan slempen niet echt meer aanwezig en ik denk ook dat dit de nuchterste lowlands van mijn leven gaat worden, maar ik vind het wel fijn om af en toe eens een wijntje te doen in de kroeg. Het wordt alleen niet meer zo laat: om half één ben ik helemaal dood en wil ik gewoon naar huis. Geen Paard Café en Pijpela (van die hier-kom-je-alleen-als-de-rest-dicht-is-kroegen) meer voor mij

Stef heeft vandaag trouwens weer lekker geslapen in de draagdoek, zó lief! En de hele boel ondergekotst bij de pedicure ook
3!
pi_80850611
Ik zou er zo ongelukkig van worden als ik 's ochtends op zou staan en zou weten dat mijn dag wéér bestaat uit stofzuigen, boodschappen doen, de was vouwen, koken, luiers verschonen en flesjes geven. Dat is me te eentonig. Nu kan ik juist genieten van diezelfde taken omdat ik dan even niet na hoef te denken en ook nog met Ivan kan knuffelen en liedjes voor hem kan zingen.

Ik denk wel dat je andere patronen gaat ontwikkelen als je bewust thuisblijft voor je kind. Als ik bijvoorbeeld zie wat Fok!moeders zoal in elkaar naaien dan vind ik dat héél tof! Je moet jezelf bezighouden en prikkelen. Er zijn genoeg mensen die (bijna) elke dag naar hun werk gaan en daar juist tenondergaan aan de eentonigheid.

Ik zie mezelf niet als een workaholic, maar ik neem mijn werk wel mee naar huis omdat het ook een soort kindje van me is. Daar staat tegenover dat ik veel tijd voor Ivan heb. Hij gaat twee dagen in de week naar zijn opa en oma, maar ik ben erbij als we hem ophalen en dan kletsen we samen nog wat en zijn we een echte familie. Op mijn derde werkdag buiten de deur past zijn vader op hem, ik heb een mamadag en we passen één dag samen op. Ik vind het héérlijk! Ook ik geniet volop van mijn kind en ik heb absoluut niet het gevoel dat ik iets van hem mis.

Die Stef! Lekkere timing, bij de pedicure.
pi_80850743
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:57 schreef Twinkly het volgende:

[..]

wij gaan ook Ik ben heel benieuwd hoe Niels erop reageert (Misschien deze keer maar wat uit de buurt van Kabaal am Gemaal blijven )
Oh zullen we elkaar nog effe treffen dan? Wil ik de boys wel weer op de foto hebben!
En als je naar toilet moet of Niels verschoond moet hebben, kun je desnoods bij ons thuis doen haha
Kabaal am gemaal moet Wolf natuurlijk wel effe zien, al is het van veilige afstand
Ik had zo graag een baby Kabaal am gemaal shirt willen hebben, maar zoiets bestaat niet en om te laten drukken vond ik beetje zonde van geld.

*sorry v offtopic
pi_80851176
quote:
Op donderdag 29 april 2010 18:30 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Oh zullen we elkaar nog effe treffen dan? Wil ik de boys wel weer op de foto hebben!
En als je naar toilet moet of Niels verschoond moet hebben, kun je desnoods bij ons thuis doen haha
Kabaal am gemaal moet Wolf natuurlijk wel effe zien, al is het van veilige afstand
Ik had zo graag een baby Kabaal am gemaal shirt willen hebben, maar zoiets bestaat niet en om te laten drukken vond ik beetje zonde van geld.

*sorry v offtopic
Lijkt me leuk!!
Niels heeft wel een rock-shirtje, maar dat is maat 1,5 jaar ofzo dus dat is meer een jurkje
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 29 april 2010 @ 18:49:47 #263
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80851180
heyhey dames

@trix; ik twijfelde al haha maar had door dat je in elk geval haast had

en uhhh over ontaarde moeders; in het begin was ik heeeeeeel blij als ik soms een rondje over kon slaan om eerder te gaan slapen; ik voelde me dan ook wel eens schuldig.
Maar ik merk nu echt dat ik een veel leukere en gezelliger moeder ben als ik voldoende slaap.
Evie heeft ook al 1 keer gelogeerd, maar dat vond ik wel moeilijk hoor. Was er gewoon wat ziek van en kon bijna niet wachten tot mijn ouders haar weer terug zouden brengen. Niet omdat ik dacht dat Evie het niet goed of leuk zou hebben, maar ik miste haar zo intens... echt heimwee naar mijn lieve kleine knuffelmeisje...

vandaag was ik onverwachts vrij en Evie had al een plekje voor 11-16 uur bij het KDV. Wij hebben haar ook wel gewoon gebracht en zijn zelf lekker weer eens met zijn 2tjes de stad in geweest, was even heerlijk. maar ook dan, ben ik weer heeeeel blij als ik haar weer kan ophalen en knuffelen...

o ja; ff een vraagje; Evie lijkt last van obstipatie te hebben... wat kan ik daar zelf aan doen? (behalve lactulose geven; want die optie is er natuurlijk altijd nog).

en Evie heeft gister 4 flessen gehad en lijkt vandaag ook weer met 4 flessen uit te komen:
10, 14, 18 en straks dus nog eentje... kijken hoe het gaat
  donderdag 29 april 2010 @ 18:50:43 #264
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80851207
quote:
Op donderdag 29 april 2010 18:25 schreef Claudia_x het volgende:
oppassen
ff muggenziften hoor, maar ouders passen niet op hun kind, die voeden hun kind op.
Opa's, oma's, buren,vrienden, familie, kdv etc . Die pssen op.
Ik vind het altijd een beetje stom als iemand zegt dat papa op gaat passen. Alsof het maar voor een uurtje/halve dag is, en de rest van de opvoeding etc op mama rust.
Maaaar. Dat is mijn mening.
  donderdag 29 april 2010 @ 18:53:00 #265
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80851265
Inca, mijn man gaat ook naar lowlands. Als ik jou een foto mail dan hou jij wel een oogje in het zeil he
  donderdag 29 april 2010 @ 18:57:34 #266
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80851381
Ik zeg zelf meestal. Op bla bla dat zijn ze bij hun vader. Of, op bla bla dag is papa bij ze. Of, bla bla is papa thuis met/bij de kinderen.
Maar dat klinkt dan ook weer alsof we gescheiden zijn.
De term papadag vind ik eerlijk gezegd ook stom
  donderdag 29 april 2010 @ 19:37:49 #267
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_80852789
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:08 schreef amaranta het volgende:
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 29 april 2010 @ 19:40:05 #268
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80852861
quote:
Op donderdag 29 april 2010 19:37 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Maar alle vrouwen uit Helmond zijn wel leuk.
pi_80853160
quote:
Op donderdag 29 april 2010 18:49 schreef Beessie-Jen het volgende:

o ja; ff een vraagje; Evie lijkt last van obstipatie te hebben... wat kan ik daar zelf aan doen? (behalve lactulose geven; want die optie is er natuurlijk altijd nog).
ravi heeft het ook heel erg (van het ijzerdrankje). die krijgt elke fles 5 cc water erbij (en hij krijgt nu 7x 60+2) en eens per dag een theelepeltje zonnebloemolie bij zijn fles. dat lijkt redelijk aan te slaan
pi_80854140
Amaranta, ik gebruik juist wel bewust de term papadag want ik vind dat S. die dag ook echt moet reserveren om papa te zijn ivp een beetje te gaan lanterfanteren en af en toe eens een duw tegen de wipstoel te geven.
Daar ben ik soms een beetje bang voor namelijk
pi_80854636
quote:
Op donderdag 29 april 2010 18:50 schreef amaranta het volgende:

[..]

ff muggenziften hoor, maar ouders passen niet op hun kind, die voeden hun kind op.
Opa's, oma's, buren,vrienden, familie, kdv etc . Die pssen op.
Ik vind het altijd een beetje stom als iemand zegt dat papa op gaat passen. Alsof het maar voor een uurtje/halve dag is, en de rest van de opvoeding etc op mama rust.
Maaaar. Dat is mijn mening.
Ivan wordt opgevoed door zijn vader en moeder en op donderdag past zijn vader op. Het zou eerder gek zijn om te zeggen dat zijn vader hem op donderdag opvoedt.
  donderdag 29 april 2010 @ 20:32:14 #272
265732 Keshet
pi_80854675
Mijn kind gaat elke dag uit logeren.
Maar even serieus, het lijkt mij ook heel moeilijk om je kleintje niet bij je te hebben 's nachts als je dat wel gewend bent!
Ik vind het bijvoorbeeld vreselijk als ze verzorgd wordt door iemand die ik nog niet ken. Ik probeer er maar even van uit te gaan dat ze allemaal weten wat ze doen en dat ze het beste voor hebben met m'n meisje.

Teigetje is de 2 kilo voorbij!
Gisteren was het een rotdag; veel incidenten, bang dat er misschien een ontsteking speelde. Gelukkig gaat het vandaag, na een paar kleine aanpassingen, een heel stuk beter!
Wel ben ik 2 keer gigantisch ondergekotst maar dat hoort er ook bij denk ik dan maar.
pi_80854964
Teigetje 2 kilo

Keshet, even een dikke want jij hebt al zoveel meegemaakt met je kleine muppet dat je dat wel verdient. Lijkt me ook een vreemd idee dat je onder andere omstandigheden misschien pas over een paar weken kennis had gemaakt met je meisje.
pi_80856282
Effe jullie mening : zou het kwaad kunnen als ik Wolf al in de buggy doe (de buggy-opzet van de kinderwagen,dus niet zo'n mini buggy'tje) hij wordt 10 mei 5 maanden, en de laatste dagen lijkt hij de kinderwagen zat te zijn. Zit constant zn hoofd boos op te tillen en met zn handjes die overflap vast te houden en te jengelen.
Sommige mensen gaan met 5 mnd over op buggy omdat kind niet meer liggend in de wagenbak past, nou is dat bij ons dus niet zo, maar zou het ok zijn voor zn rug? Dat ik hem gewoon in half lig stand zet.
Volgens mij vindt hij dat geweldig, zoveel te kunnen zien ineens
  donderdag 29 april 2010 @ 21:42:27 #275
95408 Incantrix
pi_80856915
Poppejans, voor Stef hebben we de buggy-inzet er ook het afgelopen weekend opgezet, hij past gewoon écht niet meer in de bak en in de maxicosi vind hij het ook heel stom. In de ligstand gaat dat prima hoor!

Haha, Amaranta, kom maar door met die foto, ik doe wel oppassen

Claudia, haha, jah, was echt heel gezellig.. Over mijn broek, zijn eigen broek en shirt, de pedicure-stoel, de vloer én de verwarming in één beweging! Hij kan nu al enórm goed mikken..

BJ, dat haalde je er goed uit jah

Zo, en Stef hád me daarstraks toch ineens een huil-episode, dacht echt dat hij erin bleef.. Zó zielig, we konden er niet achterkomen wat hij nou had. Hij was al over de zeik, maar toen zijn papa ook nog zijn neus ging snuiten (mijn lief snuit altijd op de TOET!-manier ) kwam hij er gewoon écht niet meer uit ofzo. Echt heel naar, ik weet nog steeds niet wat dat nou was
3!
pi_80859156
Ik denk dat ik een beetje op Claudia lijk Ik zou eerlijk gezegd gek worden als ik constant bij Thomas zou moeten zijn en al mijn dagen alleen maar zouden bestaan uit het huishouden en voor Thomas zorgen. Met alle respect voor alle moeders die thuis blijven (echt, chapeau!) maar dit zou echt niets voor mij zijn, hoe graag ik Thomas ook zie.

Vandaag was hectisch op het werk met Thomas erbij (dat dus nooit meer ), maar oh wat vond ik het heerlijk om het reglement op te maken (zo heerlijk zou ik het nooit gevonden hebben moest ik nog niet zo lang thuis zitten ), om de studenten terug te zien die heel enthousiast waren omdat ik terug aan het werk was (en dan de teleurgestelde blikken te zien omdat het maar voor één dag was), om dossiers te bekijken met collega's die taken van mij overnemen en vast zaten. Ik had vandaag echt het gevoel dat ik weer meer dan moeder of vrouw was.

Thomas was vanavond wel wat uit zijn doen. Na het ziekenhuisbezoek zijn we ook nog iets gaan eten op restaurant en waarschijnlijk was het allemaal wat te veel voor hem. Het lukte ook helemaal niet om aan de borst te drinken (terwijl dat vandaag overdag heel de tijd heel goed is gegaan: op het werk en op restaurant). Dus dan ben ik maar beginnen afkolven, heeft hij dat opgedronken en dan verder aan de borst gedronken en nu ligt hij een beetje in te dommelen (maar door mijn hoest wordt hij constant weer wakker).

Er was eigenlijk maar één minpunt aan de dag en dat is het feit dat een collega op het werk niet meer tegen mij spreekt sinds ik bevallen ben (zaterdag tijdens de opendeurdag heeft ze me heel opvallend genegeerd en vandaag opnieuw, zo erg zelfs dat mijn baas mij gevraagd heeft wat er gebeurd is tijdens mijn verlof)
  vrijdag 30 april 2010 @ 06:37:17 #277
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80865086
goedemorgen

@Leonieke; wat vervelend dat probleempje met je collega.. en je hebt geen idee hoe het komt?? dat is echt ontzettend rot... Wel fijn dat je je weer helemaal lekker voelde op je werk. Je wereldje bestaat idd uit meer dan alleen baby en mama zijn (ik zou mijn werk ook absoluut niet willen missen hoor..)
en het klinkt alsof Thomas gisteravond wat overprikkelt was...

Stef en Wolf beide in de buggy! wat gaat dat harrrrddd Evie ligt nu vooral in de maxicosi als ze in de kinderwagen zit, vind ze tnt prima.. kan ze mooi rondkijken enzo.

Teigetje 2 kg!!! wat goed zeg!

en ik las dat Rienk weer opknapt! gelukkig maar Vlindur

@ymme; hoe is het gisteren gegaan met het logeren? en hebben jullie een leuke avond gehad??

Evie heeft nog niet gepoept; vandaag op het werk toch maar ff lactulose scoren... Evie krijgt idd ook ijzerdrank Simmu.. daar zal het ook zeker mee te maken hebben...maar het is zo sneu, ze moet heel veel moeite doen om te poepen...
pi_80865206
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 06:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
goedemorgen

@Leonieke; wat vervelend dat probleempje met je collega.. en je hebt geen idee hoe het komt?? dat is echt ontzettend rot... Wel fijn dat je je weer helemaal lekker voelde op je werk. Je wereldje bestaat idd uit meer dan alleen baby en mama zijn (ik zou mijn werk ook absoluut niet willen missen hoor..)
en het klinkt alsof Thomas gisteravond wat overprikkelt was...
Hallo iedereen

In december 2008 was ze (direct na het stoppen met de pil) zwanger (buitenbaarmoederlijke zwangerschap) en tijdens de eerstvolgende receptie op het werk waren we tegen elkaar bezig dat we hoopten dat we op de nieuwjaarsreceptie 2009 allebei zwanger gingen zijn (ze wist van ons traject in de MMM). Op de nieuwjaarsreceptie 2009 was ik zwanger, zij nog steeds niet en blijkbaar kan ze het niet verkroppen dat Thomas geboren is. Ook tegen mijn man praat ze niet meer (maar dat heeft hij eigenlijk pas dit weekend verteld omdat hij me er niet wou mee lastigvallen).
Geloof me, ik heb heel veel begrip voor mensen die het moeilijk hebben met een zwangerschap of bevalling (ik heb zelf ook in die situatie gezeten), maar ik ben wel altijd beleefd gebleven. Een simpele goeiedag had ervoor gezorgd dat er helemaal geen probleem was en dat mijn baas niets had opgemerkt. Nu heeft ze me zo opvallend genegeerd (geen goeiedag, weggaan als ik ergens toekwam, zeuren over prive en werk gescheiden houden, ...) dat ik het gisteren mocht gaan uitleggen Ik hoop gewoon dat ze er niet door in de problemen komt.
  vrijdag 30 april 2010 @ 07:57:07 #279
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80865249
Ohjee bah leonieke, das niet leuk inderdaad.

[ Bericht 86% gewijzigd door Groofsken op 30-04-2010 18:32:42 ]
  vrijdag 30 april 2010 @ 09:05:35 #280
265732 Keshet
pi_80865612
Groofs, sorry, ik kan je filmpje even niet bekijken op m'n mobiel.
Ik vind het wél heel fijn dat je weer zo lekker meepost!

Ik ben ook een werkende mama. Ik ben wel benieuwd hoe dat straks gaat, m'n energie en aandacht verdelen tussen de twee fronten.
M'n verlof eindigt nog steeds op 26 mei. Ik heb recht op twee weken ouderschapsverlof, dan nog wat vakantie etc.
Bijkomend voordeel is dat ik gedetacheerd word en op dit moment nog geen project heb. M'n vorige project is op 1 maart geëindigd en een nieuwe wordt pas gezocht als ik weer echt beschikbaar ben.
Ik was al blij met m'n werkgever maar tijdens dit hele gebeuren hebben ze echt laten zien hoe fantastisch ze zijn. (Scheelt ook wel dat m'n manager een half jaar geleden zelf bevallen is van een tweeling na 28 weken zwangerschap. )
Ik weet dus nog niet precies wanneer ik aan de slag ga maar ik kan er soms ook best even naar uit kijken.

Sowieso begon ik een beetje de kriebels te krijgen van 't ontzettend kleine kringetje waar ik nu in zit. (Ziekenhuis, thuis, slapen, repeat.) Dus, nu doe ik af en toe ook echt even wat voor mezelf. Afgelopen zaterdag ben ik met een vriendin even de stad in geweest. Even bijkletsen, terrasje pakken, dat werk.
Dat laadde me weer helemaal op.

Leo, wat een nare situatie zeg. Ik kan me voorstellen dat het voor jouw collega confronterend is om te zien dat iemand die gelijktijdig hetzelfde traject gestart heeft nu een prachtig kindje heeft en zij nog niet, maar zoals je zegt, op z'n minst moet er een goeiendag vanaf kunnen!
Ze maakt het zichzelf ook alleen maar moeilijker hiermee. Ik hoop dat jij het je niet te veel aantrekt en dat zij ook snel een manier vindt om er mee om te kunnen gaan.

Teigetje is verliefd op mijn haar.
Als ze bij me ligt zit ze er heel gefascineerd naar te kijken, vervolgens volgt er een glimlach en daarna voelt ze elke keer aan haar eigen koppie. Volgens mij moet ze dat nog helemaal niet bewust kunnen, maar dat ze het dan blijkbaar per ongeluk elke keer doet is echt te lief om te zien!

Kennen jullie dat, dat je soms ineens nóg een beetje meer van je kindje houdt, terwijl je dacht dat je al zoveel van ze hield dat er echt niet nog meer liefde bij kon? Nou, dat dus!

Ik weet niet of iemand van jullie gisteren het Sophia Kinderziekenhuis op TV heeft gezien? Ze lieten een paar keer een prematuur kindje zien. Dat meiske ligt nu naast Teigetje in het zhs! Zij was nog een paar ons zwaarder en sterker dan Teigetje was bij haar geboorte.
Toen ik die beelden zag besefte ik me ineens een beetje waar we vandaan gekomen zijn. Huilbui FTW!

De eerste koninginnedag voor onze mini's! Gaan jullie er nog iets bijzonders van maken?
Fijne koninginnedag allemaal!
pi_80868724
Keshet wat fijn dat jouw baas zo meelevend is. Hebben jullie geen speciale regeling voor kinderen die zo lang in het ziekenhuis blijven?
Zoiets bestaat er namelijk in België:
quote:
Wanneer het pasgeboren kind na de eerste zeven dagen te rekenen vanaf zijn geboorte in de verplegingsinrichting moet opgenomen blijven, kan de werkneemster haar postnatale rustperiode verlengen met een duur gelijk aan de periode dat haar kind na die eerste zeven dagen in de verplegingsinrichting opgenomen blijft. De duur van deze verlenging(en) mag niet meer bedragen dan vierentwintig weken.
En dat haar-verhaal is zo

Ik hoop alleszins dat die collega idd een manier vindt om ermee om te gaan. Ook voor mijn man is het niet fijn want ze heeft een coördinerende functie in zijn team (mijn man en zij zijn twee docenten, ik ben administratief aangesteld). Tegelijkertijd hebben we het traject niet gestart. Mijn man en ik waren op dat moment al een hele tijd bezig in de MMM.
Ik heb nog zitten twijfelen of ik haar een mail zou sturen ofzo, maar zou ook niet weten wat ik er moet in zetten. Binnen nu en twee weken worden er nog twee collega's vader. Ik vraag me af hoe ze zal reageren op hen (al denk ik dat dat wel anders zal zijn... ze zou volgens mij ook niet zo bot doen tegen mijn man als ik daar niet zou werken).
Soit, mijn baas zei me gisteren wel (op mijn vraag) dat hij haar er nu niet zou over aanspreken, maar dat hij wel verwacht dat als ik echt terug kom werken dat ze bijgedraaid is.
pi_80872442
Leonieke, wat jammer van die collega zeg Hoe moeilijk en confronterend ook, je kan toch wel hallo zeggen

Ik weet dat ik hier illegaal post, maar ik doe het lekker toch. Willow is pas vorige week voor het eerst uit logeren gegaan, en ik vond het heerlijk, zolang we uit waren, maar toen we thuis waren zonder kind was het ineens wel heel raar En ik geniet idd ook meer van m'n kind als ik daarnaast ook werk.

Keshet, 2 kilo Teigetje WOEIII Wat goed! Je komt al in de periode dat je voorzichtig mag gaan uitkijken naar de dag dat ze naar huis mag, of niet? Nog een paar weekjes misschien? Of weet je nog echt helemaal niets daarover?

@ Groofsken awwwwww dat filmpje

*weer terugkruipt naar grote babietjestopic*
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_80872828
Nou het logeren is super gegaan hoor
Mart is heerlijk om 21:00 uur gaan slapen in het ledikantje op zijn eigen kamer bij opa en oma.
Toen heeft oma hem om 23:00 uur de laatste fles gegeven en om 07:45 werd hij weer eens wakker.

Nu zijn we ook nog bij opa en oma. En ligt hij weer heerlijk in het ledikant boven te slapen.
Hij vind het dus niet erg om hier te zijn.

En ook wij hebben een heerlijke avond gehad. Om 03:00 waren we thuis en ik was gewoon om 07:00 uur weer wakker. Maar ik ben totaal niet moe! Ben weer even helemaal opgeladen.
  vrijdag 30 april 2010 @ 14:00:23 #284
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80872882
Gelukkig valt het je mee Ymme. Fijn ook dat het goed is gegaan. Zo gaat een volgende keer logeren nog makkelijker.
  vrijdag 30 april 2010 @ 14:04:18 #285
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80872983
quote:
Op donderdag 29 april 2010 20:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ivan wordt opgevoed door zijn vader en moeder en op donderdag past zijn vader op. Het zou eerder gek zijn om te zeggen dat zijn vader hem op donderdag opvoedt.
Nee, zeggen dat hij hem opvoedt klinkt natuurlijk ook niet. En iedereen moet het noemen zoals hij het wil.
Maar ik blijf erbij dat ik oppassen, als het een van de ouders betreft, een verkeerde term vind.
Oppassen is waneer je de zorg overdraagt /overlaat aan een derde (buiten de ouders om), voor een bepaald aantal uren. Het komt zo negatief op mijn over. Alsof hij even volgens een briefje jouw orders op moet volgen tot jij weer terug bent.
Ik vind het overigens ook stom als moeders zeggen dat ze aan het oppassen zijn.

ben overigens niet uit op een rel ofzo hoor, wilde gewoon zeggen dat ik het een rare benaming vind

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 30-04-2010 14:26:49 ]
pi_80873045
En toch ken ik een aantal moeders die vinden dat hun echtgenoot (de papa dus) alleen maar oppast als ik jouw definitie lees, amaranta. Want die krijgen effectief een briefje wat ze wanneer moeten doen. Ik vind het eerder beschamend naar die mannen toe.

En niet te vergeten: tijdens een avondje uit minstens 2 keer bellen naar het thuisfront om te checken of papa het wel aankan
  vrijdag 30 april 2010 @ 14:17:51 #287
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80873307
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 14:06 schreef leonieke het volgende:
En toch ken ik een aantal moeders die vinden dat hun echtgenoot (de papa dus) alleen maar oppast als ik jouw definitie lees, amaranta. Want die krijgen effectief een briefje wat ze wanneer moeten doen. Ik vind het eerder beschamend naar die mannen toe.

En niet te vergeten: tijdens een avondje uit minstens 2 keer bellen naar het thuisfront om te checken of papa het wel aankan
Ja die vrouwen zijn er ook.
En Claudia zei ook terecht dat ze samen opvoeden.
Ik en mijn man voeden ook samen ook. En als mijn man alleen is met de kinderen, dan is hij niet aan het oppassen, maar zorgt hij gewoon voor ze. Ik leg dan ook geen briefje klaar met wat hij moet doen. Dat weet hij zelf ook wel
Ik ben gelukkig niet zo'n beller. Ook niet als ze bij opa/oma zijn. Ga er van uit dat het gewoon goed gaat

wat balen trouwens van je collega. Ik kan me wel indenken dat het lastig is voor haar, maar je kan moeilijk elkevrouw die wel kinderen krijgt daarop afrekenen. Laten we hopen dat ze bijtrekt als je weer gaat werken.
pi_80873382
Psies amaranta, ik gebruik ook 'zorgen voor'. Ik zorg voor Willow of Dennis zorgt voor Willow. Of oma past op.

Fijn, ymme!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  vrijdag 30 april 2010 @ 14:43:18 #289
18860 sindell
Seriously
pi_80873871
Ik ga al sinds Laura 6 weken is elke woensdagavond weer paardrijden, dan ben ik toch zeker 3 uren weg. Ik vind het juist heerlijk om even mijn eigen ding te doen. En ze is in zeer goede handen bij papa natuurlijk.

En ik ben ook blij dat ik straks weer ga werken eigenlijk. Loop nu al bijna tegen de muren op. Nu is ze ook vrij makkelijk, misschien dat dat ook wel scheelt. Maar ik kan prima zonder haar, maar vind het natuurlijk dan enorm leuk om haar weer te knuffelen als ik weer thuis kom
Zondag ga ik een hele dag weg, dan is ze de hele dag bij haar papa. Dat moet toch prima kunnen vind ik.

En Teigetje alweer over de 2 kilo, dat gaat nu hard hoor!

En Leonieke, vervelend van die collega, maar als ze geen energie meer in jou steekt, zou ik als ik jou was ook geen energie in haar steken. De situatie is natuurlijk enorm vervelend, maar daar kan jij toch niks aan doen
pi_80874096
Ik vrees alleszins dat we niet veel meer kunnen doen dan zoveel mogelijk met haar rekening houden (hebben we ook tijdens mijn zwangerschap gedaan, maar ja, die buik of baby kan je niet verstoppen, hé). Het duurt sowieso nog 4,5 weken voor ik ga werken. Hopelijk heeft ze het dan iets meer een plaatsje kunnen geven. Ik zou alleszins niet graag hebben dat het tot een 'confrontatie' komt tussen mijn baas en haar, of tussen mijn baas, mezelf en haar.
Ik weet gewoon niet wat ze eigenlijk verwacht. Dat ze mijn beste vriendin niet is, dat is al altijd zo geweest (daarvoor staan sommige van haar ideeën lijnrecht tegenover die van mij), maar het blijft wel een collega. En hoe je het ook draait of keert: we zitten samen in de beleidscommissie (tweewekelijks vergaderen) en in een andere werkgroep (elke week minstens één vergadering), dus we zullen elkaar sowieso heel vaak tegenkomen eens ik terug ga werken. Ik zou ook niet graag hebben dat elke vergadering in een gespannen sfeer verloopt.

En wat het oppassen betreft: een kennis van mij vertelde onlangs doodleuk dat ze 5 dagen op vakantie ging met collega's ( ) maar de kamer van de dochter was volgeplakt met briefjes waarop stond wat de papa moest doen. En het leuke detail dat ze wel op haar gemak was omdat de dochter eigenlijk altijd bij oma was en de papa ze eigenlijk enkel in bed moest leggen en 's ochtends aankleden. Zo triest eigenlijk
Ik heb er alleszins het volste vertrouwen in dat de papa hier heel goed voor Thomas zal zorgen als ik terug ga werken (meer zelfs dan de dagen waarop hij naar oma moet )
  vrijdag 30 april 2010 @ 15:27:47 #291
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80874814
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 14:54 schreef leonieke het volgende:
Ik heb er alleszins het volste vertrouwen in dat de papa hier heel goed voor Thomas zal zorgen als ik terug ga werken (meer zelfs dan de dagen waarop hij naar oma moet )
Vanwaar die 'schaam-smiliey'?? Lijkt me vanzelfsprekend toch? Ik vertrouw Daan ook aan niemand méér toe dan aan mijn man. Wij doen het ook echt samen. Ieder ander past op en wij voeden op.

Daan heeft zijn koninginnedag doop gehad vandaag maar hij heeft het hele feest aan de binnenkant van zijn ogen meegemaakt Alle fanfare, vrijmarkt en optredens gingen geheel langs 'm heen
pi_80874909
Die schaam-smiley omdat het wel de moeder van mijn man of mijn mama is. Ze hebben zelf elk 2 kinderen opgevoed (en vrij goed al zeg ik het zelf ) en hebben tonnen ervaring (wij hebben toch al 8 weken ervaring in het opvoeden van een kind ) en toch heb ik er schrik voor.

En Daan is natuurlijk nog zo klein. Bij Thomas is dat ook zo hoor Als we ergens naartoe gaan waar er veel lawaai is, slaapt meneer er lekker door
  vrijdag 30 april 2010 @ 15:35:28 #293
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80874996
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 15:31 schreef leonieke het volgende:
Die schaam-smiley omdat het wel de moeder van mijn man of mijn mama is. Ze hebben zelf elk 2 kinderen opgevoed (en vrij goed al zeg ik het zelf ) en hebben tonnen ervaring (wij hebben toch al 8 weken ervaring in het opvoeden van een kind ) en toch heb ik er schrik voor.
En toch kent niemand Thomas zo goed als jij en je man, dus niets om voor te schamen.

Over 3 weken gaan wij ook een avondje weg en dan komen mijn ouders hier oppassen. Er komt echt wel een lijst met do's en don't's Maar dat doe ik echt niet als ik 's avonds ga sporten ofzo en mijn man is thuis.

Trouwens nog even een voor de 2 kilo van Teigetje!! Wat super joh!
pi_80875045
Je hebt natuurlijk wel gelijk ivm het feit dat we Thomas het beste kennen

Keshet, is het minimumgewicht dat Teigetje moet hebben om naar huis te gaan ook rond de 2,7kg of zullen ze daar niet zo hard op letten maar veel meer belang hechten aan de andere aspecten? Hopelijk mag Teigetje in mei naar huis
  vrijdag 30 april 2010 @ 15:42:08 #295
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80875109
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 15:31 schreef leonieke het volgende:

En Daan is natuurlijk nog zo klein. Bij Thomas is dat ook zo hoor Als we ergens naartoe gaan waar er veel lawaai is, slaapt meneer er lekker door
Toen ik ging werken, en Eva bij mijn vader bleef, was ik ook bang dat hij het niet zou kunnen, of dat hij de luier omgekeerd bij dr om zou doen ofzo. Of dat hij niet zou weten hoe de flesopwarmer werkte om mijn afgekolfde melk op te warmen.
maar het ging allemaal van een leien dakje (ook jaren ervaring natuurlijk). En opa is Eva's lievelingspersoon
(ze ziet niemand meer staan als hij er is)

Mijn moeder zegt wel dat dingen nu anders zijn dan toen ik klein was. En ik vraag haar dan ook met klem om het op 'mijn' manier te doen. Maar dat doet ze gelukkig wel, en ze neemt ook van me aan als ik zeg/vertel waarom ik het graag anders wil dan dat zij gewend is.
pi_80875463
Ik vraag me wel af wat we gaan doen met Thomas. Of we hem niet beter eens bij oma zouden achterlaten voor een paar uur of direct voor een hele dag. Langs de ene kant ben ik het liefst bij Thomas en heb ik geen zin om hem onnodig ergens anders achter te laten, maar anderzijds is het misschien ook wat riskant om hem direct voor een hele dag (als mijn man en ik beiden samen moeten werken) bij oma te laten. Hoe hebben jullie dat gedaan? Eerst even geoefend als je bv ging winkelen of gewoon de eerste keer er helemaal voor gegaan?
Mijn schoonmoeder zou er alleszins geen probleem mee hebben om nu al eventjes een paar uur voor Thomas te zorgen. Ze blijft maar zeggen dat we hem mogen brengen (terwijl ik er hen niet onnodig wil mee lastigvallen) en dat ze het zo fijn zou vinden om voor hem te zorgen
  vrijdag 30 april 2010 @ 16:06:59 #297
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80875606
Daan gaat naar het KDV als ik weer ga werken, maar voor incidentele avondjes of uurtjes overdag springen ze wel in. Mijn moeder komt nu iedere week een dag gewoon op bezoek en dan laat ik 'r gewoon af en toe een luier verwisselen, flesje maken/geven etc. zodat ze weet waar alles ligt en ik kan zien of het allemaal goed gaat enzo. Uit logeren zullen we voorlopig niet doen verwacht ik. Maar ik zou dus gewoon de opa's en oma's eerst eens 'aan het werk' zien als je erbij bent, dan een paar uurtjes en dan de hele dag ofzo. Volg in ieder geval je gevoel.
  vrijdag 30 april 2010 @ 16:10:42 #298
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80875668
Bij Eva kwam mijn vader naar ons huis tot ik weer klaar was met werken.
Daarna, toen ik geen bv meer gaf ('s ochtends) brachten we haar de avond van te voren. Dan hoefden we haar ook niet wakker te maken om 7 uur en sliep ze daar en gingen ik of mijn man haar ophalen na ons werk.

Ik weet niet meer of we eerst geoefend hebben, vast wel. Maar hele dagen vond ik geen probleem. Wel vond ik het fijn dat mijn vader hier kwam en ze dus in haar eigen omgeving was.
pi_80875748
Leonieke: opa's en oma's kennende zou ze het geweldig vinden
pi_80876141
Mja, mijn schoonouders hebben ook een eigen zaak, dus moet het wel bij hen doorgaan. Thomas zal vanaf september ook naar een onthaalmoeder gaan, maar voor september was er nergens plaats, dus moeten we de moeilijke dagen in juni en augustus overbruggen met hulp van de oma's.
En uiteraard zou ze het geweldig vinden als Thomas daar zou zijn (maar ik vind het wel heel fijn om ons hummeltje nu gewoon nog lekker bij mij te hebben, hij zal al zo vaak weg moeten ).

Maar misschien breng ik hem wel eens als ik naar de kapper ga. Mijn kapster woont 3 huizen naast mijn schoonmoeder en het is wel makkelijker natuurlijk als ik niet moet stressen omdat Thomas weent en de kapster net mijn haar aan het knippen is Maar dat is maar voor eind mei, hoor, net voor ik terug ga werken

En hebben jullie dat ook dat als je op een bepaald moment naar je kind kijkt die gewoon heerlijk ligt te slapen dat de tranen in je ogen springen, gewoon omdat je zo gelukkig bent dat hij/zij er is
  vrijdag 30 april 2010 @ 16:39:01 #301
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80876362
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 16:31 schreef leonieke het volgende:
En hebben jullie dat ook dat als je op een bepaald moment naar je kind kijkt die gewoon heerlijk ligt te slapen dat de tranen in je ogen springen, gewoon omdat je zo gelukkig bent dat hij/zij er is

Ik stond vanmiddag te huilen omdat hier de schutterij/fanfare voorbij kwam met allemaal kleine kindertjes met versierde fietsjes er achteraan en ik opeens er aan dacht dat over een paar jaar ons ukkie ook erachter zal fietsen
MIjn man stond zo naar mij te kijken:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')