Ik zie een verband.quote:Op donderdag 29 april 2010 08:45 schreef lily het volgende:
morguh
Mijn man heeft vannacht op de kamer van oudste zoon geslapen, want hij wilde een nacht doorslapen, slaapt Leah dus ook door
Dat is bij Ivan ook zo. De laatste keer was op 5 maart (toen was hij nog geen 4 maanden oud) en de volgende keer is op 20 mei (dan is hij ruim 6 maanden oud).quote:Op donderdag 29 april 2010 09:23 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik hoef deze maand overigens helemaal niet naar het CB? is dat normaal? ik ben bij 1, 2, 3 en 4 maanden geweest en hoef nu pas weer bij 6 te komen...![]()
ik heb dr eigenlijk niet bij stil gestaan, omdat ik dacht dat dat dus normaal was, maar nu ik iedereen weer op controle zie gaan begin ik toch te twijfelen...![]()
fijn om te horen dat het dus normaal isquote:Op donderdag 29 april 2010 09:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is bij Ivan ook zo. De laatste keer was op 5 maart (toen was hij nog geen 4 maanden oud) en de volgende keer is op 20 mei (dan is hij ruim 6 maanden oud).
Ja, dat is echt zo gaaf!quote:Op donderdag 29 april 2010 11:50 schreef ymme het volgende:
Fijn dat het beter gaat Vlindur. En Rienk die knuffelt
ja, dat is ook altijd zo handigquote:Op donderdag 29 april 2010 10:59 schreef Lijnloos het volgende:
(heel handig want dat is op een woensdag en dan werk ik en is Minke naar het kdv... maar eens zien hoe we dat gaan doen).
Ja ze is inderdaad ook niet heel lang.... wat ik van de curve zag op het cb is dat ze daar onder de gemiddelde lijn nog 2 lijnen hebben, waarvan de onderste dan (denk ik) het minimum is... daar zat ze nu tegenaan... qua lengte zat ze nu tussen de gemiddelde en 1e lijn onder. Dus het is ook gewoon een klein ding, dat klopt wel, maar de lijn is niet echt stijgend meer haast... dat is wat mij de meeste zorgen baart. Maar we zien het gewoon nog effe aan... Ze ligt nu weer heerlijk in het campingbedje buiten in de tuin met mij ernaast op de stoel... heerlijk te relaxen!quote:Op donderdag 29 april 2010 12:23 schreef lily het volgende:
Fijn dat Rienk weer wat beter is, Vlindur![]()
Minke's gewicht kan toch nog wel, lijnloos? Ze is ook niet de grootste..
Wat doet de curve voor flesvoedingskindjes zeg maar?
Volgens mij kun je de CB curve ook online invullen (maar dat weet ik niet zeker). In het cb boekje staat een inlogcode (maar die heb ik ook nog niet gebruikt geloof ik...)quote:Op donderdag 29 april 2010 12:33 schreef Lijnloos het volgende:
Ja ze is inderdaad ook niet heel lang.... wat ik van de curve zag op het cb is dat ze daar onder de gemiddelde lijn nog 2 lijnen hebben, waarvan de onderste dan (denk ik) het minimum is... daar zat ze nu tegenaan... qua lengte zat ze nu tussen de gemiddelde en 1e lijn onder.
Ja, precies.quote:Op donderdag 29 april 2010 12:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou me ook geen zorgen maken als ze zoveel binnenkrijgt (en binnenhoudt)! Het is gewoon een fijn meisje.
Ze kan toch best gemengde gevoelens hebben? Ik vond het bijvoorbeeld leuk om weer aan het werk te gaan, maar ik keek er ook tegenop en was er zelfs verdrietig om. Je kind loslaten is niet altijd makkelijk, maar het kan wel heel goed bevallen uiteindelijk!quote:Op donderdag 29 april 2010 12:40 schreef freecell het volgende:
Waarom DOE je het dan Ymme? Knoop hem in een draagdoek en ga samen? Of blijf gewoon thuis?
Kijk, als je er heel veel zin in hebt: lekker doen! Maar als je er tegenop ziet: waarom zou je?
en is ook nodig (hoewel met 8 weken nog niet zo maar allez)quote:Op donderdag 29 april 2010 12:42 schreef Claudia_x het volgende:
Je kind loslaten is niet altijd makkelijk, maar het kan wel heel goed bevallen uiteindelijk!
Omdat het de eerste keer altijd moeilijk zal blijven. Of dat nu of over 4 jaar is.quote:Op donderdag 29 april 2010 12:40 schreef freecell het volgende:
Waarom DOE je het dan Ymme? Knoop hem in een draagdoek en ga samen? Of blijf gewoon thuis?
Kijk, als je er heel veel zin in hebt: lekker doen! Maar als je er tegenop ziet: waarom zou je?
Ik vind 8 weken ook heel vroeg! Al kan ik me ook wel dat gevoel voorstellen van weer eens iets met z'n tweetjes willen doen. Heel vaag dan, want ik doe liever dingen met z'n drietjes.quote:Op donderdag 29 april 2010 12:43 schreef lily het volgende:
[..]
en is ook nodig (hoewel met 8 weken nog niet zo maar allez)
Oh ja, heel fijnquote:Op donderdag 29 april 2010 12:41 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, precies.
Ze wordt later gewoon zo'n vervelend type die alles kan eten zonder aan te komen
Ik ben op andere vlakken ook heel erg van het 'waarom'. Ik wil graag alles weten en vind het leuk om achterliggende argumenten te achterhalen, zoals bijvoorbeeld met de vitamine D en bijvoeding.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Soms heeft het inderdaad weinig zin om de waarom-vraag te stellen, maar ik merk dat ik het wel lastig vind om geen verklaring te hebben voor zoiets. Het hebben van een verklaring betekent dat je er misschien zelf nog iets aan kunt doen; je erbij neerleggen is vaak lastiger. Ik vind het knap van je.
En dat zou ik af en toe ook wel eens willen. Dat mijn man 's avonds thuis komt.quote:Op donderdag 29 april 2010 14:26 schreef octopussy het volgende:
Ben ik dan zo'n ontaarde moeder dat ik die behoefte wel heb? Ik heb het dan trouwens niet over 'stappen' maar meer over een verjaardagsfeest of een etentje waar je voor uitgenodigd bent.
Ik vind het moederschap best zwaar. Ik ben 24/7 bezig met mijn lieve muppet. Soms zijn er dagen dat ik echt even lucht nodig heb (vandaag is zo'n dag) en de uren af zit te tellen dat mijn man thuiskomt. Dan is een uitje best even lekker
![]()
Nee hoor.... Maar ik werk ook gewoon nog 4 dagen. Dus de tijd die ik thuis kan zijn wil ik thuis zijn.quote:Op donderdag 29 april 2010 14:26 schreef octopussy het volgende:
Ben ik dan zo'n ontaarde moeder dat ik die behoefte wel heb? Ik heb het dan trouwens niet over 'stappen' maar meer over een verjaardagsfeest of een etentje waar je voor uitgenodigd bent.
Ik vind het moederschap best zwaar. Ik ben 24/7 bezig met mijn lieve muppet. Soms zijn er dagen dat ik echt even lucht nodig heb (vandaag is zo'n dag) en de uren af zit te tellen dat mijn man thuiskomt. Dan is een uitje best even lekker
![]()
Overigens is het ook wel een beetje wennen (aan twee kanten) om Hannah bij iemand achter te laten. Ik moet toch ook wel weer aan het werk (gelukkig pas over 2 maanden) en dan zijn het hele dagen. Ik heb liever dat ze zich dan op haar gemak voelt bij iemand anders dan alleen mamma.
nee, naar een verjaardag en zo of uit eten vind ik ook leuk.quote:Op donderdag 29 april 2010 14:26 schreef octopussy het volgende:
![]()
Overigens is het ook wel een beetje wennen (aan twee kanten) om Hannah bij iemand achter te laten. Ik moet toch ook wel weer aan het werk (gelukkig pas over 2 maanden) en dan zijn het hele dagen. Ik heb liever dat ze zich dan op haar gemak voelt bij iemand anders dan alleen mamma.
Ik snap dat wel hoor. Ik "wist" ook van te voren dat Ronny veel weg is voor z'n werk. Maar hoe het in de praktijk is, is toch heel anders. En dan zeg je ook niet zo snel meer van: nouja, dan ga ik wel bij je weg ofzo, want je werktijden bevallen me nietquote:Op donderdag 29 april 2010 14:29 schreef ymme het volgende:
[..]
En dat zou ik af en toe ook wel eens willen. Dat mijn man 's avonds thuis komt.
Ik wist het van te voren. En heb er ook helemaal vrede mee hoor, dat hij minstens 4 dagen per week van huis is. Maar soms heb ik het er wel moeilijk mee. En dan voelt het ook nog, alsof ik hier geen 'begrip' in krijg. Van de medemens en mijn man. Tja, daar hebben we tenslotte toch zelf voor gekozen.
Inderdaad! Je kunt 'iets' niet afschuiven op de andere.quote:Op donderdag 29 april 2010 14:35 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ik snap dat wel hoor. Ik "wist" ook van te voren dat Ronny veel weg is voor z'n werk. Maar hoe het in de praktijk is, is toch heel anders. En dan zeg je ook niet zo snel meer van: nouja, dan ga ik wel bij je weg ofzo, want je werktijden bevallen me nietIk vind het best zwaar 's avonds met Lotte alles te moeten doen, dan nog koken als zij op bed ligt. Dan wil ik eigenlijk ook gewoon op de bank zitten. Of dat een van ons tweeen Lotte naar bed brengt, de ander voor eten zorgt en dat alles dan gewoon klaar is om 19:00u. Maarja...dat gaat niet he
Ook niet persé. Ik zit nu al een jaar thuis, waarvan 7 maanden met Lotte buiten m'n buik en ik moet er echt nog niet aan denken om te gaan werkenquote:Op donderdag 29 april 2010 14:47 schreef lily het volgende:
Ja, de hele dag/nacht alleen baby wordt je kriegel van
Dat begrijp ik wel. Zo houd ik er niet van om te zeggen dat ik "trots" ben op Ivan of dat ik vind dat hij iets "goed" doet, want dat lijkt te impliceren dat hij ook dingen fout kan doen zoals niet doorslapen. Hij is een baby'tje en het is geen verdienste van hem als hij doorslaapt; het is alleen fijn voor mij.quote:Op donderdag 29 april 2010 14:19 schreef WupWup het volgende:
Ik heb niet het idee dat ik me ergens bij neerleg, omdat ik niet bezig ben met een bepaalde strijd (niet helemaal de juiste woordkeuze, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel).
quote:Op donderdag 29 april 2010 16:50 schreef Poppejans het volgende:
Ik ben het liefst 24 u per dag bij Wolf. Van mij hoeft uit eten gaan niet zonder hem, we zijn sinds zn geboorte wel eens uit eten geweest maar dan gaat ie dus gewoon mee in de wagen.
Qua werk is het niet zo dat ik met tegenzin ga of het niet leuk meer vindt, maar ik ben echt het liefst aan het moederen.
Straks met 5 mei (is een groot festival hier op 2 min loopafstand) gaat hij lekker mee en wissel ik het af met af en toe even naar huis. En 's avonds blijf ik thuis bij hem zodat hij gewoon in zn eigen bedje slaapt.
Oh zullen we elkaar nog effe treffen dan?quote:Op donderdag 29 april 2010 16:57 schreef Twinkly het volgende:
[..]
wij gaan ook
Ik ben heel benieuwd hoe Niels erop reageert (Misschien deze keer maar wat uit de buurt van Kabaal am Gemaal blijven
)
Lijkt me leuk!!quote:Op donderdag 29 april 2010 18:30 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Oh zullen we elkaar nog effe treffen dan?![]()
Wil ik de boys wel weer op de foto hebben!
En als je naar toilet moet of Niels verschoond moet hebben, kun je desnoods bij ons thuis doen haha
Kabaal am gemaal moet Wolf natuurlijk wel effe zien, al is het van veilige afstand
Ik had zo graag een baby Kabaal am gemaal shirt willen hebben, maar zoiets bestaat niet en om te laten drukken vond ik beetje zonde van geld.
*sorry v offtopic
ff muggenziften hoor, maar ouders passen niet op hun kind, die voeden hun kind op.quote:
quote:Op woensdag 28 april 2010 22:08 schreef amaranta het volgende:
Oh ja, er komen wel vrijgezelle mannen hoor ik.
Mijn schoonbroer, maar die wil je niet als vriend (heeft al wel 2 kindjes)
En een collega, maar die komt uit Helmond![]()
ravi heeft het ook heel erg (van het ijzerdrankje). die krijgt elke fles 5 cc water erbij (en hij krijgt nu 7x 60+2) en eens per dag een theelepeltje zonnebloemolie bij zijn fles. dat lijkt redelijk aan te slaanquote:Op donderdag 29 april 2010 18:49 schreef Beessie-Jen het volgende:
o ja; ff een vraagje; Evie lijkt last van obstipatie te hebben... wat kan ik daar zelf aan doen? (behalve lactulose geven; want die optie is er natuurlijk altijd nog).
Ivan wordt opgevoed door zijn vader en moeder en op donderdag past zijn vader op. Het zou eerder gek zijn om te zeggen dat zijn vader hem op donderdag opvoedt.quote:Op donderdag 29 april 2010 18:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
ff muggenziften hoor, maar ouders passen niet op hun kind, die voeden hun kind op.
Opa's, oma's, buren,vrienden, familie, kdv etc . Die pssen op.
Ik vind het altijd een beetje stom als iemand zegt dat papa op gaat passen. Alsof het maar voor een uurtje/halve dag is, en de rest van de opvoeding etc op mama rust.
Maaaar. Dat is mijn mening.
Hallo iedereenquote:Op vrijdag 30 april 2010 06:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
goedemorgen
@Leonieke; wat vervelend dat probleempje met je collega.. en je hebt geen idee hoe het komt?? dat is echt ontzettend rot...Wel fijn dat je je weer helemaal lekker voelde op je werk. Je wereldje bestaat idd uit meer dan alleen baby en mama zijn
(ik zou mijn werk ook absoluut niet willen missen hoor..)
en het klinkt alsof Thomas gisteravond wat overprikkelt was...
En dat haar-verhaal is zoquote:Wanneer het pasgeboren kind na de eerste zeven dagen te rekenen vanaf zijn geboorte in de verplegingsinrichting moet opgenomen blijven, kan de werkneemster haar postnatale rustperiode verlengen met een duur gelijk aan de periode dat haar kind na die eerste zeven dagen in de verplegingsinrichting opgenomen blijft. De duur van deze verlenging(en) mag niet meer bedragen dan vierentwintig weken.
Nee, zeggen dat hij hem opvoedt klinkt natuurlijk ook niet. En iedereen moet het noemen zoals hij het wil.quote:Op donderdag 29 april 2010 20:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ivan wordt opgevoed door zijn vader en moeder en op donderdag past zijn vader op. Het zou eerder gek zijn om te zeggen dat zijn vader hem op donderdag opvoedt.
Ja die vrouwen zijn er ook.quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:06 schreef leonieke het volgende:
En toch ken ik een aantal moeders die vinden dat hun echtgenoot (de papa dus) alleen maar oppast als ik jouw definitie lees, amaranta. Want die krijgen effectief een briefje wat ze wanneer moeten doen. Ik vind het eerder beschamend naar die mannen toe.
En niet te vergeten: tijdens een avondje uit minstens 2 keer bellen naar het thuisfront om te checken of papa het wel aankan
Vanwaar die 'schaam-smiliey'?? Lijkt me vanzelfsprekend toch? Ik vertrouw Daan ook aan niemand méér toe dan aan mijn man. Wij doen het ook echt samen. Ieder ander past op en wij voeden op.quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:54 schreef leonieke het volgende:
Ik heb er alleszins het volste vertrouwen in dat de papa hier heel goed voor Thomas zal zorgen als ik terug ga werken (meer zelfs dan de dagen waarop hij naar oma moet)
En toch kent niemand Thomas zo goed als jij en je man, dus niets om voor te schamen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:31 schreef leonieke het volgende:
Die schaam-smiley omdat het wel de moeder van mijn man of mijn mama is. Ze hebben zelf elk 2 kinderen opgevoed (en vrij goed al zeg ik het zelf) en hebben tonnen ervaring (wij hebben toch al 8 weken ervaring in het opvoeden van een kind
) en toch heb ik er schrik voor.
Toen ik ging werken, en Eva bij mijn vader bleef, was ik ook bang dat hij het niet zou kunnen, of dat hij de luier omgekeerd bij dr om zou doen ofzo. Of dat hij niet zou weten hoe de flesopwarmer werkte om mijn afgekolfde melk op te warmen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:31 schreef leonieke het volgende:
Die schaam-smiley omdat het wel de moeder van mijn man of mijn mama is. Ze hebben zelf elk 2 kinderen opgevoed (en vrij goed al zeg ik het zelf) en hebben tonnen ervaring (wij hebben toch al 8 weken ervaring in het opvoeden van een kind
) en toch heb ik er schrik voor.
En Daan is natuurlijk nog zo klein. Bij Thomas is dat ook zo hoorAls we ergens naartoe gaan waar er veel lawaai is, slaapt meneer er lekker door
quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:31 schreef leonieke het volgende:
En hebben jullie dat ook dat als je op een bepaald moment naar je kind kijkt die gewoon heerlijk ligt te slapen dat de tranen in je ogen springen, gewoon omdat je zo gelukkig bent dat hij/zij er is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |