abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80843038
Octo, vgens mij is dar niks ontaards aan hoor... Zo voelde ik het in het begin (lees: rond week 7/8) ook, zelfs zo dat ik echt in tranen bij mijn man ben uitgebarsten toen hij aanbood te koken, "nee schat, ik heb liever dat jij nou Es' effe op Minke let, dan kan ik even wat anders doen dan 24 uur per dag baby..." . Vond ik heel erg en egoïstisch van mezelf op dat moment maar ik was het echt effe zat. Nu ik weer aan het werk ben vind ik het heerlijk om mijn vrije dagen met Minke door te brengen en 's avonds lekker met haar te knuffelen op de bank!

Ik heb er wel respect voor dat er veel moeders zijn die het (grotendeels) alleen moeten doen allemaal, ik weet niet of ik dat zou kunnen maar dat is misschien ook deels waar je van te voren al vanuit gaat, scheelt misschien psychisch.
pi_80843077
Ja, de hele dag/nacht alleen baby wordt je ik kriegel van
pi_80843112
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:47 schreef lily het volgende:
Ja, de hele dag/nacht alleen baby wordt je kriegel van
Ook niet persé. Ik zit nu al een jaar thuis, waarvan 7 maanden met Lotte buiten m'n buik en ik moet er echt nog niet aan denken om te gaan werken
Lotte!
Noah!
pi_80843223
aangepast
pi_80843883
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:19 schreef WupWup het volgende:

Ik heb niet het idee dat ik me ergens bij neerleg, omdat ik niet bezig ben met een bepaalde strijd (niet helemaal de juiste woordkeuze, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel).
Dat begrijp ik wel. Zo houd ik er niet van om te zeggen dat ik "trots" ben op Ivan of dat ik vind dat hij iets "goed" doet, want dat lijkt te impliceren dat hij ook dingen fout kan doen zoals niet doorslapen. Hij is een baby'tje en het is geen verdienste van hem als hij doorslaapt; het is alleen fijn voor mij.

Maar ja, het sluipt er toch in; hoe vaak heb ik hier al niet van andermans baby gezegd dat iets zo ontzettend "goed" was.

Toch schaam ik me er ook niet voor om er heel blij mee te zijn als hij goed slaapt en om ervan te balen als hij slecht slaapt. Ik heb mijn nachtrust nodig, vooral voor werkdagen. Als het slapen slecht gaat en slecht blijft gaan probeer ik er zeker verklaringen voor te vinden zodat ik iets kan doen om de nachtrust te herstellen.

Wat ik bedoel te zeggen is dat ik niet vind dat ik alles hoef te nemen zoals het komt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 29-04-2010 15:14:41 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80847747
Ik ben het liefst 24 u per dag bij Wolf. Van mij hoeft uit eten gaan niet zonder hem, we zijn sinds zn geboorte wel eens uit eten geweest maar dan gaat ie dus gewoon mee in de wagen.
Qua werk is het niet zo dat ik met tegenzin ga of het niet leuk meer vindt, maar ik ben echt het liefst aan het moederen.
Straks met 5 mei (is een groot festival hier op 2 min loopafstand) gaat hij lekker mee en wissel ik het af met af en toe even naar huis. En 's avonds blijf ik thuis bij hem zodat hij gewoon in zn eigen bedje slaapt.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_80848078
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:50 schreef Poppejans het volgende:
Ik ben het liefst 24 u per dag bij Wolf. Van mij hoeft uit eten gaan niet zonder hem, we zijn sinds zn geboorte wel eens uit eten geweest maar dan gaat ie dus gewoon mee in de wagen.
Qua werk is het niet zo dat ik met tegenzin ga of het niet leuk meer vindt, maar ik ben echt het liefst aan het moederen.
Straks met 5 mei (is een groot festival hier op 2 min loopafstand) gaat hij lekker mee en wissel ik het af met af en toe even naar huis. En 's avonds blijf ik thuis bij hem zodat hij gewoon in zn eigen bedje slaapt.
wij gaan ook Ik ben heel benieuwd hoe Niels erop reageert (Misschien deze keer maar wat uit de buurt van Kabaal am Gemaal blijven )
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  donderdag 29 april 2010 @ 17:11:29 #258
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_80848606
Ik ben ook het liefst 24 uur per dag bij Tessa, uit logeren gaat ze (waarschijnlijk) in de nacht van 26 op 27 mei, want dan gaan we trouwen en willen dan wel even alleen zijn
Ze is 1 keer een uurtje of 4 bij mijn moeder geweest toen ik in het ziekenhuis lag en 1 keer toen wij hier zaten te gourmetten met al mn broers en schoonzussen. Verder is ze lekker altijd bij mij
Ik werk ook niet en ik zou dat ook echt niet kunnen en willen. Ik wil haar dan ook écht niet naar een kdv brengen. Dan maar wat minder geld en altijd bij mn kleine kunnen zijn, alles kunnen volgen en gewoon vollop genieten, want het gaat allemaal al zo snel
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  donderdag 29 april 2010 @ 17:18:23 #259
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_80848802
Bj, haha, niet werken, maar moest wel naar de pedicure

En qua oppassen vind ik het eigenlijk ook wel heel fijn om gewoon even iets te doen voor mezelf, of samen met mijn lief. Ik denk dat ik er een leukere moeder van word wanneer ik ook af en toe even An mag zijn in plaats van alleen mama. Heb er totaal geen problemen mee wanneer Stef bij lief is, of bij een oppas, als het maar wel iemand is waarvan ik 100% zeker weet dat het allemaal goed is. We breiden telkens een stukje uit: eerst ging hij een uurtje naar opa en oma, toen een paar uurtjes, toen een avond en nu is de volgende stap logeren. Dat is de enige stap waar ik tot nu toe moeite mee heb, al begin ik het wel steeds een minder raar idee te vinden. Ik denk dat het er binnenkort wel aan zit te komen, mede vanwege het feit dat ik niet wil dat Lowlands zijn eerste logeer-ervaring gaat worden. Ik vind het moeilijk aan de ene kant, maar ik begrijp ook wel wat Ymme bedoelt. Ik vind het ook niet leuk om mijn katten achter te laten wanneer ik met vakantie ga, maar ik heb soms toch écht vakantie nodig om er weer tegenaan te kunnen. Misschien een rare vergelijking, maar het komt wel op hetzelfde neer voor mij (en ja, tuurlijk is je kind anders en blabla, maar mijn katten zijn ook heel belangrijk voor mij).

Overigens is hier de behoefte om echt dik te gaan slempen niet echt meer aanwezig en ik denk ook dat dit de nuchterste lowlands van mijn leven gaat worden, maar ik vind het wel fijn om af en toe eens een wijntje te doen in de kroeg. Het wordt alleen niet meer zo laat: om half één ben ik helemaal dood en wil ik gewoon naar huis. Geen Paard Café en Pijpela (van die hier-kom-je-alleen-als-de-rest-dicht-is-kroegen) meer voor mij

Stef heeft vandaag trouwens weer lekker geslapen in de draagdoek, zó lief! En de hele boel ondergekotst bij de pedicure ook
3!
pi_80850611
Ik zou er zo ongelukkig van worden als ik 's ochtends op zou staan en zou weten dat mijn dag wéér bestaat uit stofzuigen, boodschappen doen, de was vouwen, koken, luiers verschonen en flesjes geven. Dat is me te eentonig. Nu kan ik juist genieten van diezelfde taken omdat ik dan even niet na hoef te denken en ook nog met Ivan kan knuffelen en liedjes voor hem kan zingen.

Ik denk wel dat je andere patronen gaat ontwikkelen als je bewust thuisblijft voor je kind. Als ik bijvoorbeeld zie wat Fok!moeders zoal in elkaar naaien dan vind ik dat héél tof! Je moet jezelf bezighouden en prikkelen. Er zijn genoeg mensen die (bijna) elke dag naar hun werk gaan en daar juist tenondergaan aan de eentonigheid.

Ik zie mezelf niet als een workaholic, maar ik neem mijn werk wel mee naar huis omdat het ook een soort kindje van me is. Daar staat tegenover dat ik veel tijd voor Ivan heb. Hij gaat twee dagen in de week naar zijn opa en oma, maar ik ben erbij als we hem ophalen en dan kletsen we samen nog wat en zijn we een echte familie. Op mijn derde werkdag buiten de deur past zijn vader op hem, ik heb een mamadag en we passen één dag samen op. Ik vind het héérlijk! Ook ik geniet volop van mijn kind en ik heb absoluut niet het gevoel dat ik iets van hem mis.

Die Stef! Lekkere timing, bij de pedicure.
pi_80850743
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:57 schreef Twinkly het volgende:

[..]

wij gaan ook Ik ben heel benieuwd hoe Niels erop reageert (Misschien deze keer maar wat uit de buurt van Kabaal am Gemaal blijven )
Oh zullen we elkaar nog effe treffen dan? Wil ik de boys wel weer op de foto hebben!
En als je naar toilet moet of Niels verschoond moet hebben, kun je desnoods bij ons thuis doen haha
Kabaal am gemaal moet Wolf natuurlijk wel effe zien, al is het van veilige afstand
Ik had zo graag een baby Kabaal am gemaal shirt willen hebben, maar zoiets bestaat niet en om te laten drukken vond ik beetje zonde van geld.

*sorry v offtopic
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_80851176
quote:
Op donderdag 29 april 2010 18:30 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Oh zullen we elkaar nog effe treffen dan? Wil ik de boys wel weer op de foto hebben!
En als je naar toilet moet of Niels verschoond moet hebben, kun je desnoods bij ons thuis doen haha
Kabaal am gemaal moet Wolf natuurlijk wel effe zien, al is het van veilige afstand
Ik had zo graag een baby Kabaal am gemaal shirt willen hebben, maar zoiets bestaat niet en om te laten drukken vond ik beetje zonde van geld.

*sorry v offtopic
Lijkt me leuk!!
Niels heeft wel een rock-shirtje, maar dat is maat 1,5 jaar ofzo dus dat is meer een jurkje
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  donderdag 29 april 2010 @ 18:49:47 #263
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80851180
heyhey dames

@trix; ik twijfelde al haha maar had door dat je in elk geval haast had

en uhhh over ontaarde moeders; in het begin was ik heeeeeeel blij als ik soms een rondje over kon slaan om eerder te gaan slapen; ik voelde me dan ook wel eens schuldig.
Maar ik merk nu echt dat ik een veel leukere en gezelliger moeder ben als ik voldoende slaap.
Evie heeft ook al 1 keer gelogeerd, maar dat vond ik wel moeilijk hoor. Was er gewoon wat ziek van en kon bijna niet wachten tot mijn ouders haar weer terug zouden brengen. Niet omdat ik dacht dat Evie het niet goed of leuk zou hebben, maar ik miste haar zo intens... echt heimwee naar mijn lieve kleine knuffelmeisje...

vandaag was ik onverwachts vrij en Evie had al een plekje voor 11-16 uur bij het KDV. Wij hebben haar ook wel gewoon gebracht en zijn zelf lekker weer eens met zijn 2tjes de stad in geweest, was even heerlijk. maar ook dan, ben ik weer heeeeel blij als ik haar weer kan ophalen en knuffelen...

o ja; ff een vraagje; Evie lijkt last van obstipatie te hebben... wat kan ik daar zelf aan doen? (behalve lactulose geven; want die optie is er natuurlijk altijd nog).

en Evie heeft gister 4 flessen gehad en lijkt vandaag ook weer met 4 flessen uit te komen:
10, 14, 18 en straks dus nog eentje... kijken hoe het gaat
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 29 april 2010 @ 18:50:43 #264
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80851207
quote:
Op donderdag 29 april 2010 18:25 schreef Claudia_x het volgende:
oppassen
ff muggenziften hoor, maar ouders passen niet op hun kind, die voeden hun kind op.
Opa's, oma's, buren,vrienden, familie, kdv etc . Die pssen op.
Ik vind het altijd een beetje stom als iemand zegt dat papa op gaat passen. Alsof het maar voor een uurtje/halve dag is, en de rest van de opvoeding etc op mama rust.
Maaaar. Dat is mijn mening.
  donderdag 29 april 2010 @ 18:53:00 #265
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80851265
Inca, mijn man gaat ook naar lowlands. Als ik jou een foto mail dan hou jij wel een oogje in het zeil he
  donderdag 29 april 2010 @ 18:57:34 #266
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80851381
Ik zeg zelf meestal. Op bla bla dat zijn ze bij hun vader. Of, op bla bla dag is papa bij ze. Of, bla bla is papa thuis met/bij de kinderen.
Maar dat klinkt dan ook weer alsof we gescheiden zijn.
De term papadag vind ik eerlijk gezegd ook stom
  donderdag 29 april 2010 @ 19:37:49 #267
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_80852789
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:08 schreef amaranta het volgende:
Oh ja, er komen wel vrijgezelle mannen hoor ik.
Mijn schoonbroer, maar die wil je niet als vriend (heeft al wel 2 kindjes)
En een collega, maar die komt uit Helmond
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 29 april 2010 @ 19:40:05 #268
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80852861
quote:
Op donderdag 29 april 2010 19:37 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Maar alle vrouwen uit Helmond zijn wel leuk.
pi_80853160
quote:
Op donderdag 29 april 2010 18:49 schreef Beessie-Jen het volgende:

o ja; ff een vraagje; Evie lijkt last van obstipatie te hebben... wat kan ik daar zelf aan doen? (behalve lactulose geven; want die optie is er natuurlijk altijd nog).
ravi heeft het ook heel erg (van het ijzerdrankje). die krijgt elke fles 5 cc water erbij (en hij krijgt nu 7x 60+2) en eens per dag een theelepeltje zonnebloemolie bij zijn fles. dat lijkt redelijk aan te slaan
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_80854140
Amaranta, ik gebruik juist wel bewust de term papadag want ik vind dat S. die dag ook echt moet reserveren om papa te zijn ivp een beetje te gaan lanterfanteren en af en toe eens een duw tegen de wipstoel te geven.
Daar ben ik soms een beetje bang voor namelijk
pi_80854636
quote:
Op donderdag 29 april 2010 18:50 schreef amaranta het volgende:

[..]

ff muggenziften hoor, maar ouders passen niet op hun kind, die voeden hun kind op.
Opa's, oma's, buren,vrienden, familie, kdv etc . Die pssen op.
Ik vind het altijd een beetje stom als iemand zegt dat papa op gaat passen. Alsof het maar voor een uurtje/halve dag is, en de rest van de opvoeding etc op mama rust.
Maaaar. Dat is mijn mening.
Ivan wordt opgevoed door zijn vader en moeder en op donderdag past zijn vader op. Het zou eerder gek zijn om te zeggen dat zijn vader hem op donderdag opvoedt.
  donderdag 29 april 2010 @ 20:32:14 #272
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_80854675
Mijn kind gaat elke dag uit logeren.
Maar even serieus, het lijkt mij ook heel moeilijk om je kleintje niet bij je te hebben 's nachts als je dat wel gewend bent!
Ik vind het bijvoorbeeld vreselijk als ze verzorgd wordt door iemand die ik nog niet ken. Ik probeer er maar even van uit te gaan dat ze allemaal weten wat ze doen en dat ze het beste voor hebben met m'n meisje.

Teigetje is de 2 kilo voorbij!
Gisteren was het een rotdag; veel incidenten, bang dat er misschien een ontsteking speelde. Gelukkig gaat het vandaag, na een paar kleine aanpassingen, een heel stuk beter!
Wel ben ik 2 keer gigantisch ondergekotst maar dat hoort er ook bij denk ik dan maar.
A grand adventure has begun.
pi_80854964
Teigetje 2 kilo

Keshet, even een dikke want jij hebt al zoveel meegemaakt met je kleine muppet dat je dat wel verdient. Lijkt me ook een vreemd idee dat je onder andere omstandigheden misschien pas over een paar weken kennis had gemaakt met je meisje.
pi_80856282
Effe jullie mening : zou het kwaad kunnen als ik Wolf al in de buggy doe (de buggy-opzet van de kinderwagen,dus niet zo'n mini buggy'tje) hij wordt 10 mei 5 maanden, en de laatste dagen lijkt hij de kinderwagen zat te zijn. Zit constant zn hoofd boos op te tillen en met zn handjes die overflap vast te houden en te jengelen.
Sommige mensen gaan met 5 mnd over op buggy omdat kind niet meer liggend in de wagenbak past, nou is dat bij ons dus niet zo, maar zou het ok zijn voor zn rug? Dat ik hem gewoon in half lig stand zet.
Volgens mij vindt hij dat geweldig, zoveel te kunnen zien ineens
  donderdag 29 april 2010 @ 21:42:27 #275
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_80856915
Poppejans, voor Stef hebben we de buggy-inzet er ook het afgelopen weekend opgezet, hij past gewoon écht niet meer in de bak en in de maxicosi vind hij het ook heel stom. In de ligstand gaat dat prima hoor!

Haha, Amaranta, kom maar door met die foto, ik doe wel oppassen

Claudia, haha, jah, was echt heel gezellig.. Over mijn broek, zijn eigen broek en shirt, de pedicure-stoel, de vloer én de verwarming in één beweging! Hij kan nu al enórm goed mikken..

BJ, dat haalde je er goed uit jah

Zo, en Stef hád me daarstraks toch ineens een huil-episode, dacht echt dat hij erin bleef.. Zó zielig, we konden er niet achterkomen wat hij nou had. Hij was al over de zeik, maar toen zijn papa ook nog zijn neus ging snuiten (mijn lief snuit altijd op de TOET!-manier ) kwam hij er gewoon écht niet meer uit ofzo. Echt heel naar, ik weet nog steeds niet wat dat nou was
3!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')