Wat Incantrix zegt!
Dat je emotioneel incontinent word van je eigen kindje / het ouderschap komt me bekent voor Inca! Mooi he!
Fijn dat het zo lekker gaat met Tesa Marlinde! Misschien kun je even met het CB overleggen over hoe je het het beste aan kunt pakken met de 6 flessen?
Simmu, hoe gaat het nu? Weet je al welke onderzoeken Kiro gaat krijgen?
Ik neem aan dat ze al gecheckt hebben of z'n Ductus open staat? Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen en nog meer hoop ik dat de oorzaak superdupersimpel op te lossen is. Jullie mannetje (en jullie!) krijgt al genoeg voor z'n kiezen.
Ik ben gisteren voor de nacontrole bij de gyn geweest. M'n litteken is scheef.

Maar ach, dat wist ik al. Het ging allemaal een beetje snel toen.
Er is ook een oorzaak voor de extreme groeiachterstand van Teigetje. De placenta was maar 40% van wat 'ie had moeten zijn. Dat was ook de enige uitslag die nog mogelijk was; chromosomale afwijkingen en infecties waren al uitgesloten.
Dat die placenta te klein was komt doordat hij aangelegd is op een stukje baarmoeder wat slecht was. Of mijn hele baarmoeder zo slecht is of nou net precies dat stukje valt niet te onderzoeken. Ja, door het verwijderen van de baarmoeder maar dat is niet zo'n goed plan.
Bij een eventueel tweede kindje zou ik dus een verhoogde kans hebben op weer zo'n groeiachterstand, maar de kans zou nog steeds niet ontzettend groot zijn.
Maar dat is in de toekomst, daar ben ik echt nog niet mee bezig!
Aan de ene kant vind ik het fijn dat er nu een oorzaak is gevonden. Dat het dus niet komt doordat ik niet genoeg rust gehouden zou hebben of te weinig vitamientjes gegeten heb of iets dergelijks. Er valt me wat dat betreft dus niets te verwijten.
Aan de andere kant voelt het echt als falen van mijn lichaam en dat is iets waar ik het best moeilijk mee heb. Zeker ook omdat ik er gewoon niks aan kan veranderen. Het is wat het is.
Teigetje doet het verder prima. Ze woog gisteren 1985 gram dus ik hoop dat we vandaag de magische 2 kilo grens passeren!
Wel is er gisteren reflux vastgesteld, nadat ze op mijn verzoek er even goed op gelet hadden. Hulde aan FOK!, zonder jullie had ik het nooit herkend!
Ze krijgt sinds gistermiddag Zantac en Motillium. Dat heeft zo'n twee dagen nodig om echt te gaan werken. Als het goed is krijgt m'n meisje dan ook minder incidenten.
Ik duim!
[ Bericht 8% gewijzigd door Keshet op 28-04-2010 09:47:28 ]