abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 april 2010 @ 08:41:07 #101
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_80793991
(En.. Terug bij af. Wat nou minderen met smileygebruik? )
3!
pi_80794203
quote:
Wij stonden gisteravond trouwens samen bij Stef's bed toen we hem naar bed brachten en hij lag eigenlijk meteen al te ronken. Op de één of andere manier lag hij zo, dat hij er echt al uitzag als een jóngetje zeg maar, echt een jochie dat elk moment op kan staan en weg kan rennen Heel bizonder en mooi en bizar om te zien en het was echt zo'n mooi moment dat we er allebei de tranen van in onze ogen kregen.. Conclusie: van het ouderschap wordt je een watje
Mee eens... ik had me ook niet kunnen voorstellen dat ik zo'n mama zou worden als dat ik nu ben... ik kan er ook echt heel slecht tegen als ik merk dat Minke wat dwars zit, terwijl ik mezelf nog zo had voorgenomen niet zo'n miep te worden als ik me soms voel... Oh well, alles went

Oh en fijn dat Stef zich inmiddels weer beter aan het voelen is en een voor het "sprongetje"... leuk dat ie weer zoveel meer kan! Ik heb ook bij zoveel dingen die ik dan hier lees van de wat oudere kindjes dat ik me afvraag wanneer Minke dat gaat doen, kan echt niet wachten op zelf zitten, kruipen, staan, optrekken, rollen, noem maar op! Er gaat nog zoveel komen in de aankomende paar maanden... wordt er nu al blij van!
  woensdag 28 april 2010 @ 09:15:46 #103
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_80794640
Incantrix: Wat een post
Fijn dat het beter gaat met Stef!

Met Tessa gaat alles goed, ze heeft geslapen tot 9 uur!!!!! Lekker hoor. Van buikpijn heeft ze geen last meer, maar durf niet zo goed de flessen naar 6 voedingen te doen Ben bang dat ze dan weer last gaat krijgen..
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  woensdag 28 april 2010 @ 09:40:52 #104
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_80795211
Wat Incantrix zegt!

Dat je emotioneel incontinent word van je eigen kindje / het ouderschap komt me bekent voor Inca! Mooi he!

Fijn dat het zo lekker gaat met Tesa Marlinde! Misschien kun je even met het CB overleggen over hoe je het het beste aan kunt pakken met de 6 flessen?

Simmu, hoe gaat het nu? Weet je al welke onderzoeken Kiro gaat krijgen?
Ik neem aan dat ze al gecheckt hebben of z'n Ductus open staat? Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen en nog meer hoop ik dat de oorzaak superdupersimpel op te lossen is. Jullie mannetje (en jullie!) krijgt al genoeg voor z'n kiezen.

Ik ben gisteren voor de nacontrole bij de gyn geweest. M'n litteken is scheef. Maar ach, dat wist ik al. Het ging allemaal een beetje snel toen.
Er is ook een oorzaak voor de extreme groeiachterstand van Teigetje. De placenta was maar 40% van wat 'ie had moeten zijn. Dat was ook de enige uitslag die nog mogelijk was; chromosomale afwijkingen en infecties waren al uitgesloten.
Dat die placenta te klein was komt doordat hij aangelegd is op een stukje baarmoeder wat slecht was. Of mijn hele baarmoeder zo slecht is of nou net precies dat stukje valt niet te onderzoeken. Ja, door het verwijderen van de baarmoeder maar dat is niet zo'n goed plan.
Bij een eventueel tweede kindje zou ik dus een verhoogde kans hebben op weer zo'n groeiachterstand, maar de kans zou nog steeds niet ontzettend groot zijn.
Maar dat is in de toekomst, daar ben ik echt nog niet mee bezig!

Aan de ene kant vind ik het fijn dat er nu een oorzaak is gevonden. Dat het dus niet komt doordat ik niet genoeg rust gehouden zou hebben of te weinig vitamientjes gegeten heb of iets dergelijks. Er valt me wat dat betreft dus niets te verwijten.
Aan de andere kant voelt het echt als falen van mijn lichaam en dat is iets waar ik het best moeilijk mee heb. Zeker ook omdat ik er gewoon niks aan kan veranderen. Het is wat het is.

Teigetje doet het verder prima. Ze woog gisteren 1985 gram dus ik hoop dat we vandaag de magische 2 kilo grens passeren!
Wel is er gisteren reflux vastgesteld, nadat ze op mijn verzoek er even goed op gelet hadden. Hulde aan FOK!, zonder jullie had ik het nooit herkend!
Ze krijgt sinds gistermiddag Zantac en Motillium. Dat heeft zo'n twee dagen nodig om echt te gaan werken. Als het goed is krijgt m'n meisje dan ook minder incidenten.
Ik duim!

[ Bericht 8% gewijzigd door Keshet op 28-04-2010 09:47:28 ]
A grand adventure has begun.
pi_80795475
Oh wat goed. Teigetje alweer bijna 2 kilo
  woensdag 28 april 2010 @ 10:00:29 #106
95408 Incantrix
pi_80795671
Lijnloos, haha, wat een emo's zijn wij En tja, je ontkomt er niet aan, denk ik. Dat is gewoon. Wel grappig dat jij dat ook hebt (al was ik altijd al wel een jankerd ).

Da's lekker zeg, Marlinde!

Keshet, ik wíst dat ik iemand was vergeten! Teigetje is dus gewoon 2 kilo, op een plakje ham na! Wat goehoed!! Fijn dat er duidelijkheid is omtrent de reflux, hopelijk werken de medicijnen snel. Ik hoop zo dat 'naar huis gaan' nu snel in zicht gaat komen! Ik denk dat ik me wel voor kan stellen dat je je voelt zoals je je voelt, maar weet je wat jouw lijf óók heeft gedaan? Een onwíjs knap, mooi en lief vechtertje gebouwd! Dat meisje dat niet opgeeft, dat het zo hardstikke goed doet, dat meisje is mooi jóuw dochter! (Zo, in het kader van de emotioneel incontinent.. Mooie term overigens, haha!) Laat maar even komen die emoties, want het moet eruit, maar ik hoop wel dat je het een plekje zal kunnen geven. Komt goed lieffie!
3!
pi_80797174
Incantrix, ik geniet altijd zo van je mega posts waarin je probeert iedereen te antwoorden/op te reageren
Wat je schrijft over het moederschap is o zo waar, het is zo verschrikkelijk bijzonder
en wat zielig dat Stef weer ziekjes was, beterschap!

He wat k.. van je litteken Keshet! Wel prettig dat er een oorzaak gevonden is van de groeiachterstand van Teigetje, en jij kan daar natuurlijk helemaal niks aan doen he, dat moet je toch niet als falen zien joh!
Heerlijk dat ze zo gegroeid is, die foto's in fototopic laten dat goed zien, wat was ze eerst breekbaar... en nu al zo'n mooi echt mini beebje.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_80797588
Incatrix FTW (Volgens mij ben je in het echt echt ZO tof!)

Keshet, fijn dat er een oorzaak is gevonden! Je meisje ziet er zo goed uit! En klote van je litteken, maar ja, jammer dan. Je meissie gaat voor

De rest ben ik weer even kwijt. Sorry..

Rienk moet zo weer voor controle naar de dokter, op zich is zn koorts weg, maar hij drinkt niet tot amper. Gister is er denk ik maximaal 400 cc ingegaan.
De dokter vond dat ik hem maar diksap moest geven, want dat was lekkerder aan zijn keel. Kan best wezen, maar ik ga mijn kind van 4 maanden echt nog niet aan de diksap zetten Koud water en verdunde melk dan zei ze. Dat klonk beter. Koud water blieft ie niet, maar verdunde melk redelijk. Ben erg benieuwd wat ze zegt zometeen.

Ik zelf ben ook nog niet helemaal lekker. Loop leeg van onderen en heb echt alles rauw inmiddels Heb ook een koortslip en dus kan ik mn kind niet eens goed knuffelen

Over 20 minuten moeten we er zijn en ik moet weer naar de plee, dus ga gauw ruimen enzo. Rienk slaapt nog, dus die moet ik ook nog overkiepen. (Die wilde niet in bed slapen en viel op mij in slaap, heb hem daarna in de kinderwagen gelegd)

Tot straks!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_80799604
Even snel: na anderhalve week ieder half uur tot ieder uur wakker te zijn geweest om te troosten, speen te pluggen of te voeden (note: 2), heeft ze vannacht van 23.00 tot iets voor vieren geslapen, toen een half uur gedronken en vervolgens weer tot een uur of 7 geslapen
pi_80801612
Vanwaar anderhalve week zo slecht geslapen? Of geen reden voor/bekend?

Mag ik even heel blij doen
Heb zojuist de lief! luiertas binnen gekregen. En oooh wat is die gaaf.
  woensdag 28 april 2010 @ 13:36:00 #111
95408 Incantrix
pi_80802911
Aaww, ik vind jullie ook heel lief (Vlindur, jammer dat je zo ver weg woont, volgens mij zouden wij het heel gezellig hebben als we elkaar IRL zouden zien )

Wupwup Ik hoop dat dat lekker doorzet, een beetje nachtrust kun je best gebruiken zo te horen
3!
pi_80803383
Keshet alweer bijna 2 kg! Goed zeg! En de combi van zantac en motilium heeft hier destijds erg goed geholpen. Hopelijk bij haar ook!

Simmu hoe ging de overplaatsing? Welke afdeling ligt hij nu?
pi_80803770
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:57 schreef WupWup het volgende:
Even snel: na anderhalve week ieder half uur tot ieder uur wakker te zijn geweest om te troosten, speen te pluggen of te voeden (note: 2), heeft ze vannacht van 23.00 tot iets voor vieren geslapen, toen een half uur gedronken en vervolgens weer tot een uur of 7 geslapen
fijn
  woensdag 28 april 2010 @ 14:14:00 #114
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80804100
Die van mij slaapt nu van 20.00uur tot 4.30 à 5.30 aan één stuk, komt dan voor een voeding en wil daarna de helft van de tijd ook best nog wel doorslapen tot een uurtje of 7 . Ik voel me verwend .

[ Bericht 8% gewijzigd door Groofsken op 28-04-2010 14:21:51 ]
pi_80805473
Teigetje! Heb ook de foto's in het fototopic bekeken, ze doet het echt goed! Wat een klein dapper meisje zeg.

Laura ligt buiten te pitten in de kinderwagenbak. Vindt ze heerlijk, ze ligt liever buiten dan binnen. En we hebben een klein slaapmeisje geloof ik, nu zit er nog niet echt veel regelmaat in, maar zodra we haar in bed leggen gaat ze gewoon slapen. Tot ze honger heeft. Dat is soms 2x per nacht, maar meestal hooguit 1x. En dan heeft ze meestal voor het laatst gedronken tussen 21.00 en 22.00. Ik voel me ook verwend wat dat betreft.

Overdag heeft ze nog wel eens jammerdagen, denk dat dat veranderd zodra ze echt wat meer kan. (hoop ik) want als ze een hele dag bij mij moet zijn, dan ben ik 's avonds kapot.

Nog 2 en een halve week verlof en dan ga ik weer werken. Ze is nog wel klein voor een kdv, maar ja dat geldt voor heel veel kinderen. Denk wel dat ze het leuk gaat vinden. Als er maar actie in de tent is
pi_80806793
Lees maar half mee ....
Keshet, mooi dat het nu allemaal de goede kant op gaat. Hoe is het nu met haar voetje eigenlijk ?

Gisteren heeft ie het goed gedaan maar gisterenavond na 01:00 begon meneer zijn hele schema in de war te gooien sindsdien slaapt ie amper vreet ie alles op wat ie tegenkomt (kan blijven bijvoeden als het aan meneer ligt) en vind een bepaalde (Harley-Davidson ) knuffel zeer interessant.
Vanmorgen sliep ie eindelijk kwamen ze hem wegen. Gelukkig alweer bijna helemaal op zijn geboorte gewicht (hij was zondagmiddag al 10% lichter) maar toen was ie weer wakker natuurlijk. Nog geen kwartier nadat meneer eindelijk weer sliep kwamen ze de hielprik en gehoortest (PASS) doen en toen was meneer weer wakker. Heb hem net eindelijk aan het slapen gekregen en hoop dattie vanavond ook lekker zijn tukjes doorslaapt. Met mams zijn we vandaag begonnen met badedas ivm een lichte ontsteking. Ze is erg blij dat de kraamhulp er is en dat ik ook gewoon nog 2 weken vrij ben (tussendoor 2x 1 dag werken)
pi_80808036
Tja waarom? Misschien toch een productiedipje, aangezien ik net ongesteld ben geworden? Misschien een 'sprongetje'? Misschien gewoon, omdat het kan
Ik hoop in ieder geval dat we weer op deze voet verder gaan. Aan de andere kant ben ik weer bijgeslapen genoeg voor de volgende week Het is werkelijk onvoorstelbaar met hoe weinig slaap je eigenlijk toe kan!
  woensdag 28 april 2010 @ 16:39:27 #118
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80809402
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:14 schreef Groofsken het volgende:
Die van mij slaapt nu van 20.00uur tot 4.30 à 5.30 aan één stuk, komt dan voor een voeding en wil daarna de helft van de tijd ook best nog wel doorslapen tot een uurtje of 7 . Ik voel me verwend .
Goed bezig R.!
pi_80809946
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:00 schreef WupWup het volgende:
Het is werkelijk onvoorstelbaar met hoe weinig slaap je eigenlijk toe kan!
ja, klopt

woensdag 28 april 2010 @ 16:56:01 #120
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80810064
Ik merk dat nu pas, nu de nachten wat langer duren. Ik ben 's ochtends dus moe, omdat ik merk dat mijn lichaam de slaap aan het inhalen is.
pi_80810176
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:36 schreef Incantrix het volgende:
Aaww, ik vind jullie ook heel lief (Vlindur, jammer dat je zo ver weg woont, volgens mij zouden wij het heel gezellig hebben als we elkaar IRL zouden zien )

Wupwup Ik hoop dat dat lekker doorzet, een beetje nachtrust kun je best gebruiken zo te horen
Minimeeeeet minimeeeeeeeeeet
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_80810694
ik heb een vraagje is iemand hier bekend met inbakeren??

we heb nu sinds 2 dagen de kleine in een doek liggen
( om te proberen, op advies van het cb met een hydrofiel luier)
we willen graag een doek kopen (als het zo blijft gaan) iemand nog een goede tip?
wij zijn er zo verbaasd over, binnen 5 min slaapt ze.
de afgelopen dagen was het van 16.00 tot ongeveer 20.00 ontroostbaar huilen met dikke krampjes er bij
maar nu.... helemaal geen traan of krampjes .. worden we alle 3 blij van!! robin kan lekker slapen en wij kunnen ff iets voor ons zelf doen, wat is de dag dan opeens lang

greetz fam. co_ol
  woensdag 28 april 2010 @ 17:28:17 #123
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80811228
Ik denk dat de meesten die inbakeren, dat met een puckababy doen. Wij hadden er een gekocht en nooit gebruikt. Hier bleek op de buik laten slapen de truuk.
Succes in ieder geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 28-04-2010 19:27:00 ]
pi_80811526
Hier gebruiken we de puckababy. Ideaal
pi_80811789
Ik ben fan van de woombie. Bijkomend voordeel was dat mijn man hem ook kon aandoen

http://www.woombienederland.nl/
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')