Ja, ikquote:Op woensdag 21 april 2010 23:45 schreef Greys het volgende:
Ik wilde net een deeltje 10 er bij zetten, maar dat heeft iemand al gedaan zo te zien!
'De topic', en dus ook 'deze topic' is correct. Azijnpissen, mits terecht, doe je maar elders.quote:
Herstel; de buren van de buren van de buren. Bij de buren van de buren zit ze sowieso niet, dus daar aanbellen lijkt me redelijk zinloos.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:49 schreef Naamah het volgende:
Tvp voor TSE die gaat aanbellen bij de buren van de buren en de ontknoping van het mysterie!
"Goedemiddag buurvrouw van de buren van mijn buren...ik heb een rare vraag, maar heeft u misschien Emma in uw tuin aan het broeden en als dat zo is, mag ik dan een webcam in uw tuin installeren?"quote:Op woensdag 21 april 2010 23:52 schreef Turbomuis het volgende:
Mocht Emma nou inderdaad bij de buurman van de buurvrouw van de buren aan het broeden geslagen zijn, vind ik wel dat hij het aan TSE, om maar niet te spreken over die honderden Emmavolgers bij FOK!, verplicht is om een 24uurswebcam te installeren.
Nou, iets minder raar dan bovenstaand misschien, maar ik moest vanmiddag naar de buurman van mijn buurman, om te vragen of ik het duifje dat ik vliegles aan het geven was uit zijn tuin mocht halen. Het beestje was in zijn sering gevlogen en toen naar beneden gestort. Helaas werd er niet open gedaan, dus duifje zit er nog...quote:Op woensdag 21 april 2010 23:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
"Goedemiddag buurvrouw van de buren van mijn buren...ik heb een rare vraag, maar heeft u misschien Emma in uw tuin aan het broeden en als dat zo is, mag ik dan een webcam in uw tuin installeren?"
Arm Dolfje...quote:Op woensdag 21 april 2010 23:57 schreef Turbomuis het volgende:
Nou, iets minder raar dan bovenstaand misschien, maar ik moest vanmiddag naar de buurman van mijn buurman, om te vragen of ik het duifje dat ik vliegles aan het geven was uit zijn tuin mocht halen. Het beestje was in zijn sering gevlogen en toen naar beneden gestort. Helaas werd er niet open gedaan, dus duifje zit er nog...![]()
Dat zal binnenkort blijken...quote:Op donderdag 22 april 2010 00:29 schreef Jordy-B het volgende:
Worden jouw buren niet hélemaal gek van jou, TheSilentEnigma?
Ik ook!quote:Op woensdag 21 april 2010 23:47 schreef Rapaille het volgende:
Zolang Emma geen nest/ei heeft in de tuin van TSE vind ik haar stom
en dan toch braaf naar het oude nest alwaar het brood lekker isquote:Op donderdag 22 april 2010 10:49 schreef Maes het volgende:
Dit is niet geheel en al goed nieuwsMaar ik geniet toch maar weer mee voor het geval Emma aan het verhuizen slaat
dat lijkt me toch echt geen goed planquote:Op donderdag 22 april 2010 11:06 schreef Miss_Isis het volgende:
Misschien kun je Emma (als ze daar echt zit) wel verplaatsen met nest en al uit hun tuin naar de jouwe, TSE? Of zou dat zielig zijn voor Emma..?
Maar verhalen met een happy eend zijn wel leuk. Als zij zich fijner voelt bij de buren dan hebben wij dat te accepteren.quote:
Het is alleen zo jammer van deze reeks.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:20 schreef Cat22 het volgende:
Maar verhalen met een happy eend zijn wel leuk. Als zij zich fijner voelt bij de buren dan hebben wij dat te accepteren.
*slik*
complotquote:Op donderdag 22 april 2010 20:27 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Er wordt niet open gedaan, hoewel ik toch echt iemand in de keuken zag staan...
'Daar is dat gekke wijf waar die eend altijd heen gaat om te vreten en te schijten. Mooi niet open doen hoor!'quote:
Ik ga nu niet meer aanbellen, volgens mij wonen de hoogbejaarde ouders van de buurman van de buurvrouw van de buren ook niet dat huis en die wil ik 's avonds niet storen. Morgenavond ben ik naar een concert, gaat dus zaterdag worden vrees ik...quote:Op donderdag 22 april 2010 21:31 schreef Twinky het volgende:wat lief.
beter bel je nog een keer aan trouwensen morgenochtend. En morgenmiddag
en en en en de hele tijd!
quote:Op donderdag 22 april 2010 22:58 schreef maok het volgende:...............................
Zal ik een apart topic over ze openen?
straks zijn ze bang dat je het nest jat ofzoquote:Op donderdag 22 april 2010 20:39 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
'Daar is dat gekke wijf waar die eend altijd heen gaat om te vreten en te schijten. Mooi niet open doen hoor!'
Nou ja zeg! Wat een vage zwanenquote:Op vrijdag 23 april 2010 19:43 schreef maok het volgende:
Ik ga toch maar geen apart topic openen, als ik weer een leuke foto heb post ik ze wel hier als dat goed is.
Vandaag in de spits vond Zoëy het nodig om midden op de (doorgaande) weg te gaan zitten. Hij ging er lekker zitten plassen, dat moet je tenslotte niet in de buurt van je eigen nest gaan doen, dat geeft alleen maar rotzooi. De auto's konden er nog maar net langs:
[ afbeelding ]
dat vind ik zowiezo van zwanen en eenden...ze kiezen altijd de onmogelijkste weg om over te steken (met of zonder kleintjes) of te broeden of whatever te doen...alsof ze het er om doen!!!! (tevens tvp...)quote:Op zaterdag 24 april 2010 00:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja zeg! Wat een vage zwanen
Die man/vrouw in die auto kijkt ook helemaal achterom
Hoe houd jij ze uit elkaar? Is Zoey groter?quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:43 schreef maok het volgende:
Ik ga toch maar geen apart topic openen, als ik weer een leuke foto heb post ik ze wel hier als dat goed is.
Vandaag in de spits vond Zoëy het nodig om midden op de (doorgaande) weg te gaan zitten. Hij ging er lekker zitten plassen, dat moet je tenslotte niet in de buurt van je eigen nest gaan doen, dat geeft alleen maar rotzooi. De auto's konden er nog maar net langs:
[ afbeelding ]
Zelda zit te broedenquote:Op zaterdag 24 april 2010 10:23 schreef Kimbell het volgende:
[..]
Hoe houd jij ze uit elkaar? Is Zoey groter?
Dan moet TSE gewoon even dit topic doormailen!quote:Op donderdag 22 april 2010 17:16 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat lijkt me toch echt geen goed plan![]()
bovendien vinden de buren een nest in de tuin waarschijnlijk net zo leuk als TSE (en wij)
quote:Op zaterdag 24 april 2010 12:56 schreef botterfly het volgende:
[..]
Dan moet TSE gewoon even dit topic doormailen!
Mja, ik vrees het ook...quote:Op zaterdag 24 april 2010 13:29 schreef Naamah het volgende:
Eduard & Emma < Zelda & Zoey
Sorry TSE, maar wát een topickaap
Wouw wat zijn het toch een mooie dieren he (Sorry Emma)quote:Op zaterdag 24 april 2010 12:39 schreef maok het volgende:
Ze was net even gaan staan zodat ik kon zien hoeveel eieren er in het nest liggen. Als ik het goed heb gezien zijn het er 6:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, ik kwam echt té laat m'n bed uit...quote:Op zaterdag 24 april 2010 20:15 schreef Twinky het volgende:
en? heb je Emma gevonden?
Daarover wordt hier niet gediscussieerd.quote:Op zondag 25 april 2010 15:26 schreef littledrummergirl het volgende:
hoe weet je eigk zeker dat die eend emma isze lijken toch onwijs op elkaar allemaal?
In de tuin waar ze net is neergestreken is een flinke vijver en redelijk wat groen. Het ontbreekt er blijkbaar alleen aan voedsel...quote:Op zondag 25 april 2010 15:35 schreef Harajuku. het volgende:
Maak volgend jaar toch maar tijdig een groen plekje zodat ze bij jou blijft.
Er wordt toch geen suiker aan brood toegevoegd?? Tenzij je de koolhydraten die er inzitten ook al suiker noemt.quote:Op zondag 25 april 2010 19:08 schreef Naamah het volgende:
Is zoveel brood eigenlijk wel goed voor een eend? Het is natuurlijk toch mensen-eten, met suiker en zout etc. er in..
aan supermarktbrood welquote:Op zondag 25 april 2010 23:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er wordt toch geen suiker aan brood toegevoegd?? Tenzij je de koolhydraten die er inzitten ook al suiker noemt.
Bij de bakker vaak ook hoor. Suiker wordt vaak aan het brooddeeg toegevoegd om het gist te laten werken.quote:Op maandag 26 april 2010 08:03 schreef Kimbell het volgende:
aan supermarktbrood wel
Onze eenden krijgen uitsluitend pain de Boulogne en Waldkorn.quote:Op maandag 26 april 2010 11:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Witbrood is toch juist heel slecht?
Ben benieuwd....quote:Op zondag 25 april 2010 15:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
In de tuin waar ze net is neergestreken is een flinke vijver en redelijk wat groen. Het ontbreekt er blijkbaar alleen aan voedsel...
Ik heb geen idee wie of wat daar woont, ik zal binnenkort eens op onderzoek uit gaan...
Hele tuin vol geschetenquote:Op zondag 25 april 2010 14:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Emma is alweer een poosje bij ons non-stop haar buikje aan het vullen:
[ afbeelding ]
Oh neequote:Op maandag 26 april 2010 18:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Onze eenden krijgen uitsluitend pain de Boulogne en Waldkorn.
Als we weer namen mogen verzinnen, dan stel ik alvast 'Zwaanhilde' voor.quote:Op maandag 26 april 2010 19:00 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Ben benieuwd....![]()
@Maok: leuk, die zwanen(nest)foto's! Zo krijgen we in ieder geval toch nog wat 'pluizebolletjes' in dit topic....![]()
[ afbeelding ]
prachtigquote:Op dinsdag 27 april 2010 17:40 schreef Kimbell het volgende:
Kijk eens wat ik tegenkwam in het plantsoen vandaag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, heb er eigenlijk amper tijd voor gehad...quote:Op woensdag 28 april 2010 16:26 schreef Barbaaf het volgende:
Ben je nu al bij de buren geweest?
en dan bedoel ik niet deze buren: Koolmees tikt tegen nestkast.
Ooooh! Dat zijn rotzakken!quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:47 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
nijlgans geloof ik
edit: yep! http://www.wbesusterengraetheide.nl/Nijlgans.htm
quote:Op woensdag 28 april 2010 21:40 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ooooh! Dat zijn rotzakken!![]()
Wij hebben ook zo'n koppeltje in de wei gehad. Inclusief pluisjes. En toen de pluisjes groot waren hebben die vakkundig de rest van de familie doodgepikt tot de twee sterksten overbleven.
Leuke beestjesquote:Op dinsdag 27 april 2010 17:40 schreef Kimbell het volgende:
Kijk eens wat ik tegenkwam in het plantsoen vandaag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat vrees ik ook, hoewel ze nu nog steeds hier aan het chillen zijn.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:13 schreef Fip het volgende:
Maar face it, de kans op nieuwe pulletjes in jouw tuin nadert nul.
Hihi dat ie zo weg vliegt en bij het landen een dikke faceplant maakt.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:18 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En ze is weer naar de buren van de buurman van de buurvrouw van de buren...
heul niet, dit zijn superpiepies. Die kunnen meteen vliegen als ze uit het ei komen en dan komen ze mee-eten 's ochtends!quote:Op donderdag 29 april 2010 10:13 schreef Fip het volgende:
Maar face it, de kans op nieuwe pulletjes in jouw tuin nadert nul.
Ja, ga ik deze week doen, beloofd. Vind het stiekem wel een beetje eng...quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:51 schreef Twinky het volgende:
je moet eigenlijk nog even naar de buurvrouw van de buurman van de buren om foto's te maken he TSE! en bordjes neer te zetten enzo!
Al geweest?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:14 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ja, ga ik deze week doen, beloofd. Vind het stiekem wel een beetje eng...
quote:
Maar als ze niet thuis zijn, dan kan jij over de schuttign klimmen!!quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:32 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ah, nee, ben nog niet geweest omdat ik ze de hele week nog niet thuis heb gespot (auto staat niet voor de deur). Overigens zitten Emma en Edwin nu weer in de tuin; ik heb de hele week vakantie en ze zijn echt iedere dag langsgeweest om hun buikjes te vullen.
Maar ik houd het nauwlettend in de gaten en zodra ik het vermoeden heb dat er iemand thuis is, bel ik aan.
Nee, vandaag nog langsgeweest, maar niemand thuis...quote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:38 schreef maok het volgende:
Ik kwam dit topic tegen: [GRATIS] +- 8m² graszoden Jammer dat ze niet in jou tuin zit te broeden anders had je een mooi tijdelijk grasveldje kunnen aanleggen.
Heb je trouwens als een broedende emma gespot ergens?
Vorige week heb ik Emma iedere dag van verse boterhammen en korreltjes voorzien, die ze telkens braaf kwam halen. Ik vermoed dat de eigenaren van de tuin waar ze zit op vakantie zijn/waren, en dat ze daarom zonder eten zat. Overigens kwam ze gisteren ook weer lunchen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:47 schreef camaron het volgende:
He hoopvol en enthousiast iedereen weer aan deze reeks begon, álle inspanningen van TSE ten spijt, het is een langzame dood gestorven.
Je weet wat je te doen staat als je Emma en al haar lovers terug wilt halen volgend jaar, een groene tuin!
Bovendien is dat sowieso leuker dan grindjes....
Gewoon wat groen bij de vijverquote:Op donderdag 13 mei 2010 14:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Vorige week heb ik Emma iedere dag van verse boterhammen en korreltjes voorzien, die ze telkens braaf kwam halen. Ik vermoed dat de eigenaren van de tuin waar ze zit op vakantie zijn/waren, en dat ze daarom zonder eten zat. Overigens kwam ze gisteren ook weer lunchen.
Zodra ik leven zie bij de buren van de buurman van de buurvrouw van de buren duik ik er bovenop.
En ja, een groene tuin is leuker dan grind, maar dan moet je wel tijd/zin hebben om het te onderhouden. En als het zo erg is dat je buren komen aanbieden om je tuin te snoeien (omdat het aan hun kant dwars door de schutting kwam zetten), dan weet je dat het aan die tijd/zin ernstig ontbreekt...![]()
quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En ja, een groene tuin is leuker dan grind, maar dan moet je wel tijd/zin hebben om het te onderhouden. En als het zo erg is dat je buren komen aanbieden om je tuin te snoeien (omdat het aan hun kant dwars door de schutting kwam zetten), dan weet je dat het aan die tijd/zin ernstig ontbreekt...![]()
Ik zal er over nadenken. Volgens mij hebben we dit jaar toch aardig ons best gedaan...quote:
whehehe, dat zijn echt lelijke kuikens met die vreemde rooie pluk dons op de koppiesquote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zag vandaag ook ganzenpiepjes en meerkoetpiepjes in Arnhem. Kon alleen niet stoppen voor een foto, want ik moest doorfietsen naar het station
Ja hequote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:06 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
whehehe, dat zijn echt lelijke kuikens met die vreemde rooie pluk dons op de koppies![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ik ook niet!!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:10 schreef Kimbell het volgende:
Ik heb allerlei soorten piepjes gezien dit jaar maar nog nergens eendepiepjes. Ik snap er niks van
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
quote:Op maandag 17 mei 2010 19:03 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
* Sjeekie_Beekie dus uit de auto om ze een handje te helpen...
Ze lopen als de koningin!quote:
Tuurlijkquote:
Dju...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:04 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vandaag vertelde een collega een vreselijk verhaal. Haar dochter was gisteren vanuit haar werk naar huis gereden, toen plots een moedereend met 4 piepjes de weg over stak. De dochter stopte natuurlijk en genoot van het aanblik, net als alle andere automobilisten achter haar. De eendjes liepen trouw achter hun mama aan, het ging alleen erg langzaam allemaal. Gelukkig vond niemand dat erg, want het waren leuke jonge eendjes. Net toen de eendjes de weghelft van de dochter en andere automobilisten gepasseerd waren, wilde dochter weer verder rijden. Maar wat ze toen zag...
Vanuit de andere rijrichting kwam een lesauto en die @#*(&^# reed alle vier de piepjes dood, ondanks dat alle andere automobilisten als een gek aan het toeteren en zwaaien waren... Moeder eend bleef helemaal alleen gedesillusioneerd naar de dode piepjes kijken.![]()
![]()
![]()
![]()
Maar er hoeft maar één tokkie tussen te zitten die wat veren tussen zijn grille geen probleem vindt en je hebt een platte Zoëyquote:Op woensdag 19 mei 2010 11:42 schreef maok het volgende:
Voor de foto's van de zwanen ben ik een beetje afhankelijk van mijn moeder. Maar als er weer nieuwe zijn zet ik ze hier neer.
Ow en dat verhaal met die lesautoIk hoop maar dat mijn moeder goed oplet als de zwanen weer oversteken zodat ze snel naar buiten kan rennen om auto's te waarschuwen.
Al kan Zoëy dat zelf denk ik ook wel goed (filmpje van toen de eieren nog niet uitgekomen waren):
Ik heb haar een tijdje niet gezien, ik dacht eigenlijk dat ze inmiddels (met eventuele piepjes) weer naar de grote vijver was vertrokken. Toen ik zojuist uit mijn werk kwam trof ik 2 eenden aan in de tuin, waaronder mogelijk 1 Emma:quote:
Het is wel een andere woerd, en misschien dus ook een andere Emma. Het lullige is dat vriendlief een week of twee geleden de tuin weer volledig in originele staat hersteld heeft...quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:17 schreef Barbaaf het volgende:
Het is niet ongewoon voor eenden om een tweede broedsel te beginnen, dus wie weet...
En mevrouw heet Esmeralda? Of Evelien? Of..of... verlos ons uit de onzekerheid!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:48 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En ook vandaag zijn de torteleendjes weer aanwezig:
[ afbeelding ]
Emma gedraagt zich niet als Emma, we denken dat het een andere Emma is. Ook lijkt haar koppie iets anders. Het mannetje heet trouwens Edgar.
quote:Op maandag 17 mei 2010 19:03 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Vanochtend zag ik een mama eend over de doorgaande weg waggelen, richting het water.
De pulletjes konden de opstap van de straat naar de groenstrook nog niet nemen, want de stoeprand was te hoog.
* Sjeekie_Beekie dus uit de auto om ze een handje te helpen...Hoe heb je ze geholpen dan? Aanraken mag toch niet ivm verstoting?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat maakt bij eenden ( en volgens mij vogels in het algemeen) niks uitquote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:46 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hoe heb je ze geholpen dan? Aanraken mag toch niet ivm verstoting?
Ah ok, zo was dat mij vroeger altijd geleerd nlquote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:48 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat maakt bij eenden ( en volgens mij vogels in het algemeen) niks uit
Eén van de kinderen van Emma en Eduard heet al Esmeralda, en de eend die we enkele maanden geleden gewond naar de dierenopvang hebben gebracht heet al Evelien. Ik dacht eigenlijk gewoon aan Emma, maar als er betere ideeen zijn dan hoor ik ze graag!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:25 schreef Turbomuis het volgende:
En mevrouw heet Esmeralda? Of Evelien? Of..of... verlos ons uit de onzekerheid!
Dan is 'Erna' misschien een leuke optie. Damesnaam met een E, en omdat ze na Emma is gekomen, is dat ook wel toepasselijk.quote:Op zondag 23 mei 2010 22:53 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Eén van de kinderen van Emma en Eduard heet al Esmeralda, en de eend die we enkele maanden geleden gewond naar de dierenopvang hebben gebracht heet al Evelien. Ik dacht eigenlijk gewoon aan Emma, maar als er betere ideeen zijn dan hoor ik ze graag!
quote:Op zondag 23 mei 2010 23:27 schreef Turbomuis het volgende:
En wie weet, misschien is het Esmeralda wel
Eva!quote:Op zondag 23 mei 2010 23:27 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Dan is 'Erna' misschien een leuke optie. Damesnaam met een E, en omdat ze na Emma is gekomen, is dat ook wel toepasselijk.
En wie weet, misschien is het Esmeralda wel
Maar als ik ze niet voer krijgen ze honger en gaan ze een ander plekje zoeken...quote:Op maandag 24 mei 2010 12:04 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Eva!
en volgens mij heb je de fout gemaakt door ze te voeren op het moment dat het nest nog niet gemaakt is.
Wilde dieren nestelen imo op een andere locatie dan een grootste voedselvoorziening ivm roofdieren.
die mogelijkheid bestaat ja, maar als je iets liefhebt moet je het durven los te laten en hun beslissingen accepteren.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:13 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Maar als ik ze niet voer krijgen ze honger en gaan ze een ander plekje zoeken...
Mja, als ik bedenk dat ook deze eend voor de deur staat te wachten voor een boterham...quote:Op maandag 24 mei 2010 12:23 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
die mogelijkheid bestaat ja, maar als je iets liefhebt moet je het durven los te laten en hun beslissingen accepteren.
Ik zou in alle rust willen broeden, en als er dan een vaste voederplek in de buurt is (lees jouw achtertuin) dan komt dat allejezus goed uit. Maar ik zou er niet voor kiezen om boven op die voederplek te broeden aangezien deze voederplek voor iedereen toegankelijk is, en dus verstoord kan worden..
Maarja, ik ben geen expert noch een eend natuurlijk..
Wát een pluisjes! Het klinkt lullig, maar ik denk dat 4 piepjes een nette score is.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:52 schreef maok het volgende:
Hier Zelda en Zoëy met de 4 overgebleven piepjes.
[ afbeelding ]
Dat is bij egels heel erg het geval.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:12 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ah ok, zo was dat mij vroeger altijd geleerd nl![]()
En in z'n algemeenheid nooit (wilde) dieren zomaar aan te raken/aaien
Misschien tijd om bij jou ook 'ns een bordje te plaatsen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:04 schreef maok het volgende:
Bij mijn ouders op het kruispunt is het een drukte van belang. Nu kwam er weer een eend met piepjes oversteken:
[ afbeelding ]
Zou wel handig zijn inderdaad, tot nu toe gaat het allemaal goed.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:06 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Misschien tijd om bij jou ook 'ns een bordje te plaatsen?
[ afbeelding ]
dus die andere zitten er nog steeds?quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Kijk nou toch eens, een oude bekende:![]()
[ afbeelding ]
Edgar en z'n chickie weten zich vakkundig voor 'm te verstoppen:
[ afbeelding ]
Edwin staat al een half uur vanaf het dak de tuin in te gluren, maar hij ziet ze echt niet...
Jep, sinds vrijdag. 's Avonds als het donker wordt gaan ze weer even het dak op en vliegen daarna weg, om de dag erna terug te keren.quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:07 schreef Schunckelstar het volgende:
dus die andere zitten er nog steeds?![]()
Zie een paar posts terug. Vriendlief moest net in de schuur zijn en heeft even bij het nest gegluurd, maar er ligt nog geen ei.quote:al enige tekenen van nesteldrang?
Nou, het is wel een geweldig vervolgquote:
Wedden van (nog) niet?quote:Op donderdag 27 mei 2010 17:32 schreef Barbaaf het volgende:
Daar ligt straks een ei, wedden?
Dan is het 5-4 voor Emma voorlopig. Ik heb ook Emma gestemd, omdat ik wil dat ze het is!quote:Op donderdag 27 mei 2010 17:50 schreef Schunckelstar het volgende:
kut, ik heb op erna gestemd omdat ik dacht dat er emma stond
quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Edwin staat al een half uur vanaf het dak de tuin in te gluren, maar hij ziet ze echt niet...
Ik was te luiquote:Op donderdag 27 mei 2010 20:38 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je het moeten vergelijken met foto's van vorig jaar...
Gedumpt, omdat 'ie een watje was die de verkrachters niet kon weghouden?quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:56 schreef Harajuku. het volgende:
MAar wat heeft ze dan met Eduard gedaan.
DAt hebben alle eenden, nieuwe Emma die oude Emma is zit gewoon in het donker.quote:
Wel, maar die foto is met mijn oude camera gemaakt, vandaar het kleurverschil. Het is gewoon Emma.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:06 schreef Tegan het volgende:
Dat blauwe heeft de nieuwe Emma niet.
Nee, bij oude Emma lijkt het iets anders omdat ze toen net verkracht was en haar veren niet goed zitten. De streep bij nieuwe Emma loopt ook niet zo ver door, als je goed kijkt zie je dat er een stop is, en daarna is er een nieuwe donkere vlek. Lijkt verder door te lopen omdat de foto donkerder is, die van Emma lichter en veren door elkaar.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:41 schreef maok het volgende:
Bij de nieuwe emma loopt het zwart achter het oog wel wat verder door en bij de nieuwe emma zit er ook meer wit onder het 'blauwe' stuk.
Ja, net als vorig jaar toen we piepjes hadden. Toen was het echt stikheet, maar de deuren bleven dicht en de rokers hadden we in de voortuin geparkeerd.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:44 schreef Cat22 het volgende:
Wat een toewijding!Met dit mooie weer met z'n allen binnen blijven zitten voor
Emma.
Dat geloof ik pas als ik eieren ziequote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En er heeft zojuist weer een bevruchting plaatsgevonden...
Joh, het gaat straks toch regenenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:42 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Groetjes van Emma allemaal!
[ afbeelding ]
Overigens zitten we straks -net als vorig jaar- met een huis vol visite, maar de deuren blijven weer mooi dicht zodat Emma rust heeft!
Ik hoop het, maar ze mag onderhand wel eens opschieten...quote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:30 schreef Twinky het volgende:
de cake is om te vieren dat er HEEL BINNENKORT eitjes komen!
Ik zou het nog bijna gaan doen. Als die eieren pas over een paar weken komen, komen de piepjes uit als ik op vakantie ben. Wie houdt dan het topic bij...quote:Op zondag 30 mei 2010 16:26 schreef Rewimo het volgende:
Geef ze eens beschuit met muisjes, misschien inspireert dat ze een beetje
Of neem Emma mee op vakantiequote:
We gaan naar Engeland, dus die vlieger gaat niet op...quote:Op zondag 30 mei 2010 18:27 schreef Rapaille het volgende:
Of neem Emma mee op vakantie![]()
In een warm zonnetje is het veel lekkerder broeden als met dit regenweer
Die heb ik er deze week weer uitgehaald en naast de vijver gelegd zodat onze Emma iets meer zwemruimte heeft...quote:Op zondag 30 mei 2010 18:59 schreef Rave_NL het volgende:
Het komt allemaal omdat ze geen uitsmijter meer in de vijver hebben!!
Ja, ik zou ook mijn bloedeigen koters in een tuin neerleggen waar om de haverklap wat verdwijnt..quote:Op zondag 30 mei 2010 19:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Die heb ik er deze week weer uitgehaald en naast de vijver gelegd zodat onze Emma iets meer zwemruimte heeft...
Net hadden we wéér die andere Emma erbij, en onze Emma deed de hele tijd wat die andere Emma ook deed. Zal een paar plaatjes uploaden, moment!quote:
Wat een bizar voyeurismequote:
Toch moeder en dochter? Straks 2 nestjes in de tuin.quote:Op zondag 30 mei 2010 20:13 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Net hadden we wéér die andere Emma erbij, en onze Emma deed de hele tijd wat die andere Emma ook deed. Zal een paar plaatjes uploaden, moment!
Nou TSE, graaf d'r maar een vijvertje bij danquote:Op maandag 31 mei 2010 10:07 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Toch moeder en dochter? Straks 2 nestjes in de tuin.
Water, lijkt me duidelijk.quote:Op maandag 31 mei 2010 12:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wat zit er nu in die groene bak
Dat ie daar zo met zijn /haar kop inzit
Zo te zien een tuinlampje op zonne-energie. Emma houdt van de schijnwerpers.quote:
Inderdaad een kitscherig solarlampje in de vorm van een rotsjequote:Op maandag 31 mei 2010 19:24 schreef Cat22 het volgende:
Zo te zien een tuinlampje op zonne-energie. Emma houdt van de schijnwerpers.
@TSE: van de Action? En doen die het een beetje goed?
Emma schijt haar eigen nest onder, het is gewoon een vunzige slons.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:39 schreef Twinky het volgende:
TSE! ik zie ineens een vieze drol in het nestdaar zou ik mijn piepjes ook niet in willen droperen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |