Ah ok, zo was dat mij vroeger altijd geleerd nlquote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:48 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat maakt bij eenden ( en volgens mij vogels in het algemeen) niks uit
Eén van de kinderen van Emma en Eduard heet al Esmeralda, en de eend die we enkele maanden geleden gewond naar de dierenopvang hebben gebracht heet al Evelien. Ik dacht eigenlijk gewoon aan Emma, maar als er betere ideeen zijn dan hoor ik ze graag!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:25 schreef Turbomuis het volgende:
En mevrouw heet Esmeralda? Of Evelien? Of..of... verlos ons uit de onzekerheid!
Dan is 'Erna' misschien een leuke optie. Damesnaam met een E, en omdat ze na Emma is gekomen, is dat ook wel toepasselijk.quote:Op zondag 23 mei 2010 22:53 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Eén van de kinderen van Emma en Eduard heet al Esmeralda, en de eend die we enkele maanden geleden gewond naar de dierenopvang hebben gebracht heet al Evelien. Ik dacht eigenlijk gewoon aan Emma, maar als er betere ideeen zijn dan hoor ik ze graag!
quote:Op zondag 23 mei 2010 23:27 schreef Turbomuis het volgende:
En wie weet, misschien is het Esmeralda wel
Eva!quote:Op zondag 23 mei 2010 23:27 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Dan is 'Erna' misschien een leuke optie. Damesnaam met een E, en omdat ze na Emma is gekomen, is dat ook wel toepasselijk.
En wie weet, misschien is het Esmeralda wel
Maar als ik ze niet voer krijgen ze honger en gaan ze een ander plekje zoeken...quote:Op maandag 24 mei 2010 12:04 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Eva!
en volgens mij heb je de fout gemaakt door ze te voeren op het moment dat het nest nog niet gemaakt is.
Wilde dieren nestelen imo op een andere locatie dan een grootste voedselvoorziening ivm roofdieren.
die mogelijkheid bestaat ja, maar als je iets liefhebt moet je het durven los te laten en hun beslissingen accepteren.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:13 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Maar als ik ze niet voer krijgen ze honger en gaan ze een ander plekje zoeken...
Mja, als ik bedenk dat ook deze eend voor de deur staat te wachten voor een boterham...quote:Op maandag 24 mei 2010 12:23 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
die mogelijkheid bestaat ja, maar als je iets liefhebt moet je het durven los te laten en hun beslissingen accepteren.
Ik zou in alle rust willen broeden, en als er dan een vaste voederplek in de buurt is (lees jouw achtertuin) dan komt dat allejezus goed uit. Maar ik zou er niet voor kiezen om boven op die voederplek te broeden aangezien deze voederplek voor iedereen toegankelijk is, en dus verstoord kan worden..
Maarja, ik ben geen expert noch een eend natuurlijk..
Wát een pluisjes! Het klinkt lullig, maar ik denk dat 4 piepjes een nette score is.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:52 schreef maok het volgende:
Hier Zelda en Zoëy met de 4 overgebleven piepjes.
[ afbeelding ]
Dat is bij egels heel erg het geval.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:12 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ah ok, zo was dat mij vroeger altijd geleerd nl![]()
En in z'n algemeenheid nooit (wilde) dieren zomaar aan te raken/aaien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |