quote:Techniek
Cilinderinhoud 1998 cc
Aantal cilinders 4
Kleppen per cilinder 4
Turbo Ja
Intercooler Ja
Maximaal vermogen 89 kW / 119 pk
bij 3500 tpm
Maximaal koppel 320 Nm
bij 2000 tpm
Cilinder boring 86 mm
Cilinder slag 86 mm
Compressieverhouding 18,299999
Versnellingsbak handmatige 6-bak
Aandrijving voorwiel
Remmen voor schijf
Remmen achter schijf
Geventileerde schijven standaard
Prestaties
Acceleratie 0-100 km/u 10,6 sec
Topsnelheid 205 km/u
Maten & gewicht
Lengte 4690 mm
Breedte 1780 mm
Hoogte 1435 mm
Wielbasis 2675 mm
Spoorbreedte voor 1540 mm
Spoorbreedte achter 1540 mm
Draaicirkel 11,5 m
Inhoud bagageruimte (min/max) 501 / nb
Tankinhoud 64 l
Banden voor 205/55
Bander achter 205/55
Velgmaat 16"
Rijklaar gewicht 1415 kg
Maximaal laadvermogen 545 kg
Aanhanger ongeremd 550 kg
Aanhanger geremd 1600 kg
Milieu
Brandstofetiket D
CO2 uitstoot 165 g/km
Prijs
Consumentenprijs ¤ 29.430,00
Prijs excl. BTW ¤ 26.009,00
BPM ¤ 8.002,00
Rijklaarmaakkosten ¤ 690,00
Verbruik
Brandstof Diesel
Brandstofsysteem direct ingespoten diesel
Stadsverkeer (l/100 km) 7,5
Snelweg (l/100 km) 5,1
Gemiddeld (l/100 km) 6,0
Standaard uitvoering
Centrale deurvergrendeling, Zijruiten electrisch voor, Zijruiten electrisch achter, Airbag bestuurder, Airbag passagier, Airbags zij, Achterbank neerklapbaar, Automatic Climate Control, Cruise Control, Stuur in hoogte verstelbaar, Stuurbekrachtiging, ABS, Lichtmetalen velgen, Hoogteverstelling stoel, Lendesteun, Hoofdsteunen achter, Gordelspanners, Bekleding leder, Armsteun voor, Armsteun achter, Radio/CD-speler, Boordcomputer, Spiegels electrisch, Spiegels verwarmd, Getint glas
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef PeuRac het volgende:
oeh, k kwam een canadees meisje tegen vandaag, die werd helemaal gek toen ik vertelde dat ik een Alfa had en dr weer een ga kopen
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Te koop: Joegoslaaf, weinig gebruikt. Ogen onlangs nog gereviseerd, weinig onderhoud, goedkoop in de vaste lasten.
quote:
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik woon al 3/4 jaar samen.![]()
Ik doe regelmatig de afwas.
En ik ben al 5 maanden van de Gaulies af.
Heb je zin om mee te gaan kijken naar een Vectra station?
vorige deeltjesquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:58 schreef PeuRac het volgende:
Geen idee, ik denk nooit. Ik hoef die eigenlijk niet.
Ik koop liever een 2600 Berlina of een Giulia 1600 Spider, of allebei. Maar het bouwen van een Kever met getuned 1.7i 16v Alfa Boxer motor staat ook nog op mn lijstje. Een van die drie heb ik binnen 3-5 jaar wel.
Ohja, wil ook een keer een TR6 hebben, misschien die van mn vader, of dat ik er zelf een koop.
Nee, het gaat al 1415 delen zoquote:Op maandag 19 april 2010 22:33 schreef Marijkezwolle het volgende:
Klote LaPo!![]()
Echt dat zoekwerk... mag het een keer niet in het teken staan van het nummertje maar gewoon iets wat besproken is? Dat scheelt een hoop frustratie en gezoek
![]()
De LEDjes hadden helaas niets met 1415, anders had ik die gedaan
Mijn pappie heeft altijd Jappen gereden, en de laatste 4 auto's ofzo waren mazda'squote:Op maandag 19 april 2010 22:35 schreef Sjoegerd het volgende:
Whehe.. Ik kan niet snappen hoe je iets met Mazda's hebt
.. Op de MX-5 na dan
.. En dan rijd je nog Lada ook
Ah, als ik die redenatie doortrek vind jij slavernij, de onderdrukking van vrouwen en kinderarbeid ook prima, want dit ging immers ook al jaaaaaaaaaren zo en dat ging ook primaquote:
Nissan Note vind ik een best toffe autoquote:Op maandag 19 april 2010 22:51 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Mijn pappie heeft altijd Jappen gereden, en de laatste 4 auto's ofzo waren mazda'sNu rijdt ie een Nissan Note
[..]
Ah, als ik die redenatie doortrek vind jij slavernij, de onderdrukking van vrouwen en kinderarbeid ook prima, want dit ging immers ook al jaaaaaaaaaren zo en dat ging ook prima![]()
Nee hoor, niks gemist. Ik heb vandaag besloten dat er wat leukers komt, de 156 bevalt prima, komt nieuwe apk op deze week. Alleen heb ik afgelopen weekend wat leuks gereden en dat wil ik ook.quote:
Nee hoor, gaat voor t zelfde weg als wat ik ervoor betaald heb. K heb er wel wat aan laten doen en er zit 8 mdn meer apk op als toen ik em kocht. Dus dat lijkt me netjes.quote:Op maandag 19 april 2010 19:43 schreef lipje het volgende:
Peu wil geld verdienen aan een roestbak.....
Een 6 stuurt erg ok hoor, is alleen wat zwaar en prijzig ivm. een Accordquote:Op maandag 19 april 2010 22:35 schreef Sjoegerd het volgende:
Whehe.. Ik kan niet snappen hoe je iets met Mazda's hebt
.. Op de MX-5 na dan
.. En dan rijd je nog Lada ook
Jij reed toch in zo'n schrale LPG 145 om de kosten te drukken? Hoe kom je dan in godsnaam bij een 156 uit?quote:Op maandag 19 april 2010 23:36 schreef PeuRac het volgende:
Nee hoor, niks gemist. Ik heb vandaag besloten dat er wat leukers komt, de 156 bevalt prima, komt nieuwe apk op deze week. Alleen heb ik afgelopen weekend wat leuks gereden en dat wil ik ook.
Hij had toch gewoon een lichtblauwe 156, die ook al een paar keer was opengebroken?quote:Op maandag 19 april 2010 23:53 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Een 6 stuurt erg ok hoor, is alleen wat zwaar en prijzig ivm. een Accord
[..]
Jij reed toch in zo'n schrale LPG 145 om de kosten te drukken? Hoe kom je dan in godsnaam bij een 156 uit?
Dan heb je wel wat gemistquote:Op maandag 19 april 2010 23:53 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Een 6 stuurt erg ok hoor, is alleen wat zwaar en prijzig ivm. een Accord
[..]
Jij reed toch in zo'n schrale LPG 145 om de kosten te drukken? Hoe kom je dan in godsnaam bij een 156 uit?
Dat ging ook prima?quote:Op maandag 19 april 2010 22:51 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ah, als ik die redenatie doortrek vind jij slavernij, de onderdrukking van vrouwen en kinderarbeid ook prima, want dit ging immers ook al jaaaaaaaaaren zo en dat ging ook prima![]()
Ik vind het een beetje een oude lullen bak om eerlijk te zijnquote:Op maandag 19 april 2010 22:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nissan Note vind ik een best toffe auto..
Cool! Plaatje?quote:Op dinsdag 20 april 2010 00:00 schreef 08gnoT. het volgende:
Wij gaan morgen een Mazda 6 kopenAls vervanging van de 18 jaar oude 626
Ik zal hem missen
Of het zegt iets over jou historisch besefquote:Op dinsdag 20 april 2010 08:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat ging ook prima?. Dat zegt dan meer iets over jou, dan over mij.
Thanks! Ik ga em vandaag even lezenquote:Op maandag 19 april 2010 23:59 schreef Dingest het volgende:
O, na die overname van Lycos door zo'n ander hostingbedrijf zijn ze van 50 naa 1000 mB gegaan. Ik heb nog wel een beetje ruimte over zo te zien![]()
Hoe dan ook, het valt voor de liefhebber(s) hier te downloaden: Tenerife.doc
Soort van disclaimer: dit werk is sterk gebaseerd op de oorspronkelijke opnames van de Cockpit Voice Recorders en de verklaringen van getuigen/overlevenden, maar wel op de nodige wijze gedramatiseerd en/of aangepast waar nodig. Een deel is geschreven om aan te sluiten op een heel ander plot.
Verder is er ook nog niet al te kritisch naar gekeken, dus er zullen ongetwijfeld nog fouten in zitten. Ik ben niet altijd even sterk in grammaticaEn er is eigenlijk ook geen titel, alleen een bestandsnaam.
Blijkbaar heb je dan m'n PI niet gezien bij mijn eerste post? Het was meer als een grappige opmerking bedoeld, omdat ik iedere keer ongewenst de LaPo heb en dan zo ontzettend moet zoeken naar een mooie auto voor in de TTquote:Op dinsdag 20 april 2010 08:49 schreef Anne het volgende:
Jou zegt het geen ene reet. Ik snap heus wel dat je iets kunt veranderen, ook al is het altijd wel zo gedaan.
Maar dat is dan jammer, want het blijft zo. En als je geen zin hebt om een OP te maken, dan maak je hem niet. Het is geen verplichting.
Dat snap ik dan weer wel, alfa'squote:Op dinsdag 20 april 2010 09:01 schreef Anne het volgende:
Maar het voorkomt gewoon ook dat continu dezelfde auto in de OP staat. Als die regel er niet was, stond er minimaal elke week wel een Alfa (gezien de Alfappers hier) in de OP.
Als je de LaPo hebt moet je trouwens geen nieuwe maken. Gewoon wie zin heeft.
quote:
Jij mag dat welquote:
Een grasgroene fiat multiplaquote:Op dinsdag 20 april 2010 09:14 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Jij mag dat wel![]()
En ik moest echt lachen, dus je hebt een goede daad gedaan met mijn dufheid vandaag
Maar vertel, wat voor auto rijd jij?
Oeh! Grasgroen!quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:15 schreef Klonk het volgende:
[..]
Een grasgroene fiat multipla![]()
Maar nu even niet, staat geschorst op de oprit
Balen!quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:21 schreef Klonk het volgende:
hij koste me even meer geld dan ik had, dus idd kenteken geschorst enzo. maar ik wil hem niet verkopen omdat het gewoon de tofste auto ooit is, dus ik gok dat ie nog een jaartje stil staat, dan op een auto ambulance naar de fiat dealer gaat en dan compleet opgeknapt gaat worden
heb bewust een paar flinke stappen terug gedaan, ben van vrachtwagenchauffeur huisman geworden, en dat bevalt een stuk beter, wel een flinke stap terug qua inkomsten natuurlijk, maar ik ben nu gelukkiger dan ik ooit achter het stuur was.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:36 schreef PeuRac het volgende:
Oei, klinkt niet goed Klonk. Hoe staat t met werk enzo?
twee linkerhanden qua techniekquote:Op dinsdag 20 april 2010 10:15 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Balen!Zijn er geen kleine dingetjes die je evt zelf zou kunnen doen? Dat scheelt toch iets in de kosten... En heb je een fotootje van die tofste auto ooit?
quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:57 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ik zal er vanmiddag eens wat schieten
Wat een aparte carrière switch, maar goed en dapper dat je het gedaan hebt als dat je zoveel gelukkiger maakt!quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:08 schreef Klonk het volgende:
[..]
twee linkerhanden qua techniek![]()
bandje wisselen enzo, dat gaat wel, maar verder
Ik geef je groot gelijk hoorquote:Op dinsdag 20 april 2010 14:10 schreef Klonk het volgende:
als het nou voor een of ander oud simpel gebakje was, zou ik dat overwegen, maar een relatief moderne auto als de mijne, die vol zit met electronica die gezien zijn italiaanse afkomst ook nog eens vrij kwetsbaar is op dat gebied, nah dat kan niet goed gaan
Pechhulp erbij en gaan met die banaanquote:Op dinsdag 20 april 2010 14:16 schreef Klonk het volgende:
ik moet wel eerlijk zeggen dat het me soms wel leuk lijkt om ergens voor 100 euro een auto op te kop te tikken, met apk ofzo en dan kijken hoe lang je er nog mee kunt rijden
gewoon voor de fun van de zomer ofzo (waar ik dan dan eigenlijk van plan was een week of twee een auto voor huren), maar ja met het technische know-how wat een pak hagelslag is dat natuurlijk nooit handig
quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:22 schreef mstr het volgende:
Zo, weer een irritatiepunt uit m'n auto laten weghalen
Ja, een lampje van het kachel-regel-paneel werkte niet.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:43 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Pechhulp erbij en gaan met die banaanIs goedkoper dan huren
En als er teveel aan moet gebeuren uiteindelijk dan breng je em naar de sloop
![]()
[..]Had jij een irritatiepunt in je auto? Wattan?
ik doet geen Alfa'squote:Op dinsdag 20 april 2010 09:01 schreef Anne het volgende:
Maar het voorkomt gewoon ook dat continu dezelfde auto in de OP staat. Als die regel er niet was, stond er minimaal elke week wel een Alfa (gezien de Alfappers hier) in de OP.
Als je de LaPo hebt moet je trouwens geen nieuwe maken. Gewoon wie zin heeft.
* Alfisti ziet het probleem nietquote:Op dinsdag 20 april 2010 09:01 schreef Anne het volgende:
Als die regel er niet was, stond er minimaal elke week wel een Alfa (gezien de Alfappers hier) in de OP.
Een 75 dusquote:Op dinsdag 20 april 2010 00:02 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Die gaat vervangen worden door een RWD auto met bijna 50/50 gewichts verhouding, op benzine.
Ik sta altijd onder een boomquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:01 schreef lipje het volgende:
euhm ohja ik heb verplicht een boom op mijn parkeerplaats
Dan hoop ik dat die beesten niet op plekken zitten waar ze echt schadelijk kunnen zijn.quote:Op dinsdag 20 april 2010 22:09 schreef Paladijn het volgende:
Je zal maar ergens heenmoeten met je auto...
LOL - waar is dat ergens?quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:49 schreef Paladijn het volgende:
En de nuttigste tip van de dag, parkeer je auto niet bij dit soort bomen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb nog wel meer, maar kijk eerst maar eens of je door dit 'normale' stuk heen kan komenquote:Op dinsdag 20 april 2010 08:43 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Thanks! Ik ga em vandaag even lezenMocht je nog andere verhalen hebben dan roep je maar
OMG!!!!quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:49 schreef Paladijn het volgende:
En de nuttigste tip van de dag, parkeer je auto niet bij dit soort bomen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vandaag is het erbij ingeschoten door de nieuwe Wiiquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:29 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik heb nog wel meer, maar kijk eerst maar eens of je door dit 'normale' stuk heen kan komen
Ik roep: ombouwen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 22:41 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
OMG!!!!Ik krijg hele nare associaties
![]()
Wat voor bomen zijn dat in godsnaam?
[..]
Vandaag is het erbij ingeschoten door de nieuwe Wii![]()
Maar ik ga em lezen en PM je nog wel even
In de exif van de laatste foto staat vorig jaar, Rotterdam:quote:Op dinsdag 20 april 2010 22:25 schreef Dingest het volgende:
[..]
LOL - waar is dat ergens?
Volgens mij ben je sowieso niet blij als je door die hele straat moet lopen
Ik roep: volgens mij kan dat nog niet want het is het nieuwste modelquote:
Ik woon in het bos, en hij staat altijd onder een dennen boom.. hars is echt een drama. Probeer hem altijd maar onder een eik te planten maar dat gaat niet altijd omdat mijn ouders ook niet gek zijnquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:03 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik sta altijd onder een boom.. Na een ruime week is ie al godse ranzig
Hier zijn het de vogels die de auto's te grazen nemenquote:Op dinsdag 20 april 2010 23:19 schreef invine het volgende:
[..]
Ik woon in het bos, en hij staat altijd onder een dennen boom.. hars is echt een drama. Probeer hem altijd maar onder een eik te planten maar dat gaat niet altijd omdat mijn ouders ook niet gek zijn
Jawel, dat kan ook.quote:Op dinsdag 20 april 2010 23:01 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik roep: volgens mij kan dat nog niet want het is het nieuwste modelBovendien wil ik nog wel even genieten van m'n garantie, dus ik roep: lekker spellen lenen en goedkoop op eBay en MP op de kop tikken
Gewoon 1x/2x in het jaar kleien je auto, dan haal je al die plekjes uit je lak.quote:Op dinsdag 20 april 2010 23:19 schreef invine het volgende:
[..]
Ik woon in het bos, en hij staat altijd onder een dennen boom.. hars is echt een drama. Probeer hem altijd maar onder een eik te planten maar dat gaat niet altijd omdat mijn ouders ook niet gek zijn
Ik ga niet op mijn auto schijtenquote:Op dinsdag 20 april 2010 23:31 schreef mstr het volgende:
[..]
Gewoon 1x/2x in het jaar kleien je auto, dan haal je al die plekjes uit je lak.
Ja, maar daar heb ik dan vaak geen zin in. En daarbij zit het op (nog) niet op mijn auto. De auto van mijn ouders daarentegen dan weer wel, laatst 3 dikke plekken op de vooruit. Uiteindelijk weggehaald met wat terpentine, niet heel goed maar op de vooruit kon het wel.quote:Op dinsdag 20 april 2010 23:31 schreef mstr het volgende:
[..]
Gewoon 1x/2x in het jaar kleien je auto, dan haal je al die plekjes uit je lak.
Ja dat doen ze hier ook, heel mijn ruiten weer vol met witte zooi.. maar die zitten niet in alle bomen gelukkigquote:Op dinsdag 20 april 2010 23:26 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Hier zijn het de vogels die de auto's te grazen nemen
Wat is nou een uur - 2 uur per half jaar?quote:Op dinsdag 20 april 2010 23:33 schreef invine het volgende:
[..]
Ja, maar daar heb ik dan vaak geen zin in. En daarbij zit het op (nog) niet op mijn auto. De auto van mijn ouders daarentegen dan weer wel, laatst 3 dikke plekken op de vooruit. Uiteindelijk weggehaald met wat terpentine, niet heel goed maar op de vooruit kon het wel.
Dat zijn toch geen beesten?quote:Op dinsdag 20 april 2010 22:11 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat die beesten niet op plekken zitten waar ze echt schadelijk kunnen zijn.
Ik weet het nog niet. Vooral omdat ze dat volgens mij kunnen checken als je ook online speelt. Zou een beetje zonde zijn als ze em (net zoals bij Xbox) van inet afhalen oid. En ik heb em net een dag, dus laat me er lekker van genietenquote:Op dinsdag 20 april 2010 23:31 schreef mstr het volgende:
[..]
Jawel, dat kan ook.
En garantie behoud je ook gewoon als je het netjes doet.
En anders softwarematig.
quote:
quote:Op dinsdag 20 april 2010 22:54 schreef Paladijn het volgende:
[..]
In de exif van de laatste foto staat vorig jaar, Rotterdam:
File change date and time: 2009:05:25 14:04:33
Image description: ROTTERDAM - Bomen en auto's aan de Spuikade in Rotterdam zijn maandag helemaal ingepakt in het witte spinsel van de spinselmot. Spinselmotten doen zich ongeveer zes weken tegoed aan de bladeren aan de boom, verpoppen zich dan in de spinsels en veranderen dan in een witte vlinder met zwarte stippels. Als de boom geen bladeren meer heeft, gaan de rupsen op zoek naar nieuw groen, en kunnen dan met duizenden tegelijk over een fiets of een auto die onder die boom staat geparkeerd kruipen. ANP ED OUDENAARDEN
Image input equipment manufacturer: Canon
Image input equipment model: Canon EOS-1D Mark III
Maar niet iedereen heeft daar zin inquote:Op dinsdag 20 april 2010 23:34 schreef mstr het volgende:
[..]
Wat is nou een uur - 2 uur per half jaar?
Daarnaast haal je nog veel meer troep uit je lak, zoals teerplekjes, achterbleven delen van insecten...
Ja, tuurlijk.quote:Op woensdag 21 april 2010 08:57 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Maar niet iedereen heeft daar zin inOok niet iedereen wast de auto met de hand, eigenlijk gaan al mijn vrienden altijd naar de wasstraat. Ieder zijn ding toch?
Wasstraatquote:Op woensdag 21 april 2010 08:57 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Maar niet iedereen heeft daar zin inOok niet iedereen wast de auto met de hand, eigenlijk gaan al mijn vrienden altijd naar de wasstraat. Ieder zijn ding toch?
Maar ook niet iedereen is een autoliefhebber, kom je daar nu pas achter?quote:Op woensdag 21 april 2010 17:26 schreef Sounddragon het volgende:
Mensen die hun auto door de wasstraat rossen mogen imho geenszins het predikaat 'autoliefhebber' dragen![]()
Spons, zeem, emmertje met sop en een tonnetje regenwater om af te spoelen
Ben ik een autoliefhebber ?quote:Op woensdag 21 april 2010 17:26 schreef Sounddragon het volgende:
Mensen die hun auto door de wasstraat rossen mogen imho geenszins het predikaat 'autoliefhebber' dragen![]()
Spons, zeem, emmertje met sop en een tonnetje regenwater om af te spoelen
En jij stopte niet om die 2cv rijder te assisteren ?quote:Op woensdag 21 april 2010 18:21 schreef Paladijn het volgende:
Met spons krijg je net zo goed krasjes
Ik zag trouwens zonet de blauwe 2cv die ik regelmatig tegenkom tussen Leeuwarden-Drachten met pech staan, evenals een lading andere voertuigen met anwb ernaast (4...). Is er een reden dat er vandaag veel wagens stuk gaan? Normaliter gebeurd dat alleen rond de eerste winter- en zomerdagen
Geen idee, je vraagstelling in de context suggereert van nietquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:
quote:Op donderdag 22 april 2010 12:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Geen idee, je vraagstelling in de context suggereert van nietEn ik ros mijn auto soms door de wasstraat. Als 'ie geluk heeft ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
Ik vind het niet kunnen; auto's hebben TLC nodig, en geen ragbeurt waarbij de helft van het vuil blijft zitten, en alle niet 200% vastzittende delen van je auto worden geamputeerdquote:Op donderdag 22 april 2010 15:38 schreef 2cv het volgende:
[..]
En ik ros mijn auto soms door de wasstraat. Als 'ie geluk heeft ...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Had ook gekunnenquote:Op donderdag 22 april 2010 21:37 schreef Sounddragon het volgende:
Ghehe, apart
Ik hang fietsen ook meestal op, maar dan met een haak aan het voorwiel, bandjes tegen de muur zeg maar![]()
Is een stuk makkelijker ophangen; aanrijden, ding op achterwiel, tegen de muur, stukje omhoogduwen en hopla..![]()
Grappig ook dat ze er speciale steunen voor verkopen.
quote:Op donderdag 22 april 2010 21:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik vind het niet kunnen; auto's hebben TLC nodig, en geen ragbeurt waarbij de helft van het vuil blijft zitten, en alle niet 200% vastzittende delen van je auto worden geamputeerd![]()
Als je hem met de hand wast en afzeemt, is er geen plekje op je auto wat je niet ziet. Wasstraatauto's worden vaak 'ineens' afgekeurd op een rotte dorpel, en iemand die met de hand wast weet dat natuurlijk allang, en als je autoliefhebber bent, heb je dat dan ook allang laten fiksen voor een paar tientjes bij de spuiter om de hoek![]()
Uiteraard moet iedereen heeeelemaal zelf weten wat ie met zijn auto doet, maar IK VIND wassen een essentieel onderdeel van het onderhoud, wat bijna iedereen eigenlijk wel zelf kan..
Mits je niet in zo'n kutdorp woont waar het niet mag en waar ze nog handhaven ook
Hee, het is een BX he ! Die staat vaak genoeg op de brug wegens defecten om ook de roest te kunnen zien vorderen. EN ik was het kreng niet vaak, maar als ik hem was gebeurt het goed: hogedrukspuit er op (waarbij ik ook de motorruimte schoon spuit incl. motor) en de onderkant + alle roosters etc.. Dat wordt dan gecomplementeerd met de meest uitgebreide wasbeurt in de wasstraat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik weet het.. gekocht in een hebbehebbe bui in een periode dat ik teveel geld had..quote:Op donderdag 22 april 2010 21:59 schreef Anne het volgende:
Zonde!
Maar eigenlijk mag ik dat niet zeggen.
Ik heb laatst 2 fietsen (normale + racefiets) weggegeven, die heb ik denk ik ook 3x gebruikt in de 8 jaar dat ik ze heb gehad..
En dan weer 10 jaar laten staanquote:Op donderdag 22 april 2010 22:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik weet het.. gekocht in een hebbehebbe bui in een periode dat ik teveel geld had..![]()
Maar ooit, heb ik niks meer om handen, en dan strip ik hem en wordt 'ie mooier en beter als nieuw
quote:Op donderdag 22 april 2010 22:35 schreef Sounddragon het volgende:
Ik denk dat ik hem aan de muur hang
Gewoon terugbuigen joh sissyquote:Op donderdag 22 april 2010 22:55 schreef Dingest het volgende:
Wat een grappenmaker, die ANWB-man. Zegt-ie dat ik gewoon het stuurslot terug kan hangen, blijkt dat hij die beugel die bovenlangs gaat compleet verbogen heeft. Dat past dus niet meer, en verbuigen lukt ook niet...
Voorlopig maar even zonder stuurslot dan, heb nu het startslot aan de stuurstang gehangen met tapeEnige twee nadelen is dat de behuizing er niet om terug kan en dat de sleutel dus niet in het slot kan blijven.
Anderzijds boeit dat niet zoveel: ik kan er weer meer rijden en de auto kan wel weer gewoon op slot.
Vragen is makkelijker als nadenkenquote:Op donderdag 22 april 2010 23:50 schreef Dingest het volgende:
[..]
M'n 121, waar ik al maanden over loop te zeuren. Lees je de andere posts in de SC wel eens?
Wat voor auto rijd je dan?quote:Op donderdag 22 april 2010 23:43 schreef Sjoegerd het volgende:
Bweh de vogelstront was best hardnekkig.. Maar nu is mijn voorruit weer poepvrij
.. Tenminste toen ik m op de parkeerplaats wegzette
, mogelijk morgen dus weer ondergescheten.
Citroën AXquote:
Er zal vast wel ergens zo'n plaatje te vinden zijn, daar heb ik nog niet naar gekeken. Misschien dat ik die nog ongeschonden uit de oude 121 kan halen; ik heb niet zo'n haast als hij had. Het probleem is ook dat het ding met bouten vastzitten die ontworpen zijn om er niet uitgedraaid te kunnen worden (anti-diefstal), vandaar dat er kennelijk wat geweld bij komt kijken om zo'n stuurslot er (snel) af te tikken.quote:Op donderdag 22 april 2010 23:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vragen is makkelijker als nadenken![]()
Maar dan heeft ie aardig geweld gepleegd; is het nog wel te repafiksen ?? of moet je nu zo blijven rijden ??
Nagels (die ik amper/niet hebquote:Op donderdag 22 april 2010 23:59 schreef Sounddragon het volgende:
Voor vogelshit op je ruiten heb je heeeel mooie schrapmesjes van stanley.. op je lak zou ik iets anders proberen
Eéntoer bouten kunnen in principe alleen maar vast inderdaad, maar ik vraag me af hoe ze dat bij de dealer zouden doen als je hem daar neerzet; zij moeten hem toch los kunnen maken zou je denken.. kun je ze niet domweg afflexen en dan normale erin ?? (flexen IN de auto is wel een drama trouwensquote:Op donderdag 22 april 2010 23:58 schreef Dingest het volgende:
[..]
Er zal vast wel ergens zo'n plaatje te vinden zijn, daar heb ik nog niet naar gekeken. Misschien dat ik die nog ongeschonden uit de oude 121 kan halen; ik heb niet zo'n haast als hij had. Het probleem is ook dat het ding met bouten vastzitten die ontworpen zijn om er niet uitgedraaid te kunnen worden (anti-diefstal), vandaar dat er kennelijk wat geweld bij komt kijken om zo'n stuurslot er (snel) af te tikken.
Maar dit is echt de minste van de problemen en het boeit mij niet zo extreem veel, het staat alleen niet zo netjes
Dan moet je het met een gieter doen, en niet met de tuinslangquote:Op vrijdag 23 april 2010 00:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nagels (die ik amper/niet heb) werkte ook wel.. En goed boenen met een spons en water
.. Gelijk ruitensproeiervloeistof proberen af te vullen, maar het schuimt als de ziekte voor die vol is
Een axquote:Op vrijdag 23 april 2010 00:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nagels (die ik amper/niet heb) werkte ook wel.. En goed boenen met een spons en water
.. Gelijk ruitensproeiervloeistof proberen af te vullen, maar het schuimt als de ziekte voor die vol is
Wat ik dacht? Goedkoop, goedkoop om te hebben en goedkoop om te rijden.. Dus goedkoopquote:Op vrijdag 23 april 2010 00:07 schreef invine het volgende:
[..]
Een axwat dacht je toen je die kocht
![]()
Maar rustig gieten is de oplossing, of gewoon kant en klare kopen die schuimt ook wat minder.
Stond nog zomerspul van mijn pa in de schuur.. Dus daar ging al 4 liter van inquote:Op vrijdag 23 april 2010 00:09 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb nog 10 liter wintermix in de schuur staan, die wordt gewoon 50% verdund hoor; het vriest niet meer
O, die boutjes heeft hij er wel uit gekregen, met veel geweldquote:Op vrijdag 23 april 2010 00:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Eéntoer bouten kunnen in principe alleen maar vast inderdaad, maar ik vraag me af hoe ze dat bij de dealer zouden doen als je hem daar neerzet; zij moeten hem toch los kunnen maken zou je denken.. kun je ze niet domweg afflexen en dan normale erin ?? (flexen IN de auto is wel een drama trouwens)
Misschien eens informeren bij de dealer ? volgens mij moet er wel een foefje zijn om die zut weer los te draaien op een normale manier
Doet es een plaatje van het item ?? gaat niet bestaat niet in mijn woordenboekquote:Op vrijdag 23 april 2010 00:15 schreef Dingest het volgende:
[..]
O, die boutjes heeft hij er wel uit gekregen, met veel geweldMet een pennetje heeft hij er inkepingen in getikt zodat hij er met een tangetje grip op had. En kennelijk heeft hij daarbij dat afdekplaatje voor over de stang heen, dat van dik ijzer is gemaakt, verbogen waardoor het nu niet meer past. Ik heb er al met de hamer wat stevige tikken op gegeven, maar meebuigen lijkt het niet te willen.
Ik neem aan dat een garage een andere aanpak heeft, ook omdat er meer de tijd voor hebbenDit was een tijdelijk noodoplossing om het los te krijgen.
Oh, en ik heb meteen een setje ring/steeksleutels en een ringsleutel 13 met een verstelbare kop mee besteld, kan ik hopelijk aan de slag met het demonteren van de Saab.
quote:Op vrijdag 23 april 2010 00:14 schreef Sounddragon het volgende:
In de Chevy gaat zelfs 6 liter geloof ik..
Scenic van mijn ouders ook zoiets geloof ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
Prettig; in de Astra heb ik 2½ liter volgens mij, die moest je in de winter soms om de dag vullenquote:Op vrijdag 23 april 2010 10:19 schreef invine het volgende:
[..]
Scenic van mijn ouders ook zoiets geloof ik
quote:Op vrijdag 23 april 2010 00:14 schreef Sounddragon het volgende:
In de Chevy gaat zelfs 6 liter geloof ik..
Zegt niks in de Alfa 155 en mn 156 gaat ook al 5,5 liter.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
Ik heb een adresje, maar die raadt me slechts alleen V8 POWEEEUUUH aan, bied maar wat leuks aan hoorquote:Op zaterdag 24 april 2010 14:58 schreef Sounddragon het volgende:
Ghehe, ik heb ook al 3 dagen vette jatten; het wagenpark heeft iets van een simultaan staking georganiseerd![]()
Ga je het zelf doen of zoek je een adresje ??
Sja.. het kost in allebei de gevallen geld, dus wat dat betreft zal het elkaar niet veel ontlopen; de vraag is meer of je voor dat geld liever een gereviseerde (ik neem aaan dat hij dan meteen helemaal gaat) L6 hebt en de auto origineel houdt, of een gebruikte V8 voor een bak geld (want: jij wilt een 327, en die zijn zeldzaamachtig voor normale prijzenquote:Op zaterdag 24 april 2010 15:46 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik heb een adresje, maar die raadt me slechts alleen V8 POWEEEUUUH aan, bied maar wat leuks aan hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SD heeft net de Astra weer eens aangetrapt; de buren zitten nu nog rustig in de tuin, maar zometeen gaan Ome Alpine en Tante Rockford even 'in gesprek'; kennen jullie deze NOG nog nog ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op zaterdag 24 april 2010 17:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sja.. het kost in allebei de gevallen geld, dus wat dat betreft zal het elkaar niet veel ontlopen; de vraag is meer of je voor dat geld liever een gereviseerde (ik neem aaan dat hij dan meteen helemaal gaat) L6 hebt en de auto origineel houdt, of een gebruikte V8 voor een bak geld (want: jij wilt een 327, en die zijn zeldzaamachtig voor normale prijzen)
Dilemma's dilemma's
Hey Jarhead!, ging je me nou adresjes aanbieden of gaan we discussieren over hoe of wat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SD heeft net de Astra weer eens aangetrapt; de buren zitten nu nog rustig in de tuin, maar zometeen gaan Ome Alpine en Tante Rockford even 'in gesprek'; kennen jullie deze NOG nog nog ??![]()
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Wat voor auto?quote:Op zaterdag 24 april 2010 16:53 schreef Gierigesloeber het volgende:
Jeej, eerste auto gekochtHeb mijn rijbewijs alleen nog niet, donderdag mag ik die ophalen hoop ik
topquote:Op donderdag 22 april 2010 18:21 schreef Paladijn het volgende:
Lexxx: startkaart elfstedentocht is binnen, we starten tussen 0830-0900
quote:Op zaterdag 24 april 2010 18:50 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik was niet met de Lada op vakantie gegaan, bang dat ie stuk zou gaan...
30 uur gewacht in Geislingen-Kirchen-Hausen, 130 km ten zuiden van Stuttgart, tot de Audi weer heel wasgelukkig had het hotel goede Schnitzels
Ach, we zaten langs de autobahn, je wilt niet weten hoeveel fotos ik heb gemaaktquote:Op zaterdag 24 april 2010 19:28 schreef lipje het volgende:
[..]
Ga dan ook niet in zo'n afgetrapte ouwelullenbak
Wat wil je precies ?? reviseren of een complete ombouw ?? moet het een bedrijf zijn (garantie) en/of een fatsoenlijk beun ?? (ook garantie, sort off)quote:Op zaterdag 24 april 2010 17:22 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Hey Jarhead!, ging je me nou adresjes aanbieden of gaan we discussieren over hoe of wat?
so ??quote:Op zaterdag 24 april 2010 21:00 schreef 2cv het volgende:
Jongen van 26 tegen jongen van 28: "Vroeger was alles beter". Vandaag gehoord ...
Juist niet bedoel je, ik persoonlijk vind helemaal niet dat vroeger alles beter was...quote:Op zaterdag 24 april 2010 21:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
so ??![]()
Dan heeft hij goed opgelet tijdens geschiedenisles
Inderdaadquote:Op zaterdag 24 april 2010 21:18 schreef 2cv het volgende:
Toch vond ik het wel grappig. Die uitspraak hoor je alleen van oude mannetjes.
Ik zeg het ook heel vaak tegen vriendenquote:Op zaterdag 24 april 2010 21:23 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Juist niet bedoel je, ik persoonlijk vind helemaal niet dat vroeger alles beter was...
[..]
InderdaadVooral ook dat de 26jarige het tegen de 28jarige zegt
Ik had em dan echt uitgelachen, als ik die 28jarige was
Ik heb hem niet uitgelachen maar gezegd dat in mijn ogen veel dingen vooral anders zijn tegenwoordig. Wat verbeterd is zijn de sociale voorzieningen, wat verslechterd is is de bureaucratie en het voetbalgeweld. Dat is overigens heel kort door de bocht, ik weet het, maar als ik het helemaal correct op ga schrijven wordt het een opstel van 45234356234423476897890345578234 en een halve pagina.quote:Op zaterdag 24 april 2010 21:23 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Juist niet bedoel je, ik persoonlijk vind helemaal niet dat vroeger alles beter was...
[..]
InderdaadVooral ook dat de 26jarige het tegen de 28jarige zegt
Ik had em dan echt uitgelachen, als ik die 28jarige was
Dat komt omdat je er niet bij wasquote:Op zaterdag 24 april 2010 21:23 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Sociale voorzieningen verbeterd ??quote:Op zaterdag 24 april 2010 21:34 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik heb hem niet uitgelachen maar gezegd dat in mijn ogen veel dingen vooral anders zijn tegenwoordig. Wat verbeterd is zijn de sociale voorzieningen, wat verslechterd is is de bureaucratie en het voetbalgeweld. Dat is overigens heel kort door de bocht, ik weet het, maar als ik het helemaal correct op ga schrijven wordt het een opstel van 45234356234423476897890345578234 en een halve pagina.
quote:Op zaterdag 24 april 2010 22:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat komt omdat je er niet bij was
Véélquote:Op zaterdag 24 april 2010 22:58 schreef invine het volgende:
Ok, maar wat was vroeger beter dan nu?
Je hebt nu computers, internet, mobiele telefoons en MP3-spelers.quote:
En als je werkeloos wordt of ziek/zwak/misselijk/gehandicapt bent/wordt ?quote:Op zaterdag 24 april 2010 22:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sociale voorzieningen verbeterd ??![]()
Ik kan me nog herinneren dat ik 12 GULDEN 70 per maand betaalde aan mijn ziektekosten verzekering... nu betaal ik een ruim 10voud hiervan, en ik ben nergens meer voor verzekerd, alles zit in pakketjes![]()
Verbeterd... hou op hoor
Grijs kenteken voor particulieren?quote:
quote:Op zondag 25 april 2010 08:54 schreef Alexxxxx het volgende:
Goedemorgen lieve mensen
Iemand hier verstand van electroshit?
Stoppen vliegen er uit
Dan was er gewoon ww, wao e.d. net als nu, alleen werd je dan niet in etappes de goot in geholpen, wat nu wel gebeurtquote:Op zondag 25 april 2010 00:50 schreef 2cv het volgende:
[..]
En als je werkeloos wordt of ziek/zwak/misselijk/gehandicapt bent/wordt ?
We hebben nu toch Idols?quote:Op zondag 25 april 2010 11:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan was er gewoon ww, wao e.d. net als nu, alleen werd je dan niet in etappes de goot in geholpen, wat nu wel gebeurt![]()
Vergeet niet dat onze ouders en grootouders en overgrootouders zich de touwtyfus hebben gebeuld (toen dat nog mocht van de ARBO) en gestaakt, (toen iedereen zich dat financieel nog kon lijden) om ons sociale systeem op te bouwen, datzelfde systeem wat nu door de afgelopen 5 regeringen compleet naar de klote is geholpen en waardoor diezelfde mensen nu aan geelhonger liggen en worden weggestopt in ouwelullenpakhuizen, omdat huiszorg te duur is
![]()
We hebben een tegenwoordig een bijna ASOCIAAL sociaal systeem, en jij gaat mij nou vertellen dat alles tegenwoordig beter is ??
Yeah, en fuckups with the stars enzowquote:
tuurlijkquote:Op zondag 25 april 2010 12:39 schreef Paladijn het volgende:
vroeger had je minder suicidaaltjes
[ afbeelding ]
Nope, geen vochtquote:Op zondag 25 april 2010 12:26 schreef PeuRac het volgende:
@Alex, vocht in je meterkast? Wij hadden laatst lekkage (3x in 2 weken) recht boven de meterkast. Das was dus elke keer een paar uur geen stroom.
Hoe het vroeger was weet ik niet, ik was er niet bij, maar met mijn gezondheidsproblemen heb ik mij geen moment zorgen hoeven maken over zaken zoals inkomen e.d. terwijl ik toch meer dan een jaar totaal niet gewerkt heb. En ook in de toekomst zal ik (indirect) wat voordeeltjes hebben zoals het er nu uit ziet, dus mij hoor je niet klagen.quote:Op zondag 25 april 2010 11:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan was er gewoon ww, wao e.d. net als nu, alleen werd je dan niet in etappes de goot in geholpen, wat nu wel gebeurt![]()
Vergeet niet dat onze ouders en grootouders en overgrootouders zich de touwtyfus hebben gebeuld (toen dat nog mocht van de ARBO) en gestaakt, (toen iedereen zich dat financieel nog kon lijden) om ons sociale systeem op te bouwen, datzelfde systeem wat nu door de afgelopen 5 regeringen compleet naar de klote is geholpen en waardoor diezelfde mensen nu aan geelhonger liggen en worden weggestopt in ouwelullenpakhuizen, omdat huiszorg te duur is
![]()
We hebben een tegenwoordig een bijna ASOCIAAL sociaal systeem, en jij gaat mij nou vertellen dat alles tegenwoordig beter is ??
Ik weeg in mijn opinie ook de faktor 'maatschappij' mee; die is minstens net zo belangrijk als mijn portemonneequote:Op zondag 25 april 2010 18:27 schreef 2cv het volgende:
[..]
Hoe het vroeger was weet ik niet, ik was er niet bij, maar met mijn gezondheidsproblemen heb ik mij geen moment zorgen hoeven maken over zaken zoals inkomen e.d. terwijl ik toch meer dan een jaar totaal niet gewerkt heb. En ook in de toekomst zal ik (indirect) wat voordeeltjes hebben zoals het er nu uit ziet, dus mij hoor je niet klagen.
Daarbij is alles ook relatief eenvoudig geregeld, zonder moeilijk gedoe. En ik kan me voorstellen dat het vroeger toch wat minder eenvoudig en soepel ging.
Pas geleden klaagde er nog iemand over het feit dat de SC ontopic was, nu dus effe nietquote:Op zondag 25 april 2010 20:27 schreef Barcaconia het volgende:
Godver, dit is een SC. Ga een boek schrijven ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat hangt ook helemaal aan het fatsoensverhaal waar onze MP het alsmaar over heeft..quote:Op zondag 25 april 2010 20:31 schreef 2cv het volgende:
Sja, toch heb je wel een punt Geluidsdraak. Met name dat afschuifsysteem.
Vroeger werden WAO gevallen beoordeeld alsof het over mensen ging; tegenwoordig pakt men het boekje erbij, en dan met als onderliggende gedachte om de financiële schade voor zichzelf zoveel mogelijk te beperken.
De wereld verandert, maar ik denk maar dat het erbij hoort; onze grootouders kwamen ter wereld tussen de T-Ford en stoomtreinen en rare fietsen en gaan dood terwijl er buiten elektrische auto's rondrijden en er megagrote vliegtuigen de hele wereld rondvliegen en computers waar ze nog steeds niets van begrijpen .. die hebben ook wel wat veranderingen moeten slikken.. het hoort er allemaal bij denk ik, maar leuk is anders.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Natuurlijk zijn er dingen beter, die pjoeter is best lachuh, en scheelt je veel tijd, en alles wordt steeds beter en luxer duhhuhquote:Op zondag 25 april 2010 21:25 schreef Dingest het volgende:
Maar dat wil niet zeggen dat 'vroeger was alles beter' ook kloptEr hoeft maar één miezerig ding nu beter te zijn dan vroeger - en dat is natuurlijk echt wel zo - dus die stelling kan uit het raam
quote:Op zondag 25 april 2010 21:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Pas geleden klaagde er nog iemand over het feit dat de SC ontopic was, nu dus effe niet
Ik heb zelf ook gezegd dat vroeger niet alles beter, maar wel anders was. Mensen die in het voormalige communisme leefden willen daar ook terug naar toe. Maar zij herinneren (volgens de psychologen) allen de positieve dingen, niet de negatieve dingen waardoor zij feitelijk terug willen naar een communisme wat nooit bestaan heeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Dat hangt ook helemaal aan het fatsoensverhaal waar onze MP het alsmaar over heeft..
Vroeger werden WAO gevallen beoordeeld alsof het over mensen ging; tegenwoordig pakt men het boekje erbij, en dan met als onderliggende gedachte om de financiële schade voor zichzelf zoveel mogelijk te beperken.
De wereld verandert, maar ik denk maar dat het erbij hoort; onze grootouders kwamen ter wereld tussen de T-Ford en stoomtreinen en rare fietsen en gaan dood terwijl er buiten elektrische auto's rondrijden en er megagrote vliegtuigen de hele wereld rondvliegen en computers waar ze nog steeds niets van begrijpen .. die hebben ook wel wat veranderingen moeten slikken.. het hoort er allemaal bij denk ik, maar leuk is anders.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
+1quote:Op zondag 25 april 2010 22:09 schreef Barcaconia het volgende:
Vroeger had je geen Fok! en geen Starbucks.
/stelling.
Die stelling is eigenlijk door zichzelf compleet waardeloos, want het is 'vroeger was alles beter', en lang niet alles is vatbaar voor eigen interpretatie. Er zijn genoeg dingen die de facto beter zijn. Wat meer discutabel zou zijn is de definitie van 'vroeger' - maar de stelling heeft ook geen nut op een korte tijdschaalquote:Op zondag 25 april 2010 22:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er dingen beter, die pjoeter is best lachuh, en scheelt je veel tijd, en alles wordt steeds beter en luxer duhhuh![]()
De stelling hoeft niet het raam uit, die stelling is gewoon nogal vatbaar voor interpretatie
quote:Op zondag 25 april 2010 23:14 schreef Dingest het volgende:
[..]
Die stelling is eigenlijk door zichzelf compleet waardeloos, want het is 'vroeger was alles beter', en lang niet alles is vatbaar voor eigen interpretatie. Er zijn genoeg dingen die de facto beter zijn. Wat meer discutabel zou zijn is de definitie van 'vroeger' - maar de stelling heeft ook geen nut op een korte tijdschaal
Ja.. rot maar weer op; 2 dagen is alweer lang zatquote:Op zondag 25 april 2010 23:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Wat een geneuzel hier zeg
Hoog tijd dat ik weer op vakantie ga, ben tenslotte al 2 dagen terug
SC: offtopic = ontopic.quote:Op zondag 25 april 2010 23:44 schreef Alexxxxx het volgende:
Dit is de PTA SC, niet een kruising tussen WGR en MLN
Voor mij had je je post niet aan hoeven passen hoor. Het zegt meer over SD dan over mijquote:
hai poppenkontjequote:Op maandag 26 april 2010 00:14 schreef Dingest het volgende:
[..]
Voor mij had je je post niet aan hoeven passen hoor. Het zegt meer over SD dan over mij
En nu lijkt Alex zijn bericht ook een beetje... verontrustend
Typisch begin van de week, seksuele intimidatie op de hele vroege maandagquote:
jaquote:Op maandag 26 april 2010 00:34 schreef Dingest het volgende:
[..]
Typisch begin van de week, seksuele intimidatie op de hele vroege maandag![]()
Moest jij niet hoognodig weer op vakantie?
bakken & bradenquote:Op maandag 26 april 2010 12:26 schreef Sjoegerd het volgende:
Zo we zijn al sinds half 9-9 uur met de auto bezig. We kwamen meer gaten tegen dan voorspeld.. Zal als we klaar zijn foto's uploaden
quote:
Inderdaad laswerkquote:
Nopequote:Op maandag 26 april 2010 16:16 schreef Barcaconia het volgende:
En nu kun jij het ook omdat je aandachtig hebt staan kijken/meehelpen?
Ik wil best meedoen, maar heb geen flauw benul wat voor auto's dat zijnquote:Op maandag 26 april 2010 21:03 schreef Anne het volgende:
Mochten jullie het nog niet gezien hebben en die dag(en) toevallig niks te doen hebben:
[WIN] Kaarten voor Full Speed!
Ben benieuwd, alleen maar leuk dat soort foto'squote:Op maandag 26 april 2010 21:15 schreef Sjoegerd het volgende:
Kben niet t beste in een camera stilhouden zie ik net.. Maarja jullie moeten t ermee doen, ga t even uitzoeken
Je mag natuurlijk ook gokkenquote:Op maandag 26 april 2010 21:18 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik wil best meedoen, maar heb geen flauw benul wat voor auto's dat zijnDus toch maar niet
quote:
Bij een garage? Gaaf, wat voor functie?quote:Op maandag 26 april 2010 21:19 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ben benieuwd, alleen maar leuk dat soort foto's
Ik mag misschien een soort van stage gaan lopen bij een garage![]()
![]()
Hoop daar snel wat meer van te horen, maar leek me wel lachen en vooral erg nuttig
Had ik jou kennis dan maarquote:Op maandag 26 april 2010 21:21 schreef Barcaconia het volgende:
Ik weet er 7 van de 10 zo en de laatste 3 zou ik moeten opzoeken, maar ik geef geen ruk om Full Speed dus laat maar
[..]
Bij een garage? Gaaf, wat voor functie?
Je pa moet aan het werk als illusionist! Hij kan zweven op z'n zij!quote:Op maandag 26 april 2010 21:30 schreef Sjoegerd het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ik verblijd jullie eerst met een kort filmpje van mijn pa die aan t lassen is
Stiekem de laskap van mijn oomquote:Op maandag 26 april 2010 21:37 schreef Barcaconia het volgende:
Mooie laskap, zo'neen moet ik ook nog eens hebben.
Gaat er om dat het weer goed zit, op echt zichtbare plekken heeft hij het beter proberen af te werken. Maarja hij is niet gewend om dit soort dingetjes te lassenquote:Op maandag 26 april 2010 21:48 schreef Barcaconia het volgende:
Beetje meer slijpwerk nog? Voor de rest zit het er wel netjes in.
Mij scheelt het niks dat het er zo uit ziet. Het zit nu iig goed in de tectyl aan de onderkant. Maar er komt nog meerquote:Op maandag 26 april 2010 21:50 schreef Barcaconia het volgende:
Jij hebt ook 2 handenOm een slijptol/dremen en een spuitbus te bedienen heb je geen cursus nodig
Dat is wel de bedoeling, maar dat moet nog gehaald worden.quote:
Opzich een ideequote:Op maandag 26 april 2010 22:04 schreef 2cv het volgende:
Sjoegerd, zou je niet een projectentopic openen ?
Het is een Citroën ! Daar moet echt nog wel meer aan gefixt worden hoor. Citroëns waar niets meer aan hoeft te gebeuren liggen op de schroothoop.quote:Op maandag 26 april 2010 22:05 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Opzich een idee.. Maar denk dat het dan hierna aardig stil is qua foto's/postings
Genoeg AX-en en ZX-en jaquote:Op maandag 26 april 2010 22:06 schreef 2cv het volgende:
[..]
Het is een Citroën ! Daar moet echt nog wel meer aan gefixt worden hoor. Citroëns waar niets meer aan hoeft te gebeuren liggen op de schroothoop.
Denk aan je rikketikquote:
* Alfisti heeft een poging gedaanquote:Op maandag 26 april 2010 21:03 schreef Anne het volgende:
Mochten jullie het nog niet gezien hebben en die dag(en) toevallig niks te doen hebben:
Astublieftquote:
Ja, jij pikte mijn fipoquote:
Ik heb een printscreen die ik tegen jullie kan gebruikenquote:
Photoshop jaquote:Op maandag 26 april 2010 22:23 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik heb een printscreen die ik tegen jullie kan gebruiken
Ja, want dan heb ik de fipo!quote:
Ik twijfel alleen over 3 en 9 wel leuke instinkersquote:Op maandag 26 april 2010 21:03 schreef Anne het volgende:
Er zitten nog wel wat plekken aan te komen, maar het ergste is nu gedaanquote:Op maandag 26 april 2010 23:13 schreef Dingest het volgende:
Sam, die was vrijdagavond ook bij De Wereld Draait Door. Ik heb alleen dat gezien, maar het was heel erg indrukwekkend jaZelf geeft hij zijn leven een cijfer van 9,4 (van 1 op 10), dat is denk ik heel wat meer dan de meeste gezonde mensen zichzelf geven
![]()
Best nog wel wat roest in de AX trouwens, dat had ik niet verwacht. Maar het is nu mooi dicht![]()
Ik ben er nog niet uit wat ik met de roest aan de 95 & 96 wil doen, ik vermoed dat ik dat eigenlijk aan andere Saab V4-eigenaar met lasvaardigheden zal moeten overlaten. Maar zover ben ik nog lang niet. Ik hoop dat ik niet teveel nare verrassingen tegenkom in de 95. In de kofferbak ben ik al de lasklus van een ander tegengekomen, op dezelfde manier als Sjoegerds vader heeft gedaan, waardoor dus 2 bouten voor een stuk van de carrosserie vast gelast zitten
En dan heb je ook nog een 121 die je op de weg moet houden, of vergis ik me nu?quote:Op maandag 26 april 2010 23:28 schreef Dingest het volgende:
Alles valt op te lappen. Het is meer de vraag of ik ze ook nog kan oplappenGeld speelt vooral een rol en een WAJONG-uitkering is niet zo heel breed, bijna alles wordt duurder en ik heb nu een aantal flinke uitgaven gehad het afgelopen jaar - en er komt nog meer aan
AX niks voor jou?quote:Op maandag 26 april 2010 23:35 schreef Dingest het volgende:
Ja & nee: ik moet hem niet op de weg houden, maar ik moet hem wel vervangen![]()
En ik moet over hopelijk niet al te lange tijd een redelijk bedrag neerleggen om m'n taxipas/-diploma te halen. Maar dan nog, als ik daarna 20 uur in de week zou kunnen werken ga ik er alsnog maar marginaal op vooruit.
Mijn oom heeft het deels vergoed gekregen, okay hij moest er wel 2 jaar werken geloof ikquote:Op maandag 26 april 2010 23:41 schreef Barcaconia het volgende:
Als je voor 3 jaar fulltime tekent misschien, maar voor 20 uur in de week denk ik niet dat veel bedrijven graag een opleiding betalen.
Ik ben wel benieuwd eigenlijk.
Want?quote:Op dinsdag 27 april 2010 15:20 schreef Barcaconia het volgende:
Ik zou best eens eerder terug in NL kunnen zitten dan ik gedacht had
Dank... maar dat is inderdaad niet echt iets waar ik wat aan hebquote:Op dinsdag 27 april 2010 15:09 schreef Barcaconia het volgende:
RAI datacentrum heeft globale cijfers over hoe zeldzaam sommige auto's zijn. Helaas groeperen ze niet op modeljaren maar op types. Bijvoorbeeld Volvo 340 is maar ooit 1 type van geweest dus zul je de absolute cijfers zien, BMW 3-serie wordt al 35 jaar als modelnaam gebruikt dus zul je alle modeljaren opgeteld zien.
Verder kun je op Wikipedia geloof ik vaak wel productieaantallen vinden.
Rai datacentrum:
http://www.bovag-cijfers.nl/bovag_cijfers_auto_nl_2008.html
Welke auto?quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:33 schreef jackson het volgende:
[..]
Dank... maar dat is inderdaad niet echt iets waar ik wat aan heb. De productie aantallen zijn mij wel bekend ja. Heb het idee dat het een ontzettend exclusieve auto is en gezien ik er zelf mee ga rijden lijkt het me leuk om te weten.
Wattan?quote:Op dinsdag 27 april 2010 15:20 schreef Barcaconia het volgende:
Ik zou best eens eerder terug in NL kunnen zitten dan ik gedacht had
Doe eens niet zo flauw geheimzinnig en vertel gewoon met welke auto je komt pimpen hier, of schaam je je ervoor ?quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:33 schreef jackson het volgende:
[..]
Dank... maar dat is inderdaad niet echt iets waar ik wat aan heb. De productie aantallen zijn mij wel bekend ja. Heb het idee dat het een ontzettend exclusieve auto is en gezien ik er zelf mee ga rijden lijkt het me leuk om te weten.
2cv was het!quote:Op dinsdag 27 april 2010 02:12 schreef Barcaconia het volgende:
Wie heeft de "voordat je reageert" geplaatst in mijn als-je-later-groot-bent-topic?? Zo'n nieuwe feature en ik heb hem direct al
sommige autoclubs houden bij hoeveel er rond rijden van dat typequote:Op dinsdag 27 april 2010 15:06 schreef jackson het volgende:
Hi Beste mede-fokkers!
Jullie als echte auto-freaks weten vast waar ik ergens kan vinden hoe exclusief een bepaalde auto is? Heb zelf namelijk geen idee hoe je kan achterhalen hoe exclusief jouw auto / een auto is. Ik ben dus benieuwd buiten het feit hoeveel stuks er van gemaakt zijn, hoeveel er in Nederland rijden...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |