abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80690816
@Alex, vocht in je meterkast? Wij hadden laatst lekkage (3x in 2 weken) recht boven de meterkast. Das was dus elke keer een paar uur geen stroom.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_80691188
Gewoobn de stoppen vervangen met een lasdraadje
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  zondag 25 april 2010 @ 12:39:48 #178
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_80691223
vroeger had je minder suicidaaltjes

Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  zondag 25 april 2010 @ 12:54:43 #179
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80691709
quote:
Op zondag 25 april 2010 12:39 schreef Paladijn het volgende:
vroeger had je minder suicidaaltjes

[ afbeelding ]
tuurlijk

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 25 april 2010 @ 13:25:32 #180
182073 invine
blablabla etc.
pi_80692634
Gaat allebei wel aardig ver, maar dan ben je toch ook niet helemaal goed bij je hoofd als je zo gaat liggen
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zondag 25 april 2010 @ 14:12:18 #181
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80693889
Eej, een goede foto is toch wel wat waard ??
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 25 april 2010 @ 15:45:11 #182
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_80696109
quote:
Op zondag 25 april 2010 12:26 schreef PeuRac het volgende:
@Alex, vocht in je meterkast? Wij hadden laatst lekkage (3x in 2 weken) recht boven de meterkast. Das was dus elke keer een paar uur geen stroom.
Nope, geen vocht

Blauw staat me echt niet...
pi_80698735
Volgens mij heeft jouw Niva bijna dezelfde kleur blauw als mijn 95 - en dat vind ik een mooie kleur
O, en als je van die Avatar-dvd af moet houd ik mij graag aanbevolen
  † In Memoriam † zondag 25 april 2010 @ 18:27:18 #184
25682 2cv
Niet subtiel
pi_80700927
quote:
Op zondag 25 april 2010 11:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dan was er gewoon ww, wao e.d. net als nu, alleen werd je dan niet in etappes de goot in geholpen, wat nu wel gebeurt

Vergeet niet dat onze ouders en grootouders en overgrootouders zich de touwtyfus hebben gebeuld (toen dat nog mocht van de ARBO ) en gestaakt, (toen iedereen zich dat financieel nog kon lijden) om ons sociale systeem op te bouwen, datzelfde systeem wat nu door de afgelopen 5 regeringen compleet naar de klote is geholpen en waardoor diezelfde mensen nu aan geelhonger liggen en worden weggestopt in ouwelullenpakhuizen, omdat huiszorg te duur is

We hebben een tegenwoordig een bijna ASOCIAAL sociaal systeem, en jij gaat mij nou vertellen dat alles tegenwoordig beter is ??
Hoe het vroeger was weet ik niet, ik was er niet bij, maar met mijn gezondheidsproblemen heb ik mij geen moment zorgen hoeven maken over zaken zoals inkomen e.d. terwijl ik toch meer dan een jaar totaal niet gewerkt heb. En ook in de toekomst zal ik (indirect) wat voordeeltjes hebben zoals het er nu uit ziet, dus mij hoor je niet klagen.

Daarbij is alles ook relatief eenvoudig geregeld, zonder moeilijk gedoe. En ik kan me voorstellen dat het vroeger toch wat minder eenvoudig en soepel ging.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 25 april 2010 @ 20:21:56 #185
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80705494
quote:
Op zondag 25 april 2010 18:27 schreef 2cv het volgende:

[..]

Hoe het vroeger was weet ik niet, ik was er niet bij, maar met mijn gezondheidsproblemen heb ik mij geen moment zorgen hoeven maken over zaken zoals inkomen e.d. terwijl ik toch meer dan een jaar totaal niet gewerkt heb. En ook in de toekomst zal ik (indirect) wat voordeeltjes hebben zoals het er nu uit ziet, dus mij hoor je niet klagen.

Daarbij is alles ook relatief eenvoudig geregeld, zonder moeilijk gedoe. En ik kan me voorstellen dat het vroeger toch wat minder eenvoudig en soepel ging.
Ik weeg in mijn opinie ook de faktor 'maatschappij' mee; die is minstens net zo belangrijk als mijn portemonnee

'Vroeger' had jij net als nu, weinig problemen gehad; zoals ik al zei: vroeger was het eenvoudig, nu heb je te maken met regeltjes voor vanalles en nog wat.. vroeger kon iemand van een uitkering rondkomen zónder dat je een complete studie moest beginnen om alle uitzonderingetjes en aanvullinkjes te vinden zodat je niet doodgaat van de honger.. jouw grootste voordeel zit denk ik in de uitstekeloze medische wetenschap van heden ten dage, waar we overigens met zijn allen krom voor liggen tegenwoordig

Vroeger.. toen je nog met de VUT kon met 62, en toen er nog geld was om de ouderen fatsoenlijk te voorzien van een goede oude dag zonder overal op te beknibbelen en alles weg te bezuinigen, nu werk je dus al 5 jaar langer voor minder geld, vroeger, toen je nog een normaal bedrag aan ziektekostenpremie betaalde, vroeger, toen kids op de middelbare school nog fatsoenlijk nederlands konden schrijven, en een buitenlander in je klas nog apart was.. vroeger, toen je je fiets nog tegen de voorgevel naast de deur kon pleuren als je effe dorst had, en iedereen een touwtje door de brievenbus had hangen zodat je naar binnen kon zonder bellen
Vroeger, toen je nog kon stappen zonder neergestoken, uitgescholden, bespuugd en 12 keer tot IN je schoenen gefouilleerd te worden bij elke deur die je door wilt, vroeger, toen de buschauffeur nog zonder kogelvrij glas zijn werk kon doen, net als de banken, postkantoren en benzinestations (waar je overigens niet zelf hoefde te tanken, dat wérd gewoon voor je gedaan ) Vroeger, toen oom agent nog een snor en een fiets had, en waar je voor in je broek scheet, en die je aan je oortje mee naar huis sleepte om je over te dragen aan je pa, die je dan bij je andere oortje pakte en je naar je nest stuurde zonder vreten of TV kijken (als je die al had thuis )Vroeger.. toen de lucht nog schoon, en de sex vies was, en de Batavieren nog met zijn vijven waren

Er is natuurlijk veel veranderd sinds mijn jeugd, en heus niet alles is slechter geworden, maar de dingen die er serieus toe doen, zoals sociale voorzieningen en dan vooral de financiële kant daarvan, zijn echt minder geworden.. niets is meer zeker; ze schaffen wetten en regelingen waar onze ouders en grootouders voor gezwoegd, gestaakt en geknokt hebben af alsof het niks is, en geen hond die ze een strobreed in de weg legt.. Voor mijn gevoel betaal ik 2 keer zoveel voor de helft van de voorzieningen en zekerheid die ik vroeger had, en als je er dan aanspraak op wilt maken moet je overal over in discussie of je niet zelf aansprakelijk gesteld kan worden
Vroeger was je gewoon verzekerd als je tijdens je werk van een steiger afpleurde; tegenwoordig moet je eerst maar hopen dat er een keurkaartje aan dat steiger hing, anders krijg je niks.. had je je werkschoenen wel aan ?? anders krijg je niks.. had je helm wel op ?? anders krijg je niks... vroeger had je onvoorwaardelijk WAO, er werd voor je gezorgd als je 'sneuvelde' tijdens je werk. Tegenwoordig moet je overal op je tellen passen dat je nergens een misstap begaat anders ben je de lul.. als er wat gebeurt, het is één groot afschuifsysteem, en dat geldt voor bijna álles
We worden genaaidbestolen met zijn allen, en die leugenaars in DH weten het nog zo te vertellendraaien dat we het nog lekker en goed vinden ook

Ik moest ook erg lachen met die Tango aktie pas geleden, met hun 'voor de prijs van 20 jaar geleden'; iedereen dook als een mongool op de pomp voor een prijs van 1 EURO 16, terwijl het toch echt 1 GULDEN 16 had moeten zijn... Zegge FF ZESENVIJFTIG EUROCENT ofzo ?? Hoezo : blij met een dooie mus ??

Het is allemaal mákkelijker geworden, dat wel, maar daardoor veel gestresster en gehaaster, want digitaal kan alles, vroeger had de postbode gewoon 2 dagen nodig om je post ergens te krijgen, en geld overmaken moest met een overschrijf of stortingskaartje op het postkantoor of bij de bank, en dat duurde gewoon 10 dagen, en dan nog 2 weken voor je volgende afschrift in de bus lag zodat je het kon checken
Het elektronische gemak dient de mensch, maar ontneemt ons met dezelfde rotgang onze vrijheid en vervreemdt ons van onze medemens waardoor de maatschappij verwordt tot wat hij nu is.. hard, koel en onpersoonlijk.. ken jij nog iedereen in je straat bij naam ?? Vroeger.. wist iedereen alles van elkaar, en als er iets mis was stond de hele buurt voor je klaar.. tegenwoordig liggen er mensen wekenlang dood in huis, geen haan die ernaar kraait

Makkelijker : OK, kan ik inkomen tot op zekere hoogte, maar béter ??

Nehh
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 25 april 2010 @ 20:27:01 #186
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_80705679
Godver, dit is een SC. Ga een boek schrijven ofzo
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  † In Memoriam † zondag 25 april 2010 @ 20:31:41 #187
25682 2cv
Niet subtiel
pi_80705842
Sja, toch heb je wel een punt Geluidsdraak. Met name dat afschuifsysteem.
  zondag 25 april 2010 @ 21:20:43 #188
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80707952
quote:
Op zondag 25 april 2010 20:27 schreef Barcaconia het volgende:
Godver, dit is een SC. Ga een boek schrijven ofzo
Pas geleden klaagde er nog iemand over het feit dat de SC ontopic was, nu dus effe niet
SPOILER
quote:
Op zondag 25 april 2010 20:31 schreef 2cv het volgende:
Sja, toch heb je wel een punt Geluidsdraak. Met name dat afschuifsysteem.
Dat hangt ook helemaal aan het fatsoensverhaal waar onze MP het alsmaar over heeft..
Vroeger werden WAO gevallen beoordeeld alsof het over mensen ging; tegenwoordig pakt men het boekje erbij, en dan met als onderliggende gedachte om de financiële schade voor zichzelf zoveel mogelijk te beperken.

De wereld verandert, maar ik denk maar dat het erbij hoort; onze grootouders kwamen ter wereld tussen de T-Ford en stoomtreinen en rare fietsen en gaan dood terwijl er buiten elektrische auto's rondrijden en er megagrote vliegtuigen de hele wereld rondvliegen en computers waar ze nog steeds niets van begrijpen .. die hebben ook wel wat veranderingen moeten slikken.. het hoort er allemaal bij denk ik, maar leuk is anders.
pi_80708148
Maar dat wil niet zeggen dat 'vroeger was alles beter' ook klopt Er hoeft maar één miezerig ding nu beter te zijn dan vroeger - en dat is natuurlijk echt wel zo - dus die stelling kan uit het raam
  zondag 25 april 2010 @ 22:08:33 #190
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80710372
quote:
Op zondag 25 april 2010 21:25 schreef Dingest het volgende:
Maar dat wil niet zeggen dat 'vroeger was alles beter' ook klopt Er hoeft maar één miezerig ding nu beter te zijn dan vroeger - en dat is natuurlijk echt wel zo - dus die stelling kan uit het raam
Natuurlijk zijn er dingen beter, die pjoeter is best lachuh, en scheelt je veel tijd, en alles wordt steeds beter en luxer duhhuh

De stelling hoeft niet het raam uit, die stelling is gewoon nogal vatbaar voor interpretatie
  zondag 25 april 2010 @ 22:09:39 #191
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_80710439
Vroeger had je geen Fok! en geen Starbucks.

/stelling.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  † In Memoriam † zondag 25 april 2010 @ 22:20:23 #192
25682 2cv
Niet subtiel
pi_80711032
quote:
Op zondag 25 april 2010 21:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Pas geleden klaagde er nog iemand over het feit dat de SC ontopic was, nu dus effe niet
SPOILER
[..]

Dat hangt ook helemaal aan het fatsoensverhaal waar onze MP het alsmaar over heeft..
Vroeger werden WAO gevallen beoordeeld alsof het over mensen ging; tegenwoordig pakt men het boekje erbij, en dan met als onderliggende gedachte om de financiële schade voor zichzelf zoveel mogelijk te beperken.

De wereld verandert, maar ik denk maar dat het erbij hoort; onze grootouders kwamen ter wereld tussen de T-Ford en stoomtreinen en rare fietsen en gaan dood terwijl er buiten elektrische auto's rondrijden en er megagrote vliegtuigen de hele wereld rondvliegen en computers waar ze nog steeds niets van begrijpen .. die hebben ook wel wat veranderingen moeten slikken.. het hoort er allemaal bij denk ik, maar leuk is anders.
Ik heb zelf ook gezegd dat vroeger niet alles beter, maar wel anders was. Mensen die in het voormalige communisme leefden willen daar ook terug naar toe. Maar zij herinneren (volgens de psychologen) allen de positieve dingen, niet de negatieve dingen waardoor zij feitelijk terug willen naar een communisme wat nooit bestaan heeft.
  zondag 25 april 2010 @ 22:40:42 #193
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80712146
quote:
Op zondag 25 april 2010 22:09 schreef Barcaconia het volgende:
Vroeger had je geen Fok! en geen Starbucks.

/stelling.
+1
pi_80713738
quote:
Op zondag 25 april 2010 22:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er dingen beter, die pjoeter is best lachuh, en scheelt je veel tijd, en alles wordt steeds beter en luxer duhhuh

De stelling hoeft niet het raam uit, die stelling is gewoon nogal vatbaar voor interpretatie
Die stelling is eigenlijk door zichzelf compleet waardeloos, want het is 'vroeger was alles beter', en lang niet alles is vatbaar voor eigen interpretatie. Er zijn genoeg dingen die de facto beter zijn. Wat meer discutabel zou zijn is de definitie van 'vroeger' - maar de stelling heeft ook geen nut op een korte tijdschaal
  zondag 25 april 2010 @ 23:20:50 #195
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_80713992
Wat een geneuzel hier zeg

Hoog tijd dat ik weer op vakantie ga, ben tenslotte al 2 dagen terug

† In Memoriam † zondag 25 april 2010 @ 23:34:46 #196
25682 2cv
Niet subtiel
pi_80714418
Dit is SC, de plek voor geneuzel

geniet van je verkansie !
  zondag 25 april 2010 @ 23:44:44 #197
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_80714691
Dit is de PTA SC, niet een kruising tussen WGR en MLN
pi_80714774
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:14 schreef Dingest het volgende:

[..]

Die stelling is eigenlijk door zichzelf compleet waardeloos, want het is 'vroeger was alles beter', en lang niet alles is vatbaar voor eigen interpretatie. Er zijn genoeg dingen die de facto beter zijn. Wat meer discutabel zou zijn is de definitie van 'vroeger' - maar de stelling heeft ook geen nut op een korte tijdschaal
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  zondag 25 april 2010 @ 23:48:47 #199
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_80714811
dingest is juist cute
  zondag 25 april 2010 @ 23:49:51 #200
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80714846
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Wat een geneuzel hier zeg

Hoog tijd dat ik weer op vakantie ga, ben tenslotte al 2 dagen terug

Ja.. rot maar weer op; 2 dagen is alweer lang zat

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')