abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80686971
Gister kwam ik thuis van vakantie, waren mijn beide stoppen er uit geknald Fijn de koelkast gedweild en zo dus, alles weer aan gezet... Word ik vanochtend gewekt door mijn vriendin dat de beide stoppen WEER er uit zijn geknald Iemand enig idee hoe dit kan? Bij kortsluiting in een apparaat zou er toch maar één stop uit moeten floepen? Piekspanning twee keer achter elkaar of zo? Ik had op vakantie overigens allen de hoogst noodzakelijke apparaten aan staan
  Forum Admin zondag 25 april 2010 @ 08:34:00 #2
58651 crew  murp
murp
pi_80686977
Haal alle stekkers eruit en doe ze langzaam een voor een in
pi_80686997
quote:
Op zondag 25 april 2010 08:34 schreef murp het volgende:
met alle stekkers er in de stoppen er weer in doen zorgt er gewoon voor dat alle apparaten het weer doen? Na gister heeft alles het ook een dag weer gedaan dus he?
  zondag 25 april 2010 @ 09:02:53 #4
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_80687155
Schopje naar K&W
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_80687173
quote:
Op zondag 25 april 2010 09:02 schreef Klonk het volgende:
Schopje naar K&W
Sorry, ik ben net nieuw hier
  zondag 25 april 2010 @ 09:07:17 #6
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_80687192
quote:
Op zondag 25 april 2010 09:04 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Sorry, ik ben net nieuw hier
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_80687253
Allebei tegelijk is wel vreemd, en vooral als er weinig apparaten tegelijk ingeschakeld zijn. Gaat het hier om de gebruikelijke schroefzekeringen? Soms van die automaten ingedraaid? Die ronde automaten willen na jaren wel eens zomaar uit zichzelf uitschakelen, zonder dat daarvoor een reden is.
  zondag 25 april 2010 @ 09:15:50 #8
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_80687269
2 stoppen? tenzij je niet meer hebt dan een studentenkamer zonder keuken (en wasmachine etc) is dit nogal weinig. Maar je hebt een koelkast dus ik ga er maar vanuit dat je een gewoon appartement hebt met alle huishoudelijke apparaten van dien

Dus: zit er een aardlekschakelaar in je stoppenkast? Ik zou zeggen dat het hier overbelasting is (ben geen elektricien ofzo trouwens, het is slechts een best gamble )

Als het een koopwoning is zou ik nadenken over een upgrade van het elektriciteitsnet. Huurhuis: dat wordt lastiger
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_80687270
nee, het gaat om een soort palletjes naast de aardlekschakelaar die je omhoog en omlaag kunt doen. niet van die witte ronde dingen die heet worden.
pi_80687284
quote:
Op zondag 25 april 2010 09:15 schreef kwib het volgende:
2 stoppen? tenzij je niet meer hebt dan een studentenkamer zonder keuken (en wasmachine etc) is dit nogal weinig. Maar je hebt een koelkast dus ik ga er maar vanuit dat je een gewoon appartement hebt met alle huishoudelijke apparaten van dien

Dus: zit er een aardlekschakelaar in je stoppenkast? Ik zou zeggen dat het hier overbelasting is (ben geen elektricien ofzo trouwens, het is slechts een best gamble )

Als het een koopwoning is zou ik nadenken over een upgrade van het elektriciteitsnet. Huurhuis: dat wordt lastiger
huurhuis, twee onder één kap
ik heb 3 stoppen, maar nummer 3 staat permanent uit, die was voor een traplift die uit dit huis is gehaald toen ik hier 3 jaar geleden kwam wonen. Overigens nooit eerder hier problemen mee gehad die 3 jaar, en ook niet de twee jaar daarvoor dat ik in een identiek huis 20 meter verderop woonde
pi_80687646
quote:
Op zondag 25 april 2010 08:34 schreef murp het volgende:
Dit advies werd (neem ik aan) gegeven omdat je zo kan ontdekken bij wek apparaat het mis gaat... Je kan dan de oorzaak ontdekken: aan welk apparaat het ligt of aan welke apparaten of zitten er misschien gewoon te veel apparaten op 2 groepen... (Ik gebruik er hier al 6 voor een appartementje van 60 m2 in m'n eentje dus tja)
pi_80687672
ja, maar ik heb nu dus alle apparaten aan, al een paar uur, en het gaat NIET mis, dus die tip werkt niet bovendien zou er dan maar één stop uit moeten vliegen, toch? nu zijn al twee keer beide stoppen er uit gevlogen

had ik dit topic dan toch in TRU moeten starten?
pi_80687728
quote:
Op zondag 25 april 2010 10:03 schreef Alexxxxx het volgende:
ja, maar ik heb nu dus alle apparaten aan, al een paar uur, en het gaat NIET mis, dus die tip werkt niet
O ok, da's wel raar ja...
Ff wachten tot Vonkenboer d'r is, die weet wel wat het probleem is.
pi_80688269
3 stoppen waarvan 2 in gebruik?

klinkt als een lekkere installatie voor een 2 onder1 kapper.... maar niet heus....

zijn de fase en nul wel van elke groep op de juiste manier aangesloten? of de nul van de ene groep en fase van de andere groep door elkaar?
  Moderator zondag 25 april 2010 @ 10:43:55 #15
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_80688374
Heb je toevallig geen buitenverlichting op die groep zitten; waar wellicht vocht in gekomen is ?

Verder zijn eigenljk alle aparaten die met water of een verwarmingselement werken "verdacht"; dan moet je denken aan boilers, waterkoker, wasmachine e.d.
pi_80688422
quote:
Op zondag 25 april 2010 10:43 schreef Vonkenboer het volgende:
Heb je toevallig geen buitenverlichting op die groep zitten; waar wellicht vocht in gekomen is ?

Verder zijn eigenljk alle aparaten die met water of een verwarmingselement werken "verdacht"; dan moet je denken aan boilers, waterkoker, wasmachine e.d.
wasmachine en waterkoker heb ik niet buitenverlichtng werkt sinds een tijdje niet meer, dus dat zou kunnen...
quote:
Op zondag 25 april 2010 10:40 schreef TheOneAndOnly het volgende:
3 stoppen waarvan 2 in gebruik?

klinkt als een lekkere installatie voor een 2 onder1 kapper.... maar niet heus....

zijn de fase en nul wel van elke groep op de juiste manier aangesloten? of de nul van de ene groep en fase van de andere groep door elkaar?
Oud huis he? WC is bijvoorbeeld later aangebouwd je 2e alinea snap ik niet
pi_80688560
je hebt 2 groepen, elke groep heeft een fase en nul, je hebt dus in je kast 2 bruine en 2 blauwe draden (of in oude kleuren groen en rood), de bruine en blauwe die uit 1 buis komen horen op 1 groep te zitten, de andere ook uiteraard.

als de fase die uit de ene buis en de blauwe uit de andere buis op de linkse automaat (groep) aangesloten zit kan je rare dingen krijgen..

andersom zal het dan ook verkeerd zitten....
  † In Memoriam † zondag 25 april 2010 @ 18:30:29 #18
25682 2cv
Niet subtiel
pi_80701034
TVP voor spannende afloop.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')